ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Attention, auccune reprise du trafic n'est envisageable aujourd'hui. Par conséquent, nous vous invitons à reporter votre voyage à demain.
Vrij vertaald: Opnieuw opstarten van het treinverkeer gaat vandaag niet meer mogelijk zijn. SNCF vraagt om de reis naar morgen uit te stellen indien mogelijk.
quote:
TGV, Intercité, RER E and Transilien services were all suspended with no trains able to get in or out of Gare de l'Est.
RER E rijdt niet tussen de stations Magenta - Bondy en Magenta - Val de Fontenay
[ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 17-02-2015 16:58:18 ]
Vrees voor overlast door drukte op Brabantroute Jos Bouten, Geplaatst op maandag 16 februari 2015 - 11:13
Venlo, Horst aan de Maas, Eindhoven, Deurne en Helmond eisen van het rijk snel maatregelen tegen overlast van goederentreinen die de komende jaren niet op de Betuwelijn terecht kunnen.
Dat schrijven de twee Limburgse en drie Brabantse gemeenten langs de Brabantroute in een brief aan staatssecretaris Wilma Mansveld (PvdA, Infrastructuur en Milieu).
Bron: 1Limburg
Gelukkig zal de extra overlast beperkt blijven, want op de Betuwelijn rijdt al (vrijwel) nooit goederenverkeer.
En door werkzaamheden tussen Emmerich en Dinslaken is er over een periode van vele maanden minder capaciteit beschikbaar. Begint dit jaar al, dat er enkele weken, van week 17 t/m 26 enkelspoor en week 44 t/m 50. In het weekend van week 43 is er rondom Wesel geheel geen treinverkeer mogelijk.
En door werkzaamheden tussen Emmerich en Dinslaken is er over een periode van vele maanden minder capaciteit beschikbaar. Begint dit jaar al, dat er enkele weken, van week 17 t/m 26 enkelspoor en week 44 t/m 50. In het weekend van week 43 is er rondom Wesel geheel geen treinverkeer mogelijk.
Dat is echt al sinds 1838 bezig daar bij dinslaken
De treindienstleider in Rotterdam zit weer lekker te slapen zeg.
Een rangeerbeweging van Rotterdam Centraal (spoor 3) naar Rotterdam Stadion wordt voor een vertraagde ICd naar Breda uitgestuurd. Zodat die ICd nog lekker een paar minuten langer lang shet perron kan blijven staan...
Een rangeerbeweging van Rotterdam Centraal (spoor 3) naar Rotterdam Stadion wordt voor een vertraagde ICd naar Breda uitgestuurd. Zodat die ICd nog lekker een paar minuten langer lang shet perron kan blijven staan...
Fietsen gehuurd bij zelfservicestallingen kan je niet elders inleveren. Bij bemande stallingen kan het wel, maar kost inderdaad ¤10.
Ophalen in Den Helder, inleveren in Maastricht. Die 10 euro is de lol van zo'n terugfietsende Limbo wel waard. Vooral met carnaval. "Ik wil zuipen!" "Nee, die fiets moet terug!" Maar dan op z'n Maastrichts.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ophalen in Den Helder, inleveren in Maastricht. Die 10 euro is de lol van zo'n terugfietsende Limbo wel waard. Vooral met carnaval. "Ik wil zuipen!" "Nee, die fiets moet terug!" Maar dan op z'n Maastrichts.
Dan zetten ze die fiets gewoon op de trein, opgelost.
Studenten uit Delft hebben zoiets ooit eens gedaan met een voordeur
DDM1 terug op de baan, vanavond op Utrecht CS spoor 2 om 21.30 kan dat? Dacht ik even te zien (ben geen specialist) maar dacht even melden .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 18 februari 2015 00:05 schreef bork het volgende: DDM1 terug op de baan, vanavond op Utrecht CS spoor 2 om 21.30 kan dat? Dacht ik even te zien (ben geen specialist) maar dacht even melden .
Dat moet DD-AR zijn geweest. DDM1 is zo ver nog niet
Dat moet DD-AR zijn geweest. DDM1 is zo ver nog niet
Ok, dan zal ik me nog ff in de materie verdiepen Dus die zijn nog niet allemaal gereviseerd/vernieuwd als ik het goed begrijp PSM? (DD-AR).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op station Wijchen is een persoon overleden toen hij/zij tijdens een knokpartij onder de trein terecht kwam. Zijn eindelijk die perrons aangepast, gaat het nog mis
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ok, dan zal ik me nog ff in de materie verdiepen Dus die zijn nog niet allemaal gereviseerd/vernieuwd als ik het goed begrijp PSM? (DD-AR).
Nee, vijftig stellen DD-AR zijn DDZ geworden. Wat er overgebleven is komt nu terug op de baan vanwege het materieeltekort.
Overigens kun je redelijk snel zien of je met DDM-1 te maken hebt of niet: halverwege de bak heeft DDM-1 het baknummer goed leesbaar staan. DD-AR heeft dit niet.
Nee, vijftig stellen DD-AR zijn DDZ geworden. Wat er overgebleven is komt nu terug op de baan vanwege het materieeltekort.
Overigens kun je redelijk snel zien of je met DDM-1 te maken hebt of niet: halverwege de bak heeft DDM-1 het baknummer goed leesbaar staan. DD-AR heeft dit niet.
check? 94 nog wat stond erop maar aan de eerste bak (motorwagen).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ander kenmerk van DDM-1 is de bedreigde diersoort die op de kopbak behoort te staan.
ok, panda etc. Dat was deze niet nee, thx voor de info.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 17 februari 2015 21:46 schreef dennistd het volgende: Dus fiets ingeleverd, maar de sleutel niet? Leuk voor de volgende die hem wil huren, ik neem aan dat het gewoon bij zo'n kluis is?
ZAANDAM Het station van Zaandam krijgt in 2016 een nieuwe spooroverbouwing. Het Zaanse Nunc Architecten is uitgekozen om het schetsontwerp te maken.
De spooroverbouwing is het laatste project van de herontwikkeling van het centrum van Zaandam en verbindt de centrumzijde van Zaandam via een fiets- en voetgangersroute met de westzijde. Horecagelegenheden
Aan de overbouwing komt de nieuwe stationsentree. Ook komen er in het nieuwe gedeelte commerciële voorzieningen en horecagelegenheden. Het station zal worden aangepast aan de nieuwe situatie en wordt voorzien van toegangspoortjes en een nieuwe fietsenstalling. De verwachting is dat de bouw in 2016 van start gaat en in 2017 klaar zal zijn. De gemeente Zaanstad en de NS gaan hier binnenkort concrete afspraken over maken.
Heb Zaandam altijd een beetje half af station gevonden of ligt dat aan mij?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op woensdag 18 februari 2015 00:10 schreef Janneke141 het volgende: Op station Wijchen is een persoon overleden toen hij/zij tijdens een knokpartij onder de trein terecht kwam. Zijn eindelijk die perrons aangepast, gaat het nog mis
Perrons aanpassen aan mogelijke knokpartijen? What's next?
Perrons aanpassen aan mogelijke knokpartijen? What's next?
Dat bedoel ik natuurlijk niet. Maar Wijchen had altijd een vrij smal middenperron, waar ook nog eens aan de ene kant de intercity voorbij raasde terwijl aan de andere kant net de stoptrein leegliep. Nu is dat veranderd, na jáááren gedoe in de lokale politiek, ligt er een zijperron en staat er een hek aan de andere kant. En alsnog valt er een slachtoffer. Tegen idioten is geen beveiliging mogelijk, helaas.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op woensdag 18 februari 2015 11:08 schreef greavy het volgende: Om 11:48 zal uit Deventer vertrekken, ICBErlijn 240 naar Amsterdam met NS-Traxx 186 009. Waarom? Geen idee.