Per euro omzet is er minder personeel, zeker nu er veel zelf scan komt op de stationsquote:Op woensdag 8 november 2017 18:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat wel inderdaad, maar dat komt inderdaad door de hoge uren en de ruime openingsuren. Daarnaast heb je om de hoge snelheid te behouden net iets meer personeel nodig per verkocht artikel dan in een normale supermarkt.
Maar als de AH To Go flesjes cola voor 50 cent zou willen verkopen, dan is er niemand die ze tegenhoudt.
De huur van winkelruimtes op het station is grotendeels gebaseerd op je omzet, en voor een kleiner deel op vierkante meters. Maar je zult toch een minimum aan klandizie moeten hebben om te kunnen overleven, ja.quote:Op woensdag 8 november 2017 18:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Koffie bij de Appie to go is een stuk goedkoper dan bij de Kiosk. Kiosk vraagt ¤ 2,30 voor een cappuccino, AH ToGo ¤ 1,75.
Als jij een commerciële ruimte huurt op een station mag je zelf je prijzen bepalen, maar je moet er wel je huur van kunnen betalen. Die is niet mals, dat heeft hier in Breda al de nodige ondernemers genekt.
Omzet per gewerkt uur ontloopt elkaar weinig met een normale AH, maar dat komt dus door de hogere prijzen. Die verhouding zal wel redelijk in stand blijven omdat zowel in de To Go als in de reguliere AH's steeds meer zelfscan komt.quote:Op woensdag 8 november 2017 18:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Per euro omzet is er minder personeel, zeker nu er veel zelf scan komt op de stations
Als het niet loopt zie je ze vanzelf weer verdwijnenquote:Op woensdag 8 november 2017 18:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe lang de winkels in IJ-passage in A'dam CS nog blijven. Komt bijna geen hond daar zoals ik het zie.
Absoluut, en daarvoor is de locatie belangrijk.quote:Op woensdag 8 november 2017 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De huur van winkelruimtes op het station is grotendeels gebaseerd op je omzet, en voor een kleiner deel op vierkante meters. Maar je zult toch een minimum aan klandizie moeten hebben om te kunnen overleven, ja.
Krijgen ze daar geen les over dan?quote:Op woensdag 8 november 2017 17:42 schreef Salatrel het volgende:
Verhaal van een metrobestuurder: een hoop schijnen te zakken tijdens de simulatorrit omdat ze het bord uitschakelen tractie bij de Vlaardingenbrug en havenbrug Maassluis niet kennen en dus niet opvolgen.
Ondanks dat deze borden er straks in de praktijk niet meer staan staan ze er in de simulatie WEL en horen ze dus ook opgevolgd te worden
Bijzondere combinatie. Zal vast wel een reden voor zijn.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:22 schreef James1988 het volgende:
Die komt er niet, het gaat er zo uitzien;
En waarom?
[..]
Bron: rdamov.nl
Die reden staat in m'n post. In het citaat.quote:Op woensdag 8 november 2017 19:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Bijzondere combinatie. Zal vast wel een reden voor zijn.
Ik denk juist dat die 15-minutendienst op Arnhem-Utrecht met 2x/uur een toegevoegde trein juist beter is dan een 10-minutendienst. Zo kan de knoop Arnhem ieder kwartier in stand blijven en kunnen de 2 toegevoegde treinen mooi in Ede aansluiting bieden op de Valleilijn. Met stops in Wolfheze en Oosterbeek kan de sprinter ook nog weggesaneerd worden.quote:Op dinsdag 7 november 2017 22:36 schreef dennistd het volgende:
Als je geen lange stop op Utrecht wil hebben ontkom je niet aan een scheve tienminutendienst op een deel van het traject volgens mij.
En vergeet de ICE niet, 3 minuten opvolgtijd en conflictvrij plannen. Zal politiek wel te gevoelig liggen om de ICE in Arnhem-Berg te keren.quote:Op woensdag 8 november 2017 00:26 schreef James1988 het volgende:
Ik had in mijn hoofd om er een 20/20/20-verdeling op aan te houden (dus om x:45 naar Arnhem, x:55 naar Den Bosch, enz.) maar ook dat krijg ik net niet lekker uitgewerkt. Ik krijg er alsnog een 15/5/10-verdeling uit.
[ afbeelding ]
De enige manier om dat goed te krijgen is 5 minuten eerder uit Schiphol vertrekken, en dan een parallelfahrt tussen Bijlmer en Utrecht, maar dat gaat niet lukken in combinatie met de sprinters.
Die moet er ook nog tussendoor ja. En sprinters, en met een beetje pech ook nog wat cargo.quote:Op woensdag 8 november 2017 21:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
En vergeet de ICE niet, 3 minuten opvolgtijd en conflictvrij plannen. Zal politiek wel te gevoelig liggen om de ICE in Arnhem-Berg te keren.
Bedoelde een reden om perse op een station te willen schakelen van derde rail naar waslijnquote:Op woensdag 8 november 2017 19:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die reden staat in m'n post. In het citaat.
Gokje: minder afleidend voor de bestuurder, als er iets fout gaat (stroomafnemer gaat niet omhoog bijvoorbeeld) strandt de metro tenminste op een plek waar een monteur er sneller bij kan zijn.quote:Op woensdag 8 november 2017 22:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Bedoelde een reden om perse op een station te willen schakelen van derde rail naar waslijn
Wat is functioneel de status van een "buurlandtrein"?quote:Op woensdag 8 november 2017 22:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Van de ICE een buurlandtrein maken, zoals het hoort. Zelfde geldt voor de Pimpel.
Volledige integratie met de binnenlandse dienstregeling. De Pimpel is enkele jaren een buurlandtrein geweest bijvoorbeeld. Hij reed in het pad van een normale IC, die IC reed dan dus niet. In Hengelo stond er een paar bakken ICM naar Enschede klaar om de reizigers over te nemen. Dat zorgt voor veel lagere kosten. In het geval van de Pimpel wordt er onderweg op exact dezelfde stations gestopt, in het geval van de ICE op enkele stations minder (geen Amstel, en euh, verder ken ik die lijn niet zo goed maar kan er nog een zijn).quote:Op woensdag 8 november 2017 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is functioneel de status van een "buurlandtrein"?
De drukte zal flink toenemen wanneer in December de poorten definitief sluitenquote:Op woensdag 8 november 2017 18:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe lang de winkels in IJ-passage in A'dam CS nog blijven. Komt bijna geen hond daar zoals ik het zie.
Edewagquote:Op woensdag 8 november 2017 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volledige integratie met de binnenlandse dienstregeling. De Pimpel is enkele jaren een buurlandtrein geweest bijvoorbeeld. Hij reed in het pad van een normale IC, die IC reed dan dus niet. In Hengelo stond er een paar bakken ICM naar Enschede klaar om de reizigers over te nemen. Dat zorgt voor veel lagere kosten. In het geval van de Pimpel wordt er onderweg op exact dezelfde stations gestopt, in het geval van de ICE op enkele stations minder (geen Amstel, en euh, verder ken ik die lijn niet zo goed maar kan er nog een zijn).
En dan ook de toeslag afschaffen?quote:Op woensdag 8 november 2017 22:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Van de ICE een buurlandtrein maken, zoals het hoort. Zelfde geldt voor de Pimpel.
tuurlijk. wat rukt die paar euro die toch al vrijwel niemand meer hoeft te betalen.quote:Op woensdag 8 november 2017 22:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En aan ook de toeslag afschaffen?
Welke toeslag Maar duh, natuurlijk. De Pimpel had ook ooit toeslag eah.quote:Op woensdag 8 november 2017 22:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En aan ook de toeslag afschaffen?
Driebergen, de klomp en edequote:Op woensdag 8 november 2017 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volledige integratie met de binnenlandse dienstregeling. De Pimpel is enkele jaren een buurlandtrein geweest bijvoorbeeld. Hij reed in het pad van een normale IC, die IC reed dan dus niet. In Hengelo stond er een paar bakken ICM naar Enschede klaar om de reizigers over te nemen. Dat zorgt voor veel lagere kosten. In het geval van de Pimpel wordt er onderweg op exact dezelfde stations gestopt, in het geval van de ICE op enkele stations minder (geen Amstel, en euh, verder ken ik die lijn niet zo goed maar kan er nog een zijn).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |