greavy | dinsdag 17 februari 2015 @ 16:45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() | |
greavy | dinsdag 17 februari 2015 @ 16:51 |
SNCF meldt nu:Vrij vertaald: Opnieuw opstarten van het treinverkeer gaat vandaag niet meer mogelijk zijn. SNCF vraagt om de reis naar morgen uit te stellen indien mogelijk. RER E rijdt niet tussen de stations Magenta - Bondy en Magenta - Val de Fontenay [ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 17-02-2015 16:58:18 ] | |
greavy | dinsdag 17 februari 2015 @ 17:09 |
Gelukkig zal de extra overlast beperkt blijven, want op de Betuwelijn rijdt al (vrijwel) nooit goederenverkeer. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2015 @ 17:22 |
maar hoezo kunnen ze de komende jaren niet op de Betuweroute terecht dan? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 17 februari 2015 @ 17:37 |
Grootschalig onderhoud aan de Duitse kant bij en voor Emmerich begreep ik. | |
greavy | dinsdag 17 februari 2015 @ 17:45 |
BetuweLIJN zegt men. En door werkzaamheden tussen Emmerich en Dinslaken is er over een periode van vele maanden minder capaciteit beschikbaar. Begint dit jaar al, dat er enkele weken, van week 17 t/m 26 enkelspoor en week 44 t/m 50. In het weekend van week 43 is er rondom Wesel geheel geen treinverkeer mogelijk. | |
Ireyon | dinsdag 17 februari 2015 @ 18:17 |
Net weer een ritje ICD gemaakt. M'n oren suizen nog na. 't is 2 uur geleden ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 februari 2015 @ 18:18 |
Aanleg van dat derde spoor toch ook? | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2015 @ 18:22 |
Dat is echt al sinds 1838 bezig daar bij dinslaken ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 17 februari 2015 @ 18:22 |
Ja, en wat aanpassingen op het emplacement. | |
Yreal | dinsdag 17 februari 2015 @ 18:37 |
Ov fiets ![]() | |
Ireyon | dinsdag 17 februari 2015 @ 18:43 |
Trammetjes zijn baas ![]() | |
Yreal | dinsdag 17 februari 2015 @ 18:47 |
jammer van de boevenbedrijven als de htm en bepaalde groepen reizigers. | |
Yreal | dinsdag 17 februari 2015 @ 18:48 |
Moet je zo'n fiets eigenlijk weer op hetzelfde punt inleveren? | |
James1988 | dinsdag 17 februari 2015 @ 18:49 |
Ja, anders krijg je een terugbrengtoeslag. Ik meen ¤ 10, maar dat kan best hoger zijn. | |
Ireyon | dinsdag 17 februari 2015 @ 18:56 |
Ik focus me eigenlijk alleen op de studentenmeisjes in Tram 7 | |
b2py | dinsdag 17 februari 2015 @ 19:07 |
2021.. | |
Peterselieman | dinsdag 17 februari 2015 @ 19:11 |
Dat stukje bij Dordrecht wel ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 februari 2015 @ 19:23 |
De treindienstleider in Rotterdam zit weer lekker te slapen zeg. Een rangeerbeweging van Rotterdam Centraal (spoor 3) naar Rotterdam Stadion wordt voor een vertraagde ICd naar Breda uitgestuurd. Zodat die ICd nog lekker een paar minuten langer lang shet perron kan blijven staan... ![]() | |
GlennQuagmire | dinsdag 17 februari 2015 @ 19:30 |
IJzer schuiven ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 februari 2015 @ 19:33 |
![]() | |
greavy | dinsdag 17 februari 2015 @ 20:12 |
Fietsen gehuurd bij zelfservicestallingen kan je niet elders inleveren. Bij bemande stallingen kan het wel, maar kost inderdaad ¤10. | |
Duvel | dinsdag 17 februari 2015 @ 20:43 |
Ophalen in Den Helder, inleveren in Maastricht. Die 10 euro is de lol van zo'n terugfietsende Limbo wel waard. Vooral met carnaval. "Ik wil zuipen!" "Nee, die fiets moet terug!" Maar dan op z'n Maastrichts. | |
James1988 | dinsdag 17 februari 2015 @ 20:50 |
Dan zetten ze die fiets gewoon op de trein, opgelost. ![]() Studenten uit Delft hebben zoiets ooit eens gedaan met een voordeur ![]() | |
Yreal | dinsdag 17 februari 2015 @ 21:29 |
Ín al mijn enthousiasme wel die fietssleutel in mijn zak gestoken.. ![]() | |
dennistd | dinsdag 17 februari 2015 @ 21:46 |
Dus fiets ingeleverd, maar de sleutel niet? ![]() Leuk voor de volgende die hem wil huren, ik neem aan dat het gewoon bij zo'n kluis is? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 februari 2015 @ 23:11 |
Tendentieus: http://www.geenstijl.nl/m(...)aat_oostwestmet.html Eens met de intentie trouwens. Die oost-west-lijn moet er gewoon komen. | |
bork | woensdag 18 februari 2015 @ 00:05 |
DDM1 terug op de baan, vanavond op Utrecht CS spoor 2 om 21.30 kan dat? Dacht ik even te zien (ben geen specialist) maar dacht even melden ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2015 @ 00:06 |
Dat moet DD-AR zijn geweest. DDM1 is zo ver nog niet | |
bork | woensdag 18 februari 2015 @ 00:09 |
Ok, dan zal ik me nog ff in de materie verdiepen ![]() | |
Janneke141 | woensdag 18 februari 2015 @ 00:10 |
Op station Wijchen is een persoon overleden toen hij/zij tijdens een knokpartij onder de trein terecht kwam. Zijn eindelijk die perrons aangepast, gaat het nog mis ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2015 @ 00:12 |
Nee, vijftig stellen DD-AR zijn DDZ geworden. Wat er overgebleven is komt nu terug op de baan vanwege het materieeltekort. Overigens kun je redelijk snel zien of je met DDM-1 te maken hebt of niet: halverwege de bak heeft DDM-1 het baknummer goed leesbaar staan. DD-AR heeft dit niet. | |
bork | woensdag 18 februari 2015 @ 00:12 |
check? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2015 @ 00:15 |
Dat is het verplichte UIC-nummer. Kun je de materieelsoort wel mee herkennen als je zoekt, maar het is niet het nummer waar ik op doelde ![]() Ander kenmerk van DDM-1 is de bedreigde diersoort die op de kopbak behoort te staan. | |
bork | woensdag 18 februari 2015 @ 00:16 |
ok, panda etc. Dat was deze niet nee, thx voor de info. | |
Yreal | woensdag 18 februari 2015 @ 07:32 |
nee de bemannende stalling op Rotterdam cs ![]() | |
Fiorano | woensdag 18 februari 2015 @ 07:50 |
Zag zojuist een 1200 rijp rijden bij Barneveld Zuid richting Ede-W. Net te laat voor een ploatje. Weinig tot geen treinen tussen die 2 stations. | |
Ajaxfan | woensdag 18 februari 2015 @ 07:54 |
Heb Zaandam altijd een beetje half af station gevonden of ligt dat aan mij? | |
Frozen-assassin | woensdag 18 februari 2015 @ 08:02 |
Nee. Verschrikkelijk station. Maar dat mag ook wel voor de primark volk die daar komt. Een modern station zou te veel eer zijn voor hun | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 08:09 |
Perrons aanpassen aan mogelijke knokpartijen? What's next? ![]() | |
Janneke141 | woensdag 18 februari 2015 @ 08:13 |
Dat bedoel ik natuurlijk niet. Maar Wijchen had altijd een vrij smal middenperron, waar ook nog eens aan de ene kant de intercity voorbij raasde terwijl aan de andere kant net de stoptrein leegliep. Nu is dat veranderd, na jáááren gedoe in de lokale politiek, ligt er een zijperron en staat er een hek aan de andere kant. En alsnog valt er een slachtoffer. Tegen idioten is geen beveiliging mogelijk, helaas.
| |
Salatrel | woensdag 18 februari 2015 @ 08:16 |
gewoon ononderbroken hekken langs de rand van het perron ![]() | |
Janneke141 | woensdag 18 februari 2015 @ 08:18 |
Die staan er tegenwoordig, maar natuurlijk niet aan de kant waar je instapt. | |
Salatrel | woensdag 18 februari 2015 @ 08:22 |
![]() | |
Yreal | woensdag 18 februari 2015 @ 08:42 |
Beetje naar londends model, glazen deuren op het peron ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 18 februari 2015 @ 09:13 |
Amsterdamse metro gaat binnen een aantal jaar die kant op dus treinen zullen ooit wel volgen. | |
James1988 | woensdag 18 februari 2015 @ 09:42 |
Parijs, lijnen 1 en 14 ook. | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 09:48 |
En vrijwel het hele net van de Seoul Metro. | |
greavy | woensdag 18 februari 2015 @ 11:08 |
Om 11:48 zal uit Deventer vertrekken, ICBErlijn 240 naar Amsterdam met NS-Traxx 186 009. Waarom? Geen idee. | |
James1988 | woensdag 18 februari 2015 @ 11:08 |
Geen 1700 beschikbaar? | |
Fiorano | woensdag 18 februari 2015 @ 11:09 |
Omdat het kan? Is het trouwens niet mogelijk om er een DB traxxx voor te zetten zodat een lokwissel niet meer hoeft? Of heeft dat met allerlei software te maken waardoor het niet mogelijk is? | |
boriq | woensdag 18 februari 2015 @ 11:09 |
Kraai1974 (lijkt me de meester) op Somda: Lok 1760 voor de 240 heeft aan beide zijde geen "heizung". Mag helaas geen zekering meer zelfstandig vervangen... Dekentje weer even inleveren in Deventer bij Plp | |
James1988 | woensdag 18 februari 2015 @ 11:11 |
Die BR 101 die er in Bentheim voor wordt gezet kan 200 rijden en dat kunnen de Traxxen van DB niet. | |
greavy | woensdag 18 februari 2015 @ 11:26 |
Die 1700 moet er dan in Deventer afgaan, of de 186 moet er voor komen. Er is iig een rangeerder nodig, een machinist mag dit niet (meer) doen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 18 februari 2015 @ 11:28 |
En daar hebben we dus Taurussen voor ![]() | |
bork | woensdag 18 februari 2015 @ 11:36 |
en Kopenhagen ![]() | |
James1988 | woensdag 18 februari 2015 @ 12:13 |
Of Vectrons. ![]() | |
Basekid_NZ | woensdag 18 februari 2015 @ 12:15 |
Nog 10 dagen en de treinen gaan onder de grond in Delft ![]() | |
Fiorano | woensdag 18 februari 2015 @ 12:28 |
Schijnt mee te zijn gegaan in opzending | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 12:43 |
Of iemand die een zekeringetje "mag" vervangen. Kutregeltjes ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 12:44 |
Ik ben die Kameel gisteren trouwens compleet vergeten. Heeft iemand die nog zien rijden? | |
DeaDLocK2K | woensdag 18 februari 2015 @ 12:48 |
Niet alle machinisten mogen dit doen maar sommigen wel voor zover ik weet? DBSRN-mcn's wel. | |
Fiorano | woensdag 18 februari 2015 @ 12:57 |
Schaamteloos van de OdR FB gejat:![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 18 februari 2015 @ 12:57 |
Sexy! | |
GlennQuagmire | woensdag 18 februari 2015 @ 12:59 |
Wordt de terugrit naar Bentheim dan ook door een 186 verzorgd of heeft men in Amsterdam nog genoeg 1700'en staan? | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 13:00 |
Tegen die tijd is het zekeringetje vast vervangen ![]() | |
greavy | woensdag 18 februari 2015 @ 13:01 |
NSR-machinisten mogen het niet meer. DBS-machinisten deels: als het een dienst is waar ook 1 (of 2 zoals een aantal havendiensten) rangeerders gepland zijn moet de rangeerder het doen. De zelfstandige diensten zijn dus anders: machinisten mogen dat weer wel Door deze kul-regel duurt bijvoorbeeld evacueren van een trein op de HSL extra lang. nu moet er altijd personeel vanaf Breda, Rotterdam of de Watergraafsmeer komen, terwijl er situaties zijn waarbij de trein een x-tal meter terugrijden ook werkt. Gezien ze vaak toch met 2 man locpersoneel op ICd zitten, zou dat prima kunnen. Net als losselok omrijden en terugrijden nag niet, want er is geen rangeerder aanwezig. | |
GlennQuagmire | woensdag 18 februari 2015 @ 13:14 |
Via Somda:
| |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 13:15 |
Als je nou de hele post citeert ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 18 februari 2015 @ 13:16 |
Die is te lang ![]() | |
Cherna | woensdag 18 februari 2015 @ 13:23 |
DDM1 is niet meer. Je zou de DDM1 moeten herkennen als hij bespant is met een 1600(voor NS 1800) loc. Zelf heb ik een 1800 al zeker 4 jaar niet meer gereden als het al niet langer is. Jammer want het is een beest van een loc die agressiever is dan een 1700. Althans zo voelt het. De DD-AR is bespant met een 1700 loc die ook EP remt. | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 13:25 |
Oh gaaf. Dus als de ICDefect weer eens ergens stilstaat bij Hoofddorp en er is geen rangeerder, dan "mag" er niet geëvacueerd worden ![]() ![]() | |
Fiorano | woensdag 18 februari 2015 @ 13:27 |
Maar ze willen toch DDM1 opnieuw inzetten? Betekend dus ook dat die 1800 locs weer in actie komen? | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2015 @ 13:30 |
Aangepaste 1700-locs, net zoals bij de vorige reactivatie | |
Cherna | woensdag 18 februari 2015 @ 13:30 |
Als dat zo is ja. Het is mij niet bekend. Het zou ook kunnen zijn dat je die DDM1 stellen ombouwt als DD-AR. Maar DD1 remde puur op lucht en niet EP als ik het me nog kan herinneren. | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2015 @ 13:33 |
Ombouwen kan, maar zal denk ik te duur zijn. Het gaat om een periode van twee jaar die overbrugd moet worden | |
greavy | woensdag 18 februari 2015 @ 13:58 |
de trein kan dan niet weg, nee. Want de Machinist, die dat uiteraard ook kan, mag dat niet meer. | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 14:57 |
Wat een gelul zeg. | |
greavy | woensdag 18 februari 2015 @ 15:00 |
Is het ook. Je dupeert zo alleen je reizigers extra, terwijl het veel sneller HAD gekund, maar regeltjesgeneuzel vindt men belangrijker. | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 16:29 |
Leuk. Intercity naar Enschede rijdt niet. Personeel weet niks. "Nee klopt, hij rijdt niet" Neem de volgende maar. Ja leuk, en waarom zou die wel rijden dan? Wat is er aan de hand?? | |
greavy | woensdag 18 februari 2015 @ 16:39 |
Bedoel je die van 15:54 uit Den Haag Centraal? De trein uit Amersfoort was een solo VIRM4. Waarschijnlijk staat die nog dood te staan op Den Haag, want alle treinen die van spoor 3 moeten vertrekken, zijn gewijzigd naar spoor 2 en 4. | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 16:41 |
Kwestie van een kwartier later nemen en in Amersfoort overstappen? | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 16:46 |
Dat lijkt het nu te gaan worden ja. Maar voor hetzelfde geld is er een stremming he. En dan heb ik een ander plan nodig. Maar niemand weet dat dus. Maar greavy wel ![]() | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 16:49 |
Wat moeten we zonder ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 18 februari 2015 @ 16:50 |
Een stremming is er niet denk ik, maar de trein zal wel kapot zijn, want de trein is wél gearriveerd op spoor 3, en daarna werd alles gespoorwijzigd. | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 16:52 |
Nou inderdaad ![]() Als ik NS-reisinformatie toch niet had... En m'n beide ogen niet ![]() Ik was stekeblind ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 18 februari 2015 @ 17:00 |
"Dames en heren, trein rijdt niet vanwege geen stremming." | |
greavy | woensdag 18 februari 2015 @ 17:01 |
Maar nu ff serieuzere problemen die dus al enige tijd spelen tussen Doornik - Rijsel (Lille). Sinds enige tijd zouden er overspanningsproblemen zijn. Er zijn al enkele MS96'en gestrand door de overspanning. Er zijn ook goederentreinen gestrand. Momenteel zijn er 9 (!) MS96'en niet inzetbaar door grote schade aan de elektra door deze overspanning. Hierdoor zet SNCF momenteel één hybride trein (die op het 3kV-traject op diesel rijdt en 25kV-traject op 25kV) in tussen Lille - Doornik, en er wordt nog één snelbus ingezet. Een extra overstap is noodzakelijk. Goederentreinen met Elektrische tractie is daar momenteel ook verboden, net als andere treinen met elektrische tractie. De prognose? Die is al zeker 2-3 weken op 'onbekend' gezet. Maar er rijdt tenminste iets ![]() | |
dennistd | woensdag 18 februari 2015 @ 17:05 |
Hoe kunnen er ineens overspanningsproblemen zijn dan? Een paar windingen aan de transformator die kortsluiting hebben of zo? | |
greavy | woensdag 18 februari 2015 @ 17:06 |
Ik zou het niet weten. Het 3kV-traject is momenteel uitgeschakeld door de overspanningsproblemen. Het 25kV-traject daar is nog wel in dienst, en daar rijden die hybride treinen gewoon elektrisch. Men heeft zelfs online een Aangepaste dienstregeling (PDF) gepubliceerd met de treinen en bussen die rijden. | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 17:10 |
Gelukkig kwam ik ideaal uit bij de deuren en is het nog een koploper ook. Wel Fucking drama capaciteit natuurlijk. Zes bakjes terwijl er ook nog die uitgevallen tien bakken virm bij moeten. Wel gratis excuses gekregen. | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 17:18 |
Die kuttrein is ook gewoon hele stuk Den Haag - Enschede opgeheven ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 17:32 |
Er werden wat schouders opgehaald en verder werd er geen neuk gegeven ![]() De kerende trein van 18:45 uit Enschede zal ook wel niet rijden denk ik ![]() | |
boriq | woensdag 18 februari 2015 @ 17:57 |
U gaat niet door voor de koelkast, er gaat in Enschede een losse ICMm-IV gevonden worden. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 18:04 |
Eerst zien dan geloven. | |
Frozen-assassin | woensdag 18 februari 2015 @ 18:05 |
Er begint dan een nieuwe shift, dan kan het opeens wel | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 18:06 |
Tenzij die ook opeens stuk is. Dan worden er gewoon nog wat schouders over opgehaald. Want zo rolt dat tegenwoordig nou eenmaal. Treinen rijden, of niet, of te laat. Kijk maar. | |
James1988 | woensdag 18 februari 2015 @ 18:24 |
Ik neem maar even aan dat dit intern regeltjesgeneuk is van NSR en niet iets van IL&T? Ofwel, een echte vervoerder ipv die horecatent zou wel gewoon de machinist laten rangeren? | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 18:27 |
Zei je nou "echte vervoerder"? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2015 @ 18:30 |
zoals BES Reizigers ![]() | |
Salatrel | woensdag 18 februari 2015 @ 18:32 |
als ik de theorie doorlees vermoed ik een verkeerde aanname ![]() met name de laatste regel ![]() | |
James1988 | woensdag 18 februari 2015 @ 18:32 |
Ja, dat zei ik. Treintjes laten rijden lukt NS nog wel, maar mensen vervoeren is toch echt iets heel anders. | |
James1988 | woensdag 18 februari 2015 @ 19:28 |
Dat is wel andere taal dan een Mansveld die uitkraamt dat NS alleen stations overslaat 'als het echt moet', maar er geen enkele consequentie aan verbindt. Of ligt dat aan mij? | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 19:35 |
Via een omweg wellicht: Vaak stations overslaan, reizigerstevredenheid omlaag -> boete | |
Fred | woensdag 18 februari 2015 @ 19:36 |
Op zich is dit ook een prestatie: Om 16:35 stapte ik in de trein van Rotterdam naar Leeuwarden. Om 19:35 stapte ik weer in de trein van Rotterdam naar Leeuwarden. | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 19:40 |
Over een jaar of wat gaat de trein vanuit Rotterdam alleen nog maar naar Leeuwarden! | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 19:41 |
Wauw ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2015 @ 19:41 |
Dat lijkt me wel heel erg sterk ![]() | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 19:42 |
Niet dus. Den Haag Centraal - Groningen wordt twee keer per uur en Rotterdam - Leeuwarden twee keer. Toekomst ook twee keer per uur Schiphol - Enschede ipv alternerend naar Den Haag. Corridors. Bron: LTSA | |
GlennQuagmire | woensdag 18 februari 2015 @ 19:44 |
Dus Utrecht - Groningen kan ook niet meer direct? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2015 @ 19:44 |
Je hebt het over de trein uit Rotterdam. Dat kan ook de sprinter naar Groverwelle zijn bijvoorbeeld of de kwartiersverdichting van de IC naar Utrecht ![]() | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 19:45 |
Tering. | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 19:45 |
Dat zijn wel de plannen ja! | |
Duvel | woensdag 18 februari 2015 @ 19:47 |
Zie je nou hoeveel mooier die oude Franse meuk is dan die saaie gladde dozen uit Duitsland? | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 19:47 |
Eindelijk fatsoenlijke tractie voor mijn trein ![]() Laat die ICx maar zitten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2015 @ 19:48 |
maar goed, voor de komst van de Hanzelijn was het in de jaren ervoor in de spits ook al het geval dat de Leeuwarder 2x per uur van/naar Rotterdam reed. Groningen/Enschede ging toen alternerend naar Schiphol of Den Haag. | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 19:50 |
Straks dus Groningen - Den Haag, Leeuwarden - Rotterdam, Enschede - Schiphol en Den Haag - Schothorst (Die laatste wordt niet expliciet zo genoemd overigens.) | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2015 @ 19:58 |
Dat zal het denk ik wel worden ja. Betekent wel dat er betere afspraken moeten worden gemaakt over het overnemen van aansluitingen. Dat gaat nu nog te vaak mis | |
derLudolf | woensdag 18 februari 2015 @ 20:01 |
Tijdelijk een Traxx er voor? Of proeven om Traxx in op later termijn ook hiervoor in te zetten? | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 20:01 |
Verwarming van de 1700 was stuk in de cabine van de Meester | |
Duvel | woensdag 18 februari 2015 @ 20:07 |
Watjes. | |
James1988 | woensdag 18 februari 2015 @ 20:09 |
Bontjas en handschoenen aan, een dikke muts op het hoofd en karren maar. ![]() | |
TwanTwan | woensdag 18 februari 2015 @ 20:09 |
Wie weet er nog leuke dingen/plaatsen om te bezoeken met de trein in Duitsland? Ik wil een paar dagen een rondreis maken en zoek nog wat inspiratie. De meeste bekende toeristische plekken heb ik wel gezien. | |
derLudolf | woensdag 18 februari 2015 @ 20:09 |
Was er geen andere 1700 beschikbaar? Tegen kou kun je je kleden ![]() | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 20:10 |
Zoek je bestemmingen met de trein of bestemmingen waar je treingerelateerde zaken kan doen? | |
TwanTwan | woensdag 18 februari 2015 @ 20:17 |
Bestemmingen waar ik makkelijk met de trein kan komen. | |
James1988 | woensdag 18 februari 2015 @ 20:21 |
Uit de categorie "Leuk als je niks te doen hebt": pak de RE van Keulen naar Trier. Dat is een rit van 3 uur door de Eifel, onderweg heb je leuke uitzichten. | |
TwanTwan | woensdag 18 februari 2015 @ 20:28 |
Die categorie inderdaad. Bedankt. | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 20:29 |
Schwebebahn in Wuppertal! | |
dennistd | woensdag 18 februari 2015 @ 20:31 |
Zaterdag 2 mei (vooralsnog) kun je er voor 15 euro heen vanuit Enschede! | |
James1988 | woensdag 18 februari 2015 @ 20:31 |
Pro-tip: sla wat proviand in voor onderweg, want het is een lange rit en er is geen catering. Bij de Wiener Feinbacker in Köln Hbf kun je lekkere pretzels krijgen voor niet te veel geld. ![]() | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 20:33 |
Wow dat is goedkoop, fijn dat je ons op de hoogte houdt! | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 21:00 |
tsja, en met een bevroren sudukuboekje is het kwaad kersen eten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 22:09 |
NOS Teletekst 104 Spoordode Wijchen werd niet geduwd De man die gisteravond op het station bij Wijchen werd geraakt door een trein,is niet geduwd.Volgens de politie is de 32-jarige Nijmegenaar zelf op het spoor gesprongen om achter iemand aan te rennen,toen de trein eraan kwam. Vier mensen die verdacht werden van betrokkenheid zijn vrijgelaten.Volgens de politie treft de drie mannen en een vrouw geen blaam. De man zou betrokken zijn geweest bij een massale vechtpartij tussen twee groepen.Fans van de voetbalclub NEC hielden vanmiddag een herdenking op het station.Het slachtoffer was fan van NEC.De treinen reden enige tijd niet. Wacht, is nou het treinverkeer stilgelegd om een paar hooligans die tribal moeten doen? ![]() | |
James1988 | woensdag 18 februari 2015 @ 22:10 |
Het treinverkeer heeft een tijd stilgelegen op last van de politie. Ik denk dat die lui midden op de rails waren gaan staan ofzo... helaas is geowon doorrijden toch echt een misdrijf. | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 22:12 |
.. Bericht 97 % gewjizigd door Anne. Lief doen Fles ![]() [ Bericht 71% gewijzigd door Dr_Flash op 18-02-2015 22:18:55 ] | |
b2py | woensdag 18 februari 2015 @ 22:41 |
Tijdelijk geen treinverkeer door herdenking in Wijchen | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 22:45 |
Waardeloos | |
James1988 | woensdag 18 februari 2015 @ 22:47 |
Ik zag net wat videobeelden bij Hart van Nederland. Niet te zuinig, die rookwolken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2015 @ 22:51 |
Volslagen bij de ratten af dat het treinverkeer daar dan WEER voor stilgelegd wordt. Echt, opbergen voor ordeverstoring die lui. Allemaal. | |
Toekito | donderdag 19 februari 2015 @ 06:28 |
Trein Den Haag - Venlo is tegenwoordig zo lang s morgens dat ik nu alleen in coupe zit. Normaal was het vanaf Rotterdam half vol en in Dordt moest er soms al iemand staan.... | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2015 @ 07:03 |
Nou prima toch? ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 19 februari 2015 @ 07:14 |
Dankzij jouw ruimte, heb ik vaker VIRM. Een slechte ruil. | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2015 @ 07:35 |
Ja Toek allemaal jouw schuld ![]() | |
derLudolf | donderdag 19 februari 2015 @ 09:52 |
Beschaving is ook echt ver te zoeken bij het voetbal, godallemachtig zeg. | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2015 @ 11:32 |
Een aantal partijen in de provinciale staten van Overijssel willen een poging doen om het traject Deventer - Olst verdubbeld te krijgen http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=211392 -- Toch is dat niet het grootste knelpunt in die lijn, want dat is de enkelsporige brug bij Ravestijn. | |
boriq | donderdag 19 februari 2015 @ 11:34 |
Het woord wat gistermiddag in de statenvergadering veel vaker voorbij kwam lijkt mij hier ook wel op zijn plaats: Verkiezingsretoriek | |
boriq | donderdag 19 februari 2015 @ 11:36 |
Dat betekent natuurlijk niet dat ik geen voorstander ben, integendeel. Maar het geld kan nog steeds beter naar andere (spoor)infrastructuur | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2015 @ 11:38 |
Zoals Ravestijn, zodat het zuidelijk deel van de lijn weer ietsje betrouwbaarder wordt. Op het noordelijk deel van de lijn is weinig te behalen, omdat je met zowel de knoop Zwolle als de knoop Zutphen zit. | |
derLudolf | donderdag 19 februari 2015 @ 11:42 |
Zijn er uberhaupt capaciteitsproblemen dan daar? Die 2 IC's per rijrichting gaat toch prima? Of willen ze dan en stoptrein Zwolle Deventer in de dienstregeling opnemen en de IC niet laten stoppen te Wijhe en Olst? | |
boriq | donderdag 19 februari 2015 @ 11:42 |
Dat is wel wat de provincie in ogen heeft (incl. Zwolle Zuid), of prorail en vervoerders daar ook zo over denken durf ik niet te zeggen. | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2015 @ 11:44 |
Met de huidige IC past een extra stop tussen Zwolle en Deventer in ieder geval niet, maar voor de rest zijn er weinig problemen, behalve dan dat het met vertragingen een beetje krap kan worden. | |
boriq | donderdag 19 februari 2015 @ 11:47 |
Die vertragingen zijn nu inderdaad echt het enige probleem. Al is en wordt de IJssellijn steeds betrouwbaarder geworden door afgeronde projecten als Den Bosch & Arnhem en dingen waar men nog mee bezig zoals de versnelling op Arnhem - Nijmegen en ZwolleSpoort | |
derLudolf | donderdag 19 februari 2015 @ 11:49 |
Waar zou Zwolle zuid moeten komen dan? Aan de lijn richting Deventer? | |
boriq | donderdag 19 februari 2015 @ 11:51 |
Jup, Oldeneelallee en IJsselcentraleweg waren/zijn kandidaat. | |
boriq | donderdag 19 februari 2015 @ 12:05 |
Weet iemand trouwens voor welk scenario (1A, 1B, 1C of 2B) en/of alternatief is gekozen bij ZwolleSpoort? Kan het namelijk nergens terug vinden | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2015 @ 12:26 |
Volgens mij is het niet echt duidelijk. Wat ik een beetje proef uit de documenten is dat het neigt naar scenario 1C, maar met wat elementen uit 1B. | |
derLudolf | donderdag 19 februari 2015 @ 12:29 |
Zou (een nog aan te leggen) spoor 9B niet logischer zijn? Dan ben je minder gevoelig voor wissel storingen als dan wanneer je van spoor 1 moet komen. Heel waarschijnlijk lijkt me het niet trouwens ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2015 @ 12:55 |
Verdubbel trekt goederenvervoer aan en dat willen de nimby's niet. En ik ook niet ![]() ![]() | |
GlennQuagmire | donderdag 19 februari 2015 @ 12:57 |
Not In My Front Yard? | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2015 @ 12:59 |
inderdaad ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2015 @ 13:02 |
Er was ooit sprake van een boog vanuit Zutphen naar Holten, maar daar gingen weer andere nimby's voor liggen. Dat had nog veel meer goederenverkeer aangetrokken dan die verdubbeling naar Olst denk ik. Maar wel het station nog beter ontlast, en de Brabantroute en de Betuweroute. | |
derLudolf | donderdag 19 februari 2015 @ 13:04 |
De portalen staan opzich ruim genoeg voor en verdubbeling van het spoor trouwens. Volgens mij ossen daar wel 5 sporen onder Edit: laat maar, dat is tussen Olst en Wijhe of Wijhe en Zwolle het geval | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2015 @ 13:06 |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2015 @ 13:19 |
Zwolsboy | donderdag 19 februari 2015 @ 13:48 |
Blijf het jammer vinden waarom een IC stopt in Olst en Wijhe, in 2003 reed het 1 maal per uur door en 1 maal per uur een stop. Verschil liep gauw tot 5/6 minuten. | |
James1988 | donderdag 19 februari 2015 @ 13:59 |
Het was daar ooit dubbelsporig, tot de Duitsers het staal nodig hadden voor de oorlogsindustrie en besloten dat Deventer - Zwolle ook wel met 1 spoor kon, zoiets was het. | |
bork | donderdag 19 februari 2015 @ 14:08 |
Dit gaat er veranderen aan de NS-dienstregeling door de verbouwingen bij Utrecht Centraal Aldus Duic. Aan de Jaarbeurskant van Utrecht Centraal legt ProRail in 2015 twee nieuwe sporen (20/21) aan en een nieuw perron, het achtste perron. De sporen 14/15 en 18/19 worden eveneens vernieuwd. Door deze werkzaamheden is er tijdelijk minder ruimte voor andere treinen die Utrecht passeren. Van 23 maart tot 13 juli 2015: Door de aanleg van het nieuwe perron kunnen er minder treinen stoppen op het naastgelegen perron (sporen 18/19). Reizigers moeten rekening houden met aankomst op en vertrek van andere perrons. Door de beperkte spoorcapaciteit rijdt een aantal Intercity’s met kortere treinen dan reizigers gewend zijn. Dit betekent dat enkele Intercity’s op de trajecten Den Haag – Utrecht, Rotterdam – Utrecht en Leiden – Utrecht tijdelijk drukker zijn in de spits. NS laat zoveel mogelijk dubbeldekkers rijden op deze trajecten. In de eerste periode 23 maart tot en met 10 april wijzigt de dienstregeling van de Sprinter tussen Woerden en Utrecht, er rijden minder Sprinters op werkdagen tot 20.00 uur. Van 13 juli tot 6 september 2015 In de zomerperiode worden achtereenvolgens de sporen 14 en 15 vernieuwd. Dit heeft gevolgen voor overstappende reizigers op Utrecht Centraal vanuit Amsterdam/Schiphol richting Arnhem/Eindhoven. Van Amsterdam Centraal naar Arnhem en Eindhoven is overstappen aan de andere kant van het perron op Utrecht Centraal tijdelijk niet mogelijk. Er blijven wel reismogelijkheden op het traject, reizigers moeten rekening houden met extra reistijd. Van 13 juli tot 13 december 2015 De nieuwe sporen 20/21 worden in gebruik genomen en de sporen 18/19 worden vernieuwd. In deze periode wijzigt ook de dienstregeling op station Utrecht Lunetten. Vanuit Utrecht Centraal stopt de Sprinter naar Tiel niet in Utrecht Lunetten. Dit is nu al het geval in tegengestelde richting. De Sprinters van en naar Den Bosch blijven wel stoppen op dit station. Tegelijkertijd ontstaat een rechtstreekse Sprinterverbinding tussen Woerden en Geldermalsen. (letterlijk overgenomen van bovengenoemde website) en die hebben het van http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/862/ ![]() ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door bork op 19-02-2015 14:18:14 ] | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2015 @ 14:47 |
Het waren twee enkelsporige lijntjes naast elkaar. Het is nooit dubbelspoor geweest. Waar wel echt rails is weggehaald en het naar enkelspoor is gegaan is bijvoorbeeld tussen Wolvega en Steenwijk. Ruim na de oorlog is het tweede spoor daar teruggeplaatst. | |
Toekito | donderdag 19 februari 2015 @ 15:59 |
IC Venlo - Den Haag eruit....ja fijn. Nu om via Utrecht. Zal je zien mis ik aansluiting en dus Feyenoord's aftrap. | |
Mr_Klaasje | donderdag 19 februari 2015 @ 16:39 |
Zuidbroek-Winschoten... Ook zo'n mooie. | |
Ireyon | donderdag 19 februari 2015 @ 17:43 |
Wat is jullie tactiek als er een dikzak naast je wilt komen zitten? In ICM/ICR kun je dan nog gauw de leuning omlaag doen maar in het andere materieel gaat dat niet en nemen ze zo de helft van je stoel in beslag ![]() | |
Viezze | donderdag 19 februari 2015 @ 17:44 |
Heel hard huilen en hopen dat je levend thuiskomt Ze zouden eigenlijk hetzelfde als de KLM moeten doen, dan betaal je maar voor twee stoelen ook ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2015 @ 17:52 |
Zelf de dikzak zijn ![]() | |
Dos37 | donderdag 19 februari 2015 @ 17:56 |
heel breed zitten en net doen alsof je slaapt. | |
Peter | donderdag 19 februari 2015 @ 18:05 |
Wat heeft de provincie Overijssel te maken met een brug in Ravenstein, dat op de grens van Gelderland en N-Brabant ligt? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2015 @ 18:09 |
Niets, maar de verdubbeling van de brug daar is belangrijker dan het spoor tussen Deventer en Olst. Als je als rijk het geld maar een keer uit kunt geven dan krijgt die brug een hogere prioriteit | |
Peter | donderdag 19 februari 2015 @ 18:11 |
Maar Overijssel gaat natuurlijk niet pleiten voor geld uitgeven in een andere provincie ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2015 @ 18:15 |
klopt. Het is verkiezingsretoriek natuurlijk. Als je zou moeten kiezen tussen de twee projecten dan zou ik het dus wel weten. | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 februari 2015 @ 18:47 |
Dat is maar half waar, een boel gezeik in Deventer zou opgelost kunnen worden door een meter of 300 aan spoor aan te leggen vanaf station Deventer richting Zwolle. | |
ReisT | donderdag 19 februari 2015 @ 18:56 |
[ Bericht 49% gewijzigd door ReisT op 19-02-2015 19:12:25 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 februari 2015 @ 19:00 |
ReisT laat zijn kruisje zien. | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2015 @ 19:11 |
ik zie een enorm getal dat geen priemgetal is ![]() | |
ReisT | donderdag 19 februari 2015 @ 19:13 |
Zo beter? (Gepruts op mobiel, sorry) | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 februari 2015 @ 19:16 |
Ja die dut 't! | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2015 @ 19:16 |
Dat lijkt er meer op. Als je twee gruwelijke oostbloktreinen wilde laten zien tenminste ![]() | |
ReisT | donderdag 19 februari 2015 @ 19:20 |
Gruwelijk veel Flirts daar, ik was blij dat er nog iets anders tussen stond. | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2015 @ 19:59 |
Dit gaat de stationsomgeving bij Zwolle er niet mooier op maken ... https://zwolle.nl/wonen-e(...)een-vloeiende-lijn-0 | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 februari 2015 @ 20:00 |
Huh, echt wel. | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 februari 2015 @ 20:01 |
Die brug landt op de plek waar nu nog het voormalige PTT-sorteercentrum zit. Over lelijke gebouwen in mooie lanen gesproken. Echt, zo'n vooruitgang. Zelfs met de fiets is het op vrijdagmiddag tussen 16:00 en 18:00 niet te doen, dit lost zo ongelofelijk veel gezeik op. | |
boriq | donderdag 19 februari 2015 @ 20:01 |
Maar het verkeer in Zwolle (vooral naar Deltion) zal er wel goed van gaan profiteren. Vraag me alleen af waar de stationstunnel boven de grond komt, anders staan de bussen steeds te wachten voor overstekende mensen ri. Windesheim. | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2015 @ 20:02 |
In een eerder stadium was er nog sprake van een tunnel. Zal wel te duur zijn geweest | |
boriq | donderdag 19 februari 2015 @ 20:02 |
Ah, ik zie dat ze er aan gedacht hebben het busstation nog aan de binnenkant van de stationstunnel te bouwen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 februari 2015 @ 20:03 |
Ik heb nog nooit gehoord van een tunnel. Volgens mij ook bijna onmogelijk in te passen. En over de Van Karnebeektunnel hebben ze al tien jaar gedaan dus dit lijkt me praktischer. | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 februari 2015 @ 20:04 |
Nou nog dat lelijke Stork-gebouw en de werkplaats weg, extra perron erbij, spoorlijn naar Kampen dichtgooien en opdonderen met die miljoenenverslindende vertrammingsinitiatieven die nooit wat worden. | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2015 @ 20:04 |
http://stationzwolle.blog(...)r-station-beste.html | |
boriq | donderdag 19 februari 2015 @ 20:07 |
Daarnaast komt er ook nog eens een passerelle aan de Noordelijke kant van het station | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 februari 2015 @ 20:09 |
De IJsselallee is helemaal niet overbelast met/door bussen, dat gaat daar prima. En deze oplossing zorgt ervoor dat ook de bussen die langs de IJsselhallen en vanaf de Katerdijk komen een stuk kunnen sneller op het station aankomen. | |
boriq | donderdag 19 februari 2015 @ 20:12 |
De plannen zijn inderdaad dat je vanaf Deltion een compleet vrije busbaan krijgt naar het station ontopic toch? | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2015 @ 20:14 |
Kratz auf mit den Bussen | |
b2py | donderdag 19 februari 2015 @ 20:41 |
Lekker weer een TVP'tje van 76 uur.. ![]() | |
b2py | donderdag 19 februari 2015 @ 20:57 |
Austrian court halts ÖBB direct award deal | |
derLudolf | donderdag 19 februari 2015 @ 22:26 |
Mijn ruimte nemen een hem zelf de keuze geven of hij die beperkte ruimte wil gebruiken. In elk geval is het duidelijk dat ik geen ruimte zal afstaan. Ben zelf ook 2m dus zit altijd aan het gangpad. Als er iemand naast me wil zitten, draai ik en kwartslag en mag ie bij het raam zitten | |
Anne | donderdag 19 februari 2015 @ 23:20 |
Iemand hier weet dit vast? PTA / Een regionale persoonlijke OV-Chipkaart kopen | |
_serial_ | donderdag 19 februari 2015 @ 23:23 |
Ik heb er op gereageerd, volgens mij waren die er alleen bij de introductie van de Ov-Chipkaart. | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 februari 2015 @ 23:33 |
Klopt. Stamt ook uit de tijd dat NS weigerde om zijn abo's op chipkaarten van andere leveranciers te zetten. Volslagen waanzin waar gelukkig iets aan gedaan is. | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2015 @ 23:38 |
een van de duizenden voorbeelden dat NS totaal zijn reet veegt met zijn klanten ![]() | |
Facepalm | donderdag 19 februari 2015 @ 23:40 |
![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 20 februari 2015 @ 01:13 |
Ik hoorde vanavond dat Klarenbeek sinds de opening van Apeldoorn de Maten en Voorst-Empe nog slechts 180 reizigers per dag heeft. Dat zijn dus 90 instappers en 90 uitstappers... | |
Janneke141 | vrijdag 20 februari 2015 @ 01:22 |
Dat is een logistieke metropool, vergeleken bij station Teesside Airport. Maarliefst 16 passagiers per jaar krijgt dat station te verwerken. Treinen stoppen er overigens alleen op zondag. http://en.wikipedia.org/wiki/Teesside_Airport_railway_station | |
Janneke141 | vrijdag 20 februari 2015 @ 01:26 |
Voor de volledigheid: er is ook een station in Groot-Brittannië met nog minder treinen per week (namelijk één). Als je er per trein vertrekt, kun je dus op zijn vroegst een week later terugkomen. | |
dennistd | vrijdag 20 februari 2015 @ 01:35 |
Klarenbeek heeft wel van 6.15u tot 24.15u twee treinen per uur per richting (op zaterdag vanaf 7.45u en op zondag vanaf 8.15u). Dan vind ik 90 mensen die gebruik maken van het station wel erg weinig... | |
#ANONIEM | vrijdag 20 februari 2015 @ 03:08 |
Zit er nog steeds een barvoertuig in de city night line? En tot hoe laat is die open? | |
derLudolf | vrijdag 20 februari 2015 @ 03:55 |
Diten dit spreekt elkaar tegen. Gtw heeft en hoog tramgehalte | |
Duvel | vrijdag 20 februari 2015 @ 06:52 |
Laat hem eens tegen een tram botsen, en je ziet het verschil tussen een GTW en een tram. ![]() | |
b2py | vrijdag 20 februari 2015 @ 07:33 |
Achja als het onder de streep geld oplevert, wat maakt het dan uit? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 februari 2015 @ 07:58 |
Daar ben ik heel principieel in; Kampen Zuid trekt niet genoeg reizigers eigenlijk. Kampen Zuid opheffen kan niet want het is een doorgaande spoorlijn, de spoorlijn naar Kampen is een hoofdpijndossier. Voor alle inwoners van IJsselmuiden en voor slechts een marginale hoeveelheid inwoners van Kampen verslechtert hierdoor de situatie want die moeten opeens tot wel 2km extra fietsen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 februari 2015 @ 07:59 |
Er zijn ook stations waar je niet uit de andere richting kan terugkeren. | |
Duvel | vrijdag 20 februari 2015 @ 08:20 |
OK, dat is wel ver, ik snap het. | |
Viezze | vrijdag 20 februari 2015 @ 09:20 |
Zo bekeken is het inderdaad belachelijk dat die lijn wordt opengehouden. Het is niet zo dat Kampen een wereldstad is ![]() | |
boriq | vrijdag 20 februari 2015 @ 09:24 |
in mei bestaat het kamperlijntje zelfs 150 jaar. Provincie, Gemeentes, NS en andere instanties zijn bezig met het voorbereiden van een 'viering,' alleen is het op dit moment een echte centenkwestie, aangezien iedereen ¤0,- wil bijdragen maar wel van alles wil. Begin maart hopen we een beslissing te nemen of het al dan niet doorgaat ![]() | |
_serial_ | vrijdag 20 februari 2015 @ 09:28 |
Ai.. Zeker vijf gewonden bij treinbotsing in Zwitserland | |
Anne | vrijdag 20 februari 2015 @ 09:41 |
Dankje ![]() | |
boriq | vrijdag 20 februari 2015 @ 09:48 |
Boem is ook ho in Zeeland![]() via | |
Peterselieman | vrijdag 20 februari 2015 @ 09:53 |
Al de zoveelste aanvaring van een vrachtschip met een brug ... | |
cherrycoke | vrijdag 20 februari 2015 @ 09:59 |
hallo treinfans, ik ben al zo lang niet meer met de trein gegaan. en vandaag moet ik met de trein. ik heb geen ov chipkaart, ik vroeg mij dus af hoe dit werkt. kan je gewoon een kaartje kopen op het station? | |
boriq | vrijdag 20 februari 2015 @ 10:00 |
Je koopt zoals vroeger een kaartje uit de automaat, alleen komt er nu een ov-chipkaart uit waarmee je incheckt bij een poortje (vergeet dit niet) ipv. het papieren kaartje wat je moest afstempelen. | |
boriq | vrijdag 20 februari 2015 @ 10:05 |
27 Juni 2015 gaat dan ook de reizigerstunnel op station Zwolle openProrail: link | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 20 februari 2015 @ 10:13 |
Het stationnetje ligt anders wel lekker dicht bij het centrum. Ik gok dat je in bijvoorbeeld Apeldoorn of Leeuwarden verder moet lopen van centrum naar station. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 februari 2015 @ 10:14 |
Ja en het stikt er van de toeristen die er dagelijks met de trein komen! | |
Viezze | vrijdag 20 februari 2015 @ 10:20 |
Tering he. Kan het niet heel goed zien, maar het lijkt er op dat ze iets teveel high-cube containers (iets hoger dan de standaard container) op elkaar hebben gestapeld. | |
boriq | vrijdag 20 februari 2015 @ 10:24 |
Uit een andere hoek maar wat groter: ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 20 februari 2015 @ 10:36 |
Daar heeft het weinig mee te maken. Hij is onder een brugdeel door gevaren dat helemaal niet open is voor scheepvaart. Zo te zien is hij in eerste instantie op de wal gelopen, en daardoor omhoog gedrukt tegen de brug aan. En ondertussen ook nog even een loopbrug geramd. | |
Viezze | vrijdag 20 februari 2015 @ 10:37 |
Ik zie het inderdaad nu op de andere foto. Ook niet handig ![]() | |
JDude | vrijdag 20 februari 2015 @ 10:38 |
Vlissingen? Harlingen Haven? | |
KomtTijd... | vrijdag 20 februari 2015 @ 10:41 |
Ohja en meestal zit er achter op zo'n boot ook nog een stuurhut waarvandaan ze over de containers heen kunnen kijken, dus hij had er sowieso niet onderdoor gepast zonder de ophaalbrug te openen. Lijkt me gevalletje stuurman onwel/afwezig. | |
Peterselieman | vrijdag 20 februari 2015 @ 10:42 |
Binnenvaartschepen hebben een stuurhut die kan zakken, waardoor ze onder meer bruggen door passen | |
KomtTijd... | vrijdag 20 februari 2015 @ 10:43 |
Dan een gevalletje stuurhut laten zakken en niet meer kunnen zien waar je heen vaart? ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 20 februari 2015 @ 11:18 |
Ik heb het drie keer gelezen en snap nog niet wat je bedoelt. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 februari 2015 @ 11:20 |
Een trein per week in één richting. De andere kant op stopt er gewon nooit iets ![]() | |
Janneke141 | vrijdag 20 februari 2015 @ 11:24 |
Het station wat ik bedoelde (Denton) is daar een voorbeeld van. Het is maar één trein (op vrijdag), en die kan ook maar één kant op. De week erop rijdt de volgende - dezelfde kant op. Ik meen trouwens dat er ergens in Frankrijk wat stations zijn die wel dagelijks worden bediend, maar ook slechts in één richting. Tenzij er 's middags SNCF-bussen de andere kant op rijden, heb ik daar nooit het nut van gesnapt. Straks even zoeken waar dat was. | |
Ajaxfan | vrijdag 20 februari 2015 @ 11:26 |
Vraagske. Ik moet 1 maart van Alphen naar Amsterdam Amstel. Is een overstap op Utrecht van 6 minuten te doen als je van 5 naar 9b moet? Ben te lang niet op Utrecht geweest. ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 februari 2015 @ 11:27 |
Ja hoor. | |
Peterselieman | vrijdag 20 februari 2015 @ 11:29 |
ik gok dat het van 9b naar 5 is ![]() | |
Yreal | vrijdag 20 februari 2015 @ 11:31 |
ja, en anders pak je 15 minuten daarna de volgende.. | |
Peterselieman | vrijdag 20 februari 2015 @ 11:34 |
Schipper was onwel geworden | |
Ajaxfan | vrijdag 20 februari 2015 @ 11:37 |
Euh dat ja. ![]() Goed punt. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2015 @ 11:38 |
Voor de volledigheid: Er zijn er daar tientallen van. En er is een woord voor. Parliamentary trains. Omdat opheffen duurder is. http://en.wikipedia.org/wiki/Parliamentary_train | |
Janneke141 | vrijdag 20 februari 2015 @ 11:44 |
We hebben er daar in Nederland ook een tijdje een voorbeeld van gehad. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2015 @ 11:55 |
Waar doel je op? OLV ter Nood? Leeuwarden achter de hoven? Simpelveld? Nijmegen-Kleve? Nog iets anders? | |
Janneke141 | vrijdag 20 februari 2015 @ 11:58 |
Nope, Enschede-Gronau eind jaren '70. Heeft jaren slechts één treinpaar per dag gereden omdat NS de lijn niet mocht sluiten. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:01 |
Oh okee, zo ging het met Nijmegen - Kleef aan het eind ook ja. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:10 |
Oh zo. Daar is Harlingen Haven dan geen voorbeeld van, want als je daar aankomt, kun je vijf minuten later alweer terug. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:14 |
![]() | |
Yreal | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:18 |
Leeuwarden achter de hoven ![]() Altijd al een keer naar toe willen reizen, jammer genoeg een waardeloze aansluiting op de IC vanuit de randstad. Mijn vriendin woonde daar vlakbij, heb haar er nog op moeten wijzen. "kijk daar, een station". | |
Yreal | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:36 |
Dalvrij is vanaf jaar 2 toch gewoon maandelijks opzegbaar? | |
James1988 | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:37 |
Al na 1 jaar. Wet-van Dam enzo. ![]() | |
Yreal | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:38 |
Ja mijn idee dus ook. Ze beweren zelf van niet in hun verleng mailtje.. | |
Janneke141 | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:39 |
Klopt inderdaad, al reden daar in het laatste jaar van dienstregeling nog vijf treinparen per dag. Exploitatie was wel door de DB, dus misschien dat de regelgeving daar anders ligt. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:39 |
Verbaast je dat? Kuthoeren | |
Yreal | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:40 |
Mwah, de NS vind ik nog best een behoorlijke klantservice hebben. Krijg altijd toch wel alles voor elkaar. | |
James1988 | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:40 |
Is dat zo? Ik heb in januari een mail gehad over verlenging van mijn Dal Vrij waarin het volgende stond: " Abonnement en klasse: Dal Vrij, 2e klas Betaalwijze: Maandelijks Prijs hoofdabonnement: ¤ 99,00 per maand Verlenging van uw doorlopende NS-abonnement Uw NS-abonnement wordt verlengd op 20 maart 2015. Het volgende abonnementsjaar loopt van 21 maart 2015 tot 20 maart 2016 en de prijs van uw abonnement zal worden: Betaalwijze: Maandelijks Prijs hoofdabonnement: ¤ 99,00 per maand" Die periode lijkt mij te slaan op de prijs die je betaalt gedurende dat jaar, niet op de looptijd. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:41 |
Het is alleen zo jammer dat je telkens weer achter je eigen gelijk aan moet. Ze blijven het gewoon proberen. | |
Yreal | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:42 |
Ik heb ook nog Als u uw abonnement wil beëindigen, neem dan uiterlijk 2 weken voor 10 april 2015 contact op met NS Klantenservice. | |
Yreal | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:43 |
Wel 4.17 per maand duurder geworden | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:46 |
Ik lees daar nergens "en is per maand opzegbaar". | |
James1988 | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:46 |
Ohja, dat staat er ook nog in. Dat zal wel zijn vanwege de volgende stilzwijgende verlenging die vanaf dat moment in gang wordt gezet. Sowieso is het maar een vaag mailtje, want er staat ook: "De betaling voor het volgende abonnementsjaar, zal omstreeks 27 maart 2015 plaatsvinden." Dit terwijl ik per maand betaal. Het mailtje zal wel een standaardtemplate zijn voor jaarabonnementen of zo. ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:46 |
Is het wel. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:48 |
Fijn dat men zo veel oog heeft voor duidelijkheid en dat de reiziger weet waar hij aan toe is, van die kernwaarden waar men altijd de mond vol van heeft als het zo uitkomt ![]() | |
_serial_ | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:56 |
Dat mailtje is verplicht, je opzegtermijn is na het 1e jaar gewoon een maand, maar je hebt wel het tarief van een jaarabbo | |
Blistering | vrijdag 20 februari 2015 @ 13:16 |
Ik zit in de IC van Utrecht naar Amersfoort, waar net voor de derde keer aan de noodrem is getrokken. Wat een faal ![]() | |
_serial_ | vrijdag 20 februari 2015 @ 13:20 |
Zou ook ATB defect kunnen zijn ? | |
Blistering | vrijdag 20 februari 2015 @ 13:20 |
Nu moesten we allemaal oprotten ivm defect materieel. Subliem. | |
b2py | vrijdag 20 februari 2015 @ 13:54 |
Voor de nachtreizigers, ingelaste werkzaamheden aankomende nacht te Utrecht waardoor geen treinverkeer van en naar utrecht mogelijk http://www.ns.nl/werktraj(...)nId=2015_ut_20_21feb | |
greavy | vrijdag 20 februari 2015 @ 14:25 |
Men PROBEERT rond 15u dat vastgelopen schip in Zeeland weg te krijgen. Ja, dan pas. | |
_serial_ | vrijdag 20 februari 2015 @ 14:28 |
Ja dan is het eb. vloed [ Bericht 2% gewijzigd door _serial_ op 20-02-2015 14:46:45 ] | |
greavy | vrijdag 20 februari 2015 @ 14:31 |
Ah. Hoop voor ze dat t lukt | |
b2py | vrijdag 20 februari 2015 @ 14:37 |
Heb je daar niet juist vloed voor nodig? | |
_serial_ | vrijdag 20 februari 2015 @ 14:47 |
Klopt helemaal, het is volledig vloed om 14:55 | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 20 februari 2015 @ 15:25 |
Dat is onlogisch. Hoogwater. | |
Salatrel | vrijdag 20 februari 2015 @ 15:46 |
hoog water in zeeland is sowieso niet praktisch ![]() | |
Peter | vrijdag 20 februari 2015 @ 15:48 |
Het schip zit vast op de kant/bodem, niet tegen/onder de brug; van wat ik zag op foto's.. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 februari 2015 @ 15:55 |
2 nachten terug bij het rangeren van 2 stellen een storing gehad die ik nog niet eerder was tegen gekomen, namelijk treinsplitsing ![]() Al mijn lucht was verdwenen dus ik ging uit van een daadwerkelijke splitsing danwel ontsporing. Had een geel sein gepasseerd dus ontsporing leek mij niet aan de orde, maar een splitsing zou kunnen. Gelukkig was het na 1 uur 's nachts gebeurd. Een belletje naar de treindienstleider dat ik een technische storing had en er nog wel even stond. Onderzoek bij de koppeling liet niets raars zien en ze zaten gewoon prima mechanisch. pneumatisch en elektrisch gekoppeld. Na een reset weer de weg kunnen vervolgen richting de Niemeyer fabriek (spoor 810 te Groningen) om kop te maken. Toen ik langs de trein liep richting de andere kant vielen de motoren uit en voorzag ik dat ik ook daar nog wel even zou staan ![]() Weer de treindienstleider gebeld, nu mocht hij mijn geldende hoofdsein herroepen. De overweg op de Paterswoldseweg ligt dan zeker 3 minuten dicht. Duurde een eeuwigheid voor die weer open ging. Nogmaals wel 'chill' dat het midden in de nacht was en niet zo druk was. Uiteindelijk ruim 35 minuten gedaan over een klusje dat maar 12 minuten duurt ![]() Afgelopen nacht stond ik wederom op spoor 810 en liepen er 5 behoorlijk dronken jongeren die iemand in een winkelwagen hadden zitten. Ze besloten die maar met jongen en al achter te laten op de overweg. Een flinke ros op de typhoon liet ze bijna in de broek pissen van angst. Met een euvele grijns op mijn bakkes keek ik toe hoe de jongens vol angst het winkelwagentje snel mee namen en de benen namen. Prachtig ![]() | |
greavy | vrijdag 20 februari 2015 @ 17:55 |
Sjezus. Die overspanningsproblemen op de 3kV-sectie tussen Doornik (B) en Lille (F) gaan nog wel even duren volgens iemand op HGBTF. De oorzaak is nog steeds niet bekend, en tot die tijd is de 3kV afgeschakeld. Het zou een ernstig probleem zijn gezien de duur, die mogelijk zelfs vervangen van installaties betekent [ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 20-02-2015 18:12:01 ] | |
Yreal | vrijdag 20 februari 2015 @ 18:32 |
Ik moest gniffelen | |
Yreal | vrijdag 20 februari 2015 @ 18:36 |
Storing tussen kampen en zwolle. Gaan ze dat met bussen doen. Kan je dan niet beter gewoon een busje tussen kampen en zuid laten rijden? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 februari 2015 @ 19:01 |
Nee joh! | |
Anno1982 | vrijdag 20 februari 2015 @ 19:01 |
Ze hebben zelfs gratis koffie om te compenseren voor het grote ongemak van de enorm toegenomen reistijd. Het begint bijna op een echte trein te lijken. ![]() Het was dat ik meer zin had in eten, anders had ik even een bakje gedaan. ![]() | |
Blistering | vrijdag 20 februari 2015 @ 19:05 |
Wat is nu eigenlijk de procedure m.b.t. zelfdoding op het spoor? Ik hoorde ergens dat het treinpersoneel de trein niet mag verlaten, is dat waar? Het lijkt me toch dat iemand even moet verifiëren wie of wat er geraakt is. En wie mag die rotzooi uiteindelijk opruimen? ![]() Ben gewoon benieuwd overigens, vind het altijd zulke tragische evenementen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 20 februari 2015 @ 19:14 |
Ligt er aan per vervoerder. Ik werk als machinist met éénmansbediening. Ik ben niet verplicht om buiten te kijken, maar het is niet verboden om te kijken. Stel dat ik er vanavond één aanrijd, dan zie ik op dat moment wel wat ik doe. Vaak kan je wel merken of het nog zin heeft om met een ehbo koffer naar buiten te lopen of dat het niet meer nodig is. | |
b2py | vrijdag 20 februari 2015 @ 19:39 |
De hulpdiensten ruimen de ellende op | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 februari 2015 @ 19:43 |
Team Plamuurmes. | |
Blistering | vrijdag 20 februari 2015 @ 19:46 |
Duidelijk, dank voor het antwoord ![]() | |
dennistd | vrijdag 20 februari 2015 @ 21:09 |
Bij NS moet de conducteur gaan kijken dacht ik. Het opruimen wordt door de brandweer (samen met de politie) gedaan volgens mij | |
derLudolf | vrijdag 20 februari 2015 @ 21:23 |
Die moet echt kijken? Of is dat de persoon die kijkt als er gekeken wordt? Als je met 140 iemand aantikt lijkt mee het het niet nodig om te kijken of ie echt dood is. Dat durf ik wel met enige zekerheid te zeggen. | |
b2py | vrijdag 20 februari 2015 @ 21:27 |
Je weet niet zeker of het wel eens mens was ![]() | |
derLudolf | vrijdag 20 februari 2015 @ 21:33 |
Daar zit wat in ja. Geven de frontseinen voldoende licht om de baan voor je zien of heen je dr echt weinig aan? | |
dennistd | vrijdag 20 februari 2015 @ 21:43 |
Frontseinen heb je weinig aan als je een remweg van een kilometer hebt.. | |
b2py | vrijdag 20 februari 2015 @ 21:44 |
Je ziet zeker in het donker hooguit een schim.. Die lampen zijn dan ook niet voor de machinist maar voor anderen | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 februari 2015 @ 21:44 |
Zelfde verhaal als met een fiets; je moet gezien worden. | |
b2py | vrijdag 20 februari 2015 @ 21:46 |
Vol Edit: iemand even nieuw topic openen? Doet mobiel niet.. |