Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 14:58 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | |
bork | zaterdag 29 november 2014 @ 15:19 |
'IJzellocomotief' op kippenlijntje, kop is van RTV UtrechtMet foto in het artikel van RTV. | |
Peterselieman | zaterdag 29 november 2014 @ 15:22 |
Een beetje ijs op de bovenleiding ![]() Geeft een mooie lichtshow ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 15:24 |
Wat is er eigenlijk beter aan die electronica dan aan "niet die electronica"? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 15:30 |
NS kan geen 1200 supporters vervoeren doordeweeks. ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 29 november 2014 @ 15:41 |
@ Fles. Ik liep naar de achterkant van de trein, om de overstap in Almelooo makkelijker te maken. Ik zat niet echt te tellen, maar ik heb de bezetting wel gezien. Erg laag voor de Pimpel | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 15:42 |
aha ![]() | |
Salatrel | zaterdag 29 november 2014 @ 16:23 |
ik vind het vooral knullig dat men niet even heeft geďnformeerd bij NS... Ik weet niet hoelaat die wedstrijd gespeeld had moeten worden maar ervan uitgaande dat het 's avonds is zul je een aantal virms uit de normale reizigersdienst moeten onttrekken oftewel kortere treinen in de avondspits om wat voetbalsupporters te vervoeren. Misschien dat het bij de KNVB eens doordringt dat voetbal niet heilig is en als je in dergelijke situaties, waarin een grote groep supporters vervoerd moet worden, ze de partij die het vervoer moet gaan verzorgen ook even meenemen. | |
Peterselieman | zaterdag 29 november 2014 @ 16:24 |
20.45 uur. Dus dat betekent dat je aan het eind van de avondspits stellen richting Rotterdam zou moeten sturen. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 16:28 |
1200 man jezus waar hebben we het over. TWEE treinen. Dat is alles. En dat kan NS niet. Mijn hemel ![]() | |
Salatrel | zaterdag 29 november 2014 @ 16:32 |
volgens mij spelen ze in Eindhoven ![]() | |
hhh38 | zaterdag 29 november 2014 @ 16:37 |
De supporters moeten uit Rotterdam komen. Om 19u15 vertrekken moet op tijd zijn. | |
Peterselieman | zaterdag 29 november 2014 @ 16:42 |
De Feyenoordfans moeten volgens jou maar lopen en kunnen wel met de trein terug? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 16:43 |
Die kunnen ook wel een keer thuisblijven. Hell waarom zijn we zo begaan met de behoeften van wat kakkerlakken? ![]() | |
Salatrel | zaterdag 29 november 2014 @ 16:47 |
die supporters gaan ze daar in einshoven niet op het laatste moment willen hebben. Afgelopen donderdag was Europa league in de kuip. Wedstrijd begon om 19:00 maar de pendeltrein reed al om 17:08. Bovendien zijn er geen 2 virm6 op voorraad in de spits in Rotterdam dus die moeten ook ergens vandaan komen. | |
hhh38 | zaterdag 29 november 2014 @ 16:57 |
In Eindhoven kan het allemaal snel afgehandeld worden met die buis van het perronnetje naar het uitvak. Maarja, als het zo nauw luistert met het materieel houdt het op inderdaad. | |
Ajaxfan | zaterdag 29 november 2014 @ 16:57 |
Gewoon driehoog stapelen in 1 wagon. Als je het volg genoeg propt kunnen ze geen kant op en is het veilig. | |
Koen66 | zaterdag 29 november 2014 @ 17:04 |
Waarom gebruiken ze sowieso normaal materieel voor voetbalsupporters? Kunnen ze daar niet van die oude dubbeldekkers voor gebruiken die ongebruikt staan? | |
Salatrel | zaterdag 29 november 2014 @ 17:10 |
alle banken eruit en alleen staanplaatsen net als 70 jaar geleden | |
Maegrim | zaterdag 29 november 2014 @ 17:17 |
Sala werd met z'n motorpak aan nog constant om reisadvies gevraagd ![]() | |
Salatrel | zaterdag 29 november 2014 @ 17:26 |
het was de koffiebeker denk ik ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 17:30 |
Precies. Schuifwandwagens. | |
boriq | zaterdag 29 november 2014 @ 18:41 |
Je username doet me vermoeden dat je dat absoluut geen probleem vindt met fans uit Rotterdam ![]() | |
greavy | zaterdag 29 november 2014 @ 18:43 |
![]() Het is nu in de APV opgenomen dat het betreden van de sporen op de Miljoenenlijn verboden is. Een BOA / agent zou je een boete kunnen uitdelen daar. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 18:47 |
stopte daar met lezen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 29 november 2014 @ 19:00 |
FCCPPS, de zelflossers van onder meer RailPro. Makkelijk vol te storten en makkelijk weer te legen. | |
Maegrim | zaterdag 29 november 2014 @ 19:03 |
En als je geluk hebt ontspoort het spul? | |
Peterselieman | zaterdag 29 november 2014 @ 19:06 |
Dan heb je geen verschil meer met wat er in zit | |
greavy | zaterdag 29 november 2014 @ 19:15 |
Oh. Metronom heeft via een persbericht laten weten dat het dieseltreinstel van EVB max. 350 man mee kan nemen, maar er in die trein (5:50 uit Cuxhaven) meer reizigers zitten. Hierdoor zal Metronom met dit treinstel de haltes Horneburg en Buxtehude overslaan, want daar stopt de S-bahn ook. Ook zeggen zij dat de leasemaatschappij(en) geen dieselloks beschikbaar hebben voor deze diensten. | |
JDude | zaterdag 29 november 2014 @ 21:45 |
Den Haag Centraal-Breda via Gouda en nog niet één man NS personeel gezien met nog zeven minuten te gaan. Waarom doe ik eigenlijk nog de moeite om in te checken? | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 21:51 |
Ik ben ooit eens een lijstje gaan aanleggen van keren dat ik meer dan 200 km geen enkele conducteur tegenkwam. Ben er na een tijdje maar mee gestopt, was gewoon geen lol meer aan ![]() Nog dit jaar: 5 dagen per week Deventer - Utrecht of Deventer - Delft op en neer. Over het hele jaar gemiddeld 1 conducteur per 177 km op de heenweg en 1 op 220 km op de terugweg. En het verschil komt door de sprinter Den Haag - Delft ![]() Gelukkig compenseert men dat met 35 euro "wettelijke verhoging" voor die keer DAT ze controleren en iemand vinden. Dan heb ik toch liever het Belgische systeem. Elke 50 km zie je daar wel iemand, en als je eens geen kaartje hebt is de verhoging een stuk redelijker, 12,50. Maar ja, dan moet je aanwezig zijn in de trein en er doorheen lopen en zo. Brrr. [ Bericht 58% gewijzigd door Dr_Flash op 29-11-2014 22:03:08 ] | |
greavy | zaterdag 29 november 2014 @ 22:28 |
Die ¤12,50 wordt voor iedereen uniform ¤7, tenzij je opstapte bij een station zonder verkoopvoorzieningen (zijn er nog stuk of 15 van) én je je direct meldde bij de Treinbegeleider. De Treinbegeleider kan vanaf 1 februari niet meer een ticket zónder ¤7 verkopen, tenzij het beginstation op één van de stations zonder verkoopvoorzieningen ingevoerd wordt. Reis je zwart -> ¤7, heb je "geen tijd" gehad om een kaartje te kopen, -> ¤7. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 22:29 |
Prima regeling toch. | |
greavy | zaterdag 29 november 2014 @ 22:39 |
Als je het ticket niet kan betalen in de trein, krijg je een boete, en die is hoger dan de ¤7 toeslag in de trein. De boete is voor meerderjarigen ¤60, en voor minderjarigen ¤30. Indien je die ook niet betaalt, krijg je de deurwaarder met een verhoging van 200 euro op de mat. Zwartrijden in de trein is strafrechtelijk te vervolgen: Indien de boetes niet betaald worden (ook niet na inschakeling van de deurwaarder) aan de NMBS, gaat de Procureur des Konings je voor de rechter slepen. Zwartrijden in de lijnbussen is géén strafrechtelijke overtreding. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 22:41 |
nee zwartrijden in de lijnbussen is meelijwekkend ![]() | |
greavy | zaterdag 29 november 2014 @ 22:42 |
![]() | |
greavy | zaterdag 29 november 2014 @ 22:46 |
Maar als je zwartrijdt in de lijnbussen in België, en je wordt gesnapt, heb je (ongeacht je leeftijd) een administratieve verhoging van ¤75. Als je binnen 12 maanden nog een keer zwart rijdt, wordt dit ¤200. Een derde en verdere keren gesnapt worden is de administratieve verhoging ¤400. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 22:47 |
ja maar dat gebeurt nooit ![]() | |
greavy | zaterdag 29 november 2014 @ 22:56 |
In 2013 reisde er 1 op de 40 reizigers bij De Lijn zwart. Dat is 2,5%. Als je het SMS-ticket vervalst, en men controleert de echtheid, is de administratieve verhoging bij de eerste keer ¤150, de 2e keer ¤250 en de 3e keer ¤500. Op de SMS-tickets zit tegenwoordig een vertraging van 60 seconden. Men deed regelmatig pas het SMSje versturen zodra de controleurs kwamen. Nu krijg je pas na 60 seconden je ticket per SMS, waardoor je in de meeste gevallen al gecontroleerd bent. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 23:02 |
