abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:45:28 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149764363



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.

  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:51:22 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149764561
SNCF meldt nu:
quote:
Attention, auccune reprise du trafic n'est envisageable aujourd'hui. Par conséquent, nous vous invitons ā reporter votre voyage ā demain.
Vrij vertaald: Opnieuw opstarten van het treinverkeer gaat vandaag niet meer mogelijk zijn. SNCF vraagt om de reis naar morgen uit te stellen indien mogelijk.

quote:
TGV, Intercité, RER E and Transilien services were all suspended with no trains able to get in or out of Gare de l'Est.
RER E rijdt niet tussen de stations Magenta - Bondy en Magenta - Val de Fontenay

[ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 17-02-2015 16:58:18 ]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:09:34 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149765228
quote:
Vrees voor overlast door drukte op Brabantroute
Jos Bouten, Geplaatst op maandag 16 februari 2015 - 11:13

Venlo, Horst aan de Maas, Eindhoven, Deurne en Helmond eisen van het rijk snel maatregelen tegen overlast van goederentreinen die de komende jaren niet op de Betuwelijn terecht kunnen.

Dat schrijven de twee Limburgse en drie Brabantse gemeenten langs de Brabantroute in een brief aan staatssecretaris Wilma Mansveld (PvdA, Infrastructuur en Milieu).

Bron: 1Limburg
Gelukkig zal de extra overlast beperkt blijven, want op de Betuwelijn rijdt al (vrijwel) nooit goederenverkeer.
pi_149765608
maar hoezo kunnen ze de komende jaren niet op de Betuweroute terecht dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149766131
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
maar hoezo kunnen ze de komende jaren niet op de Betuweroute terecht dan? :?
Grootschalig onderhoud aan de Duitse kant bij en voor Emmerich begreep ik.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:45:46 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149766366
BetuweLIJN zegt men.

En door werkzaamheden tussen Emmerich en Dinslaken is er over een periode van vele maanden minder capaciteit beschikbaar. Begint dit jaar al, dat er enkele weken, van week 17 t/m 26 enkelspoor en week 44 t/m 50. In het weekend van week 43 is er rondom Wesel geheel geen treinverkeer mogelijk.
pi_149767342
Net weer een ritje ICD gemaakt. M'n oren suizen nog na. 't is 2 uur geleden :') .
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:18:09 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149767365
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Grootschalig onderhoud aan de Duitse kant bij en voor Emmerich begreep ik.
Aanleg van dat derde spoor toch ook?
pi_149767521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:45 schreef greavy het volgende:
BetuweLIJN zegt men.

En door werkzaamheden tussen Emmerich en Dinslaken is er over een periode van vele maanden minder capaciteit beschikbaar. Begint dit jaar al, dat er enkele weken, van week 17 t/m 26 enkelspoor en week 44 t/m 50. In het weekend van week 43 is er rondom Wesel geheel geen treinverkeer mogelijk.
Dat is echt al sinds 1838 bezig daar bij dinslaken 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149767525
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Aanleg van dat derde spoor toch ook?
Ja, en wat aanpassingen op het emplacement.
pi_149768032
Ov fiets _O_ wow, wat heerlijk vergeleken met tiefus bussen of teringtrams.
pi_149768245
Trammetjes zijn baas :{w
pi_149768419
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:43 schreef Ireyon het volgende:
Trammetjes zijn baas :{w
jammer van de boevenbedrijven als de htm en bepaalde groepen reizigers.
pi_149768480
Moet je zo'n fiets eigenlijk weer op hetzelfde punt inleveren?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:49:46 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149768511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:48 schreef Yreal het volgende:
Moet je zo'n fiets eigenlijk weer op hetzelfde punt inleveren?
Ja, anders krijg je een terugbrengtoeslag. Ik meen ¤ 10, maar dat kan best hoger zijn.
pi_149768752
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

jammer van de boevenbedrijven als de htm en bepaalde groepen reizigers.
Ik focus me eigenlijk alleen op de studentenmeisjes in Tram 7
pi_149769245
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:44 schreef greavy het volgende:
Ja, maar wat is dan de nieuwe datum eigenlijk? 2007 is niet gehaald :D
2021..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 februari 2015 @ 19:11:17 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149769390
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Gelukkig zal de extra overlast beperkt blijven, want op de Betuwelijn rijdt al (vrijwel) nooit goederenverkeer.
Dat stukje bij Dordrecht wel :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:23:42 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149769846
De treindienstleider in Rotterdam zit weer lekker te slapen zeg.

Een rangeerbeweging van Rotterdam Centraal (spoor 3) naar Rotterdam Stadion wordt voor een vertraagde ICd naar Breda uitgestuurd. Zodat die ICd nog lekker een paar minuten langer lang shet perron kan blijven staan... :{
pi_149770067
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:23 schreef James1988 het volgende:
De treindienstleider in Rotterdam zit weer lekker te slapen zeg.

Een rangeerbeweging van Rotterdam Centraal (spoor 3) naar Rotterdam Stadion wordt voor een vertraagde ICd naar Breda uitgestuurd. Zodat die ICd nog lekker een paar minuten langer lang shet perron kan blijven staan... :{
IJzer schuiven :9~
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 februari 2015 @ 19:33:04 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149770174
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:12:42 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149771593
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, anders krijg je een terugbrengtoeslag. Ik meen ¤ 10, maar dat kan best hoger zijn.
Fietsen gehuurd bij zelfservicestallingen kan je niet elders inleveren. Bij bemande stallingen kan het wel, maar kost inderdaad ¤10.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:43:25 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_149772907
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Fietsen gehuurd bij zelfservicestallingen kan je niet elders inleveren. Bij bemande stallingen kan het wel, maar kost inderdaad ¤10.
Ophalen in Den Helder, inleveren in Maastricht. Die 10 euro is de lol van zo'n terugfietsende Limbo wel waard. Vooral met carnaval. "Ik wil zuipen!" "Nee, die fiets moet terug!" Maar dan op z'n Maastrichts.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:50:53 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149773289
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ophalen in Den Helder, inleveren in Maastricht. Die 10 euro is de lol van zo'n terugfietsende Limbo wel waard. Vooral met carnaval. "Ik wil zuipen!" "Nee, die fiets moet terug!" Maar dan op z'n Maastrichts.
Dan zetten ze die fiets gewoon op de trein, opgelost. :D

Studenten uit Delft hebben zoiets ooit eens gedaan met een voordeur :')
pi_149775312
Ín al mijn enthousiasme wel die fietssleutel in mijn zak gestoken.. :')
  Redactie Sport dinsdag 17 februari 2015 @ 21:46:09 #26
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149776062
Dus fiets ingeleverd, maar de sleutel niet? _O-
Leuk voor de volgende die hem wil huren, ik neem aan dat het gewoon bij zo'n kluis is?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_149779864
Tendentieus: http://www.geenstijl.nl/m(...)aat_oostwestmet.html

Eens met de intentie trouwens. Die oost-west-lijn moet er gewoon komen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:05:44 #28
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149781584
DDM1 terug op de baan, vanavond op Utrecht CS spoor 2 om 21.30 kan dat? Dacht ik even te zien (ben geen specialist) maar dacht even melden ;) :) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 februari 2015 @ 00:06:55 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149781616
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:05 schreef bork het volgende:
DDM1 terug op de baan, vanavond op Utrecht CS spoor 2 om 21.30 kan dat? Dacht ik even te zien (ben geen specialist) maar dacht even melden ;) :) .
Dat moet DD-AR zijn geweest. DDM1 is zo ver nog niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:09:00 #30
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149781666
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat moet DD-AR zijn geweest. DDM1 is zo ver nog niet
Ok, dan zal ik me nog ff in de materie verdiepen :) Dus die zijn nog niet allemaal gereviseerd/vernieuwd als ik het goed begrijp PSM? (DD-AR).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:10:40 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149781711
Op station Wijchen is een persoon overleden toen hij/zij tijdens een knokpartij onder de trein terecht kwam.
Zijn eindelijk die perrons aangepast, gaat het nog mis :{
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 februari 2015 @ 00:12:07 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149781750
quote:
5s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:09 schreef bork het volgende:

[..]

Ok, dan zal ik me nog ff in de materie verdiepen :) Dus die zijn nog niet allemaal gereviseerd/vernieuwd als ik het goed begrijp PSM? (DD-AR).
Nee, vijftig stellen DD-AR zijn DDZ geworden. Wat er overgebleven is komt nu terug op de baan vanwege het materieeltekort.

Overigens kun je redelijk snel zien of je met DDM-1 te maken hebt of niet: halverwege de bak heeft DDM-1 het baknummer goed leesbaar staan. DD-AR heeft dit niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:12:59 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149781775
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, vijftig stellen DD-AR zijn DDZ geworden. Wat er overgebleven is komt nu terug op de baan vanwege het materieeltekort.

Overigens kun je redelijk snel zien of je met DDM-1 te maken hebt of niet: halverwege de bak heeft DDM-1 het baknummer goed leesbaar staan. DD-AR heeft dit niet.
check? :) 94 nog wat stond erop maar aan de eerste bak (motorwagen).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 februari 2015 @ 00:15:04 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149781826
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:12 schreef bork het volgende:

[..]

check :) 94 nog wat stond erop.
Dat is het verplichte UIC-nummer. Kun je de materieelsoort wel mee herkennen als je zoekt, maar het is niet het nummer waar ik op doelde ;)

Ander kenmerk van DDM-1 is de bedreigde diersoort die op de kopbak behoort te staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:16:57 #35
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149781876
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is het verplichte UIC-nummer.

Ander kenmerk van DDM-1 is de bedreigde diersoort die op de kopbak behoort te staan.
ok, panda etc. Dat was deze niet nee, thx voor de info.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_149784562
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:46 schreef dennistd het volgende:
Dus fiets ingeleverd, maar de sleutel niet? _O-
Leuk voor de volgende die hem wil huren, ik neem aan dat het gewoon bij zo'n kluis is?
nee de bemannende stalling op Rotterdam cs :D
  woensdag 18 februari 2015 @ 07:50:48 #37
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_149784685
Zag zojuist een 1200 rijp rijden bij Barneveld Zuid richting Ede-W. Net te laat voor een ploatje.

Weinig tot geen treinen tussen die 2 stations.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 18 februari 2015 @ 07:54:22 #38
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_149784709
quote:
Station Zaandam flink op de schop

dinsdag 17 februari 2015 | 16:13

ZAANDAM Het station van Zaandam krijgt in 2016 een nieuwe spooroverbouwing. Het Zaanse Nunc Architecten is uitgekozen om het schetsontwerp te maken.

De spooroverbouwing is het laatste project van de herontwikkeling van het centrum van Zaandam en verbindt de centrumzijde van Zaandam via een fiets- en voetgangersroute met de westzijde.
Horecagelegenheden

