ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Pin me niet vast op de plaats, want dat zou Amsterdam Centraal geweest kunnen zijn, en die tunnels zijn geloof ik allemaal wel een keer ontruimd en geshuffled geweest, maar ik weet bijna zeker dat het Utrecht was wat de oorsprong had.
Op zondag 20 januari 2019 21:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Even opzoeken waar NRW begint, want ik was met m'n pa in Salzbergen en daar werd ook gerookt in het café tegenover die prachtige stoomlocomotief.
Salzbergen is nog net NDS, Rheine is NRW. Salzbergen is volgens zelfs Landkreis Emsland dat zich uitstrekt tot ongeveer Bourtange. Best groot dus.
Op vrijdag 18 januari 2019 10:36 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou bedankt hè aan alle domme strontmongolen die liepen te kankeren dat NS zich met treinen rijden moet bezig houden en de winkels van de hand moet doen. In Zwolle is de Hema al een paar maanden verdwenen en gisteren is de Broodzaak overgedragen aan HMS Host en ze mogen geen custom broodjes meer maken. Sterker nog, kan niet eens meer in de kassa. Flikkert op met je plakjes smerig gekookt ei en groenvoer op mijn broodjes.
Ik hoop dat jullie tot in lengte van dagen iedere dag met blote voeten over een vloer vol met legosteentjes moeten lopen.
Ohja, de koffie is ook 10 cent duurder geworden, daar staat tegenover dat je nu wel met je eigen beker 25 cent korting krijgt (eigenlijk 15 cent dus).
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
De reizigerspunctualiteit binnen 15 minuten is 97,6 % zag ik in het document. Dat is een bijzonder hoge score en iets om trots op te zijn. Dat haal je met de auto niet. Die 2,4 % maakt wel de crux: Hoeveel daarvan valt te verklaren door gemiste overstappen op halfuursdienst en wat kan daaraan gedaan worden? Overstappen Groningen-Deventer gaan bijvoorbeeld vaak de mist in terwijl je op papier zou moeten kunnen kruipen op station Zwolle. En voor hoeverre kan de vertraging bij echt grote vertragingen zo minimaal mogelijk worden gemaakt? Als je niet om kan reizen dan heb je als reiziger bij een spontaan optredende stremming al snel meer dan een uur vertraging. Dat is een vertraging die je met de auto minder vaak zal tegenkomen dan als treinreiziger.
Op maandag 21 januari 2019 10:58 schreef Mr_Klaasje het volgende: De reizigerspunctualiteit binnen 15 minuten is 97,6 % zag ik in het document. Dat is een bijzonder hoge score en iets om trots op te zijn. Dat haal je met de auto niet. Die 2,4 % maakt wel de crux: Hoeveel daarvan valt te verklaren door gemiste overstappen op halfuursdienst en wat kan daaraan gedaan worden? Overstappen Groningen-Deventer gaan bijvoorbeeld vaak de mist in terwijl je op papier zou moeten kunnen kruipen op station Zwolle. En voor hoeverre kan de vertraging bij echt grote vertragingen zo minimaal mogelijk worden gemaakt? Als je niet om kan reizen dan heb je als reiziger bij een spontaan optredende stremming al snel meer dan een uur vertraging. Dat is een vertraging die je met de auto minder vaak zal tegenkomen dan als treinreiziger.
Heb je onderbouwing bij de autobewering? Of vergelijkbare informatie
Heb je onderbouwing bij de autobewering? Of vergelijkbare informatie
Ik kan alleen cijfers over gigafilezwaarte vinden, maar het gebeurt sinds een jaar dat ik regelmatig hoor dat de vertraging meer dan een half uur is bij de filemeldingen. Mijn gut feeling zegt dat het nog steeds in de minderheid maar dat je op bepaalde trajecten wel heel vaak pech zal hebben, net als je zeg maar voor 1990 over de A16 door Rotterdam moest, dan wist je gewoon zeker dat je voor de Van Brienenoordbrug stil stond.
Ik kan alleen cijfers over gigafilezwaarte vinden, maar het gebeurt sinds een jaar dat ik regelmatig hoor dat de vertraging meer dan een half uur is bij de filemeldingen. Mijn gut feeling zegt dat het nog steeds in de minderheid maar dat je op bepaalde trajecten wel heel vaak pech zal hebben, net als je zeg maar voor 1990 over de A16 door Rotterdam moest, dan wist je gewoon zeker dat je voor de Van Brienenoordbrug stil stond.
Dat is het juist, op de weg is het vrij goed voorspelbaar terwijl dat bij de trein heel moeilijk is.. cequ onmogelijk
De weg is met name op wegvakken die ook overdag tussen de spitsen een behoorlijke verzadiging heel onvoorspelbaar wat de reistijden zijn. Bij een ongeval ontstaat er al heel snel file met een vertraging van meer dan een uur als gevolg. Dat soort situaties komen geregeld voor bij de collega's die ik heb en per auto komen. Treinreizigers zijn veel vaker op dezelfde tijd op kantoor. Al zijn dat dan weer de collega's die eens per jaar echt veel moeite hebben met thuiskomen.
Dat is het juist, op de weg is het vrij goed voorspelbaar terwijl dat bij de trein heel moeilijk is.. cequ onmogelijk
Dat is helemaal niet onmogelijk of zelfs nog maar moeilijk. Als je simpelweg alle vorige problematiek ter beschikking hebt en de uitwerking en de condities, dan kan je dat eenvoudig voorspellen tegenwoordig. AI, big data, al die dingen.
Ik denk dat ze in Japan eens moeten gaan thuiswerken. Die gaan alleen maar naar kantoor omdat in de cultuur die heerst anders wordt gedacht dat iemand geen inzet heeft. Net als in slaap vallen op kantoor wordt gezien als een teken van inzet. Dat productie per uur nogal achterblijft bij de rest van de wereld introduceert ze schijnbaar bar weinig.
Maargoed, van Japan blijft toch niet veel over de aankomende 100 jaar.
Op maandag 21 januari 2019 13:25 schreef dennistd het volgende: Niks voor NS? Bonnen uitdelen voor een gratis broodje op je bestemmingsstation als je voor de ochtendspits uit gaat reizen
Deutsche Bahn moet zijn logistieke dochterbedrijf DB Schenker afstoten en het beheer van het Duitse spoorwegnet strikt scheiden van de eigen activiteiten op dat spoor, bijvoorbeeld in het goederenvervoer. [...]
Dat zal het wel weer extra druk maken op de weg. Ik dacht net dat het allemaal wel meeviel, dit was echt een uitstekende dag geweest om de helften van het land te knippen
Ik vind dit iets heel raars. Zouden ze echt denken dat ze "het zekere" nemen door maar gewoon de helft van de treinen eruit te flikkeren? Ze denken wel dat wij dat geloven iig, getuige de quasi doortastende waarschuwing "TOCH kan sneeuwval meer hinder veroorzaken."
Ik vind het tot op heden nog een vrij kansloze vertoning eigenlijk. Benieuwd hoe het afloopt als er ook nog daadwerkelijk sneeuw bij komt. Ik "verheug" me al op de borstklopperij die zal volgen als men er in slaagt om de helft van de treinen te laten rijden
Ik vind dit iets heel raars. Zouden ze echt denken dat ze "het zekere" nemen door maar gewoon de helft van de treinen eruit te flikkeren? Ze denken wel dat wij dat geloven iig, getuige de quasi doortastende waarschuwing "TOCH kan sneeuwval meer hinder veroorzaken."
Wat zijn ze daar aan het doen dan?
Dan is er in ieder geval de helft van de treinen die niet meer meetellen voor de statistieken als er treinen te laat zijn.
En wat me ook opvalt is dat de treinen die nog wel rijden vaak een stuk korter zijn dan normaal. Dus 2x zoveel mensen in een kortere trein.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Op dinsdag 22 januari 2019 07:36 schreef Dr_Flash het volgende: Ik vind het tot op heden nog een vrij kansloze vertoning eigenlijk. Benieuwd hoe het afloopt als er ook nog daadwerkelijk sneeuw bij komt. Ik "verheug" me al op de borstklopperij die zal volgen als men er in slaagt om de helft van de treinen te laten rijden
Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen.
Met de weersomstandigheden is het niet meer dan normaal dat de treinen rijden. Er is echt helemaal niks aan de hand.
Dan is er in ieder geval de helft van de treinen die niet meer meetellen voor de statistieken als er treinen te laat zijn.
En wat me ook opvalt is dat de treinen die nog wel rijden vaak een stuk korter zijn dan normaal. Dus 2x zoveel mensen in een kortere trein.
Nu 10 bakken virm, van den bosch naar Roosendaal (vertrek 09.42u). Niet korter dan normaal, maar ook zeker niet nodig
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Serie Enschede - Den Haag geknipt in Utrecht Utrecht - Nijmegen de helft eruit geflikkerd Utrecht - Eindhoven ook Alle sprinters Uitgeest - Veenendaal in beide richtingen eruit
volgende week donderdag neemt een reclamebureau een korto promo op voor NS. dit zal gebeuren in enkele treinen van en naar Utrecht Centraal. de filmcrew en acteurs nemen dan een hele coupe in beslag. NS medewerkers die met de crew mee reizen vragen reizigers elders in te stappen als men bij de opname-coupe naar binnen wilt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Dan is er in ieder geval de helft van de treinen die niet meer meetellen voor de statistieken als er treinen te laat zijn.
En wat me ook opvalt is dat de treinen die nog wel rijden vaak een stuk korter zijn dan normaal. Dus 2x zoveel mensen in een kortere trein.
Vanmorgen was mijn trein 2x zo lang als gebruikelijk. De trein de andere kant op ook zag ik (Enschede - Deventer). Hebben ze alle lange treinen in het Oosten gelaten?
Op dinsdag 22 januari 2019 17:07 schreef b2py het volgende: ‘Kijk 1600 km file zo’n impact heeft sneeuw op Nederland dus is LUD ook gerechtvaardigd op het spoor!’
En als het dan misgaat, is het land te klein en hadden we het aan kunnen zien komen.
Ondertussen rijden op dit moment de treinen 140 km/h en de auto's 30 km/h.
Dat is alles wat ik er over wil zeggen vandaag.
Dat is precies het jammere aan het hele verhaal, ze sturen op publieke opinie en niet op treinen rijden. En wijzen naar hoe kut het in het verkeer gaat. In de gehele westelijke randstad had je uitstekend kunnen rijden in beide spitsen. En voor het oosten in de avondspits uitdunnen.
Dat is precies het jammere aan het hele verhaal, ze sturen op publieke opinie en niet op treinen rijden. En wijzen naar hoe kut het in het verkeer gaat. In de gehele westelijke randstad had je uitstekend kunnen rijden in beide spitsen. En voor het oosten in de avondspits uitdunnen.
Volgens mij zit ik redelijk in het oosten, niets loos hier
Bekijk het positief, er is sneeuw gevallen en de treinen zijn dit keer blijven rijden, in de meeste recente gevallen lag bij de eerste sneeuwvlokjes alsnog het halve treinverkeer plat, ondanks de angsthazendienstregeling.
Bekijk het positief, er is sneeuw gevallen en de treinen zijn dit keer blijven rijden, in de meeste recente gevallen lag bij de eerste sneeuwvlokjes alsnog het halve treinverkeer plat, ondanks de angsthazendienstregeling.
Da's waar. Nu is het alleen cruciaal welke les hieruit getrokken wordt. "Kijk het kan WEL!"
Protocol schrijft het voor! Nochtans een protocol wat gemaakt is in samenspraak met het ministerie omdat ns een aantal keer achter elkaar er een puinzooi van heeft gemaakt.
Protocol schrijft het voor! Nochtans een protocol wat gemaakt is in samenspraak met het ministerie omdat ns een aantal keer achter elkaar er een puinzooi van heeft gemaakt.
Dan komen we weer in de oude situatie, veel treinen die uitvallen, kapotte treinen, personeel dat niet op de juiste plek is en reizigers die op stations moeten overnachten. Dat was jaren geleden de aanleiding voor een breed gedragen protocol.
Dan komen we weer in de oude situatie, veel treinen die uitvallen, kapotte treinen, personeel dat niet op de juiste plek is en reizigers die op stations moeten overnachten. Dat was jaren geleden de aanleiding voor een breed gedragen protocol.
Dat is weer schermen met een doemscenario om het maar niet eens te hoeven proberen. Daar moeten we van af. Er is nu gebleken dat 3-5 cm sneeuw echt niet zo'n vreselijk probleem hoeft te zijn. Gewoon je werk doen en niet zo schijtbakken. Wij moeten ook gewoon ons kaartje betalen.
Dan komen we weer in de oude situatie, veel treinen die uitvallen, kapotte treinen, personeel dat niet op de juiste plek is en reizigers die op stations moeten overnachten. Dat was jaren geleden de aanleiding voor een breed gedragen protocol.
Nou ja, dit was 'm vanochtend duidelijk ook niet.
Althans, ik ben er weer eens fijntjes achter gekomen waar DB de mosterd vandaan haalt. Alle marketing-onzin over iets minder treinen voor een robuuste dienstregeling ten spijt ging er namelijk tijdens mijn reis vanochtend ergens een wissel stuk. En blijkbaar is dat hele lud-gebeuren dan zo robuust dat het dan ook gelijk game over is.
Oplossing: "pofalla-wende". De Duitse spoorwegen zouden trots zijn op de finesse die NS daarin legt. Het enige puntje van aandacht is misschien hoe je een stampvol perron dan weer met de volgende trein mee krijgt. Maar kleinigheidje heb je al snel.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op dinsdag 22 januari 2019 17:07 schreef b2py het volgende: ‘Kijk 1600 km file zo’n impact heeft sneeuw op Nederland dus is LUD ook gerechtvaardigd op het spoor!’
Is die 1600km niet gewoon veroorzaakt doordat eerdere LUDs zoveel treinreizigers de auto in hebben gejaagd? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Ik dacht dat het zeiken op een preventief uitgedunde dienstregeling (Oh nee, m'n IC rijdt nog maar 4 ipv 6 keer per uur ) iets was wat m'n tante op Facebook deed, jammer dat ook hier het niveau blijkbaar niet hoger ligt.
Siemens heeft ook megetenderd voor de ICNG, het ontwerp staat nu ook online. Moet zeggen dat het ontwerp van Siemens ook niet verkeerd was geweest. https://www.fromatob.nl/ns-icng.html
Tja, wat is recycling ook precies. D'r werd/wordt ook kunststof vermalen en aan asfalt of beton toegevoegd. Hergebruik, ja, maar na dat gebruik is het niet meer te scheiden.
Op dinsdag 22 januari 2019 22:33 schreef Salatrel het volgende: Ik doe even een eenmalige pilot spoorboekloos rijden zonder hc op de spr den haag Utrecht tot nu toe lekker punctueel.
Op dinsdag 22 januari 2019 22:33 schreef Salatrel het volgende: Ik doe even een eenmalige pilot spoorboekloos rijden zonder hc op de spr den haag Utrecht tot nu toe lekker punctueel.
Heel goed dat je de reiziger niet in de kou laat staan
Overigens hoorde ik zaterdag dat een machinist een DDAR alleen mee had genomen van Amersfoort naar Den Dolder (en ook niet verder vanwege een aanrijding). Nou kon dat in dit geval wel (zonder tussenstations) maar het lijkt me toch knap lastig... De loc reed voorop namelijk
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 23 januari 2019 16:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hoe lang gaan die werkzaamheden tussen Heerlen en Aken nog uitlopen zeg... Waar zijn ze daar sowieso mee bezig eigenlijk.
De toelating van de treinstellen was nog niet rond... Maar niet getreurd: vanaf zondag gaan ze eindelijk rijden
Tussen Köln en Lüdenscheid (voorheen eindpunt Meinerzhagen) wil men een nieuw station aanleggen voor de RB25. Ze weten alleen nog niet of het wel in de dienstregeling gaat passen. Omdat er geen vertrouwen is in simulaties gaat de trein een maand lang gedurende anderhalve minuut stoppen op de plaats van het mogelijke nieuwe station
Op woensdag 23 januari 2019 19:44 schreef dennistd het volgende: Tussen Köln en Lüdenscheid (voorheen eindpunt Meinerzhagen) wil men een nieuw station aanleggen voor de RB25. Ze weten alleen nog niet of het wel in de dienstregeling gaat passen. Omdat er geen vertrouwen is in simulaties gaat de trein een maand lang gedurende anderhalve minuut stoppen op de plaats van het mogelijke nieuwe station
Beter sluiten ze gewoon die 3 lijntjes Olpe, Lüdenscheid en Marienheide (Meinerzhagen) op elkaar aan want nu zijn het gewoon 3 dooie lijntjes die net niet bij elkaar komen
Beter sluiten ze gewoon die 3 lijntjes Olpe, Lüdenscheid en Marienheide (Meinerzhagen) op elkaar aan want nu zijn het gewoon 3 dooie lijntjes die net niet bij elkaar komen
Nou ja, in Lüdenscheid (of eigenlijk al in Brügge) komen nu de lijnen Dortmund-Lüdenscheid en Köln-Lüdenscheid wel samen. Olpe is wel een doodlopend eind ja.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 23 januari 2019 19:44 schreef dennistd het volgende: Tussen Köln en Lüdenscheid (voorheen eindpunt Meinerzhagen) wil men een nieuw station aanleggen voor de RB25. Ze weten alleen nog niet of het wel in de dienstregeling gaat passen. Omdat er geen vertrouwen is in simulaties gaat de trein een maand lang gedurende anderhalve minuut stoppen op de plaats van het mogelijke nieuwe station
Nou ja, in Lüdenscheid (of eigenlijk al in Brügge) komen nu de lijnen Dortmund-Lüdenscheid en Köln-Lüdenscheid wel samen. Olpe is wel een doodlopend eind ja.
O rijden daar ook echt doorgaande treinen tegenwoordig ja?
Voor de Fransozen: Lille gaat het hele vervoernetwerk omgooien, er komt o.a. tariefintegratie met de TER-diensten in de regio. En het netwerk gaat 'Llevia' heten, wat vast een feest wordt qua uitspraak.
Maar dan met een klein uitsteeksel waar beide treinen naar doorrijden
Overigens is er best een leuk rondje van te maken voor een zondag als het weer wat langer licht is. Zijn er meteen twee nieuwe materieeltypes af te strepen (Desiro HC en Pesa Link):
SPOILER: Reisplannetje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door dennistd op 24-01-2019 00:56:55 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Met de andere RE (RE1) heb je 38 minuten overstap in Aachen zie ik. Dan ben je om 20.13u in Heerlen.
Ik vond het trouwens al zo vreemd dat de RE18 Heerlen-Aachen er niet uit kwam. Wat blijkt nu: tussen Maastricht en Eygelshoven Markt staat deze erin als D-trein ipv RE... Tja, dan zie je hem dus niet met Nur Nahverkehr
[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 24-01-2019 00:49:44 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
DubbelDekker Nieuwe Generatie. Daarvan werden een aantal maanden geleden wat concepten voor het interieur verspreid, zie bijv. https://www.rtlnieuws.nl/(...)mst-zijn-denkt-de-ns Overigens verwacht ik persoonlijk niet dat al die concepten daadwerkelijk in het uiteindelijke design komen, maar het geeft wel een leuk leuk inkijkje.
Op donderdag 24 januari 2019 11:15 schreef MTL het volgende: Btw, al bezig met het vinden van opstelruimte voor de extra stellen SNG, de ICNG en de DDNG?
Tussen Rotterdam en Schiedam is plek zat, de sporen van de Hoeksche Lijn liggen er nu toch maar voor spek en bonen bij.
Op donderdag 24 januari 2019 11:27 schreef MTL het volgende: DubbelDekker Nieuwe Generatie. Daarvan werden een aantal maanden geleden wat concepten voor het interieur verspreid, zie bijv. https://www.rtlnieuws.nl/(...)mst-zijn-denkt-de-ns Overigens verwacht ik persoonlijk niet dat al die concepten daadwerkelijk in het uiteindelijke design komen, maar het geeft wel een leuk leuk inkijkje.
Oh was dat voor een nieuwe dubbeldekker? Dacht dat het gewoon wat random concepten waren die bij bestelling van een nieuwe trein meegenomen zouden kunnen worden.
Op woensdag 23 januari 2019 21:06 schreef James1988 het volgende: Voor de Fransozen: Lille gaat het hele vervoernetwerk omgooien, er komt o.a. tariefintegratie met de TER-diensten in de regio. En het netwerk gaat 'Llevia' heten, wat vast een feest wordt qua uitspraak.
Reken maar dat er weer een keer iets komt met een hogere capaciteit dan een pure enkeldekstrein. Of het dan ook daadwerkelijk een trein is die over de hele lengte dubbeldeks is, is dan maar de vraag. Je kan allerlei apparatuur en gelijkvloerse instappen uitstekend kwijt in een enkeldeks bak.
In Duisburg stond een treinreiziger tijdens de stop op het station even snel te roken toen de trein alweer vertrok. Vervolgens is ie op koppeling (ik denk zelf eerder de buffers) tussen twee rijtuigen gesprongen en heeft daarop meegelift
Of de avond er voor naar Den Haag gaan, tot half 3 in de Pijpelaar blijven hangen aan de bar, richting CS lopen en halverwege een paar halve liters en 2 broodjes shoarma mee scoren. Een 160km/h rijdend restaurant met bier
Op donderdag 24 januari 2019 18:04 schreef Monopoly het volgende: Of de avond er voor naar Den Haag gaan, tot half 3 in de Pijpelaar blijven hangen aan de bar, richting CS lopen en halverwege een paar halve liters en 2 broodjes shoarma mee scoren. Een 160km/h rijdend restaurant met bier
Leuk allemaal maar ik woon niet in Groningen en ik wil niet naar Den Haag. Andersom ook niet. Dusjah koekoek
Maar dan met een klein uitsteeksel waar beide treinen naar doorrijden
Overigens is er best een leuk rondje van te maken voor een zondag als het weer wat langer licht is. Zijn er meteen twee nieuwe materieeltypes af te strepen (Desiro HC en Pesa Link):
SPOILER: Reisplannetje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Btw, al bezig met het vinden van opstelruimte voor de extra stellen SNG, de ICNG en de DDNG?
Ja hoor, bezig met opstelcapaciteit voor vanalles en nogwat. De extra behoefte is zo’n 1300 bakken... (tot 2030). Dat is dus de netto groei, want voor SGM wil ik geen plek meer...
Overigens zit ik nu WEER in zo’n stomme SGM. Blegh... Had ik al gezegd dat ik die stom vind?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
uhuh. Dat zou dit jaar al moeten kunnen. Krijg je ook weer meer SGM in Twente
Nou, daar worden we blij van Het is wel te hopen dat de tweetjes dan ook nog even blijven rijden: zes bakken kun je niet kwijt op 2b en 4b in Almelo waar ie ingehaald wordt door de Keolis-IC. En drie bakken gaat hem niet worden in de spits
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou, daar worden we blij van Het is wel te hopen dat de tweetjes dan ook nog even blijven rijden: zes bakken kun je niet kwijt op 2b en 4b in Almelo waar ie ingehaald wordt door de Keolis-IC. En drie bakken gaat hem niet worden in de spits
2 gekoppelde SLT viertjes zouden het ook moeten kunnen. Met 139 meter weliswaar 2 meter langer dan de nuttige perronlengte westwaarts, maar ze komen niet met de deuren buiten het perron
Op donderdag 24 januari 2019 23:07 schreef Peterselieman het volgende: Met 139 meter weliswaar 2 meter langer dan de nuttige perronlengte westwaarts, maar ze komen niet met de deuren buiten het perron
Maar wel langer dan toegestaan. En misschien hou je dan nog een wissel bezet of zoiets, waardoor alles in het honderd loopt.
Maar eens een plaatje uit mijn archief. Op 5 juni 2009 kwamen Lint 41 van Syntus en SGMm 2987 van NS tegelijk vanuit het oosten Hengelo binnen als trein 31232 Oldenzaal-Zutphen en trein 7032 Enschede-Apeldoorn. Een paar jaar later werd de dienstregeling in Twente omgeklapt en kwamen deze treinseries elkaar niet meer tegen: in de sprinterknoop van Hengelo ligt sinds 2013 naast de 31200 Oldenzaal-Zutphen de altijd rijdende serie 7900 Enschede-Zwolle in plaats van de alleen in de spits te Hengelo rijdende serie 7000.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 24 januari 2019 22:20 schreef dennistd het volgende: In Köln ging het niet helemaal goed toen bij een controle bleek dat een medewerker van DB geen vervoerbewijs kon laten zien
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
NS gaat een windmolenpark realiseren op opstelterrein De Nieuwe Hemweg, in het kader van duurzaam ondernemen. Hadden ze niet te kort opstellen? (Bericht via Cobouw, geen link helaas)
De NS wil samen met energiemaatschappij Vattenfall volgend jaar een nieuw windmolenpark realiseren op opstelterrein ‘de Nieuwe Hemweg’ bij Amsterdam. De groene stroom die het windpark oplevert, wordt via het energiebedrijf Powerpeers aan reizigers, lokale bedrijven en omwonenden aangeboden.
Het gaat om zes nieuwe windturbines, die groene stroom gaan leveren voor circa 10.000 huishoudens.
Eigen grond Het is voor het eerst dat de NS eigen grond inzet voor het opwekken van energie. NS wil in de toekomst vaker eigen grond, gebouwen en stations inzetten hiervoor en hoopt hiermee ook een voorbeeld te zijn voor andere bedrijven.
Voorbeeld voor meer bedrijven “Ik denk dat nog meer bedrijven hun eigen assets voor het opwekken van groene energie op deze wijze kunnen inzetten”, aldus Carola Wijdoogen, directeur duurzaam ondernemen bij NS.
“Er is meer mogelijk dan je denkt. Het realiseren van een energieneutraal station dat we in samenwerking met ProRail hebben ontwikkeld is al fantastisch, maar ook het inzetten van daken van P&R-terreinen, fietsenstallingen, kantoren en gronden voor wind- of zonne-energie, levert een belangrijke bijdrage aan de ambities uit het Klimaatakkoord. Bij deze wil ik andere bedrijven oproepen ons voorbeeld te volgen.”
Vergunningen voor de bouw De provincie heeft inmiddels de vergunningen verleend voor de bouw. Na gunning kan de bouw van de windturbines dit jaar starten. In 2020 zal het windpark in gebruik worden genomen.
Eerste publicatie door Marije de Leeuw op 25 jan 2019 Laatste update: 25 jan 2019
Op vrijdag 25 januari 2019 12:54 schreef b2py het volgende: NS gaat een windmolenpark realiseren op opstelterrein De Nieuwe Hemweg, in het kader van duurzaam ondernemen. Hadden ze niet te kort opstellen? (Bericht via Cobouw, geen link helaas)
Verkeerde locatie. NS heeft behoefte aan opstelruimte in Uitgeest en Alkmaar onder andere, aan dit terrein hebben ze niet zo veel in combinatie met Doorstromstation Amsterdam.
Vraag: als ik morgen 6.34 incheck in de voordeeluren op Rotterdam, moet ik dan de trein van 6.35 naar utrecht hebben of mag het dan ook de trein van 6.50 zijn?
[ Bericht 2% gewijzigd door Darkwing_Duck op 25-01-2019 16:28:11 ]
Op vrijdag 25 januari 2019 14:25 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraag: als ik 6.34 incheck in de voordeeluren op Rotterdam, moet ik dan de trein van 6.35 naar utrecht hebben of mag het dan ook de trein van 6.50 zijn?
Lijkt me best een uitdaging om binnen één minuut van incheck-poortje naar de trein te rennen en in te stappen
Op vrijdag 25 januari 2019 14:25 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraag: als ik 6.34 incheck in de voordeeluren op Rotterdam, moet ik dan de trein van 6.35 naar utrecht hebben of mag het dan ook de trein van 6.50 zijn?
Volgens mij moet je officieel binnen 30 minuten na incheck vertrekken. Dat mag dus.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Verkeerde locatie. NS heeft behoefte aan opstelruimte in Uitgeest en Alkmaar onder andere, aan dit terrein hebben ze niet zo veel in combinatie met Doorstromstation Amsterdam.
Op die plek wordt ook een nieuw reizigerstreinen opstelterrein westhaven gebouwd en aan de buitenzijde komen dus de windmolens te staan.
Op vrijdag 25 januari 2019 15:44 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik ga iig te vroeg zijn voor mn afspraak, ein zou t liefst even in utrecht een paar treinen afwachten naar Naarden, maar dat mag dan weer niet toch?
Er zijn meerdere eetgelegenheden met zit mogelijkheid binnen de poortjes, dus je mag een paar treinen wachten om een broodje te eten of koffie te drinken lijkt mij.
Er zijn meerdere eetgelegenheden met zit mogelijkheid binnen de poortjes, dus je mag een paar treinen wachten om een broodje te eten of koffie te drinken lijkt mij.
Maar dat zou dus betekenen dat iedereen om half 7 kan inchecken en onder het mom van "vreterijen" in de volle spits kan reizen
Ik bedoel Hilversum, daar was toch gezeik met overstappenn?
Alleen als je iets met spoor 1 van doen hebt. Maar daar vertrekt planmatig niks meer tegenwoordig. En bij een overstap NS=>NS blijft je eerste tarief van toepassing, alleen met Flex was er iets anders.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Alleen als je iets met spoor 1 van doen hebt. Maar daar vertrekt planmatig niks meer tegenwoordig. En bij een overstap NS=>NS blijft je eerste tarief van toepassing, alleen met Flex was er iets anders.
Op vrijdag 25 januari 2019 16:52 schreef dennistd het volgende: Ik kan me alleen geen normale reis bedenken waarbij je vanaf Rotterdam via Utrecht naar Hilversum gaat om daar over te stappen
Hilversum Mediapark of Bussum Zuid
Maar beiden dermate korte afstanden t.o.v. Hilversum dat eventuele korting ook paar enkele tientallen centen is.
Ik bedoel Hilversum, daar was toch gezeik met overstappenn?
Hilversum is de reden dat je bij omchecken bij dezelfde vervoerder niet meer kan switchen van spits naar dal, in plaats van het probleem op te lossen hebben ze het probleem verschoven.
Hilversum is de reden dat je bij omchecken bij dezelfde vervoerder niet meer kan switchen van spits naar dal, in plaats van het probleem op te lossen hebben ze het probleem verschoven.
Dat was t ja,dan slaat mijn hele vraag als kut op Drik
Man doet extra slot op coupédeur van nachttrein tegen diefstal, maar krijgt vervolgens zelf het slot niet meer los
quote:
BPOL-HH: Im Nachtzug aus Zürich: Fahrgast sichert sein Abteil gegen Taschendiebe mit Fahrradschloss- Bundespolizei befreit Mann mit Bolzenschneider aus Zugabteil-
Am 25.01.2019 gegen 08.00 Uhr konnte eine Streife der Bundespolizei einen Fahrgast (m.48) eines Zuges (Nightjet ÖBB) auf der Fahrt von Zürich nach Hamburg im Bahnhof Altona aus einer "misslichen Lage" befreien. Der Fahrgast hatte es sich zuvor auf der Fahrt nach Hamburg in einem Zugabteil gemütlich gemacht und die Zugangstür für das sechs Personen-Abteil mit einem mitgeführten Fahrradschloss verschlossen. Diese zusätzliche Sicherung sollte den Mann während seiner "nächtlichen Ruhephase" vor Taschendieben schützen.
+++Keine Taschendiebe, aber Abteil verschlossen+++
Bei Ankunft des Zuges im Bahnhof Altona ließ sich das Fahrradschloss aber nicht mehr öffnen. Gefangen im Zugabteil konnte der Fahrgast einen Zugbegleiter auf seine "missliche Situation" aufmerksam machen.
Eine Streife der Bundespolizei rückte nach entsprechender Information mit einem Bolzenschneider an und konnte das offensichtlich defekte Fahrradschloss "knacken".
Der Fahrgast wurde aus seinem Zugabteil nach ca. 20 Minuten "Wartezeit" befreit und konnte seinen Weg zum Heimatort fortsetzen.
Op maandag 28 januari 2019 13:33 schreef spectrumanalyser het volgende: vannacht zag ik in een SLT naar Duivendrecht dat de stoelen waren voorzien van blauwe lederen bekleding met witte stiksels. het oogt netjes.
ja dat zou samen moeten vallen met inbouw toilet maar ik zie zowel stellen met toilet en oude bekleding als stellen zonder toilet met nieuwe bekleding
Gisteren een aanrijding met persoon bij Almere Oostvaarders. Bleek om een hoofdconducteur te gaan die tijdens zijn dienst zichzelf van het leven heeft beroofd.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2019 20:00:47 ]
Op maandag 28 januari 2019 20:00 schreef Monopoly het volgende: Gisteren een aanrijding met persoon bij Almere Oostvaarders. Bleek om een hoofdconducteur te gaan die tijdens zijn dienst zichzelf van het leven heeft beroofd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja inderdaad. Afscheidsbrief lag in de onbediende cabine. De stoptrein wacht daar zodat de IC voorbij raast. Op de IC zat een nieuwe HC. Zijn eerste aanrijding, gelijk een collega.
Ik vraag me toch af waarom je zoiets zou doen terwijl je weet hoe je je collega's ermee belast... Zou je toch bijna gaan denken aan ernstige pesterijen of zo, ander kies je wel een andere methode
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja inderdaad. Afscheidsbrief lag in de onbediende cabine. De stoptrein wacht daar zodat de IC voorbij raast. Op de IC zat een nieuwe HC. Zijn eerste aanrijding, gelijk een collega.
Op maandag 28 januari 2019 20:28 schreef dennistd het volgende: Ik vraag me toch af waarom je zoiets zou doen terwijl je weet hoe je je collega's ermee belast... Zou je toch bijna gaan denken aan ernstige pesterijen of zo, ander kies je wel een andere methode
Mensen die suïcidaal zijn denken daar geloof ik niet heel bewust over na.
Op maandag 28 januari 2019 20:28 schreef dennistd het volgende: Ik vraag me toch af waarom je zoiets zou doen terwijl je weet hoe je je collega's ermee belast... Zou je toch bijna gaan denken aan ernstige pesterijen of zo, ander kies je wel een andere methode
Mensen die zo ver heen zijn dat ze dit als enige oplossing zien, denken niet meer aan de gevolgen voor anderen.
Op maandag 28 januari 2019 20:28 schreef dennistd het volgende: Ik vraag me toch af waarom je zoiets zou doen terwijl je weet hoe je je collega's ermee belast... Zou je toch bijna gaan denken aan ernstige pesterijen of zo, ander kies je wel een andere methode
Egoïsme is niet het grootste probleem van mensen die zelfmoord plegen...
Op maandag 28 januari 2019 20:28 schreef dennistd het volgende: Ik vraag me toch af waarom je zoiets zou doen terwijl je weet hoe je je collega's ermee belast... Zou je toch bijna gaan denken aan ernstige pesterijen of zo, ander kies je wel een andere methode
Op voorwaarde dat de man schuldig was; Jammer dat hij niet terecht heeft kunnen staan maar in relatie tot de strafeis lijkt me dit een prima maatschappelijke oplossing.
Misschien zouden we het sowieso vaker moeten aanbieden; Wil je in het gevang of wil je vrijwillig euthanasie.
Wat ik begrepen heb stond hij tijdens zijn dienst met een sprinter uit de 14600 in oostvaarders te wachten op het passeren van de IC en is hij vervolgens voor die IC gesprongen.
Op maandag 28 januari 2019 21:15 schreef Salatrel het volgende: Wat ik begrepen heb stond hij tijdens zijn dienst met een sprinter uit de 14600 in oostvaarders te wachten op het passeren van de IC en is hij vervolgens voor die IC gesprongen.
Dit heb ik ook mee gekregen. Afscheidsbrief in de onbediende cabine.
NS geeft reizigers IC Direct honderd euro vanwege vele vertragingen Zevenduizend NS-reizigers met een jaarabonnement voor IC Direct krijgen eenmalig honderd euro terug. Op die manier wil NS reizigers compenseren voor de door vertragingen geplaagde hogesnelheidslijn.
David Bremmer 29-01-19, 16:27 De IC Direct was al bepaald geen toonbeeld van punctualiteit, maar sinds afgelopen zomer is het aantal vertragingen door een softwarefout in de Traxx-locomotieven nog verder opgelopen. Wekelijks vallen tien treinen spontaan stil op het HSL-spoor en geen expert weet waarom. De tien treinen zorgen weer dat de dienstregeling wordt verstoord met veel meer vertraging tot gevolg.
Leverancier Bombardier dacht de oorzaak gevonden te hebben, maar recente herstelupdates in december hebben geen soelaas geboden. Al met al is de punctualiteit van de IC Direct afgelopen maand gedaald tot iets boven de 80 procent. Dat is beneden de minimumnorm van 82,1 procent en onder de ruim 84 cent die NS dankzij een verbeterprogramma hoopte te bereiken. Dat lijkt nu al heel lastig te worden. ,,Vandaar dat wij als NS de reizigers nu compenseren’’, vertelt woordvoerder.
De compensatie is 100 euro groot en geldt voor treinreizigers die in oktober of later een ruim 600 euro kostend jaarabonnement voor het HSL-spoor hebben aangeschaft. Volgens NS betreft het ruim zevenduizend reizigers. Zij krijgen op korte termijn schriftelijk bericht.
Extra medewerkers NS gaat verder reizigers die regelmatig over het hogesnelheidsspoor treinen, wijzen op de mogelijkheid compensatie te krijgen voor vertraging. ,,Die regels zijn extra soepel.’’ Bij een kwartier vertraging krijgen mensen hun HSL-toeslag terug plus de helft van de ritprijs. Bij een half uur vertraging krijgen reizigers de hele ritprijs plus de toeslag retour. Ook gaat NS extra medewerkers op stations inzetten om reizigers te informeren.
