SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[flickr]https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/3955053773[/flickr]![]()
Het hoogtepunt van 2018 is eigenlijk in één woord samen te vatten: Rijbewijs! Tussen de rijlessen door konden ook nog een aantal buitenlandtrips gemaakt worden. Een koude maar zonnige winter en een verder bizar zonnig verlopen jaar zorgden uiteindelijk voor een productief fotojaar.
Januari
Het jaar begon met een zondagse wandeltrip rond Kropswolde voor onder andere de lege dolime-trein, die dit jaar voor het laatst door DB Cargo gereden wordt. De maand werd verder gevuld met een kille zaterdag omleidingen over Venlo, twee zonnige zondagen Maaslijn en tot slot een zondagje Holten. De keuze van de maand valt uiteindelijk op de intermodale trein Gallarate-Lutterade die sinds december 2017 door Captrain van tractie wordt voorzien.
Als gevolg van een aanrijding van de blauwe G1206'en die in Venlo gestationeerd waren, werd de geel/groene 1796 in het overgrote deel van 2018 de stamlok voor het rijden van de zgn Busto-shuttles over de Maaslijn. Op zondag 14 januari 2018 ontstond bovenstaande plaat in Reuver "achter de LIDL". Inmiddels is deze plaat niet meer mogelijk: er staan nu hekken en de zondagochtend trein naar Lutterade rijdt uren vroeger.
Februari
Terwijl Februari koud en grijs begon, werd de tweede helft koud en zonnig! Er werd vrij genomen van het werk om meer te kunnen hobbyen in voornamelijk Limburg, waar veel klassiekers van het lijstje gestreept konden worden: Captrain met gasjes, de zwarte Lineas 77, de bonte dolimeset met 6400, de UBC-trein, De Verona LKW-Walter van DBC, de Cargobeamer en de dagkalk. Toch viel de keuze op een van de mooiste locomotieven in dienst bij onze vrienden uit België: Lineas.
Lineas heeft de gasketeltreinen tussen Dormagen/Marl en Geleen-Lutterade van RTB Cargo overgenomen. Eind februari werd hier de 513-10 in Lineas kleurstelling voor ingezet. Deze lok kan niet over de Maaslijn rijden waardoor de route via Eindhoven gekozen wordt. Omdat rond Weert veel bouwhekjes stonden werd op 22 februari bij Sint Joost gepost om de vertraagde trein uit Marl vast te leggen.
Maart
In maart werd de ingraving bij Oldenzaal compleet vrijgemaakt. Het zorgt tot op de dag van vandaag voor een invasie van fotografen. In een verder rustig verlopende maand werd eerst het theorie-examen rijbewijs B gehaald alvorens de tweede helft van de maand enige foto's gemaakt konden worden. Het hoogtepunt van deze maand bleek helaas van korte duur: proefvervoer van RRF op de as Maasvlakte-Blerick.
Bijkomend voordeel: de trein reed met een van de drie zeer fraaie "Hommels" in dienst bij RRF. Op maandag 19 maart werd in vroeg ochtendlicht de 561-03 bij Horst-Sevenum vastgelegd. Lang hield dit vervoer helaas niet stand.
April
In April stond de eerste buitenlandtrip op het programma, naar de KBS310 tussen Hannover en Magdeburg. We werden onder andere verwend met Deltarail, de gouden HSL 185. de PRESS Holzroller en de 232 van de LEG in voormalige DR-kleurstelling. Ook kon ik eindelijk de eerste zonplaat maken van de vlaggenlok van LTE met NL vlag voorop. Toch valt de keuze van de maand op iets veel dichter bij huis:
Rheincargo rijdt tot vier keer per week treinen met vervuilde grond vanuit Basel Birsfelden Hafen naar Veendam. Per vrachtwagen worden de containers vervolgens in de Eemshaven gelost. Op maandag 16 april vertrok de DE668 met een lege trein uit Veendam naar Basel en kon hier bij Kropswolde worden vastgelegd.
Mei
In mei werd er alleen in Nederland gehobbyd. Zo konden er weer een aantal zaken van het lijstje gestreept worden: Captrain met GEFCO, Rheincargo Menath, LTE Chengdu, Metrans via Bentheim en de Pon bediening door DB Cargo. De keuze voor foto van de maand valt op een vervoerder die sinds de zomer van 2017 actief is in Nederland: Rail Force One.
Meester Vince reed op dinsdag 8 mei een stookolietrein uit Tsjechië van Bad Bentheim naar Pernis. Vanaf Amersfoort werd de Locon 9802 in opzending meegenomen. Door een aanrijding bij Tilburg werd op het laatste moment de dienstregeling aangepast en werd zodoende via Gouda gereden.
Juni
In juni stond de jaarlijkse zomertrip op het programma en deze ging, wederom, naar de KBS310. Deze lijn is zo veelzijdig dat je elke keer wel weer nieuwe treinen ziet. Zie daar maar eens een keuze uit te maken... Net niet geworden zijn: PKP met cokes, EVB met BLG, MEG met gasketels, HSL met auto's, LTE Flying Dutchman met Poznan, SRI 145 iov HSL, de laatste keer RBH 143 of CD Cargo met KLV.
Inmiddels heeft RTB Cargo een behoorlijk aantal fraai bestickerde locomotieven, maar dat was in het begin van dit jaar wel anders. Enig hoogtepunt was de 193 875 "Connecting Europe". Uitgerekend deze lok reed op 5 juni 2018 een suikertrein van Leipzig naar Aachen en kon zo bij Woltorf worden vastgelegd.
Juli
In Juli stond de jaarlijkse zomervakantie met de vrouw voor de deur. Met de auto ging het naar Luxemburg, de Eifel en de Rijn. Ondanks dat er aan de Rijn enkele fraaie fotopunten vanuit de wijnbergen met goederentreinen konden worden omgezet, valt de keuze deze maand op het getrokken materieel in Luxemburg. De eerste dagen van de vakantie waren nog enigzins wisselvallig kwa weer. Geen regen, maar wel veel wolken.
Tijdens een dagje Luxemburg-stad kon een bezoek aan het viaduct du Pfaffenthal niet uitblijven. Ondanks de vele wolken wist de zon toch kortstondig door te breken toen CFL-lok 3014 met IC 112 uit Liers Luxemburg-stad binnenreed.
