b2py | donderdag 13 juni 2019 @ 18:54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
b2py | donderdag 13 juni 2019 @ 18:57 |
Leuk artikel over de bouw van de verlenging van RER E die recent is begonnen en de impact op het netwerk: https://www.railjournal.com/in_depth/unblocking-paris | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 juni 2019 @ 19:05 |
Betaalmuur, kan je een paar screenshots op imgur flikkeren? | |
b2py | donderdag 13 juni 2019 @ 19:10 |
Vreemd heb ik nog nooit gehad daar
| |
DeaDLocK2K | donderdag 13 juni 2019 @ 19:11 |
In een pornovenster werkt het wel! | |
Dr_Flash | donderdag 13 juni 2019 @ 19:13 |
Conclusie: b2py kijkt altijd porno. | |
dennistd | donderdag 13 juni 2019 @ 19:17 |
Heeft iemand nog tips voor leuke spoorlijnen in Tsjechië? | |
Dr_Flash | donderdag 13 juni 2019 @ 19:19 |
Tabor - Bechyne schijnt mooi te zijn | |
James1988 | donderdag 13 juni 2019 @ 19:52 |
Gebruik je toevallig een adblocker/privacyblocker? De site van IRJ is een beetje brak gebouwd, als het script van AddThis niet geladen kan worden werkt de hele site niet ![]() | |
b2py | donderdag 13 juni 2019 @ 19:54 |
Ik wel.. | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 juni 2019 @ 19:55 |
Ja, een privacyblocker, een adblocker én een pihole. | |
GlennQuagmire | donderdag 13 juni 2019 @ 21:40 |
In het weekend rijden er rond Praag een aantal treinen met historisch matrieel. Info via http://www.kzc.cz/ | |
derLudolf | vrijdag 14 juni 2019 @ 22:16 |
Hier hadden we het afgelopen zaterdag nog over. DB spuit nogal wat glysofaat dus. Geen idee of 67ton de hoeveelheid werkzame stof (meestal 360g/L) of de hoeveelheid concentraat is. https://www.topagrar.com/(...)ml?utm_content=start | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 juni 2019 @ 22:29 |
Ja, nou en? | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2019 @ 23:42 |
Ethisch best wel onverantwoord ![]() Het is trouwens Glyfosaat. De kankerverwekkende stof uit Roundup. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2019 @ 23:44 |
trouwens, 67 ton concentraat natuurlijk. Het stuk is nogal tendentieus geschreven. 67000 kg in een jaar over het hele DB-net. Denk dat dat per tuintje wel mee zal vallen. | |
Zilverberk | vrijdag 14 juni 2019 @ 23:47 |
Glyfosaat is NIET kankerverwekkend. Check effe echte onderzoeken ipv internethoaxen. ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 juni 2019 @ 23:49 |
Die stof veroorzaakt geen kanker. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 juni 2019 @ 23:49 |
Ja, dit dus. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 juni 2019 @ 23:50 |
En voordat iemand komt met "ja maar in de VS zijn ze furoordeelt", door een fucking lekenjury ja, in een civiele zaak. | |
Zilverberk | vrijdag 14 juni 2019 @ 23:51 |
![]() | |
derLudolf | zaterdag 15 juni 2019 @ 00:07 |
Niks en. We hadden het er gewoon over afgelopen week toen we begroeid spoor zagen. | |
derLudolf | zaterdag 15 juni 2019 @ 00:11 |
Klopt. Alles veroorzaakt kanker. Zelfs humus van biologisch dynamische kikkererwten ![]() Indien met zorgt toegepast is glysofaat een prima middel. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 00:13 |
Met zorg? Je moet er geen bad in nemen maar als glyfosaat daadwerkelijk zo kankerverwekkend zou zijn had de hele wereld kanker en kankerprevalentie neemt al enkele jaren af. | |
derLudolf | zaterdag 15 juni 2019 @ 00:21 |
Ja net als alle middelen. Niet als het hard waait, of veel te veel of te weinig. En ik vind het niet echt tof als graan wordt doodgespoten vlak voor de oogst. Want op die manier krijgt je wel voedsel meer relatief veel residu. Hoewel, om mezelf tegen te spreken met dat laatste: eens in de zeven jaar een glas wijn en je krijgt al meer gifstoffen binnen dan in die tijd gewoon je dagelijkse eten. Als het echt rotzooi was en er dikke claims zouden volgen dan had Bayer Monsanto nooit en te nimmer overgenomen ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 00:27 |
Residu waarvan aangetoond is dat het niet kankerverwekkend is in de aangetroffen hoeveelheden. Euhhhh, nee. Ja en dit natuurlijk. | |
derLudolf | zaterdag 15 juni 2019 @ 00:28 |
www.ask-force.org/web/Pes(...)-population-2018.pdf | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 00:29 |
SSL certificaat kapot, daarna 404. | |
derLudolf | zaterdag 15 juni 2019 @ 00:33 |
https://www.google.com/ur(...)_hfZLMYO91LsO2tL5Mn6 | |
derLudolf | zaterdag 15 juni 2019 @ 00:34 |
Maaruh, we gaan offtopic geloof ik ![]() En ik ga maffen. Even kijken of het me lukt om vroeg op te staan en es lekker te gaan vissen ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 00:35 |
Euh jah, jij hebt blauwe letters. | |
derLudolf | zaterdag 15 juni 2019 @ 00:39 |
Ja, dat klopt. Ach laten we het trein sc noemen en we mogen het overal over hebben ![]() Maar volgens mij zitten we wel aardig op een lijn qua mening, dus ik zei het niet omdat ik geen gelijk kon krijgen ofzo ![]() Mijn excuus mocht dat zo overkomen. | |
Duvel | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:23 |
Het veroorzaakt wel een grote sterfte onder bijen en andere insecten? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:36 |
Grote sterfte is nog steeds niet met zekerheid aangetoond maar dat weet ik niet helemaal zeker, laatste onderzoek wat ik las was dat vooral bestuivende grondbijen er last van hadden, maar opzich hoeft dat helemaal niet zo problematisch te zijn. De alternatieven trouwens, overige pesticiden, zijn vele malen schadelijker voor zowel ons als de omgeving. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:43 |
uitstervende bijen betekent geen plantaardig voedsel meer. Dat hoeft op zich best problematisch te zijn. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:58 |
Het is alleen niet geheel duidelijk of het direct door glyfosaat komt of door een combinatie van factoren. En "gewone" pesticiden sterven ze nog vele malen harder van uit, dat is echt zoveel giftiger voor alles. Brrr. Eng spul. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:11 |
Hoe het ook zij, het is duidelijk dat Glyfosaat ook teringspul is. Dat moet toch ook genoeg zijn om ermee te willen stoppen ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:14 |
Dat kan niet want er is geen alternatief. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:14 |
Ja dat is er wel, 6 miljard mensen fusileren. | |
Zilverberk | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:15 |
Het is grofweg het minst giftige bestrijdingsmiddel dat bestaat, met geheel onterecht een slechte naam. Er worden nu heel ingrijpende beslissingen gemaakt op basis van hoaxen en zwamverhalen. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:16 |
Ah daar is de nuance weer ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:17 |
Het insectenverhaal zit wel wat in though. | |
Zilverberk | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:17 |
Ga jij akkers schoffelen bij gebrek aan glyfosaat? ![]() | |
Zilverberk | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:17 |
Dat zijn de nicotinamiden. Niet glyfosaat. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:19 |
Nee, was een recente publicatie over verstoorde hormoonhuishouding/inwendige flora bij insecten die verstoord werden door expliciet glyfosaat maar wel met de kanttekening more research is needed. Even kijken of ik het nog kan terugvinden. | |
Zilverberk | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:21 |
Oeh, die had ik nog niet gezien. Ik hoop dat je hem kan delen. ![]() Tevens, we hadden het over bijen he? Andere insecten mogen kapotstuk. Edit: deze? https://scholar.google.nl(...)=%23p%3DlQA1AbouIOAJ
[ Bericht 25% gewijzigd door Zilverberk op 15-06-2019 22:26:45 ] | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:25 |
