abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140225918



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

Bier.
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:17:18 #2
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_140225987
SLUITSEINEN MAN, LUL!

Niets aan de hand, gewoon doorlopen!
pi_140226086
Ik wist niet dat ik de laatste post had, flappie :P
Bier.
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:19:29 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140226112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee van hoe automatisering werkt en onthoud je dan ook van dit soort commentaar tot je hebt gevraagd hoe het dan wel werkt en hoe het kostenplaatje in elkaar zit.
Mee eens.

Meestal outsourcen bedrijven het leveren en onderhouden van dingen als automaten aan partijen die daarin zijn gespecialiseerd. Dit omdat het niet bij de core business hoort (NS is vervoerder, geen IT-bedrijf) en omdat een gespecialiseerd bedrijf veel kosteneffectiever kan handelen. Één medewerker kan op een werkdag makkelijk 5 totaal verschillende automaten bij verschillende klanten onder ogen krijgen, terwijl een eigen medewerker dan moet gaan zitten duimendraaien omdat hij niets meer te doen heeft.

OT: complimenten voor de plaat in de OP. Eigen werk?
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:21:21 #5
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_140226230
Ik ben het eigenlijk wel 100 procent eens wat James net riep over de Oyster Card, "Ja, we willen iedereen aan de Chipkaart helpen, en dus maken we een euro toeslag" zou zo een retetof gedurft statement zijn. :P
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:23:07 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140226358
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

"Ja, we willen iedereen aan de Chipkaart helpen, en dus maken we een euro toeslag" zou zo een retetof gedurft statement zijn. :P
Maar het is wel eerlijk, dat is weer iets wat Nederlanders over het algemeen wel op prijs weten te stellen. Dan krijgt NS wel politiek Den Haag over zich heen, maar dat moet dan maar. :')
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:23:20 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140226366
Automaathaat O+

Rijmt op Zaadkwadraat :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_140226376
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:19 schreef James1988 het volgende:
Meestal outsourcen bedrijven het leveren en onderhouden van dingen als automaten aan partijen die daarin zijn gespecialiseerd. Dit omdat het niet bij de core business hoort (NS is vervoerder, geen IT-bedrijf) en omdat een gespecialiseerd bedrijf veel kosteneffectiever kan handelen. Één medewerker kan op een werkdag makkelijk 5 totaal verschillende automaten bij verschillende klanten onder ogen krijgen, terwijl een eigen medewerker dan moet gaan zitten duimendraaien omdat hij niets meer te doen heeft.
Ik ben het hier niet per se mee eens. De NS is een gigantisch bedrijf en zeker groot genoeg om veel kosteneffectiever intern een volledig kundige ICT-dienst te hebben.

quote:
OT: complimenten voor de plaat in de OP. Eigen werk?
Nope, Google. Was het maar waar! :D
Bier.
pi_140226383
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Maar het is wel eerlijk, dat is weer iets wat Nederlanders over het algemeen wel op prijs weten te stellen. Dan krijgt NS wel politiek Den Haag over zich heen, maar dat moet dan maar. :')
Lekker boeiend, Wilma dekt ze wel.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:25:31 #10
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_140226478
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:23 schreef Litpho het volgende:

[..]

Lekker boeiend, Wilma dekt ze wel.
Maar wie wil Wilma eigenlijk dekken? :')
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:25:55 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140226492
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik ben het hier niet per se mee eens. De NS is een gigantisch bedrijf en zeker groot genoeg om veel kosteneffectiever intern een volledig kundige ICT-dienst te hebben.
Oh, die zal NS ook wel hebben. Die is nodig voor het draaiende houden van kantoren, informatievoorziening aan het personeel in het veld, klantenservice, enzovoorts.

