ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Pin me niet vast op de plaats, want dat zou Amsterdam Centraal geweest kunnen zijn, en die tunnels zijn geloof ik allemaal wel een keer ontruimd en geshuffled geweest, maar ik weet bijna zeker dat het Utrecht was wat de oorsprong had.
Op zondag 20 januari 2019 21:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Even opzoeken waar NRW begint, want ik was met m'n pa in Salzbergen en daar werd ook gerookt in het café tegenover die prachtige stoomlocomotief.
Salzbergen is nog net NDS, Rheine is NRW. Salzbergen is volgens zelfs Landkreis Emsland dat zich uitstrekt tot ongeveer Bourtange. Best groot dus.
Op vrijdag 18 januari 2019 10:36 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou bedankt hè aan alle domme strontmongolen die liepen te kankeren dat NS zich met treinen rijden moet bezig houden en de winkels van de hand moet doen. In Zwolle is de Hema al een paar maanden verdwenen en gisteren is de Broodzaak overgedragen aan HMS Host en ze mogen geen custom broodjes meer maken. Sterker nog, kan niet eens meer in de kassa. Flikkert op met je plakjes smerig gekookt ei en groenvoer op mijn broodjes.
Ik hoop dat jullie tot in lengte van dagen iedere dag met blote voeten over een vloer vol met legosteentjes moeten lopen.
Ohja, de koffie is ook 10 cent duurder geworden, daar staat tegenover dat je nu wel met je eigen beker 25 cent korting krijgt (eigenlijk 15 cent dus).
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
De reizigerspunctualiteit binnen 15 minuten is 97,6 % zag ik in het document. Dat is een bijzonder hoge score en iets om trots op te zijn. Dat haal je met de auto niet. Die 2,4 % maakt wel de crux: Hoeveel daarvan valt te verklaren door gemiste overstappen op halfuursdienst en wat kan daaraan gedaan worden? Overstappen Groningen-Deventer gaan bijvoorbeeld vaak de mist in terwijl je op papier zou moeten kunnen kruipen op station Zwolle. En voor hoeverre kan de vertraging bij echt grote vertragingen zo minimaal mogelijk worden gemaakt? Als je niet om kan reizen dan heb je als reiziger bij een spontaan optredende stremming al snel meer dan een uur vertraging. Dat is een vertraging die je met de auto minder vaak zal tegenkomen dan als treinreiziger.
Op maandag 21 januari 2019 10:58 schreef Mr_Klaasje het volgende: De reizigerspunctualiteit binnen 15 minuten is 97,6 % zag ik in het document. Dat is een bijzonder hoge score en iets om trots op te zijn. Dat haal je met de auto niet. Die 2,4 % maakt wel de crux: Hoeveel daarvan valt te verklaren door gemiste overstappen op halfuursdienst en wat kan daaraan gedaan worden? Overstappen Groningen-Deventer gaan bijvoorbeeld vaak de mist in terwijl je op papier zou moeten kunnen kruipen op station Zwolle. En voor hoeverre kan de vertraging bij echt grote vertragingen zo minimaal mogelijk worden gemaakt? Als je niet om kan reizen dan heb je als reiziger bij een spontaan optredende stremming al snel meer dan een uur vertraging. Dat is een vertraging die je met de auto minder vaak zal tegenkomen dan als treinreiziger.
Heb je onderbouwing bij de autobewering? Of vergelijkbare informatie
Heb je onderbouwing bij de autobewering? Of vergelijkbare informatie
Ik kan alleen cijfers over gigafilezwaarte vinden, maar het gebeurt sinds een jaar dat ik regelmatig hoor dat de vertraging meer dan een half uur is bij de filemeldingen. Mijn gut feeling zegt dat het nog steeds in de minderheid maar dat je op bepaalde trajecten wel heel vaak pech zal hebben, net als je zeg maar voor 1990 over de A16 door Rotterdam moest, dan wist je gewoon zeker dat je voor de Van Brienenoordbrug stil stond.
Ik kan alleen cijfers over gigafilezwaarte vinden, maar het gebeurt sinds een jaar dat ik regelmatig hoor dat de vertraging meer dan een half uur is bij de filemeldingen. Mijn gut feeling zegt dat het nog steeds in de minderheid maar dat je op bepaalde trajecten wel heel vaak pech zal hebben, net als je zeg maar voor 1990 over de A16 door Rotterdam moest, dan wist je gewoon zeker dat je voor de Van Brienenoordbrug stil stond.
Dat is het juist, op de weg is het vrij goed voorspelbaar terwijl dat bij de trein heel moeilijk is.. cequ onmogelijk
De weg is met name op wegvakken die ook overdag tussen de spitsen een behoorlijke verzadiging heel onvoorspelbaar wat de reistijden zijn. Bij een ongeval ontstaat er al heel snel file met een vertraging van meer dan een uur als gevolg. Dat soort situaties komen geregeld voor bij de collega's die ik heb en per auto komen. Treinreizigers zijn veel vaker op dezelfde tijd op kantoor. Al zijn dat dan weer de collega's die eens per jaar echt veel moeite hebben met thuiskomen.
Dat is het juist, op de weg is het vrij goed voorspelbaar terwijl dat bij de trein heel moeilijk is.. cequ onmogelijk
Dat is helemaal niet onmogelijk of zelfs nog maar moeilijk. Als je simpelweg alle vorige problematiek ter beschikking hebt en de uitwerking en de condities, dan kan je dat eenvoudig voorspellen tegenwoordig. AI, big data, al die dingen.
Ik denk dat ze in Japan eens moeten gaan thuiswerken. Die gaan alleen maar naar kantoor omdat in de cultuur die heerst anders wordt gedacht dat iemand geen inzet heeft. Net als in slaap vallen op kantoor wordt gezien als een teken van inzet. Dat productie per uur nogal achterblijft bij de rest van de wereld introduceert ze schijnbaar bar weinig.
Maargoed, van Japan blijft toch niet veel over de aankomende 100 jaar.
Op maandag 21 januari 2019 13:25 schreef dennistd het volgende: Niks voor NS? Bonnen uitdelen voor een gratis broodje op je bestemmingsstation als je voor de ochtendspits uit gaat reizen
Deutsche Bahn moet zijn logistieke dochterbedrijf DB Schenker afstoten en het beheer van het Duitse spoorwegnet strikt scheiden van de eigen activiteiten op dat spoor, bijvoorbeeld in het goederenvervoer. [...]
Dat zal het wel weer extra druk maken op de weg. Ik dacht net dat het allemaal wel meeviel, dit was echt een uitstekende dag geweest om de helften van het land te knippen
Ik vind dit iets heel raars. Zouden ze echt denken dat ze "het zekere" nemen door maar gewoon de helft van de treinen eruit te flikkeren? Ze denken wel dat wij dat geloven iig, getuige de quasi doortastende waarschuwing "TOCH kan sneeuwval meer hinder veroorzaken."