kanovinnie | zondag 1 mei 2016 @ 20:04 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 01-05-2016 20:13:34 ] | |
kanovinnie | zondag 1 mei 2016 @ 20:05 |
Laatste vraag, als ik een tijdstip selecteer op de ns international website, moet ik de trein dan ook nemen? Of kan ik ook eerder of later gaan? | |
derLudolf | zondag 1 mei 2016 @ 20:14 |
Oh, niet meegekregen dat ik lapo had. Maar dit topic toch nog even voorzien van nieuwe frontseinen+TT | |
derLudolf | zondag 1 mei 2016 @ 20:15 |
Je reserveert echt voor die trein ![]() Ik heb niets gezegd ![]() [ Bericht 69% gewijzigd door derLudolf op 01-05-2016 20:22:41 ] | |
dennistd | zondag 1 mei 2016 @ 20:17 |
Volgens mij niet hoor | |
greavy | zondag 1 mei 2016 @ 20:19 |
Van Maastricht ri. Luxemburg heb je nergens treinbinding of uberhaupt een gereserveerde zitplaats volgens mij, staat er volgens mij ook bij. | |
#ANONIEM | zondag 1 mei 2016 @ 20:21 |
Je selecteert wel een tijd maar je reserveert niks, ik heb het ook vaak gedaan. | |
dennistd | zondag 1 mei 2016 @ 22:13 |
Heb je helemaal gelijk in, maar destijds was ik daar nog niet zo ervaren in. De foto is in de Tv-stand gemaakt, dus alleen sluitertijd instellen. Toen gebruikte ik die vrijwel altijd, en lager dan 1/160 sluitertijd zou een bewogen foto opgeleverd hebben (dit was al veel te langzaam eigenlijk, een rijdende trein is normaal minimaal 1/500 voor een scherpe foto). Maar door de raw-foto heb ik van deze eigenlijk veel te donkere foto toch nog een goed belichte foto kunnen maken, dat was vanuit de jpeg niet gelukt. Eigenlijk had de iso-waarde omhoog gemoeten (nu iso 100, de 400D kan ook wel op iso 200 maar iso 400 is veel te korrelig). | |
Duvel | zondag 1 mei 2016 @ 22:39 |
Daar is de laatste jaren wel wat verbeterd. Ik heb inmiddels foto's op iso 3200 gemaakt die het aanzien waard zijn. | |
derLudolf | zondag 1 mei 2016 @ 22:46 |
ISO 2000 is nog erg goed op mijn 60D. En ISO 400 vind ik nog wel acceptabel op mijn 400… als je maar goed belicht. Ken je noise Ninja trouwens? Wil nog nog steeds es een keer langs de baan gaan staan, eens proberen of het mij een beetje lukt, treinen op de plaat krijgen ![]() | |
dennistd | zondag 1 mei 2016 @ 22:46 |
Klopt, met de 750D ga ik ook wel tot 800 en in geval van nood wel hoger. Maar met de 400D wil je echt niet hoger dan 200 gaan. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 mei 2016 @ 22:48 |
Ze zijn op ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 mei 2016 @ 22:49 |
YES! Vorig jaar al langsgekomen maar deze zocht ik! Thanks ![]() | |
derLudolf | zondag 1 mei 2016 @ 22:50 |
Oh geen idee, eigenlijk is de 400D al heel lang niet uit de tas geweest. Jij hebt de 400 altijd bij je toch? | |
Duvel | zondag 1 mei 2016 @ 22:51 |
Ik heb nog ergens een 350D, zelfde verhaal. M'n huidige NEX-5R is een enorme stap vooruit. | |
Duvel | zondag 1 mei 2016 @ 22:51 |
Dan weet jij waar dit is? | |
dennistd | zondag 1 mei 2016 @ 22:53 |
Ja, de 400D is mijn altijd bij mij in de auto camera. Daarna heb ik de 600D gehad, en vorig jaar heb ik de 750D aangeschaft bij een prijsfout van BCC. Uiteindelijk 50 euro voor betaald na verkoop van de 600D. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 mei 2016 @ 23:00 |
Niet het flauwste idee maar ik vermoed iets van de ring van Velim ofzo. | |
b2py | zondag 1 mei 2016 @ 23:07 |
Die ligt in beton, dit is duidelijk hout | |
DeaDLocK2K | zondag 1 mei 2016 @ 23:08 |
Hoe bedoel je dit? | |
b2py | zondag 1 mei 2016 @ 23:13 |
De ring van Velim 'ligt in beton' (Betonnen dwarsliggers) terwijl ik volgens mij houten bielzen zie | |
DeaDLocK2K | zondag 1 mei 2016 @ 23:16 |
Houten dwarsliggers zijn genoeg aanwezig in Velim, de grote ring is grotendeels beton maar de kleine ring van bijna 4km zou best hout kunnen zijn als ik de wikipediapagina's bekijk. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 mei 2016 @ 23:19 |
Ik heb trouwens bij 'ligt in beton' een heel ander idee, zoals het grootste gedeelte van de HSL in Nederland... | |
b2py | zondag 1 mei 2016 @ 23:21 |
True, sorry ![]() Ik kan ook heel weinig beeldmaterieel op YouTube vinden om iets te staven | |
Dr_Flash | maandag 2 mei 2016 @ 08:11 |
Jawel, al een tijdje ![]() | |
Duvel | maandag 2 mei 2016 @ 09:02 |
Daar mag je 160 als ik me niet vergis, kan me niet voorstellen dat die er zo beroerd bij ligt... | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 09:20 |
210 op de grote en 90 op de kleine, als Wikipedia klopt.. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 mei 2016 @ 09:21 |
230 op de grote ring volgens de Duitse en Nederlandse wikipedia's zelfs. | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 09:25 |
Alleen kantelbak, daarom zei ik 210, leek me geen kantelbaktrein iig ![]() | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 10:08 |
Alstom is preferred bidder voor ICNG: http://nieuws.ns.nl/aanschaf-nieuwe-intercitys/ | |
#ANONIEM | maandag 2 mei 2016 @ 10:29 |
![]() Aha. Dus een Alstom-trein die 200 km/u kan en al in meerdere landen rijdt. Pendolino zonder kantelbaktechniek ofzo? Of de "Coradia Liner V 200"? Die kan ongetwijfeld ook nog doorgaan als "gebaseerd op". Zoals onze basisschoolleraar altijd zei: 2,5 miljard koeien? ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2016 10:32:04 ] | |
Dr_Flash | maandag 2 mei 2016 @ 10:39 |
2,5 miljard aardappels per kubieke boogseconde denk ik. | |
derLudolf | maandag 2 mei 2016 @ 10:48 |
Ik hoop dat de eerste stellen op de HSL komen en dat de Koplopers zo lang mogelijk blijven. | |
ReisT | maandag 2 mei 2016 @ 10:52 |
De eerste stellen moeten op de HSL gaan rijden. Als alle ICR in de binnenlandse dienst vervangen is, dan komt ICM aan de beurt. | |
Dr_Flash | maandag 2 mei 2016 @ 11:02 |
Sodeju ![]() ![]() Hoe lelijk kan het worden? ![]() | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 11:04 |
Dat lijkt me nep?? | |
#ANONIEM | maandag 2 mei 2016 @ 11:04 |
Volgens de facebook van Rail Magazine zou er momenteel i6/i10 in de Benelux rijden, met aankomst om 15.05 in Amsterdam centraal. Edit: eerder vanmorgen ook al blijkbaar, er zouden 4 slagen (gaan) rijden met dat spul. [ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2016 11:10:15 ] | |
Dr_Flash | maandag 2 mei 2016 @ 11:05 |
eoa plaatje van het NS forum. Ik was benieuwd hoe die ICNG er dan uit zou kunnen gaan zien. | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 11:06 |
Dit lijkt me een ICM met een ander frontje dat lijkt op een cyborg | |
Peterselieman | maandag 2 mei 2016 @ 11:18 |
Dat is een Japanse ICM met Nederlandse livery ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 mei 2016 @ 11:19 |
Opvallend dat we nog niets van onze grootste Alstom-fanboy gehoord hebben ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 mei 2016 @ 11:19 |
eoa brainfart van zo'n fairytale rail lutser dus. Okee. Maar hoe komt ie er wel uit te zien? | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 11:22 |
Final designing stage volgt na de gunning.. | |
#ANONIEM | maandag 2 mei 2016 @ 11:22 |
'Franse treinbouwer eist 50 miljoen van NS' http://www.rtlz.nl/busine(...)st-50-miljoen-van-ns Bijzondere timing wel ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 mei 2016 @ 11:23 |
Ik zou het niet weten Dit is trouwens die Japanse E353. Die is er in driebaks en negenbaks versie | |
Merode32 | maandag 2 mei 2016 @ 11:24 |
Alstom heeft zich toch terug getrokken omdat de order te klein was? | |
ReisT | maandag 2 mei 2016 @ 11:24 |
Het is toch wel minstens voor 99,9% zeker dat NS niks met doorloopkoppen gaat bestellen. En ook niks Japans. | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 11:27 |
Nou inderdaad | |
Dr_Flash | maandag 2 mei 2016 @ 11:35 |
Lijkt me vrij kansloos. | |
Kansenjongere | maandag 2 mei 2016 @ 11:41 |
"Leuke" actie van NS om vanwege de plaatsing van poortjes op Utrecht Centraal de helft van de incheckpaaltjes weg te halen zonder voor (tijdelijke) vervanging te zorgen. Gevolg: een nog grotere chaos in de ochtendspits dan normaal al het geval is door de verbouwing. | |
MTL | maandag 2 mei 2016 @ 11:47 |
Ik kan nog niet uit de tekst halen wat Alstom nu precies heeft geboden. Ik zou, op basis van de eisen, zeggen dat het de Pendolino non-kantelbak versie is, want die V200 rijdt toch nog nergens en valt daarmee toch nog niet onder het kopje 'bewezen techniek'? | |
Merode32 | maandag 2 mei 2016 @ 11:50 |
Bewezen techniek wordt letterlijk de techniek in de trein mee bedoeld, als deze eerder succesvol is toegepast in een andere trein dan is het bewezen techniek. De trein zelf hoefde dus niet al te rijden en viel niet onder bewezen techniek. | |
#ANONIEM | maandag 2 mei 2016 @ 11:51 |
Het woord "techniek" staat nergens. Wat er staat is "De door NS geselecteerde intercity is gebaseerd op een trein die al rijdt in meerdere landen." | |
derLudolf | maandag 2 mei 2016 @ 11:55 |
Als de V200 deels dezelfde techniek heeft - of doorontwikkelde techniek - als de Pendolino valt het onder bewezen techniek ![]() De trein zelf hoeft dan dus niet te rijden. V200 lijkt mij teveel op V250 trouwens, liever niet dus ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 02-05-2016 12:01:13 ] | |
Merode32 | maandag 2 mei 2016 @ 11:57 |
Dat bedoelde ik. | |
derLudolf | maandag 2 mei 2016 @ 12:02 |
Maar dat een samenraping van goede onderdelen altijd een sleutel tot succes is zou ik dan weer niet durven zeggen ![]() | |
Merode32 | maandag 2 mei 2016 @ 12:04 |
Aha ik zie nu pas dag ns alstom heeft aangewezen als vooreursbid, ik was nog niet helemaal wakker. Dan komt die claim wel op een heel raar punt, zou ns een voorkeur voor hun hebben om die claim weg te krijgen? | |
Merode32 | maandag 2 mei 2016 @ 12:06 |
Zeker niet, formeel zat de v250 ook vol met bewezen techniek, we hebben het resultaat kunnen zien. | |
#ANONIEM | maandag 2 mei 2016 @ 12:08 |
De Pendolino kan 250 km/u, dus wat NS gaat bestellen moet eigenlijk wel de V200 zijn. | |
Merode32 | maandag 2 mei 2016 @ 12:09 |
Een begrenzer. | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 12:09 |
Je kan hem toch afwaarderen? VIRM kan ook 160 en rijdt 140.. | |
MTL | maandag 2 mei 2016 @ 12:17 |
De versie van Virgin Trains rijdt maar 225. Dat lijkt mij gewoon een kwestie van een papieren limiet. | |
derLudolf | maandag 2 mei 2016 @ 12:25 |
Dat is een simpel loopje in de computer. While v≤200 give traction if driver asks Ofzo ![]() | |
desbarts | maandag 2 mei 2016 @ 12:27 |
Stiekem worden het gewoon opgevoerde lintjes ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 mei 2016 @ 12:30 |
Welnee, ze shoppen in Itali voor de V250-50 en bouwen er dan nog 64 stuks bij | |
ReisT | maandag 2 mei 2016 @ 13:04 |
Natuurlijk, als je de snelheid begrenst is een HST automatisch voorzien van onder andere een lagere vloer, dubbele deuren om snel in- en uit te kunnen stappen en een groter acceleratievermogen waarmee precies wordt voldaan aan de wensen van NS. Ideaal! | |
MTL | maandag 2 mei 2016 @ 13:12 |
Daar heb je uiteraard wel een punt. Welke denk jij dan dat het wordt? Coradia Continental? Dat is dan volgens mij de enige die aan de eisen voldoet, maar die kan weer geen 200 km/u. Edit: hoe snel kan die Nordic versie eigenlijk? 180 of toch wel 200? [ Bericht 14% gewijzigd door MTL op 02-05-2016 13:19:57 ] | |
hm. | maandag 2 mei 2016 @ 13:13 |
Ik loop net weg op jouw foto, ik draag een blauwe jas ![]() En het is inderdaad een mooie foto geworden Dennis. -- Also: mooie frontseinen in dit topic ![]() | |
ReisT | maandag 2 mei 2016 @ 13:27 |
Het gaat om een basis, dat hoeft niet per se een trein te zijn die 200 km/h haalt. Materieel dat oorspronkelijk ontworpen is voor 160 km/h kan een prima basis zijn. Stadler heeft dat al laten zien met de Flirt Nordic. Wat krijg je als Alstom op basis van bestaande Coradia-modellen een trein ontwerpt die 200 km/h kan rijden? Juist: de V200. | |
MTL | maandag 2 mei 2016 @ 13:33 |
Ik zie nu dat die X62 Nordic in Zweden een maximale ontwerpsnelheid heeft van 250 ![]() (aldus wikie, dus grote korrel zout). Als dat inderdaad zou kloppen, dan Heeft Alstom daarmee inderdaad al een trein die aan alle eisen voldoet. Als dat mede aan de basis van die V200 heeft gestaan, dan heb je inderdaad wel een goed argument. Laten we het hopen, ik vind die neus van dat ding wel apart (en dan maar hopen dat NS er niet weer een eigen neus op moet zetten). | |
ReisT | maandag 2 mei 2016 @ 13:37 |
Ik ga toch wel uit van een eigen neus voor NS. Ze hebben vast niet voor niets zo veel tijd uitgetrokken voor de ontwerpfase. | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 16:23 |
Het korrel zout gehalte van Wikipedia is anno 2016 ook niet meer zo hoog hoor.. | |
