ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik vraag me echt heel erg af hoe ze de drukte in Amsterdam gaan opvangen als er echt bijna twee keer zoveel treinen gaan rijden trouwens. Ik ben nog steeds voor een ondergrondse terminal. Nu beginnen met bouwen, dan is het over 20 jaar wel af.
Op dinsdag 7 november 2017 20:35 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vraag me echt heel erg af hoe ze de drukte in Amsterdam gaan opvangen als er echt bijna twee keer zoveel treinen gaan rijden trouwens. Ik ben nog steeds voor een ondergrondse terminal. Nu beginnen met bouwen, dan is het over 20 jaar wel af.
Alles eenrichtingsverkeer. Aparte gangen en perrons voor instappen en uitstappen.
Er rijdt nu 4x/u Utrecht - Amsterdam en 4x/u Utrecht - Schiphol (2 uit Eindhoven, 2 uit Arnhem). Utrecht - Amsterdam wordt met PHS opgevoerd naar 8x/u.
Er rijdt nu 4x/u Utrecht - Amsterdam en 4x/u Utrecht - Schiphol (2 uit Eindhoven, 2 uit Arnhem). Utrecht - Amsterdam wordt met PHS opgevoerd naar 8x/u.
Er rijdt nu 4x/u Utrecht - Amsterdam en 4x/u Utrecht - Schiphol (2 uit Eindhoven, 2 uit Arnhem). Utrecht - Amsterdam wordt met PHS opgevoerd naar 8x/u.
Er rijdt nu 4x/u Utrecht - Amsterdam en 4x/u Utrecht - Schiphol (2 uit Eindhoven, 2 uit Arnhem). Utrecht - Amsterdam wordt met PHS opgevoerd naar 8x/u.
PHS is ooit bedacht tijdens de hoogtijdagen van rijden in corridors en het scheiden van verkeerstromen. Die tijden zijn alweer zo'n 6-7 jaar geleden. Inmiddels vind men het ook wel ok als dit slechts op hoofdlijnen gebeurt. Samenvatting: Het mag wel formeel niet in PHS staan maar NS biedt gewoon 2x per uur Arnhem-Amsterdam CS en 2x per uur Eindhoven-Schiphol naast de andere vier verbindingen per uur.
Op dinsdag 7 november 2017 22:36 schreef dennistd het volgende: Als je geen lange stop op Utrecht wil hebben ontkom je niet aan een scheve tienminutendienst op een deel van het traject volgens mij.
klopt. Zeker als je ook Eindhoven-Schiphol en Nijmegen-Den Helder wilt blijven aanbieden, terwijl je op Utrecht-Amsterdam en Utrecht-Schiphol zo dicht mogelijk bij de 10/10/10 wilt zitten
Kortom: als je een tienminutentrein wilt laten doorstromen kan je geen alternerende verbindingen aanbieden. Andersom: als je treinen met alternerende bestemming wilt laten doorstromen krijg je nooit een echte tienminutentrein.
Of je tilt niet zo zwaar aan dat doorstromen en neemt genoegen met langere tussenstops in Utrecht.
[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 08-11-2017 00:15:34 ]
Op dinsdag 7 november 2017 23:00 schreef dennistd het volgende: maar dan krijg je toch alsnog een 10/5/15 verdeling tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Eindhoven+
Dat zou toch ook nog 10/10/10 kunnen zijn?
Overgaan tussen een tienminutendienst en een kwartierdienst wordt wel een dingetje.
Dat klopt, maar dat is vanuit reizigersoogpunt dan weer niet wenselijk.
Je kunt in dit voorbeeld wel de tak Utrecht-Arnhem op een 10/10/10-dienst houden door die van 12.05u uit Amsterdam Centraal 5 minuten langer op Utrecht te laten staan. Op Utrecht-Den Bosch kun je weinig doen, behalve er een 7/15/8 of zo van te maken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik had in mijn hoofd om er een 20/20/20-verdeling op aan te houden (dus om x:45 naar Arnhem, x:55 naar Den Bosch, enz.) maar ook dat krijg ik net niet lekker uitgewerkt. Ik krijg er alsnog een 15/5/10-verdeling uit.
De enige manier om dat goed te krijgen is 5 minuten eerder uit Schiphol vertrekken, en dan een parallelfahrt tussen Bijlmer en Utrecht, maar dat gaat niet lukken in combinatie met de sprinters.
Daarmee heb je op de ene tak een 10/10/10-verdeling en op de andere een 10/13/7. Wil je de andere tak ook een 10/10/10-verdeling geven dan ontkom je er niet aan daarop 4 van de 6 treinen een drie minuten langere stop op Utrecht te geven.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 8 november 2017 00:26 schreef James1988 het volgende: Ik had in mijn hoofd om er een 20/20/20-verdeling op aan te houden (dus om x:45 naar Arnhem, x:55 naar Den Bosch, enz.) maar ook dat krijg ik net niet lekker uitgewerkt. Ik krijg er alsnog een 15/5/10-verdeling uit.
De enige manier om dat goed te krijgen is 5 minuten eerder uit Schiphol vertrekken, en dan een parallelfahrt tussen Bijlmer en Utrecht, maar dat gaat niet lukken in combinatie met de sprinters.
Ik hoor het al. Arnhem gewoon verplaatsen naar dat neukgat dat nu Ede heet is de snelste oplossing.
Met die alternerende bestemmingen krijg je het nooit perfect. Dat is met de huidige lijnvoering bij de metro in Amsterdam ook zo, daar is het ook gewoon onmogelijk om alles op alle takken in gelijkmatige intervallen te laten rijden. Als je dat wil dan moet je gewoon wel in vaste corridors rijden.
Ik hoor het al. Arnhem gewoon verplaatsen naar dat neukgat dat nu Ede heet is de snelste oplossing.
Lol, er zijn dus zelfs buiten ProRail die dit soort oplossingen als reëel zien.
Voor het maken van een 6/6 dienstregeling zijn wat problemen op te lossen tussen Driebergen-Zeist, De Haar aansluiting en Ede-Wageningen. Probleem veroorzaker was, volgens ProRail, dat de afstand tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen te groot is geworden. (Echt waar, in deze exacte bewoording)...
[ Bericht 0% gewijzigd door Goverman op 08-11-2017 08:48:47 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Het stilzetten van treinen in Utrecht is toch niet zo bezwaarlijk om goede overstappen uit de richtingen te creëeren? NS zal toch zijn speling ergens kwijtmoeten en kan prima daar.
Op woensdag 8 november 2017 09:41 schreef b2py het volgende: Het stilzetten van treinen in Utrecht is toch niet zo bezwaarlijk om goede overstappen uit de richtingen te creëeren? NS zal toch zijn speling ergens kwijtmoeten en kan prima daar.
Jazeker, en al helemaal met in het achterhoofd dat je nooit veel speling kan inbouwen tussen Amsterdam Bijlmer en Hoofddorp. Het is er gewoon te vol waardoor je alleen maar zo snel mogelijk moet doorrijden. Lukt dat een keer niet dan is een paar minuutjes in Utrecht wachten alleen maar fijn.
Lol, er zijn dus zelfs buiten ProRail die dit soort oplossingen als reëel zien.
Voor het maken van een 6/6 dienstregeling zijn wat problemen op te lossen tussen Driebergen-Zeist, De Haar aansluiting en Ede-Wageningen. Probleem veroorzaker was, volgens ProRail, dat de afstand tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen te groot is geworden. (Echt waar, in deze exacte bewoording)...
Laat me raden.. Er is ontwerp voor station Ede=Wageningen gemaakt op basis van bepaalde uitgangspunten, die uitgangspunten kloppen niet meer en daardoor kan de sprinter niet meer keren. Dat zou geen probleem zijn als die wat sneller is of minder ver hoeft te rijden. Nu wordt het ontwerp aangepast.
Jazeker, en al helemaal met in het achterhoofd dat je nooit veel speling kan inbouwen tussen Amsterdam Bijlmer en Hoofddorp. Het is er gewoon te vol waardoor je alleen maar zo snel mogelijk moet doorrijden. Lukt dat een keer niet dan is een paar minuutjes in Utrecht wachten alleen maar fijn.
Precies dat, ik snap de ophef niet zo over dat scheve rijden.
Op woensdag 8 november 2017 11:39 schreef dennistd het volgende: Net Utrecht voor miljoenen verbouwd zodat je sneller binnen kunt komen en vertrekken, dan wil je toch geen stops van 5 minuten daar hebben?
Wel als dat handiger is natuurlijk. "jamaar anders hebben we het voor niks verbouwd" is natuurlijk geen argument om dan maar, hoe onhandig ook, per se snel weer door te rijden
Ik snap ook niet wat er nou zo'n drama is aan 5 minuten stilstaan in een groot knooppunt. Zeker niet als je zo veel waarde hecht aan goede aansluitingen, directe verbindingen en een mooie 10/10/10 verdeling.
