abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174929065


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

  dinsdag 7 november 2017 @ 20:24:08 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174929425
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:09 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan wonen op op "Amsterdam CS"? En de "Amsterdam CS"e nationaliteit aannemen?
In Breda kan het wel :Y

Het wonen dan, een nationaliteit hebben we niet.
pi_174929720
Amsterdam CS bestaat al 20 jaar niet meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 20:33:00 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174929742
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Amsterdam CS bestaat al 20 jaar niet meer
Amsterdam HS? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174929834
Ik vraag me echt heel erg af hoe ze de drukte in Amsterdam gaan opvangen als er echt bijna twee keer zoveel treinen gaan rijden trouwens. Ik ben nog steeds voor een ondergrondse terminal. Nu beginnen met bouwen, dan is het over 20 jaar wel af.
Bier.
  dinsdag 7 november 2017 @ 20:38:05 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174929900
Meer naar Zuid sturen?
pi_174929921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vraag me echt heel erg af hoe ze de drukte in Amsterdam gaan opvangen als er echt bijna twee keer zoveel treinen gaan rijden trouwens. Ik ben nog steeds voor een ondergrondse terminal. Nu beginnen met bouwen, dan is het over 20 jaar wel af.
Alles eenrichtingsverkeer. Aparte gangen en perrons voor instappen en uitstappen.
pi_174929937
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:38 schreef James1988 het volgende:
Meer naar Zuid sturen?
Dat was 10 jaar geleden het plan, maar blijkbaar dus toch niet.
pi_174929974
Afhankelijk van NZL, groei nu nog op te vangen met huidige hoeveelheid treinen
pi_174930062
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:41 schreef b2py het volgende:
groei nu nog op te vangen met huidige hoeveelheid treinen
10.gif
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174930103
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:41 schreef b2py het volgende:
Afhankelijk van NZL, groei nu nog op te vangen met huidige hoeveelheid treinen
Als het aantal treinen op het spoor VERDUBBELT dan kan dat dus niet opgevangen worden met de huidige hoeveelheid treinen, aarshaar.
Bier.
pi_174930139
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:38 schreef James1988 het volgende:
Meer naar Zuid sturen?
Eventueel maar ik denk dat Centraal gewoon een erg belangrijk ding is en blijft. Het ligt veel praktischer voor overstappen enzo.
Bier.
pi_174930357
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als het aantal treinen op het spoor VERDUBBELT dan kan dat dus niet opgevangen worden met de huidige hoeveelheid treinen, aarshaar.
Ik nam aan dat het over de hoeveelheid reizigers ging..
pi_174930464
Of gaat het over stoelen?
pi_174930538
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik nam aan dat het over de hoeveelheid reizigers ging..
Assumption is the mother of all fuckups.
Bier.
  dinsdag 7 november 2017 @ 21:03:28 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174930565
Het lijkt mij over stoelen te gaan.

Er rijdt nu 4x/u Utrecht - Amsterdam en 4x/u Utrecht - Schiphol (2 uit Eindhoven, 2 uit Arnhem). Utrecht - Amsterdam wordt met PHS opgevoerd naar 8x/u.
pi_174930606
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:03 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt mij over stoelen te gaan.

Er rijdt nu 4x/u Utrecht - Amsterdam en 4x/u Utrecht - Schiphol (2 uit Eindhoven, 2 uit Arnhem). Utrecht - Amsterdam wordt met PHS opgevoerd naar 8x/u.
Danku
pi_174930675
pi_174930853
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:03 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt mij over stoelen te gaan.

Er rijdt nu 4x/u Utrecht - Amsterdam en 4x/u Utrecht - Schiphol (2 uit Eindhoven, 2 uit Arnhem). Utrecht - Amsterdam wordt met PHS opgevoerd naar 8x/u.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-spoorboekloze-trein

Er komt dus nog meer bij. Het kan nooit zijn dat het na december 2017 niet meer stijgt natuurlijk
Bier.
pi_174930889
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-spoorboekloze-trein

Er komt dus nog meer bij. Het kan nooit zijn dat het na december 2017 niet meer stijgt natuurlijk
Ik blijf dit een uiterst merkwaardige bewering vinden:
quote:
De treinen rijden dan niet volgens vaste vertrektijden, maar elke tien minuten.
pi_174930923
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:03 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt mij over stoelen te gaan.

Er rijdt nu 4x/u Utrecht - Amsterdam en 4x/u Utrecht - Schiphol (2 uit Eindhoven, 2 uit Arnhem). Utrecht - Amsterdam wordt met PHS opgevoerd naar 8x/u.
Moet dat geen 10 zijn ipv 8? Of?
  dinsdag 7 november 2017 @ 21:25:11 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174931138
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Moet dat geen 10 zijn ipv 8? Of?
Er blijven toch ook treinen naar Schiphol gaan? Of wordt het alle ballen op Amsterdam Centraal?
pi_174931166
4 Zuid +6 Amstel = 10 toch?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 november 2017 @ 21:43:01 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174931538
stoppertjes rekenen jullie voor het gemak niet mee? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 november 2017 @ 21:43:03 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174931541
Ehh, hmm... Nu ben ik het even kwijt.

Wat wordt het eindbeeld voor PHS, is dat dit?

Eindhoven - Amsterdam Centraal 4x/u
Eindhoven - Schiphol 2x/u
Arnhem - Schiphol 4x/u
Arnhem - Amsterdam Centraal 2x/u
  dinsdag 7 november 2017 @ 21:43:18 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174931550
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
stoppertjes rekenen jullie voor het gemak niet mee? :P
Fuck stoptreinen. :D
pi_174931783
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:43 schreef James1988 het volgende:
Ehh, hmm... Nu ben ik het even kwijt.

Wat wordt het eindbeeld voor PHS, is dat dit?

Eindhoven - Amsterdam Centraal 4x/u
Eindhoven - Schiphol 2x/u
Arnhem - Schiphol 4x/u
Arnhem - Amsterdam Centraal 2x/u
Het eindbeeld wel ja, dacht dat je het over december 2017 had :Y

Voordat dit realiteit is zijn we wel 10 jaar verder
pi_174931794
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
stoppertjes rekenen jullie voor het gemak niet mee? :P
Die zijn niet relevant in een IC discussie. En eigenlijk nooit relevant. Opheffen, saneren en naar de Hoogovens
  dinsdag 7 november 2017 @ 21:55:18 #29
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174931810
Eindbeeld:
Alkmaar - Eindhoven 6x/u
Schiphol - Arnhem 6x/u

https://www.rijksoverheid(...)rboekloos-reizen-phs
pi_174932098
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Die zijn niet relevant in een IC discussie. En eigenlijk nooit relevant. Opheffen, saneren en naar Hoogeveen
ftfy
Bier.
  Redactie Sport dinsdag 7 november 2017 @ 22:23:03 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174932459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:55 schreef ReisT het volgende:
Eindbeeld:
Alkmaar - Eindhoven 6x/u
Schiphol - Arnhem 6x/u

https://www.rijksoverheid(...)rboekloos-reizen-phs
Dat lijkt me niet handig, zorg tenminste voor twee overstapvrije verbindingen per uur dan..

Misschien kun je dan geen 10/10/10 dienst rijden, maar een 10/7/13 lijkt me ook prima.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 7 november 2017 @ 22:33:20 #32
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174932725
PHS is ooit bedacht tijdens de hoogtijdagen van rijden in corridors en het scheiden van verkeerstromen. Die tijden zijn alweer zo'n 6-7 jaar geleden. Inmiddels vind men het ook wel ok als dit slechts op hoofdlijnen gebeurt. Samenvatting: Het mag wel formeel niet in PHS staan maar NS biedt gewoon 2x per uur Arnhem-Amsterdam CS en 2x per uur Eindhoven-Schiphol naast de andere vier verbindingen per uur.
  dinsdag 7 november 2017 @ 22:34:11 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174932747
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 22:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet handig, zorg tenminste voor twee overstapvrije verbindingen per uur dan..

Misschien kun je dan geen 10/10/10 dienst rijden, maar een 10/7/13 lijkt me ook prima.
De treinen om en om naar Amsterdam Centraal en Schiphol sturen lijkt me dan handiger.
  Redactie Sport dinsdag 7 november 2017 @ 22:36:40 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174932829
Als je geen lange stop op Utrecht wil hebben ontkom je niet aan een scheve tienminutendienst op een deel van het traject volgens mij.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 november 2017 @ 22:42:55 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174933023
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 22:36 schreef dennistd het volgende:
Als je geen lange stop op Utrecht wil hebben ontkom je niet aan een scheve tienminutendienst op een deel van het traject volgens mij.
klopt. Zeker als je ook Eindhoven-Schiphol en Nijmegen-Den Helder wilt blijven aanbieden, terwijl je op Utrecht-Amsterdam en Utrecht-Schiphol zo dicht mogelijk bij de 10/10/10 wilt zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 november 2017 @ 22:50:23 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174933260
Het gaat om 12 intercity's per uur per richting tussen Utrecht en Bijlmer. Die kun je toch prima verdelen met een vertrekinterval van 5 minuten?

Als je de tienminutentreinen goed spreidt hoeft niemand een lange overstap te hebben, in zoverre ze geen directe trein nemen.
  Redactie Sport dinsdag 7 november 2017 @ 23:00:17 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174933488
Tussen Utrecht en Bijlmer wel, maar dan krijg je toch alsnog een 10/5/15 verdeling tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Eindhoven+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 7 november 2017 @ 23:12:43 #38
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174933723
Kortom: als je een tienminutentrein wilt laten doorstromen kan je geen alternerende verbindingen aanbieden.
Andersom: als je treinen met alternerende bestemming wilt laten doorstromen krijg je nooit een echte tienminutentrein.

Of je tilt niet zo zwaar aan dat doorstromen en neemt genoegen met langere tussenstops in Utrecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 08-11-2017 00:15:34 ]
  dinsdag 7 november 2017 @ 23:28:30 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174934023
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 23:00 schreef dennistd het volgende:
maar dan krijg je toch alsnog een 10/5/15 verdeling tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Eindhoven+
Dat zou toch ook nog 10/10/10 kunnen zijn?

Overgaan tussen een tienminutendienst en een kwartierdienst wordt wel een dingetje.
  Redactie Sport dinsdag 7 november 2017 @ 23:55:58 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174934458
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 23:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zou toch ook nog 10/10/10 kunnen zijn?
Nee:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 8 november 2017 @ 00:16:54 #41
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174934652
Dat laat mooi zien dat het dus wel kan als alle treinen uit Schiphol richting Arnhem zouden gaan.
  Redactie Sport woensdag 8 november 2017 @ 00:24:21 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174934714
Dat klopt, maar dat is vanuit reizigersoogpunt dan weer niet wenselijk.

Je kunt in dit voorbeeld wel de tak Utrecht-Arnhem op een 10/10/10-dienst houden door die van 12.05u uit Amsterdam Centraal 5 minuten langer op Utrecht te laten staan. Op Utrecht-Den Bosch kun je weinig doen, behalve er een 7/15/8 of zo van te maken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 8 november 2017 @ 00:26:55 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174934735
Ik had in mijn hoofd om er een 20/20/20-verdeling op aan te houden (dus om x:45 naar Arnhem, x:55 naar Den Bosch, enz.) maar ook dat krijg ik net niet lekker uitgewerkt. Ik krijg er alsnog een 15/5/10-verdeling uit.



