James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 12:16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() | |
MTL | donderdag 10 september 2015 @ 12:35 |
Hé, die plek in de foto van de OP komt me bekend voor. Is dat niet Södertälje (Syd)? | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 12:44 |
Ja, dat is inderdaad Södertälje Syd ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 september 2015 @ 12:54 |
Sinds Breda verbouwd is en ik in Frankrijk woon waar de treinen links rijden, sta ik steevast de verkeerde kant op te kijken of de trein eraan komt, of denk ik dat ze het station omgedraaid hebben op het moment dat ik aan kom rijden. Iig heb ik altijd een 'Huh?!?' moment, en volgens mij komt dat nooit meer goed ![]() | |
dennistd | donderdag 10 september 2015 @ 12:56 |
Breda gaat trouwens weer op de schop:
| |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 12:57 |
Ze gaan spoor 6 opdelen in twee fases? Fancy! | |
Adrie072 | donderdag 10 september 2015 @ 13:04 |
/ Kamerbrief tarieven op het spoor 10 sep. 2015 / Nieuwsbericht Gebruikers van het spoor betalen aan ProRail tarieven voor het gebruik van het spoor. ProRail heeft de tarieven van deze gebruiksvergoeding recent aangepast door een besluit van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Gisteravond heeft staatssecretaris Mansveld de Tweede Kamer hierover schriftelijk geïnformeerd. Lees op deze website de brief die aan de Tweede Kamer is gestuurd. Het ministerie van Infrastructuur en Mileu heeft met het Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) afgesproken om de concurrentiepositie van het spoorgoederenvervoer door Nederland in Europa te onderzoeken. Hiervoor is een benchmark uitgevoerd naar de tarieven voor het gebruik van het spoor voor goederenvervoer in diverse Europese landen. Deze benchmark is gisteren ook naar de Tweede Kamer gestuurd. Staatssecretaris Masnveld schrijft in haar brief naar de Tweede Kamer dat het verschil in totale kosten voor de gebruiksvergoeding tussen de Nederlandse achterlandverbindingen en de andere achterlandverbindingen, relatief klein is. De standaardtarieven voor de gebruiksvergoeding zijn in Nederland de afgelopen tien jaar sterker gestegen dan in omringende landen. Dit komt doordat de overgangsregeling spoorgoederenvervoer na 2013 beëindigd is en het kabinet Rutte I besloten heeft de gebruiksvergoeding te verhogen. Daarmee liggen de tarieven in Nederland dit jaar hoger dan de tarieven in België en Frankrijk, maar zijn ze vergelijkbaar met de tarieven in Duitsland. Gebruiksvergoeding Vervoerders betalen aan ProRail een vergoeding voor bijvoorbeeld het gebruik van rails, bovenleiding, perrons en treinparkeerplaatsen. Bij het gebruik van het spoor speelt de zwaarte van een trein ook een rol. Zo is het tarief voor een zware goederentrein hoger dan het tarief voor een lichte reizigerstrein, omdat een zware goederentrein het spoor ook meer belast. De tarieven voor de gebruiksvergoeding worden bepaald op basis van wet- en regelgeving (onder andere de spoorwetgeving) en Europese richtlijnen. De ACM toetst of ProRail zich aan de wet- en regelgeving heeft gehouden en of ProRail niet bepaalde categorieën vervoerders onterecht bevoor- of benadeelt. ProRail brengt alleen kosten in rekening die direct herleidbaar zijn naar het gebruik van het spoor. Recent heeft de ACM besloten dat ProRail de tarieven op het spoor moet aanpassen. Enkele vervoerders hebben beroep aangetekend tegen het besluit van ACM over de aanpassingen van de tarieven voor 2016. | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 13:27 |
Beantwoording Kamervragen over vertraging spoorproject Assen Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Dik-Faber (CU) over vertraging bij de aanpak van het spoor rond station Assen. Kamerbrief over gebruiksvergoeding spoorvervoer Staatssecretaris Mansveld (IenM) informeert de Tweede Kamer over het besluit van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) op de klacht van de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) over de verhoging van de gebruiksvergoeding voor het spoor. Ook stuurt zij de Tweede Kamer de resultaten van de uitgevoerde benchmark naar de gebruikersvergoeding spoorgoederenvervoer. Kamerbrief over chroom-6 in verf op treinen Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van de Tweede Kamer op het bericht dat medewerkers van NedTrain jarenlang zijn blootgesteld aan verf met de kankerverwekkende stof chroom-6. Kamerbrief met reactie op interview topman ProRail Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van het Kamerlid Van Helvert (CDA) op het interview met de president-directeur van ProRail in het Financieele Dagblad van 9 september 2015. Dit interview verscheen onder de titel 'ProRail-topman waarschuwt voor nieuwe tegenvallers'. Kamerbrief over bezwaar NS tegen gunning spoorlijn Zwolle - Enschede Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van de Tweede Kamer op het bericht dat de NS bezwaar heeft ingediend tegen de gunning van het vervoer over de spoorlijn Zwolle - Enschede aan Syntus. Beantwoording Kamervragen van de leden De Boer en Veldman over het bericht dat NS spitstreinen elders schrapt ter bevordering van SAIL Amsterdam | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 september 2015 @ 13:43 |
Over Sail:En Koningsdag dan? | |
Ajaxfan | donderdag 10 september 2015 @ 13:47 |
Dat is een feestdag en telt men buiten de normale diensten ofzo? | |
dennistd | donderdag 10 september 2015 @ 14:02 |
Krijg net een mail van NS Extra:Ik weet niet hoe ze aan die 10 jaar komen, maar ik heb echt niet langer dan 2 jaar en 3 maanden mij abonnement ![]() | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 15:06 |
Ik heb er ook eentje gekregen: ¤ 3,50 korting op een tijdschrift | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 15:15 |
Heb ik de jackpot? ![]() ![]() [ Bericht 39% gewijzigd door b2py op 10-09-2015 15:20:11 ] | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 16:00 |
SP en PvdA: Gedeputeerde Staten moeten opnieuw kijken naar spoorkruisingen Zwolle-Herfte Gedeputeerde Staten van Overijssel moeten nog eens goed naar de locaties voor spoorkruisingen bij Zwolle en het buurtschap Herfte kijken. Die oproep deden de SP en PvdA Provinciale Staten gisteren via een motie. De overige fracties gingen daar in mee en namen de motie aan. De PvdA en SP kunnen zich niet vinden in de gekozen locaties voor de spoorkruisingen op de trajecten Zwolle-Meppel en Zwolle-Emmen. "Dan moet je denken aan een viaduct of fly-over voor de trein bij Zwolle en buurtschap Herfte", vertelt vicevoorzitter PvdA Provinciale Staten Hans Nooter. "De bewoners van Herfte kijken er met argusogen naar." "Niet voldoende oog voor omgeving" Staatssecretaris Wilma Mansveld kwam vorig jaar met het plan het spoor rondom Zwolle uit te breiden en te vernieuwen. De reistijd van de Hanzestad naar het noorden zou dan korter worden. Nooter ziet in dat reizigers hiervan kunnen profiteren, "maar je bent ook afhankelijk van een keten aan beslissingen. Als je twee minuten later vertrekt kan een verbeterd spoor het niet meer goedmaken", stelt Nooter. "De reistijd speelt bij dit project een hoofdrol zonder dat men voldoende oog heeft voor de omgeving." Daarmee doelt Nooter op Zwolle en Herfte. Balans tussen belangen De gemeente Zwolle probeert een balans te vinden tussen de belangen van de bewoners en een betere bereikbaarheid van Zwolle. "We zijn vanzelfsprekend blij dat de provincie zich in blijft zetten voor een zorgvuldig proces." ProRail geeft aan de motie te zullen bestuderen. | |
Duvel | donderdag 10 september 2015 @ 16:26 |
Tijd voor een dive-under. | |
DeaDLocK2K | donderdag 10 september 2015 @ 16:40 |
Zeker weten, het is een veel te schattige plek voor een fly-over. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 16:44 |