https://www.pnas.org/content/115/41/10305.short deze geloof ik! Ik moet er wel bijzeggen dat dit ver van mijn vakgebied ligt, ik lees Evolutionary Analysis voor de leuk maar er zijn veel dingen die ik niet begrijp en ik mis veel kennis dus misschien dat ik het verkeerd heb geïnterpreteerd. | |
Zilverberk | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:30 |
We vonden hetzelfde artikel. Ik lees daar niks over het huidige probleem met de bijen, dat ze in de winter met t hele volk tegelijk omkomen ipv overwinteren. Hooguit dat ze misschien wat zwakker worden, maar dat link ik niet aan plotselinge sterfte. Overigens is het niet geheel mijn vakgebied, ik weet (veel) meer over toxiciteit bij mensen dan bij bijen. | |
Zilverberk | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:31 |
Hoeveel bijen zouden er per km voorop een ICE te pletter vliegen eigenlijk? | |
James1988 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:32 |
Een Keolis "Blauwnet" FLIRT halteert op het gloednieuwe maar ongebruikte station van Zwolle Stadshagen. De afgelopen twee weken hebben Keolis en ProRail geprobeerd om een haltering bij Stadshagen in de huidige dienstregeling, die is ontworpen voor 100 km/u, in te passen. De lijn tussen Zwolle en Kampen is een aantal jaar geleden gemoderniseerd. De topsnelheid werd verhoogd van 100 km/u naar 140 km/u en het traject werd tegelijkertijd geëlektrificeerd. Bij Stadshagen werd een nieuw station gebouwd, maar een paar dagen voor de geplande opening kwam ProRail erachter dat de funderingen onder de spoorweg geen 140 km/u aankan. Dit is nodig om bediening van station Stadshagen in de dienstregeling te kunnen inpassen, en aansluitingen in alle windrichtingen op het centraal station van Zwolle te behouden. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:32 |
Heb je het over honingbijen? Want met honingbijen is er helemaal niets aan de hand. | |
Zilverberk | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:36 |
De WUR zegt wat anders: https://www.wur.nl/nl/Ond(...)of-wintersterfte.htm En die onderzoeken geen onbeheerde bijen. Tevens, van de UU: https://www.bijensterfte.nl Gaat óók over honingbijen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:45 |
https://www.washingtonpos(...)are-doing-just-fine/ Het gaat superslecht met de grondbijen, en die zijn in sommige opzichten belangrijker dan honingbijen. | |
derLudolf | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:45 |
Of wat te denken van grasland wat niet wordt doodgespoten voor de grondbewerking. Je hebt enorm veel gras dat tussen je gewas groeit, je moet vaker met andere herbiciden spuiten in je gewas of mechanisch bestrijden (1x met een 42m brede spuit er door kost minder diesel dan 3x met een wiedeg of schoffel van 6m). Bovendien is je stikstofbalans volledig naar de kloten. Het verteren van ondergeploegd vers gras kost in eerste instantie stikstof. Het merendeel daarvan komt pas vrij als het gewas het niet meer nodig is en zal dan deels in het grondwater verdwijnen. Bij doodgespoten gras komt veel sneller stikstof vrij en is dus als het ware voeding voor het nieuwe gewas. Het een sluit het ander niet uit, in de biologische landbouw vinden ook ontwikkelingen plaats een je kunt zeker van elkaar leren. Maar een middel halsoverkop te verbieden is gewoon stom. Bovendien is geen enkel middel (zelfs geen medicijn) zoveel onderzocht als glysofaat. En ze kunnen nog steeds niet keihard bewijzen dat het kankerverwekkend is. Wat ook speelt met bijenvolken is dat imkers met bepaalde volken/"lijnen" zijn doorgegaan die gunstige eigenschappen hadden. Veel honing bijvoorbeeld. Tegelijkertijd waren die veel gevoeliger voor de varomijt en zouden neonics een veel kleinere rol spelen. De hoeveelheid neonics die wordt gespoten valt op zich mee, boeren geven vaak voorkeur aan andere middelen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:59 |
Biologische landbouw zou per direct strafbaar moeten worden. Misdaad tegen de menselijkheid. We produceren nu dankzij de bioindustrie genoeg voedsel voor iedereen en worden ook steeds beter in het op de goede plaats krijgen (er lijden zoveel minder mensen honger dan 20 jaar geleden, echt absurd veel minder), terwijl we met de biologische landbouw een stuk of elf planeten nodig hebben als de aarde. Ik denk dat we moeten inzetten op kunstmatige kweek en algenproducten eigenlijk. Dat lijkt vooralsnog de meeste pro's en minste cons te hebben. Als we dat uberhaupt halen voordat het klimaat onherstelbaar beschadigd is. | |
derLudolf | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:11 |
Biologisch is een niche product. Geen alternatief. Je kunt met insecten ook bestrijding van bladluis doen bijvoorbeeld. Ach ja, er moet maar weer eens een goede hongersnood komen. Dan weet men hoe goed we het hier hebben, hoor efficiënt de voedselproductie is en dat ze dat niet zomaar even zelf op hun volkstuintje kunnen. Het is overigens een misvatting dat je in biologische teelt niet mag spuiten. Je mag niet spuiten met synthetische middelen. Met iets natuurlijks als kopersulfaat mag je spuiten. In de gangbare teelt is kopersulfaat overigens verboden omdat synthetische alternatieven minder schadelijk zijn. Tja algen.... Hmm ik heb toch liever aardappels met bonen dan zo'n bordje snot ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:21 |
Mag het weer over treinen gaan eigenlijk? Of zeggen jullie van "neuh"? ![]() | |
derLudolf | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:21 |
Treinen mogen altijd ![]() | |
Zilverberk | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:27 |
Graag! | |
Duvel | zondag 16 juni 2019 @ 09:37 |
Er zijn gewoon te veel mensen. Agent Smith had gelijk. Bio-industrie is roofbouw plegen op andere organismen. | |
Zilverberk | zondag 16 juni 2019 @ 09:47 |
Mijn kind heeft het idee dat in de dubbeldekkers de bovenlaag vrijwel altijd stiltecoupés zijn, klopt dat eigenlijk? | |
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 10:23 |
tegenwoordig wel ja | |
MTL | zondag 16 juni 2019 @ 10:51 |
De stiltecoupés zitten inderdaad bij dubbeldekkers bovenin, maar slechts één rijtuig/bak heeft de stiltecoupés, de andere rijtuigen/bakken zijn normaal of werkcoupé. Dus de stiltecoupé zit wel boven, maar boven is niet per definitie stiltecoupé. | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 10:53 |
Volgens mij is het meer dan één bak. In DDZ4 is geloof ik alleen de mDDM geen houjebekplek. | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 11:08 |
Omdat het voor de meeste mensen TE duidelijk was heeft NS tegenwoordig behalve stiltecoupés en hiermagjewelpratencoupés ook rustcoupés en loungecoupés. Dat is niet hetzelfde maar een beetje wel. Ongeveer. | |
derLudolf | zondag 16 juni 2019 @ 11:12 |
Zijn er ook "ik ben blij dat ik een zitplaats heb moet ik nu ook nog opletten waar in de tweede klas ik ga zitten" coupés | |
b2py | zondag 16 juni 2019 @ 11:37 |
Als je stilte wilt moet je gewoon niet met de trein gaan.. | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 11:40 |
En als je niet dood wilt had je niet de straat op moeten gaan terwijl ik lam achter het stuur zit. ![]() ![]() | |
Zilverberk | zondag 16 juni 2019 @ 11:51 |
Wat zijn rustcoupés en loungecoupés eigenlijk? Ik ga echt te weinig met de trein tegenwoordig. Edit: "De vernieuwde intercity's zijn dus niet langer ingedeeld in twee, maar in drie zones: ontmoetingscoupés waar je gewoon mag praten, werk- en rustcoupés waar je zachtjes mag praten en stiltecoupés waar je je mond moet houden." Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)n-voor-ergernis.html [ Bericht 25% gewijzigd door Zilverberk op 16-06-2019 12:08:52 ] | |
Zilverberk | zondag 16 juni 2019 @ 11:52 |
Als je dagelijks meer dan 100 km moet reizen (enkele reis) is een stille plek in de trein zeer welkom. Dan is je reistijd geen tijdverspilling. | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 11:59 |
