Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 20:24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 20:24 |
Voor straf geen andere TT en geen nieuwe frontseinen. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 20:27 |
Wat is dat leuk! Maar eens zien of ik daar een paar dagen kan gaan kijken. ALS ik nog vrij kan krijgen ![]() | |
James1988 | dinsdag 31 mei 2016 @ 20:27 |
Wat een lelijke kuttrein in de OP ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 20:28 |
Ken me geen zak sgele ![]() | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 20:31 |
Ik heb b2py gezegd dat hij de nieuwe mocht doen aangezien hij nummer 301 was. | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 20:32 |
Ik heb het journaal gekeken. Geen Dionne Stax dus was kut | |
b2py | dinsdag 31 mei 2016 @ 20:33 |
Was ik 301? Ik zie melding pas nu (20:34, want zonder tijd is het verboten) en zat mobiel, dan is openen sowieso niet zo handig ![]() | |
derLudolf | dinsdag 31 mei 2016 @ 20:38 |
Even desktopversie openen dan gaat het goed. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 mei 2016 @ 22:23 |
Nou dat heb je met 2 seconden ook wel gezien ![]() | |
bork | dinsdag 31 mei 2016 @ 23:45 |
Ik heb het laatste stukje van het vorige topic niet meer gelezen dus hopelijk niet dubbel Station Vaartsche Rijn wordt 22 augustus in gebruik genomen https://www.duic.nl/algemeen/station-vaartsche-rijn-22-augustus/ http://www.rtvutrecht.nl/(...)2-augustus-open.html | |
ReisT | woensdag 1 juni 2016 @ 00:32 |
Helaas, dubbel! ![]() Waarom eigenlijk niet nu alvast het eerste deel openen, nu de sporen van/naar Houten allemaal zijn aangesloten? | |
bork | woensdag 1 juni 2016 @ 06:22 |
Heeft te maken met bezwaren van bewoners geloof ik, het niet juist afhandelen van procedures etc. | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 08:30 |
Interview met Truze Lodder die vandaag stopt als President-commissaris van de NS en met pensioen gaat. http://www.nrc.nl/next/20(...)s-waterkraan-1624998 | |
DeaDLocK2K | woensdag 1 juni 2016 @ 09:04 |
Was al gemeld dat de poortjes in Zwolle maandag en dinsdag dicht zijn? Ik vraag me af hoe dat gaat met die Arriva units want die staan nog steeds op niet gebruiken. | |
derLudolf | woensdag 1 juni 2016 @ 09:16 |
Dat is in Arnhem toch ook zo. NS poortjes dicht en die van Arriva staan open ![]() | |
derLudolf | woensdag 1 juni 2016 @ 09:17 |
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)pnieuw-oude-trein-op Er komt nog een extra 2400 op het spoor ![]() | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 09:32 |
En uit dat interview: NS wil bestuursmodel ingrijpend wijzigen De eerste grappen over scherper sturen kwamen al voorbij ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 juni 2016 @ 09:47 |
Jup. Staat nu in Haarlem, zoals al in een vorig topic gemeld. Is hij niet de mich van Somda die eerder reed voor Veolia en HSL? | |
MTL | woensdag 1 juni 2016 @ 10:06 |
Nee, dat is iemand anders. | |
Maegrim | woensdag 1 juni 2016 @ 10:19 |
nee joh, die is stokoud 30 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 juni 2016 @ 10:25 |
ah, duidelijk | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 10:57 |
NS stopt doorgave actuele treinposities Best geinige feature natuurlijk maar de meerwaarde ontgaat mij alleen | |
Maegrim | woensdag 1 juni 2016 @ 11:00 |
zo weten de reserves waar ze heen moeten rijden om een gestrande trein op te halen | |
Dr_Flash | woensdag 1 juni 2016 @ 11:17 |
Zal wel weer bedrijfskritisch gevoelige informatie heten. ALsof NS sowieso weet wat "informatie" is. | |
Dr_Flash | woensdag 1 juni 2016 @ 11:18 |
In Vrolijk Nieuws:
| |
ReisT | woensdag 1 juni 2016 @ 11:22 |
Dat was de oorzaak van de vertraging maar dat is allemaal allang afgehandeld. Het is nu simpelweg wachten tot er genoeg infra klaar is, dus ik vraag me af wat de openstelling nu nog in de weg staat. | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 11:23 |
Gebrek aan infra Edit: alhoewel, richting Houten zou het prima kunnen. Driebergen heeft nog geen aangesloten perrons | |
Hinder | woensdag 1 juni 2016 @ 11:28 |
Goede morgen, De NS kaartautomaat wees me er gisteren op dat ik ook met muntgeld mijn OV-chipkaart kan opladen. Kun je dan onbeperkt je losse pingels erin mikken, of zit hier een limiet aan? Kan er zo gauw niets over vinden bij de NS zelf. Vond wel dit: KLB / Maximum muntgeld NS-automaat, maar dat is het enige linkje waar ik iets kan vinden over een dergelijk limiet. Bij de online NS kaartautomaat-demo kun je volgens het scherm zelfs ¤50,- aan muntgeld storten, dus hij moet wel wat lusten als je dat met andere munten dan ¤2-munten zou mogen doen. En consumeert 'ie ook 1, 2 en 5 eurocent-muntjes? | |
MTL | woensdag 1 juni 2016 @ 11:42 |
Blijft toch wel een aparte discussie. NS moet alle data openbaar maken, maar Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion geven zelfs nog niet eens de actuele materieelsamenstelling door. Doe dan óf voor iedereen alles, óf voor iedereen niets. | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 11:48 |
Nouja, dat is ook wel een beetje een kansloze stellingname. | |
MTL | woensdag 1 juni 2016 @ 11:54 |
Hoe bedoel je? Het is toch belachelijk dat er zo'n discussie is over die data? Al helemaal als NS aangeeft dat de data in de toekomst weer terug komt. De ene vervoerder moet de data per se (vinden ze) beschikbaar stellen, terwijl de andere vervoerders überhaupt geen data aanleveren. Ga dan eerst bij de andere vervoerders regelen dat die ook actuele samenstellingen door gaan geven en dan pas kan je praten over extraatjes als de werkelijk actuele positie van de treinen. Los er van of dat nou NS, Arriva, Veolia of welke andere vervoerder ook is. | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 11:58 |
Leuk filmpje | |
_serial_ | woensdag 1 juni 2016 @ 12:00 |
Als toekomst ongedefinieerd is heb je daar als Stichting OpenGeo/NDOV loket niets aan. Het blijf natuurlijk vreemd dat een feed gestopt wordt die eerst wel beschikbaar gesteld werd, zonder duidelijk aan te geven waarom er mee gestopt wordt. | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 12:00 |
Het vingertje wijzen naar elkaar "Als hij het niet doet dan doe ik het ook niet" is funest in een wereld als deze. Je hebt altijd pioniers nodig zoals bijvoorbeeld Tesla. Geen enkele autofabrikant dacht erover na om volledige batterij elektrische auto's te maken en nu Tesla een groot succes is komen er meer Zie hier. Zo werkt het ook met dit soort informatie. Blijkbaar is de gehele sector helaas te beroerd om dit soort data uit zichzelf te delen, dan wordt het bedrijf maar verplicht gesteld. De rest volgt als makke lammetjes als blijkt dat er veel vraag naar is en jij kan flink profiteren door het te pionieren. Je kan als bedrijf ook een voorbeeld zijn in plaats van altijd je kont tegen de krib te gooien. | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 12:05 |
SNCF investeert in de Hyperloop, om maar wat te noemen. Voor de NS alleen is het vermoedelijk niet zo interessant maar wellicht om als consortium met SNCF/NMBS er iets mee te doen. Ook snap ik niet dat ze zich niet manifesteren met über als voor- en natransport wat ze nu succesvol zelf hebben gelanceerd met de OV-Fiets. | |
somoht | woensdag 1 juni 2016 @ 12:09 |
Arriva was anders de eerste vervoerder die al jaren geleden posities deelde en dat nog steeds doet inclusief voertuignummer (van het eerste treinstel that is). Veolia is over een half jaar ter ziele en Syntus is jammer. Overigens was die NS feed die er was ook verschrikkelijk onofficieel en omdat er een HC op twitter perongeluk een site had gelinkt waardoor er mensen achter die feed kwamen. Die feed was onderdeel van het passagiertel-project (COGNOS) was al jaren te ziele is gegaan. Ondertussen is die feed verder ontwikkeld maar wil NS pas toegang geven na een lang bureaucratisch proces en ontwikkelrproces onder andere zodat de toegang alleen maar loopt volgens de NDOV keten die ze zelf bedacht hebben. NS weigert namelijk om aan beide NDOV loketten te leveren en alleen dat aan haar dochterbedrijf 9292 (40% eigendom + 4 miljoen euro contributie per jaar) door te laten sturen aan het ander loket, terwijl het 9292NDOVloket zelf vermoedelijk maar 1 afnemer heeft: 9292 zelf. Het is een constructie waar alleen 9292 blij van wordt omdat het hun monopolie enigzins in stand houdt maar technisch is het shit (9292 ligt weer eens plat door een DDoS en niemand heeft meer reisinformatie spoor). Voordat je door zo'n bureaucratisch proces bent is het zo weer een anderhalf jaar tijd en geld verkwanselen terwijl NS maar 2 accountjes hoeft aan te maken en beide loketten hun eigen distributie kunnen op zetten in een periode van 2 dagen. | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 12:09 |
Live meekijken met de opening van de Gotthard Basis Tunnel (Let op, Duits) | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 12:21 |
![]() Daar gaan ze | |
Darkwing_Duck | woensdag 1 juni 2016 @ 12:21 |
Serieus, op de website van NS Internationaal bestaat Parijs Centraal ![]() | |
Dos37 | woensdag 1 juni 2016 @ 12:23 |
Moet die verlengde spoorbak in Almelo zondag ook klaar zijn? Ik liep er vanochtend langs en dan hebben ze nog wel wat werk te doen deze week. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 juni 2016 @ 12:28 |
Net een schoolreisje voor mongoltjes. Allemaal een rood koordje met je naam om je nek ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 juni 2016 @ 12:29 |
Die hebben gewoon echt geen idee he ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 1 juni 2016 @ 12:30 |
Hoeveel muntstukken de beperking is weet ik niet, maar ik dacht ooit eens zo makkelijk van mijn kleine kutmuntjes af te komen en na een tijdje donderde alles er weer uit. Maar als je volgens die demo ¤50.- erin kunt tyfen moet-ie toch zeker 25 muntstukken kunnen slikken. 1, 2 en 5 cent lusten ze niet, als je bijvoorbeeld ¤5.66 wil opladen (bij aanvullen tot x kun je dat soort bedragen krijgen) wordt het afgerond op 10 cent naar beneden. [ Bericht 2% gewijzigd door Prins_Pils op 01-06-2016 12:36:09 ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 1 juni 2016 @ 12:50 |
Parijs Centraal bestaat niet, ja of je moet Chatelet les Halles als zodanig beschouwen, maar dan nog... | |
James1988 | woensdag 1 juni 2016 @ 12:58 |
Ik wou net zeggen, Thalys naar Châtelet-les-Halles. Ik denk dat dat nog best zou kunnen, of is de RER kleiner van profiel dan normaalspoor? | |
Dr_Flash | woensdag 1 juni 2016 @ 13:04 |
Hebben ze ook een Luik Centraal? | |
Dr_Flash | woensdag 1 juni 2016 @ 13:12 |
Wel een Londen Centraal ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 1 juni 2016 @ 13:17 |
En Groningen centraal? | |
DeaDLocK2K | woensdag 1 juni 2016 @ 13:19 |
Natuurlijk niet, het wordt tenslotte ook allemaal met belastinggeld gefinancierd. | |
JDude | woensdag 1 juni 2016 @ 13:32 |
Nee joh. In Groningen denken ze dat ze een kopstation hebben. Maar ze rijden er nog met de paardenkar. En paarden hebben een hoofd. Dus is het Hoofdstation geworden ![]() | |
dennistd | woensdag 1 juni 2016 @ 13:33 |
Valt er bij Syntus ook niet wat met omloopnummer te doen? In de treinen zit namelijk hetzelfde (EBS)-systeem dat ook de bussen gebruiken, en daarin wordt ook een omloopnummer ingevoerd. En op bijvoorbeeld ovzoeker.nl kun je tegenwoordig ook op omloopnummer een bus opzoeken, dan zou het ook met treinen moeten kunnen lijkt me. | |
somoht | woensdag 1 juni 2016 @ 13:54 |
Nope, dat heeft daar nies mee te maken, met omloopnummer zoek je op bericht maar dan met ander nummer. Ik denk dat Syntus bewust/onbewust de posities van treinen niet publiceert, ze staan ook niet in de geplande dienstregeling (KV1) itt Arriva. In principe hoeven ze dit ook niet te doen gezien reisinfo al via NS gaat. Maar heb liever eerst dat ze wat doen aan de soms slechte kwaliteit van de voorspellingen voor bus (spookvertragingen, of dat het het hele wagenpark op een halte blijft stilstaan, halteposities die plots van een compleet andere lijn/regio komen). HTM/RET hebben dit soort dingen niet ondanks dat ze hetzelfde EBS gebruiken van INIT. [ Bericht 1% gewijzigd door somoht op 01-06-2016 13:59:33 ] | |
