abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49049463
Vanavond heb ik mijn spaarpot eens op de kop gezet en daar zat behoorlijk wat kleingeld in. Allemaal 5, 10 en 20 eurocent muntstukken. Maar wat moet je daarmee? De supermarkt ziet je al aankomen als je 10 euro boodschappen met dat kleingeld komt afrekenen

Maar ik moet dit weekend ook met de trein reizen en ik dacht: mooi, die geldautomaten van de NS nemen in ieder geval 10 en 20 eurocent muntstukken aan, dan gooi ik die daar wel in. Zo gezegd zo gedaan en na een behoorlijk aantal muntstukken (ook niet overdreven veel, ik moest 5 euro 10 betalen) besluit de automaat dat ik teveel kleingeld gebruik! In het schermpje staat met rode letters dat het teveel is en ja hoor...de automaat spuugt alles ook gewoon weer uit

Alsof je de jackpot wint en niet blij bent Pinpas er maar ingeduwd en afgerekend.

Dat maximum is bullshit en waarom stáát er nergens dat er een maximum is. En wàt is het maximum aan kleingeld eigenlijk!?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49049507
Lachen dat ze daar een beveiliging voor hebben

Ik lever mijn kleingeld gewoon bij de Rabobank in btw
pi_49049561
Ik was vandaag toevallig ook op een station en het vond het sowieso al raar dat je alleen met muntgeld kunt betalen of pinnen, en niet eens met briefgeld. Hoe verwachten ze dat ik 20 euro in muntgeld ga betalen, en zelfs nog mét een maximum, wat ik overigens niet wist? Niet dat die ¤0,50 die erbij komt als je bij een loket bestelt me zoveel uitmaakt, het is alleen irritant dat je daar lang moet wachten. Béetje dom dus, dat maximum.
pi_49049563
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 23:03 schreef snellejelle het volgende:
Lachen dat ze daar een beveiliging voor hebben

Ik lever mijn kleingeld gewoon bij de Rabobank in btw
Ik vond het erg onverwachts

Kan ik het bij de bank inwisselen of kan je het alleen op je eigen rekening storten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49049594
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 23:05 schreef Weggeslet het volgende:
Ik was vandaag toevallig ook op een station en het vond het sowieso al raar dat je alleen met muntgeld kunt betalen of pinnen, en niet eens met briefgeld. Hoe verwachten ze dat ik 20 euro in muntgeld ga betalen, en zelfs nog mét een maximum, wat ik overigens niet wist? Niet dat die ¤0,50 die erbij komt als je bij een loket bestelt me zoveel uitmaakt, het is alleen irritant dat je daar lang moet wachten. Béetje dom dus, dat maximum.
Dat dacht ik ook al: je kan grote bedragen dus niet eens met muntgeld betalen
En waarom geen papiergeld...
pi_49049637
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 23:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kan ik het bij de bank inwisselen of kan je het alleen op je eigen rekening storten?
ik stort 't op m'n eigen rekening...
pi_49049719
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 23:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je stort het op je eigen rekening door middel van een apparaat waar je jouw kleingeld in kan gooien.
pi_49049777
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 23:12 schreef rutger05 het volgende:
Je stort het op je eigen rekening door middel van een apparaat waar je jouw kleingeld in kan gooien.
Dan moet ik dat maar doen. Die hebben vast geen maximum
pi_49051926
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 23:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan moet ik dat maar doen. Die hebben vast geen maximum
wel ik had een keer 3miljoen euro erin willen gooien maar volgens die vrouw kon dat niet
pi_49052003
quote:
Op zondag 6 mei 2007 00:38 schreef TheGame101 het volgende:
wel ik had een keer 3miljoen euro erin willen gooien maar volgens die vrouw kon dat niet
3 miljoen aan 10 eurocent muntstukken?
pi_49052368
quote:
Op zondag 6 mei 2007 00:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

3 miljoen aan 10 eurocent muntstukken?
ook 50cent en 1euro/2euro muntstukken
pi_49052418
Ik heb een keer 36 euro in zo'n muntenautomaat geflikkerd voor een kaartje. 1 gelukje voor mij: het hele perron was leeg.
Hoi.
  zondag 6 mei 2007 @ 01:47:14 #13
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_49053328
In de schoolkantine kun je enkel kleingeld op een pasje zetten (en je kunt enkel met een schoolpasje betalen). Vaak genoeg zijn er lui die vragen of je een tientje of een ander briefje kunt ruilen, dus mijn kleingeld gaat naar mijn klasgenoten (zelf moet ik die rotzooi uit de kantine niet).
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_49053469
quote:
Op zondag 6 mei 2007 00:59 schreef pekel het volgende:
Ik heb een keer 36 euro in zo'n muntenautomaat geflikkerd voor een kaartje. 1 gelukje voor mij: het hele perron was leeg.
Ja wel gvd!! Door jou hebben ze die automaten dus aangepast
pi_49053480
Als je het verdeeld in zakjes is de AH er ook altijd wel blij mee (Althans waar ik toendertijd werkte)
pi_49055174
netjes uittellen en alle muntstukken bij elkaar , 10c bij 10c etc , en dan inleveren bij bijvoorbeel een supermarkt , ze tellen het na en dan krijg je er gewoon briefgeld voor terug

Wel eens met TS over die kut automaten , ben zelf een vervend trein reiziger en ja das irriant als je niks anders hebt dan munstukken van 10 en 20 c , vooral niet met kleine bedragen zoals die 5 euro 10
  zondag 6 mei 2007 @ 05:12:27 #17
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_49055184
Mijn zusje zegt altijd losgeld als het over kleingeld gaat. Welke boef wil ze nu weer afbetalen.
pi_49056042
Gooi de 5,10 en 20c munten in een cola-automaat (in delen van 2 euro) en druk dan op geld retour. Je krijgt dan tenminste normale euro's terug (meestal).
pi_49083323
quote:
Op zondag 6 mei 2007 05:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mijn zusje zegt altijd losgeld als het over kleingeld gaat. Welke boef wil ze nu weer afbetalen.
pi_49083651
Mijn kleingeld gaat altijd hierin:

En ook zonder maximum .
  Moderator zondag 6 mei 2007 @ 23:21:32 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49083761
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 23:01 schreef Isabeau het volgende:
Vanavond heb ik mijn spaarpot eens op de kop gezet en daar zat behoorlijk wat kleingeld in. Allemaal 5, 10 en 20 eurocent muntstukken. Maar wat moet je daarmee? De supermarkt ziet je al aankomen als je 10 euro boodschappen met dat kleingeld komt afrekenen

Maar ik moet dit weekend ook met de trein reizen en ik dacht: mooi, die geldautomaten van de NS nemen in ieder geval 10 en 20 eurocent muntstukken aan, dan gooi ik die daar wel in. Zo gezegd zo gedaan en na een behoorlijk aantal muntstukken (ook niet overdreven veel, ik moest 5 euro 10 betalen) besluit de automaat dat ik teveel kleingeld gebruik! In het schermpje staat met rode letters dat het teveel is en ja hoor...de automaat spuugt alles ook gewoon weer uit

Alsof je de jackpot wint en niet blij bent Pinpas er maar ingeduwd en afgerekend.

Dat maximum is bullshit en waarom stáát er nergens dat er een maximum is. En wàt is het maximum aan kleingeld eigenlijk!?
Vind de appie heijn heus niet erg. Ik vind het wel leuk eigk. Klanten maken altijd fouten, en ik verbeter ze dan altijd
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')