Op woensdag 8 november 2017 11:39 schreef dennistd het volgende: Net Utrecht voor miljoenen verbouwd zodat je sneller binnen kunt komen en vertrekken, dan wil je toch geen stops van 5 minuten daar hebben?
Op woensdag 8 november 2017 11:39 schreef dennistd het volgende: Net Utrecht voor miljoenen verbouwd zodat je sneller binnen kunt komen en vertrekken, dan wil je toch geen stops van 5 minuten daar hebben?
Het is vooral verbouwd om treinen dichter op elkaar te laten rijden bij binnenkomst en vertrek. Hierdoor neemt de robuustheid bij vertragingen toe. Sneller rijden is daarbij handig omdat je de blokken sneller uitrijdt. De snelheid is echter geen doel op zich.
De bouwvakkers zijn inmiddels verdwenen bij Schiedam Centrum, naar er hangt maar 1 waslijn, terwijl beide derde railen niet verdergaan dan de opstelplaats. Foutje
Jumbo gaat de strijd aan met AH to go's op stations Koop jij liever je ontbijt of lunch onderweg dan dat je het thuis maakt? Of vind je het wachten op de trein fijner met een kopje zwart goud in je handen? Dan hebben we goed nieuws: er is binnenkort een nieuwe stationswinkel waar we terechtkunnen. De supermarktketen Jumbo gaat namelijk de strijd aan met de concurrentie op het station. Woensdag 15 november opent de eerste 'Jumbo City' haar deuren in Eindhoven.
HALLO JUMBO! Het Jumbo City-concept lijkt enigszins op de AH to go van de Albert Heijn. Je kunt er bij de winkel terecht voor onder andere broodjes, sushi, sappen, fruit en koffie om direct op te eten of mee te nemen. Het bestaat uit elementen van Jumbo-supermarkten, Jumbo Foodmarkt en restaurantketen La Place.
Jumbo is naar eigen zeggen altijd op zoek naar meer locaties voor het City-concept. Of het ook meer winkels op stations gaat openen, wilde een woordvoerster van het bedrijf niet zeggen. „Daarvoor is nu het nog te vroeg.”
Op doordeweekse dagen is de winkel open tussen 06.30 en 23.00 uur. Op zaterdag en zondag zal de winkel een uurtje later opengaan.
Goederentreinen passen niet langs de stroomrail, dus is deze weggelaten op het spoor waar de goederentreinen rijden. Op het andere spoor is wel stroomrail aangelegd zodat de metro's in normale rijrichting niet tijdens het rijden hoeven om te schakelen maar tot station Nieuwland op stroomrail blijven rijden en dan overschakelen naar bovenleiding. Mocht er onverhoopt linkerspoor gereden moeten worden dan zal men wel rijdend om moeten schakelen.
Verhaal van een metrobestuurder: een hoop schijnen te zakken tijdens de simulatorrit omdat ze het bord uitschakelen tractie bij de Vlaardingenbrug en havenbrug Maassluis niet kennen en dus niet opvolgen.
Ondanks dat deze borden er straks in de praktijk niet meer staan staan ze er in de simulatie WEL en horen ze dus ook opgevolgd te worden
Dat wel inderdaad, maar dat komt inderdaad door de hoge uren en de ruime openingsuren. Daarnaast heb je om de hoge snelheid te behouden net iets meer personeel nodig per verkocht artikel dan in een normale supermarkt.
Maar als de AH To Go flesjes cola voor 50 cent zou willen verkopen, dan is er niemand die ze tegenhoudt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ik geloof dat NS dat enigszins bepaalt door de prijzen van Kiosk of praat ik nu onzin?
Koffie bij de Appie to go is een stuk goedkoper dan bij de Kiosk. Kiosk vraagt ¤ 2,30 voor een cappuccino, AH ToGo ¤ 1,75.
Als jij een commerciële ruimte huurt op een station mag je zelf je prijzen bepalen, maar je moet er wel je huur van kunnen betalen. Die is niet mals, dat heeft hier in Breda al de nodige ondernemers genekt.
Dat wel inderdaad, maar dat komt inderdaad door de hoge uren en de ruime openingsuren. Daarnaast heb je om de hoge snelheid te behouden net iets meer personeel nodig per verkocht artikel dan in een normale supermarkt.
Maar als de AH To Go flesjes cola voor 50 cent zou willen verkopen, dan is er niemand die ze tegenhoudt.
Vraag en aanbod uiteraard. Wat b2py al zegt; men koopt het toch wel. Dus ja zal wel niet goedkoper worden.
Koffie bij de Appie to go is een stuk goedkoper dan bij de Kiosk. Kiosk vraagt ¤ 2,30 voor een cappuccino, AH ToGo ¤ 1,75.
Als jij een commerciële ruimte huurt op een station mag je zelf je prijzen bepalen, maar je moet er wel je huur van kunnen betalen. Die is niet mals, dat heeft hier in Breda al de nodige ondernemers genekt.
Dan ben ik benieuwd hoe lang de winkels in IJ-passage in A'dam CS nog blijven. Komt bijna geen hond daar zoals ik het zie.
Dat wel inderdaad, maar dat komt inderdaad door de hoge uren en de ruime openingsuren. Daarnaast heb je om de hoge snelheid te behouden net iets meer personeel nodig per verkocht artikel dan in een normale supermarkt.
Maar als de AH To Go flesjes cola voor 50 cent zou willen verkopen, dan is er niemand die ze tegenhoudt.
Per euro omzet is er minder personeel, zeker nu er veel zelf scan komt op de stations
Koffie bij de Appie to go is een stuk goedkoper dan bij de Kiosk. Kiosk vraagt ¤ 2,30 voor een cappuccino, AH ToGo ¤ 1,75.
Als jij een commerciële ruimte huurt op een station mag je zelf je prijzen bepalen, maar je moet er wel je huur van kunnen betalen. Die is niet mals, dat heeft hier in Breda al de nodige ondernemers genekt.
De huur van winkelruimtes op het station is grotendeels gebaseerd op je omzet, en voor een kleiner deel op vierkante meters. Maar je zult toch een minimum aan klandizie moeten hebben om te kunnen overleven, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Per euro omzet is er minder personeel, zeker nu er veel zelf scan komt op de stations
Omzet per gewerkt uur ontloopt elkaar weinig met een normale AH, maar dat komt dus door de hogere prijzen. Die verhouding zal wel redelijk in stand blijven omdat zowel in de To Go als in de reguliere AH's steeds meer zelfscan komt. Maar stationswinkels verkopen relatief veel tabak, en dat kan dan weer niet bij de zelfscan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
De huur van winkelruimtes op het station is grotendeels gebaseerd op je omzet, en voor een kleiner deel op vierkante meters. Maar je zult toch een minimum aan klandizie moeten hebben om te kunnen overleven, ja.
Absoluut, en daarvoor is de locatie belangrijk.
Ik zie het er hier in Breda uiteindelijk nog wel van komen dat bijvoorbeeld de Bruna vertrekt. Die zit in een uithoek, uit het zicht, uit de looproute. Als je niet weet dat hij er zit kom je er niet eens. En dat geldt voor wel meer winkels, de helft van de ruimtes is opgevuld met exposities...
Wat dat betreft was het oude station Breda een stuk beter ingedeeld voor winkeliers.
Op woensdag 8 november 2017 17:42 schreef Salatrel het volgende: Verhaal van een metrobestuurder: een hoop schijnen te zakken tijdens de simulatorrit omdat ze het bord uitschakelen tractie bij de Vlaardingenbrug en havenbrug Maassluis niet kennen en dus niet opvolgen.
Ondanks dat deze borden er straks in de praktijk niet meer staan staan ze er in de simulatie WEL en horen ze dus ook opgevolgd te worden
Het volgende station is Rheden - De Posbank. Tevens eindpunt van deze lijn. Denkt u bij het verlaten van de trein aan uw wandelschoenen en geniet van de natuur. Station Rheden - De Posbank.
Op dinsdag 7 november 2017 22:36 schreef dennistd het volgende: Als je geen lange stop op Utrecht wil hebben ontkom je niet aan een scheve tienminutendienst op een deel van het traject volgens mij.
Ik denk juist dat die 15-minutendienst op Arnhem-Utrecht met 2x/uur een toegevoegde trein juist beter is dan een 10-minutendienst. Zo kan de knoop Arnhem ieder kwartier in stand blijven en kunnen de 2 toegevoegde treinen mooi in Ede aansluiting bieden op de Valleilijn. Met stops in Wolfheze en Oosterbeek kan de sprinter ook nog weggesaneerd worden.
Rossíya, Rossíya - V étom slķve ogķn' i síla, V étom slķve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op woensdag 8 november 2017 00:26 schreef James1988 het volgende: Ik had in mijn hoofd om er een 20/20/20-verdeling op aan te houden (dus om x:45 naar Arnhem, x:55 naar Den Bosch, enz.) maar ook dat krijg ik net niet lekker uitgewerkt. Ik krijg er alsnog een 15/5/10-verdeling uit.
De enige manier om dat goed te krijgen is 5 minuten eerder uit Schiphol vertrekken, en dan een parallelfahrt tussen Bijlmer en Utrecht, maar dat gaat niet lukken in combinatie met de sprinters.
En vergeet de ICE niet, 3 minuten opvolgtijd en conflictvrij plannen. Zal politiek wel te gevoelig liggen om de ICE in Arnhem-Berg te keren.
Bedoelde een reden om perse op een station te willen schakelen van derde rail naar waslijn
Gokje: minder afleidend voor de bestuurder, als er iets fout gaat (stroomafnemer gaat niet omhoog bijvoorbeeld) strandt de metro tenminste op een plek waar een monteur er sneller bij kan zijn.
Wat is functioneel de status van een "buurlandtrein"?
Volledige integratie met de binnenlandse dienstregeling. De Pimpel is enkele jaren een buurlandtrein geweest bijvoorbeeld. Hij reed in het pad van een normale IC, die IC reed dan dus niet. In Hengelo stond er een paar bakken ICM naar Enschede klaar om de reizigers over te nemen. Dat zorgt voor veel lagere kosten. In het geval van de Pimpel wordt er onderweg op exact dezelfde stations gestopt, in het geval van de ICE op enkele stations minder (geen Amstel, en euh, verder ken ik die lijn niet zo goed maar kan er nog een zijn).
Volledige integratie met de binnenlandse dienstregeling. De Pimpel is enkele jaren een buurlandtrein geweest bijvoorbeeld. Hij reed in het pad van een normale IC, die IC reed dan dus niet. In Hengelo stond er een paar bakken ICM naar Enschede klaar om de reizigers over te nemen. Dat zorgt voor veel lagere kosten. In het geval van de Pimpel wordt er onderweg op exact dezelfde stations gestopt, in het geval van de ICE op enkele stations minder (geen Amstel, en euh, verder ken ik die lijn niet zo goed maar kan er nog een zijn).
Edewag
Maar vroegah stopte de Pimpel ook niet op Hilversum, Apelhoern en Almelo. DAT was nogeens een trein
Tijdens RNL in 2006 hebben we nogeens shorecrew moeten shiften van Almelo naar Hengelo omdat we de Pimpel gehaald hadden Misschien moet ik over RNL ook maar eens een travelsnack maken Dat was best lachen
Volledige integratie met de binnenlandse dienstregeling. De Pimpel is enkele jaren een buurlandtrein geweest bijvoorbeeld. Hij reed in het pad van een normale IC, die IC reed dan dus niet. In Hengelo stond er een paar bakken ICM naar Enschede klaar om de reizigers over te nemen. Dat zorgt voor veel lagere kosten. In het geval van de Pimpel wordt er onderweg op exact dezelfde stations gestopt, in het geval van de ICE op enkele stations minder (geen Amstel, en euh, verder ken ik die lijn niet zo goed maar kan er nog een zijn).
Maar vroegah stopte de Pimpel ook niet op Hilversum, Apelhoern en Almelo. DAT was nogeens een trein
Tijdens RNL in 2006 hebben we nogeens shorecrew moeten shiften van Almelo naar Hengelo omdat we de Pimpel gehaald hadden Misschien moet ik over RNL ook maar eens een travelsnack maken Dat was best lachen
Op woensdag 8 november 2017 22:45 schreef James1988 het volgende: Verdorie DeaDLocK2K, ik had net een kop thee voor mezelf gezet. Toen zag ik jouw ondertitel en dacht ik "Hmm, da's eigenlijk ook wel een goed idee "
Op woensdag 8 november 2017 22:45 schreef James1988 het volgende: Verdorie DeaDLocK2K, ik had net een kop thee voor mezelf gezet. Toen zag ik jouw ondertitel en dacht ik "Hmm, da's eigenlijk ook wel een goed idee "
Hmm, de vroegste Pimpel gaat voor 6:00 tegenwoordig ofniet. Dat is trouwens een raar criterium, dat is om nachttreinen uit te sluiten van het EC principe maar een vertrek van 5:50 valt onder exact hetzelfde regime natuurlijk.
De Benelux en de Pimpel voldoen aan praktisch alle criteria, behalve dat ze geen naam hebben.
Toen de Benelux weer ging rijden na het falen van de Fyra, hebben er heel even koersborden met "Eurocity Benelux" in gezeten. Een paar dagen later waren ze weer weggehaald, want de Benelux voldoet niet aan alle eisen om de naam EC te mogen dragen.
Toen de Benelux weer ging rijden na het falen van de Fyra, hebben er heel even koersborden met "Eurocity Benelux" in gezeten. Een paar dagen later waren ze weer weggehaald, want de Benelux voldoet niet aan alle eisen om de naam EC te mogen dragen.
Duh: - besondere Pünktlichkeitskriterien, häufig unpünktliche Züge können die Zuggattung EC verlieren, - Bewirtschaftung mit einem Frühstücksservice zwischen 07:00 und 09:00 Uhr sowie eine Hauptmahlzeit zwischen 11:30 und 14:30 Uhr bzw. 18:30 und 21:30 Uhr im Speisewagen, einem Barwagen oder am Sitzplatz in der ersten Klasse, die Menükarten müssen zweisprachig gestaltet sein, - verstärkte Reinigung in den Abgangsbahnhöfen sowie Unterwegsreinigung bei Zugläufen von mehr als 5 Stunden - mittlere Reisegeschwindigkeit (einschließlich aller Aufenthalte) mindestens 90 km/h (mit Ausnahme von Gebirgsbahnen und Zugläufen mit Eisenbahnfähren),
De ICE naar Frankfurt voldoet volgens mij aan alle eisen behalve deze: jedes Zugpaar trägt einen Namen, der sich auf den europäischen Charakter (touristisch, kulturell, historisch) bezieht,
Op woensdag 8 november 2017 23:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: De ICE naar Frankfurt voldoet volgens mij aan alle eisen behalve deze: jedes Zugpaar trägt einen Namen, der sich auf den europäischen Charakter (touristisch, kulturell, historisch) bezieht,
Dat is puur kosmetisch, dus dat is op te lossen. Iedere dooie lul kan iedere dooie trein "dooie lul ekspres" noemen.
Op woensdag 8 november 2017 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hmm, de vroegste Pimpel gaat voor 6:00 tegenwoordig ofniet. Dat is trouwens een raar criterium, dat is om nachttreinen uit te sluiten van het EC principe maar een vertrek van 5:50 valt onder exact hetzelfde regime natuurlijk.
fyi, vanaf december is het weer gedaan met die vroege trein
Als ik het goed herinner komt er een vervangende trein naar Hengelo en wordt de avondtrein 1900v Amsterdam weer een Pimpel naar Bentheim en op zondag naar Hannover. De oude situatie dus weer volgens mij
Wat gezellig, ene Dr.Mickey quote m'n ICE/EC post twee keer, op ONZ en KLB. Ik moet altijd ontzettend lachen om mensen die aan de dagrand gaan roepen dat iemand anders last heeft van zolderkamerleed.
Was dat dit jaar niet ook het geval tijdens de winter?
Klopt
Zou zijn omdat er in de winterperiode nauwelijks behoefte was aan zo'n vroege trein. Of dat er wel is aan een latere die alleen in de winterperiode rijdt en ook alleen tot Bentheim vermeldde het verhaal niet volgens mij...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Heeft iemand trouwens enig idee waar ik informatie kan vinden over eventuele abonnementen die Keolis gaat aanbieden op Zwolle-Enschede? Ik zit verlekkerd naar AltijdVrij Twente te kijken omdat het ruim 250 euro goedkoper is per maand dan wat ik nu betaal, maar Zwolle tot en met Nijverdal zijn niet echt Twente ofzo.
Altijd Vrij Twente is een OV-chipkaart abonnement waarmee u onbeperkt reist in het Twents gebied tegen een vast bedrag met alle Twents bussen en als u het bus & trein abonnement heeft ook met de Twents treinen.
Twents, dat zijn die rode (nouja, straks blauwe) LINTen toch? Die rijden op Zutphen - Hengelo - Oldenzaal oid?
Gokje: minder afleidend voor de bestuurder, als er iets fout gaat (stroomafnemer gaat niet omhoog bijvoorbeeld) strandt de metro tenminste op een plek waar een monteur er sneller bij kan zijn.
Jarenlang met de E-lijn richting Den Haag gereisd. Op station Melanchtonweg moeten ze ook overschakelen. Ging al die tijd gewoon goed.