zoveel moeite voor het vervalsen van een buskaartje van 18 cent bitch please ![]() | |
James1988 | zaterdag 29 november 2014 @ 23:06 |
Achja, als Vlaamse bejaarden al bitchen over ¤ 50 per JAAR voor een netabonnement verbaas ik me er niet eens meer over. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 23:07 |
oh ja, "maar dan willen ze er wel wat voor terug" ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 29 november 2014 @ 23:14 |
Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Arriva: 65-plussers kunnen een netabonnement voor Arriva Brabant kopen voor ¤ 12,50 per maand. En dan noemen de Belgen ¤ 50 per jaar voor heel Vlaanderen 'kil en asociaal' ![]() | |
Ireyon | zaterdag 29 november 2014 @ 23:18 |
Fuck Arriva ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 29 november 2014 @ 23:18 |
Goh. Ze mogen nu gratis reizen. En dan is nog geen 5 euro per maand natuurlijk wel erg veel. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 23:19 |
12,50 per maand is nog niks. 60-75 euro lijkt me redelijk. | |
James1988 | zaterdag 29 november 2014 @ 23:20 |
Hier in Breda lijkt er op de stadsdienst ook niet echt veel te veranderen. Er gaan wel meer bussen van/naar Oosterhout, dat wordt een tienminutendienst ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 23:22 |
zou tijd worden. Dat was in mijn tijd al een kwartierdienst. | |
dennistd | zaterdag 29 november 2014 @ 23:23 |
Bij ons betalen bejaarden een euro voor een uur reizen met de bus. Vooral bedoeld als vulling voor de bussen die anders toch niet vol zitten (ook pas na 9u geldig doordeweeks). | |
greavy | zaterdag 29 november 2014 @ 23:29 |
Arriva heeft nog een iets ander Vrij Reizen voor 65+, maar die is Niet Geldig in onder andere Brabant | |
James1988 | zaterdag 29 november 2014 @ 23:32 |
Lijkt erop dat dat hetzelfde is als in Brabant. ![]() Ik dacht te hebben gelezen dat het alleen in Brabant geldig was, maar het is dus geldig in alle Arriva-bussen. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 23:38 |
hee weg met bussen hier | |
greavy | zaterdag 29 november 2014 @ 23:38 |
Niet overal: Niet geldig in Arriva-treinen, op nachtnetlijnen, OV-taxi, Goereebus, treintraject Zwolle-Emmen/Almelo (Vechtdallijnen), Arriva-bussen in Lelystad, Waterbus (Zuid-Holland)en HOV lijnen 305 en 314 (Groningen/Friesland). Voor Lelystad biedt de gemeente al vrij reizen voor 65+'ers aan enkel als je in de gemeente woont | |
greavy | zaterdag 29 november 2014 @ 23:39 |
Jaaa, ik ga al slapen. Wekker 07u, 07:45 op de fiets naar 't station. Op naar België, Couvin en Binche. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2014 @ 23:40 |
Binche ![]() | |
Ireyon | zondag 30 november 2014 @ 00:11 |
Moest er niet een hoop veranderd worden omdat de huidige dienstregeling er helemaal geen rekening mee houdt dat het busstation aan de andere kant van het spoor ligt er sommige bussen eerst een heel rondje om het busperron moeten rijden om bij hun halte te komen? | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 00:13 |
Nee waarom? De gevolgen daarvan leg je gewoon bij de reiziger neer natuurlijk. | |
dennistd | zondag 30 november 2014 @ 00:18 |
Dat soort uitzonderingen maakt dat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien in het OV... Noem het dan geen Arriva Vrij Reizen als het niet bij heel Arriva geldig is... | |
dennistd | zondag 30 november 2014 @ 00:22 |
Het kan beter: in Twente is een omleiding ingekort in Almelo (er was een omleiding die wat meer haltes nog aan deed dan de nieuwe) omdat wat verderop naar Delden een nieuwe omleiding in de route zit die teveel tijd kost. Op die manier is de bus toch nog redelijk op tijd, helaas wel ten koste van twee haltes (waar toch zelden iemand in- of uitstapt is mijn ervaring). | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 00:24 |
In de praktijk maakt dat niet zo heel veel verschil: vroeger ging de bus via de Sophiastraat/Meerten Verhoffstraat om uit te komen bij het busstation, nu gaat hij iets eerder naar rechts om via de Mauritsstraat en Terheijdenseweg uit te komen bij de toegang tot het busperron. Dat is pasgeleden al aangepast, men houdt nu wat meer rekening met de richting die de bussen op rijden na vertrek uit het station. ![]() In de toekomst wordt de reis een stukje versneld wanneer de HOV-busbaan langs het spoor wordt opgeleverd. Dan hebben de bussen vrij baan vanaf het station tot aan de Oosterhoutseweg. De bussen kunnen op dat stukje lekker doorrijden, in het inpassingsdocuments valt te lezen: "- Ontwerp snelheid is 70km/u" | |
Kentekenplaat | zondag 30 november 2014 @ 01:56 |
Bussen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 05:11 |
Duck! Duck! Ik heb een offline-versie van het Hannover Consulting Fahrplan Auskunfts System voor de eerste helft van dienstregeling 2015 weten te vinden ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door James1988 op 30-11-2014 05:19:36 ] | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 10:33 |
![]() nr / aantal posts / gebruiker 001 26625 Dr_Flash 002 15111 James1988 003 14687 Peterselieman 003 14687 b2py 005 13851 greavy 006 07654 Duvel 007 05319 Darkwing_Duck 008 04947 dennistd 009 03592 ziggyziggyziggy 010 03172 bork 011 02933 DeaDLocK2K 012 02907 Yreal 013 02695 Ireyon 014 02604 Monopoly 015 02423 Socios 016 02271 Igen 017 02210 Mr_Klaasje 018 01958 Ascendancy 019 01925 Scarlet_Dragonfly 020 01812 DriekOplopers 021 01677 Bitlord 022 01574 KnightSolaire 023 01508 ReisT 024 01470 Peter 025 01260 Litpho 026 01219 Guppyfriend 027 01162 V2 028 01066 Zug-Chef 029 01053 Viezze 030 01032 MarkoAlmelo 031 01013 Crientj 032 00926 icloud 033 00843 Ofyles2 034 00838 Surveillance-Fiets 035 00835 KapiteinT 036 00827 JDude 037 00785 ZwartmetSuiker 038 00769 boriq 039 00733 GlenSpey 040 00671 Sandrvich 041 00661 Fixers 042 00646 Temlin 043 00637 Fiorano 044 00613 _serial_ 045 00603 remcoP 046 00596 Frozen-assassin 047 00563 Salatrel 048 00556 J.B. 048 00556 Ajaxfan 050 00541 WhiteJoker 051 00519 KomtTijd... 051 00519 lyolyrc 053 00510 Kentekenplaat 054 00460 spectrumanalyser 055 00454 _JdM_ 056 00429 Pino112 057 00409 Brembo 058 00390 TeringHenkie 059 00379 Straatcommando. 060 00378 Anno1982 061 00371 Q. 062 00355 mschol 063 00349 Flodder450 064 00341 De_Hertog 065 00317 zoem 066 00316 arkkey 067 00305 derLudolf 068 00274 MTL 069 00272 ArnosL 070 00271 Stefanovic83 071 00270 HeavenSmiles 072 00244 RubenK 073 00243 GlennQuagmire 074 00241 DrNick 075 00238 gebrokenglas 076 00237 MREn 077 00227 Maegrim 078 00220 dan13lv 079 00213 MPG 080 00212 Cherna 081 00208 trainfreak 082 00204 CrashO 083 00192 Doc__Zenith 084 00185 Ou-Tannu 085 00182 Eix 086 00176 computergirl 087 00174 hemarookworst 088 00172 MCH 089 00162 Linkse_Boomknuffelaar 090 00158 daanski82 091 00157 Dos37 092 00154 Zyron 093 00150 sararaats 094 00141 Hr-Flip 095 00140 GekkeHaan 095 00140 dcm360 097 00138 Basekid_NZ 098 00137 MaxMark 099 00124 ACT-F 100 00123 AverageJoe gegenereerd door het FOK!stats script, klik hier voor meer stats Ik verveelde me en ik kwam deze tool tegen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 november 2014 @ 10:47 |
Fraaie lijst. | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 10:58 |
Wie? Ik? Spammen? ![]() | |
dennistd | zondag 30 november 2014 @ 11:06 |
Je bent ook al meer dan 11,5 jaar actief in deze reeks ![]()
| |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 11:08 |
Stalkers! PoHi-snuffelaars! ![]() | |
Anne | zondag 30 november 2014 @ 11:12 |
Je bent niet alleen de spammer van het Treinentopic. Ook van PTA zelf ![]() ![]() nr / aantal posts / gebruiker 001 26324 Sounddragon 002 24501 Dr_Flash 003 22670 Anne 004 14699 b2py 005 14339 Peterselieman 006 14126 James1988 007 13761 Duvel 008 12008 greavy 009 10141 Barcaconia 010 09366 ZwartmetSuiker 011 09266 2cv 012 08838 Alexxxxx 013 07144 Chuck-N0rr1s 014 06828 Dekatria 015 06818 Salatrel 016 06780 densmee 017 06570 Yreal 018 05742 BlackLining 019 05722 daNpy 020 05684 lipje 021 05367 Darkwing_Duck 022 05357 Paladijn 023 05336 Vinniiee 024 04906 jitzzzze 025 04783 T42 026 04470 .Neovo. 027 04233 FkTwkGs2012 028 04185 dennistd 029 03871 H-D 030 03749 lipjes 031 03641 Dingest 032 03593 Goddelijker 033 03566 Gummiebeer 034 03501 Pizza_Boom 035 03467 Hyperdude 036 03447 Alfisti 037 03229 Turquaz52 038 03060 ziggyziggyziggy 039 02996 DS4 040 02986 bork 041 02953 Geerd 042 02947 DeaDLocK2K 043 02940 Sjoegerd 044 02908 Tankiej 045 02839 blup 046 02838 Fer 047 02818 Marco001 048 02645 BaraCuda 049 02625 Monopoly 050 02621 FalleNk810i | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 11:12 |
