James1988 | zondag 20 januari 2019 @ 21:47 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 20 januari 2019 @ 21:49 | |
Pin me niet vast op de plaats, want dat zou Amsterdam Centraal geweest kunnen zijn, en die tunnels zijn geloof ik allemaal wel een keer ontruimd en geshuffled geweest, maar ik weet bijna zeker dat het Utrecht was wat de oorsprong had. | ||
derLudolf | zondag 20 januari 2019 @ 22:28 | |
Salzbergen is nog net NDS, Rheine is NRW. Salzbergen is volgens zelfs Landkreis Emsland dat zich uitstrekt tot ongeveer Bourtange. Best groot dus. | ||
DeaDLocK2K | zondag 20 januari 2019 @ 22:36 | |
Holy shit, groter dan Saarland ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 20 januari 2019 @ 22:40 | |
sux idd die grens NS / NRW dat schommelt alle kanten op | ||
derLudolf | zondag 20 januari 2019 @ 22:44 | |
Jup, de ICB en de A30 gaan ook aantal keer de grens over. | ||
_serial_ | maandag 21 januari 2019 @ 08:48 | |
Ohja, de koffie is ook 10 cent duurder geworden, daar staat tegenover dat je nu wel met je eigen beker 25 cent korting krijgt (eigenlijk 15 cent dus). | ||
Salatrel | maandag 21 januari 2019 @ 10:48 | |
https://www.nu.nl/binnenl(...)sdag.html?redirect=1 | ||
Salatrel | maandag 21 januari 2019 @ 10:52 | |
code rood code rood vrouwen en kinderen eerst! | ||
Mr_Klaasje | maandag 21 januari 2019 @ 10:58 | |
De reizigerspunctualiteit binnen 15 minuten is 97,6 % zag ik in het document. Dat is een bijzonder hoge score en iets om trots op te zijn. Dat haal je met de auto niet. Die 2,4 % maakt wel de crux: Hoeveel daarvan valt te verklaren door gemiste overstappen op halfuursdienst en wat kan daaraan gedaan worden? Overstappen Groningen-Deventer gaan bijvoorbeeld vaak de mist in terwijl je op papier zou moeten kunnen kruipen op station Zwolle. En voor hoeverre kan de vertraging bij echt grote vertragingen zo minimaal mogelijk worden gemaakt? Als je niet om kan reizen dan heb je als reiziger bij een spontaan optredende stremming al snel meer dan een uur vertraging. Dat is een vertraging die je met de auto minder vaak zal tegenkomen dan als treinreiziger. | ||
Dr_Flash | maandag 21 januari 2019 @ 10:59 | |
het is gewoon code groen hoor | ||
Frozen-assassin | maandag 21 januari 2019 @ 11:17 | |
Sneeuwvlokjes morgen. We blijven met z'n allen thuis. | ||
b2py | maandag 21 januari 2019 @ 11:37 | |
Heb je onderbouwing bij de autobewering? Of vergelijkbare informatie | ||
DeaDLocK2K | maandag 21 januari 2019 @ 12:44 | |
Ik kan alleen cijfers over gigafilezwaarte vinden, maar het gebeurt sinds een jaar dat ik regelmatig hoor dat de vertraging meer dan een half uur is bij de filemeldingen. Mijn gut feeling zegt dat het nog steeds in de minderheid maar dat je op bepaalde trajecten wel heel vaak pech zal hebben, net als je zeg maar voor 1990 over de A16 door Rotterdam moest, dan wist je gewoon zeker dat je voor de Van Brienenoordbrug stil stond. | ||
b2py | maandag 21 januari 2019 @ 12:58 | |
Dat is het juist, op de weg is het vrij goed voorspelbaar terwijl dat bij de trein heel moeilijk is.. cequ onmogelijk | ||
Mr_Klaasje | maandag 21 januari 2019 @ 13:08 | |
De weg is met name op wegvakken die ook overdag tussen de spitsen een behoorlijke verzadiging heel onvoorspelbaar wat de reistijden zijn. Bij een ongeval ontstaat er al heel snel file met een vertraging van meer dan een uur als gevolg. Dat soort situaties komen geregeld voor bij de collega's die ik heb en per auto komen. Treinreizigers zijn veel vaker op dezelfde tijd op kantoor. Al zijn dat dan weer de collega's die eens per jaar echt veel moeite hebben met thuiskomen. | ||
b2py | maandag 21 januari 2019 @ 13:11 | |
Het is maar net waar je zit en vandaan komt etc. Ik ben nog in dubio wat de keuze morgen wordt. | ||
DeaDLocK2K | maandag 21 januari 2019 @ 13:15 | |
Dat is helemaal niet onmogelijk of zelfs nog maar moeilijk. Als je simpelweg alle vorige problematiek ter beschikking hebt en de uitwerking en de condities, dan kan je dat eenvoudig voorspellen tegenwoordig. AI, big data, al die dingen. | ||
dennistd | maandag 21 januari 2019 @ 13:25 | |
Niks voor NS? Bonnen uitdelen voor een gratis broodje op je bestemmingsstation als je voor de ochtendspits uit gaat reizen ![]() http://www.spiegel.de/aut(...)zuege-a-1249043.html | ||
DeaDLocK2K | maandag 21 januari 2019 @ 13:28 | |
Ik denk dat ze in Japan eens moeten gaan thuiswerken. Die gaan alleen maar naar kantoor omdat in de cultuur die heerst anders wordt gedacht dat iemand geen inzet heeft. Net als in slaap vallen op kantoor wordt gezien als een teken van inzet. Dat productie per uur nogal achterblijft bij de rest van de wereld introduceert ze schijnbaar bar weinig. Maargoed, van Japan blijft toch niet veel over de aankomende 100 jaar. | ||
Dr_Flash | maandag 21 januari 2019 @ 14:03 | |
Heb je daar een bron van? ![]() | ||
DeaDLocK2K | maandag 21 januari 2019 @ 14:06 | |
Geboortecijfer is 1.4 en immigratie is er praktisch niet. Voor ht geboortecijfer tik je "geboortecijfer japan" in in Google. Groetjes. | ||
Salatrel | maandag 21 januari 2019 @ 14:12 | |
ze hebben de broodzaak net verkocht ![]() | ||
James1988 | maandag 21 januari 2019 @ 14:16 | |
Duitse rekenkamer: DB moet Schenker verkopen Deutsche Bahn moet zijn logistieke dochterbedrijf DB Schenker afstoten en het beheer van het Duitse spoorwegnet strikt scheiden van de eigen activiteiten op dat spoor, bijvoorbeeld in het goederenvervoer. [...] Bron: Nieuwsblad Transport | ||
MTL | maandag 21 januari 2019 @ 16:16 | |
https://nieuws.ns.nl/ns-past-morgen-dienstregeling-aan/ Nou, winterdienstregeling morgen. | ||
Frozen-assassin | maandag 21 januari 2019 @ 16:20 | |
Maar geen verlengde treinen ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 21 januari 2019 @ 16:23 | |
Vervloekte moederneukers ![]() ![]() | ||
b2py | maandag 21 januari 2019 @ 16:40 | |
Dat zal het wel weer extra druk maken op de weg. Ik dacht net dat het allemaal wel meeviel, dit was echt een uitstekende dag geweest om de helften van het land te knippen | ||
ReisT | maandag 21 januari 2019 @ 16:43 | |
Reisplanner lijkt inmiddels te zijn aangepast. Voor mij valt de schade nog enigszins mee, het rijdt tenminste nog 4x/uur (in plaats van 6x). | ||
Darkwing_Duck | maandag 21 januari 2019 @ 16:53 | |
Zeg, hangt Julien van deze filmpjes hier toevallig ook rond? | ||
dennistd | maandag 21 januari 2019 @ 16:54 | |
Niet dat ik weet. Op OVNL zit ie wel. En heel soms bij mij in de bus ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 21 januari 2019 @ 16:58 | |
Nouja hij gebruikt "ons" Jargon af en toe, vandaar. Verder maakt ie dezelfde rondjes als dat ik 10-12 jaar geleden deed. (Bepaalde stations, rondjes NRW enzo) Feest van Herkenning ![]() Issie vervelend in de bus? | ||
Dr_Flash | maandag 21 januari 2019 @ 17:21 | |
Hij heeft wel praatjes ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 21 januari 2019 @ 17:26 | |
Nouja dat zeg ik. Hij gebruikt af en toe jouw jargon, alleen badslipper express heb ik nog niet gehoord | ||
Darkwing_Duck | maandag 21 januari 2019 @ 17:27 | |
En die knijterkrappe overstap op venlo met Aankoop van een db ticket is ook zo herkenbaar ![]() | ||
James1988 | maandag 21 januari 2019 @ 17:28 | |
Hij doet het best leuk. En ja, feest van herkenning met dat DB-ticket in Venlo ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 21 januari 2019 @ 17:29 | |
dr hoeft maar iemand staan te kloten voor je en je kan t schudden ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 21 januari 2019 @ 17:30 | |
Overigens, binnenkort in Nederland, De Mickey Mouse Express... jajajajajaja, ik ben er inmiddels full time mee bezig ![]() | ||
b2py | maandag 21 januari 2019 @ 17:44 | |
Wordt dat park al eens uitgebreid nou? | ||
Darkwing_Duck | maandag 21 januari 2019 @ 17:47 | |
Studios wel | ||
Fred | maandag 21 januari 2019 @ 20:32 | |
Sneeuwvlokjes gaan vallen, dus NS laat maar vast treinen uitvallen. | ||
Salatrel | maandag 21 januari 2019 @ 21:06 | |
je bent ongeveer 4 uur te laat | ||
Kansenjongere | maandag 21 januari 2019 @ 21:29 | |
Ik vrees dat voor mijn trein morgen hetzelfde geldt als het daadwerkelijk gaat sneeuwen. | ||
Dr_Flash | maandag 21 januari 2019 @ 21:50 | |
![]() Ik vind dit iets heel raars. Zouden ze echt denken dat ze "het zekere" nemen door maar gewoon de helft van de treinen eruit te flikkeren? Ze denken wel dat wij dat geloven iig, getuige de quasi doortastende waarschuwing "TOCH kan sneeuwval meer hinder veroorzaken." Wat zijn ze daar aan het doen dan? ![]() | ||
b2py | maandag 21 januari 2019 @ 21:55 | |
1 tot 3 cm he, 30 mm. Wtf, en wij lachen om Heywoodu met zijn 3 meter | ||
Peterselieman | maandag 21 januari 2019 @ 21:58 | |
ach ja, verschil moet er zijn | ||
DeaDLocK2K | maandag 21 januari 2019 @ 21:59 | |
Het is Bodenmals all over again. | ||
dennistd | dinsdag 22 januari 2019 @ 00:51 | |
Vorig jaar werd er vergeefs gezocht naar een loc in de Rijn. Nu is duidelijk wat er wel lag.... https://pdodswr-a.akamaih(...)ntik/1083447.xxl.mp4
| ||
GlenSpey | dinsdag 22 januari 2019 @ 01:28 | |
Over praatjes gesproken, geef anders es ff antwoord als je wat word gevraagd
| ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 05:59 | |
Mad ![]() | ||
b2py | dinsdag 22 januari 2019 @ 07:17 | |
Nou kwam wel wat VIRM12 tegen, dus ze hebben hun best gedaan | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 07:36 | |
Ik vind het tot op heden nog een vrij kansloze vertoning eigenlijk. Benieuwd hoe het afloopt als er ook nog daadwerkelijk sneeuw bij komt. Ik "verheug" me al op de borstklopperij die zal volgen als men er in slaagt om de helft van de treinen te laten rijden ![]() Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. | ||
Fred | dinsdag 22 januari 2019 @ 09:23 | |
Hier (Rotterdam - Den Haag) niet, van minimaal 36 VIRM bakken per uur naar 16, SGM van 20 naar 12 per uur. | ||
Ener-G | dinsdag 22 januari 2019 @ 09:36 | |
Dan is er in ieder geval de helft van de treinen die niet meer meetellen voor de statistieken als er treinen te laat zijn. ![]() En wat me ook opvalt is dat de treinen die nog wel rijden vaak een stuk korter zijn dan normaal. Dus 2x zoveel mensen in een kortere trein. | ||
derLudolf | dinsdag 22 januari 2019 @ 09:39 | |
Met de weersomstandigheden is het niet meer dan normaal dat de treinen rijden. Er is echt helemaal niks aan de hand. ![]() | ||
nijnja | dinsdag 22 januari 2019 @ 09:48 | |
Nu 10 bakken virm, van den bosch naar Roosendaal (vertrek 09.42u). Niet korter dan normaal, maar ook zeker niet nodig ![]() | ||
MTL | dinsdag 22 januari 2019 @ 09:51 | |
Het sneeuwt ![]() En ik mag zo sneeuwreserve gaan zitten. We gaan het meemaken ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 10:15 | |
Serie Enschede - Den Haag geknipt in Utrecht Utrecht - Nijmegen de helft eruit geflikkerd Utrecht - Eindhoven ook Alle sprinters Uitgeest - Veenendaal in beide richtingen eruit "omdat ANDERS de treinen niet meer kunnen rijden" ![]() Jammer volk daar. | ||
b2py | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:18 | |
De sneeuwhoeveelheid is ook te sneu voor woorden | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:53 | |
EHT NEWESUT ![]() | ||
spectrumanalyser | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:59 | |
volgende week donderdag neemt een reclamebureau een korto promo op voor NS. dit zal gebeuren in enkele treinen van en naar Utrecht Centraal. de filmcrew en acteurs nemen dan een hele coupe in beslag. NS medewerkers die met de crew mee reizen vragen reizigers elders in te stappen als men bij de opname-coupe naar binnen wilt. | ||
Salatrel | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:21 | |
lekker in de spits | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:56 | |
Weet men wat een coupé sowieso is? ![]() | ||
Maegrim | dinsdag 22 januari 2019 @ 13:09 | |
Rijtuig is het volk wat voorop zit | ||
James1988 | dinsdag 22 januari 2019 @ 13:10 | |
![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 22 januari 2019 @ 13:20 | |
Vanmorgen was mijn trein 2x zo lang als gebruikelijk. De trein de andere kant op ook zag ik (Enschede - Deventer). Hebben ze alle lange treinen in het Oosten gelaten? ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2019 @ 14:00 | |
De status hier is dat alle treinen rijden. Alle trams ook op 1 bandentram-lijntje na De bussen hier is wel een ander verhaal ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 16:50 | |
Alles had gewoon prima kunnen rijden. Lafbekken. | ||
b2py | dinsdag 22 januari 2019 @ 17:07 | |
‘Kijk 1600 km file zo’n impact heeft sneeuw op Nederland dus is LUD ook gerechtvaardigd op het spoor!’ ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:07 | |
Heel rare gedachtengang. | ||
b2py | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:10 | |
En met 2200 km? Ik denk dat ze gewoon hadden kunnen doorrijden, die paar wisselstoringen heb je op een niet sneeuwse dag ook | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:28 | |
En als het dan misgaat, is het land te klein en hadden we het aan kunnen zien komen. Ondertussen rijden op dit moment de treinen 140 km/h en de auto's 30 km/h. Dat is alles wat ik er over wil zeggen vandaag. | ||
derLudolf | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:29 | |
Omdat men bang is... Kijk 130 hoeft niet, 90 is ook mooi, maar komop zeg, die telefoon in je hand is gebruiker dan dat laagje witte prut ... | ||
b2py | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:30 | |
Dat is precies het jammere aan het hele verhaal, ze sturen op publieke opinie en niet op treinen rijden. En wijzen naar hoe kut het in het verkeer gaat. In de gehele westelijke randstad had je uitstekend kunnen rijden in beide spitsen. En voor het oosten in de avondspits uitdunnen. | ||
derLudolf | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:31 | |
Volgens mij zit ik redelijk in het oosten, niets loos hier ![]() | ||
b2py | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:33 | |
Alles oostelijk van Utrecht is oostelijk vriend :-P | ||
derLudolf | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:36 | |
Met goed weer kan ik de grootste wereldkaart ter wereld zien, dus opzich best oostelijk. | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:37 | |
Ze proberen het niet eens. Dat is alles wat ik er over wil zeggen vandaag. | ||
Kansenjongere | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:39 | |
Bekijk het positief, er is sneeuw gevallen en de treinen zijn dit keer blijven rijden, in de meeste recente gevallen lag bij de eerste sneeuwvlokjes alsnog het halve treinverkeer plat, ondanks de angsthazendienstregeling. | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:42 | |
Da's waar. Nu is het alleen cruciaal welke les hieruit getrokken wordt. "Kijk ![]() of "Zie je wel, vaker doen, dat LUD" ![]() | ||
b2py | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:45 | |
Volgende keer alleen sprinters in hartje zomer proberen | ||
dennistd | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:52 | |
Bij Keolis gaat het prima hoor, ook zonder LUD: https://treinposities.nl/vertrekstaat/nijverdal https://treinposities.nl/vertrekstaat/goor https://treinposities.nl/vertrekstaat/kampen En bij Arriva ook geen problemen: https://treinposities.nl/vertrekstaat/didam https://treinposities.nl/vertrekstaat/klarenbeek https://treinposities.nl/vertrekstaat/ruurlo https://treinposities.nl/vertrekstaat/vroomshoop https://treinposities.nl/vertrekstaat/ommen https://treinposities.nl/vertrekstaat/mantgum https://treinposities.nl/vertrekstaat/dronryp https://treinposities.nl/vertrekstaat/buitenpost https://treinposities.nl/vertrekstaat/sauwerd https://treinposities.nl/vertrekstaat/kropswolde https://treinposities.nl/vertrekstaat/venray (hier wel problemen, maar dat was voor de sneeuw uit en door een defecte goederentrein) https://treinposities.nl/vertrekstaat/beek-elsloo https://treinposities.nl/vertrekstaat/hoensbroek https://treinposities.nl/vertrekstaat/valkenburg Bij Connexxion één uitgevallen slag Amersfoort-Barneveld: https://treinposities.nl/vertrekstaat/barneveld-centrum Alleen bij Qbuzz eigenlijk problemen: https://treinposities.nl/vertrekstaat/sliedrecht Zelfs bij Eurobahn nog maar twee slagen uitgevallen: https://treinposities.nl/vertrekstaat/oldenzaal/2019-01-22/20300 | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 19:01 | |
Mooi. Volgende keer kan er dus gewoon normaal gedaan worden ![]() | ||
TjjWester | dinsdag 22 januari 2019 @ 19:03 | |
Protocol schrijft het voor! Nochtans een protocol wat gemaakt is in samenspraak met het ministerie omdat ns een aantal keer achter elkaar er een puinzooi van heeft gemaakt. | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 19:04 | |
Dan herzie het protocol maar. | ||
TjjWester | dinsdag 22 januari 2019 @ 19:08 | |
Dan komen we weer in de oude situatie, veel treinen die uitvallen, kapotte treinen, personeel dat niet op de juiste plek is en reizigers die op stations moeten overnachten. Dat was jaren geleden de aanleiding voor een breed gedragen protocol. | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 19:09 | |
Dat is weer schermen met een doemscenario om het maar niet eens te hoeven proberen. Daar moeten we van af. Er is nu gebleken dat 3-5 cm sneeuw echt niet zo'n vreselijk probleem hoeft te zijn. Gewoon je werk doen en niet zo schijtbakken. Wij moeten ook gewoon ons kaartje betalen. | ||
Eix | dinsdag 22 januari 2019 @ 19:29 | |
Nou ja, dit was 'm vanochtend duidelijk ook niet. Althans, ik ben er weer eens fijntjes achter gekomen waar DB de mosterd vandaan haalt. Alle marketing-onzin over iets minder treinen voor een robuuste dienstregeling ten spijt ging er namelijk tijdens mijn reis vanochtend ergens een wissel stuk. En blijkbaar is dat hele lud-gebeuren dan zo robuust dat het dan ook gelijk game over is. Oplossing: "pofalla-wende". De Duitse spoorwegen zouden trots zijn op de finesse die NS daarin legt. Het enige puntje van aandacht is misschien hoe je een stampvol perron dan weer met de volgende trein mee krijgt. Maar kleinigheidje heb je al snel. | ||
dennistd | dinsdag 22 januari 2019 @ 19:33 | |
Een 73-jarige man uit Görlitz is aangehouden voor de diefstal van 600 meter spoor. Hij er zou ruim 16.000 euro mee verdiend hebben ![]() https://www.lr-online.de/(...)en-fest_aid-35801119 | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 19:37 | |
POFALLA-WENDE EINLEITEN!!! ![]() | ||
b2py | dinsdag 22 januari 2019 @ 19:39 | |
Het boeiende is ook niet dat de rest het wel kan, het gaat erom dat NS het niet kan. | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 19:40 | |
| ||
Kansenjongere | dinsdag 22 januari 2019 @ 19:54 | |
Daar hebben ze een hele mooie oplossing voor, iets met een rondje en een kerk. | ||
Litpho | dinsdag 22 januari 2019 @ 20:45 | |
Is die 1600km niet gewoon veroorzaakt doordat eerdere LUDs zoveel treinreizigers de auto in hebben gejaagd? ![]() | ||
Ireyon | dinsdag 22 januari 2019 @ 21:09 | |
Ik dacht dat het zeiken op een preventief uitgedunde dienstregeling (Oh nee, m'n IC rijdt nog maar 4 ipv 6 keer per uur ![]() | ||
b2py | dinsdag 22 januari 2019 @ 21:24 | |
Moet je nagaan hoe slim je tante is | ||
GlennQuagmire | dinsdag 22 januari 2019 @ 21:27 | |
Siemens heeft ook megetenderd voor de ICNG, het ontwerp staat nu ook online. Moet zeggen dat het ontwerp van Siemens ook niet verkeerd was geweest. https://www.fromatob.nl/ns-icng.html | ||
MTL | dinsdag 22 januari 2019 @ 21:29 | |
Oud nieuws, die stond alweer een heel tijdje online ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 21:30 | |
Over Facebook gesproken, ik kreeg van Duvel deze door ![]() ![]() Слом моторного вагона дизель-поезда ДР1Ð-224 1 / Scrapping of DR1A-224 DMU motor car 1 Zijn er ook zulke filmpjes van Nederlands materieel? ![]() ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2019 @ 21:38 | |
zoiets? | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 22:03 | |
Zoiets ja, maar dan vanaf het begin ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 22 januari 2019 @ 22:05 | |
Van een VIRM, nog mooier | ||
b2py | dinsdag 22 januari 2019 @ 22:24 | |
Dat is toch niet recyclen jongens wat NS zo pretendeerd te doen | ||
derLudolf | dinsdag 22 januari 2019 @ 22:27 | |
Tja, wat is recycling ook precies. D'r werd/wordt ook kunststof vermalen en aan asfalt of beton toegevoegd. Hergebruik, ja, maar na dat gebruik is het niet meer te scheiden. Maar da's een andere discussie. | ||
Salatrel | dinsdag 22 januari 2019 @ 22:33 | |
Ik doe even een eenmalige pilot spoorboekloos rijden zonder hc op de spr den haag Utrecht ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 22:35 | |
Kamikaze yolo ![]() ![]() | ||
dennistd | dinsdag 22 januari 2019 @ 22:59 | |
Heel goed dat je de reiziger niet in de kou laat staan ![]() Overigens hoorde ik zaterdag dat een machinist een DDAR alleen mee had genomen van Amersfoort naar Den Dolder (en ook niet verder vanwege een aanrijding). Nou kon dat in dit geval wel (zonder tussenstations) maar het lijkt me toch knap lastig... De loc reed voorop namelijk ![]() | ||
Salatrel | dinsdag 22 januari 2019 @ 23:02 | |
dat is hoe ik rol. De reiziger staat op 123. | ||
dennistd | dinsdag 22 januari 2019 @ 23:21 | |
Lijkt me aardig gevaarlijk, zo op het middenspoor bij Nunspeet ![]() | ||
Kansenjongere | dinsdag 22 januari 2019 @ 23:25 | |
Wie zijn die 122 daarboven? | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2019 @ 23:29 | |
De hele 1e, 2e, 3e en 4e divisie sudokuspelers ![]() Whe whe whe uitgemelkte garp niet meer leuk boehoe huilie alles ![]() ![]() | ||
heywoodu | woensdag 23 januari 2019 @ 01:00 | |
Ik voel me aangesproken. | ||
Salatrel | woensdag 23 januari 2019 @ 10:45 | |
en om 10:40 uit mijn bed gebeld door mijn teammanager met een compliment van de blijsturing ![]() ik verwacht een doosje chocolaatjes van de Leonidas in mijn postvakje vanavond anders rij ik daar een trein naar binnen | ||
Dr_Flash | woensdag 23 januari 2019 @ 11:35 | |
![]() ![]() On a more serious note: Vandaag lijkt alles min of meer normaal te gaan ![]() | ||
Maegrim | woensdag 23 januari 2019 @ 15:11 | |
goed hoor
| ||
GlenSpey | woensdag 23 januari 2019 @ 15:31 | |
Compliment wel op laten nemen in je PD ? ![]() | ||
Salatrel | woensdag 23 januari 2019 @ 15:58 | |
ik heb binnenkort weer functioneringsgesprek ![]() | ||
dennistd | woensdag 23 januari 2019 @ 16:26 | |
Pas maar op, je doet je werk veel te goed. Dat is niet de bedoeling, want dan ziet de reiziger dat een deel van je collega's er een potje van maakt ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 23 januari 2019 @ 16:58 | |
Hoe lang gaan die werkzaamheden tussen Heerlen en Aken nog uitlopen zeg... Waar zijn ze daar sowieso mee bezig eigenlijk. | ||
dennistd | woensdag 23 januari 2019 @ 17:21 | |
De toelating van de treinstellen was nog niet rond... Maar niet getreurd: vanaf zondag gaan ze eindelijk rijden ![]() https://www.treinreiziger(...)e18-definitief-rond/ | ||
dennistd | woensdag 23 januari 2019 @ 17:29 | |
Binnenkort (nou ja, als ik weer fatsoenlijk loop) maar eens een keertje gratis (Weekend Vrij) naar Aachen ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 23 januari 2019 @ 18:17 | |
Fryslân wil vanaf 2025 zero emissie treinen met batterijen die onderweg hier en daar opgeladen worden. Is een investering van 77 miljoen. Groningen lijkt de voorkeur te geven aan waterstof, waardoor je in één concessie twee soorten treinen kunt krijgen ![]() https://www.omropfryslan.(...)-0-emissietrein-2025 | ||
Dr_Flash | woensdag 23 januari 2019 @ 18:20 | |
Batterijen ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 23 januari 2019 @ 18:49 | |
https://www.dumpert.nl/me(...)etzelfde_liedje.html ![]() | ||
dennistd | woensdag 23 januari 2019 @ 19:38 | |
Fles! Nieuwe bordjes in Hamm, waardoor het tijdelijk een Hbf is geworden. Het was alleen een foutje.... https://www.lippewelle.de(...)-einen-hauptbahnhof/ | ||
dennistd | woensdag 23 januari 2019 @ 19:44 | |
Tussen Köln en Lüdenscheid (voorheen eindpunt Meinerzhagen) wil men een nieuw station aanleggen voor de RB25. Ze weten alleen nog niet of het wel in de dienstregeling gaat passen. Omdat er geen vertrouwen is in simulaties gaat de trein een maand lang gedurende anderhalve minuut stoppen op de plaats van het mogelijke nieuwe station ![]() https://www.ksta.de/regio(...)---als-test-31920686 | ||
Dr_Flash | woensdag 23 januari 2019 @ 19:47 | |
Ze zijn er maar druk mee ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 23 januari 2019 @ 19:48 | |
Beter sluiten ze gewoon die 3 lijntjes Olpe, Lüdenscheid en Marienheide (Meinerzhagen) op elkaar aan want nu zijn het gewoon 3 dooie lijntjes die net niet bij elkaar komen ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 23 januari 2019 @ 19:48 | |
Phantom-Haltestelle kun je Laren-Almen ook wel noemen. | ||
dennistd | woensdag 23 januari 2019 @ 19:51 | |
Nou ja, in Lüdenscheid (of eigenlijk al in Brügge) komen nu de lijnen Dortmund-Lüdenscheid en Köln-Lüdenscheid wel samen. Olpe is wel een doodlopend eind ja. | ||
b2py | woensdag 23 januari 2019 @ 19:51 | |
Best goed idee eigenlijk | ||
dennistd | woensdag 23 januari 2019 @ 19:56 | |
De stop daar is anders wel heel erg nuttig hoor ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 23 januari 2019 @ 20:00 | |
O rijden daar ook echt doorgaande treinen tegenwoordig ja? | ||
b2py | woensdag 23 januari 2019 @ 20:16 | |
De oude locomotievenhal in Tilburg heeft een gave nieuwe bestemming gekregen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)van-tilburg-a3651382 | ||
dennistd | woensdag 23 januari 2019 @ 20:28 | |
Niet doorgaand Dortmund-Köln, maar wel beide naar Lüdenscheid. Vanuit Köln is ie sinds december 2017 doorgetrokken. | ||
Dr_Flash | woensdag 23 januari 2019 @ 20:38 | |
Het Winterswijk van het Oosten ![]() | ||
James1988 | woensdag 23 januari 2019 @ 21:06 | |
Voor de Fransozen: Lille gaat het hele vervoernetwerk omgooien, er komt o.a. tariefintegratie met de TER-diensten in de regio. En het netwerk gaat 'Llevia' heten, wat vast een feest wordt qua uitspraak. https://www.metro-report.(...)nsport-relaunch.html | ||
dennistd | donderdag 24 januari 2019 @ 00:01 | |
Maar dan met een klein uitsteeksel waar beide treinen naar doorrijden ![]() Overigens is er best een leuk rondje van te maken voor een zondag als het weer wat langer licht is. Zijn er meteen twee nieuwe materieeltypes af te strepen (Desiro HC en Pesa Link):
[ Bericht 8% gewijzigd door dennistd op 24-01-2019 00:56:55 ] | ||
James1988 | donderdag 24 januari 2019 @ 00:05 | |
Als je via Herzogenrath gaat kun je ook meteen de Arriva FLIRT3 meepakken ![]() | ||
dennistd | donderdag 24 januari 2019 @ 00:06 | |
Zat ik naar te kijken, maar je komt om .44 aan in Aachen vanaf Köln terwijl RE 18 om .45 vertrekt ![]() | ||
James1988 | donderdag 24 januari 2019 @ 00:07 | |
Lekker gepland ![]() De andere kant op is de aansluiting zeker net zo kut? ![]() | ||
dennistd | donderdag 24 januari 2019 @ 00:24 | |
Met de andere RE (RE1) heb je 38 minuten overstap in Aachen zie ik. Dan ben je om 20.13u in Heerlen. Ik vond het trouwens al zo vreemd dat de RE18 Heerlen-Aachen er niet uit kwam. Wat blijkt nu: tussen Maastricht en Eygelshoven Markt staat deze erin als D-trein ipv RE... Tja, dan zie je hem dus niet met Nur Nahverkehr ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 24-01-2019 00:49:44 ] | ||
dennistd | donderdag 24 januari 2019 @ 00:46 | |
Kan ook, al is de aansluiting vanuit Heerlen in Aachen niet officieel:
[ Bericht 11% gewijzigd door dennistd op 24-01-2019 01:04:37 ] | ||
James1988 | donderdag 24 januari 2019 @ 00:48 | |
Een overstap van 5 minuten is netjes. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 24 januari 2019 @ 07:46 | |
Vrij onmenselijk lange periode om in die humanitaire ramp genaamd Heerlen te moeten verblijven. | ||
Dr_Flash | donderdag 24 januari 2019 @ 10:08 | |
Mooi man ![]() ![]() | ||
Goverman | donderdag 24 januari 2019 @ 10:39 | |
Blegh... Ik stap in Ypenburg, onderweg naar Utrecht CS. Hebben ze ineens een SGM in plaats van een SLT (of nog beter, SNG). Ik haat SGM... Weg met die oude bakken! | ||
MTL | donderdag 24 januari 2019 @ 11:15 | |
Nog ff een paar jaar wachten, dan zijn ze allemaal weg ![]() Btw, al bezig met het vinden van opstelruimte voor de extra stellen SNG, de ICNG en de DDNG? ![]() | ||
GlennQuagmire | donderdag 24 januari 2019 @ 11:18 | |
DDNG? | ||
MTL | donderdag 24 januari 2019 @ 11:27 | |
DubbelDekker Nieuwe Generatie. Daarvan werden een aantal maanden geleden wat concepten voor het interieur verspreid, zie bijv. https://www.rtlnieuws.nl/(...)mst-zijn-denkt-de-ns Overigens verwacht ik persoonlijk niet dat al die concepten daadwerkelijk in het uiteindelijke design komen, maar het geeft wel een leuk leuk inkijkje. | ||
Fred | donderdag 24 januari 2019 @ 11:28 | |
Tussen Rotterdam en Schiedam is plek zat, de sporen van de Hoeksche Lijn liggen er nu toch maar voor spek en bonen bij. | ||
GlennQuagmire | donderdag 24 januari 2019 @ 11:34 | |
Oh was dat voor een nieuwe dubbeldekker? Dacht dat het gewoon wat random concepten waren die bij bestelling van een nieuwe trein meegenomen zouden kunnen worden. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 24 januari 2019 @ 12:04 | |
Ik hoop vooral dat die AnsaldoWaalwijk trams eruit gaan. Dat tieft uit elkaar van ellende ![]() | ||
Mr_Klaasje | donderdag 24 januari 2019 @ 12:50 | |
Reken maar dat er weer een keer iets komt met een hogere capaciteit dan een pure enkeldekstrein. Of het dan ook daadwerkelijk een trein is die over de hele lengte dubbeldeks is, is dan maar de vraag. Je kan allerlei apparatuur en gelijkvloerse instappen uitstekend kwijt in een enkeldeks bak. | ||
ReisT | donderdag 24 januari 2019 @ 13:24 | |
Het zijn ook gewoon random concepten, sommige plaatjes lijken op een dubbeldekker gebaseerd te zijn maar andere ook weer niet. | ||
dennistd | donderdag 24 januari 2019 @ 14:46 | |
In Duisburg stond een treinreiziger tijdens de stop op het station even snel te roken toen de trein alweer vertrok. Vervolgens is ie op koppeling (ik denk zelf eerder de buffers) tussen twee rijtuigen gesprongen en heeft daarop meegelift ![]() https://www.t-online.de/n(...)t-bei-tempo-200.html | ||
Darkwing_Duck | donderdag 24 januari 2019 @ 17:54 | |
Je zou toch verwachten dat prorail dit soort youtubers op de bon slingert als je fikkie steekt op t spoor | ||
b2py | donderdag 24 januari 2019 @ 17:57 | |
Ziet er uit als verlaten spoor of lokaal spoor, daar heeft ProRail niets te vertellen | ||
b2py | donderdag 24 januari 2019 @ 18:00 | |
Wie wilt er mee naar de rakettrein van NS? https://nieuws.ns.nl/pers(...)groningen--den-haag/ | ||
James1988 | donderdag 24 januari 2019 @ 18:01 | |
Nou Fles, doe er wat leuks mee ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 24 januari 2019 @ 18:04 | |
Of de avond er voor naar Den Haag gaan, tot half 3 in de Pijpelaar blijven hangen aan de bar, richting CS lopen en halverwege een paar halve liters en 2 broodjes shoarma mee scoren. Een 160km/h rijdend restaurant met bier ![]() | ||
b2py | donderdag 24 januari 2019 @ 18:11 | |
Hopen dat de NOS weer meegaat dan | ||
Dr_Flash | donderdag 24 januari 2019 @ 18:33 | |
Een slak op steroids blijft een slak, daar hoef je geen proef mee te doen. Proeven doe je met dingen die nog nooit gedaan zijn. | ||
Dr_Flash | donderdag 24 januari 2019 @ 18:34 | |
Leuk allemaal maar ik woon niet in Groningen en ik wil niet naar Den Haag. Andersom ook niet. Dusjah koekoek ![]() | ||
b2py | donderdag 24 januari 2019 @ 18:36 | |
Vliegende kruidkoek? | ||
Dr_Flash | donderdag 24 januari 2019 @ 18:38 | |
Nee dat was Schiphol - Groningen. Dit zal wel de Hoffelijke Kruidkoek worden of zo ![]() | ||
Surveillance-Fiets | donderdag 24 januari 2019 @ 18:48 | |
Nounou 15 hele minuten. | ||
Peterselieman | donderdag 24 januari 2019 @ 19:19 | |
voor zo'n plannetje ben ik wel een keer te porren ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 januari 2019 @ 19:21 | |
ik kan wel mee, maar het tijdstip zint me niet | ||
James1988 | donderdag 24 januari 2019 @ 19:45 | |
Eerst maar eens zien dat ze de hele rit doen zonder technische storingen afleggen. ![]() | ||
nijnja | donderdag 24 januari 2019 @ 20:25 | |
Met 160 de drontermeertunnel door? ![]() | ||
James1988 | donderdag 24 januari 2019 @ 20:29 | |
Na vertrek uit Zwolle komt de HC langs met oordopjes en kauwgom. | ||
b2py | donderdag 24 januari 2019 @ 20:33 | |
Het is trouwens zeker te koud om treinen te wassen met dit weer? | ||
James1988 | donderdag 24 januari 2019 @ 20:38 | |
Dat klopt. | ||
b2py | donderdag 24 januari 2019 @ 21:17 | |
Man man wat zien ze er uit | ||
dennistd | donderdag 24 januari 2019 @ 22:20 | |
In Köln ging het niet helemaal goed toen bij een controle bleek dat een medewerker van DB geen vervoerbewijs kon laten zien ![]() https://www.focus.de/regi(...)gen_id_10230348.html | ||
Goverman | donderdag 24 januari 2019 @ 22:46 | |
Ja hoor, bezig met opstelcapaciteit voor vanalles en nogwat. De extra behoefte is zo’n 1300 bakken... (tot 2030). Dat is dus de netto groei, want voor SGM wil ik geen plek meer... Overigens zit ik nu WEER in zo’n stomme SGM. Blegh... Had ik al gezegd dat ik die stom vind? | ||
MTL | donderdag 24 januari 2019 @ 22:51 | |
![]() Nog een paar jaar, dan ben je er definitief van af ![]() | ||
dennistd | donderdag 24 januari 2019 @ 22:51 | |
DDAR en DDM zal toch nog wel eerst gaan denk ik? | ||
Peterselieman | donderdag 24 januari 2019 @ 22:56 | |
uhuh. Dat zou dit jaar al moeten kunnen. Krijg je ook weer meer SGM in Twente | ||
dennistd | donderdag 24 januari 2019 @ 22:58 | |
Nou, daar worden we blij van ![]() Het is wel te hopen dat de tweetjes dan ook nog even blijven rijden: zes bakken kun je niet kwijt op 2b en 4b in Almelo waar ie ingehaald wordt door de Keolis-IC. En drie bakken gaat hem niet worden in de spits ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 januari 2019 @ 23:07 | |
2 gekoppelde SLT viertjes zouden het ook moeten kunnen. Met 139 meter weliswaar 2 meter langer dan de nuttige perronlengte westwaarts, maar ze komen niet met de deuren buiten het perron | ||
James1988 | donderdag 24 januari 2019 @ 23:11 | |
Maar wel langer dan toegestaan. En misschien hou je dan nog een wissel bezet of zoiets, waardoor alles in het honderd loopt. | ||
Peterselieman | donderdag 24 januari 2019 @ 23:16 | |
zo te zien is dat niet het geval | ||
dennistd | donderdag 24 januari 2019 @ 23:48 | |
Maar eens een plaatje uit mijn archief. Op 5 juni 2009 kwamen Lint 41 van Syntus en SGMm 2987 van NS tegelijk vanuit het oosten Hengelo binnen als trein 31232 Oldenzaal-Zutphen en trein 7032 Enschede-Apeldoorn. Een paar jaar later werd de dienstregeling in Twente omgeklapt en kwamen deze treinseries elkaar niet meer tegen: in de sprinterknoop van Hengelo ligt sinds 2013 naast de 31200 Oldenzaal-Zutphen de altijd rijdende serie 7900 Enschede-Zwolle in plaats van de alleen in de spits te Hengelo rijdende serie 7000. | ||
Salatrel | donderdag 24 januari 2019 @ 23:57 | |
De tweetjes gaan er juist als eerste uit heb ik begrepen ![]() | ||
dennistd | vrijdag 25 januari 2019 @ 00:00 | |
Voor die tijd de 7000 Enschede-Apeldoorn maar bij NS weghalen dus ![]() | ||
JDude | vrijdag 25 januari 2019 @ 00:04 | |
Niet gewoon je sudokuboekje laten zien ![]() | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 25 januari 2019 @ 09:19 | |
Gewoon een SLT6. Ruim zat. | ||
ReisT | vrijdag 25 januari 2019 @ 11:58 | |
Waarom geen SNG? Een drietje plus een viertje past net in de beschikbare perronlengte. | ||
b2py | vrijdag 25 januari 2019 @ 12:50 | |
Niet nodig.. | ||
b2py | vrijdag 25 januari 2019 @ 12:54 | |
NS gaat een windmolenpark realiseren op opstelterrein De Nieuwe Hemweg, in het kader van duurzaam ondernemen. Hadden ze niet te kort opstellen? (Bericht via Cobouw, geen link helaas) | ||
spectrumanalyser | vrijdag 25 januari 2019 @ 13:18 | |
op station Zaandam zag ik net drie stuks DDM1 stellen opgesteld staan | ||
Adrie072 | vrijdag 25 januari 2019 @ 13:20 | |
De NS wil samen met energiemaatschappij Vattenfall volgend jaar een nieuw windmolenpark realiseren op opstelterrein ‘de Nieuwe Hemweg’ bij Amsterdam. De groene stroom die het windpark oplevert, wordt via het energiebedrijf Powerpeers aan reizigers, lokale bedrijven en omwonenden aangeboden. Het gaat om zes nieuwe windturbines, die groene stroom gaan leveren voor circa 10.000 huishoudens. Eigen grond Het is voor het eerst dat de NS eigen grond inzet voor het opwekken van energie. NS wil in de toekomst vaker eigen grond, gebouwen en stations inzetten hiervoor en hoopt hiermee ook een voorbeeld te zijn voor andere bedrijven. Voorbeeld voor meer bedrijven “Ik denk dat nog meer bedrijven hun eigen assets voor het opwekken van groene energie op deze wijze kunnen inzetten”, aldus Carola Wijdoogen, directeur duurzaam ondernemen bij NS. “Er is meer mogelijk dan je denkt. Het realiseren van een energieneutraal station dat we in samenwerking met ProRail hebben ontwikkeld is al fantastisch, maar ook het inzetten van daken van P&R-terreinen, fietsenstallingen, kantoren en gronden voor wind- of zonne-energie, levert een belangrijke bijdrage aan de ambities uit het Klimaatakkoord. Bij deze wil ik andere bedrijven oproepen ons voorbeeld te volgen.” Vergunningen voor de bouw De provincie heeft inmiddels de vergunningen verleend voor de bouw. Na gunning kan de bouw van de windturbines dit jaar starten. In 2020 zal het windpark in gebruik worden genomen. Eerste publicatie door Marije de Leeuw op 25 jan 2019 Laatste update: 25 jan 2019 | ||
ReisT | vrijdag 25 januari 2019 @ 14:22 | |
Verkeerde locatie. NS heeft behoefte aan opstelruimte in Uitgeest en Alkmaar onder andere, aan dit terrein hebben ze niet zo veel in combinatie met Doorstromstation Amsterdam. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 januari 2019 @ 14:25 | |
Vraag: als ik morgen 6.34 incheck in de voordeeluren op Rotterdam, moet ik dan de trein van 6.35 naar utrecht hebben of mag het dan ook de trein van 6.50 zijn? [ Bericht 2% gewijzigd door Darkwing_Duck op 25-01-2019 16:28:11 ] | ||
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 25 januari 2019 @ 14:47 | |
Lijkt me best een uitdaging om binnen één minuut van incheck-poortje naar de trein te rennen en in te stappen ![]() | ||
dennistd | vrijdag 25 januari 2019 @ 14:49 | |
Volgens mij moet je officieel binnen 30 minuten na incheck vertrekken. Dat mag dus. | ||
marktrein | vrijdag 25 januari 2019 @ 14:49 | |
Op die plek wordt ook een nieuw reizigerstreinen opstelterrein westhaven gebouwd en aan de buitenzijde komen dus de windmolens te staan. | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 25 januari 2019 @ 15:00 | |
Dat opstelterrein is nota bene met een vorkaansluiting perfect aangesloten op de sporen 5 t/m 15.. Wat nou verkeerde plek. | ||
dennistd | vrijdag 25 januari 2019 @ 15:11 | |
Waar moet dat ding eigenlijk komen dan, naast het emplacement Westhaven? | ||
Dr_Flash | vrijdag 25 januari 2019 @ 15:11 | |
35 zelfs. | ||
marktrein | vrijdag 25 januari 2019 @ 15:14 | |
ja er naast, de huidige tankplaat word verplaatst naar de andere kant van het emplacement bij de huidige laadlosweg. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 januari 2019 @ 15:22 | |
dan kan je t eigenlijk best nog wel rekken om voordelig in de spits te reizen ![]() | ||
James1988 | vrijdag 25 januari 2019 @ 15:25 | |
Maar als je toch al om 6:30 op het station bent, waarom zou je dan wachten tot 7:00? | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 januari 2019 @ 15:29 | |
Ik niet te vroeg op mn overstap wil omchecken en spitstarief wil reizen ![]() | ||
dennistd | vrijdag 25 januari 2019 @ 15:32 | |
Waar moet je overstappen dan? | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 januari 2019 @ 15:43 | |
Hilversum [ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 25-01-2019 16:24:03 ] | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 januari 2019 @ 15:44 | |
Zou t liefst even in utrecht een paar treinen afwachten naar Hilversum, maar dat mag dan weer niet toch? [ Bericht 24% gewijzigd door Darkwing_Duck op 25-01-2019 16:25:57 ] | ||
Fred | vrijdag 25 januari 2019 @ 15:46 | |
Als je aan de noordzijde incheckt, dan zit je zo op Spoor 14 voor de trein van 6.35 ![]() | ||
Fred | vrijdag 25 januari 2019 @ 15:49 | |
Er zijn meerdere eetgelegenheden met zit mogelijkheid binnen de poortjes, dus je mag een paar treinen wachten om een broodje te eten of koffie te drinken lijkt mij. | ||
dennistd | vrijdag 25 januari 2019 @ 15:51 | |
Op een bus dan of zo? Anders zie ik daar geen logische overstap, en al helemaal niet op een andere vervoerder wat je de dalkorting kost | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 januari 2019 @ 16:17 | |
Maar dat zou dus betekenen dat iedereen om half 7 kan inchecken en onder het mom van "vreterijen" in de volle spits kan reizen | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 januari 2019 @ 16:18 | |
Ik bedoel Hilversum, daar was toch gezeik met overstappenn? | ||
Fred | vrijdag 25 januari 2019 @ 16:22 | |
In theorie wel. Maar die uitbaters verwachten wel dat je iets koopt als je op een stoel bij hen gaat zitten. Dus dan ben je je voordeel weer kwijt. En zomaar een half uur of uur wachten op een station is niet echt een hobby voor de meeste mensen. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 januari 2019 @ 16:25 | |
Dus ik zou ook nog die van 7.05 kunnen nemen? | ||
dennistd | vrijdag 25 januari 2019 @ 16:35 | |
Alleen als je iets met spoor 1 van doen hebt. Maar daar vertrekt planmatig niks meer tegenwoordig. En bij een overstap NS=>NS blijft je eerste tarief van toepassing, alleen met Flex was er iets anders. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 januari 2019 @ 16:42 | |
Ik heb Flex | ||
dennistd | vrijdag 25 januari 2019 @ 16:52 | |
Even gezocht: dan geldt behoud van korting zelfs bij een overstap naar een andere vervoerder. Als je in het dal begint alleen maar beter dus. Ik kan me alleen geen normale reis bedenken waarbij je vanaf Rotterdam via Utrecht naar Hilversum gaat om daar over te stappen ![]() | ||
Fred | vrijdag 25 januari 2019 @ 17:13 | |
Hilversum Mediapark of Bussum Zuid Maar beiden dermate korte afstanden t.o.v. Hilversum dat eventuele korting ook paar enkele tientallen centen is. Edit: Baarn kan ook nog. | ||
Kansenjongere | vrijdag 25 januari 2019 @ 18:20 | |
Hilversum is de reden dat je bij omchecken bij dezelfde vervoerder niet meer kan switchen van spits naar dal, in plaats van het probleem op te lossen hebben ze het probleem verschoven. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 25 januari 2019 @ 18:22 | |
Dat was t ja,dan slaat mijn hele vraag als kut op Drik ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 26 januari 2019 @ 12:43 | |
Er rijdt vandaag een setje SNG in de treinserie tussen Leiden Centraal en Hoorn Kersenboogerd. Nieuw inzetgebied dus | ||
Peterselieman | zondag 27 januari 2019 @ 20:55 | |
en de tweelandentrein rijdt nu | ||
Dr_Flash | zondag 27 januari 2019 @ 20:58 | |
7:09 zelfs | ||
James1988 | zondag 27 januari 2019 @ 21:25 | |
Mooi dat die rijdt, hopelijk gaat dat wat beter dan eurobahn op Hengelo - Brake. Ik moet nog altijd wennen aan dat nieuwe logo van Arriva. | ||
DeaDLocK2K | zondag 27 januari 2019 @ 21:41 | |
Neen: ![]() | ||
Peterselieman | zondag 27 januari 2019 @ 21:55 | |
Dat komt omdat de reisplanner van de NS niet goed bijgewerkt is. In de vertrekstaat van bijvoorbeeld Eygelshoven Markt staan de treinen wel (net als de bussen die volgens mij niet meer rijden) https://treinposities.nl/(...)ven-markt/2019-01-27 | ||
MTL | zondag 27 januari 2019 @ 22:45 | |
Jep, ik begreep dat ergens geen correcte informatie is aangeleverd bij NS voor specifiek vandaag. Als het goed is gaat het morgen wel goed. | ||
dennistd | zondag 27 januari 2019 @ 23:44 | |
Item uit de Opsporing Verzocht van de Duitse regionale zender MDR: een aantal van graffitispuiters op een trein ![]() https://odmdr-a.akamaihd.(...)-be7c2950aac6_a2.mp4 (120MB) | ||
dennistd | zondag 27 januari 2019 @ 23:48 | |
Man doet extra slot op coupédeur van nachttrein tegen diefstal, maar krijgt vervolgens zelf het slot niet meer los ![]() https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/70254/4176588 | ||
spectrumanalyser | maandag 28 januari 2019 @ 13:33 | |
vannacht zag ik in een SLT naar Duivendrecht dat de stoelen waren voorzien van blauwe lederen bekleding met witte stiksels. het oogt netjes. | ||
Salatrel | maandag 28 januari 2019 @ 15:58 | |
ja dat zou samen moeten vallen met inbouw toilet maar ik zie zowel stellen met toilet en oude bekleding als stellen zonder toilet met nieuwe bekleding ![]() | ||
Fred | maandag 28 januari 2019 @ 17:08 | |
Tja, het wegrijden van een trein zou ook moeten samenvallen met de vertrektijd zoals vermeld in de dienstregeling... | ||
Peterselieman | maandag 28 januari 2019 @ 18:02 | |
Vervangen van de bekleding gebeurt in Utrecht in de hal op de Cartesiusweg. Een stel per dag. | ||
#ANONIEM | maandag 28 januari 2019 @ 20:00 | |
Gisteren een aanrijding met persoon bij Almere Oostvaarders. Bleek om een hoofdconducteur te gaan die tijdens zijn dienst zichzelf van het leven heeft beroofd. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2019 20:00:47 ] | ||
dennistd | maandag 28 januari 2019 @ 20:06 | |
![]() | ||
#ANONIEM | maandag 28 januari 2019 @ 20:15 | |
Ja inderdaad. Afscheidsbrief lag in de onbediende cabine. De stoptrein wacht daar zodat de IC voorbij raast. Op de IC zat een nieuwe HC. Zijn eerste aanrijding, gelijk een collega. ![]() | ||
dennistd | maandag 28 januari 2019 @ 20:28 | |
Ik vraag me toch af waarom je zoiets zou doen terwijl je weet hoe je je collega's ermee belast... Zou je toch bijna gaan denken aan ernstige pesterijen of zo, ander kies je wel een andere methode ![]() | ||
DeaDLocK2K | maandag 28 januari 2019 @ 20:32 | |
De fuck. | ||
DeaDLocK2K | maandag 28 januari 2019 @ 20:33 | |
Mensen die suïcidaal zijn denken daar geloof ik niet heel bewust over na. | ||
James1988 | maandag 28 januari 2019 @ 20:33 | |
Mensen die zo ver heen zijn dat ze dit als enige oplossing zien, denken niet meer aan de gevolgen voor anderen. | ||
derLudolf | maandag 28 januari 2019 @ 20:35 | |
Egoïsme is niet het grootste probleem van mensen die zelfmoord plegen... | ||
derLudolf | maandag 28 januari 2019 @ 20:35 | |
Spuit 11 | ||
Salatrel | maandag 28 januari 2019 @ 20:37 | |
Verdachte Winschoter zedenzaak pleegt zelfmoord het gaat om dit stuk stront | ||
dennistd | maandag 28 januari 2019 @ 20:46 | |
![]() | ||
#ANONIEM | maandag 28 januari 2019 @ 20:48 | |
De tering. Na je een kind heb genaaid, ook nog eens je collega er bij naaien ![]() | ||
DeaDLocK2K | maandag 28 januari 2019 @ 21:06 | |
Op voorwaarde dat de man schuldig was; Jammer dat hij niet terecht heeft kunnen staan maar in relatie tot de strafeis lijkt me dit een prima maatschappelijke oplossing. Misschien zouden we het sowieso vaker moeten aanbieden; Wil je in het gevang of wil je vrijwillig euthanasie. | ||
Salatrel | maandag 28 januari 2019 @ 21:15 | |
Wat ik begrepen heb stond hij tijdens zijn dienst met een sprinter uit de 14600 in oostvaarders te wachten op het passeren van de IC en is hij vervolgens voor die IC gesprongen. | ||
_serial_ | maandag 28 januari 2019 @ 21:20 | |
Die persoon zal ongetwijfeld geen uitweg meer gezien hebben, maar tijdens je dienst...ik kan het niet begrijpen, wel triest [ Bericht 18% gewijzigd door _serial_ op 28-01-2019 21:29:49 ] | ||
DeaDLocK2K | maandag 28 januari 2019 @ 21:24 | |
Gelegenheid maakt de dief? Misschien wel precies zo gepland? | ||
#ANONIEM | maandag 28 januari 2019 @ 21:26 | |
Dit heb ik ook mee gekregen. Afscheidsbrief in de onbediende cabine. | ||
b2py | maandag 28 januari 2019 @ 21:28 | |
Gepland dan dus ook, triest maar waar | ||
b2py | dinsdag 29 januari 2019 @ 16:05 | |
![]() | ||
dennistd | dinsdag 29 januari 2019 @ 16:08 | |
Volgens mij vergeet je erbij te vertellen dat NS weer een aanpaste dienstregeling rijdt morgen ![]() | ||
Salatrel | dinsdag 29 januari 2019 @ 16:30 | |
Ik blijf lekker thuis morgen | ||
Adrie072 | dinsdag 29 januari 2019 @ 16:35 | |
NS geeft reizigers IC Direct honderd euro vanwege vele vertragingen Zevenduizend NS-reizigers met een jaarabonnement voor IC Direct krijgen eenmalig honderd euro terug. Op die manier wil NS reizigers compenseren voor de door vertragingen geplaagde hogesnelheidslijn. David Bremmer 29-01-19, 16:27 De IC Direct was al bepaald geen toonbeeld van punctualiteit, maar sinds afgelopen zomer is het aantal vertragingen door een softwarefout in de Traxx-locomotieven nog verder opgelopen. Wekelijks vallen tien treinen spontaan stil op het HSL-spoor en geen expert weet waarom. De tien treinen zorgen weer dat de dienstregeling wordt verstoord met veel meer vertraging tot gevolg. Leverancier Bombardier dacht de oorzaak gevonden te hebben, maar recente herstelupdates in december hebben geen soelaas geboden. Al met al is de punctualiteit van de IC Direct afgelopen maand gedaald tot iets boven de 80 procent. Dat is beneden de minimumnorm van 82,1 procent en onder de ruim 84 cent die NS dankzij een verbeterprogramma hoopte te bereiken. Dat lijkt nu al heel lastig te worden. ,,Vandaar dat wij als NS de reizigers nu compenseren’’, vertelt woordvoerder. De compensatie is 100 euro groot en geldt voor treinreizigers die in oktober of later een ruim 600 euro kostend jaarabonnement voor het HSL-spoor hebben aangeschaft. Volgens NS betreft het ruim zevenduizend reizigers. Zij krijgen op korte termijn schriftelijk bericht. Extra medewerkers NS gaat verder reizigers die regelmatig over het hogesnelheidsspoor treinen, wijzen op de mogelijkheid compensatie te krijgen voor vertraging. ,,Die regels zijn extra soepel.’’ Bij een kwartier vertraging krijgen mensen hun HSL-toeslag terug plus de helft van de ritprijs. Bij een half uur vertraging krijgen reizigers de hele ritprijs plus de toeslag retour. Ook gaat NS extra medewerkers op stations inzetten om reizigers te informeren. De vraag is hoe lang de extra vertragingen bij de IC Direct gaan duren. Bombardier denkt de oorzaak van de softwarefout inmiddels wél te hebben achterhaald, maar zelfs als dat zo is, gaat het nog maanden duren voordat de treinen weer beter rijden. Nu de updates de veiligheid van de locomotieven betreffen, moeten toezichthouders eerst akkoord gaan met de updates. En zelfs dan stijgt de punctualiteit maar 3 procent en blijft de HSL-lijn veel beroerder presteren dan het hoofdspoor. bron https://www.ad.nl/economi(...)rtragingen~a0e5126d/ | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2019 @ 16:43 | |
| ||
dennistd | dinsdag 29 januari 2019 @ 16:44 | |
Ik ook. Al zal de reden wel verschillen hoop ik.... | ||
Frozen-assassin | dinsdag 29 januari 2019 @ 16:45 | |
| ||
Salatrel | dinsdag 29 januari 2019 @ 16:54 | |
geen idee ik ben 2 dagen vrij volgens rooster | ||
dennistd | dinsdag 29 januari 2019 @ 17:07 | |
Ik zit al anderhalve week thuis vanwege een knieblessure ![]() | ||
b2py | dinsdag 29 januari 2019 @ 18:51 | |
Dat hoeft dus niet eah | ||
zoem | dinsdag 29 januari 2019 @ 19:12 | |
NS past dienstregeling op woensdag aan vanwege sneeuw door hele land | ||
Kansenjongere | dinsdag 29 januari 2019 @ 19:13 | |
De angsthazendienstregeling die je wist dat zou komen. | ||
James1988 | dinsdag 29 januari 2019 @ 19:23 | |
Behalve op de HSL, daar rijden gewoon 6 treinen per uur per richting overheen ![]() | ||
b2py | dinsdag 29 januari 2019 @ 19:30 | |
Je hebt niet heel veel keus daar gok ik | ||
James1988 | dinsdag 29 januari 2019 @ 19:33 | |
Het is de meest fragiele lijn van ons land en zelfs op een schitterende lentedag is uitval daar schering en inslag. Dat ze juist op die lijn de dienstregeling niet uitdunnen 'om erger te voorkomen', terwijl dat wel gebeurt op de 'A2-corridor' vind ik dan opmerkelijk. | ||
Adrie072 | dinsdag 29 januari 2019 @ 19:36 | |
Schone schijn? | ||
b2py | dinsdag 29 januari 2019 @ 19:49 | |
Weinig wisselgebruik eah | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2019 @ 19:53 | |
Zou het niet onder een of ander EU-regeltje vallen waardoor bij op voorhand schrappen torenhoge boetes dreigen of zo? ![]() | ||
b2py | dinsdag 29 januari 2019 @ 20:20 | |
Wellicht geen EU regeltje maar vindt de gedachtegang wel interessant, zo zomaar kunnen inderdaad | ||
dennistd | dinsdag 29 januari 2019 @ 20:37 | |
Want bij Hoofddorp, ten noorden en zuiden van Rotterdam en bij Prinsenbeek liggen geen wissels die omgelegd moeten worden wou je zeggen? | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 29 januari 2019 @ 20:47 | |
Alleen bij Prinsenbeek en Rotterdam Noord, de rest is onderdeel van het klassieke net. Maar dat zijn er dus 3 bij R'dam en 2 bij Prinsenbeek en dan nog 5 onbelangrijke op de noordsectie en 5 onbelangrijke op de zuidsectie. Edit: Er zijn er nog twee op de zuidelijke zuidsectie, onder Bredanus. Die hebben ze één keer per uur nodig en vier overloopwissels in de vrije baan tot aan de grens. Lijkt me alleszins nog steeds niet spannend. | ||
b2py | dinsdag 29 januari 2019 @ 20:48 | |
ach gut, ik was vergeten dat weinig vaak gelezen wordt als geen en dat vier natuurlijk oNMOGELIJK VEEL is. | ||
Salatrel | dinsdag 29 januari 2019 @ 21:02 | |
We bieden u tijdens het wachten graag geen kopje koffie aan want het was van tevoren aangekondigd. Houdoe en bedankt! | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 29 januari 2019 @ 21:06 | |
Oh was vorige week wel. | ||
Salatrel | dinsdag 29 januari 2019 @ 21:16 | |
na 19:00 niet meer. In den haag c niet iig | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2019 @ 21:18 | |
Voor 8:00 ook niet. Mooi leeg mogen bloeden voor ¤ 2,10 om 6:20 ![]() BTW laten we niet doen alsof zo'n bak pleur nou de hemel op aarde is of zo ![]() | ||
Peter | dinsdag 29 januari 2019 @ 21:21 | |
Overdag wel, ik hoorde het ook. Zal wel alleen omgeroepen worden als de kamerleden door het station lopen.. | ||
dennistd | dinsdag 29 januari 2019 @ 21:30 | |
Ik doel op wissels die omgezet moeten worden voor deze treinen. Een overloopwissel heb je geen last van met sneeuw: je moet hem gewoon niet omleggen... | ||
b2py | dinsdag 29 januari 2019 @ 21:32 | |
Een wissel omleggen is niet per definitie slecht, je moet het alleen of vaak genoeg of niet. met ruim zes per uur is dat een eitje | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 29 januari 2019 @ 21:56 | |
Ja leuk eah, je zou bijna denken dat ze vinden dat die 6 cent niet cumulatief is en dat zij hem ook betalen. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 29 januari 2019 @ 21:57 | |
Ik denk dat het met sneeuw weleens anders zou kunnen lopen maar volgens mij is de oplossing elektrische wisselverwarming en daar hebben ze sinds het eerste fiasco al zo ontzettend lang de tijd voor gehad. | ||
dennistd | dinsdag 29 januari 2019 @ 21:57 | |
Alle FLIRT3's van Eurobahn staan per direct aan de kant vanwege brandgevaar: https://www.nw.de/nachric(...)rten-fallen-aus.html | ||
James1988 | dinsdag 29 januari 2019 @ 22:02 | |
Wat NS Reisinformatie heeft vertaald naar...
![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 29 januari 2019 @ 22:03 | |
Ah, dat was ik net op Twitter aan het flikkeren. | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2019 @ 22:09 | |
Ik wacht nog op een HC die doodleuk iets omroept over "wegens geplande reizigershinder" ohne nach zu denken. | ||
MTL | dinsdag 29 januari 2019 @ 23:10 | |
Voor dit soort berichten is NS afhankelijk van wat ze binnen krijgen van DB. Als DB het niet goed doorgeeft, dan krijg je dus dit ![]() | ||
dennistd | dinsdag 29 januari 2019 @ 23:25 | |
Er zou dan toch bij iemand een lampje moeten gaan branden dat het wat vreemd is dat Eurobahn niet kan rijden maar de Pimpel gewoon rijdt ![]() | ||
dennistd | dinsdag 29 januari 2019 @ 23:26 | |
Over de Pimpel gesproken trouwens: op OVNL vraagt men zich af wie die naam bedacht heeft. Was jij dat Fles? http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=612654#p612654 | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 29 januari 2019 @ 23:33 | |
Op OVNL moeten ze me unbannen ![]() | ||
dennistd | dinsdag 29 januari 2019 @ 23:42 | |
Morgen gaat ook op het laatste door sneeuw getroffen baanvak in Bayern de treindienst weer van start: de Außerfernbahn Kempten-Reutte-Garmisch https://www.bahn.de/regio(...)e_betriebslage.shtml | ||
MTL | dinsdag 29 januari 2019 @ 23:54 | |
Waarom? Wellicht dat er één spoor beschikbaar is tot einde dienst en dat het vannacht gerepareerd wordt. Kan prima zijn dat dan het internationale treinverkeer dus voorrang heeft op overige treinen, dus de regionale treinen er uit geknikkerd worden. | ||
dennistd | woensdag 30 januari 2019 @ 00:10 | |
Links rijden mag eigenlijk zo goed als niet naar Bentheim: ![]() | ||
b2py | woensdag 30 januari 2019 @ 05:47 | |
Haha, de sneeuw is van gedachten veranderd, blijft zo goed als droog vandaag ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 08:57 | |
Ja. In augustus 2006 bij Rondje NL. Op OVNL zitten er nog wel een paar die dat nog kunnen navertellen denk ik. | ||
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 08:58 | |
Maar zo snel als de LUD ingesteld kon worden, zo onmogelijk is het om hem weer af te blazen ![]() | ||
ReisT | woensdag 30 januari 2019 @ 09:07 | |
De gratis koffie kon blijkbaar nog wel afgeblazen worden. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 09:08 | |
Hoe kansloos. That said, ik ga zelf even een potje zetten ![]() ![]() | ||
MTL | woensdag 30 januari 2019 @ 09:40 | |
Dat is gewoon verkeerd spoor rijden...? |