MTL | maandag 2 mei 2016 @ 16:39 |
In dit geval wel. Ik heb even door zitten lezen over die X62. Dat ding mag simpelweg maximaal 180. De lijn zelf is geschikt voor 200 km/u, en dat rijden de X2000 treinen over dat baanvak wel gewoon, dus die 180 km/u is geen beperking van de lijn. De onderbouw van de lijn is geschikt voor een eventuele upgrade van 250 km/u, maar daar is nog geen sprake van op dit moment. Die upgrade staat gepland ergens in de komende jaren, maar men heeft geen geschikt materieel dat in Zweden kan rijden n 250 km/u rijdt in de winterse perioden daar boven de poolcirkel, dus kan men het enkel theoretisch testen. Ook schijnt men nog wat ERTMS probleempjes te hebben, waardoor onder andere ook de nachttreinen soms nog altijd moeten uitwijken over de oude spoorlijn. | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 17:00 |
Die 180 kom ik trouwens nergens tegen, wel dat X55 200 rijdt op dat lijntje.. Meeste X62 bestellingen zijn geannuleerd ook. We zijn niet de enige met een 'Fyratje' dus ![]() | |
MTL | maandag 2 mei 2016 @ 17:14 |
Norrtg heeft die dingen wel rijden, schijnbaar. Volgens hun eigen website met 180: http://www.norrtag.se/sv/reseinfo/vara-tag/coradia-nordic-x62/ | |
ReisT | maandag 2 mei 2016 @ 17:17 |
180 is gewoon de maximumsnelheid van Nordic volgens Alstom http://www.alstom.com/pro(...)rdic-regional-train/ | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 17:25 |
Maar goed, 180 naar 200 is volgens mij niet zo'n hele grote sprong.. Desnoods zet je hem op 199 om in andere TSI te laten vallen.. | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 17:28 |
Amsterdam - Brussel wordt ook sandwich: http://nieuws.ns.nl/tijde(...)j-intercity-brussel/ | |
dartlink | maandag 2 mei 2016 @ 17:46 |
http://www.sigmax.nl/nieuws/ns-kiest-ov-service-en-controle-apparatuur-sigmax/ Dit al langskomen? ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 mei 2016 @ 17:50 |
Eind 2016 moet WiFi in alle ICE-treinstellen werkend zijn http://www.railjournal.co(...)d-wifi-contract.html | |
Dr_Flash | maandag 2 mei 2016 @ 17:59 |
ja, er moet zo veel. | |
Peterselieman | maandag 2 mei 2016 @ 19:18 |
Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden http://www.sporcle.com/ga(...)international-trains | |
James1988 | maandag 2 mei 2016 @ 19:20 |
Ik ben op vakantie ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 mei 2016 @ 19:26 |
32/35 goed. Waarom zou ik Eygelshoven Markt o.i.d. uit het hoofd moeten weten ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2016 19:26:51 ] | |
DeaDLocK2K | maandag 2 mei 2016 @ 19:27 |
Het materieel is dus getest op minstens 198 vanwege de 10% dinges. | |
Nattekat | maandag 2 mei 2016 @ 19:32 |
Met een beetje hulp van een topografische kaart ![]() Vooral al die mini-stationnetjes die me niks zeggen, en Dordrecht is nieuw. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 mei 2016 @ 19:35 |
Dordrecht is nieuw sinds de benelux bestaat en Groningen - nieuweschans telt natuurlijk niet. | |
Nattekat | maandag 2 mei 2016 @ 19:41 |
Dacht dat Dordrecht over werd geslagen. Maar dan kan natuurlijk net zo goed over die geweldige ongebruikte HSL worden gereden... | |
DeaDLocK2K | maandag 2 mei 2016 @ 19:47 |
Nee want zo is er een ietwat scheve halfuursdienst tussen Roosendaal en Dordrecht ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 mei 2016 @ 19:47 |
Helaas niet meer sinds de brug eruit is ![]() | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 19:50 |
Sporcle ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 mei 2016 @ 19:52 |
Nou ja, Rotterdam is toch ook niet gelijk geen internationaal station meer als er bij Dordrecht een boom op het spoor waait. | |
dennistd | maandag 2 mei 2016 @ 19:53 |
Met nog 7:19 op de klok heb ik gepast, ik miste alleen Scheemda nog... Overigens is Heerlen de Kissel fout, daar stopt de trein Heerlen-Herzogenrath niet meer tegenwoordig. | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 19:53 |
Thalys ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 mei 2016 @ 19:54 |
Je hebt gelijk maar je snapt vast wel wat ik bedoel. ![]() | |
b2py | maandag 2 mei 2016 @ 19:54 |
Als je niets te doen hebt is deze ook wel lachen: http://www.sporcle.com/games/BjarneHgl/dutch-train-stations | |
DeaDLocK2K | maandag 2 mei 2016 @ 19:55 |
Maar als er door die boom tien jaar geen treinen rijden? | |
#ANONIEM | maandag 2 mei 2016 @ 19:57 |
Tja.... Hoe zit het bijvoorbeeld met het traject Boekarest - Giurgiu? Daar is in 2006 een brug ingestort, in de communistische tijd had men al een nieuwe brug gebouwd maar daar is iets mis mee o.i.d. dus die wordt niet in gebruik genomen. Sindsdien rijdt de trein 'voorlopig' via Videle. Is Videle daarmee nou een echt internationaal station? En is de rechtstreekse lijn Boekarest-Giurgiu nou geen internationale spoorlijn meer? Of is het allemaal slechts 'tijdelijk' en is de directe lijn nog steeds de 'eigenlijke' route? | |
Peterselieman | maandag 2 mei 2016 @ 19:58 |
uhuh. Dat dacht ik bij het invullen meteen ook al | |
Dr_Flash | maandag 2 mei 2016 @ 19:59 |
Het is vooral een sneltypwedstrijd. Ik had 5:59 over. | |
greavy | maandag 2 mei 2016 @ 20:08 |
Euh, nee. Dat was destijds. Maar tegenwoordig rijdt de Vlissinger ook gewoon ieder halfuur tussen Dordrecht en Roosendaal, dus heb je daar 3 IC's per uur. | |
Duvel | maandag 2 mei 2016 @ 20:32 |
Ik kwam tot 30. | |
greavy | maandag 2 mei 2016 @ 20:34 |
Dus. Over 12 dagen zit ik - als alles goed is - om deze tijd in Wenen. Benieuwd hoe het nieuwe Hauptbahnhof eruit ziet, impressies van foto's lijkt het mij een best mooi station. Totaal heb ik zo'n 6.000 spoorse kilometers gepland in 19 dagen, waarbij er 6 dagen zijn dat er geen treinreizen gepland staan. De route is globaal: dag 1: Dordrecht - Frankfurt - Wenen dag 2: Wenen - Belgrado dag 3: Belgrado - Bar (gelukkig rijdt de dagtrein weer sinds 26 april het gehele traject na overstroming ofzo) Dag 4 naar Drres, Albani zien te komen, maar hoe zien we nog wel Dag 5, 6 en 7, 8 n 9 in Albani mij vermaken, en dan met de nachtelijke veerboot naar Bari, Itali. Dag 10 aankomst in de ochtend, daarna via Brindisi naar Taranto. Dag 11 Taranto - Reggio di Calabria Dag 12 Reggio di Calabria - Rome Dag 13 in Rome Dag 14 Rome - Pisa Dag 15 Pisa - Veneti Dag 16 in Veneti Dag 17 Veneti - Turijn Dag 18 Turijn - Milaan - Basel - Karlsruhe Dag 19 Karlsruhe - Frankfurt - Dordrecht | |
