b2py | zaterdag 29 december 2018 @ 09:47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [flickr]https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/3955053773[/flickr] | |
Zug-Chef | zaterdag 29 december 2018 @ 10:39 |
Het hoogtepunt van 2018 is eigenlijk in één woord samen te vatten: Rijbewijs! Tussen de rijlessen door konden ook nog een aantal buitenlandtrips gemaakt worden. Een koude maar zonnige winter en een verder bizar zonnig verlopen jaar zorgden uiteindelijk voor een productief fotojaar. Januari Het jaar begon met een zondagse wandeltrip rond Kropswolde voor onder andere de lege dolime-trein, die dit jaar voor het laatst door DB Cargo gereden wordt. De maand werd verder gevuld met een kille zaterdag omleidingen over Venlo, twee zonnige zondagen Maaslijn en tot slot een zondagje Holten. De keuze van de maand valt uiteindelijk op de intermodale trein Gallarate-Lutterade die sinds december 2017 door Captrain van tractie wordt voorzien. ![]() Als gevolg van een aanrijding van de blauwe G1206'en die in Venlo gestationeerd waren, werd de geel/groene 1796 in het overgrote deel van 2018 de stamlok voor het rijden van de zgn Busto-shuttles over de Maaslijn. Op zondag 14 januari 2018 ontstond bovenstaande plaat in Reuver "achter de LIDL". Inmiddels is deze plaat niet meer mogelijk: er staan nu hekken en de zondagochtend trein naar Lutterade rijdt uren vroeger. Februari Terwijl Februari koud en grijs begon, werd de tweede helft koud en zonnig! Er werd vrij genomen van het werk om meer te kunnen hobbyen in voornamelijk Limburg, waar veel klassiekers van het lijstje gestreept konden worden: Captrain met gasjes, de zwarte Lineas 77, de bonte dolimeset met 6400, de UBC-trein, De Verona LKW-Walter van DBC, de Cargobeamer en de dagkalk. Toch viel de keuze op een van de mooiste locomotieven in dienst bij onze vrienden uit België: Lineas. ![]() Lineas heeft de gasketeltreinen tussen Dormagen/Marl en Geleen-Lutterade van RTB Cargo overgenomen. Eind februari werd hier de 513-10 in Lineas kleurstelling voor ingezet. Deze lok kan niet over de Maaslijn rijden waardoor de route via Eindhoven gekozen wordt. Omdat rond Weert veel bouwhekjes stonden werd op 22 februari bij Sint Joost gepost om de vertraagde trein uit Marl vast te leggen. Maart In maart werd de ingraving bij Oldenzaal compleet vrijgemaakt. Het zorgt tot op de dag van vandaag voor een invasie van fotografen. In een verder rustig verlopende maand werd eerst het theorie-examen rijbewijs B gehaald alvorens de tweede helft van de maand enige foto's gemaakt konden worden. Het hoogtepunt van deze maand bleek helaas van korte duur: proefvervoer van RRF op de as Maasvlakte-Blerick. ![]() Bijkomend voordeel: de trein reed met een van de drie zeer fraaie "Hommels" in dienst bij RRF. Op maandag 19 maart werd in vroeg ochtendlicht de 561-03 bij Horst-Sevenum vastgelegd. Lang hield dit vervoer helaas niet stand. April In April stond de eerste buitenlandtrip op het programma, naar de KBS310 tussen Hannover en Magdeburg. We werden onder andere verwend met Deltarail, de gouden HSL 185. de PRESS Holzroller en de 232 van de LEG in voormalige DR-kleurstelling. Ook kon ik eindelijk de eerste zonplaat maken van de vlaggenlok van LTE met NL vlag voorop. Toch valt de keuze van de maand op iets veel dichter bij huis: ![]() Rheincargo rijdt tot vier keer per week treinen met vervuilde grond vanuit Basel Birsfelden Hafen naar Veendam. Per vrachtwagen worden de containers vervolgens in de Eemshaven gelost. Op maandag 16 april vertrok de DE668 met een lege trein uit Veendam naar Basel en kon hier bij Kropswolde worden vastgelegd. Mei In mei werd er alleen in Nederland gehobbyd. Zo konden er weer een aantal zaken van het lijstje gestreept worden: Captrain met GEFCO, Rheincargo Menath, LTE Chengdu, Metrans via Bentheim en de Pon bediening door DB Cargo. De keuze voor foto van de maand valt op een vervoerder die sinds de zomer van 2017 actief is in Nederland: Rail Force One. ![]() Meester Vince reed op dinsdag 8 mei een stookolietrein uit Tsjechië van Bad Bentheim naar Pernis. Vanaf Amersfoort werd de Locon 9802 in opzending meegenomen. Door een aanrijding bij Tilburg werd op het laatste moment de dienstregeling aangepast en werd zodoende via Gouda gereden. Juni In juni stond de jaarlijkse zomertrip op het programma en deze ging, wederom, naar de KBS310. Deze lijn is zo veelzijdig dat je elke keer wel weer nieuwe treinen ziet. Zie daar maar eens een keuze uit te maken... Net niet geworden zijn: PKP met cokes, EVB met BLG, MEG met gasketels, HSL met auto's, LTE Flying Dutchman met Poznan, SRI 145 iov HSL, de laatste keer RBH 143 of CD Cargo met KLV. ![]() Inmiddels heeft RTB Cargo een behoorlijk aantal fraai bestickerde locomotieven, maar dat was in het begin van dit jaar wel anders. Enig hoogtepunt was de 193 875 "Connecting Europe". Uitgerekend deze lok reed op 5 juni 2018 een suikertrein van Leipzig naar Aachen en kon zo bij Woltorf worden vastgelegd. Juli In Juli stond de jaarlijkse zomervakantie met de vrouw voor de deur. Met de auto ging het naar Luxemburg, de Eifel en de Rijn. Ondanks dat er aan de Rijn enkele fraaie fotopunten vanuit de wijnbergen met goederentreinen konden worden omgezet, valt de keuze deze maand op het getrokken materieel in Luxemburg. De eerste dagen van de vakantie waren nog enigzins wisselvallig kwa weer. Geen regen, maar wel veel wolken. ![]() Tijdens een dagje Luxemburg-stad kon een bezoek aan het viaduct du Pfaffenthal niet uitblijven. Ondanks de vele wolken wist de zon toch kortstondig door te breken toen CFL-lok 3014 met IC 112 uit Liers Luxemburg-stad binnenreed. Augustus Terwijl al wekenlang 15 augustus D-Day zou gaan worden voor wat betreft het halen van het rijbewijs, besloot ik nog van het mooie weer te gaan genieten in de laatste week van mijn vakantie. Als je van moderne locomotieven houdt ben je in het Maintal op de juiste plek. De vele Vectrons, met enige regelmaat ook in een fraaie kleurstelling, vliegen je om je oren. Al jarenlang staat de uiterst fraaie ochtendstek bij Himmelstadt vanuit de wijnbergen op de lijst, maar het kwam er maar niet van. Nu bood zich die kans wel en dus moest ik hem meteen maar alle ochtenden volledig uitmelken. ![]() Het hoogtepunt was ongetwijfeld de Stille Nacht-Vectron van SETG, die met een beladen houttrein onderweg was van Göttingen naar Kufstein. September In september werd nog een meerdaagse trip naar het oosten van Duitsland gemaakt. Hoofddoel was het dieselgeweld rond Bernburg. Op de heenweg kon onder andere de kaliloogtrein van EBS worden vastgelegd en werd de middag keurig netjes afgesloten met een fraaie optocht in Ovelgünne. Na anderhalve dag dieselen werd de trip afgesloten bij de DDR overweg in Güterglück. Omdat de gehoopte bolle neus van Strabag niet reed (niet dat een 232 nou minder leuk is) valt de keuze deze maand op het beste van je van PRESS krijgen kan: de Holzroller: ![]() De 242 001 reed op dinsdag 18 september 2018 een ARS Altmann-trein van Zwickau-Mosel naar Bremen en kon onder perfecte omstandigheden worden vastgelegd in de boog bij Ovelgünne. Oktober Nadat ik half augustus mijn rijbewijs gehaald had maakte ik diverse kleine uitstapjes in de buurt. Half oktober werd er op een zaterdag erg mooi weer voorspeld waardoor ik besloot mijn eerste echte hobbytrip met de auto te maken. De dag begon langs de Emslandlijn bij Bernte. ![]() Vaste prik op zaterdagochtend is de Zwitserse goederenvervoerder Widmer Rail Services (WRS) die tussen Holthausen en Basel kerosinetreinen rijdt. Op 13 oktober had ik geluk toen men de van SBB overgenomen 421 381 zette. November Een spoorlijn dwars door een bosrijke omgeving levert in november meestal een fraaie herfstplaat op. Ondanks dat de Betuweroute inmiddels ruim 10 jaar in dienst is kiezen diverse vervoerders ook in 2018 voor de grensovergang Venlo, tot groot genoegen van menig hobbyist. Zo zijn er ook op dagen zonder omleidingen nog voldoende goederentreinen in het bos bij Venlo te fotograferen. Op zaterdag 10 november 2018 waren de bladeren aan de bomen op hun mooist gekleurd. ![]() Rheincargo reed in de herfst van 2018 voor een periode van een anderhalve maand bijna dagelijks treinen met cokes tussen Bottrop en de Sloehaven. De lege retourtrein kon met de DE67 aan kop worden vastgelegd bij vertrek uit Venlo. December - bonus Augustus Na een zeer zonnig verlopen jaar bleek december vooral grijs en grauw te verlopen. Daarom een bonusplaat van augustus. Het betreft een van de eerste foto's die ik gemaakt heb met behulp van de auto. Leeuwarden-Friesland was in 2018 de culturele Hoofdstad van Europa. In augustus 2018 kwamen de reuzen van Royal de Luxe naar Leeuwarden. Dwars door de binnenstad zorgden de metershoge reuzen voor drie dagen aan onvergetelijke beleving met hun voorstelling Grote Schaats in het IJs. Als gevolg van de verwachte toestroom van de vele reizigers werden vier GTW's uit Limburg tussen Leeuwarden en Sneek ingezet. ![]() Op vrijdag 17 augustus 2018 was er de meeste ruimte voor de zon en kon dit plaatje gemaakt worden bij het binnenrijden van Leeuwarden. Via deze weg wens ik een fijn uiteinde toe en een gelukkig, gezond en mooi hobbyjaar 2019 toe! | |
Zug-Chef | zaterdag 29 december 2018 @ 10:42 |
Op de valreep kon op 28 december dan toch een bijzondere plaat in december gemaakt worden, en wat voor een... De NS-locserie 1300 is een elektrische locomotief die tussen 1952 en 2000 werd ingezet door de Nederlandse Spoorwegen. De 1304 en 1315 werden vanaf zomer 2015 verhuurd aan goederenvervoerder HSL Logistik. De 1304 werd bruin geschilderd, met vier oranje horizontale strepen, en kwam in dienst in november 2015. In februari 2016 werd de loc defect aan de kant gezet met een vaststaande as/tractiemotor. De fraaie locomotief is nog altijd in eigendom van de werkgroep Klassieke Loks 1501 en in beheer van Fairtrains. In 2018 kwam het langverwachte en gehoopte nieuws dat de 1304 volledig hersteld was. Na enkele succesvolle proefritten werd de loc, nog altijd in HSL kleuren, op vrijdag 28 december 2018 ingezet voor Rail Force One. De eerste echte commerciële rit sinds het herstel. ![]() In sombere en donkere weers- en lichtomstandigheden doorkruiste de fraaie locomotief rond het middaguur met een half beladen GEFCO autotrein de Veluwe en kon in de ingraving van Assel door vier fotografen worden vastgelegd. ITL Deutschland zal de trein in Bad Bentheim overnemen en richting Tsjechië rijden. Het is te hopen dat de lok in 2019 vaker voor commerciële doeleinden ingezet zal worden. | |
Peterselieman | zaterdag 29 december 2018 @ 10:47 |
Fraaie serie, Zug ![]() En mooi dat loc 1304 weer rijvaardig is ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 29 december 2018 @ 10:50 |
Het AD heeft een stukje over de grondverkoop van de NS. Daar word je niet vrolijk van ... https://www.ad.nl/binnenl(...)e-ammehoela~aee9cf8b | |
PluggieOD | zaterdag 29 december 2018 @ 12:50 |
Vette series treinen-chef! | |
Dr_Flash | zaterdag 29 december 2018 @ 12:54 |
ZO zo, ben je eindelijk 18 ja? ![]() ![]() | |
ReisT | zaterdag 29 december 2018 @ 22:40 |
Ik heb ook maar weer een jaaroverzicht in elkaar gezet: Januari ![]() Februari ![]() Maart ![]() In Maart ging ik een dagje op en neer naar Wuppertal om een ritje te maken met de nieuwe voertuigen van de Schwebebahn. De tekst Bitte nicht einsteigen! is helaas nu weer erg actueel, het zweefverkeer ligt voorlopig stil nadat er een stroomrails naar beneden viel) April ![]() In april bracht ik twee weken door in Groot-Brittannië, reizend in de eerste klas (i.v.m. gratis voedsel enzo) en dan bij voorkeur met High Speed Trains. Inmiddels een historische opname want Virgin rijdt hier niet meer (deze treinen nog wel maar dat zal ook niet lang meer duren). Mei ![]() In mei een lange rit met hondekop 766, de Zuid-Beverland Express van Amersfoort (hier op de foto) naar Goes. Juni ![]() Juli ![]() In juli was bij de Stoomtram Hoorn-Medemblik het Bello-festival. Hier arriveert de naamgever van dit festival in Wognum-Nibbixwoud Augustus ![]() Uitzicht vanaf het stadhuis van Stockholm, met op de brug een X2000. September ![]() Een Lastochka (Russische Desiro) in station Lokomotiv aan de grote ringlijn rond Moskou Oktober ![]() Op een zonnige dag eind oktober bij de Mid-Hants Railway (aka Watercress Line) komt een stoomtrein aan rijden bij station Ropley. November ![]() De SSN nam in november afscheid van de 65 018 als hoofdlijnlocomotief met een lange rit naar de VSM. Hier de loc in actie met een goederentrein bij Loenen. December ![]() Ik sloot het jaar af met een ritje in de nieuwste aanwinst van de Nederlandse Spoorwegen, de SNG, van Den Haag naar Haarlem. [ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 30-12-2018 03:44:01 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 29 december 2018 @ 23:41 |
je decemberplaatje is stuk ![]() Voor de rest gave platen hoor! Ik wist niet dat je dat stadhuis in kon in STockholm ![]() ![]() | |
derLudolf | zaterdag 29 december 2018 @ 23:47 |
Je hebt nogal wat afgeReisT, mooi overzicht! | |
James1988 | zondag 30 december 2018 @ 14:52 |
National Express NRW heeft een tweede Ersatzzug gehuurd, een paar dubbeldeksrijtuigen van DB Regio zullen in de RB48 (Wuppertal-Bonn) gaan rijden: https://nationalexpress.d(...)jax&ag=modal&aa=show | |
Fixers | zondag 30 december 2018 @ 14:54 |
Wat is nou eigenlijk de reden dat op oudjaarsdag de treinen maar tot 20.00 uit rijden? Op alle andere feestdagen rijden de treinen ook gewoon alsof het een gewone (zon)dag is. Of is het een vuurwerkding? | |
GlenSpey | zondag 30 december 2018 @ 14:57 |
Mogen wij ook 1 feestavondje rust? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 december 2018 @ 17:27 |
Iedereen die in een ziekenhuis werkt lacht je zo hard uit nu ![]() | |
James1988 | zondag 30 december 2018 @ 17:32 |
Je moet met kerstmis maar eens proberen in het VK met het OV te reizen. Kun je lachen joh ![]() | |
Adrie072 | zondag 30 december 2018 @ 17:45 |
Mooie fotoseries heren! Goed uiteinde allen! | |
Dr_Flash | zondag 30 december 2018 @ 17:58 |
Op eoa manier heb ik grote moeite met die woordkeus. Geen idee waar dat vandaan komt ook ![]() Maar ik wens jullie ook allemaal een hele plezierige jaarwisseling ![]() | |
Peter | zondag 30 december 2018 @ 18:20 |
Fijne jaarwisseling alvast! | |
GlenSpey | zondag 30 december 2018 @ 18:37 |
Nee, ik lach hun juist uit ![]() | |
Bitlord | zondag 30 december 2018 @ 19:31 |
Enerzijds vind ik het vreemd dat OV stopt na 20.00, anderzijds heb ik zelf eens bus gereden van 16:00 tot 21:00 en toen merkte ik dat vanaf 19:00 je helemaal voor jan lul rondjes rijdt. Kennelijk erg ingebakken dat je op oudjaarsavond niet op OV mag rekenen. | |
GlenSpey | zondag 30 december 2018 @ 19:34 |
Vorig jaar ook een van de laatste sprinters moeten rijden, vertrek vanaf het beginstation was trouwens nog een halfuur later dan de beoogde 20.00 uur. Hele rit helemaal niemand in de trein gehad. Terug gelukkig als leeg mat. | |
MTL | zondag 30 december 2018 @ 19:44 |
Ach, elk jaar heb je wel weer ergens een 'vergisnederlander'. "Oh, rijden de treinen niet meer?" "Nee, volgend jaar weer." "Hoe kom ik dan in Lutjebroek?" "Geen idee, niet met het OV in ieder geval. Wellicht dat er nog een taxi is?" "En wie gaat dat betalen?" "Nou, ik denk u." "Ja, maar jullie rijden niet!" ![]() | |
James1988 | zondag 30 december 2018 @ 19:49 |
Doe kort voor vertrek de reisplannercheck. ![]() | |
Salatrel | zondag 30 december 2018 @ 20:24 |
ook een goeie is mensen die denken dat na middernacht de spr naar dordt van 01:00 wel gewoon gaat rijden ![]() | |
dennistd | zondag 30 december 2018 @ 20:40 |
In dit geval wel iets langer voor vertrek: als je normaal de IC van 22.46u uit Enschede naar Amersfoort wil pakken heb je er weinig aan als je dat om 21u nog checkt. De laatste gaat namelijk om 18.46u al... | |
James1988 | zondag 30 december 2018 @ 20:42 |
Niet mee eens. Als je om 21u ziet dat de eerste reismogelijkheid pas de ochtend erop is blijf je waar je bent, en voel je je een stomkop omdat je niet eerder je reis hebt gepland. ![]() | |
dennistd | zondag 30 december 2018 @ 21:19 |
Mja, maar als je moet blijven waar je niet wil zijn is het ook niks ![]() | |
GlenSpey | zondag 30 december 2018 @ 21:20 |
Die mocht ik laatst een keer rijden trouwens, om 22.46. Vond het wel apart dat dat gelijk de laatste ic was uit die hoek. Behalve een paar blauwnet stoppers rijdt er na dat tijdstip überhaupt niets meer... | |
James1988 | zondag 30 december 2018 @ 21:39 |
Eigen schuld, dan had je maar beter moeten plannen. Het is al sinds mensenheugenis zo dat het OV er op oudejaarsavond eerder mee ophoudt. ![]() Net als dat het OV in Parijs de hele nacht doorgaat en dan gratis is. | |
dennistd | zondag 30 december 2018 @ 21:50 |
Klopt, om 23.05u en 23.35u nog Blauwnet-sprinters naar Zwolle en dan is het afgelopen in westelijke richting. De laatste trein in Enschede arriveert dan wel weer om 1.14u aan (en op vr-za-zo zelfs 1.44u). 's Ochtends kun je om 4.46u (za 7.16u en zo 7.46u) al de IC richting westen nemen, terwijl de eerste pas om 7.46u (za 8.14u en zo 9.14u) aankomt. Overigens kun je om 0.32u (en vr-za en za-zo zelfs om 1.32u) nog wel naar Gronau. | |
Salatrel | maandag 31 december 2018 @ 11:26 |
ik keek afgelopen vrijdag al hoe laat ik de trein naar huis moest pakken aangezien mijn begeleidingsdienst überhaupt niet is aangepast aan 31-12. De laatste trein van den haag naar Rotterdam gaat om 19:53 terwijl ik tot 21:17 dienst heb maar ik pak een half uur eerder want die rijd nog door naar huis ![]() | |
dennistd | maandag 31 december 2018 @ 11:29 |
Ik pak om 20.10u de auto naar huis terwijl mijn dienst tot 21.45u duurt ![]() Diensten zijn in de planning namelijk niet aangepast, maar na de eerste rit die na 20u eindigt gaan we naar binnen ![]() | |
Hr-Flip | maandag 31 december 2018 @ 13:52 |
We van Keolis Rail, vertrekken nog om 20:22 uit Zwolle naar Enschede, aankomst een uurtje later. Dus diegene is pas rond 21:45 klaar | |
dennistd | maandag 31 december 2018 @ 14:14 |
Waarschijnlijk anders een machinist van Enschede die in Zwolle eindigt? | |
Salatrel | maandag 31 december 2018 @ 15:06 |
Ik ben al thuis dienst was dubbel gesteld ![]() | |
dennistd | maandag 31 december 2018 @ 15:37 |
Handig ![]() | |
Maegrim | maandag 31 december 2018 @ 15:51 |
daardoor gaat de prijs van jullie kaartjes volgend jaar weer een cent omhoog | |
derLudolf | maandag 31 december 2018 @ 15:58 |
Vervelend | |
Dr_Flash | maandag 31 december 2018 @ 16:10 |
Als ze dat nou elk jaar doen heb ik over 2300 jaar mijn wodkaatje eruit ![]() ![]() Groetjes uit Zweden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 31 december 2018 @ 20:06 |
De meest kansloze dooddoener ooit is dat. Los van oud&nieuw. | |
Fred | maandag 31 december 2018 @ 20:51 |
Had de machinist van mijn trein uit Rotterdam Centraal vanmiddag ook wel even mogen doen, bij Alexander was hij al vergeten dat hij 4 bakken minder bij zich had dan gebruikelijk... Lang geleden dat ik de remmen van een DDAR/DDZ zó goed kon ruiken. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 januari 2019 @ 01:42 |
glkg nwjr allen | |
Peter | dinsdag 1 januari 2019 @ 01:56 |
Fijn 2019 allemaal! | |
derLudolf | dinsdag 1 januari 2019 @ 01:59 |
Dingen! | |
Dr_Flash | dinsdag 1 januari 2019 @ 02:16 |
en nou op naar het nieuwjaarsrondje ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 januari 2019 @ 10:43 |
Gelukkig nieuw jaar allemaal ![]() | |
b2py | dinsdag 1 januari 2019 @ 11:53 |
Zie ik vannacht die hoofdpiet van vbov lopen in Mokum ![]() Gelukkig nieuwjaar! 🎉 | |
Salatrel | dinsdag 1 januari 2019 @ 13:22 |
staat er al een boos stuk online dat ondanks het goede weer het treinverkeer compleet plat lag? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 januari 2019 @ 13:36 |
Kom, lief doen in het nieuwe jaar ![]() | |
_serial_ | dinsdag 1 januari 2019 @ 14:36 |
Gelukkig nieuwjaar allemaal ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 januari 2019 @ 17:54 |
Godt Nytår | |
dcm360 | dinsdag 1 januari 2019 @ 22:42 |
Nou, de eerste treinreis van het jaar was meteen maar weer vrij matig. Nu weet ik ook wel dat als de reisplanner zegt dat de overstap 32 minuten is dat de aansluiting van een half uur eerder halen wat lastig is, maar het is toch net een beetje jammer als de sprinter waar je in zit precies genoeg later is om de deuren van de andere te zien sluiten op het perron. En nog iets meer jammer als je een half uur later ziet dat het andere reizigers wel lukt. | |
Salatrel | woensdag 2 januari 2019 @ 09:09 |
machinist2 heeft te snel doorgereden en is te vroeg aangekomen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 januari 2019 @ 10:30 |
De beste wensen allemaal voor 2019. Ik wil iedereen een gezond en spoorrijk 2019 toewensen.. Mijn goed voornemen is dat ik mijn titel als stamgast weer een beetje waar ga maken hier na een belabberd 2018 ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 januari 2019 @ 10:31 |
Wat ben jij triest! ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 januari 2019 @ 10:38 |
6 Doden bij een treinongeluk in het land van H. C. Andersen https://www.rtlnieuws.nl/(...)inongeluk-denemarken | |
_serial_ | woensdag 2 januari 2019 @ 11:02 |
Heftig. Als je de beelden zo ziet is er zeildoek van vrachtwagens die op een goederentrein geladen waren gescheurd door de hevige storm en daar is de passagierstrein overheen gereden, met alle gevolgen van dien. ![]() | |
dennistd | woensdag 2 januari 2019 @ 12:21 |
Ja ProRail, zo kan ik het ook:Dat betekent dus dat een storing 's avonds of in het weekend op Zwolle-Wierden pas telt na meer dan zes uur ![]() https://nos.nl/artikel/22(...)unctueel-als-nu.html | |
GlenSpey | woensdag 2 januari 2019 @ 13:01 |
Want? | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 januari 2019 @ 13:12 |
Oi. Wij nemen de veerboot vandaag maar. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 januari 2019 @ 13:14 |
Als er vorig jaar meer 100 storingen waren die 25 of meer treinen raakten en dit jaar 50 die 25 of meer treinen raakten, dan is er een significante verandering lijkt me. | |
dennistd | woensdag 2 januari 2019 @ 13:59 |
Niet als er een flinke toename is van storingen die minder dan 25 treinen treffen. Ik zou liever het totaal aantal door storingen getroffen treinen zien, met een hinder van >3 minuten. | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2019 @ 14:07 |
En wat pas WEL relevant is: het aantal door storingen getroffen reizigers. Want oh ja, die hadden we ook nog. | |
James1988 | woensdag 2 januari 2019 @ 14:19 |
Wat een bizar ongeluk. | |
MTL | woensdag 2 januari 2019 @ 14:24 |
Idd, en zie ik het nou goed dat het die AnsaldoBreda-meuk is? Lijkt wel alsof zo'n complete vrachtwagentrailer op het andere spoor terecht is gekomen of zoiets. | |
James1988 | woensdag 2 januari 2019 @ 14:36 |
RTL Nieuws heeft wat bewegend beeldmateriaal van de ravage op de brug, daarop is te zien dat het gaat om twee IC4-dieseltreinstellen. Inderdaad van AnsaldoBreda. https://www.rtlnieuws.nl/(...)inongeluk-denemarken | |
b2py | woensdag 2 januari 2019 @ 17:30 |
Alle bodemplaten in het water ![]() | |
James1988 | woensdag 2 januari 2019 @ 18:21 |
Hier zijn nog wat meer foto's van de schade te vinden: https://ekstrabladet.dk/1(...)rende-ulykke/7458634![]() De goederentrein is een 'rolling highway', bij zulke treinen worden complete vrachtwagens op de trein gezet en vervolgens vervoerd. | |
WcPot | woensdag 2 januari 2019 @ 18:43 |
Het lijkt wel of er een complete oplegger van de trein is afgewaaid. De eerste wagen achter de loc is leeg. En bij de reizigerstrein zie je een chassis van een oplegger liggen. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 januari 2019 @ 21:49 |
Er stonden bierkratten op die opleggers toch? Als dat lege exemplaren zijn weegt dat natuurlijk niks... [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 21:49:44 ] | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 januari 2019 @ 21:52 |
Ja kom op, je moet ergens voor compenseren bij statistiek en hier is gekozen op X aantal treinen. De rest van de statistieken zijn ook gelijk gebleven anders mag je dit soort mededelingen niet doen trouwens. | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2019 @ 22:21 |
Het was alweer zo lang NIET mijn schuld hmm ![]() | |
James1988 | woensdag 2 januari 2019 @ 22:32 |
![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 januari 2019 @ 14:07 |
https://www.reddit.com/r/(...)work_to_be_finished/ | |
_serial_ | donderdag 3 januari 2019 @ 15:25 |
Inmiddels is het dodental bijgesteld naar 8, bij het opruimen van de wrakstukken zijn helaas nog 2 slachtoffers gevonden. Het vermoeden is dat een vrachtwagen met lege bierflesjes van de wagon afgeblazen is, en op de rails voor tegemoetkomend treinverkeer terecht is gekomen. Er gaan wel vragen op waarom dergelijke vrachttreinen met de harde wind nog reden over de brug. | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2019 @ 15:34 |
Tuurlijk, als het kalf verdronken is begint het vingertjewijzen. Denk je niet dat dat soort treinen over het geheel genomen een enorm diverse lading vervoeren? Of denk je echt dat er complete treinen rijden VOL met vrachtwagenopleggers VOL met lege bierflesjes? ![]() | |
James1988 | donderdag 3 januari 2019 @ 15:38 |
Ik denk dat met 'dergelijke vrachttreinen' wordt bedoeld 'vrachtwagens die op een trein worden gezet' en niet 'vrachtwagens met lege bierflesjes' ![]() | |
JDude | donderdag 3 januari 2019 @ 15:39 |
Ah, net als bij de Kanaaltunnel? Die wagons stellen ook echt geen kut voor. Alleen is wind daar niet echt een issue natuurlijk ![]() | |
_serial_ | donderdag 3 januari 2019 @ 15:45 |
Ja of lichte lading wat weg kan waaien. | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2019 @ 15:50 |
Nou nee, er waren namelijk zatgenoeg vrachtwagens op treinen gezet die wel zwaar genoeg waren ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 3 januari 2019 @ 15:50 |
Pretty much, al zijn er wel wat verschillen. Bij de Kanaaltunnel is van meet af aan rekening gehouden met het vervoer van vrachtwagens, het omgrenzingsprofiel is groter en de bovenleiding hangt een stuk hoger. Er zijn perrons waar vrachtwagens de trein op/af rijden, alle infrastructuur is erop ontworpen. Daarom kan men in de Kanaaltunnel toe met dit soort eenvoudige wagons: ![]() (Foto: Eurotunnel) Het laadperron is afgestemd op de wagons: ![]() Bij de RoLa-treinen ('Rollende Landstraße') zijn er wat kunstgrepen uitgehaald zodat de vrachtwagens binnen het omgrenzingsprofiel passen: tussen de treinwielen is de bak wat verlaagd zodat vrachtwagens daar kunnen staan: ![]() (Foto: ROLA Brennersee (c)von Loderbauer, bron: Rail Cargo Group) En ook voor het beladen is er een ongebruikelijke oplossing uit de hoge hoed getoverd: ![]() ©️RCG/Reitgruber | |
dennistd | donderdag 3 januari 2019 @ 16:26 |
Volgens mij was dit een trein met alleen opleggers. Die worden er op gehesen geloof ik. | |
Hr-Flip | donderdag 3 januari 2019 @ 17:15 |
Ja, zijn allemaal losse trailers, die ook los in de wagen staan.![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 4 januari 2019 @ 01:26 |
De ene wintersporttrein kwam door problemen met de loc de helling niet op. De volgende heeft hem daarom maar opgeduwd ![]() | |
b2py | vrijdag 4 januari 2019 @ 09:28 |
Treinbrank in Venlo | |
Adrie072 | vrijdag 4 januari 2019 @ 09:47 |
https://mobile.twitter.com/i/web/status/1081106364875894784 Loc-dom-gas-brand-paniek-valt wel mee... | |
_serial_ | vrijdag 4 januari 2019 @ 10:02 |
Link is niet goed | |
MTL | vrijdag 4 januari 2019 @ 10:02 |
Sommige mensen... ![]() HC controleert de ICD tussen Schiphol en Amsterdam. In de 1e klas zitten twee heren die blijkbaar zonder kaartje zitten. Zoals het hoort stelt de HC voor om dan een kaartje te kopen tegen boordtarief. De heren zeggen geen geld bij zich te hebben, en kunnen alleen pinnen. Normaal krijgen ze dan een uitstel, ware het niet dat één van de HCs een pinapparaat bij zich had. Of ze even 115 euro wilden pinnen ![]() Dus toen werden ze maar agressief, want stel je voor dat je écht voor een kaartje zou moeten betalen ![]() Gelukkig voor de heren kwamen we toen aan op Amsterdam, dus konden ze overgedragen worden aan de collega's van V&S en de politie die hen keurig op stonden te wachten ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 4 januari 2019 @ 10:14 |
115 euro alweer tegenwoordig? 😱 Goeie ouwe tijd dat zwartreizen goedkoper was omdat je toch nooit een HC zag | |
Mr_Klaasje | vrijdag 4 januari 2019 @ 11:16 |
2 maal vol tarief eerste klasse 2 maal 35 euro toeslag. administratiekosten... 115 euro zit je zo op. | |
Salatrel | vrijdag 4 januari 2019 @ 11:19 |
de verhoging is poos geleden al omhoog gegaan naar 50 euro p.p. meen ik | |
MTL | vrijdag 4 januari 2019 @ 14:08 |
Jep. Dus 2x 50 euro, en 7,43 ritprijs p.p.. Net geen 115 euro samen. | |
Salatrel | vrijdag 4 januari 2019 @ 17:43 |
Als iemand nog wat aceton nodig heeft bij Roosendaal staat een wagon te lekken | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2019 @ 18:18 |
gewoon affakkelen! ![]() | |
derLudolf | vrijdag 4 januari 2019 @ 18:23 |
Zal lekker ruiken dan daar. (Ja ik ben serieus) | |
b2py | vrijdag 4 januari 2019 @ 19:47 |
Oh ik dacht dat het p.p. was, koopje! | |
James1988 | vrijdag 4 januari 2019 @ 20:01 |
Voor de liefhebbers: een kijkje in de werkplaats Laira, waar high speed trains van Great Western Railway worden onderhouden: | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 januari 2019 @ 00:51 |
In Roombeek weten ze wat er dan gebeurt! | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2019 @ 01:03 |
Niet man. Aceton kun je gewoon opbranden. Alleen als het in een afgesloten ruimte en in de juiste verhouding met zuurstof gehouden wordt kan het exploderen als je het aansteekt. Maar dat is echt zo eenvoudig niet. | |
dennistd | zaterdag 5 januari 2019 @ 03:19 |
Afgelopen avond 'even' naar Venlo geweest voor de Alpen Expres. Om 21.15u kwam de trein aan vanuit Blerick: Van Den Haag HS tot Venlo is het Railexperts 9901 die de trein trekt. Nog altijd is deze loc in de Locon-kleuren gestoken, de enige aanpassing is de verticale sticker op de zijkant. Aangezien een 1600 voorbij voorbij Venlo niet zoveel meer doet werd deze verwisseld voor een 110. Vlak voor vertrek om 21.47u (+17) deze foto, de VIRM reed gelukkig net weg: In Venlo maakt de Railexperts 9901 plaats voor de al weer ruim 52 jaar oude 110 428 van Train Rental International die de trein verder Duitsland in zal slepen. | |
dennistd | zaterdag 5 januari 2019 @ 18:21 |
Eerste ritje in SNG nu (eerste klas). Kan er nog niet echt blij van worden: stoelen staan veel te rechtop, het zitvlak is te kort en de stoelen zijn erg smal, terwijl er zeeën van ruimte is in het gangpad. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2019 @ 19:26 |
Wanneer gaan ze op welke trajecten rijden? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 januari 2019 @ 19:28 |
op dit moment rijden ze op Den Haag CS - Haarlem. Volgens mij per februari ook tussen Leiden en Hoorn Kersenboogerd. Daarna volgen Leeuwarden-Meppel en Groningen-Zwolle. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2019 @ 20:07 |
EN wanneer komen ze bij mij in de buurt? ![]() #TeamTamtak | |
dennistd | zaterdag 5 januari 2019 @ 20:10 |
Voorlopig nog DDAR. En als daar eruit gaat zal het wel SGM worden... | |
MTL | zaterdag 5 januari 2019 @ 20:10 |
2e klas is beter. Maar, je hebt wel een extra leuning tussen de stoelen ![]() | |
trein2000 | zaterdag 5 januari 2019 @ 20:19 |
Lekker dan, grof geld betalen en dan toch slechtere stoelen ![]() | |
MTL | zaterdag 5 januari 2019 @ 21:26 |
Tja, het was de keuze van de reizigers tijdens de stoelentest op Rotterdam. | |
Peter | zaterdag 5 januari 2019 @ 21:40 |
Mochten alleen klanten met een 1e klas kaartje kiezen voor de 1e klas? Of ook de 2e klas-reizigers die een 1e klasse maar onzin vinden? | |
James1988 | zaterdag 5 januari 2019 @ 22:11 |
Iedereen kon alle stoelen uitproberen. Dat de Fainsa Sophia als beste uit de test is gekomen verbaast mij ten zeerste, overal waar dat ding gebruikt wordt hoor ik niks dan klachten. Sommige vervoerders zijn inmiddels al begonnen met het vervangen van de stoelbekleding/-padding in de hoop dat de reizigers daar blij mee zijn. | |
MTL | zaterdag 5 januari 2019 @ 22:28 |
Ze zitten best OK, zeker voor een sprinter, maar je moet wel in de juiste houding zitten. Daar hou ik persoonlijk ook niet zo van. Ik zit vaker wat lui onderuitgezakt, en daarvoor is de 2e klas stoel beter, omdat die net iets minder die houding afdwingt. Voor de rest zit de stoel wel gewoon goed. Commentaar van reizigers lijkt te variëren van 'neutraal/geen mening' tot positief, met een aantal mensen die de stoelen echt afgrijselijk vinden zitten. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2019 @ 22:29 |
ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat de stoelen nu behoorlijk stijf zijn, want nieuw, en over 20 jaar moeten ze nog steeds enigszins OK zitten. | |
James1988 | zaterdag 5 januari 2019 @ 22:36 |
Ja, dat is ook zo. En de stoelen zijn ontwikkeld volgens de meest recente normen en eisen, waarin ook allerlei eisen worden gesteld aan ergonomie en gezonde ruggen. Als je erin zit zoals de ontwerpers het bedoeld hebben is het vast een prima stoel voor het soort trein waar hij in is geplaatst. Ik vind de stoelen die in de FLIRT zitten trouwens prima geslaagd. Daar kun je ook onderuitgezakt nog prima in reizen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 januari 2019 @ 23:15 |
Ik vind juist dat je in die Flirt stoelen (NS niet bekend mee, alleen Keolis en Eurobahn en Abellio NRW) gedwongen wordt om in een ergonomische positie te zitten waar ik dan weer niet zo goed mee kan leven. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2019 @ 23:20 |
De conclusie tekent zich langzaamaan af dat modern spoormaterieel gewoon niet bedoeld is voor onderuitgezakte tamzakken ![]() | |
dennistd | zondag 6 januari 2019 @ 00:12 |
Zo zie je ze vrijwel nooit in het oosten en zo zie je er ineens twee in één trein. Vandaag reed RRF met maar liefst twee Class 66's een keteltrein van Rotterdam naar Bad Bentheim. Dankzij een spotmelding in Amersfoort was ik nog precies op tijd om in Deventer mijn reis een half uurtje te onderbreken voor dit niet alledaagse duo Hommels (561-04 en 561-05) dat hier door het station van de koekstad komt gereden. | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2019 @ 11:20 |
Ik was juist positief verrast door de stoelen en beenruimte in de nieuwe sprinter (tweede klasse tho). | |
Salatrel | zondag 6 januari 2019 @ 11:26 |
Heeft “de reiziger” die stoelen niet zelf gekozen? Of was dat voor de icng? | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2019 @ 11:36 |
Nee voor de ICNG laten ze het personeel de stoelen kiezen. Comfortabel sudokuën is wel top prio natuurlijk ![]() | |
Salatrel | zondag 6 januari 2019 @ 11:38 |
deze grap is inmiddels zo uitgemolken dat het een beetje van het niveau Soundos is | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2019 @ 11:41 |
Leeft die nog? | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2019 @ 11:57 |
Ja weet ik ![]() | |
MTL | zondag 6 januari 2019 @ 13:50 |
ICNG is het geen publieke test geweest, maar wel een grote representatieve groep reizigers, meende ik. Als de stoelen in het uiteindelijke product zitten zoals in de mock-up (ik meende dat er nog een paar kleine wijzigingen zouden worden aangebracht, maar dan vooral aan het ontwerp van de bekleding, niet zo zeer aan de stoel), dan is er weinig te klagen. Het is een nieuwe versie van dezelfde stoel die ook nu in de ICM/ICR/Thalys zit (dat Highspeed MD ding van Compin), met een betere padding (dus een zachtere zit) en een verbeterde formfactor: de stoel pakt beter in de rug en is enigszins gebogen naar de zijkanten, voor optimale steun, ook aan de zijkanten van de rug. Beenruimte in de ICNG is riant te noemen (meer dan in ICM/ICR, ook in 2e klas). 1e klas heeft een verstelbare stoel en voetensteun en nog meer beenruimte. Maar goed, je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Er zullen ook bij de ICNG ongetwijfeld mensen zijn die gaan klagen over de stoelen omdat die voor hun niet fijn zit. | |
derLudolf | zondag 6 januari 2019 @ 13:57 |
Dat klinkt wel als een prima stoel ![]() | |
MTL | zondag 6 januari 2019 @ 14:42 |
Wacht maar af tot je er echt in hebt gezeten... Misschien vind je het wel helemaal niets ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2019 @ 14:46 |
Op welk traject gaat de ICNG rijden in het begin dan? | |
MTL | zondag 6 januari 2019 @ 14:52 |
In de ICD Amsterdam - Rotterdam en daarna Amsterdam - Breda. Eind 2021 moeten alle ICD treinen met ICNG rijden en worden (zoals vereist in de concessie) ook de rijtijden versneld. Daarna volgen de IC treinen Den Haag - Groningen/Leeuwarden en Den Haag - Eindhoven. Een beetje afhankelijk van de plannen van de overheid voor de nieuwe HRN concessie komt daar nog de IC Amsterdam - Brussel bij met treinstellen geschikt voor België, maar dat is dus nog altijd niet zeker. [ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 06-01-2019 14:58:59 ] | |
DeaDLocK2K | zondag 6 januari 2019 @ 15:05 |
https://www.nu.nl/binnenl(...)e-politie-inzet.html | |
Peterselieman | zondag 6 januari 2019 @ 15:05 |
Station Zwolle ligt deels plat op last van de politie. Passagiers zijn door een arrestatieteam uit de trein gehaald en een iemand is opgepakt https://www.rtvoost.nl/ni(...)t-reiziger-uit-trein | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2019 @ 15:44 |
Twee iemanden zijn zelfs opgepakt. Er gebeurt weer eens wat in Zwolle ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 januari 2019 @ 16:49 |
In totaal zelfs 5 man opgepakt in Zwolle, waaronder iemand met een bijl. De drie gebeurde incidenten staan los van elkaar | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2019 @ 16:53 |
"voor zo ver nu bekend" | |
DeaDLocK2K | zondag 6 januari 2019 @ 17:23 |
Is het volle maan ofzo? | |
trein2000 | zondag 6 januari 2019 @ 17:27 |
![]() | |
Frozen-assassin | zondag 6 januari 2019 @ 17:40 |
https://www.nu.nl/259700/(...)trein-in-zwolle.html Beelden; zwaarbewapend arrestatieteam koekoek | |
Bitlord | zondag 6 januari 2019 @ 17:48 |
Stellen bestellen, geschikt voor België, staat toch los van de HRN-concessie? De HRN-concessie omvat die verbinding toch niet of zie ik dat verkeerd? Als NS trouwens de concessie voor de binnenlandse diensten op de HSL verliest, dienen de ICNG-stellen dan overgedragen te worden aan de nieuwe exploitant? | |
b2py | zondag 6 januari 2019 @ 18:19 |
Dat is juist de uitdaging, het is geen onderdeel van de concessie. Oftewel, wat gebeurt er met de stellen als NS de concessie niet krijgt. | |
MTL | zondag 6 januari 2019 @ 18:20 |
De HRN concessie bevat een clausule voor de verbinding naar Brussel, dus vandaar. Ik geloof dat er ook iets in stond dat NS zorg moest dragen dat de verbinding zonder onderbreking voortgezet moest kunnen worden (en dus moest zorgen voor materieel dat eventueel door een nieuwe vervoerder gebruikt kan worden, indien gewenst). Iemand met meer details, voel je vrij om te verbeteren of aan te vullen ![]() Alle treinen van NSR/NS Int worden geleased. Ik gok zomaar dat NS eenvoudigweg een contract heeft met de diverse leasemaatschappijen tot einde concessie, met een intentie tot het verder leasen bij een hernieuwde concessie. Als Arriva (om maar wat te noemen) de boel over neemt in 2025, dan kunnen zij dus gewoon die treinen leasen. Edit: die twee stellen voor België zijn verder niet heel spannend: die worden na het testen en de toelating opgenomen in de binnenlandse pool en ook als zodanig behandeld. Buiten de technische verschillen zijn er niet heel veel rare dingen. De stellen hebben iets meer fietsplaatsen (16 tegen 12) en iets meer bagagerekken, dus het aantal zitplaatsen is iets minder (431 voor de ICNG-B tegen 441 voor de ICNG). [ Bericht 10% gewijzigd door MTL op 06-01-2019 18:42:15 ] | |
James1988 | zondag 6 januari 2019 @ 18:34 |
De concessie HRN 2015-2025 bevat een verplichting tot het rijden van een intercity naar Brussel, in maximaal 194 minuten. Dat NS alvast twee stellen heeft besteld voor België is meer een stukje voorzorg: door nu alvast te bestellen en toelating geregeld te krijgen kan men later besluiten tot bijbestellen van hetzelfde materieel, ook als de technische eisen voor nieuw materieel rond die tijd gewijzigd zijn. | |
JDude | zondag 6 januari 2019 @ 19:05 |
Ik stond vandaag op station Voorburg (wat een treurnis trouwens) en bedacht me dat het waarschijnlijk het enige station is dat tussen twee stations van een buurstad in ligt. Of niet? | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2019 @ 19:05 |
KOEKOEK ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2019 @ 19:07 |
Wat bedoel je? ![]() | |
Janneke141 | zondag 6 januari 2019 @ 19:09 |
Tussen Den Haag en Den Haag. Duivendrecht ook. Sterker nog, die ligt tussen drie stations van een buurstad in. | |
JDude | zondag 6 januari 2019 @ 19:12 |
Oh ja, 020 even vergeten ![]() | |
Janneke141 | zondag 6 januari 2019 @ 19:13 |
En als bonus: het nog steeds bestaande stationsgebouwtje van Oosterbeek-Laag ligt tussen Arnhem en Arnhem-Zuid in. | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2019 @ 19:17 |
oh tussen 2 stations van DEZELFDE buurstad, ja dat zie je niet vaak idd ![]() ![]() | |
b2py | zondag 6 januari 2019 @ 21:52 |
Maat van mij meldt dat tussen Castricum en alkmaar een cabine is ontploft(?)? Trein staat stil. Stuurhuis opgeblazen zegt HC. Uit voorzorg stilstaan. Trein begint daarna te rijden. | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2019 @ 21:53 |
met ontplofte cabine en niet meer bestaand stuurhuis. Ik denk het niet ![]() | |
JDude | zondag 6 januari 2019 @ 21:55 |
Goed verhaal, lekker kort. | |
b2py | zondag 6 januari 2019 @ 21:56 |
Ja ik denk dat het wel meevalt, zie weinig bijzodners op P2000 ook | |
nijnja | zondag 6 januari 2019 @ 22:09 |
Schaar je Zwolle er dan ook onder? Kampen (/zuid) ![]()
| |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2019 @ 22:17 |
Het is blijkbaar iets extreem moeilijks om te snappen. | |
MTL | zondag 6 januari 2019 @ 22:20 |
Edit: nevermind. Kan nooit dat probleem zijn geweest met zo'n korte oplostijd. | |
Peterselieman | zondag 6 januari 2019 @ 22:30 |
Het lijstje van twee stations in een stad waartussen je alleen kunt reizen via een andere plaats is ook niet zo lang. Kampen - Kampen Zuid via Zwolle Veenendaal - Veenendaal de Klomp via Utrecht Geleen Oost - Geleen-Lutterade via Sittard Eygelshoven - Eygelshoven Markt via Heerlen (als die weer gaat rijden) Diemen - Diemen Zuid via Weesp | |
Peter | zondag 6 januari 2019 @ 22:46 |
Hoeveel stations met totaal verschillende namen zijn er binnen 1 gemeente? Zoals Heino/Raalte; Olst/Wijhe Veel gemeenten hebben er een handje van om stations te hernoemen na een herindeling ( zie Deventer Colmschate) | |
Janneke141 | zondag 6 januari 2019 @ 22:52 |
Na al die herindelingen, genoeg. Heel Friesland heeft geloof ik nog 5 gemeentes, dus leef je uit. En je opmerking over Colmschate snap ik niet, dat heeft (althans sinds het bestaan van de huidige halte) altijd zo geheten. | |
James1988 | zondag 6 januari 2019 @ 23:16 |
Wees blij dat het geen Deventer Sportpark is gaan heten na de opening van die kunstijsbaan ![]() | |
dennistd | maandag 7 januari 2019 @ 06:43 |
NS start eind deze maand een proef met inchecken met de bankpas ipv ov-chipkaart: https://www.tubantia.nl/b(...)et-bankpas~a50b3ca1/ | |
Fred | maandag 7 januari 2019 @ 16:10 |
P2000 meldt brand bij Rotterdam Centraal. De brandweer kwam hier (Weena) ook net met gillende sirenes voorbij. Iemand meer nieuws? | |
James1988 | maandag 7 januari 2019 @ 16:21 |
RTV Rijnmond meldt dat er rook uit een trein op spoor 4 komt. https://www.rijnmond.nl/n(...)n-Rotterdam-Centraal | |
ziggyziggyziggy | maandag 7 januari 2019 @ 22:50 |
Ben een beetje aan het kloten met de treindata die je bij NDOV kan verkrijgen. Dit is een eerste experimentje. Niet alles klopt nog, zie bijvoorbeeld de rechte lijn van Zwolle naar Assen die de IC neemt. [ Bericht 7% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 07-01-2019 22:55:38 ] | |
Bitlord | maandag 7 januari 2019 @ 22:50 |
Dat er behoefte is aan zoiets dergelijks blijkt uit de statistieken uit London waar de helft van de voltariefreizen op een dergelijke wijze wordt betaald. Het is in wezen ook niet meer vol te houden waarom het behalve technische beperkingen nodig zou zijn om zo'n blauwe anonieme OV-chipkaart aan te schaffen vooraleer je ook maar een meter kan reizen. Wellicht scheelt het ook flink wat transacties bij de pinterminal voor de losse verkoop in de bus. Die is erg traag en zorgt voor onnodig oponthoud tijdens ritten. https://www.google.com/ur(...)ust=1546983834844216 | |
DeaDLocK2K | maandag 7 januari 2019 @ 22:54 |
fapfapfapfapfap <3 | |
James1988 | maandag 7 januari 2019 @ 23:00 |
Grappig om het netwerk zo tot leven te zien komen. ![]() | |
MTL | maandag 7 januari 2019 @ 23:13 |
Gaaf gemaakt! | |
trein2000 | maandag 7 januari 2019 @ 23:20 |
Goor & Delden | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 8 januari 2019 @ 00:39 |
Ik ben nu live GPS-data aan het loggen om binnenkort hetzelfde te kunnen doen met de daadwerkelijke uitvoering van de dienstregeling. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 8 januari 2019 @ 00:40 |
Groningen en Haren. ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 januari 2019 @ 00:50 |
2 dezelfde letters! | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 8 januari 2019 @ 01:54 |
Die live data is nu te volgen op http://treinmap.ziggyziggyziggy.nl/. Update iedere 30 seconden, niet mobielvriendelijk. [ Bericht 3% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 08-01-2019 02:00:31 ] | |
toblorone | dinsdag 8 januari 2019 @ 12:12 |
Jongens wie is zn schoenendoos vergeten in Utrecht? | |
SevenWonders | dinsdag 8 januari 2019 @ 12:42 |
Het aantal keren dat ik met mijn bankpas ipv mijn OV-chipkaart probeer in te checken is niet meer op 1 hand te tellen, dus ... op zich een goede zaak ... alleen jammer dat de OV-chipkaart voor 9 van de tien ritjes van/voor de baas is en mijn bankpas voor 100% van mijzelf :-) | |
dennistd | dinsdag 8 januari 2019 @ 17:02 |
Nog iemand hier die fulltime stoomtreinmachinist wil worden? https://www.efteling.com/nl/werken-bij/operatie/machinist-652 | |
Salatrel | dinsdag 8 januari 2019 @ 17:15 |
helaas ik kan niet goed tegen grote groepen mensen | |
derLudolf | dinsdag 8 januari 2019 @ 17:39 |
Een VOG, dan laat maar. | |
Maegrim | dinsdag 8 januari 2019 @ 18:25 |
hongerloontje zeg | |
b2py | dinsdag 8 januari 2019 @ 18:30 |
Nou snap ik wel waarom al die medewerkers zo chagrijnig kijken, mijn hemel | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 januari 2019 @ 18:31 |
Want? Keurig salaris lijkt mij. | |
Salatrel | dinsdag 8 januari 2019 @ 18:32 |
Wel elke dag dezelfde kutmuziek | |
derLudolf | dinsdag 8 januari 2019 @ 19:23 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2019 @ 19:47 |
Niks geleerd ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2019 @ 19:48 |
Oh ik nam aan dat het bruto was ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 januari 2019 @ 19:49 |
lijkt me ook bruto. Je krijgt er gehoorschade bij cadeau | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2019 @ 19:52 |
Lijkt me vooral iets voor 65plussers die het niet voor het geld hoeven te doen ![]() | |
James1988 | dinsdag 8 januari 2019 @ 19:52 |
Salarissen worden toch altijd bruto genoemd? Netto is niet te doen. | |
JDude | dinsdag 8 januari 2019 @ 20:02 |
Inderdaad. "Sorry schat, de kinderen hebben even niets te vreten. De stoomtrein reed maar 20 uur deze week." ![]() | |
b2py | dinsdag 8 januari 2019 @ 20:05 |
Voel me zo bevoorrecht | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2019 @ 20:10 |
Wat? Omdat deadlock een hongerloontje een keurig salaris noemt? Je mag zelf ook een mening hebben he ![]() | |
Maegrim | dinsdag 8 januari 2019 @ 20:10 |
De trein rijdt een uurtje, 19 uur kolenmeuk eraf poetsen, onderhoud plegen en kauwgom van het perron steken | |
b2py | dinsdag 8 januari 2019 @ 22:14 |
Ik vind dat hij dat soort zaken altijd erg goed weet ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2019 @ 22:16 |
Jij doet niet meer mee. | |
dennistd | dinsdag 8 januari 2019 @ 22:42 |
Als ik dat loon zo bekijk blijf ik toch liever buscoureur ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2019 @ 22:45 |
Daar waar niemand woont veroorzaak je het minste gevaar ![]() | |
dennistd | dinsdag 8 januari 2019 @ 22:49 |
Volgens die redenatie kan ik beter wel solliciteren: in de Efteling woont immers niemand ![]() | |
James1988 | dinsdag 8 januari 2019 @ 23:25 |
Leuk om naar te kijken: | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 januari 2019 @ 23:44 |
Leuk! Informatief. | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 januari 2019 @ 09:13 |
Er staat een gladde sporen melding op de informatievoorziening. Had ik nog niet gezien sinds de zomer. | |
dennistd | woensdag 9 januari 2019 @ 10:33 |
Genoeg voorbij gekomen hoor: https://www.rijdendetreinen.nl/storingen?reasons%5B%5D=40 | |
Dr_Flash | woensdag 9 januari 2019 @ 21:26 |
Net weer even Rail Away gekeken ![]() ![]() ![]() | |
Salatrel | woensdag 9 januari 2019 @ 21:59 |
het is niet voor niets een eo programma | |
Dr_Flash | woensdag 9 januari 2019 @ 22:13 |
Jawel, maar het wisselt nogal sterk. Het ene seizoen is het echt een treinenprogramma, en een paar jaar later zit er weer een wat hardere griffo hardliner aan de knoppen en dan is het een kerkenprogramma waar ook treinen mogen figureren ![]() | |
Fred | donderdag 10 januari 2019 @ 00:05 |
De Rotterdamse metro kan dat veel beter. Daar kan je straks van Rotterdam via Capelle ad IJssel en Rotterdam en Schiedam en Vlaardingen en Maassluis naar Rotterdam reizen. Zonder overstap. | |
dcm360 | donderdag 10 januari 2019 @ 00:21 |
Niet helemaal. Het stukje Rotterdam -> Capelle -> Rotterdam dat je noemt bestaat niet: de metrolijnen waarmee je dat denk ik bedacht hebt lopen precies langs Capelle ad IJssel en niet er door. | |
DeaDLocK2K | donderdag 10 januari 2019 @ 00:28 |
Wat maakt dat nou uit ![]() | |
Fred | donderdag 10 januari 2019 @ 00:41 |
Dan telt Duivendrecht ook niet, dat ligt gedeeltelijk in Amsterdam. | |
dcm360 | donderdag 10 januari 2019 @ 01:14 |
Daar rijden de treinen nog wel door Duivendrecht, in Rotterdam rijden metro's A en B niet door Capelle. Niet dat het mij echt uitmaakt, daar niet van, ik was slechts benieuwd welk stuk van AB er door Capelle zou gaan, aangezien ik pasgeleden daar nog een stukje met de metro was gegaan. | |
Adrie072 | donderdag 10 januari 2019 @ 11:57 |
![]() | |
Salatrel | donderdag 10 januari 2019 @ 12:32 |
In Rusland rijden de treinen altijd! | |
DeaDLocK2K | donderdag 10 januari 2019 @ 12:40 |
Hmmmmmm Schierker Feuerstein <3 | |
dennistd | donderdag 10 januari 2019 @ 14:13 |
Mooi daarop aansluitend: Machinist van ICE vergeet te stoppen en blijkt dronken | |
dennistd | donderdag 10 januari 2019 @ 14:46 |
Hier nog een video: https://www.mdr.de/sachse(...)2db_zs-d524132f.html | |
Dr_Flash | donderdag 10 januari 2019 @ 15:15 |
![]() Mit diesem Schneefall Dampfzug zu fahren, das ist doch Bahnsen!! ![]() ![]() | |
dennistd | donderdag 10 januari 2019 @ 16:05 |
Ik verstond zijn naam ook eerst verkeerd ja ![]() | |
James1988 | donderdag 10 januari 2019 @ 20:35 |
Mooi staaltje gefaal zojuist op Geldermalsen. Omroep: de sprinter naar 's-Hertogenbosch van 20:18 vertrekt van spoor 4b. De trein stopte echter op 4a. Voor ik en mijn geplande medereizigers op het perron dat doorhadden en bij de trein waren, was er al gesloten en vertrokken. Nu 30 minuten vertoeven op een koud, nat en winderig Geldermalsen. En hopen dat de volgende machinist niet hetzelfde geintje flikt. Ge-wel-dig. | |
b2py | donderdag 10 januari 2019 @ 21:16 |
Ga je toch met Qbuzz verder? | |
GlennQuagmire | donderdag 10 januari 2019 @ 21:22 |
In deze categorie: na de gemeentelijke herindeling heeft de gemeente Het Hogeland 10 treinstations, en is daarmee samen met Amsterdam de gemeente met de meeste stations. Te weten: Sauwerd, Bedum, Winsum, Baflo, Warffum, Usquert, Uithuizen, Uithuizermeeden, Roodeschool en Eemshaven ![]() | |
James1988 | donderdag 10 januari 2019 @ 21:28 |
Naar Breda? ![]() | |
b2py | donderdag 10 januari 2019 @ 21:40 |
Ja heb je het warm | |
James1988 | donderdag 10 januari 2019 @ 21:43 |
Ik ben in de lift gaan staan, die was tenminste nog een beetje warm. En je staat uit de wind. Fun fact: de lift op Geldermalsen gaat na een tijdje uit zichzelf weer omhoog (en nee, er had niemand op de knop gedrukt want de deuren bleven dicht). | |
Janneke141 | donderdag 10 januari 2019 @ 21:49 |
En voor de uitvinding van RandstadRail had Rotterdam er 12 (of 13, als je Stadion meetelt) en Zoetermeer zelfs 14. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 januari 2019 @ 11:51 |
Siemens-Alstom Meet EU’s Vestager Over Troubled Rail Deal https://www.bloomberg.com(...)n-troubled-rail-deal De aangekondigde fusie van de spoorwegactiviteiten van Alstom en Siemens lijkt op serieus wat bezwaren te stoten van de Europese commissie, vooral de argumentatie (concurrentie van de Chinezen) blijkt weinig overtuigend te zijn. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2019 11:52:12 ] | |
Adrie072 | vrijdag 11 januari 2019 @ 12:15 |
Danke. | |
dennistd | vrijdag 11 januari 2019 @ 13:38 |
Nooit geweten dat de punctualiteit in Zweden zo laag was ![]() ![]() | |
heywoodu | vrijdag 11 januari 2019 @ 13:43 |
Dit is zondag in principe mijn route, maar die rode tekst baart me wel flink wat zorgen...mochten er echt problemen zijn zondag, wat zou dan een beetje redelijk alternatief zijn om in Bodenmais te komen?![]() | |
dennistd | vrijdag 11 januari 2019 @ 14:06 |
DB gaat de oude mechanische stellwerke voorzien van spoorbezettingsmelders na diverse zware ongevallen de afgelopen jaren: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,8802844 | |
dennistd | vrijdag 11 januari 2019 @ 14:07 |
Van waldbahn.de:
| |
heywoodu | vrijdag 11 januari 2019 @ 14:10 |
Dat klinkt niet zo best ![]() Van München Flughafen in Plattling komen lijkt dus gewoon zoals gepland te gaan, maar ja, dan moet ik nog naar Bodenmais.. Tijd om te panikeren ![]() | |
dennistd | vrijdag 11 januari 2019 @ 14:20 |
Een alternatief is er niet: de bus naar Bodenmais rijdt niet op zondag. | |
heywoodu | vrijdag 11 januari 2019 @ 14:22 |
Lekker dan. Dus de enige optie is vragen of en hopen dat iemand van mijn hotel in Bodenmais naar Plattling kan komen rijden om me op te halen ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 januari 2019 @ 14:30 |
Je hebt al een kaartje, neem ik aan? Daarbij zit ook een zorgplicht van de vervoerder om jou op je bestemming te krijgen. Dan kan je dus een taxi of bus krijgen. | |
James1988 | vrijdag 11 januari 2019 @ 14:43 |
| |
heywoodu | vrijdag 11 januari 2019 @ 14:43 |
Maar ja, als bussen ook niet of nauwelijks rijden is dat lastig. Dan zou ik dus een taxi moeten nemen (als ik dat in Plattling kan regelen), en dat op een of andere manier moeten declareren bij DB? Ik heb in elk geval het Gasthof in Bodenmais maar een mailtje gestuurd. Het is drie kwartier rijden naar Plattling, met wat geluk kan ik opgehaald worden. Ik heb een klein beetje hoop, twee jaar geleden was ik er ook en de gastvrouw kwam uiterst vriendelijk over. | |
James1988 | vrijdag 11 januari 2019 @ 14:50 |
Je zult bij de Waldbahn (Länderbahn) moeten aankloppen, zij zijn de verantwoordelijke vervoerder op Plattling - Zwiesel - Bodenmais en daar heeft DB als vervoerder niet zo veel mee te maken. Het is het makkelijkste als je het overlaat aan de spoorwegen om jou te vervoeren. Als je zelf dingen gaat regelen kan het zijn dat je claim wordt afgewezen omdat ze zelf ook al iets hadden geregeld. Je hebt in ieder geval ook recht op compensatie bij vertraging onder de normale voorwaarden, ook als er alternatief vervoer wordt geregeld. Dat zou mooi zijn, maar ik zou het in eerste instantie aan de Waldbahn overlaten. ![]() | |
heywoodu | vrijdag 11 januari 2019 @ 14:56 |
Daar heb ik nul ervaring mee, dus ik blijf gewoon doorvragen: hoe gaat dat in de praktijk? Ik reis dan zondag zoals gepland in elk geval van München Flughafen via Landshut naar Plattling (wat zo te zien geen probleem is), en vraag daar op het station om hulp? Zo te zien is het wel een station met een ticketbalie en dat soort zaken. | |
dennistd | vrijdag 11 januari 2019 @ 15:05 |
Als je moet wachten kun je daar goed bij de Yorma's zitten, dat weet ik wel ![]() Maar zoals ik het lees pendelt er één trein tussen Plattling en Deggendorf. Die neem je dus naar Deggendorf. Vanaf daar rijden treinvervangende bussen, maar zonder dienstregeling en met vertraging (hoe kun je vertraging hebben zonder dienstregeling eigenlijk?) | |
James1988 | vrijdag 11 januari 2019 @ 15:05 |
Ja, dat is het eigenlijk. Ga naar het loket en laat je daar verder helpen. Het kan zijn dat dat loket van DB is en dat er geen loket ter plekke is van de Waldbahn, maar dan zal die DB'er je vast wel verder kunnen helpen met op z'n minst een telefoonnummer. De kans is echter vrij groot dat het zondag allemaal weer begaanbaar is hoor. Umgestürzter Bäume moeten ze in 48 uur echt wel weg kunnen halen ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 januari 2019 @ 15:07 |
Op https://www.laenderbahn.com/waldbahn/ is de dienstregeling van de SEV-bussen te vinden. Het lijkt er dus op dat die niet haalbaar is. | |
heywoodu | vrijdag 11 januari 2019 @ 15:09 |
Ik zal in elk geval dit maar even in de gaten houden, dat het op twee verschillende (maar voor mij aansluitende) trajecten raak is vind ik wel zorgwekkend. Het mailtje naar het Gasthof was in elk geval al verstuurd, als die positief zouden antwoorden kies ik gewoon voor het gemak en accepteer ik dat, dat tientje ofzo wat ik dan weggooi door niet met de trein te reizen waar ik wel voor heb betaald boeit me bijzonder veel minder dan het gemak om op mijn bestemming te komen ![]() | |
dennistd | vrijdag 11 januari 2019 @ 15:09 |
Het ligt al zo'n beetje de hele week stil he ![]() Je bedoelt bij die actuele vertrektijden? Dat is gewoon de dienstregeling van de trein namelijk ![]() | |
dennistd | vrijdag 11 januari 2019 @ 15:11 |
Het is daar één netwerk met vergelijkbare lijnen. Met die sneeuwval is er op veel plaatsen ook lawinegevaar waardoor ze niet willen/mogen/kunnen rijden. | |
James1988 | vrijdag 11 januari 2019 @ 15:13 |
Er is zo te zien aan Google Maps een klein stukje gedeeld spoor tussen Plattling - Zwiesel en Zwiesel - Bodenmais. Één omgevallen boom kan dan beide trajecten lamleggen ![]() Oh ![]() Ik ben verder totaal niet bekend in die hoek ![]() | |
heywoodu | vrijdag 11 januari 2019 @ 15:16 |
Als ik naar de huidige situatie kijk (nu vertrekken), zie ik dit:![]() Vanaf Zwiesel zou het dus te doen moeten zijn, evt met een bus. Dan blijft Plattling - Zwiesel nog het probleem. | |
James1988 | vrijdag 11 januari 2019 @ 15:19 |
Lees ook even die Hinweise onderaan. ![]() | |
heywoodu | vrijdag 11 januari 2019 @ 15:20 |
Oh, bus alleen van Böhmhof naar Bodenmais. Wat een gedoe allemaal ![]() | |
Peter | vrijdag 11 januari 2019 @ 16:24 |
Ik tel 46 of 47 treinbewegingen (in of uitrijden). Zou Utrecht westkant drukker zijn? | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2019 @ 16:32 |
nope. Ik kom tot een stuk of 40 per half uur, uitgezonderd cargo en ICE. | |
James1988 | vrijdag 11 januari 2019 @ 17:34 |
Glasgow Central High Level is trouwens een kopstation. Er is nog een ondergronds station met 2 sporen. ![]() | |
heywoodu | vrijdag 11 januari 2019 @ 17:51 |
Ik kreeg een mailtje dat ik morgen het toerismebureau in Bodenmais even kan bellen voor meer informatie over Schienenersatzverkehr. Dat lijkt me dus iets wat 'officieel' geregeld wordt, vanuit de Waldbahn in dit geval? Bussen, als ik het goed begrijp. | |
James1988 | vrijdag 11 januari 2019 @ 17:57 |
Ja, correct. Er wordt voor vervangende bussen gezorgd. | |
dennistd | vrijdag 11 januari 2019 @ 18:00 |
Idd bussen, zo staat het ook op de site. | |
b2py | vrijdag 11 januari 2019 @ 18:07 |
16+24+20 per uur, dusseh 8+12+10 is minder eah | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2019 @ 18:20 |
Klopt die rekensom wel? Ik kom uit op: 24 (Overvecht) + 28 (Maarssen) + 28 (Woerden) = 80 bewegingen per uur aan de westzijde als minimum. | |
b2py | vrijdag 11 januari 2019 @ 18:31 |
8 Hilversum, 8 Bilthoven, 10 Bijlmer 4 Breukelen 10 Woerden, per uur per richting. IC + Sprinter. | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2019 @ 18:41 |
ik kom per richting op andere getallen uit: 4 Hilversum, 4+4 Bilthoven, 10+4 Maarssen, 10+4 Woerden per uur per richting. IC + Sprinter = 40 per uur per richting | |
b2py | vrijdag 11 januari 2019 @ 18:48 |
Is allebei 40 though :-P | |
heywoodu | vrijdag 11 januari 2019 @ 19:06 |
Mooi, hopelijk zijn die ook gewoon netjes te vinden op de stations zelf en is een en ander duidelijk aangegeven ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2019 @ 20:21 |
Rail Away heeft het 20.00 uur journaal gehaald ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2019 @ 20:23 |
In Delft doen ze niet mee met de parktrend, want Delft Zuid wordt Delft Campus https://www.omroepwest.nl(...)et-revolutionair-dak | |
dennistd | vrijdag 11 januari 2019 @ 20:25 |
Campuspark ![]() | |
dennistd | vrijdag 11 januari 2019 @ 20:48 |
Flinke klapper tussen trein een vrachtwagen bij Leeuwarden Achter de Hoven vanavond: https://www.lc.nl/friesla(...)warden-24052575.html | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2019 @ 20:56 |
Die GTW is flink beschadigd. Is gebeurd op de bedrijfsoverweg ... | |
Ireyon | vrijdag 11 januari 2019 @ 21:12 |
Het is in Duitsland hè. Misschien in 2021 dat er weer treinen rijden. | |
James1988 | vrijdag 11 januari 2019 @ 21:13 |
Is die Friesenbrücke nou al eens gerepareerd? ![]() | |
Frozen-assassin | vrijdag 11 januari 2019 @ 21:17 |
Niet voor 2024 gr gr DB | |
Viezze | vrijdag 11 januari 2019 @ 22:02 |
Ik zag het ook ![]() ![]() | |
heywoodu | vrijdag 11 januari 2019 @ 22:02 |
Bedankt voor de hoop.
| |
James1988 | vrijdag 11 januari 2019 @ 22:06 |
Weersomstandigheden kunnen natuurlijk altijd roet in het eten gooien... BBC Weather: Europe BRACES as NEW weather system to bring 'DEADLY SNOW | |
b2py | vrijdag 11 januari 2019 @ 22:48 |
Britten hebben niets te zeggen over Europa, FAKE NEWS | |
Dr_Flash | vrijdag 11 januari 2019 @ 23:08 |
Wat | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2019 @ 23:31 |
Die GTW 2/6 is goed stuk![]() https://twitter.com/Andre_Kooistra/status/1083811644214599681 | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2019 @ 23:35 |
De verwachting nu is dat er tot morgenmiddag 16.30 uur geen treinen rijden. | |
derLudolf | vrijdag 11 januari 2019 @ 23:48 |
Als ik de link wil openen zegt Twitter "er is iets mis" Ja, dat ik ook al gezien aan de foto ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 januari 2019 @ 23:57 |
Pffff ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 11 januari 2019 @ 23:57 |
Ik ben heel blij dat Rail Away even genoemd werd want ik kijk nu de herhaling en ik geniet er heel erg van! | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:05 |
Ik ben net thuis, schakel net in ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:06 |
HOLY FUCK ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:07 |
ik ga kijken zo lang ik het vol houd ![]() | |
James1988 | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:11 |
Zo, dit zijn al oude beelden. Ondergrond station Delft is al 4 jaar open ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:11 |
Delft Hbf bovengronds ![]() | |
James1988 | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:12 |
Mooi was die tijd ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:13 |
Willemsviaduct? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:13 |
Jottejdam! | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:14 |
Next up: Peru ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:15 |
Ik zou echt betalen voor al die afleveringen op DVD. Maar alleen als ik ze állemaal kan krijgen. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:15 |
Playlist:
| |
James1988 | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:17 |
Ik ben daar afgelopen mei geweest. Mooi gebied. En een verrassend moderne organisatie. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:18 |
ik wil eigenlijk alles zien ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:19 |
Het is allemaal met terugkijks. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:21 |
NEE NU ![]() /slaapzak haalt | |
boriq | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:25 |
de stuurtafel: ![]() https://twitter.com/andy_wiemer/status/1083859016038711301 | |
James1988 | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:26 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:27 |
Same! Hele warme SUSE deken <3 | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:27 |
En een warme Henk opeens! | |
James1988 | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:27 |
Ik hoef niet te weten hoe het met jouw Henk gaat ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:28 |
Fles heeft vast wel een foto van 'm. Ik ook maar geen zin om te zoeken. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:29 |
Henk is een kat. Ik wil ook een kat ![]() | |
James1988 | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:30 |
Ik zit ook wel eens te denken aan een kat. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:33 |
ff voltrappen, dit verdient een nieuw topic ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:34 |
koekoek dodo ![]() | |
James1988 | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:34 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:34 |
Vol ![]() |