b2py en PSM precies gelijk trouwens ![]() ![]() Die gaan nou tegen elkaar op spammen natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 11:14 |
Allemaal blauw of spoor. En dat terwijl wij EEN reeks hebben en er tigduizend autotopics zijn ![]() ![]() | |
Anne | zondag 30 november 2014 @ 11:14 |
Ik heb geen reet verstand van auto's, dus mijn postaantal is nog best knap ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 11:16 |
Blijf daar maar even staan ook. Ik word liever tussen SD en jou gesandwicht dan tussen SD en b2py ![]() | |
Anne | zondag 30 november 2014 @ 11:17 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 11:33 |
ben benieuwd ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 30 november 2014 @ 11:34 |
nog even een oudje. deze zwaan stond in 2011 op het spoor. de conducteur zag dat de zwaan gewond was aan zijn poot nam hem mee in de trein.![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 11:41 |
Dat verhaal ken ik nog wel ja. Was op de Hoekse Lijn toch? | |
dennistd | zondag 30 november 2014 @ 11:47 |
Ik zie VIRM, dus dan lijkt het me sterk dat het op de Hoekse Lijn was | |
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 11:58 |
Neuh, geen zin in ![]() | |
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 11:59 |
Dat kun je wel stellen ja ![]() Wij zij gewoon nogal fanatiek hier ![]() | |
Peter | zondag 30 november 2014 @ 12:05 |
Of we zeiken gewoon zo veel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 12:07 |
Of we zijn gewoon zo lyrisch over de geweldige dienstverlening van allerlei spoorvervoerders ![]() | |
Anne | zondag 30 november 2014 @ 12:08 |
Vooral jij ja. | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 12:11 |
Ja klopt, 11.000 posts meer liefde voor NS dan de nummer 2 op de lijst ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 12:33 |
Trouwens, mijn uitzicht op de treinen is gisteren een heel stuk verbeterd ![]() ![]() ![]() Lekkere frisse aanblik wel ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 november 2014 @ 12:36 |
Woon je in de Rivierenwijk in Deventer? | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 12:38 |
Dan had je die dubbelpost ook wel achterwege kunnen laten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 12:38 |
Nee, achter het station ![]() | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 12:39 |
En ohja, het is weer soort van Steamsale, alle pakketten van Train Simulator zijn in de aanbieding, voor degene die dat leuk vinden ![]() | |
Fixers | zondag 30 november 2014 @ 12:46 |
Ik sta nog best hoog. ![]() | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 12:50 |
Voornamelijk stamgasten denk ik ![]() Dit weekend maar weer eens een treinvrij weekend overigens ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 november 2014 @ 12:52 |
Hier ook. Mag de komende week weer 6 achter elkaar werken. Even kalm aan doen vandaag. | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 12:59 |
Ik ook. Morgen weer volledig elektrisch naar de baas ![]() ![]() | |
MTL | zondag 30 november 2014 @ 13:26 |
Ik houd het morgen maar op de fiets. Over die vele KWh die ik daarna van de baas mag verstoken heb ik het maar even niet ![]() | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 13:38 |
007. | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 13:40 |
Reden de boottreinen toen nog? | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 13:41 |
Nee joh allang niet meer ![]() | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 13:41 |
Ik heb verstand van bipsen, wat doe ik in dat lijstje? | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 13:42 |
VIRM heeft daar zeker weten gereden als boottrein, twee keer per dag of zo. Kopmaken op Rtd. | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 13:44 |
ja toen ze lekker voorbarig dat boogje weggehaald hebben wat later snel weer teruggebouwd moest worden ![]() Dat gaat zodalek met al die wissels op Utrecht Centraal ook gebeuren natuurlijk ![]() | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 13:47 |
Dat boogje moest weg om de HSL te bouwen, en deze boottrein kwam uit Asd, dus niet via het boogje. Er was alleen geen ruimte om kop te maken in Sdm. Sowieso kon dat ding alleen met passen en meten van en naar Hld, stukken lsp en zo. Ja, verkortingen. Typ op tablet. | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 13:48 |
Ut gaat na DSSU nog veel gezelliger worden! | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 13:49 |
Niet de tofste versie, maar het komt in de buurt. | |
Kentekenplaat | zondag 30 november 2014 @ 14:00 |
Ik vind het wel hele stoere bakken. Dat motorgeluid ![]() | |
Maegrim | zondag 30 november 2014 @ 14:10 |
die zou ik naar de Watergraafsmeer rijden, pauzuuh ![]() | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 14:11 |
Hahaha nice ![]() | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 14:12 |
Toen we nog geen rekening hoefden te houden met gehandicapten.. | |
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 14:18 |
Och, ten opzichte van nu zal er niet al te veel veranderen. Nu al worden er treinen tussen Eindhoven en Schiphol geschrapt omdat iemand onderweg een scheet gelaten heeft. | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 14:19 |
De regering van België had voor dinsdag code rood van het energieplan ingeschat, maar inmiddels is er ook een vierde reactor uitgevallen. Hilarisch ![]() Wordt straks staken omdat ze niet naar Brussel kunnen om te staken ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 14:50 |
Merk op dat "Code Rood" niet de top van de schaal is in dit geval. Ze hebben ook nog Code Zwart ![]() | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 15:00 |
Serieus? ![]() Edit: gevonden. Brandje in een hoogspanningsmast, naar verwachting dinsdag gefixt. Niet zo erg als die andere reactors dus ![]() En die stats ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 15:02 |
Ja, brandje geweest in een centrale | |
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 15:15 |
Zie onder meer: http://www.hln.be/hln/nl/(...)cht-in-gedrang.dhtml Gaat om Tihange 3. Tihange 2, Doel 3 en Doel 4 lagen al stil | |
#ANONIEM | zondag 30 november 2014 @ 15:19 |
![]() Ziet er toch wat zorgwekkender uit dat een brandje in een mast ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2014 15:19:40 ] | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 15:37 |
Ze gaan zelf uit van dinsdag. Dus dan doen wij dat ook maar he ![]() | |
Peter | zondag 30 november 2014 @ 16:22 |
Dus men kan woensdag weer vrolijk staken? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 16:37 |
Gelukkig wel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 18:12 |
| |
bork | zondag 30 november 2014 @ 18:14 |
Tuurlijk omdat de NS in zijn broek schijt omdat de incompetentie er vanaf straalt is het de schuld van het toen zittende kabinet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 18:17 |
Als dit een voorproefje is van het boek 'De ontsporing' hoef ik de rest niet eens te lezen. Dit is niks anders dan vakbondsretoriek. NS is degene die een onrealistisch bod heeft uitgebracht, NS is de partij die geen fatsoenlijke aanbesteding kon houden en NS is ook de partij die HSL- en internationale reizigers al sinds 2009 in de kou heeft laten staan. edit: Op nos.nl staat een iets genuanceerder artikel. [ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 30-11-2014 18:27:26 ] | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 18:30 |
En dit is nieuws omdat...? | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 18:43 |
vraag de NOS-redactie ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 30 november 2014 @ 18:54 |
tja, alles is nu zo'n beetje 'nieuws'. de definitie van nieuws is wellicht anders geworden. of is het tegenwoordig 't hele jaar door komkommertijd http://nos.nl/artikel/200(...)ig-overal-kopen.html | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 19:32 |
