abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:24:01 #1
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162652572


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:24:40 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162652584
Voor straf geen andere TT en geen nieuwe frontseinen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:27:00 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162652655
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:23 schreef derLudolf het volgende:
Had Fles al gemeld dat om 19:55 op Nederland 2 Rail Away wordt uitgezonden?

Rail Away gaat naar het relatief onbekende Isle of Man, gelegen in de Ierse Zee. Het Eiland wordt in het westen geflankeerd door Ierland en in het oosten door Groot-Brittannië.
Wat is dat leuk! Maar eens zien of ik daar een paar dagen kan gaan kijken. ALS ik nog vrij kan krijgen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:27:32 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162652674
Wat een lelijke kuttrein in de OP :6
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:28:19 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162652692
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:27 schreef James1988 het volgende:
Wat een lelijke kuttrein in de OP :6
Ken me geen zak sgele :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 20:31:01 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162652767
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor straf geen andere TT en geen nieuwe frontseinen.
Ik heb b2py gezegd dat hij de nieuwe mocht doen aangezien hij nummer 301 was.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 20:32:01 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162652792
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is dat leuk! Maar eens zien of ik daar een paar dagen kan gaan kijken. ALS ik nog vrij kan krijgen :')
Ik heb het journaal gekeken. Geen Dionne Stax dus was kut
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162652830
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb b2py gezegd dat hij de nieuwe mocht doen aangezien hij nummer 301 was.
Was ik 301? Ik zie melding pas nu (20:34, want zonder tijd is het verboten) en zat mobiel, dan is openen sowieso niet zo handig :P
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 20:38:46 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162652968
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Was ik 301? Ik zie melding pas nu (20:34, want zonder tijd is het verboten) en zat mobiel, dan is openen sowieso niet zo handig :P
Even desktopversie openen dan gaat het goed.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:23:28 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162656397
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb het journaal gekeken. Geen Dionne Stax dus was kut
Nou dat heb je met 2 seconden ook wel gezien :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 31 mei 2016 @ 23:45:20 #11
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_162658763
Ik heb het laatste stukje van het vorige topic niet meer gelezen dus hopelijk niet dubbel

Station Vaartsche Rijn wordt 22 augustus in gebruik genomen

https://www.duic.nl/algemeen/station-vaartsche-rijn-22-augustus/

http://www.rtvutrecht.nl/(...)2-augustus-open.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 1 juni 2016 @ 00:32:03 #12
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_162659689
Helaas, dubbel! ;)

Waarom eigenlijk niet nu alvast het eerste deel openen, nu de sporen van/naar Houten allemaal zijn aangesloten?
  woensdag 1 juni 2016 @ 06:22:59 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_162661117
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 00:32 schreef ReisT het volgende:
Helaas, dubbel! ;)

Waarom eigenlijk niet nu alvast het eerste deel openen, nu de sporen van/naar Houten allemaal zijn aangesloten?
Heeft te maken met bezwaren van bewoners geloof ik, het niet juist afhandelen van procedures etc.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_162661643
Interview met Truze Lodder die vandaag stopt als President-commissaris van de NS en met pensioen gaat. http://www.nrc.nl/next/20(...)s-waterkraan-1624998
pi_162661978
Was al gemeld dat de poortjes in Zwolle maandag en dinsdag dicht zijn? Ik vraag me af hoe dat gaat met die Arriva units want die staan nog steeds op niet gebruiken.
Bier.
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 09:16:39 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162662108
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Was al gemeld dat de poortjes in Zwolle maandag en dinsdag dicht zijn? Ik vraag me af hoe dat gaat met die Arriva units want die staan nog steeds op niet gebruiken.
Dat is in Arnhem toch ook zo. NS poortjes dicht en die van Arriva staan open :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 09:17:37 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162662120
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)pnieuw-oude-trein-op

Er komt nog een extra 2400 op het spoor :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162662283
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:30 schreef b2py het volgende:
Interview met Truze Lodder die vandaag stopt als President-commissaris van de NS en met pensioen gaat. http://www.nrc.nl/next/20(...)s-waterkraan-1624998
En uit dat interview: NS wil bestuursmodel ingrijpend wijzigen

De eerste grappen over scherper sturen kwamen al voorbij :D
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 09:47:27 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162662462
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:17 schreef derLudolf het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)pnieuw-oude-trein-op

Er komt nog een extra 2400 op het spoor :)
Jup. Staat nu in Haarlem, zoals al in een vorig topic gemeld. Is hij niet de mich van Somda die eerder reed voor Veolia en HSL?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162662765
Nee, dat is iemand anders.
pi_162663000
nee joh, die is stokoud

30 ;(
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 10:25:17 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162663122
ah, duidelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162663789
NS stopt doorgave actuele treinposities

Best geinige feature natuurlijk maar de meerwaarde ontgaat mij alleen
pi_162663848
zo weten de reserves waar ze heen moeten rijden om een gestrande trein op te halen
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:17:23 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162664256
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:57 schreef b2py het volgende:
NS stopt doorgave actuele treinposities

Best geinige feature natuurlijk maar de meerwaarde ontgaat mij alleen
Zal wel weer bedrijfskritisch gevoelige informatie heten. ALsof NS sowieso weet wat "informatie" is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:18:03 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162664277
In Vrolijk Nieuws:

quote:
In Zwitserland wordt vandaag de
nieuwe Gotthard-spoortunnel geopend.Met
een lengte van 57 kilometer is het de
langste tunnel ter wereld.De Zwitsere
bevolking stemde in een referendum in
1998 in met de bouw van de tunnel,die
zeventien jaar heeft geduurd.

De tunnel moet het goederenvervoer per
spoor tussen Noord- en Zuid-Europa
stimuleren.Doordat de tunnel vrijwel
vlak is en nauwelijks bochten heeft,
kunnen passagierstreinen er met 250
kilometer per uur doorheen.

Goederentreinen hebben voldoende aan
één locomotief en kunnen aanzienlijk
langer zijn dan in de oude tunnel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:22:00 #27
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_162664352
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 06:22 schreef bork het volgende:

[..]

Heeft te maken met bezwaren van bewoners geloof ik, het niet juist afhandelen van procedures etc.
Dat was de oorzaak van de vertraging maar dat is allemaal allang afgehandeld.
Het is nu simpelweg wachten tot er genoeg infra klaar is, dus ik vraag me af wat de openstelling nu nog in de weg staat.
pi_162664381
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:22 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat was de oorzaak van de vertraging maar dat is allemaal allang afgehandeld.
Het is nu simpelweg wachten tot er genoeg infra klaar is, dus ik vraag me af wat de openstelling nu nog in de weg staat.
Gebrek aan infra

Edit: alhoewel, richting Houten zou het prima kunnen. Driebergen heeft nog geen aangesloten perrons
pi_162664529
Goede morgen,

De NS kaartautomaat wees me er gisteren op dat ik ook met muntgeld mijn OV-chipkaart kan opladen. Kun je dan onbeperkt je losse pingels erin mikken, of zit hier een limiet aan? Kan er zo gauw niets over vinden bij de NS zelf. Vond wel dit: KLB / Maximum muntgeld NS-automaat, maar dat is het enige linkje waar ik iets kan vinden over een dergelijk limiet. Bij de online NS kaartautomaat-demo kun je volgens het scherm zelfs ¤50,- aan muntgeld storten, dus hij moet wel wat lusten als je dat met andere munten dan ¤2-munten zou mogen doen. En consumeert 'ie ook 1, 2 en 5 eurocent-muntjes?
Get stoned
pi_162664880
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:57 schreef b2py het volgende:
NS stopt doorgave actuele treinposities

Best geinige feature natuurlijk maar de meerwaarde ontgaat mij alleen
Blijft toch wel een aparte discussie. NS moet alle data openbaar maken, maar Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion geven zelfs nog niet eens de actuele materieelsamenstelling door. Doe dan óf voor iedereen alles, óf voor iedereen niets.
pi_162665077
Nouja, dat is ook wel een beetje een kansloze stellingname.
pi_162665268
Hoe bedoel je? Het is toch belachelijk dat er zo'n discussie is over die data? Al helemaal als NS aangeeft dat de data in de toekomst weer terug komt.

De ene vervoerder moet de data per se (vinden ze) beschikbaar stellen, terwijl de andere vervoerders überhaupt geen data aanleveren. Ga dan eerst bij de andere vervoerders regelen dat die ook actuele samenstellingen door gaan geven en dan pas kan je praten over extraatjes als de werkelijk actuele positie van de treinen.
Los er van of dat nou NS, Arriva, Veolia of welke andere vervoerder ook is.
pi_162665420
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:54 schreef MTL het volgende:
Hoe bedoel je? Het is toch belachelijk dat er zo'n discussie is over die data? Al helemaal als NS aangeeft dat de data in de toekomst weer terug komt.

Als toekomst ongedefinieerd is heb je daar als Stichting OpenGeo/NDOV loket niets aan. Het blijf natuurlijk vreemd dat een feed gestopt wordt die eerst wel beschikbaar gesteld werd, zonder duidelijk aan te geven waarom er mee gestopt wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_162665425
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:54 schreef MTL het volgende:
Hoe bedoel je? Het is toch belachelijk dat er zo'n discussie is over die data? Al helemaal als NS aangeeft dat de data in de toekomst weer terug komt.

De ene vervoerder moet de data per se (vinden ze) beschikbaar stellen, terwijl de andere vervoerders überhaupt geen data aanleveren. Ga dan eerst bij de andere vervoerders regelen dat die ook actuele samenstellingen door gaan geven en dan pas kan je praten over extraatjes als de werkelijk actuele positie van de treinen.
Los er van of dat nou NS, Arriva, Veolia of welke andere vervoerder ook is.
Het vingertje wijzen naar elkaar "Als hij het niet doet dan doe ik het ook niet" is funest in een wereld als deze. Je hebt altijd pioniers nodig zoals bijvoorbeeld Tesla. Geen enkele autofabrikant dacht erover na om volledige batterij elektrische auto's te maken en nu Tesla een groot succes is komen er meer Zie hier. Zo werkt het ook met dit soort informatie. Blijkbaar is de gehele sector helaas te beroerd om dit soort data uit zichzelf te delen, dan wordt het bedrijf maar verplicht gesteld. De rest volgt als makke lammetjes als blijkt dat er veel vraag naar is en jij kan flink profiteren door het te pionieren.

Je kan als bedrijf ook een voorbeeld zijn in plaats van altijd je kont tegen de krib te gooien.
pi_162665566
SNCF investeert in de Hyperloop, om maar wat te noemen. Voor de NS alleen is het vermoedelijk niet zo interessant maar wellicht om als consortium met SNCF/NMBS er iets mee te doen. Ook snap ik niet dat ze zich niet manifesteren met über als voor- en natransport wat ze nu succesvol zelf hebben gelanceerd met de OV-Fiets.
pi_162665635
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:42 schreef MTL het volgende:

[..]

Blijft toch wel een aparte discussie. NS moet alle data openbaar maken, maar Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion geven zelfs nog niet eens de actuele materieelsamenstelling door. Doe dan óf voor iedereen alles, óf voor iedereen niets.
Arriva was anders de eerste vervoerder die al jaren geleden posities deelde en dat nog steeds doet inclusief voertuignummer (van het eerste treinstel that is). Veolia is over een half jaar ter ziele en Syntus is jammer.

Overigens was die NS feed die er was ook verschrikkelijk onofficieel en omdat er een HC op twitter perongeluk een site had gelinkt waardoor er mensen achter die feed kwamen. Die feed was onderdeel van het passagiertel-project (COGNOS) was al jaren te ziele is gegaan.
Ondertussen is die feed verder ontwikkeld maar wil NS pas toegang geven na een lang bureaucratisch proces en ontwikkelrproces onder andere zodat de toegang alleen maar loopt volgens de NDOV keten die ze zelf bedacht hebben.
NS weigert namelijk om aan beide NDOV loketten te leveren en alleen dat aan haar dochterbedrijf 9292 (40% eigendom + 4 miljoen euro contributie per jaar) door te laten sturen aan het ander loket, terwijl het 9292NDOVloket zelf vermoedelijk maar 1 afnemer heeft: 9292 zelf.
Het is een constructie waar alleen 9292 blij van wordt omdat het hun monopolie enigzins in stand houdt maar technisch is het shit (9292 ligt weer eens plat door een DDoS en niemand heeft meer reisinformatie spoor). Voordat je door zo'n bureaucratisch proces bent is het zo weer een anderhalf jaar tijd en geld verkwanselen terwijl NS maar 2 accountjes hoeft aan te maken en beide loketten hun eigen distributie kunnen op zetten in een periode van 2 dagen.
pi_162665637
Live meekijken met de opening van de Gotthard Basis Tunnel (Let op, Duits)