Augustus
Terwijl al wekenlang 15 augustus D-Day zou gaan worden voor wat betreft het halen van het rijbewijs, besloot ik nog van het mooie weer te gaan genieten in de laatste week van mijn vakantie. Als je van moderne locomotieven houdt ben je in het Maintal op de juiste plek. De vele Vectrons, met enige regelmaat ook in een fraaie kleurstelling, vliegen je om je oren. Al jarenlang staat de uiterst fraaie ochtendstek bij Himmelstadt vanuit de wijnbergen op de lijst, maar het kwam er maar niet van. Nu bood zich die kans wel en dus moest ik hem meteen maar alle ochtenden volledig uitmelken.
Het hoogtepunt was ongetwijfeld de Stille Nacht-Vectron van SETG, die met een beladen houttrein onderweg was van Göttingen naar Kufstein.
September
In september werd nog een meerdaagse trip naar het oosten van Duitsland gemaakt. Hoofddoel was het dieselgeweld rond Bernburg. Op de heenweg kon onder andere de kaliloogtrein van EBS worden vastgelegd en werd de middag keurig netjes afgesloten met een fraaie optocht in Ovelgünne. Na anderhalve dag dieselen werd de trip afgesloten bij de DDR overweg in Güterglück. Omdat de gehoopte bolle neus van Strabag niet reed (niet dat een 232 nou minder leuk is) valt de keuze deze maand op het beste van je van PRESS krijgen kan: de Holzroller:
De 242 001 reed op dinsdag 18 september 2018 een ARS Altmann-trein van Zwickau-Mosel naar Bremen en kon onder perfecte omstandigheden worden vastgelegd in de boog bij Ovelgünne.
Oktober
Nadat ik half augustus mijn rijbewijs gehaald had maakte ik diverse kleine uitstapjes in de buurt. Half oktober werd er op een zaterdag erg mooi weer voorspeld waardoor ik besloot mijn eerste echte hobbytrip met de auto te maken. De dag begon langs de Emslandlijn bij Bernte.
Vaste prik op zaterdagochtend is de Zwitserse goederenvervoerder Widmer Rail Services (WRS) die tussen Holthausen en Basel kerosinetreinen rijdt. Op 13 oktober had ik geluk toen men de van SBB overgenomen 421 381 zette.
November
Een spoorlijn dwars door een bosrijke omgeving levert in november meestal een fraaie herfstplaat op. Ondanks dat de Betuweroute inmiddels ruim 10 jaar in dienst is kiezen diverse vervoerders ook in 2018 voor de grensovergang Venlo, tot groot genoegen van menig hobbyist. Zo zijn er ook op dagen zonder omleidingen nog voldoende goederentreinen in het bos bij Venlo te fotograferen. Op zaterdag 10 november 2018 waren de bladeren aan de bomen op hun mooist gekleurd.
Rheincargo reed in de herfst van 2018 voor een periode van een anderhalve maand bijna dagelijks treinen met cokes tussen Bottrop en de Sloehaven. De lege retourtrein kon met de DE67 aan kop worden vastgelegd bij vertrek uit Venlo.
December - bonus Augustus
Na een zeer zonnig verlopen jaar bleek december vooral grijs en grauw te verlopen. Daarom een bonusplaat van augustus. Het betreft een van de eerste foto's die ik gemaakt heb met behulp van de auto. Leeuwarden-Friesland was in 2018 de culturele Hoofdstad van Europa. In augustus 2018 kwamen de reuzen van Royal de Luxe naar Leeuwarden. Dwars door de binnenstad zorgden de metershoge reuzen voor drie dagen aan onvergetelijke beleving met hun voorstelling Grote Schaats in het IJs. Als gevolg van de verwachte toestroom van de vele reizigers werden vier GTW's uit Limburg tussen Leeuwarden en Sneek ingezet.
Op vrijdag 17 augustus 2018 was er de meeste ruimte voor de zon en kon dit plaatje gemaakt worden bij het binnenrijden van Leeuwarden.
Via deze weg wens ik een fijn uiteinde toe en een gelukkig, gezond en mooi hobbyjaar 2019 toe!![]()
Op de valreep kon op 28 december dan toch een bijzondere plaat in december gemaakt worden, en wat voor een...
De NS-locserie 1300 is een elektrische locomotief die tussen 1952 en 2000 werd ingezet door de Nederlandse Spoorwegen. De 1304 en 1315 werden vanaf zomer 2015 verhuurd aan goederenvervoerder HSL Logistik. De 1304 werd bruin geschilderd, met vier oranje horizontale strepen, en kwam in dienst in november 2015. In februari 2016 werd de loc defect aan de kant gezet met een vaststaande as/tractiemotor.
De fraaie locomotief is nog altijd in eigendom van de werkgroep Klassieke Loks 1501 en in beheer van Fairtrains. In 2018 kwam het langverwachte en gehoopte nieuws dat de 1304 volledig hersteld was. Na enkele succesvolle proefritten werd de loc, nog altijd in HSL kleuren, op vrijdag 28 december 2018 ingezet voor Rail Force One. De eerste echte commerciële rit sinds het herstel.
In sombere en donkere weers- en lichtomstandigheden doorkruiste de fraaie locomotief rond het middaguur met een half beladen GEFCO autotrein de Veluwe en kon in de ingraving van Assel door vier fotografen worden vastgelegd. ITL Deutschland zal de trein in Bad Bentheim overnemen en richting Tsjechië rijden. Het is te hopen dat de lok in 2019 vaker voor commerciële doeleinden ingezet zal worden.![]()
Het AD heeft een stukje over de grondverkoop van de NS. Daar word je niet vrolijk van ...
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-ammehoela~aee9cf8bAltijd onderweg naar het avontuur![]()
ZO zo, ben je eindelijk 18 ja?quote:Op zaterdag 29 december 2018 10:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Het hoogtepunt van 2018 is eigenlijk in één woord samen te vatten: Rijbewijs!![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik heb ook maar weer een jaaroverzicht in elkaar gezet:
JanuariMijn spoorse jaar begon ook met het nieuwjaarsrondje, hier een plaatje van de IC die ons naar Rzepin bracht.
FebruariEen lekker winters plaatje uit Bohinjska Bistrica, Slovenië.
Maart
In Maart ging ik een dagje op en neer naar Wuppertal om een ritje te maken met de nieuwe voertuigen van de Schwebebahn. De tekst Bitte nicht einsteigen! is helaas nu weer erg actueel, het zweefverkeer ligt voorlopig stil nadat er een stroomrails naar beneden viel)
April
In april bracht ik twee weken door in Groot-Brittannië, reizend in de eerste klas (i.v.m. gratis voedsel enzo) en dan bij voorkeur met High Speed Trains. Inmiddels een historische opname want Virgin rijdt hier niet meer (deze treinen nog wel maar dat zal ook niet lang meer duren).
Mei
In mei een lange rit met hondekop 766, de Zuid-Beverland Express van Amersfoort (hier op de foto) naar Goes.
JuniNiet heel veel spannends gedaan deze maand op treingebied, maar ik was wel een keertje in België, en zag deze dieseltjes in Mol
Juli
In juli was bij de Stoomtram Hoorn-Medemblik het Bello-festival. Hier arriveert de naamgever van dit festival in Wognum-Nibbixwoud
Augustus
Uitzicht vanaf het stadhuis van Stockholm, met op de brug een X2000.
September
Een Lastochka (Russische Desiro) in station Lokomotiv aan de grote ringlijn rond Moskou
Oktober
Op een zonnige dag eind oktober bij de Mid-Hants Railway (aka Watercress Line) komt een stoomtrein aan rijden bij station Ropley.
November
De SSN nam in november afscheid van de 65 018 als hoofdlijnlocomotief met een lange rit naar de VSM. Hier de loc in actie met een goederentrein bij Loenen.
December
Ik sloot het jaar af met een ritje in de nieuwste aanwinst van de Nederlandse Spoorwegen, de SNG, van Den Haag naar Haarlem.
[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 30-12-2018 03:44:01 ]![]()
je decemberplaatje is stuk![]()
Voor de rest gave platen hoor! Ik wist niet dat je dat stadhuis in kon in STockholmBen er vanmiddag nog langs gelopen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
National Express NRW heeft een tweede Ersatzzug gehuurd, een paar dubbeldeksrijtuigen van DB Regio zullen in de RB48 (Wuppertal-Bonn) gaan rijden: https://nationalexpress.d(...)jax&ag=modal&aa=show![]()
Wat is nou eigenlijk de reden dat op oudjaarsdag de treinen maar tot 20.00 uit rijden? Op alle andere feestdagen rijden de treinen ook gewoon alsof het een gewone (zon)dag is. Of is het een vuurwerkding?![]()
Mogen wij ook 1 feestavondje rust?quote:Op zondag 30 december 2018 14:54 schreef Fixers het volgende:
Wat is nou eigenlijk de reden dat op oudjaarsdag de treinen maar tot 20.00 uit rijden? Op alle andere feestdagen rijden de treinen ook gewoon alsof het een gewone (zon)dag is. Of is het een vuurwerkding?![]()
![]()
Iedereen die in een ziekenhuis werkt lacht je zo hard uit nu
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Je moet met kerstmis maar eens proberen in het VK met het OV te reizen. Kun je lachen johquote:Op zondag 30 december 2018 14:54 schreef Fixers het volgende:
Wat is nou eigenlijk de reden dat op oudjaarsdag de treinen maar tot 20.00 uit rijden? Op alle andere feestdagen rijden de treinen ook gewoon alsof het een gewone (zon)dag is. Of is het een vuurwerkding?![]()
![]()
Op eoa manier heb ik grote moeite met die woordkeus. Geen idee waar dat vandaan komt ookquote:Op zondag 30 december 2018 17:45 schreef Adrie072 het volgende:
Mooie fotoseries heren! Goed uiteinde allen!![]()
Maar ik wens jullie ook allemaal een hele plezierige jaarwisseling
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee, ik lach hun juist uitquote:Op zondag 30 december 2018 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Iedereen die in een ziekenhuis werkt lacht je zo hard uit nu![]()
![]()
Enerzijds vind ik het vreemd dat OV stopt na 20.00, anderzijds heb ik zelf eens bus gereden van 16:00 tot 21:00 en toen merkte ik dat vanaf 19:00 je helemaal voor jan lul rondjes rijdt.
Kennelijk erg ingebakken dat je op oudjaarsavond niet op OV mag rekenen.![]()
Vorig jaar ook een van de laatste sprinters moeten rijden, vertrek vanaf het beginstation was trouwens nog een halfuur later dan de beoogde 20.00 uur. Hele rit helemaal niemand in de trein gehad. Terug gelukkig als leeg mat.quote:Op zondag 30 december 2018 19:31 schreef Bitlord het volgende:
Enerzijds vind ik het vreemd dat OV stopt na 20.00, anderzijds heb ik zelf eens bus gereden van 16:00 tot 21:00 en toen merkte ik dat vanaf 19:00 je helemaal voor jan lul rondjes rijdt.
Kennelijk erg ingebakken dat je op oudjaarsavond niet op OV mag rekenen.![]()
Ach, elk jaar heb je wel weer ergens een 'vergisnederlander'.
"Oh, rijden de treinen niet meer?"
"Nee, volgend jaar weer."
"Hoe kom ik dan in Lutjebroek?"
"Geen idee, niet met het OV in ieder geval. Wellicht dat er nog een taxi is?"
"En wie gaat dat betalen?"
"Nou, ik denk u."
"Ja, maar jullie rijden niet!"
![]()
![]()
Doe kort voor vertrek de reisplannercheck.quote:Op zondag 30 december 2018 19:44 schreef MTL het volgende:
Ach, elk jaar heb je wel weer ergens een 'vergisnederlander'.
"Oh, rijden de treinen niet meer?"
"Nee, volgend jaar weer."
"Hoe kom ik dan in Lutjebroek?"
"Geen idee, niet met het OV in ieder geval. Wellicht dat er nog een taxi is?"
"En wie gaat dat betalen?"
"Nou, ik denk u."
"Ja, maar jullie rijden niet!"
![]()
![]()
ook een goeie is mensen die denken dat na middernacht de spr naar dordt van 01:00 wel gewoon gaat rijdenquote:Op zondag 30 december 2018 19:44 schreef MTL het volgende:
Ach, elk jaar heb je wel weer ergens een 'vergisnederlander'.
"Oh, rijden de treinen niet meer?"
"Nee, volgend jaar weer."
"Hoe kom ik dan in Lutjebroek?"
"Geen idee, niet met het OV in ieder geval. Wellicht dat er nog een taxi is?"
"En wie gaat dat betalen?"
"Nou, ik denk u."
"Ja, maar jullie rijden niet!"