Dr_Flash | woensdag 1 juni 2016 @ 14:00 |
Groningen HS. Den Haag Hoofdstation. Nee, wacht. He? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 1 juni 2016 @ 14:03 |
Dat weet ik niet, waar zou je dat kunnen vinden? Wel op de Sporen van de RER D trouwens in verband met de stroomvoorziening zie hier http://carto.metro.free.fr/documents/CartoRerIdf.v2.6.pdf http://carto.metro.free.fr/documents/CartoRerIdf.v2.6.png | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 14:06 |
Kan je die afbeelding als link invoegen, my god wat een ding | |
Darkwing_Duck | woensdag 1 juni 2016 @ 14:07 |
Sorry.. | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 14:10 |
Thanks \O/ | |
derLudolf | woensdag 1 juni 2016 @ 14:17 |
Wat liggen al die stations kan bij elkaar ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 1 juni 2016 @ 14:21 |
Je kan het makkelijk binnen een uurtje lopen. Het is in ieder geval dichter bij elkaar dan Amsterdam Centraal en Amsterdam Zuid. | |
Darkwing_Duck | woensdag 1 juni 2016 @ 14:21 |
Het is maar 1 uur lopen.... | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 14:29 |
Ik zou het niet graag willen lopen maar dat terzijde ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 juni 2016 @ 14:46 |
ah, gewoon met de sleepkoffer door Parijs ![]() | |
_JdM_ | woensdag 1 juni 2016 @ 15:24 |
Afgelopen zondag kreeg ik bij de balie van Utrecht Centraal "Oei, maar een uur om van Gare de Lyon naar Nord ge komen. Oh, jullie zijn jong, dat haal je wel..." ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 1 juni 2016 @ 15:49 |
SNCF verkoopt verbindingen met overstap van 52 minuten, met de RER D dat wel. Ik vind t wel wat krap. Vriendin Duck heeft t in 32 minuten gedaan met de RER D, maar toen ging alles vlekkeloos... | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 17:19 |
Hier nog een leuke editorial van Railway Gazette over de Gotthard Basis Tunnel: http://jlemails.co.uk/RGazette/GBT_eB_2016_LR.pdf [ Bericht 32% gewijzigd door b2py op 01-06-2016 17:35:35 ] | |
#ANONIEM | woensdag 1 juni 2016 @ 17:24 |
Verkeerde link ![]() | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 17:35 |
Merci | |
TemulMelvin | woensdag 1 juni 2016 @ 17:47 |
De Tweede Kamer is via IenM natuurlijk opdrachtgever van NS en kan het daarom afdwingen. De andere vervoerders kan door de Kamer alleen vriendelijk verzocht worden. De andere opdrachtgevers staan aan de lat om Arriva enz aan te spreken. | |
Peterselieman | woensdag 1 juni 2016 @ 17:52 |
Het gaat zo te zien best aardig met de Benelux, ondanks dat het i6 en i10 niet meer mag rijden. Slechts een paar opgeheven treinen vandaag en volgens Somda komt morgen stam 11 beschikbaar en snel daarna een twaalfde stam, waardoor de problemen vrijwel opgelost zijn, aangezien er 10 omlopen zijn. | |
Peterselieman | woensdag 1 juni 2016 @ 18:01 |
Er is een stevige brand geweest in de Argentinië stilstaande Wadloper 3204 https://nl-nl.facebook.com/Railmagazinenl/posts/839931659446438 | |
Dr_Flash | woensdag 1 juni 2016 @ 18:40 |
19.50-20.25 uur RAIL AWAY Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld. Afl.:Zwitserland,Lugano Een vleugje Italiaanse 'dolce vita' gecombineerd met Zwitserse precisie. Zo wordt het leven in het Italiaans sprekende kanton Tessin in Zwitserland gekenmerkt. Met de kabelspoorweg (funicolare) gaat het vanaf de voet van de Monte Bré naar het dorpje Bré bovenop die berg.Het uitzicht over stad,meer en bergen laat meteen zien waarom de Zwitsers ruim 100 jaar geleden deze baan aanlegden. Gevolgd door Goldeneye op 7 ![]() Prettige avond allemaal ![]() | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 20:41 |
Let even op hoe droog die schotel uit het water komt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 juni 2016 @ 21:41 |
Waar gaat dit over? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 juni 2016 @ 21:43 |
Het slot van Goldeneye | |
Dr_Flash | woensdag 1 juni 2016 @ 21:44 |
Oh okee, zie ik dalek wel ![]() | |
James1988 | woensdag 1 juni 2016 @ 23:15 |
Ofwel, eigenlijk was heel die I6/I10-oefening niet nodig als NS de renovatie iets anders had gepland? Of zie ik dat verkeerd? De Benelux gaat hoogstwaarschijnlijk toch niet vanaf december via de HSL... | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 23:23 |
Nouja, er is met I6 wel reserve, nu 0.. | |
Peterselieman | woensdag 1 juni 2016 @ 23:23 |
Het was wel degelijk nodig om alle werkzaamheden op tijd uit te kunnen voeren. De stammen die nu ingezet worden zijn bedoeld voor de HSL in combinatie met mat voor de Benelux dat nog gereviseerd moet worden. Alles moet voor december gereed zijn. De planning komt door de actie wel wat in de knel, want je wilt alles zo snel mogelijk in revisie hebben en dat kan nu eenmaal makkelijker als je meer mat aan de dienst onttrokken hebt. Daarnaast loopt nog een parallel traject waarvoor minimaal een stam aan de dienst onttrokken moet worden en dat is dat ICRm volwielen krijgt. Dat zal gaan gebeuren in Onnen, waarbij je per set toch ook weer moet rekenen op een week niet inzetbaar zijn. | |
derLudolf | woensdag 1 juni 2016 @ 23:27 |
Hoe zit dat eigenlijk met van de chartertreinen die ook wel es met Belgische i-rijtuigen worden gereden? Mogen die nog wel? | |
bork | woensdag 1 juni 2016 @ 23:28 |
1 maand weekendvrij voor 39 euro, je hoeft niks op te zeggen, stopt vanzelf. https://www.ns.nl/product(...)CODE=C01036&Type=com | |
dennistd | woensdag 1 juni 2016 @ 23:31 |
Ook verkrijgbaar als 1e klas trouwens, dan voor ¤49. Dal Vrij kan ook per maand, voor ¤129 (¤149 1e klas). Voor mij niet interessant trouwens: ik kreeg vandaag een mailtje dat mijn 1e klas Weekend Vrij voor een jaar verlengd word voor ¤39 per maand. | |
James1988 | woensdag 1 juni 2016 @ 23:32 |
Fap fap fap | |
dennistd | woensdag 1 juni 2016 @ 23:37 |
Ziet er goed uit ![]() Was de bestelling voor een treinstel dat 250km/h kan rijden in Nederland en België nu maar de deur uitgegaan ![]() | |
James1988 | woensdag 1 juni 2016 @ 23:38 |
Dat kan nog steeds, maar niet met deze vervoerder(s). | |
b2py | woensdag 1 juni 2016 @ 23:38 |
Ding doet me wel heel erg denken aan de ICE4, zal wel door de botsnormen komen. Gaaf ding! ![]() Wanneer komt ie op het spoor? | |
James1988 | woensdag 1 juni 2016 @ 23:39 |
Eind 2019. | |
Peterselieman | woensdag 1 juni 2016 @ 23:41 |
Voorlopig niet, al vermoed ik dat het verbod van het ILT alleen betrekking heeft op rijtuigen i6 en niet op i10 | |
dennistd | woensdag 1 juni 2016 @ 23:46 |
De Austria Expres heeft de hele winter met I6Bc-rijtuigen gereden. Mag dat dan ook niet meer komend seizoen? | |
dennistd | donderdag 2 juni 2016 @ 00:15 |
De poortjes in Zwolle gaan ook dicht, en daarom krijgen de sterabonnementen QR-codes: http://www.syntus.nl/verv(...)-station-zwolle.aspx | |
Peterselieman | donderdag 2 juni 2016 @ 00:23 |
Geen idee. Daarvoor moet je bij de inspectie zijn | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 00:50 |
Nou, kwestie van tijd dat die qr codes ontcijferd gaan worden of verpatst worden op marktplaats..... | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 00:51 |
Zo ziet een uitgeklede dienstregeling er uit de een staking combineert met overstroomd gebied (nemours/moret) http://maligned.transilie(...)pact-inondations.pdf http://maligned.transilie(...)pact-inondations.pdf | |
dennistd | donderdag 2 juni 2016 @ 01:43 |
In het zuiden van Luxemburg is het ook puinhoop: maandag heeft het water dik 1,5m hoog gestaan in de relaisruimte van het stellwerk Bettemburg http://www.wort.lu/de/lok(...)a456ac730ff4e7f6145e | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 03:27 |
![]() Bron:Nu. Nl ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 2 juni 2016 @ 07:43 |
De SNCF zet boten in? | |
bork | donderdag 2 juni 2016 @ 07:43 |
1)tafelkleedjes ![]() 2)kan rijden in sneeuw! 3)Ze gebruiken echt materiaal ![]() aanschaffen dat ding zou ik zeggen NS Hispeed! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 08:12 |
Bestaat ook al niet meer. Net als "Fyra". Allemaal "te besmette namen" ![]() | |
bork | donderdag 2 juni 2016 @ 08:16 |
Weet ik veel, wat boeit mij dat hoe ze hun rotzooi marketen. ![]() | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 08:16 |
Echt materiaal? ![]() Het heeft geen locomotief, geen buffers en het is voorzien van Jacobs draaistellen... | |
bork | donderdag 2 juni 2016 @ 08:18 |
Tsja, ze zeggen het in het filmpje nadrukkelijk ![]() | |
Salatrel | donderdag 2 juni 2016 @ 08:19 |
deze zomer krijgt de SLT een nieuwe software versie waarin een aantal zaken gewijzigd zijn. er zit alleen 1 klein nadeeltje aan. stellen die reeds de nieuwe versie hebben gehad kunnen niet meer gecombineerd rijden met stellen die de update nog niet gehad hebben ![]() proefbedrijf van 27-6 t/m 19-8 tussen den haag c en roosendaal/breda | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 08:23 |
Nou, alles in een weekend dan maar updaten... | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 08:24 |
Dat zou natuurlijk gewoon allang getest moeten zijn in in 1 nacht over de hele vloot uitgerold moeten kunnen worden. Maar nu gaan we lekker 2 maanden "testen in productie"? ![]() | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 08:28 |
Wat is HR trouwens? Hoofdrem ofzo? ![]() Vast geen huishoudelijk reglement. | |
Salatrel | donderdag 2 juni 2016 @ 08:29 |
hoofdreservoir | |
Peterselieman | donderdag 2 juni 2016 @ 09:21 |
stickeren dus ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 2 juni 2016 @ 09:23 |
Lekker gemaakt over Lugano in Rail Away zijn de funicular in het centrum en de bergtrein naar Monte Generoso gesloten wegens upgrading works. ![]() | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 09:38 |
![]() | |
Duvel | donderdag 2 juni 2016 @ 09:48 |
De VVD wil DB een "onafhankelijk" onderzoek naar alternatieven voor de HSL laten uitvoeren. Het hebben van een werkend brein wordt blijkbaar steeds minder belangrijk voor de functie van volksvertegenwoordiger. | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juni 2016 @ 09:50 |
Rijden onder ander regime, net als de IC Berlijn. | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 09:52 |
En anders, lekker boeiend, zien we tegen die tijd wel weer.. | |
Salatrel | donderdag 2 juni 2016 @ 09:53 |
er komen idd stickers ja ![]() | |
James1988 | donderdag 2 juni 2016 @ 09:55 |
What's next, ze vragen of Virgin nog een paar leuke treinen weet? En of Renfe toevallig iets weet van catering? ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juni 2016 @ 09:55 |
Waarom is dat ![]() | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 09:56 |
Dat zijn toch ook hetzelfde soort deuren of niet? | |
Peterselieman | donderdag 2 juni 2016 @ 09:56 |
zoiets ja. Nu nog samenvoegen en misschien wordt het ooit nog wat ![]() | |
James1988 | donderdag 2 juni 2016 @ 09:58 |
De VVD wil ook dat NS hoe dan ook gevolg geeft aan de uitkomsten van het onderzoek. Dus als DB zegt dat ééns in de viereneenhalf uur een trein van Amsterdam Sloterdijk naar Buda genoeg is, dan zal NS dat moeten overnemen? ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juni 2016 @ 09:59 |
Wat is begonnen met Janmaat... | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 09:59 |
![]() | |
James1988 | donderdag 2 juni 2016 @ 10:02 |
Hettinga: Angst voor nieuwe HSL-flop, Staat en NS hebben niks geleerd En als uitsmijter... Sorry, wat? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 2 juni 2016 @ 10:05 |
Anderhalf jaar op voorhand een buitendienststelling aanvragen? Is dat echt waar? | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juni 2016 @ 10:06 |
Ja. | |
bork | donderdag 2 juni 2016 @ 10:08 |
Nuancering, in Nederland zegt hij erbij ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 10:10 |
Ken jij een andere vervoerder die 'nu' materieel heeft dat >160 km/h kan, ERTMS heeft en een knappe dienstregeling kan rijden? | |
James1988 | donderdag 2 juni 2016 @ 10:11 |
Wat heeft materieel te maken met 'het' kunnen? NS heeft dat materieel (ICD) en maakt er een potje van. Al jaren. | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 10:14 |
Als een vervoerder geen materieel heeft kunnen ze het per definitie niet beter doen | |
Peterselieman | donderdag 2 juni 2016 @ 10:14 |
Had je anders verwacht? | |
James1988 | donderdag 2 juni 2016 @ 10:15 |
Als een vervoerder het materieel wel heeft is er geen enkele garantie dat het wel wat wordt. Vergeet niet dat NS deze herfst al 7 jaar op de HSL rijdt, en het al zeven jaar kommer en kwel is. | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 10:16 |
Alles is te koop ![]() | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 10:17 |
Dat zegt hij dus, 'nu' kan niemand het beter doen. | |
James1988 | donderdag 2 juni 2016 @ 10:19 |
Ik weet zeker dat Stadler binnen 2,5 jaar een vloot aan FLIRT200 kan leveren. ![]() | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 10:19 |
En is over 2,5 jaar nu? Nee. | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 10:20 |
Nou ja, hangt er vanaf wat voor volk je denkt te vertegenwoordigen he ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 juni 2016 @ 10:22 |
Als de vos de passie preekt ... | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 10:22 |
Is dat ook weer duidelijk. | |
bork | donderdag 2 juni 2016 @ 10:25 |
25 jaar ICE promo, mooie teksten voor de NS ![]()
[ Bericht 10% gewijzigd door bork op 02-06-2016 10:30:33 ] | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 10:26 |
2,5 jaar dat is 912,5 dagen dat is 1.314.000 minuten. 50 % GtbV per 30 minuten = 100 % per 60 minuten. Dat is 21.900 keer je geld terug ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 juni 2016 @ 10:29 |
Nog een partij die het nog steeds niet snaptDie buitenlandse activiteiten zijn winstgevend en kunnen Nederland zelfs ten goede komen | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 10:32 |
Wat snapt de partij voor de allochtonen wel? | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 10:36 |
Maar toch zijn er toch ideeën om de ICE international Amsterdam-Frankfurt op te heffen en vaker met getrokken treinen te gaan rijden ![]() Omdat je per km betaalt een op het traject Amsterdam-tot in D maar maximaal 200 kunt rijden. Net zo hard als met een getrokken trein. Een HSL stel is echter veel duurder in exploitatie | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 10:36 |
Ja maar sowieso is het compleet uit de lucht gegrepen. | |
Duvel | donderdag 2 juni 2016 @ 10:37 |
Doe ff normaal, kneus. | |
Duvel | donderdag 2 juni 2016 @ 10:37 |
Doodmoe word je van het volkomen onbegrip, doodmoe. | |
ReisT | donderdag 2 juni 2016 @ 10:39 |
Ik weet zeker dat ze 'nu' hadden gereden als ze 2,5 jaar geleden besteld waren. | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 10:42 |
Inschrijven op winstgevende trajecten in het buitenland en dat geld kun je in NL steken... Veel begrip heb je er niet voor nodig. | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 10:43 |
De winstgevende trajecten bezit NS al.. | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 10:43 |
Precies als je blijft zeggen 'over 2.5jaar is niet nu' dan komen er nooit nieuwe treinen | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 10:44 |
In het buitenland moest dat zijn... | |
ReisT | donderdag 2 juni 2016 @ 10:44 |
ICNG kan wel 200 maar is toch echt geen getrokken trein. | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 10:46 |
Doelt waarschijnlijk hier op: https://ovmagazine.nl/201(...)naar-frankfurt-1755/ https://ovmagazine.nl/201(...)el-bovenop-ice-1559/ | |
Peterselieman | donderdag 2 juni 2016 @ 10:47 |
Ik moest lachenWat wil je ook als het alternatief driemaal trager is dan de trein ![]() | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 10:49 |
Mooi dat de CEO van de NMBS nu in de 2e kamer zit terwijl het zo'n puinzooi is in eigen land ![]() | |
dennistd | donderdag 2 juni 2016 @ 10:52 |
Waarschijnlijk kan ie daar op het moment toch weinig doen, luisteren doen die stakers toch niet ![]() | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 10:53 |
Cornu heeft helder verhaal. Boodschap is eigenlijk, breng benelux onder in een aparte B.V. net zoals Thalys in de markt is gezet. Dan kan je direct slots aanvragen aan spoorbeheerder ipv ondergeschikt zijn aan nationale vervoerplannen. | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 10:55 |
En schoffelt ook nog even ERTMS weg, wauw. Cornu ![]() Of nouja, eigenlijk dat ze ERTMS/ETCS niet bij een treinbouwer hadden moeten leggen. Grootste probleem voor TRAXX locomotieven is ETCS, zelfde voor Eurostar, Siemens moet de software leveren. | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 10:59 |
Ik somda stond ook wat geschreven over nieuwe IC rijtuigen voor de grensoverschrijdende IC's en EC's. Aangezien ICE4 alleen 15kV lust. | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 11:01 |
ICNG is besteld, kort geding dus van tafel? | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 11:04 |
Welk kort geding? | |
GlennQuagmire | donderdag 2 juni 2016 @ 11:05 |
Madlener ![]() | |
hm. | donderdag 2 juni 2016 @ 11:06 |
Mooi treinstel ![]() Zou volgens mij perfect zijn voor de HSL in NL, als hij tenminste ook 25kV~ en 1500V= lust. Jammer dat het nooit zal gaan gebeuren ![]() | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 11:22 |
NMBS gaat inzetten op Automated Train Operation, als dat geen staking oplevert | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 11:23 |
![]() Boeiuh, de treinen blijven dan toch wel rijden ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 juni 2016 @ 11:25 |
nee, je rekent buiten sabotage dat in België nog wel eens voor wil komen om een grotere impact van een staking af te dwingen | |
ReisT | donderdag 2 juni 2016 @ 11:26 |
Dat ging dan over trajecten waar DB geen geschikte treinstellen voor heeft. Voor Amsterdam-Frankfurt hebben ze die wél dus daar zijn getrokken treinen niet aan de orde. Het idee dat NS had om die ICE's af te schaffen en in plaats daarvan Nederlandse Intercity's (ICNG dus) in te zetten staat er los van. | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 11:30 |
Ice 3m werd te duur gevonden omdat het te langzaam reed... | |
hm. | donderdag 2 juni 2016 @ 11:32 |
Wordt ICNG dan ook geschikt voor Duitsland (15kV~16,7Hz)? Ik dacht dat het alleen voor Nederland en België geschikt zou zijn. | |
Peterselieman | donderdag 2 juni 2016 @ 11:36 |
Er bestaat een mogelijkheid dat er voor Duitsland geschikte stellen besteld worden. Staat in het bestek dat opgesteld is voor de ICNG | |
hm. | donderdag 2 juni 2016 @ 11:47 |
Dat zou wel een mooie toevoeging zijn. | |
ReisT | donderdag 2 juni 2016 @ 11:48 |
De eerste serie is alleen voor Nederland. NS vind het duur, daarom ging NS uitzoeken of er een alternatief is. Wat DB betreft kan de ICE3 gewoon naar Amsterdam blijven rijden, als NS het contract verlengt. | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 11:54 |
James, daar is je LLL | |
_JdM_ | donderdag 2 juni 2016 @ 12:04 |
Oh wauw. FNVSpoor is opzich niet tegen automatisch rijden, en denkt dat het geen werkgelegenheid kost ![]() | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 12:06 |
Vooral de reden "Niemand stapt in een trein zonder machinist, net zoals niemand in een vliegtuig stapt zonder piloot." Zou hij wel eens in Parijs, Londen of andere wereldstad geweest zijn? | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 12:16 |
Ik mis echt een amusementsvoorstelling geloof ik ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 12:20 |
Is wel mooi hoe pappa Duck dat altijd omschrijft.... Zijwaartse lift of Rijdend Trottoir ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 12:22 |
Staat er op de Speld al iets over de invoering van machinisten op roltrappen? ![]() | |
James1988 | donderdag 2 juni 2016 @ 12:28 |
Hmm wat? Mis ik iets? (Ben aan het werk) | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 12:30 |
Ronde tafel spoor (Zojuist wel al afgelopen) | |
James1988 | donderdag 2 juni 2016 @ 12:31 |
Heeft iemand gezegd dat die plannen weer uit de kast worden gehaald ofzo? ![]() | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 12:34 |
Hettinga was er namens de FMN en Hoogland vroeg wanneer die LLL nou eens ging rijden | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 12:36 |
Oh, Hoogland. ![]() | |
Hinder | donderdag 2 juni 2016 @ 13:02 |
Dank voor de reactie. Dan laat ik de 5'jes en lager wel thuis, en mik ik de rest er wel in stappen in ![]() | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 14:12 |
Wat een geestelijk beperkt persoon "Anders werd het opvallen" is ie Duitser of is ie gewoon heel erg slecht in Nederlands? ![]() | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 14:19 |
Wat een stumpertje ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 14:32 |
DE RER C loop in Parijs langzaam onder, enkele stations zijn al dicht. vanaf 16 stopt de hele lijn ermee ![]() NB De binnen parijs sporen liggen altijd al onder het niveau van de Seine | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 14:39 |
Is dit een belangrijke lijn in Parijs of zijn er drukkere routes? En zijn er alternatieven voor deze? (Metro oid) Of staan de metro's ook onder water? | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 14:40 |
Drukke route is de RER A Die had normaal gereden met de staking, maar 2 minuten geleden issie ook gestopt in verband met een boom op het spoor... Alle lijnen in Parijs hebben nu stakings en waterproblemen ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 15:13 |
Vooralsnog niet, hier zie je wat men er tegen doet.... | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juni 2016 @ 15:21 |
Waarom staan de diakrieten hier altijd zo gehandicapt tussen ![]() | |
hm. | donderdag 2 juni 2016 @ 15:22 |
Is het zulk slecht weer bij jullie, of staat de Seine zo hoog door het water wat eerder stroomopwaarts gevallen is? Het zal in ieder geval wel een enorme chaos opleveren, als de RER niet rijdt. | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 15:25 |
Beide eigenlijk, ik mag eigenlijk van geluk spreken dat mijn woning niet ondergelopen is, en heb eigenlijk alleen een stroomonderbreking gehad ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 juni 2016 @ 15:34 |
Dan is het flink tekeer gegaan rond Parijs. Kom ik aan met mijn slechts een paar millimeter regen in Groningen in de afgelopen dagen ![]() | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 15:36 |
In ZO Drenthe hadden we 17 streep over het hele weekend denk ik. Hoeveel er maandag is gevallen weet ik niet, denk max 10 | |
Salatrel | donderdag 2 juni 2016 @ 15:59 |
er is aangifte gedaan tegen die kneus | |
Peterselieman | donderdag 2 juni 2016 @ 16:02 |
en terecht | |
hm. | donderdag 2 juni 2016 @ 16:04 |
![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 16:05 |
Was hier eigenlijk de 1 April grap van de RATP al voorbij gekomen? Het plotsklaps veranderen van namen van Metrostations? (Veelal woordgrappen) | |
Peterselieman | donderdag 2 juni 2016 @ 16:11 |
Kunnen ze niet beter die fancy treinnamen veranderen in iets dat een mens wel snapt? | |
James1988 | donderdag 2 juni 2016 @ 16:13 |
Omdat er ergens iets fout gaat met character sets in de keten YouTube-FOK-Danny-Users. Die had ik hier dacht ik gepost ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 16:19 |
Wel benieuwd hoe die planken zich houden als er echt een meter water tegenaan komt te staan... | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 16:20 |
VSOP hebben ze wel toch? ![]() | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 16:22 |
En terecht. Zielig gedoe om een beetje views te scoren op YouTube. Sowieso slaat zo'n actie nergens op. Als je het doet, doe het dan met een maat ofzo. Mij werd es gevraagd "Have you tried the new Axe shampoo?" en toen kreeg ik een egg op mijn kop ![]() | |
Salatrel | donderdag 2 juni 2016 @ 16:25 |
mooie is dat hij het bewijsmateriaal zelf gepubliceerd heeft en de excuses video een mooie schuldbekentenis is. veel plezier met je strafblad ![]() | |
MTL | donderdag 2 juni 2016 @ 16:34 |
Ik zag op gezichtsboek voorbij komen dat hij schijnbaar een soort van semi-militaire opleiding zou doen. Denk dat hij daar dan ook wel naar kan zwaaien ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 2 juni 2016 @ 16:36 |
In Limburg en Noord-Brabant is het ook flink raak geweest, en vanavond en vannacht normaal gezien weer. | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 16:36 |
Sowieso, met zo'n gevulde koek Win je de oorlog toch niet (indien we wel voldoende wapens hadden) ;') | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 16:39 |
Ja blijkbaar zijn die gasten zo trots op hun daden en zo vol van zichzelf dat ze alles op YT pleuren. Dat zag je bij die gasten uit de dierentuin van Emmen ook. Waar is aangifte tegen gedaan? Mishandeling? | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 16:39 |
En de website, voor de Transilien ligt er nu ook uit ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 16:39 |
Ik had alleen mandag noodweer. Vanavond misschien ook weer, maar dan pas vanaf een uur of 8. | |
Salatrel | donderdag 2 juni 2016 @ 16:39 |
yep | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 16:42 |
Net goed voor de snotneus. Daag daag VOG ![]() | |
De_Hertog | donderdag 2 juni 2016 @ 16:58 |
De HSL brug blijkt perfect gebouwd te zijn om maximale uitval door hoge windsnelheden te behalen: Problemen met wind op HSL-brug al jaren bekend | |
Dos37 | donderdag 2 juni 2016 @ 17:05 |
Volgens mij moet je via Arnhem als je naar het oosten wilt ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 2 juni 2016 @ 17:13 |
Kijk maar eens op buienradar, ik gok binnen een uur al ![]() Gauw boodschappen doen... | |
Salatrel | donderdag 2 juni 2016 @ 17:25 |
getsie ik ga de nacht in vanavond. maar een pluutje meenemen denk ik xD | |
TemulMelvin | donderdag 2 juni 2016 @ 17:44 |
Waar op Hettinga zei het heel graag te willen als er geld te verdienen valt en dat is niet het geval zolang de Benelux er is. | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 18:09 |
Echt? Ben net pas weg uit Zutphen | |
MTL | donderdag 2 juni 2016 @ 18:11 |
Wacht, wát?! Morgenochtend is er wel personeel (in ieder geval machinist): dan heb ik vroege reservedienst ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 18:12 |
Dus je kan ook personeel hebben wat verwacht ontbreekt? ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 2 juni 2016 @ 18:12 |
Ja gofftedomme alles verpietert weer vlak voor het hier is... gaat al de hele week zo ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 2 juni 2016 @ 18:13 |
HOI TREIN VAN FLES!!!! *zwaait* | |
derLudolf | donderdag 2 juni 2016 @ 18:22 |
Gelukkig woon je net ber genoeg van het station om doorweekt te raken. ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juni 2016 @ 18:35 |
Vooruitziende ambtenaar. | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 18:39 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 18:40 |
Ben inmiddels thuis ![]() | |
James1988 | donderdag 2 juni 2016 @ 18:49 |
Dat heet verlof ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 18:59 |
Falende planning ja ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 19:00 |
Ik heb in Zuid-Frankrijk weleens een half uur of drie kwartier of zo midden in een weiland stil gestaan. Geen omroep of niks. Volgende station waren we keurig op tijd ![]() ![]() | |
Yreal | donderdag 2 juni 2016 @ 19:03 |
denk dat er wat mensen honger hadden en even een frietje zijn gaan halen | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 19:04 |
Goed zo jongen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 juni 2016 @ 19:05 |
Ga toch in Limburg wonen, Fles ![]() Kun je met de boot naar huis in plaats van met de trein ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 19:13 |
....en schaetser! ![]() | |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 19:20 |
rho*g*h hoef ik je niet uit te leggen toch? | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 19:23 |
Waar was dat? | |
Maegrim | donderdag 2 juni 2016 @ 19:24 |
De rangeerder was er niet hoor ik hier ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 19:27 |
Nee. Ik heb het filmpje zonder geluid bekeken. Werd dat uitgelegd ja? | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 19:30 |
Tussen Rognac en Aix-en-Provence. Met de TER van Marseille richting Sisteron. | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 19:30 |
Top! | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 19:32 |
Regio PACA! ![]() | |
MTL | donderdag 2 juni 2016 @ 19:40 |
Pff, ja, dan houdt het op ![]() | |
Salatrel | donderdag 2 juni 2016 @ 19:47 |
het is er niet beter op geworden sinds jij weg bent ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 19:49 |
Lavendel ja. Of zo ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 19:50 |
Oh Provence Alpes Cote Azur, zoiets zal het wel zijn. Nou ja daar was ik dit jaar nog ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 19:54 |
Ik ben er iedere maand ![]()
| |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 19:54 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 19:55 |
Ja, in Avignon wat echt op de grens ligt van 4 Departementen en 3 Regio's ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 19:56 |
Nou ja gelukkig is er een brug waar iedereen in het rond danst ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juni 2016 @ 20:06 |
Jezus voor dat stuk puin vragen ze 11 euro om op te gaan... ![]() | |
James1988 | donderdag 2 juni 2016 @ 20:35 |
Wat? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 2 juni 2016 @ 20:43 |
Oh, ja, ik weet nog wel dat ik in 2010 met InterRail in Avignon was en de entreeprijs voor de brug zo hoog vond dat ik gewoon uit principe er niet op ben gegaan, ook al had ik het geld heus wel. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 20:45 |
| |
b2py | donderdag 2 juni 2016 @ 21:55 |
Ik heb het filmpje helemaal niet bekeken maar een meter water is niet zoveel.. | |
Dr_Flash | donderdag 2 juni 2016 @ 23:55 |
Oh, misschien moet ik jou dan rho*g*h dan even uitleggen ![]() | |
Salatrel | vrijdag 3 juni 2016 @ 00:08 |
Wat maakt die Eurostar een vervelend geluid alsie voorbij komt boemelen zeg ![]() | |
derLudolf | vrijdag 3 juni 2016 @ 00:09 |
Precies, daar zou k uit principe ook geen geld voor overhebben... Pont du Normandie is ook duur maar daar krijg je ook nog wat waar voor je geld en scheelt je een heel stuk rijden ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 3 juni 2016 @ 00:40 |
Betalen om een brug op te mogen? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:13 |
Gefeliciteerd DeadLock2k ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:35 |
Danku. We zien wel wat t wordt. | |
derLudolf | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:45 |
Gefeliciteerd en zo ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:45 |
Party for Deadlock2k! | |
b2py | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:47 |
Fissa! ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juni 2016 @ 10:37 |
Ondertussen ben ik een zwetend nerveus hoopje ellende in plaats van een gewone berg stront, komt goed ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 11:19 |
Ikweet. Komt goed ![]() | |
James1988 | vrijdag 3 juni 2016 @ 12:29 |
Oh dear. | |
b2py | vrijdag 3 juni 2016 @ 12:33 |
Ik ben niet thuis in veiligheidskunde maar serieus, alles plat voor 1 verwarde man.. | |
MTL | vrijdag 3 juni 2016 @ 12:35 |
Hij zei dat ie explosieven bij zich had. Man is inmiddels aangehouden, geen explosief gevonden. | |
b2py | vrijdag 3 juni 2016 @ 12:36 |
Ah ok, dat staat dan weer nergens | |
James1988 | vrijdag 3 juni 2016 @ 12:42 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 12:43 |
Ja, precies mijn idee ![]() | |
b2py | vrijdag 3 juni 2016 @ 12:43 |
Heb wel het gevoel dat het proces an sich wel heel snel gaat dus dat beperkingen snel worden opgeheven. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 3 juni 2016 @ 12:52 |
Zeg die spoortunnel in het Vaticaan, loop ie dood of gaat ie nog ergens naar toe? | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 12:54 |
Die loopt dood. https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Vatican_City | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 12:54 |
Op basis waarvan eigenlijk? Ik denk dat ook wel op zich hoor, op basis van hoop ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 juni 2016 @ 12:55 |
Dit https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Vatican_City Spoortje in de tunnel zelf is bedoeld om locs kop te laten maken | |
b2py | vrijdag 3 juni 2016 @ 12:56 |
Nouja, de informatievoorziening is verbeterd, dat is al een flinke winst. Echt gestaafde cijfers heb ik niet maar dat het gevoel er is zegt voor mij al voldoende dat ik het als minder hinder ervaar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 12:58 |
Dan is het goed ![]() | |
Salatrel | vrijdag 3 juni 2016 @ 13:04 |
is de boel ontruimd ofzo? Krijg de did niet te pakken ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 13:08 |
ja. ![]() | |
b2py | vrijdag 3 juni 2016 @ 13:31 |
Hmm, uiteindelijk kost het vrijgeven nog 50 min..
| |
derLudolf | vrijdag 3 juni 2016 @ 13:35 |
En het opgang komen duurt nog tot na de avondspits? ![]() | |
b2py | vrijdag 3 juni 2016 @ 13:36 |
Lolbroek aan? | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 13:39 |
Dat weet jij na 9 minuten al? ![]() | |
b2py | vrijdag 3 juni 2016 @ 13:40 |
50 minuten na vangen van de boef worden de sporen weer vrijgegeven, of zie ik nu iets over het hoofd? | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 13:47 |
Ik zie Kor de Bromsnor om 13:22 zeggen "NU vrijgeven" b2py begint om 13:31 "duurt blijkbaar nog 50 minuten" Ra ra, wat klopt hier niet? | |
b2py | vrijdag 3 juni 2016 @ 13:52 |
Die nog 50 minuten is van 12:30 naar 13:20, niet dat er extra 50 mij bij komt | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 13:54 |
Ja, en dat was niet de tijd die het vrijgeven kostte, maar het onderzoeken of hij nergens een bom in een prullebak gestopt had. Vind ik nog best vlot trouwens ![]() | |
derLudolf | vrijdag 3 juni 2016 @ 15:00 |
Sinds wanneer is de naam "wifi in de trein" weer verandert in tmobile zoals het in de beginne heette? In ddz7617 is alleen het netwerk tmobile waarvoor je je moet aanmelden (wat overigens niet wil dus zit lekker op 3G) | |
derLudolf | vrijdag 3 juni 2016 @ 15:01 |
Groetjens uit Zutphen by the way | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 15:04 |
Wifi in de trein gebruik ik al heel lang niet meer. Gare gore gure kutzooi, De ergernis die je daar aan oploopt is gewoon serieus levensbekortend. | |
derLudolf | vrijdag 3 juni 2016 @ 15:11 |
Klopt, maar toch kijk je of het toevallig vandaag niet werkt. Van de Vechtdallijn werkt het redelijk moet ik zeggen. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 15:15 |
Nee ![]() Op de Maaslijn hadden ze een paar jaar geleden iets wat geloof ik "MyWay" heette. Eoa portal met wat nieuwsfeeds erop, en dat gaat dan door voor "internet in de trein". Met dan ook nog de uitleg "we blokkeren zo'n beetje elke site die je kunt verzinnen, omdat ANDERS het internet niet meer werkt" ![]() | |
dennistd | vrijdag 3 juni 2016 @ 15:17 |
Volgens mij wel ja ![]() Bij Syntus werkt het nog het beste vind ik, daar heb je ook geen stomme 'ik ga akkoord'-pagina eerst. Wel hebben sommige stellen de laatste tijd geen netwerk, hoewel het nu weer wat beter gaat. | |
derLudolf | vrijdag 3 juni 2016 @ 15:19 |
Breng ook niet ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 3 juni 2016 @ 15:28 |
Sowieso worden publieke wifi netwerken een beetje kansloos. er hoeft er maar 1 te zijn in je coupe die een wifi in de trein hotspot opzet en die ziet zo wat je voor eten besteld vanavond... | |
_JdM_ | vrijdag 3 juni 2016 @ 15:36 |
Ja, snap wel dat je die Thaise dames op die ene site wil je voor jezelf houden? | |
James1988 | vrijdag 3 juni 2016 @ 15:54 |
![]() ![]() | |
derLudolf | vrijdag 3 juni 2016 @ 15:57 |
![]() Moto G3 trouwens? ![]() | |
James1988 | vrijdag 3 juni 2016 @ 15:58 |
Nexus 5. ![]() | |
derLudolf | vrijdag 3 juni 2016 @ 16:03 |
Oh, ook een Android zonder een sausje van een fabrikant dus | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 16:13 |
Ohnoes! Wifi onder de trein! ![]() | |
derLudolf | vrijdag 3 juni 2016 @ 16:24 |
Zelf een hotspot met de naam Wifi in de trein is ook leuk ![]() |