abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:24:01 #1
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162652572


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:24:40 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162652584
Voor straf geen andere TT en geen nieuwe frontseinen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:27:00 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162652655
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:23 schreef derLudolf het volgende:
Had Fles al gemeld dat om 19:55 op Nederland 2 Rail Away wordt uitgezonden?

Rail Away gaat naar het relatief onbekende Isle of Man, gelegen in de Ierse Zee. Het Eiland wordt in het westen geflankeerd door Ierland en in het oosten door Groot-Brittannië.
Wat is dat leuk! Maar eens zien of ik daar een paar dagen kan gaan kijken. ALS ik nog vrij kan krijgen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:27:32 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162652674
Wat een lelijke kuttrein in de OP :6
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:28:19 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162652692
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:27 schreef James1988 het volgende:
Wat een lelijke kuttrein in de OP :6
Ken me geen zak sgele :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 20:31:01 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162652767
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor straf geen andere TT en geen nieuwe frontseinen.
Ik heb b2py gezegd dat hij de nieuwe mocht doen aangezien hij nummer 301 was.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 20:32:01 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162652792
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is dat leuk! Maar eens zien of ik daar een paar dagen kan gaan kijken. ALS ik nog vrij kan krijgen :')
Ik heb het journaal gekeken. Geen Dionne Stax dus was kut
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162652830
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb b2py gezegd dat hij de nieuwe mocht doen aangezien hij nummer 301 was.
Was ik 301? Ik zie melding pas nu (20:34, want zonder tijd is het verboten) en zat mobiel, dan is openen sowieso niet zo handig :P
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 20:38:46 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162652968
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Was ik 301? Ik zie melding pas nu (20:34, want zonder tijd is het verboten) en zat mobiel, dan is openen sowieso niet zo handig :P
Even desktopversie openen dan gaat het goed.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:23:28 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162656397
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb het journaal gekeken. Geen Dionne Stax dus was kut
Nou dat heb je met 2 seconden ook wel gezien :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 31 mei 2016 @ 23:45:20 #11
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_162658763
Ik heb het laatste stukje van het vorige topic niet meer gelezen dus hopelijk niet dubbel

Station Vaartsche Rijn wordt 22 augustus in gebruik genomen

https://www.duic.nl/algemeen/station-vaartsche-rijn-22-augustus/

http://www.rtvutrecht.nl/(...)2-augustus-open.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 1 juni 2016 @ 00:32:03 #12
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_162659689
Helaas, dubbel! ;)

Waarom eigenlijk niet nu alvast het eerste deel openen, nu de sporen van/naar Houten allemaal zijn aangesloten?
  woensdag 1 juni 2016 @ 06:22:59 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_162661117
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 00:32 schreef ReisT het volgende:
Helaas, dubbel! ;)

Waarom eigenlijk niet nu alvast het eerste deel openen, nu de sporen van/naar Houten allemaal zijn aangesloten?
Heeft te maken met bezwaren van bewoners geloof ik, het niet juist afhandelen van procedures etc.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_162661643
Interview met Truze Lodder die vandaag stopt als President-commissaris van de NS en met pensioen gaat. http://www.nrc.nl/next/20(...)s-waterkraan-1624998
pi_162661978
Was al gemeld dat de poortjes in Zwolle maandag en dinsdag dicht zijn? Ik vraag me af hoe dat gaat met die Arriva units want die staan nog steeds op niet gebruiken.
Bier.
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 09:16:39 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162662108
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Was al gemeld dat de poortjes in Zwolle maandag en dinsdag dicht zijn? Ik vraag me af hoe dat gaat met die Arriva units want die staan nog steeds op niet gebruiken.
Dat is in Arnhem toch ook zo. NS poortjes dicht en die van Arriva staan open :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 09:17:37 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162662120
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)pnieuw-oude-trein-op

Er komt nog een extra 2400 op het spoor :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162662283
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:30 schreef b2py het volgende:
Interview met Truze Lodder die vandaag stopt als President-commissaris van de NS en met pensioen gaat. http://www.nrc.nl/next/20(...)s-waterkraan-1624998
En uit dat interview: NS wil bestuursmodel ingrijpend wijzigen

De eerste grappen over scherper sturen kwamen al voorbij :D
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 09:47:27 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162662462
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:17 schreef derLudolf het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)pnieuw-oude-trein-op

Er komt nog een extra 2400 op het spoor :)
Jup. Staat nu in Haarlem, zoals al in een vorig topic gemeld. Is hij niet de mich van Somda die eerder reed voor Veolia en HSL?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162662765
Nee, dat is iemand anders.
pi_162663000
nee joh, die is stokoud

30 ;(
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 10:25:17 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162663122
ah, duidelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162663789
NS stopt doorgave actuele treinposities

Best geinige feature natuurlijk maar de meerwaarde ontgaat mij alleen
pi_162663848
zo weten de reserves waar ze heen moeten rijden om een gestrande trein op te halen
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:17:23 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162664256
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:57 schreef b2py het volgende:
NS stopt doorgave actuele treinposities

Best geinige feature natuurlijk maar de meerwaarde ontgaat mij alleen
Zal wel weer bedrijfskritisch gevoelige informatie heten. ALsof NS sowieso weet wat "informatie" is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:18:03 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162664277
In Vrolijk Nieuws:

quote:
In Zwitserland wordt vandaag de
nieuwe Gotthard-spoortunnel geopend.Met
een lengte van 57 kilometer is het de
langste tunnel ter wereld.De Zwitsere
bevolking stemde in een referendum in
1998 in met de bouw van de tunnel,die
zeventien jaar heeft geduurd.

De tunnel moet het goederenvervoer per
spoor tussen Noord- en Zuid-Europa
stimuleren.Doordat de tunnel vrijwel
vlak is en nauwelijks bochten heeft,
kunnen passagierstreinen er met 250
kilometer per uur doorheen.

Goederentreinen hebben voldoende aan
één locomotief en kunnen aanzienlijk
langer zijn dan in de oude tunnel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:22:00 #27
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_162664352
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 06:22 schreef bork het volgende:

[..]

Heeft te maken met bezwaren van bewoners geloof ik, het niet juist afhandelen van procedures etc.
Dat was de oorzaak van de vertraging maar dat is allemaal allang afgehandeld.
Het is nu simpelweg wachten tot er genoeg infra klaar is, dus ik vraag me af wat de openstelling nu nog in de weg staat.
pi_162664381
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:22 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat was de oorzaak van de vertraging maar dat is allemaal allang afgehandeld.
Het is nu simpelweg wachten tot er genoeg infra klaar is, dus ik vraag me af wat de openstelling nu nog in de weg staat.
Gebrek aan infra

Edit: alhoewel, richting Houten zou het prima kunnen. Driebergen heeft nog geen aangesloten perrons
pi_162664529
Goede morgen,

De NS kaartautomaat wees me er gisteren op dat ik ook met muntgeld mijn OV-chipkaart kan opladen. Kun je dan onbeperkt je losse pingels erin mikken, of zit hier een limiet aan? Kan er zo gauw niets over vinden bij de NS zelf. Vond wel dit: KLB / Maximum muntgeld NS-automaat, maar dat is het enige linkje waar ik iets kan vinden over een dergelijk limiet. Bij de online NS kaartautomaat-demo kun je volgens het scherm zelfs ¤50,- aan muntgeld storten, dus hij moet wel wat lusten als je dat met andere munten dan ¤2-munten zou mogen doen. En consumeert 'ie ook 1, 2 en 5 eurocent-muntjes?
Get stoned
pi_162664880
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:57 schreef b2py het volgende:
NS stopt doorgave actuele treinposities

Best geinige feature natuurlijk maar de meerwaarde ontgaat mij alleen
Blijft toch wel een aparte discussie. NS moet alle data openbaar maken, maar Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion geven zelfs nog niet eens de actuele materieelsamenstelling door. Doe dan óf voor iedereen alles, óf voor iedereen niets.
pi_162665077
Nouja, dat is ook wel een beetje een kansloze stellingname.
pi_162665268
Hoe bedoel je? Het is toch belachelijk dat er zo'n discussie is over die data? Al helemaal als NS aangeeft dat de data in de toekomst weer terug komt.

De ene vervoerder moet de data per se (vinden ze) beschikbaar stellen, terwijl de andere vervoerders überhaupt geen data aanleveren. Ga dan eerst bij de andere vervoerders regelen dat die ook actuele samenstellingen door gaan geven en dan pas kan je praten over extraatjes als de werkelijk actuele positie van de treinen.
Los er van of dat nou NS, Arriva, Veolia of welke andere vervoerder ook is.
pi_162665420
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:54 schreef MTL het volgende:
Hoe bedoel je? Het is toch belachelijk dat er zo'n discussie is over die data? Al helemaal als NS aangeeft dat de data in de toekomst weer terug komt.

Als toekomst ongedefinieerd is heb je daar als Stichting OpenGeo/NDOV loket niets aan. Het blijf natuurlijk vreemd dat een feed gestopt wordt die eerst wel beschikbaar gesteld werd, zonder duidelijk aan te geven waarom er mee gestopt wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_162665425
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:54 schreef MTL het volgende:
Hoe bedoel je? Het is toch belachelijk dat er zo'n discussie is over die data? Al helemaal als NS aangeeft dat de data in de toekomst weer terug komt.

De ene vervoerder moet de data per se (vinden ze) beschikbaar stellen, terwijl de andere vervoerders überhaupt geen data aanleveren. Ga dan eerst bij de andere vervoerders regelen dat die ook actuele samenstellingen door gaan geven en dan pas kan je praten over extraatjes als de werkelijk actuele positie van de treinen.
Los er van of dat nou NS, Arriva, Veolia of welke andere vervoerder ook is.
Het vingertje wijzen naar elkaar "Als hij het niet doet dan doe ik het ook niet" is funest in een wereld als deze. Je hebt altijd pioniers nodig zoals bijvoorbeeld Tesla. Geen enkele autofabrikant dacht erover na om volledige batterij elektrische auto's te maken en nu Tesla een groot succes is komen er meer Zie hier. Zo werkt het ook met dit soort informatie. Blijkbaar is de gehele sector helaas te beroerd om dit soort data uit zichzelf te delen, dan wordt het bedrijf maar verplicht gesteld. De rest volgt als makke lammetjes als blijkt dat er veel vraag naar is en jij kan flink profiteren door het te pionieren.

Je kan als bedrijf ook een voorbeeld zijn in plaats van altijd je kont tegen de krib te gooien.
pi_162665566
SNCF investeert in de Hyperloop, om maar wat te noemen. Voor de NS alleen is het vermoedelijk niet zo interessant maar wellicht om als consortium met SNCF/NMBS er iets mee te doen. Ook snap ik niet dat ze zich niet manifesteren met über als voor- en natransport wat ze nu succesvol zelf hebben gelanceerd met de OV-Fiets.
pi_162665635
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:42 schreef MTL het volgende:

[..]

Blijft toch wel een aparte discussie. NS moet alle data openbaar maken, maar Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion geven zelfs nog niet eens de actuele materieelsamenstelling door. Doe dan óf voor iedereen alles, óf voor iedereen niets.
Arriva was anders de eerste vervoerder die al jaren geleden posities deelde en dat nog steeds doet inclusief voertuignummer (van het eerste treinstel that is). Veolia is over een half jaar ter ziele en Syntus is jammer.

Overigens was die NS feed die er was ook verschrikkelijk onofficieel en omdat er een HC op twitter perongeluk een site had gelinkt waardoor er mensen achter die feed kwamen. Die feed was onderdeel van het passagiertel-project (COGNOS) was al jaren te ziele is gegaan.
Ondertussen is die feed verder ontwikkeld maar wil NS pas toegang geven na een lang bureaucratisch proces en ontwikkelrproces onder andere zodat de toegang alleen maar loopt volgens de NDOV keten die ze zelf bedacht hebben.
NS weigert namelijk om aan beide NDOV loketten te leveren en alleen dat aan haar dochterbedrijf 9292 (40% eigendom + 4 miljoen euro contributie per jaar) door te laten sturen aan het ander loket, terwijl het 9292NDOVloket zelf vermoedelijk maar 1 afnemer heeft: 9292 zelf.
Het is een constructie waar alleen 9292 blij van wordt omdat het hun monopolie enigzins in stand houdt maar technisch is het shit (9292 ligt weer eens plat door een DDoS en niemand heeft meer reisinformatie spoor). Voordat je door zo'n bureaucratisch proces bent is het zo weer een anderhalf jaar tijd en geld verkwanselen terwijl NS maar 2 accountjes hoeft aan te maken en beide loketten hun eigen distributie kunnen op zetten in een periode van 2 dagen.
pi_162665637
Live meekijken met de opening van de Gotthard Basis Tunnel (Let op, Duits)

pi_162665958


Daar gaan ze
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:21:24 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162665966
Serieus, op de website van NS Internationaal bestaat Parijs Centraal _O-
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:23:10 #41
67174 Dos37
Come on Twente
pi_162666003
Moet die verlengde spoorbak in Almelo zondag ook klaar zijn? Ik liep er vanochtend langs en dan hebben ze nog wel wat werk te doen deze week. :P
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:28:03 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162666127
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:09 schreef b2py het volgende:
Live meekijken met de opening van de Gotthard Basis Tunnel (Let op, Duits)

Net een schoolreisje voor mongoltjes. Allemaal een rood koordje met je naam om je nek :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:29:27 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162666175
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Serieus, op de website van NS Internationaal bestaat Parijs Centraal _O-
Die hebben gewoon echt geen idee he :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:30:15 #44
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_162666198
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:28 schreef Hinder het volgende:
Goede morgen,

De NS kaartautomaat wees me er gisteren op dat ik ook met muntgeld mijn OV-chipkaart kan opladen. Kun je dan onbeperkt je losse pingels erin mikken, of zit hier een limiet aan? Kan er zo gauw niets over vinden bij de NS zelf. Vond wel dit: KLB / Maximum muntgeld NS-automaat, maar dat is het enige linkje waar ik iets kan vinden over een dergelijk limiet. Bij de online NS kaartautomaat-demo kun je volgens het scherm zelfs ¤50,- aan muntgeld storten, dus hij moet wel wat lusten als je dat met andere munten dan ¤2-munten zou mogen doen. En consumeert 'ie ook 1, 2 en 5 eurocent-muntjes?
Hoeveel muntstukken de beperking is weet ik niet, maar ik dacht ooit eens zo makkelijk van mijn kleine kutmuntjes af te komen en na een tijdje donderde alles er weer uit. Maar als je volgens die demo ¤50.- erin kunt tyfen moet-ie toch zeker 25 muntstukken kunnen slikken.
1, 2 en 5 cent lusten ze niet, als je bijvoorbeeld ¤5.66 wil opladen (bij aanvullen tot x kun je dat soort bedragen krijgen) wordt het afgerond op 10 cent naar beneden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Prins_Pils op 01-06-2016 12:36:09 ]
doei
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:50:45 #45
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162666847
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die hebben gewoon echt geen idee he :')
Parijs Centraal bestaat niet, ja of je moet Chatelet les Halles als zodanig beschouwen, maar dan nog...
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:58:24 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162667036
Ik wou net zeggen, Thalys naar Châtelet-les-Halles. Ik denk dat dat nog best zou kunnen, of is de RER kleiner van profiel dan normaalspoor?
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:04:38 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162667181
Hebben ze ook een Luik Centraal?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:12:42 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162667345
Wel een Londen Centraal :Y

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 13:17:46 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162667454
En Groningen centraal?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162667485
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:48 schreef b2py het volgende:
Nouja, dat is ook wel een beetje een kansloze stellingname.
Natuurlijk niet, het wordt tenslotte ook allemaal met belastinggeld gefinancierd.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')