Duvel | dinsdag 6 september 2022 @ 10:48 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 6 september 2022 @ 12:27 | |
Voor mijn beeld staat hij ook rechts. Door het bordje wat ervoor staat zou 'ie aan beide kanten kunnen staan. Op sporenplan.nl en dan uitgebreide tekeningen staat het sein in ieder geval rechts. | ||
MTL | dinsdag 6 september 2022 @ 12:31 | |
https://www.nu.nl/economi(...)en-te-voorkomen.html NS heeft een nieuw bod gedaan voor de CAO, dus wellicht dat er geen stakingen komen. | ||
b2py | dinsdag 6 september 2022 @ 15:39 | |
Ik krijg volgend jaar ook ‘slechts’ 5% CAO verhoging, eens zien of ik volgens NS ook moet gaan staken. | ||
Dr_Flash | dinsdag 6 september 2022 @ 16:29 | |
ik zou willen dat ik verhoging kreeg. | ||
Wertha | dinsdag 6 september 2022 @ 17:50 | |
2 graden koorts genoeg? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 6 september 2022 @ 17:52 | |
yo momma | ||
b2py | dinsdag 6 september 2022 @ 18:02 | |
Geef toe best leuk garpie ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 6 september 2022 @ 19:03 | |
Bij success volgt de Coradia Steam: https://www.engadget.com/(...)rvice-142028596.html | ||
b2py | dinsdag 6 september 2022 @ 21:42 | |
Consent.yahoo.com, bestaat Yahoo nog? | ||
Peterselieman | dinsdag 6 september 2022 @ 21:45 | |
Alleen voor degenen die het internet nog willen beleven zoals het in 1995 was | ||
b2py | dinsdag 6 september 2022 @ 21:46 | |
Stremming hanzelijn volgens de buren bij Somda verlengt tot einde jaar | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 6 september 2022 @ 21:55 | |
Hahaha, nou, ik zou het wel prettig vinden als er iets was als Yahoo. Maakte er veel en graag gebruik van. Het was een supermakkelijke manier om de meest obscure websites over special interest meuk (dus ook treinen) te kunnen vinden aangezien zoeken op de rest van het internet zo goed als niet functioneel was vóórdat Google bestond. | ||
derLudolf | dinsdag 6 september 2022 @ 21:59 | |
![]() Zouden ze dan ook treinen Zwolle-Schiphol kunnen gaan inleggen met het vrijgekomen personeel/treinstellen. Of is er geen ruimte op het spoor? | ||
Peterselieman | dinsdag 6 september 2022 @ 22:00 | |
Yahoo is alleen wat betreft snelheid, gebruikersgemak, etc in het verleden blijven hangen | ||
Peterselieman | dinsdag 6 september 2022 @ 22:01 | |
het viel mij op dat ze in de spits ICM-7 over de Veluwe sturen en niet echt treinen versterkt hebben ... | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 6 september 2022 @ 22:07 | |
Jah met een raspberry pi en anti-tracking opties+ublock origin+het blokkeren van bepaalde javascript meuk zorgt er eigenlijk voor dat het hele internet snel aanvoelt. Yahoo voelt bij mij niet stroperig aan in ieder geval, lage latency ook. | ||
Duvel | dinsdag 6 september 2022 @ 22:07 | |
Mijn trein Rtd - Ut was vanmorgen juist gegroeid van ICM-3 naar VIRM-10... | ||
Duvel | dinsdag 6 september 2022 @ 22:08 | |
Op de site van ProRail tot maandag 3 oktober. Einde jaar dus geen slechte inschatting. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 6 september 2022 @ 22:08 | |
Ik zat me af te vragen is de defectenstand dan zo achterlijk, of is bij het onderhoudsbedrijf ook zoveel personeelstekort dat het niet rond komt ofzo, of misschien nog met regels over hoeveel man personeel er op een trein moet zitten. Maar dat moet toch te regelen zijn in spoedoverleg? | ||
Peterselieman | dinsdag 6 september 2022 @ 22:16 | |
Zwolle - Amersfoort vanochtend: 5.50: ICM-10 6.20: ICM-8 6.50: DDZ-4 7.20: ICM-8 7.50: ICM-7 8.20: ICM-7 8.50: ICM-8 9.20: ICM-8 9.50: ICM-7 10.20: ICM-3 10.50: ICM-4 Zeg het maar | ||
b2py | woensdag 7 september 2022 @ 10:03 | |
Met de melding dat deze week een bijgewerkte prognose wordt verwacht… | ||
Salatrel | woensdag 7 september 2022 @ 13:48 | |
Geplande stakingen gaan trouwens gewoon door. | ||
MTL | woensdag 7 september 2022 @ 14:13 | |
9 september rijden er daardoor geen treinen: https://nieuws.ns.nl/landelijk-geen-ns-treinen-tijdens-staking/ | ||
Dr_Flash | woensdag 7 september 2022 @ 14:43 | |
NS dupeert liever nog meer mensen dan de mensen die tegen ze staken. Orrajt. | ||
Salatrel | woensdag 7 september 2022 @ 14:49 | |
Zo had Pim het niet gewild. | ||
Frozen-assassin | woensdag 7 september 2022 @ 14:53 | |
Weerzinwekkend. Noordwest/West staken dan, dan kan je heus wel rijden tot en met Utrecht vv vanuit het oosten en het zuiden. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 7 september 2022 @ 14:55 | |
Dat weet jij, dat weet ik, maar ondertussen hebben die systeemautisten een systeem gebouwd met zoveel single points of failure zoals we het in de IT-wereld noemen dat het niet meer te redden is. | ||
Salatrel | woensdag 7 september 2022 @ 15:09 | |
In theorie wel ja in de praktijk zul je zien dat een hoop treinen alsnog opgeheven worden omdat er normaal gesproken een mcn en/of hc op hoort te zitten van een stakende standplaats en dat werk hoeft niet overgenomen te worden door een niet stakende… Daar worden elke stakingsdag mooie pdf’jes voor aangeleverd welke treinen besmet werk zijn | ||
Dr_Flash | woensdag 7 september 2022 @ 15:11 | |
Goh, als ze daar toch eens OOIT net zo druk zouden zijn met reizigers vervoeren als nu met stakingen coördineren ![]() | ||
b2py | woensdag 7 september 2022 @ 15:15 | |
R O N D J E O M D E K E R K T I J D E N S S T A K I N G D A G E N | ||
Dr_Flash | woensdag 7 september 2022 @ 15:16 | |
Ga eens op een Bastogne sabbelen in een hoekje joh. | ||
James1988 | woensdag 7 september 2022 @ 16:05 | |
9 van de 26 standplaatsen gooien het werk neer, en het zijn ook vrij grote standplaatsen (Dordrecht, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam) dus daar zit véél rijdend personeel. NS weet ook niet hoeveel mensen van die standplaatsen daadwerkelijk gaan staken dus ze gaan er vanuit dat iedereen dat doet. Dat doen ze in Frankrijk tegenwoordig toch iets beter. Staken is je recht maar je moet het vooraf aangeven zodat de afdeling planning van SNCF kan zien wat er nog mogelijk is. Daardoor kan SNCF in Frankrijk op stakingsdagen aangeven "1 op de 2 TGVs rijdt" waar ze dat vroeger niet konden. | ||
Dr_Flash | woensdag 7 september 2022 @ 16:25 | |
Ja, als er de wil is om reizigers te vervoeren zou je dat kunnen doen ja. | ||
James1988 | woensdag 7 september 2022 @ 16:34 | |
Voor zover ik weet is in Frankrijk de wet daarvoor aangepast. | ||
Peterselieman | woensdag 7 september 2022 @ 19:10 | |
Ben wel benieuwd of na het afsluiten van een nieuwe CAO de trefkans van een conducteur in de treinen omhoog gaat of niet. | ||
b2py | woensdag 7 september 2022 @ 19:29 | |
Aluhoedje, de stroombesparing van NS door niet te rijden is qua kosten groter dan de loonkosten die ze uitbetalen aan stakend personeel einde aluhoedje | ||
b2py | woensdag 7 september 2022 @ 19:29 | |
De vraag stellen is hem beantwoorden | ||
Peterselieman | woensdag 7 september 2022 @ 19:35 | |
SLT in de sprinter Groningen - Zwolle nu. Dat is al weer even geleden dat ik dat gezien heb | ||
MTL | donderdag 8 september 2022 @ 05:04 | |
Ja, bij een aantal SLT stellen zit nu Sandite ingebouwd, dus dit is voorbereiding op het herfstweer, zoals voorgaande jaren met DDZ en met SGM gebeurde. | ||
James1988 | donderdag 8 september 2022 @ 23:14 | |
De treindienstleidingspost van Köln Hbf is buiten dienst, de relaisruimte is onder water komen te staan door een gesprongen waterleiding. De storing duurt minstens t/m a.s. zaterdag. Het heeft grote gevolgen, er rijdt nog slechts een enkele S-Bahn via Hbf. Al het andere verkeer, inclusief langeafstandsverkeer, wordt omgeleid of valt uit. | ||
b2py | donderdag 8 september 2022 @ 23:16 | |
1 dag om dat op te lossen, doubt | ||
James1988 | donderdag 8 september 2022 @ 23:25 | |
Ja, daar heb ik ook zo m'n twijfels bij. DB schrijft "voraussichtlig bis 10.09", dat klinkt als "duurt waarschijnlijk wel wat langer". Zo schreven ze bij ons "minstens t/m 15 september" over de schade aan de Hanzelijn, terwijl inmiddels duidelijk is dat dat wel langer zal gaan duren. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 8 september 2022 @ 23:38 | |
Wat een kutidee om dat naast elkaar te bouwen. En als het niet anders kan dan neem je toch maatregelen om ervoor te zorgen dat er geen probleem ontstaat. Pfffff. | ||
Dr_Flash | vrijdag 9 september 2022 @ 12:18 | |
Nou, erg hoor. En al die mensen die dagenlang geen drinkwater hebben? ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 9 september 2022 @ 12:41 | |
Kunnen ze alvast gewend raken aan de nieuwe realiteit. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 9 september 2022 @ 13:19 | |
Spoorkaart van reddit gestolen, bedankt /u/VincZ:![]() | ||
Jeroboam | vrijdag 9 september 2022 @ 13:24 | |
Met een stevige wandeling kun je als inwoner van Roosendaal toch nog vrij eenvoudig in Emmen komen met de trein vandaag. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 9 september 2022 @ 13:28 | |
Ja ik zat ook al te denken dat ik best nog wat reismogelijkheden heb. Via Duitsland naar Limburg>België en slechts 17 uur later ofzo sta je in Roosendaal! | ||
derLudolf | vrijdag 9 september 2022 @ 14:01 | |
Arnhem Venlo is ook een mooie verbinding. | ||
Dr_Flash | vrijdag 9 september 2022 @ 17:03 | |
Meer privatiseren ![]() Hee maar serieus, opflikkeren met dat gestaak. We hebben allemaal last van de inflatie, we willen allemaal meer geld. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 9 september 2022 @ 17:29 | |
Ja, en dus? Het gaat niet alleen om een beetje minder geld, ook heel veel middeninkomens, die eerder konden sparen, staan vanwege de energieprijzen nu voor problemen op de balans. Het is gewoon pure noodzaak. De salarisstijgingen zijn al duidelijk veel minder geweest dan de economische groei, en als je pech hebt dan stijgen je lasten van de ene op de andere maand opeens even met 400 euro. Ga er maar aan staan. | ||
Dr_Flash | vrijdag 9 september 2022 @ 17:35 | |
Ja dus? Gaat iedereen die in dat schuitje zit, staken? Zou een mooie boel worden. | ||
derLudolf | vrijdag 9 september 2022 @ 17:37 | |
Kan/mag er niet op andere manieren gestaakt worden? Iedereen gratis met de trein, gratis patat bij Smullers. Railcatering die iedereen koffie heeft. Dat kost de NS ook bakken met geld. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 9 september 2022 @ 17:40 | |
Publieksvriendelijke acties zijn door de rechter verboden. | ||
derLudolf | vrijdag 9 september 2022 @ 17:40 | |
Wat is de ervaring tot dusverre, de dag na een staking rijdt dan rond het middaguur alles wel weer een beetje normaal? Aanstaande woensdag moet ik naar Schiphol vanuit Emmen. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 9 september 2022 @ 17:41 | |
Waarom niet. De winsten klotsen over de plinten. Het is tijd dat de mensen die dat voor elkaar boksen daar eens wat van meekrijgen. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 9 september 2022 @ 17:42 | |
Als het geen actiedag is zou ik me niet zenuwachtig maken. Helemaal niet rond het middaguur. | ||
derLudolf | vrijdag 9 september 2022 @ 17:42 | |
Waarom? En is dat altijd of in deze periode? Met het huidige personeelstekort gaan ze niet zomaar als HC's standplaats Zwolle ontslaan lijkt me. | ||
derLudolf | vrijdag 9 september 2022 @ 17:43 | |
Normaal gesproken zou ik me er ook niet zo druk om maken, ik heb een auto. Maar ik ga niet terug naar Schiphol dus dan is het lastiger. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 9 september 2022 @ 17:45 | |
Altijd. In een zaak aangespannen door NS. Ze zullen wel gevonden hebben dat het niet onder het stakingsrecht viel of weet ik veel wat voor technisch manco. Voor verdere info; het is niet zo moeilijk om het ff te googelen. Als het echt niet lukt geef dan maar een gil. | ||
b2py | vrijdag 9 september 2022 @ 17:51 | |
NS maakt al twee jaar verlies? En dat doet het bij eigen prognoses tot 2025? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 9 september 2022 @ 17:53 | |
Openbaar vervoer is een nutsvoorziening. Net als zorg, onderwijs en ambtenarij zijn het juist sectoren die met de inflatie mee zouden moeten stijgen. Al was het alleen maar om het goede voorbeeld te geven. | ||
spectrumanalyser | vrijdag 9 september 2022 @ 17:54 | |
Müller-Tanzzug heeft vandaag gereden naar Alkmaar. Duitse toeristen die in Egmond aan Zee verblijven. Zondag zal de trein terug rijden. Railxperts verzorgd deze trein. 16, 23 september, 7 en 14 oktober zal deze trein ook rijden. | ||
Dr_Flash | vrijdag 9 september 2022 @ 17:58 | |
Nou bij NS niet. En bij ons ook niet ![]() En ik denk bij heel veel bedrijven niet die net 2 jaar lang aan het overheidsinfuus gelegen hebben. Overigens lekker handig dat iedereen nou geld van NS gaat claimen. Hebben ze nog meer reden om te zeggen dat er geen ruimte is voor meer. Duren de stakingen weer langer. Leidt allemaal tot niets behalve hinder voor de reiziger en wegsmeltend draagvlak onder het publiek. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 9 september 2022 @ 18:04 | |
Omdat ze aan het overheidsinfuus hebben gezeten is er dus ook weinig aan de hand. De faillissementsgolf is uitgebleven en de economie doet het nog goed en de werkloosheid is historisch laag. Het probleem is natuurlijk veel uitgebreider dan dit, er wordt heel veel belasting niet geïnd. Inkomsten in box 3 bjivoorbeeld; belasten met 75% die mensen doen er niets voor behalve "bezitten van meuk. Als je dat soort ingrepen doet, dan blijft er genoeg geld over om meer zorg te vergoeden, de salarissen in de semi-publieke sector flink te verhogen én een flinke belastingverlaging voor box 1 door te voeren. Maargoed, zonder druk op de ketel te zetten, zal er nooit iets veranderen. | ||
derLudolf | vrijdag 9 september 2022 @ 18:05 | |
Welke termen raad jij aan? Ik kan het niet vinden in elk geval. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 9 september 2022 @ 18:16 | |
Hmm. Ik kan de nieuwsberichten erover ook niet meer terugvinden, alleen maar referentie ernaar in dit opiniestuk: https://www.bnnvara.nl/jo(...)ljoenen-nederlanders Ik ben ook geen jurist, weet niet wat er allemaal wel en niet gepubliceerd wordt. | ||
derLudolf | vrijdag 9 september 2022 @ 18:17 | |
Jup dat was ook het enige wat ik had gevonden | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 9 september 2022 @ 18:25 | |
Okay ik herinnerde me opeens dat ik best veel mensen ken die jurist zijn dus ik heb er gewoon een gevraagd of ze me kunnen helpen en er wordt nu voor me gezocht. | ||
spectrumanalyser | vrijdag 9 september 2022 @ 18:49 | |
Goed, goed, klantonvriendelijke acties dan? Alle stations overslaan, gewoon doorrijden. Licht uit in de tunnel. Verkeerde stations omroepen. Deuren aan de verkeerde kant ontgrendelen. maar wel treinen laten rijden. | ||
b2py | vrijdag 9 september 2022 @ 18:51 | |
Ongetwijfeld, maar gebruik dan niet het argument winst klotst tegen de plinten | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 9 september 2022 @ 18:57 | |
Nou, bij de overheid zijn de belastinginkomsten ook groot vanwege die winsten. Er werd eerder al gezegd dat er in Den Haag geld zat is bij de coronasteun. En het is nog steeds allemaal best wel in orde qua overheidsfinanciën. | ||
derLudolf | vrijdag 9 september 2022 @ 20:28 | |
De Britse spoorwegen waren ook voornemens te gaan staken maar daar gaat nu een streep door. Misschien moet Willie dan ook maar gaan ![]() | ||
b2py | vrijdag 9 september 2022 @ 23:33 | |
https://www.nrc.nl/nieuws(...)iet-voorbij-a4141419 Leuk artikel over de situatie bij NS | ||
dennistd | zaterdag 10 september 2022 @ 01:56 | |
Nee hoor. Alleen heeft de rechter wel geoordeeld dat de werkgever (in voorgaande gevallen) terecht 50-75% van het dagloon ingehouden heeft. En een deel van het werk wel uitvoeren maar niet volledig betaald worden zint de bonden blijkbaar niet, waardoor het nu maar steeds als 'verboden' genoemd wordt. Volgens mij tref je de werkgever er wel veel harder mee: ze moeten een deel van het salaris betalen, hebben de kosten voor de brandstof, maar krijgen geen inkomsten. Bij een volledige staking hebben ze ook geen inkomsten, maar ook geen kosten voor brandstof en salaris. | ||
exelletor | zaterdag 10 september 2022 @ 09:46 | |
Geen inkomsten is niet helemaal waar. Als men de poortjes niet open zet, vraag ik mij af hoeveel reizigers moeite gaan doen om uit te checken bij "overstap-paaltjes" op de perrons , in de app het goedkoopste kaartje aanschaffen of andere methodes gaan toepassen om niet voltarief hoeven te betalen. Zet men de poortjes wel open, dan heb je nog altijd de inkomsten van abonnementhouders. | ||
dennistd | zaterdag 10 september 2022 @ 10:31 | |
Met de trein is het tegenwoordig inderdaad lastig door de poortjes. | ||
Viesdik | zaterdag 10 september 2022 @ 11:01 | |
TREINNNN | ||
derLudolf | zaterdag 10 september 2022 @ 12:35 | |
De reisplanner van de NS laat als je een reis die over de Hanzelijn gaat geen alternatief meer zien. Alleen "storing" en dat er bussen rijden ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 10 september 2022 @ 12:50 | |
Durf het bijna niet te vragen, maar komt er vandaag of morgen nog leuk historisch materieel in actie hier in de buurt? ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 10 september 2022 @ 13:06 | |
Je bent een week te laat. Vorige week was Terug naar Toen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 10 september 2022 @ 13:22 | |
Oh, nou ja. Jammer dan ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 10 september 2022 @ 13:31 | |
Volgend jaar zal ik je op tijd op de hoogte stellen. Moet ik niet ondertussen een keer een nieuwe Stoomtractie krijgen van de SSN bedenk ik me... | ||
dennistd | zaterdag 10 september 2022 @ 13:53 | |
Nee, Deventer ligt plat dit weekend ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 10 september 2022 @ 13:56 | |
Of een week te laat, Stadskanaal onder Stoom is volgende week. En dan rijden de Eisenbahnfreunde Hasetal ook het hele stuk van Meppen tot Essen (Oldenb.) | ||
derLudolf | zaterdag 10 september 2022 @ 14:00 | |
Over de laatste gesproken, er hebben blijkbaar proeven plaatsgevonden met stoken op houtpellets ipv steenkool. | ||
James1988 | zaterdag 10 september 2022 @ 16:38 | |
Het is de Duitsers gelukt, Köln Hbf wordt weer bediend. ![]() Valt alleszins mee na die foto van die blank staande relaiszaal. | ||
b2py | zaterdag 10 september 2022 @ 16:42 | |
Voordeel van gebrek aan digitalisering? Lekker bezig daar | ||
spectrumanalyser | zaterdag 10 september 2022 @ 21:35 | |
Staat SGM Sprinter stel 2995 nog steeds in Amersfoort?![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 10 september 2022 @ 21:47 | |
ja, die moet nog verschroot worden | ||
Duvel | zaterdag 10 september 2022 @ 21:51 | |
Eerst moet er nog een stichting opstaan die hem aankoopt, met plamuur en een roller de boel enigszins toonbaar maakt om er na drie jaar en twee conditieritten achter te komen dat het toch wel lastig is, een treinstel in goede conditie houden. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 10 september 2022 @ 22:55 | |
En laat het doorschuif- en opstelcircus dan maar beginnen ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 10 september 2022 @ 22:56 | |
zo'n geval staat nog steeds weg te roesten in Onnen | ||
Peterselieman | zaterdag 10 september 2022 @ 22:59 | |
Bedoel je de dagelijkse bedrijfsvoering van de NS? Best veel materieel staat verderop dan waar het in de ochtend qua passagiersaanbod in zou moeten stromen. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 10 september 2022 @ 23:02 | |
Nee. Museummaterieel gaat met enige regelmaat over in andere handen, wordt verplaatst, dan wordt er weer niets mee gedaan, weer verplaatst, et cetera. En uiteindelijk alsnog vaak gesloopt. Hoe is het met de TEE? | ||
Peterselieman | zaterdag 10 september 2022 @ 23:17 | |
De TEE staat in Nieuw-Vennep in een transportmuseum als statisch object | ||
Peterselieman | zaterdag 10 september 2022 @ 23:23 | |
De motoren die de Stichting TEE had gekocht zijn nu volgens mij in handen gekomen van de 2454 Crew | ||
b2py | zondag 11 september 2022 @ 08:18 | |
Kwart over 8 was niet het moment dat ik dit push bericht over akkoord cao had verwacht | ||
Salatrel | zondag 11 september 2022 @ 08:56 | |
Laten we het houden op een onderhandelingsresultaat ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 11 september 2022 @ 09:32 | |
Oh wacht, het kan WEL. | ||
b2py | zondag 11 september 2022 @ 09:35 | |
9,25 in 18 maanden vind ik niet slecht | ||
Dr_Flash | zondag 11 september 2022 @ 09:36 | |
Nou ja als er dat soort ruimte bij werkgevers ligt dan ga ik ook staken! Jatog ![]() | ||
Ireyon | zondag 11 september 2022 @ 09:51 | |
Ik hoop oprecht dat dat is wat mensen gaan denken ja. Hoe vaak ik wel niet "Ja maar wij krijgen er ook maar 2% bij dus ik snap niet waarom ze staken" heb moeten horen de laatste tijd.. zelfs van mensen die bij een bedrijf werken dat letterlijk jaarlijks een miljardenwinst boekt ![]() | ||
Salatrel | zondag 11 september 2022 @ 10:04 | |
Meest onzinnige projecten komen voorbij die klauwen vol geld kosten en zolang daar budget voor is dan kun je ook een fatsoenlijke cao betalen | ||
Leandra | zondag 11 september 2022 @ 10:06 | |
Onder de tweet van FNV-spoor reacties van mensen die kwaad zijn dat de FNV in de zorg en metaal geen vergelijkbaar resultaat hebben gehaald... Overigens verwacht ik dat het percentage FNV-leden in die sectoren veel lager ligt, dus dan hebben ze veel minder invloed. | ||
Leandra | zondag 11 september 2022 @ 10:10 | |
Netjes overigens, dat minimum van ¤ 185 waar het gaat om die 5%, want dat betekent dat iedereen die minder dan ¤ 3.700 per maand verdient meer dan 5% omhoog gaat. | ||
Dr_Flash | zondag 11 september 2022 @ 10:13 | |
Nou in ieder geval gefeliciteerd voor alle betrokkenen ![]() ![]() | ||
Leandra | zondag 11 september 2022 @ 10:14 | |
Nee, het is idd heel fraai en wat mij betreft ook boven verwachting. | ||
Dr_Flash | zondag 11 september 2022 @ 10:16 | |
Ook weer een klein beetje hoopgevend voor mijn CAO. Al werk ik dan weer ergens waar de overheid de maximum tarieven vaststelt en waar constant een negatief bedrijfsresultaat is. Then again, too important to fail. Ra ra ![]() | ||
Pino112 | zondag 11 september 2022 @ 10:32 | |
Mooi. Dan gaat m'n vakantie in ieder geval door. ![]() | ||
derLudolf | zondag 11 september 2022 @ 10:37 | |
De Intercity Berlijn reed grotendeels wel, vanaf Hengelo als ik het goed heb ![]() | ||
derLudolf | zondag 11 september 2022 @ 10:41 | |
Waterkraan knijpen ![]() Publieksvriendelijke acties mogen niet ja | ||
Pino112 | zondag 11 september 2022 @ 10:44 | |
Ja dat was dan een noodoplossing om met de auto daar heen te gaan. Maar de insteek was juist om een keer niet met de auto weg te gaan ![]() | ||
Salatrel | zondag 11 september 2022 @ 10:47 | |
FNV is bij NS ook niet de grootste hoor zeker niet onder rijdend personeel. Ze staan wel altijd vooraan te roeptoeteren in de media. | ||
Dr_Flash | zondag 11 september 2022 @ 10:48 | |
Nou dan geen bier uit de kraan ![]() ![]() | ||
MTL | zondag 11 september 2022 @ 11:29 | |
En voor de geïnteresseerden hier het volledige onderhandelingsresultaat: https://presspage-product(...)ndertekend.pdf?10000 Via https://nieuws.ns.nl/onde(...)takingen-opgeschort/ | ||
Dr_Flash | zondag 11 september 2022 @ 11:32 | |
Maar ff he, hier moet toch elke spoorman, spoorvrouw en spooranythinginbetween blij van worden? Of zijn er nu nog steeds mensen ontevreden? ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 11 september 2022 @ 11:52 | |
Hopelijk de top dat het zo'n duur grapje is geworden. | ||
DJMO | zondag 11 september 2022 @ 12:06 | |
Kreeg zojuist de nieuwsagenda van de fnv binnen. Kennelijk was de afdeling die de agenda beheert nog niet op de hoogte van het akkoord ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 11 september 2022 @ 12:58 | |
Ben ook wel blij dat de acties na een akkoord gewoon meteen afgeblazen worden. In België zouden ze de staking gewoon door laten gaan ondanks een akkoord "omdat het anders gezichtsverlies is". Dan ben je wel een totaal ongeschikt stuk nageboorte natuurlijk. | ||
Salatrel | zondag 11 september 2022 @ 14:06 | |
Opgeschort. Ben trouwens benieuwd of die woordgrap in de titel bij nu.nl opzet is of een ongelukje ![]() “NS en vakbonden bereiken voorlopig cao-akkoord, stakingen van de baan” | ||
Peterselieman | zondag 11 september 2022 @ 14:15 | |
Tegenwoordig zijn dat soort woordgrapjes opzet | ||
DJMO | zondag 11 september 2022 @ 20:25 | |
https://dijkenwaardcentra(...)merveer-en-castricum Wat een bende ![]() | ||
Peterselieman | zondag 11 september 2022 @ 20:32 | |
Vergeleken met de Hanzelijn valt het nog mee ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 11 september 2022 @ 20:36 | |
Gaat ook lekker. Halsoverkop inspectie van die kennelijk onbewaakte systemen, door het hele land heen blijken er nog 715 van die systemen kapot te zijn, met onderdelen uit de hele wereld kunnen ze het komende half jaar maximaal zes van die systemen repareren, yolo. | ||
James1988 | zondag 11 september 2022 @ 20:55 | |
Onderdelen die al een tijdje op hun laatste benen liepen maar het bleven doen, totdat de spanning er vanaf werd gehaald? | ||
derLudolf | zondag 11 september 2022 @ 21:00 | |
Ik heb geen idee hoeveel onderdeel ProRail op voorraad heeft. Mag toch hopen toch wel iets. Ik wou een vergelijk maken met onze omzet en de prijs van een Vectron. Maar de omzet is tegenwoordig al groter dan het aantal Vectrons dat NS heeft. ¤3,7 miljoen vond ik eigenlijk nog meevallen. | ||
DeaDLocK2K | zondag 11 september 2022 @ 21:04 | |
M'n grootste nachtmerrie in 2003; servers rebooten die al twee jaar aan stonden en 10 jaar oud waren. | ||
spectrumanalyser | zondag 11 september 2022 @ 21:10 | |
Onbewaakte systemen zijn onderdelen van het spoor die niet op afstand (kunnen) worden uitgelezen? | ||
derLudolf | zondag 11 september 2022 @ 21:10 | |
Bij m'n vorige werk hadden we ook een oude IBM server voor het oude ERP systeem. Collega werd al angstig toen hij Enexis busjes naar ons onderstation zagen komen. Zorgen geuit bij MT, dat ze niet mochten beginnen etc. MT vond zag het probleem niet. Uiteraard viel de stroom wel even uit, server dood. In de weken daarop werd al snel duidelijk hoeveel omzet werd gemaakt op onderdelen/service aan die "oude meuk". En hoeveel tijd het kost alles in geprinte stuklijsten uit het archief op te zoeken. | ||
spectrumanalyser | zondag 11 september 2022 @ 21:12 | |
tja, na jaren in bedrijf te zijn geweest zit het wel in de lijn der verwachting dat iets stuk gaat. laatst hadden we een outtage van 1 power feed. Dan pakt een tweede voeding het over, als alles goed gaat. Bleek dat de tweede voeding al jaren defect meedeed en zichzelf pas als defect ging rapporteren nadat ie vermogen moest gaan geven. hier moet je op voorbereid zijn. | ||
spectrumanalyser | zondag 11 september 2022 @ 23:07 | |
bron: https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20220911_81669069 Er was geen optie voor de trein om het hek te ontwijken. fijn dat ze dat erbij hebben gezet, anders dacht ik nog dat dit een optie was ![]() kansloze actie dit. veel schade en een boel vertraging. het had nog slechter kunnen aflopen. | ||
Salatrel | maandag 12 september 2022 @ 09:37 | |
De intercity van den helder naar Nijmegen rijdt gewoon om via Haarlem en stopt extra in Uitgeest, Beverwijk en Haarlem maar dat lees je dan weer niet in het bericht van het lokale sufferdje | ||
DJMO | maandag 12 september 2022 @ 09:47 | |
Als je niet in Uitgeest, krommenie of Wormerveer hoeft te zijn kun je ook nog de sprinter naar Amsterdam nemen die ook via Beverwijk en Haarlem gaat. Je bent wel wat langer onderweg, maar je komt er wel. Ik ben onderweg van Castricum naar Almelo, en de reisplanner wilde mij met de ic van 9:25 op pad sturen, die zou im kwart over tien met 25 minuten vertraging op Amsterdam CS aankomen, dan een overstap van een kwartier. Ik ben op de sprinter van 9:14 gestapt, ben om 10:06 op cs. Weliswaar langere overstap, maar meer tijd om te roken op cs ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 12 september 2022 @ 09:49 | |
Obdam - Hoorn. Kom je nogeens ergens ![]() | ||
DJMO | maandag 12 september 2022 @ 09:52 | |
Ik kom elke twee weken in Hoorn, alleen pak ik dan de ic naar sloterdijk waar ik de ic naar Enkhuizen neem. Gewoon omdat het kan en ik eigenlijk een hekel aan sprinters heb. | ||
Dr_Flash | maandag 12 september 2022 @ 09:57 | |
![]() | ||
Leandra | maandag 12 september 2022 @ 10:00 | |
Ja idd, ik pak alleen maar een sprinter als het niet anders kan. | ||
DJMO | maandag 12 september 2022 @ 10:06 | |
Die hekel stamt nog uit de tijd dat sprinter wc-loos waren ![]() | ||
dennistd | maandag 12 september 2022 @ 12:00 | |
Wie o wie gaan er zaterdag mee naar de Eisenbahnfreunde Hasetal en hun stoomtrein Meppen-Essen(Oldb)? Vertrek van Taxi Dennis vanaf om 9:30 vanaf Oldenzaal. Aankomst om 10:30 in Meppen, mooi op tijd voor aankomst+omlopen. Vanuit Groningen kan het met de snelbus+RE15, vertrek 8:30, aankomst 10:49. Ook een optie is de sinds dit voorjaar weer rijdende bus Emmen (10:05) - Meppen (10:43). Verder schema dan mogelijk dit:
En vanaf Meppen weer terug naar Emmen (21:30) en Oldenzaal (21:55). Voor Groningen kun je in Leer al uit de IC stappen en de snelbus nemen, aankomst 20:25. Groot nadeel is dat ze in Duitsland nog steeds de mondkapjesplicht hebben in de trein (maar niet in de stoomtrein). Willen we dat echt niet kunnen we ook kiezen om vanaf Essen om 14:20 de stoomtrein terug naar Meppen te nemen, aankomst 17:40. Kosten: (¤39 + ¤18 x aantal) / aantal [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 12-09-2022 12:31:12 ] | ||
DJMO | maandag 12 september 2022 @ 15:25 | |
Ugh. Ingestapt op Almelo, toen al plus 20 ofzo, maar op Amersfoort had ik er genoeg van. Ben uitgestapt om te gaan roken ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 12 september 2022 @ 16:22 | |
Pimpel-expres ![]() ![]() Niet even gezwaaid in Deventer? ![]() | ||
DJMO | maandag 12 september 2022 @ 16:38 | |
Daar was ik te gaar voor. ![]() Het was zo druk en de vertraging bleef maar oplopen dat de reizigers op de grond waren gaan zitten. | ||
#ANONIEM | maandag 12 september 2022 @ 22:39 | |
Ik woon al m'n hele leven (50 jaar) in West-Friesland, maar had nog nooit van Zijdewind gehoord ![]() | ||
Bitlord | maandag 12 september 2022 @ 22:39 | |
Niet gehinderd door enige kennis: Ik kan me niet voorstellen dat er bij DB een tekort aan IR rijtuigen is. Of hoe die dingen heten die nu op Berlijn-Amsterdam rijden. Waarom maken ze die treinen niet wat langer met al die drukte? | ||
derLudolf | maandag 12 september 2022 @ 22:50 | |
Ze zijn niet allemaal geschikt om in Nederland te rijden. Iets met omvormers vor de boordspanning. | ||
Maegrim | maandag 12 september 2022 @ 23:10 | |
loc omrijden / schoonmaak op de zaanstraat mag je dan ook wat anders voor verzinnen | ||
Peterselieman | maandag 12 september 2022 @ 23:11 | |
handwissels op de Zaanstraat uitbannen? | ||
derLudolf | maandag 12 september 2022 @ 23:13 | |
Want de trein is dan te lang? | ||
Maegrim | maandag 12 september 2022 @ 23:13 | |
die past nu precies inderdaad in juni gaat de westhaven open, dan maar gelijk sluiten ![]() | ||
Shii | maandag 12 september 2022 @ 23:15 | |
Die zijn al best lang. Maar je wil vooral niet die aan het eind van de middag hebben. Tegen de tijd dat ie bijna in Amsterdam is, hangt er een walm aan bier en is die ook best wel vol, dus die sla ik dan liever over en zoek een andere optie. En die heeft ook vaak vertraging trouwens. | ||
Peterselieman | maandag 12 september 2022 @ 23:16 | |
Zaanstraat ombouwen? Het valt mij aan sommige trajectfilmpjes op dat het rangeren in Amsterdam best wel inefficiënt is. Achterzijde van de Watergraafsmeer kost ook zoveel tijd bij het in-/uitrijden | ||
Peterselieman | maandag 12 september 2022 @ 23:26 | |
Maar goed, de gemeente Amsterdam heeft andere plannen met het gebied https://www.amsterdam.nl/(...)nstraat-emplacement/ | ||
Dr_Flash | dinsdag 13 september 2022 @ 09:05 | |
Eisen stellen in het OV ![]() ![]() | ||
Kentekenplaat | dinsdag 13 september 2022 @ 11:39 | |
Afgelopen zondag stond plan U 151 onder de kap van Rotterdam CS. Dat zullen de woke milieudrammers niet leuk gevonden hebben want nog zeker een kwartier na vertrek van dat stel rook het sterk naar dieseldampen op het station. En de IC naar Eindhoven kreeg +20 aan de broek door de lamlul die de deur tegenhield tijdens het sluitproces. Toen ging het systeem van de rel. De conducteur was op z'n zachtst gezegd not amused | ||
Peterselieman | dinsdag 13 september 2022 @ 11:41 | |
Mocht diegene wel meereizen of is ie er uit getrapt? | ||
Kentekenplaat | dinsdag 13 september 2022 @ 11:55 | |
Dat werd niet verteld, ik hoop dat diegene gesnapt is en de trein uitgetyfd. | ||
Frozen-assassin | dinsdag 13 september 2022 @ 12:00 | |
Als ik daar langskom is terrein vaak leeg of vol met oude meuk, maar komt er een nieuw emplacement of is dat niet meer nodig? | ||
Salatrel | dinsdag 13 september 2022 @ 13:13 | |
Volgens mij heeft de trdl Hoofddorp z’n tosti ijzer weer ingeplugd ![]() | ||
ReisT | dinsdag 13 september 2022 @ 13:30 | |
Nieuw opstelterrein in de Westhaven komt er voor in de plaats. Maar de Pimpel hoeft straks sowieso niet meer zo veel te rangeren omdat het een trek-duwtrein wordt. | ||
DJMO | dinsdag 13 september 2022 @ 14:35 | |
Godver. Ic naar den helder rijdt niet door logistieke beperkingen ![]() | ||
Duvel | dinsdag 13 september 2022 @ 15:06 | |
Slecht voor je gezondheid, al die vertragingen. | ||
Pino112 | dinsdag 13 september 2022 @ 15:07 | |
Je mag toch ook niet meer roken op stations? | ||
DJMO | dinsdag 13 september 2022 @ 15:14 | |
Buiten het station wel ![]() De volgende trein is overigens ook met bijna 15 Minuten vertraging vertrokken. Twee kansenparels vonden hun behandeling niet zo prettig ![]() | ||
spectrumanalyser | dinsdag 13 september 2022 @ 17:47 | |
Met een Plan U door het havengebied van Amsterdam, waaronder de Houtrakpolder. ¤ 95 https://dgeg.de/Kalender.php?action=showDetail&id=2814 Fors bedrag, echter best uniek. Tenminste, als je geen goederenmachinist bent. | ||
b2py | dinsdag 13 september 2022 @ 18:24 | |
Treurig van je | ||
DJMO | dinsdag 13 september 2022 @ 18:28 | |
Wat is treurig? | ||
Adrie072 | dinsdag 13 september 2022 @ 18:50 | |
DJMO | dinsdag 13 september 2022 @ 18:56 | |
Ik zou er dolgraag ééntje willen hebben om om te bouwen naar woning. Ergens verscholen in een bos, maar wel zo dicht bij de bewoonde wereld dat ik stroom, water en aansluiting op een riool zou kunnen realiseren. #dromenmag | ||
Peterselieman | dinsdag 13 september 2022 @ 19:10 | |
Je moet er wel minimaal 75 afnemen | ||
DJMO | dinsdag 13 september 2022 @ 19:12 | |
Ja, ik zei al: dromen mag ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 13 september 2022 @ 19:14 | |
Woningbouwproject opzetten ![]() | ||
DJMO | dinsdag 13 september 2022 @ 19:15 | |
![]() ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 13 september 2022 @ 19:18 | |
Project Spoorweide met straatnamen als: Railstraat, Biels, Grindpad, Bovenleiding, Wissel en Perron | ||
Adrie072 | dinsdag 13 september 2022 @ 19:21 | |
Vloeren zullen verder verrot zijn, pokkenwerk om dat te vervangen. | ||
DJMO | dinsdag 13 september 2022 @ 19:22 | |
oh ga uit m'n hoofd gek. ik zat net te denken hoe straatnamen er uit zouden komen te zien ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 13 september 2022 @ 19:46 | |
Kom maar op met wat straatnamen dan | ||
DJMO | dinsdag 13 september 2022 @ 20:06 | |
Spoorbaan, Overweg, Stationsstraat, Bielzenpad, (deels van jou gejat) .. er is zo veel te verzinnen | ||
Janneke141 | dinsdag 13 september 2022 @ 20:10 | |
Seinstoring, Materieeltekort, Koperdiefstal, Kabelbreuk, Staking. Opties genoeg. | ||
spectrumanalyser | dinsdag 13 september 2022 @ 20:11 | |
Achja, met Plan V is ook van alles geprobeerd. Iemand wou er een restaurant mee maken nabij station Lelylaan. Na plaatsing van een stuk spoor en een Plan V, ging de initiatiefnemer failliet. https://www.parool.nl/nie(...)an-de-baan~b99c7baa/ | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 13 september 2022 @ 20:27 | |
Ja, als Oeverzegge zo als losse naam, Kil en Noord ken ik ook wel, dan moet dat ook kunnen. Vind het ook best creatief. In Amersfoort heb je die computerwijk maar daar heb je dan wel bijna altijd -straat -pad -weg achter geloof ik. | ||
derLudolf | dinsdag 13 september 2022 @ 20:30 | |
In Coevorden op bedrijventerrein is het gewoon Modem, Printer etc. | ||
DJMO | dinsdag 13 september 2022 @ 20:42 | |
De Computerweg idd ![]() * DJMO flashbacks heeft naar aan het Westerborkpad ![]() | ||
Janneke141 | dinsdag 13 september 2022 @ 20:46 | |
Geef het een paar jaar, en dan is het een geschiedeniswijk zonder dat ze de straatnamen hoeven te veranderen. | ||
Peterselieman | dinsdag 13 september 2022 @ 20:51 | |
Laat het de Russen maar niet weten. Voor je het weet is de Krimweg ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 13 september 2022 @ 20:52 | |
Dat gevaar is altijd dichtbij
| ||
DeaDLocK2K | dinsdag 13 september 2022 @ 20:54 | |
Ik heb hier nog een 1200 baud modem staan die ik aan het Computermuseum ga doneren. Is te modern voor het Russische Telexnetwerk. | ||
Peterselieman | dinsdag 13 september 2022 @ 20:54 | |
Maar goed, in Lelydorp is alle creativiteit overboord gegaan met straatnamen als Griend 40, Horst 32 en Galjoen 22. Gelukkig is die plek vanuit Zwolle op dit moment per spoor niet te bereiken | ||
