abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2015 @ 12:16:31 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155970411


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.

pi_155970886
Hé, die plek in de foto van de OP komt me bekend voor. Is dat niet Södertälje (Syd)?
  donderdag 10 september 2015 @ 12:44:55 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155971131
Ja, dat is inderdaad Södertälje Syd :)
  donderdag 10 september 2015 @ 12:54:18 #4
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155971312
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar hoef je geen machinist voor te zijn hoor, iedereen die op een kopstation instapt ziet dat wel eens.

Hell, zelfs in Breda maak ik dat wel eens mee met een trein die uit Tilburg komt en richting Rotterdam rijdt. :')
Sinds Breda verbouwd is en ik in Frankrijk woon waar de treinen links rijden, sta ik steevast de verkeerde kant op te kijken of de trein eraan komt, of denk ik dat ze het station omgedraaid hebben op het moment dat ik aan kom rijden. Iig heb ik altijd een 'Huh?!?' moment, en volgens mij komt dat nooit meer goed :')
  Redactie Sport donderdag 10 september 2015 @ 12:56:09 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155971354
Breda gaat trouwens weer op de schop:

quote:
Op zaterdag 19 en zondag 20 september vinden er ombouwwerkzaamheden plaats op station Breda. Dit betekent dat vanaf maandag 21 september treinen van andere perrons vertrekken dan reizigers gewend zijn. In verband met de werkzaamheden is er op zaterdag 19 en zondag 20 september geen treinverkeer mogelijk van en naar Breda.

Nieuwe bouwronde
In de nieuwe bouwronde wordt naast spoor 2 en 3 ook spoor 4 buiten dienst genomen voor reizigerstreinen. Dit is nodig om het parkeerdek te kunnen afbouwen en zal duren tot april 2016. Daarnaast wordt spoor 6 aangepast zodat de sprinters naar Tilburg en Dordrecht hier tot april 2016 kunnen aankomen en vertrekken. Reizigers worden geadviseerd maandag voor vertrek de reisplanner te raadplegen omdat sommige treinen dus van andere perrons vertrekken dan men gewend is.

Toegankelijkheid station Breda
Het station is tijdens de werkzaamheden gewoon toegankelijk met uitzondering van perron 1 (spoor 3 en 4). Het busstation is volledig operationeel en de voetgangersbrug is open.

Gevolgen voor reizigers
In verband met de werkzaamheden is er op zaterdag 19 en zondag 20 september geen treinverkeer mogelijk tussen Breda - Tilburg en Breda - Roosendaal / Lage Zwaluwe. NS zet bussen in en adviseert reizigers rekening te houden met een extra reistijd oplopend tot een uur. Daarnaast worden reizigers geadviseerd voor vertrek de NS reisplanner te raadplegen op www.ns.nl.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 september 2015 @ 12:57:57 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155971395
Ze gaan spoor 6 opdelen in twee fases? Fancy!
pi_155971486
/ Kamerbrief tarieven op het spoor

10 sep. 2015 / Nieuwsbericht

Gebruikers van het spoor betalen aan ProRail tarieven voor het gebruik van het spoor. ProRail heeft de tarieven van deze gebruiksvergoeding recent aangepast door een besluit van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Gisteravond heeft staatssecretaris Mansveld de Tweede Kamer hierover schriftelijk geīnformeerd.

Lees op deze website de brief die aan de Tweede Kamer is gestuurd.

Het ministerie van Infrastructuur en Mileu heeft met het Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) afgesproken om de concurrentiepositie van het spoorgoederenvervoer door Nederland in Europa te onderzoeken. Hiervoor is een benchmark uitgevoerd naar de tarieven voor het gebruik van het spoor voor goederenvervoer in diverse Europese landen. Deze benchmark is gisteren ook naar de Tweede Kamer gestuurd.

Staatssecretaris Masnveld schrijft in haar brief naar de Tweede Kamer dat het verschil in totale kosten voor de gebruiksvergoeding tussen de Nederlandse achterlandverbindingen en de andere achterlandverbindingen, relatief klein is. De standaardtarieven voor de gebruiksvergoeding zijn in Nederland de afgelopen tien jaar sterker gestegen dan in omringende landen. Dit komt doordat de overgangsregeling spoorgoederenvervoer na 2013 beëindigd is en het kabinet Rutte I besloten heeft de gebruiksvergoeding te verhogen. Daarmee liggen de tarieven in Nederland dit jaar hoger dan de tarieven in België en Frankrijk, maar zijn ze vergelijkbaar met de tarieven in Duitsland.

Gebruiksvergoeding

Vervoerders betalen aan ProRail een vergoeding voor bijvoorbeeld het gebruik van rails, bovenleiding, perrons en treinparkeerplaatsen. Bij het gebruik van het spoor speelt de zwaarte van een trein ook een rol. Zo is het tarief voor een zware goederentrein hoger dan het tarief voor een lichte reizigerstrein, omdat een zware goederentrein het spoor ook meer belast. De tarieven voor de gebruiksvergoeding worden bepaald op basis van wet- en regelgeving (onder andere de spoorwetgeving) en Europese richtlijnen. De ACM toetst of ProRail zich aan de wet- en regelgeving heeft gehouden en of ProRail niet bepaalde categorieën vervoerders onterecht bevoor- of benadeelt. ProRail brengt alleen kosten in rekening die direct herleidbaar zijn naar het gebruik van het spoor. Recent heeft de ACM besloten dat ProRail de tarieven op het spoor moet aanpassen. Enkele vervoerders hebben beroep aangetekend tegen het besluit van ACM over de aanpassingen van de tarieven voor 2016.
pi_155971930
Beantwoording Kamervragen over vertraging spoorproject Assen

Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Dik-Faber (CU) over vertraging bij de aanpak van het spoor rond station Assen.

Kamerbrief over gebruiksvergoeding spoorvervoer

Staatssecretaris Mansveld (IenM) informeert de Tweede Kamer over het besluit van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) op de klacht van de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) over de verhoging van de gebruiksvergoeding voor het spoor. Ook stuurt zij de Tweede Kamer de resultaten van de uitgevoerde benchmark naar de gebruikersvergoeding spoorgoederenvervoer.

Kamerbrief over chroom-6 in verf op treinen

Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van de Tweede Kamer op het bericht dat medewerkers van NedTrain jarenlang zijn blootgesteld aan verf met de kankerverwekkende stof chroom-6.

Kamerbrief met reactie op interview topman ProRail

Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van het Kamerlid Van Helvert (CDA) op het interview met de president-directeur van ProRail in het Financieele Dagblad van 9 september 2015. Dit interview verscheen onder de titel 'ProRail-topman waarschuwt voor nieuwe tegenvallers'.

Kamerbrief over bezwaar NS tegen gunning spoorlijn Zwolle - Enschede

Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van de Tweede Kamer op het bericht dat de NS bezwaar heeft ingediend tegen de gunning van het vervoer over de spoorlijn Zwolle - Enschede aan Syntus.

Beantwoording Kamervragen van de leden De Boer en Veldman over het bericht dat NS spitstreinen elders schrapt ter bevordering van SAIL Amsterdam
  donderdag 10 september 2015 @ 13:43:20 #9
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155972217
Over Sail:

quote:
Vraag 3
Kunt u aangeven hoe vaak dit voorkomt?
Antwoord 3
Het is niet eerder voorgekomen dat NS planmatig treindiensten heeft moeten
schrappen tijdens grote evenementen. Wel komt het soms voor dat er in de
bijsturing in beperkte mate treindiensten worden geschrapt in verband met
capaciteitsproblemen die niet voortkomen uit grote evenementen. In het recente
verleden is het bijvoorbeeld voorgekomen op de Hoekse Lijn als gevolg van
tijdelijke materieelkrapte. Dit is altijd een noodmaatregel die pas in de bijsturing
wordt toegepast.
En Koningsdag dan?
  donderdag 10 september 2015 @ 13:47:50 #10
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_155972306
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over Sail:

[..]

En Koningsdag dan?
Dat is een feestdag en telt men buiten de normale diensten ofzo?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Redactie Sport donderdag 10 september 2015 @ 14:02:18 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155972593
Krijg net een mail van NS Extra:

quote:
Geachte heer dennistd,

We zijn blij dat u al meer dan 10 jaar met een NS-abonnement in de 1e klas reist. Als deelnemer aan NS Extra willen we u hier graag voor bedanken met een cadeau.

Cadeautje voor u
Cadeaubon bol.com t.w.v. ¤ 15,-
U ontvangt van ons ¤ 15,- korting bij bol.com op een artikel naar keuze.
Ik weet niet hoe ze aan die 10 jaar komen, maar ik heb echt niet langer dan 2 jaar en 3 maanden mij abonnement 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 september 2015 @ 15:06:57 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155973876
Ik heb er ook eentje gekregen: ¤ 3,50 korting op een tijdschrift
pi_155974017
quote:
Sinds u zich voor NS Extra heeft aangemeld, heeft u al heel wat kilometers met de trein gereisd. Daar zijn we blij mee! En daarom geven we u als deelnemer aan NS Extra graag een attentie.
Heb ik de jackpot? :P



[ Bericht 39% gewijzigd door b2py op 10-09-2015 15:20:11 ]
pi_155975142
SP en PvdA: Gedeputeerde Staten moeten opnieuw kijken naar spoorkruisingen Zwolle-Herfte

Gedeputeerde Staten van Overijssel moeten nog eens goed naar de locaties voor spoorkruisingen bij Zwolle en het buurtschap Herfte kijken. Die oproep deden de SP en PvdA Provinciale Staten gisteren via een motie. De overige fracties gingen daar in mee en namen de motie aan.

De PvdA en SP kunnen zich niet vinden in de gekozen locaties voor de spoorkruisingen op de trajecten Zwolle-Meppel en Zwolle-Emmen. "Dan moet je denken aan een viaduct of fly-over voor de trein bij Zwolle en buurtschap Herfte", vertelt vicevoorzitter PvdA Provinciale Staten Hans Nooter. "De bewoners van Herfte kijken er met argusogen naar."

"Niet voldoende oog voor omgeving"
Staatssecretaris Wilma Mansveld kwam vorig jaar met het plan het spoor rondom Zwolle uit te breiden en te vernieuwen. De reistijd van de Hanzestad naar het noorden zou dan korter worden. Nooter ziet in dat reizigers hiervan kunnen profiteren, "maar je bent ook afhankelijk van een keten aan beslissingen. Als je twee minuten later vertrekt kan een verbeterd spoor het niet meer goedmaken", stelt Nooter. "De reistijd speelt bij dit project een hoofdrol zonder dat men voldoende oog heeft voor de omgeving." Daarmee doelt Nooter op Zwolle en Herfte.

Balans tussen belangen
De gemeente Zwolle probeert een balans te vinden tussen de belangen van de bewoners en een betere bereikbaarheid van Zwolle. "We zijn vanzelfsprekend blij dat de provincie zich in blijft zetten voor een zorgvuldig proces." ProRail geeft aan de motie te zullen bestuderen.
  donderdag 10 september 2015 @ 16:26:27 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155975862
Tijd voor een dive-under.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_155976285
Zeker weten, het is een veel te schattige plek voor een fly-over.
Bier.
pi_155976436
quote:
Met al die aanwezige expertise zeker :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155976452
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met al die aanwezige expertise zeker :')
_O-
  donderdag 10 september 2015 @ 17:19:50 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155977275
Mansveld eerder vandaag: "Eringa neemt afstand van z'n uitspraken."
Eringa zojuist: "Helemaal niet."
pi_155977288
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:26 schreef Duvel het volgende:
Tijd voor een dive-under.
Voor zover ik weet had het tunneltje altijd al een voorkeur, zo stond het iig in de voorkeursbeslissing van de minister.
pi_155977442
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:45 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

_O-
Typerend dat je slechts op dit soort reacties blijft reageren.
pi_155977529
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:19 schreef James1988 het volgende:
Mansveld eerder vandaag: "Eringa neemt afstand van z'n uitspraken."
Eringa zojuist: "Helemaal niet."
Waar zei hij dat?
pi_155977610
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Typerend dat je slechts op dit soort reacties blijft reageren.
Doel je op die vraag over cijfermatige onderbouwing, die ik niet heb beantwoord?

We hebben allebei (via verschillende routes) zicht op veel gegevens, waarvan we allebei weten dat we die hier niet kunnen neerzetten.
pi_155977661
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:31 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Doel je op die vraag over cijfermatige onderbouwing, die ik niet heb beantwoord?

We hebben allebei (via verschillende routes) zicht op veel gegevens, waarvan we allebei weten dat we die hier niet kunnen neerzetten.
Ik heb geen zicht (meer) op gegevens.

Verder riekt vanwege het ontbreken van verdere onderbouwing de bewering als beoordeeld naar emotie en niet naar ratio.
pi_155977705
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Waar zei hij dat?
Ow, even snel met zijn PA-rechterhand gebeld, die naast hem staat in de Troelstrazaal. Hij blijft inderdaad bij zijn verhaal. Dan heeft Mansveld straks wat uit te leggen.
pi_155977775
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Verder riekt vanwege het ontbreken van verdere onderbouwing de bewering als beoordeeld naar emotie en niet naar ratio.
Ik ben, zeg maar, namens Voor Beter OV best stevig qua toon en standpunten. Maar ik zorg altijd dat ik weet waar ik het over heb.

Dat staat los van de vraag of een ander het inhoudelijk daarmee eens is, uiteraard.

Maar het is dus niet zo, dat ik vanuit mijn onderbuik maar wat roep. Ik vind het erg vervelend als die indruk ontstaat. Doet ook geen recht aan de puike denktank die de basis vormt van wat wij zeggen en doen.
  donderdag 10 september 2015 @ 17:38:12 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155977780
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:35 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ow, even snel met zijn PA-rechterhand gebeld, die naast hem staat in de Troelstrazaal. Hij blijft inderdaad bij zijn verhaal. Dan heeft Mansveld straks wat uit te leggen.
Mansveld heeft de kamer onjuist geīnformeerd. Koren op de molen voor mensen die van haar af willen, dus.
pi_155977794
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mansveld heeft de kamer onjuist geīnformeerd. Koren op de molen voor mensen die van haar af willen, dus.
Yep.
pi_155977825
quote:
4s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:38 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar ik zorg altijd dat ik weet waar ik het over heb.
Let's agree to disagree.
Bier.
pi_155977853
Plan V moet NU weg WANT onveilig; OHNOES MATERIEELTEKORT ZORG VOOR TREINEN, BOUW ZE VANNACHT EN ZET ZE MORGEN IN!

Zo werken redelijk wat van je redenaties. Dan kan je niet met droge ogen vertellen dat je weet waar je het over hebt imnsho.

Bij heel veel dingen die je zegt heb je echt een punt. Als ik je neer zou zetten als ongeīnformeerde reiziger, maar als iemand die er verstand pretendeert te hebben? Not so much.
Bier.
pi_155978033
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Plan V moet NU weg WANT onveilig; OHNOES MATERIEELTEKORT ZORG VOOR TREINEN, BOUW ZE VANNACHT EN ZET ZE MORGEN IN!

Volgens mij hebben we gezegd dat NS baanschuivers had moeten aanbrengen en IVW/ILT jarenlang aan het lijntje heeft gehouden. Over materieeltekort hebben wij gezegd dat NS verwijtbaar chronisch foutief beleid heeft gehanteerd.

Dat is wel wat anders dan wat jij suggereert.

Maar inderdaad: let's agree to disagree. Maar doe dat dan ook!
pi_155978096
quote:
4s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:38 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik ben, zeg maar, namens Voor Beter OV best stevig qua toon en standpunten. Maar ik zorg altijd dat ik weet waar ik het over heb.

Dat staat los van de vraag of een ander het inhoudelijk daarmee eens is, uiteraard.

Maar het is dus niet zo, dat ik vanuit mijn onderbuik maar wat roep. Ik vind het erg vervelend als die indruk ontstaat. Doet ook geen recht aan de puike denktank die de basis vormt van wat wij zeggen en doen.
Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn? Aannemelijk zullen er dan ook twee specialisten voedingsstations zijn, anders had hij het wel over energievoorziening in het geheel moeten hebben. Wat is de relevantie van het hebben van 10 bovenleidingspecialisten? Wat zouden die mannen moeten doen wat nu (Volgens de bronnen) nu niet gedaan wordt? Er ontbreekt in de tekst waarom het toevoegen van die mannen wel tot een beter resultaat leidt.

Verder begrijp ik punt twee niet dat je erbij haalt. Dat is puur op persoonlijk gewin want in de afgelopen maanden is geen discussie gevoerd over dat onderwerp.
pi_155978387
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:19 schreef James1988 het volgende:
Mansveld eerder vandaag: "Eringa neemt afstand van z'n uitspraken."
Eringa zojuist: "Helemaal niet."
Gaat lekkurr.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155978423
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:49 schreef b2py het volgende:
Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn?
"Dames en heren. Wegens griep van één van de twee bovenleidingsspecialisten van Prorail rijden er deze week geen treinen meer tussen Zwolle en Meppel. De andere bovenleidingsspecialist wordt waarschijnlijk morgen weggekocht door Zwitserland. Of vanmiddag, kan ook wel. Onze excuses voor het ongemak."
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2015 @ 18:04:31 #35
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_155978441
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_155978446
Oh ja trouwens: Zonnetje, balkonnetje, biertje. Treintjes kiekn. :W :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155978451
quote:
Wordt het niet eens tijd voor toezicht op Mansveld anders? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155978460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn? Aannemelijk zullen er dan ook twee specialisten voedingsstations zijn, anders had hij het wel over energievoorziening in het geheel moeten hebben. Wat is de relevantie van het hebben van 10 bovenleidingspecialisten? Wat zouden die mannen moeten doen wat nu (Volgens de bronnen) nu niet gedaan wordt? Er ontbreekt in de tekst waarom het toevoegen van die mannen wel tot een beter resultaat leidt.
Eringa constateert een gebrek aan kennis binnen zijn tent. Voor Beter OV is dat al lang van mening. Dat staat los van de vraag of er nu 3, 4, 5 of 30 rijdraaddeskundigen moeten zijn. Dat is slechts een door Eringa aangehaald voorbeeld.
quote:
Verder begrijp ik punt twee niet dat je erbij haalt. Dat is puur op persoonlijk gewin want in de afgelopen maanden is geen discussie gevoerd over dat onderwerp.
Kom op. Je weet dat Voor Beter OV heel veel moeite heeft met die wisselkaalslag. Dat hebben we keer op keer benoemd. Publiekelijk, semi-publiekelijk (zoals op het congres Dag van de Rail waar ik een van de sprekers was) en rechtstreeks bij ProRail.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2015 @ 18:06:28 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155978475
quote:
3s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wordt het niet eens tijd voor toezicht op Mansveld anders? :?
En meer kennis bij het ministerie. Ik weet niet wat ze daar doen, maar het zal niet veel met OV te maken hebben denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 september 2015 @ 18:07:03 #40
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_155978483
quote:
3s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wordt het niet eens tijd voor toezicht op Mansveld anders? :?
Dat zet vast meer zoden aan de dijk :R
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_155978488
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En meer kennis bij het ministerie. Ik weet niet wat ze daar doen, maar het zal niet veel met OV te maken hebben denk ik
Zij zelf ook niet, dus dat scheelt ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155978503
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:05 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Eringa constateert een gebrek aan kennis binnen zijn tent. Voor Beter OV is dat al lang van mening. Dat staat los van de vraag of er nu 3, 4, 5 of 30 rijdraaddeskundigen moeten zijn. Dat is slechts een door Eringa aangehaald voorbeeld.
Dat begrijp ik, maar ik zie nog niet in waarom meer technische kennis perse tot een beter resultaat leidt. Ergo, wat gaat er nu mis wat blijkbaar met meer intern technisch personeel voorkomen had kunnen worden?
pi_155978547
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar ik zie nog niet in waarom meer technische kennis perse tot een beter resultaat leidt. Ergo, wat gaat er nu mis wat blijkbaar met meer intern technisch personeel voorkomen had kunnen worden?
Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155978562
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren.
De ironie dat de meeste kostenoverschrijdingen veroorzaakt worden in de pre-uitvoeringsfase en niet in de uitvoeringsfase.
pi_155978602
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:11 schreef b2py het volgende:

[..]

De ironie dat de meeste kostenoverschrijdingen veroorzaakt worden in de pre-uitvoeringsfase en niet in de uitvoeringsfase.
De ironie dat er niemand is die de tenders kan beoordelen op factuele juistheid waardoor er gedacht wordt dat de kostenschattingen correct zijn.
Bier.
pi_155978605
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar ik zie nog niet in waarom meer technische kennis perse tot een beter resultaat leidt. Ergo, wat gaat er nu mis wat blijkbaar met meer intern technisch personeel voorkomen had kunnen worden?
Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren.
pi_155978650
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De ironie dat er niemand is die de tenders kan beoordelen op factuele juistheid waardoor er gedacht wordt dat de kostenschattingen correct zijn.
Nouja, iedereen is verbolgen over het feit dat dssu duurder uitvalt maar wat is de oorzaak van deze kostenoverschrijding? Volgens mij niet in falend management, falende aannemers of falend toezicht. De oorzaak is de aanrijding bij Singelgracht waardoor er in de uitvoeringsfase aanpassingen aan het ontwerp gedaan moeten worden. Dit is ook de reden waarom de kosten op het bordje van ProRail komen en niet bij een aannemer. Als een aannemer faalt komt het op zijn bordje en zal hij de meerkosten moeten betalen.
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 18:18:46 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155978672
quote:
6s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja trouwens: Zonnetje, balkonnetje, biertje. Treintjes kiekn. :W :P
*zwaai zwaai*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155978788
:W Ludolf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2015 @ 18:46:26 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155979207
Daar is hij dan, "Icke". De nieuwe metro van het Berlijnse vervoerbedrijf BVG.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')