Met al die aanwezige expertise zeker ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 10 september 2015 @ 16:45 |
![]() | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 17:19 |
Mansveld eerder vandaag: "Eringa neemt afstand van z'n uitspraken." Eringa zojuist: "Helemaal niet." | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 17:20 |
Voor zover ik weet had het tunneltje altijd al een voorkeur, zo stond het iig in de voorkeursbeslissing van de minister. | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 17:25 |
Typerend dat je slechts op dit soort reacties blijft reageren. | |
DriekOplopers | donderdag 10 september 2015 @ 17:28 |
Waar zei hij dat? | |
DriekOplopers | donderdag 10 september 2015 @ 17:31 |
Doel je op die vraag over cijfermatige onderbouwing, die ik niet heb beantwoord? We hebben allebei (via verschillende routes) zicht op veel gegevens, waarvan we allebei weten dat we die hier niet kunnen neerzetten. | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 17:34 |
Ik heb geen zicht (meer) op gegevens. Verder riekt vanwege het ontbreken van verdere onderbouwing de bewering als beoordeeld naar emotie en niet naar ratio. | |
DriekOplopers | donderdag 10 september 2015 @ 17:35 |
Ow, even snel met zijn PA-rechterhand gebeld, die naast hem staat in de Troelstrazaal. Hij blijft inderdaad bij zijn verhaal. Dan heeft Mansveld straks wat uit te leggen. | |
DriekOplopers | donderdag 10 september 2015 @ 17:38 |
Ik ben, zeg maar, namens Voor Beter OV best stevig qua toon en standpunten. Maar ik zorg altijd dat ik weet waar ik het over heb. Dat staat los van de vraag of een ander het inhoudelijk daarmee eens is, uiteraard. Maar het is dus niet zo, dat ik vanuit mijn onderbuik maar wat roep. Ik vind het erg vervelend als die indruk ontstaat. Doet ook geen recht aan de puike denktank die de basis vormt van wat wij zeggen en doen. | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 17:38 |
Mansveld heeft de kamer onjuist geïnformeerd. Koren op de molen voor mensen die van haar af willen, dus. | |
DriekOplopers | donderdag 10 september 2015 @ 17:38 |
Yep. | |
DeaDLocK2K | donderdag 10 september 2015 @ 17:39 |
Let's agree to disagree. | |
DeaDLocK2K | donderdag 10 september 2015 @ 17:40 |
Plan V moet NU weg WANT onveilig; OHNOES MATERIEELTEKORT ZORG VOOR TREINEN, BOUW ZE VANNACHT EN ZET ZE MORGEN IN! Zo werken redelijk wat van je redenaties. Dan kan je niet met droge ogen vertellen dat je weet waar je het over hebt imnsho. Bij heel veel dingen die je zegt heb je echt een punt. Als ik je neer zou zetten als ongeïnformeerde reiziger, maar als iemand die er verstand pretendeert te hebben? Not so much. | |
DriekOplopers | donderdag 10 september 2015 @ 17:47 |
Volgens mij hebben we gezegd dat NS baanschuivers had moeten aanbrengen en IVW/ILT jarenlang aan het lijntje heeft gehouden. Over materieeltekort hebben wij gezegd dat NS verwijtbaar chronisch foutief beleid heeft gehanteerd. Dat is wel wat anders dan wat jij suggereert. Maar inderdaad: let's agree to disagree. Maar doe dat dan ook! | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 17:49 |
Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn? Aannemelijk zullen er dan ook twee specialisten voedingsstations zijn, anders had hij het wel over energievoorziening in het geheel moeten hebben. Wat is de relevantie van het hebben van 10 bovenleidingspecialisten? Wat zouden die mannen moeten doen wat nu (Volgens de bronnen) nu niet gedaan wordt? Er ontbreekt in de tekst waarom het toevoegen van die mannen wel tot een beter resultaat leidt. Verder begrijp ik punt twee niet dat je erbij haalt. Dat is puur op persoonlijk gewin want in de afgelopen maanden is geen discussie gevoerd over dat onderwerp. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 18:01 |
Gaat lekkurr. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 18:03 |
"Dames en heren. Wegens griep van één van de twee bovenleidingsspecialisten van Prorail rijden er deze week geen treinen meer tussen Zwolle en Meppel. De andere bovenleidingsspecialist wordt waarschijnlijk morgen weggekocht door Zwitserland. Of vanmiddag, kan ook wel. Onze excuses voor het ongemak." | |
MPG | donderdag 10 september 2015 @ 18:04 |
Kamer wil beter toezicht Mansveld op ProRail | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 18:04 |
Oh ja trouwens: Zonnetje, balkonnetje, biertje. Treintjes kiekn. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 18:05 |
Wordt het niet eens tijd voor toezicht op Mansveld anders? ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 10 september 2015 @ 18:05 |
Eringa constateert een gebrek aan kennis binnen zijn tent. Voor Beter OV is dat al lang van mening. Dat staat los van de vraag of er nu 3, 4, 5 of 30 rijdraaddeskundigen moeten zijn. Dat is slechts een door Eringa aangehaald voorbeeld. Kom op. Je weet dat Voor Beter OV heel veel moeite heeft met die wisselkaalslag. Dat hebben we keer op keer benoemd. Publiekelijk, semi-publiekelijk (zoals op het congres Dag van de Rail waar ik een van de sprekers was) en rechtstreeks bij ProRail. | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2015 @ 18:06 |
En meer kennis bij het ministerie. Ik weet niet wat ze daar doen, maar het zal niet veel met OV te maken hebben denk ik | |
MPG | donderdag 10 september 2015 @ 18:07 |
Dat zet vast meer zoden aan de dijk ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 18:07 |
Zij zelf ook niet, dus dat scheelt ![]() | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 18:07 |
Dat begrijp ik, maar ik zie nog niet in waarom meer technische kennis perse tot een beter resultaat leidt. Ergo, wat gaat er nu mis wat blijkbaar met meer intern technisch personeel voorkomen had kunnen worden? | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 18:10 |
Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren. | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 18:11 |
De ironie dat de meeste kostenoverschrijdingen veroorzaakt worden in de pre-uitvoeringsfase en niet in de uitvoeringsfase. | |
DeaDLocK2K | donderdag 10 september 2015 @ 18:14 |
De ironie dat er niemand is die de tenders kan beoordelen op factuele juistheid waardoor er gedacht wordt dat de kostenschattingen correct zijn. | |
DriekOplopers | donderdag 10 september 2015 @ 18:14 |
Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren. | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 18:17 |
Nouja, iedereen is verbolgen over het feit dat dssu duurder uitvalt maar wat is de oorzaak van deze kostenoverschrijding? Volgens mij niet in falend management, falende aannemers of falend toezicht. De oorzaak is de aanrijding bij Singelgracht waardoor er in de uitvoeringsfase aanpassingen aan het ontwerp gedaan moeten worden. Dit is ook de reden waarom de kosten op het bordje van ProRail komen en niet bij een aannemer. Als een aannemer faalt komt het op zijn bordje en zal hij de meerkosten moeten betalen. | |
derLudolf | donderdag 10 september 2015 @ 18:18 |
*zwaai zwaai* | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 18:25 |
![]() | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 18:46 |
Daar is hij dan, "Icke". De nieuwe metro van het Berlijnse vervoerbedrijf BVG. | |
Prins_Pils | donderdag 10 september 2015 @ 18:54 |
Ik hoop er volgende week in te zitten ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 18:56 |
uitwonen die hap | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2015 @ 18:58 |
Ze hebben er 11 bij besteld bij Stadler-Pankow | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 19:03 |
En er kunnen er daarna nog eens 23 besteld worden, het totale contract is voor 2 prototypes en tot 34 treinen. | |
Prins_Pils | donderdag 10 september 2015 @ 19:06 |
Ze gaan toch pas bijbestellen als ook deze testfase met passagiers goed verloopt? Of is die al geweest? | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 19:07 |
Dat is al gedaan | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 20:18 |
Wat een heks ![]() | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 20:19 |
Pier ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2015 @ 20:21 |
Lak hebben aan politieke regels ![]() Voor politici is iedereen die als toeschouwer bij de vergadering aanwezig is gewoon lucht. Je mag alleen luisteren, meer niet | |
derLudolf | donderdag 10 september 2015 @ 20:22 |
Keurig ![]() | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 20:24 |
18 lichtgewonden bij treinontsporing in Buizingen In het station van Buizingen bij Halle is de eerste wagon van een trein ontspoord op het moment dat de trein het station binnenreed. Daarbij zijn 18 mensen lichtgewond. Zo'n 200 passagiers zijn in veiligheid gebracht.. Door het incident is het treinverkeer op de lijnen naar Brussel nog altijd verstoord. Bron | |
DeaDLocK2K | donderdag 10 september 2015 @ 20:25 |
Euh jah, daar kiezen we ze ook voor. Als ze ook nog eens naar iedere Schubbekutteveener hadden moeten luisteren had Hoogeveen nu vier keer per dag een directe verbinding met Pyongyang gehad. | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2015 @ 20:30 |
Daar zie ik geen bezwaar tegen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2015 @ 20:31 |
Nog een uitspraak van Eringa. Is toch wel iets om van te schrikken:http://www.nrcq.nl/2015/0(...)lassen-over-ons-heen Zeven lagen is wel erg veel ... | |
DeaDLocK2K | donderdag 10 september 2015 @ 20:33 |
Dat is helemaal niet veel. Is die man nieuw in managementland? | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2015 @ 20:37 |
niet echt. Hij heeft veel meer met platte organisaties en terecht als je het mij vraagt | |
DeaDLocK2K | donderdag 10 september 2015 @ 20:40 |
Bij Avans hebben ze ook vooral een horizontale organisatie. Probleempje is wel dat onder het CvB direct 120 leidinggevenden vallen en daaronder alle het andere personeel. Sutdententevredenheid en medewerkerstevredenheid is zeer hoog in vergelijking met andere instellingen maar het is gigantisch moeilijk om te managen. Je moet met 120 vertegenwoordigers om tafel, wekelijks. Dat is niet niks. | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2015 @ 20:42 |
uhuh. Het kan behoorlijk complex zijn, maar aan de andere kant weet de leiding van het bedrijf wel veel meer wat er op de werkvloer speelt en blijven dingen niet halverwege de organisatie hangen. | |
Adrie072 | donderdag 10 september 2015 @ 20:48 |
Pier dus; Ervaring President-directeur ProRail april 2015 – heden (6 maanden)|Utrecht en omgeving, Nederland Vice Voorzitter Bondsbestuur KNVB december 2014 – heden (10 maanden) Voorzitter Raad van Toezicht Amateurvoetbal KNVB december 2014 – heden (10 maanden) Vice-voorzitter Commissie toezicht en beheer nationale politie Ministerie van Veiligheid en Justitie april 2014 – heden (1 jaar 6 maanden)|Den Haag Voorzitter Raad van Toezicht Aveleijn april 2011 – heden (4 jaar 6 maanden) Voorzitter Raad van Bestuur Albert Schweitzer ziekenhuis februari 2010 – maart 2015 (5 jaar 2 maanden) Algemeen Directeur en Gemeentesecretaris Gemeente Nijmegen 2006 – 2010 (4 jaar) Korpschef Politie Flevoland 2001 – 2005 (4 jaar) Regiodirecteur en Programmadirecteur Nederlandse Spoorwegen juni 1998 – mei 2001 (3 jaar) Opleiding SIOO 2008 – 2009 IMD Business School PED 1999 – 2000 Nederlandse Politie Academie Apeldoorn 1980 – 1984 Jan Brugman College Bolsward 1973 – 1979 | |
Adrie072 | donderdag 10 september 2015 @ 20:50 |
Weet iemand wat SIOO en IMD inhoud? | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 20:50 |
Eringa 1 - Spekblokjes 0 | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 20:52 |
1 - 0 maar? Volgens mij staat de stand al op 3 - 0. Het lijkt erop dat Eringa bezig is met een campagne om Mansveld te wippen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 20:54 |
Mansveld heeft ongeveer elk recht op elke inspraak wel verspeeld nu. Maar laten we niet vergeten dat Melanie Schultz van Haegen - Maes Geesteranus, hoe belangrijk kun je zijn, het spoor uitgekotst heeft naar Wilma die er ook niet om gevraagd heeft. NIEMAND heeft hierom gevraagd. En toch krijgen sommige mensne er veel geld voor. Dat moet maar eens stoppen. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 20:54 |
Hij liever dan ik ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 10 september 2015 @ 21:06 |
Zonder te beweren dat twee genoeg is, is het natuurlijk niet zo dat alleen die twee mensen verstand hebben van bovenleiding binnen ProRail. Tenders worden niet door de specialisten (die de grote lijn moeten bewaken en dergelijke) beoordeeld. Toezicht op aannemers vindt plaats door toezichthouders met specifieke kennis van het betreffende ontwerp, vaak van ingenieursbureaus. Je moet natuurlijk wel bedenken dat bij de splitsing van NS veel basale kennis bij de ingenieursbureaus terecht is gekomen. Maar dat was juist de bedoeling, omdat Railinfrabeheer destijds bedoeld was als kale beheerorganisatie. Dat het allemaal anders gelopen is, maakt ook dat ze weer meer kennis kunnen gebruiken. De enige manier om die kennis op te doen, is door te rijpen in de ontwerpomgeving en zo door te stromen. | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2015 @ 21:25 |
Zolang zij steun heeft van Duco, Lansingerland, Hoogland en Betty, ik roep maar wat, de Boer dan staat haar positie niet op het spel | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 september 2015 @ 21:28 |
Ongeloofelijk weer Stap je in een Trein van de RER A op SNCF gebied, Eindpunt: Marne la Vallee Chessy zowel op borden als omroep op station Zit je later in Hartje Parijs in de trein (RATP deel) , kijk je nog eens op de borden van het perron, staat er toch duidelijk Eindpunt: Boissy Saint Leger (Dus een andere 'tak' van de lijn) Dus ik wacht nog 2 stations af (Wellicht stonden de borden op het perron verkeerd) Maar nee, overal stond consequent Boissy Saint Leger. In de trein verder geen enkele aanwijzing (schermen stonden uit) Ik sta uit, wacht op de volgende trein waar MLV op staat, ga zitten, en 3 stations voor MLV: 'Torcy eindpunt van deze trein, voor MLV zelfde perron volgende trein ![]() (En ik hoorde de Meester zeggen dat ie ledig naar MLV ging) Echt, tieft op ofzo , ik betaal 840 Euro per jaar voor deze tievesbende ![]() | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 21:31 |
Da's niet duur hoor. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 21:33 |
Frankrijk is een mooi land ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 september 2015 @ 21:33 |
Als het allemaal zou functioneren niet nee, maar die lijn wordt gereden door 2 Bedrijven en het is 1 Gribusbende... | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 21:34 |
Zeker. Wat je nu meemaakt klinkt inderdaad nogal knullig, maar is het altijd zo'n puinzooi dan? | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 september 2015 @ 21:37 |
Nou, ik deed dus eindpunt naar eindpunt (Toevallig kwam dat een keer uit) En een omroepje had welkom geweest; Want ik wil dus niet na de aftakking erachter komen dat ik fout zit, terugsteken en weer goed steken met een halfuurs dienstregeling. Maar nee, er gaat ook veel wel goed, de draad oppakken na verstoringen bijvoorbeeld, of een persoonlijk ongeval. Maar je gaat mij niet vertellen dat een missiewijziging van een trein in Nederland gebeurd zonder enige vorm van communicatie en zeker niet tijdens de rit... | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 21:42 |
Dat heb ik inderdaad nog nooit meegemaakt. ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 10 september 2015 @ 21:47 |
Jawoor, alleen jammer van al die Fransozen | |
DeaDLocK2K | donderdag 10 september 2015 @ 21:47 |
Het is misschien wel anders bedoeld maar het is echt totaal onrealistisch om een bedrijf dat alleen verstand heeft van brood iets te laten doen met het genezen van longkanker. Als je je bezig gaat houden, op wat voor niveau dan ook, met een bepaalde bedrijfstak dan heb je daar specialisten voor nodig. Als dat dan ook nog eens je specialisme wordt dan is het echt geen schande om daar zelf de kennis voor in huis te halen want dan is het ook nog eens makkelijk om te onderzoeken of wat vervoerders zeggen wel of niet klopt. En nee ik zeg echt niet dat je een boer minister van landbouw moet maken maar een groep met kennis om je heen is heel belangrijk. | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2015 @ 21:50 |
Alleen jammer dat er Fransen wonen | |
Prins_Pils | donderdag 10 september 2015 @ 21:50 |
Lees ik het nou verkeerd of zijn er hier serieus mensen die zeggen 'Wat maakt het nou uit dat maar 0,5% van de mensen bij ProRail verstand van zaken heeft'? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 21:50 |
Ja b2py denkt echt zo. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 21:58 |
en sowieso is Prorail alleen maar één grote belastingtruuk. | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 21:59 |
Dat is iets wat ik me al wel een tijd afvraag - waarom zit ProRail niet gewoon bij Rijkswaterstaat? Da's toch ook infrabeheer? | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2015 @ 22:03 |
Het is meermalen voorgesteld en daarna weer naar de achtergrond verdwenen. Weet niet of het er beter op wordt, want ook Rijkswaterstaat kampt tegenwoordig met problemen | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:03 |
tsja, je kunt je afvragen waarom heel prorail sowieso nog bestaat? Ze doen niks, ze willen niks, ze kunnen niks, ze kosten alleen maar geld. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:04 |
Zoals? over zichzelf afgeroepen capaciteitstekorten tellen niet he, dat snap zelfs jij nog wel. | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 22:07 |
Tsja... de Zweden hebben het 5 jaar terug wel gedaan. Datzelfde land waar ze als eerste infrabeheerder en exploitant splitsten. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:08 |
Zweden ![]() | |
greavy | donderdag 10 september 2015 @ 22:08 |
ik ¤5 op een tijdschrift (bij AKO). | |
derLudolf | donderdag 10 september 2015 @ 22:08 |
| |
Duvel | donderdag 10 september 2015 @ 22:14 |
Rijkswaterstaat heeft volgens mij ook een kennistekort, of niet? | |
Duvel | donderdag 10 september 2015 @ 22:17 |
Het was oorspronkelijk de bedoeling om de sector zo te organiseren dat Railinfrabeheer verstand had van beheer. Dus vooral instandhoudingsvoorschriften en marktordening. Railned was verantwoordelijk voor de verkeersleiding en toelating. De kennis werd in de sector vermarkt: die ging naar de ingenieursbureaus. De regio's, het dagelijks onderhoud, ging naar spooraannemers. Het is natuurlijk al een weeffout dat je een bedrijf opricht dat alleen "beheert". En daarnaast maakt het vermarkten van kennis dat kennis geld betekent, dus niemand staat meer te juichen om kennis te delen en zo de som der delen in de spoorwegsector tot grotere hoogten te stuwen. | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2015 @ 22:17 |
Bijvoorbeeld dat ze met aannemers zitten die veel te goedkoop ingeschreven hebben. Zie bijvoorbeeld de A15 waardoor Ballast Nedam zwaar in de financiële problemen is gekomen. Daar bovenop kwamen de mooie kinderziektes bij de nieuwe Botlekbrug En daarnaast het kennistekort zoals Duvel terecht opmerkt | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:18 |
ooit één van de rijkste en slimste landen ter wereld. Tegenwoordig zit het kennismaximum in fucking BRABANT en zit er in de gemiddelde sociale werkplaats meer expertise dan bij prorail. MAG IK VRAGEN waar het mis gegaan is ja? | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 22:19 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:20 |
oh rot jij eens hard aan de kant gewoon | |
DeaDLocK2K | donderdag 10 september 2015 @ 22:21 |
En bedankt, bijna gestikt in mijn bouillon ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:24 |
Ik meen er anders meer van dan lollig is ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2015 @ 22:26 |
Bij de mensen die het onderwijs verkwanseld hebben | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:33 |
Maak nog maar flink wat treinenfoto's nu het nog kan. Al een aantal jaren is er echt niemand meer die EN invloed en baat had bij het openbaar vervoer. Zolang er vrouwen op het ruimtelijkste ministerie van allemaal zitten kan het sowieso nooit wat worden, dat snapt een kind. Maar echt iedereen die "opgezadeld wordt" met het openbaar vervoer, concludeert al heel snel dat het een hoofdpijndossier is. Niemand wil er iets mee te maken hebben. Spekblokjes Wilma tekent ook even uit haar verwrongen hoofd de gedachten van de prorailbaas uit. Alsof ze bij Jupiter enig idee heeft of er lucht of zand in een wisselsteller zit. Echt, laten we ophouden met deze onzin. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:35 |
TR geplaatst voor sluiting van deze volstrekt overtollige navelstaarders-reeks vol nostalgisten. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:35 |
Eigenlijk wil ik Anne hier gewoon even zien ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2015 @ 22:37 |
laten we nog een biertje opentrekken, nu het nog kan ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:37 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 22:39 |
Wat pijnlijk ![]() | |
Blistering | donderdag 10 september 2015 @ 22:42 |
Wat een ijskoude trut. Die verdient wel een flink vuist in d'r poes. | |
Nattekat | donderdag 10 september 2015 @ 22:42 |
Goede TR | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 22:44 |
![]() Slechtste bestuurder ooit | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:45 |
Jezus ![]() Hoe ongeschikt kun je zijn? Serieus. | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 22:46 |
![]() | |
Anne | donderdag 10 september 2015 @ 22:46 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:47 |
Graag gedaan. Maak dit nog ff mee joh, zo lang het kan., Mensen die over treinen praten. BUITEN een krankzinnigengesticht. Echt, koester dit moment. Ik weet dat het sarcastisch klinkt. Maar er is meer van waar dan ons allen lief is. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:47 |
![]() | |
Anne | donderdag 10 september 2015 @ 22:49 |
Misschien dan maar een tt-change ooit, naar het grote nostalgische treinentopic. | |
Nattekat | donderdag 10 september 2015 @ 22:49 |
Ik maak het al vele delen mee, maar meer als meelezer dan reageerder ![]() | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 22:49 |
Zie daar de almachtige kracht van I&M | |
Anne | donderdag 10 september 2015 @ 22:50 |
Ik ga slapen trouwens, Fles. Ik hop morgen nog even langs; belofd! | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 22:51 |
Dat zal het wel zijn, ja. "Trek je keutel in of je mag morgen nog langs UWV"... | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:51 |
Nee maar alle gekheid op een seinpaal. Ik vind dat Mansveld - Eringa gedoe van vandaag wel serieus zorgwekkend. Ik wil elke cent belastinggeld terug die er ooit naar Mansveld gegaan is. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 22:52 |
Kan niet wachten liebling ![]() ![]() | |
derLudolf | donderdag 10 september 2015 @ 23:08 |
Wat kan ik er toch van genieten als jij ergens je ongenoegen over uit ![]() Waarom trouwens Wilma Spekblokjes? Heeft ze bij Stegeman of Compaxo gewerkt ofzo? ![]() | |
derLudolf | donderdag 10 september 2015 @ 23:10 |
Teveel pivo's gehad op je balkon? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 23:16 |
