abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP vrijdag 29 mei 2026 @ 16:13:36 #1
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220913873
Motorclub topic!

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

New/Oldbierit Apr 2014

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. gele hesjes ftw

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. Meestal worden ook de nodige U-bochten gemaakt, veelal door de schuld van Salatrel.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Motoroccasion.nl
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:17:25 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220913902
quote:
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.
Hoe oud moet deze OP wel niet zijn?!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220913913
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik kreeg 50 ja/nee vragen. Is ook al een tijd terug :P
En maar 5 fout maken zeker?
pi_220913921
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:17 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Hoe oud moet deze OP wel niet zijn?!
En een agenda van 2019 :P
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:21:22 #5
503714 SebbeSwensje
pi_220913937
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:19 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
En een agenda van 2019 :P
Ja, dat laatste ritje is alweer eventjes geleden.
Appears.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 29 mei 2026 @ 16:21:56 #6
Brabo Bastard
pi_220913943
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:18 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
En maar 5 fout maken zeker?
Yup.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220914216
Mooie TT O+
pi_220914256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:11 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
Rijschool al gemailed, wacht op antwoord. Daarna dooooooooor ~O>
In 2023 moest ik 4 maanden wachten tot er plek was -O-

Dus heb soms 2 weken niet gereden, omdat ik er al klaar voor was.

In totaal wel in 5 maanden en 3 weken gehaald. :D en had privé lessen van 1,5 uur
  Moderator / Redactie FP vrijdag 29 mei 2026 @ 17:24:27 #9
Brabo Bastard
pi_220914513
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:56 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Mooie TT O+
;)
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 5 juni 2026 @ 11:05:40 #10
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_220964409
Laat ik mij ook maar weer eens melden :-)
Komt er nog een najaarsrit of iets?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  Moderator / Redactie FP vrijdag 5 juni 2026 @ 11:21:17 #11
Brabo Bastard
pi_220964470
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:05 schreef whY... het volgende:
Laat ik mij ook maar weer eens melden :-)
Komt er nog een najaarsrit of iets?
Als er animo voor is dan zeker :)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220964822
Ik mag 4 augustus afrijden AVD, en daarna ga ik shoppen voor een leuke bike. Afhankelijk van wanneer de najaarsrit gepland wordt, probeer ik natuurlijk van de partij te zijn. Moet wel voorop rijden #onervaren ;)
  vrijdag 5 juni 2026 @ 12:17:47 #13
503714 SebbeSwensje
pi_220964844
Ik wil me graag aanmelden voor de rit!
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:14 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik mag 4 augustus afrijden AVD, en daarna ga ik shoppen voor een leuke bike. Afhankelijk van wanneer de najaarsrit gepland wordt, probeer ik natuurlijk van de partij te zijn. Moet wel voorop rijden #onervaren ;)
Heb je al iets op het oog? Mijn AVD examen was itt AVB echt een werkelijk drama. Liet hem afslaan bij het stoplicht en kreeg hem even niet meer aan de praat en bij het oversteken van een fietspad om de hoofdweg op te rijden keek ik eerst naar rechts, toen naar links en ik wilde gaan rijden, maar zag toen op het allerlaatste moment ineens een scooter van rechts komen. Wat een vreselijke rit was me dat. Wel geslaagd, maar met het voordeel van de twijfel.
Appears.
pi_220965459
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heb je al iets op het oog? Mijn AVD examen was itt AVB echt een werkelijk drama. Liet hem afslaan bij het stoplicht en kreeg hem even niet meer aan de praat en bij het oversteken van een fietspad om de hoofdweg op te rijden keek ik eerst naar rechts, toen naar links en ik wilde gaan rijden, maar zag toen op het allerlaatste moment ineens een scooter van rechts komen. Wat een vreselijke rit was me dat. Wel geslaagd, maar met het voordeel van de twijfel.
Enerzijds zoek ik een motor die voor dagelijks woon-werk verkeer geschikt is (kleine 15 kilometer, stelt niks voor), maar waar ik ook in de mooie dagen (en de vakanties, want docent VO) flinke stukken mee kan touren.

Mijn rij-instructeur gaf als tip om naar een Suzuki V-strom te kijken, Yamaha tracer 9, wellicht Kawasaki Versys...
  vrijdag 5 juni 2026 @ 13:59:21 #15
503714 SebbeSwensje
pi_220965538
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:48 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
Enerzijds zoek ik een motor die voor dagelijks woon-werk verkeer geschikt is (kleine 15 kilometer, stelt niks voor), maar waar ik ook in de mooie dagen (en de vakanties, want docent VO) flinke stukken mee kan touren.

Mijn rij-instructeur gaf als tip om naar een Suzuki V-strom te kijken, Yamaha tracer 9, wellicht Kawasaki Versys...
Mooie keuzes. Die had ik ook in de selectie zitten alvorens ik voor de BMW F800GT ging. De tandriemaandrijving deed het hem voor me, want ik had een pleurishekel aan mijn ketting spannen en smeren.
Appears.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')