abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 november 2016 @ 13:10:51 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166534318

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential

Update van alle andere races en referenda

SPOILER: STREAMS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2016 13:29:15 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166534329
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ze maken eerst anoniem contact met een onderzoeker of journalist. Er wordt gepraat en de onderzoeker of journalist beslist dan of de anonieme bron geloofwaardig overkomt.

Wanneer er vertrouwen is gebouwd kan men een keer elkaar in het geheim ontmoeten om zo vast te stellen of de persoon echt is wie hij zegt dat hij is.

De persoon kan dan een bron worden en kan er dan uiteraard voor kiezen een anonieme bron te zijn.

Dat zou je dan natuurlijk "naar de media stappen" kunnen noemen, maar dan in het geheim.
En hoe bepaal jij dan of die onderzoeker of journalist geloofwaardig overkomt? :D De bal stopt toch ergens op een punt waar je er helemaal niets meer over kunt zeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166534333
Het lijkt me een vriendelijke man. Succes trump!
pi_166534366
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De vraag is dan nog welke kant het opgaat. In het verleden heeft hij gepleit voor een nog erger systeem dan Obamacare.
Natuurlijk is dat niet de vraag met een Republikeins congres.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166534368
quote:
6s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zolang hij zich aan de regels houdt is dat geen enkel probleem joh.
Daar ben ik niet zo zeker van, kijk eens wat er gebeurd als je Obama uitnodigt in het Rijksmuseum, je kunt dat nooit doen met elk zakenreisje met Air Force One, of met the beast en de vijf helikopters en alle beveiliging erom heen. Homeland Security wordt dan gek van hem.
pi_166534373
quote:
Trump nachtmerrie voor Europa
4 uur geleden

Brussel - Met de verkiezing van Donald Trump is een nachtmerrie werkelijkheid geworden voor Europese politici. De grote vraag die op ieders lippen brandt is of hij zijn grote woorden echt waar wil gaan maken.

„We zullen met hem moeten leren leven”, verzucht VVD-Europarlementariër Hans van Baalen. „Ik acht de kans groot dat hij zijn toon toch zal moeten matigen. Het Congres zal ervoor waken dat hij geen al te rare bokkensprongen maakt.”

Van Baalen vindt Trump ongeschikt als leider van de machtigste democratie op aarde. „Hij is niet gekwalificeerd, maar het kan meevallen. Laten we hopen dat de VS geen isolationistisch land wordt. Daar is de VS veel te belangrijk voor.”

PvdA-Europarlementariër Kati Piri noemt de zege van Trump „de tweede grote klap voor de EU in een jaar.” Eerder kwam de Brexit namelijk al keihard aan in Brussel en nu zullen er zaken moeten worden gedaan met een man die door de Europese leiders absoluut niet gepruimd wordt vanwege diens ordinaire straatvechtersstijl en onsamenhangende politieke ideeën.

„Wat betekent dit voor onze veiligheid?”, vraagt Piri zich af. Ze maakt zich grote zorgen over de NAVO, waarvan Trump heeft gezegd dat de collectieve verdediging, de basis van het bondgenootschap, niet heilig is voor hem. „Deze man vindt het ook prima als Aziatische landen kernwapens krijgen. Hij wil muren bouwen, minderheden worden aan de kant gezet”, somt ze op.

„Veel zal afhangen van de vraag of wat hij heeft gezegd, ook zal worden omgezet in daden”, probeert Marietje Schaake (D66) de moed er in te houden. „Ik hoop dat het Congres hem in toom kan houden.”

De EU moet meteen met Trump in gesprek gaan. „Wat is zijn agenda? Met Hillary wisten we tenminste wat we konden verwachten.” Trump, die handelsverdragen wil verscheuren, zal ook in eigen land op zeer veel weerstand stuiten, verwacht Schaake. „Ik denk dat er een enorme beweging op gang komt tegen het door Trump verkondigde isolationisme en protectionisme.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_voor_Europa__.html

Als ook Hans van Baalen teleurgesteld is dan moeten we vaststellen dat Clinton de kandidaat van economisch extreem-rechts was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166534379
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En daarom weet jij uit de media dat secret service mensen hierover hebben gelekt? Juist.
Nee dat weet je niet 100% zeker natuurlijk. Je zult de onderzoeker moeten vertrouwen:

http://nypost.com/2015/10(...)htmare-to-work-with/

En deze is wel openlijk gaan spreken over zijn ervaringen:

http://www.dailymail.co.u(...)ombshell-expose.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_166534381
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet de vraag met een Republikeins congres.
Dat hoeft niet vier jaar zo te blijven he.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het opvallendste vind ik toch nog dat Trump véél minder (reclame)budget aan deze verkiezingen uit gegeven heeft dan Clinton en het toch gehaald heeft.
Dit raakt een beetje ondergesneeuwd in de berichtgeving, maar het is inderdaad erg opvallend!

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:06 schreef kipknots het volgende:
Daarnaast heeft Obama het tekort in het budget al enorm teruggebracht.
Erg bijzonder als onder Obama de staatsschuld wordt verdubbeld van 10 naar 20 biljoen dollar (een trillion heet in het Nederlands een biljoen ja) en mensen dan met dit soort talking points komen. _O- Creatief interpreteren van de cijfers.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_166534382
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

VVD met Halbe Zijlstra?
Mwah, ondanks wat veel mensen daarover denken zitten die twee wel aan tegengestelde kanten van het politieke spectrum. Je kunt het ook niet uitsluiten, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de voorkeur van de VVD zou hebben.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:14:17 #11
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166534401
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Op zijn minst.
Je zal ook wel moeten als je miljoenen illegale immigranten wilt uitzetten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_166534404
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:12 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daar ben ik niet zo zeker van, kijk eens wat er gebeurd als je Obama uitnodigt in het Rijksmuseum, je kunt dat nooit doen met elk zakenreisje met Air Force One, of met the beast en de vijf helikopters en alle beveiliging erom heen. Homeland Security wordt dan gek van hem.
Daarom hands-off.
wooblabalurg
  woensdag 9 november 2016 @ 13:14:37 #13
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_166534410
Hoe dronken zal Juncker momenteel al zijn?
pi_166534419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)e_voor_Europa__.html

Als ook Hans van Baalen teleurgesteld is dan moeten we vaststellen dat Clinton de kandidaat van economisch extreem-rechts was.
De protectionistische plannen van Trump zijn inderdaad erg gevaarlijk, maar de vraag is hoeveel ervan terechtkomt. Ik hoop en denk dat het wel mee zal vallen en dat dit verkiezingsretoriek was.
pi_166534438
Het viel Obama toch ook heel zwaar om in die ijzeren kooi te moeten leven? Ben benieuwd hoe Trump dat afgaat. Al die miss verkiezingen kan hij ook wel op zijn buik schrijven om te jureren :P
pi_166534440
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

En hoe bepaal jij dan of die onderzoeker of journalist geloofwaardig overkomt? :D De bal stopt toch ergens op een punt waar je er helemaal niets meer over kunt zeggen.
Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk. Je zult de onderzoeker moeten vertrouwen:

http://nypost.com/2015/10(...)htmare-to-work-with/

En deze is wel openlijk gaan spreken over zijn ervaringen:

pi_166534443
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:13 schreef heiden6 het volgende:

Erg bijzonder als onder Obama de staatsschuld wordt verdubbeld van 10 naar 20 biljoen dollar (een trillion heet in het Nederlands een biljoen ja) en mensen dan met dit soort talking points komen. _O- Creatief interpreteren van de cijfers.
nou ja je kan in de politiek het begrotingstekort terugbrengen terwijl de staatsschuld stijgt.
pi_166534475
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk. Je zult de onderzoeker moeten vertrouwen
Dus ergens in deze keten moet ik iemand blind op zijn woord vertrouwen dat de secret service lekt.

Vind je het raar als ik dat een nogal vreemde gedachte vind?
pi_166534484
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De protectionistische plannen van Trump zijn inderdaad erg gevaarlijk, maar de vraag is hoeveel ervan terechtkomt. Ik hoop en denk dat het wel mee zal vallen en dat dit verkiezingsretoriek was.
Protectionisme is geen enkel probleem, zolang de ontwikkelingen maar een beetje geleidelijk gaan. Ik ben wel voor vrijhandel, maar op de huidige manier zou de EU ook beter af zijn als zelfvoorzienende douane-unie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166534493
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

nou ja je kan in de politiek het begrotingstekort terugbrengen terwijl de staatsschuld stijgt.
Ja, en zeker als je begint in het jaar met veruit het grootste begrotingsgekort in de geschiedenis kun je dat dan later gebruiken om een misleidend beeld te scheppen van hoe het de afgelopen acht jaar is gegaan op het gebied van schulden maken door de federale overheid. :D Rekenend op het feit dat een aanzienlijk deel van de mensen denkt dat het over de staatsschuld ipv het tekort gaat als je zegt 'Obama cut the deficit in half'.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:18:42 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166534510
Ik ben overigens benieuwd naar hoe het met TTIP verder gaat. Kan zijn dat het bij het oud vuil gaat. Maar aan de andere kant kan Trump er persoonlijk van profiteren natuurlijk.
pi_166534530
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben overigens benieuwd naar hoe het met TTIP verder gaat. Kan zijn dat het bij het oud vuil gaat. Maar aan de andere kant kan Trump er persoonlijk van profiteren natuurlijk.
President worden is wel dé marketingtruc van het jaar.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:20:02 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_166534540
quote:
Die NOS wordt echt steeds zieliger, wat heeft dit nu weer voor waarde?
pi_166534553
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Schaamteloos
pi_166534557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, en zeker als je begint in het jaar met veruit het grootste begrotingsgekort in de geschiedenis kun je dat dan later gebruiken om een misleidend beeld te scheppen van hoe het de afgelopen acht jaar is gegaan op het gebied van schulden maken door de federale overheid. :D Rekenend op het feit dat een aanzienlijk deel van de mensen denkt dat het over de staatsschuld ipv het tekort gaat als je zegt 'Obama cut the deficit in half'.
En dan in goede economische tijden vol trots melden dat de staatsschuld lager is geworden ten opzichte van het BNP.
pi_166534571
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus ergens in deze keten moet ik iemand blind op zijn woord vertrouwen dat de secret service lekt.

Vind je het raar als ik dat een nogal vreemde gedachte vind?
Nou als eerste moet je mijn volledige post lezen, er is er nl. ook eentje die wel publiekelijk is gegaan:

En doe niet zo overdreven met je "vreemde gedachte". De secret service dat zijn ook gewoon maar mensen hoor :')

Ze zullen vast niet lekken over echt gevoelige zaken rondom veiligheid, maar er zijn meer dan genoeg beveiligingsmensen naar voren gekomen die commentaar hebben gegeven op het karakter van een bekende persoon die ze moesten beschermen.

Sommigen vonden haar een bitch. Is dat nou echt zo moeilijk te geloven? :')
pi_166534573
quote:

[..]

Waarom aan journalistiek doen als je twitter hebt
pi_166534576
quote:

[..]

Gewoon om maar wat te publiceren.
pi_166534581
quote:

[..]

Lekker boeiend. Je hoeft het niet te lezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166534591
quote:

[..]

De NOS die ons vrijwel niets heeft meegedeeld rondom de Wikileaks onthullingen.

Pure propaganda.
pi_166534597
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet vier jaar zo te blijven he.
Mwoah, de midterms zien er wat de senaat betreft erg gunstig uit voor de Republikeinen. Heel veel Democratische incumbents waarvan een aantal in behoorlijk Republikeinse staten.
Het huis hebben de Republikeinen al vrij effectief geconsolideerd middels gerrymandering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166534604
quote:

[..]

Het volkje opleggen dat Trump het grote kwaad is.
pi_166534624
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het wordt onder andere betaald met ons belastinggeld. Dus ja het maakt wel degelijk uit.

Het is erg zorgelijk dat de zogenaamd onpartijdige NOS zulke propaganda verspreid. Walgelijk.
pi_166534627
Complex was aan het janken live. _O_
TYT was trigged. _O-
Stehpen was aan het zeuren. ^O^

Geweldig, vooral de zure Nederlandse reacties. Ik kijk nu al uit naar dwdd en pauw.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:24:59 #35
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_166534641
quote:

[..]

Ja jij hoeft ook niet te reageren, zo ken ik er ook nog wel een paar.

