abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2016 @ 20:04:37 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_161854330


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!




[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 01-05-2016 20:13:34 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 1 mei 2016 @ 20:05:04 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_161854351
Laatste vraag, als ik een tijdstip selecteer op de ns international website, moet ik de trein dan ook nemen? Of kan ik ook eerder of later gaan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 20:14:46 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161854661
Oh, niet meegekregen dat ik lapo had.

Maar dit topic toch nog even voorzien van nieuwe frontseinen+TT
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 20:15:18 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161854686

Je reserveert echt voor die trein :Y


Ik heb niets gezegd :7

[ Bericht 69% gewijzigd door derLudolf op 01-05-2016 20:22:41 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 1 mei 2016 @ 20:17:28 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161854762
Volgens mij niet hoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 1 mei 2016 @ 20:19:43 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161854838
Van Maastricht ri. Luxemburg heb je nergens treinbinding of uberhaupt een gereserveerde zitplaats volgens mij, staat er volgens mij ook bij.
pi_161854886
Je selecteert wel een tijd maar je reserveert niks, ik heb het ook vaak gedaan.
  Redactie Sport zondag 1 mei 2016 @ 22:13:22 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161858890
quote:
3s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar als je hem destijds beter had belicht was hij nog beter geweest. De laatste versie is inderdaad een stuk beter maar mist volgens mij wat contrast :)

RAW is een mooi hulpmiddel, maar ik gebruik het eerlijk gezegd zelden. Het is geen wondermiddel naar mijn mening. Een mooie foto kun je er beter mee maken maar van een kutfoto geen aardige.

Oftewel, eerst de basis van een goede belichting, compositie, het samenspel van gevoeligheid, sluitertijd en diafragma eer je met RAW begint. Tenminste, dat vind ik :)
Heb je helemaal gelijk in, maar destijds was ik daar nog niet zo ervaren in. De foto is in de Tv-stand gemaakt, dus alleen sluitertijd instellen. Toen gebruikte ik die vrijwel altijd, en lager dan 1/160 sluitertijd zou een bewogen foto opgeleverd hebben (dit was al veel te langzaam eigenlijk, een rijdende trein is normaal minimaal 1/500 voor een scherpe foto). Maar door de raw-foto heb ik van deze eigenlijk veel te donkere foto toch nog een goed belichte foto kunnen maken, dat was vanuit de jpeg niet gelukt. Eigenlijk had de iso-waarde omhoog gemoeten (nu iso 100, de 400D kan ook wel op iso 200 maar iso 400 is veel te korrelig).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 1 mei 2016 @ 22:39:37 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161859892
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 22:13 schreef dennistd het volgende:

[..]
Eigenlijk had de iso-waarde omhoog gemoeten (nu iso 100, de 400D kan ook wel op iso 200 maar iso 400 is veel te korrelig).
Daar is de laatste jaren wel wat verbeterd. Ik heb inmiddels foto's op iso 3200 gemaakt die het aanzien waard zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 22:46:32 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161860148
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2016 22:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar is de laatste jaren wel wat verbeterd. Ik heb inmiddels foto's op iso 3200 gemaakt die het aanzien waard zijn.
ISO 2000 is nog erg goed op mijn 60D. En ISO 400 vind ik nog wel acceptabel op mijn 400… als je maar goed belicht.

Ken je noise Ninja trouwens?

Wil nog nog steeds es een keer langs de baan gaan staan, eens proberen of het mij een beetje lukt, treinen op de plaat krijgen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 1 mei 2016 @ 22:46:38 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161860150
Klopt, met de 750D ga ik ook wel tot 800 en in geval van nood wel hoger. Maar met de 400D wil je echt niet hoger dan 200 gaan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161860221
quote:
11s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zijn Oud-strijders '14-'18 van de lijst gegooid? :o
Ze zijn op :o
Bier.
pi_161860270
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:04 schreef Duvel het volgende:
Iemand deze al gezien?
http://www.liveleak.com/view?i=60f_1462098336
YES! Vorig jaar al langsgekomen maar deze zocht ik! Thanks :D
Bier.
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 22:50:21 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161860299
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 22:46 schreef dennistd het volgende:
Klopt, met de 750D ga ik ook wel tot 800 en in geval van nood wel hoger. Maar met de 400D wil je echt niet hoger dan 200 gaan.
Oh geen idee, eigenlijk is de 400D al heel lang niet uit de tas geweest. Jij hebt de 400 altijd bij je toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 1 mei 2016 @ 22:51:19 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161860329
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 22:46 schreef dennistd het volgende:
Klopt, met de 750D ga ik ook wel tot 800 en in geval van nood wel hoger. Maar met de 400D wil je echt niet hoger dan 200 gaan.
Ik heb nog ergens een 350D, zelfde verhaal. M'n huidige NEX-5R is een enorme stap vooruit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 1 mei 2016 @ 22:51:34 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161860336
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 22:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

YES! Vorig jaar al langsgekomen maar deze zocht ik! Thanks :D
Dan weet jij waar dit is?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 1 mei 2016 @ 22:53:05 #17
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161860396
Ja, de 400D is mijn altijd bij mij in de auto camera. Daarna heb ik de 600D gehad, en vorig jaar heb ik de 750D aangeschaft bij een prijsfout van BCC. Uiteindelijk 50 euro voor betaald na verkoop van de 600D.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161860611
quote:
5s.gif Op zondag 1 mei 2016 22:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan weet jij waar dit is?
Niet het flauwste idee maar ik vermoed iets van de ring van Velim ofzo.
Bier.
  zondag 1 mei 2016 @ 23:07:24 #19
256146 b2py
Beton!
pi_161860802
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Niet het flauwste idee maar ik vermoed iets van de ring van Velim ofzo.
Die ligt in beton, dit is duidelijk hout
pi_161860839
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Die ligt in beton, dit is duidelijk hout
Hoe bedoel je dit?
Bier.
  zondag 1 mei 2016 @ 23:13:03 #21
256146 b2py
Beton!
pi_161860945
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?
De ring van Velim 'ligt in beton' (Betonnen dwarsliggers) terwijl ik volgens mij houten bielzen zie
pi_161861042
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:13 schreef b2py het volgende:

[..]

De ring van Velim 'ligt in beton' (Betonnen dwarsliggers) terwijl ik volgens mij houten bielzen zie
Houten dwarsliggers zijn genoeg aanwezig in Velim, de grote ring is grotendeels beton maar de kleine ring van bijna 4km zou best hout kunnen zijn als ik de wikipediapagina's bekijk.
Bier.
pi_161861125
Ik heb trouwens bij 'ligt in beton' een heel ander idee, zoals het grootste gedeelte van de HSL in Nederland...
Bier.
  zondag 1 mei 2016 @ 23:21:47 #24
256146 b2py
Beton!
pi_161861195
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb trouwens bij 'ligt in beton' een heel ander idee, zoals het grootste gedeelte van de HSL in Nederland...
True, sorry :P

Ik kan ook heel weinig beeldmaterieel op YouTube vinden om iets te staven
  maandag 2 mei 2016 @ 08:11:22 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161864576
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ze zijn op :o
Jawel, al een tijdje :D Maar ze hebben nog heel lang op die lijst gestaan, samen met hun weduwen, kinderen en misschien zelfs ouders.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 mei 2016 @ 09:02:07 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161864964
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Niet het flauwste idee maar ik vermoed iets van de ring van Velim ofzo.
Daar mag je 160 als ik me niet vergis, kan me niet voorstellen dat die er zo beroerd bij ligt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 2 mei 2016 @ 09:20:06 #27
256146 b2py
Beton!
pi_161865121
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2016 09:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar mag je 160 als ik me niet vergis, kan me niet voorstellen dat die er zo beroerd bij ligt...
210 op de grote en 90 op de kleine, als Wikipedia klopt..
pi_161865134
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 09:20 schreef b2py het volgende:

[..]