![]()
![]()
In dit geval wel iets langer voor vertrek: als je normaal de IC van 22.46u uit Enschede naar Amersfoort wil pakken heb je er weinig aan als je dat om 21u nog checkt. De laatste gaat namelijk om 18.46u al...quote:Op zondag 30 december 2018 19:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Doe kort voor vertrek de reisplannercheck.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Niet mee eens. Als je om 21u ziet dat de eerste reismogelijkheid pas de ochtend erop is blijf je waar je bent, en voel je je een stomkop omdat je niet eerder je reis hebt gepland.quote:Op zondag 30 december 2018 20:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
In dit geval wel iets langer voor vertrek: als je normaal de IC van 22.46u uit Enschede naar Amersfoort wil pakken heb je er weinig aan als je dat om 21u nog checkt. De laatste gaat namelijk om 18.46u al...![]()
![]()
Mja, maar als je moet blijven waar je niet wil zijn is het ook niksquote:Op zondag 30 december 2018 20:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Als je om 21u ziet dat de eerste reismogelijkheid pas de ochtend erop is blijf je waar je bent, en voel je je een stomkop omdat je niet eerder je reis hebt gepland.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Die mocht ik laatst een keer rijden trouwens, om 22.46. Vond het wel apart dat dat gelijk de laatste ic was uit die hoek. Behalve een paar blauwnet stoppers rijdt er na dat tijdstip überhaupt niets meer...quote:Op zondag 30 december 2018 20:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
In dit geval wel iets langer voor vertrek: als je normaal de IC van 22.46u uit Enschede naar Amersfoort wil pakken heb je er weinig aan als je dat om 21u nog checkt. De laatste gaat namelijk om 18.46u al...![]()
Eigen schuld, dan had je maar beter moeten plannen. Het is al sinds mensenheugenis zo dat het OV er op oudejaarsavond eerder mee ophoudt.quote:Op zondag 30 december 2018 21:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, maar als je moet blijven waar je niet wil zijn is het ook niks
Net als dat het OV in Parijs de hele nacht doorgaat en dan gratis is.![]()
Klopt, om 23.05u en 23.35u nog Blauwnet-sprinters naar Zwolle en dan is het afgelopen in westelijke richting. De laatste trein in Enschede arriveert dan wel weer om 1.14u aan (en op vr-za-zo zelfs 1.44u).quote:Op zondag 30 december 2018 21:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die mocht ik laatst een keer rijden trouwens, om 22.46. Vond het wel apart dat dat gelijk de laatste ic was uit die hoek. Behalve een paar blauwnet stoppers rijdt er na dat tijdstip überhaupt niets meer...
's Ochtends kun je om 4.46u (za 7.16u en zo 7.46u) al de IC richting westen nemen, terwijl de eerste pas om 7.46u (za 8.14u en zo 9.14u) aankomt.
Overigens kun je om 0.32u (en vr-za en za-zo zelfs om 1.32u) nog wel naar Gronau.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
ik keek afgelopen vrijdag al hoe laat ik de trein naar huis moest pakken aangezien mijn begeleidingsdienst überhaupt niet is aangepast aan 31-12. De laatste trein van den haag naar Rotterdam gaat om 19:53 terwijl ik tot 21:17 dienst heb maar ik pak een half uur eerder want die rijd nog door naar huisquote:Op zondag 30 december 2018 20:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
In dit geval wel iets langer voor vertrek: als je normaal de IC van 22.46u uit Enschede naar Amersfoort wil pakken heb je er weinig aan als je dat om 21u nog checkt. De laatste gaat namelijk om 18.46u al...![]()
![]()
Ik pak om 20.10u de auto naar huis terwijl mijn dienst tot 21.45u duurtquote:Op maandag 31 december 2018 11:26 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik keek afgelopen vrijdag al hoe laat ik de trein naar huis moest pakken aangezien mijn begeleidingsdienst überhaupt niet is aangepast aan 31-12. De laatste trein van den haag naar Rotterdam gaat om 19:53 terwijl ik tot 21:17 dienst heb maar ik pak een half uur eerder want die rijd nog door naar huis
Diensten zijn in de planning namelijk niet aangepast, maar na de eerste rit die na 20u eindigt gaan we naar binnen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
We van Keolis Rail, vertrekken nog om 20:22 uit Zwolle naar Enschede, aankomst een uurtje later. Dus diegene is pas rond 21:45 klaarquote:Op maandag 31 december 2018 11:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik pak om 20.10u de auto naar huis terwijl mijn dienst tot 21.45u duurt
Diensten zijn in de planning namelijk niet aangepast, maar na de eerste rit die na 20u eindigt gaan we naar binnen![]()
![]()
Waarschijnlijk anders een machinist van Enschede die in Zwolle eindigt?quote:Op maandag 31 december 2018 13:52 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
We van Keolis Rail, vertrekken nog om 20:22 uit Zwolle naar Enschede, aankomst een uurtje later. Dus diegene is pas rond 21:45 klaarPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Handig
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Vervelendquote:Op maandag 31 december 2018 15:06 schreef Salatrel het volgende:
Ik ben al thuis dienst was dubbel gesteldmakkelijk verdiend
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Als ze dat nou elk jaar doen heb ik over 2300 jaar mijn wodkaatje eruitquote:Op maandag 31 december 2018 15:51 schreef Maegrim het volgende:
daardoor gaat de prijs van jullie kaartjes volgend jaar weer een cent omhoog![]()
![]()
Groetjes uit Zweden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De meest kansloze dooddoener ooit is dat. Los van oud&nieuw.quote:Op zondag 30 december 2018 19:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Doe kort voor vertrek de reisplannercheck.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Had de machinist van mijn trein uit Rotterdam Centraal vanmiddag ook wel even mogen doen, bij Alexander was hij al vergeten dat hij 4 bakken minder bij zich had dan gebruikelijk...quote:Op zondag 30 december 2018 19:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Doe kort voor vertrek de reisplannercheck.
Lang geleden dat ik de remmen van een DDAR/DDZ zó goed kon ruiken.So we just called him Fred![]()
staat er al een boos stuk online dat ondanks het goede weer het treinverkeer compleet plat lag?quote:Op dinsdag 1 januari 2019 11:53 schreef b2py het volgende:
Zie ik vannacht die hoofdpiet van vbov lopen in Mokum
Gelukkig nieuwjaar! 🎉![]()
Gelukkig nieuwjaar allemaal
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nou, de eerste treinreis van het jaar was meteen maar weer vrij matig. Nu weet ik ook wel dat als de reisplanner zegt dat de overstap 32 minuten is dat de aansluiting van een half uur eerder halen wat lastig is, maar het is toch net een beetje jammer als de sprinter waar je in zit precies genoeg later is om de deuren van de andere te zien sluiten op het perron. En nog iets meer jammer als je een half uur later ziet dat het andere reizigers wel lukt.![]()
De beste wensen allemaal voor 2019.