DeaDLocK2K | maandag 2 mei 2016 @ 21:21 |
Mooi lijstje! | |
Dr_Flash | maandag 2 mei 2016 @ 21:42 |
ik blijf maar even een jaartje thuis. | |
derLudolf | maandag 2 mei 2016 @ 21:43 |
Waarom? | |
Dr_Flash | maandag 2 mei 2016 @ 21:44 |
Mwoa, geld. | |
James1988 | maandag 2 mei 2016 @ 22:31 |
Ja, ja ![]() | |
derLudolf | maandag 2 mei 2016 @ 22:36 |
Moet rollen ![]() | |
dennistd | maandag 2 mei 2016 @ 22:46 |
Zo, tijd voor plaatjes. Deze zijn nog van afgelopen woensdag, de NVBS Koningsdagrit naar Moerdijk, Oss Elzenburg en Utrecht Lage Weide: Bij de fotostops in Moerdijk waren ook twee museumbussen aanwezig als motief. Hier zien we bus 6 van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Groningen, die nog een lange weg te gaan heeft als lijn 6 naar Vinkhuizen Noord. In een boog in Moerdijk kon vanuit het achterste rijtuig de trein mooi vastgelegd worden. Op de achtergrond is de Moerdijkcentrale van RWE te zien. Op het omloopspoor langs de Middenweg werd de tweede fotostop in Moerdijk gehouden. Nadat de 225 omgelopen was en de rijtuigen iets opgetrokken had kwam hier Connexxion 3681 langs als lijn 159 naar Rotterdam Kralingse Zoom. Op de achtergrond is opnieuw de Moerdijkcentrale te zien. Na Moerdijk werd er via Breda (de Halve Zolenlijn was geen optie helaas ;-) ) vertrokken naar Oss Elzenburg. Na het omlopen langs de Megensebaan werd er door de zeer krappe bogen (de buffers werden volledig ingedrukt, op de terugweg zijn de koppelingen 'lang' gedraaid) het volgende omloopspoor langs de Waalkade bereikt. Hier was het opnieuw tijd voor een fotostop, waarbij deze foto gemaakt kon worden. Op de achtergrond is nog net bakkie 691 te zien, de nieuwe rangeerloc van HSL bij de Osse Overslag Centrale. Vanaf Oss Elzenburg werd er met omlopen op Tilburg Industrie (in Den Bosch kon het niet volgens ProRail) koers gezet naar Maarssen. Vanaf het middenspoor werd er geduwd naar Utrecht Lage Weide vertrokken. Langs de Atoomweg was er een fotostop, waarbij de loc kon omlopen om zo opnieuw geduwd naar Maarssen te vertrekken. De tweede fotostop op Lage Weide viel helaas enigszins in het water. In het kader van 'als ik voor de hele rit betaal wil ik ook de hele rit meemaken' werd er nog meegereisd tot Rotterdam, hoewel er ook in Utrecht en Gouda uitgestapt kon worden. Op Rotterdam Centraal liep de loc voor de laatste keer om. Op de foto is de 2225 op weg om zich in lastige lichtomstandigheden weer tegen de trein te plaatsen en hem als leeg materieel af te voeren naar Rotterdam Noord Goederen. Al met al een zeer geslaagde dag! | |
Peterselieman | maandag 2 mei 2016 @ 22:55 |
Fraai hoor ![]() | |
hm. | maandag 2 mei 2016 @ 22:59 |
Zekers, mooie platen ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 mei 2016 @ 09:02 |
Dat bint weer geile plaatjes, Dennis. | |
b2py | dinsdag 3 mei 2016 @ 09:43 |
Kan je op Fok! zoeken naar eigen posts waar afbeeldingen in zitten? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 mei 2016 @ 10:33 |
Ja. | |
b2py | dinsdag 3 mei 2016 @ 10:36 |
![]() Ik moet het beter formuleren zie ik nu. Ik ben opzoek naar een afbeelding die ik ooit in dit topic heb geplaatst. Is er een mogelijkheid om specifiek te zoeken op posts met een afbeelding die ik geplaatst heb? | |
James1988 | dinsdag 3 mei 2016 @ 11:04 |
site:forum.fok.NL b2py <iets wat je je kunt herinneren over je post> | |
Yreal | dinsdag 3 mei 2016 @ 11:14 |
vergat alleen Deventer. En alle kutgehuchten van Groningen naar Duitsland. | |
Yreal | dinsdag 3 mei 2016 @ 11:15 |
nice ![]() | |
GlenSpey | dinsdag 3 mei 2016 @ 12:51 |
Kwam tot 140, ben geen spoorliefhebber blijkbaar ![]() | |
dennistd | dinsdag 3 mei 2016 @ 17:00 |
Rara, wat klopt er hier niet aan:![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 mei 2016 @ 17:02 |
Lijkt me een combi tussen DM'90 en een GTW? ![]() | |
dennistd | dinsdag 3 mei 2016 @ 17:18 |
Leek me eerder VIRM gezien de positie van de knik ![]() | |
b2py | dinsdag 3 mei 2016 @ 17:23 |
Allemaal treinen die niet bij de vervoerder rijden waar het plaatje gehost is ![]() | |
GlenSpey | dinsdag 3 mei 2016 @ 17:23 |
Reizigers die lachen terwijl ze geen zitplek hebben ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 mei 2016 @ 17:41 |
Normaal zie je bij een wielrenbroekje meer lul. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 mei 2016 @ 17:48 |
Er mist een conducteur die moppert dat die man in de deuropening de andere reizigers met vertraging opzadelt | |
boriq | dinsdag 3 mei 2016 @ 18:57 |
Nah, die conducteur zit nog bij de machinist in de cabine te sudokuen en komt met een sigaretje op de lip even later pas de deuren sluiten. | |
James1988 | dinsdag 3 mei 2016 @ 19:35 |
![]() Groetjes uit Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch! | |
Dr_Flash | dinsdag 3 mei 2016 @ 19:56 |
Daar was ik vorig jaar ook ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 mei 2016 @ 19:58 |
Oh jah, ik moet nog foto's posten van mijn tripje. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:02 |
Schiet is op ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:03 |
Glazen Koe Centraal:![]() Alloa, Schotland: ![]() Ediinburgh, mijn trein naar Stirling: ![]() Hier werd ik blij van: ![]() Locje: ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:04 |
Bij Freightliner moet ik altijd aan grote amerikaanse vrachtwagens denken. Mack, Peterbilt, Freightliner dat idee. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:07 |
Ja echt! En dan ook aan de geweldige film Cars: I ain't no Mac, I'm a Peterbilt <3 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:08 |
UK is denk ik misschien wel het saaiste treinenland waar ik geweest ben. Heeeeel veel infra maar het materieel, de tering. En ik heb nog twee treinenblaadjes gekocht ook maar die maakten het alleen maar erger. De locomotieven zijn wel gaaf maar verder is alles echt niets meer. | |
b2py | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:14 |
Hoe bedoel je dat? Eenheidsworst? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:14 |
Wat is het probleem dan? Achterhaald? Te weinig diversiteit? ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:17 |
Ik vind de UK dan juist weer veel leuker dan bijvoorbeeld Duitsland, Nederland of Frankrijk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:19 |
Ach, zo is alles waar je minder vaak komt, leuker dan alles waar je vaker komt ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:19 |
Yep. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:21 |
Oh het was echt heeeel erg leuk om weer eens ergens anders te zijn en wat het leukste was, is dat ik zonder uitzondering op perrons werd gelaten door de tourniquets heen, drie keer zelfs dat een Abellio/Scotrail/Whatever-medewerker aan MIJ vroeg; Wil je het perron op om foto's te maken? Hier; Klikklak een kap omhoog en druk op een knop en dat ding ging open en ik stond op het perron; Well yes thank you sir! Dat was een verademing, die vriendelijkheid. Krijg je gelijk wel nog een grotere hekel aan BOA's ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:23 |
Nou, misschien waar jij geweest bent, maar over het algemeen is er best een grote verscheidenheid aan railspul te bewonderen in de UK. Maar niet overal. Maar ja, als je in Sauwerd woont voel je je ook een heus Knooppunt zonder dat je ooit iets anders dan GTW ziet. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:24 |
Ja, met het kleine verschil dat Glasgow en Edinburgh wel echt grote hubs zijn. Volgens Sporcle in de top 20 drukste stations zelfs. Dat zegt natuurlijk ook niet alles maar Sauwerd is het echt niet. En ik ben ook niet zo'n enorme fan van DMU's trouwens, dat helpt denk ik ook niet. | |
James1988 | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:25 |
Als je niet van diesel houdt moet je niet naar het VK gaan inderdaad ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:28 |
Ik heb zes of zeven foto's van de elektrificatiewerkzaamheden ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:29 |
En ik was niet voor de treinen, het was een leuke bijkomstigheid ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:29 |
Gelukkig blijven er genoeg lijnen die geen wasdraad krijgen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:30 |
En je andere lievelingsland was... Denemarken? ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:33 |
Denemarken kan me gestolen worden, Kopenhagen is all that matters ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:40 |
Nou nou ![]() ![]() Denemarken is wel een van de weinige landen ter wereld met een lager hoogste punt dan Nederland ![]() | |
JDude | dinsdag 3 mei 2016 @ 21:17 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 mei 2016 @ 22:34 |
Er komen per dag nog wat cargo's langs ![]() | |
derLudolf | dinsdag 3 mei 2016 @ 22:45 |
En ze hebben ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 mei 2016 @ 00:23 |
ook nog ja | |
Dr_Flash | woensdag 4 mei 2016 @ 00:24 |
het eerste vliegveld ooit dat niet naar een fatsoenlijke stad ging. Billund. | |
SevenWonders | woensdag 4 mei 2016 @ 08:16 |
De treinen van/naar Brussel stoppen al sinds mensenheugenis in Dordrecht en vroeger stopte de trein die via Venlo doorging naar Keulen ook in Dordrecht en in het pre-thalys tijdperk zelfs de Internationale trein naar Parijs 2x per dag, meen me zelfs te kunnen herinneren dat ik 'Ventemillia' wel eens op de borden heb zien staan ... | |
b2py | woensdag 4 mei 2016 @ 09:29 |
Ik hoop toch echt dat je Ventimiglia hebt zien staan | |
b2py | woensdag 4 mei 2016 @ 11:01 |
Leuk stukje over hoe Hitachi zijn ervaring in HSR uit Japan naar de VK brengt: http://www.railengineer.u(...)nkansen-to-scotland/ | |
SevenWonders | woensdag 4 mei 2016 @ 12:33 |
Je begrijpt wat ik bedoel ... | |
Duvel | woensdag 4 mei 2016 @ 12:36 |
*plonk* | |
Pino112 | woensdag 4 mei 2016 @ 13:31 |
Hersteltrein van Strukton (denk ik) kapot bij Daarlerveen http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=243728#prettyPhoto Inclusief filmpje | |
Salatrel | woensdag 4 mei 2016 @ 13:36 |
gelukkig was de hersteltrein al ter plaatse huehuehue | |
Peterselieman | woensdag 4 mei 2016 @ 13:48 |
Oeps ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 mei 2016 @ 13:48 |
Nu nog naar Itali en het kan nog eens wat worden met de vrienden van Fles ![]() | |
Pino112 | woensdag 4 mei 2016 @ 14:18 |
| |
derLudolf | woensdag 4 mei 2016 @ 14:26 |
Oepsie | |
Salatrel | woensdag 4 mei 2016 @ 14:45 |
langs spoor 10 eh? Het blijft dus een verrassing of ie over 9 of 11 gaat! | |
Dr_Flash | woensdag 4 mei 2016 @ 14:51 |
Kan iemand die kuthomo's daar even bijbrengen dat we hier NORMAAL PRATEN? Fijn, bedankt ![]() | |
Pino112 | woensdag 4 mei 2016 @ 14:53 |
| |
Dr_Flash | woensdag 4 mei 2016 @ 15:19 |
![]() ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 4 mei 2016 @ 15:34 |
Krijg toch een gtbv bij een rit van RTD naar ASD. | |
Salatrel | woensdag 4 mei 2016 @ 15:37 |
alleen de 1e letter is een hoofdletter ![]() | |
MTL | woensdag 4 mei 2016 @ 15:59 |
O | |
Peterselieman | woensdag 4 mei 2016 @ 16:02 |
Zeg dan gewoon Oss ![]() | |
MTL | woensdag 4 mei 2016 @ 16:04 |
Dat is veel langer typen ![]() | |
derLudolf | woensdag 4 mei 2016 @ 16:04 |
Tweet ze jou filmpje ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 4 mei 2016 @ 16:27 |
Gvd. | |
b2py | woensdag 4 mei 2016 @ 17:09 |
Dat is een ombouwtrein, geen hersteltrein.. | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 mei 2016 @ 17:13 |
Heeft iemand hier trouwens tijden of indicaties daarvan van de e320 proefritten? | |
b2py | woensdag 4 mei 2016 @ 17:14 |
Posten ze op de NS Twitter | |
Dr_Flash | woensdag 4 mei 2016 @ 19:17 |
ik doe niet aan twitter ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 mei 2016 @ 19:31 |
Chill! | |
b2py | woensdag 4 mei 2016 @ 19:38 |
Denk ik hoor, hebben ze nu 1 keer gedaan dus 100% succes rate | |
GlenSpey | woensdag 4 mei 2016 @ 20:27 |
Komen toch alleen maar spoorofielen in dit topic ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 mei 2016 @ 20:30 |
Nog zoeentje die heropgevoed moet worden ![]() | |
boriq | woensdag 4 mei 2016 @ 21:17 |
Als LINT Leichter Innovativer Nahverkehrstriebwagen 34 niet defect kan gaan, is het deze wel hoor ![]() | |
dennistd | woensdag 4 mei 2016 @ 23:30 |
Of het is de 33 ![]() | |
greavy | donderdag 5 mei 2016 @ 09:44 |
Ze hebben nu genoeg tijd voor groot onderhoud ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 mei 2016 @ 10:05 |
Het zegt uiteraard niets over wanneer er weer iets stuk gaat ![]() | |
greavy | donderdag 5 mei 2016 @ 11:53 |
Op zondag 24 april was ik nog even kort in Moerdijk. 24 April 2016 - Bij Moerdijk passeert de Segrate-shuttle de 2 toegesnelde fotografen, en heeft bijna de eindbestemming Moerdijk bereikt. 24 April 2016 - Nadat de 6478 de Segrate-shuttle had afgekoppeld, ging het eerst een wagenset wisselen bij Wupperman Staal in Moerdijk. Eerst werden er een aantal schuifwandwagens uitgehaald en verderop neergezet, waarna weer andere schuifwandwagens bij Wupperman geplaatst werden. | |
b2py | donderdag 5 mei 2016 @ 11:55 |
Over Stroe trouwens. De perronkeerwanden zijn inmiddels ook weg en alleen op de plek waar het perron stond staan nu hekken, en verder niet. Ziet er heel merkwaardig uit in ieder geval | |
Peter | donderdag 5 mei 2016 @ 13:15 |
Die Welt met een flink artikel over de aanstaande verkoop van Schenker en Arriva door DB: http://www.welt.de/wirtsc(...)vom-Weltkonzern.html (Optie is een beursgang voor Arriva en Schenker met behoud van een flink deel van de aandelen) | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 mei 2016 @ 17:23 |
Wil er iemand nog vrijkaarten voor de Salon de Transport van 14 tot en met 16 juni in Parijs? Ik heb er nog een aantal over, en dat komt (nog steeds) door James
| |
Darkwing_Duck | donderdag 5 mei 2016 @ 17:26 |
Oh wacht zelf inschrijven kan ook http://www.transportspublics-expo.com/en/registration | |
Dr_Flash | donderdag 5 mei 2016 @ 17:26 |
![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 mei 2016 @ 17:27 |
Wat? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 mei 2016 @ 17:28 |
Toch geweldig ![]() ![]() Nou nog een KvK-nummertje (als stichting ogf zo, kost lekker weinig) ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 mei 2016 @ 17:29 |
Ik heb dus 2 jaar geleden (en dit jaar dus weer) met zo een ding om mijn nek gehangen met Badslipper Express Services erop ja ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 mei 2016 @ 17:30 |
Ja geweldig toch ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 mei 2016 @ 17:32 |
Ja eigenlijk wel ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 mei 2016 @ 17:34 |
![]() ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 5 mei 2016 @ 17:36 |
Ik heb iets gemist, wat is het verhaal? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 mei 2016 @ 17:37 |
Vanaf hier PTA / Het grote treinenpics, -nieuws en -praattopic #739 - Automaathaat. | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 mei 2016 @ 17:39 |
En het resultaat PTA / Het grote treinenpics, -nieuws en -praattopic #739 - Automaathaat. | |
Flodder450 | donderdag 5 mei 2016 @ 17:40 |
Gisteren een dagje antwerpen gedaan met een paar vrienden, Niet echt al te veel fotosgemaakt maargoed! Op R'dam centraal wachtend op de IC naar brussel , eerst kwam de Thalys langs ![]() Ook stonden er nog een rits ICRm+Traxx loc op het perror tegenover ons ![]() Ah, daar is onze trein, met rijtuigen.. ![]() Onze lieve vrouwe-Kathedraal ![]() Station Antwerpen centraal: ![]() Stootjukconstructie, mag ook wel! ![]() Enn een MS75/Varkensneus & een MS96 ![]() Mijn indruk van de Belgische spoorwegen is dat we eigenlijk niet veel te klagen hebben als het komt op mooiheid/moderniteit/tijdloosheid van onze stations, toen we bij roosendaal de grens overgingen had ik het gevoel alsof ik de voormalige DDR binnenreed (stroomdraden op palen, stations die 30-40 jaar geleden voor t laatst zijn bijgewerkt) Wat wl mooi was was dat er een groot aantal stationsgebouwen nog gewoon staat (waar deze in nederland allang zouden zijn gesloopt) Voor de rest viel mij de informatievoorziening op, waar deze in nederland gewoon een beeldscherm is met een soort PHP/Webpagina, is dit hiero gewoon een LCDmatrix... ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Flodder450 op 05-05-2016 17:46:33 ] | |
Dr_Flash | donderdag 5 mei 2016 @ 17:42 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 mei 2016 @ 17:51 |
Als James dit jaar nou wel vrij krijgt dan zet ik bij hem "Explorateur du Tunnel Ferroviaire" erop ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 mei 2016 @ 17:52 |
Nee dat snappen ze. Beter doe je iets als Commissioner of Intestine Mysteries. | |
Peterselieman | donderdag 5 mei 2016 @ 17:55 |
ja, er rijdt niets meer, loop maar via de tunnel naar buiten ![]() ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 5 mei 2016 @ 17:56 |
Hahaha, leuk ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 5 mei 2016 @ 17:57 |
De meeste stations zijn toch juist vrij recent nog opgeknapt? Ik kan me Kijkuit nog als pure zandbak herinneren, nu is het netjes betegeld alles. Antwerpen ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 mei 2016 @ 17:59 |
Als ik nou nog een keer wist waar dat was ging ik expres t zelfde doen, misschien een tripje plannen met Fles... | |
James1988 | donderdag 5 mei 2016 @ 18:02 |
Lyon, station Saint-Paul. | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 mei 2016 @ 18:04 |
Ga je mee naar de transportbeurs James | |
James1988 | donderdag 5 mei 2016 @ 18:06 |
Wanneer is dat gekke evenement? | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 mei 2016 @ 18:35 |
14 tm 16 Juni...Ik zou op zich wel een poging kunnen wagen vrij te vragen...op voorhand | |
Prins_Pils | donderdag 5 mei 2016 @ 19:19 |
Morgen naar Beekbergen en Loenen peddelen en stoomtreintjes kijken ![]() | |
dennistd | donderdag 5 mei 2016 @ 19:27 |
Ik ga er zaterdag heen dieseltreintjes kijken (en fotograferen): http://www.veluwschestoom(...)h=94&products_id=254 Morgen ben ik naar de Stoomtrein Katwijk Leiden: http://nvbs.com/toon.php?pag=Lustrum_Alg#a5 VSM had je beter vandaag kunnen doen. Morgen rijdt er maar n stoomtrein, vandaag was er een uitgebreide dienstregeling. | |
Prins_Pils | donderdag 5 mei 2016 @ 19:40 |
Ja daar kwam ik dus vandaag te laat achter ![]() | |
dennistd | donderdag 5 mei 2016 @ 19:42 |
En het is nog wel elk jaar... Hemelvaartsdag wordt gebruikt als nationale stoomtreindag, overal was vandaag wat extra te doen. | |
Peterselieman | donderdag 5 mei 2016 @ 20:06 |
Volgens Rail Magazine is de productie gestart van de 18 stuks TRAXX die de NS besteld heeft. https://nl-nl.facebook.com/Railmagazinenl/posts/826566404116297 | |
Peterselieman | donderdag 5 mei 2016 @ 21:24 |
RIP koe http://nos.nl/artikel/210(...)-met-trein-niet.html | |
boriq | donderdag 5 mei 2016 @ 21:39 |
Die foto bij het artikel ook ![]() | |
Janneke141 | donderdag 5 mei 2016 @ 22:00 |
Komende zondag worden de ICE's vanuit Kln omgeleid via de grens bij Venlo, maar weet een van jullie toevallig of er ook nog ergens gestopt wordt vr Utrecht? | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 mei 2016 @ 22:14 |
Mnchengladbach alleen. | |
Janneke141 | donderdag 5 mei 2016 @ 22:17 |
Jammer. Maar bedankt. | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 mei 2016 @ 22:18 |
Ik snap ook niet zo goed waarom er in ieder geval niet in Eindhoven wordt gestopt. Ik ga ff moeilijk doen op Twtter. | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 mei 2016 @ 22:20 |
Oh in een Brits treinenblaadje stond trouwens nog wel een interessante opmerking die vast voor ruzie gaat zorgen hiero ![]() | |
_serial_ | donderdag 5 mei 2016 @ 22:23 |
-edit niet goed gelezen- | |
dennistd | donderdag 5 mei 2016 @ 22:28 |
Het zal ook geen wielrenner zijn.... | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 mei 2016 @ 22:30 |
Neeeee dit ligt aan ons, Dennis, de rest van de mensen zitten wielrenners in de weg, de hele wereld is tegen ze en ze kunnen er niets aan doen! Walgelijk schijtvolk, echt ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 5 mei 2016 @ 22:34 |
Jeeeezes wat een gasdebiel. Kutwielrenners. Hoe kom ik er trouwens bij dat ik dacht dat dat overweggetje was weggehaald toen de dwergseinen werden vervangen door portaalseinen? | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 mei 2016 @ 22:35 |
Omdat dinges van dat andere forum zoiets gezegd had toen we daar waren. | |
matthias24 | donderdag 5 mei 2016 @ 22:35 |
treinen ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 5 mei 2016 @ 22:39 |
Ik was niet mee toen naar Hoorun. | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 mei 2016 @ 22:40 |
Als je aandacht wil na een dag zon en zuipen kan je daar ook gewoon om vragen. | |
matthias24 | donderdag 5 mei 2016 @ 22:41 |
Hoorn, niet Hoorun. | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 mei 2016 @ 22:41 |
Ooh, verkeerd onthouden! Maar er is toen zoiets gezegd in ieder geval en toen ik dit beeldmateriaal zojuist zag dacht ik hetzelfde als jij. | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 mei 2016 @ 22:41 |
Fout. Het is Hoo-run. | |
matthias24 | donderdag 5 mei 2016 @ 22:42 |
ik had ff dat filmpje bekeken en toevalig woon ik in de buurt van hoorn. | |
_JdM_ | donderdag 5 mei 2016 @ 22:48 |
Hooo-hn ![]() Vanochtend een ommetje via Arnhem naar Den Haag, omdat er iemand tussen Apeldoorn en Deventer was aangereden. Werd een aardig druk treintje in de buurt van Arnhem... Ze zijn in Utrecht lekker bezig trouwens... Sporen 4-8 eruit, aan zowel de noordzijde, de perrons als de zuidzijde ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 mei 2016 @ 22:50 |
Hee rot jij es effe op anders ![]() | |
matthias24 | donderdag 5 mei 2016 @ 22:50 |
ik ga al. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 mei 2016 @ 22:51 |
![]() Bron: een zeer ervaren user ut Heerhugobliksemwaard. | |
Janneke141 | donderdag 5 mei 2016 @ 22:55 |
Ik moet wat mensen van de treinen halen die terugkomen van een vakantie, die in de buurt van Nijmegen moeten zijn. Uitstappen in Arnhem of in Utrecht scheelt dan nogal wat. Maar ja, niks aan te doen. Dan maar een keer extra overstappen met koffers. | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 mei 2016 @ 22:56 |
Yeah, sprinters de maar tot Overvecht rijden vanaf Swolluh enzo. DSSU ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 mei 2016 @ 22:56 |
Janneke ![]() Doe Jip de groetjes ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 mei 2016 @ 22:57 |
Ja logisch! Den Bosch->Nijmegen zou dan het handigst zijn. | |
Janneke141 | donderdag 5 mei 2016 @ 22:59 |
Venlo, voor mijn part. Iets. | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 mei 2016 @ 23:08 |
Je kan natuurlijk suggereren dat ze overstappen in Mnchengladbach, dan het halve uurtje naar Venlo in de stoptrein doorbrengen. | |
Janneke141 | donderdag 5 mei 2016 @ 23:11 |
Ja, dat is een optie, maar ik moet even verzinnen of ik zin heb om heen en weer te rijden naar Limburgistan. De overstap in Venlo is volgens mij maar een paar minuten, die gaan ze met koffers en al waarschijnlijk niet halen. Afijn, bedankt voor het meedenken. | |
Dr_Flash | donderdag 5 mei 2016 @ 23:16 |
Best een leuk plaatsje even goed, Mnchengladbach ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:02 |
De hele avond heb ik al het gevoel dat het zaterdagavond is. Fijn want er is nog veel meer weekend <3 Morgen naar Hasselt toeren op de snorfiets. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:03 |
Via Herfte trouwens, even kijken of je al wat van de werkzaamheden kan zien en sowieso is daar een bankje naast de spoorwegovergang die heel prettig zit. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:08 |
Ik ga zondag even naar Ruurlo op en neer. Met kar. Ik lijk wel een aapmens. | |
Prins_Pils | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:09 |
Ga je in Ruurlo ook al kamperen ofzo? | |
Dr_Flash | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:10 |
ik ga morgen eerst eens vragen of ik op terrein van werk mag kamperen. Ligt toch op de route ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:16 |
Maar eigenlijk moet ik dat gewoon niet eens vragen. Eigenlijk moet ik gewoon zelf het stuur in handen nemen. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:18 |
Dat is een belangrijk inzicht Broeder Fles ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:19 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:22 |
Ja, kun je om lachen, maar zo gaat het wel ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:35 |
Zie het al gebeuren zeg, ![]() 8:40 baas komt binnen en start PC op 8:42 ik steek mijn neus eens in de buitenlucht, kapsel als een aap 8:45 baas begint zich af te vragen WTF er in de tuin gebeurt 8:48 ik steek het esbitbrandertje aan 8:50 theewater kookt. Tevens prima water om een eitje in te koken. 8:53 Lekker kopje thee ![]() 8:56 Lekker gekookt eitje ![]() 8:58 croissantje met boter (was al aanwezig) 9:00 Werkoverleg. Problem, time? ![]() | |
Randy_S | vrijdag 6 mei 2016 @ 01:31 |
aankomend weekend gaat de nieuwe spoorbrug bij Diemen geplaatst worden, mochten er nog mensen willen kijken en er nog niet vanaf weten: bij deze! ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 6 mei 2016 @ 01:36 |
Diemen? Bedoel je niet die over de A1 bij Muiderbrug? | |
Randy_S | vrijdag 6 mei 2016 @ 01:44 |
foutje ![]() ![]() ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 6 mei 2016 @ 02:17 |
Het plaatsen van die brug is vanaf 20:00 live te volgen via youtube. . | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 09:07 |
Ja man, zag er goed uit daar. | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 09:08 |
ftfy | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 09:08 |
Welke werkzaamheden? | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 09:12 |
Kwijjllll, poorrrnnooo, fuck yeahhhhh | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 09:21 |
C-c-c-cccomboooo breakkeerrr | |
Dr_Flash | vrijdag 6 mei 2016 @ 09:43 |
Nee, ik ga wel op een camping in de buurt staan. Geen zin in gezeik ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 mei 2016 @ 09:43 |
Wel een camping vlak aan het spoor, om ontopic te blijven ![]() | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 09:48 |
Eigenlijk is het vet saai, ze gaan dat ding alleen over de A1 rijden.. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 mei 2016 @ 11:28 |
http://nos.nl/artikel/210(...)re-verplaatsing.html Ziet er best interessant uit, die animatie ![]() | |
Salatrel | vrijdag 6 mei 2016 @ 11:42 |
Wat is er mis met de oude brug dat ze hem vervangen? | |
Dr_Flash | vrijdag 6 mei 2016 @ 11:45 |
te kort. De A1 gaat van 2 x 3 naar 2 x 5 stroken. | |
Salatrel | vrijdag 6 mei 2016 @ 11:48 |
aha ok ![]() | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 11:48 |
En 2 wisselstroken, maar dat zijn details ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 6 mei 2016 @ 11:52 |
Een wisselbaan bestaande uit twee stroken is beter want anders zou je een strook de ene kant op en een strook de andere kant op kunnen hebben. | |
JDude | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:16 |
Dat wordt het ook. In de ochtend 5+2 breed naar Amsterdam en 's middags naar Amersfoort/Almere | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 mei 2016 @ 13:07 |
Amersfoort-Amsterdam zou ik 2x(2x2+2x3) rijstroken van maken, Knooppunt A30-Amersfoort 2x4 en tot aan de grens 2x3. Gelijk van het gezeur af en dan kunnen de Duitsers mooi zelf bakkelijen wat ze met de BAB30 tot aan Bad Oyenhausen gaan doen. | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 13:18 |
Vijf rijstroken in de tegenspitsrichting lijkt me wel voldoende.. | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:04 |
1 ding scheelt, in tegenstelling tot 3x SLT zijn 3x NS Flirt wel al toegestaan door ProRail | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:05 |
Waarom 3xSLT niet? | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:07 |
Niet toegelaten door ProRail, achterliggende reden ken ik niet | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:10 |
ProRail bepaalt dat? Ik dacht ilent. Ach jah, het zal wel. | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:10 |
Dit staat er ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:15 |
het is tog hunnie ze rails. Prorail. | |
MTL | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:21 |
3x SLT is gewoon toegestaan. Helemaal in het begin waren er nog wat softwareproblemen met betrekking tot de maximale stroomafname, dus de SLTs kwamen samen boven de afnamegrens van 4000A totaal uit. Dus daarop is toen de regel ingesteld van maximaal 2 treinstellen. Daarna zijn de treinen softwarematig beperkt, waardoor ze dus nu niet meer zo snel optrekken als in het begin en is de beperking opgeheven. Maximale samenstelling is wel beperkt tot 2x SLT-6 en 1x SLT-4 (dus 16 bakken totaal). Het gebeurd niet vaak, maar ik heb wel eens met 3x SLT-4 gereden in de rangeerdienst. | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:23 |
![]() Dan zal dit schema uit Maart 2016 wel verouderd zijn | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:25 |
Als ze met zijn 2'en zijn neem ik aan dat die beperking er niet op zit? | |
MTL | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:29 |
Waarom dat er staat weet ik dan ook niet. Voor zover ik weet is die nu dus niet meer van toepassing. Die beperking zit er standaard op, daarom trekt het spul nu zo traag op. Bij VIRM moet je zelf een schakelaar omzetten om dit te beperken bij meer dan 10 bakken. Edit: ik weet wel dat ze bezig zijn met de hernieuwde toelating van SLT in verband met nieuwe software. Wellicht dat het overzicht wat dat betreft dus 'te nieuw' is en dat er besloten is om de toelating van SLT te beperken tot 2 stellen omdat in de praktijk het toch eigenlijk niet voorkomt. Wellicht dat dan ook de lijnstroombeperking er uit gehaald is. Dat zou wel mooi zijn ![]() [ Bericht 46% gewijzigd door MTL op 06-05-2016 14:40:55 ] | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:41 |
Ze kunnen de software niet zo schrijven dat het alleen ingeschakeld is bij 3 stellen? ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:50 |
Stel je voor zeg.. Dat is alleen maar moeilijk. | |
b2py | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:50 |
Tering ![]() Wat zitten daar voor engineers man? Dan kan je jezelf toch ook niet serieus nemen.. | |
MTL | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:55 |
Ach, je merkt ook nog altijd dat de treinen van Bombardier niet lekker samenwerken met die van Siemens (dus als een 6-je en een 4-tje gecombineerd rijden). Het werkt wel, maar twee zesjes of twee viertjes rijden net even beter. | |
Salatrel | vrijdag 6 mei 2016 @ 15:01 |
leg eens uit? Ik merk er niks van namelijk | |
derLudolf | vrijdag 6 mei 2016 @ 15:05 |
Beter maken ze wat aan rondom Bad oeyenhausen. De bab30 volgt later wel ![]() | |
MTL | vrijdag 6 mei 2016 @ 15:31 |
De zesjes reageren net iets trager op de commando's dan de viertjes. Rij je met een viertje en een zesje gecombineerd, dan zal het dus met wat horten en stoten gepaard gaan. Het is niet veel, maar als je het eenmaal opgevallen is, dan merk je het altijd weer opnieuw ![]() Edit: Sluitseinen! ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door MTL op 06-05-2016 15:59:51 ] |