ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Daar hoef je geen machinist voor te zijn hoor, iedereen die op een kopstation instapt ziet dat wel eens.
Hell, zelfs in Breda maak ik dat wel eens mee met een trein die uit Tilburg komt en richting Rotterdam rijdt.
Sinds Breda verbouwd is en ik in Frankrijk woon waar de treinen links rijden, sta ik steevast de verkeerde kant op te kijken of de trein eraan komt, of denk ik dat ze het station omgedraaid hebben op het moment dat ik aan kom rijden. Iig heb ik altijd een 'Huh?!?' moment, en volgens mij komt dat nooit meer goed
Op zaterdag 19 en zondag 20 september vinden er ombouwwerkzaamheden plaats op station Breda. Dit betekent dat vanaf maandag 21 september treinen van andere perrons vertrekken dan reizigers gewend zijn. In verband met de werkzaamheden is er op zaterdag 19 en zondag 20 september geen treinverkeer mogelijk van en naar Breda.
Nieuwe bouwronde In de nieuwe bouwronde wordt naast spoor 2 en 3 ook spoor 4 buiten dienst genomen voor reizigerstreinen. Dit is nodig om het parkeerdek te kunnen afbouwen en zal duren tot april 2016. Daarnaast wordt spoor 6 aangepast zodat de sprinters naar Tilburg en Dordrecht hier tot april 2016 kunnen aankomen en vertrekken. Reizigers worden geadviseerd maandag voor vertrek de reisplanner te raadplegen omdat sommige treinen dus van andere perrons vertrekken dan men gewend is.
Toegankelijkheid station Breda Het station is tijdens de werkzaamheden gewoon toegankelijk met uitzondering van perron 1 (spoor 3 en 4). Het busstation is volledig operationeel en de voetgangersbrug is open.
Gevolgen voor reizigers In verband met de werkzaamheden is er op zaterdag 19 en zondag 20 september geen treinverkeer mogelijk tussen Breda - Tilburg en Breda - Roosendaal / Lage Zwaluwe. NS zet bussen in en adviseert reizigers rekening te houden met een extra reistijd oplopend tot een uur. Daarnaast worden reizigers geadviseerd voor vertrek de NS reisplanner te raadplegen op www.ns.nl.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gebruikers van het spoor betalen aan ProRail tarieven voor het gebruik van het spoor. ProRail heeft de tarieven van deze gebruiksvergoeding recent aangepast door een besluit van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Gisteravond heeft staatssecretaris Mansveld de Tweede Kamer hierover schriftelijk geīnformeerd.
Lees op deze website de brief die aan de Tweede Kamer is gestuurd.
Het ministerie van Infrastructuur en Mileu heeft met het Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) afgesproken om de concurrentiepositie van het spoorgoederenvervoer door Nederland in Europa te onderzoeken. Hiervoor is een benchmark uitgevoerd naar de tarieven voor het gebruik van het spoor voor goederenvervoer in diverse Europese landen. Deze benchmark is gisteren ook naar de Tweede Kamer gestuurd.
Staatssecretaris Masnveld schrijft in haar brief naar de Tweede Kamer dat het verschil in totale kosten voor de gebruiksvergoeding tussen de Nederlandse achterlandverbindingen en de andere achterlandverbindingen, relatief klein is. De standaardtarieven voor de gebruiksvergoeding zijn in Nederland de afgelopen tien jaar sterker gestegen dan in omringende landen. Dit komt doordat de overgangsregeling spoorgoederenvervoer na 2013 beëindigd is en het kabinet Rutte I besloten heeft de gebruiksvergoeding te verhogen. Daarmee liggen de tarieven in Nederland dit jaar hoger dan de tarieven in België en Frankrijk, maar zijn ze vergelijkbaar met de tarieven in Duitsland.
Gebruiksvergoeding
Vervoerders betalen aan ProRail een vergoeding voor bijvoorbeeld het gebruik van rails, bovenleiding, perrons en treinparkeerplaatsen. Bij het gebruik van het spoor speelt de zwaarte van een trein ook een rol. Zo is het tarief voor een zware goederentrein hoger dan het tarief voor een lichte reizigerstrein, omdat een zware goederentrein het spoor ook meer belast. De tarieven voor de gebruiksvergoeding worden bepaald op basis van wet- en regelgeving (onder andere de spoorwetgeving) en Europese richtlijnen. De ACM toetst of ProRail zich aan de wet- en regelgeving heeft gehouden en of ProRail niet bepaalde categorieën vervoerders onterecht bevoor- of benadeelt. ProRail brengt alleen kosten in rekening die direct herleidbaar zijn naar het gebruik van het spoor. Recent heeft de ACM besloten dat ProRail de tarieven op het spoor moet aanpassen. Enkele vervoerders hebben beroep aangetekend tegen het besluit van ACM over de aanpassingen van de tarieven voor 2016.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) informeert de Tweede Kamer over het besluit van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) op de klacht van de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) over de verhoging van de gebruiksvergoeding voor het spoor. Ook stuurt zij de Tweede Kamer de resultaten van de uitgevoerde benchmark naar de gebruikersvergoeding spoorgoederenvervoer.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van de Tweede Kamer op het bericht dat medewerkers van NedTrain jarenlang zijn blootgesteld aan verf met de kankerverwekkende stof chroom-6.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van het Kamerlid Van Helvert (CDA) op het interview met de president-directeur van ProRail in het Financieele Dagblad van 9 september 2015. Dit interview verscheen onder de titel 'ProRail-topman waarschuwt voor nieuwe tegenvallers'.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van de Tweede Kamer op het bericht dat de NS bezwaar heeft ingediend tegen de gunning van het vervoer over de spoorlijn Zwolle - Enschede aan Syntus.
Vraag 3 Kunt u aangeven hoe vaak dit voorkomt? Antwoord 3 Het is niet eerder voorgekomen dat NS planmatig treindiensten heeft moeten schrappen tijdens grote evenementen. Wel komt het soms voor dat er in de bijsturing in beperkte mate treindiensten worden geschrapt in verband met capaciteitsproblemen die niet voortkomen uit grote evenementen. In het recente verleden is het bijvoorbeeld voorgekomen op de Hoekse Lijn als gevolg van tijdelijke materieelkrapte. Dit is altijd een noodmaatregel die pas in de bijsturing wordt toegepast.
We zijn blij dat u al meer dan 10 jaar met een NS-abonnement in de 1e klas reist. Als deelnemer aan NS Extra willen we u hier graag voor bedanken met een cadeau.
Cadeautje voor u Cadeaubon bol.com t.w.v. ¤ 15,- U ontvangt van ons ¤ 15,- korting bij bol.com op een artikel naar keuze.
Ik weet niet hoe ze aan die 10 jaar komen, maar ik heb echt niet langer dan 2 jaar en 3 maanden mij abonnement
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Sinds u zich voor NS Extra heeft aangemeld, heeft u al heel wat kilometers met de trein gereisd. Daar zijn we blij mee! En daarom geven we u als deelnemer aan NS Extra graag een attentie.
Heb ik de jackpot?
[ Bericht 39% gewijzigd door b2py op 10-09-2015 15:20:11 ]
Gedeputeerde Staten van Overijssel moeten nog eens goed naar de locaties voor spoorkruisingen bij Zwolle en het buurtschap Herfte kijken. Die oproep deden de SP en PvdA Provinciale Staten gisteren via een motie. De overige fracties gingen daar in mee en namen de motie aan.
De PvdA en SP kunnen zich niet vinden in de gekozen locaties voor de spoorkruisingen op de trajecten Zwolle-Meppel en Zwolle-Emmen. "Dan moet je denken aan een viaduct of fly-over voor de trein bij Zwolle en buurtschap Herfte", vertelt vicevoorzitter PvdA Provinciale Staten Hans Nooter. "De bewoners van Herfte kijken er met argusogen naar."
"Niet voldoende oog voor omgeving" Staatssecretaris Wilma Mansveld kwam vorig jaar met het plan het spoor rondom Zwolle uit te breiden en te vernieuwen. De reistijd van de Hanzestad naar het noorden zou dan korter worden. Nooter ziet in dat reizigers hiervan kunnen profiteren, "maar je bent ook afhankelijk van een keten aan beslissingen. Als je twee minuten later vertrekt kan een verbeterd spoor het niet meer goedmaken", stelt Nooter. "De reistijd speelt bij dit project een hoofdrol zonder dat men voldoende oog heeft voor de omgeving." Daarmee doelt Nooter op Zwolle en Herfte.
Balans tussen belangen De gemeente Zwolle probeert een balans te vinden tussen de belangen van de bewoners en een betere bereikbaarheid van Zwolle. "We zijn vanzelfsprekend blij dat de provincie zich in blijft zetten voor een zorgvuldig proces." ProRail geeft aan de motie te zullen bestuderen.
Ow, even snel met zijn PA-rechterhand gebeld, die naast hem staat in de Troelstrazaal. Hij blijft inderdaad bij zijn verhaal. Dan heeft Mansveld straks wat uit te leggen.
Verder riekt vanwege het ontbreken van verdere onderbouwing de bewering als beoordeeld naar emotie en niet naar ratio.
Ik ben, zeg maar, namens Voor Beter OV best stevig qua toon en standpunten. Maar ik zorg altijd dat ik weet waar ik het over heb.
Dat staat los van de vraag of een ander het inhoudelijk daarmee eens is, uiteraard.
Maar het is dus niet zo, dat ik vanuit mijn onderbuik maar wat roep. Ik vind het erg vervelend als die indruk ontstaat. Doet ook geen recht aan de puike denktank die de basis vormt van wat wij zeggen en doen.
Ow, even snel met zijn PA-rechterhand gebeld, die naast hem staat in de Troelstrazaal. Hij blijft inderdaad bij zijn verhaal. Dan heeft Mansveld straks wat uit te leggen.
Mansveld heeft de kamer onjuist geīnformeerd. Koren op de molen voor mensen die van haar af willen, dus.
Plan V moet NU weg WANT onveilig; OHNOES MATERIEELTEKORT ZORG VOOR TREINEN, BOUW ZE VANNACHT EN ZET ZE MORGEN IN!
Zo werken redelijk wat van je redenaties. Dan kan je niet met droge ogen vertellen dat je weet waar je het over hebt imnsho.
Bij heel veel dingen die je zegt heb je echt een punt. Als ik je neer zou zetten als ongeīnformeerde reiziger, maar als iemand die er verstand pretendeert te hebben? Not so much.
Op donderdag 10 september 2015 17:40 schreef DeaDLocK2K het volgende: Plan V moet NU weg WANT onveilig; OHNOES MATERIEELTEKORT ZORG VOOR TREINEN, BOUW ZE VANNACHT EN ZET ZE MORGEN IN!
Volgens mij hebben we gezegd dat NS baanschuivers had moeten aanbrengen en IVW/ILT jarenlang aan het lijntje heeft gehouden. Over materieeltekort hebben wij gezegd dat NS verwijtbaar chronisch foutief beleid heeft gehanteerd.
Dat is wel wat anders dan wat jij suggereert.
Maar inderdaad: let's agree to disagree. Maar doe dat dan ook!
Ik ben, zeg maar, namens Voor Beter OV best stevig qua toon en standpunten. Maar ik zorg altijd dat ik weet waar ik het over heb.
Dat staat los van de vraag of een ander het inhoudelijk daarmee eens is, uiteraard.
Maar het is dus niet zo, dat ik vanuit mijn onderbuik maar wat roep. Ik vind het erg vervelend als die indruk ontstaat. Doet ook geen recht aan de puike denktank die de basis vormt van wat wij zeggen en doen.
Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn? Aannemelijk zullen er dan ook twee specialisten voedingsstations zijn, anders had hij het wel over energievoorziening in het geheel moeten hebben. Wat is de relevantie van het hebben van 10 bovenleidingspecialisten? Wat zouden die mannen moeten doen wat nu (Volgens de bronnen) nu niet gedaan wordt? Er ontbreekt in de tekst waarom het toevoegen van die mannen wel tot een beter resultaat leidt.
Verder begrijp ik punt twee niet dat je erbij haalt. Dat is puur op persoonlijk gewin want in de afgelopen maanden is geen discussie gevoerd over dat onderwerp.
Op donderdag 10 september 2015 17:49 schreef b2py het volgende: Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn?
"Dames en heren. Wegens griep van één van de twee bovenleidingsspecialisten van Prorail rijden er deze week geen treinen meer tussen Zwolle en Meppel. De andere bovenleidingsspecialist wordt waarschijnlijk morgen weggekocht door Zwitserland. Of vanmiddag, kan ook wel. Onze excuses voor het ongemak."
Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn? Aannemelijk zullen er dan ook twee specialisten voedingsstations zijn, anders had hij het wel over energievoorziening in het geheel moeten hebben. Wat is de relevantie van het hebben van 10 bovenleidingspecialisten? Wat zouden die mannen moeten doen wat nu (Volgens de bronnen) nu niet gedaan wordt? Er ontbreekt in de tekst waarom het toevoegen van die mannen wel tot een beter resultaat leidt.
Eringa constateert een gebrek aan kennis binnen zijn tent. Voor Beter OV is dat al lang van mening. Dat staat los van de vraag of er nu 3, 4, 5 of 30 rijdraaddeskundigen moeten zijn. Dat is slechts een door Eringa aangehaald voorbeeld.
quote:
Verder begrijp ik punt twee niet dat je erbij haalt. Dat is puur op persoonlijk gewin want in de afgelopen maanden is geen discussie gevoerd over dat onderwerp.
Kom op. Je weet dat Voor Beter OV heel veel moeite heeft met die wisselkaalslag. Dat hebben we keer op keer benoemd. Publiekelijk, semi-publiekelijk (zoals op het congres Dag van de Rail waar ik een van de sprekers was) en rechtstreeks bij ProRail.
Eringa constateert een gebrek aan kennis binnen zijn tent. Voor Beter OV is dat al lang van mening. Dat staat los van de vraag of er nu 3, 4, 5 of 30 rijdraaddeskundigen moeten zijn. Dat is slechts een door Eringa aangehaald voorbeeld.
Dat begrijp ik, maar ik zie nog niet in waarom meer technische kennis perse tot een beter resultaat leidt. Ergo, wat gaat er nu mis wat blijkbaar met meer intern technisch personeel voorkomen had kunnen worden?
Dat begrijp ik, maar ik zie nog niet in waarom meer technische kennis perse tot een beter resultaat leidt. Ergo, wat gaat er nu mis wat blijkbaar met meer intern technisch personeel voorkomen had kunnen worden?
Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren.
Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren.
De ironie dat de meeste kostenoverschrijdingen veroorzaakt worden in de pre-uitvoeringsfase en niet in de uitvoeringsfase.
Dat begrijp ik, maar ik zie nog niet in waarom meer technische kennis perse tot een beter resultaat leidt. Ergo, wat gaat er nu mis wat blijkbaar met meer intern technisch personeel voorkomen had kunnen worden?
Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren.
De ironie dat er niemand is die de tenders kan beoordelen op factuele juistheid waardoor er gedacht wordt dat de kostenschattingen correct zijn.
Nouja, iedereen is verbolgen over het feit dat dssu duurder uitvalt maar wat is de oorzaak van deze kostenoverschrijding? Volgens mij niet in falend management, falende aannemers of falend toezicht. De oorzaak is de aanrijding bij Singelgracht waardoor er in de uitvoeringsfase aanpassingen aan het ontwerp gedaan moeten worden. Dit is ook de reden waarom de kosten op het bordje van ProRail komen en niet bij een aannemer. Als een aannemer faalt komt het op zijn bordje en zal hij de meerkosten moeten betalen.
Op donderdag 10 september 2015 19:06 schreef Prins_Pils het volgende: Ze gaan toch pas bijbestellen als ook deze testfase met passagiers goed verloopt? Of is die al geweest?
In het station van Buizingen bij Halle is de eerste wagon van een trein ontspoord op het moment dat de trein het station binnenreed. Daarbij zijn 18 mensen lichtgewond. Zo'n 200 passagiers zijn in veiligheid gebracht.. Door het incident is het treinverkeer op de lijnen naar Brussel nog altijd verstoord.
Voor politici is iedereen die als toeschouwer bij de vergadering aanwezig is gewoon lucht. Je mag alleen luisteren, meer niet
Euh jah, daar kiezen we ze ook voor. Als ze ook nog eens naar iedere Schubbekutteveener hadden moeten luisteren had Hoogeveen nu vier keer per dag een directe verbinding met Pyongyang gehad.
Euh jah, daar kiezen we ze ook voor. Als ze ook nog eens naar iedere Schubbekutteveener hadden moeten luisteren had Hoogeveen nu vier keer per dag een directe verbinding met Pyongyang gehad.
Nog een uitspraak van Eringa. Is toch wel iets om van te schrikken:
quote:
“Dat is een van mijn diepe diepe diepe frustraties. We hebben regiodirecteuren. Dan denk je, dat is wat. Maar er zitten nog twee directeuren tussen mij en die regiodirecteur! Dat gaat niet lang meer duren. Op sommige plekken hebben we zeven managementlagen! Zeven! Hoe kan dat?”
Bij Avans hebben ze ook vooral een horizontale organisatie. Probleempje is wel dat onder het CvB direct 120 leidinggevenden vallen en daaronder alle het andere personeel. Sutdententevredenheid en medewerkerstevredenheid is zeer hoog in vergelijking met andere instellingen maar het is gigantisch moeilijk om te managen. Je moet met 120 vertegenwoordigers om tafel, wekelijks. Dat is niet niks.
uhuh. Het kan behoorlijk complex zijn, maar aan de andere kant weet de leiding van het bedrijf wel veel meer wat er op de werkvloer speelt en blijven dingen niet halverwege de organisatie hangen.
Mansveld heeft ongeveer elk recht op elke inspraak wel verspeeld nu. Maar laten we niet vergeten dat Melanie Schultz van Haegen - Maes Geesteranus, hoe belangrijk kun je zijn, het spoor uitgekotst heeft naar Wilma die er ook niet om gevraagd heeft. NIEMAND heeft hierom gevraagd. En toch krijgen sommige mensne er veel geld voor. Dat moet maar eens stoppen.
Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn? Aannemelijk zullen er dan ook twee specialisten voedingsstations zijn, anders had hij het wel over energievoorziening in het geheel moeten hebben. Wat is de relevantie van het hebben van 10 bovenleidingspecialisten? Wat zouden die mannen moeten doen wat nu (Volgens de bronnen) nu niet gedaan wordt? Er ontbreekt in de tekst waarom het toevoegen van die mannen wel tot een beter resultaat leidt.
Zonder te beweren dat twee genoeg is, is het natuurlijk niet zo dat alleen die twee mensen verstand hebben van bovenleiding binnen ProRail. Tenders worden niet door de specialisten (die de grote lijn moeten bewaken en dergelijke) beoordeeld. Toezicht op aannemers vindt plaats door toezichthouders met specifieke kennis van het betreffende ontwerp, vaak van ingenieursbureaus. Je moet natuurlijk wel bedenken dat bij de splitsing van NS veel basale kennis bij de ingenieursbureaus terecht is gekomen. Maar dat was juist de bedoeling, omdat Railinfrabeheer destijds bedoeld was als kale beheerorganisatie. Dat het allemaal anders gelopen is, maakt ook dat ze weer meer kennis kunnen gebruiken. De enige manier om die kennis op te doen, is door te rijpen in de ontwerpomgeving en zo door te stromen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Stap je in een Trein van de RER A op SNCF gebied, Eindpunt: Marne la Vallee Chessy zowel op borden als omroep op station
Zit je later in Hartje Parijs in de trein (RATP deel) , kijk je nog eens op de borden van het perron, staat er toch duidelijk Eindpunt: Boissy Saint Leger (Dus een andere 'tak' van de lijn)
Dus ik wacht nog 2 stations af (Wellicht stonden de borden op het perron verkeerd) Maar nee, overal stond consequent Boissy Saint Leger. In de trein verder geen enkele aanwijzing (schermen stonden uit)
Ik sta uit, wacht op de volgende trein waar MLV op staat, ga zitten, en 3 stations voor MLV: 'Torcy eindpunt van deze trein, voor MLV zelfde perron volgende trein '
(En ik hoorde de Meester zeggen dat ie ledig naar MLV ging)
Echt, tieft op ofzo , ik betaal 840 Euro per jaar voor deze tievesbende
Wat je nu meemaakt klinkt inderdaad nogal knullig, maar is het altijd zo'n puinzooi dan?
Nou, ik deed dus eindpunt naar eindpunt (Toevallig kwam dat een keer uit) En een omroepje had welkom geweest; Want ik wil dus niet na de aftakking erachter komen dat ik fout zit, terugsteken en weer goed steken met een halfuurs dienstregeling.
Maar nee, er gaat ook veel wel goed, de draad oppakken na verstoringen bijvoorbeeld, of een persoonlijk ongeval.
Maar je gaat mij niet vertellen dat een missiewijziging van een trein in Nederland gebeurd zonder enige vorm van communicatie en zeker niet tijdens de rit...
Op donderdag 10 september 2015 21:37 schreef Darkwing_Duck het volgende: Maar je gaat mij niet vertellen dat een missiewijziging van een trein in Nederland gebeurd zonder enige vorm van communicatie en zeker niet tijdens de rit...
Zonder te beweren dat twee genoeg is, is het natuurlijk niet zo dat alleen die twee mensen verstand hebben van bovenleiding binnen ProRail. Tenders worden niet door de specialisten (die de grote lijn moeten bewaken en dergelijke) beoordeeld. Toezicht op aannemers vindt plaats door toezichthouders met specifieke kennis van het betreffende ontwerp, vaak van ingenieursbureaus. Je moet natuurlijk wel bedenken dat bij de splitsing van NS veel basale kennis bij de ingenieursbureaus terecht is gekomen. Maar dat was juist de bedoeling, omdat Railinfrabeheer destijds bedoeld was als kale beheerorganisatie. Dat het allemaal anders gelopen is, maakt ook dat ze weer meer kennis kunnen gebruiken. De enige manier om die kennis op te doen, is door te rijpen in de ontwerpomgeving en zo door te stromen.
Het is misschien wel anders bedoeld maar het is echt totaal onrealistisch om een bedrijf dat alleen verstand heeft van brood iets te laten doen met het genezen van longkanker. Als je je bezig gaat houden, op wat voor niveau dan ook, met een bepaalde bedrijfstak dan heb je daar specialisten voor nodig. Als dat dan ook nog eens je specialisme wordt dan is het echt geen schande om daar zelf de kennis voor in huis te halen want dan is het ook nog eens makkelijk om te onderzoeken of wat vervoerders zeggen wel of niet klopt.
En nee ik zeg echt niet dat je een boer minister van landbouw moet maken maar een groep met kennis om je heen is heel belangrijk.
Lees ik het nou verkeerd of zijn er hier serieus mensen die zeggen 'Wat maakt het nou uit dat maar 0,5% van de mensen bij ProRail verstand van zaken heeft'?
Op donderdag 10 september 2015 21:50 schreef Prins_Pils het volgende: Lees ik het nou verkeerd of zijn er hier serieus mensen die zeggen 'Wat maakt het nou uit dat maar 0,5% van de mensen bij ProRail verstand van zaken heeft'?
Op donderdag 10 september 2015 21:59 schreef James1988 het volgende: Dat is iets wat ik me al wel een tijd afvraag - waarom zit ProRail niet gewoon bij Rijkswaterstaat? Da's toch ook infrabeheer?
Het is meermalen voorgesteld en daarna weer naar de achtergrond verdwenen. Weet niet of het er beter op wordt, want ook Rijkswaterstaat kampt tegenwoordig met problemen
Het is meermalen voorgesteld en daarna weer naar de achtergrond verdwenen. Weet niet of het er beter op wordt, want ook Rijkswaterstaat kampt tegenwoordig met problemen
Tsja... de Zweden hebben het 5 jaar terug wel gedaan. Datzelfde land waar ze als eerste infrabeheerder en exploitant splitsten.
Het is meermalen voorgesteld en daarna weer naar de achtergrond verdwenen. Weet niet of het er beter op wordt, want ook Rijkswaterstaat kampt tegenwoordig met problemen
Rijkswaterstaat heeft volgens mij ook een kennistekort, of niet?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het is misschien wel anders bedoeld maar het is echt totaal onrealistisch om een bedrijf dat alleen verstand heeft van brood iets te laten doen met het genezen van longkanker. Als je je bezig gaat houden, op wat voor niveau dan ook, met een bepaalde bedrijfstak dan heb je daar specialisten voor nodig. Als dat dan ook nog eens je specialisme wordt dan is het echt geen schande om daar zelf de kennis voor in huis te halen want dan is het ook nog eens makkelijk om te onderzoeken of wat vervoerders zeggen wel of niet klopt.
En nee ik zeg echt niet dat je een boer minister van landbouw moet maken maar een groep met kennis om je heen is heel belangrijk.
Het was oorspronkelijk de bedoeling om de sector zo te organiseren dat Railinfrabeheer verstand had van beheer. Dus vooral instandhoudingsvoorschriften en marktordening. Railned was verantwoordelijk voor de verkeersleiding en toelating. De kennis werd in de sector vermarkt: die ging naar de ingenieursbureaus. De regio's, het dagelijks onderhoud, ging naar spooraannemers. Het is natuurlijk al een weeffout dat je een bedrijf opricht dat alleen "beheert". En daarnaast maakt het vermarkten van kennis dat kennis geld betekent, dus niemand staat meer te juichen om kennis te delen en zo de som der delen in de spoorwegsector tot grotere hoogten te stuwen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zoals? over zichzelf afgeroepen capaciteitstekorten tellen niet he, dat snap zelfs jij nog wel.
Bijvoorbeeld dat ze met aannemers zitten die veel te goedkoop ingeschreven hebben. Zie bijvoorbeeld de A15 waardoor Ballast Nedam zwaar in de financiële problemen is gekomen. Daar bovenop kwamen de mooie kinderziektes bij de nieuwe Botlekbrug
En daarnaast het kennistekort zoals Duvel terecht opmerkt