Heb je het over honingbijen? Want met honingbijen is er helemaal niets aan de hand.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:30 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
We vonden hetzelfde artikel.
Ik lees daar niks over het huidige probleem met de bijen, dat ze in de winter met t hele volk tegelijk omkomen ipv overwinteren. Hooguit dat ze misschien wat zwakker worden, maar dat link ik niet aan plotselinge sterfte.
Overigens is het niet geheel mijn vakgebied, ik weet (veel) meer over toxiciteit bij mensen dan bij bijen.
De WUR zegt wat anders: https://www.wur.nl/nl/Ond(...)of-wintersterfte.htmquote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Heb je het over honingbijen? Want met honingbijen is er helemaal niets aan de hand.
https://www.washingtonpos(...)are-doing-just-fine/quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:36 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
De WUR zegt wat anders: https://www.wur.nl/nl/Ond(...)of-wintersterfte.htm
En die onderzoeken geen onbeheerde bijen.
Tevens, van de UU: https://www.bijensterfte.nl
Gaat óók over honingbijen.
Of wat te denken van grasland wat niet wordt doodgespoten voor de grondbewerking. Je hebt enorm veel gras dat tussen je gewas groeit, je moet vaker met andere herbiciden spuiten in je gewas of mechanisch bestrijden (1x met een 42m brede spuit er door kost minder diesel dan 3x met een wiedeg of schoffel van 6m). Bovendien is je stikstofbalans volledig naar de kloten. Het verteren van ondergeploegd vers gras kost in eerste instantie stikstof. Het merendeel daarvan komt pas vrij als het gewas het niet meer nodig is en zal dan deels in het grondwater verdwijnen. Bij doodgespoten gras komt veel sneller stikstof vrij en is dus als het ware voeding voor het nieuwe gewas.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Grote sterfte is nog steeds niet met zekerheid aangetoond maar dat weet ik niet helemaal zeker, laatste onderzoek wat ik las was dat vooral bestuivende grondbijen er last van hadden, maar opzich hoeft dat helemaal niet zo problematisch te zijn. De alternatieven trouwens, overige pesticiden, zijn vele malen schadelijker voor zowel ons als de omgeving.
Biologische landbouw zou per direct strafbaar moeten worden. Misdaad tegen de menselijkheid. We produceren nu dankzij de bioindustrie genoeg voedsel voor iedereen en worden ook steeds beter in het op de goede plaats krijgen (er lijden zoveel minder mensen honger dan 20 jaar geleden, echt absurd veel minder), terwijl we met de biologische landbouw een stuk of elf planeten nodig hebben als de aarde.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:45 schreef derLudolf het volgende:
Het een sluit het ander niet uit, in de biologische landbouw vinden ook ontwikkelingen plaats
Biologisch is een niche product. Geen alternatief. Je kunt met insecten ook bestrijding van bladluis doen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Biologische landbouw zou per direct strafbaar moeten worden. Misdaad tegen de menselijkheid. We produceren nu dankzij de bioindustrie genoeg voedsel voor iedereen en worden ook steeds beter in het op de goede plaats krijgen (er lijden zoveel minder mensen honger dan 20 jaar geleden, echt absurd veel minder), terwijl we met de biologische landbouw een stuk of elf planeten nodig hebben als de aarde.
Graag!quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Mag het weer over treinen gaan eigenlijk? Of zeggen jullie van "neuh"?
Er zijn gewoon te veel mensen. Agent Smith had gelijk. Bio-industrie is roofbouw plegen op andere organismen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Biologische landbouw zou per direct strafbaar moeten worden. Misdaad tegen de menselijkheid. We produceren nu dankzij de bioindustrie genoeg voedsel voor iedereen en worden ook steeds beter in het op de goede plaats krijgen (er lijden zoveel minder mensen honger dan 20 jaar geleden, echt absurd veel minder), terwijl we met de biologische landbouw een stuk of elf planeten nodig hebben als de aarde.
tegenwoordig wel jaquote:Op zondag 16 juni 2019 09:47 schreef Zilverberk het volgende:
Mijn kind heeft het idee dat in de dubbeldekkers de bovenlaag vrijwel altijd stiltecoupés zijn, klopt dat eigenlijk?
Zijn er ook "ik ben blij dat ik een zitplaats heb moet ik nu ook nog opletten waar in de tweede klas ik ga zitten" coupésquote:Op zondag 16 juni 2019 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat het voor de meeste mensen TE duidelijk was heeft NS tegenwoordig behalve stiltecoupés en hiermagjewelpratencoupés ook rustcoupés en loungecoupés. Dat is niet hetzelfde maar een beetje wel. Ongeveer.
En als je niet dood wilt had je niet de straat op moeten gaan terwijl ik lam achter het stuur zit.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:37 schreef b2py het volgende:
Als je stilte wilt moet je gewoon niet met de trein gaan..
Wat zijn rustcoupés en loungecoupés eigenlijk? Ik ga echt te weinig met de trein tegenwoordig.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat het voor de meeste mensen TE duidelijk was heeft NS tegenwoordig behalve stiltecoupés en hiermagjewelpratencoupés ook rustcoupés en loungecoupés. Dat is niet hetzelfde maar een beetje wel. Ongeveer.
Als je dagelijks meer dan 100 km moet reizen (enkele reis) is een stille plek in de trein zeer welkom. Dan is je reistijd geen tijdverspilling.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:37 schreef b2py het volgende:
Als je stilte wilt moet je gewoon niet met de trein gaan..
Ik reis dus binnen werktijd. Mag hij mooi met z'n pauperbak in de file staan.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:52 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Als je dagelijks meer dan 100 km moet reizen (enkele reis) is een stille plek in de trein zeer welkom. Dan is je reistijd geen tijdverspilling.
Ik doe er op t moment al 20 minuten over om op het station te komen (niet per auto, want waar moet je dat blik laten). Dat is één van de redenen dat ik niet meer zo vaak in de trein zit.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik reis dus binnen werktijd. Mag hij mooi met z'n pauperbak in de file staan.
Trouwens, op Zwolle-Hengelo is het OV sneller. No contest. Waar ik moet zijn dan.
Nope, stiltecoupé is echt maar één bak, bij DDZ is dat het stuurstandrijtuig. De andere rijtuigen zijn geen stiltecoupés.quote:Op zondag 16 juni 2019 10:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Volgens mij is het meer dan één bak. In DDZ4 is geloof ik alleen de mDDM geen houjebekplek.
min of meer hetzelfde als stiltecoupés en praatcoupés, alleen iets minder strikt te handhaven. Of zo. Totale onzin eigenlijk.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Wat zijn rustcoupés en loungecoupés eigenlijk? Ik ga echt te weinig met de trein tegenwoordig.
Ik ben meestal al blij als ik gewoon kan zitten en er geen wijdbeens zittende man naast mij neerploft. Stilte is een bonus.quote:Op zondag 16 juni 2019 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
min of meer hetzelfde als stiltecoupés en praatcoupés, alleen iets minder strikt te handhaven. Of zo. Totale onzin eigenlijk.
Ik haat stiltecoupés. Ik loop altijd door naar een niet-stiltecoupé. Niet omdat ik per se herrie wil, zeker niet. Om 6:30 is het in de andere coupé ook lekker rustig . Maar omdat ik in de stiltecoupé altijd bang ben dat er iemand gaat praten of bellen (heb ik ook geen moeite mee) en dat er dan iemand wat van gaat zeggen (plaatsvervangende schaamte )
Dus nee, geen stiltecoupé voor mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |