ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Pin me niet vast op de plaats, want dat zou Amsterdam Centraal geweest kunnen zijn, en die tunnels zijn geloof ik allemaal wel een keer ontruimd en geshuffled geweest, maar ik weet bijna zeker dat het Utrecht was wat de oorsprong had.
Op zondag 20 januari 2019 21:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Even opzoeken waar NRW begint, want ik was met m'n pa in Salzbergen en daar werd ook gerookt in het caf tegenover die prachtige stoomlocomotief.
Salzbergen is nog net NDS, Rheine is NRW. Salzbergen is volgens zelfs Landkreis Emsland dat zich uitstrekt tot ongeveer Bourtange. Best groot dus.
Op vrijdag 18 januari 2019 10:36 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou bedankt h aan alle domme strontmongolen die liepen te kankeren dat NS zich met treinen rijden moet bezig houden en de winkels van de hand moet doen. In Zwolle is de Hema al een paar maanden verdwenen en gisteren is de Broodzaak overgedragen aan HMS Host en ze mogen geen custom broodjes meer maken. Sterker nog, kan niet eens meer in de kassa. Flikkert op met je plakjes smerig gekookt ei en groenvoer op mijn broodjes.
Ik hoop dat jullie tot in lengte van dagen iedere dag met blote voeten over een vloer vol met legosteentjes moeten lopen.
Ohja, de koffie is ook 10 cent duurder geworden, daar staat tegenover dat je nu wel met je eigen beker 25 cent korting krijgt (eigenlijk 15 cent dus).
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
De reizigerspunctualiteit binnen 15 minuten is 97,6 % zag ik in het document. Dat is een bijzonder hoge score en iets om trots op te zijn. Dat haal je met de auto niet. Die 2,4 % maakt wel de crux: Hoeveel daarvan valt te verklaren door gemiste overstappen op halfuursdienst en wat kan daaraan gedaan worden? Overstappen Groningen-Deventer gaan bijvoorbeeld vaak de mist in terwijl je op papier zou moeten kunnen kruipen op station Zwolle. En voor hoeverre kan de vertraging bij echt grote vertragingen zo minimaal mogelijk worden gemaakt? Als je niet om kan reizen dan heb je als reiziger bij een spontaan optredende stremming al snel meer dan een uur vertraging. Dat is een vertraging die je met de auto minder vaak zal tegenkomen dan als treinreiziger.
Op maandag 21 januari 2019 10:58 schreef Mr_Klaasje het volgende: De reizigerspunctualiteit binnen 15 minuten is 97,6 % zag ik in het document. Dat is een bijzonder hoge score en iets om trots op te zijn. Dat haal je met de auto niet. Die 2,4 % maakt wel de crux: Hoeveel daarvan valt te verklaren door gemiste overstappen op halfuursdienst en wat kan daaraan gedaan worden? Overstappen Groningen-Deventer gaan bijvoorbeeld vaak de mist in terwijl je op papier zou moeten kunnen kruipen op station Zwolle. En voor hoeverre kan de vertraging bij echt grote vertragingen zo minimaal mogelijk worden gemaakt? Als je niet om kan reizen dan heb je als reiziger bij een spontaan optredende stremming al snel meer dan een uur vertraging. Dat is een vertraging die je met de auto minder vaak zal tegenkomen dan als treinreiziger.
Heb je onderbouwing bij de autobewering? Of vergelijkbare informatie
Heb je onderbouwing bij de autobewering? Of vergelijkbare informatie
Ik kan alleen cijfers over gigafilezwaarte vinden, maar het gebeurt sinds een jaar dat ik regelmatig hoor dat de vertraging meer dan een half uur is bij de filemeldingen. Mijn gut feeling zegt dat het nog steeds in de minderheid maar dat je op bepaalde trajecten wel heel vaak pech zal hebben, net als je zeg maar voor 1990 over de A16 door Rotterdam moest, dan wist je gewoon zeker dat je voor de Van Brienenoordbrug stil stond.
Ik kan alleen cijfers over gigafilezwaarte vinden, maar het gebeurt sinds een jaar dat ik regelmatig hoor dat de vertraging meer dan een half uur is bij de filemeldingen. Mijn gut feeling zegt dat het nog steeds in de minderheid maar dat je op bepaalde trajecten wel heel vaak pech zal hebben, net als je zeg maar voor 1990 over de A16 door Rotterdam moest, dan wist je gewoon zeker dat je voor de Van Brienenoordbrug stil stond.
Dat is het juist, op de weg is het vrij goed voorspelbaar terwijl dat bij de trein heel moeilijk is.. cequ onmogelijk
De weg is met name op wegvakken die ook overdag tussen de spitsen een behoorlijke verzadiging heel onvoorspelbaar wat de reistijden zijn. Bij een ongeval ontstaat er al heel snel file met een vertraging van meer dan een uur als gevolg. Dat soort situaties komen geregeld voor bij de collega's die ik heb en per auto komen. Treinreizigers zijn veel vaker op dezelfde tijd op kantoor. Al zijn dat dan weer de collega's die eens per jaar echt veel moeite hebben met thuiskomen.