210 op de grote en 90 op de kleine, als Wikipedia klopt..
230 op de grote ring volgens de Duitse en Nederlandse wikipedia's zelfs.
Bier.
  maandag 2 mei 2016 @ 09:25:56 #29
256146 b2py
Beton!
pi_161865188
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 09:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

230 op de grote ring volgens de Duitse en Nederlandse wikipedia's zelfs.
Alleen kantelbak, daarom zei ik 210, leek me geen kantelbaktrein iig :)
  maandag 2 mei 2016 @ 10:08:30 #30
256146 b2py
Beton!
pi_161865924
Alstom is preferred bidder voor ICNG: http://nieuws.ns.nl/aanschaf-nieuwe-intercitys/
pi_161866330
quote:
De nieuw aan te schaffen intercity’s gaan op termijn een deel van de huidige Intercityvloot van NS vervangen (ICM
:'(
quote:
en IC Direct) en moeten vanaf 2021 gaan rijden. De door NS geselecteerde intercity is gebaseerd op een trein die al rijdt in meerdere landen.
Aha. Dus een Alstom-trein die 200 km/u kan en al in meerdere landen rijdt. Pendolino zonder kantelbaktechniek ofzo? Of de "Coradia Liner V 200"? Die kan ongetwijfeld ook nog doorgaan als "gebaseerd op".
quote:
In totaal investeert NS meer dan 2,5 miljard in modernisering en uitbreiding van de vloot.
Zoals onze basisschoolleraar altijd zei: 2,5 miljard koeien? :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2016 10:32:04 ]
  maandag 2 mei 2016 @ 10:39:07 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161866507
2,5 miljard aardappels per kubieke boogseconde denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 2 mei 2016 @ 10:48:16 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161866679
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:08 schreef b2py het volgende:
Alstom is preferred bidder voor ICNG: http://nieuws.ns.nl/aanschaf-nieuwe-intercitys/
Ik hoop dat de eerste stellen op de HSL komen en dat de Koplopers zo lang mogelijk blijven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 2 mei 2016 @ 10:52:41 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161866760
De eerste stellen moeten op de HSL gaan rijden. Als alle ICR in de binnenlandse dienst vervangen is, dan komt ICM aan de beurt.
  maandag 2 mei 2016 @ 11:02:39 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161866955
Sodeju :'(



Hoe lelijk kan het worden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 mei 2016 @ 11:04:11 #36
256146 b2py
Beton!
pi_161866989
Dat lijkt me nep??
pi_161867011
Volgens de facebook van Rail Magazine zou er momenteel i6/i10 in de Benelux rijden, met aankomst om 15.05 in Amsterdam centraal.

Edit: eerder vanmorgen ook al blijkbaar, er zouden 4 slagen (gaan) rijden met dat spul.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2016 11:10:15 ]
  maandag 2 mei 2016 @ 11:05:25 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161867024
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:04 schreef b2py het volgende:
Dat lijkt me nep??
eoa plaatje van het NS forum. Ik was benieuwd hoe die ICNG er dan uit zou kunnen gaan zien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 mei 2016 @ 11:06:42 #39
256146 b2py
Beton!
pi_161867046
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

eoa plaatje van het NS forum. Ik was benieuwd hoe die ICNG er dan uit zou kunnen gaan zien.
Dit lijkt me een ICM met een ander frontje dat lijkt op een cyborg
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 mei 2016 @ 11:18:02 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161867307
quote:
11s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Sodeju :'(

[ afbeelding ]

Hoe lelijk kan het worden? :?
Dat is een Japanse ICM met Nederlandse livery _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 mei 2016 @ 11:19:05 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161867330
Opvallend dat we nog niets van onze grootste Alstom-fanboy gehoord hebben :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 mei 2016 @ 11:19:11 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161867332
eoa brainfart van zo'n fairytale rail lutser dus. Okee.

Maar hoe komt ie er wel uit te zien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 mei 2016 @ 11:22:13 #43
256146 b2py
Beton!
pi_161867384
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
eoa brainfart van zo'n fairytale rail lutser dus. Okee.

Maar hoe komt ie er wel uit te zien?
Final designing stage volgt na de gunning..
pi_161867387
'Franse treinbouwer eist 50 miljoen van NS'

http://www.rtlz.nl/busine(...)st-50-miljoen-van-ns

Bijzondere timing wel :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 mei 2016 @ 11:23:26 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161867406
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
eoa brainfart van zo'n fairytale rail lutser dus. Okee.

Maar hoe komt ie er wel uit te zien?
Ik zou het niet weten

Dit is trouwens die Japanse E353. Die is er in driebaks en negenbaks versie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161867421
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:22 schreef J.B. het volgende:
'Franse treinbouwer eist 50 miljoen van NS'

http://www.rtlz.nl/busine(...)st-50-miljoen-van-ns

Bijzondere timing wel :P
Alstom heeft zich toch terug getrokken omdat de order te klein was?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  maandag 2 mei 2016 @ 11:24:29 #47
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161867423
Het is toch wel minstens voor 99,9% zeker dat NS niks met doorloopkoppen gaat bestellen. En ook niks Japans.
  maandag 2 mei 2016 @ 11:27:13 #48
256146 b2py
Beton!
pi_161867490
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:22 schreef J.B. het volgende:
'Franse treinbouwer eist 50 miljoen van NS'

http://www.rtlz.nl/busine(...)st-50-miljoen-van-ns

Bijzondere timing wel :P
Nou inderdaad
  maandag 2 mei 2016 @ 11:35:14 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161867666
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:22 schreef J.B. het volgende:
'Franse treinbouwer eist 50 miljoen van NS'

http://www.rtlz.nl/busine(...)st-50-miljoen-van-ns

Bijzondere timing wel :P
Lijkt me vrij kansloos.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161867806
"Leuke" actie van NS om vanwege de plaatsing van poortjes op Utrecht Centraal de helft van de incheckpaaltjes weg te halen zonder voor (tijdelijke) vervanging te zorgen.
Gevolg: een nog grotere chaos in de ochtendspits dan normaal al het geval is door de verbouwing.
pi_161867985
Ik kan nog niet uit de tekst halen wat Alstom nu precies heeft geboden.
Ik zou, op basis van de eisen, zeggen dat het de Pendolino non-kantelbak versie is, want die V200 rijdt toch nog nergens en valt daarmee toch nog niet onder het kopje 'bewezen techniek'?
pi_161868071
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:47 schreef MTL het volgende:
Ik kan nog niet uit de tekst halen wat Alstom nu precies heeft geboden.
Ik zou, op basis van de eisen, zeggen dat het de Pendolino non-kantelbak versie is, want die V200 rijdt toch nog nergens en valt daarmee toch nog niet onder het kopje 'bewezen techniek'?
Bewezen techniek wordt letterlijk de techniek in de trein mee bedoeld, als deze eerder succesvol is toegepast in een andere trein dan is het bewezen techniek.

De trein zelf hoefde dus niet al te rijden en viel niet onder bewezen techniek.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161868122
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:50 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Bewezen techniek wordt letterlijk de techniek in de trein mee bedoeld, als deze eerder succesvol is toegepast in een andere trein dan is het bewezen techniek.

De trein zelf hoefde dus niet al te rijden en viel niet onder bewezen techniek.
Het woord "techniek" staat nergens. Wat er staat is "De door NS geselecteerde intercity is gebaseerd op een trein die al rijdt in meerdere landen."
  Moderator maandag 2 mei 2016 @ 11:55:20 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161868204
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:47 schreef MTL het volgende:
Ik kan nog niet uit de tekst halen wat Alstom nu precies heeft geboden.
Ik zou, op basis van de eisen, zeggen dat het de Pendolino non-kantelbak versie is, want die V200 rijdt toch nog nergens en valt daarmee toch nog niet onder het kopje 'bewezen techniek'?
Als de V200 deels dezelfde techniek heeft - of doorontwikkelde techniek - als de Pendolino valt het onder bewezen techniek :Y

De trein zelf hoeft dan dus niet te rijden. V200 lijkt mij teveel op V250 trouwens, liever niet dus :+

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 02-05-2016 12:01:13 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161868251
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als de V200 deels dezelfde techniek heeft - of doorontwikkelde techniek - als de Pendolino valt het onder bewezen techniek :Y

De trein zelf hoeft dan dus niet te rijden. V200 lijkt mij teveel op V250 trouwens, levert niet dus :+
Dat bedoelde ik.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Moderator maandag 2 mei 2016 @ 12:02:48 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161868404
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:57 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik.
Maar dat een samenraping van goede onderdelen altijd een sleutel tot succes is zou ik dan weer niet durven zeggen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161868466
Aha ik zie nu pas dag ns alstom heeft aangewezen als vooreursbid, ik was nog niet helemaal wakker.

Dan komt die claim wel op een heel raar punt, zou ns een voorkeur voor hun hebben om die claim weg te krijgen?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161868528
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar dat een samenraping van goede onderdelen altijd een sleutel tot succes is zou ik dan weer niet durven zeggen :)
Zeker niet, formeel zat de v250 ook vol met bewezen techniek, we hebben het resultaat kunnen zien.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161868586
De Pendolino kan 250 km/u, dus wat NS gaat bestellen moet eigenlijk wel de V200 zijn.
pi_161868604
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:08 schreef Igen het volgende:
De Pendolino kan 250 km/u, dus wat NS gaat bestellen moet eigenlijk wel de V200 zijn.
Een begrenzer.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  maandag 2 mei 2016 @ 12:09:53 #61
256146 b2py
Beton!
pi_161868606
Je kan hem toch afwaarderen? VIRM kan ook 160 en rijdt 140..
pi_161868757
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:08 schreef Igen het volgende:
De Pendolino kan 250 km/u, dus wat NS gaat bestellen moet eigenlijk wel de V200 zijn.
De versie van Virgin Trains rijdt maar 225. Dat lijkt mij gewoon een kwestie van een papieren limiet.
  Moderator maandag 2 mei 2016 @ 12:25:21 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161868901
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:08 schreef Igen het volgende:
De Pendolino kan 250 km/u, dus wat NS gaat bestellen moet eigenlijk wel de V200 zijn.
Dat is een simpel loopje in de computer.

While v≤200 give traction if driver asks

Ofzo :+ gewoon snelheid begrenzen dus
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161868947
Stiekem worden het gewoon opgevoerde lintjes >:)
Bedankt DOEI!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 mei 2016 @ 12:30:48 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161869026
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:27 schreef desbarts het volgende:
Stiekem worden het gewoon opgevoerde lintjes >:)
Welnee, ze shoppen in Italië voor de V250-50 en bouwen er dan nog 64 stuks bij
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 mei 2016 @ 13:04:00 #66
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161869690
Natuurlijk, als je de snelheid begrenst is een HST automatisch voorzien van onder andere een lagere vloer, dubbele deuren om snel in- en uit te kunnen stappen en een groter acceleratievermogen waarmee precies wordt voldaan aan de wensen van NS. Ideaal!
pi_161869880
Daar heb je uiteraard wel een punt. Welke denk jij dan dat het wordt?

Coradia Continental? Dat is dan volgens mij de enige die aan de eisen voldoet, maar die kan weer geen 200 km/u.

Edit: hoe snel kan die Nordic versie eigenlijk? 180 of toch wel 200?

[ Bericht 14% gewijzigd door MTL op 02-05-2016 13:19:57 ]
pi_161869885
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:17 schreef dennistd het volgende:
Nou zit ik me alleen af te vragen wie je bent :')
Ik loop net weg op jouw foto, ik draag een blauwe jas ;)
En het is inderdaad een mooie foto geworden Dennis.

--
Also: mooie frontseinen in dit topic O-)
  maandag 2 mei 2016 @ 13:27:11 #69
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161870222
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:12 schreef MTL het volgende:
Daar heb je uiteraard wel een punt. Welke denk jij dan dat het wordt?

Coradia Continental? Dat is dan volgens mij de enige die aan de eisen voldoet, maar die kan weer geen 200 km/u.

Edit: hoe snel kan die Nordic versie eigenlijk? 180 of toch wel 200?
Het gaat om een basis, dat hoeft niet per se een trein te zijn die 200 km/h haalt. Materieel dat oorspronkelijk ontworpen is voor 160 km/h kan een prima basis zijn. Stadler heeft dat al laten zien met de Flirt Nordic.

Wat krijg je als Alstom op basis van bestaande Coradia-modellen een trein ontwerpt die 200 km/h kan rijden? Juist: de V200.
pi_161870370
Ik zie nu dat die X62 Nordic in Zweden een maximale ontwerpsnelheid heeft van 250 :o
(aldus wikie, dus grote korrel zout).
Als dat inderdaad zou kloppen, dan Heeft Alstom daarmee inderdaad al een trein die aan alle eisen voldoet. Als dat mede aan de basis van die V200 heeft gestaan, dan heb je inderdaad wel een goed argument.