Pfoeh, moest net inchecken om gleufdier bij de trein uit te zwaaien en daarna uitchecken toen ik weer weg moest.. Is wel wennen.. | |
Ireyon | zondag 30 november 2014 @ 19:34 |
Nog maar een korte stap totdat we echt vliegveldpraktijken op de stations krijgen ![]() ![]() | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 19:37 |
Nouja, zoveel moeite is het ook weer niet maar het was gewoon wennen.. Als het volgende keer weer niet hoeft raak ik in de war.. | |
Peter | zondag 30 november 2014 @ 19:46 |
Heel vroeger had je ook perronkaartjes toch? Toen moest je er zelfs voor betalen! ![]() | |
Frozen-assassin | zondag 30 november 2014 @ 19:49 |
Treurige onzin ja.. Betalen om perron op te mogen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 20:04 |
In België heb ik die tijd nog meegemaakt hoor ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 20:09 |
Mwoah, het hangt er een beetje vanaf. Je hebt geen conducteurs meer nodig bijvoorbeeld en dat zijn er nu meer dan dat je nodig hebt bij controle op het perron. En dat maakt het geheel wel een stuk goedkoper. | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 20:10 |
Waarmee ik niet zeg dat ik het er mee eens ben ofzo maar ik kan me het ergens wel voorstellen. | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 20:11 |
Conducteurs heb je altijd nodig, want die worden geeist in de concessie en CAO. Het scheelt je vooral S&V denk ik .. | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 20:11 |
Die conducteurs blijven gewoon nodig hoor. ![]() Net als S&V... | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 20:12 |
Ja dat betekent dus niet dat je ze nodig hebt, dat betekent dat ze geeist worden in de concessie. Is een subtiel doch zeer belangrijk verschil. Het is niet alsof er zonder conducteur opeens geen treinen kunnen rijden. | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 20:13 |
S&V is stukken goedkoper dan conducteurs gok ik zo. | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 20:14 |
Kan me niet voorstellen, S&V moet altijd samen, HC kan alleen.. | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 20:15 |
En at zien we terug in de tarieven ![]() Oh nee wacht ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 20:17 |
S&V kan ook alleen en HC kan niet alleen bij 8 bakken of meer. Tja. Dat zijn gewoon arbitraire definities. | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 20:17 |
Dat betwist ik ook niet. | |
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 20:23 |
Bij sprinters zou het wel handiger zijn lijkt me. Eenmansbediening en vliegende controleploegen | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 20:24 |
NS is gewoon een verschrikkelijk slecht geleid bedrijf, wat constant ja roept en nee doet. Zakken vullen met tariefsverhogingen en toeslagen, en of we er ooit diensten voor terug leveren zien we dan wel weer. De mensen op het veld, de machinisten, de conducteurs, ze zijn niet te benijden, want ze moeten een onmogelijk "beleid" uitvoeren en mogen bovendien de klappen vangen van reizigers die voor de zoveelste keer gedupeerd worden door hetzij onwil hetzij onkunde. En de overheid wil ook liever blijven slapen, die laten alles gewoon toe, zolang ze er maar geen gezeik mee hebben. Man wat een heerlijk land toch ![]() Maar als ik er wat van zeg dan hoeft er DUS niet naar geluisterd te worden "want dat is maar internetgebruiker Fles en die klaagt toch alleen maar." ja, zo kan ik het ook. | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 20:28 |
Dit inderdaad. De toegevoegd waarde van de conducteur op de meeste sprinters is echt nul. | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 20:30 |
Nou je hebt hele goede punten want als NS een bedrijf zou zijn dat voedsel zou produceren zouden ze allang door dit soort fouten over de kop zijn gegaan. Er zit echter wel een groter verhaal achter waardoor het ergens wel te begrijpen is waarom dingen zo lopen. Ik merk het in de onderwijswereld ook wel, we willen wel maar Den Haag roept je terug als je goede ideeën hebt bijvoorbeeld. En wat er wel moet gebeuren is eigenlijk geen geld voor. En internetgebruiker Fles heeft samen met internetgebruiker DriekOplopers misschien wel wat kwaad bloed gezet door de manier waarop ze communiceren. Je kan aan iemand vragen of ze misschien stil willen zijn in de stiltecoupé maar je kan ook roepen dat het kankerlijers zijn. Ik vraag me af waar het best naar geluisterd wordt. | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 20:32 |
Voor mijn gevoel is de toegevoegde waarde van een conducteur in het algemeen nihil, maar dat kan er ook aan liggen dat ik ze nooit zie.. | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 20:33 |
Afgelopen vrijdag van van Zwolle naar Oss heen en weer geweest. Dat is toch 2/3e van een van de langste trajecten die je onafgebroken in Nederland kan doen (qua tijd) en ook nog eens in materieel waar je van voor naar achteren doorheen kan lopen en geen barričres hebt (behalve de 1e klas geloof ik). Eén conducteur gezien op de heenweg, tussen Zwolle en Wijhe en zowel heen als terug was het echt niet vol. | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 20:37 |
De toegevoegde waarde van een conducteur kan zitten in het verlenen van service, als een soort gastheer op de trein. Dan moet de beste man zich wel laten zien i.p.v. zich te verstoppen in de 1e klas. | |
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 20:38 |
Dat laatste is absoluut een belangrijk punt. Zichtbaarheid is belangrijk, omdat een HC een serviceverlener is en in die hoedanigheid ook op moet treden. | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 20:43 |
Service in welke vorm? Op een conducteurloze rit in het buitenland mis ik de beste man ook niet.. | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 20:45 |
Dank je ![]() Ja, natuurlijk. Als de vorm je niet aanstaat kun je DUS de inhoud ook negeren ![]() ![]() | |
Salatrel | zondag 30 november 2014 @ 20:45 |
als er een tunnel(bak) in het traject zit moet er,volgens handboek machinist van NSR, sowieso een HC of bij uitzondering een extra machinist aanwezig zijn. | |
greavy | zondag 30 november 2014 @ 20:45 |
Dat Binche hč. Dat station ziet er wel oud uit enzo. Schril contract met het materieel wat er tegenwoordig nog halteert, Desiro. Zit nog een loket, en de "wachtzaal" is alleen open als de stationschef daar zit. Ja, die zit daar nog enige uren per dag. Ook nog een lokettist. Van Tot Maandag 05:45 20:00 Dinsdag 05:45 20:00 Woensdag 05:45 20:00 Donderdag 05:45 20:00 Vrijdag 05:45 20:00 Zaterdag 07:00 14:00 Zondag 07:00 14:00 Wij kwamen om 15:13 aan, en toen zat de wachtzaal ook op slot. Maar je kan op station Binche niet naar de toiletten, want er hangt een briefje (met datum van 13 augustus 2014) dat de toiletten defect zijn. | |
Peter | zondag 30 november 2014 @ 20:45 |
Ja, andersom zul je ze op dat stukje nooit zien controleren.. Maar een conducteur is wel noodzakelijk bij het stranden van de trein of noodzaak voor EHBO. Of je moet machinisten daar goed voor opleiden en instructie geven + intercommogelijkheid naast de noodrem.. | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 20:47 |
Vragen beantwoorden, hulp verlenen bij het in- en uitstappen, zulke dingen. Ik snap je gevoel.Ik reis vaak genoeg met de RET op metrolijn E en ik mis een conducteur daar totaal niet. En heeft dat nog een reden of is het een vakbondspleasertje? Ik weet dat er op de HSL een eis is dat er een personeelslid in het achterste deel van de trein aanwezig is wanneer de trein door een tunnel gaat, dit om bij noodsituaties in de tunnel te kunnen assisteren. Vooral bij het getrokken materieel speelt dit natuurlijk, de machinist van een Traxx kan niet zomaar in het reizigersdeel komen. | |
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 20:51 |
mja, dat is geen onoverkomelijk iets natuurlijk | |
Salatrel | zondag 30 november 2014 @ 20:51 |
o.a. voor tunnelevacuaties. pak een spitstrein in de willemsspoortunnel die ga je als mcn niet in je eentje willen evacueren. dat regeltje dat de HC bij meerdere stellen in de achterste hoort te zitten is overigens niet HSL specifiek maar is ook gewoon voor normale IC's en sprinters. waarom elke keer die vakbondshaat trouwens? | |
Salatrel | zondag 30 november 2014 @ 20:52 |
dat ga je echt niet zomaar geschrapt krijgen hoor en terecht | |
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 20:56 |
Nadeel daarvan is dat je op dat trajectdeel in het voorste deel van de trein nooit service kunt verlenen. Het is geen haat richting vakbond, maar ik vind wel dat de vakbonden mogelijke veranderingen tegenhouden. Als iets ze niet zint gooien ze meteen de kont tegen de krib, terwijl sommige veranderingen toch echt noodzakelijk zijn. Het is toch niet uit te leggen dat bijvoorbeeld een trein naar Tiel niet rijdt omdat er een trein stuk is tussen Gouda en Den Haag? | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 20:57 |
Dit gaat over het boek 'De ontsporing', dat woensdag wordt gepresenteerd. | |
dennistd | zondag 30 november 2014 @ 20:59 |
Officieel mocht je het perron al niet op zonder kaartje. Bij elke perronopgang hangt zo'n blauw bord met de regels, en een daarvan is die regel. | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 20:59 |
Pis je toch lekker tegen de muur aan, kan jou t bommen ![]() | |
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 21:00 |
Berend Brulboei. Tsja, die had geen trek in een lijn naar Nederland, waar de NMBS niet bij betrokken was, maar wel treinen voor aan moest schaffen, terwijl de NMBS met Thalys wel iets goed richting Frankrijk in handen had. | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 21:00 |
HO nee dat kost geld, doen we niet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 21:01 |
Geef hem eens ongelijk? Het was puur een Nederlands belang. Wij moeten nou eenmaal door stakitania als we naar Parijs willen. | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 21:22 |
Stroomuitval is ook een issue anno 2014 als je door Belgie wilt reizen hoorde ik in de wandelgangen, niet alleen stakingen | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 21:25 |
Ja, het gaat steeds verder bergafwaarts met die lui. Straks gaan ze ook de riolering en de kabeltelevisie afschaffen. Kost maar onderhoud niewaar ![]() | |
greavy | zondag 30 november 2014 @ 21:28 |
![]() NMBS 08530 (IR 3915) by Durk Houtsma., on Flickr Vandaag was ik met een paar kennissen een rondje wezen treinen, en kwamen ook in Binche. Een 34 minuten durende kering in Binche noodde mij maar even de trein hier te fotograferen, langs het oude stationsgebouw, die al in 1857 werd geopend. Inmiddels is er aan de wachtruimtes op het middenperron weinig eer meer te halen, en is het een en ander bij het stationsgebouw ook al niet meer in de beste staat. Er huisvest nog wel een echte stationschef en lokettist, terwijl er regulier elk uur een trein stopt. In het weekend is de treindienst beperkt tussen Binche en Brussel Noord, terwijl er doordeweeks doorgereden wordt naar Louvain-La-Neuve-Université. Op de foto ziet u Desiro 08530, die nog maar enkele maanden in dienst is bij de NMBS, naast het 157 jaar oude station. Vroeger was dit nog een doorgaande spoorlijn, spoorlijn 108. Van Erquelinnes via Binche richting Mariemont, waar de lijn via L112 verder verloopt. Tegenwoordig is er nog weinig van het tracé tussen Erquelinnes en Binche in dienst, en mogelijk is er ook nog weinig van te vinden. De laatste reizigerstrein op de gehele lijn reed op 4 november 1962, en de laatste goederentrein reed tot 1984 nog tot Grand-Reng. In 1987 zijn de sporen tussen Erquelinnes en Binche opgebroken, en later heeft men een fietspad op het oude spoortracé gebouwd. In 9 mei 1983 werd de elektrificatie tussen Mariemont en Binche voltooid, maar door het dalende verkeer op de lijn werd het goederenverkeer op 31 december 1999 definitief beëindigd, en heeft men op 18 februari 2002 het dubbelsporige tracé buitendienst gesteld en (deels) opgebroken. | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 21:31 |
Binche ![]() Professor Barabas had zich geen betere teletijdmachine kunnen wensen. De treeplank van de Desiro is het verschil tussen 2014 en 1857 ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 21:35 |
Ja heb je gelijk aan maar als jij je pincode drie keer verkeerd intikt in de supermarkt en de rij achter je is lang en iemand lacht daarom dan is dat opzich wel okay maar als iemand je dan een domme kankermongool noemt dan wil je hem op zijn bek slaan en negeer je hem verder. Dat is het belangrijke verschil tussen vorm en inhoud. Beetje normaal met elkaar omgaan is gewoon een goed idee omdat je dan veel serieuzer genomen wordt. | |
greavy | zondag 30 november 2014 @ 21:35 |
Op ma-vr zitten daar in de spits nog 2 omlopen met HLE18+8xM6+HLE18 (geen stuurstand) tussen. Verder is het integraal Desiro daar. | |
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 21:36 |
Heel België is een probleem | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 21:37 |
Eigenlijk is dat het stuk waarop ik het vaakst gecontroleerd wordt en ik ga 5 dagen in de week met die trein ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 30 november 2014 @ 21:37 |
gebruikt Belgie nog de HLE 11 reeks? de loks die speciaal gebouwd waren voor de benelux dienst | |
Ireyon | zondag 30 november 2014 @ 21:38 |
http://store.steampowered.com/sub/51149/ Train Simulator + 6 DLCs voor maar ¤6,29 | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 21:38 |
Deutsche Bahn dient een klacht in tegen verschillende luchtvaartmaatschappijen over vermeende prijsafspraken voor goederenvervoer, waar DB Schenker veel schade door lijdt. http://www.lefigaro.fr/fl(...)utres-compagnies.php | |
greavy | zondag 30 november 2014 @ 21:39 |
Nope, al enige tijd geleden buiten dienst. Voor de "allerlaatste" Benelux werd er zeer uitzonderlijk nog éénmalig de HLE18.8 voor Nederland in dienst gesteld, maar toen reden ze al niet meer echt veel in de reguliere dienst. Een enkele Piekuurtrein werd nog gereden. | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 21:39 |
Wow, thanks ![]() | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 21:40 |
Nee, die zijn niet in dienst. Ze schijnen te zijn verkocht aan Tsjechië (?) | |
greavy | zondag 30 november 2014 @ 21:40 |
Klopt, en volgens mij zijn er ook al geleverd. | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 22:04 |
Die vergelijking slaat nergens op. Waar het om gaat is dat NS er gewoon geen pest van bakt EN daarmee wegkomt omdat de overheid er ook geen zin in heeft om er energie in te steken. En zo houden twee falende instanties elkaar in leven en dat is laakbaar. En ik snap best dat het heel aantrekkelijk is voor een aantal mensen om de discussie te verschuiven naar "ja maar Fles zegt kanker en dit en dat" om hun eigen onvermogen te verdoezelen, maar dat neemt hun onvermogen niet weg. Er moet iets aan het probleem gedaan worden, en veel ook. Zodat uiteindelijk Fles geen reden meer heeft om te klagen. Maar dat gaat Fles niet meer meemaken ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 22:06 |
Geen pest van bakt vind ik te ver gaan dus bijvoorbeeld. Ze doen het heul niet zó slecht. Er zit rot in het bedrijf en dat moet eruitgesneden worden maar dat betekent niet gelijk het einde van de wereld. | |
spectrumanalyser | zondag 30 november 2014 @ 22:07 |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 22:09 |
Mooie machines (y) | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 22:10 |
Neuh, het einde van de wereld niet. Maar voor een miljoen mensen per dag die geen andere keus hebben, en die met zulke tarieven geconfronteerd worden, MOET er echt veel meer gebracht worden. | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 22:13 |
Met veel meer denk ik dus vooral aan overdektere stations, dat ik een kwartier of een half uur vertraging heb, tja, boeit me heel eerlijk gezegd niet zoveel. Ik erger me veel meer aan de bijsturing dat er dus vertraging gecreëerd wordt omdat ze de treinen niet op een goede plek zetten terwijl dat onnodig is. Van de week weer twee keer gezien. Eén trein vertraagd en in plaats van de fases op de perron correct te gebruiken loopt alles dus een kwartier op. Dat is onnodige vertraging waar ik veel minder mee kan dan een defecte trein. | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 22:15 |
Nieuwsuur trouwens nu over de HSL. | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 22:17 |
