b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 20:12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
James1988 | dinsdag 7 november 2017 @ 20:24 |
In Breda kan het wel ![]() Het wonen dan, een nationaliteit hebben we niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 november 2017 @ 20:32 |
Amsterdam CS bestaat al 20 jaar niet meer | |
derLudolf | dinsdag 7 november 2017 @ 20:33 |
Amsterdam HS? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 november 2017 @ 20:35 |
Ik vraag me echt heel erg af hoe ze de drukte in Amsterdam gaan opvangen als er echt bijna twee keer zoveel treinen gaan rijden trouwens. Ik ben nog steeds voor een ondergrondse terminal. Nu beginnen met bouwen, dan is het over 20 jaar wel af. | |
James1988 | dinsdag 7 november 2017 @ 20:38 |
Meer naar Zuid sturen? | |
#ANONIEM | dinsdag 7 november 2017 @ 20:39 |
Alles eenrichtingsverkeer. Aparte gangen en perrons voor instappen en uitstappen. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 november 2017 @ 20:39 |
Dat was 10 jaar geleden het plan, maar blijkbaar dus toch niet. | |
b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 20:41 |
Afhankelijk van NZL, groei nu nog op te vangen met huidige hoeveelheid treinen | |
Dr_Flash | dinsdag 7 november 2017 @ 20:44 |
![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 november 2017 @ 20:45 |
Als het aantal treinen op het spoor VERDUBBELT dan kan dat dus niet opgevangen worden met de huidige hoeveelheid treinen, aarshaar. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 november 2017 @ 20:46 |
Eventueel maar ik denk dat Centraal gewoon een erg belangrijk ding is en blijft. Het ligt veel praktischer voor overstappen enzo. | |
b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 20:54 |
Ik nam aan dat het over de hoeveelheid reizigers ging.. | |
Adrie072 | dinsdag 7 november 2017 @ 20:59 |
Of gaat het over stoelen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 november 2017 @ 21:02 |
Assumption is the mother of all fuckups. | |
James1988 | dinsdag 7 november 2017 @ 21:03 |
Het lijkt mij over stoelen te gaan. Er rijdt nu 4x/u Utrecht - Amsterdam en 4x/u Utrecht - Schiphol (2 uit Eindhoven, 2 uit Arnhem). Utrecht - Amsterdam wordt met PHS opgevoerd naar 8x/u. | |
b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 21:04 |
Danku | |
b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 21:07 |
![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 november 2017 @ 21:14 |
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-spoorboekloze-trein Er komt dus nog meer bij. Het kan nooit zijn dat het na december 2017 niet meer stijgt natuurlijk | |
Kansenjongere | dinsdag 7 november 2017 @ 21:16 |
Ik blijf dit een uiterst merkwaardige bewering vinden:
| |
b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 21:17 |
Moet dat geen 10 zijn ipv 8? Of? | |
James1988 | dinsdag 7 november 2017 @ 21:25 |
Er blijven toch ook treinen naar Schiphol gaan? Of wordt het alle ballen op Amsterdam Centraal? | |
b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 21:26 |
4 Zuid +6 Amstel = 10 toch? | |
Peterselieman | dinsdag 7 november 2017 @ 21:43 |
stoppertjes rekenen jullie voor het gemak niet mee? ![]() | |
James1988 | dinsdag 7 november 2017 @ 21:43 |
Ehh, hmm... Nu ben ik het even kwijt. Wat wordt het eindbeeld voor PHS, is dat dit? Eindhoven - Amsterdam Centraal 4x/u Eindhoven - Schiphol 2x/u Arnhem - Schiphol 4x/u Arnhem - Amsterdam Centraal 2x/u | |
James1988 | dinsdag 7 november 2017 @ 21:43 |
Fuck stoptreinen. ![]() | |
b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 21:54 |
Het eindbeeld wel ja, dacht dat je het over december 2017 had ![]() Voordat dit realiteit is zijn we wel 10 jaar verder | |
b2py | dinsdag 7 november 2017 @ 21:54 |
Die zijn niet relevant in een IC discussie. En eigenlijk nooit relevant. Opheffen, saneren en naar de Hoogovens | |
ReisT | dinsdag 7 november 2017 @ 21:55 |
Eindbeeld: Alkmaar - Eindhoven 6x/u Schiphol - Arnhem 6x/u https://www.rijksoverheid(...)rboekloos-reizen-phs | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 november 2017 @ 22:07 |
ftfy | |
dennistd | dinsdag 7 november 2017 @ 22:23 |
Dat lijkt me niet handig, zorg tenminste voor twee overstapvrije verbindingen per uur dan.. Misschien kun je dan geen 10/10/10 dienst rijden, maar een 10/7/13 lijkt me ook prima. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 7 november 2017 @ 22:33 |
PHS is ooit bedacht tijdens de hoogtijdagen van rijden in corridors en het scheiden van verkeerstromen. Die tijden zijn alweer zo'n 6-7 jaar geleden. Inmiddels vind men het ook wel ok als dit slechts op hoofdlijnen gebeurt. Samenvatting: Het mag wel formeel niet in PHS staan maar NS biedt gewoon 2x per uur Arnhem-Amsterdam CS en 2x per uur Eindhoven-Schiphol naast de andere vier verbindingen per uur. | |
James1988 | dinsdag 7 november 2017 @ 22:34 |
De treinen om en om naar Amsterdam Centraal en Schiphol sturen lijkt me dan handiger. | |
dennistd | dinsdag 7 november 2017 @ 22:36 |
Als je geen lange stop op Utrecht wil hebben ontkom je niet aan een scheve tienminutendienst op een deel van het traject volgens mij. | |
Peterselieman | dinsdag 7 november 2017 @ 22:42 |
klopt. Zeker als je ook Eindhoven-Schiphol en Nijmegen-Den Helder wilt blijven aanbieden, terwijl je op Utrecht-Amsterdam en Utrecht-Schiphol zo dicht mogelijk bij de 10/10/10 wilt zitten | |
James1988 | dinsdag 7 november 2017 @ 22:50 |
Het gaat om 12 intercity's per uur per richting tussen Utrecht en Bijlmer. Die kun je toch prima verdelen met een vertrekinterval van 5 minuten? Als je de tienminutentreinen goed spreidt hoeft niemand een lange overstap te hebben, in zoverre ze geen directe trein nemen. | |
dennistd | dinsdag 7 november 2017 @ 23:00 |
Tussen Utrecht en Bijlmer wel, maar dan krijg je toch alsnog een 10/5/15 verdeling tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Eindhoven+ | |
ReisT | dinsdag 7 november 2017 @ 23:12 |
Kortom: als je een tienminutentrein wilt laten doorstromen kan je geen alternerende verbindingen aanbieden. Andersom: als je treinen met alternerende bestemming wilt laten doorstromen krijg je nooit een echte tienminutentrein. Of je tilt niet zo zwaar aan dat doorstromen en neemt genoegen met langere tussenstops in Utrecht. [ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 08-11-2017 00:15:34 ] | |
James1988 | dinsdag 7 november 2017 @ 23:28 |
Dat zou toch ook nog 10/10/10 kunnen zijn? Overgaan tussen een tienminutendienst en een kwartierdienst wordt wel een dingetje. | |
dennistd | dinsdag 7 november 2017 @ 23:55 |