:(

De enige manier om dat goed te krijgen is 5 minuten eerder uit Schiphol vertrekken, en dan een parallelfahrt tussen Bijlmer en Utrecht, maar dat gaat niet lukken in combinatie met de sprinters.
  Redactie Sport woensdag 8 november 2017 @ 00:42:23 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174934839
Ik zou dan toch voor deze gaan:


Daarmee heb je op de ene tak een 10/10/10-verdeling en op de andere een 10/13/7. Wil je de andere tak ook een 10/10/10-verdeling geven dan ontkom je er niet aan daarop 4 van de 6 treinen een drie minuten langere stop op Utrecht te geven.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 06:49:05 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174935570
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Die zijn niet relevant in een IC discussie. En eigenlijk nooit relevant. Opheffen, saneren en naar de Hoogovens
Tuperware treinen in de Hoogovens? Is niet goed voor de staal kwaliteit :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174936024
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 00:26 schreef James1988 het volgende:
Ik had in mijn hoofd om er een 20/20/20-verdeling op aan te houden (dus om x:45 naar Arnhem, x:55 naar Den Bosch, enz.) maar ook dat krijg ik net niet lekker uitgewerkt. Ik krijg er alsnog een 15/5/10-verdeling uit.

[ afbeelding ]
:(

De enige manier om dat goed te krijgen is 5 minuten eerder uit Schiphol vertrekken, en dan een parallelfahrt tussen Bijlmer en Utrecht, maar dat gaat niet lukken in combinatie met de sprinters.

Ik hoor het al. Arnhem gewoon verplaatsen naar dat neukgat dat nu Ede heet is de snelste oplossing.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174936097
Met die alternerende bestemmingen krijg je het nooit perfect. Dat is met de huidige lijnvoering bij de metro in Amsterdam ook zo, daar is het ook gewoon onmogelijk om alles op alle takken in gelijkmatige intervallen te laten rijden. Als je dat wil dan moet je gewoon wel in vaste corridors rijden.
  woensdag 8 november 2017 @ 08:42:26 #48
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_174936165
quote:
10s.gif Op woensdag 8 november 2017 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoor het al. Arnhem gewoon verplaatsen naar dat neukgat dat nu Ede heet is de snelste oplossing.
Lol, er zijn dus zelfs buiten ProRail die dit soort oplossingen als reëel zien.

Voor het maken van een 6/6 dienstregeling zijn wat problemen op te lossen tussen Driebergen-Zeist, De Haar aansluiting en Ede-Wageningen. Probleem veroorzaker was, volgens ProRail, dat de afstand tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen te groot is geworden. (Echt waar, in deze exacte bewoording)...

[ Bericht 0% gewijzigd door Goverman op 08-11-2017 08:48:47 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_174936846
Het stilzetten van treinen in Utrecht is toch niet zo bezwaarlijk om goede overstappen uit de richtingen te creëeren? NS zal toch zijn speling ergens kwijtmoeten en kan prima daar.
  woensdag 8 november 2017 @ 09:54:23 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_174937022
quote:
10s.gif Op woensdag 8 november 2017 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoor het al. Arnhem gewoon verplaatsen naar dat neukgat dat nu Ede heet is de snelste oplossing.
Arnhem ligt hier prima, dank je.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 8 november 2017 @ 10:51:39 #51
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174937863
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 09:41 schreef b2py het volgende:
Het stilzetten van treinen in Utrecht is toch niet zo bezwaarlijk om goede overstappen uit de richtingen te creëeren? NS zal toch zijn speling ergens kwijtmoeten en kan prima daar.
Jazeker, en al helemaal met in het achterhoofd dat je nooit veel speling kan inbouwen tussen Amsterdam Bijlmer en Hoofddorp. Het is er gewoon te vol waardoor je alleen maar zo snel mogelijk moet doorrijden. Lukt dat een keer niet dan is een paar minuutjes in Utrecht wachten alleen maar fijn.
  woensdag 8 november 2017 @ 10:58:11 #52
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174937968
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 08:42 schreef Goverman het volgende:

[..]

Lol, er zijn dus zelfs buiten ProRail die dit soort oplossingen als reëel zien.

Voor het maken van een 6/6 dienstregeling zijn wat problemen op te lossen tussen Driebergen-Zeist, De Haar aansluiting en Ede-Wageningen. Probleem veroorzaker was, volgens ProRail, dat de afstand tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen te groot is geworden. (Echt waar, in deze exacte bewoording)...
Laat me raden.. Er is ontwerp voor station Ede=Wageningen gemaakt op basis van bepaalde uitgangspunten, die uitgangspunten kloppen niet meer en daardoor kan de sprinter niet meer keren. Dat zou geen probleem zijn als die wat sneller is of minder ver hoeft te rijden. Nu wordt het ontwerp aangepast.
pi_174938645
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 10:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Jazeker, en al helemaal met in het achterhoofd dat je nooit veel speling kan inbouwen tussen Amsterdam Bijlmer en Hoofddorp. Het is er gewoon te vol waardoor je alleen maar zo snel mogelijk moet doorrijden. Lukt dat een keer niet dan is een paar minuutjes in Utrecht wachten alleen maar fijn.
Precies dat, ik snap de ophef niet zo over dat scheve rijden.
  Redactie Sport woensdag 8 november 2017 @ 11:39:16 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174938670
Net Utrecht voor miljoenen verbouwd zodat je sneller binnen kunt komen en vertrekken, dan wil je toch geen stops van 5 minuten daar hebben? :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174938834
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 11:39 schreef dennistd het volgende:
Net Utrecht voor miljoenen verbouwd zodat je sneller binnen kunt komen en vertrekken, dan wil je toch geen stops van 5 minuten daar hebben? :')
Wel als dat handiger is natuurlijk. "jamaar anders hebben we het voor niks verbouwd" is natuurlijk geen argument om dan maar, hoe onhandig ook, per se snel weer door te rijden 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 november 2017 @ 11:56:14 #56
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174938956
Ik snap ook niet wat er nou zo'n drama is aan 5 minuten stilstaan in een groot knooppunt.
Zeker niet als je zo veel waarde hecht aan goede aansluitingen, directe verbindingen en een mooie 10/10/10 verdeling.
  woensdag 8 november 2017 @ 12:21:43 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174939556
Kijk voor de gein eens naar Zürich, daar zijn langere stilstanden niet ongebruikelijk.
pi_174939574
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 11:39 schreef dennistd het volgende:
Net Utrecht voor miljoenen verbouwd zodat je sneller binnen kunt komen en vertrekken, dan wil je toch geen stops van 5 minuten daar hebben? :')
Je hebt het punt van de verbouwing gemist zie ik
  woensdag 8 november 2017 @ 13:43:30 #59
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174941040
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 11:39 schreef dennistd het volgende:
Net Utrecht voor miljoenen verbouwd zodat je sneller binnen kunt komen en vertrekken, dan wil je toch geen stops van 5 minuten daar hebben? :')
Het is vooral verbouwd om treinen dichter op elkaar te laten rijden bij binnenkomst en vertrek. Hierdoor neemt de robuustheid bij vertragingen toe. Sneller rijden is daarbij handig omdat je de blokken sneller uitrijdt. De snelheid is echter geen doel op zich.
pi_174941193
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:21 schreef James1988 het volgende:
Kijk voor de gein eens naar Zürich, daar zijn langere stilstanden niet ongebruikelijk.
Dat is dan ook een kopstation. Met nog twee keer zo veel perronsporen als Utrecht Centraal trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 november 2017 @ 15:49:15 #61
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174943187
De bouwvakkers zijn inmiddels verdwenen bij Schiedam Centrum, naar er hangt maar 1 waslijn, terwijl beide derde railen niet verdergaan dan de opstelplaats. Foutje :?
So we just called him Fred
pi_174944234
Verwacht je meer waslijn dan?
  woensdag 8 november 2017 @ 16:59:31 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174944267
quote:
Jumbo gaat de strijd aan met AH to go's op stations
Koop jij liever je ontbijt of lunch onderweg dan dat je het thuis maakt? Of vind je het wachten op de trein fijner met een kopje zwart goud in je handen? Dan hebben we goed nieuws: er is binnenkort een nieuwe stationswinkel waar we terechtkunnen. De supermarktketen Jumbo gaat namelijk de strijd aan met de concurrentie op het station. Woensdag 15 november opent de eerste 'Jumbo City' haar deuren in Eindhoven.

HALLO JUMBO!
Het Jumbo City-concept lijkt enigszins op de AH to go van de Albert Heijn. Je kunt er bij de winkel terecht voor onder andere broodjes, sushi, sappen, fruit en koffie om direct op te eten of mee te nemen. Het bestaat uit elementen van Jumbo-supermarkten, Jumbo Foodmarkt en restaurantketen La Place.

Jumbo is naar eigen zeggen altijd op zoek naar meer locaties voor het City-concept. Of het ook meer winkels op stations gaat openen, wilde een woordvoerster van het bedrijf niet zeggen. „Daarvoor is nu het nog te vroeg.”

Op doordeweekse dagen is de winkel open tussen 06.30 en 23.00 uur. Op zaterdag en zondag zal de winkel een uurtje later opengaan.
Bron: Metro
  woensdag 8 november 2017 @ 17:15:24 #64
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174944518
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:57 schreef b2py het volgende:
Verwacht je meer waslijn dan?
Op zijn minst twee, voor beide sporen eentje.
So we just called him Fred
  woensdag 8 november 2017 @ 17:22:38 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174944661
Die komt er niet, het gaat er zo uitzien;


En waarom?
quote:
Goederentreinen passen niet langs de stroomrail, dus is deze weggelaten op het spoor waar de goederentreinen rijden. Op het andere spoor is wel stroomrail aangelegd zodat de metro's in normale rijrichting niet tijdens het rijden hoeven om te schakelen maar tot station Nieuwland op stroomrail blijven rijden en dan overschakelen naar bovenleiding. Mocht er onverhoopt linkerspoor gereden moeten worden dan zal men wel rijdend om moeten schakelen.
Bron: rdamov.nl
pi_174945035
Verhaal van een metrobestuurder: een hoop schijnen te zakken tijdens de simulatorrit omdat ze het bord uitschakelen tractie bij de Vlaardingenbrug en havenbrug Maassluis niet kennen en dus niet opvolgen.

Ondanks dat deze borden er straks in de praktijk niet meer staan staan ze er in de simulatie WEL en horen ze dus ook opgevolgd te worden :D
  woensdag 8 november 2017 @ 17:44:48 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174945092
Terecht, die borden zouden er in het echt ook kunnen staan (of komen te staan).

Maar vraagt zo'n bestuurder dan niet aan de trainer "Zeg Kees, wat betekent dat bord?"
pi_174945296
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Metro
Concurrentie altijd fijn maar niet echt interessant wanneer de prijzen net zo hoog blijven.

Ik geloof dat NS dat enigszins bepaalt door de prijzen van Kiosk of praat ik nu onzin?
  woensdag 8 november 2017 @ 17:59:03 #69
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174945321
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Concurrentie altijd fijn maar niet echt interessant wanneer de prijzen net zo hoog blijven.

Ik geloof dat NS dat enigszins bepaalt door de prijzen van Kiosk of praat ik nu onzin?
Je praat onzin ;)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174945325
Dat komt gewoon door de bijzonder hoge huur op stations en dat mensen het geld er toch wel voor neerleggen.
pi_174945333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je praat onzin ;)
Ah dank u :P

schreeuwend duur in ieder geval
  woensdag 8 november 2017 @ 18:01:13 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174945352
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ah dank u :P

schreeuwend duur in ieder geval
Dat wel inderdaad, maar dat komt inderdaad door de hoge uren en de ruime openingsuren. Daarnaast heb je om de hoge snelheid te behouden net iets meer personeel nodig per verkocht artikel dan in een normale supermarkt.

Maar als de AH To Go flesjes cola voor 50 cent zou willen verkopen, dan is er niemand die ze tegenhoudt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 8 november 2017 @ 18:02:09 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174945365
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik geloof dat NS dat enigszins bepaalt door de prijzen van Kiosk of praat ik nu onzin?
Koffie bij de Appie to go is een stuk goedkoper dan bij de Kiosk. Kiosk vraagt ¤ 2,30 voor een cappuccino, AH ToGo ¤ 1,75.

Als jij een commerciële ruimte huurt op een station mag je zelf je prijzen bepalen, maar je moet er wel je huur van kunnen betalen. Die is niet mals, dat heeft hier in Breda al de nodige ondernemers genekt.
pi_174945377
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat wel inderdaad, maar dat komt inderdaad door de hoge uren en de ruime openingsuren. Daarnaast heb je om de hoge snelheid te behouden net iets meer personeel nodig per verkocht artikel dan in een normale supermarkt.

Maar als de AH To Go flesjes cola voor 50 cent zou willen verkopen, dan is er niemand die ze tegenhoudt.
Vraag en aanbod uiteraard. Wat b2py al zegt; men koopt het toch wel. Dus ja zal wel niet goedkoper worden.
pi_174945391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Koffie bij de Appie to go is een stuk goedkoper dan bij de Kiosk. Kiosk vraagt ¤ 2,30 voor een cappuccino, AH ToGo ¤ 1,75.

Als jij een commerciële ruimte huurt op een station mag je zelf je prijzen bepalen, maar je moet er wel je huur van kunnen betalen. Die is niet mals, dat heeft hier in Breda al de nodige ondernemers genekt.
Dan ben ik benieuwd hoe lang de winkels in IJ-passage in A'dam CS nog blijven. Komt bijna geen hond daar zoals ik het zie.
pi_174945413
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat wel inderdaad, maar dat komt inderdaad door de hoge uren en de ruime openingsuren. Daarnaast heb je om de hoge snelheid te behouden net iets meer personeel nodig per verkocht artikel dan in een normale supermarkt.

Maar als de AH To Go flesjes cola voor 50 cent zou willen verkopen, dan is er niemand die ze tegenhoudt.
Per euro omzet is er minder personeel, zeker nu er veel zelf scan komt op de stations
  woensdag 8 november 2017 @ 18:05:23 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174945415
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Koffie bij de Appie to go is een stuk goedkoper dan bij de Kiosk. Kiosk vraagt ¤ 2,30 voor een cappuccino, AH ToGo ¤ 1,75.

Als jij een commerciële ruimte huurt op een station mag je zelf je prijzen bepalen, maar je moet er wel je huur van kunnen betalen. Die is niet mals, dat heeft hier in Breda al de nodige ondernemers genekt.
De huur van winkelruimtes op het station is grotendeels gebaseerd op je omzet, en voor een kleiner deel op vierkante meters. Maar je zult toch een minimum aan klandizie moeten hebben om te kunnen overleven, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 8 november 2017 @ 18:07:05 #78
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174945438
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Per euro omzet is er minder personeel, zeker nu er veel zelf scan komt op de stations
Omzet per gewerkt uur ontloopt elkaar weinig met een normale AH, maar dat komt dus door de hogere prijzen. Die verhouding zal wel redelijk in stand blijven omdat zowel in de To Go als in de reguliere AH's steeds meer zelfscan komt.
Maar stationswinkels verkopen relatief veel tabak, en dat kan dan weer niet bij de zelfscan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174945457
En misschien dat er nu wel prijswisselingen in Eindhoven gaan ontstaan, concurrentie is wat dat betreft altijd goed
  woensdag 8 november 2017 @ 18:09:06 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174945468
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd hoe lang de winkels in IJ-passage in A'dam CS nog blijven. Komt bijna geen hond daar zoals ik het zie.
Als het niet loopt zie je ze vanzelf weer verdwijnen :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De huur van winkelruimtes op het station is grotendeels gebaseerd op je omzet, en voor een kleiner deel op vierkante meters. Maar je zult toch een minimum aan klandizie moeten hebben om te kunnen overleven, ja.
Absoluut, en daarvoor is de locatie belangrijk.

Ik zie het er hier in Breda uiteindelijk nog wel van komen dat bijvoorbeeld de Bruna vertrekt. Die zit in een uithoek, uit het zicht, uit de looproute. Als je niet weet dat hij er zit kom je er niet eens. En dat geldt voor wel meer winkels, de helft van de ruimtes is opgevuld met exposities...

Wat dat betreft was het oude station Breda een stuk beter ingedeeld voor winkeliers.
pi_174946295
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:42 schreef Salatrel het volgende:
Verhaal van een metrobestuurder: een hoop schijnen te zakken tijdens de simulatorrit omdat ze het bord uitschakelen tractie bij de Vlaardingenbrug en havenbrug Maassluis niet kennen en dus niet opvolgen.

Ondanks dat deze borden er straks in de praktijk niet meer staan staan ze er in de simulatie WEL en horen ze dus ook opgevolgd te worden :D
Krijgen ze daar geen les over dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174946429
Geen idee ik heb geen verstand van metro’s..... van treinen ook niet trouwens ik klooi maar wat aan zoals MTL kan beamen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 november 2017 @ 19:21:20 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174946776
Het volgende station is Rheden - De Posbank. Tevens eindpunt van deze lijn. Denkt u bij het verlaten van de trein aan uw wandelschoenen en geniet van de natuur. Station Rheden - De Posbank.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 november 2017 @ 19:31:04 #84
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174946962
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:22 schreef James1988 het volgende:
Die komt er niet, het gaat er zo uitzien;


En waarom?

[..]

Bron: rdamov.nl
Bijzondere combinatie. Zal vast wel een reden voor zijn.
So we just called him Fred
  woensdag 8 november 2017 @ 19:44:36 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174947282
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 19:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Bijzondere combinatie. Zal vast wel een reden voor zijn.
Die reden staat in m'n post. In het citaat.
  woensdag 8 november 2017 @ 20:02:37 #86
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_174947606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 22:36 schreef dennistd het volgende:
Als je geen lange stop op Utrecht wil hebben ontkom je niet aan een scheve tienminutendienst op een deel van het traject volgens mij.
Ik denk juist dat die 15-minutendienst op Arnhem-Utrecht met 2x/uur een toegevoegde trein juist beter is dan een 10-minutendienst. Zo kan de knoop Arnhem ieder kwartier in stand blijven en kunnen de 2 toegevoegde treinen mooi in Ede aansluiting bieden op de Valleilijn. Met stops in Wolfheze en Oosterbeek kan de sprinter ook nog weggesaneerd worden.
Rossíya, Rossíya -
V étom slķve ogķn' i síla,
V étom slķve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_174949133
Knopen zijn totaal irrelevant met zulke frequenties.
Bier.
pi_174949679
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 00:26 schreef James1988 het volgende:
Ik had in mijn hoofd om er een 20/20/20-verdeling op aan te houden (dus om x:45 naar Arnhem, x:55 naar Den Bosch, enz.) maar ook dat krijg ik net niet lekker uitgewerkt. Ik krijg er alsnog een 15/5/10-verdeling uit.

[ afbeelding ]
:(

De enige manier om dat goed te krijgen is 5 minuten eerder uit Schiphol vertrekken, en dan een parallelfahrt tussen Bijlmer en Utrecht, maar dat gaat niet lukken in combinatie met de sprinters.

En vergeet de ICE niet, 3 minuten opvolgtijd en conflictvrij plannen. Zal politiek wel te gevoelig liggen om de ICE in Arnhem-Berg te keren.
  woensdag 8 november 2017 @ 22:04:16 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174949871
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 21:58 schreef Bitlord het volgende:

[..]

En vergeet de ICE niet, 3 minuten opvolgtijd en conflictvrij plannen. Zal politiek wel te gevoelig liggen om de ICE in Arnhem-Berg te keren.
Die moet er ook nog tussendoor ja. En sprinters, en met een beetje pech ook nog wat cargo.
  woensdag 8 november 2017 @ 22:06:20 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174949926
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 19:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die reden staat in m'n post. In het citaat.
Bedoelde een reden om perse op een station te willen schakelen van derde rail naar waslijn :)
So we just called him Fred
pi_174949939
Van de ICE een buurlandtrein maken, zoals het hoort. Zelfde geldt voor de Pimpel.
Bier.
  woensdag 8 november 2017 @ 22:11:00 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174950039
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Bedoelde een reden om perse op een station te willen schakelen van derde rail naar waslijn :)
Gokje: minder afleidend voor de bestuurder, als er iets fout gaat (stroomafnemer gaat niet omhoog bijvoorbeeld) strandt de metro tenminste op een plek waar een monteur er sneller bij kan zijn.
pi_174950383
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Van de ICE een buurlandtrein maken, zoals het hoort. Zelfde geldt voor de Pimpel.
Wat is functioneel de status van een "buurlandtrein"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174950499
quote:
5s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is functioneel de status van een "buurlandtrein"?
Volledige integratie met de binnenlandse dienstregeling. De Pimpel is enkele jaren een buurlandtrein geweest bijvoorbeeld. Hij reed in het pad van een normale IC, die IC reed dan dus niet. In Hengelo stond er een paar bakken ICM naar Enschede klaar om de reizigers over te nemen. Dat zorgt voor veel lagere kosten. In het geval van de Pimpel wordt er onderweg op exact dezelfde stations gestopt, in het geval van de ICE op enkele stations minder (geen Amstel, en euh, verder ken ik die lijn niet zo goed maar kan er nog een zijn).
Bier.
pi_174950551
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd hoe lang de winkels in IJ-passage in A'dam CS nog blijven. Komt bijna geen hond daar zoals ik het zie.
De drukte zal flink toenemen wanneer in December de poorten definitief sluiten
pi_174950590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Volledige integratie met de binnenlandse dienstregeling. De Pimpel is enkele jaren een buurlandtrein geweest bijvoorbeeld. Hij reed in het pad van een normale IC, die IC reed dan dus niet. In Hengelo stond er een paar bakken ICM naar Enschede klaar om de reizigers over te nemen. Dat zorgt voor veel lagere kosten. In het geval van de Pimpel wordt er onderweg op exact dezelfde stations gestopt, in het geval van de ICE op enkele stations minder (geen Amstel, en euh, verder ken ik die lijn niet zo goed maar kan er nog een zijn).
Edewag

Maar vroegah stopte de Pimpel ook niet op Hilversum, Apelhoern en Almelo. DAT was nogeens een trein O+

Tijdens RNL in 2006 hebben we nogeens shorecrew moeten shiften van Almelo naar Hengelo omdat we de Pimpel gehaald hadden _O_ :D Misschien moet ik over RNL ook maar eens een travelsnack maken _O- Dat was best lachen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 22:31:42 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174950591
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Van de ICE een buurlandtrein maken, zoals het hoort. Zelfde geldt voor de Pimpel.
En dan ook de toeslag afschaffen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174950610
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En aan ook de toeslag afschaffen?
tuurlijk. wat rukt die paar euro die toch al vrijwel niemand meer hoeft te betalen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174950620
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En aan ook de toeslag afschaffen?
Welke toeslag :P Maar duh, natuurlijk. De Pimpel had ook ooit toeslag eah.

Die is geloof ik ondertussen alleen nog maar voor mensen die per rit een kaartje kopen ofzo?
Bier.
pi_174950626
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Volledige integratie met de binnenlandse dienstregeling. De Pimpel is enkele jaren een buurlandtrein geweest bijvoorbeeld. Hij reed in het pad van een normale IC, die IC reed dan dus niet. In Hengelo stond er een paar bakken ICM naar Enschede klaar om de reizigers over te nemen. Dat zorgt voor veel lagere kosten. In het geval van de Pimpel wordt er onderweg op exact dezelfde stations gestopt, in het geval van de ICE op enkele stations minder (geen Amstel, en euh, verder ken ik die lijn niet zo goed maar kan er nog een zijn).
Driebergen, de klomp en ede :P
pi_174950634
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Edewag

Maar vroegah stopte de Pimpel ook niet op Hilversum, Apelhoern en Almelo. DAT was nogeens een trein O+

Tijdens RNL in 2006 hebben we nogeens shorecrew moeten shiften van Almelo naar Hengelo omdat we de Pimpel gehaald hadden _O_ :D Misschien moet ik over RNL ook maar eens een travelsnack maken _O- Dat was best lachen :D
Leuk! Doen!
Bier.
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 22:34:31 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174950654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Welke toeslag :P

Die is geloof ik ondertussen alleen nog maar voor mensen die per rit een kaartje kopen ofzo?
Geen idee. Met een ovc kun je gewoon met de ICE reizen dus?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174950692
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:33 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Driebergen, de klomp en ede :P
ja en Maarn bestaat ook. Ga eens weg :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174950707
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen idee. Met een ovc kun je gewoon met de ICE reizen dus?
Goedemorgen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174950708
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen idee. Met een ovc kun je gewoon met de ICE reizen dus?
Als je reist op saldo en álleen saldo dan heb je toeslag nodig. Maar zelfs de SOV'ers hoeven hem niet te dokken tegenwoordig.
Bier.
pi_174950738
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Leuk! Doen!
Staat op het lijstje :Y dacht dat de ammo goeddeels op was, maar er zitten toch nog wel wat dingetjes aan te komen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174950768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Staat op het lijstje :Y dacht dat de ammo goeddeels op was, maar er zitten toch nog wel wat dingetjes aan te komen :s)
Ik kan al zo drie trips bedenken waar je iets over kan doen!
Bier.
pi_174950794
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik kan al zo drie trips bedenken waar je iets over kan doen!
Oh vertel? Al gedaan heb misschien? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 november 2017 @ 22:39:54 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174950801
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Welke toeslag :P Maar duh, natuurlijk. De Pimpel had ook ooit toeslag eah.

Die is geloof ik ondertussen alleen nog maar voor mensen die per rit een kaartje kopen ofzo?
Voor de Pimpel hoef je geen toeslag meer te betalen. Voor ICE moet je ¤ 2,40 neerlappen, behalve als je een abonnement hebt.

never mind, dat schreef je zelf ook al op pagina 3 _O-
pi_174950853
Heb je voor de Pimpel OOIT een toeslag moeten betalen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174950891
quote:
4s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh vertel? Al gedaan heb misschien? :?
Mallorca? RNL ook! En natuurlijk die van net!
Bier.
pi_174950895
quote:
11s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je voor de Pimpel OOIT een toeslag moeten betalen? :?
Zeker weten!
Bier.
pi_174950931
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zeker weten!
Nou dat moet dan pre-2006 geweest zijn -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 november 2017 @ 22:45:27 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174950936
Verdorie DeaDLocK2K, ik had net een kop thee voor mezelf gezet. Toen zag ik jouw ondertitel en dacht ik "Hmm, da's eigenlijk ook wel een goed idee :Y "
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 november 2017 @ 22:48:05 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174950976
EuroCity weer invoeren? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174950978
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Mallorca? RNL ook! En natuurlijk die van net!
RNL komt :Y

Mallorca: TRV / Fles' Travelsnacks #2

Die van net: TRV / Fles' Travelsnacks #3

Dacht dat je andere dingen in gedachten had, zoals

München 2013: TRV / Fles' Travelsnacks #2 of

Kopenhagen 2013: TRV / Fles' Travelsnacks #2

Al geweest dus :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174951122
quote:
10s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:45 schreef James1988 het volgende:
Verdorie DeaDLocK2K, ik had net een kop thee voor mezelf gezet. Toen zag ik jouw ondertitel en dacht ik "Hmm, da's eigenlijk ook wel een goed idee :Y "
8-)
Bier.
pi_174951153
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou dat moet dan pre-2006 geweest zijn -O-
1997 was mijn eerste trip alleen naar Duitsland. in 2003 ben ik weer geweest, toen was er ook nog toeslag. Stond zelfs op de klappers nog destijds.
Bier.
pi_174951158
quote:
10s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:45 schreef James1988 het volgende:
Verdorie DeaDLocK2K, ik had net een kop thee voor mezelf gezet. Toen zag ik jouw ondertitel en dacht ik "Hmm, da's eigenlijk ook wel een goed idee :Y "
Zwaar leven ;)
Bier.
pi_174951161
quote:
14s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
EuroCity weer invoeren? :P
Die is niet weg eah.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 november 2017 @ 23:04:03 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174951366
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die is niet weg eah.
uit Nederland officieel wel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174951474
quote:
14s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uit Nederland officieel wel
De Benelux en de Pimpel voldoen aan praktisch alle criteria, behalve dat ze geen naam hebben.
Bier.
pi_174951503
Hmm, de vroegste Pimpel gaat voor 6:00 tegenwoordig ofniet. Dat is trouwens een raar criterium, dat is om nachttreinen uit te sluiten van het EC principe maar een vertrek van 5:50 valt onder exact hetzelfde regime natuurlijk.
Bier.
pi_174951511
Ja lul er maar weer overheen hea :+

Zeg hoe zit het eingelijk met dat 8 1/2 spel wat je nog zou regelen? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174951529
De buurman is op dit moment op een voetreis in Israël van 90 dagen en ik heb goede hoop dat hij ze dit keer niet vergeet.
Bier.
  woensdag 8 november 2017 @ 23:11:55 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174951563
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De Benelux en de Pimpel voldoen aan praktisch alle criteria, behalve dat ze geen naam hebben.
Toen de Benelux weer ging rijden na het falen van de Fyra, hebben er heel even koersborden met "Eurocity Benelux" in gezeten. Een paar dagen later waren ze weer weggehaald, want de Benelux voldoet niet aan alle eisen om de naam EC te mogen dragen.
pi_174951632
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Toen de Benelux weer ging rijden na het falen van de Fyra, hebben er heel even koersborden met "Eurocity Benelux" in gezeten. Een paar dagen later waren ze weer weggehaald, want de Benelux voldoet niet aan alle eisen om de naam EC te mogen dragen.
Duh:
- besondere Pünktlichkeitskriterien, häufig unpünktliche Züge können die Zuggattung EC verlieren,
- Bewirtschaftung mit einem Frühstücksservice zwischen 07:00 und 09:00 Uhr sowie eine Hauptmahlzeit zwischen 11:30 und 14:30 Uhr bzw. 18:30 und 21:30 Uhr im Speisewagen, einem Barwagen oder am Sitzplatz in der ersten Klasse, die Menükarten müssen zweisprachig gestaltet sein,
- verstärkte Reinigung in den Abgangsbahnhöfen sowie Unterwegsreinigung bei Zugläufen von mehr als 5 Stunden
- mittlere Reisegeschwindigkeit (einschließlich aller Aufenthalte) mindestens 90 km/h (mit Ausnahme von Gebirgsbahnen und Zugläufen mit Eisenbahnfähren),

;)
Bier.
pi_174951636
De ICE naar Frankfurt voldoet volgens mij aan alle eisen behalve deze:
jedes Zugpaar trägt einen Namen, der sich auf den europäischen Charakter (touristisch, kulturell, historisch) bezieht,
Bier.
pi_174951775
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De ICE naar Frankfurt voldoet volgens mij aan alle eisen behalve deze:
jedes Zugpaar trägt einen Namen, der sich auf den europäischen Charakter (touristisch, kulturell, historisch) bezieht,

Dat is puur kosmetisch, dus dat is op te lossen. Iedere dooie lul kan iedere dooie trein "dooie lul ekspres" noemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174953605
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmm, de vroegste Pimpel gaat voor 6:00 tegenwoordig ofniet. Dat is trouwens een raar criterium, dat is om nachttreinen uit te sluiten van het EC principe maar een vertrek van 5:50 valt onder exact hetzelfde regime natuurlijk.
fyi, vanaf december is het weer gedaan met die vroege trein
pi_174953725
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:41 schreef b2py het volgende:

[..]

fyi, vanaf december is het weer gedaan met die vroege trein
Zonde -O- Welke niet-winstgevende ritten kunnen we nog meer schrappen? Want het gaat natuurlijk niet om het aanbieden van een voorziening he :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174953796
Als ik het goed herinner komt er een vervangende trein naar Hengelo en wordt de avondtrein 1900v Amsterdam weer een Pimpel naar Bentheim en op zondag naar Hannover. De oude situatie dus weer volgens mij
  donderdag 9 november 2017 @ 07:26:45 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174953957
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:41 schreef b2py het volgende:

[..]

fyi, vanaf december is het weer gedaan met die vroege trein
Was dat dit jaar niet ook het geval tijdens de winter?
pi_174954130
Wat gezellig, ene Dr.Mickey quote m'n ICE/EC post twee keer, op ONZ en KLB. Ik moet altijd ontzettend lachen om mensen die aan de dagrand gaan roepen dat iemand anders last heeft van zolderkamerleed.
Bier.
  donderdag 9 november 2017 @ 08:39:08 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174954401


Goedemorgen :W

Deze unit stond in Rotterdam.
pi_174956398
Heb je 'm nu al gesloopt, Salatrel?
  donderdag 9 november 2017 @ 11:18:10 #137
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_174956546
Wanneer gaan we in Goes afspreken?
  Redactie Sport donderdag 9 november 2017 @ 11:28:15 #138
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174956739
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 07:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Was dat dit jaar niet ook het geval tijdens de winter?
Klopt :Y

Zou zijn omdat er in de winterperiode nauwelijks behoefte was aan zo'n vroege trein. Of dat er wel is aan een latere die alleen in de winterperiode rijdt en ook alleen tot Bentheim vermeldde het verhaal niet volgens mij...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174957028
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 11:08 schreef MTL het volgende:
Heb je 'm nu al gesloopt, Salatrel?
ik weet niet wat is met deze..... ten eerste ist Albertooooooooo ten tweede is 8:39 veelste vroeg voor mij en ten derde ben ik vrij vandaag :P :')
pi_174958803
Op je vrije dag op Fok zitten? Ik zeg hoax :{w
pi_174963188
Gratis chocola in de ice _O_
  donderdag 9 november 2017 @ 17:38:39 #142
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174963741
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_174964074
Wow :|
Bier.
pi_174964088
Heeft iemand trouwens enig idee waar ik informatie kan vinden over eventuele abonnementen die Keolis gaat aanbieden op Zwolle-Enschede? Ik zit verlekkerd naar AltijdVrij Twente te kijken omdat het ruim 250 euro goedkoper is per maand dan wat ik nu betaal, maar Zwolle tot en met Nijverdal zijn niet echt Twente ofzo.
Bier.
  Redactie Sport donderdag 9 november 2017 @ 18:01:38 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174964146
Geen idee, bel de klantenservice even zou ik zeggen: 088-0331360
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 9 november 2017 @ 18:06:21 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174964203
quote:
Altijd Vrij Twente is een OV-chipkaart abonnement waarmee u onbeperkt reist in het Twents gebied tegen een vast bedrag met alle Twents bussen en als u het bus & trein abonnement heeft ook met de Twents treinen.
Twents, dat zijn die rode (nouja, straks blauwe) LINTen toch? Die rijden op Zutphen - Hengelo - Oldenzaal oid?
pi_174964433
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gokje: minder afleidend voor de bestuurder, als er iets fout gaat (stroomafnemer gaat niet omhoog bijvoorbeeld) strandt de metro tenminste op een plek waar een monteur er sneller bij kan zijn.
Jarenlang met de E-lijn richting Den Haag gereisd. Op station Melanchtonweg moeten ze ook overschakelen. Ging al die tijd gewoon goed.
Take on the situation, but not the torment ...
  donderdag 9 november 2017 @ 18:47:00 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174964771
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:24 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Jarenlang met de E-lijn richting Den Haag gereisd. Op station Melanchtonweg moeten ze ook overschakelen. Ging al die tijd gewoon goed.
N=1.

Iets wat beweegt (stroomafnemer en schoentjes) kan stuk gaan :s)
pi_174967301
Wat ik nou toch weer net voor het uitstappen op de vloer van de trein zag liggen.... Eerlijk gevonden :Y

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174967321
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2017 08:39 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Goedemorgen :W

Deze unit stond in Rotterdam.
Wat ik mij al een tijdje afvraag: wat wordt het inzetgebied van die dingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')