Dit inderdaad. Die overdekte perrons vind ik een goede, stom voorbeeldje: Utrecht Centraal wordt voor een miljoenmiljard euro verbouwd, maar de perronoverkappingen zijn net klein genoeg zodat er toch nog een strook tussen perron en trein blijft waarin je goed natregent bij het instappen. Wat bezielt een architect die zoiets nog een goed idee vindt? | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 22:20 |
Ja okee, zulke dingen dus. En dat van vrijdag ook, een trein staat een half uur stil, niemand doet iets, en op vertrektijd komt er ineens een lulsmoesje waardoor er een kwartier te laat vertrokken wordt. Zo zijn er letterlijk honderden scenario's die voorkomen, waarin telkens gewezen wordt op overmacht. En de meeste reizigers denken dan kwaad "Het zal wel weer, breng me nou maar naar huis zonder je slappe zeiksmoesjes" en sommige reizigers prikken er doorheen en zien dat het gewoon gelul is en een slappe poging het eigen falen te verbloemen. Want er gaat bij NS echt VEEL en veel meer mis door falen, onkunde, onoplettendheid en sabotage van personeel, dan door echte overmacht. | |
Maegrim | zondag 30 november 2014 @ 22:23 |
een ICD kreeg vandaag 5 minuten vertraging doordat niemand me vertelde op een andere loc te gaan zitten | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 22:23 |
De overkapping zit gewoon tegen PVR aan hoor.. | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 22:24 |
Allemaal leuk en aardig, maar je regent nog steeds nat. | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 22:25 |
de overkapping KAN gewoon over PVR heen. Behalve natuurlijk als daarmee de duurbetaalde intellectuele Rechten van de duurbetaalde Architect geschonden worden. DAN is het beter dat duizenden reizigers per dag jarenlang zeiknat regenen natuurlijk ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 22:30 |
Architecten. Gadverdamme. Wij zitten met een schoolgebouw waar 1/3e (door de gemeente goedgekeurd trouwens) een open ruimte is en daardoor hebben we zo'n 4000m2 teveel volgens de wettelijke regels. Gadverdamme. | |
Peter | zondag 30 november 2014 @ 22:30 |
Arbo-technisch werkt de machinist dan op een plek zonder EHBO'er/BHV'er ![]() | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 22:33 |
Cool. Tijd voor sneller internet... | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 22:33 |
Mooi front, blij dat ik 'm in model heb! | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 22:35 |
Mee eens maar het principe van de NS maar de schuld geven terwijl in mijn ervaring de problemen voornamelijk bij ProFail liggen ben ik gewoon een keertje klaar mee. En dan vooral het ongenuanceerde. Als de bus vertraagd is omdat er spoedwegwerkzaamheden zijn omdat RWS gefaald heeft heeft het weinig zin om de busmaatschappij te schoppen. Communicatie mag wel veeeeeeeeel beter maar dat soort dingen impliceer je zelf ook al in bovenstaande post. | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 22:35 |
Lima? Ik heb ook een 11.89 van Lima ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 22:37 |
Ik ben nooit ongenuanceerd ![]() | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 22:38 |
De vertragingen die ik de afgelopen week opliep, waren voornamelijk door ProRail (hé, de stoptrein kan bij Leidsche Rijn best wel voor de aanstormende ic langs). De springer bij Zoetermeer is niemands schuld. Dat NS vervolgens niet zijn best doet om treinen te verlengen of zo, dat is wel rot. | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 22:39 |
LS Models. ![]() (Foto van voordat ik de Benelux-stam er bij had.) | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 22:41 |
Ach, 11.8 heeft (zonder medeweten van NMBS) ook goederentreinen gereden als ik de verhalen mag geloven. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 22:41 |
Wauw! Dat lijkt trouwens net iets te geel voor Roco VAM-bakken maar dat kan ook zijn omdat ik ze alleen vervuild ken. | |
tripel7 | zondag 30 november 2014 @ 22:43 |
Voor de mensen die de virtuele monopoly willen spelen is er ook een gtw voor train simulator te koop:http://christrains.com/ts_product_stadlerGTW.html Overigens is daar nog veel meer nl mat te koop, en op treinpunt.nl de nodige nl routes om het spul op los te laten :p | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 22:45 |
Ik wil niet virtueel met Monopoly spelen ik wil in het echt met Monopoly spelen. | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 22:45 |
Wacht dat klinkt viezer dan ik het bedoel. | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 22:47 |
Nu weet ik weer waarom ik dat nieuwjaarsrondje mijd... | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 22:47 |
![]() Vindt Moira dat wel goed? ![]() | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 22:47 |
Die GTW is wel mooi trouwens, Chris zijn treinen worden steeds beter. | |
Duvel | zondag 30 november 2014 @ 22:48 |
Ja, onrealistisch, maar ik ben een beetje huiverig om ze te weatheren. | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 22:59 |
Ik ga ook niet mee ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 november 2014 @ 23:00 |
Ik ken Monopoly al 13 jaar ofzo ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 30 november 2014 @ 23:01 |
In Rotterdam hebben ze het tenminste wel goed aangepakt ![]() | |
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 23:04 |
mja, vogels zijn wel dol op dat station, met alle gevolgen van dien ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2014 @ 23:09 |
Ik wil gewoon met geld gooien ![]() | |
greavy | zondag 30 november 2014 @ 23:26 |
4 Vectrons voor DB Schenker Rail Polen zijn inmiddels onderweg van München naar Polen.![]() Nog 3 foto's van de 3 andere Vectrons: http://www.railcolor.net/(...)id=7012&action=dview [ Bericht 18% gewijzigd door greavy op 30-11-2014 23:38:44 ] | |
b2py | zondag 30 november 2014 @ 23:29 |
Van Polen naar Polen? Van waar naar waar dan? | |
greavy | zondag 30 november 2014 @ 23:38 |
Ik zit te slapen. Van München naar Polen. | |
#ANONIEM | zondag 30 november 2014 @ 23:41 |
In België hebben ze geen boodschap aan mensen die nat worden door de regen. In bijvoorbeeld Mechelen, Leuven of Brugge is hooguit de helft van het perron overdekt, en als je lange trein daarbuiten stopt heb je gewoon pech. Dat is naar mijn mening toch een stuk beter geregeld in Nederland. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2014 23:51:12 ] | |
greavy | zondag 30 november 2014 @ 23:49 |
EN daar controleert het treinpersoneel zelfs als er staanplaatsen zijn. Vandaag ook met het Belgische treinpersoneel op de Benelux richting Nederland gezien. Vele staanplaatsen door de trein, maar er werd gewoon gecontroleerd. Ook op binnenlandse treinen op doordeweekse dagen al meegemaakt. | |
Darkwing_Duck | zondag 30 november 2014 @ 23:54 |
Bedankt James, ik heb ze even naast elkaar gelegd, maar uiteindelijk is het t zelfde als de Vorschau dienstregeling in de DB versie, desalnietemin leuk om te hebben; hier zitten een aantal filteropties extra op die op de DB niet zitten, zoals filteren op Autotreinen en Trolleybussen ![]() | |
James1988 | zondag 30 november 2014 @ 23:59 |
Ik mag wel hopen dat ÖBB dezelfde dienstregeling heeft als DB. ![]() DB gaat echter geen nieuwe versies meer uitbrengen van offline-HAFAS ('te weinig gebruikers') terwijl ÖBB dat vooralsnog wel blijft doen. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 1 december 2014 @ 00:11 |
Echt ![]() ![]() Waarom brengen ze dan nog wel een Vorschau uit? Wat ik bedoel is dat er in de OBB nog niet de Extra treinen staan die in Parijs gaan rijden in de Nieuwjaarsnacht. Die staan er normaal altijd in... | |
greavy | maandag 1 december 2014 @ 00:12 |
Staan die wel op de online versie? | |
Darkwing_Duck | maandag 1 december 2014 @ 00:15 |
Nee, maar bij mij weten heeft HAFAS de definitieve dienstregeling nog steeds niet rond, kijk naar de offline android app, die is ook nog steeds niet geupdate | |
James1988 | maandag 1 december 2014 @ 00:50 |
Dat stond op Drehscheibe Geen idee. Zou me niet verbazen als dat twee afdelingen zijn die volledig langs elkaar heen werken ![]() Misschien was informatie over die treinen nog niet aangeleverd op het moment dat de databestanden werden samengesteld. Er zijn wel meer dingen nog niet compleet: als je zoekt naar de vertrektijden van Antwerpen-Centraal zul je zien dat heel veel treinen vanaf spoor 1 zullen vertrekken (een bovengronds kopspoor), waaronder ook de Benelux. ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2014 @ 00:56 |