derLudolf | dinsdag 13 september 2022 @ 20:57 | |
Moet ik nog een kaartje via Amersfoort kopen als ik Zwolle-Schiphol doe? | ||
Peterselieman | dinsdag 13 september 2022 @ 21:00 | |
nee | ||
Peterselieman | dinsdag 13 september 2022 @ 21:00 | |
En het was nog lang onrustig in Onnen Of eigenlijk Haren waar de overweg zich bevindt. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 13 september 2022 @ 21:03 | |
Een Multipla2000. | ||
spectrumanalyser | dinsdag 13 september 2022 @ 22:06 | |
ga kijken in Amsterdam-Noord, daar had iemand een fascinatie voor computers; Internetstraat, analoogstraat, digitaalstraat, netwerkweg, Hardwareweg, Disketteweg, back-upstraat, Processorstraat, Toetsenbordweg, computerweg, printerstraat, scannerstraat 52.4145532 4.8724243 | ||
Dr_Flash | dinsdag 13 september 2022 @ 22:16 | |
"Adres? ![]() -"Koperjatter 69 ![]() | ||
Kentekenplaat | woensdag 14 september 2022 @ 10:42 | |
Maar losse rijtuigen zijn natuurlijk makkelijker geschikt te maken om in een ander land te gebruiken. ICR vind ik best comfortabel, er zit airco in dus op zich is het nog te gebruiken. Maar dan moet de basis inderdaad goed zijn. | ||
Bitlord | woensdag 14 september 2022 @ 11:25 | |
Misschien ziet Flixtrain nog een markt om meer treinen te rijden tussen (Amsterdam-)Arnhem-Roergebied. Voor een habbekrats hebben ze de rijtuigen dan. Of Den Haag-Rotterdam en dan via de Betuweroute gelijk naar Oberhausen. Of mag je niet overal met reiziger over de Betuweroute? Of is het onmogelijk om ICRm in Duitsland toegelaten te krijgen? ![]() | ||
derLudolf | woensdag 14 september 2022 @ 11:35 | |
Ruhr heet die rivier in het Nederlands. De Roer stroomt bij Roermond ![]() Er is toch een serie van die rijtuigen toegelaten in Duitsland? Rotterdam heeft geen spoorverbinding met Duitsland. Zou een Rotterdam-Venlo-Dortmund niet meer potentie hebben. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 14 september 2022 @ 11:40 | |
In de meest recente RailMagazine staat dat ICRm niet meer RIC-compatible is en dat ze alleen ingezet mogen worden naar België. | ||
derLudolf | woensdag 14 september 2022 @ 11:41 | |
Zit weer eens in een Koploper. Wat toch een comfortabel ding. Hopelijk gebeuren er dingen waardoor ze nog lang op het spoor blijven. | ||
Bitlord | woensdag 14 september 2022 @ 11:42 | |
Ik zat idd fout met Ruhr. Er is een spoorverbinding via de Betuweroute, niet in verdiept maar zou qua tijd wel eens concurrerend kunnen zijn met de route via Utrecht of Venlo. Elke twee uur Den Haag - Rotterdam - Ruhrgebied zou toch wel enige aantrekkingskracht hebben | ||
derLudolf | woensdag 14 september 2022 @ 11:42 | |
Niet meer... Door welke aanpassingen voldoen ze hier niet meer aan? | ||
Bitlord | woensdag 14 september 2022 @ 11:43 | |
Staat er ook waarom? Als het iets kleins is maakt dat weinig uit. | ||
derLudolf | woensdag 14 september 2022 @ 11:46 | |
Welke route bedoel je? Een reguliere personentrein? Of om en om Dortmund en Köln/Frankfurt aM | ||
Peterselieman | woensdag 14 september 2022 @ 11:47 | |
Enige probleem is dat die tunnels geen personenverkeer toestaan zonder dure aanpassingen. | ||
DJMO | woensdag 14 september 2022 @ 11:48 | |
Ik stap er net uit. Zo comfortabel vind ik ze eigenlijk niet. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 14 september 2022 @ 11:48 | |
Of het klein is is relatief, die pröttel is 30-40 jaar oud. Dan kan een paar duizend al snel een nutteloze investering zijn. | ||
derLudolf | woensdag 14 september 2022 @ 11:49 | |
Dat is best een dingetje ![]() | ||
derLudolf | woensdag 14 september 2022 @ 11:51 | |
Als je kijkt waar Flixtrain nu mee rijdt of die firma uit Münster (bordeauxrode rijtuigen) dan vind ik ICRm nog behoorlijk modern. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 14 september 2022 @ 11:54 | |
Stuur Flixtrain een mailtje dat NS een sloot met rijtuigen te koop heeft zou ik zeggen. ICRm maakt wel een stuk meer herrie in ieder geval. Het slingert ook meer over de rails. | ||
Salatrel | woensdag 14 september 2022 @ 12:11 | |
ICE en Nightjet rijden via Betuweroute bij omleiding. Dit mag alleen vanaf Meteren naar Elst omdat daar geen tunnels zijn. De tunnels op het overige deel van de Betuweroute hebben niet genoeg nooduitgangen voor reizigersvervoer. Volgens mij is de maximumsnelheid op de Betuweroute ook maar 120. | ||
Bitlord | woensdag 14 september 2022 @ 12:28 | |
De netverklaring verbiedt reizigersverkeer tussen Kijfhoek en Meteren niet, maar vraagt wel om vooraf overleg en wat documenten. Max snelheid is inderdaad 120 (en vermoedelijk lager om in cadans te liggen met de andere goederenpaden) maar het is wel een relatief rustig trace en het kan zo maar eens wat makkelijker zijn om een pad te vinden. Hoewel, met al de uitdunningen van NS ontstaat er misschien ook wel meer ruimte op het spoor voor concurrenten. | ||
derLudolf | woensdag 14 september 2022 @ 12:36 | |
Dan moeten de concurrenten ook wel personeel hebben natuurlijk | ||
Dr_Flash | woensdag 14 september 2022 @ 12:54 | |
Regeltjesgeneuk, probleemdenken. | ||
James1988 | woensdag 14 september 2022 @ 13:32 | |
Was de laatste inzet van dat spul niet voor de modernisering naar ICRm? Er staat mij iets van bij dat er toen behoorlijk wat aan die rijtuigen is verspijkerd (o.a. statische omzetters) ivm inbouw van airco, wellicht heeft men toen het toelatingscircus voor Duitsland achterwege gelaten omdat dat toch niet meer gepland was. De verdere aanpassingen die zijn gedaan voor het rijden op de HSL zullen ook wel invloed hebben op waar het spul überhaupt nog mag rijden, denk aan het deursluitsysteem bijvoorbeeld. | ||
b2py | woensdag 14 september 2022 @ 13:35 | |
Brand in locomotief | ||
Peterselieman | woensdag 14 september 2022 @ 13:38 | |
Weer een stukje bovenleiding dat gerepareerd moet worden | ||
James1988 | woensdag 14 september 2022 @ 13:40 | |
Een tweede tweet toont een video van een brand midden in de trein: | ||
Peterselieman | woensdag 14 september 2022 @ 13:44 | |
Een paar mensen zullen wat langer op hun nieuwe Ford moeten wachten | ||
Dr_Flash | woensdag 14 september 2022 @ 14:01 | |
![]() van NOS.nl | ||
b2py | woensdag 14 september 2022 @ 15:18 | |
Levensgevaarlijk zo’n draad met stroom, afschaffen!! | ||
Janneke141 | woensdag 14 september 2022 @ 15:24 | |
Elektrische auto's in de fik blijkbaar. Ben benieuwd of de brand voortkomt uit de gebroken bovenleiding, of andersom. | ||
Dr_Flash | woensdag 14 september 2022 @ 15:43 | |
Op 3 plekken in die trein tegelijk brand ontstaan, door iets anders dan die gebroken bovenleiding. Dat zou wel uiterst bijzonder zijn, denk je ook niet? ![]() | ||
Janneke141 | woensdag 14 september 2022 @ 15:46 | |
Oh, de drie plaatsen tegelijk had ik even gemist. Dan is de vraag wel beantwoord, ja. | ||
derLudolf | woensdag 14 september 2022 @ 15:58 | |
Bij de DS (Duckstadse spoorwegen) doet het rijdend personeel niet zo moeilijk. ![]() | ||
DJMO | woensdag 14 september 2022 @ 16:54 | |
![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 14 september 2022 @ 17:16 | |
Oh jee ![]() ![]() | ||
Kentekenplaat | woensdag 14 september 2022 @ 18:48 | |
Zijn ze ook niet meer RIC-compatible te maken? | ||
Kentekenplaat | woensdag 14 september 2022 @ 18:52 | |
Ik vond ze voor de revisie lekkerder zitten. Maar het voordeel is dat ze nu wel airco hebben. | ||
Kentekenplaat | woensdag 14 september 2022 @ 18:53 | |
Gewoon 1800 volt op een derde rail. ![]() | ||