Laten we het hopen, ik vind die neus van dat ding wel apart (en dan maar hopen dat NS er niet weer een eigen neus op moet zetten).
  maandag 2 mei 2016 @ 13:37:49 #71
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161870464
Ik ga toch wel uit van een eigen neus voor NS. Ze hebben vast niet voor niets zo veel tijd uitgetrokken voor de ontwerpfase.
  maandag 2 mei 2016 @ 16:23:25 #72
256146 b2py
Beton!
pi_161874152
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:33 schreef MTL het volgende:
Ik zie nu dat die X62 Nordic in Zweden een maximale ontwerpsnelheid heeft van 250 :o
(aldus wikie, dus grote korrel zout).
Als dat inderdaad zou kloppen, dan Heeft Alstom daarmee inderdaad al een trein die aan alle eisen voldoet. Als dat mede aan de basis van die V200 heeft gestaan, dan heb je inderdaad wel een goed argument.

Laten we het hopen, ik vind die neus van dat ding wel apart (en dan maar hopen dat NS er niet weer een eigen neus op moet zetten).
Het korrel zout gehalte van Wikipedia is anno 2016 ook niet meer zo hoog hoor..
pi_161874511
In dit geval wel. Ik heb even door zitten lezen over die X62. Dat ding mag simpelweg maximaal 180. De lijn zelf is geschikt voor 200 km/u, en dat rijden de X2000 treinen over dat baanvak wel gewoon, dus die 180 km/u is geen beperking van de lijn.
De onderbouw van de lijn is geschikt voor een eventuele upgrade van 250 km/u, maar daar is nog geen sprake van op dit moment. Die upgrade staat gepland ergens in de komende jaren, maar men heeft geen geschikt materieel dat in Zweden kan rijden én 250 km/u rijdt in de winterse perioden daar boven de poolcirkel, dus kan men het enkel theoretisch testen. Ook schijnt men nog wat ERTMS probleempjes te hebben, waardoor onder andere ook de nachttreinen soms nog altijd moeten uitwijken over de oude spoorlijn.
  maandag 2 mei 2016 @ 17:00:20 #74
256146 b2py
Beton!
pi_161875060
Die 180 kom ik trouwens nergens tegen, wel dat X55 200 rijdt op dat lijntje.. Meeste X62 bestellingen zijn geannuleerd ook.

We zijn niet de enige met een 'Fyratje' dus :P
pi_161875337
Norrtåg heeft die dingen wel rijden, schijnbaar. Volgens hun eigen website met 180: http://www.norrtag.se/sv/reseinfo/vara-tag/coradia-nordic-x62/
  maandag 2 mei 2016 @ 17:17:09 #76
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161875407
180 is gewoon de maximumsnelheid van Nordic volgens Alstom http://www.alstom.com/pro(...)rdic-regional-train/
  maandag 2 mei 2016 @ 17:25:40 #77
256146 b2py
Beton!
pi_161875627
Maar goed, 180 naar 200 is volgens mij niet zo'n hele grote sprong.. Desnoods zet je hem op 199 om in andere TSI te laten vallen..
  maandag 2 mei 2016 @ 17:28:27 #78
256146 b2py
Beton!
pi_161875697
Amsterdam - Brussel wordt ook sandwich: http://nieuws.ns.nl/tijde(...)j-intercity-brussel/
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 mei 2016 @ 17:50:52 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161876248
Eind 2016 moet WiFi in alle ICE-treinstellen werkend zijn

http://www.railjournal.co(...)d-wifi-contract.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 mei 2016 @ 17:59:43 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161876466
ja, er moet zo veel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 mei 2016 @ 19:18:24 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161878416
Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden

http://www.sporcle.com/ga(...)international-trains
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 mei 2016 @ 19:20:17 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161878465
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend dat we nog niets van onze grootste Alstom-fanboy gehoord hebben :P
Ik ben op vakantie :P
pi_161878638
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden

http://www.sporcle.com/ga(...)international-trains
32/35 goed. Waarom zou ik Eygelshoven Markt o.i.d. uit het hoofd moeten weten :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2016 19:26:51 ]
pi_161878675
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:25 schreef b2py het volgende:
Maar goed, 180 naar 200 is volgens mij niet zo'n hele grote sprong.. Desnoods zet je hem op 199 om in andere TSI te laten vallen..
Het materieel is dus getest op minstens 198 vanwege de 10% dinges.
Bier.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 mei 2016 @ 19:32:36 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161878818
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden

http://www.sporcle.com/ga(...)international-trains
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een beetje hulp van een topografische kaart :@
Vooral al die mini-stationnetjes die me niks zeggen, en Dordrecht is nieuw.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161878898
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een beetje hulp van een topografische kaart :@
Vooral al die mini-stationnetjes die me niks zeggen, en Dordrecht is nieuw.
Dordrecht is nieuw sinds de benelux bestaat en Groningen - nieuweschans telt natuurlijk niet.
Bier.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 mei 2016 @ 19:41:46 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161879106
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dordrecht is nieuw sinds de benelux bestaat en Groningen - nieuweschans telt natuurlijk niet.
Dacht dat Dordrecht over werd geslagen. Maar dan kan natuurlijk net zo goed over die geweldige ongebruikte HSL worden gereden...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161879273
Nee want zo is er een ietwat scheve halfuursdienst tussen Roosendaal en Dordrecht ;) Delft wordt wel overgeslagen, Leiden ook.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 mei 2016 @ 19:47:32 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161879288
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dordrecht is nieuw sinds de benelux bestaat en Groningen - nieuweschans telt natuurlijk niet.
Helaas niet meer sinds de brug eruit is :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 mei 2016 @ 19:50:39 #91
256146 b2py
Beton!
pi_161879403
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden

http://www.sporcle.com/ga(...)international-trains
Sporcle _O_
pi_161879453
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Helaas niet meer sinds de brug eruit is :P
Nou ja, Rotterdam is toch ook niet gelijk geen internationaal station meer als er bij Dordrecht een boom op het spoor waait.
  Redactie Sport maandag 2 mei 2016 @ 19:53:04 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161879474
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden

http://www.sporcle.com/ga(...)international-trains
Met nog 7:19 op de klok heb ik gepast, ik miste alleen Scheemda nog... Overigens is Heerlen de Kissel fout, daar stopt de trein Heerlen-Herzogenrath niet meer tegenwoordig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 2 mei 2016 @ 19:53:38 #94
256146 b2py
Beton!
pi_161879483
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, Rotterdam is toch ook niet gelijk geen internationaal station meer als er bij Dordrecht een boom op het spoor waait.
Thalys _O_
pi_161879501
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Thalys _O_
Je hebt gelijk maar je snapt vast wel wat ik bedoel. :)
  maandag 2 mei 2016 @ 19:54:26 #96
256146 b2py
Beton!
pi_161879503
Als je niets te doen hebt is deze ook wel lachen:

http://www.sporcle.com/games/BjarneHgl/dutch-train-stations
pi_161879527
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, Rotterdam is toch ook niet gelijk geen internationaal station meer als er bij Dordrecht een boom op het spoor waait.
Maar als er door die boom tien jaar geen treinen rijden?
Bier.
pi_161879594
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Maar als er door die boom tien jaar geen treinen rijden?
Tja....

Hoe zit het bijvoorbeeld met het traject Boekarest - Giurgiu? Daar is in 2006 een brug ingestort, in de communistische tijd had men al een nieuwe brug gebouwd maar daar is iets mis mee o.i.d. dus die wordt niet in gebruik genomen. Sindsdien rijdt de trein 'voorlopig' via Videle. Is Videle daarmee nou een echt internationaal station? En is de rechtstreekse lijn Boekarest-Giurgiu nou geen internationale spoorlijn meer? Of is het allemaal slechts 'tijdelijk' en is de directe lijn nog steeds de 'eigenlijke' route?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 mei 2016 @ 19:58:07 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161879601
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:53 schreef dennistd het volgende:

[..]

Met nog 7:19 op de klok heb ik gepast, ik miste alleen Scheemda nog... Overigens is Heerlen de Kissel fout, daar stopt de trein Heerlen-Herzogenrath niet meer tegenwoordig.
uhuh. Dat dacht ik bij het invullen meteen ook al
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 mei 2016 @ 19:59:51 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161879653
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden

http://www.sporcle.com/ga(...)international-trains
Het is vooral een sneltypwedstrijd. Ik had 5:59 over.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')