Ik wil iedereen een gezond en spoorrijk 2019 toewensen..
Mijn goed voornemen is dat ik mijn titel als stamgast weer een beetje waar ga maken hier na een belabberd 2018![]()
![]()
6 Doden bij een treinongeluk in het land van H. C. Andersen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)inongeluk-denemarken![]()
Heftig. Als je de beelden zo ziet is er zeildoek van vrachtwagens die op een goederentrein geladen waren gescheurd door de hevige storm en daar is de passagierstrein overheen gereden, met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 2 januari 2019 10:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
6 Doden bij een treinongeluk in het land van H. C. Andersen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)inongeluk-denemarken
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja ProRail, zo kan ik het ook:Dat betekent dus dat een storing 's avonds of in het weekend op Zwolle-Wierden pas telt na meer dan zes uurquote:Het aantal grote storingen nam met 10 procent af van 627 naar 558, meldt ProRail. Hierbij gaat het grofweg om storingen die meer dan 25 treinen raken.![]()
https://nos.nl/artikel/22(...)unctueel-als-nu.htmlPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Oi. Wij nemen de veerboot vandaag maar.quote:Op woensdag 2 januari 2019 10:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
6 Doden bij een treinongeluk in het land van H. C. Andersen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)inongeluk-denemarkenBier.![]()
Als er vorig jaar meer 100 storingen waren die 25 of meer treinen raakten en dit jaar 50 die 25 of meer treinen raakten, dan is er een significante verandering lijkt me.quote:Op woensdag 2 januari 2019 12:21 schreef dennistd het volgende:
Ja ProRail, zo kan ik het ook:
[..]
Dat betekent dus dat een storing 's avonds of in het weekend op Zwolle-Wierden pas telt na meer dan zes uur![]()
https://nos.nl/artikel/22(...)unctueel-als-nu.htmlBier.![]()
Niet als er een flinke toename is van storingen die minder dan 25 treinen treffen. Ik zou liever het totaal aantal door storingen getroffen treinen zien, met een hinder van >3 minuten.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
En wat pas WEL relevant is: het aantal door storingen getroffen reizigers. Want oh ja, die hadden we ook nog.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wat een bizar ongeluk.quote:Op woensdag 2 januari 2019 10:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
6 Doden bij een treinongeluk in het land van H. C. Andersen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)inongeluk-denemarken![]()
Idd, en zie ik het nou goed dat het die AnsaldoBreda-meuk is?
Lijkt wel alsof zo'n complete vrachtwagentrailer op het andere spoor terecht is gekomen of zoiets.![]()
RTL Nieuws heeft wat bewegend beeldmateriaal van de ravage op de brug, daarop is te zien dat het gaat om twee IC4-dieseltreinstellen. Inderdaad van AnsaldoBreda.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)inongeluk-denemarken![]()
Hier zijn nog wat meer foto's van de schade te vinden: https://ekstrabladet.dk/1(...)rende-ulykke/7458634
De goederentrein is een 'rolling highway', bij zulke treinen worden complete vrachtwagens op de trein gezet en vervolgens vervoerd.![]()
Het lijkt wel of er een complete oplegger van de trein is afgewaaid. De eerste wagen achter de loc is leeg. En bij de reizigerstrein zie je een chassis van een oplegger liggen.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+![]()
Er stonden bierkratten op die opleggers toch? Als dat lege exemplaren zijn weegt dat natuurlijk niks...
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 21:49:44 ]![]()
Ja kom op, je moet ergens voor compenseren bij statistiek en hier is gekozen op X aantal treinen. De rest van de statistieken zijn ook gelijk gebleven anders mag je dit soort mededelingen niet doen trouwens.quote:Op woensdag 2 januari 2019 13:59 schreef dennistd het volgende:
Niet als er een flinke toename is van storingen die minder dan 25 treinen treffen. Ik zou liever het totaal aantal door storingen getroffen treinen zien, met een hinder van >3 minuten.Bier.![]()
Het was alweer zo lang NIET mijn schuld hmmquote:Op woensdag 2 januari 2019 21:49 schreef J.B. het volgende:
Er stonden bierkratten op die opleggers toch? Als dat lege exemplaren zijn weegt dat natuurlijk niks...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op woensdag 2 januari 2019 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het was alweer zo lang NIET mijn schuld hmm![]()
![]()
Inmiddels is het dodental bijgesteld naar 8, bij het opruimen van de wrakstukken zijn helaas nog 2 slachtoffers gevonden.quote:Op woensdag 2 januari 2019 10:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
6 Doden bij een treinongeluk in het land van H. C. Andersen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)inongeluk-denemarken
Het vermoeden is dat een vrachtwagen met lege bierflesjes van de wagon afgeblazen is, en op de rails voor tegemoetkomend treinverkeer terecht is gekomen.
Er gaan wel vragen op waarom dergelijke vrachttreinen met de harde wind nog reden over de brug.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Tuurlijk, als het kalf verdronken is begint het vingertjewijzen.quote:Op donderdag 3 januari 2019 15:25 schreef _serial_ het volgende:
Er gaan wel vragen op waarom dergelijke vrachttreinen met de harde wind nog reden over de brug.
Denk je niet dat dat soort treinen over het geheel genomen een enorm diverse lading vervoeren? Of denk je echt dat er complete treinen rijden VOL met vrachtwagenopleggers VOL met lege bierflesjes?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik denk dat met 'dergelijke vrachttreinen' wordt bedoeld 'vrachtwagens die op een trein worden gezet' en niet 'vrachtwagens met lege bierflesjes'![]()
![]()
Ah, net als bij de Kanaaltunnel? Die wagons stellen ook echt geen kut voor. Alleen is wind daar niet echt een issue natuurlijkquote:Op woensdag 2 januari 2019 18:21 schreef James1988 het volgende:
De goederentrein is een 'rolling highway', bij zulke treinen worden complete vrachtwagens op de trein gezet en vervolgens vervoerd..