De uitzending van Nieuwsuur over de Fyra, is terug te zien op http://nos.nl/uitzending/1148-uitzending.html (vanaf 9:58). edit: Ik heb het item bekeken en ik vind dat men zich er een beetje makkelijk van af probeert te maken door te wijzen naar de Nederlandse staat als enige 'schuldige' aan het hele Fyra-drama. [ Bericht 33% gewijzigd door James1988 op 01-12-2014 01:17:38 ] | |
bork | maandag 1 december 2014 @ 01:22 |
Te zot voor woorden, turnkey contract, in 2006 wordt er al gezegd door de NS dat het niet gaat werken, makkelijk om nu te zeggen dat er toen niet Europees hoefde te worden aanbesteed. De NS biedt het belachelijke hoge bedrag, niemand anders. Conclusie van mij na het zien van dit item: schuld van Wim Kok ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2014 @ 01:32 |
Het nadeel van een turn-key contract is dat je de acceptatiecriteria wel heel goed moet hebben uitgewerkt voordat je het contract aangaat. Als je criteria ondermaats zijn of open voor interpretatie leidt dat ertoe dat de leverancier zegt "Ik heb geleverd wat je wilde, als je iets veranderd wilt hebben mag je diep in de buidel gaan tasten." De meeste FLIRTs en GTWs zullen tegenwoordig met een turn-key contract worden besteld, omdat alle engineering al is gedaan en er werkende voorbeelden zijn in vrijwel heel Europa. De aandacht hoeft dan enkel nog te liggen op de afstand tussen stoelen en de kleurtjes van de bekleding. Bij een compleet nieuwe trein (zoals de V250) is turn-key niet de beste contractvorm, omdat je juist in dat geval nog wilt kunnen bijsturen tijdens het ontwikkelproces. | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2014 @ 07:07 |
Godver ![]() | |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 08:04 |
Goed slagveld op het spoor wel ![]() | |
JDude | maandag 1 december 2014 @ 08:32 |
Ja hoor, het is weer zover. Geen machinist voor de sprinter van Breda naar Utrecht "vanwege problemen ín Utrecht vanochtend". | |
JDude | maandag 1 december 2014 @ 09:06 |
Uiteraard weer +30 door dat gevingerverf. | |
hhh38 | maandag 1 december 2014 @ 09:12 |
Hmmm, de snelbus of de sprinter nemen zometeen tussen Den Bosch en Utrecht Centraal? | |
DeaDLocK2K | maandag 1 december 2014 @ 09:12 |
Waar in Duitsland zijn eigenlijk de werkzaamheden waardoor de pimpel 15 tot 60 minuten extra krijgt? | |
James1988 | maandag 1 december 2014 @ 09:13 |
Ergens tussen Bad Bentheim en Berlijn ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2014 @ 09:22 |
Tussen 9:30 en 10:30 geen treinen tussen Utrecht en Driebergen-Zeist respectievelijk Geldermalsen vanwege herstelwerkzaamheden. "De gevolgen voor de treindienst na 10:30 zijn nog niet bekend" ![]() ![]() | |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 09:22 |
An mehreren Terminen am Montag, 1. und Dienstag, 2. Dezember von Mittwoch, 10. bis Freitag, 12. Dezember jeweils 21:00 – 21:30 Uhr Zugausfall Berlin Hbf > Berlin Ostbahnhof Details ausblenden IC 149 von Amsterdam Centraal (planmäßige Ankunft 21:26 Uhr in Berlin Ostbahnhof) endet in Berlin Hbf und fällt von Berlin Hbf bis Berlin Ostbahnhof aus. Grund: Oberleitungsarbeiten Berlin-Rummelsburg – Berlin Ostbahnhof http://bauarbeiten.bahn.de/niedersachsen-bremen En dan even naar IC 77 scrollen. | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2014 @ 09:23 |
Op de oost-west-as geen centje pijn vandaag trouwens ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2014 @ 09:31 |
Hier vooral wat kleine vertragingen: met +5 uit Breda, in Rotterdam wemelde het van de +2's tot +10's, enz. Eens zien wie er eerder naar Schiedam mag, de IC naast me of de sprinter waar ik in zit ![]() edit: de sprinter natuurlijk ![]() | |
hhh38 | maandag 1 december 2014 @ 09:40 |
Het is de sprinter geworden, die niet eens zo heel vol is. In Eindhoven was de omroep nog: "Tussen Den Bosch en Utrecht rijden snelbussen". In Den Bosch was hier niets meer van te merken. | |
Salatrel | maandag 1 december 2014 @ 09:45 |
dat valt dankzij de vogelverschrikker reuze mee tegenwoordig | |
James1988 | maandag 1 december 2014 @ 09:46 |
Nieuwe baan? | |
Salatrel | maandag 1 december 2014 @ 09:50 |
nee ik voer alleen de dappere vogeltjes nog ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 1 december 2014 @ 09:51 |
Idd, dom rechts maakt meer kapot dan je lief is. | |
James1988 | maandag 1 december 2014 @ 09:56 |
De keuze van VWS om het NS/KLM-bod te accepteren is inderdaad een hele domme. De rekenmeesters aan de Plesmanweg wisten ruim op voorhand dat NS het bedrag onmogelijk kon ophoesten. | |
greavy | maandag 1 december 2014 @ 10:22 |
Stelletje faalhazen van het hoogste niveau. Het scheen dat men "vergeten" was het wissel bij Elst Aansluiting te klemmen, die naar het nieuwe spoor 3 kan leiden bij Elst. Dit wissel moest rechtsleidend geklemd worden, omdat spoor 3 nog niet in gebruik is. En ja, daardoor had men een wisselstoring bij Elst. Edit: Volgens Somda mocht het wissel niet geklemd worden, omdat het een "eis wissel" is. Er moesten nog sluitlassen gemaakt worden, en er stond nog hekwerk binnen de "rode zone". Later legt Broek53 uit was een "eis wissel" is: Als er een rijweg via wissel 405 bij Elst linksleidend ingelegd wordt, wordt wissel 407 ook linksleidend gelegd en gecontroleerd. Dit heeft te maken met de flankdekking voor de beweging over de hoofdbaan. Als wissel 407 niet linksleidend gelegd kan worden doordat het wissel geklemd is, kan wissel 405 ook niet linksleidend gelegd worden. Wissel 407 zou alleen linksleidend geklemd kunnen worden. [ Bericht 17% gewijzigd door greavy op 01-12-2014 10:34:28 ] | |
Darkwing_Duck | maandag 1 december 2014 @ 10:38 |
Ja, dit dus. Tegenwoordig kan je veel met online planners, maar niet alles, en HAFAS was een prima tool om rondjes te plannen, en eventueel vlug een overzicht te hebben hoef of wat per trein (En screenshots te maken) Ik gebruikte HAFAS echt veel, vooralsnog kan het gebruik dusnog een half jaar gerekt worden weliswaar dankzij een andere ijzersleper..
| |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 10:40 |
De interrail app? | |
Darkwing_Duck | maandag 1 december 2014 @ 10:48 |
Niks mis mee ook, maar ik gebruikte eigenlijk de print functie van HAFAS heel veel (en dan Print naar PDF) Zo draaide ik voor vakanties en weekendjes weg mn eigen 'Spoorboekjes' in elkaar met de vertrekstaten en filterfunctie. En die sloeg ik op als PDF. Ook Collegas op het werk (die uit alle windstreken van de Europa komen) vroegen regelmatig om een reisadviesje als men weer met een rits Regiotickets goedkoop naar Duitsland/ Zuiden Frankrijk moest en bepaalde treintype wou vermijden Ook die nachtelijke dienstregelingen de RER van Oud en Nieuw en Fete de la Musique stonden in HAFAS en die hing ik altijd op het werk op het prikbord (Communicatie van de RATP/SNCF is vrij beroerd). Stond altijd te gniffelen als er dan collegas waren die met hun mobieltje een foto namen van het A4tje. Dat gaat nu niet meer ![]() Een voorbeeld van zo een spoorboekje vind je in mn sig trouwens | |
Ajaxfan | maandag 1 december 2014 @ 10:50 |
Gaat lekker met die herstelwerkzaamheden. Al 3x vooruit geschoven inmiddels de prognose. | |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 10:51 |
Inmiddels 12:00 | |
greavy | maandag 1 december 2014 @ 10:51 |
De ÖBB-offline Hafas heeft hooguit 1x/2 maanden een update, en in Oostenrijk en Duitsland (en mogelijk meer locaties) kloppen vaak de sporen niet volgens Drehscheibe. | |
Darkwing_Duck | maandag 1 december 2014 @ 10:53 |
Dat maakt me nog geeneens zoveel uit. Sporen kunnen altijd veranderen, en een offline programma hobbelt altijd wel achter de feiten aan ergens. is dit het laatste half jaar voor de OBB planner dan? weet jij meer Greavy? | |
greavy | maandag 1 december 2014 @ 10:58 |
Volgens mij komt er wel een nieuwe versie uit. ÖBB doet altijd per halfjaar een versie. Winter 2014/2015, en dan komt er weer een Zomer 2015 uit, en dan weer Winter 2015/2016. Zo was dat tenminste afgelopen jaren. | |
James1988 | maandag 1 december 2014 @ 10:58 |
Er is mij niet bekend dat ÖBB zou willen stoppen met HAFAS. Vraag het ze anders even via @unsereOEBB of Facebook ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 1 december 2014 @ 10:59 |
Dus wat zeuren we dan eigenlijk... voor ons Hollanders/Fransen verandert er niks, behalve een logootje... | |
Darkwing_Duck | maandag 1 december 2014 @ 11:00 |
Ja die braadworstvreters kunnen niet meer kijken hoelaat hun H-Bahn gaat, maargoed, qua info verstrekking voor de Benelux en Frankrijk blijft het toch het zelfde. Alle treinen staat erin, behalve de Grensland express, de Ouigo, en de treinen van Euskotren... | |
greavy | maandag 1 december 2014 @ 11:02 |
Iemand nog treinonderdelen kopen? Opbrengst gaat naar het goede doel, zoals destijds ook met de tassen ed van de DDAR-banken gebeurde. http://www.hgb-v.nl/index.php/fotos/verkopen-treinonderdelen | |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 11:03 |
Gelukkig rijdt de Grensland niet meer dus zal je die ook niet missen ![]() | |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 11:03 |
Hebben ze een draaistel in de aanbieding? | |
Darkwing_Duck | maandag 1 december 2014 @ 11:03 |
Ja, dat dacht ik ook inmiddels al, maar het ging om het principe ![]() | |
greavy | maandag 1 december 2014 @ 11:04 |
Kijk op de link, daar zie je het staan. Nee dus. | |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 11:08 |
Hij laadt hier niet zo lekker ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2014 @ 11:09 |
"Leuk voor thuis!" | |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 11:10 |
Een ongebruikte 1e klas VIRM bank? Wauw ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 1 december 2014 @ 11:12 |
Die OBB HAFAS versie is dus wel ruk hoor.... Roep in beide versies (DB Vorschau 2015) en OBB eens de dienstregeling van/naar/vertrekstaat vab Toblach op... Ik bedoel maar.... ![]() | |
greavy | maandag 1 december 2014 @ 11:14 |
Doe mij die MAT64 maar ![]() | |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 11:16 |
Ze hebben niet eens een 1e klas klapstoel ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2014 @ 11:27 |
Ik heb geen van beide versies voorhanden. Leg eens uit? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 december 2014 @ 11:29 |
Ik werk met dagelijks met éénmansbediening en vliegende brigades. 's Avonds is dat echt klote. Je hebt dan ook ander volk in de trein zitten. Bezopen, drugs, groepen jongeren. Ik werk dan alleen en rij die trein naar de uithoeken van de provincie. Gelukkig zit er een deurtje tussen, maar heb al meerdere malen vrij onprettig voorin gezeten omdat er behoorlijk veel gedoe was in de trein. Bedreigingen, roken, blowen en vechten/duwen/trekken. Kan wel de polizei aan laten rukken, maar op het station van Nieuweschans staan ze niet zo één-twee-drie. | |
Darkwing_Duck | maandag 1 december 2014 @ 11:31 |
Nou in de DB Vorschau versie staat gewoon de (Voorlopige) volledige dienstregeling van dit stationnetje en in de OBB versie 1 nachttrein uit Oostenrijk die sochtends 5 voor 7 aankomt | |
dennistd | maandag 1 december 2014 @ 11:31 |
Blijkbaar is een trein dan toch heel anders dan een bus: ik heb nog nooit dat soort dingen meegemaakt, terwijl ik toch regelmatig late diensten heb. Ze moeten het ook niet proberen trouwens: de bus rijdt geen meter meer voordat ze eruit zijn. | |
Yreal | maandag 1 december 2014 @ 11:33 |
Je zal niet de eerste buschauffeur zijn die dat met een pak rammel of erger bekoopt | |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 11:34 |
Als je het niet meldt, en met politie toon je wel aan dat het heel ernstig is zal het probleem nooit erkend worden en aangepakt.. | |
#ANONIEM | maandag 1 december 2014 @ 11:37 |
![]() ![]() | |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 11:40 |
Herstelwerkzaamheden Utrecht afgerond | |
#ANONIEM | maandag 1 december 2014 @ 11:45 |
Ik meld het altijd bij de werkgever, laat er expres een veiligheidsmelding van maken, dan lezen de bazen het op kantoor ook. Doe dat vaak genoeg en dan moeten ze wel een keer actie ondernemen. | |
Yreal | maandag 1 december 2014 @ 12:37 |
Ah, ik had even moeite met kijken | |
Peterselieman | maandag 1 december 2014 @ 13:14 |
Zo'n werkende koersrol is wel een bazending natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 december 2014 @ 13:15 |
Zou tijd worden zeg. Gelukkig gaan we zulke dingen in de toekomst nog veel vaker meemaken ![]() | |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 13:26 |
Morgen kans op natte sneeuw | |
bork | maandag 1 december 2014 @ 13:28 |
Je bent er weer als de kippen bij ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 december 2014 @ 13:29 |
spammert ![]() | |
bork | maandag 1 december 2014 @ 13:37 |
Er schijn een nationale pinstoring te zijn, heeft de OV-chip daar ook last van? | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2014 @ 13:45 |
we gaan beginnen! ![]() | |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 13:46 |
Traditie? ![]() | |
Little_Dolls | maandag 1 december 2014 @ 15:15 |
Gelukkig kan ik toch op de website van NMBS terecht om naar dienstregelingen van de bus zoeken, gezien De Lijn het toch zo leuk vindt om tijdens hun fameuze regionale staking hun website ook al plat te leggen. ![]() BE ![]() | |
Ajaxfan | maandag 1 december 2014 @ 15:24 |
De gladde sporen ratio ligt ook te laag tot nu toe. Compensatiedagen nodig nog. | |
James1988 | maandag 1 december 2014 @ 15:36 |
De HSL-tunnel bij Girona is opnieuw overstroomd, waardoor internationale TGV-diensten tussen Frankrijk en Spanje voor de 2e keer in 2 maanden tot stilstand zijn gekomen.![]() | |
Anno1982 | maandag 1 december 2014 @ 16:01 |
Ik wou net twee typhoons bestellen, blijken ze zonder compressor geleverd te worden ![]() | |
b2py | maandag 1 december 2014 @ 16:19 |
Het zou de vorige keer toch maanden duren voordat ze weer konden rijden? | |
James1988 | maandag 1 december 2014 @ 17:26 |
Ze hadden het kennelijk wat sneller weten te maken... | |
Duvel | maandag 1 december 2014 @ 17:48 |
Ik wil al jaren zo'n toeter, maar best prijzig nog... De compressor loopt op 750V, heb je dat thuis? | |
derLudolf | maandag 1 december 2014 @ 18:11 |
Drie stopcontacten in serie schakelen, dan zit je ook op 250V | |
Anno1982 | maandag 1 december 2014 @ 18:17 |
Bij nader inzien niet zo'n heel goed plan, met een mat '64 compressor staan de buren al aan de deur te klagen voordat je überhaupt getyphoneerd hebt. En inderdaad, de Raspberry Pi waar die aan gekoppeld zou worden gaat maar tot 5V ![]() | |
RichardHammond | maandag 1 december 2014 @ 18:22 |
NS en informatievoorziening... Vrijdagavond heb ik om 21:05 de trein genomen naar Groningen vanuit Rotterdam Centraal. Alles wees erop dat het een normale rit zou worden, echter de app gaf aan dat de trein tot Utrecht zou rijden en niet verder. Normaal gesproken zou je een conducteur vragen, maar blijkbaar wist die het ook niet, want ik heb hem niet gezien. Vlak voor Utrecht roept de conducteur om dat de trein gewoon verder rijdt tot Utrecht Groningen, dat is mooi. Anders zou ik namelijk over moeten stappen op de trein vanaf spoor 11 om 21:49 uur. Om 21:42 uur rijden we Utrecht binnen dus alles verliep prima en volgens schema. Om 21:46 uur begint de omroepinstallatie te kraken en wordt er door iemand omgeroepen dat de trein toch niet verder rijdt en dat we eruit moeten. Heb godver de tyfus nog net mijn jas, tas en koffer kunnen grijpen en ieder wegdrukkend op de roltrap, rennend door de stationshal, weer iedereen wegdrukken op de roltrap en net door de deuropening kunnen springen in de trein van 21:49 uur. En wat schetst mijn verbazing... Binnen vijf minuten controle. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door RichardHammond op 01-12-2014 18:34:23 ] | |
Salatrel | maandag 1 december 2014 @ 18:25 |
gelukkig maar anders sta je toch mooi in de middle of nowhere | |
James1988 | maandag 1 december 2014 @ 18:56 |
Mogelijk geen treinverkeer op Den Haag Centraal: NS-personeel vindt de werkdruk te hoog Wat zullen we nou krijgen? | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2014 @ 18:58 |
Ik vind de werkdruk ook weleens te hoog. Het valt ook niet mee natuurlijk, 2 sudokutoernooien in de 1e klas, in EEN week. Kereltjes toch ![]() Allemaal ontslaan en het land uit. Weg met die onzin ![]() | |
Fixers | maandag 1 december 2014 @ 19:50 |
Zelf knutselen. Met die bagagerekken en tafeltjes kan je best leuke dingen in je interieur doen. Die trommel met afdekfolie en handschoenen vind ik dan weer enigszins luguber. | |
Fixers | maandag 1 december 2014 @ 19:54 |
| |
Salatrel | maandag 1 december 2014 @ 19:54 |
zolang de verpakking niet verbroken is zou ik er niet te zwaar aan tillen ![]() |