b2py | woensdag 14 september 2022 @ 19:07 | |
haha hoe Chill | ||
spectrumanalyser | woensdag 14 september 2022 @ 19:15 | |
Heb het ook wel meegemaakt hoor. Zo'n goederentrein is ook wat flexibeler dan een reizigerstrein. De containers klagen niet. | ||
Salatrel | woensdag 14 september 2022 @ 19:17 | |
die onzin heb ik wel eens voor me gehad richting Venlo… goederentrein op tijd Blerick in en +5 eruit terwijl die veilig door stond | ||
Dr_Flash | woensdag 14 september 2022 @ 19:20 | |
Ja en de reizigers in de zes treinen die erachter staan te wachten kunnen gewoon het lazarus krijgen ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 14 september 2022 @ 19:30 | |
Met de prijzen van tegenwoordig zou je het toch toejuichen dat je een avondje onderdak hebt en thuis niet onnodig energie hoeft te verbruiken | ||
derLudolf | woensdag 14 september 2022 @ 19:39 | |
Weekend vrij en gewoon ieder weekend Deventer-Amsterdam op en neer met de pimpel. | ||
derLudolf | woensdag 14 september 2022 @ 19:43 | |
Hij valt in slaap, en vliegt uit de bocht met 150 km/u recht op de school af. K,K&K zijn die dag aan het spijbelen want hebben geen zin in rekenen. Op de radio horen ze het nieuws dat de trein de school in gaat rijden. Ze berekenen waar en wanneer ze een rotsblok vanaf de klif op de loc moeten gooien. Loc ontspoort en ze leven nog lang en gelukkig ![]() | ||
DJMO | woensdag 14 september 2022 @ 21:06 | |
Dalvrij en elke dag doelloos het land door crossen ![]() | ||
James1988 | woensdag 14 september 2022 @ 21:14 | |
Vast wel, maar voor wat NS ermee doet is dat niet nodig. Als een andere partij er brood in ziet mogen ze dat op eigen kosten doen ![]() | ||
Sodeknetters | woensdag 14 september 2022 @ 21:14 | |
Denk dat die schade voor de reizigers wel mee valt. | ||
Socios | woensdag 14 september 2022 @ 21:25 | |
Dit ja, het is geen Kanaaltunnel. ![]() ![]() | ||
Duvel | woensdag 14 september 2022 @ 22:46 | |
En dan krijg je geen Hondekop, maar een Plan U. | ||
Peterselieman | woensdag 14 september 2022 @ 22:49 | |
Slechts een klein beetje schade na de autobrand bij Etten-Leur https://www.prorail.nl/ni(...)-september-20.00-uur | ||
derLudolf | donderdag 15 september 2022 @ 05:56 | |
Nou ja, ze krijgen het in elk geval in een dag gerepareerd ![]() | ||
Guppy | donderdag 15 september 2022 @ 07:42 | |
Ik heb het aangedurfd gisteren en ben probleemloos op en neer geweest naar Keulen en terug ![]() Over 3 weken weer | ||
Dr_Flash | donderdag 15 september 2022 @ 13:47 | |
Ondertussen is de prognose Hanzelijn opgeschoven naar half december. Lees: Kerstmis gaan we ook niet halen. | ||
Kentekenplaat | donderdag 15 september 2022 @ 14:24 | |
Volgens mij is dat een gevalletje: compleet vernieuwen van de technische installatie. Volgens mij is alleen het spoor nog heel. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 15 september 2022 @ 14:29 | |
Het zou mij niet verbazen als er flinke stukken spoor vervangen moeten worden; zulke hoge voltages en zoveel hitte kan zorgen voor permanente schade in de structuur van het gebruikte metaal. | ||
Peterselieman | donderdag 15 september 2022 @ 14:32 | |
Ook de rails moeten (gedeeltelijk) vervangen worden. Heb er een paar plaatjes van gezien en over die railstaven wil je geen trein meer sturen, tenzij je wilt dat het baanvak dicht gaat vanwege een ontsporing. | ||
spectrumanalyser | donderdag 15 september 2022 @ 16:04 | |
al wachtende voor de spoorbomen valt het op dat de intercity al stilstaat voor deze aan het perron staat. althans, er staan nog zeker drie wagons die het station nog niet hebben bereikt. De trein staat stil en blokkeerd nu de overweg. En jahoor, de deuren zwaaien open en twee mensen vallen zo op het midden van de spoorwegovergang ![]() "Waar kunnen we nu uitchecken!?" hoor ik er eentje in de verte zeggen. ![]() fouten maken is menselijk. de machinist heeft kennelijk niet het juiste aantal bakken doorgekregen. | ||
DJMO | donderdag 15 september 2022 @ 16:28 | |
Waar? | ||
DJMO | donderdag 15 september 2022 @ 16:28 | |
En heb je geen foto's toevallig? ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 15 september 2022 @ 16:33 | |
Spoorwegstakingen in de VS van de baan door een nieuwe overeenkomst waarin vastgelegd is dat medewerkers recht hebben op onbetaald ziekteverlof. Dat klinkt raar voor Nederlanders maar het is toch zo. | ||
Peterselieman | donderdag 15 september 2022 @ 16:42 | |
Hoppa, de prognose voor Etten-Leur is al naar morgenochtend 7.00 uur gegaan | ||
Salatrel | donderdag 15 september 2022 @ 16:46 | |
onbetaald ziekteverlof? ![]() Wat een 3e wereldland is het toch ook. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 15 september 2022 @ 16:55 | |
Ja. Spoorwegmedewerkers hebben daar maar 30 tot 50 écht vrije dagen per jaar, afhankelijk van anciënniteit. De rest van de tijd ben je oproepbaar. Ziekte moest je dus uit die 30 tot 50 dagen doen, wilden de spoorwegmaatschappijen. Net als ruim van tevoren vastlegging van álle personal days. Dus een begrafenis over 2 maanden? Pech gehad. Bruiloft van vrienden in april volgend jaar waar je nog geen uitnodiging voor hebt ontvangen? Pech gehad. En dat terwijl ze vorig jaar winsten hebben gemaakt die groot genoeg zijn om de schuldenlast van Deutsche Bahn in één klap weg te poetsen. | ||
Dr_Flash | donderdag 15 september 2022 @ 17:20 | |
Iesj koeltoerr! | ||
b2py | donderdag 15 september 2022 @ 23:04 | |
Voor alle spoorbedrijven? BNSF tot Amtrak? [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 15-09-2022 23:26:59 ] | ||
DeaDLocK2K | donderdag 15 september 2022 @ 23:43 | |
Ja, het is een collective bargaining agreement. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 15 september 2022 @ 23:43 | |
En dus ook zowel mensen op de trein als de mensen die aan de infra sjorren. | ||
dennistd | vrijdag 16 september 2022 @ 01:29 | |
Aangezien er blijkbaar geen interesse is of mensen niet kunnen gaat hier een streep door.... ![]() | ||
b2py | vrijdag 16 september 2022 @ 08:21 | |
Wauw, 2,5e wereldland inmiddels misschien | ||
b2py | vrijdag 16 september 2022 @ 08:23 | |
Ga zondag op vakantie :-) | ||
Peterselieman | vrijdag 16 september 2022 @ 19:17 | |
DJMO | vrijdag 16 september 2022 @ 21:13 | |
![]() | ||
dennistd | vrijdag 16 september 2022 @ 22:53 | |
Vanmiddag in de fabriek van Siemens in Krefeld geweest voor een rondleiding (vanwege de Tag der Schiene), was erg interessant en leuk om eens te zien. Het komt erin als aluminium profielen en komt eruit als complete bakken die alleen nog gekoppeld moeten worden tot treinstel (maar dat gebeurt in Wildenrath). Helaas fotoverbod, dus geen plaatjes ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 16 september 2022 @ 23:41 | |
Als iemand naar Lüdenscheid wil met de trein dan heeft diegene pech. RB 52 is tussen Hagen en Lüdenscheid nog steeds gestremd vanwege het hoge water van vorig jaar en het alternatief, de RB25 naar Keulen, ligt er nu ook uit. Er wordt een brug vervangen, waardoor tot 6 januari geen treinverkeer mogelijk is. https://www.oberberg-aktu(...)nge-sperrung-a-78058 | ||
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2022 @ 09:28 | |
En de Friesenbrücke? Wanneer is die klaar? | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 17 september 2022 @ 09:43 | |
2025. | ||
b2py | zaterdag 17 september 2022 @ 09:47 | |
In other news. Arriva heeft toestemming gekregen van de ACM om een nachttrein eenmaal per week te rijden tussen Schiphol en Groningen, en vijfmaal daags tussen Apeldoorn en Amersfoort te gaan rijden. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 17 september 2022 @ 09:51 | |
