abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 november 2016 @ 13:10:51 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166534318

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential

Update van alle andere races en referenda

SPOILER: STREAMS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2016 13:29:15 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166534329
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ze maken eerst anoniem contact met een onderzoeker of journalist. Er wordt gepraat en de onderzoeker of journalist beslist dan of de anonieme bron geloofwaardig overkomt.

Wanneer er vertrouwen is gebouwd kan men een keer elkaar in het geheim ontmoeten om zo vast te stellen of de persoon echt is wie hij zegt dat hij is.

De persoon kan dan een bron worden en kan er dan uiteraard voor kiezen een anonieme bron te zijn.

Dat zou je dan natuurlijk "naar de media stappen" kunnen noemen, maar dan in het geheim.
En hoe bepaal jij dan of die onderzoeker of journalist geloofwaardig overkomt? :D De bal stopt toch ergens op een punt waar je er helemaal niets meer over kunt zeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166534333
Het lijkt me een vriendelijke man. Succes trump!
pi_166534366
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De vraag is dan nog welke kant het opgaat. In het verleden heeft hij gepleit voor een nog erger systeem dan Obamacare.
Natuurlijk is dat niet de vraag met een Republikeins congres.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166534368
quote:
6s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zolang hij zich aan de regels houdt is dat geen enkel probleem joh.
Daar ben ik niet zo zeker van, kijk eens wat er gebeurd als je Obama uitnodigt in het Rijksmuseum, je kunt dat nooit doen met elk zakenreisje met Air Force One, of met the beast en de vijf helikopters en alle beveiliging erom heen. Homeland Security wordt dan gek van hem.
pi_166534373
quote:
Trump nachtmerrie voor Europa
4 uur geleden

Brussel - Met de verkiezing van Donald Trump is een nachtmerrie werkelijkheid geworden voor Europese politici. De grote vraag die op ieders lippen brandt is of hij zijn grote woorden echt waar wil gaan maken.

„We zullen met hem moeten leren leven”, verzucht VVD-Europarlementariër Hans van Baalen. „Ik acht de kans groot dat hij zijn toon toch zal moeten matigen. Het Congres zal ervoor waken dat hij geen al te rare bokkensprongen maakt.”

Van Baalen vindt Trump ongeschikt als leider van de machtigste democratie op aarde. „Hij is niet gekwalificeerd, maar het kan meevallen. Laten we hopen dat de VS geen isolationistisch land wordt. Daar is de VS veel te belangrijk voor.”

PvdA-Europarlementariër Kati Piri noemt de zege van Trump „de tweede grote klap voor de EU in een jaar.” Eerder kwam de Brexit namelijk al keihard aan in Brussel en nu zullen er zaken moeten worden gedaan met een man die door de Europese leiders absoluut niet gepruimd wordt vanwege diens ordinaire straatvechtersstijl en onsamenhangende politieke ideeën.

„Wat betekent dit voor onze veiligheid?”, vraagt Piri zich af. Ze maakt zich grote zorgen over de NAVO, waarvan Trump heeft gezegd dat de collectieve verdediging, de basis van het bondgenootschap, niet heilig is voor hem. „Deze man vindt het ook prima als Aziatische landen kernwapens krijgen. Hij wil muren bouwen, minderheden worden aan de kant gezet”, somt ze op.

„Veel zal afhangen van de vraag of wat hij heeft gezegd, ook zal worden omgezet in daden”, probeert Marietje Schaake (D66) de moed er in te houden. „Ik hoop dat het Congres hem in toom kan houden.”

De EU moet meteen met Trump in gesprek gaan. „Wat is zijn agenda? Met Hillary wisten we tenminste wat we konden verwachten.” Trump, die handelsverdragen wil verscheuren, zal ook in eigen land op zeer veel weerstand stuiten, verwacht Schaake. „Ik denk dat er een enorme beweging op gang komt tegen het door Trump verkondigde isolationisme en protectionisme.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_voor_Europa__.html

Als ook Hans van Baalen teleurgesteld is dan moeten we vaststellen dat Clinton de kandidaat van economisch extreem-rechts was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166534379
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En daarom weet jij uit de media dat secret service mensen hierover hebben gelekt? Juist.
Nee dat weet je niet 100% zeker natuurlijk. Je zult de onderzoeker moeten vertrouwen:

http://nypost.com/2015/10(...)htmare-to-work-with/

En deze is wel openlijk gaan spreken over zijn ervaringen:

http://www.dailymail.co.u(...)ombshell-expose.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_166534381
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet de vraag met een Republikeins congres.
Dat hoeft niet vier jaar zo te blijven he.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het opvallendste vind ik toch nog dat Trump véél minder (reclame)budget aan deze verkiezingen uit gegeven heeft dan Clinton en het toch gehaald heeft.
Dit raakt een beetje ondergesneeuwd in de berichtgeving, maar het is inderdaad erg opvallend!

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:06 schreef kipknots het volgende:
Daarnaast heeft Obama het tekort in het budget al enorm teruggebracht.
Erg bijzonder als onder Obama de staatsschuld wordt verdubbeld van 10 naar 20 biljoen dollar (een trillion heet in het Nederlands een biljoen ja) en mensen dan met dit soort talking points komen. _O- Creatief interpreteren van de cijfers.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_166534382
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

VVD met Halbe Zijlstra?
Mwah, ondanks wat veel mensen daarover denken zitten die twee wel aan tegengestelde kanten van het politieke spectrum. Je kunt het ook niet uitsluiten, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de voorkeur van de VVD zou hebben.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:14:17 #11
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166534401
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Op zijn minst.
Je zal ook wel moeten als je miljoenen illegale immigranten wilt uitzetten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_166534404
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:12 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daar ben ik niet zo zeker van, kijk eens wat er gebeurd als je Obama uitnodigt in het Rijksmuseum, je kunt dat nooit doen met elk zakenreisje met Air Force One, of met the beast en de vijf helikopters en alle beveiliging erom heen. Homeland Security wordt dan gek van hem.
Daarom hands-off.
wooblabalurg
  woensdag 9 november 2016 @ 13:14:37 #13
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_166534410
Hoe dronken zal Juncker momenteel al zijn?
pi_166534419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)e_voor_Europa__.html

Als ook Hans van Baalen teleurgesteld is dan moeten we vaststellen dat Clinton de kandidaat van economisch extreem-rechts was.
De protectionistische plannen van Trump zijn inderdaad erg gevaarlijk, maar de vraag is hoeveel ervan terechtkomt. Ik hoop en denk dat het wel mee zal vallen en dat dit verkiezingsretoriek was.
pi_166534438
Het viel Obama toch ook heel zwaar om in die ijzeren kooi te moeten leven? Ben benieuwd hoe Trump dat afgaat. Al die miss verkiezingen kan hij ook wel op zijn buik schrijven om te jureren :P
pi_166534440
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

En hoe bepaal jij dan of die onderzoeker of journalist geloofwaardig overkomt? :D De bal stopt toch ergens op een punt waar je er helemaal niets meer over kunt zeggen.
Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk. Je zult de onderzoeker moeten vertrouwen:

http://nypost.com/2015/10(...)htmare-to-work-with/

En deze is wel openlijk gaan spreken over zijn ervaringen:

pi_166534443
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:13 schreef heiden6 het volgende:

Erg bijzonder als onder Obama de staatsschuld wordt verdubbeld van 10 naar 20 biljoen dollar (een trillion heet in het Nederlands een biljoen ja) en mensen dan met dit soort talking points komen. _O- Creatief interpreteren van de cijfers.
nou ja je kan in de politiek het begrotingstekort terugbrengen terwijl de staatsschuld stijgt.
pi_166534475
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk. Je zult de onderzoeker moeten vertrouwen
Dus ergens in deze keten moet ik iemand blind op zijn woord vertrouwen dat de secret service lekt.

Vind je het raar als ik dat een nogal vreemde gedachte vind?
pi_166534484
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De protectionistische plannen van Trump zijn inderdaad erg gevaarlijk, maar de vraag is hoeveel ervan terechtkomt. Ik hoop en denk dat het wel mee zal vallen en dat dit verkiezingsretoriek was.
Protectionisme is geen enkel probleem, zolang de ontwikkelingen maar een beetje geleidelijk gaan. Ik ben wel voor vrijhandel, maar op de huidige manier zou de EU ook beter af zijn als zelfvoorzienende douane-unie.
pi_166534493
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

nou ja je kan in de politiek het begrotingstekort terugbrengen terwijl de staatsschuld stijgt.
Ja, en zeker als je begint in het jaar met veruit het grootste begrotingsgekort in de geschiedenis kun je dat dan later gebruiken om een misleidend beeld te scheppen van hoe het de afgelopen acht jaar is gegaan op het gebied van schulden maken door de federale overheid. :D Rekenend op het feit dat een aanzienlijk deel van de mensen denkt dat het over de staatsschuld ipv het tekort gaat als je zegt 'Obama cut the deficit in half'.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:18:42 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166534510
Ik ben overigens benieuwd naar hoe het met TTIP verder gaat. Kan zijn dat het bij het oud vuil gaat. Maar aan de andere kant kan Trump er persoonlijk van profiteren natuurlijk.
pi_166534530
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben overigens benieuwd naar hoe het met TTIP verder gaat. Kan zijn dat het bij het oud vuil gaat. Maar aan de andere kant kan Trump er persoonlijk van profiteren natuurlijk.
President worden is wel dé marketingtruc van het jaar.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:20:02 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_166534540
quote:
Die NOS wordt echt steeds zieliger, wat heeft dit nu weer voor waarde?
pi_166534553
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Schaamteloos
pi_166534557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, en zeker als je begint in het jaar met veruit het grootste begrotingsgekort in de geschiedenis kun je dat dan later gebruiken om een misleidend beeld te scheppen van hoe het de afgelopen acht jaar is gegaan op het gebied van schulden maken door de federale overheid. :D Rekenend op het feit dat een aanzienlijk deel van de mensen denkt dat het over de staatsschuld ipv het tekort gaat als je zegt 'Obama cut the deficit in half'.
En dan in goede economische tijden vol trots melden dat de staatsschuld lager is geworden ten opzichte van het BNP.
pi_166534571
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus ergens in deze keten moet ik iemand blind op zijn woord vertrouwen dat de secret service lekt.

Vind je het raar als ik dat een nogal vreemde gedachte vind?
Nou als eerste moet je mijn volledige post lezen, er is er nl. ook eentje die wel publiekelijk is gegaan:

En doe niet zo overdreven met je "vreemde gedachte". De secret service dat zijn ook gewoon maar mensen hoor :')

Ze zullen vast niet lekken over echt gevoelige zaken rondom veiligheid, maar er zijn meer dan genoeg beveiligingsmensen naar voren gekomen die commentaar hebben gegeven op het karakter van een bekende persoon die ze moesten beschermen.

Sommigen vonden haar een bitch. Is dat nou echt zo moeilijk te geloven? :')
pi_166534573
quote:

[..]

Waarom aan journalistiek doen als je twitter hebt
pi_166534576
quote:

[..]

Gewoon om maar wat te publiceren.
pi_166534581
quote:

[..]

Lekker boeiend. Je hoeft het niet te lezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166534591
quote:

[..]

De NOS die ons vrijwel niets heeft meegedeeld rondom de Wikileaks onthullingen.

Pure propaganda.
pi_166534597
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet vier jaar zo te blijven he.
Mwoah, de midterms zien er wat de senaat betreft erg gunstig uit voor de Republikeinen. Heel veel Democratische incumbents waarvan een aantal in behoorlijk Republikeinse staten.
Het huis hebben de Republikeinen al vrij effectief geconsolideerd middels gerrymandering.
pi_166534604
quote:

[..]

Het volkje opleggen dat Trump het grote kwaad is.
pi_166534624
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het wordt onder andere betaald met ons belastinggeld. Dus ja het maakt wel degelijk uit.

Het is erg zorgelijk dat de zogenaamd onpartijdige NOS zulke propaganda verspreid. Walgelijk.
pi_166534627
Complex was aan het janken live. _O_
TYT was trigged. _O-
Stehpen was aan het zeuren. ^O^

Geweldig, vooral de zure Nederlandse reacties. Ik kijk nu al uit naar dwdd en pauw.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:24:59 #35
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_166534641
quote:

[..]

Ja jij hoeft ook niet te reageren, zo ken ik er ook nog wel een paar.

Voor een omroep als de NOS is het gewoon zwaar triest twitter-berichtjes van een willekeurige wielrenner tot een nieuwsbericht te maken. Het is gewoon geen niveau en heel tekenend voor deze tijd. Daar mag best wat van gezegd worden.
pi_166534647
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De NOS die ons vrijwel niets heeft meegedeeld rondom de Wikileaks onthullingen.

Pure propaganda.
Wellicht niet het nieuws wat jij verwacht had maar toch bij elke onthulling hebben ze er wel aandacht aan besteed.

Dat ze niet meegaan in de gekte rondom pizza's en hot dogs vind ik dan juist weer goed.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:25:43 #37
361787 feyregy
Eat Sleep Smoke Repeat
pi_166534654
trump *O*
420 = 23
pi_166534656
Even terug naar vannacht: vonden jullie de bijdrage van de NOS ook zo tenenkrommend saai en allesbehalve kort op de cijfers zittend? CNN was ook een drama qua herhalingen van dezelfde mensen en tussenstanden, maar dat was tenminste wel inhoudelijk en spannend!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 9 november 2016 @ 13:26:01 #39
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_166534660
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 11:59 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Gruwelijk bedankt. Zoals je hier onder kan lezen had ik ook dit weer met messcherpe precisie voorspeld.

[..]

Een ziener ben je.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_166534675
quote:

[..]

Maar wel aan meebetalen. 8)7
pi_166534680
Media zoals de NOS lijken niet door te hebben dat ze onderdeel zijn van het probleem. Introspectie is juist ook daar nodig.
pi_166534682
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:24 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja jij hoeft ook niet te reageren, zo ken ik er ook nog wel een paar.

Voor een omroep als de NOS is het gewoon zwaar triest twitter-berichtjes van een willekeurige wielrenner tot een nieuwsbericht te maken. Het is gewoon geen niveau en heel tekenend voor deze tijd. Daar mag best wat van gezegd worden.
Och, sporters zijn prominente figuren en hebben een zekere status. Ik kan mij best voorstellen dat je daar een kort item over maakt.

Snap niet waarom er gelijk zo boos gedaan moet worden altijd.
pi_166534690
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:24 schreef 6star6lord6 het volgende:
TYT was trigged.
Helemaal vergeten daar even naar te kijken :D :9
  woensdag 9 november 2016 @ 13:27:58 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166534694
quote:

[..]

Niks, maar tot veel beters dan het verzamelen van wat tweets van sporters is de NOS niet in staat. Hopelijk wordt de hele NOS opgedoekt als Wilders minpres is.
The End Times are wild
pi_166534700
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Maar wel aan meebetalen. 8)7
Dus jij zou eigenlijk willen bepalen waar de website van de NOS wel en niet over schrijft?
pi_166534708
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Media zoals de NOS lijken niet door te hebben dat ze onderdeel zijn van het probleem. Introspectie is juist ook daar nodig.
Denk dat ze bij de NOS het idee hebben dat door dit soort twitter non nieuws te brengen de internet generatie nog kunnen bedienen.
pi_166534715
quote:

[..]

De NOS hoort wel wat objectiever te zijn dan ze zijn imho. Het is geen WNL of VPRO met een duidelijke politieke kleur.
pi_166534748
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De vraag is dan nog welke kant het opgaat. In het verleden heeft hij gepleit voor een nog erger systeem dan Obamacare.
Hij wil een soort spaarrekeningsysteem, en minder restricties voor verzekeraars qua vestigingsgebied. Meer markt, dus.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166534761
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De NOS hoort wel wat objectiever te zijn dan ze zijn imho. Het is geen WNL of VPRO met een duidelijke politieke kleur.
De NOS fungeert in deze slechts als doorgeefluik. Het zijn de sporters die de Tweetjes plaatsen.
pi_166534768
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 12:08 schreef Refragmental het volgende:
Nog steeds geen Euribob, Ulx, OMG, 99.999, etc.
Beetje jammer dit, slechte verliezers. :N

Bij een Clinton overwinning waren ze waarschijnlijk niet weg te slaan uit dit topic.
Tijd om wat lokquotes te plaatsen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  woensdag 9 november 2016 @ 13:31:59 #51
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166534777
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Objectief met een Nederlands perspectief, lijkt me.
Je kunt ook moeilijk van de NPO vragen of ze de verkiezingen in Arabische landen willen verslaan zonder bias.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_166534815
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Even terug naar vannacht: vonden jullie de bijdrage van de NOS ook zo tenenkrommend saai en allesbehalve kort op de cijfers zittend? CNN was ook een drama qua herhalingen van dezelfde mensen en tussenstanden, maar dat was tenminste wel inhoudelijk en spannend!
CNN zijn ze veel professioneler, qua inhoud ook interessant en fijn om naar te luisteren. NOS is vaak wat stuntelig met grotere nieuwszaken. En bovendien zijn er ook nooit echt leuke discussies.
pi_166534820
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De NOS fungeert in deze slechts als doorgeefluik. Het zijn de sporters die de Tweetjes plaatsen.
Bedoel in algemene zin hoor: ze zijn een selectief doorgeefluik. Ook wat betreft Rusland, China, en in deze verkiezingen.

Maar ik betwijfel of ze het zelf doorhebben, het is wellicht onbewust.
pi_166534828
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wellicht niet het nieuws wat jij verwacht had maar toch bij elke onthulling hebben ze er wel aandacht aan besteed.

Dat ze niet meegaan in de gekte rondom pizza's en hot dogs vind ik dan juist weer goed.
Ik heb regelmatig gecheckt, maar misschien dat ik iets heb gemist. Heb je links naar NLse artikelen over Bill Clinton Inc, Pay for Play binnen de Clinton Foundation, een interne audit van de Foundation die liet zien dat de juist legale structuur niet bestond, het personeel van Clinton dat wist van de geheime email server, het doorspelen van debatsvragen naar Clinton door de media...
pi_166534860
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik heb regelmatig gecheckt, maar misschien dat ik iets heb gemist. Heb je links naar NLse artikelen over Bill Clinton Inc, Pay for Play binnen de Clinton Foundation, een interne audit van de Foundation die liet zien dat de juist legale structuur niet bestond, het personeel van Clinton dat wist van de geheime email server, het doorspelen van debatsvragen naar Clinton door de media...
http://nos.nl/artikel/214(...)en-voor-clinton.html

Jazeker.
  PR en moderator woensdag 9 november 2016 @ 13:35:31 #56
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_166534864
Oooh wat was dat genieten vannacht zeg _O_
Ben nu wel ontieglijk moe :') Heb van 9 tot 13 geslapen :')
Fuck the EBU.
pi_166534882
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:33 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

CNN zijn ze veel professioneler, qua inhoud ook interessant en fijn om naar te luisteren. NOS is vaak wat stuntelig met grotere nieuwszaken. En bovendien zijn er ook nooit echt leuke discussies.
Bij grote nieuwszaken presteert de NOS alleen redelijk als het Breaking is. Dan hebben ze geen tijd om allemaal gasten uit te nodige die allemaal hetzelfde vinden. Kunnen zij zich richten op de feiten.
pi_166534883
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Jij verwacht op de NOS nieuws site diepgaande analyses?

Ja dat zou leuk zijn maar die heb ik daar nog nooit gezien ongeacht het onderwerp.
pi_166534887
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Bedoel in algemene zin hoor: ze zijn een selectief doorgeefluik. Ook wat betreft Rusland, China, en in deze verkiezingen.

Zoals hierboven ook al wordt geschreven: ze benaderen het nieuws vanuit een westers perspectief. De Russen en Chinezen doen dat vanuit hun eigen perspectief, en dat gaat dan ook nog eens veel verder.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:36:23 #60
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_166534889
Ik heb een broertje dood aan Trump maar ik vind het wel heerlijk hoe de gevestigde huisjes tegen hun schenen wordt getrapt.

Kan niet wachten op de conflicten, paniek en chaos.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_166534908
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel waar. De NOS heeft wel degelijk een politieke kleur.

De verontwaardiging is natuurlijk wel selectief. Het is niet alsof je de klagers over de NOS hoort als de NOS de mensenrechtensituatie in Saoudi Arabië abominabel noemt. Of Poetin een despoot.

Ik vind het overigens een recht van elke journalist om een politieke kleur te hebben, graag zelfs. Zij zijn voor nieuwsduiding. Voor informatie en headlines lees ik wel nu.nl. Het belangrijkste is dat een journalist geen leugens vertelt. Dat is het enige waar wij ze als publiek op moeten controleren, niet of ze wel de boodschap verkondigen die wij willen horen.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:38:38 #62
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166534935
het is jammer dat mensen altijd randzaken bij halen bij Trump.
Mensen hebben hem gekozen voor de inhoud.
Als je nu nog steeds gaat klagen over de randzaken dan snap je het spel niet.
Trump zal zich nu ook anders gedragen als president, dat zag je al bij de speech van hem.
pi_166534939
Wel bizar dat die peilingen er zo naast zaten steeds..
pi_166534954
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Objectief met een Nederlands perspectief, lijkt me.
Je kunt ook moeilijk van de NPO vragen of ze de verkiezingen in Arabische landen willen verslaan zonder bias.
Heb het met name op de CNN gevolgd (die kunnen er ook wat van :')), maar een voorbeeldje: op een radio hadden ze het op een gegeven moment het over peilingen van totaal aantal stemmen, en dat Clinton 3 %punt voorstond; meer dan Obama tegen romney zeiden ze erbij. Geen verdere kanttekening dat het wel wat complexer lag, ook op dat moment al. Dat is gewoon erg matige verslaggeving.
pi_166534955
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:38 schreef KingRadler het volgende:

Oke.
pi_166534956
quote:

[..]