Ik reis dus binnen werktijd. Mag hij mooi met z'n pauperbak in de file staan. Trouwens, op Zwolle-Hengelo is het OV sneller. No contest. Waar ik moet zijn dan. | |
Zilverberk | zondag 16 juni 2019 @ 12:03 |
Ik doe er op t moment al 20 minuten over om op het station te komen (niet per auto, want waar moet je dat blik laten). Dat is één van de redenen dat ik niet meer zo vaak in de trein zit. | |
MTL | zondag 16 juni 2019 @ 12:03 |
Nope, stiltecoupé is echt maar één bak, bij DDZ is dat het stuurstandrijtuig. De andere rijtuigen zijn geen stiltecoupés. | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 12:11 |
min of meer hetzelfde als stiltecoupés en praatcoupés, alleen iets minder strikt te handhaven. Of zo. Totale onzin eigenlijk. Ik haat stiltecoupés. Ik loop altijd door naar een niet-stiltecoupé. Niet omdat ik per se herrie wil, zeker niet. Om 6:30 is het in de andere coupé ook lekker rustig ![]() ![]() Dus nee, geen stiltecoupé voor mij ![]() | |
Zilverberk | zondag 16 juni 2019 @ 12:12 |
Ik ben meestal al blij als ik gewoon kan zitten en er geen wijdbeens zittende man naast mij neerploft. Stilte is een bonus. | |
dennistd | zondag 16 juni 2019 @ 12:13 |
Gister zat ik heerlijk rustig in de stiltecoupé (3 man of zo, 1e klas) tussen Amersfoort en Hengelo. Alleen één van de drie zat op haar tablet te typen met toetsenbordgeluid... Daar zeg ik dan toch echt even wat van, ze had het zelf niet door ![]() | |
Zilverberk | zondag 16 juni 2019 @ 12:14 |
Was ze bejaard? ![]() | |
dennistd | zondag 16 juni 2019 @ 12:36 |
Nee, jaar of 40 schat ik | |
dennistd | zondag 16 juni 2019 @ 12:50 |
In maart is de Dinner Train begonnen aan zijn tour door het land. De trein, die voorheen ook wel bekend was als Panorama Rail Restaurant en Amsterdam Dinner Train, vertrok deze keer vanaf het voorheen vaste vertrekstation Amsterdam Centraal. Via Hilversum reed de trein naar Utrecht, om na kopmaken in Maarn terug te keren naar de hoofdstad. Hier passeert de trein, met RFS 101001 voorop en 101002 achterop, het station Hollandsche Rading. [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 16-06-2019 18:58:59 ] | |
derLudolf | zondag 16 juni 2019 @ 13:14 |
In september rijdt ie vanaf Emmen. Je bent 2,5 uur onderweg dus veel meer dan Emmen-Zwolle vv zal het wel niet worden ![]() | |
dennistd | zondag 16 juni 2019 @ 13:29 |
Vanaf Enschede en Hengelo zal het wel een retourtje Stroe worden denk ik... Of ze moeten een voorspanloc met ATB-NG inzetten om via Nijverdal te kunnen | |
James1988 | zondag 16 juni 2019 @ 13:29 |
In februari rijdt dat ding vanuit Breda. Dat zal dan wel een rondje via Utrecht worden. | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 13:29 |
rondje Zwenzwoka - deventer en terug | |
dennistd | zondag 16 juni 2019 @ 13:30 |
Zoals ik net al aanvulde: dan heb je wel een loc met ATB-NG voorop nodig. Een 1700 heeft alleen ATB-EG namelijk | |
derLudolf | zondag 16 juni 2019 @ 13:31 |
Maar dan kun je denk ik nog wel een soort van rondje maken denk ik, ipv twee keer zelfde traject. | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 14:24 |
Ach, het boeit toch geen reet. De meeste mensen zijn met elkaar en hun eten bezig. Je kunt net zo goed een tafel dekken in een simulator ![]() | |
Zilverberk | zondag 16 juni 2019 @ 15:16 |
Zou het echt mensen trekken die alleen op hun bord kijken? | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 17:20 |
en die daar het gevoel van "in een trein" aan willen toevoegen. Nou ja, het gevoel van in een trein in 1920 of zo ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 18:25 |
Alles wat de Betuweroute op mag heeft 't toch? | |
dennistd | zondag 16 juni 2019 @ 18:55 |
Zeker niet, ATB-NG is een compleet ander systeem dan ETCS/ERTMS. Sterker nog: volgens mij is er momenteel geen enkel materieel dat beide heeft. De enige die het zou moeten hebben is Arriva met hun drielandenexpres, maar door het ontbreken van dat laatste is het nu een tweelandenexpres. ATB-NG heeft altijd nog zijn eigen invoerscherm en afleesscherm, hier in het midden zichtbaar in een Zwenzwoka-FLIRT: [ Bericht 24% gewijzigd door dennistd op 16-06-2019 19:01:26 ] | |
Maegrim | zondag 16 juni 2019 @ 18:56 |
hoezo voormalig? Als ie niet rijdt staat ie op spoortje C1 op de Watergraafsmeer | |
dennistd | zondag 16 juni 2019 @ 18:57 |
Ik bedoel meer voormalig vast vertrekstation. | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 19:10 |
Beetje pornoblaadjes lezen onder werktijd hmmm. Die Erwin toch ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 19:13 |
Ja, maar naar wat ik begrepen heb, hebben het overgrote gedeelte van die machines een pakket waar ATB-NG bij inzit. Misschien dat ze niet gecertificeerd zijn om ermee te rijden, maar volgens mij zit het er wel op, op alle 185's en 189's die ERTMS hebben en ook op de Vectrons. | |
Mr_Klaasje | zondag 16 juni 2019 @ 19:14 |
Sommige Alstom EVC's gebruiken een ATB-ng installatie als STM-ATB. | |
b2py | zondag 16 juni 2019 @ 20:07 |
Op je werk is het ook nooit 100% stil, zo boeiend zijn die stemmen in de trein ook niet. Die trein maakt tenslotte ook zelf nog een bak met herrie. | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 20:09 |
Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? | |
derLudolf | zondag 16 juni 2019 @ 20:12 |
Ja als je in een mortuarium werkt misschien. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 20:13 |
Wat dacht je van stiltewerkplekken. | |
BLS | zondag 16 juni 2019 @ 20:22 |
En op doordeweekse dagen is er ook geen ruimte in de dienstregeling. | |
derLudolf | zondag 16 juni 2019 @ 20:23 |
Dan hoor je alsnog mensen hoesten of op hun toetsenbord tikken. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 20:27 |
Het zijn afgesloten cabines. | |
b2py | zondag 16 juni 2019 @ 20:29 |
Praktijkervaring? | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 20:29 |
Okay. | |
b2py | zondag 16 juni 2019 @ 20:29 |
Als je in de trein wilt werken kan je gewoon niet de illusie hebben dat het er 100% stil is. | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 20:30 |
Wat weer een discussie. Nee het is nergens 100 % stil. Niet op je werk, niet in de trein, niet in de stiltecoupé, niet in een mortuarium. Waar ik echt LAST van heb, is als mensen stennis gaan maken omdat andere mensen "geluid" zouden maken in een stiltecoupé. Alleen al daarom wil ik niet in een stiltecoupé zitten. Hoewel ik rust op zich best waardeer. Dit schiet zijn doel gewoon compleet voorbij. | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 20:31 |
Nee maar dat is het thuis ook niet. Vogels, als de wind verkeerd staat hoor je de snelweg. Dat is gewoon omgevingsgeluid en daar kan volgens mij iedereen tegen. | |
b2py | zondag 16 juni 2019 @ 21:36 |
En zo is de stiltecoupé ook | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 21:54 |
Ik hoor inderdaad dagelijks vogels en de snelweg in de stiltecoupé. | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 21:59 |
Dildi ![]() | |
Duvel | zondag 16 juni 2019 @ 22:28 |
Heeft de Thalys het niet? | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 22:32 |
Ik geloof dat het verwijderd is. | |
dennistd | zondag 16 juni 2019 @ 22:33 |
Dat is geen echte ATB-NG: (foto is van de ICE, maar hetzelfde systeem) ![]() | |
Janneke141 | zondag 16 juni 2019 @ 22:37 |
Ik vind die stiltecoupés altijd wel handig, kan ik tenminste rustig bellen. | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 22:38 |
ik vermoord je | |
Duvel | zondag 16 juni 2019 @ 22:39 |
De ICE gebruikte het niet. Thalys gebruikt(e) het daadwerkelijk om 160 te kunnen rijden tussen Schiphol en Den Haag. | |
Duvel | zondag 16 juni 2019 @ 22:39 |
Waar maak je je druk om, je zit er nooit. | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 22:40 |
Oh ja. Weer een lijk minder ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 22:40 |
![]() ![]() | |
