ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Je hebt echt geen idee van hoe automatisering werkt en onthoud je dan ook van dit soort commentaar tot je hebt gevraagd hoe het dan wel werkt en hoe het kostenplaatje in elkaar zit.
Mee eens.
Meestal outsourcen bedrijven het leveren en onderhouden van dingen als automaten aan partijen die daarin zijn gespecialiseerd. Dit omdat het niet bij de core business hoort (NS is vervoerder, geen IT-bedrijf) en omdat een gespecialiseerd bedrijf veel kosteneffectiever kan handelen. Één medewerker kan op een werkdag makkelijk 5 totaal verschillende automaten bij verschillende klanten onder ogen krijgen, terwijl een eigen medewerker dan moet gaan zitten duimendraaien omdat hij niets meer te doen heeft.
OT: complimenten voor de plaat in de OP. Eigen werk?
Ik ben het eigenlijk wel 100 procent eens wat James net riep over de Oyster Card, "Ja, we willen iedereen aan de Chipkaart helpen, en dus maken we een euro toeslag" zou zo een retetof gedurft statement zijn.
"Ja, we willen iedereen aan de Chipkaart helpen, en dus maken we een euro toeslag" zou zo een retetof gedurft statement zijn.
Maar het is wel eerlijk, dat is weer iets wat Nederlanders over het algemeen wel op prijs weten te stellen. Dan krijgt NS wel politiek Den Haag over zich heen, maar dat moet dan maar.
Op woensdag 21 mei 2014 23:19 schreef James1988 het volgende: Meestal outsourcen bedrijven het leveren en onderhouden van dingen als automaten aan partijen die daarin zijn gespecialiseerd. Dit omdat het niet bij de core business hoort (NS is vervoerder, geen IT-bedrijf) en omdat een gespecialiseerd bedrijf veel kosteneffectiever kan handelen. Één medewerker kan op een werkdag makkelijk 5 totaal verschillende automaten bij verschillende klanten onder ogen krijgen, terwijl een eigen medewerker dan moet gaan zitten duimendraaien omdat hij niets meer te doen heeft.
Ik ben het hier niet per se mee eens. De NS is een gigantisch bedrijf en zeker groot genoeg om veel kosteneffectiever intern een volledig kundige ICT-dienst te hebben.
quote:
OT: complimenten voor de plaat in de OP. Eigen werk?
Maar het is wel eerlijk, dat is weer iets wat Nederlanders over het algemeen wel op prijs weten te stellen. Dan krijgt NS wel politiek Den Haag over zich heen, maar dat moet dan maar.
Lekker boeiend, Wilma dekt ze wel.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Ik ben het hier niet per se mee eens. De NS is een gigantisch bedrijf en zeker groot genoeg om veel kosteneffectiever intern een volledig kundige ICT-dienst te hebben.
Oh, die zal NS ook wel hebben. Die is nodig voor het draaiende houden van kantoren, informatievoorziening aan het personeel in het veld, klantenservice, enzovoorts.
Het installeren en onderhouden van kaartautomaten is een heel andere tak van sport. Ik denk niet dat er ook maar één NS'er is die ooit een nieuwe rol papier in een kaartautomaat doet.
Oh, die zal NS ook wel hebben. Die is nodig voor het draaiende houden van kantoren, informatievoorziening aan het personeel in het veld, klantenservice, enzovoorts.
Nouuuuuuuuuuuuuu dat is niet helemaal waar Met een doorbelasting van zoveel tientallen euro's per GB per maand SAN-ruimte is dat niet goed geregeld Maar euh, ook daarvan is een groot gedeelte geoutsourced en ook projecten worden extern gedaan. Onnodig.
quote:
Het installeren en onderhouden van kaartautomaten is een heel andere tak van sport. Ik denk niet dat er ook maar één NS'er is die ooit een nieuwe rol papier in een kaartautomaat doet.
Installeren en onderhouden, soit.
quote:
Hopelijk kan ik zo'n plaatje schieten in november, dan ben ik een week in Salt Lake City en er wordt een fiets geregeld.
Nouuuuuuuuuuuuuu dat is niet helemaal waar Met een doorbelasting van zoveel tientallen euro's per GB per maand SAN-ruimte is dat niet goed geregeld Maar euh, ook daarvan is een groot gedeelte geoutsourced en ook projecten worden extern gedaan. Onnodig.
Ik werk in de IT-consultancy en zit bij de grootste bedrijven van Nederland. Wat ik daar soms toch voorbij hoor komen aan bedragen
quote:
Installeren en onderhouden, soit.
Dat is gewoon een full-servicecontract met de leverancier.
NMBS heeft ook zoiets gedaan met de leverancier van hun nieuwe automaten, die gaan die dingen onderhouden. De software doet NMBS wel zelf, omdat de Belgen iets anders wilden dan wat de Duitsers voorstelden.
quote:
Hopelijk kan ik zo'n plaatje schieten in november, dan ben ik een week in Salt Lake City en er wordt een fiets geregeld.
Oh nice. Neem je wel een High Visibility-vest mee?
Ik werk in de IT-consultancy en zit bij de grootste bedrijven van Nederland. Wat ik daar soms toch voorbij hoor komen aan bedragen
Ach ik zie het zelfs in .edu bij universiteiten met 1,3 miljoen actieve user accounts. Om te janken.
quote:
Oh nice. Neem je wel een High Visibility-vest mee?
Dat heb je voor deze plekken niet nodig maar ze proberen te regelen dat ik op het rangeerterrein mag rondlopen onder begeleiding en dan moet het sowieso inderdaad
Ach ik zie het zelfs in .edu bij universiteiten met 1,3 miljoen actieve user accounts. Om te janken.
Er wordt wat afgeknoeid in IT-land, zoveel is duidelijk.
Ik vraag me wel eens af of de outsourcing nou echt het gewenste resultaat oplevert. Dat je dat op projectbasis doet kan ik me nog wel iets bij voorstellen (je trekt een blik consultants open, die bouwen iets voor je en wanneer ze klaar zijn heb je ook meteen 0 uitgaven i.p.v. mensen op de payroll), maar voor dagdagelijkse dingen zoals hardware, storage of onderhoud betwijfel ik of het nou goedkoper of efficiënter is.
quote:
Dat heb je voor deze plekken niet nodig maar ze proberen te regelen dat ik op het rangeerterrein mag rondlopen onder begeleiding en dan moet het sowieso inderdaad
Er wordt wat afgeknoeid in IT-land, zoveel is duidelijk.
Ik vraag me wel eens af of de outsourcing nou echt het gewenste resultaat oplevert. Dat je dat op projectbasis doet kan ik me nog wel iets bij voorstellen (je trekt een blik consultants open, die bouwen iets voor je en wanneer ze klaar zijn heb je ook meteen 0 uitgaven i.p.v. mensen op de payroll), maar voor dagdagelijkse dingen zoals hardware, storage of onderhoud betwijfel ik of het nou goedkoper of efficiënter is.
Ja dat vraag ik me ook af, als ik zie wat collega-scholen uitgeven aan externe partijen en dat vergelijk hoe wij het doen. Nul gefaalde IT-projecten in de 8 jaar dat ik technisch eindbaas ben van de tent tegen externe personeelskosten van een 5K per jaar.
Duurt langer maar beter gedocumenteerd en intern veel meer kennis vergaard tegen kosten die 10% zijn van outsourcen. De enige reden dat ik sommige dingen outsource is omdat ik de verantwoording niet wil als het fout gaat.
Ik kwam bij Nico Spilt nog een leuke rit voor zaterdag tegen (van de Vrienden van het Spoorwegmuseum). Zal ongetwijfeld gereden gaan worden met de stam rijtuigen van het NSM, icm de 1202 en/of 1312. De DE-ritten worden gereden met een 6400 van DB Schenker. http://langsderails.nl/agenda.htm
Ledig mat. 828230 Utrecht Maliebaan v. 08:41 Amersfoort a. 09:02 sp. 5B
Tr. 28230 E-lok + rijtuigen Amersfoort v. 09.20 Nunspeet a. 09.53 Nunspeet v. 10.02 Zwolle a. 10.23 sp. 6B
Tr.28231 EL Zwolle v. 10.33 Mariënberg a. 11.02 sp. 1
Tr. 38130 DE Mariënberg v. 11.15 Almelo a. 11.36 sp. 206B
Tr. 38131 DE Almelo v. 12.00 Almelo Bedrijvenpark a. 12.06 sp. 611
Tr. 38132 DE Almelo Bedrijvenpark v. 13.09 Almelo a. 13.15 sp. 2B
Tr. 38133 DE Almelo v. 13.21 Hengelo d. 13.34 sp. 305A Enschede a. 13.52 sp. 2
Tr. 38134 DE Enschede v. 14.50 Delden a. 15.04 sp. 2 Delden v. 15.40 Lochem a. 16.03 sp. 1 Lochem v. 16.28 Zutphen a. 16.43 sp. 504B
Tr. 28232 EL Zutphen v. 16.58 Deventer a. 17.12 sp. 305B Deventer v. 17.24 Olst a. 17.33 sp. 3 Olst v. 17.40 Zwolle a. 17.58 sp. 6A Zwolle v. 18.36 Nunspeet a. 18.58 Nunspeet v. 19.05 Amersfoort a. 19.43 sp. 5b
Ledig mat. 828231 Amersfoort v. 19:52 Utrecht Maliebaan a. 20:12
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 22 mei 2014 01:57 schreef dennistd het volgende: Ik kwam bij Nico Spilt nog een leuke rit voor zaterdag tegen (van de Vrienden van het Spoorwegmuseum). Zal ongetwijfeld gereden gaan worden met de stam rijtuigen van het NSM, icm de 1202 en/of 1312. De DE-ritten worden gereden met een 6400 van DB Schenker. http://langsderails.nl/agenda.htm [ code verwijderd ]
En walt valt er in godsnaam te nassen op Almelo Bedrijvenpark op een zaterdag!
Edit: Trouwens, sowieso, station Almelo Bedrijvenpark
En Nee, NS heeft niet alleen werkzaamheden aan het spoor
quote:
Webshop buiten gebruik
Let op! Onze webshop is dit weekend buiten gebruik door onderhoud. Houdt u er rekening mee dat u online geen aankopen, wijzigingen of beëindigingen kunt doen tussen vrijdag 23 mei 18.00 uur en zondag 25 mei 19.00 uur.
Dat de 5 minuten marge met inchecken op Dalvoordeel puur voor het inchecken is. en dat je dus niet in een trein mag stappen die 8.58 vertrekt bijvoorbeeld, wat is jullie ervaring daarin?
Want ik geloof dat ik ooit weleens samen met James1988 in een trein van voor negenen ben gegaan destijds met een kruidvatkaartje vanaf 9 uur
[ Bericht 17% gewijzigd door Darkwing_Duck op 22-05-2014 07:46:27 ]
Heb je de laatste tijd de vacaturepagina van NS gezien? Heel veel ICT. Juist omdat ze die reisinformatie op orde moeten krijgen. De software van de kaartautomaten werd een tijd geleden ook nog in HGB-IV ontwikkeld voor zover ik weet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 22 mei 2014 08:35 schreef Yreal het volgende: Mensen die in een bomvolle trein naast een lege 1ste klas stoel gaan staan ^oneindig.
Regels .
Zo stond ik gistermiddag nog naast een koppeltje waarvan de jongen vol bleef houden dat je bij een volle trein automatisch in de eerste klas mocht gaan zitten en het meisje had daar zo haar twijfels over.
Ik heb me ingehouden om niet aan te geven dat de HC dan waarschijnlijk wel coulant zou zijn .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Volgens mij kan het wel, maar het wordt aangeraden om saldo te laden voordat je incheckt.
Ik heb regelmatig opgeladen voor het uitchecken omdat de volgorde handiger was toen de palen net geplaatst waren of omdat er een set uitgevallen was in Deventer waardoor ik anders heen en weer had kunnen blijven lopen. Nooit issues mee gehad.
Dat de 5 minuten marge met inchecken op Dalvoordeel puur voor het inchecken is. en dat je dus niet in een trein mag stappen die 8.58 vertrekt bijvoorbeeld, wat is jullie ervaring daarin?
Want ik geloof dat ik ooit weleens samen met James1988 in een trein van voor negenen ben gegaan destijds met een kruidvatkaartje vanaf 9 uur
Ik doe dat bijna altijd met mijn Dal Vrij en het is nog nooit een probleem geweest. Hetzelfde geldt voor een trein die om 18:28 vertrekt (2 minuten voor het einde van de avondspits). Er is nog nooit een conducteur geweest die er zelfs maar iets over gezegd. Er staat om 8:54 en 18:24 vaak een mensenmassa rond de paaltjes, conducteurs zien dit vaak zat maar zeggen ook daar nooit iets over.
Op donderdag 22 mei 2014 09:23 schreef James1988 het volgende: Zo, ik heb weer aan mijn democratische plicht voldaan. Handig, die stemlokalen op stations!
[..]
Ik doe dat bijna altijd met mijn Dal Vrij en het is nog nooit een probleem geweest. Hetzelfde geldt voor een trein die om 18:28 vertrekt (2 minuten voor het einde van de avondspits). Er is nog nooit een conducteur geweest die er zelfs maar iets over gezegd. Er staat om 8:54 en 18:24 vaak een mensenmassa rond de paaltjes, conducteurs zien dit vaak zat maar zeggen ook daar nooit iets over.
Ze kunnen er simpelweg ook weinig mee, want bij deze vorm van grijsrijden ben je netjes ingecheckt en betaal je gewoon voor je reis.
Groningen had de ambitie om een trein in 83 minuten naar Bremen te laten rijden. Het geld ervoor ontbreekt voor een deel, dus de ambitie is fors naar beneden bijgesteld naar een meer realistische 120 minuten, terwijl het nu nog 163 minuten is
Dat de 5 minuten marge met inchecken op Dalvoordeel puur voor het inchecken is. en dat je dus niet in een trein mag stappen die 8.58 vertrekt bijvoorbeeld, wat is jullie ervaring daarin?
Want ik geloof dat ik ooit weleens samen met James1988 in een trein van voor negenen ben gegaan destijds met een kruidvatkaartje vanaf 9 uur
De vraag is wat de conducteur op zijn apparaat ziet is dat het station van inchecken en de tijd? Of alleen dat je ingecheckt bent.
Oke, maar dat is hetzelfde als ik een blokker-actie-kaart heb die ik niet in de avondspits mag gebruiken. Ik reis van station Den Bosch naar Groningen, kom daar om 12:00 uur aan en check uit. Nadat ik uitgecheckt ben check ik paar minuten later weer in, ik stap om 16:30 in de trein dan reis ik toch ook legaal .
Oke, maar dat is hetzelfde als ik een blokker-actie-kaart heb die ik niet in de avondspits mag gebruiken. Ik reis van station Den Bosch naar Groningen, kom daar om 12:00 uur aan en check uit. Nadat ik uitgecheckt ben check ik paar minuten later weer in, ik stap om 16:30 in de trein dan reis ik toch ook legaal .
Staat er in de voorwaarden dat je er niet mee mag reizen tussen 16:30 en 18:30? In dat geval heb je geen geldig vervoerbewijs. In het geval van bijvoorrbeeld DalVrij mag je gewoon tussen 16:30 en 18:30 reizen.
Op donderdag 22 mei 2014 11:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: s. In het geval van bijvoorrbeeld DalVrij mag je gewoon tussen 16:30 en 18:30 reizen.
Staat het volgende vermeld (Dal Vrij Dagkaart + HTM & RET Dagkaart: * Inchecken bij NS is alleen mogelijk ma. t/m vr. tijdens de daluren (voor 6.30 uur, tussen 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur) en o pza. en zo/ de hele dag. Eenmaal ingecheckt in de daluren kunt u wel reizen in de spitsuren. Uitchecken kan altijd.
Staat er in de voorwaarden dat je er niet mee mag reizen tussen 16:30 en 18:30? In dat geval heb je geen geldig vervoerbewijs. In het geval van bijvoorrbeeld DalVrij mag je gewoon tussen 16:30 en 18:30 reizen.
Afgelopen vrijdag toen ik om 15:58 (middagspits begint om 16:00) incheckte met blokker kaart geen problemen gehad toen ik tot 19:14 in de trein zat. Helemaal voor nop .
Oke, maar dat is hetzelfde als ik een blokker-actie-kaart heb die ik niet in de avondspits mag gebruiken. Ik reis van station Den Bosch naar Groningen, kom daar om 12:00 uur aan en check uit. Nadat ik uitgecheckt ben check ik paar minuten later weer in, ik stap om 16:30 in de trein dan reis ik toch ook legaal .
Nee, je moet binnen een halfuur na incheck gaan reizen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
PKP komt naar Nederland. Prorail en PKP hebben een toegangsovereenkomst gesloten:
quote:
Op woensdagmiddag 21 mei hebben de Poolse goederenvervoerder PKP Cargo en ProRail de toegangsovereenkomst getekend waarmee PKP Cargo toegang krijgt tot het spoor in Nederland. PKP Cargo is de op 1 na grootste goederenvervoerder in Europa en bezit 2,5 duizend locomotieven en ruim 63 duizend wagons.
Zo stond ik gistermiddag nog naast een koppeltje waarvan de jongen vol bleef houden dat je bij een volle trein automatisch in de eerste klas mocht gaan zitten en het meisje had daar zo haar twijfels over.
Ik heb me ingehouden om niet aan te geven dat de HC dan waarschijnlijk wel coulant zou zijn .
treutigheid. Als je je dan toch al in de eerste klas begeeft, ga dan gewoon zitten
Op donderdag 22 mei 2014 01:57 schreef dennistd het volgende: Ik kwam bij Nico Spilt nog een leuke rit voor zaterdag tegen (van de Vrienden van het Spoorwegmuseum). Zal ongetwijfeld gereden gaan worden met de stam rijtuigen van het NSM, icm de 1202 en/of 1312. De DE-ritten worden gereden met een 6400 van DB Schenker. http://langsderails.nl/agenda.htm [ code verwijderd ]
Als men in Marienberg echt van spoor 1 naar Almelo wil... Succes!
Als men in Marienberg echt van spoor 1 naar Almelo wil... Succes!
Dat hebben we twee jaar terug ook met de DE2 van de HSA gedaan. Er staat namelijk alleen aankomst op spoor 1 Met die rit is de trein tot achter de overloopwissel richting Hardenberg gereden en is vanaf daar weer op spoor 2 in Mariënberg binnengekomen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat de 5 minuten marge met inchecken op Dalvoordeel puur voor het inchecken is. en dat je dus niet in een trein mag stappen die 8.58 vertrekt bijvoorbeeld, wat is jullie ervaring daarin?
Want ik geloof dat ik ooit weleens samen met James1988 in een trein van voor negenen ben gegaan destijds met een kruidvatkaartje vanaf 9 uur
Dat is de grootste lamlazerus. Jij als reiziger kan niet tegen dat paaltje zeggen dat je om 8:55 een trein van 8:58 wilt, en dus voltarief moet. NS kan het je (vind ik) niet verbieden om dan die trein te laten schieten.
PKP rijdt nu nog de Poznàn-shuttle onder het attest van ERS Railways. Zij huren voor de 2e omloop een 189'er van ERS, daar PKP alleen de 189 205 in Nederland kan laten rijden (maar mogelijk wordt dat nu dus meer uitgebreid)
Enige maanden later was het idd. met PKP outfit, in dienst voor PKP uiteraard. De Poznàn-shuttle heeft dan wel weer (tot nu toe) ERS-machinisten erop zitten in Nederland. PKP 189 205 + Poznan-shuttle 42330 by Durk Houtsma., on Flickr
PKP rijdt nu nog de Poznàn-shuttle onder het attest van ERS Railways. Zij huren voor de 2e omloop een 189'er van ERS, daar PKP alleen de 189 205 in Nederland kan laten rijden (maar mogelijk wordt dat nu dus meer uitgebreid)
Enige maanden later was het idd. met PKP outfit, in dienst voor PKP uiteraard. De Poznàn-shuttle heeft dan wel weer (tot nu toe) ERS-machinisten erop zitten in Nederland. [ link | afbeelding ]PKP 189 205 + Poznan-shuttle 42330 by Durk Houtsma., on Flickr
Ik las eerst CVC en ik dacht bij mezelf wtf kan je wel een 16-cijferig nummer en een vervaldatum en tenaamstelling onthouden maar niet die pietluttige code van 3 cijfers.
Ja sorry ik heb een dutje gedaan net en ben nog niet heel erg wakker.
Ik las eerst CVC en ik dacht bij mezelf wtf kan je wel een 16-cijferig nummer en een vervaldatum en tenaamstelling onthouden maar niet die pietluttige code van 3 cijfers.
Ja sorry ik heb een dutje gedaan net en ben nog niet heel erg wakker.
Nu hebben de meeste mensen vrij veel oefening gehad in het onthouden van die tenaamstelling...
De types die een kettinkje met "Anita" om de nek hebben hangen zijn meestal toch niet gezegend met cvc-issues.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Als je dit artikel leest ligt het vooral aan onze NMBS vrienden dat de Benelux volgend jaar zo traag is geworden..
Is mede ingegeven om de LLL van Arriva in de wielen te rijden. Die trein komt er 99% zeker niet, aangezien de businesscase nog steeds niet rond lijkt te zijn
Alhoewel reistijden als 2 uur en 46 minuten - zoals in 2009 - definitief tot het verleden lijken te behoren, moet de Benelux in de dienstregeling 2017 wel circa 7 minuten sneller worden
Jaaaa, 7 minuten. Wauw, wat een prestatie, die HSL
Jaaaa, 7 minuten. Wauw, wat een prestatie, die HSL
Tja, voor de HSl-experience rijdt Thalys (en tegen die tijd ook Eurostar) eigenlijk. Dat stukje Rotterdam - Breda over de HSL geeft natuurlijk geen HSL-achtige reistijden voor de Benelux.
Als je dit artikel leest ligt het vooral aan onze NMBS vrienden dat de Benelux volgend jaar zo traag is geworden..
NS had ook gewoon "Nee Descheemaecker, flikker op met je bizarre eisen" kunnen roepen. Zowel Breda, Noorderkempen als Berchem zijn niet Beneluxstopwaardig.
Vandaag had de bediening van Van Leeuwen Buizen weer een paar 'fijne' obstakels. Altijd fijn, dat de vrachtwagenchauffeurs hun meuk op of te dicht langs het spoor parkeren op het straatspoor ... Hier was toevallig een sjofel die na 10 minuten passeerde. Na wat gebaren van het lokpersoneel stopte de beste meneer even, en na een babbeltje werd er besloten deze tankoplegger even te verplaatsen. In dat parkeervak kan je - zonder problemen - met truck + oplegger staan mét veel ruimte over tussen truck en spoor, en deze chauffeur had hem dus deels buiten het vak geparkeerd. Zal hij wel makkelijker gevonden hebben ...
Een klein stukje verderop stond de volgende alweer, ditmaal met de truck ervoor. Één of ander Oostblokker... Maar nu paste het erg minimaal ... Je ziet de oplegger nog achter de laatste rongenwagen staan.
Ik ken de situatie ter plaatse niet, maar afgaande op de foto's zou ik als chauffeur iets denken als "Ach, wat leuk, oud spoor dat nog niet is opgeruimd."
Er staan inderdaad geen duidelijke bordjes dat men niet op het spoor mag parkeren. Maar dat mag je toch wel begrijpen? Zo af en toe heb je een chauffeur die het verkeerd inschat of er niet bij nadenkt. Zelfs in het weekend valt mij altijd op dat het spoor vrij is, want dan parkeert men rechts in die vakken, en dan links van de rails, tussen de rijbaan en het spoor. Het staat er altijd vol met die gare Oostblokkers. Oh, het spoor ziet er hier nog bereden uit ook hoor ...
Oh, op de meeste industriesporen met straatspoor staat het niet aangegeven hoor, dat je daar niet mag parkeren. Of ja, men mag er vaak parkeren, maar je zou toch zelf kunnen snappen dat je het spoor even vrij moet laten?
Op donderdag 22 mei 2014 20:26 schreef greavy het volgende: Er staan inderdaad geen duidelijke bordjes dat men niet op het spoor mag parkeren. Maar dat mag je toch wel begrijpen? Zo af en toe heb je een chauffeur die het verkeerd inschat of er niet bij nadenkt. Zelfs in het weekend valt mij altijd op dat het spoor vrij is, want dan parkeert men rechts in die vakken, en dan links van de rails, tussen de rijbaan en het spoor. Het staat er altijd vol met die gare Oostblokkers. Oh, het spoor ziet er hier nog bereden uit ook hoor ...
Oh, op de meeste industriesporen met straatspoor staat het niet aangegeven hoor, dat je daar niet mag parkeren. Of ja, men mag er vaak parkeren, maar je zou toch zelf kunnen snappen dat je het spoor even vrij moet laten?
Staat er tekst of is het pictografisch? In het eerste geval; ja daaaaaaag
Oh, op de meeste industriesporen met straatspoor staat het niet aangegeven hoor, dat je daar niet mag parkeren. Of ja, men mag er vaak parkeren, maar je zou toch zelf kunnen snappen dat je het spoor even vrij moet laten?
Ik vind echt dat je hier te veel vraagt. Waarschijnlijk denken die lui er gewoon totaal niet bij na, ALS ze überhaupt al gezien hebben dat er spoor ligt.
Ik vind echt dat je hier te veel vraagt. Waarschijnlijk denken die lui er gewoon totaal niet bij na, ALS ze überhaupt al gezien hebben dat er spoor ligt.
En op veel plekken waar er nog straatspoor ligt wordt dat al jaren niet meer gebruikt. Verwachtingspatroon bij niet-locals is dus dat dat in Zwijndrecht ook zo is.
Hartelijk dank voor uw aanvraag voor een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart. U kunt uw kaart binnen zeven werkdagen verwachten. Zodra wij uw kaart aanbieden aan PostNL, informeren wij u weer met een e-mail.
Had u een abonnement en/of automatisch opladen op uw oude kaart staan? Dan staat dit ook op uw nieuwe kaart. Het eventuele saldo van uw verlopen kaart wordt binnen 30 dagen na het verlopen van uw oude kaart op uw bankrekening overgemaakt.
NS had ook gewoon "Nee Descheemaecker, flikker op met je bizarre eisen" kunnen roepen. Zowel Breda, Noorderkempen als Berchem zijn niet Beneluxstopwaardig.
Ja, zo ga je echt met je partner na een falend project waarin zij al eigenlijk niet wilden. Daar was dan echt een trein uit voortgekomen.
Ja, zo ga je echt met je partner na een falend project waarin zij al eigenlijk niet wilden. Daar was dan echt een trein uit voortgekomen.
Descheemaecker heeft het slim gespeeld, NS en I&M hebben zich meerdere malen voor het karretje van de Belgen laten spannen. "Dan doen we het wel zelf" had een prima antwoord kunnen zijn.
Descheemaecker heeft het slim gespeeld, NS en I&M hebben zich meerdere malen voor het karretje van de Belgen laten spannen. "Dan doen we het wel zelf" had een prima antwoord kunnen zijn.
Natuurlijk kan het, maar jij weet net zo goed als ik dat een attest om te mogen rijden in België lastiger is dan een goedkoop Thalys ticket.
Natuurlijk kan het, maar jij weet net zo goed als ik dat een attest om te mogen rijden in België lastiger is dan een goedkoop Thalys ticket.
En met de huidige oplossing kan men meegraaien uit de zak met subsidie die de Belgische overheid ieder jaar over de heg flikkert, want het is in België een binnenlandse trein. Ik snap wel dat de Nederlanders daar mee akkoord gingen
Omdat ik graag zou willen weten hoe het afloopt, wKrijg je de nieuwe kaart van NS, en zo ja, staat dan daar ook je abonnement op van de andere vervoerd, die situatie heb jij toch ook?
Omdat ik graag zou willen weten hoe het afloopt, wKrijg je de nieuwe kaart van NS, en zo ja, staat dan daar ook je abonnement op van de andere vervoerd, die situatie heb jij toch ook?
Nouja, zie mijn eerdere post. Er is kennelijk een nieuwe kaart naar me onderweg. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik die krijg omdat mijn oude kaart over 7 weken verloopt.
Wie die kaart heeft aangevraagd en welk logootje erop komt te staan? Geen idee...
Nouja, zie mijn eerdere post. Er is kennelijk een nieuwe kaart naar me onderweg. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik die krijg omdat mijn oude kaart over 7 weken verloopt.
Wie die kaart heeft aangevraagd en welk logootje erop komt te staan? Geen idee...
Ja, ik heb fok niet op de voet gevolgd vandaag, en lees nu net terug, wat een toeval
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat ze met het saldo dat op m'n oude kaart staat gaan doen. Daar sta ik namelijk 18 cent in het rood. Het zou me niet verbazen als ze er een acceptgiro voor sturen. In een losse envelop natuurlijk
Op donderdag 22 mei 2014 22:31 schreef James1988 het volgende: Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat ze met het saldo dat op m'n oude kaart staat gaan doen. Daar sta ik namelijk 18 cent in het rood. Het zou me niet verbazen als ze er een acceptgiro voor sturen. In een losse envelop natuurlijk
hou ons op de hoogte, want ik sta met een kaart 4 euro in het rood en die 4 euro wil ik niet betalen, want het was een foutieve incheck waarvan ik het geld nooit teruggekregen heb.
