abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2015 @ 12:16:31 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155970411


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.

pi_155970886
Hé, die plek in de foto van de OP komt me bekend voor. Is dat niet Södertälje (Syd)?
  donderdag 10 september 2015 @ 12:44:55 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155971131
Ja, dat is inderdaad Södertälje Syd :)
  donderdag 10 september 2015 @ 12:54:18 #4
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155971312
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar hoef je geen machinist voor te zijn hoor, iedereen die op een kopstation instapt ziet dat wel eens.

Hell, zelfs in Breda maak ik dat wel eens mee met een trein die uit Tilburg komt en richting Rotterdam rijdt. :')
Sinds Breda verbouwd is en ik in Frankrijk woon waar de treinen links rijden, sta ik steevast de verkeerde kant op te kijken of de trein eraan komt, of denk ik dat ze het station omgedraaid hebben op het moment dat ik aan kom rijden. Iig heb ik altijd een 'Huh?!?' moment, en volgens mij komt dat nooit meer goed :')
  Redactie Sport donderdag 10 september 2015 @ 12:56:09 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155971354
Breda gaat trouwens weer op de schop:

quote:
Op zaterdag 19 en zondag 20 september vinden er ombouwwerkzaamheden plaats op station Breda. Dit betekent dat vanaf maandag 21 september treinen van andere perrons vertrekken dan reizigers gewend zijn. In verband met de werkzaamheden is er op zaterdag 19 en zondag 20 september geen treinverkeer mogelijk van en naar Breda.

Nieuwe bouwronde
In de nieuwe bouwronde wordt naast spoor 2 en 3 ook spoor 4 buiten dienst genomen voor reizigerstreinen. Dit is nodig om het parkeerdek te kunnen afbouwen en zal duren tot april 2016. Daarnaast wordt spoor 6 aangepast zodat de sprinters naar Tilburg en Dordrecht hier tot april 2016 kunnen aankomen en vertrekken. Reizigers worden geadviseerd maandag voor vertrek de reisplanner te raadplegen omdat sommige treinen dus van andere perrons vertrekken dan men gewend is.

Toegankelijkheid station Breda
Het station is tijdens de werkzaamheden gewoon toegankelijk met uitzondering van perron 1 (spoor 3 en 4). Het busstation is volledig operationeel en de voetgangersbrug is open.

Gevolgen voor reizigers
In verband met de werkzaamheden is er op zaterdag 19 en zondag 20 september geen treinverkeer mogelijk tussen Breda - Tilburg en Breda - Roosendaal / Lage Zwaluwe. NS zet bussen in en adviseert reizigers rekening te houden met een extra reistijd oplopend tot een uur. Daarnaast worden reizigers geadviseerd voor vertrek de NS reisplanner te raadplegen op www.ns.nl.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 september 2015 @ 12:57:57 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155971395
Ze gaan spoor 6 opdelen in twee fases? Fancy!
pi_155971486
/ Kamerbrief tarieven op het spoor

10 sep. 2015 / Nieuwsbericht

Gebruikers van het spoor betalen aan ProRail tarieven voor het gebruik van het spoor. ProRail heeft de tarieven van deze gebruiksvergoeding recent aangepast door een besluit van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Gisteravond heeft staatssecretaris Mansveld de Tweede Kamer hierover schriftelijk geīnformeerd.

Lees op deze website de brief die aan de Tweede Kamer is gestuurd.

Het ministerie van Infrastructuur en Mileu heeft met het Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) afgesproken om de concurrentiepositie van het spoorgoederenvervoer door Nederland in Europa te onderzoeken. Hiervoor is een benchmark uitgevoerd naar de tarieven voor het gebruik van het spoor voor goederenvervoer in diverse Europese landen. Deze benchmark is gisteren ook naar de Tweede Kamer gestuurd.

Staatssecretaris Masnveld schrijft in haar brief naar de Tweede Kamer dat het verschil in totale kosten voor de gebruiksvergoeding tussen de Nederlandse achterlandverbindingen en de andere achterlandverbindingen, relatief klein is. De standaardtarieven voor de gebruiksvergoeding zijn in Nederland de afgelopen tien jaar sterker gestegen dan in omringende landen. Dit komt doordat de overgangsregeling spoorgoederenvervoer na 2013 beëindigd is en het kabinet Rutte I besloten heeft de gebruiksvergoeding te verhogen. Daarmee liggen de tarieven in Nederland dit jaar hoger dan de tarieven in België en Frankrijk, maar zijn ze vergelijkbaar met de tarieven in Duitsland.

Gebruiksvergoeding

Vervoerders betalen aan ProRail een vergoeding voor bijvoorbeeld het gebruik van rails, bovenleiding, perrons en treinparkeerplaatsen. Bij het gebruik van het spoor speelt de zwaarte van een trein ook een rol. Zo is het tarief voor een zware goederentrein hoger dan het tarief voor een lichte reizigerstrein, omdat een zware goederentrein het spoor ook meer belast. De tarieven voor de gebruiksvergoeding worden bepaald op basis van wet- en regelgeving (onder andere de spoorwetgeving) en Europese richtlijnen. De ACM toetst of ProRail zich aan de wet- en regelgeving heeft gehouden en of ProRail niet bepaalde categorieën vervoerders onterecht bevoor- of benadeelt. ProRail brengt alleen kosten in rekening die direct herleidbaar zijn naar het gebruik van het spoor. Recent heeft de ACM besloten dat ProRail de tarieven op het spoor moet aanpassen. Enkele vervoerders hebben beroep aangetekend tegen het besluit van ACM over de aanpassingen van de tarieven voor 2016.
pi_155971930
Beantwoording Kamervragen over vertraging spoorproject Assen

Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Dik-Faber (CU) over vertraging bij de aanpak van het spoor rond station Assen.

Kamerbrief over gebruiksvergoeding spoorvervoer

Staatssecretaris Mansveld (IenM) informeert de Tweede Kamer over het besluit van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) op de klacht van de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) over de verhoging van de gebruiksvergoeding voor het spoor. Ook stuurt zij de Tweede Kamer de resultaten van de uitgevoerde benchmark naar de gebruikersvergoeding spoorgoederenvervoer.

Kamerbrief over chroom-6 in verf op treinen

Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van de Tweede Kamer op het bericht dat medewerkers van NedTrain jarenlang zijn blootgesteld aan verf met de kankerverwekkende stof chroom-6.

Kamerbrief met reactie op interview topman ProRail

Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van het Kamerlid Van Helvert (CDA) op het interview met de president-directeur van ProRail in het Financieele Dagblad van 9 september 2015. Dit interview verscheen onder de titel 'ProRail-topman waarschuwt voor nieuwe tegenvallers'.

Kamerbrief over bezwaar NS tegen gunning spoorlijn Zwolle - Enschede

Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van de Tweede Kamer op het bericht dat de NS bezwaar heeft ingediend tegen de gunning van het vervoer over de spoorlijn Zwolle - Enschede aan Syntus.

Beantwoording Kamervragen van de leden De Boer en Veldman over het bericht dat NS spitstreinen elders schrapt ter bevordering van SAIL Amsterdam
  donderdag 10 september 2015 @ 13:43:20 #9
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155972217
Over Sail:

quote:
Vraag 3
Kunt u aangeven hoe vaak dit voorkomt?
Antwoord 3
Het is niet eerder voorgekomen dat NS planmatig treindiensten heeft moeten
schrappen tijdens grote evenementen. Wel komt het soms voor dat er in de
bijsturing in beperkte mate treindiensten worden geschrapt in verband met
capaciteitsproblemen die niet voortkomen uit grote evenementen. In het recente
verleden is het bijvoorbeeld voorgekomen op de Hoekse Lijn als gevolg van
tijdelijke materieelkrapte. Dit is altijd een noodmaatregel die pas in de bijsturing
wordt toegepast.
En Koningsdag dan?
  donderdag 10 september 2015 @ 13:47:50 #10
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_155972306
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over Sail:

[..]

En Koningsdag dan?
Dat is een feestdag en telt men buiten de normale diensten ofzo?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Redactie Sport donderdag 10 september 2015 @ 14:02:18 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155972593
Krijg net een mail van NS Extra:

quote:
Geachte heer dennistd,

We zijn blij dat u al meer dan 10 jaar met een NS-abonnement in de 1e klas reist. Als deelnemer aan NS Extra willen we u hier graag voor bedanken met een cadeau.

Cadeautje voor u
Cadeaubon bol.com t.w.v. ¤ 15,-
U ontvangt van ons ¤ 15,- korting bij bol.com op een artikel naar keuze.
Ik weet niet hoe ze aan die 10 jaar komen, maar ik heb echt niet langer dan 2 jaar en 3 maanden mij abonnement 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 september 2015 @ 15:06:57 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155973876
Ik heb er ook eentje gekregen: ¤ 3,50 korting op een tijdschrift
pi_155974017
quote:
Sinds u zich voor NS Extra heeft aangemeld, heeft u al heel wat kilometers met de trein gereisd. Daar zijn we blij mee! En daarom geven we u als deelnemer aan NS Extra graag een attentie.
Heb ik de jackpot? :P



[ Bericht 39% gewijzigd door b2py op 10-09-2015 15:20:11 ]
pi_155975142
SP en PvdA: Gedeputeerde Staten moeten opnieuw kijken naar spoorkruisingen Zwolle-Herfte

Gedeputeerde Staten van Overijssel moeten nog eens goed naar de locaties voor spoorkruisingen bij Zwolle en het buurtschap Herfte kijken. Die oproep deden de SP en PvdA Provinciale Staten gisteren via een motie. De overige fracties gingen daar in mee en namen de motie aan.

De PvdA en SP kunnen zich niet vinden in de gekozen locaties voor de spoorkruisingen op de trajecten Zwolle-Meppel en Zwolle-Emmen. "Dan moet je denken aan een viaduct of fly-over voor de trein bij Zwolle en buurtschap Herfte", vertelt vicevoorzitter PvdA Provinciale Staten Hans Nooter. "De bewoners van Herfte kijken er met argusogen naar."

"Niet voldoende oog voor omgeving"
Staatssecretaris Wilma Mansveld kwam vorig jaar met het plan het spoor rondom Zwolle uit te breiden en te vernieuwen. De reistijd van de Hanzestad naar het noorden zou dan korter worden. Nooter ziet in dat reizigers hiervan kunnen profiteren, "maar je bent ook afhankelijk van een keten aan beslissingen. Als je twee minuten later vertrekt kan een verbeterd spoor het niet meer goedmaken", stelt Nooter. "De reistijd speelt bij dit project een hoofdrol zonder dat men voldoende oog heeft voor de omgeving." Daarmee doelt Nooter op Zwolle en Herfte.

Balans tussen belangen
De gemeente Zwolle probeert een balans te vinden tussen de belangen van de bewoners en een betere bereikbaarheid van Zwolle. "We zijn vanzelfsprekend blij dat de provincie zich in blijft zetten voor een zorgvuldig proces." ProRail geeft aan de motie te zullen bestuderen.
  donderdag 10 september 2015 @ 16:26:27 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155975862
Tijd voor een dive-under.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_155976285
Zeker weten, het is een veel te schattige plek voor een fly-over.
Bier.
pi_155976436
quote:
Met al die aanwezige expertise zeker :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155976452
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met al die aanwezige expertise zeker :')
_O-
  donderdag 10 september 2015 @ 17:19:50 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155977275
Mansveld eerder vandaag: "Eringa neemt afstand van z'n uitspraken."
Eringa zojuist: "Helemaal niet."
pi_155977288
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:26 schreef Duvel het volgende:
Tijd voor een dive-under.
Voor zover ik weet had het tunneltje altijd al een voorkeur, zo stond het iig in de voorkeursbeslissing van de minister.
pi_155977442
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:45 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

_O-
Typerend dat je slechts op dit soort reacties blijft reageren.
pi_155977529
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:19 schreef James1988 het volgende:
Mansveld eerder vandaag: "Eringa neemt afstand van z'n uitspraken."
Eringa zojuist: "Helemaal niet."
Waar zei hij dat?
pi_155977610
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Typerend dat je slechts op dit soort reacties blijft reageren.
Doel je op die vraag over cijfermatige onderbouwing, die ik niet heb beantwoord?

We hebben allebei (via verschillende routes) zicht op veel gegevens, waarvan we allebei weten dat we die hier niet kunnen neerzetten.
pi_155977661
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:31 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Doel je op die vraag over cijfermatige onderbouwing, die ik niet heb beantwoord?

We hebben allebei (via verschillende routes) zicht op veel gegevens, waarvan we allebei weten dat we die hier niet kunnen neerzetten.
Ik heb geen zicht (meer) op gegevens.

Verder riekt vanwege het ontbreken van verdere onderbouwing de bewering als beoordeeld naar emotie en niet naar ratio.
pi_155977705
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Waar zei hij dat?
Ow, even snel met zijn PA-rechterhand gebeld, die naast hem staat in de Troelstrazaal. Hij blijft inderdaad bij zijn verhaal. Dan heeft Mansveld straks wat uit te leggen.
pi_155977775
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Verder riekt vanwege het ontbreken van verdere onderbouwing de bewering als beoordeeld naar emotie en niet naar ratio.
Ik ben, zeg maar, namens Voor Beter OV best stevig qua toon en standpunten. Maar ik zorg altijd dat ik weet waar ik het over heb.

Dat staat los van de vraag of een ander het inhoudelijk daarmee eens is, uiteraard.

Maar het is dus niet zo, dat ik vanuit mijn onderbuik maar wat roep. Ik vind het erg vervelend als die indruk ontstaat. Doet ook geen recht aan de puike denktank die de basis vormt van wat wij zeggen en doen.
  donderdag 10 september 2015 @ 17:38:12 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155977780
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:35 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ow, even snel met zijn PA-rechterhand gebeld, die naast hem staat in de Troelstrazaal. Hij blijft inderdaad bij zijn verhaal. Dan heeft Mansveld straks wat uit te leggen.
Mansveld heeft de kamer onjuist geīnformeerd. Koren op de molen voor mensen die van haar af willen, dus.
pi_155977794
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mansveld heeft de kamer onjuist geīnformeerd. Koren op de molen voor mensen die van haar af willen, dus.
Yep.
pi_155977825
quote:
4s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:38 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar ik zorg altijd dat ik weet waar ik het over heb.
Let's agree to disagree.
Bier.
pi_155977853
Plan V moet NU weg WANT onveilig; OHNOES MATERIEELTEKORT ZORG VOOR TREINEN, BOUW ZE VANNACHT EN ZET ZE MORGEN IN!

Zo werken redelijk wat van je redenaties. Dan kan je niet met droge ogen vertellen dat je weet waar je het over hebt imnsho.

Bij heel veel dingen die je zegt heb je echt een punt. Als ik je neer zou zetten als ongeīnformeerde reiziger, maar als iemand die er verstand pretendeert te hebben? Not so much.
Bier.
pi_155978033
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Plan V moet NU weg WANT onveilig; OHNOES MATERIEELTEKORT ZORG VOOR TREINEN, BOUW ZE VANNACHT EN ZET ZE MORGEN IN!

Volgens mij hebben we gezegd dat NS baanschuivers had moeten aanbrengen en IVW/ILT jarenlang aan het lijntje heeft gehouden. Over materieeltekort hebben wij gezegd dat NS verwijtbaar chronisch foutief beleid heeft gehanteerd.

Dat is wel wat anders dan wat jij suggereert.

Maar inderdaad: let's agree to disagree. Maar doe dat dan ook!
pi_155978096
quote:
4s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:38 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik ben, zeg maar, namens Voor Beter OV best stevig qua toon en standpunten. Maar ik zorg altijd dat ik weet waar ik het over heb.

Dat staat los van de vraag of een ander het inhoudelijk daarmee eens is, uiteraard.

Maar het is dus niet zo, dat ik vanuit mijn onderbuik maar wat roep. Ik vind het erg vervelend als die indruk ontstaat. Doet ook geen recht aan de puike denktank die de basis vormt van wat wij zeggen en doen.
Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn? Aannemelijk zullen er dan ook twee specialisten voedingsstations zijn, anders had hij het wel over energievoorziening in het geheel moeten hebben. Wat is de relevantie van het hebben van 10 bovenleidingspecialisten? Wat zouden die mannen moeten doen wat nu (Volgens de bronnen) nu niet gedaan wordt? Er ontbreekt in de tekst waarom het toevoegen van die mannen wel tot een beter resultaat leidt.

Verder begrijp ik punt twee niet dat je erbij haalt. Dat is puur op persoonlijk gewin want in de afgelopen maanden is geen discussie gevoerd over dat onderwerp.
pi_155978387
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:19 schreef James1988 het volgende:
Mansveld eerder vandaag: "Eringa neemt afstand van z'n uitspraken."
Eringa zojuist: "Helemaal niet."
Gaat lekkurr.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155978423
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:49 schreef b2py het volgende:
Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn?
"Dames en heren. Wegens griep van één van de twee bovenleidingsspecialisten van Prorail rijden er deze week geen treinen meer tussen Zwolle en Meppel. De andere bovenleidingsspecialist wordt waarschijnlijk morgen weggekocht door Zwitserland. Of vanmiddag, kan ook wel. Onze excuses voor het ongemak."
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2015 @ 18:04:31 #35
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_155978441
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_155978446
Oh ja trouwens: Zonnetje, balkonnetje, biertje. Treintjes kiekn. :W :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155978451
quote:
Wordt het niet eens tijd voor toezicht op Mansveld anders? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155978460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn? Aannemelijk zullen er dan ook twee specialisten voedingsstations zijn, anders had hij het wel over energievoorziening in het geheel moeten hebben. Wat is de relevantie van het hebben van 10 bovenleidingspecialisten? Wat zouden die mannen moeten doen wat nu (Volgens de bronnen) nu niet gedaan wordt? Er ontbreekt in de tekst waarom het toevoegen van die mannen wel tot een beter resultaat leidt.
Eringa constateert een gebrek aan kennis binnen zijn tent. Voor Beter OV is dat al lang van mening. Dat staat los van de vraag of er nu 3, 4, 5 of 30 rijdraaddeskundigen moeten zijn. Dat is slechts een door Eringa aangehaald voorbeeld.
quote:
Verder begrijp ik punt twee niet dat je erbij haalt. Dat is puur op persoonlijk gewin want in de afgelopen maanden is geen discussie gevoerd over dat onderwerp.
Kom op. Je weet dat Voor Beter OV heel veel moeite heeft met die wisselkaalslag. Dat hebben we keer op keer benoemd. Publiekelijk, semi-publiekelijk (zoals op het congres Dag van de Rail waar ik een van de sprekers was) en rechtstreeks bij ProRail.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2015 @ 18:06:28 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155978475
quote:
3s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wordt het niet eens tijd voor toezicht op Mansveld anders? :?
En meer kennis bij het ministerie. Ik weet niet wat ze daar doen, maar het zal niet veel met OV te maken hebben denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 september 2015 @ 18:07:03 #40
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_155978483
quote:
3s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wordt het niet eens tijd voor toezicht op Mansveld anders? :?
Dat zet vast meer zoden aan de dijk :R
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_155978488
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En meer kennis bij het ministerie. Ik weet niet wat ze daar doen, maar het zal niet veel met OV te maken hebben denk ik
Zij zelf ook niet, dus dat scheelt ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155978503
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:05 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Eringa constateert een gebrek aan kennis binnen zijn tent. Voor Beter OV is dat al lang van mening. Dat staat los van de vraag of er nu 3, 4, 5 of 30 rijdraaddeskundigen moeten zijn. Dat is slechts een door Eringa aangehaald voorbeeld.
Dat begrijp ik, maar ik zie nog niet in waarom meer technische kennis perse tot een beter resultaat leidt. Ergo, wat gaat er nu mis wat blijkbaar met meer intern technisch personeel voorkomen had kunnen worden?
pi_155978547
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar ik zie nog niet in waarom meer technische kennis perse tot een beter resultaat leidt. Ergo, wat gaat er nu mis wat blijkbaar met meer intern technisch personeel voorkomen had kunnen worden?
Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155978562
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren.
De ironie dat de meeste kostenoverschrijdingen veroorzaakt worden in de pre-uitvoeringsfase en niet in de uitvoeringsfase.
pi_155978602
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:11 schreef b2py het volgende:

[..]

De ironie dat de meeste kostenoverschrijdingen veroorzaakt worden in de pre-uitvoeringsfase en niet in de uitvoeringsfase.
De ironie dat er niemand is die de tenders kan beoordelen op factuele juistheid waardoor er gedacht wordt dat de kostenschattingen correct zijn.
Bier.
pi_155978605
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar ik zie nog niet in waarom meer technische kennis perse tot een beter resultaat leidt. Ergo, wat gaat er nu mis wat blijkbaar met meer intern technisch personeel voorkomen had kunnen worden?
Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren.
pi_155978650
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De ironie dat er niemand is die de tenders kan beoordelen op factuele juistheid waardoor er gedacht wordt dat de kostenschattingen correct zijn.
Nouja, iedereen is verbolgen over het feit dat dssu duurder uitvalt maar wat is de oorzaak van deze kostenoverschrijding? Volgens mij niet in falend management, falende aannemers of falend toezicht. De oorzaak is de aanrijding bij Singelgracht waardoor er in de uitvoeringsfase aanpassingen aan het ontwerp gedaan moeten worden. Dit is ook de reden waarom de kosten op het bordje van ProRail komen en niet bij een aannemer. Als een aannemer faalt komt het op zijn bordje en zal hij de meerkosten moeten betalen.
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 18:18:46 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155978672
quote:
6s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja trouwens: Zonnetje, balkonnetje, biertje. Treintjes kiekn. :W :P
*zwaai zwaai*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155978788
:W Ludolf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2015 @ 18:46:26 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155979207
Daar is hij dan, "Icke". De nieuwe metro van het Berlijnse vervoerbedrijf BVG.

pi_155979401
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:46 schreef James1988 het volgende:
Daar is hij dan, "Icke". De nieuwe metro van het Berlijnse vervoerbedrijf BVG.

Ik hoop er volgende week in te zitten :s)
doei
pi_155979445
uitwonen die hap
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2015 @ 18:58:46 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155979510
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:46 schreef James1988 het volgende:
Daar is hij dan, "Icke". De nieuwe metro van het Berlijnse vervoerbedrijf BVG.

Ze hebben er 11 bij besteld bij Stadler-Pankow
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 september 2015 @ 19:03:55 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155979667
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze hebben er 11 bij besteld bij Stadler-Pankow
En er kunnen er daarna nog eens 23 besteld worden, het totale contract is voor 2 prototypes en tot 34 treinen.
pi_155979743
Ze gaan toch pas bijbestellen als ook deze testfase met passagiers goed verloopt? Of is die al geweest?
doei
  donderdag 10 september 2015 @ 19:07:06 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155979768
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:06 schreef Prins_Pils het volgende:
Ze gaan toch pas bijbestellen als ook deze testfase met passagiers goed verloopt? Of is die al geweest?
Dat is al gedaan
  donderdag 10 september 2015 @ 20:18:33 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155982092
IngeLengton twitterde op donderdag 10-09-2015 om 19:38:57 Zéér pijnlijk moment. Eringa wil #Mansveld na afloop hand geven. Ze weigert die hand resoluut: "u mag hier niet komen", bitst ze reageer retweet
Wat een heks :{
pi_155982113
Pier _O_, hij blijft wel netjes iig.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2015 @ 20:21:00 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155982164
Lak hebben aan politieke regels _O_

Voor politici is iedereen die als toeschouwer bij de vergadering aanwezig is gewoon lucht. Je mag alleen luisteren, meer niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 20:22:23 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155982204
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:18 schreef James1988 het volgende:
IngeLengton twitterde op donderdag 10-09-2015 om 19:38:57 Zéér pijnlijk moment. Eringa wil #Mansveld na afloop hand geven. Ze weigert die hand resoluut: "u mag hier niet komen", bitst ze reageer retweet
Wat een heks :{
Keurig :N
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155982274
18 lichtgewonden bij treinontsporing in Buizingen

In het station van Buizingen bij Halle is de eerste wagon van een trein ontspoord op het moment dat de trein het station binnenreed. Daarbij zijn 18 mensen lichtgewond. Zo'n 200 passagiers zijn in veiligheid gebracht.. Door het incident is het treinverkeer op de lijnen naar Brussel nog altijd verstoord.

Bron
pi_155982286
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Lak hebben aan politieke regels _O_

Voor politici is iedereen die als toeschouwer bij de vergadering aanwezig is gewoon lucht. Je mag alleen luisteren, meer niet
Euh jah, daar kiezen we ze ook voor. Als ze ook nog eens naar iedere Schubbekutteveener hadden moeten luisteren had Hoogeveen nu vier keer per dag een directe verbinding met Pyongyang gehad.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2015 @ 20:30:19 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155982431
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Euh jah, daar kiezen we ze ook voor. Als ze ook nog eens naar iedere Schubbekutteveener hadden moeten luisteren had Hoogeveen nu vier keer per dag een directe verbinding met Pyongyang gehad.
Daar zie ik geen bezwaar tegen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2015 @ 20:31:21 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155982467
Nog een uitspraak van Eringa. Is toch wel iets om van te schrikken:
quote:
“Dat is een van mijn diepe diepe diepe frustraties. We hebben regiodirecteuren. Dan denk je, dat is wat. Maar er zitten nog twee directeuren tussen mij en die regiodirecteur! Dat gaat niet lang meer duren. Op sommige plekken hebben we zeven managementlagen! Zeven! Hoe kan dat?”
http://www.nrcq.nl/2015/0(...)lassen-over-ons-heen

Zeven lagen is wel erg veel ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155982505
Dat is helemaal niet veel. Is die man nieuw in managementland?
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2015 @ 20:37:30 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155982636
niet echt. Hij heeft veel meer met platte organisaties en terecht als je het mij vraagt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155982756
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
niet echt. Hij heeft veel meer met platte organisaties en terecht als je het mij vraagt
Bij Avans hebben ze ook vooral een horizontale organisatie. Probleempje is wel dat onder het CvB direct 120 leidinggevenden vallen en daaronder alle het andere personeel. Sutdententevredenheid en medewerkerstevredenheid is zeer hoog in vergelijking met andere instellingen maar het is gigantisch moeilijk om te managen. Je moet met 120 vertegenwoordigers om tafel, wekelijks. Dat is niet niks.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2015 @ 20:42:45 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155982842
uhuh. Het kan behoorlijk complex zijn, maar aan de andere kant weet de leiding van het bedrijf wel veel meer wat er op de werkvloer speelt en blijven dingen niet halverwege de organisatie hangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155983044
Pier dus;

Ervaring
President-directeur ProRail
april 2015 – heden (6 maanden)|Utrecht en omgeving, Nederland

Vice Voorzitter Bondsbestuur KNVB
december 2014 – heden (10 maanden)

Voorzitter Raad van Toezicht Amateurvoetbal KNVB
december 2014 – heden (10 maanden)

Vice-voorzitter Commissie toezicht en beheer nationale politie

Ministerie van Veiligheid en Justitie
april 2014 – heden (1 jaar 6 maanden)|Den Haag

Voorzitter Raad van Toezicht
Aveleijn april 2011 – heden (4 jaar 6 maanden)

Voorzitter Raad van Bestuur
Albert Schweitzer ziekenhuis februari 2010 – maart 2015 (5 jaar 2 maanden)

Algemeen Directeur en Gemeentesecretaris
Gemeente Nijmegen 2006 – 2010 (4 jaar)

Korpschef
Politie Flevoland 2001 – 2005 (4 jaar)

Regiodirecteur en Programmadirecteur
Nederlandse Spoorwegen juni 1998 – mei 2001 (3 jaar)

Opleiding
SIOO 2008 – 2009
IMD Business School PED 1999 – 2000
Nederlandse Politie Academie Apeldoorn 1980 – 1984
Jan Brugman College Bolsward 1973 – 1979
pi_155983105
Weet iemand wat SIOO en IMD inhoud?
pi_155983120
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:18 schreef James1988 het volgende:
IngeLengton twitterde op donderdag 10-09-2015 om 19:38:57 Zéér pijnlijk moment. Eringa wil #Mansveld na afloop hand geven. Ze weigert die hand resoluut: "u mag hier niet komen", bitst ze reageer retweet
Wat een heks :{
Eringa 1 - Spekblokjes 0
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2015 @ 20:52:05 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155983164
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Eringa 1 - Spekblokjes 0
1 - 0 maar? Volgens mij staat de stand al op 3 - 0.

Het lijkt erop dat Eringa bezig is met een campagne om Mansveld te wippen _O-
pi_155983226
Mansveld heeft ongeveer elk recht op elke inspraak wel verspeeld nu. Maar laten we niet vergeten dat Melanie Schultz van Haegen - Maes Geesteranus, hoe belangrijk kun je zijn, het spoor uitgekotst heeft naar Wilma die er ook niet om gevraagd heeft. NIEMAND heeft hierom gevraagd. En toch krijgen sommige mensne er veel geld voor. Dat moet maar eens stoppen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155983243
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

1 - 0 maar? Volgens mij staat de stand al op 3 - 0.

Het lijkt erop dat Eringa bezig is met een campagne om Mansveld te wippen _O-
Hij liever dan ik :D maar in overdrachtelijke zin wens ik hem veel succes ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2015 @ 21:06:42 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155983609
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn? Aannemelijk zullen er dan ook twee specialisten voedingsstations zijn, anders had hij het wel over energievoorziening in het geheel moeten hebben. Wat is de relevantie van het hebben van 10 bovenleidingspecialisten? Wat zouden die mannen moeten doen wat nu (Volgens de bronnen) nu niet gedaan wordt? Er ontbreekt in de tekst waarom het toevoegen van die mannen wel tot een beter resultaat leidt.
Zonder te beweren dat twee genoeg is, is het natuurlijk niet zo dat alleen die twee mensen verstand hebben van bovenleiding binnen ProRail. Tenders worden niet door de specialisten (die de grote lijn moeten bewaken en dergelijke) beoordeeld. Toezicht op aannemers vindt plaats door toezichthouders met specifieke kennis van het betreffende ontwerp, vaak van ingenieursbureaus. Je moet natuurlijk wel bedenken dat bij de splitsing van NS veel basale kennis bij de ingenieursbureaus terecht is gekomen. Maar dat was juist de bedoeling, omdat Railinfrabeheer destijds bedoeld was als kale beheerorganisatie. Dat het allemaal anders gelopen is, maakt ook dat ze weer meer kennis kunnen gebruiken. De enige manier om die kennis op te doen, is door te rijpen in de ontwerpomgeving en zo door te stromen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2015 @ 21:25:18 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155984216
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

1 - 0 maar? Volgens mij staat de stand al op 3 - 0.

Het lijkt erop dat Eringa bezig is met een campagne om Mansveld te wippen _O-
Zolang zij steun heeft van Duco, Lansingerland, Hoogland en Betty, ik roep maar wat, de Boer dan staat haar positie niet op het spel
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 september 2015 @ 21:28:59 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155984356
Ongeloofelijk weer

Stap je in een Trein van de RER A op SNCF gebied, Eindpunt: Marne la Vallee Chessy zowel op borden als omroep op station

Zit je later in Hartje Parijs in de trein (RATP deel) , kijk je nog eens op de borden van het perron, staat er toch duidelijk Eindpunt: Boissy Saint Leger (Dus een andere 'tak' van de lijn)

Dus ik wacht nog 2 stations af (Wellicht stonden de borden op het perron verkeerd) Maar nee, overal stond consequent Boissy Saint Leger. In de trein verder geen enkele aanwijzing (schermen stonden uit)

Ik sta uit, wacht op de volgende trein waar MLV op staat, ga zitten, en 3 stations voor MLV: 'Torcy eindpunt van deze trein, voor MLV zelfde perron volgende trein 8)7 '

(En ik hoorde de Meester zeggen dat ie ledig naar MLV ging)

Echt, tieft op ofzo , ik betaal 840 Euro per jaar voor deze tievesbende :r
  donderdag 10 september 2015 @ 21:31:58 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155984468
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ik betaal 840 Euro per jaar
Da's niet duur hoor. :)
pi_155984521
Frankrijk is een mooi land O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2015 @ 21:33:07 #80
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155984523
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Da's niet duur hoor. :)
Als het allemaal zou functioneren niet nee, maar die lijn wordt gereden door 2 Bedrijven en het is 1 Gribusbende...
  donderdag 10 september 2015 @ 21:34:15 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155984569
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Frankrijk is een mooi land O+
Zeker.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Als het allemaal zou functioneren niet nee, maar die lijn wordt gereden door 2 Bedrijven en het is 1 Gribusbende...
Wat je nu meemaakt klinkt inderdaad nogal knullig, maar is het altijd zo'n puinzooi dan?
  donderdag 10 september 2015 @ 21:37:01 #82
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155984677
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zeker.

[..]

Wat je nu meemaakt klinkt inderdaad nogal knullig, maar is het altijd zo'n puinzooi dan?
Nou, ik deed dus eindpunt naar eindpunt (Toevallig kwam dat een keer uit) En een omroepje had welkom geweest; Want ik wil dus niet na de aftakking erachter komen dat ik fout zit, terugsteken en weer goed steken met een halfuurs dienstregeling.

Maar nee, er gaat ook veel wel goed, de draad oppakken na verstoringen bijvoorbeeld, of een persoonlijk ongeval.

Maar je gaat mij niet vertellen dat een missiewijziging van een trein in Nederland gebeurd zonder enige vorm van communicatie en zeker niet tijdens de rit...
  donderdag 10 september 2015 @ 21:42:25 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155984866
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar je gaat mij niet vertellen dat een missiewijziging van een trein in Nederland gebeurd zonder enige vorm van communicatie en zeker niet tijdens de rit...
Dat heb ik inderdaad nog nooit meegemaakt. :)
pi_155985020
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Frankrijk is een mooi land O+
Jawoor, alleen jammer van al die Fransozen
doei
pi_155985043
quote:
3s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zonder te beweren dat twee genoeg is, is het natuurlijk niet zo dat alleen die twee mensen verstand hebben van bovenleiding binnen ProRail. Tenders worden niet door de specialisten (die de grote lijn moeten bewaken en dergelijke) beoordeeld. Toezicht op aannemers vindt plaats door toezichthouders met specifieke kennis van het betreffende ontwerp, vaak van ingenieursbureaus. Je moet natuurlijk wel bedenken dat bij de splitsing van NS veel basale kennis bij de ingenieursbureaus terecht is gekomen. Maar dat was juist de bedoeling, omdat Railinfrabeheer destijds bedoeld was als kale beheerorganisatie. Dat het allemaal anders gelopen is, maakt ook dat ze weer meer kennis kunnen gebruiken. De enige manier om die kennis op te doen, is door te rijpen in de ontwerpomgeving en zo door te stromen.
Het is misschien wel anders bedoeld maar het is echt totaal onrealistisch om een bedrijf dat alleen verstand heeft van brood iets te laten doen met het genezen van longkanker. Als je je bezig gaat houden, op wat voor niveau dan ook, met een bepaalde bedrijfstak dan heb je daar specialisten voor nodig. Als dat dan ook nog eens je specialisme wordt dan is het echt geen schande om daar zelf de kennis voor in huis te halen want dan is het ook nog eens makkelijk om te onderzoeken of wat vervoerders zeggen wel of niet klopt.

En nee ik zeg echt niet dat je een boer minister van landbouw moet maken maar een groep met kennis om je heen is heel belangrijk.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2015 @ 21:50:01 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155985138
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Frankrijk is een mooi land O+
Alleen jammer dat er Fransen wonen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155985153
Lees ik het nou verkeerd of zijn er hier serieus mensen die zeggen 'Wat maakt het nou uit dat maar 0,5% van de mensen bij ProRail verstand van zaken heeft'? 8)7
doei
pi_155985183
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:50 schreef Prins_Pils het volgende:
Lees ik het nou verkeerd of zijn er hier serieus mensen die zeggen 'Wat maakt het nou uit dat maar 0,5% van de mensen bij ProRail verstand van zaken heeft'? 8)7
Ja b2py denkt echt zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155985555
en sowieso is Prorail alleen maar één grote belastingtruuk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2015 @ 21:59:31 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155985588
Dat is iets wat ik me al wel een tijd afvraag - waarom zit ProRail niet gewoon bij Rijkswaterstaat? Da's toch ook infrabeheer?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2015 @ 22:03:31 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155985767
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:59 schreef James1988 het volgende:
Dat is iets wat ik me al wel een tijd afvraag - waarom zit ProRail niet gewoon bij Rijkswaterstaat? Da's toch ook infrabeheer?
Het is meermalen voorgesteld en daarna weer naar de achtergrond verdwenen. Weet niet of het er beter op wordt, want ook Rijkswaterstaat kampt tegenwoordig met problemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155985774
tsja, je kunt je afvragen waarom heel prorail sowieso nog bestaat?

Ze doen niks, ze willen niks, ze kunnen niks, ze kosten alleen maar geld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155985795
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
ook Rijkswaterstaat kampt tegenwoordig met problemen
Zoals? over zichzelf afgeroepen capaciteitstekorten tellen niet he, dat snap zelfs jij nog wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2015 @ 22:07:40 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155985888
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 22:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is meermalen voorgesteld en daarna weer naar de achtergrond verdwenen. Weet niet of het er beter op wordt, want ook Rijkswaterstaat kampt tegenwoordig met problemen
Tsja... de Zweden hebben het 5 jaar terug wel gedaan. Datzelfde land waar ze als eerste infrabeheerder en exploitant splitsten.
pi_155985899
Zweden O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2015 @ 22:08:33 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155985910
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 15:06 schreef James1988 het volgende:
Ik heb er ook eentje gekregen: ¤ 3,50 korting op een tijdschrift
ik ¤5 op een tijdschrift (bij AKO).
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 22:08:52 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155985918
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alleen jammer dat er Fransen wonen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 10 september 2015 @ 22:14:29 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155986050
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 22:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is meermalen voorgesteld en daarna weer naar de achtergrond verdwenen. Weet niet of het er beter op wordt, want ook Rijkswaterstaat kampt tegenwoordig met problemen
Rijkswaterstaat heeft volgens mij ook een kennistekort, of niet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 september 2015 @ 22:17:21 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155986117
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is misschien wel anders bedoeld maar het is echt totaal onrealistisch om een bedrijf dat alleen verstand heeft van brood iets te laten doen met het genezen van longkanker. Als je je bezig gaat houden, op wat voor niveau dan ook, met een bepaalde bedrijfstak dan heb je daar specialisten voor nodig. Als dat dan ook nog eens je specialisme wordt dan is het echt geen schande om daar zelf de kennis voor in huis te halen want dan is het ook nog eens makkelijk om te onderzoeken of wat vervoerders zeggen wel of niet klopt.

En nee ik zeg echt niet dat je een boer minister van landbouw moet maken maar een groep met kennis om je heen is heel belangrijk.
Het was oorspronkelijk de bedoeling om de sector zo te organiseren dat Railinfrabeheer verstand had van beheer. Dus vooral instandhoudingsvoorschriften en marktordening. Railned was verantwoordelijk voor de verkeersleiding en toelating. De kennis werd in de sector vermarkt: die ging naar de ingenieursbureaus. De regio's, het dagelijks onderhoud, ging naar spooraannemers. Het is natuurlijk al een weeffout dat je een bedrijf opricht dat alleen "beheert". En daarnaast maakt het vermarkten van kennis dat kennis geld betekent, dus niemand staat meer te juichen om kennis te delen en zo de som der delen in de spoorwegsector tot grotere hoogten te stuwen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2015 @ 22:17:38 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155986126
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zoals? over zichzelf afgeroepen capaciteitstekorten tellen niet he, dat snap zelfs jij nog wel.
Bijvoorbeeld dat ze met aannemers zitten die veel te goedkoop ingeschreven hebben. Zie bijvoorbeeld de A15 waardoor Ballast Nedam zwaar in de financiële problemen is gekomen. Daar bovenop kwamen de mooie kinderziektes bij de nieuwe Botlekbrug

En daarnaast het kennistekort zoals Duvel terecht opmerkt
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')