pi_162665958


Daar gaan ze
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:21:24 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162665966
Serieus, op de website van NS Internationaal bestaat Parijs Centraal _O-
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:23:10 #41
67174 Dos37
Come on Twente
pi_162666003
Moet die verlengde spoorbak in Almelo zondag ook klaar zijn? Ik liep er vanochtend langs en dan hebben ze nog wel wat werk te doen deze week. :P
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:28:03 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162666127
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:09 schreef b2py het volgende:
Live meekijken met de opening van de Gotthard Basis Tunnel (Let op, Duits)

Net een schoolreisje voor mongoltjes. Allemaal een rood koordje met je naam om je nek :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:29:27 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162666175
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Serieus, op de website van NS Internationaal bestaat Parijs Centraal _O-
Die hebben gewoon echt geen idee he :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:30:15 #44
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_162666198
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:28 schreef Hinder het volgende:
Goede morgen,

De NS kaartautomaat wees me er gisteren op dat ik ook met muntgeld mijn OV-chipkaart kan opladen. Kun je dan onbeperkt je losse pingels erin mikken, of zit hier een limiet aan? Kan er zo gauw niets over vinden bij de NS zelf. Vond wel dit: KLB / Maximum muntgeld NS-automaat, maar dat is het enige linkje waar ik iets kan vinden over een dergelijk limiet. Bij de online NS kaartautomaat-demo kun je volgens het scherm zelfs ¤50,- aan muntgeld storten, dus hij moet wel wat lusten als je dat met andere munten dan ¤2-munten zou mogen doen. En consumeert 'ie ook 1, 2 en 5 eurocent-muntjes?
Hoeveel muntstukken de beperking is weet ik niet, maar ik dacht ooit eens zo makkelijk van mijn kleine kutmuntjes af te komen en na een tijdje donderde alles er weer uit. Maar als je volgens die demo ¤50.- erin kunt tyfen moet-ie toch zeker 25 muntstukken kunnen slikken.
1, 2 en 5 cent lusten ze niet, als je bijvoorbeeld ¤5.66 wil opladen (bij aanvullen tot x kun je dat soort bedragen krijgen) wordt het afgerond op 10 cent naar beneden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Prins_Pils op 01-06-2016 12:36:09 ]
doei
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:50:45 #45
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162666847
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die hebben gewoon echt geen idee he :')
Parijs Centraal bestaat niet, ja of je moet Chatelet les Halles als zodanig beschouwen, maar dan nog...
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:58:24 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162667036
Ik wou net zeggen, Thalys naar Châtelet-les-Halles. Ik denk dat dat nog best zou kunnen, of is de RER kleiner van profiel dan normaalspoor?
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:04:38 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162667181
Hebben ze ook een Luik Centraal?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:12:42 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162667345
Wel een Londen Centraal :Y

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 13:17:46 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162667454
En Groningen centraal?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162667485
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:48 schreef b2py het volgende:
Nouja, dat is ook wel een beetje een kansloze stellingname.
Natuurlijk niet, het wordt tenslotte ook allemaal met belastinggeld gefinancierd.
Bier.
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:32:51 #51
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_162667764
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:17 schreef derLudolf het volgende:
En Groningen centraal?
Nee joh. In Groningen denken ze dat ze een kopstation hebben. Maar ze rijden er nog met de paardenkar. En paarden hebben een hoofd. Dus is het Hoofdstation geworden :Y.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Sport woensdag 1 juni 2016 @ 13:33:41 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_162667777
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:09 schreef somoht het volgende:

[..]

Arriva was anders de eerste vervoerder die al jaren geleden posities deelde en dat nog steeds doet inclusief voertuignummer (van het eerste treinstel that is). Veolia is over een half jaar ter ziele en Syntus is jammer.

Overigens was die NS feed die er was ook verschrikkelijk onofficieel en omdat er een HC op twitter perongeluk een site had gelinkt waardoor er mensen achter die feed kwamen. Die feed was onderdeel van het passagiertel-project (COGNOS) was al jaren te ziele is gegaan.
Ondertussen is die feed verder ontwikkeld maar wil NS pas toegang geven na een lang bureaucratisch proces en ontwikkelrproces onder andere zodat de toegang alleen maar loopt volgens de NDOV keten die ze zelf bedacht hebben.
NS weigert namelijk om aan beide NDOV loketten te leveren en alleen dat aan haar dochterbedrijf 9292 (40% eigendom + 4 miljoen euro contributie per jaar) door te laten sturen aan het ander loket, terwijl het 9292NDOVloket zelf vermoedelijk maar 1 afnemer heeft: 9292 zelf.
Het is een constructie waar alleen 9292 blij van wordt omdat het hun monopolie enigzins in stand houdt maar technisch is het shit (9292 ligt weer eens plat door een DDoS en niemand heeft meer reisinformatie spoor). Voordat je door zo'n bureaucratisch proces bent is het zo weer een anderhalf jaar tijd en geld verkwanselen terwijl NS maar 2 accountjes hoeft aan te maken en beide loketten hun eigen distributie kunnen op zetten in een periode van 2 dagen.
Valt er bij Syntus ook niet wat met omloopnummer te doen? In de treinen zit namelijk hetzelfde (EBS)-systeem dat ook de bussen gebruiken, en daarin wordt ook een omloopnummer ingevoerd. En op bijvoorbeeld ovzoeker.nl kun je tegenwoordig ook op omloopnummer een bus opzoeken, dan zou het ook met treinen moeten kunnen lijkt me.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_162668208
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Valt er bij Syntus ook niet wat met omloopnummer te doen? In de treinen zit namelijk hetzelfde (EBS)-systeem dat ook de bussen gebruiken, en daarin wordt ook een omloopnummer ingevoerd. En op bijvoorbeeld ovzoeker.nl kun je tegenwoordig ook op omloopnummer een bus opzoeken, dan zou het ook met treinen moeten kunnen lijkt me.
Nope, dat heeft daar nies mee te maken, met omloopnummer zoek je op bericht maar dan met ander nummer. Ik denk dat Syntus bewust/onbewust de posities van treinen niet publiceert, ze staan ook niet in de geplande dienstregeling (KV1) itt Arriva. In principe hoeven ze dit ook niet te doen gezien reisinfo al via NS gaat.
Maar heb liever eerst dat ze wat doen aan de soms slechte kwaliteit van de voorspellingen voor bus (spookvertragingen, of dat het het hele wagenpark op een halte blijft stilstaan, halteposities die plots van een compleet andere lijn/regio komen). HTM/RET hebben dit soort dingen niet ondanks dat ze hetzelfde EBS gebruiken van INIT.

[ Bericht 1% gewijzigd door somoht op 01-06-2016 13:59:33 ]
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:00:41 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162668315
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:32 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee joh. In Groningen denken ze dat ze een kopstation hebben. Maar ze rijden er nog met de paardenkar. En paarden hebben een hoofd. Dus is het Hoofdstation geworden :Y.
Groningen HS. Den Haag Hoofdstation. Nee, wacht. He? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:03:13 #55
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162668369
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:58 schreef James1988 het volgende:
Ik wou net zeggen, Thalys naar Châtelet-les-Halles. Ik denk dat dat nog best zou kunnen, of is de RER kleiner van profiel dan normaalspoor?
Dat weet ik niet, waar zou je dat kunnen vinden?

Wel op de Sporen van de RER D trouwens in verband met de stroomvoorziening

zie hier

http://carto.metro.free.fr/documents/CartoRerIdf.v2.6.pdf

http://carto.metro.free.fr/documents/CartoRerIdf.v2.6.png
pi_162668427
Kan je die afbeelding als link invoegen, my god wat een ding
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:07:58 #57
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162668471
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:06 schreef b2py het volgende:
Kan je die afbeelding als link invoegen, my god wat een ding
Sorry..
pi_162668517
Thanks \O/
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 14:17:07 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162668631
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, waar zou je dat kunnen vinden?

Wel op de Sporen van de RER D trouwens in verband met de stroomvoorziening

zie hier

http://carto.metro.free.fr/documents/CartoRerIdf.v2.6.pdf

http://carto.metro.free.fr/documents/CartoRerIdf.v2.6.png
Wat liggen al die stations kan bij elkaar :o Dacht dat Gare Nord en Lyon helemaal aan de andere kant van de stad lagen, maar dat valt best mee volgens mij
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:21:44 #60
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_162668713
quote:
11s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat liggen al die stations kan bij elkaar :o Dacht dat Gare Nord en Lyon helemaal aan de andere kant van de stad lagen, maar dat valt best mee volgens mij
Je kan het makkelijk binnen een uurtje lopen. Het is in ieder geval dichter bij elkaar dan Amsterdam Centraal en Amsterdam Zuid.
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:21:53 #61
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162668717
quote:
11s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat liggen al die stations kan bij elkaar :o Dacht dat Gare Nord en Lyon helemaal aan de andere kant van de stad lagen, maar dat valt best mee volgens mij
Het is maar 1 uur lopen....
pi_162668878
Ik zou het niet graag willen lopen maar dat terzijde :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 14:46:55 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162669215
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:29 schreef b2py het volgende:
Ik zou het niet graag willen lopen maar dat terzijde :P
ah, gewoon met de sleepkoffer door Parijs _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162670114
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ah, gewoon met de sleepkoffer door Parijs _O_
Afgelopen zondag kreeg ik bij de balie van Utrecht Centraal "Oei, maar een uur om van Gare de Lyon naar Nord ge komen. Oh, jullie zijn jong, dat haal je wel..." :')
Bij twijfel: gebruik beton.
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:49:44 #65
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162670722
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:24 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Afgelopen zondag kreeg ik bij de balie van Utrecht Centraal "Oei, maar een uur om van Gare de Lyon naar Nord ge komen. Oh, jullie zijn jong, dat haal je wel..." :')
SNCF verkoopt verbindingen met overstap van 52 minuten, met de RER D dat wel. Ik vind t wel wat krap. Vriendin Duck heeft t in 32 minuten gedaan met de RER D, maar toen ging alles vlekkeloos...
pi_162672468
Hier nog een leuke editorial van Railway Gazette over de Gotthard Basis Tunnel: http://jlemails.co.uk/RGazette/GBT_eB_2016_LR.pdf

[ Bericht 32% gewijzigd door b2py op 01-06-2016 17:35:35 ]
pi_162672559
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:19 schreef b2py het volgende:
Hier nog een leuke editorial van Railway Gazette over de Gotthard Basis Tunnel: https://www.concept.utwen(...)/excursion-amsterdam
Verkeerde link ;)
pi_162672763
Merci
pi_162672944
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:42 schreef MTL het volgende:

[..]

Blijft toch wel een aparte discussie. NS moet alle data openbaar maken, maar Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion geven zelfs nog niet eens de actuele materieelsamenstelling door. Doe dan óf voor iedereen alles, óf voor iedereen niets.
De Tweede Kamer is via IenM natuurlijk opdrachtgever van NS en kan het daarom afdwingen. De andere vervoerders kan door de Kamer alleen vriendelijk verzocht worden. De andere opdrachtgevers staan aan de lat om Arriva enz aan te spreken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 17:52:31 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162673030
Het gaat zo te zien best aardig met de Benelux, ondanks dat het i6 en i10 niet meer mag rijden. Slechts een paar opgeheven treinen vandaag en volgens Somda komt morgen stam 11 beschikbaar en snel daarna een twaalfde stam, waardoor de problemen vrijwel opgelost zijn, aangezien er 10 omlopen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 18:01:16 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162673164
Er is een stevige brand geweest in de Argentinië stilstaande Wadloper 3204
https://nl-nl.facebook.com/Railmagazinenl/posts/839931659446438
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:40:03 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162673835
19.50-20.25 uur RAIL AWAY

Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.

Afl.:Zwitserland,Lugano
Een vleugje Italiaanse 'dolce vita'
gecombineerd met Zwitserse precisie.
Zo wordt het leven in het Italiaans
sprekende kanton Tessin in Zwitserland
gekenmerkt.

Met de kabelspoorweg (funicolare) gaat
het vanaf de voet van de Monte Bré naar
het dorpje Bré bovenop die berg.Het
uitzicht over stad,meer en bergen laat
meteen zien waarom de Zwitsers ruim
100 jaar geleden deze baan aanlegden.

Gevolgd door Goldeneye op 7 *O*

Prettige avond allemaal :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_162676520
Let even op hoe droog die schotel uit het water komt :P
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:41:23 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162678518
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:41 schreef b2py het volgende:
Let even op hoe droog die schotel uit het water komt :P
Waar gaat dit over? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 21:43:55 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162678623
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar gaat dit over? :?
Het slot van Goldeneye
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:44:49 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162678663
Oh okee, zie ik dalek wel :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:15:20 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162681599
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
Het gaat zo te zien best aardig met de Benelux, ondanks dat het i6 en i10 niet meer mag rijden. Slechts een paar opgeheven treinen vandaag en volgens Somda komt morgen stam 11 beschikbaar en snel daarna een twaalfde stam, waardoor de problemen vrijwel opgelost zijn, aangezien er 10 omlopen zijn.
Ofwel, eigenlijk was heel die I6/I10-oefening niet nodig als NS de renovatie iets anders had gepland? Of zie ik dat verkeerd?

De Benelux gaat hoogstwaarschijnlijk toch niet vanaf december via de HSL...
pi_162681806
Nouja, er is met I6 wel reserve, nu 0..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 23:23:49 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162681813
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ofwel, eigenlijk was heel die I6/I10-oefening niet nodig als NS de renovatie iets anders had gepland? Of zie ik dat verkeerd?

De Benelux gaat hoogstwaarschijnlijk toch niet vanaf december via de HSL...
Het was wel degelijk nodig om alle werkzaamheden op tijd uit te kunnen voeren. De stammen die nu ingezet worden zijn bedoeld voor de HSL in combinatie met mat voor de Benelux dat nog gereviseerd moet worden. Alles moet voor december gereed zijn.

De planning komt door de actie wel wat in de knel, want je wilt alles zo snel mogelijk in revisie hebben en dat kan nu eenmaal makkelijker als je meer mat aan de dienst onttrokken hebt.

Daarnaast loopt nog een parallel traject waarvoor minimaal een stam aan de dienst onttrokken moet worden en dat is dat ICRm volwielen krijgt. Dat zal gaan gebeuren in Onnen, waarbij je per set toch ook weer moet rekenen op een week niet inzetbaar zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 23:27:01 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162681882
Hoe zit dat eigenlijk met van de chartertreinen die ook wel es met Belgische i-rijtuigen worden gereden? Mogen die nog wel?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:28:57 #81
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_162681926
1 maand weekendvrij voor 39 euro, je hoeft niks op te zeggen, stopt vanzelf.

https://www.ns.nl/product(...)CODE=C01036&Type=com
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 1 juni 2016 @ 23:31:14 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_162681968
Ook verkrijgbaar als 1e klas trouwens, dan voor ¤49.
Dal Vrij kan ook per maand, voor ¤129 (¤149 1e klas).

Voor mij niet interessant trouwens: ik kreeg vandaag een mailtje dat mijn 1e klas Weekend Vrij voor een jaar verlengd word voor ¤39 per maand.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:32:11 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162681988

Fap fap fap
  Redactie Sport woensdag 1 juni 2016 @ 23:37:04 #84
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_162682123
Ziet er goed uit :Y
Was de bestelling voor een treinstel dat 250km/h kan rijden in Nederland en België nu maar de deur uitgegaan ;(
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:38:38 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162682159
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:37 schreef dennistd het volgende:
Ziet er goed uit :Y
Was de bestelling voor een treinstel dat 250km/h kan rijden in Nederland en België nu maar de deur uitgegaan ;(
Dat kan nog steeds, maar niet met deze vervoerder(s).
pi_162682171
Ding doet me wel heel erg denken aan de ICE4, zal wel door de botsnormen komen. Gaaf ding! :Y

Wanneer komt ie op het spoor?
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:39:44 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162682192
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:38 schreef b2py het volgende:

Wanneer komt ie op het spoor?
Eind 2019.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 23:41:15 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162682232
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:27 schreef derLudolf het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met van de chartertreinen die ook wel es met Belgische i-rijtuigen worden gereden? Mogen die nog wel?
Voorlopig niet, al vermoed ik dat het verbod van het ILT alleen betrekking heeft op rijtuigen i6 en niet op i10
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 1 juni 2016 @ 23:46:00 #89
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_162682345
De Austria Expres heeft de hele winter met I6Bc-rijtuigen gereden. Mag dat dan ook niet meer komend seizoen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 2 juni 2016 @ 00:15:26 #90
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_162682849
De poortjes in Zwolle gaan ook dicht, en daarom krijgen de sterabonnementen QR-codes: http://www.syntus.nl/verv(...)-station-zwolle.aspx
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 juni 2016 @ 00:23:58 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162682958
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:46 schreef dennistd het volgende:
De Austria Expres heeft de hele winter met I6Bc-rijtuigen gereden. Mag dat dan ook niet meer komend seizoen?
Geen idee. Daarvoor moet je bij de inspectie zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:50:06 #92
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162683276
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:15 schreef dennistd het volgende:
De poortjes in Zwolle gaan ook dicht, en daarom krijgen de sterabonnementen QR-codes: http://www.syntus.nl/verv(...)-station-zwolle.aspx
Nou, kwestie van tijd dat die qr codes ontcijferd gaan worden of verpatst worden op marktplaats.....
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:51:36 #93
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162683301
Zo ziet een uitgeklede dienstregeling er uit de een staking combineert met overstroomd gebied (nemours/moret)
http://maligned.transilie(...)pact-inondations.pdf
http://maligned.transilie(...)pact-inondations.pdf
  Redactie Sport donderdag 2 juni 2016 @ 01:43:09 #94
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_162683834
In het zuiden van Luxemburg is het ook puinhoop: maandag heeft het water dik 1,5m hoog gestaan in de relaisruimte van het stellwerk Bettemburg http://www.wort.lu/de/lok(...)a456ac730ff4e7f6145e
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 2 juni 2016 @ 03:27:28 #95
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162684289

Bron:Nu. Nl

:X Dit is niet zo heel ver van hier
  donderdag 2 juni 2016 @ 07:43:09 #96
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_162684678
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 03:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
Bron:Nu. Nl

:X Dit is niet zo heel ver van hier
De SNCF zet boten in?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 2 juni 2016 @ 07:43:58 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_162684685
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:32 schreef James1988 het volgende:

Fap fap fap
1)tafelkleedjes ^O^
2)kan rijden in sneeuw!
3)Ze gebruiken echt materiaal O-)

aanschaffen dat ding zou ik zeggen NS Hispeed! *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 2 juni 2016 @ 08:12:33 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162684853
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 07:43 schreef bork het volgende:

NS Hispeed! *O*
Bestaat ook al niet meer. Net als "Fyra". Allemaal "te besmette namen" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 juni 2016 @ 08:16:40 #99
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_162684875
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2016 08:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bestaat ook al niet meer. Net als "Fyra". Allemaal "te besmette namen" :')
Weet ik veel, wat boeit mij dat hoe ze hun rotzooi marketen. :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 08:16:48 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162684877
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 07:43 schreef bork het volgende:

[..]


3)Ze gebruiken echt materiaal O-)


Echt materiaal? :')
Het heeft geen locomotief, geen buffers en het is voorzien van Jacobs draaistellen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')