ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 01-05-2016 20:13:34 ]
Maar als je hem destijds beter had belicht was hij nog beter geweest. De laatste versie is inderdaad een stuk beter maar mist volgens mij wat contrast
RAW is een mooi hulpmiddel, maar ik gebruik het eerlijk gezegd zelden. Het is geen wondermiddel naar mijn mening. Een mooie foto kun je er beter mee maken maar van een kutfoto geen aardige.
Oftewel, eerst de basis van een goede belichting, compositie, het samenspel van gevoeligheid, sluitertijd en diafragma eer je met RAW begint. Tenminste, dat vind ik
Heb je helemaal gelijk in, maar destijds was ik daar nog niet zo ervaren in. De foto is in de Tv-stand gemaakt, dus alleen sluitertijd instellen. Toen gebruikte ik die vrijwel altijd, en lager dan 1/160 sluitertijd zou een bewogen foto opgeleverd hebben (dit was al veel te langzaam eigenlijk, een rijdende trein is normaal minimaal 1/500 voor een scherpe foto). Maar door de raw-foto heb ik van deze eigenlijk veel te donkere foto toch nog een goed belichte foto kunnen maken, dat was vanuit de jpeg niet gelukt. Eigenlijk had de iso-waarde omhoog gemoeten (nu iso 100, de 400D kan ook wel op iso 200 maar iso 400 is veel te korrelig).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 1 mei 2016 22:46 schreef dennistd het volgende: Klopt, met de 750D ga ik ook wel tot 800 en in geval van nood wel hoger. Maar met de 400D wil je echt niet hoger dan 200 gaan.
Oh geen idee, eigenlijk is de 400D al heel lang niet uit de tas geweest. Jij hebt de 400 altijd bij je toch?
Op zondag 1 mei 2016 22:46 schreef dennistd het volgende: Klopt, met de 750D ga ik ook wel tot 800 en in geval van nood wel hoger. Maar met de 400D wil je echt niet hoger dan 200 gaan.
Ik heb nog ergens een 350D, zelfde verhaal. M'n huidige NEX-5R is een enorme stap vooruit.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ja, de 400D is mijn altijd bij mij in de auto camera. Daarna heb ik de 600D gehad, en vorig jaar heb ik de 750D aangeschaft bij een prijsfout van BCC. Uiteindelijk 50 euro voor betaald na verkoop van de 600D.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De ring van Velim 'ligt in beton' (Betonnen dwarsliggers) terwijl ik volgens mij houten bielzen zie
Houten dwarsliggers zijn genoeg aanwezig in Velim, de grote ring is grotendeels beton maar de kleine ring van bijna 4km zou best hout kunnen zijn als ik de wikipediapagina's bekijk.
Op zondag 1 mei 2016 23:19 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb trouwens bij 'ligt in beton' een heel ander idee, zoals het grootste gedeelte van de HSL in Nederland...
True, sorry
Ik kan ook heel weinig beeldmaterieel op YouTube vinden om iets te staven
De nieuw aan te schaffen intercity’s gaan op termijn een deel van de huidige Intercityvloot van NS vervangen (ICM
quote:
en IC Direct) en moeten vanaf 2021 gaan rijden. De door NS geselecteerde intercity is gebaseerd op een trein die al rijdt in meerdere landen.
Aha. Dus een Alstom-trein die 200 km/u kan en al in meerdere landen rijdt. Pendolino zonder kantelbaktechniek ofzo? Of de "Coradia Liner V 200"? Die kan ongetwijfeld ook nog doorgaan als "gebaseerd op".
quote:
In totaal investeert NS meer dan 2,5 miljard in modernisering en uitbreiding van de vloot.
Zoals onze basisschoolleraar altijd zei: 2,5 miljard koeien?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2016 10:32:04 ]
"Leuke" actie van NS om vanwege de plaatsing van poortjes op Utrecht Centraal de helft van de incheckpaaltjes weg te halen zonder voor (tijdelijke) vervanging te zorgen. Gevolg: een nog grotere chaos in de ochtendspits dan normaal al het geval is door de verbouwing.