Nee: ![]() | |
ReisT | woensdag 8 november 2017 @ 00:16 |
Dat laat mooi zien dat het dus wel kan als alle treinen uit Schiphol richting Arnhem zouden gaan. | |
dennistd | woensdag 8 november 2017 @ 00:24 |
Dat klopt, maar dat is vanuit reizigersoogpunt dan weer niet wenselijk. Je kunt in dit voorbeeld wel de tak Utrecht-Arnhem op een 10/10/10-dienst houden door die van 12.05u uit Amsterdam Centraal 5 minuten langer op Utrecht te laten staan. Op Utrecht-Den Bosch kun je weinig doen, behalve er een 7/15/8 of zo van te maken. | |
James1988 | woensdag 8 november 2017 @ 00:26 |
Ik had in mijn hoofd om er een 20/20/20-verdeling op aan te houden (dus om x:45 naar Arnhem, x:55 naar Den Bosch, enz.) maar ook dat krijg ik net niet lekker uitgewerkt. Ik krijg er alsnog een 15/5/10-verdeling uit.![]() ![]() De enige manier om dat goed te krijgen is 5 minuten eerder uit Schiphol vertrekken, en dan een parallelfahrt tussen Bijlmer en Utrecht, maar dat gaat niet lukken in combinatie met de sprinters. | |
dennistd | woensdag 8 november 2017 @ 00:42 |
Ik zou dan toch voor deze gaan:![]() Daarmee heb je op de ene tak een 10/10/10-verdeling en op de andere een 10/13/7. Wil je de andere tak ook een 10/10/10-verdeling geven dan ontkom je er niet aan daarop 4 van de 6 treinen een drie minuten langere stop op Utrecht te geven. | |
derLudolf | woensdag 8 november 2017 @ 06:49 |
Tuperware treinen in de Hoogovens? Is niet goed voor de staal kwaliteit ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 08:26 |
Ik hoor het al. Arnhem gewoon verplaatsen naar dat neukgat dat nu Ede heet is de snelste oplossing. | |
#ANONIEM | woensdag 8 november 2017 @ 08:36 |
Met die alternerende bestemmingen krijg je het nooit perfect. Dat is met de huidige lijnvoering bij de metro in Amsterdam ook zo, daar is het ook gewoon onmogelijk om alles op alle takken in gelijkmatige intervallen te laten rijden. Als je dat wil dan moet je gewoon wel in vaste corridors rijden. | |
Goverman | woensdag 8 november 2017 @ 08:42 |
Lol, er zijn dus zelfs buiten ProRail die dit soort oplossingen als reëel zien. Voor het maken van een 6/6 dienstregeling zijn wat problemen op te lossen tussen Driebergen-Zeist, De Haar aansluiting en Ede-Wageningen. Probleem veroorzaker was, volgens ProRail, dat de afstand tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen te groot is geworden. (Echt waar, in deze exacte bewoording)... [ Bericht 0% gewijzigd door Goverman op 08-11-2017 08:48:47 ] | |
b2py | woensdag 8 november 2017 @ 09:41 |
Het stilzetten van treinen in Utrecht is toch niet zo bezwaarlijk om goede overstappen uit de richtingen te creëeren? NS zal toch zijn speling ergens kwijtmoeten en kan prima daar. | |
De_Hertog | woensdag 8 november 2017 @ 09:54 |
Arnhem ligt hier prima, dank je. | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 november 2017 @ 10:51 |
Jazeker, en al helemaal met in het achterhoofd dat je nooit veel speling kan inbouwen tussen Amsterdam Bijlmer en Hoofddorp. Het is er gewoon te vol waardoor je alleen maar zo snel mogelijk moet doorrijden. Lukt dat een keer niet dan is een paar minuutjes in Utrecht wachten alleen maar fijn. | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 november 2017 @ 10:58 |
Laat me raden.. Er is ontwerp voor station Ede=Wageningen gemaakt op basis van bepaalde uitgangspunten, die uitgangspunten kloppen niet meer en daardoor kan de sprinter niet meer keren. Dat zou geen probleem zijn als die wat sneller is of minder ver hoeft te rijden. Nu wordt het ontwerp aangepast. | |
b2py | woensdag 8 november 2017 @ 11:37 |
Precies dat, ik snap de ophef niet zo over dat scheve rijden. | |
dennistd | woensdag 8 november 2017 @ 11:39 |
Net Utrecht voor miljoenen verbouwd zodat je sneller binnen kunt komen en vertrekken, dan wil je toch geen stops van 5 minuten daar hebben? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 11:48 |
Wel als dat handiger is natuurlijk. "jamaar anders hebben we het voor niks verbouwd" is natuurlijk geen argument om dan maar, hoe onhandig ook, per se snel weer door te rijden ![]() | |
ReisT | woensdag 8 november 2017 @ 11:56 |
Ik snap ook niet wat er nou zo'n drama is aan 5 minuten stilstaan in een groot knooppunt. Zeker niet als je zo veel waarde hecht aan goede aansluitingen, directe verbindingen en een mooie 10/10/10 verdeling. | |
James1988 | woensdag 8 november 2017 @ 12:21 |
Kijk voor de gein eens naar Zürich, daar zijn langere stilstanden niet ongebruikelijk. | |
b2py | woensdag 8 november 2017 @ 12:22 |
Je hebt het punt van de verbouwing gemist zie ik | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 november 2017 @ 13:43 |
Het is vooral verbouwd om treinen dichter op elkaar te laten rijden bij binnenkomst en vertrek. Hierdoor neemt de robuustheid bij vertragingen toe. Sneller rijden is daarbij handig omdat je de blokken sneller uitrijdt. De snelheid is echter geen doel op zich. | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 13:52 |
Dat is dan ook een kopstation. Met nog twee keer zo veel perronsporen als Utrecht Centraal trouwens. | |
Fred | woensdag 8 november 2017 @ 15:49 |
De bouwvakkers zijn inmiddels verdwenen bij Schiedam Centrum, naar er hangt maar 1 waslijn, terwijl beide derde railen niet verdergaan dan de opstelplaats. Foutje ![]() | |
b2py | woensdag 8 november 2017 @ 16:57 |
Verwacht je meer waslijn dan? | |
James1988 | woensdag 8 november 2017 @ 16:59 |
Bron: Metro | |
Fred | woensdag 8 november 2017 @ 17:15 |
Op zijn minst twee, voor beide sporen eentje. | |
James1988 | woensdag 8 november 2017 @ 17:22 |
Die komt er niet, het gaat er zo uitzien; En waarom? Bron: rdamov.nl | |
Salatrel | woensdag 8 november 2017 @ 17:42 |
Verhaal van een metrobestuurder: een hoop schijnen te zakken tijdens de simulatorrit omdat ze het bord uitschakelen tractie bij de Vlaardingenbrug en havenbrug Maassluis niet kennen en dus niet opvolgen. Ondanks dat deze borden er straks in de praktijk niet meer staan staan ze er in de simulatie WEL en horen ze dus ook opgevolgd te worden ![]() | |
James1988 | woensdag 8 november 2017 @ 17:44 |
Terecht, die borden zouden er in het echt ook kunnen staan (of komen te staan). Maar vraagt zo'n bestuurder dan niet aan de trainer "Zeg Kees, wat betekent dat bord?" | |
Frozen-assassin | woensdag 8 november 2017 @ 17:57 |
Concurrentie altijd fijn maar niet echt interessant wanneer de prijzen net zo hoog blijven. Ik geloof dat NS dat enigszins bepaalt door de prijzen van Kiosk of praat ik nu onzin? | |
Janneke141 | woensdag 8 november 2017 @ 17:59 |
Je praat onzin ![]() | |
b2py | woensdag 8 november 2017 @ 17:59 |
Dat komt gewoon door de bijzonder hoge huur op stations en dat mensen het geld er toch wel voor neerleggen. | |
Frozen-assassin | woensdag 8 november 2017 @ 17:59 |
Ah dank u ![]() schreeuwend duur in ieder geval | |
Janneke141 | woensdag 8 november 2017 @ 18:01 |
Dat wel inderdaad, maar dat komt inderdaad door de hoge uren en de ruime openingsuren. Daarnaast heb je om de hoge snelheid te behouden net iets meer personeel nodig per verkocht artikel dan in een normale supermarkt. Maar als de AH To Go flesjes cola voor 50 cent zou willen verkopen, dan is er niemand die ze tegenhoudt. | |
James1988 | woensdag 8 november 2017 @ 18:02 |
Koffie bij de Appie to go is een stuk goedkoper dan bij de Kiosk. Kiosk vraagt ¤ 2,30 voor een cappuccino, AH ToGo ¤ 1,75. Als jij een commerciële ruimte huurt op een station mag je zelf je prijzen bepalen, maar je moet er wel je huur van kunnen betalen. Die is niet mals, dat heeft hier in Breda al de nodige ondernemers genekt. | |
Frozen-assassin | woensdag 8 november 2017 @ 18:02 |
Vraag en aanbod uiteraard. Wat b2py al zegt; men koopt het toch wel. Dus ja zal wel niet goedkoper worden. | |
Frozen-assassin | woensdag 8 november 2017 @ 18:03 |
Dan ben ik benieuwd hoe lang de winkels in IJ-passage in A'dam CS nog blijven. Komt bijna geen hond daar zoals ik het zie. | |
b2py | woensdag 8 november 2017 @ 18:05 |
Per euro omzet is er minder personeel, zeker nu er veel zelf scan komt op de stations | |
Janneke141 | woensdag 8 november 2017 @ 18:05 |
De huur van winkelruimtes op het station is grotendeels gebaseerd op je omzet, en voor een kleiner deel op vierkante meters. Maar je zult toch een minimum aan klandizie moeten hebben om te kunnen overleven, ja. | |
Janneke141 | woensdag 8 november 2017 @ 18:07 |
Omzet per gewerkt uur ontloopt elkaar weinig met een normale AH, maar dat komt dus door de hogere prijzen. Die verhouding zal wel redelijk in stand blijven omdat zowel in de To Go als in de reguliere AH's steeds meer zelfscan komt. Maar stationswinkels verkopen relatief veel tabak, en dat kan dan weer niet bij de zelfscan. | |
b2py | woensdag 8 november 2017 @ 18:08 |
En misschien dat er nu wel prijswisselingen in Eindhoven gaan ontstaan, concurrentie is wat dat betreft altijd goed | |
James1988 | woensdag 8 november 2017 @ 18:09 |
Als het niet loopt zie je ze vanzelf weer verdwijnen ![]() Absoluut, en daarvoor is de locatie belangrijk. Ik zie het er hier in Breda uiteindelijk nog wel van komen dat bijvoorbeeld de Bruna vertrekt. Die zit in een uithoek, uit het zicht, uit de looproute. Als je niet weet dat hij er zit kom je er niet eens. En dat geldt voor wel meer winkels, de helft van de ruimtes is opgevuld met exposities... Wat dat betreft was het oude station Breda een stuk beter ingedeeld voor winkeliers. | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 18:58 |
Krijgen ze daar geen les over dan? ![]() | |
Salatrel | woensdag 8 november 2017 @ 19:04 |
Geen idee ik heb geen verstand van metro’s..... van treinen ook niet trouwens ik klooi maar wat aan zoals MTL kan beamen | |
Peterselieman | woensdag 8 november 2017 @ 19:21 |
Het volgende station is Rheden - De Posbank. Tevens eindpunt van deze lijn. Denkt u bij het verlaten van de trein aan uw wandelschoenen en geniet van de natuur. Station Rheden - De Posbank. | |
Fred | woensdag 8 november 2017 @ 19:31 |
Bijzondere combinatie. Zal vast wel een reden voor zijn. | |
James1988 | woensdag 8 november 2017 @ 19:44 |
Die reden staat in m'n post. In het citaat. | |
Erno-BE | woensdag 8 november 2017 @ 20:02 |
Ik denk juist dat die 15-minutendienst op Arnhem-Utrecht met 2x/uur een toegevoegde trein juist beter is dan een 10-minutendienst. Zo kan de knoop Arnhem ieder kwartier in stand blijven en kunnen de 2 toegevoegde treinen mooi in Ede aansluiting bieden op de Valleilijn. Met stops in Wolfheze en Oosterbeek kan de sprinter ook nog weggesaneerd worden. | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 21:30 |
Knopen zijn totaal irrelevant met zulke frequenties. | |
Bitlord | woensdag 8 november 2017 @ 21:58 |
En vergeet de ICE niet, 3 minuten opvolgtijd en conflictvrij plannen. Zal politiek wel te gevoelig liggen om de ICE in Arnhem-Berg te keren. | |
James1988 | woensdag 8 november 2017 @ 22:04 |
Die moet er ook nog tussendoor ja. En sprinters, en met een beetje pech ook nog wat cargo. | |
Fred | woensdag 8 november 2017 @ 22:06 |
Bedoelde een reden om perse op een station te willen schakelen van derde rail naar waslijn ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 22:06 |
Van de ICE een buurlandtrein maken, zoals het hoort. Zelfde geldt voor de Pimpel. | |
James1988 | woensdag 8 november 2017 @ 22:11 |
Gokje: minder afleidend voor de bestuurder, als er iets fout gaat (stroomafnemer gaat niet omhoog bijvoorbeeld) strandt de metro tenminste op een plek waar een monteur er sneller bij kan zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 22:24 |
Wat is functioneel de status van een "buurlandtrein"? | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 22:28 |
Volledige integratie met de binnenlandse dienstregeling. De Pimpel is enkele jaren een buurlandtrein geweest bijvoorbeeld. Hij reed in het pad van een normale IC, die IC reed dan dus niet. In Hengelo stond er een paar bakken ICM naar Enschede klaar om de reizigers over te nemen. Dat zorgt voor veel lagere kosten. In het geval van de Pimpel wordt er onderweg op exact dezelfde stations gestopt, in het geval van de ICE op enkele stations minder (geen Amstel, en euh, verder ken ik die lijn niet zo goed maar kan er nog een zijn). | |
Ireyon | woensdag 8 november 2017 @ 22:30 |
De drukte zal flink toenemen wanneer in December de poorten definitief sluiten | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 22:31 |
Edewag Maar vroegah stopte de Pimpel ook niet op Hilversum, Apelhoern en Almelo. DAT was nogeens een trein ![]() Tijdens RNL in 2006 hebben we nogeens shorecrew moeten shiften van Almelo naar Hengelo omdat we de Pimpel gehaald hadden ![]() ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 8 november 2017 @ 22:31 |
En dan ook de toeslag afschaffen? | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 22:32 |
tuurlijk. wat rukt die paar euro die toch al vrijwel niemand meer hoeft te betalen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 22:32 |
Welke toeslag ![]() Die is geloof ik ondertussen alleen nog maar voor mensen die per rit een kaartje kopen ofzo? | |
Salatrel | woensdag 8 november 2017 @ 22:33 |
Driebergen, de klomp en ede ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 22:33 |
Leuk! Doen! | |
derLudolf | woensdag 8 november 2017 @ 22:34 |
Geen idee. Met een ovc kun je gewoon met de ICE reizen dus? | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 22:35 |
ja en Maarn bestaat ook. Ga eens weg ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 22:36 |
Goedemorgen ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 22:36 |
Als je reist op saldo en álleen saldo dan heb je toeslag nodig. Maar zelfs de SOV'ers hoeven hem niet te dokken tegenwoordig. | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 22:37 |
Staat op het lijstje ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 22:38 |
Ik kan al zo drie trips bedenken waar je iets over kan doen! | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 22:39 |
Oh vertel? Al gedaan heb misschien? ![]() | |
James1988 | woensdag 8 november 2017 @ 22:39 |
Voor de Pimpel hoef je geen toeslag meer te betalen. Voor ICE moet je ¤ 2,40 neerlappen, behalve als je een abonnement hebt. never mind, dat schreef je zelf ook al op pagina 3 ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 22:41 |
Heb je voor de Pimpel OOIT een toeslag moeten betalen? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 22:43 |
Mallorca? RNL ook! En natuurlijk die van net! | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 22:43 |
Zeker weten! | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 22:44 |
Nou dat moet dan pre-2006 geweest zijn ![]() | |
James1988 | woensdag 8 november 2017 @ 22:45 |
Verdorie DeaDLocK2K, ik had net een kop thee voor mezelf gezet. Toen zag ik jouw ondertitel en dacht ik "Hmm, da's eigenlijk ook wel een goed idee ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 november 2017 @ 22:48 |
EuroCity weer invoeren? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 22:48 |
RNL komt ![]() Mallorca: TRV / Fles' Travelsnacks #2 Die van net: TRV / Fles' Travelsnacks #3 Dacht dat je andere dingen in gedachten had, zoals München 2013: TRV / Fles' Travelsnacks #2 of Kopenhagen 2013: TRV / Fles' Travelsnacks #2 Al geweest dus ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 22:54 |
![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 22:55 |
1997 was mijn eerste trip alleen naar Duitsland. in 2003 ben ik weer geweest, toen was er ook nog toeslag. Stond zelfs op de klappers nog destijds. | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 22:55 |
Zwaar leven ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 22:56 |
Die is niet weg eah. | |
Peterselieman | woensdag 8 november 2017 @ 23:04 |
uit Nederland officieel wel | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 23:08 |
De Benelux en de Pimpel voldoen aan praktisch alle criteria, behalve dat ze geen naam hebben. | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 23:09 |
Hmm, de vroegste Pimpel gaat voor 6:00 tegenwoordig ofniet. Dat is trouwens een raar criterium, dat is om nachttreinen uit te sluiten van het EC principe maar een vertrek van 5:50 valt onder exact hetzelfde regime natuurlijk. | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 23:10 |
Ja lul er maar weer overheen hea ![]() Zeg hoe zit het eingelijk met dat 8 1/2 spel wat je nog zou regelen? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 23:10 |
De buurman is op dit moment op een voetreis in Israël van 90 dagen en ik heb goede hoop dat hij ze dit keer niet vergeet. | |
James1988 | woensdag 8 november 2017 @ 23:11 |
Toen de Benelux weer ging rijden na het falen van de Fyra, hebben er heel even koersborden met "Eurocity Benelux" in gezeten. Een paar dagen later waren ze weer weggehaald, want de Benelux voldoet niet aan alle eisen om de naam EC te mogen dragen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 23:14 |
Duh: - besondere Pünktlichkeitskriterien, häufig unpünktliche Züge können die Zuggattung EC verlieren, - Bewirtschaftung mit einem Frühstücksservice zwischen 07:00 und 09:00 Uhr sowie eine Hauptmahlzeit zwischen 11:30 und 14:30 Uhr bzw. 18:30 und 21:30 Uhr im Speisewagen, einem Barwagen oder am Sitzplatz in der ersten Klasse, die Menükarten müssen zweisprachig gestaltet sein, - verstärkte Reinigung in den Abgangsbahnhöfen sowie Unterwegsreinigung bei Zugläufen von mehr als 5 Stunden - mittlere Reisegeschwindigkeit (einschließlich aller Aufenthalte) mindestens 90 km/h (mit Ausnahme von Gebirgsbahnen und Zugläufen mit Eisenbahnfähren), ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 november 2017 @ 23:14 |
De ICE naar Frankfurt voldoet volgens mij aan alle eisen behalve deze: jedes Zugpaar trägt einen Namen, der sich auf den europäischen Charakter (touristisch, kulturell, historisch) bezieht, | |
Dr_Flash | woensdag 8 november 2017 @ 23:20 |
Dat is puur kosmetisch, dus dat is op te lossen. Iedere dooie lul kan iedere dooie trein "dooie lul ekspres" noemen. | |
b2py | donderdag 9 november 2017 @ 05:41 |
fyi, vanaf december is het weer gedaan met die vroege trein | |
Dr_Flash | donderdag 9 november 2017 @ 06:11 |
Zonde ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 9 november 2017 @ 06:31 |
Als ik het goed herinner komt er een vervangende trein naar Hengelo en wordt de avondtrein 1900v Amsterdam weer een Pimpel naar Bentheim en op zondag naar Hannover. De oude situatie dus weer volgens mij | |
James1988 | donderdag 9 november 2017 @ 07:26 |
Was dat dit jaar niet ook het geval tijdens de winter? | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 november 2017 @ 08:03 |
Wat gezellig, ene Dr.Mickey quote m'n ICE/EC post twee keer, op ONZ en KLB. Ik moet altijd ontzettend lachen om mensen die aan de dagrand gaan roepen dat iemand anders last heeft van zolderkamerleed. | |
James1988 | donderdag 9 november 2017 @ 08:39 |
![]() Goedemorgen ![]() Deze unit stond in Rotterdam. | |
MTL | donderdag 9 november 2017 @ 11:08 |
Heb je 'm nu al gesloopt, Salatrel? | |
PluggieOD | donderdag 9 november 2017 @ 11:18 |
Wanneer gaan we in Goes afspreken? | |
dennistd | donderdag 9 november 2017 @ 11:28 |
Klopt ![]() Zou zijn omdat er in de winterperiode nauwelijks behoefte was aan zo'n vroege trein. Of dat er wel is aan een latere die alleen in de winterperiode rijdt en ook alleen tot Bentheim vermeldde het verhaal niet volgens mij... | |
Salatrel | donderdag 9 november 2017 @ 11:41 |
ik weet niet wat is met deze..... ten eerste ist Albertooooooooo ten tweede is 8:39 veelste vroeg voor mij en ten derde ben ik vrij vandaag ![]() ![]() | |
MTL | donderdag 9 november 2017 @ 13:10 |
Op je vrije dag op Fok zitten? Ik zeg hoax ![]() | |