Dat is het juist, op de weg is het vrij goed voorspelbaar terwijl dat bij de trein heel moeilijk is.. cequ onmogelijk
Dat is helemaal niet onmogelijk of zelfs nog maar moeilijk. Als je simpelweg alle vorige problematiek ter beschikking hebt en de uitwerking en de condities, dan kan je dat eenvoudig voorspellen tegenwoordig. AI, big data, al die dingen.
Ik denk dat ze in Japan eens moeten gaan thuiswerken. Die gaan alleen maar naar kantoor omdat in de cultuur die heerst anders wordt gedacht dat iemand geen inzet heeft. Net als in slaap vallen op kantoor wordt gezien als een teken van inzet. Dat productie per uur nogal achterblijft bij de rest van de wereld introduceert ze schijnbaar bar weinig.
Maargoed, van Japan blijft toch niet veel over de aankomende 100 jaar.
Op maandag 21 januari 2019 13:25 schreef dennistd het volgende: Niks voor NS? Bonnen uitdelen voor een gratis broodje op je bestemmingsstation als je voor de ochtendspits uit gaat reizen
Deutsche Bahn moet zijn logistieke dochterbedrijf DB Schenker afstoten en het beheer van het Duitse spoorwegnet strikt scheiden van de eigen activiteiten op dat spoor, bijvoorbeeld in het goederenvervoer. [...]
Dat zal het wel weer extra druk maken op de weg. Ik dacht net dat het allemaal wel meeviel, dit was echt een uitstekende dag geweest om de helften van het land te knippen
Ik vind dit iets heel raars. Zouden ze echt denken dat ze "het zekere" nemen door maar gewoon de helft van de treinen eruit te flikkeren? Ze denken wel dat wij dat geloven iig, getuige de quasi doortastende waarschuwing "TOCH kan sneeuwval meer hinder veroorzaken."
Ik vind het tot op heden nog een vrij kansloze vertoning eigenlijk. Benieuwd hoe het afloopt als er ook nog daadwerkelijk sneeuw bij komt. Ik "verheug" me al op de borstklopperij die zal volgen als men er in slaagt om de helft van de treinen te laten rijden
Ik vind dit iets heel raars. Zouden ze echt denken dat ze "het zekere" nemen door maar gewoon de helft van de treinen eruit te flikkeren? Ze denken wel dat wij dat geloven iig, getuige de quasi doortastende waarschuwing "TOCH kan sneeuwval meer hinder veroorzaken."
Wat zijn ze daar aan het doen dan?
Dan is er in ieder geval de helft van de treinen die niet meer meetellen voor de statistieken als er treinen te laat zijn.
En wat me ook opvalt is dat de treinen die nog wel rijden vaak een stuk korter zijn dan normaal. Dus 2x zoveel mensen in een kortere trein.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Op dinsdag 22 januari 2019 07:36 schreef Dr_Flash het volgende: Ik vind het tot op heden nog een vrij kansloze vertoning eigenlijk. Benieuwd hoe het afloopt als er ook nog daadwerkelijk sneeuw bij komt. Ik "verheug" me al op de borstklopperij die zal volgen als men er in slaagt om de helft van de treinen te laten rijden
Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen.
Met de weersomstandigheden is het niet meer dan normaal dat de treinen rijden. Er is echt helemaal niks aan de hand.
Dan is er in ieder geval de helft van de treinen die niet meer meetellen voor de statistieken als er treinen te laat zijn.
En wat me ook opvalt is dat de treinen die nog wel rijden vaak een stuk korter zijn dan normaal. Dus 2x zoveel mensen in een kortere trein.
Nu 10 bakken virm, van den bosch naar Roosendaal (vertrek 09.42u). Niet korter dan normaal, maar ook zeker niet nodig
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Serie Enschede - Den Haag geknipt in Utrecht Utrecht - Nijmegen de helft eruit geflikkerd Utrecht - Eindhoven ook Alle sprinters Uitgeest - Veenendaal in beide richtingen eruit
volgende week donderdag neemt een reclamebureau een korto promo op voor NS. dit zal gebeuren in enkele treinen van en naar Utrecht Centraal. de filmcrew en acteurs nemen dan een hele coupe in beslag. NS medewerkers die met de crew mee reizen vragen reizigers elders in te stappen als men bij de opname-coupe naar binnen wilt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Dan is er in ieder geval de helft van de treinen die niet meer meetellen voor de statistieken als er treinen te laat zijn.
En wat me ook opvalt is dat de treinen die nog wel rijden vaak een stuk korter zijn dan normaal. Dus 2x zoveel mensen in een kortere trein.
Vanmorgen was mijn trein 2x zo lang als gebruikelijk. De trein de andere kant op ook zag ik (Enschede - Deventer). Hebben ze alle lange treinen in het Oosten gelaten?
Op dinsdag 22 januari 2019 17:07 schreef b2py het volgende: ‘Kijk 1600 km file zo’n impact heeft sneeuw op Nederland dus is LUD ook gerechtvaardigd op het spoor!’
En als het dan misgaat, is het land te klein en hadden we het aan kunnen zien komen.
Ondertussen rijden op dit moment de treinen 140 km/h en de auto's 30 km/h.
Dat is alles wat ik er over wil zeggen vandaag.
Dat is precies het jammere aan het hele verhaal, ze sturen op publieke opinie en niet op treinen rijden. En wijzen naar hoe kut het in het verkeer gaat. In de gehele westelijke randstad had je uitstekend kunnen rijden in beide spitsen. En voor het oosten in de avondspits uitdunnen.
Dat is precies het jammere aan het hele verhaal, ze sturen op publieke opinie en niet op treinen rijden. En wijzen naar hoe kut het in het verkeer gaat. In de gehele westelijke randstad had je uitstekend kunnen rijden in beide spitsen. En voor het oosten in de avondspits uitdunnen.
Volgens mij zit ik redelijk in het oosten, niets loos hier
Bekijk het positief, er is sneeuw gevallen en de treinen zijn dit keer blijven rijden, in de meeste recente gevallen lag bij de eerste sneeuwvlokjes alsnog het halve treinverkeer plat, ondanks de angsthazendienstregeling.
Bekijk het positief, er is sneeuw gevallen en de treinen zijn dit keer blijven rijden, in de meeste recente gevallen lag bij de eerste sneeuwvlokjes alsnog het halve treinverkeer plat, ondanks de angsthazendienstregeling.
Da's waar. Nu is het alleen cruciaal welke les hieruit getrokken wordt. "Kijk het kan WEL!"
Protocol schrijft het voor! Nochtans een protocol wat gemaakt is in samenspraak met het ministerie omdat ns een aantal keer achter elkaar er een puinzooi van heeft gemaakt.
Protocol schrijft het voor! Nochtans een protocol wat gemaakt is in samenspraak met het ministerie omdat ns een aantal keer achter elkaar er een puinzooi van heeft gemaakt.
Dan komen we weer in de oude situatie, veel treinen die uitvallen, kapotte treinen, personeel dat niet op de juiste plek is en reizigers die op stations moeten overnachten. Dat was jaren geleden de aanleiding voor een breed gedragen protocol.
Dan komen we weer in de oude situatie, veel treinen die uitvallen, kapotte treinen, personeel dat niet op de juiste plek is en reizigers die op stations moeten overnachten. Dat was jaren geleden de aanleiding voor een breed gedragen protocol.
Dat is weer schermen met een doemscenario om het maar niet eens te hoeven proberen. Daar moeten we van af. Er is nu gebleken dat 3-5 cm sneeuw echt niet zo'n vreselijk probleem hoeft te zijn. Gewoon je werk doen en niet zo schijtbakken. Wij moeten ook gewoon ons kaartje betalen.
Dan komen we weer in de oude situatie, veel treinen die uitvallen, kapotte treinen, personeel dat niet op de juiste plek is en reizigers die op stations moeten overnachten. Dat was jaren geleden de aanleiding voor een breed gedragen protocol.
Nou ja, dit was 'm vanochtend duidelijk ook niet.
Althans, ik ben er weer eens fijntjes achter gekomen waar DB de mosterd vandaan haalt. Alle marketing-onzin over iets minder treinen voor een robuuste dienstregeling ten spijt ging er namelijk tijdens mijn reis vanochtend ergens een wissel stuk. En blijkbaar is dat hele lud-gebeuren dan zo robuust dat het dan ook gelijk game over is.
Oplossing: "pofalla-wende". De Duitse spoorwegen zouden trots zijn op de finesse die NS daarin legt. Het enige puntje van aandacht is misschien hoe je een stampvol perron dan weer met de volgende trein mee krijgt. Maar kleinigheidje heb je al snel.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op dinsdag 22 januari 2019 17:07 schreef b2py het volgende: ‘Kijk 1600 km file zo’n impact heeft sneeuw op Nederland dus is LUD ook gerechtvaardigd op het spoor!’
Is die 1600km niet gewoon veroorzaakt doordat eerdere LUDs zoveel treinreizigers de auto in hebben gejaagd? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Ik dacht dat het zeiken op een preventief uitgedunde dienstregeling (Oh nee, m'n IC rijdt nog maar 4 ipv 6 keer per uur ) iets was wat m'n tante op Facebook deed, jammer dat ook hier het niveau blijkbaar niet hoger ligt.
Siemens heeft ook megetenderd voor de ICNG, het ontwerp staat nu ook online. Moet zeggen dat het ontwerp van Siemens ook niet verkeerd was geweest. https://www.fromatob.nl/ns-icng.html