ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Nou, het dwergsein staat voor het middenspoor, dat kan je duidelijk zien. En seinen staan altijd rechts van het spoor toch?
Voor mijn beeld staat hij ook rechts. Door het bordje wat ervoor staat zou 'ie aan beide kanten kunnen staan. Op sporenplan.nl en dan uitgebreide tekeningen staat het sein in ieder geval rechts.
Hahaha, nou, ik zou het wel prettig vinden als er iets was als Yahoo. Maakte er veel en graag gebruik van. Het was een supermakkelijke manier om de meest obscure websites over special interest meuk (dus ook treinen) te kunnen vinden aangezien zoeken op de rest van het internet zo goed als niet functioneel was vķķrdat Google bestond.
[..] Hahaha, nou, ik zou het wel prettig vinden als er iets was als Yahoo. Maakte er veel en graag gebruik van. Het was een supermakkelijke manier om de meest obscure websites over special interest meuk (dus ook treinen) te kunnen vinden aangezien zoeken op de rest van het internet zo goed als niet functioneel was vķķrdat Google bestond.
Yahoo is alleen wat betreft snelheid, gebruikersgemak, etc in het verleden blijven hangen
[..] Yahoo is alleen wat betreft snelheid, gebruikersgemak, etc in het verleden blijven hangen
Jah met een raspberry pi en anti-tracking opties+ublock origin+het blokkeren van bepaalde javascript meuk zorgt er eigenlijk voor dat het hele internet snel aanvoelt. Yahoo voelt bij mij niet stroperig aan in ieder geval, lage latency ook.
[..] Mijn trein Rtd - Ut was vanmorgen juist gegroeid van ICM-3 naar VIRM-10...
Ik zat me af te vragen is de defectenstand dan zo achterlijk, of is bij het onderhoudsbedrijf ook zoveel personeelstekort dat het niet rond komt ofzo, of misschien nog met regels over hoeveel man personeel er op een trein moet zitten.
Maar dat moet toch te regelen zijn in spoedoverleg?
[..] Weerzinwekkend. Noordwest/West staken dan, dan kan je heus wel rijden tot en met Utrecht vv vanuit het oosten en het zuiden.
Dat weet jij, dat weet ik, maar ondertussen hebben die systeemautisten een systeem gebouwd met zoveel single points of failure zoals we het in de IT-wereld noemen dat het niet meer te redden is.
[..] Weerzinwekkend. Noordwest/West staken dan, dan kan je heus wel rijden tot en met Utrecht vv vanuit het oosten en het zuiden.
In theorie wel ja in de praktijk zul je zien dat een hoop treinen alsnog opgeheven worden omdat er normaal gesproken een mcn en/of hc op hoort te zitten van een stakende standplaats en dat werk hoeft niet overgenomen te worden door een niet stakende…
Daar worden elke stakingsdag mooie pdf’jes voor aangeleverd welke treinen besmet werk zijn
[..] In theorie wel ja in de praktijk zul je zien dat een hoop treinen alsnog opgeheven worden omdat er normaal gesproken een mcn en/of hc op hoort te zitten van een stakende standplaats en dat werk hoeft niet overgenomen te worden door een niet stakende…
Daar worden elke stakingsdag mooie pdf’jes voor aangeleverd welke treinen besmet werk zijn
Goh, als ze daar toch eens OOIT net zo druk zouden zijn met reizigers vervoeren als nu met stakingen coördineren
9 van de 26 standplaatsen gooien het werk neer, en het zijn ook vrij grote standplaatsen (Dordrecht, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam) dus daar zit véél rijdend personeel. NS weet ook niet hoeveel mensen van die standplaatsen daadwerkelijk gaan staken dus ze gaan er vanuit dat iedereen dat doet.
Dat doen ze in Frankrijk tegenwoordig toch iets beter. Staken is je recht maar je moet het vooraf aangeven zodat de afdeling planning van SNCF kan zien wat er nog mogelijk is.
Daardoor kan SNCF in Frankrijk op stakingsdagen aangeven "1 op de 2 TGVs rijdt" waar ze dat vroeger niet konden.
Op woensdag 7 september 2022 16:05 schreef James1988 het volgende: Staken is je recht maar je moet het vooraf aangeven zodat de afdeling planning van SNCF kan zien wat er nog mogelijk is.
Ja, als er de wil is om reizigers te vervoeren zou je dat kunnen doen ja.
Aluhoedje, de stroombesparing van NS door niet te rijden is qua kosten groter dan de loonkosten die ze uitbetalen aan stakend personeel einde aluhoedje
Op woensdag 7 september 2022 19:10 schreef Peterselieman het volgende: Ben wel benieuwd of na het afsluiten van een nieuwe CAO de trefkans van een conducteur in de treinen omhoog gaat of niet.