Yreal | donderdag 9 november 2017 @ 17:07 |
Gratis chocola in de ice ![]() | |
bork | donderdag 9 november 2017 @ 17:38 |
![]() http://www.sueddeutsche.d(...)ectedFromLandingpage | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 november 2017 @ 17:56 |
Wow :| | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 november 2017 @ 17:57 |
Heeft iemand trouwens enig idee waar ik informatie kan vinden over eventuele abonnementen die Keolis gaat aanbieden op Zwolle-Enschede? Ik zit verlekkerd naar AltijdVrij Twente te kijken omdat het ruim 250 euro goedkoper is per maand dan wat ik nu betaal, maar Zwolle tot en met Nijverdal zijn niet echt Twente ofzo. | |
dennistd | donderdag 9 november 2017 @ 18:01 |
Geen idee, bel de klantenservice even zou ik zeggen: 088-0331360 | |
James1988 | donderdag 9 november 2017 @ 18:06 |
Twents, dat zijn die rode (nouja, straks blauwe) LINTen toch? Die rijden op Zutphen - Hengelo - Oldenzaal oid? | |
SevenWonders | donderdag 9 november 2017 @ 18:24 |
Jarenlang met de E-lijn richting Den Haag gereisd. Op station Melanchtonweg moeten ze ook overschakelen. Ging al die tijd gewoon goed. | |
James1988 | donderdag 9 november 2017 @ 18:47 |
N=1. Iets wat beweegt (stroomafnemer en schoentjes) kan stuk gaan ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 november 2017 @ 20:26 |
Wat ik nou toch weer net voor het uitstappen op de vloer van de trein zag liggen.... Eerlijk gevonden ![]() ![]() | |
Bitlord | donderdag 9 november 2017 @ 20:27 |
Wat ik mij al een tijdje afvraag: wat wordt het inzetgebied van die dingen? | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 november 2017 @ 20:30 |
Staat in de nieuwe RailMagazine die ik net uitgeleend heb aan een collega... | |
b2py | donderdag 9 november 2017 @ 20:32 |
Staat ook op de NS site | |
James1988 | donderdag 9 november 2017 @ 20:33 |
![]() Bron: NS: nieuwe Sprinters en vaker Sprinters [ Bericht 41% gewijzigd door James1988 op 09-11-2017 20:41:55 ] | |
dennistd | donderdag 9 november 2017 @ 20:36 |
Zie http://nieuws.ns.nl/download/465490/nssprinters2016-2020.pdf | |
Dr_Flash | donderdag 9 november 2017 @ 21:01 |
Niermand die mijn Talbotplaatje boeiend vindt? ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 9 november 2017 @ 21:04 |
Jawel! Ik was op zoek gegaan naar dat gekke kaartje en toen ik dat eindelijk had gevonden en gepost zaten we al op een nieuwe pagina ![]() Wat ga je ermee doen? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 november 2017 @ 21:08 |
Voorlopig niks, maar als jij er 20 euro voor over hebt kunnen we best eens praten ![]() | |
James1988 | donderdag 9 november 2017 @ 21:10 |
Wat zou ik met zo'n plaatje moeten? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 november 2017 @ 21:12 |
Weet ik veel, op marktplaats zetten voor 22 ![]() | |
James1988 | donderdag 9 november 2017 @ 21:15 |
![]() | |
b2py | donderdag 9 november 2017 @ 21:19 |
Nope | |
Dr_Flash | donderdag 9 november 2017 @ 21:27 |
Oh ja tegen jouw hoofd kan ie ook natuurlijk ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 november 2017 @ 21:31 |
Hehehehe. | |
b2py | donderdag 9 november 2017 @ 21:45 |
😭 | |
BLS | donderdag 9 november 2017 @ 22:06 |
De SBB gaat hun IC/IR-lijnen nummeren. De nummers zijn afgeleid van de snelwegen die ongeveer dezelfde route volgen. Althans, zo veel mogelijk want het lukt niet overal.![]() Linkje naar de volledige kaart Wie maakt als eerste een lijstje van lijnnummers als we dat in Nederland zouden doen? ![]() | |
James1988 | donderdag 9 november 2017 @ 22:09 |
De missiecodes van de RER lijken me dan meer geschikt. SARA voor een stoptrein naar Schiphol, ZIBI voor een intercity naar Zwolle, BETA voor de IC Direct naar Breda, enzovoorts ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 november 2017 @ 22:11 |
Wat huh, nee. Gewoon niets. Geen lijnnummers, dit werkt prima. | |
MTL | donderdag 9 november 2017 @ 22:15 |
Geen pre-alpha voor de ICD? | |
BLS | donderdag 9 november 2017 @ 22:16 |
Stoptrein on a mission? | |
Dr_Flash | donderdag 9 november 2017 @ 22:43 |
FUCK voor een metro naar Franeker VSOP voor een sneltrein met catering naar Vroomshoop | |
dennistd | donderdag 9 november 2017 @ 23:37 |
Ik denk dat je dan met samenlooptrajecten niet uitkomt, zoals de drie lijnen die allen Bijlmer Arena-Eindhoven rijden. Ik zie meer in het gebruik van de huidige treinseries, al zou je bijvoorbeeld de 36800 (Dordrecht-Gorinchem) gewoon bij de 36700 (Dordrecht-Geldermalsen moeten benoemen denk ik. | |
PluggieOD | vrijdag 10 november 2017 @ 00:04 |
Wanneer spreken we af in Goes? | |
James1988 | vrijdag 10 november 2017 @ 00:05 |
Goes? | |
PluggieOD | vrijdag 10 november 2017 @ 00:05 |
Voor de trein ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 november 2017 @ 00:06 |
Ehh... bedoel je dat ding wat de SGB uit de VS laat overkomen? | |
PluggieOD | vrijdag 10 november 2017 @ 00:06 |
Ja. | |
James1988 | vrijdag 10 november 2017 @ 00:06 |
Ik ga daar niet voor naar Goes hoor ![]() | |
PluggieOD | vrijdag 10 november 2017 @ 00:06 |
Ook mijn trein ![]() | |
PluggieOD | vrijdag 10 november 2017 @ 00:07 |
#mytraintoo | |
Bitlord | vrijdag 10 november 2017 @ 01:43 |
In Limburg rijdt de S2 al grotendeels parallel aan de A2. Haalbaarder lijkt mij om buslijnen te vernoemen naar N-nummers. Lijn 225 ipv 50 van Utrecht naar Wageningen. De 278 van Maastricht naar Aken. Fles met de 337 van Deventer naar Zwolle. James met lijn 27 van Breda naar Utrecht. [ Bericht 15% gewijzigd door Bitlord op 10-11-2017 01:49:09 ] | |
PluggieOD | vrijdag 10 november 2017 @ 02:29 |
Wanneer gaan we naar Goes? Of is dit een trein apetopic? | |
dennistd | vrijdag 10 november 2017 @ 03:06 |
Als je niks zinnigs te zeggen hebt donder dan alsjeblieft op uit dit topic en verkas naar ONZ. | |
PluggieOD | vrijdag 10 november 2017 @ 03:12 |
Dit gaat over een topic waar we een trein samen hebben gekocht. [ Bericht 3% gewijzigd door Sounddragon op 10-11-2017 04:09:56 ( }:| ) ] | |
Sounddragon | vrijdag 10 november 2017 @ 03:53 |
Hij oppert hier dus het plan om piccies te gaan schieten .. no more, no less.. En ja hij komt een beetje bot over soms, maar hij bedoelt het goed.. als er iemand zegt dat íe mee wil, dan gaan jullie op avontuur ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 10-11-2017 04:12:27 ] | |
b2py | vrijdag 10 november 2017 @ 05:55 |
De Vliegende Kruidkoek! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 november 2017 @ 08:52 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 november 2017 @ 08:53 |
Jij woont tenminste nog een beetje in de buurt ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 november 2017 @ 08:54 |
Ik denk in april een keer, if at all. Hij staat nu ergens waar je er toch niet bij kan, en ze hebben specifiek gevraagd om er niet nu heen te gaan. En dat weet je zelf ook wel ![]() | |
PluggieOD | vrijdag 10 november 2017 @ 08:56 |
Ik meen het serieus. Ben in het echt best aardig ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 november 2017 @ 08:58 |
Dat zal beslist wel ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 10 november 2017 @ 09:45 |
Welke waren er nog meer? Ik kon alleen deze bedenken 😂 | |
Dr_Flash | vrijdag 10 november 2017 @ 09:57 |
Hoffelijke Metworst of zo ook nog ![]() | |
b2py | vrijdag 10 november 2017 @ 09:59 |
Ohja de metworst ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 november 2017 @ 12:03 |
Ik ga zo snel mogelijk een keer bij de SGB op bezoek om die NS2000 te bekijken, met een beetje geluk januari. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 november 2017 @ 12:30 |
Ik hou het gewoon even in de gaten, maar ik wil hem ook weleens een keertje zien ja ![]() Zelfde geldt trouwens voor de Wismarer Schienenbus van de MBS, die is ook alweer een paar jaar klaar. Schijnt erg mooi geworden te zijn. Volgend jaar maar eens een puntje van maken ![]() | |
ReisT | vrijdag 10 november 2017 @ 13:08 |
Die Wismarer is zeker leuk! ![]() Ik moet ook nog die omC-motorwagen-replica nog zien die de SGB heeft gebouwd, lijkt me ook een leuk ding! Twee redenen dus om komend jaar weer eens een keertje naar Goes te gaan. | |
Fred | vrijdag 10 november 2017 @ 13:27 |
Leuk initiatief van de SGB, maar het zou ook wel eens leuk zijn als zij hun projecten ook eens af zouden maken. Het schroot staat inmiddels 3 rijen bij de SGB voor de deur weg te roesten/rotten en wéér moet er geïnvesteerd worden in een nieuw project. De 2424 doet ook niet veel, hebben ze eigenlijk al de moeite genomen om het ding weer geel te schilderen? De 1136 en 1145 staan ook al jaren te wachten op een revisie. Ik heb er dan ook een erg hard hoofd in dat die nieuwe 2000 ooit een meter zelfstandig over Nederlands spoor gaat rijden. Maar zoals met alles laat ik me graag van het tegendeel overtuigen ![]() | |
dennistd | vrijdag 10 november 2017 @ 13:30 |
Elk museum heeft wel een flinke collectie 'schroot'. Als zich de kans voordoet om materieel te verwerven moeten ze wel toegrijpen, anders wordt het over het algemeen gesloopt. En dan heb je op een gegeven moment niets meer om op te knappen, en mis je gewoon stukken in de collectie die je (op een replica na) ook nooit meer kunt krijgen. | |
Fred | vrijdag 10 november 2017 @ 14:02 |
Dat kan ik heel goed begrijpen, maar ze trekken het wel erg breed bij de SGB. De VSM, STAR, etc lijken zich toch beter te focussen op bepaalde aandachtsgebieden/tijdvakken. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 november 2017 @ 14:25 |
Introduceert me niets. Stoom. DIESEL. Staal op staal. Geilheid ![]() | |
derLudolf | vrijdag 10 november 2017 @ 17:13 |
De 34 van Emmen naar Groningen. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 november 2017 @ 18:08 |
Opsomtopic | |
b2py | vrijdag 10 november 2017 @ 22:43 |
Singlewordreplytopic [ Bericht 20% gewijzigd door b2py op 10-11-2017 22:58:58 ] | |
Maegrim | vrijdag 10 november 2017 @ 23:03 |
nerdtopic | |
PluggieOD | vrijdag 10 november 2017 @ 23:17 |
Topic waarbij iedereen meer van treinen afweet dan dr.flash topic.... | |
Dr_Flash | vrijdag 10 november 2017 @ 23:21 |
Dat geldt voor elk ander topic ook ![]() | |
iBugged | zaterdag 11 november 2017 @ 09:33 |
Geen enkele trein tussen Roosendaal en Rotterdam, behalve... de IC Brussel! Iedereen werd verzocht in Roosendaal over te stappen ri. Breda en dan via de HSL, maar ik zit lekker rustig in de IC Brussel ![]() | |
b2py | zaterdag 11 november 2017 @ 09:58 |
Als er een schaap over de dam is... https://www.verkeersnet.n(...)t-collegetijden-aan/ | |
Dr_Flash | zaterdag 11 november 2017 @ 10:08 |
In plaats van 8:45 beginnen ze om 8:30 ![]() | |
dennistd | zaterdag 11 november 2017 @ 10:26 |
Wel als de HAN een kwartier later begint. Dan spreidt je de piek over ruimere tijd, dat maakt een aardig verschil. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 november 2017 @ 11:28 |
Nja dat gaat al beter dan denk ik. Voor zo lang als het duurt. | |
BLS | zaterdag 11 november 2017 @ 18:58 |
Ik zat te denken aan: IC1 Amsterdam/Schipol - Twente IC2 Alkmaar - Maastricht IC3 bestaat niet want er is geen A3 IC4 Amsterdam - Vlissingen IC5 Amsterdam - Breda (IC direct) IC6 Den Haag - Groningen IC7 Den Haag - Leeuwarden IC8 Enkhuizen - Venlo IC9 Den Helder - Nijmegen IC10 ??? IC11 Leiden - Utrecht IC12 Schiphol - Nijmegen IC16 Den Haag - Eindhoven IC28 Rotterdam - Groningen IC32 Rotterdam - Leeuwarden IC35 Raalte - Enschede IC44 Amsterdam - Haarlem - Den Haag IC50 Zwolle - Roosendaal | |
Maegrim | zaterdag 11 november 2017 @ 19:13 |
IC10 Amersfoort - Utrecht | |
derLudolf | zaterdag 11 november 2017 @ 19:16 |
IC37 Hoogeveen-Emmen ![]() | |
James1988 | zaterdag 11 november 2017 @ 20:22 |
Gewoon nee. | |
BLS | zaterdag 11 november 2017 @ 23:01 |
Zegt degene die begint over missiecodes ![]() | |
James1988 | zaterdag 11 november 2017 @ 23:02 |
We kunnen ook nog altijd headcodes gaan gebruiken. Als we het dan toch over cryptische namen en nummers gaan hebben... 1A14 voor een IC Direct naar Amsterdam, 2N37 voor een stoptrein naar Nijmegen, 5L77 voor een leegmatrit naar Leidschendam ![]() | |
BLS | zaterdag 11 november 2017 @ 23:07 |
Vooral die leegmatrit is erg relevant voor reizigers ![]() | |
James1988 | zaterdag 11 november 2017 @ 23:13 |
![]() | |
BLS | zaterdag 11 november 2017 @ 23:30 |
Zit een documentaire op RTL Z te kijken, waar 'S-Bahn' door het Engelse commentaar wordt vertaald in 'Overground'. | |
James1988 | zaterdag 11 november 2017 @ 23:34 |
Het is niet fout ![]() | |
dennistd | zondag 12 november 2017 @ 01:06 |
Nadat ik deze ochtend al een rode 1600 met iets militairs zag staan ben ik deze vanavond maar even nader gaan bekijken. Bij gebrek aan een statief zien we hier vanaf mijn rugtas DB Cargo-loc 1614 in Oldenzaal staan met aan de haak platte wagens met hierop diverse militaire voertuigen. | |
Duvel | zondag 12 november 2017 @ 13:34 |
Ondanks gebrek aan statief toch 'n bijzonder geslaagde foto! | |
Fred | zondag 12 november 2017 @ 13:45 |
A11 bestaat ook niet. N3 bestaat daarentegen weer wel, net zoals andere delen van Rijksweg 3. | |
b2py | zondag 12 november 2017 @ 14:22 |
De Rijksweg N11 dan weer wel, zelfde als N3 eigenlijk | |
BLS | zondag 12 november 2017 @ 14:37 |
Ah ja, de IC3 is dan voor het schaamlijntje Dordrecht - Breda. | |
James1988 | zondag 12 november 2017 @ 14:45 |
Als ik onderweg ben naar huis reis ik wel eens met de sprinter Den Bosch - Dordrecht. Bij aankomst in Breda (om 18:38) wordt er dan omgeroepen "u kunt hier overstappen op de intercity naar Dordrecht van 19:01". Die sprinter komt om 19:03 aan in Dordrecht, die intercity om 19:19. Alsof iemand dus gaat overstappen ![]() | |
BLS | zondag 12 november 2017 @ 14:47 |
Dat is wel extreem nutteloos ja... | |
Dr_Flash | zondag 12 november 2017 @ 18:55 |
Als het net zo uit zou komen dat je in die IC dan die prachtige oceaanblauw-beige DB-rijtuigen van de Buurlandtrein Den Haag - Köln zou treffen, dan deed ik het wel hoor ![]() | |
dennistd | zondag 12 november 2017 @ 19:18 |
Dit is vanuit een FLIRT in een ICM overstappen. Ja, het zit beter, maar niet zoveel om 16 minuten langer onderweg te zijn... | |
BLS | zondag 12 november 2017 @ 19:36 |
Voor mij is comfort van het materieel al lang geen reden meer om een bepaalde trein (of bus) al dan niet te nemen. | |
James1988 | zondag 12 november 2017 @ 20:10 |
Er rijdt slechts 1 omloop van de 6600 met FLIRT, de rest is DDZ-4. | |
James1988 | zondag 12 november 2017 @ 20:56 |
Leuk plaatje! ![]() De Noren hebben een wat minder goede ervaring met militair transport, eind oktober was een tank van een legertrein gevallen in de buurt van Trondheim. | |
dennistd | zondag 12 november 2017 @ 21:45 |
![]() ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door dennistd op 12-11-2017 22:26:17 ] | |
James1988 | zondag 12 november 2017 @ 21:48 |
![]() | |
b2py | zondag 12 november 2017 @ 22:04 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 november 2017 @ 22:24 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 12 november 2017 @ 22:57 |
![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 12 november 2017 @ 23:06 |
c-c-c-c-c-combobrrrrreakerrrr | |
Maegrim | zondag 12 november 2017 @ 23:26 |
![]() | |
MTL | zondag 12 november 2017 @ 23:28 |
Nou ja, het klopt wel. Maar het is net zoiets als zeggen dat de ICD tussen Amsterdam en Breda rijdt ![]() | |
Yreal | zondag 12 november 2017 @ 23:39 |
Ik zit net op den haag cs in een slt vol mensen, rijdt het voorste deel gewoon weg ![]() Ik zat naast wat ns volk en die waren nog amuses ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 12 november 2017 @ 23:48 |
![]() | |
b2py | maandag 13 november 2017 @ 05:36 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 13 november 2017 @ 08:44 |
Stelletje vikingen ook ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 13 november 2017 @ 09:02 |
![]() | |
MTL | maandag 13 november 2017 @ 10:01 |
Was dit eigenlijk al voorbij gekomen? https://www.noz.de/deutsc(...)n-und-fitnessbereich Concepten van luxere treinen in Duitsland. Ik vraag mij wel af in hoeverre je dit echt in het regionale verkeer wilt hebben. Het vreet capaciteit, maar het is wel een leuk proefballonnetje. | |
b2py | maandag 13 november 2017 @ 10:43 |
24-2 t/m 5-3 is Zwolle vanuit het zuiden niet bereikbaar ivm aanpassing bovenleiding voor de busbrug: https://www.destentor.nl/(...)in-januari~ac220264/ | |
dennistd | maandag 13 november 2017 @ 12:43 |
Zag hem al voorbij komen in het werkzaamhedenoverzicht t/m maart | |
Goverman | maandag 13 november 2017 @ 12:56 |
Ja, dat klopt. En in de zomer volgt er nog een forse buitendienststelling van een week of 2... | |
b2py | maandag 13 november 2017 @ 13:22 |
Zijn jullie nu aan het bevestigen wat een krant al min of meer bevestigd? 😅 | |
dennistd | maandag 13 november 2017 @ 13:26 |
Dat zal voor de oostzijde zijn dan denk ik? Of gaan de wissels aan de westzijde ook op de schop? | |
Goverman | maandag 13 november 2017 @ 13:27 |
Dat is inderdaad voor de oostzijde. Hoewel ik daar niet helemaal zeker van ben, het zou kunnen dat er ook nog wat voorbereidende handelingen worden gedaan voor de 2e toegang tot het RGS-terrein. En de busbrug werd ook ingehesen in de zomer dacht ik. | |
b2py | maandag 13 november 2017 @ 13:36 |
Er gaan nog wel een stuk of 5 a 6 langere periodes volgen met weinig tot geen treinen te Zwolle komende vier jaar | |
Dr_Flash | maandag 13 november 2017 @ 15:03 |
Prima. Kutzwolle ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 13 november 2017 @ 16:56 |
Bom erop. | |
TemulMelvin | maandag 13 november 2017 @ 17:02 |
Nee betreft alleen oostzijde. Alles aan de westzijde moet nog aanbesteed worden. Busbrug wordt in 4 weekeinden geplaatst. | |
boriq | maandag 13 november 2017 @ 17:04 |
Er staat sinds kort een nieuwe Blauwnet/Keolis FLIRT in Hengelo op het kopspoortje aan de kant van Zutphen en ik ben best benieuwd hoe lang/kort het duurt voordat er een mooie graffiti-tag opnstaat | |
DeaDLocK2K | maandag 13 november 2017 @ 17:06 |
Donderdag was de eerste dag, woensdagmiddag stond 'ie er nog niet. | |
dennistd | maandag 13 november 2017 @ 17:12 |
Naar wat ik hoorde zat het er al op zaterdag... | |
James1988 | maandag 13 november 2017 @ 18:42 |
De vlogdames van NS hebben een kijkje mogen nemen in een Traxx-loc, en hebben wat uitleg gekregen over hoe je zo'n ding opstart: Dus hier spelen Maegrim en z'n collega's nou de hele dag mee ![]() | |
b2py | maandag 13 november 2017 @ 18:43 |
Met de dames? | |
Fred | maandag 13 november 2017 @ 18:44 |
Had toch eigenlijk wel gender neutrale vloggers verwacht bij de NS | |
James1988 | maandag 13 november 2017 @ 18:44 |
Dat zou helemaal een leuke arbeidsvoorwaarde zijn ![]() | |
MTL | maandag 13 november 2017 @ 18:44 |
Makkelijk toch? Kind kan de was doen. | |
James1988 | maandag 13 november 2017 @ 18:45 |
Het ziet er inderdaad erg makkelijk uit. | |
b2py | maandag 13 november 2017 @ 18:47 |
En dan nog collega's hebben die bedienfouten maken ![]() | |
James1988 | maandag 13 november 2017 @ 18:50 |
Kwestie van oefenen lijkt me. Hoe meer je iets doet hoe makkelijker het wordt. Toen ik in Train Simulator voor het eerst met de Vectron Advance wilde gaan rijden kreeg ik 'm niet van z'n plek. Nu heb ik dat ding in een minuutje of twee opgestart en rij ik - met AFB aan - weg. ![]() | |
b2py | maandag 13 november 2017 @ 18:57 |
Jij krijgt geen cursus van 2 dagen.. | |
MTL | maandag 13 november 2017 @ 19:17 |
Het rijden is altijd eenvoudig. Het gaat juist om de onverwachte dingen. Iets dat nooit in die simulatoren naar voren komt: storingen. En hoe zit die hele machine in elkaar? Als je dat knopje indrukt, wat doe je dan eigenlijk? Hoe kan je bepaalde zaken voorkomen? Enz enz. Traxx opleiding is overigens 5 dagen, waarvan 1 rijden en de andere 3 theorie/praktijk en op de 5e dag theorie en praktijkexamen. | |