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Ja of lichte lading wat weg kan waaien.quote:Op donderdag 3 januari 2019 15:38 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat met 'dergelijke vrachttreinen' wordt bedoeld 'vrachtwagens die op een trein worden gezet' en niet 'vrachtwagens met lege bierflesjes'wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nou nee, er waren namelijk zatgenoeg vrachtwagens op treinen gezet die wel zwaar genoeg warenquote:Op donderdag 3 januari 2019 15:38 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat met 'dergelijke vrachttreinen' wordt bedoeld 'vrachtwagens die op een trein worden gezet' en niet 'vrachtwagens met lege bierflesjes'Anders waren ze er wel allemaal vanaf gewaaid hea
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Pretty much, al zijn er wel wat verschillen.quote:Op donderdag 3 januari 2019 15:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Ah, net als bij de Kanaaltunnel? Die wagons stellen ook echt geen kut voor. Alleen is wind daar niet echt een issue natuurlijk.
Bij de Kanaaltunnel is van meet af aan rekening gehouden met het vervoer van vrachtwagens, het omgrenzingsprofiel is groter en de bovenleiding hangt een stuk hoger. Er zijn perrons waar vrachtwagens de trein op/af rijden, alle infrastructuur is erop ontworpen.
Daarom kan men in de Kanaaltunnel toe met dit soort eenvoudige wagons:
(Foto: Eurotunnel)
Het laadperron is afgestemd op de wagons:
Bij de RoLa-treinen ('Rollende Landstraße') zijn er wat kunstgrepen uitgehaald zodat de vrachtwagens binnen het omgrenzingsprofiel passen: tussen de treinwielen is de bak wat verlaagd zodat vrachtwagens daar kunnen staan:
(Foto: ROLA Brennersee (c)von Loderbauer, bron: Rail Cargo Group)
En ook voor het beladen is er een ongebruikelijke oplossing uit de hoge hoed getoverd:
©️RCG/Reitgruber![]()
Volgens mij was dit een trein met alleen opleggers. Die worden er op gehesen geloof ik.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
De ene wintersporttrein kwam door problemen met de loc de helling niet op. De volgende heeft hem daarom maar opgeduwd![]()
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Link is niet goedquote:Op vrijdag 4 januari 2019 09:47 schreef Adrie072 het volgende:
https://mobile.twitter.com/i/web/status/1081106364875894784
Loc-dom-gas-brand-paniek-valt wel mee...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Sommige mensen...![]()
HC controleert de ICD tussen Schiphol en Amsterdam. In de 1e klas zitten twee heren die blijkbaar zonder kaartje zitten. Zoals het hoort stelt de HC voor om dan een kaartje te kopen tegen boordtarief. De heren zeggen geen geld bij zich te hebben, en kunnen alleen pinnen. Normaal krijgen ze dan een uitstel, ware het niet dat één van de HCs een pinapparaat bij zich had. Of ze even 115 euro wilden pinnen![]()
Dus toen werden ze maar agressief, want stel je voor dat je écht voor een kaartje zou moeten betalen![]()
Gelukkig voor de heren kwamen we toen aan op Amsterdam, dus konden ze overgedragen worden aan de collega's van V&S en de politie die hen keurig op stonden te wachten![]()
![]()
![]()
115 euro alweer tegenwoordig? 😱
Goeie ouwe tijd dat zwartreizen goedkoper was omdat je toch nooit een HC zag![]()
de verhoging is poos geleden al omhoog gegaan naar 50 euro p.p. meen ikquote:Op vrijdag 4 januari 2019 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
2 maal vol tarief eerste klasse
2 maal 35 euro toeslag.
administratiekosten...
115 euro zit je zo op.![]()
Zal lekker ruiken dan daar.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:43 schreef Salatrel het volgende:
Als iemand nog wat aceton nodig heeft bij Roosendaal staat een wagon te lekken
(Ja ik ben serieus)Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Oh ik dacht dat het p.p. was, koopje!quote:Op vrijdag 4 januari 2019 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
2 maal vol tarief eerste klasse
2 maal 35 euro toeslag.
administratiekosten...
115 euro zit je zo op.![]()
Voor de liefhebbers: een kijkje in de werkplaats Laira, waar high speed trains van Great Western Railway worden onderhouden:
![]()
Niet man. Aceton kun je gewoon opbranden. Alleen als het in een afgesloten ruimte en in de juiste verhouding met zuurstof gehouden wordt kan het exploderen als je het aansteekt. Maar dat is echt zo eenvoudig niet.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 00:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In Roombeek weten ze wat er dan gebeurt!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Afgelopen avond 'even' naar Venlo geweest voor de Alpen Expres. Om 21.15u kwam de trein aan vanuit Blerick:
Van Den Haag HS tot Venlo is het Railexperts 9901 die de trein trekt. Nog altijd is deze loc in de Locon-kleuren gestoken, de enige aanpassing is de verticale sticker op de zijkant.
Aangezien een 1600 voorbij voorbij Venlo niet zoveel meer doet werd deze verwisseld voor een 110. Vlak voor vertrek om 21.47u (+17) deze foto, de VIRM reed gelukkig net weg:
In Venlo maakt de Railexperts 9901 plaats voor de al weer ruim 52 jaar oude 110 428 van Train Rental International die de trein verder Duitsland in zal slepen.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Eerste ritje in SNG nu (eerste klas). Kan er nog niet echt blij van worden: stoelen staan veel te rechtop, het zitvlak is te kort en de stoelen zijn erg smal, terwijl er zeeën van ruimte is in het gangpad.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
op dit moment rijden ze op Den Haag CS - Haarlem.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Wanneer gaan ze op welke trajecten rijden?
Volgens mij per februari ook tussen Leiden en Hoorn Kersenboogerd.
Daarna volgen Leeuwarden-Meppel en Groningen-Zwolle.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
EN wanneer komen ze bij mij in de buurt?![]()
#TeamTamtakSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Voorlopig nog DDAR. En als daar eruit gaat zal het wel SGM worden...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
2e klas is beter.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 18:21 schreef dennistd het volgende:
Eerste ritje in SNG nu (eerste klas). Kan er nog niet echt blij van worden: stoelen staan veel te rechtop, het zitvlak is te kort en de stoelen zijn erg smal, terwijl er zeeën van ruimte is in het gangpad.
Maar, je hebt wel een extra leuning tussen de stoelen![]()
![]()
Lekker dan, grof geld betalen en dan toch slechtere stoelenquote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:10 schreef MTL het volgende:
[..]
2e klas is beter.
Maar, je hebt wel een extra leuning tussen de stoelen
zie email 27 oktober![]()
Mochten alleen klanten met een 1e klas kaartje kiezen voor de 1e klas? Of ook de 2e klas-reizigers die een 1e klasse maar onzin vinden?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 21:26 schreef MTL het volgende:
Tja, het was de keuze van de reizigers tijdens de stoelentest op Rotterdam.dag![]()
Iedereen kon alle stoelen uitproberen.
Dat de Fainsa Sophia als beste uit de test is gekomen verbaast mij ten zeerste, overal waar dat ding gebruikt wordt hoor ik niks dan klachten. Sommige vervoerders zijn inmiddels al begonnen met het vervangen van de stoelbekleding/-padding in de hoop dat de reizigers daar blij mee zijn.![]()
Ze zitten best OK, zeker voor een sprinter, maar je moet wel in de juiste houding zitten. Daar hou ik persoonlijk ook niet zo van.
Ik zit vaker wat lui onderuitgezakt, en daarvoor is de 2e klas stoel beter, omdat die net iets minder die houding afdwingt. Voor de rest zit de stoel wel gewoon goed.
Commentaar van reizigers lijkt te variëren van 'neutraal/geen mening' tot positief, met een aantal mensen die de stoelen echt afgrijselijk vinden zitten.![]()
ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat de stoelen nu behoorlijk stijf zijn, want nieuw, en over 20 jaar moeten ze nog steeds enigszins OK zitten.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, dat is ook zo.
En de stoelen zijn ontwikkeld volgens de meest recente normen en eisen, waarin ook allerlei eisen worden gesteld aan ergonomie en gezonde ruggen. Als je erin zit zoals de ontwerpers het bedoeld hebben is het vast een prima stoel voor het soort trein waar hij in is geplaatst.
Ik vind de stoelen die in de FLIRT zitten trouwens prima geslaagd. Daar kun je ook onderuitgezakt nog prima in reizen.![]()
Ik vind juist dat je in die Flirt stoelen (NS niet bekend mee, alleen Keolis en Eurobahn en Abellio NRW) gedwongen wordt om in een ergonomische positie te zitten waar ik dan weer niet zo goed mee kan leven.Bier.![]()
De conclusie tekent zich langzaamaan af dat modern spoormaterieel gewoon niet bedoeld is voor onderuitgezakte tamzakken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zo zie je ze vrijwel nooit in het oosten en zo zie je er ineens twee in één trein. Vandaag reed RRF met maar liefst twee Class 66's een keteltrein van Rotterdam naar Bad Bentheim. Dankzij een spotmelding in Amersfoort was ik nog precies op tijd om in Deventer mijn reis een half uurtje te onderbreken voor dit niet alledaagse duo Hommels (561-04 en 561-05) dat hier door het station van de koekstad komt gereden.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik was juist positief verrast door de stoelen en beenruimte in de nieuwe sprinter (tweede klasse tho).![]()
Nee voor de ICNG laten ze het personeel de stoelen kiezen. Comfortabel sudokuën is wel top prio natuurlijkquote:Op zondag 6 januari 2019 11:26 schreef Salatrel het volgende:
Heeft “de reiziger” die stoelen niet zelf gekozen? Of was dat voor de icng?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
deze grap is inmiddels zo uitgemolken dat het een beetje van het niveau Soundos isquote:Op zondag 6 januari 2019 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee voor de ICNG laten ze het personeel de stoelen kiezen. Comfortabel sudokuën is wel top prio natuurlijk![]()
Leeft die nog?quote:Op zondag 6 januari 2019 11:38 schreef Salatrel het volgende:
[..]
deze grap is inmiddels zo uitgemolken dat het een beetje van het niveau Soundos is![]()
Ja weet ikquote:Op zondag 6 januari 2019 11:38 schreef Salatrel het volgende:
[..]
deze grap is inmiddels zo uitgemolken dat het een beetje van het niveau Soundos is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ICNG is het geen publieke test geweest, maar wel een grote representatieve groep reizigers, meende ik.
Als de stoelen in het uiteindelijke product zitten zoals in de mock-up (ik meende dat er nog een paar kleine wijzigingen zouden worden aangebracht, maar dan vooral aan het ontwerp van de bekleding, niet zo zeer aan de stoel), dan is er weinig te klagen. Het is een nieuwe versie van dezelfde stoel die ook nu in de ICM/ICR/Thalys zit (dat Highspeed MD ding van Compin), met een betere padding (dus een zachtere zit) en een verbeterde formfactor: de stoel pakt beter in de rug en is enigszins gebogen naar de zijkanten, voor optimale steun, ook aan de zijkanten van de rug.
Beenruimte in de ICNG is riant te noemen (meer dan in ICM/ICR, ook in 2e klas).
1e klas heeft een verstelbare stoel en voetensteun en nog meer beenruimte.
Maar goed, je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Er zullen ook bij de ICNG ongetwijfeld mensen zijn die gaan klagen over de stoelen omdat die voor hun niet fijn zit.![]()
Dat klinkt wel als een prima stoelquote:Op zondag 6 januari 2019 13:50 schreef MTL het volgende:
ICNG is het geen publieke test geweest, maar wel een grote representatieve groep reizigers, meende ik.
Als de stoelen in het uiteindelijke product zitten zoals in de mock-up (ik meende dat er nog een paar kleine wijzigingen zouden worden aangebracht, maar dan vooral aan het ontwerp van de bekleding, niet zo zeer aan de stoel), dan is er weinig te klagen. Het is een nieuwe versie van dezelfde stoel die ook nu in de ICM/ICR/Thalys zit (dat Highspeed MD ding van Compin), met een betere padding (dus een zachtere zit) en een verbeterde formfactor: de stoel pakt beter in de rug en is enigszins gebogen naar de zijkanten, voor optimale steun, ook aan de zijkanten van de rug.
Beenruimte in de ICNG is riant te noemen (meer dan in ICM/ICR, ook in 2e klas).
1e klas heeft een verstelbare stoel en voetensteun en nog meer beenruimte.
Maar goed, je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Er zullen ook bij de ICNG ongetwijfeld mensen zijn die gaan klagen over de stoelen omdat die voor hun niet fijn zit.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
In de ICD Amsterdam - Rotterdam en daarna Amsterdam - Breda. Eind 2021 moeten alle ICD treinen met ICNG rijden en worden (zoals vereist in de concessie) ook de rijtijden versneld.
Daarna volgen de IC treinen Den Haag - Groningen/Leeuwarden en Den Haag - Eindhoven.
Een beetje afhankelijk van de plannen van de overheid voor de nieuwe HRN concessie komt daar nog de IC Amsterdam - Brussel bij met treinstellen geschikt voor België, maar dat is dus nog altijd niet zeker.
[ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 06-01-2019 14:58:59 ]![]()
Station Zwolle ligt deels plat op last van de politie. Passagiers zijn door een arrestatieteam uit de trein gehaald en een iemand is opgepakt
https://www.rtvoost.nl/ni(...)t-reiziger-uit-treinAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Twee iemanden zijn zelfs opgepakt. Er gebeurt weer eens wat in Zwolle
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In totaal zelfs 5 man opgepakt in Zwolle, waaronder iemand met een bijl.
De drie gebeurde incidenten staan los van elkaarAltijd onderweg naar het avontuur![]()
"voor zo ver nu bekend"quote:Op zondag 6 januari 2019 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
De drie gebeurde incidenten staan los van elkaarSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op zondag 6 januari 2019 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
In totaal zelfs 5 man opgepakt in Zwolle, waaronder iemand met een bijl.
De drie gebeurde incidenten staan los van elkaar
zie email 27 oktober![]()
Stellen bestellen, geschikt voor België, staat toch los van de HRN-concessie? De HRN-concessie omvat die verbinding toch niet of zie ik dat verkeerd?quote:Op zondag 6 januari 2019 14:52 schreef MTL het volgende:
In de ICD Amsterdam - Rotterdam en daarna Amsterdam - Breda. Eind 2021 moeten alle ICD treinen met ICNG rijden en worden (zoals vereist in de concessie) ook de rijtijden versneld.
Daarna volgen de IC treinen Den Haag - Groningen/Leeuwarden en Den Haag - Eindhoven.
Een beetje afhankelijk van de plannen van de overheid voor de nieuwe HRN concessie komt daar nog de IC Amsterdam - Brussel bij met treinstellen geschikt voor België, maar dat is dus nog altijd niet zeker.
Als NS trouwens de concessie voor de binnenlandse diensten op de HSL verliest, dienen de ICNG-stellen dan overgedragen te worden aan de nieuwe exploitant?![]()
Dat is juist de uitdaging, het is geen onderdeel van de concessie. Oftewel, wat gebeurt er met de stellen als NS de concessie niet krijgt.![]()
De HRN concessie bevat een clausule voor de verbinding naar Brussel, dus vandaar. Ik geloof dat er ook iets in stond dat NS zorg moest dragen dat de verbinding zonder onderbreking voortgezet moest kunnen worden (en dus moest zorgen voor materieel dat eventueel door een nieuwe vervoerder gebruikt kan worden, indien gewenst).
Iemand met meer details, voel je vrij om te verbeteren of aan te vullen
Alle treinen van NSR/NS Int worden geleased. Ik gok zomaar dat NS eenvoudigweg een contract heeft met de diverse leasemaatschappijen tot einde concessie, met een intentie tot het verder leasen bij een hernieuwde concessie.
Als Arriva (om maar wat te noemen) de boel over neemt in 2025, dan kunnen zij dus gewoon die treinen leasen.
Edit: die twee stellen voor België zijn verder niet heel spannend: die worden na het testen en de toelating opgenomen in de binnenlandse pool en ook als zodanig behandeld. Buiten de technische verschillen zijn er niet heel veel rare dingen. De stellen hebben iets meer fietsplaatsen (16 tegen 12) en iets meer bagagerekken, dus het aantal zitplaatsen is iets minder (431 voor de ICNG-B tegen 441 voor de ICNG).
[ Bericht 10% gewijzigd door MTL op 06-01-2019 18:42:15 ]![]()
De concessie HRN 2015-2025 bevat een verplichting tot het rijden van een intercity naar Brussel, in maximaal 194 minuten.quote:Op zondag 6 januari 2019 17:48 schreef Bitlord het volgende:
Stellen bestellen, geschikt voor België, staat toch los van de HRN-concessie? De HRN-concessie omvat die verbinding toch niet of zie ik dat verkeerd?
Dat NS alvast twee stellen heeft besteld voor België is meer een stukje voorzorg: door nu alvast te bestellen en toelating geregeld te krijgen kan men later besluiten tot bijbestellen van hetzelfde materieel, ook als de technische eisen voor nieuw materieel rond die tijd gewijzigd zijn.![]()
Ik stond vandaag op station Voorburg (wat een treurnis trouwens) en bedacht me dat het waarschijnlijk het enige station is dat tussen twee stations van een buurstad in ligt. Of niet?It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
KOEKOEKquote:Op zondag 6 januari 2019 17:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://www.nu.nl/259700/(...)trein-in-zwolle.html
Beelden; zwaarbewapend arrestatieteam koekoek
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wat bedoel je?quote:Op zondag 6 januari 2019 19:05 schreef JDude het volgende:
Ik stond vandaag op station Voorburg (wat een treurnis trouwens) en bedacht me dat het waarschijnlijk het enige station is dat tussen twee stations van een buurstad in ligt. Of niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Tussen Den Haag en Den Haag.quote:
Duivendrecht ook. Sterker nog, die ligt tussen drie stations van een buurstad in.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Oh ja, 020 even vergeten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
En als bonus: het nog steeds bestaande stationsgebouwtje van Oosterbeek-Laag ligt tussen Arnhem en Arnhem-Zuid in.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
oh tussen 2 stations van DEZELFDE buurstad, ja dat zie je niet vaak iddJanneke doet de rest
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Maat van mij meldt dat tussen Castricum en alkmaar een cabine is ontploft(?)? Trein staat stil.
Stuurhuis opgeblazen zegt HC. Uit voorzorg stilstaan. Trein begint daarna te rijden.![]()
met ontplofte cabine en niet meer bestaand stuurhuis. Ik denk het nietquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op zondag 6 januari 2019 21:52 schreef b2py het volgende:
Maat van mij meldt dat tussen Castricum en alkmaar een cabine is ontploft(?)? Trein staat stil.
Stuurhuis opgeblazen zegt HC. Uit voorzorg stilstaan. Trein begint daarna te rijden.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Ja ik denk dat het wel meevalt, zie weinig bijzodners op P2000 ookquote:Op zondag 6 januari 2019 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
met ontplofte cabine en niet meer bestaand stuurhuis. Ik denk het niet![]()
Schaar je Zwolle er dan ook onder?quote:Op zondag 6 januari 2019 19:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tussen Den Haag en Den Haag.
Duivendrecht ook. Sterker nog, die ligt tussen drie stations van een buurstad in.
Kampen (/zuid)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Forum Opties Forumhop: Hop naar: