abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166535265
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Uiteindelijk valt dat wel mee. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de FiveThirtyEight percentages, dan haden ze Clinton op 48.5%. De huidige stand van zaken is 47.6% en vermoedelijk loopt dat nog wel iets op omdat de grote Democratische staten wat achterlopen doorgaans. Trump stond bij FiveThirtyEight op 44.9%, maar heeft op dit moment 47.5% wat waarschijnlijk dus nog iets af gaat nemen. Al met al een afwijking die ruim binnen de MoE ligt.

Als je de peilingen naast de uitslag legt, dan lijkt vooral Johnson verloren te hebben ten koste van Trump. Wat dat betreft zo je FiveThirtyEight in ieder geval enigzins na moeten geven dat hun analyse van de onzekerheid op basis van o.a. een groot aantal third party voters in de peilingen toch misschien correct is geweest.
Maar zij zaten wel aan het uiterste van het spectrum, dat Trump de meeste kans gaf (en alsnog Clinton veel meer). Als ik me niet vergis.
pi_166535267
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Gelachen. Want er zijn ook geen minderheden en vrouwen die gestemd hebben op Trump. Het is de schuld van de racistische boeren!!!

Ga huilen.
Kunnen vrouwen geen boeren zijn? Seksist.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 13:52:34 #103
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166535276
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar zij zaten wel aan het uiterste van het spectrum, dat Trump de meeste kans gaf (en alsnog Clinton veel meer). Als ik me niet vergis.
Dat klopt. Zij zagen redelijk wat problemen voor Clinton in de swing states en dat is ook uitgekomen.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_166535348
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kunnen vrouwen geen boeren zijn? Seksist.
Dat zijn boerinnen.
pi_166535355
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Als zijn acceptance speech de maatgever is voor zijn presidentschap dan is hij een stuk presidentiëler dan dat hij tijdens zijn campagne over kwam.
Aan die speech kun je geen conclusies verbinden. De beste man is in een enorm goede bui en ziet geen reden meer om zijn tegenstanders keihard aan te vallen. We meten pas wat voor president hij wordt als hij straks zijn zin een keer niet krijgt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166535393
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Gelachen. Want er zijn ook geen minderheden en vrouwen die gestemd hebben op Trump. Het is de schuld van de racistische boeren!!!

Ga huilen.
In Florida wellicht, in andere gebieden lag bijvoorbeeld de minority vote toch behoorlijk in het voordeel van Clinton, maar waren tegelijkertijd de rode counties roder dan ooit.

Maar goed, succes met de racistjes verdedigen, hè?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166535402
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, onze media hebben niet altijd een keuze. Om het hele verhaal te kunnen vertellen moet je reacties hebben van beide kanten van de streep. Westerse bronnen zijn eenvoudig te raadplegen. Wij zijn hier namelijk veel opener. Russische beleidsbepalers zijn net wat lastiger te benaderen. Die communiceren uitsluitend via persberichten en persconferenties. En dergelijke uitlatingen verschijnen ook in onze media. Maar dat zijn helaas voorgekauwde en sterk geframede stukjes informatie.

Onze media proberen deze gaten te dichten door 'experts' los te laten op deze materie. Maar daar rolt in de ogen van bepaalde figuren dan wel een gekleurd verhaal uit.
Dat zal zeker meespelen. Overigens vind ik nieuwsuur vaak wel goede kwaliteit, nos.nl en journaals niet.

Wellicht kan het helpen ipv experts eens de gewone Chinese of Russische man van de Nederlandse straat te vragen. Ik leer 10x meer over hoe China is van mijn Chinese collega dan van de NOS. Er werken er genoeg bij universiteiten. Ik weet niet of die bereid zijn in het openbaar hun meningen te geven, maar ze kunnen de NOS iig op weg helpen om bij betere bronnen te komen.
pi_166535418
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:58 schreef OMG het volgende:

[..]

In Florida wellicht, in andere gebieden lag bijvoorbeeld de minority vote toch behoorlijk in het voordeel van Clinton, maar waren tegelijkertijd de rode counties roder dan ooit.

Vanavond in een bad met zuur dwdd kijken he.
pi_166535424
quote:

[..]

Kan je het echt niet hebben? Hij heeft ongeveer 30% van de Latijns-Amerikaanse stemmen gekregen. Tegen wie zijn die racistisch dan?
pi_166535428
Woah propaganda heeft gefaald...
pi_166535433
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Kan je het echt niet hebben? Hij heeft ongeveer 30% van de Latijns-Amerikaanse stemmen gekregen. Tegen wie zijn die racistisch dan?
Tegen de Mexicanen!1! Oh wacht....
pi_166535440
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aan die speech kun je geen conclusies verbinden. De beste man is in een enorm goede bui en ziet geen reden meer om zijn tegenstanders keihard aan te vallen. We meten pas wat voor president hij wordt als hij straks zijn zin een keer niet krijgt.
Daar heb ik mij eigenlijk niet echt zorgen over gemaakt. Zoals je zelf al een paar keer hebt gezegd: hij is geen alleenheerser. Zeker op binnenlands beleid kan hij ook niet zoveel op eigen houtje doen. In het buitenland is hij vrijer, en dat is ook wat ons aangaat. wat dat betreft denk ik dat Hillary beter was geweest.

Maar goed, we moeten het nu met hem doen, en ik ben erg benieuwd wat hij nu werkelijk van plan is en hoe dicht hij bij zijn beloftes kan blijven.
pi_166535441
quote:

[..]

Al dat ongefundeerd gejank.
Puur genieten dit. ^O^
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:01:07 #114
284411 crew  heywoodu
pi_166535449
Wie was dat jochie achter Trump eigenlijk bij zijn toespraak?
pi_166535458
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat zal zeker meespelen. Overigens vind ik nieuwsuur vaak wel goede kwaliteit, nos.nl en journaals niet.

Wellicht kan het helpen ipv experts eens de gewone Chinese of Russische man van de Nederlandse straat te vragen. Ik leer 10x meer over hoe China is van mijn Chinese collega dan van de NOS. Er werken er genoeg bij universiteiten. Ik weet niet of die bereid zijn in het openbaar hun meningen te geven, maar ze kunnen de NOS iig op weg helpen om bij betere bronnen te komen.
Daar zijn de buitelandcorrespondenten voor. Die peilen de mening van de gemiddelde Chinees of Rus en vertellen daar iets over tijdens de uitzending. Of dat op waarheid berust, durf ik niet te zeggen.

Verder is het niet zo vreemd dat je van je Chinese collega's meer leert over China dan van de NOS. De primaire focus van een nieuwsmedium dat door de staat wordt gefinancierd ligt immers niet op een land aan de andere kant van de wereld. Zou dus wat gek zijn om daar nou extreem veel tijd en geld in te steken. Het eigen nieuws krijgt logischerwijs voorrang.
pi_166535461
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:01 schreef heywoodu het volgende:
Wie was dat jochie achter Trump eigenlijk bij zijn toespraak?
Barron Trump. Trumps zoontje van 10 jaar oud.
Arm kind was echt moe :D
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:02:22 #117
284411 crew  heywoodu
pi_166535472
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:01 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Barron Trump. Trumps zoontje van 10 jaar oud.
Arm kind was echt moe :D
Die had het moeilijk ja _O-
pi_166535496
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Daar heb ik mij eigenlijk niet echt zorgen over gemaakt. Zoals je zelf al een paar keer hebt gezegd: hij is geen alleenheerser. Zeker op binnenlands beleid kan hij ook niet zoveel op eigen houtje doen. In het buitenland is hij vrijer, en dat is ook wat ons aangaat. wat dat betreft denk ik dat Hillary beter was geweest.

Maar goed, we moeten het nu met hem doen, en ik ben erg benieuwd wat hij nu werkelijk van plan is en hoe dicht hij bij zijn beloftes kan blijven.
Klopt helemaal. Bedoel alleen te zeggen dat je niet uit zijn eerste speech kan concluderen dat hij zich 'presidentieel' gedragen.
pi_166535497
quote:

[...]Maar goed, succes met de racistjes verdedigen, hè?
Je vergat hem succes te wensen met sieg-heilend door de straten marcheren. :{
pi_166535518
quote:
B-sporters met een mening :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_166535520
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nee, ze zaten er gewoonweg verschrikkelijk naast. Met verouderde technologie en smoke en mirrors doen alsof ze de wijsheid in pacht hadden...

Je mag hopen dat de polling agencies en iedereen die ze slaafs volgen na de Brexit en dit debacle de volgende keer wat minder zeker van hun zaak zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_166535531
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:50 schreef Refragmental het volgende:
Ik moet het Koos, Chewie, en Ludachrist nageven. Ze zijn erg sportief en dragen nog bij aan de discussie. ^O^

Dat kan van een aantal mensen niet echt gezegd worden, hell, sommigen laten zich niet eens zien :')
Mee eens _O_
  woensdag 9 november 2016 @ 14:05:29 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166535535
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Bedoel alleen te zeggen dat je niet uit zijn eerste speech kan concluderen dat hij zich 'presidentieel' gedragen.
Voor mij is Trump nu al de beste president ooit.
The End Times are wild
pi_166535538
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:43 schreef OMG het volgende:

[..]

Niet nodig, hoor, ben pas net wakker.

Jammer dat de opkomst van racistische boeren die het nodig vinden om vrouwen, homo's en minderheden weer te moeten kunnen onderdrukken.

Maar goed, alle Trump fan's mogen nu lekker alle uitspraken van mede Trumpets in de zin van "donkere mensen moeten maar weer lekker katoen plukken" en "moslims en Mexicanen mogen maar lekker hard gaan rennen want Trump komt achter jullie aan" verdedigen. Want da's jullie groep.

Zal die mongool trouwens president worden. Succes met alle mogelijke effecten in Europa. Peace out.
lol check de exit polls maar eens om te zien hoe ver je ernaast zit _O-
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_166535548
quote:

[..]

Really?

Je weet dat Trump in Ohio, Michigan en Wisconsin enorm veel Obama stemmers heeft overgenomen.

Die stemmers zijn doorslaggevend geven en dat zijn dus echt geen racisten.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:06:33 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166535557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Oh nee, dat mocht je alleen van Obama vinden voordat hij iets gepresteerd had!
The End Times are wild
  woensdag 9 november 2016 @ 14:06:34 #127
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166535558
Hèhè trump fans due nu al boos zijn op zijn kiezersbedrog speech, dat gaat nog wat worden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166535564
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:04 schreef superniger het volgende:

[..]

B-sporters met een mening :')
Dumoulin is geen B-sporter -O-
pi_166535565
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:06 schreef Re het volgende:
Hèhè trump fans due nu al boos zijn op zijn kiezersbedrog speech, dat gaat nog wat worden.
Dat was een bericht van Despeld :').
pi_166535568
Kellyann nu bij CNN
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_166535576
quote:
doel je nu op dat artikel van de speld?
pi_166535586
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:07 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Dat was een bericht van Despeld :').
Dat is dan ook de nieuwsbron voor Trump fans.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:08:15 #133
284411 crew  heywoodu
pi_166535587
Die Kellyanne Conway (Trump campaign manager) heeft genoeg achterover getikt in de afgelopen uurtjes volgens mij _O-
pi_166535590
quote:
Het komt van de Speld!!!!
Hahahahahahaha!
pi_166535591
Is er inmiddels al een reactie van Clinton?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:08:36 #136
284411 crew  heywoodu
pi_166535598
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef Seam het volgende:
Dat komt om 15:30.
pi_166535600
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dumoulin is geen B-sporter -O-
Maar daarom niet per se ingelezen in (Amerikaanse) politiek.
pi_166535603
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat kan. Je bent dus eigenlijk net als die overdreven Obama-fanboys, die hem in 2008 al direct uitriepen tot godheid?
pi_166535609
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar zijn de buitelandcorrespondenten voor. Die peilen de mening van de gemiddelde Chinees of Rus en vertellen daar iets over tijdens de uitzending. Of dat op waarheid berust, durf ik niet te zeggen.

Verder is het niet zo vreemd dat je van je Chinese collega's meer leert over China dan van de NOS. De primaire focus van een nieuwsmedium dat door de staat wordt gefinancierd ligt immers niet op een land aan de andere kant van de wereld. Zou dus wat gek zijn om daar nou extreem veel tijd en geld in te steken. Het eigen nieuws krijgt logischerwijs voorrang.
Ik denk niet dat buitenlandcorrespondenten de meest (kosten)effectieve keuze zijn. Joris Luyendijk is natuurlijk een mooie story teller, maar "het zijn net mensen" schetst wel een pijnlijk beeld waar ongetwijfeld een sterke kern van waarheid in zit.
pi_166535612
Je zal maar een democraat zijn, wonend in Florida en je hebt niet gestemd ouch. :P
pi_166535615
Mja als ik sommige Cliton fanboys in dit topic zie is het duidelijk dat ze niets hebben geleerd.

Het zijn niet de racisten die doorslaggevend zijn, maar de achtergestelde gewone mensen die een molotov cocktail richting Washington willen gooien. Waarom deed Obama het goed bij die stemmers... omdat hij een populistische campagne voerde. Maar dit schijnen mensen niet te willen inzien.
pi_166535617
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat komt om 15:30.
thanks, ben enorm benieuwd
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:09:24 #143
284411 crew  heywoodu
pi_166535618
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Maar daarom niet per se ingelezen in (Amerikaanse) politiek.
Maar goed, dat is het gros van de kiezers ook niet, en het gros van de mensen hier in principe ook niet etc :+
pi_166535624
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef Seam het volgende:
Die ligt nu platgespoten met medicatie op bed. Morgen zal ze haar speech houden.
Eerlijk gezegd een erg slechte verliezer dat ze zelfs der eigen supporters niet eens bedankt maar zich gewoon niet eens meer liet zien.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 november 2016 @ 14:10:12 #145
284411 crew  heywoodu
pi_166535630
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:09 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die ligt nu platgespoten met medicatie op bed. Morgen zal ze haar speech houden.

Nee, vandaag. Om 15.30 uur NL tijd.
pi_166535643
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:35 schreef Moira. het volgende:
Oooh wat was dat genieten vannacht zeg _O_
Ben nu wel ontieglijk moe :') Heb van 9 tot 13 geslapen :')
Droge ogen van al het mee lezen en streams kijken :P

Wat een gebeuren at the moment was dit.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_166535646
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:09 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd een erg slechte verliezer dat ze zelfs der eigen supporters niet eens bedankt maar zich gewoon niet eens meer liet zien.
helemaal omdat ze zo fel reageerde over Trump zijn acceptie van de verkiezingen.
pi_166535647
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nee, vandaag. Om 15.30 uur NL tijd.
Oh excuus.
Ik zit met de amerikaanse morgen in m'n hoofd en realiseer me nu pas dat het al 2 uur is :o
pi_166535648
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik denk niet dat buitenlandcorrespondenten de meest (kosten)effectieve keuze zijn. Joris Luyendijk is natuurlijk een mooie story teller, maar "het zijn net mensen" schetst wel een pijnlijk beeld waar ongetwijfeld een sterke kern van waarheid in zit.
Probleem is alleen dat je experts (zoals Luyendijk) in alle smaken hebt. Het is nogal verschil wie je aan tafel hebt zitten. Bij WNL zat Wierd Duk de afgelopen weken een paar een keer tafel. Hij is een fervent voorstander van Trump. Dat terwijl DWDD gedomineerd wordt door Clinton-fans.

Mijn punt: beoordeel de media niet te hard.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:11:39 #150
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166535665
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het komt van de Speld!!!!
Hahahahahahaha!
oh ik zie er wel waarheid in hoor, fans die openlijk voor een executie zijn, die anderen zo gaten omdat ze zelf mislukt zijn, ik zie een land compleet in 2en, dat gaat nooit verzoend raken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')