Gezellig Duitse frequenties. | ||
b2py | zaterdag 17 september 2022 @ 09:56 | |
Begin van meer concurrentie :-) En het begin van meer overbelastverklaringen | ||
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2022 @ 10:00 | |
Stoom in Arnhem. En een plan U trouwens maar daar kijkt niemand naar om. | ||
Peterselieman | zaterdag 17 september 2022 @ 10:34 | |
Met die Plan U gaan ze het Amsterdamse havengebied in | ||
spectrumanalyser | zaterdag 17 september 2022 @ 10:39 | |
Klopt. Voor 95 euro kon je meerijden Een Duitse firma DGEG Bahnreisen heeft deze rit georganiseerd. Crew 2454 verzorgd in samenwerking met Railxperts deze rit. Onder andere langs de Houtrakpolder. https://dgeg.de/Kalender.php?action=showDetail&id=2814 | ||
derLudolf | zaterdag 17 september 2022 @ 11:25 | |
Ben je met Pa_Fles aan het treinen? | ||
Dr_Flash | zaterdag 17 september 2022 @ 11:32 | |
Nee we zijn nu onderweg naar Huis Doorn | ||
Peterselieman | zaterdag 17 september 2022 @ 12:08 | |
Voor die nachttrein naar Schiphol hebben ze op dit moment alleen de E-GTW van de Emmerlijn als optie. De WINK mag nog niet met passagiers rijden als de panto omhoog is. | ||
b2py | zaterdag 17 september 2022 @ 12:23 | |
Niemand heeft gezegd met wat voor trein ze gaan rijden en of ze met een elektrische trein gaan rijden | ||
Peterselieman | zaterdag 17 september 2022 @ 12:25 | |
Met een dieseltrein mogen ze de Schipholtunnel niet in ![]() | ||
ReisT | zaterdag 17 september 2022 @ 12:46 | |
Voor de nachttrein uit Maastricht kunnen ze natuurlijk een Flirt gebruiken. Als Arriva het nog van plan is tenminste, ze hebben een jaar geleden wel toestemming gekregen van de ACM maar dat was pas de eerste stap. Ik heb er daarna niets meer over gehoord, hebben ze al een pad aangevraagd bij Prorail? | ||
Peterselieman | zaterdag 17 september 2022 @ 12:49 | |
ik denk ook niet dat het er voorlopig van gaat komen, omdat het gewoon een poging is om voet aan de grond te krijgen op het hoofdrailnet. | ||
Peterselieman | zaterdag 17 september 2022 @ 13:20 | |
Alstom heeft de iLint op één tank waterstof een afstand van 1.175 kilometer laten rijden https://www.alstom.com/alstom-coradia-ilint-distance-run | ||
Kentekenplaat | zaterdag 17 september 2022 @ 14:11 | |
Dat lijkt me niet genieten. Twee uur in een GTW. Maar goed, de NS had nog ICR-rijtuigen te koop..... | ||
tripel7 | zaterdag 17 september 2022 @ 14:16 | |
En gaat uiteindelijk net zoveel van komen als de lage landen lijn, heeft arriva weer genoten van een paar minuutjes spotlight | ||
James1988 | zaterdag 17 september 2022 @ 15:07 | |
De LageLandenLijn was een projectje van de gemeente Den Haag, als reactie op de "alleen reserveren"-Fyra naar Brussel. De LLL zou dan de rol van de IC Brussel op zich nemen. Toen de Fyra flopte en NS/NMBS de IC Brussel herintroduceerden, en duidelijk maakten dat dat een blijvertje zou zijn, viel de business case onder de LLL uit. | ||
b2py | zaterdag 17 september 2022 @ 19:45 | |
Van wie, er komen ook zat dieseltreinen van de aannemers dus een keer per week in de nacht zo’n pruttelbakkie kan prima Hier, uit de netverklaring: ![]() Staat niks over reizigersvervoer [ Bericht 10% gewijzigd door b2py op 17-09-2022 20:12:31 ] | ||
James1988 | zaterdag 17 september 2022 @ 20:28 | |
Bijzonder eigenlijk dat zelfs elektrisch goederenvervoer kennelijk niet is toegestaan via Schiphol. | ||
Peterselieman | zaterdag 17 september 2022 @ 20:32 | |
hmm, dat zou mogelijkheden bieden voor diesel, maar dan moet Arriva gekoppeld rijden, omdat een solo D-GTW (uitzonderingen daargelaten) nog niet toegelaten is op het HRN. | ||
spectrumanalyser | zaterdag 17 september 2022 @ 20:32 | |
Het klopt dat een dieseltrein in het algemeen en een goederentrein in het bijzonder onder normale omstandigheden niet is toegelaten in de schipholtunnel. Dat zal komen door het immens complexe branddetectiesysteem in de Schipholtunnel. Middels warmteprofielen doet dat systeem zijn werk. | ||
spectrumanalyser | zaterdag 17 september 2022 @ 20:50 | |
Overigens is de beveiliging bij de velserspoortunnel ook vrij intensief. Zo mag er geen stoomtrein op eigen kracht door deze tunnel, dan moet er een e-loc voor. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 17 september 2022 @ 20:52 | |
Grappig dat dat in Rotterdam dan weer wel mag, terwijl daar toch ook beperkingen zijn voor goederentreinen vanwege de steile helling. | ||
dennistd | zaterdag 17 september 2022 @ 21:11 | |
Een solo WINK ook niet? | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 17 september 2022 @ 21:21 | |
Dat is een interessante vraag. In principe zou dat ding als de batterijen opgeladen worden genoeg prik moeten opleveren in de detectielussen om goed gedetecteerd te worden zodat er niet zoals met D-GTW minimaal met 20 assen gereden moet worden. Als die panto omlaag is zit je denk ik met hetzelfde probleem. | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 17 september 2022 @ 22:47 | |
Een Wink kan gewoon onder de bovenleiding elektrisch rijden. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 17 september 2022 @ 22:55 | |
Ja maar ik vermoed dat een toelating wel dusdanig gedetailleerd zal zijn dat er gespecificeerd zal worden dat de toelating alleen geldt voor bedrijf met panto. | ||
James1988 | zondag 18 september 2022 @ 02:45 | |
Ik vermoed dat de beperking voor reizigersvervoer met een WINK vooral een formaliteit is. Dat ding vervoert al geruime tijd reizigers zonder problemen, dus een extra vinkje krijgen zal ook wel lukken. Logistiek lijkt het me wel een uitdaging, Arriva-personeel zal wegbekendheid moeten opdoen en qua omlopen moet het ook allemaal nog passen. Ga je voor 2 treinen H/T per week een hele standplaats opleiden? En dan nog praktische zaken zoals kaartjes: geldt de OV-chipkaart? Zo ja, hoe gaan ze dat dan doen met in- en uitchecken? | ||
Treinhoer | zondag 18 september 2022 @ 07:50 | |
Wegbekendheid is niet heel spannend. Kwestie van goed opletten tijdens meerijden met collega's/verkenning. Zodra je je seinen kent kan je in principe overal rijden, ook zonder kennis. Tenzij je een ATB-rijder bent. | ||
DeaDLocK2K | zondag 18 september 2022 @ 09:41 | |
Er staan al afwijkend gekleurde cico's op Schiphol ![]() Denk dat 't exclusief OVPay wordt als het open access wordt, óf mobiele cico's. Stoelnummers reserveren in een GTW is ook weer zo wat... | ||
exelletor | zondag 18 september 2022 @ 11:24 | |
Ik kan mij nog herinneren dat in het verleden Flixbus een hoop binnenlandse routes startte. Enkele jaren later is daar weinig van over: de binnenlandse reiziger stelt een hoge frequentie op prijs. 5x per dag tussen Appeldoorn en Amersfoort en 1x per week (!) naar Schiphol. Ik moet nog zien dat het een succes wordt. | ||
spectrumanalyser | zondag 18 september 2022 @ 11:31 | |
Er zal een prijsverschil zijn tussen Arriva en NS. Omdat Arriva een regionale vervoerder is, in opdracht van de Provincie, zal dezelfde rit duurder zijn dan bij NS. Het verkrijgen van een ticket en/of inchecken bij de juiste vervoerder geeft verwarring. Dit werkt wel bij andere stations, echter is Schiphol een vreemde eend in de bijt omdat buitenlandse toeristen hier niet bekend zijn met het verschil tussen NS en Arriva. Het is al ingewikkeld genoeg om een treinticket te kopen. Op schiphol had je een automaat die alleen maar treinkaartjes gaf naar Amsterdam Centraal station, dat scheelt al. |