Zo, nu eens even iets over de ECHTE ragfietsen, namelijk, de SuperMotards (Ook wel SM genoemd).
Husqvarna is zeker geen onbekende naam als het gaat om deze type motoren.
De gangbare modelletjes op een rij... veel plezier.
Husqvarna SM450R![]()
Qua rijden valt er weinig op deze SuperMotard aan te merken.
Tenminste, als je het bekijkt vanuit het oogpunt waarmee hij op de markt is gezet.
De motor pakt goed op, heeft een goede gasrespons en was tijdens onze test ook nog eens
opmerkelijk zuinig (gemiddeld 1:17,5). De motor stuurt erg licht en precies en ondanks (of misschien juist wel dankzij)
de soepele en comfortabele vering is het rijwielgedeelte gewoon strak. Pak de juiste dijk
en je zult je vrienden vaak genoeg het nakijken geven. En dat is uiteindelijk toch het doel waarvoor Husqvarna deze SM450R
op de markt heeft gezet.
Specs:
quote:
Motor
Type Ééncilinder 4-takt
Koelsysteem Vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud 449 cc
Boring x slag 97 x 60.76
Compressieverhouding 12:1
Klepaandrijving DOHC, 4 kleppen per cilinder
Ontsteking Computergestuurde digitale transistor ontsteking met elektronische vervroeging
Starter Elektrisch
Benzinetoevoer Carburateur, Mikuni TMR 41
Smering 'Dry sump'
Bougie NGK CR8EB
Vermogen 45 Pk a/h achterwiel (gemeten)
Koppel nnb
Synergy Q450 ![]()
Tijdens de Indy Motor Show van 14-16 februari presenteerde Synergy Motorsport
de nieuwe Q450 Supermotard. De Q450 is speciaal ontwikkeld voor supermotard races
en wordt volledig met de hand gemaakt. Synergy maakt gebruik van diverse composietmaterialen
en titanium om het gewicht van de motor zo laag mogelijk te houden. De Q450 wordt aangedreven
door een 445cc viertakt eencilinder, goed voor 60pk bij 10.000 rpm en weegt slechts 102kg.
Specs:
quote:
Specificaties:
Motor: eencilinder viertakt
Inhoud: 445cc
Boring x slag: 98 x 59 mm
Compressie ratio: 12,0:1
Max. vermogen: 60 PK @ 10.000 rpm
Max. koppel 45 Nm @ 8.000 rpm
Kleppen: 4
Nokkenas: DOHC
Koeling: vloeistofgekoeld
Versnellingen: 5
KTM 640 Duke IIS![]()
Specs:
quote:
Displacement: 625.00 ccm (38.14 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 4
HP (kW): 55.00 (40.1) @ 7250
Torque - Nm (kgf-m / ft.lbs): 58.00 (5.9 / 42.8) @ 5500
Bore x stroke: 101.0 x 78.0 mm (4.0 x 3.1 inches)
Fuel system: Carburettor
Valves per cylinder: 4
Gears: 5
Transmission type/final drive: Chain
Front suspension travel: 140 mm (5.5 inches)
Rear suspension travel: 170 mm (6.7 inches)
Front tyre dimensions: 120/70-HR17
Rear tyre dimensions: 160/60-HR17
Front brake(s): Single disc
Front brake(s) diameter: 320 mm (12.6 inches)
Rear brake(s): Single disc
Rear brake(s) diameter: 220 mm (8.7 inches)
De eerste fok! motormeet?De eerste Fok! motormeet! (deel 2)De tweede Fok! motormeet!De tweede Fok! motormeet! (deel 2)De tweede Fok! motormeet! (deel 3)De tweede Fok! motormeet! (deel 4)
De tweede Fok! motormeet! (deel 5)De tweede Fok! MotorMeet! (deel 6)De tweede Fok! MotorMeet! (deel 7)De tweede Fok!MotorMeet (deel 8)
De tweede Fok!MotorMeet (deel 9)De tweede Fok!MotorMeet (deel 10)De tweede Fok!MotorMeet (deel 11)De tweede Fok!MotorMeet (deel 12)De tweede Fok!MotorMeet (deel 13)De tweede Fok!MotorMeet (deel 14)De tweede Fok!MotorMeet (deel 15)
De tweede Fok!MotorMeet (deel 16)De tweede Fok!MotorMeet (deel 17)
De tweede Fok!MotorMeet (deel 18)De Tweede FOKMotormeet (deel 19)De Tweede FOK MotorMeet - Part 20(FOK MC) Suzuki GSX-R (deel1)[FOK MC] Honda CBR [deel 2][Fok MC] Kawasaki 'Let the good times roll' [deel 3][FOK MC] Yamaha R-series [deel 4][FOK MC] BMW R-series[deel 5]