Het installeren en onderhouden van kaartautomaten is een heel andere tak van sport. Ik denk niet dat er ook maar één NS'er is die ooit een nieuwe rol papier in een kaartautomaat doet.
quote:
Nope, Google. Was het maar waar! :D
:D
pi_140227071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh, die zal NS ook wel hebben. Die is nodig voor het draaiende houden van kantoren, informatievoorziening aan het personeel in het veld, klantenservice, enzovoorts.
Nouuuuuuuuuuuuuu dat is niet helemaal waar :D Met een doorbelasting van zoveel tientallen euro's per GB per maand SAN-ruimte is dat niet goed geregeld :D Maar euh, ook daarvan is een groot gedeelte geoutsourced en ook projecten worden extern gedaan. Onnodig.

quote:
Het installeren en onderhouden van kaartautomaten is een heel andere tak van sport. Ik denk niet dat er ook maar één NS'er is die ooit een nieuwe rol papier in een kaartautomaat doet.
Installeren en onderhouden, soit.

quote:
:D
Hopelijk kan ik zo'n plaatje schieten in november, dan ben ik een week in Salt Lake City en er wordt een fiets geregeld.
Bier.
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:39:58 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140227262
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nouuuuuuuuuuuuuu dat is niet helemaal waar :D Met een doorbelasting van zoveel tientallen euro's per GB per maand SAN-ruimte is dat niet goed geregeld :D Maar euh, ook daarvan is een groot gedeelte geoutsourced en ook projecten worden extern gedaan. Onnodig.
Ik werk in de IT-consultancy en zit bij de grootste bedrijven van Nederland. Wat ik daar soms toch voorbij hoor komen aan bedragen _O-
quote:
Installeren en onderhouden, soit.
Dat is gewoon een full-servicecontract met de leverancier.

NMBS heeft ook zoiets gedaan met de leverancier van hun nieuwe automaten, die gaan die dingen onderhouden. De software doet NMBS wel zelf, omdat de Belgen iets anders wilden dan wat de Duitsers voorstelden.
quote:
Hopelijk kan ik zo'n plaatje schieten in november, dan ben ik een week in Salt Lake City en er wordt een fiets geregeld.
Oh nice. Neem je wel een High Visibility-vest mee? :P
pi_140227411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik werk in de IT-consultancy en zit bij de grootste bedrijven van Nederland. Wat ik daar soms toch voorbij hoor komen aan bedragen _O-
Ach ik zie het zelfs in .edu bij universiteiten met 1,3 miljoen actieve user accounts. Om te janken.

quote:
Oh nice. Neem je wel een High Visibility-vest mee? :P
Dat heb je voor deze plekken niet nodig maar ze proberen te regelen dat ik op het rangeerterrein mag rondlopen onder begeleiding en dan moet het sowieso inderdaad ;)
Bier.
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:45:05 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140227512
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ach ik zie het zelfs in .edu bij universiteiten met 1,3 miljoen actieve user accounts. Om te janken.
Er wordt wat afgeknoeid in IT-land, zoveel is duidelijk.

Ik vraag me wel eens af of de outsourcing nou echt het gewenste resultaat oplevert. Dat je dat op projectbasis doet kan ik me nog wel iets bij voorstellen (je trekt een blik consultants open, die bouwen iets voor je en wanneer ze klaar zijn heb je ook meteen 0 uitgaven i.p.v. mensen op de payroll), maar voor dagdagelijkse dingen zoals hardware, storage of onderhoud betwijfel ik of het nou goedkoper of efficiënter is.
quote:
Dat heb je voor deze plekken niet nodig maar ze proberen te regelen dat ik op het rangeerterrein mag rondlopen onder begeleiding en dan moet het sowieso inderdaad ;)
Leuk! :)
pi_140227802
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er wordt wat afgeknoeid in IT-land, zoveel is duidelijk.

Ik vraag me wel eens af of de outsourcing nou echt het gewenste resultaat oplevert. Dat je dat op projectbasis doet kan ik me nog wel iets bij voorstellen (je trekt een blik consultants open, die bouwen iets voor je en wanneer ze klaar zijn heb je ook meteen 0 uitgaven i.p.v. mensen op de payroll), maar voor dagdagelijkse dingen zoals hardware, storage of onderhoud betwijfel ik of het nou goedkoper of efficiënter is.
Ja dat vraag ik me ook af, als ik zie wat collega-scholen uitgeven aan externe partijen en dat vergelijk hoe wij het doen. Nul gefaalde IT-projecten in de 8 jaar dat ik technisch eindbaas ben van de tent tegen externe personeelskosten van een 5K per jaar.

