ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Nou, het dwergsein staat voor het middenspoor, dat kan je duidelijk zien. En seinen staan altijd rechts van het spoor toch?
Voor mijn beeld staat hij ook rechts. Door het bordje wat ervoor staat zou 'ie aan beide kanten kunnen staan. Op sporenplan.nl en dan uitgebreide tekeningen staat het sein in ieder geval rechts.
Hahaha, nou, ik zou het wel prettig vinden als er iets was als Yahoo. Maakte er veel en graag gebruik van. Het was een supermakkelijke manier om de meest obscure websites over special interest meuk (dus ook treinen) te kunnen vinden aangezien zoeken op de rest van het internet zo goed als niet functioneel was vķķrdat Google bestond.
[..] Hahaha, nou, ik zou het wel prettig vinden als er iets was als Yahoo. Maakte er veel en graag gebruik van. Het was een supermakkelijke manier om de meest obscure websites over special interest meuk (dus ook treinen) te kunnen vinden aangezien zoeken op de rest van het internet zo goed als niet functioneel was vķķrdat Google bestond.
Yahoo is alleen wat betreft snelheid, gebruikersgemak, etc in het verleden blijven hangen
[..] Yahoo is alleen wat betreft snelheid, gebruikersgemak, etc in het verleden blijven hangen
Jah met een raspberry pi en anti-tracking opties+ublock origin+het blokkeren van bepaalde javascript meuk zorgt er eigenlijk voor dat het hele internet snel aanvoelt. Yahoo voelt bij mij niet stroperig aan in ieder geval, lage latency ook.
[..] Mijn trein Rtd - Ut was vanmorgen juist gegroeid van ICM-3 naar VIRM-10...
Ik zat me af te vragen is de defectenstand dan zo achterlijk, of is bij het onderhoudsbedrijf ook zoveel personeelstekort dat het niet rond komt ofzo, of misschien nog met regels over hoeveel man personeel er op een trein moet zitten.
Maar dat moet toch te regelen zijn in spoedoverleg?
[..] Weerzinwekkend. Noordwest/West staken dan, dan kan je heus wel rijden tot en met Utrecht vv vanuit het oosten en het zuiden.
Dat weet jij, dat weet ik, maar ondertussen hebben die systeemautisten een systeem gebouwd met zoveel single points of failure zoals we het in de IT-wereld noemen dat het niet meer te redden is.
[..] Weerzinwekkend. Noordwest/West staken dan, dan kan je heus wel rijden tot en met Utrecht vv vanuit het oosten en het zuiden.
In theorie wel ja in de praktijk zul je zien dat een hoop treinen alsnog opgeheven worden omdat er normaal gesproken een mcn en/of hc op hoort te zitten van een stakende standplaats en dat werk hoeft niet overgenomen te worden door een niet stakende…
Daar worden elke stakingsdag mooie pdf’jes voor aangeleverd welke treinen besmet werk zijn
[..] In theorie wel ja in de praktijk zul je zien dat een hoop treinen alsnog opgeheven worden omdat er normaal gesproken een mcn en/of hc op hoort te zitten van een stakende standplaats en dat werk hoeft niet overgenomen te worden door een niet stakende…
Daar worden elke stakingsdag mooie pdf’jes voor aangeleverd welke treinen besmet werk zijn
Goh, als ze daar toch eens OOIT net zo druk zouden zijn met reizigers vervoeren als nu met stakingen coördineren
9 van de 26 standplaatsen gooien het werk neer, en het zijn ook vrij grote standplaatsen (Dordrecht, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam) dus daar zit véél rijdend personeel. NS weet ook niet hoeveel mensen van die standplaatsen daadwerkelijk gaan staken dus ze gaan er vanuit dat iedereen dat doet.
Dat doen ze in Frankrijk tegenwoordig toch iets beter. Staken is je recht maar je moet het vooraf aangeven zodat de afdeling planning van SNCF kan zien wat er nog mogelijk is.
Daardoor kan SNCF in Frankrijk op stakingsdagen aangeven "1 op de 2 TGVs rijdt" waar ze dat vroeger niet konden.
Op woensdag 7 september 2022 16:05 schreef James1988 het volgende: Staken is je recht maar je moet het vooraf aangeven zodat de afdeling planning van SNCF kan zien wat er nog mogelijk is.
Ja, als er de wil is om reizigers te vervoeren zou je dat kunnen doen ja.
Aluhoedje, de stroombesparing van NS door niet te rijden is qua kosten groter dan de loonkosten die ze uitbetalen aan stakend personeel einde aluhoedje
Op woensdag 7 september 2022 19:10 schreef Peterselieman het volgende: Ben wel benieuwd of na het afsluiten van een nieuwe CAO de trefkans van een conducteur in de treinen omhoog gaat of niet.
Ja, bij een aantal SLT stellen zit nu Sandite ingebouwd, dus dit is voorbereiding op het herfstweer, zoals voorgaande jaren met DDZ en met SGM gebeurde.
De treindienstleidingspost van Köln Hbf is buiten dienst, de relaisruimte is onder water komen te staan door een gesprongen waterleiding. De storing duurt minstens t/m a.s. zaterdag.
Het heeft grote gevolgen, er rijdt nog slechts een enkele S-Bahn via Hbf. Al het andere verkeer, inclusief langeafstandsverkeer, wordt omgeleid of valt uit.
Wat een kutidee om dat naast elkaar te bouwen. En als het niet anders kan dan neem je toch maatregelen om ervoor te zorgen dat er geen probleem ontstaat. Pfffff.
[..] Met een stevige wandeling kun je als inwoner van Roosendaal toch nog vrij eenvoudig in Emmen komen met de trein vandaag.
Ja ik zat ook al te denken dat ik best nog wat reismogelijkheden heb. Via Duitsland naar Limburg>België en slechts 17 uur later ofzo sta je in Roosendaal!