Ja, bij een aantal SLT stellen zit nu Sandite ingebouwd, dus dit is voorbereiding op het herfstweer, zoals voorgaande jaren met DDZ en met SGM gebeurde.
De treindienstleidingspost van Köln Hbf is buiten dienst, de relaisruimte is onder water komen te staan door een gesprongen waterleiding. De storing duurt minstens t/m a.s. zaterdag.
Het heeft grote gevolgen, er rijdt nog slechts een enkele S-Bahn via Hbf. Al het andere verkeer, inclusief langeafstandsverkeer, wordt omgeleid of valt uit.
Wat een kutidee om dat naast elkaar te bouwen. En als het niet anders kan dan neem je toch maatregelen om ervoor te zorgen dat er geen probleem ontstaat. Pfffff.
[..] Met een stevige wandeling kun je als inwoner van Roosendaal toch nog vrij eenvoudig in Emmen komen met de trein vandaag.
Ja ik zat ook al te denken dat ik best nog wat reismogelijkheden heb. Via Duitsland naar Limburg>België en slechts 17 uur later ofzo sta je in Roosendaal!
Hee maar serieus, opflikkeren met dat gestaak. We hebben allemaal last van de inflatie, we willen allemaal meer geld.
Ja, en dus? Het gaat niet alleen om een beetje minder geld, ook heel veel middeninkomens, die eerder konden sparen, staan vanwege de energieprijzen nu voor problemen op de balans. Het is gewoon pure noodzaak.
De salarisstijgingen zijn al duidelijk veel minder geweest dan de economische groei, en als je pech hebt dan stijgen je lasten van de ene op de andere maand opeens even met 400 euro. Ga er maar aan staan.
Wat is de ervaring tot dusverre, de dag na een staking rijdt dan rond het middaguur alles wel weer een beetje normaal? Aanstaande woensdag moet ik naar Schiphol vanuit Emmen.
Op vrijdag 9 september 2022 17:40 schreef derLudolf het volgende: Wat is de ervaring tot dusverre, de dag na een staking rijdt dan rond het middaguur alles wel weer een beetje normaal? Aanstaande woensdag moet ik naar Schiphol vanuit Emmen.
Als het geen actiedag is zou ik me niet zenuwachtig maken. Helemaal niet rond het middaguur.
[..] Waarom? En is dat altijd of in deze periode? Met het huidige personeelstekort gaan ze niet zomaar als HC's standplaats Zwolle ontslaan lijkt me.
Altijd. In een zaak aangespannen door NS. Ze zullen wel gevonden hebben dat het niet onder het stakingsrecht viel of weet ik veel wat voor technisch manco. Voor verdere info; het is niet zo moeilijk om het ff te googelen. Als het echt niet lukt geef dan maar een gil.
[..] NS maakt al twee jaar verlies? En dat doet het bij eigen prognoses tot 2025?
Openbaar vervoer is een nutsvoorziening. Net als zorg, onderwijs en ambtenarij zijn het juist sectoren die met de inflatie mee zouden moeten stijgen. Al was het alleen maar om het goede voorbeeld te geven.
Müller-Tanzzug heeft vandaag gereden naar Alkmaar. Duitse toeristen die in Egmond aan Zee verblijven. Zondag zal de trein terug rijden. Railxperts verzorgd deze trein.
16, 23 september, 7 en 14 oktober zal deze trein ook rijden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] Waarom niet. De winsten klotsen over de plinten. Het is tijd dat de mensen die dat voor elkaar boksen daar eens wat van meekrijgen.
Nou bij NS niet. En bij ons ook niet
En ik denk bij heel veel bedrijven niet die net 2 jaar lang aan het overheidsinfuus gelegen hebben.
Overigens lekker handig dat iedereen nou geld van NS gaat claimen. Hebben ze nog meer reden om te zeggen dat er geen ruimte is voor meer. Duren de stakingen weer langer. Leidt allemaal tot niets behalve hinder voor de reiziger en wegsmeltend draagvlak onder het publiek.
Omdat ze aan het overheidsinfuus hebben gezeten is er dus ook weinig aan de hand. De faillissementsgolf is uitgebleven en de economie doet het nog goed en de werkloosheid is historisch laag.
Het probleem is natuurlijk veel uitgebreider dan dit, er wordt heel veel belasting niet geīnd. Inkomsten in box 3 bjivoorbeeld; belasten met 75% die mensen doen er niets voor behalve "bezitten van meuk. Als je dat soort ingrepen doet, dan blijft er genoeg geld over om meer zorg te vergoeden, de salarissen in de semi-publieke sector flink te verhogen én een flinke belastingverlaging voor box 1 door te voeren.
Maargoed, zonder druk op de ketel te zetten, zal er nooit iets veranderen.
[..] Altijd. In een zaak aangespannen door NS. Ze zullen wel gevonden hebben dat het niet onder het stakingsrecht viel of weet ik veel wat voor technisch manco. Voor verdere info; het is niet zo moeilijk om het ff te googelen. Als het echt niet lukt geef dan maar een gil.
Welke termen raad jij aan? Ik kan het niet vinden in elk geval.
[..] Jup dat was ook het enige wat ik had gevonden
Okay ik herinnerde me opeens dat ik best veel mensen ken die jurist zijn dus ik heb er gewoon een gevraagd of ze me kunnen helpen en er wordt nu voor me gezocht.
Goed, goed, klantonvriendelijke acties dan? Alle stations overslaan, gewoon doorrijden. Licht uit in de tunnel. Verkeerde stations omroepen. Deuren aan de verkeerde kant ontgrendelen.
maar wel treinen laten rijden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] Openbaar vervoer is een nutsvoorziening. Net als zorg, onderwijs en ambtenarij zijn het juist sectoren die met de inflatie mee zouden moeten stijgen. Al was het alleen maar om het goede voorbeeld te geven.
Ongetwijfeld, maar gebruik dan niet het argument winst klotst tegen de plinten
[..] Ongetwijfeld, maar gebruik dan niet het argument winst klotst tegen de plinten
Nou, bij de overheid zijn de belastinginkomsten ook groot vanwege die winsten. Er werd eerder al gezegd dat er in Den Haag geld zat is bij de coronasteun. En het is nog steeds allemaal best wel in orde qua overheidsfinanciën.
Nee hoor. Alleen heeft de rechter wel geoordeeld dat de werkgever (in voorgaande gevallen) terecht 50-75% van het dagloon ingehouden heeft. En een deel van het werk wel uitvoeren maar niet volledig betaald worden zint de bonden blijkbaar niet, waardoor het nu maar steeds als 'verboden' genoemd wordt.
Volgens mij tref je de werkgever er wel veel harder mee: ze moeten een deel van het salaris betalen, hebben de kosten voor de brandstof, maar krijgen geen inkomsten. Bij een volledige staking hebben ze ook geen inkomsten, maar ook geen kosten voor brandstof en salaris.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Geen inkomsten is niet helemaal waar. Als men de poortjes niet open zet, vraag ik mij af hoeveel reizigers moeite gaan doen om uit te checken bij "overstap-paaltjes" op de perrons , in de app het goedkoopste kaartje aanschaffen of andere methodes gaan toepassen om niet voltarief hoeven te betalen. Zet men de poortjes wel open, dan heb je nog altijd de inkomsten van abonnementhouders.
Op zaterdag 10 september 2022 09:46 schreef exelletor het volgende: Geen inkomsten is niet helemaal waar. Als men de poortjes niet open zet, vraag ik mij af hoeveel reizigers moeite gaan doen om uit te checken bij "overstap-paaltjes" op de perrons , in de app het goedkoopste kaartje aanschaffen of andere methodes gaan toepassen om niet voltarief hoeven te betalen. Zet men de poortjes wel open, dan heb je nog altijd de inkomsten van abonnementhouders.
Met de trein is het tegenwoordig inderdaad lastig door de poortjes.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 10 september 2022 12:50 schreef Dr_Flash het volgende: Durf het bijna niet te vragen, maar komt er vandaag of morgen nog leuk historisch materieel in actie hier in de buurt?
Nee, Deventer ligt plat dit weekend
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Of een week te laat, Stadskanaal onder Stoom is volgende week. En dan rijden de Eisenbahnfreunde Hasetal ook het hele stuk van Meppen tot Essen (Oldenb.)
Eerst moet er nog een stichting opstaan die hem aankoopt, met plamuur en een roller de boel enigszins toonbaar maakt om er na drie jaar en twee conditieritten achter te komen dat het toch wel lastig is, een treinstel in goede conditie houden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Eerst moet er nog een stichting opstaan die hem aankoopt, met plamuur en een roller de boel enigszins toonbaar maakt om er na drie jaar en twee conditieritten achter te komen dat het toch wel lastig is, een treinstel in goede conditie houden.
zo'n geval staat nog steeds weg te roesten in Onnen
Bedoel je de dagelijkse bedrijfsvoering van de NS? Best veel materieel staat verderop dan waar het in de ochtend qua passagiersaanbod in zou moeten stromen.
[..] Bedoel je de dagelijkse bedrijfsvoering van de NS? Best veel materieel staat verderop dan waar het in de ochtend qua passagiersaanbod in zou moeten stromen.
Nee. Museummaterieel gaat met enige regelmaat over in andere handen, wordt verplaatst, dan wordt er weer niets mee gedaan, weer verplaatst, et cetera. En uiteindelijk alsnog vaak gesloopt.