Aan de overbouwing komt de nieuwe stationsentree. Ook komen er in het nieuwe gedeelte commerciële voorzieningen en horecagelegenheden. Het station zal worden aangepast aan de nieuwe situatie en wordt voorzien van toegangspoortjes en een nieuwe fietsenstalling.
De verwachting is dat de bouw in 2016 van start gaat en in 2017 klaar zal zijn. De gemeente Zaanstad en de NS gaan hier binnenkort concrete afspraken over maken.
Heb Zaandam altijd een beetje half af station gevonden of ligt dat aan mij?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_149784763
quote:
11s.gif Op woensdag 18 februari 2015 07:54 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Heb Zaandam altijd een beetje half af station gevonden of ligt dat aan mij?
Nee. Verschrikkelijk station. Maar dat mag ook wel voor de primark volk die daar komt. Een modern station zou te veel eer zijn voor hun
pi_149784819
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:10 schreef Janneke141 het volgende:
Op station Wijchen is een persoon overleden toen hij/zij tijdens een knokpartij onder de trein terecht kwam.
Zijn eindelijk die perrons aangepast, gaat het nog mis :{
Perrons aanpassen aan mogelijke knokpartijen? What's next? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 februari 2015 @ 08:13:16 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149784845
quote:
5s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Perrons aanpassen aan mogelijke knokpartijen? What's next? :?
Dat bedoel ik natuurlijk niet. Maar Wijchen had altijd een vrij smal middenperron, waar ook nog eens aan de ene kant de intercity voorbij raasde terwijl aan de andere kant net de stoptrein leegliep. Nu is dat veranderd, na jáááren gedoe in de lokale politiek, ligt er een zijperron en staat er een hek aan de andere kant. En alsnog valt er een slachtoffer. Tegen idioten is geen beveiliging mogelijk, helaas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149784852
gewoon ononderbroken hekken langs de rand van het perron :)
  woensdag 18 februari 2015 @ 08:18:17 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149784862
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:16 schreef Salatrel het volgende:
gewoon ononderbroken hekken langs de rand van het perron :)
Die staan er tegenwoordig, maar natuurlijk niet aan de kant waar je instapt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149784897
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die staan er tegenwoordig, maar natuurlijk niet aan de kant waar je instapt.
:|W
pi_149785116
Beetje naar londends model, glazen deuren op het peron :P
  woensdag 18 februari 2015 @ 09:13:27 #46
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_149785512
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:42 schreef Yreal het volgende:
Beetje naar londends model, glazen deuren op het peron :P
Amsterdamse metro gaat binnen een aantal jaar die kant op dus treinen zullen ooit wel volgen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 18 februari 2015 @ 09:42:42 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149786038
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:42 schreef Yreal het volgende:
Beetje naar londends model, glazen deuren op het peron :P
Parijs, lijnen 1 en 14 ook.
pi_149786163
En vrijwel het hele net van de Seoul Metro.
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:08:04 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149787841
Om 11:48 zal uit Deventer vertrekken, ICBErlijn 240 naar Amsterdam met NS-Traxx 186 009. Waarom? Geen idee.
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:08:58 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149787865
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:08 schreef greavy het volgende:
Om 11:48 zal uit Deventer vertrekken, ICBErlijn 240 naar Amsterdam met NS-Traxx 186 009. Waarom? Geen idee.
Geen 1700 beschikbaar?
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:09:26 #51
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_149787874
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:08 schreef greavy het volgende:
Om 11:48 zal uit Deventer vertrekken, ICBErlijn 240 naar Amsterdam met NS-Traxx 186 009. Waarom? Geen idee.
Omdat het kan? Is het trouwens niet mogelijk om er een DB traxxx voor te zetten zodat een lokwissel niet meer hoeft? Of heeft dat met allerlei software te maken waardoor het niet mogelijk is?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:09:27 #52
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149787876
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen 1700 beschikbaar?
Kraai1974 (lijkt me de meester) op Somda:
Lok 1760 voor de 240 heeft aan beide zijde geen "heizung". Mag helaas geen zekering meer zelfstandig vervangen... Dekentje weer even inleveren in Deventer bij Plp
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:11:42 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149787936
quote:
99s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:09 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Omdat het kan? Is het trouwens niet mogelijk om er een DB traxxx voor te zetten zodat een lokwissel niet meer hoeft? Of heeft dat met allerlei software te maken waardoor het niet mogelijk is?
Die BR 101 die er in Bentheim voor wordt gezet kan 200 rijden en dat kunnen de Traxxen van DB niet.
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:26:29 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149788252
Die 1700 moet er dan in Deventer afgaan, of de 186 moet er voor komen. Er is iig een rangeerder nodig, een machinist mag dit niet (meer) doen.
pi_149788289
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die BR 101 die er in Bentheim voor wordt gezet kan 200 rijden en dat kunnen de Traxxen van DB niet.
En daar hebben we dus Taurussen voor :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:36:48 #56
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149788467
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 09:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Parijs, lijnen 1 en 14 ook.
en Kopenhagen :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:13:28 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149789312
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En daar hebben we dus Taurussen voor :D
Of Vectrons. :s)
pi_149789362
Nog 10 dagen en de treinen gaan onder de grond in Delft *O*
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:28:02 #59
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_149789681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:26 schreef greavy het volgende:
Die 1700 moet er dan in Deventer afgaan, of de 186 moet er voor komen. Er is iig een rangeerder nodig, een machinist mag dit niet (meer) doen.
Schijnt mee te zijn gegaan in opzending
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_149790106
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:26 schreef greavy het volgende:
Die 1700 moet er dan in Deventer afgaan, of de 186 moet er voor komen. Er is iig een rangeerder nodig, een machinist mag dit niet (meer) doen.
Of iemand die een zekeringetje "mag" vervangen. Kutregeltjes :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149790126
Ik ben die Kameel gisteren trouwens compleet vergeten. Heeft iemand die nog zien rijden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149790233
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:26 schreef greavy het volgende:
Die 1700 moet er dan in Deventer afgaan, of de 186 moet er voor komen. Er is iig een rangeerder nodig, een machinist mag dit niet (meer) doen.
Niet alle machinisten mogen dit doen maar sommigen wel voor zover ik weet? DBSRN-mcn's wel.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:57:17 #63
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_149790498
Schaamteloos van de OdR FB gejat:

Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_149790516
Sexy!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149790565
Wordt de terugrit naar Bentheim dan ook door een 186 verzorgd of heeft men in Amsterdam nog genoeg 1700'en staan?
pi_149790599
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:59 schreef GlennQuagmire het volgende:
Wordt de terugrit naar Bentheim dan ook door een 186 verzorgd of heeft men in Amsterdam nog genoeg 1700'en staan?
Tegen die tijd is het zekeringetje vast vervangen :P
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:01:54 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149790627
NSR-machinisten mogen het niet meer.
DBS-machinisten deels: als het een dienst is waar ook 1 (of 2 zoals een aantal havendiensten) rangeerders gepland zijn moet de rangeerder het doen. De zelfstandige diensten zijn dus anders: machinisten mogen dat weer wel

Door deze kul-regel duurt bijvoorbeeld evacueren van een trein op de HSL extra lang. nu moet er altijd personeel vanaf Breda, Rotterdam of de Watergraafsmeer komen, terwijl er situaties zijn waarbij de trein een x-tal meter terugrijden ook werkt. Gezien ze vaak toch met 2 man locpersoneel op ICd zitten, zou dat prima kunnen. Net als losselok omrijden en terugrijden nag niet, want er is geen rangeerder aanwezig.
pi_149790876
Via Somda:
quote:
NS en DB stellen voor om de dienstregeling van CityNightLine te integreren met die van ICE. Dit betekent dat reizigers met een ticket van en naar Duitsland ook in de CityNightLine kunnen reizen. Hierdoor kunnen reizigers profiteren van meer en betere reismogelijkheden, omdat het aantal verbindingen tussen Nederland en Duitsland wordt vergroot. Door slimme verschuivingen ontstaan meer aantrekkelijkere reismomenten op de dag. De integratie wordt mogelijk gemaakt doordat drie rijtuigen worden toegevoegd aan de CityNightLine-treinen. Hierdoor ontstaat ook de mogelijkheid om het ICE-aanbod te optimaliseren: twee ICE-treinen die vlak voor of na de CNL rijden, hoeven niet meer te rijden. Waardoor kan een late ICE-trein naar Nederland worden toegevoegd.
pi_149790892
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:14 schreef GlennQuagmire het volgende:
Via Somda:

[..]