Duurt langer maar beter gedocumenteerd en intern veel meer kennis vergaard tegen kosten die 10% zijn van outsourcen. De enige reden dat ik sommige dingen outsource is omdat ik de verantwoording niet wil als het fout gaat.
Bier.
  donderdag 22 mei 2014 @ 00:17:08 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140228648
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 22 mei 2014 @ 01:25:11 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140230030
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:09 schreef Peter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
? :+
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:11 schreef b2py het volgende:
Waar is die foto genomen? :?
Ik zou het houden op Enschede, de toren op de achtergrond is dan van de Jozefkerk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 22 mei 2014 @ 01:57:27 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140230325
Ik kwam bij Nico Spilt nog een leuke rit voor zaterdag tegen (van de Vrienden van het Spoorwegmuseum). Zal ongetwijfeld gereden gaan worden met de stam rijtuigen van het NSM, icm de 1202 en/of 1312. De DE-ritten worden gereden met een 6400 van DB Schenker. http://langsderails.nl/agenda.htm
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
Ledig mat. 828230       
Utrecht Maliebaan       v.  08:41   
Amersfoort              a.  09:02   sp. 5B
        
Tr. 28230 E-lok + rijtuigen     
Amersfoort              v.  09.20   
Nunspeet                a.  09.53   
Nunspeet                v.  10.02   
Zwolle                  a.  10.23   sp. 6B
                        
Tr.28231  EL                    
Zwolle                  v.  10.33   
Mariënberg              a.  11.02   sp. 1
                        
Tr. 38130 DE                    
Mariënberg              v.  11.15   
Almelo                  a.  11.36   sp. 206B
                        
Tr. 38131 DE                    
Almelo                  v.  12.00   
Almelo Bedrijvenpark    a.  12.06   sp. 611
        
Tr. 38132 DE        
Almelo Bedrijvenpark    v.  13.09   
Almelo                  a.  13.15   sp. 2B
                        
Tr. 38133 DE                    
Almelo                  v.  13.21   
Hengelo                 d.  13.34   sp. 305A
Enschede                a.  13.52   sp. 2
                        
Tr. 38134 DE                    
Enschede                v.  14.50   
Delden                  a.  15.04   sp. 2
Delden                  v.  15.40   
Lochem                  a.  16.03   sp. 1
Lochem                  v.  16.28   
Zutphen                 a.  16.43   sp. 504B
                        
Tr. 28232 EL                    
Zutphen                 v.  16.58   
Deventer                a.  17.12   sp. 305B
Deventer                v.  17.24   
Olst                    a.  17.33   sp. 3
Olst                    v.  17.40   
Zwolle                  a.  17.58   sp. 6A
Zwolle                  v.  18.36   
Nunspeet                a.  18.58   
Nunspeet                v.  19.05   
Amersfoort              a.  19.43   sp. 5b
        
Ledig mat. 828231       
Amersfoort              v.  19:52   
Utrecht Maliebaan       a.  20:12   
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 22 mei 2014 @ 07:20:11 #20
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_140231210
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:57 schreef dennistd het volgende:
Ik kwam bij Nico Spilt nog een leuke rit voor zaterdag tegen (van de Vrienden van het Spoorwegmuseum). Zal ongetwijfeld gereden gaan worden met de stam rijtuigen van het NSM, icm de 1202 en/of 1312. De DE-ritten worden gereden met een 6400 van DB Schenker. http://langsderails.nl/agenda.htm
[ code verwijderd ]

En walt valt er in godsnaam te nassen op Almelo Bedrijvenpark op een zaterdag! :P

Edit: Trouwens, sowieso, station Almelo Bedrijvenpark :?
  donderdag 22 mei 2014 @ 07:22:29 #21
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_140231224
Moet ik perse uitchecken bij NS als ik mn Saldo wil opladen?
  donderdag 22 mei 2014 @ 07:24:35 #22
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_140231236
En Nee, NS heeft niet alleen werkzaamheden aan het spoor :')
quote:
Webshop buiten gebruik

Let op! Onze webshop is dit weekend buiten gebruik door onderhoud. Houdt u er rekening mee dat u online geen aankopen, wijzigingen of beëindigingen kunt doen tussen vrijdag 23 mei 18.00 uur en zondag 25 mei 19.00 uur.
_O-
  donderdag 22 mei 2014 @ 07:31:36 #23
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_140231273
Ik lees op Feestboek https://www.facebook.com/(...)osts/822746077755560

Dat de 5 minuten marge met inchecken op Dalvoordeel puur voor het inchecken is. en dat je dus niet in een trein mag stappen die 8.58 vertrekt bijvoorbeeld, wat is jullie ervaring daarin?

Want ik geloof dat ik ooit weleens samen met James1988 in een trein van voor negenen ben gegaan destijds met een kruidvatkaartje vanaf 9 uur

[ Bericht 17% gewijzigd door Darkwing_Duck op 22-05-2014 07:46:27 ]
pi_140231299
Is deze al voorbij gekomen?
Filmpje over de modernisering DDZ...
  donderdag 22 mei 2014 @ 07:48:40 #25
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_140231419
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 07:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Moet ik perse uitchecken bij NS als ik mn Saldo wil opladen?
Volgens mij kan het wel, maar het wordt aangeraden om saldo te laden voordat je incheckt.
  donderdag 22 mei 2014 @ 08:17:46 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_140231745
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik wist niet dat ik de laatste post had, flappie :P
Mooie lantaarn wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 mei 2014 @ 08:19:21 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_140231767
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

(NS is vervoerder, geen IT-bedrijf)
Heb je de laatste tijd de vacaturepagina van NS gezien? Heel veel ICT. Juist omdat ze die reisinformatie op orde moeten krijgen. De software van de kaartautomaten werd een tijd geleden ook nog in HGB-IV ontwikkeld voor zover ik weet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 mei 2014 @ 08:28:14 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_140231883
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 07:35 schreef toblorone het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
Filmpje over de modernisering DDZ...
Respect!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_140232004
Mensen die in een bomvolle trein naast een lege 1ste klas stoel gaan staan :') ^oneindig.
pi_140232283
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 08:35 schreef Yreal het volgende:
Mensen die in een bomvolle trein naast een lege 1ste klas stoel gaan staan :') ^oneindig.
Regels ^O^.

Zo stond ik gistermiddag nog naast een koppeltje waarvan de jongen vol bleef houden dat je bij een volle trein automatisch in de eerste klas mocht gaan zitten en het meisje had daar zo haar twijfels over.

Ik heb me ingehouden om niet aan te geven dat de HC dan waarschijnlijk wel coulant zou zijn :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_140232528
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 07:48 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Volgens mij kan het wel, maar het wordt aangeraden om saldo te laden voordat je incheckt.
Ik heb regelmatig opgeladen voor het uitchecken omdat de volgorde handiger was toen de palen net geplaatst waren of omdat er een set uitgevallen was in Deventer waardoor ik anders heen en weer had kunnen blijven lopen. Nooit issues mee gehad.
Bier.
  donderdag 22 mei 2014 @ 09:23:23 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140232728
Zo, ik heb weer aan mijn democratische plicht voldaan. Handig, die stemlokalen op stations!

quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 07:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik lees op Feestboek https://www.facebook.com/(...)osts/822746077755560

Dat de 5 minuten marge met inchecken op Dalvoordeel puur voor het inchecken is. en dat je dus niet in een trein mag stappen die 8.58 vertrekt bijvoorbeeld, wat is jullie ervaring daarin?

Want ik geloof dat ik ooit weleens samen met James1988 in een trein van voor negenen ben gegaan destijds met een kruidvatkaartje vanaf 9 uur
Ik doe dat bijna altijd met mijn Dal Vrij en het is nog nooit een probleem geweest. Hetzelfde geldt voor een trein die om 18:28 vertrekt (2 minuten voor het einde van de avondspits). Er is nog nooit een conducteur geweest die er zelfs maar iets over gezegd. Er staat om 8:54 en 18:24 vaak een mensenmassa rond de paaltjes, conducteurs zien dit vaak zat maar zeggen ook daar nooit iets over.
  donderdag 22 mei 2014 @ 09:40:32 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140233006
Gave reclame van SNCF:


:D

Thalys heeft ook een nieuwe:


_O-

[ Bericht 35% gewijzigd door James1988 op 22-05-2014 09:50:00 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 mei 2014 @ 10:02:04 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140233372
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:23 schreef James1988 het volgende:
Zo, ik heb weer aan mijn democratische plicht voldaan. Handig, die stemlokalen op stations!

[..]

Ik doe dat bijna altijd met mijn Dal Vrij en het is nog nooit een probleem geweest. Hetzelfde geldt voor een trein die om 18:28 vertrekt (2 minuten voor het einde van de avondspits). Er is nog nooit een conducteur geweest die er zelfs maar iets over gezegd. Er staat om 8:54 en 18:24 vaak een mensenmassa rond de paaltjes, conducteurs zien dit vaak zat maar zeggen ook daar nooit iets over.
Ze kunnen er simpelweg ook weinig mee, want bij deze vorm van grijsrijden ben je netjes ingecheckt en betaal je gewoon voor je reis.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 mei 2014 @ 10:17:29 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140233798
Groningen had de ambitie om een trein in 83 minuten naar Bremen te laten rijden. Het geld ervoor ontbreekt voor een deel, dus de ambitie is fors naar beneden bijgesteld naar een meer realistische 120 minuten, terwijl het nu nog 163 minuten is

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=134237
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140234449
quote:
:D
pi_140234589
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 07:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik lees op Feestboek https://www.facebook.com/(...)osts/822746077755560

Dat de 5 minuten marge met inchecken op Dalvoordeel puur voor het inchecken is. en dat je dus niet in een trein mag stappen die 8.58 vertrekt bijvoorbeeld, wat is jullie ervaring daarin?

Want ik geloof dat ik ooit weleens samen met James1988 in een trein van voor negenen ben gegaan destijds met een kruidvatkaartje vanaf 9 uur
De vraag is wat de conducteur op zijn apparaat ziet is dat het station van inchecken en de tijd? Of alleen dat je ingecheckt bent.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 mei 2014 @ 10:52:44 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140234626
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

De vraag is wat de conducteur op zijn apparaat ziet is dat het station van inchecken en de tijd? Of alleen dat je ingecheckt bent.
Volgens mij ook wel de tijd van inchecken, maar hij kan er niets mee, omdat je altijd op een geldig kaartje reist.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140234800
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
omdat je altijd op een geldig kaartje reist.
Oke, maar dat is hetzelfde als ik een blokker-actie-kaart heb die ik niet in de avondspits mag gebruiken. Ik reis van station Den Bosch naar Groningen, kom daar om 12:00 uur aan en check uit. Nadat ik uitgecheckt ben check ik paar minuten later weer in, ik stap om 16:30 in de trein dan reis ik toch ook legaal :).
pi_140234854
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

Oke, maar dat is hetzelfde als ik een blokker-actie-kaart heb die ik niet in de avondspits mag gebruiken. Ik reis van station Den Bosch naar Groningen, kom daar om 12:00 uur aan en check uit. Nadat ik uitgecheckt ben check ik paar minuten later weer in, ik stap om 16:30 in de trein dan reis ik toch ook legaal :).
Staat er in de voorwaarden dat je er niet mee mag reizen tussen 16:30 en 18:30? In dat geval heb je geen geldig vervoerbewijs. In het geval van bijvoorrbeeld DalVrij mag je gewoon tussen 16:30 en 18:30 reizen.
Bier.
pi_140234904
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
s. In het geval van bijvoorrbeeld DalVrij mag je gewoon tussen 16:30 en 18:30 reizen.
Staat het volgende vermeld (Dal Vrij Dagkaart + HTM & RET Dagkaart:
* Inchecken bij NS is alleen mogelijk ma. t/m vr. tijdens de daluren (voor 6.30 uur, tussen 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur) en o pza. en zo/ de hele dag. Eenmaal ingecheckt in de daluren kunt u wel reizen in de spitsuren. Uitchecken kan altijd.
pi_140235198
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Staat er in de voorwaarden dat je er niet mee mag reizen tussen 16:30 en 18:30? In dat geval heb je geen geldig vervoerbewijs. In het geval van bijvoorrbeeld DalVrij mag je gewoon tussen 16:30 en 18:30 reizen.
Afgelopen vrijdag toen ik om 15:58 (middagspits begint om 16:00) incheckte met blokker kaart geen problemen gehad toen ik tot 19:14 in de trein zat. Helemaal voor nop :).
pi_140236129
Het maakt me niet zoveel uit wat jij hebt gedaan, ik geef alleen het voorbeeld dat het wel een ongeldig vervoerbewijs zou kunnen zijn.
Bier.
  Redactie Sport donderdag 22 mei 2014 @ 11:56:50 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140236499
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

Oke, maar dat is hetzelfde als ik een blokker-actie-kaart heb die ik niet in de avondspits mag gebruiken. Ik reis van station Den Bosch naar Groningen, kom daar om 12:00 uur aan en check uit. Nadat ik uitgecheckt ben check ik paar minuten later weer in, ik stap om 16:30 in de trein dan reis ik toch ook legaal :).
Nee, je moet binnen een halfuur na incheck gaan reizen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:01:45 #45
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140236646
PKP komt naar Nederland. Prorail en PKP hebben een toegangsovereenkomst gesloten:
quote:
Op woensdagmiddag 21 mei hebben de Poolse goederenvervoerder PKP Cargo en ProRail de toegangsovereenkomst getekend waarmee PKP Cargo toegang krijgt tot het spoor in Nederland. PKP Cargo is de op 1 na grootste goederenvervoerder in Europa en bezit 2,5 duizend locomotieven en ruim 63 duizend wagons.

De eerste testtreinen worden in juni verwacht.
https://www.prorail.nl/ni(...)ngt-china-dichterbij
  Redactie Sport donderdag 22 mei 2014 @ 12:04:49 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140236729
PKP kwam al soms in Nederland met BR189's, al was dat op de toelating van een ander bedrijf.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:12:53 #47
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140236933
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:04 schreef dennistd het volgende:
PKP kwam al soms in Nederland met BR189's, al was dat op de toelating van een ander bedrijf.
[ afbeelding ]
Nu kunnen ze wel veel meer dan met de toelating van een ander bedrijf, maar gingen er niet wat goederenboeren failliet vanwege de slechte markt?
pi_140237933
T
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 08:53 schreef Litpho het volgende:

[..]

Regels ^O^.

Zo stond ik gistermiddag nog naast een koppeltje waarvan de jongen vol bleef houden dat je bij een volle trein automatisch in de eerste klas mocht gaan zitten en het meisje had daar zo haar twijfels over.

Ik heb me ingehouden om niet aan te geven dat de HC dan waarschijnlijk wel coulant zou zijn :').
treutigheid. Als je je dan toch al in de eerste klas begeeft, ga dan gewoon zitten :')
pi_140238252
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:57 schreef dennistd het volgende:
Ik kwam bij Nico Spilt nog een leuke rit voor zaterdag tegen (van de Vrienden van het Spoorwegmuseum). Zal ongetwijfeld gereden gaan worden met de stam rijtuigen van het NSM, icm de 1202 en/of 1312. De DE-ritten worden gereden met een 6400 van DB Schenker. http://langsderails.nl/agenda.htm
[ code verwijderd ]

Als men in Marienberg echt van spoor 1 naar Almelo wil... Succes!
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Sport donderdag 22 mei 2014 @ 13:19:53 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140238903
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:57 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Als men in Marienberg echt van spoor 1 naar Almelo wil... Succes!
Dat hebben we twee jaar terug ook met de DE2 van de HSA gedaan. Er staat namelijk alleen aankomst op spoor 1 ;)
Met die rit is de trein tot achter de overloopwissel richting Hardenberg gereden en is vanaf daar weer op spoor 2 in Mariënberg binnengekomen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')