Janneke141 | zondag 16 juni 2019 @ 22:42 |
Maar als we toch bezig zijn, dan wil ik naast de stiltecoupés ook graag blèrende-kutkinderen-coupés, dronken-studenten-coupés en blije-bejaarden-coupés. Mag van mij ook allemaal in een trouwens. | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 22:45 |
het grappige van al die doelgroepencoupés is dat de behoefte daaraan heel strikt gescheiden is over de dag. blèrende kutkinderencoupés heb je nodig tussen 9:30 en 16:00, dronken-studenten-coupes na 22:30, blije bejaarden-coupés tegelijk met de krijskinderen okee ![]() | |
Duvel | zondag 16 juni 2019 @ 22:45 |
Ik kies met mijn dochter altijd de 1e klas niet-stiltecoupé uit met de meest zure rustzoeker die er is. | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 22:47 |
Vindikleuk. | |
Janneke141 | zondag 16 juni 2019 @ 22:50 |
Mja, en blije bejaarden met hun blèrende kleinkinderen verplicht splitsen over verschillende coupés moesten we misschien ook maar niet willen. Toch vind ik die stiltecoupés altijd wel een fantastisch sociaal experiment. Het is dat het kraakt, maar anders zou ik echt mijn popcorn erbij pakken als er weer eens een stilteridder een belchinees gaat aanspreken. | |
Janneke141 | zondag 16 juni 2019 @ 22:51 |
Even iets anders, volgend jaar gaan we als het goed is met een stuk of 12 achttienminners en 2 volwassenen richting Tsjechië. Is dat een beetje betaalbaar te treinen? | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 22:52 |
"gaan we"? Gaan jullie ![]() | |
Janneke141 | zondag 16 juni 2019 @ 22:54 |
Aangezien ik meega, is 'we' de correcte term. En als je ook nog een inhoudelijk antwoord hebt, dan houd ik mij van harte aanbevolen. | |
James1988 | zondag 16 juni 2019 @ 22:56 |
De Tsjechische spoorwegen hebben soms heel goede early bird-kortingen, zie http://metdetreinnaarhetb(...)irst-minute-tickets/ Maar ja, wat is 'betaalbaar'? Dat is voor iedereen anders. ![]() | |
Janneke141 | zondag 16 juni 2019 @ 22:57 |
Laten we zeggen dat het een beetje meer mag kosten dan een busje huren plus benzine of diesel, maar niet te veel. Maar alvast bedankt voor de tip! | |
James1988 | zondag 16 juni 2019 @ 23:01 |
Voor 14 personen treintickets boeken gaat vast niet goedkoper zijn dan dit, though. Een voertuig huren is redelijk aan de prijs, maar de prijs per zitplaats daalt echt heel snel als je met zo'n groep bent. | |
Zilverberk | zondag 16 juni 2019 @ 23:20 |
Collega's die zwammen zitten niet in mijn kantoor. Deur dicht, klaar. Blijkbaar werk ik in een fijnere omgeving dan jij. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 23:22 |
Zilverberk ik zou graag nogeens met jou een keer met de trein op een weekendje naar Praag op en neer willen of zo ![]() ![]() | |
Zilverberk | zondag 16 juni 2019 @ 23:25 |
Zijn er wel stiltecoupés in die trein dan? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 23:26 |
Niks wat duct tape niet oplost. | |
dennistd | zondag 16 juni 2019 @ 23:38 |
Ik ga over 2,5 week naar Tsjechië, dat kost me zo'n ¤19 voor Bad Bentheim -> Praag. In Tsjechië zelf kost de trein ook niet veel. Ik kom met wat verschillende combinaties voor Bentheim -> Praag op 500CZK uit voor een volwassene en 363CZK voor een kind (15 t/m 17 jaar). Dat is dus 1000+4356=5356CZK totaal, wat neerkomt op ¤210. Doe daar wat twee groepstickets Nijmegen -> Oldenzaal (¤73) bij en voor Oldenzaal -> Bentheim een Gruppenkarte (¤2,15 p.p.). Al met al voor totaal ¤315. [ Bericht 7% gewijzigd door dennistd op 16-06-2019 23:48:54 ] | |
James1988 | zondag 16 juni 2019 @ 23:47 |
Leuk, maar Nijmegen (volgens Janneke's profiel) is nog geen Bentheim. ![]() | |
dennistd | zondag 16 juni 2019 @ 23:49 |
Dat zag ik ook, dus even bijgewerkt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 23:49 |
WIE IS JANNEKE ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 16 juni 2019 @ 23:50 |
Ben je op d'r ofzo. | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 23:59 |
Had gekund als ik meer wist ja. | |
Janneke141 | maandag 17 juni 2019 @ 06:59 |
Kijk, dat is interessant. Bedankt! | |
b2py | maandag 17 juni 2019 @ 07:02 |
Daar heb je in een bouwkeet niet veel aan, die blinken vaak niet uit in geluidsarm werken. | |
dennistd | maandag 17 juni 2019 @ 14:37 |
Koop ik net het kaartje voor de terugreis vanuit Tsjechië, hoor ik nadat ik betaald heb ineens een stoomtrein. Blijkt dat de app van de ČD te zijn die de melding geeft dat er een nieuw ticket beschikbaar is ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 17-06-2019 14:47:49 ] | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2019 @ 17:15 |
Via Aken kan het voor 2 tientjes. | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2019 @ 17:16 |
Spuit 11, was al genoemd ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2019 @ 17:31 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2019 @ 18:42 |
![]() | |
Zilverberk | maandag 17 juni 2019 @ 19:36 |
![]() | |
derLudolf | maandag 17 juni 2019 @ 19:39 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2019 @ 20:04 |
Ik wil die app ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2019 @ 20:06 |
en dan random tickets gaan boeken van het Tsjechische Koog Zaandijk naar het Tsjechische Koog Bloemwijk. Gewoon voor dat geluidje ![]() | |
GlennQuagmire | maandag 17 juni 2019 @ 21:41 |
Meteen de app geinstaleerd voor mijn tickets naar Tsjechie komende zomer ![]() | |
Janneke141 | maandag 17 juni 2019 @ 21:49 |
Klein detail: het geldt niet voor overstappen van en naar NS-treinen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2019 @ 21:56 |
Dus effectively heb je er nog geen flikker aan ![]() "treinreizigers hoeven in de toekomst niet meer te betalen voor hun reis. Dat is in elk geval de wens van Dr_Flash" Lulkoek natuurlijk. | |
DeaDLocK2K | maandag 17 juni 2019 @ 21:58 |
Ja echt eah. "Dan kunnen er in Zutphen paaltjes weg mimimimi" Flikker op joh stelletje stakkers. Fix die shit gewoon. TWEE. DUIZEND. NEGENTIEN. IS. HET. | |
Adrie072 | dinsdag 18 juni 2019 @ 17:52 |
Pier Eringa verruilt ProRail voor Transdev ProRail-baas Pier Eringa vertrekt per 1 september naar Transdev, het moederbedrijf van onder meer Connexxion, Hermes en Witte Kruis. Bij het van oorsprong Franse vervoersconcern, dat in 20 landen actief is en wereldwijd 82.000 werknemers telt, wordt Eringa verantwoordelijk voor het Nederlandse bedrijf. Transdev Nederland heeft ongeveer 8.900 mensen in dienst en maakt naar eigen zeggen 500.000 reizen per dag mogelijk. 'Een wild plan' Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, onder wiens toezicht ProRail officieel valt, lag afgelopen jaren geregeld overhoop met de in 2015 toegetreden Eringa. Zo lekte de topman plannen in de media om op eigen houtje betonnen blokken voor open spoorovergangen te plaatsen. Dat viel niet in goede aarde bij staatssecretaris Stientje Veldhoven (D66), die het bij monde van een woordvoerder destijds 'een wild plan' noemde. Over zijn gedrag zei hij een interview met FD afgelopen najaar: 'Ik krijg zeker tweewekelijks op mijn sodemieter'. De Nederlandse spoorwegbeheerder maakte in maart bekend dat Eringa op korte termijn zijn werk als president-commissaris zou neerleggen. Hij verlengde zijn termijn toen met enkele maanden, in aanloop naar de situatie waarin ProRail zijn status als zelfstandige bv kwijtraakt. Zover is het nog niet. Per 1 januari 2021 zal ProRail de transformatie ondergaan naar een zogenoemd zelfstandig bestuursorgaan (zbo). Het kabinet wil meer greep op de financiën en prestaties van de ProRail. Het besluit stuitte op breed verzet en ook Eringa was niet enthousiast. De spoorbeheerder ontvangt ieder jaar ¤2 mrd aan belastinggeld. Naar eigen biedt de omvorming 'nieuwe kansen om de positie als publieke uitvoerder en deskundig adviseur van de minister te versterken'. Jammer? Ik vind van wel. | |
b2py | dinsdag 18 juni 2019 @ 17:56 |
Dat ie weg moest was al een tijdje bekend, ben benieuwd wie de opvolger wordt | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2019 @ 21:37 |
Dieselliefhebbers opgelet, er rijdt net een tandem van 2 Class 66 (RheinCargo) door Deventer richting het oosten. Geen idee of ze naar Zutphen of Hengelo gaan, maar kijk maar ff als je zin hebt ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 18 juni 2019 @ 22:12 |
Met gele containers erachter? Op naar Oldenzaal! Die rijdt meestal iets later op de avond. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2019 @ 22:15 |
nee kaal. LLT if you will | |
dennistd | dinsdag 18 juni 2019 @ 22:28 |
Eén van de twee stond met de Bauer-trein (die gele containers) kapot in Zuidbroek richting Veendam een paar dagen terug, die andere is hem toen te hulp gekomen. | |
Darkwing_Duck | woensdag 19 juni 2019 @ 08:54 |
Treintje in de stad San Marino, in het land San Marino![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 juni 2019 @ 08:56 |
Zo kom je niet ver ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 19 juni 2019 @ 09:03 |
Is ook al jaren opgedoekt al zijn er plannen om m te reactiveren Met iets andere belichting ![]() | |
Adrie072 | donderdag 20 juni 2019 @ 18:37 |
DB: marktaandeel Cargo moet omhoog, Schenker niet verkocht NIEUWE STRATEGIE Deutsche Bahn wil de komende jaren focussen op zijn kerntaken. Dit betekent onder meer dat het marktaandeel van DB Cargo flink moet stijgen. Tevens maakte topman Richard Lutz Bekend dat DB Schenker niet wordt verkocht, dat er tientallen miljarden worden geïnvesteerd en dat het personeelsbestand flink gaat uitbreiden. Tijdens een bijeenkomst in Potsdam deed Lutz zijn strategie uit de doeken, in aanwezigheid van de Raad van Toezicht van Deutsche Bahn. Een belangrijke doelstelling voor DB is het vergroten van het vrachtvolume. De komende jaren moeten maar liefst 70% meer goederen worden vervoerd over het spoor. Dit moet resulteren in een marktaandeel van 25% in 2030. Dat is nu nog 18%. Investeringen Om dit alles mogelijk te maken, wil DB Cargo flink investeren in materieel en personeel. Zo gaat het bedrijf driehonderd locomotieven aanschaffen en honderdduizend man personeel werven, al gaat het hier om totalen, dus inclusief personenvervoer en andere activiteiten. Met dit alles is een bedrag gemoeid van meer dan tien miljard euro. Het vrachtvervoer van DB zit al geruime tijd in financieel zwaar weer. Vorig jaar boekte ‘Cargo’ een verlies van 190 miljoen euro. Dat was een verdubbeling van het tekort van een jaar eerder. Ook de omzet daalde, al ging het hier om een bescheiden afname van 1,5%. Het volume was vorig jaar 5,5% lager dan het jaar ervoor. Klimaat Volgens Lutz speelt Deutsche Bahn een centrale rol in het behalen van klimaatdoelstellingen. ‘Alleen als we erin slagen om verkeer massaal naar het spoor te verplaatsen, kunnen we deze doelen halen’, zei hij. Daarmee deed hij een oproep aan onder meer de politiek en overheid om deze ‘model shift’ mogelijk te maken. Volgens hem zijn gezamenlijke inspanningen noodzakelijk om de groei van het treinverkeer te realiseren Hoewel de komende jaren de focus op het thuisland ligt, is DB niet van plan zich volledig terug te trekken uit het buitenland. Volgens Lutz kan het spoor niet zonder een internationaal perspectief. Ook goede verbindingen met andere modaliteiten zijn van groot belang. DB Schenker Mede daarom blijft de internationaal opererende logistiek dienstverlener DB Schenker in eigen handen. Eerder dit jaar waren er berichten dat deze in de etalage zou staan. Ook de Duitse rekenkamer vond het een goed idee om Schenker te verkopen. Lutz meldt echter helemaal niet van plan te zijn om het bedrijfsonderdeel van de hand te doen. Volgens hem is het een belangrijke tak van het groepsportfolio en heeft het daardoor veel toegevoegde waarde. Dat blijkt ook uit de cijfers. DB Schenker bleek vorig jaar een echte winstmachine. Het zag zijn omzet stijgen met 3,8% en zijn resultaat voor belastingen zelfs met 5,5%. | |
James1988 | donderdag 20 juni 2019 @ 19:32 |
Wat betreft Arriva, meerdere partijen hebben interesse in een overname van dat bedrijfsonderdeel. Een Amerikaans consortium, Keolis en een Duitse vermogensbeheerder hebben belangstelling in het Brits/Duitse Arriva. | |
WcPot | donderdag 20 juni 2019 @ 19:38 |
Maar stel de verkoop gaat door. Dan blijft het toch nog tot einde concessie zowel van de bus als trein dit gaat nog jaren duren voordat je iets ziet veranderen in het straatbeeld. Ik denk dat Keolis dan de beste papieren heeft. Maar het gaat natuurlijk weer wie het meeste geld gaat bieden. | |
James1988 | donderdag 20 juni 2019 @ 19:40 |
Als Keolis de boel overneemt (mág overnemen) zal het merk Arriva uiteindelijk wel uitgefaseerd worden. De andere gegadigden zijn niet bekend als OV-aanbieder, en zullen waarschijnlijk de naam Arriva in stand houden. Het enige wat er dan verandert is dat de tagline "a DB company" weer van de voertuigen wordt verwijderd. | |
b2py | donderdag 20 juni 2019 @ 22:35 |
Waarom? Ze moeten de verplichtingen overnemen maar kunnen prima ander logo op bus en trein plakken | |
BLS | vrijdag 21 juni 2019 @ 08:43 |
Ik meen ergens te hebben gelezen dat naam en het logo van Syntus ook nog op meerdere plekken in het land zal worden gebruikt tot dat de desbetreffende concessies zijn afgelopen. Vermoedelijk gaat het met Arriva dan ook zo, mocht dit in handen komen van Keolis. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 juni 2019 @ 17:24 |
Single Virm 4 op Zwolle-Roosendaal. Midden in de spits. Bedankt weer zaadbedrijf. | |
WcPot | vrijdag 21 juni 2019 @ 18:18 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 21 juni 2019 @ 18:22 |
Onze excuses dat we kampten met een reizigersoverschot. | |
DJMO | vrijdag 21 juni 2019 @ 18:28 |
![]() | |
James1988 | vrijdag 21 juni 2019 @ 19:20 |
Ik zag 'm daarstraks rijden, om 16:50 vertrok dat ding uit Breda. Lekkere capaciteitsknaller in het hoogtepunt van de spits ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 juni 2019 @ 19:24 |
jullie kampten niet. Jullie faalden. | |
Salatrel | vrijdag 21 juni 2019 @ 21:22 |
Bedankt voor de feedback. Ik heb het meegenomen naar de backoffice en vanaf volgende week is de trein langer namelijk 6 bakken icm | |
Frozen-assassin | vrijdag 21 juni 2019 @ 21:25 |
SGM-II is wel voldoende hoor | |
James1988 | vrijdag 21 juni 2019 @ 21:27 |
Haal een Pacer uit het VK en zet die in. Kun je lachen. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 juni 2019 @ 21:31 |
Doe nou maar gewoon normaal en probeer te doen alsof je die roodhemden datamine daadwerkelijk gebruikt "om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn" ![]() | |
Frozen-assassin | vrijdag 21 juni 2019 @ 21:36 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 21 juni 2019 @ 21:44 |
Een DM'90 mag met 30+ graden ook hoor ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 juni 2019 @ 23:41 |
Heb je me niet zien zwaaien, Flessemans? Kwam om precies 22:00 langs je huis. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juni 2019 @ 06:31 |
Nee, ik zit niet 24/7 op het balkon in de hoop dat er iemand zwaait of zo ![]() | |
Adrie072 | zaterdag 22 juni 2019 @ 08:47 |
Indien wel, had je het ook wuiven genoemd, toch? | |
MTL | zaterdag 22 juni 2019 @ 11:10 |
Ik kwam dit interview tegen met Roger van Boxtel door het typetje Margreet Dolman: https://bettyasfalt.tv/watch/103 Ergens in dat interview verteld hij dat in januari al de nachttrein naar Oostenrijk terug komt in Nederland ![]() | |
dennistd | zaterdag 22 juni 2019 @ 11:14 |
Doelt ie niet gewoon op de Alpen Expres? Januari zou een gekke maand zijn om te starten namelijk, dat verwacht je dan al in december. | |
MTL | zaterdag 22 juni 2019 @ 11:19 |
Alpen Expres is niet door NS georganiseerd, toch? Wellicht dat het als proef met wintersportvervoer is? | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juni 2019 @ 11:36 |
