ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 31 mei 2016 18:23 schreef derLudolf het volgende: Had Fles al gemeld dat om 19:55 op Nederland 2 Rail Away wordt uitgezonden?
Rail Away gaat naar het relatief onbekende Isle of Man, gelegen in de Ierse Zee. Het Eiland wordt in het westen geflankeerd door Ierland en in het oosten door Groot-Brittannië.
Wat is dat leuk! Maar eens zien of ik daar een paar dagen kan gaan kijken. ALS ik nog vrij kan krijgen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Waarom eigenlijk niet nu alvast het eerste deel openen, nu de sporen van/naar Houten allemaal zijn aangesloten?
Heeft te maken met bezwaren van bewoners geloof ik, het niet juist afhandelen van procedures etc.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Was al gemeld dat de poortjes in Zwolle maandag en dinsdag dicht zijn? Ik vraag me af hoe dat gaat met die Arriva units want die staan nog steeds op niet gebruiken.
Op woensdag 1 juni 2016 09:04 schreef DeaDLocK2K het volgende: Was al gemeld dat de poortjes in Zwolle maandag en dinsdag dicht zijn? Ik vraag me af hoe dat gaat met die Arriva units want die staan nog steeds op niet gebruiken.
Dat is in Arnhem toch ook zo. NS poortjes dicht en die van Arriva staan open
In Zwitserland wordt vandaag de nieuwe Gotthard-spoortunnel geopend.Met een lengte van 57 kilometer is het de langste tunnel ter wereld.De Zwitsere bevolking stemde in een referendum in 1998 in met de bouw van de tunnel,die zeventien jaar heeft geduurd.
De tunnel moet het goederenvervoer per spoor tussen Noord- en Zuid-Europa stimuleren.Doordat de tunnel vrijwel vlak is en nauwelijks bochten heeft, kunnen passagierstreinen er met 250 kilometer per uur doorheen.
Goederentreinen hebben voldoende aan één locomotief en kunnen aanzienlijk langer zijn dan in de oude tunnel.
Heeft te maken met bezwaren van bewoners geloof ik, het niet juist afhandelen van procedures etc.
Dat was de oorzaak van de vertraging maar dat is allemaal allang afgehandeld. Het is nu simpelweg wachten tot er genoeg infra klaar is, dus ik vraag me af wat de openstelling nu nog in de weg staat.
Dat was de oorzaak van de vertraging maar dat is allemaal allang afgehandeld. Het is nu simpelweg wachten tot er genoeg infra klaar is, dus ik vraag me af wat de openstelling nu nog in de weg staat.
Gebrek aan infra
Edit: alhoewel, richting Houten zou het prima kunnen. Driebergen heeft nog geen aangesloten perrons
De NS kaartautomaat wees me er gisteren op dat ik ook met muntgeld mijn OV-chipkaart kan opladen. Kun je dan onbeperkt je losse pingels erin mikken, of zit hier een limiet aan? Kan er zo gauw niets over vinden bij de NS zelf. Vond wel dit: KLB / Maximum muntgeld NS-automaat, maar dat is het enige linkje waar ik iets kan vinden over een dergelijk limiet. Bij de online NS kaartautomaat-demo kun je volgens het scherm zelfs ¤50,- aan muntgeld storten, dus hij moet wel wat lusten als je dat met andere munten dan ¤2-munten zou mogen doen. En consumeert 'ie ook 1, 2 en 5 eurocent-muntjes?
Best geinige feature natuurlijk maar de meerwaarde ontgaat mij alleen
Blijft toch wel een aparte discussie. NS moet alle data openbaar maken, maar Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion geven zelfs nog niet eens de actuele materieelsamenstelling door. Doe dan óf voor iedereen alles, óf voor iedereen niets.
Hoe bedoel je? Het is toch belachelijk dat er zo'n discussie is over die data? Al helemaal als NS aangeeft dat de data in de toekomst weer terug komt.
De ene vervoerder moet de data per se (vinden ze) beschikbaar stellen, terwijl de andere vervoerders überhaupt geen data aanleveren. Ga dan eerst bij de andere vervoerders regelen dat die ook actuele samenstellingen door gaan geven en dan pas kan je praten over extraatjes als de werkelijk actuele positie van de treinen. Los er van of dat nou NS, Arriva, Veolia of welke andere vervoerder ook is.
Op woensdag 1 juni 2016 11:54 schreef MTL het volgende: Hoe bedoel je? Het is toch belachelijk dat er zo'n discussie is over die data? Al helemaal als NS aangeeft dat de data in de toekomst weer terug komt.
Als toekomst ongedefinieerd is heb je daar als Stichting OpenGeo/NDOV loket niets aan. Het blijf natuurlijk vreemd dat een feed gestopt wordt die eerst wel beschikbaar gesteld werd, zonder duidelijk aan te geven waarom er mee gestopt wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op woensdag 1 juni 2016 11:54 schreef MTL het volgende: Hoe bedoel je? Het is toch belachelijk dat er zo'n discussie is over die data? Al helemaal als NS aangeeft dat de data in de toekomst weer terug komt.
De ene vervoerder moet de data per se (vinden ze) beschikbaar stellen, terwijl de andere vervoerders überhaupt geen data aanleveren. Ga dan eerst bij de andere vervoerders regelen dat die ook actuele samenstellingen door gaan geven en dan pas kan je praten over extraatjes als de werkelijk actuele positie van de treinen. Los er van of dat nou NS, Arriva, Veolia of welke andere vervoerder ook is.
Het vingertje wijzen naar elkaar "Als hij het niet doet dan doe ik het ook niet" is funest in een wereld als deze. Je hebt altijd pioniers nodig zoals bijvoorbeeld Tesla. Geen enkele autofabrikant dacht erover na om volledige batterij elektrische auto's te maken en nu Tesla een groot succes is komen er meer Zie hier. Zo werkt het ook met dit soort informatie. Blijkbaar is de gehele sector helaas te beroerd om dit soort data uit zichzelf te delen, dan wordt het bedrijf maar verplicht gesteld. De rest volgt als makke lammetjes als blijkt dat er veel vraag naar is en jij kan flink profiteren door het te pionieren.
Je kan als bedrijf ook een voorbeeld zijn in plaats van altijd je kont tegen de krib te gooien.
SNCF investeert in de Hyperloop, om maar wat te noemen. Voor de NS alleen is het vermoedelijk niet zo interessant maar wellicht om als consortium met SNCF/NMBS er iets mee te doen. Ook snap ik niet dat ze zich niet manifesteren met über als voor- en natransport wat ze nu succesvol zelf hebben gelanceerd met de OV-Fiets.
Blijft toch wel een aparte discussie. NS moet alle data openbaar maken, maar Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion geven zelfs nog niet eens de actuele materieelsamenstelling door. Doe dan óf voor iedereen alles, óf voor iedereen niets.
Arriva was anders de eerste vervoerder die al jaren geleden posities deelde en dat nog steeds doet inclusief voertuignummer (van het eerste treinstel that is). Veolia is over een half jaar ter ziele en Syntus is jammer.
Overigens was die NS feed die er was ook verschrikkelijk onofficieel en omdat er een HC op twitter perongeluk een site had gelinkt waardoor er mensen achter die feed kwamen. Die feed was onderdeel van het passagiertel-project (COGNOS) was al jaren te ziele is gegaan. Ondertussen is die feed verder ontwikkeld maar wil NS pas toegang geven na een lang bureaucratisch proces en ontwikkelrproces onder andere zodat de toegang alleen maar loopt volgens de NDOV keten die ze zelf bedacht hebben. NS weigert namelijk om aan beide NDOV loketten te leveren en alleen dat aan haar dochterbedrijf 9292 (40% eigendom + 4 miljoen euro contributie per jaar) door te laten sturen aan het ander loket, terwijl het 9292NDOVloket zelf vermoedelijk maar 1 afnemer heeft: 9292 zelf. Het is een constructie waar alleen 9292 blij van wordt omdat het hun monopolie enigzins in stand houdt maar technisch is het shit (9292 ligt weer eens plat door een DDoS en niemand heeft meer reisinformatie spoor). Voordat je door zo'n bureaucratisch proces bent is het zo weer een anderhalf jaar tijd en geld verkwanselen terwijl NS maar 2 accountjes hoeft aan te maken en beide loketten hun eigen distributie kunnen op zetten in een periode van 2 dagen.
De NS kaartautomaat wees me er gisteren op dat ik ook met muntgeld mijn OV-chipkaart kan opladen. Kun je dan onbeperkt je losse pingels erin mikken, of zit hier een limiet aan? Kan er zo gauw niets over vinden bij de NS zelf. Vond wel dit: KLB / Maximum muntgeld NS-automaat, maar dat is het enige linkje waar ik iets kan vinden over een dergelijk limiet. Bij de online NS kaartautomaat-demo kun je volgens het scherm zelfs ¤50,- aan muntgeld storten, dus hij moet wel wat lusten als je dat met andere munten dan ¤2-munten zou mogen doen. En consumeert 'ie ook 1, 2 en 5 eurocent-muntjes?
Hoeveel muntstukken de beperking is weet ik niet, maar ik dacht ooit eens zo makkelijk van mijn kleine kutmuntjes af te komen en na een tijdje donderde alles er weer uit. Maar als je volgens die demo ¤50.- erin kunt tyfen moet-ie toch zeker 25 muntstukken kunnen slikken. 1, 2 en 5 cent lusten ze niet, als je bijvoorbeeld ¤5.66 wil opladen (bij aanvullen tot x kun je dat soort bedragen krijgen) wordt het afgerond op 10 cent naar beneden.
[ Bericht 2% gewijzigd door Prins_Pils op 01-06-2016 12:36:09 ]
Nee joh. In Groningen denken ze dat ze een kopstation hebben. Maar ze rijden er nog met de paardenkar. En paarden hebben een hoofd. Dus is het Hoofdstation geworden .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Arriva was anders de eerste vervoerder die al jaren geleden posities deelde en dat nog steeds doet inclusief voertuignummer (van het eerste treinstel that is). Veolia is over een half jaar ter ziele en Syntus is jammer.
Overigens was die NS feed die er was ook verschrikkelijk onofficieel en omdat er een HC op twitter perongeluk een site had gelinkt waardoor er mensen achter die feed kwamen. Die feed was onderdeel van het passagiertel-project (COGNOS) was al jaren te ziele is gegaan. Ondertussen is die feed verder ontwikkeld maar wil NS pas toegang geven na een lang bureaucratisch proces en ontwikkelrproces onder andere zodat de toegang alleen maar loopt volgens de NDOV keten die ze zelf bedacht hebben. NS weigert namelijk om aan beide NDOV loketten te leveren en alleen dat aan haar dochterbedrijf 9292 (40% eigendom + 4 miljoen euro contributie per jaar) door te laten sturen aan het ander loket, terwijl het 9292NDOVloket zelf vermoedelijk maar 1 afnemer heeft: 9292 zelf. Het is een constructie waar alleen 9292 blij van wordt omdat het hun monopolie enigzins in stand houdt maar technisch is het shit (9292 ligt weer eens plat door een DDoS en niemand heeft meer reisinformatie spoor). Voordat je door zo'n bureaucratisch proces bent is het zo weer een anderhalf jaar tijd en geld verkwanselen terwijl NS maar 2 accountjes hoeft aan te maken en beide loketten hun eigen distributie kunnen op zetten in een periode van 2 dagen.
Valt er bij Syntus ook niet wat met omloopnummer te doen? In de treinen zit namelijk hetzelfde (EBS)-systeem dat ook de bussen gebruiken, en daarin wordt ook een omloopnummer ingevoerd. En op bijvoorbeeld ovzoeker.nl kun je tegenwoordig ook op omloopnummer een bus opzoeken, dan zou het ook met treinen moeten kunnen lijkt me.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Valt er bij Syntus ook niet wat met omloopnummer te doen? In de treinen zit namelijk hetzelfde (EBS)-systeem dat ook de bussen gebruiken, en daarin wordt ook een omloopnummer ingevoerd. En op bijvoorbeeld ovzoeker.nl kun je tegenwoordig ook op omloopnummer een bus opzoeken, dan zou het ook met treinen moeten kunnen lijkt me.
Nope, dat heeft daar nies mee te maken, met omloopnummer zoek je op bericht maar dan met ander nummer. Ik denk dat Syntus bewust/onbewust de posities van treinen niet publiceert, ze staan ook niet in de geplande dienstregeling (KV1) itt Arriva. In principe hoeven ze dit ook niet te doen gezien reisinfo al via NS gaat. Maar heb liever eerst dat ze wat doen aan de soms slechte kwaliteit van de voorspellingen voor bus (spookvertragingen, of dat het het hele wagenpark op een halte blijft stilstaan, halteposities die plots van een compleet andere lijn/regio komen). HTM/RET hebben dit soort dingen niet ondanks dat ze hetzelfde EBS gebruiken van INIT.
[ Bericht 1% gewijzigd door somoht op 01-06-2016 13:59:33 ]
Nee joh. In Groningen denken ze dat ze een kopstation hebben. Maar ze rijden er nog met de paardenkar. En paarden hebben een hoofd. Dus is het Hoofdstation geworden .
Groningen HS. Den Haag Hoofdstation. Nee, wacht. He?
Op woensdag 1 juni 2016 12:58 schreef James1988 het volgende: Ik wou net zeggen, Thalys naar Châtelet-les-Halles. Ik denk dat dat nog best zou kunnen, of is de RER kleiner van profiel dan normaalspoor?
Dat weet ik niet, waar zou je dat kunnen vinden?
Wel op de Sporen van de RER D trouwens in verband met de stroomvoorziening
Wat liggen al die stations kan bij elkaar Dacht dat Gare Nord en Lyon helemaal aan de andere kant van de stad lagen, maar dat valt best mee volgens mij
Wat liggen al die stations kan bij elkaar Dacht dat Gare Nord en Lyon helemaal aan de andere kant van de stad lagen, maar dat valt best mee volgens mij
Je kan het makkelijk binnen een uurtje lopen. Het is in ieder geval dichter bij elkaar dan Amsterdam Centraal en Amsterdam Zuid.
Wat liggen al die stations kan bij elkaar Dacht dat Gare Nord en Lyon helemaal aan de andere kant van de stad lagen, maar dat valt best mee volgens mij
Afgelopen zondag kreeg ik bij de balie van Utrecht Centraal "Oei, maar een uur om van Gare de Lyon naar Nord ge komen. Oh, jullie zijn jong, dat haal je wel..."
Afgelopen zondag kreeg ik bij de balie van Utrecht Centraal "Oei, maar een uur om van Gare de Lyon naar Nord ge komen. Oh, jullie zijn jong, dat haal je wel..."
SNCF verkoopt verbindingen met overstap van 52 minuten, met de RER D dat wel. Ik vind t wel wat krap. Vriendin Duck heeft t in 32 minuten gedaan met de RER D, maar toen ging alles vlekkeloos...
Blijft toch wel een aparte discussie. NS moet alle data openbaar maken, maar Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion geven zelfs nog niet eens de actuele materieelsamenstelling door. Doe dan óf voor iedereen alles, óf voor iedereen niets.
De Tweede Kamer is via IenM natuurlijk opdrachtgever van NS en kan het daarom afdwingen. De andere vervoerders kan door de Kamer alleen vriendelijk verzocht worden. De andere opdrachtgevers staan aan de lat om Arriva enz aan te spreken.
Het gaat zo te zien best aardig met de Benelux, ondanks dat het i6 en i10 niet meer mag rijden. Slechts een paar opgeheven treinen vandaag en volgens Somda komt morgen stam 11 beschikbaar en snel daarna een twaalfde stam, waardoor de problemen vrijwel opgelost zijn, aangezien er 10 omlopen zijn.
Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.
Afl.:Zwitserland,Lugano Een vleugje Italiaanse 'dolce vita' gecombineerd met Zwitserse precisie. Zo wordt het leven in het Italiaans sprekende kanton Tessin in Zwitserland gekenmerkt.
Met de kabelspoorweg (funicolare) gaat het vanaf de voet van de Monte Bré naar het dorpje Bré bovenop die berg.Het uitzicht over stad,meer en bergen laat meteen zien waarom de Zwitsers ruim 100 jaar geleden deze baan aanlegden.
Op woensdag 1 juni 2016 17:52 schreef Peterselieman het volgende: Het gaat zo te zien best aardig met de Benelux, ondanks dat het i6 en i10 niet meer mag rijden. Slechts een paar opgeheven treinen vandaag en volgens Somda komt morgen stam 11 beschikbaar en snel daarna een twaalfde stam, waardoor de problemen vrijwel opgelost zijn, aangezien er 10 omlopen zijn.
Ofwel, eigenlijk was heel die I6/I10-oefening niet nodig als NS de renovatie iets anders had gepland? Of zie ik dat verkeerd?
De Benelux gaat hoogstwaarschijnlijk toch niet vanaf december via de HSL...
Ofwel, eigenlijk was heel die I6/I10-oefening niet nodig als NS de renovatie iets anders had gepland? Of zie ik dat verkeerd?
De Benelux gaat hoogstwaarschijnlijk toch niet vanaf december via de HSL...
Het was wel degelijk nodig om alle werkzaamheden op tijd uit te kunnen voeren. De stammen die nu ingezet worden zijn bedoeld voor de HSL in combinatie met mat voor de Benelux dat nog gereviseerd moet worden. Alles moet voor december gereed zijn.
De planning komt door de actie wel wat in de knel, want je wilt alles zo snel mogelijk in revisie hebben en dat kan nu eenmaal makkelijker als je meer mat aan de dienst onttrokken hebt.
Daarnaast loopt nog een parallel traject waarvoor minimaal een stam aan de dienst onttrokken moet worden en dat is dat ICRm volwielen krijgt. Dat zal gaan gebeuren in Onnen, waarbij je per set toch ook weer moet rekenen op een week niet inzetbaar zijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 1 juni 2016 23:37 schreef dennistd het volgende: Ziet er goed uit Was de bestelling voor een treinstel dat 250km/h kan rijden in Nederland en België nu maar de deur uitgegaan
Dat kan nog steeds, maar niet met deze vervoerder(s).
Op woensdag 1 juni 2016 23:27 schreef derLudolf het volgende: Hoe zit dat eigenlijk met van de chartertreinen die ook wel es met Belgische i-rijtuigen worden gereden? Mogen die nog wel?
Voorlopig niet, al vermoed ik dat het verbod van het ILT alleen betrekking heeft op rijtuigen i6 en niet op i10
Op woensdag 1 juni 2016 23:46 schreef dennistd het volgende: De Austria Expres heeft de hele winter met I6Bc-rijtuigen gereden. Mag dat dan ook niet meer komend seizoen?
1)tafelkleedjes 2)kan rijden in sneeuw! 3)Ze gebruiken echt materiaal
aanschaffen dat ding zou ik zeggen NS Hispeed!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bestaat ook al niet meer. Net als "Fyra". Allemaal "te besmette namen"
Weet ik veel, wat boeit mij dat hoe ze hun rotzooi marketen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...