ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Je hebt echt geen idee van hoe automatisering werkt en onthoud je dan ook van dit soort commentaar tot je hebt gevraagd hoe het dan wel werkt en hoe het kostenplaatje in elkaar zit.
Mee eens.
Meestal outsourcen bedrijven het leveren en onderhouden van dingen als automaten aan partijen die daarin zijn gespecialiseerd. Dit omdat het niet bij de core business hoort (NS is vervoerder, geen IT-bedrijf) en omdat een gespecialiseerd bedrijf veel kosteneffectiever kan handelen. Één medewerker kan op een werkdag makkelijk 5 totaal verschillende automaten bij verschillende klanten onder ogen krijgen, terwijl een eigen medewerker dan moet gaan zitten duimendraaien omdat hij niets meer te doen heeft.
OT: complimenten voor de plaat in de OP. Eigen werk?
Ik ben het eigenlijk wel 100 procent eens wat James net riep over de Oyster Card, "Ja, we willen iedereen aan de Chipkaart helpen, en dus maken we een euro toeslag" zou zo een retetof gedurft statement zijn.
"Ja, we willen iedereen aan de Chipkaart helpen, en dus maken we een euro toeslag" zou zo een retetof gedurft statement zijn.
Maar het is wel eerlijk, dat is weer iets wat Nederlanders over het algemeen wel op prijs weten te stellen. Dan krijgt NS wel politiek Den Haag over zich heen, maar dat moet dan maar.
Op woensdag 21 mei 2014 23:19 schreef James1988 het volgende: Meestal outsourcen bedrijven het leveren en onderhouden van dingen als automaten aan partijen die daarin zijn gespecialiseerd. Dit omdat het niet bij de core business hoort (NS is vervoerder, geen IT-bedrijf) en omdat een gespecialiseerd bedrijf veel kosteneffectiever kan handelen. Één medewerker kan op een werkdag makkelijk 5 totaal verschillende automaten bij verschillende klanten onder ogen krijgen, terwijl een eigen medewerker dan moet gaan zitten duimendraaien omdat hij niets meer te doen heeft.
Ik ben het hier niet per se mee eens. De NS is een gigantisch bedrijf en zeker groot genoeg om veel kosteneffectiever intern een volledig kundige ICT-dienst te hebben.
quote:
OT: complimenten voor de plaat in de OP. Eigen werk?
Maar het is wel eerlijk, dat is weer iets wat Nederlanders over het algemeen wel op prijs weten te stellen. Dan krijgt NS wel politiek Den Haag over zich heen, maar dat moet dan maar.
Lekker boeiend, Wilma dekt ze wel.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Ik ben het hier niet per se mee eens. De NS is een gigantisch bedrijf en zeker groot genoeg om veel kosteneffectiever intern een volledig kundige ICT-dienst te hebben.
Oh, die zal NS ook wel hebben. Die is nodig voor het draaiende houden van kantoren, informatievoorziening aan het personeel in het veld, klantenservice, enzovoorts.
Het installeren en onderhouden van kaartautomaten is een heel andere tak van sport. Ik denk niet dat er ook maar één NS'er is die ooit een nieuwe rol papier in een kaartautomaat doet.
Oh, die zal NS ook wel hebben. Die is nodig voor het draaiende houden van kantoren, informatievoorziening aan het personeel in het veld, klantenservice, enzovoorts.
Nouuuuuuuuuuuuuu dat is niet helemaal waar Met een doorbelasting van zoveel tientallen euro's per GB per maand SAN-ruimte is dat niet goed geregeld Maar euh, ook daarvan is een groot gedeelte geoutsourced en ook projecten worden extern gedaan. Onnodig.
quote:
Het installeren en onderhouden van kaartautomaten is een heel andere tak van sport. Ik denk niet dat er ook maar één NS'er is die ooit een nieuwe rol papier in een kaartautomaat doet.
Installeren en onderhouden, soit.
quote:
Hopelijk kan ik zo'n plaatje schieten in november, dan ben ik een week in Salt Lake City en er wordt een fiets geregeld.
Nouuuuuuuuuuuuuu dat is niet helemaal waar Met een doorbelasting van zoveel tientallen euro's per GB per maand SAN-ruimte is dat niet goed geregeld Maar euh, ook daarvan is een groot gedeelte geoutsourced en ook projecten worden extern gedaan. Onnodig.