James1988 | maandag 13 november 2017 @ 19:26 |
In hoeverre praat een Traxx je door een storing heen? | |
Salatrel | maandag 13 november 2017 @ 19:41 |
De een fluistert tegen bomen en MTL tegen traxx locs | |
MTL | maandag 13 november 2017 @ 20:11 |
Dat is niet eens zo zeer het probleem. Dat doet ie wel. Maar vaak is er één probleempje, dat vervolgens zijn invloed heeft op een heleboel andere dingen en van elk van die dingen een aparte melding krijgt omdat die losse onderdelen zich niet 'klaar' melden. Ga je dan lopen rommelen met die losse dingen, dan krijg je het niet opgelost omdat de hoofdoorzaak nog niet opgelost is. Daarom is het zo belangrijk om die machine goed te kennen: je moet weten waar elke storing nu precies in zit en wat de relatie tussen de diverse onderdelen en storingen is. In dat opzicht zijn de meldingen dus alleen signalerend. Daarnaast heb je ook nog meldingen die niet zo zeer storingen zijn, maar eveneens enkel een signalerende functie hebben: 'let op, schakelaar X staat in waarde Y'. Ook dat moet je goed in de gaten hebben en aan bepaalde meldingen dus wel aandacht, maar geen storingswaarde hechten. | |
James1988 | maandag 13 november 2017 @ 20:17 |
De reden dat ik het vraag: een tijdje terug was ik in Train Simulator een route aan het rijden, en nadat ik een stuk 110 mph had gereden begon er ineens van alles te piepen en sloegen de remmen aan. Toen ik om me heen keek zag ik dat op het TMS-scherm netjes stond omschreven wat er aan de hand was en wat ik moest doen om weer verder te rijden. Nou begrijp ik wel dat het een simulatie is en dat dingen daar lang niet altijd zo zijn als in de werkelijkheid, maar ik heb begrepen dat het TMS van dat treintype in het echt ook suggesties geeft over hoe een machinist moet handelen bij bepaalde situaties. Geeft een Traxx aanwijzingen wanneer er iets fout gaat, of houdt het op met "Foutcode Q38, bel de helpdesk"? | |
MTL | maandag 13 november 2017 @ 20:21 |
De Traxx gaat uit van de kundigheid van de machinist. Dus inderdaad "Probleem met onderdeel X, probeer Y. Indien geen resultaat Z. Alsnog geen resultaat: afsleeplok". Maar wat ik al zei: als je dat rücksichtslos op gaat volgen, dan kan het dus ook averechts werken. | |
James1988 | maandag 13 november 2017 @ 20:23 |
Duidelijk, dankjewel ![]() Als ik het zo hoor moet je dus in staat zijn om door die meldingen heen te kijken. Dat lijkt me best moeilijk als je niet eerder met zo'n machine hebt gewerkt. | |
Maegrim | maandag 13 november 2017 @ 20:38 |
alle rangeerders van nedtrain zijn machinist /klaagmodus ![]() | |
Salatrel | maandag 13 november 2017 @ 21:02 |
Suicidaaltje bij James voor de deur dus hele dienst naar de vaantjes. Wel thuis schaften vanavond ![]() | |
James1988 | maandag 13 november 2017 @ 21:09 |
Ik las het ja ![]() Gelukkig was hij na een kwartier van het spoor af en konden de treinen weer gaan rijden. | |
MTL | maandag 13 november 2017 @ 21:10 |
En ik strandde net bijna bij Fles voor de deur. Problemen met de stroomvoorziening Deventer - Almelo. Mag nu toch nog verder naar Enschede. Kijken of ik straks nog thuis kom ![]() | |
Salatrel | maandag 13 november 2017 @ 21:14 |
ja ik stond die hele tijd bij die overwegen in Prinsenbeek ![]() | |
James1988 | maandag 13 november 2017 @ 21:17 |
Zo'n pittoresk stukje Breda ![]() | |
boriq | maandag 13 november 2017 @ 21:25 |
Interessant stuk door Jeroen Stans (BNR) in de laatste editie van Politieke Junkies over de rol van Pier Eringa tegenover de staatssecretarissen en I&M Fragment over Pier zit van 38:40 tot 59:20 in dit filmpje op Vimeo | |
DriekOplopers | maandag 13 november 2017 @ 23:46 |
Ik kijk nog maar slechts zeer zelden in dit forum. Maar nu val ik met mijn neus in de boter. Thanks! ![]() | |
dennistd | dinsdag 14 november 2017 @ 02:19 |
De prototype-bak voor DDZ is een soort van natuurtrein geworden ![]() ![]() Komt uit deze video | |
b2py | dinsdag 14 november 2017 @ 06:39 |
Stelling: het treinverkeer in de ochtend in Nederland start te laat op | |
Dr_Flash | dinsdag 14 november 2017 @ 09:36 |
Bwehehee.nl/groenetrein | |
boriq | dinsdag 14 november 2017 @ 11:36 |
Ik was mij al aan het afvragen waar het afbreken van de glazen wand tussen de poortjes op station Enschede voor zou zijn, maar daar zullen wel de nieuwe blauwnet-poortjes gaan komen. Inmiddels staat er al een paaltje voor de overstappers klaar tussen de perrons 2 en 3. Daarnaast is het voetpad naar de noordelijke fietsenstalling bijna af, zal niet heel lang meer duren voordat die open gaat. | |
dennistd | dinsdag 14 november 2017 @ 12:48 |
Wie stapt er in Enschede over binnen de poortjes dan ![]() Of is het puur voor mensen die bij het verkeerde poortje ingecheckt hebben en daarmee hun fout kunnen herstellen? | |
dennistd | dinsdag 14 november 2017 @ 12:49 |
Ik vind 4.46u vroeg genoeg voor de eerste trein hoor. Ik vind juist dat het langer door moet gaan: 22.46u is erg vroeg voor de laatste IC, die ook nog eens maar tot Utrecht gaat. | |
b2py | dinsdag 14 november 2017 @ 12:52 |
Vanuit de uithoeken wel, de eerste IC vanuit Utrecht naar Amsterdam gaat om half zeven, dat is echt heel laat. Ik draai rond tien over zes de A2 op en als ik zie hoeveel verkeer er al uit de richting Utrecht vandaan komt kan je daar prima een trein mee vullen. | |
Frozen-assassin | dinsdag 14 november 2017 @ 12:57 |
Vrij laat inderdaad. Uit mijn uithoek gaat eerste IC al om half 6 | |
b2py | dinsdag 14 november 2017 @ 13:53 |
ZuidAsDok gaat mogelijk voorzieningen treffen om aanleg vijfde en zesde spoor in toekomst makkelijker te kunnen realiseren: https://www.amsterdam.nl/(...)extra-investeringen/ | |
GlenSpey | dinsdag 14 november 2017 @ 14:44 |
Ik rij zelf geen Traxx, maar het heeft zo te zien wel iets weg van de Flirt, maar dan net wat ingewikkelder. | |
bork | dinsdag 14 november 2017 @ 18:23 |
uit het AD -> https://www.ad.nl/amersfo(...)nieuwe-app~ad2ca3ae/ | |
Wertha | dinsdag 14 november 2017 @ 19:28 |
Man man man... | |
Peterselieman | dinsdag 14 november 2017 @ 19:30 |
ding wordt toch binnenkort gesloopt ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 november 2017 @ 19:58 |
oud ijzer levert nu toch wel redelijk op itt tot een maand of 3 terug ![]() | |
Goverman | dinsdag 14 november 2017 @ 20:13 |
Op welk opstelterrein is die DDZ gefilmd? | |
Peterselieman | dinsdag 14 november 2017 @ 20:15 |
werkplaats Amersfoort als ik het goed heb. | |
Fred | dinsdag 14 november 2017 @ 20:23 |
Jep: ![]() |