Misschien moet je haar kapsel eens vergelijken met dat van Skunk Anansie. Misschien dat je dan eea duidelijk wordt. Misschien ook niet ![]() | |
derLudolf | donderdag 10 september 2015 @ 23:18 |
Nee ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 23:24 |
Niet? ![]() | |
derLudolf | donderdag 10 september 2015 @ 23:27 |
Ja ik zie een kale negerin en Wilma heeft een Margriet-fair-Tupperware-party-kort-kapsel. OK tot zover zie ik het. Alleen dan nog de spekblokjes... | |
Frozen-assassin | donderdag 10 september 2015 @ 23:31 |
Dan is het weer wachten tot er een nieuwe minister of staatssecretaris komt die belooft dat het beter gaat. En dan zijn we weer terug bij af, weer wat gemodder en gewijs naar elkaar en glashard ontkennen dat het beroerd gaat. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 23:40 |
beter funnelen we de energie nu naar de vluchtelingencrisis nu. En laater NOOIT echt NOOIT meer iemand op het debiele ide komen om een vrouw op een ruimtelijk ministerie te zetten want die knoop ik hoogstpersoonlijk aan zijn schaamkleppen de boom in. Wat een kutidee is DAT zeg. Neelie Kroes was de uitzondering ja. Die de regl... nou...? GOED ZO!! ![]() | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 23:45 |
Ella Vogelaar op Wonen, Wijken en Integratie was ook al zo'n succes ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 23:46 |
Karla Peijs, hanja Maij-Weggen, de list goes on and on and on | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2015 @ 23:48 |
hee maar fok dem bitjes. We moeten zowat maar eens gaan kijken wat we tegen het eind van het jaar willen gaan doen. Plan V verdient nog wel een afscheidsritje. CityNightLine is zelfs naar München en Zürich na december afgelopen begreep ik. dus daar moet ook nog wat mee. | |
James1988 | donderdag 10 september 2015 @ 23:50 |
Een "dag plan V"-ritje half december kan wel leuk zijn ja ![]() | |
b2py | donderdag 10 september 2015 @ 23:58 |
huh wat over die CNL? | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2015 @ 00:02 |
kapt die er niet mee na half dec ddan? | |
Peterselieman | vrijdag 11 september 2015 @ 00:06 |
Aantal in- en uitstappers bij de NS http://www.treinreiziger.(...)s_per_station-147203 | |
dennistd | vrijdag 11 september 2015 @ 04:46 |
Voor zover ik weet niet: de CNL vervangt straks zelfs een ICE door de zitrijtuigen die tot nu toe leeg meerijden tot Köln open te stellen voor reizigers. Meer op http://locov.nl/Images/Lo(...)16_tcm311-364332.pdf (pagina 6-7) | |
Duvel | vrijdag 11 september 2015 @ 05:51 |
VVD. | |
derLudolf | vrijdag 11 september 2015 @ 07:01 |
Ja want met de SP had je vast een geweldig systeem gehad ![]() | |
_serial_ | vrijdag 11 september 2015 @ 08:08 |
Stiekem blijft deze leuk | |
JDude | vrijdag 11 september 2015 @ 08:21 |
Waar is Socios eigenlijk gebleven? | |
Duvel | vrijdag 11 september 2015 @ 08:54 |
Dat zeg ik toch niet? | |
Frozen-assassin | vrijdag 11 september 2015 @ 08:59 |
Die verplaatst zich naar eigen zeggen alleen nog maar met een Audi | |
DeaDLocK2K | vrijdag 11 september 2015 @ 09:49 |
Ooh daarvoor moet je terug naar de jaren '80 en iedereen vanaf die tijd doodschieten die het over innovatie en Het Nieuwe Leren heeft. Maar om heel eerlijk te zijn is het niet zo bijzonder slecht gesteld met de situatie van het onderwijs in Nederland. | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 09:58 |
Wauw, net geleerd dat bij railprojecten 106% teveel passagiers voorspelt worden tov de gerealiseerde hoeveelheid passagiers. Note: projecten wereldwijd, geen Nederlandse projecten. Wel ooit aanbod geweest een ministerie om uit te voeren maar die wilde het niet. [ Bericht 21% gewijzigd door b2py op 11-09-2015 10:05:15 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 11 september 2015 @ 10:00 |
Dat voorspellen railprojecten helemaal niet. Railprojecten zijn geen voorspellende entiteiten. | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 10:05 |
Beter? | |
James1988 | vrijdag 11 september 2015 @ 10:12 |
voorspeld* | |
bork | vrijdag 11 september 2015 @ 10:19 |
Persoonlijke ervaring met basisonderwijs 100% met je eens, ze leren nu meer en beter dan toen ik op de basischool zat, wel de school van jr. dan ![]() Oordeel over Middelbaar onderwijs nog even wachten. Zodadelijk mock-up ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door bork op 11-09-2015 10:24:03 ] | |
TemulMelvin | vrijdag 11 september 2015 @ 11:41 |
Utrecht ligt plat door een defecte trein en bovenleidingproblemen. Nu had ik mij nog niet voorgesteld, maar al wel gepost. Verdien geld aan jullie treinreizen, kan en wil niet exact zeggen waar en hoe. Verder hoi ![]() Heb even een screen van de webcam van Utrecht genomen. Trein 3 lijkt mij de boosdoener, maar staat die nog wel op t spoor? Of vertekend het beeld door het wisselcomplex? Trein 1 en 2 lijken mij reizigerstreinen die gestrand zijn. Trein 4 staat toch gewoon op het emplacement? Staat trouwens ook nog een gestrande trein op de fly-over aan de westzijde. Gezellig daar in Utrecht. ![]() | |
Bitlord | vrijdag 11 september 2015 @ 11:43 |
Ja fuck ik wilde zo met de Brabantliner van Vianen naar het zuiden. Daar past natuurlijk niemand meer in. | |
Blistering | vrijdag 11 september 2015 @ 11:45 |
Gelukkig maar dat mijn bus niet reed en ik daardoor überhaupt niet op tijd in Utrecht kon komen (en dus weer naar huis ben gegaan). Wordt mij deze ellende weer bespaard ![]() | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 11:49 |
Waarom zou trein 2 ook gestrand zijn? | |
TemulMelvin | vrijdag 11 september 2015 @ 11:53 |
T was meer een vraag dan een feit, is dat niet een trein die onderweg is van/naar Den Bosch? | |
Tochjo | vrijdag 11 september 2015 @ 11:56 |
Ik denk dat dat stootjuk zo'n honderd meter verderop daarvoor een beetje in de weg staat. Op dat stukje spoor keren intercity's uit Den Haag op zichzelf. | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 12:01 |
Webcam is niet gedetailleerd genoeg maar de cargotrein heeft de bovenleiding naar beneden getrokken.. | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 12:03 |
Mensen uit de sprinter worden nu geëvacueerd, grappig om te zien! | |
JDude | vrijdag 11 september 2015 @ 12:08 |
Qliner naar Dordt en daar de trein? Kom je nog eens ergens. | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 12:13 |
Wauw, Eindhoven krimpt over de afgelopen twee met betrekking tot aantal reizigers. Prognoses te hoog of gevolg van de bouw? | |
JDude | vrijdag 11 september 2015 @ 12:14 |
Dagen, weken, maanden, jaren? | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 12:16 |
Jaar ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 september 2015 @ 12:17 |
Breda is ook wat gekrompen. Misschien nog naweeën van de crisis, mensen die gaan studeren, of mensen die zijn afgehaakt vanwege de verbouwing. In de periode 2013/2014 was Breda wat lastiger te bereiken: je moest over de brug en aan de noordkant moest je enorm omrijden/lopen om bij het station te komen. | |
Salatrel | vrijdag 11 september 2015 @ 12:20 |
Brabant is gewoon een krimpregio ![]() | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 12:23 |
Tilburg is ook flink gekrompen! ![]() | |
badschaap | vrijdag 11 september 2015 @ 12:35 |
Waarom hebben ze die bovenleidingen niet verdeeld in grids? want als zoals nu een trein met een probleem zit, zitten meteen alle treinen zonder stroom | |
greavy | vrijdag 11 september 2015 @ 12:38 |
Daarom ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 12:39 |
Dat zijn ze | |
mar456 | vrijdag 11 september 2015 @ 12:41 |
Nou dat wordt een GtbV ![]() Schijtbedrijf | |
badschaap | vrijdag 11 september 2015 @ 12:41 |
waarom halen ze dan de stroom van alle bovenleidingen rond utrecht c ![]() | |
greavy | vrijdag 11 september 2015 @ 12:45 |
Een RRF 4400, ex-NSR 1600, is de dader. | |
DriekOplopers | vrijdag 11 september 2015 @ 12:48 |
De vraag blijft: waarom trok Eringa zijn bewering in? Deed hij dat omdat hij niet langer vindt dat IenM van ProRail verlangde om tegenvallers onder de pet te houden, of trok Eringa zijn bewering in om het politieke leven van zijn staatssecretaris te redden? We zullen het waarschijnlijk nooit weten. | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 12:50 |
Hangt ervan af welke kabel ze naar beneden hebben getrokken. Ik heb geen zicht op hoe elke draad loopt maar het zou er zomaar een kunnen zijn van spoor 4 over wissel 211 naar het opstelterrein. Dan ben je flink de klos ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 september 2015 @ 13:00 |
Het zou me niet verbazen als Pier een belletje heeft gehad dag hij of alsnog z'n keutel intrekt, of dat hij naar het UWV kan... | |
Duvel | vrijdag 11 september 2015 @ 13:31 |
Naar het UWV was pas een goede rel geweest. Jammer. | |
bork | vrijdag 11 september 2015 @ 13:35 |
Is het deze?![]() ![]() van: http://www.rtvutrecht.nl/(...)trecht-centraal.html | |
Peterselieman | vrijdag 11 september 2015 @ 13:59 |
ja, de loc van die trein is de 'dader' | |
Peterselieman | vrijdag 11 september 2015 @ 14:20 |
Kan iemand deze knakker even helpen? PTA / Traject Antwerpen-Centraal - Roosendaal | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 september 2015 @ 15:19 |
Vraag, ik sta op Rdam en moet naar Adam. Storing enzo bij delft. Kan Ns nu bij mijn GbtV zeggen 'ja maar als je de IcD had genomen had de vertraging minder als een half uur geweest dus ongeldig'. Ik ben niet gehaast en ben nu dus in de sprinter naar Uitgeest gestapt ![]() | |
dennistd | vrijdag 11 september 2015 @ 15:23 |
Nee, want voor de ICD moet je toeslag betalen (hij zal wel niet toeslagvrij zijn denk ik?) | |
James1988 | vrijdag 11 september 2015 @ 15:23 |
Daar doen ze nooit moeilijk over. | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 15:29 |
Gewoon die 2,30 betalen, lekker boeiend. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 september 2015 @ 15:32 |
Dan heb ik geen internet onderweg, en dan ben ik helemaal te vroeg op Amsterdam. Nu kom ik nog eens ergens. Verbazend rustig trouwens hier. Je zou toch verwachten dat iedereen dan maar zo naar Amsterdam gaat. | |
mar456 | vrijdag 11 september 2015 @ 15:42 |
Je moet lekker betalen vandaag, ik mocht ook niet gratis reizen door die grap in Utrecht, terwijl dit de route was die NS mij zelf gaf ![]() | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 15:47 |
Och gut, het einde der tijden. | |
Anne | vrijdag 11 september 2015 @ 15:48 |
Misschien had Fles toch gelijk. Nu al. | |
_serial_ | vrijdag 11 september 2015 @ 15:51 |
Erger dan geen internet in de trein is dat ik later dan gepland bij m'n vrijmibo en dus bier kom door die aanrijding bij delft en ook nog eens met rampstad rail moet. | |
JDude | vrijdag 11 september 2015 @ 15:52 |
En de A13 staat van voor tot achter vol. Kennelijk trekken die treinreizigers opeens ergens een auto vandaan. | |
Yreal | vrijdag 11 september 2015 @ 15:56 |
Oh dit is wel kek. Zoetermeer -> tiel een directe verbinding. Leuk voor appelpop ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 september 2015 @ 15:58 |
--- En dan dit:
| |
Fred | vrijdag 11 september 2015 @ 16:10 |
Ik ben volgens mij een van de weinige gelukkigen die langs Rotterdam kwam vandaag en geen probleem had met zijn trein. Moest vandaag van Gouda naar Middelburg en weer terug. En laat nou net de IC uit Vlissingen aansluiten op de Sprinter naar Uitgeest in Rotterdam. Maar desdondanks faalt NS weer keihard. In de IC Vlissingen - Lelystad werd omgeroepen dat er omgereisd moet worden via Gouda. Maar ze vergeten even te vertellen dat er geen intercity's van en naar Gouda rijden. Dus iedereen rent vervolgens naar een intercity die niet gaat rijden. Slechts een handjevol heeft door dat er alleen sprinters rijden en lopen dus (netzoals ik en D_D) door naar spoor 16. Waar een overvolle sprinter klaar stond. Blijkbaar is het heel logisch bij de NS om alles dat tusen Rotterdam en Den Haag reist in een SGMIII te proppen (OK, het waren er twee, maar niemand durfde in de voorste in te stappen, bang de trein te missen). Wat ik eigenlijk nog het meest falende vind, is dat men niet in staat is om "creatief" van het spoor gebruik te maken. Als alle IC's tussen Den Haag en Utrecht niet rijden, kan je toch prima een vervangende IC Rtd - Gd - Gv laten rijden voor omreizende reizigers? | |
Yreal | vrijdag 11 september 2015 @ 16:11 |
is moeilijk enzo, zeurende personeel. | |
Fred | vrijdag 11 september 2015 @ 16:11 |
Dat is wat ik straks ook ga doen: Met de auto omdat de trein niet rijd. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2015 @ 16:13 |
En wie zit er weer in Utrecht vandaag? ![]() | |
Yreal | vrijdag 11 september 2015 @ 16:14 |
Beste veel mensen gok ik zo... | |
Fred | vrijdag 11 september 2015 @ 16:16 |
Dat personeel heeft niets te zeuren. Als je er voor kiest om machnist of conducteur te worden, dan weet je dat je met verstoringen te maken kan hebben. En lijkt mij als personeel toch juist ook weer fijn als je je reiziger ondanks de verstoringen toch nog enigzins kan vervoeren? | |
Salatrel | vrijdag 11 september 2015 @ 16:17 |
de boog van de binckhorst naar HS is een aparte code qua wegbekendheid. lang niet alle machinisten hebben de benodigde wegbekendheid om over die boog te mogen rijden.... van rotterdam via gouda naar den haag centraal zou eenvoudiger te realiseren zijn ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 september 2015 @ 16:33 |
Even liep ik nog met de gedachte om randstad rail te nemen ja... Volgensmij is dat nu op het moment t einde der tijden | |
Fred | vrijdag 11 september 2015 @ 16:34 |
Ach ja, Gvc bedoelde ik ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 september 2015 @ 16:48 |
Massa’s mensen bewonderen adembenemend Utrecht Centraal ‘Dit is zo mooi, ik blijf hier voorlopig’ Door Alexander Brandenburg en Rudolf Julius • vrijdag 11 september 2015 Op Utrecht Centraal zijn duizenden mensen bijeen gekomen om het vernieuwde station te bewonderen. De architectuurliefhebbers genieten gezamenlijk van de adembenemende pracht van het spoorwegknooppunt. Grootste trekpleister is de centrale stationshal, waar de alomtegenwoordige lichtinval de buitenwereld doet verschrompelen. Maar ook het markante golvende dak ontroert en inspireert. De 34-jarige Ferry is helemaal verkocht. Hij overweegt een dagje extra vast te plakken aan zijn stationsbezoek. “De esthetiek hier is zó ravissant dat je hier niet zomaar weg komt in één dag.” Bron | |
Blistering | vrijdag 11 september 2015 @ 16:59 |
Pwned. ![]() | |
ReisT | vrijdag 11 september 2015 @ 17:02 |
Bronvermelding was niet nodig. ![]() | |
bork | vrijdag 11 september 2015 @ 17:07 |
Mooi weer he. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2015 @ 17:25 |
Nu op weg naar Hilversum met aircoloze SLT. En daar maar eens kijken. | |
Blistering | vrijdag 11 september 2015 @ 17:29 |
SLT ![]() | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 17:34 |
Doe foekie de groeten, die staat daar ook! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 september 2015 @ 17:41 |
De buurtsuper rijdt gewoon, dus ook de stopper naar Zwolle ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2015 @ 18:18 |
Amersfoort inmiddels. Wat is het weer een pleurisbende, en wat duurt het weer vreselijk veel te lang. Nikskunners. | |
Duvel | vrijdag 11 september 2015 @ 18:50 |
Vakantie! ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 11 september 2015 @ 18:53 |
Hier ook ![]() | |
MPG | vrijdag 11 september 2015 @ 19:01 |
Rutte noemt Mansveld 'zeer adequaat'![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2015 @ 19:17 |
Tsja, wat weet hij er ook van ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 11 september 2015 @ 19:30 |
En diezelfde Rutte nodigde vanmiddag wel Frits Wester uit achter het spreekgestoelte ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 september 2015 @ 19:32 |
Zegt alles over het niveau van het kabinet | |
FokU94 | vrijdag 11 september 2015 @ 20:07 |
Kwam ik vanmiddag tegen op de A4![]() Lokje had geen vertrouwen meer in Prorail ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 september 2015 @ 20:08 |
lijkt er eentje van Locon te zijn toch? | |
FokU94 | vrijdag 11 september 2015 @ 20:11 |
Niet gezien eigenlijk, dacht zelf aan Shunter? | |
Peterselieman | vrijdag 11 september 2015 @ 20:12 |
ah ja, tuurlijk. was even met de kleurstelling in de war | |
dennistd | vrijdag 11 september 2015 @ 20:15 |
Zondag stoom door Breda (speciaal voor James):
| |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2015 @ 21:22 |
Het treinverkeer van en naar Utrecht Centraal is vermoedelijk tot in de ochtend ontregeld.Sinds vanochtend zijn er ernstige problemen in Utrecht met de bovenleiding.Er rijden nu weer treinen in alle richtingen,maar minder dan normaal. chapeau ![]() | |
derLudolf | vrijdag 11 september 2015 @ 21:33 |
Die twee bovenleiding experts van ProRail hadden zeker al vroeg weekend ![]() | |
greavy | vrijdag 11 september 2015 @ 21:42 |
Die hadden allebei vakantie natuurlijk ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 11 september 2015 @ 21:43 |
Duvel en ik hebben allebei vakantie inderdaad ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 11 september 2015 @ 21:44 |
Ik bedoel, wat bij ProRail blijkbaar als 'expert' wordt aangezien, het lijkt erop dat IK dat zelfs nog kan ![]() | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 21:44 |
Die worden daar hun bed niet voor uitgebeld hoor ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 11 september 2015 @ 21:45 |
Prioriteiten? Wat zijn dat? | |
zeefje | vrijdag 11 september 2015 @ 21:50 |
Morgenochtend wil ik van Dordrecht richting zwolle. Denken jullie dat dit vertragingsloos kan gebeuren? Voorspelling? | |
Prins_Pils | vrijdag 11 september 2015 @ 21:51 |
Er zijn moeilijk veel werkzaamheden dit weekend én dit gedoe bij Utrecht, dus ik denk het niet ![]() | |
derLudolf | vrijdag 11 september 2015 @ 22:14 |
Kwartiertje langer als normaal misschien http://www.vananaarbeter.(...)te.aspx#.VfM16CV1HqA Of wil je met de trein? ![]() | |
derLudolf | vrijdag 11 september 2015 @ 22:16 |
Ik denk trouwens dat je voor een betrouwbare voorspelling van de reistijd beter AstroTV kunt raadplegen dan de website van de NS. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2015 @ 22:18 |
![]() | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 22:47 |
Die hebben daar niets te zoeken. Dit is voor de inspecteurs van Prorail en het personeel van de aannemer. | |
Prins_Pils | vrijdag 11 september 2015 @ 22:49 |
Ah, dus als de 'experts' nodig zijn zullen die inspecteurs zeggen 'Bwooah we bellen ze morgen wel. Ofzo. Bier!' ? | |
James1988 | vrijdag 11 september 2015 @ 22:50 |
![]() | |
b2py | vrijdag 11 september 2015 @ 22:53 |
Nee, want de expert Is van de projectentak en inspecteur van de servicetak. Overigens zullen ze allebei even 'expert' zijn. De bovenleiding hoeft slechts gerepareerd te worden volgens tekeningen, terwijl bij nieuwbouw er veel andere factoren meespelen waar je rekening mee moet houden. | |
Duvel | vrijdag 11 september 2015 @ 23:31 |
Ze komen misschien wel aan bod in het onderzoek dat volgt op deze storing, om te achterhalen wat de oorzaak was. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 00:11 |
Ja, wat je zegt is, eigenlijk hoeft [rorail helemaal niets te kunnen. Alleen bestaan is genoeg. | |
zeefje | zaterdag 12 september 2015 @ 00:15 |
Anders kom ik hier toch niet ![]() | |
zeefje | zaterdag 12 september 2015 @ 00:15 |
Aj. Kutzooi. Maar zal dat gedoe morgen niet voorbij zijn? | |
dennistd | zaterdag 12 september 2015 @ 00:19 |
Als het goed is wel, en anders kun je nog altijd vanaf Dordrecht een IC naar Leiden pakken en daar over stappen op de IC naar Zwolle. Ben je wel wat langer onderweg maar je ontwijkt Utrecht. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 00:33 |
Alleen al door werkzaamheden ligt het halve land dit weekend plat. Daarbij komt EEN kapotte goederentrein waarvan Prorail misschien zondagavond kan zeggen dat ze ongeveer een idee hebben hoeveel weken dat Utrecht nog gaat plat leggen (Expertise inhuren op vrijdagavond kost duur dus voor maandag gebeurt er sowieso niks) . Dus nee, dit weekend geen treinen in ongeveer heel het land ![]() En je zou hopen van niet, maar dat is echt de beste, meest actuele en meest nauwkeurige en betrouwbare informatie die er mogelijk is nu ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 00:35 |
Niemand bij OF NS OF Prorail heeft namelijk meer verstand van werkelijk God noch zure appelen. Dus reizigers die zo gelukkig zijn als het hebben van een 06-nummer van iemand in hun vriendenkring die toevallig machinist is, DIE hebben reisinformatie, over die ene trein op zondagochtend om 6 uur tussen Steenwijk en Wolvega. others are not so lucky ![]() | |
dennistd | zaterdag 12 september 2015 @ 00:35 |
Je bent weer lekker op dreef Fles ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 00:37 |
Heb ik geen gelijk dan? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 00:44 |
Ik zat me net af te vragen hoe dit in België zou gaan en toen dacht ik; dat is nog conservatief joh! ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 00:44 |
Ja en nee, de manier waarop heb je denk ik gelijk in, de lengte niet. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 00:51 |
Nee okee, je "mag aannemen" ( gevaarlijk hoor) dat het in de loop van de zaterdagmiddag wel weer min of meer in orde verklaard zal zijn. En dan nog zul je ze de kost moeten geven die oprecht van mening zijn dat ze dat bere-best en super-optimaal en met gevaar voor eigen leven en het allerbeste voor de reiziger gedaan hebben. De farce gaat gewoon door. Want nee, ook zaterdagmiddag als herstelpunt is totaal om te janken. Hier kan gewoon geen begrip voor zijn. En nee, Mansveld is niet "adequaat". Mansveld wil ook niet aan haar kop gezeurd worden met marginaal geneuzel over marginaal openbaar vervoer aangezien dat maar een fractioneel deel van de vervoersbehoefte in NL covert. Rutte moet eens gewoon de ballen hebben om te zeggen "OV-sloebers: Krijg lekker de pest, ik vind Mansveld Adequaat, dat betekent dat jullie niet meer bestaan. Zwakste schakel, doei ![]() Dat zou op hetzelfde neerkomen als wat er nu gebeurt, het zou alleen van wat meer eerlijkheid en realisme getuigen. Maar ja, we hebben het wel over politici natuurlijk. Dus dat kan niet ![]() | |
dennistd | zaterdag 12 september 2015 @ 00:51 |
Jouw voorspellingen hebben één groot voordeel: het kan eigenlijk alleen maar meer meevallen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 00:53 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 00:54 |
Naïeveling ![]() | |
James1988 | zaterdag 12 september 2015 @ 02:50 |
| |
Prins_Pils | zaterdag 12 september 2015 @ 04:47 |
'We denken weer te kunnen rijden, maar check het toch zelf maar even.' Zoek het zelf maar uit-railways ![]() ![]() | |
derLudolf | zaterdag 12 september 2015 @ 07:39 |
Oh ik dacht dat je hier gewoon even voor de gezelligheid kwam. Maar volgens mij valt het mee met de vertraging van jou treinen. Goede reis ![]() | |
Duvel | zaterdag 12 september 2015 @ 08:08 |
Het gedoe met die goederentrein is voorbij. Tijd voor de rest. | |
spectrumanalyser | zaterdag 12 september 2015 @ 11:25 |