De Belg doet hetzelfde hoor ;)
http://sporza.be/cm/sporza/ander_nieuws/1.2815642
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166534964
Nu hij verkozen is zijn de scherpe randjes er wel opeens af, zijn speech vanochtend aanhorende.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  woensdag 9 november 2016 @ 13:40:17 #69
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166534981
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:39 schreef Charmian het volgende:
Nu hij verkozen is zijn de scherpe randjes er wel opeens af, zijn speech vanochtend aanhorende.
onderdeel van politieke spelletjes die zijn nu over.
  PR en moderator woensdag 9 november 2016 @ 13:40:17 #70
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_166534982
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:38 schreef KingRadler het volgende:
het is jammer dat mensen altijd randzaken bij halen bij Trump.
Als je nu nog steeds gaat klagen over de randzaken dan snap je het spel niet.
Trump zal zich nu ook anders gedragen als president, dat zag je al bij de speech van hem.
Alles van een blaadje lezen ja. Ik vraag me af of we überhaupt nog wel echt Trump zélf gaan zien :D
Fuck the EBU.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:40:30 #71
38496 Perrin
pi_166534990
quote:
https://speld.nl/2016/11/(...)-verzoenende-speech/

quote:
Aanhangers van Donald Trump zijn woedend de straat op gegaan na de overwinningsspeech van hun kandidaat. Ze vinden het kiezersbedrog dat hij daarin een verzoenende toon aansloeg.

“Op deze man heb ik niet gestemd”, zegt Jack Morton (64). “Hij bedankte Hillary voor haar staat van dienst, maar hij zou haar opsluiten. Hij zou moslims en Mexicanen buiten de deur houden, maar wil nu een verbindende president voor iedereen zijn. Hij is net zo’n leugenaar als alle andere politici.”
pi_166534991
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:38 schreef Voetstappen het volgende:
De peilers en pollers peilen niet representatief genoeg. Op het platteland is de opkomst énorm geweest, dat heeft op veel plekken de doorslag gegeven. Daar wordt echter nauwelijks representatief gepolled.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:40:46 #73
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166534994
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:40 schreef Moira. het volgende:

[..]

Alles van een blaadje lezen ja. Ik vraag me af of we überhaupt nog wel echt Trump zélf gaan zien :D
denk het niet.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:40:58 #74
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166535001
quote:
I see you're new here, welcome to US politics.

Grab a seat, there's a lot to explain....
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_166535003
quote:
Komt wel weer terug hoor, tijdens campagnes en debatten bleef hij ook regelmatig netjes, tot hij opeens de teleprompter negeerde en maar wat begon te roepen.

Wees maar niet bang dat hij vanaf nu alleen maar netjes zal blijven.
pi_166535005
quote:
En ik vond dat best een goede speech. Moet ook wel, de man is straks wel president, dan kun je niet als een olifant in een porseleinkast huis gaan houden als je nog vier jaar beleid moet gaan maken.
pi_166535007
quote:
90% voor Clinton he _O_
  woensdag 9 november 2016 @ 13:42:01 #78
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166535020
Ik zou het niet vreemd vinden dat hij het goed gaat doen als President.
pi_166535036
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:42 schreef KingRadler het volgende:
Beetje zoals Reagan?
pi_166535045
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:42 schreef KingRadler het volgende:
Hij is in elk geval al president geworden ondanks dat 70% van zijn uitspraken gelogen zijn. Dan krijgt hij het ook wel voor elkaar om eventueel slecht beleid van zich af te praten :D
pi_166535053
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:31 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Tijd om wat lokquotes te plaatsen.
Niet nodig, hoor, ben pas net wakker.

Jammer dat de opkomst van racistische boeren die het nodig vinden om vrouwen, homo's en minderheden weer te moeten kunnen onderdrukken.

Maar goed, alle Trump fan's mogen nu lekker alle uitspraken van mede Trumpets in de zin van "donkere mensen moeten maar weer lekker katoen plukken" en "moslims en Mexicanen mogen maar lekker hard gaan rennen want Trump komt achter jullie aan" verdedigen. Want da's jullie groep.

Zal die mongool trouwens president worden. Succes met alle mogelijke effecten in Europa. Peace out.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166535089
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals hierboven ook al wordt geschreven: ze benaderen het nieuws vanuit een westers perspectief. De Russen en Chinezen doen dat vanuit hun eigen perspectief, en dat gaat dan ook nog eens veel verder.
Dat "maar zij doen het ook" bedoel je niet als argument denk / hoop ik?

En waarom moet dat eigenlijk? Waarom niet juist het niet-westerse perspectief meenemen? Over China in de Zuid-chinese zee word je gewoon erg slecht en gekleurd bericht. Maar het past in ons westerse wereldbeeld, dus is het prima?
pi_166535092
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:43 schreef OMG het volgende:

[..]

Jammer dat de opkomst van racistische boeren die het nodig vinden om vrouwen, homo's en minderheden weer te moeten kunnen onderdrukken.

Maar goed, alle Trump fan's mogen nu lekker alle uitspraken van mede Trumpets in de zin van "donkere mensen moeten maar weer lekker katoen plukken" en "moslims en Mexicanen mogen maar lekker hard gaan rennen want Trump komt achter jullie aan" verdedigen. Want da's jullie groep.

Zal die mongool trouwens president worden. Succes met alle mogelijke effecten in Europa. Peace out.
Hahahah zo mad. En nu nog allemaal onzin verkopen ook, niet anders verwacht van het elitaire volk. _O-
pi_166535122
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:42 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Beetje zoals Reagan?
Trump is niet echt te vergelijken met Reagan zoals die Trump tijdreis video ook wel liet zien.
pi_166535128
Ik denk dat de gevolgen van dit Presidentschap uiteindelijk wel mee zullen vallen. Hij krijgt heus niet de vrije hand.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 9 november 2016 @ 13:47:04 #86
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166535136
Wat wordt er toch iedere keer met dat 'mad' bedoelt?
pi_166535139
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Komt wel weer terug hoor, tijdens campagnes en debatten bleef hij ook regelmatig netjes, tot hij opeens de teleprompter negeerde en maar wat begon te roepen.

Wees maar niet bang dat hij vanaf nu alleen maar netjes zal blijven.
Ben geen Trumpfan maar ben wel heel nieuwsgierig wat dit op de onderbuik spelende type er van gaat bakken.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_166535148
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:46 schreef marcodej het volgende:
Ik denk dat de gevolgen van dit Presidentschap uiteindelijk wel mee zullen vallen. Hij krijgt heus niet de vrije hand.
De Republikeinen daarentegen wel. Dat is veel gevaarlijker dan Trump an sich.
pi_166535154
quote:

[..]

Heerlijk zout :P :9 :P :9~
pi_166535156
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:47 schreef DustPuppy het volgende:
Vast een stoer woordje om te roepen als je wat jonger bent?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166535158
Wanneer horen we iets van Hillary?
pi_166535181
quote:

[..]

Hahahaha wat ben je mad _O- laat jezelf lekker kennen :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166535189
quote:
5s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mad
pi_166535195
quote:
5s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Heb je iets te veel zout op je bord?
pi_166535197
quote:

[..]

Gelachen. Want er zijn ook geen minderheden en vrouwen die gestemd hebben op Trump. Het is de schuld van de racistische boeren!!!

Ga huilen.
pi_166535209
quote:
Uiteindelijk valt dat wel mee. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de FiveThirtyEight percentages, dan haden ze Clinton op 48.5%. De huidige stand van zaken is 47.6% en vermoedelijk loopt dat nog wel iets op omdat de grote Democratische staten wat achterlopen doorgaans. Trump stond bij FiveThirtyEight op 44.9%, maar heeft op dit moment 47.5% wat waarschijnlijk dus nog iets af gaat nemen. Al met al een afwijking die ruim binnen de MoE ligt.

Als je de peilingen naast de uitslag legt, dan lijkt vooral Johnson verloren te hebben ten koste van Trump. Wat dat betreft zo je FiveThirtyEight in ieder geval enigzins na moeten geven dat hun analyse van de onzekerheid op basis van o.a. een groot aantal third party voters in de peilingen toch misschien correct is geweest.
pi_166535239
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat "maar zij doen het ook" bedoel je niet als argument denk / hoop ik?

En waarom moet dat eigenlijk? Waarom niet juist het niet-westerse perspectief meenemen? Over China in de Zuid-chinese zee word je gewoon erg slecht en gekleurd bericht. Maar het past in ons westerse wereldbeeld, dus is het prima?
Nou ja, onze media hebben niet altijd een keuze. Om het hele verhaal te kunnen vertellen moet je reacties hebben van beide kanten van de streep. Westerse bronnen zijn eenvoudig te raadplegen. Wij zijn hier namelijk veel opener. Russische beleidsbepalers zijn net wat lastiger te benaderen. Die communiceren uitsluitend via persberichten en persconferenties. En dergelijke uitlatingen verschijnen ook in onze media. Maar dat zijn helaas voorgekauwde en sterk geframede stukjes informatie.

Onze media proberen deze gaten te dichten door 'experts' los te laten op deze materie. Maar daar rolt in de ogen van bepaalde figuren dan wel een gekleurd verhaal uit.
pi_166535240
Ik moet het Koos, Chewie, en Ludachrist nageven. Ze zijn erg sportief en dragen nog bij aan de discussie. ^O^

Dat kan van een aantal mensen niet echt gezegd worden, hell, sommigen laten zich niet eens zien :')
pi_166535246
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:47 schreef DustPuppy het volgende:
Dan vraagt men zich af of je boos bent, of geven ze aan dat je boos bent. Komt oorspronkelijk van 'u mad bro?'
pi_166535248
quote:
Dat denk ik ook. Als zijn acceptance speech de maatgever is voor zijn presidentschap dan is hij een stuk presidentiëler dan dat hij tijdens zijn campagne over kwam. Bovendien, Trump of niet, als president kun je het écht niet maken om bepaalde uitspraken te herhalen. En zijn voorgenomen binnenlands beleid gaat ons natuurlijk geen ene kut aan, dus daar gaat hij zijn gang maar en dat loopt wel los. Als het kutbeleid is rekenen ze hem over vier jaar er wel op af.

Ik maak me alleen zorgen over hoe hij zich gaat verhouden tegenover Rusland. Ik denk echt dat de geslepen Poetin wel gaat proberen om wat grenzen af te tasten bij Trump. En als die echt zo hands-off gaat zijn als dat hij beloofd heeft, dan komt de EU in de verdrukking. En hoewel ik de EU een aanfluiting vind, we kunnen nu niet zo goed zonder, dat zou ons verzwakken. ik denk ook niet dat Trump zelf de handigheid heeft om zich op diplomatiek vlak goed te verweren.

We gaan het zien. Ik denk dat de VS nog iets teveel belangen in Europa heeft om zomaar haar handen er van af te kunnen trekken. Daar zal Trump nog wel over gebriefed worden.
pi_166535265
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Uiteindelijk valt dat wel mee. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de FiveThirtyEight percentages, dan haden ze Clinton op 48.5%. De huidige stand van zaken is 47.6% en vermoedelijk loopt dat nog wel iets op omdat de grote Democratische staten wat achterlopen doorgaans. Trump stond bij FiveThirtyEight op 44.9%, maar heeft op dit moment 47.5% wat waarschijnlijk dus nog iets af gaat nemen. Al met al een afwijking die ruim binnen de MoE ligt.

Als je de peilingen naast de uitslag legt, dan lijkt vooral Johnson verloren te hebben ten koste van Trump. Wat dat betreft zo je FiveThirtyEight in ieder geval enigzins na moeten geven dat hun analyse van de onzekerheid op basis van o.a. een groot aantal third party voters in de peilingen toch misschien correct is geweest.
Maar zij zaten wel aan het uiterste van het spectrum, dat Trump de meeste kans gaf (en alsnog Clinton veel meer). Als ik me niet vergis.
pi_166535267
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Gelachen. Want er zijn ook geen minderheden en vrouwen die gestemd hebben op Trump. Het is de schuld van de racistische boeren!!!

Ga huilen.
Kunnen vrouwen geen boeren zijn? Seksist.
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 13:52:34 #103
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166535276
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar zij zaten wel aan het uiterste van het spectrum, dat Trump de meeste kans gaf (en alsnog Clinton veel meer). Als ik me niet vergis.
Dat klopt. Zij zagen redelijk wat problemen voor Clinton in de swing states en dat is ook uitgekomen.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_166535348
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kunnen vrouwen geen boeren zijn? Seksist.
Dat zijn boerinnen.
pi_166535355
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Als zijn acceptance speech de maatgever is voor zijn presidentschap dan is hij een stuk presidentiëler dan dat hij tijdens zijn campagne over kwam.
Aan die speech kun je geen conclusies verbinden. De beste man is in een enorm goede bui en ziet geen reden meer om zijn tegenstanders keihard aan te vallen. We meten pas wat voor president hij wordt als hij straks zijn zin een keer niet krijgt.
pi_166535393
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ga huilen.
In Florida wellicht, in andere gebieden lag bijvoorbeeld de minority vote toch behoorlijk in het voordeel van Clinton, maar waren tegelijkertijd de rode counties roder dan ooit.

Maar goed, succes met de racistjes verdedigen, hè?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166535402
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, onze media hebben niet altijd een keuze. Om het hele verhaal te kunnen vertellen moet je reacties hebben van beide kanten van de streep. Westerse bronnen zijn eenvoudig te raadplegen. Wij zijn hier namelijk veel opener. Russische beleidsbepalers zijn net wat lastiger te benaderen. Die communiceren uitsluitend via persberichten en persconferenties. En dergelijke uitlatingen verschijnen ook in onze media. Maar dat zijn helaas voorgekauwde en sterk geframede stukjes informatie.

Onze media proberen deze gaten te dichten door 'experts' los te laten op deze materie. Maar daar rolt in de ogen van bepaalde figuren dan wel een gekleurd verhaal uit.
Dat zal zeker meespelen. Overigens vind ik nieuwsuur vaak wel goede kwaliteit, nos.nl en journaals niet.

Wellicht kan het helpen ipv experts eens de gewone Chinese of Russische man van de Nederlandse straat te vragen. Ik leer 10x meer over hoe China is van mijn Chinese collega dan van de NOS. Er werken er genoeg bij universiteiten. Ik weet niet of die bereid zijn in het openbaar hun meningen te geven, maar ze kunnen de NOS iig op weg helpen om bij betere bronnen te komen.
pi_166535418
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:58 schreef OMG het volgende:

[..]

In Florida wellicht, in andere gebieden lag bijvoorbeeld de minority vote toch behoorlijk in het voordeel van Clinton, maar waren tegelijkertijd de rode counties roder dan ooit.

Vanavond in een bad met zuur dwdd kijken he.
pi_166535424
quote:

[..]

Kan je het echt niet hebben? Hij heeft ongeveer 30% van de Latijns-Amerikaanse stemmen gekregen. Tegen wie zijn die racistisch dan?
pi_166535428
Woah propaganda heeft gefaald...
pi_166535433
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Kan je het echt niet hebben? Hij heeft ongeveer 30% van de Latijns-Amerikaanse stemmen gekregen. Tegen wie zijn die racistisch dan?
Tegen de Mexicanen!1! Oh wacht....
pi_166535440
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aan die speech kun je geen conclusies verbinden. De beste man is in een enorm goede bui en ziet geen reden meer om zijn tegenstanders keihard aan te vallen. We meten pas wat voor president hij wordt als hij straks zijn zin een keer niet krijgt.
Daar heb ik mij eigenlijk niet echt zorgen over gemaakt. Zoals je zelf al een paar keer hebt gezegd: hij is geen alleenheerser. Zeker op binnenlands beleid kan hij ook niet zoveel op eigen houtje doen. In het buitenland is hij vrijer, en dat is ook wat ons aangaat. wat dat betreft denk ik dat Hillary beter was geweest.

Maar goed, we moeten het nu met hem doen, en ik ben erg benieuwd wat hij nu werkelijk van plan is en hoe dicht hij bij zijn beloftes kan blijven.
pi_166535441
quote:

[..]

Al dat ongefundeerd gejank.
Puur genieten dit. ^O^
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:01:07 #114
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166535449
Wie was dat jochie achter Trump eigenlijk bij zijn toespraak?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166535458
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat zal zeker meespelen. Overigens vind ik nieuwsuur vaak wel goede kwaliteit, nos.nl en journaals niet.

Wellicht kan het helpen ipv experts eens de gewone Chinese of Russische man van de Nederlandse straat te vragen. Ik leer 10x meer over hoe China is van mijn Chinese collega dan van de NOS. Er werken er genoeg bij universiteiten. Ik weet niet of die bereid zijn in het openbaar hun meningen te geven, maar ze kunnen de NOS iig op weg helpen om bij betere bronnen te komen.
Daar zijn de buitelandcorrespondenten voor. Die peilen de mening van de gemiddelde Chinees of Rus en vertellen daar iets over tijdens de uitzending. Of dat op waarheid berust, durf ik niet te zeggen.

Verder is het niet zo vreemd dat je van je Chinese collega's meer leert over China dan van de NOS. De primaire focus van een nieuwsmedium dat door de staat wordt gefinancierd ligt immers niet op een land aan de andere kant van de wereld. Zou dus wat gek zijn om daar nou extreem veel tijd en geld in te steken. Het eigen nieuws krijgt logischerwijs voorrang.
pi_166535461
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:01 schreef heywoodu het volgende:
Wie was dat jochie achter Trump eigenlijk bij zijn toespraak?
Barron Trump. Trumps zoontje van 10 jaar oud.
Arm kind was echt moe :D
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:02:22 #117
284411 crew  heywoodu
pi_166535472
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:01 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Barron Trump. Trumps zoontje van 10 jaar oud.
Arm kind was echt moe :D
Die had het moeilijk ja _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_166535496
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Daar heb ik mij eigenlijk niet echt zorgen over gemaakt. Zoals je zelf al een paar keer hebt gezegd: hij is geen alleenheerser. Zeker op binnenlands beleid kan hij ook niet zoveel op eigen houtje doen. In het buitenland is hij vrijer, en dat is ook wat ons aangaat. wat dat betreft denk ik dat Hillary beter was geweest.

Maar goed, we moeten het nu met hem doen, en ik ben erg benieuwd wat hij nu werkelijk van plan is en hoe dicht hij bij zijn beloftes kan blijven.
Klopt helemaal. Bedoel alleen te zeggen dat je niet uit zijn eerste speech kan concluderen dat hij zich 'presidentieel' gedragen.
pi_166535497
quote:

[...]Maar goed, succes met de racistjes verdedigen, hè?
Je vergat hem succes te wensen met sieg-heilend door de straten marcheren. :{
pi_166535518
quote:
B-sporters met een mening :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_166535520
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nee, ze zaten er gewoonweg verschrikkelijk naast. Met verouderde technologie en smoke en mirrors doen alsof ze de wijsheid in pacht hadden...

Je mag hopen dat de polling agencies en iedereen die ze slaafs volgen na de Brexit en dit debacle de volgende keer wat minder zeker van hun zaak zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_166535531
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:50 schreef Refragmental het volgende:
Ik moet het Koos, Chewie, en Ludachrist nageven. Ze zijn erg sportief en dragen nog bij aan de discussie. ^O^

Dat kan van een aantal mensen niet echt gezegd worden, hell, sommigen laten zich niet eens zien :')
Mee eens _O_
  woensdag 9 november 2016 @ 14:05:29 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166535535
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Bedoel alleen te zeggen dat je niet uit zijn eerste speech kan concluderen dat hij zich 'presidentieel' gedragen.
Voor mij is Trump nu al de beste president ooit.
The End Times are wild
pi_166535538
quote:

[..]

lol check de exit polls maar eens om te zien hoe ver je ernaast zit _O-
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_166535548
quote:

[..]

Really?

Je weet dat Trump in Ohio, Michigan en Wisconsin enorm veel Obama stemmers heeft overgenomen.

Die stemmers zijn doorslaggevend geven en dat zijn dus echt geen racisten.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:06:33 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166535557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Oh nee, dat mocht je alleen van Obama vinden voordat hij iets gepresteerd had!
The End Times are wild
  woensdag 9 november 2016 @ 14:06:34 #127
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166535558
Hèhè trump fans due nu al boos zijn op zijn kiezersbedrog speech, dat gaat nog wat worden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166535564
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:04 schreef superniger het volgende:

[..]

B-sporters met een mening :')
Dumoulin is geen B-sporter -O-
pi_166535565
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:06 schreef Re het volgende:
Hèhè trump fans due nu al boos zijn op zijn kiezersbedrog speech, dat gaat nog wat worden.
Dat was een bericht van Despeld :').
pi_166535568
Kellyann nu bij CNN
#superniger2020
pi_166535576
quote:
doel je nu op dat artikel van de speld?
pi_166535586
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:07 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Dat was een bericht van Despeld :').
Dat is dan ook de nieuwsbron voor Trump fans.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:08:15 #133
284411 crew  heywoodu
pi_166535587
Die Kellyanne Conway (Trump campaign manager) heeft genoeg achterover getikt in de afgelopen uurtjes volgens mij _O-
pi_166535590
quote:
Het komt van de Speld!!!!
Hahahahahahaha!
pi_166535591
Is er inmiddels al een reactie van Clinton?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:08:36 #136
284411 crew  heywoodu
pi_166535598
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef Seam het volgende:
Dat komt om 15:30.
pi_166535600
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dumoulin is geen B-sporter -O-
Maar daarom niet per se ingelezen in (Amerikaanse) politiek.
pi_166535603
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat kan. Je bent dus eigenlijk net als die overdreven Obama-fanboys, die hem in 2008 al direct uitriepen tot godheid?
pi_166535609
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar zijn de buitelandcorrespondenten voor. Die peilen de mening van de gemiddelde Chinees of Rus en vertellen daar iets over tijdens de uitzending. Of dat op waarheid berust, durf ik niet te zeggen.

Verder is het niet zo vreemd dat je van je Chinese collega's meer leert over China dan van de NOS. De primaire focus van een nieuwsmedium dat door de staat wordt gefinancierd ligt immers niet op een land aan de andere kant van de wereld. Zou dus wat gek zijn om daar nou extreem veel tijd en geld in te steken. Het eigen nieuws krijgt logischerwijs voorrang.
Ik denk niet dat buitenlandcorrespondenten de meest (kosten)effectieve keuze zijn. Joris Luyendijk is natuurlijk een mooie story teller, maar "het zijn net mensen" schetst wel een pijnlijk beeld waar ongetwijfeld een sterke kern van waarheid in zit.
pi_166535612
Je zal maar een democraat zijn, wonend in Florida en je hebt niet gestemd ouch. :P
pi_166535615
Mja als ik sommige Cliton fanboys in dit topic zie is het duidelijk dat ze niets hebben geleerd.

Het zijn niet de racisten die doorslaggevend zijn, maar de achtergestelde gewone mensen die een molotov cocktail richting Washington willen gooien. Waarom deed Obama het goed bij die stemmers... omdat hij een populistische campagne voerde. Maar dit schijnen mensen niet te willen inzien.
pi_166535617
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat komt om 15:30.
thanks, ben enorm benieuwd
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:09:24 #143
284411 crew  heywoodu
pi_166535618
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Maar daarom niet per se ingelezen in (Amerikaanse) politiek.
Maar goed, dat is het gros van de kiezers ook niet, en het gros van de mensen hier in principe ook niet etc :+
pi_166535624
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef Seam het volgende:
Die ligt nu platgespoten met medicatie op bed. Morgen zal ze haar speech houden.
Eerlijk gezegd een erg slechte verliezer dat ze zelfs der eigen supporters niet eens bedankt maar zich gewoon niet eens meer liet zien.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:10:12 #145
284411 crew  heywoodu
pi_166535630
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:09 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die ligt nu platgespoten met medicatie op bed. Morgen zal ze haar speech houden.

Nee, vandaag. Om 15.30 uur NL tijd.
pi_166535643
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:35 schreef Moira. het volgende:
Oooh wat was dat genieten vannacht zeg _O_
Ben nu wel ontieglijk moe :') Heb van 9 tot 13 geslapen :')
Droge ogen van al het mee lezen en streams kijken :P

Wat een gebeuren at the moment was dit.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_166535646
quote:

[..]

Eerlijk gezegd een erg slechte verliezer dat ze zelfs der eigen supporters niet eens bedankt maar zich gewoon niet eens meer liet zien.
helemaal omdat ze zo fel reageerde over Trump zijn acceptie van de verkiezingen.
pi_166535647
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nee, vandaag. Om 15.30 uur NL tijd.
Oh excuus.
Ik zit met de amerikaanse morgen in m'n hoofd en realiseer me nu pas dat het al 2 uur is :o
pi_166535648
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik denk niet dat buitenlandcorrespondenten de meest (kosten)effectieve keuze zijn. Joris Luyendijk is natuurlijk een mooie story teller, maar "het zijn net mensen" schetst wel een pijnlijk beeld waar ongetwijfeld een sterke kern van waarheid in zit.
Probleem is alleen dat je experts (zoals Luyendijk) in alle smaken hebt. Het is nogal verschil wie je aan tafel hebt zitten. Bij WNL zat Wierd Duk de afgelopen weken een paar een keer tafel. Hij is een fervent voorstander van Trump. Dat terwijl DWDD gedomineerd wordt door Clinton-fans.

Mijn punt: beoordeel de media niet te hard.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:11:39 #150
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166535665
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het komt van de Speld!!!!
Hahahahahahaha!
oh ik zie er wel waarheid in hoor, fans die openlijk voor een executie zijn, die anderen zo gaten omdat ze zelf mislukt zijn, ik zie een land compleet in 2en, dat gaat nooit verzoend raken
pi_166535669
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar goed, dat is het gros van de kiezers ook niet, en het gros van de mensen hier in principe ook niet etc :+
Correct, daarom staan mijn bijdragen ook niet in het artikel van de NOS, en die van jou ook niet. Daar ligt het probleem: Niet bij de sporters maar bij de NOS.
pi_166535679
quote:
Ik voorspel wel dat media op zoek gaan naar mensen die spijt hebben. Zoals bij de Brexit, paar mensen die spijt hadden werden uitgebreid in beeld gebracht met als impliciete boodschap: zie je wel, ze snappen er niets van.
pi_166535689
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:06 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Really?

Je weet dat Trump in Ohio, Michigan en Wisconsin enorm veel Obama stemmers heeft overgenomen.

Die stemmers zijn doorslaggevend geven en dat zijn dus echt geen racisten.
Nou, als ik die exit polls nakijk doet Clinton het daar toch gewoon goed bij de minderheden.

http://edition.cnn.com/election/results/exit-polls/ohio/president

http://edition.cnn.com/el(...)/wisconsin/president

http://edition.cnn.com/el(...)s/michigan/president

Tussen de 90% en 93% van de stemmen van de zwarte gemeenschap, bijvoorbeeld. Daarnaast zie je dat lager opgeleiden meer op Trump stemmen, wat ook redelijk in de lijn der verwachting lag. Het valt mij vooral op dat Trump vrij veel vrouwen achter zich heeft, ik had hem daar toch wat lager mee ingeschat eigenlijk.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:12:53 #154
284411 crew  heywoodu
pi_166535694
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:11 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Correct, daarom staan mijn bijdragen ook niet in het artikel van de NOS, en die van jou ook niet. Daar ligt het probleem: Niet bij de sporters maar bij de NOS.
Ach, het is maar in hoeverre je er een probleem van maakt. Wat sporters hebben, zoals vele tienduizenden mensen, hun mening op Twitter gezet. NOS harkt er wat bij elkaar en zet ze onder elkaar. Boeiend, kost de NOS een kwartiertje zoeken en genoeg mensen zullen het lezen.
pi_166535695
quote:

[..]

Behoorlijk hypocriet ook, nadat haar campagne - terecht - zo had ingezet op het eventueel niet accepteren van de verkiezingsuitslag door Trump. Nu accepteerde ze het wel, maar met een achter-de-schermentelefoontje en een Podesta die aan de microfoon even doodleuk komt vertellen dat het nog 'too close to call' was, ergens rond zeven uur Nederlandse tijd, wat echt potsierlijk was.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:13:22 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_166535701
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2016 12:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met vrijwel alleen maar Republikeinen aan het roer is optimisme daarin toch wat ongepast.
Ach, net als de democraten geen heilbrengers (blijken te) zijn, zullen de republikeinen geen duivelszaaiers (gaan) worden. Kans is wel groot dat gemaakte regels eindelijk 's worden gehandhaafd.

Ik proef wel hier en daar een complete frustratie dat de gedoodverfde winnaar, het toch niet is geworden. Ik ga met veel popcorn genieten van het politieke spel dat zich voor onze ogen zal gaan afspelen. Ik "geniet" hoe de gevesitigde media-elite alsmede zg. leiders zich in alle bochten draaien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_166535708
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, ze zaten er gewoonweg verschrikkelijk naast. Met verouderde technologie en smoke en mirrors doen alsof ze de wijsheid in pacht hadden...

Je mag hopen dat de polling agencies en iedereen die ze slaafs volgen na de Brexit en dit debacle de volgende keer wat minder zeker van hun zaak zijn.
is inderdaad een bredere trend. The people gedragen zich steeds minder volgens de modellen omdat ze ook steeds meer in allerlei hokjes zitten ipv een duidelijk eenduidig profiel hebben waar stemgedrag aan kan worden afgeleid. In dit geval is het hokje klaar met Bush - Clinton dynastie en de gevestigde orde beetje onderschat :')
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:13:58 #159
284411 crew  heywoodu
pi_166535713
Dat Clinton niet uitgebreid gaat speechen is wel te begrijpen, maar inderdaad, dat ze niet even een halve minuut op het podium komt om Trump publiekelijk te feliciteren/te erkennen als winnaar is best schandalig.
pi_166535718
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kan. Je bent dus eigenlijk net als die overdreven Obama-fanboys, die hem in 2008 al direct uitriepen tot godheid?
Wat ik las over jou snachts is dus waar.
Minderwaardig naar anders denkenden.
pi_166535727
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat je experts (zoals Luyendijk) in alle smaken hebt. Het is nogal verschil wie je aan tafel hebt zitten. Bij WNL zat Wierd Duk de afgelopen weken een paar een keer tafel. Hij is een fervent voorstander van Trump. Dat terwijl DWDD gedomineerd wordt door Clinton-fans.

Mijn punt: beoordeel de media niet te hard.
Alleen pretendeert de NOS redelijk objectief te zijn, terwijl WNL en VARA een wat duidelijkere kleur hebben.
pi_166535732
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:12 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Behoorlijk hypocriet ook, nadat haar campagne - terecht - zo had ingezet op het eventueel niet accepteren van de verkiezingsuitslag door Trump. Nu accepteerde ze het wel, maar met een achter-de-schermentelefoontje en een Podesta die aan de microfoon even doodleuk komt vertellen dat het nog 'too close to call' was, ergens rond zeven uur Nederlandse tijd, wat echt potsierlijk was.
Ik heb het Podesta verhaaltje gezien inderdaad. Ze spugen nog net niet de kiezers in de bek.
pi_166535735
Misschien dat de media nu eindelijk stopt met de glorification van zwarte Amerikanen.
pi_166535757
quote:
Ik denk dat vooral de Republikeinse partij zelf de loterij nu gewonnen heeft, ze kunnen hun gang gaan in de Senaat en het Huis en als het niet goed afloopt met Trump kunnen ze altijd zeggen dat ze hem zelf eigenlijk ook niet wilden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_166535772
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, als ik die exit polls nakijk doet Clinton het daar toch gewoon goed bij de minderheden.

http://edition.cnn.com/election/results/exit-polls/ohio/president

http://edition.cnn.com/el(...)/wisconsin/president

http://edition.cnn.com/el(...)s/michigan/president

Tussen de 90% en 93% van de stemmen van de zwarte gemeenschap, bijvoorbeeld. Daarnaast zie je dat lager opgeleiden meer op Trump stemmen, wat ook redelijk in de lijn der verwachting lag. Het valt mij vooral op dat Trump vrij veel vrouwen achter zich heeft, ik had hem daar toch wat lager mee ingeschat eigenlijk.
Veel counties die voor Obama gingen zijn nu duidelijk naar Trump gegaan.

Laat dit nou een les zijn voor de Democraten en laat ze in 2020 een Elizabeth Warren nomineren.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:17:04 #166
38496 Perrin
pi_166535780
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Misschien dat de media nu eindelijk stopt met de glorification van zwarte Amerikanen.
En gaan ze gewoon weer achter in de bus zitten?
  woensdag 9 november 2016 @ 14:17:20 #167
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_166535789
quote:

[..]

Heerlijk, dit soort berichten. :7
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_166535800
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:14 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Wat ik las over jou snachts is dus waar.
Minderwaardig naar anders denkenden.
Hoe spreekt er precies minachting uit die post?

Mensen die in 2008 Obama al tot superheld bombarderen, nog voordat hij iets hadden gepresteerd, liep veel te hard van stapel. Hetzelfde geldt voor figuren die Trump nu dezelfde behandeling geven,
pi_166535808
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Alleen pretendeert de NOS redelijk objectief te zijn, terwijl WNL en VARA een wat duidelijkere kleur hebben.
De NOS maakt items die hooguit een paar minuten lang zijn. Daarin zit geen ruimte voor al teveel diepgang.

Snap ook niet dat mensen nog het journaal kijken.
pi_166535812
Weten jullie waar dat interview van vannacht op de NPO met de deelnemers van The Apprentice (relletje zwarte vrouw en Russische man) nog te zien is?
pi_166535819
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:17 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Heerlijk, dit soort berichten. :7
Op 4chan /pol/ genoeg van dit soort threads waar men social media berichten plaatst van jankende mensen e.d. Heeeeeeeerlijk!
Ben al de hele dag lekker aan het genieten *O*
  woensdag 9 november 2016 @ 14:19:16 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166535825
quote:
6s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik voorspel wel dat media op zoek gaan naar mensen die spijt hebben. Zoals bij de Brexit, paar mensen die spijt hadden werden uitgebreid in beeld gebracht met als impliciete boodschap: zie je wel, ze snappen er niets van.
we gaan het wel zien, ben benieuwd wat er overblijft van de retoriek van Trump tijdens de campagne en daadwerkelijk zitten als president
pi_166535831
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

En gaan ze gewoon weer achter in de bus zitten?
In Amsterdam doen zij dat veelal sowieso al.
Ik stap gewoon in mijn pick-up.
pi_166535847
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:50 schreef Refragmental het volgende:
Haha dank, mijn mening over Trump is nog steeds hetzelfde en ben ook nog steeds van mening dat Clinton van de 2 kanshebbers de minst slechte kandidaat was.

Met een beetje normale kandidaat hadden de democraten met gemak gewonnen en dat geld eigenlijk ook voor de republikeinen (dan was het een stuk minder spannend geworden. South Park heeft dit keer wel heel erg gelijk met "giant douche vs turd sandwich"

quote:
Het was een lange nacht voor sommigen denk ik.
pi_166535850
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:16 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Veel counties die voor Obama gingen zijn nu duidelijk naar Trump gegaan.

Laat dit nou een les zijn voor de Democraten en laat ze in 2020 een Elizabeth Warren nomineren.
Dat klopt, maar of dat komt omdat Trump de Obama-kiezers heeft weten te lokken of dat Clinton de Obama-kiezers niet naar de stembus heeft weten te krijgen is volgens mij de vraag. Er zijn ongeveer 400.000 minder stemmen naar Trump/Clinton gegaan dan naar Obama/Romney, derde partijen buiten beschouwing latend. Trump heeft bijvoorbeeld ook maar 100.000 stemmen meer dan Romney, dus of er echt sprake is van een dergelijke overstap van partij vraag ik me af.
pi_166535858
quote:
''Deal with strength or get crushed everytime!''
  woensdag 9 november 2016 @ 14:21:21 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166535863
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:14 schreef WammesWaggel het volgende:
in het echt stinken ze ja
  Overall beste user 2022 woensdag 9 november 2016 @ 14:22:28 #180
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166535881
Nou, ik ben benieuwd wat hij er van zal bakken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166535888
Deze topicreeks vannacht met dat kleine verschil in Florida _O- _O_

pi_166535895
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Haha dank, mijn mening over Trump is nog steeds hetzelfde en ben ook nog steeds van mening dat Clinton van de 2 kanshebbers de minst slechte kandidaat was.

Met een beetje normale kandidaat hadden de democraten met gemak gewonnen en dat geld eigenlijk ook voor de republikeinen (dan was het een stuk minder spannend geworden. South Park heeft dit keer wel heel erg gelijk met "giant douche vs turd sandwich"
Onze meningen verschillen inderdaad over wie de minst slechte zou zijn.
Maar dat het een "giant douche vs turd sandwich" scenario was zijn we het beiden wel over eens.

Komend seizoen South Park gaat genieten zijn :D
pi_166535901
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Op 4chan /pol/ genoeg van dit soort threads waar men social media berichten plaatst van jankende mensen e.d. Heeeeeeeerlijk!
Ik vind het ook genieten. Vrouwen, homo's, minderheden (van alles ondertussen wel wat in de familie) die weer lekker onderdrukt moeten mogen worden.

En dan heul hard roepen dat Obamacare eraan moet. En vervangen met wat? Weten we niet. Ik weet wel dat ik mensen in m'n familie die met bepaalde aandoenen zijn geboren, en dankzij de ACA eindelijk verzekerd zijn.

Maar goed, als de ACA eraan gaat, dan verdient iedere randmongool het die plots geen verzekering meer heeft of het niet kan betalen en voor Trump heeft gestemd. Aangezien we toch niet weten of en met wat het vervangen wordt. Genieten, joh.
pi_166535927
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:22 schreef Ulx het volgende:
Nou, ik ben benieuwd wat hij er van zal bakken.
Hij heeft gewonnen zonder zijn taxes vrij te geven.

Verder is dat inderdaad het enige wat we hier met z'n allen kunnen.... afwachten en kijken wat hij ervan bakt.
pi_166535932
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:21 schreef Re het volgende:

[..]

in het echt stinken ze ja
Naar KFC?
pi_166535935
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:23 schreef OMG het volgende:

[..]

Ik vind het ook genieten. Vrouwen, homo's, minderheden (van alles ondertussen wel wat in de familie) die weer lekker onderdrukt moeten mogen worden.

En dan heul hard roepen dat Obamacare eraan moet. En vervangen met wat? Weten we niet. Ik weet wel dat ik mensen in m'n familie die met bepaalde aandoenen zijn geboren, en dankzij de ACA eindelijk verzekerd zijn.

Maar goed, als de ACA eraan gaat, dan verdient iedere randmongool het die plots geen verzekering meer heeft of het niet kan betalen en voor Trump heeft gestemd. Aangezien we toch niet weten of en met wat het vervangen wordt. Genieten, joh.
Ben je nog dronken van al je bier van gisteren? Sluit je vrouw maar niet op in je bierkelder want straks drinkt ze van ellende alles nog op.
pi_166535951
Of miste ik de sarcasmekaart even. ;(
pi_166535955
quote:

[..]

Oef nu moet je gaan stoppen.
Ik hou van zuur en zout... maar op een gegeven moment begint het toch m'n strot uit te komen.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:26:42 #190
38496 Perrin
pi_166535958
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Verdriet van anderen, het mooiste wat er is.
pi_166535965
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Die zijn gewoon dom :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:27:16 #192
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166535967
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:25 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Naar KFC?
he bent een mongoloide racist, walgelijk tyoetje
pi_166535981
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Ben je nog dronken van al je bier van gisteren? Sluit je vrouw maar niet op in je bierkelder want straks drinkt ze van ellende alles nog op.
Nouja, wat die zorgverzekeringen betreft heeft hij natuurlijk wel een punt. Als private verzekeraars straks gewoon weer de touwtjes in handen vallen een heleboel mensen met bestaande aandoeningen buiten de boot natuurlijk.
pi_166535989
Maar trump heeft nooit iets racistisch gezegd over bijvoorbeeld afro Amerikanen toch? Enkel latino's en zo.
pi_166535993
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je hebt verdriet, en je hebt zwaar overtrokken aanstellerij (zie OMG).
Dat laatste is waar ik nu heerlijk van geniet :)
pi_166535997
Als de uitslag bekijkt, is de politieke landschap in Amerika volledig omgegooid door Trump. Trump heeft ervoor elkaar gekregen groepen kiezers te bereiken die nooit aangesproken werden door de establishment en deze groep zo te mobiliseren. En dat moet je nageven, dat heeft die geweldig gedaan.
Het verschil in Amerika is door deze verkiezingen nog nooit zo groot tussen groepen. Hoogopgeleiden vs laagopgeleiden, whites vs minorities en vooral platteland vs stad. Op het eerste gezicht lijkt het ook dat Clinton het niet heel slecht heeft gedaan in haar eigen base, maar ze is volledig afgeslacht op het platteland en met name in de midwest.
Ik hoop dan ook dat Trump de komende tijd de hand toesteekt en probeert het land te binden. Hij en de republikeinen hebben in deze verkiezingen een groot mandaat gekregen en mogen de minimaal de komende twee jaar bewijzen dat ze hun verantwoordelijkheid waarmaken.

Wel wil ik een punt maken over de Amerikaanse kiessysteem. Ondanks dat Trump de verkiezingen gewonnen heeft, heeft Clinton de meeste stemmen gekregen net als Gore in 2000. Ik denk dat het hoog tijd wordt om het Amerikaanse kiessysteem de komende tijd kritisch te bekijken. Het is niet goed voor het land en de democratie als in dit millenium al 2 kandidaten zijn die de verkiezingen hebben verloren, ondanks dat ze de meeste stemmen hebben gekregen
pi_166535999
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:23 schreef Refragmental het volgende:

Komend seizoen South Park gaat genieten zijn :D
Voor comediens wordt het leuke jaren, Bush jr on steroids voor die lui.
pi_166536007
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De NOS maakt items die hooguit een paar minuten lang zijn. Daarin zit geen ruimte voor al teveel diepgang.

Snap ook niet dat mensen nog het journaal kijken.
Dat ben ik met je eens.
pi_166536015
quote:

[..]

Trump zegt dat het allemaal geweldig wordt, dus dan zal dat ook wel zo zijn.
pi_166536017
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:27 schreef Re het volgende:

[..]

Niet zo mad
  woensdag 9 november 2016 @ 14:30:18 #201
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166536025
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je hebt verdriet, en je hebt zwaar overtrokken aanstellerij (zie OMG).
Dat laatste is waar ik nu heerlijk van geniet :)
nou ha, ik ben ook benieuwd hoe hij ze gezondheidszorg gaat aanpakken, ik zie alleen gebakken lucht en er staat veel op het spel voor de armsten en zieken
pi_166536033
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:27 schreef Re het volgende:

[..]

Trump 2020
Let him finish the job

#GoTrump :7
pi_166536040
Wat een belachelijke uitzending van Pauw was dat gisteravond...

Allemaal lachen aan tafel om Trump, feministe schoof aan, 'I'm with her' shirtjes, Groenhuizen met zijn 85% kans voor de Hillbot en afsluiten met een ode aan Obama inclusief gospel-koor...
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  woensdag 9 november 2016 @ 14:31:32 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166536046
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:29 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Niet zo mad
ik ben de rest zelve, maar geef graag een labeltje
pi_166536048
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:28 schreef L3gend het volgende:

Wel wil ik een punt maken over de Amerikaanse kiessysteem. Ondanks dat Trump de verkiezingen gewonnen heeft, heeft Clinton de meeste stemmen gekregen net als Gore in 2000. Ik denk dat het hoog tijd wordt om het Amerikaanse kiessysteem de komende tijd kritisch te bekijken. Het is niet goed voor het land en de democratie als in dit millenium al 2 kandidaten zijn die de verkiezingen hebben verloren, ondanks dat ze de meeste stemmen hebben gekregen
Hoe groot zou de invloed van gerrymandering eigenlijk zijn geweest?
pi_166536055
Trump zal het vast ook wel goed doen.
pi_166536066
Langzaam aan wordt Amerika wakker met dit goede of slechte nieuws :P
pi_166536067
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:30 schreef Re het volgende:

[..]

nou ha, ik ben ook benieuwd hoe hij ze gezondheidszorg gaat aanpakken, ik zie alleen gebakken lucht en er staat veel op het spel voor de armsten en zieken
Ik ben ook benieuwd. We zullen het de komende periode zien.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 november 2016 @ 14:33:04 #209
3928 Ulx
pi_166536068
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hij heeft gewonnen zonder zijn taxes vrij te geven.

Verder is dat inderdaad het enige wat we hier met z'n allen kunnen.... afwachten en kijken wat hij ervan bakt.
In ieder geval mag Nederland het defensiebudget gaan opkrikken. En extra geld opzij zetten voor dijkverzwaring.

oh well.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166536071
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:32 schreef Voetstappen het volgende:
Trump zal het vast ook wel goed doen.
Net zoals Reagan.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:33:40 #211
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_166536079
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

In dit geval is het inderdaad heeeeeeerlijk *O* *O* *O*
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_166536084
Al die zure koppen op NOS hahahah dit echt goud waard
pi_166536087
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:31 schreef antiderivative het volgende:

Allemaal lachen aan tafel om Trump, feministe schoof aan, 'I'm with her' shirtjes, Groenhuizen met zijn 85% kans voor de Hillbot en afsluiten met een ode aan Obama inclusief gospel-koor...
Ik kreeg last van plaatsvervangende schaamte toen ik toevallig het begin van DWDD zag, openen met het Amerikaanse volkslied :')

De TV maar uitgezet en om 22:00 nog even nieuwsuur gekeken maar dat werd niet veel beter met hun onzinnige vulling.
pi_166536096
Verder mogen de democraten komende maanden ten rade gaan, hoe ze deze verkiezingen hebben verloren. Ze hebben nu helemaal niets, geen president, geen senate, geen huis, geen staten en geen meerderheid in de Supreme Court. Het is tijd voor de democrcaten tijd om te beslissen welk partij ze willen zijn, de Bernie/Warren partij of de gematigde/establishment partij.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:35:10 #215
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166536103
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd. We zullen het de komende periode zien.
ja, repealen zal trouwens nog niet zo makkelijk gaan, ik las dat je dan 60 senatoren mee moet hebben
pi_166536116
*Gniffel*

Somebody that I used to know
  woensdag 9 november 2016 @ 14:36:03 #217
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_166536119
Het sneue is dat Clinton momenteel overal de meeste stemmen heeft.....

47,5% voor Trump en 47,6% voor Clinton.

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential
pi_166536122
Die TYT-stream _O-

RAAAAAAGE
pi_166536123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoe groot zou de invloed van gerrymandering eigenlijk zijn geweest?
Staten kan je niet gerrymanderen. De democraten hebben de Electoral College tegen, hun aanhang zit voornamelijk geconcentreerd aan twee coasts waar ze grote marges halen die niets bijdragen in het Amerikaanse systeem
pi_166536128
quote:

Heb ik jammergenoeg gemist.

Ik ga al die VARA shows met een flesje champagne bekijken vanavond.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_166536129
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:23 schreef tralalala het volgende:
Deze topicreeks vannacht met dat kleine verschil in Florida _O- _O_

[ afbeelding ]
Weer een legendarische nachtreeks op FOK! forum. _O_
#superniger2020
pi_166536130
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik kreeg last van plaatsvervangende schaamte toen ik toevallig het begin van DWDD zag, openen met het Amerikaanse volkslied :')

De TV maar uitgezet en om 22:00 nog even nieuwsuur gekeken maar dat werd niet veel beter met hun onzinnige vulling.
Nee, dat was drie keer niks. Was om 23 uur thuis en toen heb ik nog eventjes de NPO aangezet, maar dat sloeg helemaal nergens op. Maar Netflix aangeknald en daarna naar bed gegaan.
pi_166536136
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:34 schreef L3gend het volgende:
Verder mogen de democraten komende maanden ten rade gaan, hoe ze deze verkiezingen hebben verloren. Ze hebben nu helemaal niets, geen president, geen senate, geen huis, geen staten en geen meerderheid in de Supreme Court. Het is tijd voor de democrcaten tijd om te beslissen welk partij ze willen zijn, de Bernie/Warren partij of de gematigde/establishment partij.
Domweg door de verkeerde kandidaat te kiezen (al denk ik niet dat Sanders het echt veel beter gedaan had).

Doet er over 4 jaar iemand mee met het charisma van Obama of Bill Clinton dan hoeft er nog niet eens veel aan de hand te zijn.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:36:59 #224
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_166536139
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:35 schreef Postbus100 het volgende:
*Gniffel*

[ afbeelding ]
Dat wordt een dikke BINGO vanavond :D
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_166536140
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:19 schreef Re het volgende:

[..]

we gaan het wel zien, ben benieuwd wat er overblijft van de retoriek van Trump tijdens de campagne en daadwerkelijk zitten als president
Weinig, we krijgen het te verwachten conservatieve Republikeinen beleid en moeten hopen dat de Tachtigers van het Hooggerechtshof het nog een tijdje uitzingen :P
pi_166536141
quote:
Het is tijd voor de democrcaten tijd om te beslissen welk partij ze willen zijn, de Bernie/Warren partij of de gematigde/establishment partij.
Zelfde schuitje als Labour zitten ze.
pi_166536145
quote:
Nja het is toch wel heel duidelijk dat de establishment route gewoon niet werkt.

Ze moeten eens eerlijk kijken naar waarom Obama wel won.
pi_166536149
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:36 schreef L3gend het volgende:

[..]

Staten kan je niet gerrymanderen. De democraten hebben de Electoral College tegen, hun aanhang zit voornamelijk geconcentreerd aan twee coasts waar ze grote marges halen die niets bijdragen in het Amerikaanse systeem
Maar dat heeft toch wel effect op de kiesmannen of werkt dat niet per kiesdistrict.
pi_166536153
quote:
*Gniffel*

[ afbeelding ]
Ik mis nog Zionistisch complot.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 9 november 2016 @ 14:38:01 #230
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166536158
quote:
*Gniffel*

[ afbeelding ]
Dit soort kaartjes waren een paar jaar geleden nog grappig en origineel
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166536160
quote:
*Gniffel*

[ afbeelding ]
Ik mis "bij zichzelf te rade gaan"
pi_166536161
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:36 schreef DildoBaggins het volgende:
Die TYT-stream _O-

RAAAAAAGE
Meltdown van Cenk. _O_
#superniger2020
pi_166536163
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:09 schreef studentje7 het volgende:
Mja als ik sommige Cliton fanboys in dit topic zie is het duidelijk dat ze niets hebben geleerd.

Het zijn niet de racisten die doorslaggevend zijn, maar de achtergestelde gewone mensen die een molotov cocktail richting Washington willen gooien. Waarom deed Obama het goed bij die stemmers... omdat hij een populistische campagne voerde. Maar dit schijnen mensen niet te willen inzien.
We moeten de overwinning van Trump ook niet overdrijven he. Hij heeft inderdaad gewonnen, maar Clinton heeft de meeste stemmen gekregen (waar ze niets aan heeft).
pi_166536168
quote:
Die TYT-stream _O-

RAAAAAAGE
wat is TYT?
pi_166536176
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:37 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Nja het is toch wel heel duidelijk dat de establishment route gewoon niet werkt.

Die kreeg meer mensen naar de stembussen, voornamelijk.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:39:04 #237
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_166536182

Zo waar :D

Gisteren werd ie nog weggehaald :')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_166536198
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Alleen dat stuk met die Joshua Harris vond ik hartverwarmend. Maar misschien omdat hij gewoon voor de inhoud gaat en niet voor het labeltje. En er op uit trekt om de mensen echt te bereiken. Prachtig!

En ik vond het mooi (maar ook typisch Amerikaans) hoe een van die vrouwen op een gegeven moment zijn: "We don't hate each other, we just disagree". Het uitspreken maakte het een wens en oproep. En volgens mij recht vanuit het hart, tenminste, mij raakte het.

Voor de rest was het erg gekleurd, maar ach.
Somebody that I used to know
  woensdag 9 november 2016 @ 14:39:59 #239
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_166536201
quote:
Die TYT-stream _O-

RAAAAAAGE

pi_166536203
Clinton ruimer aan de leiding bij de popular vote *O*
  woensdag 9 november 2016 @ 14:40:20 #241
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166536207
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:37 schreef studentje7 het volgende:

[..]

dat moet trump eerst nog maar eens bewijzen als anti establishment een United president te zijn
pi_166536209
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:37 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar dat heeft toch wel effect op de kiesmannen of werkt dat niet per kiesdistrict.
Staten zijn door historie gevormd en de populatie bepaalt het aantal kiesmannen. Het helpt Clinton niet dat ze California dik heeft gewonnen, terwijl ze staten als Pennsylvania en Michigan met minder dan 1% heeft verloren
pi_166536224
quote:

Dat is wel het minste wat er mis is met de verkiezingen. Laten ze eerst maar eens zorgen dat iedereen even makkelijk kan stemmen en al die stemmen ook eerlijk geteld worden. Ze hebben nou eenmaal een districtenstelsel en dan heb je dus geen evenredige vertegenwoordiging, dan moet je ook niet zeuren dat de vertegenwoordiging niet evenredig is maar via districten gaat. Daarnaast kom je daar dan mee aan de bestuursstructuur.

Het maakte toch nooit zoveel uit, omdat de democraten en republikeinen allebei in dezelfde zak zaten, en er dus niet echt wat op het spel stond. Met relatief onafhankelijke kandidaten als Trump en Sanders doet het dat wel, en dus wordt het belangrijk.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 november 2016 @ 14:40:57 #244
3928 Ulx
pi_166536225
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:38 schreef L3gend het volgende:

[..]

We moeten de overwinning van Trump ook niet overdrijven he. Hij heeft inderdaad gewonnen, maar Clinton heeft de meeste stemmen gekregen (waar ze niets aan heeft).
Ach, ze worden binnenkort geregeerd door de minderheid.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:41:55 #246
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166536244
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, ze worden binnenkort geregeerd door de minderheid.
Dat wordt je in NL ook al een tijdje.
Maar eerst maar eens kijken hoe NL gaat stemmen volgend jaar.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:42:01 #247
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166536245
Wat een gehaat op de NPO en NOS weer. Hebben mensen ook naar RTL gekeken? Daar lopen presentatoren gewoon te janken op TV en emotioneel te doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166536253
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is wel het minste wat er mis is met de verkiezingen. Laten ze eerst maar eens zorgen dat iedereen even makkelijk kan stemmen en al die stemmen ook eerlijk geteld worden. Ze hebben nou eenmaal een districtenstelsel en dan heb je dus geen evenredige vertegenwoordiging, dan moet je ook niet zeuren dat de vertegenwoordiging niet evenredig is maar via districten gaat. Daarnaast kom je daar dan mee aan de bestuursstructuur.