Dat weerhoudt een Van Boxtel er niet van om ermee te patsen hoor ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 22 juni 2019 @ 12:20 |
Ik zit momenteel in de tweede klasse van een Tsjechische Pendolino bij Pilsen, als je dit vergelijkt met waarmee de NS over de HSL boemelt is het in Nederland vrij treurig gesteld ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2019 12:20:51 ] | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 15:23 |
Je weet dat er nieuwe treinen zijn besteld eah? Okay. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 juni 2019 @ 16:32 |
Ja, en? Zodat we ruim 10 jaar na opening van de HSL kunnen wat ze in België al sinds 2002 doen, namelijk intercity's met 200 erover laten rijden? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 16:56 |
Ja en ondertussen is met de trein reizen in België duurder geworden dan hier, kan je om 22:43 met de laatste intercity van Antwerpen naar Brussel (waar er sowieso buiten de spits maar één van per uur rijdt die een beetje aantrekkelijk is) en is de schuldenlast van de NMBS zo hoog dat NS begin jaren '90 er nog een puntje aan had kunnen zuigen. Geef mij maar gewoon wat we nu hebben met wat vertraging. Die drie minuten snelheidswinst, kom op zeg. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juni 2019 @ 20:17 |
Loop eens niet zo te trappen om het trappen anders ![]() Dat ze in Tsjechië qua spoor Nederland gewoon 20 jaar voor zijn is hoe dan ook best betreurenswaardig. Hoeveel nieuwe treinen er ook besteld zijn. | |
Peterselieman | zaterdag 22 juni 2019 @ 20:42 |
Ze denken nu een oplossing gevonden te hebben voor de draaideuren van station Delft https://www.prorail.nl/ni(...)ren-op-station-delft | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 21:13 |
Maar dat zijn ze helemaal niet want de gemiddelde snelheid is er echt bergen lager dan in NL. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juni 2019 @ 21:24 |
ja en etmet hebben ze ook niet en zo. Wauw. Ik wil gewoon het beste van alles ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 21:30 |
Dat is allemaal best fair maar dat gezeik met die onderbuiken om vervolgens bij de Jumbo te gaan klagen dat de overheid de Albert Heijn verkeerde opdrachten verstrekt terwijl er gewoon duidelijk is waar het allemaal aan ligt is gewoon onzinnige nonsens en brengt niemand ook maar één stap verder. Buiten dat heeft NS veel snellere treinen dan dat in eigendom, die goedgekeurd zijn voor dienstregelingssnelheden tot 330km/u, dus als we zo nodig met feitjes moeten gaan gooien dan wint NS het nog steeds van de CD. En ik weet dat die opmerking fucking nutteloos is, het is om te illustreren hoe kansloos het is om één goed iets op te hemelen, lekker cherry picken, in een land wat verder een redelijk deplorabele staat van de spoorwegen heeft. Voor de azijnpissers; Daarmee bedoel ik dus Tsjechië. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juni 2019 @ 21:36 |
ehm nee. Het gaat er niet om wat NS in eigendom heeft, het gaat erom wat ze ermee doen. Dat is namelijk waar de reiziger voor betaalt. Als de NS 330 kmh+ treinen in eigendom heeft en over een HSL met aftandse rijtuigen nauwelijks 160 km/h durft te rijden, MET toeslag, dan heeft de betalende reisiger er dus gewoon niks aan en heeft NS effectively die snellere treinen niet. | |
James1988 | zaterdag 22 juni 2019 @ 21:43 |
Die treinen rijden gewoon elke dag hoor. Naar Parijs en naar Frankfurt. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 21:47 |
Naast wat James zegt: We weten allemaal dat NS dat ook niet wil maar dat het nou eenmaal niet zo simpel is als even naar Bentink in Apeldoorn of Pijp-lines in Enschede om even een paar dozen met ICE's mee te nemen, kom nou zeg. | |
JDude | zaterdag 22 juni 2019 @ 21:47 |
Haha, ja. Naar Frankfurt. Maar binnen Nederland is dat ook maar een treurige boemel. | |
b2py | zaterdag 22 juni 2019 @ 21:57 |
Volgens mij rijden die gewoon ieder kwartier 👌🏼 | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:03 |
Het is een scheve dienstregeling, waarbij de net 50km tussen de 50 minuten en 57 minuten afgelegd wordt en als je geluk hebt hoef je niet over te stappen. 23:09 is laatste reismogelijkheid vanavond. België is echt een bananenrepubliek. | |
JDude | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:17 |
Nederland ![]() Waar ik straks om 0:36 nog van Breda naar Tilburg zou kunnen. Niet dat enig weldenkend mens dat zou doen, maar toch. | |
JDude | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:20 |
1:37 ook trouwens. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:21 |
Ik mis een steekhoudend argument eigenlijk, "kom nou zeg". | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:22 |
Met Pinkpop zat ik even naar de dienstregeling vanaf Landgraaf te kijken. Er gingen nog tot na 2 uur treinen naar de randstad en daarna ieder half uur naar Eindhoven tot de ochtenddienstregeling. En volgens mij hoef je in Aidshoven dan niet langer dan een uur te wachten voor je verder kan naar een stad die niet naar pis ruikt. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:23 |
Wat is er eigenlijk mis mee om naar pis te ruiken? ![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:24 |
Ja, stiekem denk ik dan aan in de rij staan voor de camping van Lowlands op donderdagochtend(vroeger nog tot in de middag/avond), met die smerige oververhitte dixies, hehehehe. Laat me nou gewoon een beetje edgy doen ![]() | |
JDude | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:28 |
Ghehe Lowlands. Alleen twee keer crew geweest en dat was best prima als ik die toeristencampings zag ![]() | |
JDude | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:31 |
Terug naar treintjes. Ik zit binnenkort een weekend in de hoek Wiesbaden/Mainz. Treintechnisch nog wat te beleven daar? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:32 |
Prima toeven; als je geen verwachtingen hebt ![]() 14 bandjes heb ik in de woonkamer hangen. Walgelijk festival <3 Nog steeds superkut dat er geen festivaltreinen meer naar 't Harde rijden. | |
JDude | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:40 |
14. Petje af. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:43 |
Iedereen weer blij ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:48 |
![]() Een foto van mijn favoriete dingen, boeken en herinneringen. DB101 en DB151 rechtsboven. | |
JDude | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:53 |
LL06. Die was wel episch. Zelfs als broodjeshamburgerbakker. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:55 |
Slechtste LL waar ik geweest ben, niet qua line up, niet qua sfeer, maar het weer was fucking kut en een of andere gasdebiel had bedacht dat we wel tegenover de 24uurstent konden gaan staan. Wat een schijtidee. Om 23:00 op zondagavond zat ik in de trein naar huis. Plan-V. Coebergh te drinken. | |
derLudolf | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:57 |
Schrijf je dat op of weet je dat nog gewoon uit je hoofd ![]() Leuke locjes. Zag laatst nog een 151 door Haren komen met een VW treintje ![]() | |
JDude | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:59 |
Grappig, dat verschil in perceptie. Mocht iemand ook nog een antwoord op mijn on topic vraag hebben ... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:59 |
Ik kan me herinneren wat ik met wie gegeten heb op 10 januari 1994. Ik heb geen absoluut geheugen en wil nog weleens de volgorde van events door elkaar halen maar ik kan me vanaf dat ik twee jaar en drie maanden oud was zo'n beetje m'n hele leven gedetailleerd herinneren. En ik weet nog niet zo heel lang dat dat vrij bizar is. De 151 is echt met afstand m'n favoriete klassieke Duitse e-lok. Van de moderne is het de Vectron alhoewel je die eigenlijk stiekem Belgisch zou kunnen noemen want de Reeks 18/19 is volgens mij de oer-Vectron. Ik heb trouwens ook een Vectron in H0 <3 | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juni 2019 @ 22:59 |