Voor een omroep als de NOS is het gewoon zwaar triest twitter-berichtjes van een willekeurige wielrenner tot een nieuwsbericht te maken. Het is gewoon geen niveau en heel tekenend voor deze tijd. Daar mag best wat van gezegd worden.
pi_166534647
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De NOS die ons vrijwel niets heeft meegedeeld rondom de Wikileaks onthullingen.

Pure propaganda.
Wellicht niet het nieuws wat jij verwacht had maar toch bij elke onthulling hebben ze er wel aandacht aan besteed.

Dat ze niet meegaan in de gekte rondom pizza's en hot dogs vind ik dan juist weer goed.
  woensdag 9 november 2016 @ 13:25:43 #37
361787 feyregy
Eat Sleep Smoke Repeat
pi_166534654
trump *O*
420 = 23
pi_166534656
Even terug naar vannacht: vonden jullie de bijdrage van de NOS ook zo tenenkrommend saai en allesbehalve kort op de cijfers zittend? CNN was ook een drama qua herhalingen van dezelfde mensen en tussenstanden, maar dat was tenminste wel inhoudelijk en spannend!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 9 november 2016 @ 13:26:01 #39
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_166534660
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 11:59 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Gruwelijk bedankt. Zoals je hier onder kan lezen had ik ook dit weer met messcherpe precisie voorspeld.

[..]

Een ziener ben je.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_166534675
quote:

[..]

Maar wel aan meebetalen. 8)7
pi_166534680
Media zoals de NOS lijken niet door te hebben dat ze onderdeel zijn van het probleem. Introspectie is juist ook daar nodig.
pi_166534682
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:24 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja jij hoeft ook niet te reageren, zo ken ik er ook nog wel een paar.

Voor een omroep als de NOS is het gewoon zwaar triest twitter-berichtjes van een willekeurige wielrenner tot een nieuwsbericht te maken. Het is gewoon geen niveau en heel tekenend voor deze tijd. Daar mag best wat van gezegd worden.
Och, sporters zijn prominente figuren en hebben een zekere status. Ik kan mij best voorstellen dat je daar een kort item over maakt.

Snap niet waarom er gelijk zo boos gedaan moet worden altijd.
pi_166534690
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:24 schreef 6star6lord6 het volgende:
TYT was trigged.
Helemaal vergeten daar even naar te kijken :D :9
  woensdag 9 november 2016 @ 13:27:58 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166534694
quote:

[..]

Niks, maar tot veel beters dan het verzamelen van wat tweets van sporters is de NOS niet in staat. Hopelijk wordt de hele NOS opgedoekt als Wilders minpres is.
The End Times are wild
pi_166534700
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Maar wel aan meebetalen. 8)7
Dus jij zou eigenlijk willen bepalen waar de website van de NOS wel en niet over schrijft?
pi_166534708
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Media zoals de NOS lijken niet door te hebben dat ze onderdeel zijn van het probleem. Introspectie is juist ook daar nodig.
Denk dat ze bij de NOS het idee hebben dat door dit soort twitter non nieuws te brengen de internet generatie nog kunnen bedienen.
pi_166534715
quote:

[..]

De NOS hoort wel wat objectiever te zijn dan ze zijn imho. Het is geen WNL of VPRO met een duidelijke politieke kleur.
pi_166534748
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De vraag is dan nog welke kant het opgaat. In het verleden heeft hij gepleit voor een nog erger systeem dan Obamacare.
Hij wil een soort spaarrekeningsysteem, en minder restricties voor verzekeraars qua vestigingsgebied. Meer markt, dus.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166534761
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De NOS hoort wel wat objectiever te zijn dan ze zijn imho. Het is geen WNL of VPRO met een duidelijke politieke kleur.
De NOS fungeert in deze slechts als doorgeefluik. Het zijn de sporters die de Tweetjes plaatsen.
pi_166534768
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 12:08 schreef Refragmental het volgende:
Nog steeds geen Euribob, Ulx, OMG, 99.999, etc.
Beetje jammer dit, slechte verliezers. :N

Bij een Clinton overwinning waren ze waarschijnlijk niet weg te slaan uit dit topic.
Tijd om wat lokquotes te plaatsen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')