Het maakte toch nooit zoveel uit, omdat de democraten en republikeinen allebei in dezelfde zak zaten, en er dus niet echt wat op het spel stond. Met relatief onafhankelijke kandidaten als Trump en Sanders doet het dat wel, en dus wordt het belangrijk.
Als het andersom was geweest, dan had iedereen over dat de verkiezingen rigged zijn
pi_166536263
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:42 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een gehaat op de NPO en NOS weer. Hebben mensen ook naar RTL gekeken? Daar lopen presentatoren gewoon te janken op TV en emotioneel te doen.
Tja, als je de hele tijd in een unicorn en regenboog wereldje leeft kan de echte wereld soms hard aankomen.
pi_166536265
Slechts 54℅ van de vrouwen heeft op Clinton gestemd. 42% wordt graag by the pussy gegrepen, 4% no other/no answer
pi_166536278
quote:
Nee heb geen RTL.
Staan die jankende beelden online?
pi_166536285
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:42 schreef L3gend het volgende:

[..]

Als het andersom was geweest, dan had iedereen over dat de verkiezingen rigged zijn
Daar zijn genoeg voorvallen van geweest. Calibratie errors, pollwerkers, etc.
Daar zal de komende tijd wel nog onderzoek naar worden gedaan.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:44:39 #253
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_166536287
quote:
Linkje? :D
pi_166536298
63% van white men op Trump _O-

White non-college men: 72% tegenover 23% op Hillary.
pi_166536299
Clinton meer stemmen? Kan ze dan alsnog presidente worden?
  woensdag 9 november 2016 @ 14:45:42 #256
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166536307
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Slechts 54℅ van de vrouwen heeft op Clinton gestemd. 42% wordt graag by the pussy gegrepen, 4% no other/no answer
het is geen gender line geworden maar class line, goed gedaan dus van Trump, slecht gehoopt van Clinton
pi_166536309
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
63% van white men op Trump _O-
Best weinig nog.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:45:49 #258
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_166536311
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:45 schreef glazenbak123 het volgende:
ja over 4 jaar
pi_166536313
quote:
Nee
pi_166536314
quote:
Nee, en dat is eerlijk gezegd behoorlijk krom.
Was in 2000 ook het geval.
pi_166536325
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die kreeg meer mensen naar de stembussen, voornamelijk.
en waarom kreeg Trump zijn kiezers naar de stembus en Cliton minder (in de rustbelt), omdat mensen een populistische anti establsihment message willen. Daarom was Obama populair, daarom kon Bernie hallen met 20.000 man vullen en daarom faalde Clinton.
Mensen willen geen establishment kandidaat. Hoe duidelijk kan het zijn wanneer zelfs de meest gehate, met schandalen omringde politicus zoals Trump kan winnen in Democratische staten.

Nomineer in 2020 gewoon een Warren, en je krijgt de Democratische stemmers enthousiast.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:46:26 #263
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_166536326
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nee, en dat is eerlijk gezegd behoorlijk krom.
Was in 2000 ook het geval.
Dat is niet krom, er is sprake van een districtenstelsel.
pi_166536347
quote:
Die dame die olie op het vuur gooit mag hier ook wel even langskomen.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_166536348
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:46 schreef studentje7 het volgende:

[..]

en waarom kreeg Trump zijn kiezers naar de stembus en Cliton minder (in de rustbelt), omdat mensen een populistische anti establsihment message willen. Daarom was Obama populair, daarom kon Bernie hallen met 20.000 man vullen en daarom faalde Clinton.
Mensen willen geen establishment kandidaat. Hoe duidelijk kan het zijn wanneer zelfs de meest gehate, met schandalen omringde politicus zoals Trump kan winnen in Democratische staten.

Nomineer in 2020 gewoon een Warren, en je krijgt de Democratische stemmers enthousiast.
Warren vs Huntsman 2020 _O_
pi_166536351
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:46 schreef hmmmz het volgende:

[..]

En dat stelsel is krom.
pi_166536358
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:42 schreef L3gend het volgende:

[..]

In 2000 waren ze rigged, in 2004 waren ze rigged, in 2008 werd een opvallend verschil tussen de exitpolls en stembussen al vooraf verklaard door het feit dat mensen in het stemhokje zouden worden overvallen door een vlaag van racisme en niet op een neger konden stemmen. In 2016 werd er bij de democratische voorverkiezingen valsgespeeld, en worden nog steeds stemcomputers gebruikt. Voter surpression is er aldoor.
pi_166536364
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:46 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Wat een krom stelsel is.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:48:15 #269
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_166536367
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

En dat stelsel is krom.
Gezien de historie en hoe het land bestuurlijk is ingericht lijkt het me juist prima.
pi_166536371
quote:
Ik denk dat het hoog tijd wordt om het Amerikaanse kiessysteem de komende tijd kritisch te bekijken. Het is niet goed voor het land en de democratie als in dit millenium al 2 kandidaten zijn die de verkiezingen hebben verloren, ondanks dat ze de meeste stemmen hebben gekregen
Rutte gaat het doorgeven namens Nederland, ze zullen vast wat willen veranderen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_166536373
Zelfs rappers als Jay-Z en Beyonce konden Killery niet redden :7
pi_166536376
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:46 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Warren is dan 71, ik mag toch hopen dat ze dan inmiddels wel een wat jongere kandidaat hebben kunnen vinden.

Verder weet ik niet of mensen per sé iets populistisch willen. Ik denk dat inhoud best kan werken.
pi_166536378
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Best weinig nog.
Voor elke witte man zonder opleiding die op Clinton heeft gestemd, zijn er meer dan drie die op Trump hebben gestemd.
  Forum Admin woensdag 9 november 2016 @ 14:49:09 #274
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166536385
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 9 november 2016 @ 14:49:19 #275
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_166536390
Ik kan niet eens meer slapen ik ben zo blij
graag op anoniem
pi_166536396
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Zelfs rappers als Jay-Z en Beyonce konden Killery niet redden :7
Zelfs een drugsdealer en een slet konden Hillary niet helpen. _O_ lang leve karma.
pi_166536397
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Warren is dan 71, ik mag toch hopen dat ze dan inmiddels wel een wat jongere kandidaat hebben kunnen vinden.

Verder weet ik niet of mensen per sé iets populistisch willen. Ik denk dat inhoud best kan werken.
Ben Shapiro _O_
pi_166536401
quote:
_O- :D
pi_166536403
quote:
_O-
pi_166536414
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ben Shapiro _O_
Kanye West. Nog meer anti-establishment.
pi_166536418
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:47 schreef Seam het volgende:

[..]

Warren vs Huntsman 2020 _O_
Huntsman :Y
Voormalig commando :7
pi_166536421
Nou, Mexico mag wel vast beginnen met middelen opzij zetten voor de bouw.
pi_166536428
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat een krom stelsel is.
Lijkt me juist wel een juist stelsel voor de Verenigde Staten van Amerika
pi_166536429
Rutte slaat bruggen, Trump bouwt muren.

pi_166536435
quote:
:D
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:52:00 #286
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_166536437
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Voor elke witte man zonder opleiding die op Clinton heeft gestemd, zijn er meer dan drie die op Trump hebben gestemd.
Leuk feitje: slechts 54% van de vrouwen stemde op Hillary Laat dat even op je inwerken... verraden door haar eigen seksegenoten. :7 Er waren destijds meer vrouwen die op Barry Obama stemden.
pi_166536444
quote:

[..]

Populisme is niet perse inhoudloos.

Ik bedoel meer dat je een message van change nodig hebt om je stemmers enthousiast te krijgen. Clinton als ultimate insider kon die message natuurlijk niet brengen.
pi_166536450
quote:
Ja, maar jij dacht ook dat HRC zou winnen.

Amerikanen zijn een apart volk. Lastig te peilen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_166536457
pi_166536459
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Leuk feitje: er hebben ook meer vrouwen op Trump gestemd dan op Hillary. Laat dat even op je inwerken... verraden door haar eigen seksegenoten. :7
Linkje?
  woensdag 9 november 2016 @ 14:52:53 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166536460
quote:

[..]

Leuk feitje: er hebben ook meer vrouwen op Trump gestemd dan op Hillary. Laat dat even op je inwerken... verraden door haar eigen seksegenoten. :7
Alsof je op iemand zou stemmen omdat hij/zij hetzelfde geslacht heeft als jij |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166536461
Oh jah, half vier gaan de beurzen open _O_
  woensdag 9 november 2016 @ 14:53:25 #293
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166536469
quote:

Erg objectief waren de media niet de laatste tijd. Men was meteen bereid om uitspraken van Trump op de meest negatieve manier te interpreteren. Neem bvb z'n uitspraak dat Rusland Oekraine niet zou binnenvallen. Reactie was unaniem: "wat een ignoramus dat ie niet eens weet dat de Russen allang binnengevallen zijn!"
Dat de NAVO vorig jaar haast wekelijks met berichten over troepenopbouw aan de grens kwam en waarschuwde voor een mogelijke Russische invasie (bvb om een landcorridor naar de Krim te openen), die er tot nu toe niet gekomen is, dat zijn ze blijkbaar vergeten.
Als Hillary had gezegd dat de VS Syrië niet zou binnenvallen zou men dat een normale uitspraak gevonden hebben, ook al voeren hun jets er dagelijks aanvallen uit, en hebben ze bij de rebellen een hoop "adviseurs" zitten.
are we infinite or am I alone
pi_166536472
Clinton al publiekelijk kapot gemaakt?
pi_166536473
quote:

[..]

Tja een vrouw die alsnog bij haar man is na al die seks schandalen is ook niet echt iets om over na huis te schrijven.
pi_166536476
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:50 schreef Molurus het volgende:
Nou, Mexico mag wel vast beginnen met middelen opzij zetten voor de bouw.
De kosten voor de muur zijn net zo hoog als wat de VS per dag uitgeven.
pi_166536477
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lijkt me juist wel een juist stelsel voor de Verenigde Staten van Amerika
Het sluit goed aan bij het ondemocratische karakter van de VS ja. Ze scoren ook niet bepaald hoog op de democracy index.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:53:51 #298
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166536481
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alsof je op iemand zou stemmen omdat hij/zij hetzelfde geslacht heeft als jij |:(
Vind dat ook een beetje een rare opmerking ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 9 november 2016 @ 14:53:54 #299
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_166536482
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:52 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Linkje?
Het was bij nader inzien toch iets meer dan 50%, maar dus minder dan op Barack Obama:

http://www.telegraph.co.u(...)anic-and-female-vot/
pi_166536506
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:53 schreef Syntix het volgende:
Clinton al publiekelijk kapot gemaakt?
Waar is zij eigenlijk?!?!
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_166536511
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:52 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ja, maar jij dacht ook dat HRC zou winnen.

Amerikanen zijn een apart volk. Lastig te peilen.
Klopt, daar was ik vrij zeker van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')