best jammer dat ik in geen enkele instance voorkom | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 23:01 |
Dat klopt niet. Ik maak even een foto. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 juni 2019 @ 23:02 |
Dit ligt achter de locomotieven en daar zitten de biljetten die ik van jou heb gekregen bij:![]() Voor de niet ingewijden; Fles verzamelt bankbiljetten en ik heb van ieder land waar ik zelfstandig geld heb uitgegeven een biljet bewaard, maar ik had geen Deutschmark, Franse Franc, Belgische Franc, Luxemburgse Franc en die heb ik van Fles gehad <3 | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juni 2019 @ 23:03 |
Moneyz ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 juni 2019 @ 23:10 |
Eerder deze week is er een nieuwe statusupdate over de Hoekse Lijn verschenen. Als er geen verdere tegenslagen zijn zou de exploitatie in september 2019 kunnen starten. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juni 2019 @ 23:22 |
edit hoppa ![]() [ Bericht 44% gewijzigd door Dr_Flash op 23-06-2019 11:46:51 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juni 2019 @ 23:43 |
Maar treintjes zijn ook leuk ![]() | |
GlennQuagmire | zondag 23 juni 2019 @ 11:09 |
Klein vraagje: weet iemand of je een first minute europe ticket van de tsjechische spoorwegen mag combineren met een reservering van de DB? | |
b2py | zondag 23 juni 2019 @ 12:56 |
Wat voor DB reservering? | |
b2py | zondag 23 juni 2019 @ 12:57 |
Nog een ‘meevaller’, het dek voor de onderdoorgang van de Blankenburgverbinding is ook al ingeschoven zodat daar later niet nog gedaan hoeft te worden. | |
Salatrel | zondag 23 juni 2019 @ 13:32 |
Maar 2 jaar vertraging op een project wat maar een half jaar zou duren ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 23 juni 2019 @ 13:36 |
Zes weken toch? | |
DeaDLocK2K | zondag 23 juni 2019 @ 13:36 |
De ombouw van de rest zou langer gaan duren, maar de hele lijn wordt ook nog lang niet opgeleverd, een klein stukje maar. | |
dennistd | zondag 23 juni 2019 @ 13:37 |
Waarom niet? Ik doe het in ieder geval wel met mijn Tsjechië-reis over 1,5 week. | |
greavy | zondag 23 juni 2019 @ 14:13 |
het zou t/m hoek van holland haven al open zijn, naar Strand zou wat langer duren. | |
Peterselieman | zondag 23 juni 2019 @ 14:21 |
Deze kende ik nog niet. Wist wel van het incident ICM 4236 ging per ongeluk naar het tankspoor ipv het putspoor in Leeuwarden en die eerste heeft geen waslijn. | |
Sandrvich | zondag 23 juni 2019 @ 15:57 |
Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen? En desnoods laat je aan de conducteur enkel je First Minute ticket zien, het is immers toch zonder reserveringsplicht. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 23 juni 2019 @ 17:02 |
Zijn dit nou exact dezelfde locs als die in Nederland rondrijden https://nl.wikipedia.org/wiki/SNCF_BB_7200 | |
dcm360 | zondag 23 juni 2019 @ 17:06 |
De Engelse Wikipedia laat daar meer over los: de 1600 locs zijn van deze locs afgeleid. | |
James1988 | zondag 23 juni 2019 @ 17:14 |
In Slovenië rijden ze ook, daar hebben ze de bijnaam "Brigitte" (van Brigitte Bardot). ![]() | |
greavy | zondag 23 juni 2019 @ 17:44 |
En in Marokko ook toch | |
greavy | zondag 23 juni 2019 @ 21:11 |
yessss | |
Dr_Flash | zondag 23 juni 2019 @ 21:28 |
in Frankrijk hebben ze toch ook deze locs met 6 assen? | |
DeaDLocK2K | zondag 23 juni 2019 @ 21:36 |
Yeah. In een driestroomsoort zelfs geloof ik. Even zoeken. | |
DeaDLocK2K | zondag 23 juni 2019 @ 21:39 |
Oh nee, das die CC40100 ofzo. | |
Sandrvich | zondag 23 juni 2019 @ 21:41 |
Klopt, de CC6500 | |
DeaDLocK2K | zondag 23 juni 2019 @ 21:43 |
Hieropan met die dingen. | |
GlennQuagmire | zondag 23 juni 2019 @ 22:45 |
Ja nee ik zou het ook niet weten maar vond het een beetje vreemd om twee vervoerders samen te gebruiken. | |
James1988 | zondag 23 juni 2019 @ 22:50 |
We hadden het over gebroken neus-locomotieven? Deze zag ik vanmiddag: Rail Force One 1829 kwam vanmiddag Oldenzaal binnengereden met een sleep ketelwagens aan de haak, afkomstig uit Bad Bentheim. Op sommige wagons zat een briefje met daarop 'ethanol' geplakt. Waar dit ding heen ging zou ik niet weten, ik hou me niet echt bezig met goederen. ![]() | |
dennistd | maandag 24 juni 2019 @ 01:46 |
Afgelopen zaterdag werd er een open dag georganiseerd bij het NS Componentenbedrijf (voorheen NedTrain) in Berkel-Enschot. Bij deze werkplaats worden geen hele treinen behandeld, maar zoals de naam al doet vermoeden slechts componenten van treinen. Deze worden bij andere werkplaatsen losgehaald van de trein en per vrachtwagen naar hier gestuurd. Desondanks is er wel een spooraansluiting op het emplacement Tilburg Industrie, waarop normaal gesproken alleen een Sik geparkeerd staat. Speciaal voor de open dag stonden er ook een VIRM, en reed Plan U 114 van het Spoorwegmuseum pendelritten van en naar station Tilburg. Als een van de laatste ritten komt het stel hier binnenrijden als IC 28223 Tilburg -> Tilburg Industrie. | |
b2py | maandag 24 juni 2019 @ 07:09 |
Slak op spoor zorgt voor vertraging bij tienduizenden Japanse reizigers https://www.nu.nl/buitenl(...)panse-reizigers.html ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2019 @ 11:26 |
Die stoptrein naar Bielefeld lijkt ook steeds populairder te worden als wat er op het perron op staat te wachten iets van een anecdotale indicatie mag heten. | |
HaverMoutKoekje | maandag 24 juni 2019 @ 16:56 |
Van en naar Utrecht ligt vrijwel plat ![]() | |
dennistd | maandag 24 juni 2019 @ 17:06 |
Waren twee achter elkaar uitgevallen (9.30u en 10.30u) doordat deze stellen niet naar Nederland konden. Vanmiddag zelfs drie achter elkaar, de laatste door te grote vertraging (+26, gekeerd in Oldenzaal). | |
James1988 | maandag 24 juni 2019 @ 17:18 |
Aanrijding met een persoon lees ik. Dat duurt dan nog wel even... | |
HaverMoutKoekje | maandag 24 juni 2019 @ 17:26 |
Ik dacht slim te zijn met omweg via stoptrein naar Hoofddorp maar we staan stil bij Naarden. Er werd wel wat omgeroepen maar kon het niet verstaan door beppende wijven | |
James1988 | maandag 24 juni 2019 @ 17:28 |
Dit staat op NS.nl:
| |
HaverMoutKoekje | maandag 24 juni 2019 @ 17:30 |
Die defecte trein zijn wij dan, airco is ook maar uitgezet ![]() | |
James1988 | maandag 24 juni 2019 @ 17:43 |
Nieuwe info: Sterkte. | |
HaverMoutKoekje | maandag 24 juni 2019 @ 17:52 |
We rijden ![]() ![]() | |
Viezze | maandag 24 juni 2019 @ 18:06 |
Het is behoorlijk chaotisch momenteel, vooral rondom Utrecht. Ik moest vanaf Schiphol die kant op, zit nu in de trein vanaf Den haag CS naar Utrecht. Wordt zelfs afgeraden om naar Utrecht te komen i.v.m. veiligheid. | |
James1988 | maandag 24 juni 2019 @ 18:07 |
Op Utrecht Centraal is iemand aangereden op spoor 18. Sporen 12-21 zijn gesloten. Geen wonder dat er niks kan rijden, de enige manier om vanuit Amsterdam nog in Utrecht te kunnen komen is door t.h.v. Maarssen naar het meeste linkse spoor te gaan, 8 kilometer verkeerd spoor te rijden, en dan in Utrecht op spoor 5 of 7 aan te komen. Prima om mensen weg te krijgen, maar een dienstregeling kun je er niet mee uitvoeren. | |
HaverMoutKoekje | maandag 24 juni 2019 @ 18:11 |
Oh op het station zelf ![]() Tering zeg, je moet het maar zien gebeuren | |
James1988 | maandag 24 juni 2019 @ 18:14 |
Aanrijding gebeurde bij binnenkomst aan het uiteinde van het perron. 10 bakken VIRM rijdt daar nog best hard, dus dat zal geen pretje zijn geweest ![]() | |
Wave103 | maandag 24 juni 2019 @ 18:25 |
Witte tent naast het perron ![]() | |
Viezze | maandag 24 juni 2019 @ 19:11 |
Ze waren om half 7 nog bezig met het spoor schoonmaken. Zie nu een ICE binnen rijden, denk dat het weer opgelost is. Zullen veel mensen gezien hebben op die plek, heftig ![]() | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2019 @ 22:00 |