Ik werk in de IT-consultancy en zit bij de grootste bedrijven van Nederland. Wat ik daar soms toch voorbij hoor komen aan bedragen
quote:
Installeren en onderhouden, soit.
Dat is gewoon een full-servicecontract met de leverancier.
NMBS heeft ook zoiets gedaan met de leverancier van hun nieuwe automaten, die gaan die dingen onderhouden. De software doet NMBS wel zelf, omdat de Belgen iets anders wilden dan wat de Duitsers voorstelden.
quote:
Hopelijk kan ik zo'n plaatje schieten in november, dan ben ik een week in Salt Lake City en er wordt een fiets geregeld.
Oh nice. Neem je wel een High Visibility-vest mee?
Ik werk in de IT-consultancy en zit bij de grootste bedrijven van Nederland. Wat ik daar soms toch voorbij hoor komen aan bedragen
Ach ik zie het zelfs in .edu bij universiteiten met 1,3 miljoen actieve user accounts. Om te janken.
quote:
Oh nice. Neem je wel een High Visibility-vest mee?
Dat heb je voor deze plekken niet nodig maar ze proberen te regelen dat ik op het rangeerterrein mag rondlopen onder begeleiding en dan moet het sowieso inderdaad
Ach ik zie het zelfs in .edu bij universiteiten met 1,3 miljoen actieve user accounts. Om te janken.
Er wordt wat afgeknoeid in IT-land, zoveel is duidelijk.
Ik vraag me wel eens af of de outsourcing nou echt het gewenste resultaat oplevert. Dat je dat op projectbasis doet kan ik me nog wel iets bij voorstellen (je trekt een blik consultants open, die bouwen iets voor je en wanneer ze klaar zijn heb je ook meteen 0 uitgaven i.p.v. mensen op de payroll), maar voor dagdagelijkse dingen zoals hardware, storage of onderhoud betwijfel ik of het nou goedkoper of efficiënter is.
quote:
Dat heb je voor deze plekken niet nodig maar ze proberen te regelen dat ik op het rangeerterrein mag rondlopen onder begeleiding en dan moet het sowieso inderdaad
Er wordt wat afgeknoeid in IT-land, zoveel is duidelijk.
Ik vraag me wel eens af of de outsourcing nou echt het gewenste resultaat oplevert. Dat je dat op projectbasis doet kan ik me nog wel iets bij voorstellen (je trekt een blik consultants open, die bouwen iets voor je en wanneer ze klaar zijn heb je ook meteen 0 uitgaven i.p.v. mensen op de payroll), maar voor dagdagelijkse dingen zoals hardware, storage of onderhoud betwijfel ik of het nou goedkoper of efficiënter is.
Ja dat vraag ik me ook af, als ik zie wat collega-scholen uitgeven aan externe partijen en dat vergelijk hoe wij het doen. Nul gefaalde IT-projecten in de 8 jaar dat ik technisch eindbaas ben van de tent tegen externe personeelskosten van een 5K per jaar.
Duurt langer maar beter gedocumenteerd en intern veel meer kennis vergaard tegen kosten die 10% zijn van outsourcen. De enige reden dat ik sommige dingen outsource is omdat ik de verantwoording niet wil als het fout gaat.
Ik kwam bij Nico Spilt nog een leuke rit voor zaterdag tegen (van de Vrienden van het Spoorwegmuseum). Zal ongetwijfeld gereden gaan worden met de stam rijtuigen van het NSM, icm de 1202 en/of 1312. De DE-ritten worden gereden met een 6400 van DB Schenker. http://langsderails.nl/agenda.htm
Ledig mat. 828230 Utrecht Maliebaan v. 08:41 Amersfoort a. 09:02 sp. 5B
Tr. 28230 E-lok + rijtuigen Amersfoort v. 09.20 Nunspeet a. 09.53 Nunspeet v. 10.02 Zwolle a. 10.23 sp. 6B
Tr.28231 EL Zwolle v. 10.33 Mariënberg a. 11.02 sp. 1
Tr. 38130 DE Mariënberg v. 11.15 Almelo a. 11.36 sp. 206B
Tr. 38131 DE Almelo v. 12.00 Almelo Bedrijvenpark a. 12.06 sp. 611
Tr. 38132 DE Almelo Bedrijvenpark v. 13.09 Almelo a. 13.15 sp. 2B
Tr. 38133 DE Almelo v. 13.21 Hengelo d. 13.34 sp. 305A Enschede a. 13.52 sp. 2
Tr. 38134 DE Enschede v. 14.50 Delden a. 15.04 sp. 2 Delden v. 15.40 Lochem a. 16.03 sp. 1 Lochem v. 16.28 Zutphen a. 16.43 sp. 504B
Tr. 28232 EL Zutphen v. 16.58 Deventer a. 17.12 sp. 305B Deventer v. 17.24 Olst a. 17.33 sp. 3 Olst v. 17.40 Zwolle a. 17.58 sp. 6A Zwolle v. 18.36 Nunspeet a. 18.58 Nunspeet v. 19.05 Amersfoort a. 19.43 sp. 5b
Ledig mat. 828231 Amersfoort v. 19:52 Utrecht Maliebaan a. 20:12
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 22 mei 2014 01:57 schreef dennistd het volgende: Ik kwam bij Nico Spilt nog een leuke rit voor zaterdag tegen (van de Vrienden van het Spoorwegmuseum). Zal ongetwijfeld gereden gaan worden met de stam rijtuigen van het NSM, icm de 1202 en/of 1312. De DE-ritten worden gereden met een 6400 van DB Schenker. http://langsderails.nl/agenda.htm [ code verwijderd ]
En walt valt er in godsnaam te nassen op Almelo Bedrijvenpark op een zaterdag!
Edit: Trouwens, sowieso, station Almelo Bedrijvenpark
En Nee, NS heeft niet alleen werkzaamheden aan het spoor
quote:
Webshop buiten gebruik
Let op! Onze webshop is dit weekend buiten gebruik door onderhoud. Houdt u er rekening mee dat u online geen aankopen, wijzigingen of beëindigingen kunt doen tussen vrijdag 23 mei 18.00 uur en zondag 25 mei 19.00 uur.
Dat de 5 minuten marge met inchecken op Dalvoordeel puur voor het inchecken is. en dat je dus niet in een trein mag stappen die 8.58 vertrekt bijvoorbeeld, wat is jullie ervaring daarin?
Want ik geloof dat ik ooit weleens samen met James1988 in een trein van voor negenen ben gegaan destijds met een kruidvatkaartje vanaf 9 uur
[ Bericht 17% gewijzigd door Darkwing_Duck op 22-05-2014 07:46:27 ]
Heb je de laatste tijd de vacaturepagina van NS gezien? Heel veel ICT. Juist omdat ze die reisinformatie op orde moeten krijgen. De software van de kaartautomaten werd een tijd geleden ook nog in HGB-IV ontwikkeld voor zover ik weet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 22 mei 2014 08:35 schreef Yreal het volgende: Mensen die in een bomvolle trein naast een lege 1ste klas stoel gaan staan ^oneindig.
Regels .
Zo stond ik gistermiddag nog naast een koppeltje waarvan de jongen vol bleef houden dat je bij een volle trein automatisch in de eerste klas mocht gaan zitten en het meisje had daar zo haar twijfels over.
Ik heb me ingehouden om niet aan te geven dat de HC dan waarschijnlijk wel coulant zou zijn .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Volgens mij kan het wel, maar het wordt aangeraden om saldo te laden voordat je incheckt.
Ik heb regelmatig opgeladen voor het uitchecken omdat de volgorde handiger was toen de palen net geplaatst waren of omdat er een set uitgevallen was in Deventer waardoor ik anders heen en weer had kunnen blijven lopen. Nooit issues mee gehad.
Dat de 5 minuten marge met inchecken op Dalvoordeel puur voor het inchecken is. en dat je dus niet in een trein mag stappen die 8.58 vertrekt bijvoorbeeld, wat is jullie ervaring daarin?
Want ik geloof dat ik ooit weleens samen met James1988 in een trein van voor negenen ben gegaan destijds met een kruidvatkaartje vanaf 9 uur
Ik doe dat bijna altijd met mijn Dal Vrij en het is nog nooit een probleem geweest. Hetzelfde geldt voor een trein die om 18:28 vertrekt (2 minuten voor het einde van de avondspits). Er is nog nooit een conducteur geweest die er zelfs maar iets over gezegd. Er staat om 8:54 en 18:24 vaak een mensenmassa rond de paaltjes, conducteurs zien dit vaak zat maar zeggen ook daar nooit iets over.
Op donderdag 22 mei 2014 09:23 schreef James1988 het volgende: Zo, ik heb weer aan mijn democratische plicht voldaan. Handig, die stemlokalen op stations!
[..]
Ik doe dat bijna altijd met mijn Dal Vrij en het is nog nooit een probleem geweest. Hetzelfde geldt voor een trein die om 18:28 vertrekt (2 minuten voor het einde van de avondspits). Er is nog nooit een conducteur geweest die er zelfs maar iets over gezegd. Er staat om 8:54 en 18:24 vaak een mensenmassa rond de paaltjes, conducteurs zien dit vaak zat maar zeggen ook daar nooit iets over.
Ze kunnen er simpelweg ook weinig mee, want bij deze vorm van grijsrijden ben je netjes ingecheckt en betaal je gewoon voor je reis.
Groningen had de ambitie om een trein in 83 minuten naar Bremen te laten rijden. Het geld ervoor ontbreekt voor een deel, dus de ambitie is fors naar beneden bijgesteld naar een meer realistische 120 minuten, terwijl het nu nog 163 minuten is
Dat de 5 minuten marge met inchecken op Dalvoordeel puur voor het inchecken is. en dat je dus niet in een trein mag stappen die 8.58 vertrekt bijvoorbeeld, wat is jullie ervaring daarin?
Want ik geloof dat ik ooit weleens samen met James1988 in een trein van voor negenen ben gegaan destijds met een kruidvatkaartje vanaf 9 uur
De vraag is wat de conducteur op zijn apparaat ziet is dat het station van inchecken en de tijd? Of alleen dat je ingecheckt bent.
Oke, maar dat is hetzelfde als ik een blokker-actie-kaart heb die ik niet in de avondspits mag gebruiken. Ik reis van station Den Bosch naar Groningen, kom daar om 12:00 uur aan en check uit. Nadat ik uitgecheckt ben check ik paar minuten later weer in, ik stap om 16:30 in de trein dan reis ik toch ook legaal .
Oke, maar dat is hetzelfde als ik een blokker-actie-kaart heb die ik niet in de avondspits mag gebruiken. Ik reis van station Den Bosch naar Groningen, kom daar om 12:00 uur aan en check uit. Nadat ik uitgecheckt ben check ik paar minuten later weer in, ik stap om 16:30 in de trein dan reis ik toch ook legaal .
Staat er in de voorwaarden dat je er niet mee mag reizen tussen 16:30 en 18:30? In dat geval heb je geen geldig vervoerbewijs. In het geval van bijvoorrbeeld DalVrij mag je gewoon tussen 16:30 en 18:30 reizen.
Op donderdag 22 mei 2014 11:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: s. In het geval van bijvoorrbeeld DalVrij mag je gewoon tussen 16:30 en 18:30 reizen.
Staat het volgende vermeld (Dal Vrij Dagkaart + HTM & RET Dagkaart: * Inchecken bij NS is alleen mogelijk ma. t/m vr. tijdens de daluren (voor 6.30 uur, tussen 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur) en o pza. en zo/ de hele dag. Eenmaal ingecheckt in de daluren kunt u wel reizen in de spitsuren. Uitchecken kan altijd.
Staat er in de voorwaarden dat je er niet mee mag reizen tussen 16:30 en 18:30? In dat geval heb je geen geldig vervoerbewijs. In het geval van bijvoorrbeeld DalVrij mag je gewoon tussen 16:30 en 18:30 reizen.
Afgelopen vrijdag toen ik om 15:58 (middagspits begint om 16:00) incheckte met blokker kaart geen problemen gehad toen ik tot 19:14 in de trein zat. Helemaal voor nop .
Oke, maar dat is hetzelfde als ik een blokker-actie-kaart heb die ik niet in de avondspits mag gebruiken. Ik reis van station Den Bosch naar Groningen, kom daar om 12:00 uur aan en check uit. Nadat ik uitgecheckt ben check ik paar minuten later weer in, ik stap om 16:30 in de trein dan reis ik toch ook legaal .
Nee, je moet binnen een halfuur na incheck gaan reizen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
PKP komt naar Nederland. Prorail en PKP hebben een toegangsovereenkomst gesloten:
quote:
Op woensdagmiddag 21 mei hebben de Poolse goederenvervoerder PKP Cargo en ProRail de toegangsovereenkomst getekend waarmee PKP Cargo toegang krijgt tot het spoor in Nederland. PKP Cargo is de op 1 na grootste goederenvervoerder in Europa en bezit 2,5 duizend locomotieven en ruim 63 duizend wagons.
Zo stond ik gistermiddag nog naast een koppeltje waarvan de jongen vol bleef houden dat je bij een volle trein automatisch in de eerste klas mocht gaan zitten en het meisje had daar zo haar twijfels over.
Ik heb me ingehouden om niet aan te geven dat de HC dan waarschijnlijk wel coulant zou zijn .
treutigheid. Als je je dan toch al in de eerste klas begeeft, ga dan gewoon zitten
Op donderdag 22 mei 2014 01:57 schreef dennistd het volgende: Ik kwam bij Nico Spilt nog een leuke rit voor zaterdag tegen (van de Vrienden van het Spoorwegmuseum). Zal ongetwijfeld gereden gaan worden met de stam rijtuigen van het NSM, icm de 1202 en/of 1312. De DE-ritten worden gereden met een 6400 van DB Schenker. http://langsderails.nl/agenda.htm [ code verwijderd ]
Als men in Marienberg echt van spoor 1 naar Almelo wil... Succes!
Als men in Marienberg echt van spoor 1 naar Almelo wil... Succes!
Dat hebben we twee jaar terug ook met de DE2 van de HSA gedaan. Er staat namelijk alleen aankomst op spoor 1 Met die rit is de trein tot achter de overloopwissel richting Hardenberg gereden en is vanaf daar weer op spoor 2 in Mariënberg binnengekomen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat de 5 minuten marge met inchecken op Dalvoordeel puur voor het inchecken is. en dat je dus niet in een trein mag stappen die 8.58 vertrekt bijvoorbeeld, wat is jullie ervaring daarin?
Want ik geloof dat ik ooit weleens samen met James1988 in een trein van voor negenen ben gegaan destijds met een kruidvatkaartje vanaf 9 uur
Dat is de grootste lamlazerus. Jij als reiziger kan niet tegen dat paaltje zeggen dat je om 8:55 een trein van 8:58 wilt, en dus voltarief moet. NS kan het je (vind ik) niet verbieden om dan die trein te laten schieten.
PKP rijdt nu nog de Poznàn-shuttle onder het attest van ERS Railways. Zij huren voor de 2e omloop een 189'er van ERS, daar PKP alleen de 189 205 in Nederland kan laten rijden (maar mogelijk wordt dat nu dus meer uitgebreid)
Enige maanden later was het idd. met PKP outfit, in dienst voor PKP uiteraard. De Poznàn-shuttle heeft dan wel weer (tot nu toe) ERS-machinisten erop zitten in Nederland. PKP 189 205 + Poznan-shuttle 42330 by Durk Houtsma., on Flickr
PKP rijdt nu nog de Poznàn-shuttle onder het attest van ERS Railways. Zij huren voor de 2e omloop een 189'er van ERS, daar PKP alleen de 189 205 in Nederland kan laten rijden (maar mogelijk wordt dat nu dus meer uitgebreid)
Enige maanden later was het idd. met PKP outfit, in dienst voor PKP uiteraard. De Poznàn-shuttle heeft dan wel weer (tot nu toe) ERS-machinisten erop zitten in Nederland. [ link | afbeelding ]PKP 189 205 + Poznan-shuttle 42330 by Durk Houtsma., on Flickr
Ik las eerst CVC en ik dacht bij mezelf wtf kan je wel een 16-cijferig nummer en een vervaldatum en tenaamstelling onthouden maar niet die pietluttige code van 3 cijfers.
Ja sorry ik heb een dutje gedaan net en ben nog niet heel erg wakker.
Ik las eerst CVC en ik dacht bij mezelf wtf kan je wel een 16-cijferig nummer en een vervaldatum en tenaamstelling onthouden maar niet die pietluttige code van 3 cijfers.
Ja sorry ik heb een dutje gedaan net en ben nog niet heel erg wakker.
Nu hebben de meeste mensen vrij veel oefening gehad in het onthouden van die tenaamstelling...
De types die een kettinkje met "Anita" om de nek hebben hangen zijn meestal toch niet gezegend met cvc-issues.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Als je dit artikel leest ligt het vooral aan onze NMBS vrienden dat de Benelux volgend jaar zo traag is geworden..
Is mede ingegeven om de LLL van Arriva in de wielen te rijden. Die trein komt er 99% zeker niet, aangezien de businesscase nog steeds niet rond lijkt te zijn
Alhoewel reistijden als 2 uur en 46 minuten - zoals in 2009 - definitief tot het verleden lijken te behoren, moet de Benelux in de dienstregeling 2017 wel circa 7 minuten sneller worden
Jaaaa, 7 minuten. Wauw, wat een prestatie, die HSL
Jaaaa, 7 minuten. Wauw, wat een prestatie, die HSL
Tja, voor de HSl-experience rijdt Thalys (en tegen die tijd ook Eurostar) eigenlijk. Dat stukje Rotterdam - Breda over de HSL geeft natuurlijk geen HSL-achtige reistijden voor de Benelux.
Als je dit artikel leest ligt het vooral aan onze NMBS vrienden dat de Benelux volgend jaar zo traag is geworden..
NS had ook gewoon "Nee Descheemaecker, flikker op met je bizarre eisen" kunnen roepen. Zowel Breda, Noorderkempen als Berchem zijn niet Beneluxstopwaardig.
Vandaag had de bediening van Van Leeuwen Buizen weer een paar 'fijne' obstakels. Altijd fijn, dat de vrachtwagenchauffeurs hun meuk op of te dicht langs het spoor parkeren op het straatspoor ... Hier was toevallig een sjofel die na 10 minuten passeerde. Na wat gebaren van het lokpersoneel stopte de beste meneer even, en na een babbeltje werd er besloten deze tankoplegger even te verplaatsen. In dat parkeervak kan je - zonder problemen - met truck + oplegger staan mét veel ruimte over tussen truck en spoor, en deze chauffeur had hem dus deels buiten het vak geparkeerd. Zal hij wel makkelijker gevonden hebben ...
Een klein stukje verderop stond de volgende alweer, ditmaal met de truck ervoor. Één of ander Oostblokker... Maar nu paste het erg minimaal ... Je ziet de oplegger nog achter de laatste rongenwagen staan.
Ik ken de situatie ter plaatse niet, maar afgaande op de foto's zou ik als chauffeur iets denken als "Ach, wat leuk, oud spoor dat nog niet is opgeruimd."
Er staan inderdaad geen duidelijke bordjes dat men niet op het spoor mag parkeren. Maar dat mag je toch wel begrijpen? Zo af en toe heb je een chauffeur die het verkeerd inschat of er niet bij nadenkt. Zelfs in het weekend valt mij altijd op dat het spoor vrij is, want dan parkeert men rechts in die vakken, en dan links van de rails, tussen de rijbaan en het spoor. Het staat er altijd vol met die gare Oostblokkers. Oh, het spoor ziet er hier nog bereden uit ook hoor ...
Oh, op de meeste industriesporen met straatspoor staat het niet aangegeven hoor, dat je daar niet mag parkeren. Of ja, men mag er vaak parkeren, maar je zou toch zelf kunnen snappen dat je het spoor even vrij moet laten?
Op donderdag 22 mei 2014 20:26 schreef greavy het volgende: Er staan inderdaad geen duidelijke bordjes dat men niet op het spoor mag parkeren. Maar dat mag je toch wel begrijpen? Zo af en toe heb je een chauffeur die het verkeerd inschat of er niet bij nadenkt. Zelfs in het weekend valt mij altijd op dat het spoor vrij is, want dan parkeert men rechts in die vakken, en dan links van de rails, tussen de rijbaan en het spoor. Het staat er altijd vol met die gare Oostblokkers. Oh, het spoor ziet er hier nog bereden uit ook hoor ...
Oh, op de meeste industriesporen met straatspoor staat het niet aangegeven hoor, dat je daar niet mag parkeren. Of ja, men mag er vaak parkeren, maar je zou toch zelf kunnen snappen dat je het spoor even vrij moet laten?
Staat er tekst of is het pictografisch? In het eerste geval; ja daaaaaaag
Oh, op de meeste industriesporen met straatspoor staat het niet aangegeven hoor, dat je daar niet mag parkeren. Of ja, men mag er vaak parkeren, maar je zou toch zelf kunnen snappen dat je het spoor even vrij moet laten?
Ik vind echt dat je hier te veel vraagt. Waarschijnlijk denken die lui er gewoon totaal niet bij na, ALS ze überhaupt al gezien hebben dat er spoor ligt.
Ik vind echt dat je hier te veel vraagt. Waarschijnlijk denken die lui er gewoon totaal niet bij na, ALS ze überhaupt al gezien hebben dat er spoor ligt.
En op veel plekken waar er nog straatspoor ligt wordt dat al jaren niet meer gebruikt. Verwachtingspatroon bij niet-locals is dus dat dat in Zwijndrecht ook zo is.
Hartelijk dank voor uw aanvraag voor een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart. U kunt uw kaart binnen zeven werkdagen verwachten. Zodra wij uw kaart aanbieden aan PostNL, informeren wij u weer met een e-mail.
Had u een abonnement en/of automatisch opladen op uw oude kaart staan? Dan staat dit ook op uw nieuwe kaart. Het eventuele saldo van uw verlopen kaart wordt binnen 30 dagen na het verlopen van uw oude kaart op uw bankrekening overgemaakt.
NS had ook gewoon "Nee Descheemaecker, flikker op met je bizarre eisen" kunnen roepen. Zowel Breda, Noorderkempen als Berchem zijn niet Beneluxstopwaardig.
Ja, zo ga je echt met je partner na een falend project waarin zij al eigenlijk niet wilden. Daar was dan echt een trein uit voortgekomen.
Ja, zo ga je echt met je partner na een falend project waarin zij al eigenlijk niet wilden. Daar was dan echt een trein uit voortgekomen.
Descheemaecker heeft het slim gespeeld, NS en I&M hebben zich meerdere malen voor het karretje van de Belgen laten spannen. "Dan doen we het wel zelf" had een prima antwoord kunnen zijn.
Descheemaecker heeft het slim gespeeld, NS en I&M hebben zich meerdere malen voor het karretje van de Belgen laten spannen. "Dan doen we het wel zelf" had een prima antwoord kunnen zijn.
Natuurlijk kan het, maar jij weet net zo goed als ik dat een attest om te mogen rijden in België lastiger is dan een goedkoop Thalys ticket.
Natuurlijk kan het, maar jij weet net zo goed als ik dat een attest om te mogen rijden in België lastiger is dan een goedkoop Thalys ticket.
En met de huidige oplossing kan men meegraaien uit de zak met subsidie die de Belgische overheid ieder jaar over de heg flikkert, want het is in België een binnenlandse trein. Ik snap wel dat de Nederlanders daar mee akkoord gingen
Omdat ik graag zou willen weten hoe het afloopt, wKrijg je de nieuwe kaart van NS, en zo ja, staat dan daar ook je abonnement op van de andere vervoerd, die situatie heb jij toch ook?
Omdat ik graag zou willen weten hoe het afloopt, wKrijg je de nieuwe kaart van NS, en zo ja, staat dan daar ook je abonnement op van de andere vervoerd, die situatie heb jij toch ook?
Nouja, zie mijn eerdere post. Er is kennelijk een nieuwe kaart naar me onderweg. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik die krijg omdat mijn oude kaart over 7 weken verloopt.
Wie die kaart heeft aangevraagd en welk logootje erop komt te staan? Geen idee...
Nouja, zie mijn eerdere post. Er is kennelijk een nieuwe kaart naar me onderweg. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik die krijg omdat mijn oude kaart over 7 weken verloopt.
Wie die kaart heeft aangevraagd en welk logootje erop komt te staan? Geen idee...
Ja, ik heb fok niet op de voet gevolgd vandaag, en lees nu net terug, wat een toeval
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat ze met het saldo dat op m'n oude kaart staat gaan doen. Daar sta ik namelijk 18 cent in het rood. Het zou me niet verbazen als ze er een acceptgiro voor sturen. In een losse envelop natuurlijk
Op donderdag 22 mei 2014 22:31 schreef James1988 het volgende: Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat ze met het saldo dat op m'n oude kaart staat gaan doen. Daar sta ik namelijk 18 cent in het rood. Het zou me niet verbazen als ze er een acceptgiro voor sturen. In een losse envelop natuurlijk
hou ons op de hoogte, want ik sta met een kaart 4 euro in het rood en die 4 euro wil ik niet betalen, want het was een foutieve incheck waarvan ik het geld nooit teruggekregen heb.
Op donderdag 22 mei 2014 22:31 schreef James1988 het volgende: Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat ze met het saldo dat op m'n oude kaart staat gaan doen. Daar sta ik namelijk 18 cent in het rood. Het zou me niet verbazen als ze er een acceptgiro voor sturen. In een losse envelop natuurlijk
Vroeger was die kaart mijn enige OV-chipkaart, en had ik automatisch opladen erop. Toen vroeg ik een keer een VDU aan en kreeg ik van NS een nieuwe kaart toegestuurd, die ik toen ben gaan gebruiken. Automatisch opladen heb ik op de oude kaart stopgezet en op de nieuwe kaart geactiveerd.
De oude kaart heeft sindsdien in een la gelegen met nog iets van 1 euro saldo erop. Ik gebruikte 'm sporadisch, bijvoorbeeld als ik 'Altijd Vrij Maand' erop had gezet. Sinds ongeveer een jaar heb ik Dal Vrij op die kaart staan, maar heb ik AO nog steeds op mijn VDU-kaart staan (makkelijk als ik eens tijdens de spits wil reizen).
Mijn VDU gebruik ik dus ook voor overig OV, maar vorige week pakte ik een keer de 'verkeerde' kaart om mee in de tram te reizen. Zodoende, 18 cent in het rood aan het einde van m'n reis.
Vroeger was die kaart mijn enige OV-chipkaart, en had ik automatisch opladen erop. Toen vroeg ik een keer een VDU aan en kreeg ik van NS een nieuwe kaart toegestuurd, die ik toen ben gaan gebruiken. Automatisch opladen heb ik op de oude kaart stopgezet en op de nieuwe kaart geactiveerd.
De oude kaart heeft sindsdien in een la gelegen met nog iets van 1 euro saldo erop. Ik gebruikte 'm sporadisch, bijvoorbeeld als ik 'Altijd Vrij Maand' erop had gezet. Sinds ongeveer een jaar heb ik Dal Vrij op die kaart staan, maar heb ik AO nog steeds op mijn VDU-kaart staan (makkelijk als ik eens tijdens de spits wil reizen).
Mijn VDU gebruik ik dus ook voor overig OV, maar vorige week pakte ik een keer de 'verkeerde' kaart om mee in de tram te reizen. Zodoende, 18 cent in het rood aan het einde van m'n reis.
Maar op die Dalvoordeel kaart had je toch ook een andere vervoerdersabbo op staan, want dat was mn issue, gaan mn veolia (dan arriva) bus voordeel brabant mee naar een Kaart die die ns gehosseld heeft
Maar op die Dalvoordeel kaart had je toch ook een andere vervoerdersabbo op staan, want dat was mn issue, gaan mn veolia (dan arriva) bus voordeel brabant mee naar een Kaart die die ns gehosseld heeft
"Had u een abonnement en/of automatisch opladen op uw oude kaart staan? Dan staat dit ook op uw nieuwe kaart."
Als ik dit juist interpreteer wordt alles overgezet.
Mooi, dan kan je dus van die 29 euro voor dalvoordeel dus al 7.50 aftrekken voor de kaart
* Darkwing_Duck is van het aasgierensoort!
Ik vraag me echt af wie dit proces nou stuurt. De e-mail is afkomstig van no-reply@ov-chipkaart.nl (dus TLS), maar ik heb niets bij TLS aangevraagd. Als het door NS is geïniteerd had ik verwacht dat het een mail van NS zou zijn ("Beste James, je kaart verloopt binnenkort. Wil je een nieuwe?").
Dat ik niets over de kosten voor een nieuwe kaart zie vind ik best opvallend, want op ov-chipkaart.nl staat ergens dat je die gewoon moet betalen. Ik heb hier nog twee ongebruikte persoonlijke kaarten rondzwerven die nog ruim 4 jaar geldig zijn, dan hadden ze die kunnen gebruiken (had mij ¤ 7,50 bespaard )
Op donderdag 22 mei 2014 22:46 schreef James1988 het volgende: Ik vraag me echt af wie dit proces nou stuurt. De e-mail is afkomstig van no-reply@ov-chipkaart.nl (dus TLS), maar ik heb niets bij TLS aangevraagd. Als het door NS is geïniteerd had ik verwacht dat het een mail van NS zou zijn ("Beste James, je kaart verloopt binnenkort. Wil je een nieuwe?").
Dat ik niets over de kosten voor een nieuwe kaart zie vind ik best opvallend, want op ov-chipkaart.nl staat ergens dat je die gewoon moet betalen. Ik heb hier nog twee ongebruikte persoonlijke kaarten rondzwerven die nog ruim 4 jaar geldig zijn, dan hadden ze die kunnen gebruiken (had mij ¤ 7,50 bespaard )