ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Daar hoef je geen machinist voor te zijn hoor, iedereen die op een kopstation instapt ziet dat wel eens.
Hell, zelfs in Breda maak ik dat wel eens mee met een trein die uit Tilburg komt en richting Rotterdam rijdt.
Sinds Breda verbouwd is en ik in Frankrijk woon waar de treinen links rijden, sta ik steevast de verkeerde kant op te kijken of de trein eraan komt, of denk ik dat ze het station omgedraaid hebben op het moment dat ik aan kom rijden. Iig heb ik altijd een 'Huh?!?' moment, en volgens mij komt dat nooit meer goed
Op zaterdag 19 en zondag 20 september vinden er ombouwwerkzaamheden plaats op station Breda. Dit betekent dat vanaf maandag 21 september treinen van andere perrons vertrekken dan reizigers gewend zijn. In verband met de werkzaamheden is er op zaterdag 19 en zondag 20 september geen treinverkeer mogelijk van en naar Breda.
Nieuwe bouwronde In de nieuwe bouwronde wordt naast spoor 2 en 3 ook spoor 4 buiten dienst genomen voor reizigerstreinen. Dit is nodig om het parkeerdek te kunnen afbouwen en zal duren tot april 2016. Daarnaast wordt spoor 6 aangepast zodat de sprinters naar Tilburg en Dordrecht hier tot april 2016 kunnen aankomen en vertrekken. Reizigers worden geadviseerd maandag voor vertrek de reisplanner te raadplegen omdat sommige treinen dus van andere perrons vertrekken dan men gewend is.
Toegankelijkheid station Breda Het station is tijdens de werkzaamheden gewoon toegankelijk met uitzondering van perron 1 (spoor 3 en 4). Het busstation is volledig operationeel en de voetgangersbrug is open.
Gevolgen voor reizigers In verband met de werkzaamheden is er op zaterdag 19 en zondag 20 september geen treinverkeer mogelijk tussen Breda - Tilburg en Breda - Roosendaal / Lage Zwaluwe. NS zet bussen in en adviseert reizigers rekening te houden met een extra reistijd oplopend tot een uur. Daarnaast worden reizigers geadviseerd voor vertrek de NS reisplanner te raadplegen op www.ns.nl.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gebruikers van het spoor betalen aan ProRail tarieven voor het gebruik van het spoor. ProRail heeft de tarieven van deze gebruiksvergoeding recent aangepast door een besluit van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Gisteravond heeft staatssecretaris Mansveld de Tweede Kamer hierover schriftelijk geīnformeerd.
Lees op deze website de brief die aan de Tweede Kamer is gestuurd.
Het ministerie van Infrastructuur en Mileu heeft met het Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) afgesproken om de concurrentiepositie van het spoorgoederenvervoer door Nederland in Europa te onderzoeken. Hiervoor is een benchmark uitgevoerd naar de tarieven voor het gebruik van het spoor voor goederenvervoer in diverse Europese landen. Deze benchmark is gisteren ook naar de Tweede Kamer gestuurd.
Staatssecretaris Masnveld schrijft in haar brief naar de Tweede Kamer dat het verschil in totale kosten voor de gebruiksvergoeding tussen de Nederlandse achterlandverbindingen en de andere achterlandverbindingen, relatief klein is. De standaardtarieven voor de gebruiksvergoeding zijn in Nederland de afgelopen tien jaar sterker gestegen dan in omringende landen. Dit komt doordat de overgangsregeling spoorgoederenvervoer na 2013 beëindigd is en het kabinet Rutte I besloten heeft de gebruiksvergoeding te verhogen. Daarmee liggen de tarieven in Nederland dit jaar hoger dan de tarieven in België en Frankrijk, maar zijn ze vergelijkbaar met de tarieven in Duitsland.
Gebruiksvergoeding
Vervoerders betalen aan ProRail een vergoeding voor bijvoorbeeld het gebruik van rails, bovenleiding, perrons en treinparkeerplaatsen. Bij het gebruik van het spoor speelt de zwaarte van een trein ook een rol. Zo is het tarief voor een zware goederentrein hoger dan het tarief voor een lichte reizigerstrein, omdat een zware goederentrein het spoor ook meer belast. De tarieven voor de gebruiksvergoeding worden bepaald op basis van wet- en regelgeving (onder andere de spoorwetgeving) en Europese richtlijnen. De ACM toetst of ProRail zich aan de wet- en regelgeving heeft gehouden en of ProRail niet bepaalde categorieën vervoerders onterecht bevoor- of benadeelt. ProRail brengt alleen kosten in rekening die direct herleidbaar zijn naar het gebruik van het spoor. Recent heeft de ACM besloten dat ProRail de tarieven op het spoor moet aanpassen. Enkele vervoerders hebben beroep aangetekend tegen het besluit van ACM over de aanpassingen van de tarieven voor 2016.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) informeert de Tweede Kamer over het besluit van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) op de klacht van de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) over de verhoging van de gebruiksvergoeding voor het spoor. Ook stuurt zij de Tweede Kamer de resultaten van de uitgevoerde benchmark naar de gebruikersvergoeding spoorgoederenvervoer.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van de Tweede Kamer op het bericht dat medewerkers van NedTrain jarenlang zijn blootgesteld aan verf met de kankerverwekkende stof chroom-6.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van het Kamerlid Van Helvert (CDA) op het interview met de president-directeur van ProRail in het Financieele Dagblad van 9 september 2015. Dit interview verscheen onder de titel 'ProRail-topman waarschuwt voor nieuwe tegenvallers'.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van de Tweede Kamer op het bericht dat de NS bezwaar heeft ingediend tegen de gunning van het vervoer over de spoorlijn Zwolle - Enschede aan Syntus.
Vraag 3 Kunt u aangeven hoe vaak dit voorkomt? Antwoord 3 Het is niet eerder voorgekomen dat NS planmatig treindiensten heeft moeten schrappen tijdens grote evenementen. Wel komt het soms voor dat er in de bijsturing in beperkte mate treindiensten worden geschrapt in verband met capaciteitsproblemen die niet voortkomen uit grote evenementen. In het recente verleden is het bijvoorbeeld voorgekomen op de Hoekse Lijn als gevolg van tijdelijke materieelkrapte. Dit is altijd een noodmaatregel die pas in de bijsturing wordt toegepast.
We zijn blij dat u al meer dan 10 jaar met een NS-abonnement in de 1e klas reist. Als deelnemer aan NS Extra willen we u hier graag voor bedanken met een cadeau.
Cadeautje voor u Cadeaubon bol.com t.w.v. ¤ 15,- U ontvangt van ons ¤ 15,- korting bij bol.com op een artikel naar keuze.
Ik weet niet hoe ze aan die 10 jaar komen, maar ik heb echt niet langer dan 2 jaar en 3 maanden mij abonnement
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Sinds u zich voor NS Extra heeft aangemeld, heeft u al heel wat kilometers met de trein gereisd. Daar zijn we blij mee! En daarom geven we u als deelnemer aan NS Extra graag een attentie.
Heb ik de jackpot?
[ Bericht 39% gewijzigd door b2py op 10-09-2015 15:20:11 ]
Gedeputeerde Staten van Overijssel moeten nog eens goed naar de locaties voor spoorkruisingen bij Zwolle en het buurtschap Herfte kijken. Die oproep deden de SP en PvdA Provinciale Staten gisteren via een motie. De overige fracties gingen daar in mee en namen de motie aan.
De PvdA en SP kunnen zich niet vinden in de gekozen locaties voor de spoorkruisingen op de trajecten Zwolle-Meppel en Zwolle-Emmen. "Dan moet je denken aan een viaduct of fly-over voor de trein bij Zwolle en buurtschap Herfte", vertelt vicevoorzitter PvdA Provinciale Staten Hans Nooter. "De bewoners van Herfte kijken er met argusogen naar."
"Niet voldoende oog voor omgeving" Staatssecretaris Wilma Mansveld kwam vorig jaar met het plan het spoor rondom Zwolle uit te breiden en te vernieuwen. De reistijd van de Hanzestad naar het noorden zou dan korter worden. Nooter ziet in dat reizigers hiervan kunnen profiteren, "maar je bent ook afhankelijk van een keten aan beslissingen. Als je twee minuten later vertrekt kan een verbeterd spoor het niet meer goedmaken", stelt Nooter. "De reistijd speelt bij dit project een hoofdrol zonder dat men voldoende oog heeft voor de omgeving." Daarmee doelt Nooter op Zwolle en Herfte.
Balans tussen belangen De gemeente Zwolle probeert een balans te vinden tussen de belangen van de bewoners en een betere bereikbaarheid van Zwolle. "We zijn vanzelfsprekend blij dat de provincie zich in blijft zetten voor een zorgvuldig proces." ProRail geeft aan de motie te zullen bestuderen.
Ow, even snel met zijn PA-rechterhand gebeld, die naast hem staat in de Troelstrazaal. Hij blijft inderdaad bij zijn verhaal. Dan heeft Mansveld straks wat uit te leggen.