op steenworpafstand van station Hilversum Media Park kwam vrijdagavond 11 september een ICMm richting Enschede tot stilstand nadat deze iets geraakt had. politie en brandweer waren er snel bij. het bleek te gaan om afvalbakken die op de rails waren gezet. anderhalf uur later kon het treinverkeer worden hervat. een groep jongeren moest naar Groningen. ze hadden vooraf een zak met bier begraven langs het spoor, dichtbij het perron, voordat ze naar de tv studio gingen om als klapvee te dienen. dat werd even opgegraven. de heren van de politie kregen een korte lift van de machinist van de ICMm naar het perron, daarna ging deze trein naar Enschede meteen door. | |
b2py | zaterdag 12 september 2015 @ 12:25 |
Ok. | |
b2py | zaterdag 12 september 2015 @ 13:01 |
Commissarissen staatsbedrijven zijn bemoeienis Dijsselbloem zat | |
bork | zaterdag 12 september 2015 @ 13:28 |
Mooi, kunnen ze nog wat salaris inleveren ![]() Harrie Noy, tot eind 2012 commissaris bij Gasunie: "De staat zit er nu dusdanig dicht op, dat de vraag is wat de rol van een raad van commissarissen nog is. Het is nauwelijks meer aantrekkelijk om die klus op je te nemen." | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 13:36 |
En "check het toch maar even" komt dus neer op "loop naar het station en kijk of er een trein staat. Want wie dan de reisplanner moet updaten als ze het zelf al niet eens weten... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 15:43 |
Inmiddels lijkt het allemaal weer redelijk te rijden toch? Nog wat bussen naar Hilversum en Breukelen alleen, maar dat heeft met werkzaamheden te maken. | |
b2py | zaterdag 12 september 2015 @ 16:41 |
Het reed vanochtend al.. | |
greavy | zaterdag 12 september 2015 @ 18:31 |
Dat DDAR is wel verdwaald geraakt zeg. Rijdt momenteel een stammetje in de Sprinter Den Haag-Lage Zwaluwe-Roosendaal/Breda. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 september 2015 @ 19:20 |
Stomme vraag, maar zoveel ervaring heb ik er ook niet mee, maar ik heb zojuist een ritje gemaakt en ben even rotterdam uitgelopen Vlaardingen Oost Rotterdam Rotterdam uitgegaan, binnen 35 minuten er weer in Rotterdam (Hoop ellende) Breda Nu staat in Mijn reisoverzicht dat mn Check in in Vlaardingen Oost mist. Moet ik nog even wachten voordat ik de klantenservice bel? Want bij het uitchecken in Rotterdamstond er gewoon een correct bedrag in het Display. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 19:36 |
Ja dat wordt over het algemeen binnen 365 x 24 kantooruren verwerkt, dus wacht nog even ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 september 2015 @ 19:41 |
Jezus Christus, echt sterf Vervoersbedrijven Sterf. Die keer die ik in Nederland ben val ik gewoon altijd in de Prijzen, gisteren Utrecht, vandaag defecte zooi bij utrecht Dordrecht... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 19:45 |
naah zo lang duurt het meestal niet hoor. Maar het kan rustig 3-4 dagen duren voordat je overzicht compleet is. Arriva houdt zonder met de ogen te knipperen twee weken aan. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 19:48 |
Die mobiele cico's duren bij mij een week, de vaste zijn er bijna altijd direct maar wil af en toe nog wel eens tot 3 dagen duren. Bij NS dan. Bij Syntus zit ik nog steeds te wachten op een check-in van januari in een bus in Slagharen... | |
greavy | zaterdag 12 september 2015 @ 19:59 |
Dat is natuurlijk helemaal idioot ja. ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 20:02 |
Prins_Pils was bij me, misschien dat die hem wel heeft, maar ik heb de hele rit (naar Coevorden?) niet in mijn overzicht staan. Oh en @Fles: http://www.bom.nl/portal hehehhehehehheeheheHAHAHAHAHAHAHA | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 20:03 |
Straks krijgen we in Overijssel nog vluchtelingen uit Brabant ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 20:05 |
Ik was op zoek naar een lijst met staatsdeelnemingen en hier is de staat 49,9% aandeelhouder in. WAT IS DEZE. Ik heb net een hele cabride van Alkmaar naar Maastricht gekeken. Was best plezierig. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 20:11 |
Je moet eens kijken van hoeveel bommen andere overheden eigenaar zijn. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 20:13 |
Gasunie. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 20:13 |
Om het aan te steken kunnen we TenneT gebruiken. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 20:14 |
Ik bedoelde meer de scuds, de little boys en de moabs van deze planeet ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 20:15 |
Dat kan via Thales, alwaar de overheid ook een belang van maar liefst 1% in heeft! | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 20:18 |
Bomknuffelend hippieland zijn we ook ![]() | |
greavy | zaterdag 12 september 2015 @ 20:18 |
Op 11 oktober 2015 is een rechtstreekse rit voorzien heen+terug tussen Weert en Antwerpen via Budel van Railpromo. Vertrek is voorzien in Weert rond 13.00 en na een uur oponthoud gaat de trein weer terug naar Weert (rit rijdt mits voldoende inschrijvingen). Zie ook de website van Weert Actueel. Inschrijven?
| |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 20:21 |
Het is op het stukje naar Veendam na het laatste stukje spoor waar ik nog nooit over gereden heb, op het stukje naar Veendam na. Hm..... | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 20:22 |
Nou ja de Binckhorstboog en dat soort grappen hou ik ook niet apart bij hoor ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 20:29 |
Ik heb onderscheid tussen reguliere en voormalige spoorlijnen. Miljoenenlijn dus bijvoorbeeld. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 20:57 |
Oh well, ik heb die lijn naar Neerpelt gereden tot vlak voor de grens. In ieder geval tot voorbij de wissel naar Zinifex, want daar zijn we toen heen gegaan ![]() Maar niet echt helemaal het laatste stukje dat nog binnen NL ligt nee. | |
b2py | zaterdag 12 september 2015 @ 21:00 |
Bij het station Castricum staat rechts in de moestuin een zwarte vogelverschrikker. Die zag ik pas na 3 jaar forensen ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 21:45 |
Hey, dit is een bekende toch?![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 12 september 2015 @ 21:51 |
![]() | |
b2py | zaterdag 12 september 2015 @ 22:00 |
Ik denk het niet eigenlijk | |
greavy | zaterdag 12 september 2015 @ 22:00 |
Nee, dat ben ik niet. Maar ik heb wel op die plek gestaan, ooit. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 22:15 |
Ja, en op die ladder ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 22:16 |
Er stonden nog een stuk of 20 fotografen langs de route. Waarom in godsnaam. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 22:18 |
Om foto's te maken omdat ze dat leuk vinden ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 12 september 2015 @ 22:20 |
Dat filmpje ken ik. Was volgens mij de eerste keer dat de bediening Zwijndrecht met Tsjechische rongenwagens reed ipv alleen de Duitse. En dat was (via mij) uitgebreid op de fora vermeld. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 22:21 |
Oh ik maak me er niet druk om, maar de machinist en zijn bijrijder lijken het amusant te vinden en geven geen aanleiding om te denken dat het een bijzondere rit is en ze vinden het raar dat er veel fotografen staan lijkt het dus ik vraag me af waarom dat dan specifiek bij deze trein is. Kan me niet voorstellen dat het zo zeldzaam is dat er in Zwijndrecht een goederentrein rijdt op de stamlijn. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 september 2015 @ 22:21 |
Aaaah kiek, dat verklaart! Dank ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2015 @ 22:21 |
Niet dat het heel veel verschil maakte behalve een ander logootje van 10 cm groot, maar okee ![]() | |
greavy | zaterdag 12 september 2015 @ 22:22 |
Maarja, ladders.![]() ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 12 september 2015 @ 22:22 |
Vol |