Op donderdag 22 mei 2014 22:31 schreef James1988 het volgende: Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat ze met het saldo dat op m'n oude kaart staat gaan doen. Daar sta ik namelijk 18 cent in het rood. Het zou me niet verbazen als ze er een acceptgiro voor sturen. In een losse envelop natuurlijk
Vroeger was die kaart mijn enige OV-chipkaart, en had ik automatisch opladen erop. Toen vroeg ik een keer een VDU aan en kreeg ik van NS een nieuwe kaart toegestuurd, die ik toen ben gaan gebruiken. Automatisch opladen heb ik op de oude kaart stopgezet en op de nieuwe kaart geactiveerd.
De oude kaart heeft sindsdien in een la gelegen met nog iets van 1 euro saldo erop. Ik gebruikte 'm sporadisch, bijvoorbeeld als ik 'Altijd Vrij Maand' erop had gezet. Sinds ongeveer een jaar heb ik Dal Vrij op die kaart staan, maar heb ik AO nog steeds op mijn VDU-kaart staan (makkelijk als ik eens tijdens de spits wil reizen).
Mijn VDU gebruik ik dus ook voor overig OV, maar vorige week pakte ik een keer de 'verkeerde' kaart om mee in de tram te reizen. Zodoende, 18 cent in het rood aan het einde van m'n reis.
Vroeger was die kaart mijn enige OV-chipkaart, en had ik automatisch opladen erop. Toen vroeg ik een keer een VDU aan en kreeg ik van NS een nieuwe kaart toegestuurd, die ik toen ben gaan gebruiken. Automatisch opladen heb ik op de oude kaart stopgezet en op de nieuwe kaart geactiveerd.
De oude kaart heeft sindsdien in een la gelegen met nog iets van 1 euro saldo erop. Ik gebruikte 'm sporadisch, bijvoorbeeld als ik 'Altijd Vrij Maand' erop had gezet. Sinds ongeveer een jaar heb ik Dal Vrij op die kaart staan, maar heb ik AO nog steeds op mijn VDU-kaart staan (makkelijk als ik eens tijdens de spits wil reizen).
Mijn VDU gebruik ik dus ook voor overig OV, maar vorige week pakte ik een keer de 'verkeerde' kaart om mee in de tram te reizen. Zodoende, 18 cent in het rood aan het einde van m'n reis.
Maar op die Dalvoordeel kaart had je toch ook een andere vervoerdersabbo op staan, want dat was mn issue, gaan mn veolia (dan arriva) bus voordeel brabant mee naar een Kaart die die ns gehosseld heeft
Maar op die Dalvoordeel kaart had je toch ook een andere vervoerdersabbo op staan, want dat was mn issue, gaan mn veolia (dan arriva) bus voordeel brabant mee naar een Kaart die die ns gehosseld heeft
"Had u een abonnement en/of automatisch opladen op uw oude kaart staan? Dan staat dit ook op uw nieuwe kaart."
Als ik dit juist interpreteer wordt alles overgezet.
Mooi, dan kan je dus van die 29 euro voor dalvoordeel dus al 7.50 aftrekken voor de kaart
* Darkwing_Duck is van het aasgierensoort!
Ik vraag me echt af wie dit proces nou stuurt. De e-mail is afkomstig van no-reply@ov-chipkaart.nl (dus TLS), maar ik heb niets bij TLS aangevraagd. Als het door NS is geïniteerd had ik verwacht dat het een mail van NS zou zijn ("Beste James, je kaart verloopt binnenkort. Wil je een nieuwe?").
Dat ik niets over de kosten voor een nieuwe kaart zie vind ik best opvallend, want op ov-chipkaart.nl staat ergens dat je die gewoon moet betalen. Ik heb hier nog twee ongebruikte persoonlijke kaarten rondzwerven die nog ruim 4 jaar geldig zijn, dan hadden ze die kunnen gebruiken (had mij ¤ 7,50 bespaard )
Op donderdag 22 mei 2014 22:46 schreef James1988 het volgende: Ik vraag me echt af wie dit proces nou stuurt. De e-mail is afkomstig van no-reply@ov-chipkaart.nl (dus TLS), maar ik heb niets bij TLS aangevraagd. Als het door NS is geïniteerd had ik verwacht dat het een mail van NS zou zijn ("Beste James, je kaart verloopt binnenkort. Wil je een nieuwe?").
Dat ik niets over de kosten voor een nieuwe kaart zie vind ik best opvallend, want op ov-chipkaart.nl staat ergens dat je die gewoon moet betalen. Ik heb hier nog twee ongebruikte persoonlijke kaarten rondzwerven die nog ruim 4 jaar geldig zijn, dan hadden ze die kunnen gebruiken (had mij ¤ 7,50 bespaard )
Hmm. Zaterdag maar eens even 630 km gaan rijden voor een verjaardagskadootje voor me moeder. Die dacht alweer een marktplaatsbestelling bij mij te plaatsen (te schandelijk voor woorden eigenlijk ook maar okee )
Het alternatief is dat mijn moeder haar eigen verjaardagsfeestje op mijn verjaardag plant (dat gebeurt alsnog) en doorgeeft welk marktplaatsnummer ik ergens in den lande mag gaan ophalen om aan haar te geven als verjaarskado. Dan kan ik beter
1. zelf iets leuks bedacht hebben 2. er zelf een leuk ritje aan hebben.
Op vrijdag 23 mei 2014 07:58 schreef boriq het volgende: De machinist riep in de IC naar Schiphol nog voor het Saxion in Enschede om dat dit station Hengelo was.
Hengelo, Almelo en Enschede zijn praktisch gezien toch ook één stad?
Wat bijzondere plaatjes uit Zwitserland: bieten met een bietenmuis rechtstreeks op de trein laden. Lijkt wel een doorgaande (want elektrische) spoorweg. Lijkt wel of ze gewoon tijdelijke draaistellen onder die bakken hebben gelast...
Op vrijdag 23 mei 2014 10:47 schreef Igen het volgende: En in Zwitserland heeft voor zover ik weet al het spoor bovenleiding, behalve die ene lijn naar Duitsland.
welke ene lijn naar Duitsland? Zwitserland heeft 4 lijnen naar Duitsland: Basel, Waldshut, Schaffhausen en Konstanz. Van 3 weet ik 100 % zeker dat ze geëlektrificeerd zijn en van Waldshut - Koblenz kan ik me niet voorstellen dat dat niet zo zou zijn, want de S zoveel vanuit Winterthur rijdt door tot Waldshut. Of ze moeten speciaal voor dat ene stukkie van 1 km hybride voertuigen gekocht hebben, en dat lijkt me ook niet aannemelijk. Of is dat zo kort dat het op de accu's kan?
Das Schweizer normalspurige Eisenbahnnetz beträgt 3'778 km und ist komplett elektrifiziert. Die Schmal-, Meter- und Breitspurbahnen haben zusammen eine Länge von 1'766 km, wovon 30 km (1,7 Prozent) nicht elektrifiziert sind.
Furka. Edit: Zo te lezen was dat traject ook geëlektrificeerd, maar elke winter moest de elektrificatie opgeruimd en daarna weer opgebouwd worden dus doen het een museumlijn werd zijn ze daar maar mee gestopt.
En op de (verouderde) kaart van Bueker.net te zien, zijn er ook een paar andere kleine uitsteeksels van het smalspoornet niet geëlektrificeerd, o.a. een kort doodlopend stukje bij Davos.
[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2014 11:47:21 ]
dazu: Büren an der Aare - Solothurn, 15 km, kein Personenverkehr Triengen-Winikon - Sursee, 8.9 km, kein Personenverkehr Basel Bad Bf - Grenzach/D, 2 km auf CH-Gebiet Etzwilen - Ramsen (-Singen/D), 6 km, kein Personenverkehr Le Locle - Morteau/F, 1.8 km auf CH-Gebiet Mendrisio - Valmorea, 5.2 km km auf CH-Gebiet, kein Personenverkehr Realp - Oberwald (Furka Bergstrecke!!!), 18 km, 1000mm, Museumsbahn Chateau-d'Eau - Barrage (Emosson), 1.7 km, 600mm
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 23 mei 2014 12:46 schreef DeaDLocK2K het volgende: Vakantiegeld is er. Gelijk maar even rondneuzen want ik wil een paar dagen naar Madrid en dan via Italië weer terug.
Ik ga morgen eerst naar arnhem en daarna adam, vanaf daar moet ik de volgende plaatsen bezoeken, rdam, delft breda, utrecht, wat zou volgens jullie de meest logische route zijn?
Op vrijdag 23 mei 2014 14:43 schreef icloud het volgende: Ik ga morgen eerst naar arnhem en daarna adam, vanaf daar moet ik de volgende plaatsen bezoeken, rdam, delft breda, utrecht, wat zou volgens jullie de meest logische route zijn?
Als Arnhem en Amsterdam vast staan zou ik kiezen voor: Arnhem - Amsterdam - Delft - Rotterdam - Utrecht - Breda.
"Im Zug reist man nicht alleine. Damit sich alle Fahrgäste wohlfühlen müssen gewisse Spielregeln eingehalten werden. Um die Rücksichtnahme für ein besseres Miteinander wieder ins Bewusstsein zu rufen, zeigen wir euch folgendes Video. Bei Reisenden, die zu laut Musik hören, übelriechende Speisen verzehren und die Sitzbänke verunreinigen kann manchmal auch die Liebe auf der Strecke bleiben."
Station Woerden heeft sinds vandaag "nieuwe" OV-chipkaartpoortjes.
Via deze lezers kunnen ook barcodes van e-tickets en internationale tickets gelezen worden, en vervolgens het poortje geopend worden. De tekst staat er tegenwoordig ook in het Engels op, ook tijdens het 'inchecken'.
Via deze lezers kunnen ook barcodes van e-tickets en internationale tickets gelezen worden, en vervolgens het poortje geopend worden. De tekst staat er tegenwoordig ook in het Engels op, ook tijdens het 'inchecken'.
Kijk aan, kijk aan. Goed werk van NS. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Zag een behoorlijke bult liggen tussen Zwolle en Dalfsen. Zou dat voor aankomend weekend zijn op t traject Zwolle-Meppel of is er op de Vechtdallijn ook nog meer onderhoud gepleegd?
Op vrijdag 23 mei 2014 16:05 schreef derLudolf het volgende: Zag een behoorlijke bult liggen tussen Zwolle en Dalfsen. Zou dat voor aankomend weekend zijn op t traject Zwolle-Meppel of is er op de Vechtdallijn ook nog meer onderhoud gepleegd?
Dwarsliggervernieuwing Zwolle - Meppel dit weekend, en het gehele jaar bovenbouwvernieuwing Herfte - Marienberg.
[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 23-05-2014 16:27:24 ]
En verder: is het die van de NS of die van Arriva die het niet accepteert? Ik geloof dat je alleen bij die laatste je chipper op kunt waarderen op die stations
Hè jammer, ik had mijn telefoon al weggestopt voor het geval ik zelf ook zou schrikken.
Staat zo'n mannetje van een jaar of zes/zeven hevig naar de machinist te zwaaien, ik hopen dat ie vol op de toeter of tyfoon zou gaan staan. Gaat ie gewoon terugzwaaien . Machinisten van tegenwoordig!
Dwarsliggervernieuwing Zwolle - Meppel dit weekend, en het gehele jaar bovenbouwvernieuwing Herfte - Marienberg.
En daarvoor werd er vandaag al eea verplaatst via het spoor
Aankomend weekend wordt er tussen Zwolle en Meppel aan het spoor geklust. Veel nieuwe ballast wordt vanuit Zwolle Rangeer het werk ingereden, maar ook vanuit Steenwijk zal er wat aangeleverd worden. Hiervoor rijdt Spitzke op vrijdag 23 mei 2014 twee treinen naar Steenwijk. De eerste trein stond aan het begin van de middagspits gepland voor aankomst op spoor 4 maar onverwacht werd het geheel op spoor 1 geplaatst. Door het nog even uitblijven van de zon ontstond bijgevoegde foto van de V100-SP-004 die hier met 36 beladen Fccpps'n als trein 58000 arriveert in Steenwijk. De tweede trein zal dan laat op de avond op spoor 4 geplaatst worden, maar tegen die tijd is het (bijna) donker.
En daarvoor werd er vandaag al eea verplaatst via het spoor
[ link | afbeelding ]Aankomend weekend wordt er tussen Zwolle en Meppel aan het spoor geklust. Veel nieuwe ballast wordt vanuit Zwolle Rangeer het werk ingereden, maar ook vanuit Steenwijk zal er wat aangeleverd worden. Hiervoor rijdt Spitzke op vrijdag 23 mei 2014 twee treinen naar Steenwijk. De eerste trein stond aan het begin van de middagspits gepland voor aankomst op spoor 4 maar onverwacht werd het geheel op spoor 1 geplaatst. Door het nog even uitblijven van de zon ontstond bijgevoegde foto van de V100-SP-004 die hier met 36 beladen Fccpps'n als trein 58000 arriveert in Steenwijk. De tweede trein zal dan laat op de avond op spoor 4 geplaatst worden, maar tegen die tijd is het (bijna) donker.
Ach, die sporen liggen er toch maar een beetje te liggen.
Op vrijdag 23 mei 2014 14:43 schreef icloud het volgende: Ik ga morgen eerst naar arnhem en daarna adam, vanaf daar moet ik de volgende plaatsen bezoeken, rdam, delft breda, utrecht, wat zou volgens jullie de meest logische route zijn?
Op vrijdag 23 mei 2014 18:55 schreef icloud het volgende: Ik heb zojuist kennis kunnen maken met vooroorlogs belgische bejaarden materiaal, is dat een beetje synoniem voor de rest van het belgische spoor?
Wat mij shokeerde was een echt stoffen handoekje op het toilet
Op vrijdag 23 mei 2014 18:55 schreef icloud het volgende: Ik heb zojuist kennis kunnen maken met vooroorlogs belgische bejaarden materiaal, is dat een beetje synoniem voor de rest van het belgische spoor?
En daarvoor werd er vandaag al eea verplaatst via het spoor
[ link | afbeelding ]Aankomend weekend wordt er tussen Zwolle en Meppel aan het spoor geklust. Veel nieuwe ballast wordt vanuit Zwolle Rangeer het werk ingereden, maar ook vanuit Steenwijk zal er wat aangeleverd worden. Hiervoor rijdt Spitzke op vrijdag 23 mei 2014 twee treinen naar Steenwijk. De eerste trein stond aan het begin van de middagspits gepland voor aankomst op spoor 4 maar onverwacht werd het geheel op spoor 1 geplaatst. Door het nog even uitblijven van de zon ontstond bijgevoegde foto van de V100-SP-004 die hier met 36 beladen Fccpps'n als trein 58000 arriveert in Steenwijk. De tweede trein zal dan laat op de avond op spoor 4 geplaatst worden, maar tegen die tijd is het (bijna) donker.
Zijn de namen van de Spitzke-locs verdwenen?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 23 mei 2014 22:46 schreef Dr_Flash het volgende: 2-2,5 uur ja. Een van de zeldzame storingen waarbij je van tevoren redelijk nauwkeurig weet hoe lang het gaat duren.
quote:
Roermond-Sittard Vrijdag 23 Mei 22:44 Oorzaak Tussen Roermond en Sittard rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting 24 mei rond 2:00 uur verholpen. Reisadvies
Ofwel, van noord naar zuid limburg en VV.. blijf thuis. Wie onderweg is, zal een taxi worden.
En verder: is het die van de NS of die van Arriva die het niet accepteert? Ik geloof dat je alleen bij die laatste je chipper op kunt waarderen op die stations
Arriva, want volgens mij hebben sowieso die NS-automaten daar geen OV-chipfunctie.
Volgens mij wel. De loks zijn 2 jaar terug door Spitzke verkocht aan moederbedrijf SLG. Spitze huurt deze V100'en dan alleen wanneer ze tijdens werkzaamheden nodig zijn van moederbedrijf SLG.
Het is niet te geloven wat er naar liege rijd, de verf valt lettelijk van de trein af.
Dat was er nu rijdt (Breaks) is nog best aardig, voor de ingang van de huidige dienstregeling reden er klassiekjes en daar vielen je de schoenen al helemaal van uit
Dat was er nu rijdt (Breaks) is nog best aardig, voor de ingang van de huidige dienstregeling reden er klassiekjes en daar vielen je de schoenen al helemaal van uit
Ik vond die klassiekjes mooier, die waren tenminsten onderhouden en van buiten mooi rood.
In een Break kun je het beste in het midden gaan zitten, daar heb je betere stoelen dan in de andere bakken.
Helaas worden die dingen gemoderniseerd en wordt het allemaal gelijkgetrokken naar "New Look", ofwel redelijk harde grijze planken (zoals in de Desiro).
Op vrijdag 23 mei 2014 23:13 schreef James1988 het volgende: In een Break kun je het beste in het midden gaan zitten, daar heb je betere stoelen dan in de andere bakken.
Helaas worden die dingen gemoderniseerd en wordt het allemaal gelijkgetrokken naar "New Look", ofwel redelijk harde grijze planken (zoals in de Desiro).
Wat mij opviel is dat je de normale tweede klasse hebt, dan de eerste klasse met leren stoelen maar helemaal achteraan zit nog een eerste klas met bruine stoffen stoelen, waarom dat verschil?
Op vrijdag 23 mei 2014 23:19 schreef greavy het volgende: In die oude Breaks? Die leren stoelen zijn tweede klas, de 'Middenbak'. Zijn later bijgebouwd om de Breaks te verlengen naar driedelig.
Maar je hebt ook nog een tweede klas zonder leren stoelen, raar.
Ik had trouwens gekeken maar aan de buitenkant was op de middenbak een 1 geplakt.
Wat nog veel raarder us dan, is dat eerste klas stof heeft en de tweede klas middenbak leer.
Op vrijdag 23 mei 2014 23:23 schreef greavy het volgende: Dat 'glaasje' waar het OV-chipkaartlogoding op staat en een barcode, die schuiven nu al uit beeld
Op vrijdag 23 mei 2014 23:23 schreef greavy het volgende: Dat 'glaasje' waar het OV-chipkaartlogoding op staat en een barcode, die schuiven nu al uit beeld
Is het trouwens de bedoeling dat je zowel je OV-chipkaart als je papieren ticket met barcode op de plek houdt waar het pijltje heen wijst? Vraag me af hoe ze dat dan hebben opgelost, want het zijn twee totaal verschillende technieken.
Maar er is uitgebreid mee getest geweest in Amersfoort. Daar staat een groot testhonk in het gebouw aan de "achterzijde station". Een goede kennis van mij (waar ik regelmatig mee op pad ben, gewoon voor het treinen) werkt zelf op die afdeling. Daar staan deze poortjes ook. Voordat een software-update wordt gelanceerd, wordt het daar uitgebreid getest.
[ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 23-05-2014 23:33:24 ]
Is het trouwens de bedoeling dat je zowel je OV-chipkaart als je papieren ticket met barcode op de plek houdt waar het pijltje heen wijst? Vraag me af hoe ze dat dan hebben opgelost, want het zijn twee totaal verschillende technieken.
Jazeker, die moeten op dezelfde plek. Exact hoe het werkt, weet ik niet, maar het werkt wel.
Nog iets: Ik heb die kennis gevraagd waarom tegenwoordig niet meer een abonnement vrij-reizen 1e klas en Reizen op Saldo 2e klas kan krijgen: Doordat er vele producten zijn kan het problemen opleveren. Er zijn producten waarbij het zou kunnen, maar om fouten te voorkomen (zoals toch bij het 'verkeerde' product wijzigen) mag dit niet meer.
En @ Darkwing / James: Het is met deze software technisch onmogelijk om een product van je kaart te verwijderen tijdens het in- en uitchecken. Er is wel naar gekeken, maar is nog geen kijk op wanneer dit wel mogelijk zou worden. Heeft geen hoge prioriteiten binnen NSR.
Oh, nog opvallend: Dat testteam in Amersfoort gaat elke 2 tot 3 maanden naar Thales in Parijs met 4 man, om de nieuwste grote updates te testen, alvorens dit naar Nederland mag komen. Software wordt hoofdzakelijk in Parijs ontworpen.
Op vrijdag 23 mei 2014 23:34 schreef greavy het volgende: Oh, nog opvallend: Dat testteam in Amersfoort gaat elke 2 tot 3 maanden naar Thales in Parijs met 4 man, om de nieuwste grote updates te testen, alvorens dit naar Nederland mag komen. Software wordt hoofdzakelijk in Parijs ontworpen.
Hoppa lekker een weekje in een vet hotel, niet met Thalys natuurlijk maar vliegen, alleen omdat het duurder is
Want software testen, tsja, DAT kan alleen maar "waar het gemaakt wordt"
Op vrijdag 23 mei 2014 23:38 schreef James1988 het volgende: Het is wel makkelijker om face-to-face te zitten met de mensen die je requirements daadwerkelijk implementeren.
ja, want er is nog niet 20 jaar zoiets als conference calling, videomeeting etc.
Noem me ouderwets, maar ik vind dat lang niet zo goed werken als echt naast/tegenover elkaar zitten.
Noem me ouderwets, maar ik vind het ook weer niet ZO veel toevoegen om dan maar lekker op en neer te gaan reizen. Want de kosten daarvan komen onherroepelijk weer ten laste van de gewone reiziger, dat teekt no rokket sajentist.
Om nog één keer terug te komen op die perrons in Frankrijk die net iets te breed zijn voor de nieuwe treinen, ze gebruiken een zaag om het aan te passen
In Engeland is vandaag (nouja, inmiddels gisteren) bekend geworden welke partij de nieuwe 'Thameslink, Southern & Greather Northern'-franchise (TSGN) mag gaan uitvoeren: Govia. De TSGN-franchise is een samenvoeging van een aantal franchises tot één megafranchise die reizigers uit de gebieden ten zuiden en ten noorden van Londen met de stad gaan verbinden via de Thameslink-verbinding, o.a. via het momenteel in verbouwing verkerende London Bridge.
De concessies die worden samengevoegd zijn Southern (Govia), Greather Northern (First Capital Connect), Gatwick Express (nu Govia) en Thameslink (nu FCC). In de huidige gebieden worden ongeveer 273 miljoen reizigers vervoerd per jaar, later dit jaar neemt Govia de taken over van FCC.
Een belangrijk onderdeel van de TSGN-franchise is het Thameslink Programme, een gigantische investering in de kwaliteit van het spoorvervoer. Siemens is nieuwe "Desiro City"-treinen van 8 en 12 bakken lang aan het bouwen, die vanaf 2016 zullen instromen. De Thameslink-tunnels worden gemoderniseerd en voorzien van ETCS + ATO, waarmee het mogelijk wordt om de treinen geautomatiseerd te laten rijden. De tijd tussen twee treinen wordt hiermee teruggebracht tot 2,5 minuut, wat het mogelijk maakt om 24 treinen per uur te laten rijden.
Ben lekker uitgestapt en mijn vader is mij en mijn vriendin komen halen. We hebben samen eten gehaald en nu lekker thuis in Roermond. Zouden eigenlijk terug gaan naar mijn vriendin haar huis want hadden de spullen daar liggen en hebben zondag communie morgen maar weer proberen te treinen
Op vrijdag 23 mei 2014 21:41 schreef Zug-Chef het volgende: Aangezien het mij sterk lijkt dat ik deze lok altijd van 1 kant heb gefotografeerd vrees ik er wel voor inderdaad. Vond de lok al zo 'kaal'...
Jammer.
[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 24-05-2014 07:33:33 ]
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Lol. Heel legertje SNCF personeel stond me op te wachten bij station Bercy. Station gewoon dicht voor treinverkeer. Werkzaamheden. Loop maar terug naar Gare de Lyon
Op zaterdag 24 mei 2014 07:36 schreef Darkwing_Duck het volgende: Lol. Heel legertje SNCF personeel stond me op te wachten bij station Bercy. Station gewoon dicht voor treinverkeer. Werkzaamheden. Loop maar terug naar Gare de Lyon
Haine à la clientèle.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Om nog één keer terug te komen op die perrons in Frankrijk die net iets te breed zijn voor de nieuwe treinen, ze gebruiken een zaag om het aan te passen
Niet? Is het de 3500 dan die daar stopt? Ik kan me herinneren dat een van de twee treinen uit limburg op bijlmer stopt
Yup, IC Heerlen - Schiphol stopt op Bijlmer. Normaal gesproken stoppen de IC's Utrecht - Schiphol op Bijlmer, en de IC's Utrecht - Amsterdam te Amstel en geen op Duivendrecht.
Om nog één keer terug te komen op die perrons in Frankrijk die net iets te breed zijn voor de nieuwe treinen, ze gebruiken een zaag om het aan te passen
Er ligt nu ergens een zagenfabrikant ongelooflijk gelukkig te zijn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 23 mei 2014 23:29 schreef greavy het volgende: Nog iets: Ik heb die kennis gevraagd waarom tegenwoordig niet meer een abonnement vrij-reizen 1e klas en Reizen op Saldo 2e klas kan krijgen: Doordat er vele producten zijn kan het problemen opleveren. Er zijn producten waarbij het zou kunnen, maar om fouten te voorkomen (zoals toch bij het 'verkeerde' product wijzigen) mag dit niet meer.
Waarom zou je Reizen op Saldo 2e klas willen hebben naast een 1e klas abonnement? Je checkt toch altijd in met het abonnement zolang dit geldig is (en dus check je 1e klas in, tenzij je een klassewissel op de kaart zet).
Yup, IC Heerlen - Schiphol stopt op Bijlmer. Normaal gesproken stoppen de IC's Utrecht - Schiphol op Bijlmer, en de IC's Utrecht - Amsterdam te Amstel en geen op Duivendrecht.
Ja precies, bedankt.
Ns heeft het weer gepresteerd om de trein asociaal vol te laden, virmpje zit propvol en aan het volk te zien komt daar tot adam geen verandering in
Wat is dat nou weer voor kinderachtigs, die rit is immers lang en breed volgeboekt dus het is niet alsof die "profiteurs" hadden kunnen betalen en deelnemen. Als ik het goed begrijp dan.
Op zaterdag 24 mei 2014 11:50 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ken je die mop van deadlock die naar een modelspoorshow ging? Die fietste 7km om er ter plekke achter te komen dat het volgende week is. Faalhaas.
Op zaterdag 24 mei 2014 13:59 schreef icloud het volgende: Great de peperdure ic direct heeft weer eens vetraging, had 5 minuten geleden van asd moeten vertrekken en staat nu nig steeds op watergraafsmeer
For your info, we praten hier niet in afkortingen van stations en/of treinnummers.. Voor de volgende keer
Edit: mijn nieuwe OV-chipkaart (waar ik het eergisteren over had) is al binnen. Het is een verder merkloze TLS-kaart, in het begeleidend schrijven stond niets vermeld over kosten. Wel staat er dat hij direct klaar is voor gebruik (abonnementen en automatisch opladen zijn overgezet, indien aanwezig), dingen als OVmiles moet je zelf doen.
[ Bericht 16% gewijzigd door James1988 op 24-05-2014 15:28:52 ]
Edit: mijn nieuwe OV-chipkaart (waar ik het eergisteren over had) is al binnen. Het is een verder merkloze TLS-kaart, in het begeleidend schrijven stond niets vermeld over kosten. Wel staat er dat hij direct klaar is voor gebruik (abonnementen en automatisch opladen zijn overgezet, indien aanwezig), dingen als OVmiles moet je zelf doen.
ik betaal dit hele jaar al 29 euro per maand. Is normale prijs tegenwoordig. Was tot vorig jaar 40. Tegemoetkoming omdat het net in het weekend nogal gemankeerd is. Elk weekend.
Hmmm, apart... mijn nieuwe OV-chipkaart.nl staat er al bij in het lijstje op Mijn NS. Op de productenpagina staat mijn Dal Vrij-abo ook genoemd bij de nieuwe kaart en niet meer bij de oude.
Zeker weten dat het gratis is. Las laatst ergens dat datzelfde geintje ook nodig is voor de Telegraaf maar dat vervolgens bleek dat je na het registeren nog steeds niet gratis die berichten kon lezen...
Zeker weten dat het gratis is. Las laatst ergens dat datzelfde geintje ook nodig is voor de Telegraaf maar dat vervolgens bleek dat je na het registeren nog steeds niet gratis die berichten kon lezen...
Kan je in Eindhoven van de perrons af, aan de kant van de Dommel, is daar een tunnel? Ik moet ga vanavond naar de Effenaar en ben op krukken, wil niet te ver lopen als het even kan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 24 mei 2014 16:52 schreef bork het volgende: Kan je in Eindhoven van de perrons af, aan de kant van de Dommel, is daar een tunnel? Ik moet ga vanavond naar de Effenaar en ben op krukken, wil niet te ver lopen als het even kan.
Er is maar 1 tunnel te Eindhoven, daar moet alles door heen.
Er is maar 1 tunnel te Eindhoven, daar moet alles door heen.
thx, ik wist het niet en kon het op maps het niet goed zien, is gelukkig niet heel ver.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...