Morgen wordt het bloedheet, dus de NS is verstandig en zet geen Darren in. De reiziger zal er blij mee zijn | |
nijnja | dinsdag 25 juni 2019 @ 00:32 |
Ik denk dat de reiziger niks merkt. Sgm is even ruk voor de reiziger ![]() (Ik hoop dat ik fout zit) | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2019 @ 06:57 |
Geen paniek, er rijden gewoon darren. Leer er maar mee leven. | |
spectrumanalyser | dinsdag 25 juni 2019 @ 07:19 |
DDM1 heeft ook geen airco dacht ik? Dit materieel rijd dan alleen in de spits, maar toch.... In het bericht staat dat vanaf 25 juni tijdelijk geen DDAR zou rijden. Dus met de hittegolf, aanstaande woensdag, geen DDAR | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2019 @ 07:58 |
Flikker toch op met je hittegolf. Het is een paar dagen warm en heel het land is van de kook. ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2019 @ 08:46 |
Dit gedeelte van het continent is er simpelweg niet op ingesteld. In 2005 vielen er in Nederland bij een soortgelijke situatie 1500 extra doden, in Frankrijk 15.000. Ga weg met je bagatellisering van oprechte problemen. | |
spectrumanalyser | dinsdag 25 juni 2019 @ 09:42 |
"Ze zouden eigenlijk een flesje cola moeten aanbieden. koude cola" | |
spectrumanalyser | dinsdag 25 juni 2019 @ 10:02 |
de treinenman bestaat echt: | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2019 @ 11:09 |
Dat zijn trouwens mensen die anders op een later moment overleden zouden zijn. Niet "extra doden". En inderdaad, we zijn er niet op ingesteld. Dat is ook juist het hele issue. Misschien moeten we dat eens wel gaan doen, want dit zal niet de laatste keer zijn. | |
spectrumanalyser | dinsdag 25 juni 2019 @ 12:20 |
De 17 locs van type 1700 die nu op de Houtrakpolder staan, zullen worden gesloopt door Beelen. Tesamen met rijtuigen van Plan U, die verkocht waren maar niet zijn opgehaald. detail: de sloop dient voor einde van dit jaar plaats te vinden. de opslagcapaciteit (lees houtrakpolder) dient voor 15 december 2019 beschikbaar te komen voor het terzijde stellen van oud materieel (>100 bakken). zou 15 december dan de einddatum zijn van al het DDM1 en DDAR materieel? | |
James1988 | dinsdag 25 juni 2019 @ 12:22 |
Ja, dat gaat per dienstregeling 2020 aan de kant omdat er dan voldoende SNG is om dat over te nemen. | |
James1988 | dinsdag 25 juni 2019 @ 12:37 |
Engineering porn: Trafikverket is bezig om de drukste spoorverbinding van Zweden te moderniseren, en dat doen ze zo: | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2019 @ 13:11 |
Ik vraag me af of het de investering waard is. | |
BLS | dinsdag 25 juni 2019 @ 15:30 |
Zo kun je alles wel relativeren. Het aantal kinderen onder verkeersdoden bijvoorbeeld, ik noem maar iets. Maakt allemaal niet uit want over 70 a 80 jaar als ze allemaal bejaard zijn gaan ze toch wel dood. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2019 @ 15:55 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2019 @ 16:38 |
Dat is heel wat anders, dat weet je best. | |
b2py | dinsdag 25 juni 2019 @ 16:51 |
Je zou het ook een geaccepteerd risico & gevolg kunnen noemen | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2019 @ 17:06 |
In het verleden waarschijnlijk niet. Maar dit soort extreem weer wordt steeds gebruikelijker. Op enig moment in de toekomst zal er toch eens over nagedacht moeten worden. | |
Peterselieman | dinsdag 25 juni 2019 @ 17:40 |
Het is iets complexer: Beelen doet de 1700 en de dubbeldeksbakken Euro Metals doet de Plan U | |
Adrie072 | dinsdag 25 juni 2019 @ 17:50 |
Gaaf! | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2019 @ 17:53 |
Trouwens weer eens bezig met een train ride from hell. Maar het is echt niet verstandig om me daar nu druk over te maken. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2019 @ 20:00 |
Dus. Nou ja. 15:58 ingecheckt in Eindhoven (die van 15:57 reed natuurlijk wel op tijd weg ![]() Wat zal ik doen: De 16:07 naar Den Helder (+10) of meteen gaan voor de 16:17 naar Schiphol? Hmm de eerste zal wel ramvol zitten, ik ga vast naar spoor 6 voor de 16:17 naar Schiphol. Dan verandert het scherm: de 16:17 heeft ook +5. Nou ja krijg t lazarus maar dan, de 16:17 staat er al en als ik vast ga zitten heb ik airco. Prima, ik weer omlopen naar spoor 4 en die trein in. 16:17: "Het duurt nog wel even, we wachten nog op het deel uit Maastricht. Als je naar Den Bosch of Utrecht moet kun je beter de 16:07 (+5) pakken". Ja daag ik blijf niet omlopen. Deze zal ook zo wel gaan toch? 16:21 *boink* Ah, daar heb je het deel uit Maastricht. We zullen zo wel vertrekken. Toch? 16:27 "We hebben even last van een vloeistoflekkage in één van de treinstellen, dus het duurt wat langer!" De 16:17 +5 en ook de 16:27 naar Enkhuizen zijn inmiddels vertrokken. 16:34 Eindelijk vertrekken we uit Eindhoven (+27). Nou ja, misschien halen we dan nog nèt de overstap in Den Bosch op de trein naar Zwolle. Duimen maar. 16:51 Helaas. Op het moment dat we uiterlijk langs het perron hadden moeten staan, staan we stil tussen Vught en Den Bosch. Goodbye aansluiting. Maar wacht, ik kan gewoon blijven zitten tot Utrecht, we liggen immers perfect in het pad van de trein van een half uur later ![]() 16:58 Vertrek uit Den Bosch (+30) vrijwel meteen omroep: we gaan wat tijd verliezen want we zitten vast achter een [kennelijk vertraagde, red.] stopper. 17:16 Stapvoetse passage Geldermalsen. Eén of ander zeldzaam leeghoofd heeft besloten de toch al vertraagde stopper ondanks de geplande inhaalactie toch voor onze IC uit te sturen. Deze persoon wens ik een nacht slapen op legoblokjes. Uiteindelijk wordt bij Houten (want viersporig) pas de stopper ingehaald na ook Culemborg stapvoets gepasseerd te hebben. 17:34 Aankomst Utrecht Centraal (+38) Ik blijk toch nog wat conditie in mijn vadsige kadaver te hebben en sprint (veel plezier met jullie MI's ![]() ![]() ![]() Oh ja, de airco doet het niet. ![]() Uiteindelijk maar 12 minuten later thuis dan de planning. Maar als het vrijdag weer dit weer is werk ik thuis ![]() | |
Its-Jojo-4you | dinsdag 25 juni 2019 @ 22:18 |
Nice ![]() | |
dennistd | donderdag 27 juni 2019 @ 16:02 |
NS hoeft de boete van 41 miljoen die ze van ACM kregen voor machtsmisbruik bij de aanbesteding in Limburg niet te betalen. Volgens de rechter is namelijk niet bewezen dat NS een machtspositie heeft op het Hoofdrailnet ![]() https://www.tubantia.nl/b(...)-van-tafel~a7ea54b2/ | |
Salatrel | donderdag 27 juni 2019 @ 16:43 |
onder andere is key in dat bericht. in het bericht op de FP staat bijvoorbeeld: De rechtbank is van oordeel dat ACM niet overtuigend heeft bewezen dat NS een economische machtspositie heeft. ACM heeft geen onderzoek gedaan naar de voorwaarden waaronder de Staat de concessie voor het Hoofdrailnet aan NS heeft verleend. | |
Dr_Flash | donderdag 27 juni 2019 @ 17:57 |
Wauw, dat is wel een beetje, opmerkelijk. | |
Maegrim | donderdag 27 juni 2019 @ 18:29 |
dat wordt een mooie eindejaarsbonus | |
dennistd | donderdag 27 juni 2019 @ 18:36 |
Dacht het niet: https://nos.nl/l/2290792 | |
Maegrim | donderdag 27 juni 2019 @ 18:53 |
dacht het wel: NS kondigt extra prijsverhogingen aan per 1 Juli 2019 | |
BLS | donderdag 27 juni 2019 @ 20:27 |
Deze zomer wordt begonnen met de vernieuwing van Hannover Hbf. Al in 2033 moet het klaar zijn! ![]() https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/hannover-hbf | |
James1988 | donderdag 27 juni 2019 @ 20:27 |
2033? ![]() | |
BLS | donderdag 27 juni 2019 @ 20:28 |
Ach ja, kun je lollig over doen, maar hoe lang zijn ze al niet bezig met Amsterdam Centraal? | |
James1988 | donderdag 27 juni 2019 @ 20:29 |
Dat zijn steeds weer andere projecten ![]() | |
b2py | donderdag 27 juni 2019 @ 22:52 |
Pilot voor BIM ![]() Tering prehistorie |