De vraag is hoe lang de extra vertragingen bij de IC Direct gaan duren. Bombardier denkt de oorzaak van de softwarefout inmiddels wél te hebben achterhaald, maar zelfs als dat zo is, gaat het nog maanden duren voordat de treinen weer beter rijden. Nu de updates de veiligheid van de locomotieven betreffen, moeten toezichthouders eerst akkoord gaan met de updates. En zelfs dan stijgt de punctualiteit maar 3 procent en blijft de HSL-lijn veel beroerder presteren dan het hoofdspoor.
Het is de meest fragiele lijn van ons land en zelfs op een schitterende lentedag is uitval daar schering en inslag. Dat ze juist op die lijn de dienstregeling niet uitdunnen 'om erger te voorkomen', terwijl dat wel gebeurt op de 'A2-corridor' vind ik dan opmerkelijk.
Op dinsdag 29 januari 2019 19:33 schreef James1988 het volgende: Het is de meest fragiele lijn van ons land en zelfs op een schitterende lentedag is uitval daar schering en inslag. Dat ze juist op die lijn de dienstregeling niet uitdunnen 'om erger te voorkomen', terwijl dat wel gebeurt op de 'A2-corridor' vind ik dan opmerkelijk.
Op dinsdag 29 januari 2019 19:33 schreef James1988 het volgende: Het is de meest fragiele lijn van ons land en zelfs op een schitterende lentedag is uitval daar schering en inslag. Dat ze juist op die lijn de dienstregeling niet uitdunnen 'om erger te voorkomen', terwijl dat wel gebeurt op de 'A2-corridor' vind ik dan opmerkelijk.
Zou het niet onder een of ander EU-regeltje vallen waardoor bij op voorhand schrappen torenhoge boetes dreigen of zo?
Want bij Hoofddorp, ten noorden en zuiden van Rotterdam en bij Prinsenbeek liggen geen wissels die omgelegd moeten worden wou je zeggen?
Alleen bij Prinsenbeek en Rotterdam Noord, de rest is onderdeel van het klassieke net. Maar dat zijn er dus 3 bij R'dam en 2 bij Prinsenbeek en dan nog 5 onbelangrijke op de noordsectie en 5 onbelangrijke op de zuidsectie.
Edit: Er zijn er nog twee op de zuidelijke zuidsectie, onder Bredanus. Die hebben ze één keer per uur nodig en vier overloopwissels in de vrije baan tot aan de grens. Lijkt me alleszins nog steeds niet spannend.
Alleen bij Prinsenbeek en Rotterdam Noord, de rest is onderdeel van het klassieke net. Maar dat zijn er dus 3 bij R'dam en 2 bij Prinsenbeek en dan nog 5 onbelangrijke op de noordsectie en 5 onbelangrijke op de zuidsectie.
Edit: Er zijn er nog twee op de zuidelijke zuidsectie, onder Bredanus. Die hebben ze één keer per uur nodig en vier overloopwissels in de vrije baan tot aan de grens. Lijkt me alleszins nog steeds niet spannend.
Ik doel op wissels die omgezet moeten worden voor deze treinen. Een overloopwissel heb je geen last van met sneeuw: je moet hem gewoon niet omleggen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik doel op wissels die omgezet moeten worden voor deze treinen. Een overloopwissel heb je geen last van met sneeuw: je moet hem gewoon niet omleggen...
Een wissel omleggen is niet per definitie slecht, je moet het alleen of vaak genoeg of niet. met ruim zes per uur is dat een eitje
Een wissel omleggen is niet per definitie slecht, je moet het alleen of vaak genoeg of niet. met ruim zes per uur is dat een eitje
Ik denk dat het met sneeuw weleens anders zou kunnen lopen maar volgens mij is de oplossing elektrische wisselverwarming en daar hebben ze sinds het eerste fiasco al zo ontzettend lang de tijd voor gehad.
Hengelo-Bielefeld laatste update: dinsdag 29 januari 2019, 20.38 uur
Tussen Hengelo en Bad Bentheim rijden er geen stoptreinen door een defecte bovenleiding. Dit duurt de rest van de dag. Er rijden bussen tussen Hengelo, Oldenzaal en Bad Bentheim.
Op dinsdag 29 januari 2019 23:10 schreef MTL het volgende: Voor dit soort berichten is NS afhankelijk van wat ze binnen krijgen van DB. Als DB het niet goed doorgeeft, dan krijg je dus dit
Er zou dan toch bij iemand een lampje moeten gaan branden dat het wat vreemd is dat Eurobahn niet kan rijden maar de Pimpel gewoon rijdt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 29 januari 2019 23:26 schreef dennistd het volgende: Over de Pimpel gesproken trouwens: op OVNL vraagt men zich af wie die naam bedacht heeft. Was jij dat Fles?
Er zou dan toch bij iemand een lampje moeten gaan branden dat het wat vreemd is dat Eurobahn niet kan rijden maar de Pimpel gewoon rijdt
Waarom? Wellicht dat er één spoor beschikbaar is tot einde dienst en dat het vannacht gerepareerd wordt. Kan prima zijn dat dan het internationale treinverkeer dus voorrang heeft op overige treinen, dus de regionale treinen er uit geknikkerd worden.
Waarom? Wellicht dat er één spoor beschikbaar is tot einde dienst en dat het vannacht gerepareerd wordt. Kan prima zijn dat dan het internationale treinverkeer dus voorrang heeft op overige treinen, dus de regionale treinen er uit geknikkerd worden.
Links rijden mag eigenlijk zo goed als niet naar Bentheim:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 29 januari 2019 23:26 schreef dennistd het volgende: Over de Pimpel gesproken trouwens: op OVNL vraagt men zich af wie die naam bedacht heeft. Was jij dat Fles?