Als je nou de hele post citeert :P
pi_149790905
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Als je nou de hele post citeert :P
Die is te lang :{w
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:23:58 #71
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149791082
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:05 schreef bork het volgende:
DDM1 terug op de baan, vanavond op Utrecht CS spoor 2 om 21.30 kan dat? Dacht ik even te zien (ben geen specialist) maar dacht even melden ;) :) .
DDM1 is niet meer. Je zou de DDM1 moeten herkennen als hij bespant is met een 1600(voor NS 1800) loc. Zelf heb ik een 1800 al zeker 4 jaar niet meer gereden als het al niet langer is. Jammer want het is een beest van een loc die agressiever is dan een 1700. Althans zo voelt het.

De DD-AR is bespant met een 1700 loc die ook EP remt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149791117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:01 schreef greavy het volgende:
NSR-machinisten mogen het niet meer.
DBS-machinisten deels: als het een dienst is waar ook 1 (of 2 zoals een aantal havendiensten) rangeerders gepland zijn moet de rangeerder het doen. De zelfstandige diensten zijn dus anders: machinisten mogen dat weer wel

Door deze kul-regel duurt bijvoorbeeld evacueren van een trein op de HSL extra lang. nu moet er altijd personeel vanaf Breda, Rotterdam of de Watergraafsmeer komen, terwijl er situaties zijn waarbij de trein een x-tal meter terugrijden ook werkt. Gezien ze vaak toch met 2 man locpersoneel op ICd zitten, zou dat prima kunnen. Net als losselok omrijden en terugrijden nag niet, want er is geen rangeerder aanwezig.
Oh gaaf. Dus als de ICDefect weer eens ergens stilstaat bij Hoofddorp en er is geen rangeerder, dan "mag" er niet geëvacueerd worden :') Figuren die zulke regels bedenken moeten wel erg hard gepest zijn toen ze klein waren :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:27:32 #73
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_149791168
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:23 schreef Cherna het volgende:

[..]

DDM1 is niet meer. Je zou de DDM1 moeten herkennen als hij bespant is met een 1600(voor NS 1800) loc. Zelf heb ik een 1800 al zeker 4 jaar niet meer gereden als het al niet langer is. Jammer want het is een beest van een loc die agressiever is dan een 1700. Althans zo voelt het.

De DD-AR is bespant met een 1700 loc die ook EP remt.
Maar ze willen toch DDM1 opnieuw inzetten? Betekend dus ook dat die 1800 locs weer in actie komen?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 februari 2015 @ 13:30:12 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149791247
quote:
99s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:27 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Maar ze willen toch DDM1 opnieuw inzetten? Betekend dus ook dat die 1800 locs weer in actie komen?
Aangepaste 1700-locs, net zoals bij de vorige reactivatie
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:30:26 #75
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149791254
quote:
99s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:27 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Maar ze willen toch DDM1 opnieuw inzetten? Betekend dus ook dat die 1800 locs weer in actie komen?
Als dat zo is ja. Het is mij niet bekend. Het zou ook kunnen zijn dat je die DDM1 stellen ombouwt als DD-AR. Maar DD1 remde puur op lucht en niet EP als ik het me nog kan herinneren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 februari 2015 @ 13:33:52 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149791335
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als dat zo is ja. Het is mij niet bekend. Het zou ook kunnen zijn dat je die DDM1 stellen ombouwt als DD-AR. Maar DD1 remde puur op lucht en niet EP als ik het me nog kan herinneren.
Ombouwen kan, maar zal denk ik te duur zijn. Het gaat om een periode van twee jaar die overbrugd moet worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:58:15 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149792081
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh gaaf. Dus als de ICDefect weer eens ergens stilstaat bij Hoofddorp en er is geen rangeerder, dan "mag" er niet geëvacueerd worden :') Figuren die zulke regels bedenken moeten wel erg hard gepest zijn toen ze klein waren :D
de trein kan dan niet weg, nee. Want de Machinist, die dat uiteraard ook kan, mag dat niet meer.
pi_149794076
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:58 schreef greavy het volgende:

[..]

de trein kan dan niet weg, nee. Want de Machinist, die dat uiteraard ook kan, mag dat niet meer.
Wat een gelul zeg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:00:48 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149794155
Is het ook. Je dupeert zo alleen je reizigers extra, terwijl het veel sneller HAD gekund, maar regeltjesgeneuzel vindt men belangrijker.
pi_149796717
Leuk. Intercity naar Enschede rijdt niet. Personeel weet niks. "Nee klopt, hij rijdt niet" Neem de volgende maar. Ja leuk, en waarom zou die wel rijden dan?

Wat is er aan de hand??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:39:16 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149797071
Bedoel je die van 15:54 uit Den Haag Centraal?
De trein uit Amersfoort was een solo VIRM4. Waarschijnlijk staat die nog dood te staan op Den Haag, want alle treinen die van spoor 3 moeten vertrekken, zijn gewijzigd naar spoor 2 en 4.
pi_149797173
quote:
13s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk. Intercity naar Enschede rijdt niet. Personeel weet niks. "Nee klopt, hij rijdt niet" Neem de volgende maar. Ja leuk, en waarom zou die wel rijden dan?

Wat is er aan de hand??
Kwestie van een kwartier later nemen en in Amersfoort overstappen?
pi_149797401
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Kwestie van een kwartier later nemen en in Amersfoort overstappen?
Dat lijkt het nu te gaan worden ja. Maar voor hetzelfde geld is er een stremming he. En dan heb ik een ander plan nodig. Maar niemand weet dat dus. Maar greavy wel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149797476
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt het nu te gaan worden ja. Maar voor hetzelfde geld is er een stremming he. En dan heb ik een ander plan nodig. Maar niemand weet dat dus. Maar greavy wel :)
Wat moeten we zonder _O_ Greavy _O_
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:50:59 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149797537
Een stremming is er niet denk ik, maar de trein zal wel kapot zijn, want de trein is wél gearriveerd op spoor 3, en daarna werd alles gespoorwijzigd.
pi_149797604
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat moeten we zonder _O_ Greavy _O_
Nou inderdaad :D

Als ik NS-reisinformatie toch niet had... En m'n beide ogen niet :o

Ik was stekeblind :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149797963
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt het nu te gaan worden ja. Maar voor hetzelfde geld is er een stremming he. En dan heb ik een ander plan nodig. Maar niemand weet dat dus. Maar greavy wel :)
"Dames en heren, trein rijdt niet vanwege geen stremming."
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:01:31 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149798038
Maar nu ff serieuzere problemen die dus al enige tijd spelen tussen Doornik - Rijsel (Lille).

Sinds enige tijd zouden er overspanningsproblemen zijn. Er zijn al enkele MS96'en gestrand door de overspanning. Er zijn ook goederentreinen gestrand. Momenteel zijn er 9 (!) MS96'en niet inzetbaar door grote schade aan de elektra door deze overspanning.

Hierdoor zet SNCF momenteel één hybride trein (die op het 3kV-traject op diesel rijdt en 25kV-traject op 25kV) in tussen Lille - Doornik, en er wordt nog één snelbus ingezet. Een extra overstap is noodzakelijk. Goederentreinen met Elektrische tractie is daar momenteel ook verboden, net als andere treinen met elektrische tractie.

De prognose? Die is al zeker 2-3 weken op 'onbekend' gezet. Maar er rijdt tenminste iets :)
  Redactie Sport woensdag 18 februari 2015 @ 17:05:21 #89
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149798195
Hoe kunnen er ineens overspanningsproblemen zijn dan? Een paar windingen aan de transformator die kortsluiting hebben of zo?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:06:35 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149798235
Ik zou het niet weten. Het 3kV-traject is momenteel uitgeschakeld door de overspanningsproblemen. Het 25kV-traject daar is nog wel in dienst, en daar rijden die hybride treinen gewoon elektrisch.

Men heeft zelfs online een Aangepaste dienstregeling (PDF) gepubliceerd met de treinen en bussen die rijden.
pi_149798367
Gelukkig kwam ik ideaal uit bij de deuren en is het nog een koploper ook. Wel Fucking drama capaciteit natuurlijk. Zes bakjes terwijl er ook nog die uitgevallen tien bakken virm bij moeten. Wel gratis excuses gekregen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149798638
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou inderdaad :D

Als ik NS-reisinformatie toch niet had... En m'n beide ogen niet :o

Ik was stekeblind :o
Die kuttrein is ook gewoon hele stuk Den Haag - Enschede opgeheven :(
pi_149799060
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Die kuttrein is ook gewoon hele stuk Den Haag - Enschede opgeheven :(
Er werden wat schouders opgehaald en verder werd er geen neuk gegeven :)

De kerende trein van 18:45 uit Enschede zal ook wel niet rijden denk ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:57:26 #94
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149799790
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


De kerende trein van 18:45 uit Enschede zal ook wel niet rijden denk ik :)
U gaat niet door voor de koelkast, er gaat in Enschede een losse ICMm-IV gevonden worden. ;)
pi_149800001
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:57 schreef boriq het volgende:

[..]

U gaat niet door voor de koelkast, er gaat in Enschede een losse ICMm-IV gevonden worden. ;)
Eerst zien dan geloven.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149800019
Er begint dan een nieuwe shift, dan kan het opeens wel
pi_149800043
Tenzij die ook opeens stuk is. Dan worden er gewoon nog wat schouders over opgehaald. Want zo rolt dat tegenwoordig nou eenmaal. Treinen rijden, of niet, of te laat. Kijk maar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 februari 2015 @ 18:24:27 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149800483
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh gaaf. Dus als de ICDefect weer eens ergens stilstaat bij Hoofddorp en er is geen rangeerder, dan "mag" er niet geëvacueerd worden :') Figuren die zulke regels bedenken moeten wel erg hard gepest zijn toen ze klein waren :D
Ik neem maar even aan dat dit intern regeltjesgeneuk is van NSR en niet iets van IL&T? Ofwel, een echte vervoerder ipv die horecatent zou wel gewoon de machinist laten rangeren?
pi_149800555
Zei je nou "echte vervoerder"? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 februari 2015 @ 18:30:20 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149800643
zoals BES Reizigers ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149800721
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik neem maar even aan dat dit intern regeltjesgeneuk is van NSR en niet iets van IL&T? Ofwel, een echte vervoerder ipv die horecatent zou wel gewoon de machinist laten rangeren?
als ik de theorie doorlees vermoed ik een verkeerde aanname :P

quote:
De VVRV-examens module 3 en 4 zijn specifiek bestemd voor de machinist Reizigers (3) of de machinist Goederen (4). Beide examens bestaan uit een kennis- en een praktijktoets. Het
verschil tussen BB en VB komt tot uitdrukking in het afgelegde praktijkexamen en leidt tot een
aantekening op het aanvullend bevoegdheidsbewijs. De machinist Goederen is na zijn
examen tevens bevoegd tot het uitvoeren van de veiligheidsfunctie Rangeerder.
met name de laatste regel :P NSR machinisten doen alleen module 3 reizigers en niet 4 goederen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')