ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Vannacht wordt namelijk de eerste ijzel verwacht en de moderne treinen van Connexxion die op het traject rijden kunnen daar niet tegen en blokkeren door het ijs. Dat komt doordat deze treinen erg gevoelige electronica aan boord hebben.
De oude locomotief heeft dat niet, is robuust en dendert ondanks het ijs door over het spoor. Als de proef succesvol is wordt de oude locomotief mogelijk vaker ingezet door ProRail.
Met foto in het artikel van RTV.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
@ Fles. Ik liep naar de achterkant van de trein, om de overstap in Almelooo makkelijker te maken. Ik zat niet echt te tellen, maar ik heb de bezetting wel gezien. Erg laag voor de Pimpel
ik vind het vooral knullig dat men niet even heeft geïnformeerd bij NS... Ik weet niet hoelaat die wedstrijd gespeeld had moeten worden maar ervan uitgaande dat het 's avonds is zul je een aantal virms uit de normale reizigersdienst moeten onttrekken oftewel kortere treinen in de avondspits om wat voetbalsupporters te vervoeren.
Misschien dat het bij de KNVB eens doordringt dat voetbal niet heilig is en als je in dergelijke situaties, waarin een grote groep supporters vervoerd moet worden, ze de partij die het vervoer moet gaan verzorgen ook even meenemen.
ik vind het vooral knullig dat men niet even heeft geïnformeerd bij NS... Ik weet niet hoelaat die wedstrijd gespeeld had moeten worden maar ervan uitgaande dat het 's avonds is zul je een aantal virms uit de normale reizigersdienst moeten onttrekken oftewel kortere treinen in de avondspits om wat voetbalsupporters te vervoeren.
Misschien dat het bij de KNVB eens doordringt dat voetbal niet heilig is en als je in dergelijke situaties, waarin een grote groep supporters vervoerd moet worden, ze de partij die het vervoer moet gaan verzorgen ook even meenemen.
1200 man jezus waar hebben we het over. TWEE treinen. Dat is alles. En dat kan NS niet. Mijn hemel
Op zaterdag 29 november 2014 16:24 schreef Peterselieman het volgende: 20.45 uur. Dus dat betekent dat je aan het eind van de avondspits stellen richting Rotterdam zou moeten sturen.
De supporters moeten uit Rotterdam komen. Om 19u15 vertrekken moet op tijd zijn.
die supporters gaan ze daar in einshoven niet op het laatste moment willen hebben. Afgelopen donderdag was Europa league in de kuip. Wedstrijd begon om 19:00 maar de pendeltrein reed al om 17:08.
Bovendien zijn er geen 2 virm6 op voorraad in de spits in Rotterdam dus die moeten ook ergens vandaan komen.
die supporters gaan ze daar in einshoven niet op het laatste moment willen hebben. Afgelopen donderdag was Europa league in de kuip. Wedstrijd begon om 19:00 maar de pendeltrein reed al om 17:08.
Bovendien zijn er geen 2 virm6 op voorraad in de spits in Rotterdam dus die moeten ook ergens vandaan komen.
In Eindhoven kan het allemaal snel afgehandeld worden met die buis van het perronnetje naar het uitvak. Maarja, als het zo nauw luistert met het materieel houdt het op inderdaad.
Waarom gebruiken ze sowieso normaal materieel voor voetbalsupporters? Kunnen ze daar niet van die oude dubbeldekkers voor gebruiken die ongebruikt staan?
Op zaterdag 29 november 2014 17:04 schreef Koen66 het volgende: Waarom gebruiken ze sowieso normaal materieel voor voetbalsupporters? Kunnen ze daar niet van die oude dubbeldekkers voor gebruiken die ongebruikt staan?
alle banken eruit en alleen staanplaatsen net als 70 jaar geleden
Oh. Metronom heeft via een persbericht laten weten dat het dieseltreinstel van EVB max. 350 man mee kan nemen, maar er in die trein (5:50 uit Cuxhaven) meer reizigers zitten. Hierdoor zal Metronom met dit treinstel de haltes Horneburg en Buxtehude overslaan, want daar stopt de S-bahn ook. Ook zeggen zij dat de leasemaatschappij(en) geen dieselloks beschikbaar hebben voor deze diensten.
Den Haag Centraal-Breda via Gouda en nog niet één man NS personeel gezien met nog zeven minuten te gaan. Waarom doe ik eigenlijk nog de moeite om in te checken?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik ben ooit eens een lijstje gaan aanleggen van keren dat ik meer dan 200 km geen enkele conducteur tegenkwam. Ben er na een tijdje maar mee gestopt, was gewoon geen lol meer aan
Nog dit jaar: 5 dagen per week Deventer - Utrecht of Deventer - Delft op en neer. Over het hele jaar gemiddeld 1 conducteur per 177 km op de heenweg en 1 op 220 km op de terugweg. En het verschil komt door de sprinter Den Haag - Delft heen 1 op 21 km, terug vrijwel nooit controle.
Gelukkig compenseert men dat met 35 euro "wettelijke verhoging" voor die keer DAT ze controleren en iemand vinden.
Dan heb ik toch liever het Belgische systeem. Elke 50 km zie je daar wel iemand, en als je eens geen kaartje hebt is de verhoging een stuk redelijker, 12,50.
Maar ja, dan moet je aanwezig zijn in de trein en er doorheen lopen en zo. Brrr.
[ Bericht 58% gewijzigd door Dr_Flash op 29-11-2014 22:03:08 ]
Die ¤12,50 wordt voor iedereen uniform ¤7, tenzij je opstapte bij een station zonder verkoopvoorzieningen (zijn er nog stuk of 15 van) én je je direct meldde bij de Treinbegeleider. De Treinbegeleider kan vanaf 1 februari niet meer een ticket zónder ¤7 verkopen, tenzij het beginstation op één van de stations zonder verkoopvoorzieningen ingevoerd wordt. Reis je zwart -> ¤7, heb je "geen tijd" gehad om een kaartje te kopen, -> ¤7.
Als je het ticket niet kan betalen in de trein, krijg je een boete, en die is hoger dan de ¤7 toeslag in de trein. De boete is voor meerderjarigen ¤60, en voor minderjarigen ¤30. Indien je die ook niet betaalt, krijg je de deurwaarder met een verhoging van 200 euro op de mat. Zwartrijden in de trein is strafrechtelijk te vervolgen: Indien de boetes niet betaald worden (ook niet na inschakeling van de deurwaarder) aan de NMBS, gaat de Procureur des Konings je voor de rechter slepen.
Zwartrijden in de lijnbussen is géén strafrechtelijke overtreding.
Maar als je zwartrijdt in de lijnbussen in België, en je wordt gesnapt, heb je (ongeacht je leeftijd) een administratieve verhoging van ¤75. Als je binnen 12 maanden nog een keer zwart rijdt, wordt dit ¤200. Een derde en verdere keren gesnapt worden is de administratieve verhoging ¤400.
In 2013 reisde er 1 op de 40 reizigers bij De Lijn zwart. Dat is 2,5%. Als je het SMS-ticket vervalst, en men controleert de echtheid, is de administratieve verhoging bij de eerste keer ¤150, de 2e keer ¤250 en de 3e keer ¤500. Op de SMS-tickets zit tegenwoordig een vertraging van 60 seconden. Men deed regelmatig pas het SMSje versturen zodra de controleurs kwamen. Nu krijg je pas na 60 seconden je ticket per SMS, waardoor je in de meeste gevallen al gecontroleerd bent.
Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Arriva: 65-plussers kunnen een netabonnement voor Arriva Brabant kopen voor ¤ 12,50 per maand. En dan noemen de Belgen ¤ 50 per jaar voor heel Vlaanderen 'kil en asociaal'
Op zaterdag 29 november 2014 23:14 schreef James1988 het volgende: Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Arriva: 65-plussers kunnen een netabonnement voor Arriva Brabant kopen voor ¤ 12,50 per maand. En dan noemen de Belgen ¤ 50 per jaar voor heel Vlaanderen 'kil en asociaal'
12,50 per maand is nog niks. 60-75 euro lijkt me redelijk.
Op zaterdag 29 november 2014 23:18 schreef Ireyon het volgende: Fuck Arriva . Hier een beetje willen komen rijden maar wel die klotedienstregeling van Veolia blijven rijden, eikels
Hier in Breda lijkt er op de stadsdienst ook niet echt veel te veranderen. Er gaan wel meer bussen van/naar Oosterhout, dat wordt een tienminutendienst
Hier in Breda lijkt er op de stadsdienst ook niet echt veel te veranderen. Er gaan wel meer bussen van/naar Oosterhout, dat wordt een tienminutendienst
zou tijd worden. Dat was in mijn tijd al een kwartierdienst.
Op zaterdag 29 november 2014 23:14 schreef James1988 het volgende: Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Arriva: 65-plussers kunnen een netabonnement voor Arriva Brabant kopen voor ¤ 12,50 per maand. En dan noemen de Belgen ¤ 50 per jaar voor heel Vlaanderen 'kil en asociaal'
Bij ons betalen bejaarden een euro voor een uur reizen met de bus. Vooral bedoeld als vulling voor de bussen die anders toch niet vol zitten (ook pas na 9u geldig doordeweeks).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 29 november 2014 23:14 schreef James1988 het volgende: Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Arriva: 65-plussers kunnen een netabonnement voor Arriva Brabant kopen voor ¤ 12,50 per maand. En dan noemen de Belgen ¤ 50 per jaar voor heel Vlaanderen 'kil en asociaal'
Niet overal: Niet geldig in Arriva-treinen, op nachtnetlijnen, OV-taxi, Goereebus, treintraject Zwolle-Emmen/Almelo (Vechtdallijnen), Arriva-bussen in Lelystad, Waterbus (Zuid-Holland)en HOV lijnen 305 en 314 (Groningen/Friesland).
Voor Lelystad biedt de gemeente al vrij reizen voor 65+'ers aan enkel als je in de gemeente woont
Hier in Breda lijkt er op de stadsdienst ook niet echt veel te veranderen. Er gaan wel meer bussen van/naar Oosterhout, dat wordt een tienminutendienst
Moest er niet een hoop veranderd worden omdat de huidige dienstregeling er helemaal geen rekening mee houdt dat het busstation aan de andere kant van het spoor ligt er sommige bussen eerst een heel rondje om het busperron moeten rijden om bij hun halte te komen?
Dat soort uitzonderingen maakt dat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien in het OV... Noem het dan geen Arriva Vrij Reizen als het niet bij heel Arriva geldig is...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het kan beter: in Twente is een omleiding ingekort in Almelo (er was een omleiding die wat meer haltes nog aan deed dan de nieuwe) omdat wat verderop naar Delden een nieuwe omleiding in de route zit die teveel tijd kost. Op die manier is de bus toch nog redelijk op tijd, helaas wel ten koste van twee haltes (waar toch zelden iemand in- of uitstapt is mijn ervaring).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Moest er niet een hoop veranderd worden omdat de huidige dienstregeling er helemaal geen rekening mee houdt dat het busstation aan de andere kant van het spoor ligt
In de praktijk maakt dat niet zo heel veel verschil: vroeger ging de bus via de Sophiastraat/Meerten Verhoffstraat om uit te komen bij het busstation, nu gaat hij iets eerder naar rechts om via de Mauritsstraat en Terheijdenseweg uit te komen bij de toegang tot het busperron.
quote:
er sommige bussen eerst een heel rondje om het busperron moeten rijden om bij hun halte te komen?
Dat is pasgeleden al aangepast, men houdt nu wat meer rekening met de richting die de bussen op rijden na vertrek uit het station.
In de toekomst wordt de reis een stukje versneld wanneer de HOV-busbaan langs het spoor wordt opgeleverd. Dan hebben de bussen vrij baan vanaf het station tot aan de Oosterhoutseweg.
De bussen kunnen op dat stukje lekker doorrijden, in het inpassingsdocuments valt te lezen: "- Ontwerp snelheid is 70km/u"
Op zondag 30 november 2014 12:07 schreef Dr_Flash het volgende: Of we zijn gewoon zo lyrisch over de geweldige dienstverlening van allerlei spoorvervoerders
Trouwens, mijn uitzicht op de treinen is gisteren een heel stuk verbeterd Densmee zou jaloers geweest zijn op alles wat hier rond reed. Onkruidtrimmers, kettingzagen, klepelaars, pulpshredders, alles En nu is alles wat naar plant ruikt verdwenen, waar het eerst een woest en onbeheerd stuk niemandsland was (het stierf er dus ook van de vuilniszakken en de heroïnespuiten etc )
Op zondag 30 november 2014 12:33 schreef Dr_Flash het volgende: Trouwens, mijn uitzicht op de treinen is gisteren een heel stuk verbeterd Densmee zou jaloers geweest zijn op alles wat hier rond reed. Onkruidtrimmers, kettingzagen, klepelaars, pulpshredders, alles En nu is alles wat naar plant ruikt verdwenen, waar het eerst een woest en onbeheerd stuk niemandsland was (het stierf er dus ook van de vuilniszakken en de heroïnespuiten etc )
Op zondag 30 november 2014 13:44 schreef Dr_Flash het volgende: ja toen ze lekker voorbarig dat boogje weggehaald hebben wat later snel weer teruggebouwd moest worden
Dat gaat zodalek met al die wissels op Utrecht Centraal ook gebeuren natuurlijk
Dat boogje moest weg om de HSL te bouwen, en deze boottrein kwam uit Asd, dus niet via het boogje. Er was alleen geen ruimte om kop te maken in Sdm. Sowieso kon dat ding alleen met passen en meten van en naar Hld, stukken lsp en zo.
Ja, verkortingen. Typ op tablet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
30-11-2014 14:01 Intercity direct uit Breda v 13:27 rijdt door een wisselstoring bij Amsterdam C niet tussen Schiphol en Amsterdam C. Reizigers vanaf Schipholm maakt u gebruik van overige treinen.
die zou ik naar de Watergraafsmeer rijden, pauzuuh
Och, ten opzichte van nu zal er niet al te veel veranderen. Nu al worden er treinen tussen Eindhoven en Schiphol geschrapt omdat iemand onderweg een scheet gelaten heeft.
Op zondag 30 november 2014 14:19 schreef b2py het volgende: De regering van België had voor dinsdag code rood van het energieplan ingeschat, maar inmiddels is er ook een vierde reactor uitgevallen. Hilarisch
Merk op dat "Code Rood" niet de top van de schaal is in dit geval. Ze hebben ook nog Code Zwart
Op zondag 30 november 2014 14:19 schreef b2py het volgende: De regering van België had voor dinsdag code rood van het energieplan ingeschat, maar inmiddels is er ook een vierde reactor uitgevallen. Hilarisch
Serieus?
Edit: gevonden. Brandje in een hoogspanningsmast, naar verwachting dinsdag gefixt. Niet zo erg als die andere reactors dus
Edit: gevonden. Brandje in een hoogspanningsmast, naar verwachting dinsdag gefixt. Niet zo erg als die andere reactors dus
En die stats
Ziet er toch wat zorgwekkender uit dat een brandje in een mast Eerder een onderstation of transformator, geen idee hoe lang het duurt om zoiets te repareren.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2014 15:19:40 ]
De mislukking met de Fyra-treinen is te wijten aan een cruciale fout van het kabinet Kok-II.Dat blijkt uit het boek 'De ontsporing',meldt Nieuwsuur.
Het kabinet besloot de exploitatie openbaar aan te besteden,terwijl dat niet nodig was.De NS deed een veel te hoog bod uit angst de concessie niet te krijgen.Voor de aanschaf van de treinen was er daardoor weinig geld.Die werden bij de onervaren bouwer AnseldoBreda uit Italië gekocht.
Naar de aanbesteding van de HSL-Zuid en het mislukte Fyra-project heeft de Kamer een enquête ingesteld.De eerste verhoren zijn vorige week gehouden.
Tuurlijk omdat de NS in zijn broek schijt omdat de incompetentie er vanaf straalt is het de schuld van het toen zittende kabinet dat ze te hoog geboden hebben .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Als dit een voorproefje is van het boek 'De ontsporing' hoef ik de rest niet eens te lezen. Dit is niks anders dan vakbondsretoriek.
NS is degene die een onrealistisch bod heeft uitgebracht, NS is de partij die geen fatsoenlijke aanbesteding kon houden en NS is ook de partij die HSL- en internationale reizigers al sinds 2009 in de kou heeft laten staan.
edit: Op nos.nl staat een iets genuanceerder artikel.
[ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 30-11-2014 18:27:26 ]
Nog maar een korte stap totdat we echt vliegveldpraktijken op de stations krijgen . Mensen uitzwaaien? Nah dat doe je maar lekker alvast buiten, een uur voor vertrek .
Op zondag 30 november 2014 19:34 schreef Ireyon het volgende: Nog maar een korte stap totdat we echt vliegveldpraktijken op de stations krijgen . Mensen uitzwaaien? Nah dat doe je maar lekker alvast buiten, een uur voor vertrek .
Heel vroeger had je ook perronkaartjes toch? Toen moest je er zelfs voor betalen!
Mwoah, het hangt er een beetje vanaf. Je hebt geen conducteurs meer nodig bijvoorbeeld en dat zijn er nu meer dan dat je nodig hebt bij controle op het perron. En dat maakt het geheel wel een stuk goedkoper.
Op zondag 30 november 2014 20:11 schreef b2py het volgende: Conducteurs heb je altijd nodig, want die worden geeist in de concessie en CAO. Het scheelt je vooral S&V denk ik ..
Ja dat betekent dus niet dat je ze nodig hebt, dat betekent dat ze geeist worden in de concessie. Is een subtiel doch zeer belangrijk verschil. Het is niet alsof er zonder conducteur opeens geen treinen kunnen rijden.
Mwoah, het hangt er een beetje vanaf. Je hebt geen conducteurs meer nodig bijvoorbeeld en dat zijn er nu meer dan dat je nodig hebt bij controle op het perron. En dat maakt het geheel wel een stuk goedkoper.
NS is gewoon een verschrikkelijk slecht geleid bedrijf, wat constant ja roept en nee doet. Zakken vullen met tariefsverhogingen en toeslagen, en of we er ooit diensten voor terug leveren zien we dan wel weer. De mensen op het veld, de machinisten, de conducteurs, ze zijn niet te benijden, want ze moeten een onmogelijk "beleid" uitvoeren en mogen bovendien de klappen vangen van reizigers die voor de zoveelste keer gedupeerd worden door hetzij onwil hetzij onkunde. En de overheid wil ook liever blijven slapen, die laten alles gewoon toe, zolang ze er maar geen gezeik mee hebben. Man wat een heerlijk land toch
Maar als ik er wat van zeg dan hoeft er DUS niet naar geluisterd te worden "want dat is maar internetgebruiker Fles en die klaagt toch alleen maar." ja, zo kan ik het ook.
Nou je hebt hele goede punten want als NS een bedrijf zou zijn dat voedsel zou produceren zouden ze allang door dit soort fouten over de kop zijn gegaan. Er zit echter wel een groter verhaal achter waardoor het ergens wel te begrijpen is waarom dingen zo lopen. Ik merk het in de onderwijswereld ook wel, we willen wel maar Den Haag roept je terug als je goede ideeën hebt bijvoorbeeld. En wat er wel moet gebeuren is eigenlijk geen geld voor. En internetgebruiker Fles heeft samen met internetgebruiker DriekOplopers misschien wel wat kwaad bloed gezet door de manier waarop ze communiceren. Je kan aan iemand vragen of ze misschien stil willen zijn in de stiltecoupé maar je kan ook roepen dat het kankerlijers zijn. Ik vraag me af waar het best naar geluisterd wordt.
Dit inderdaad. De toegevoegd waarde van de conducteur op de meeste sprinters is echt nul.
Afgelopen vrijdag van van Zwolle naar Oss heen en weer geweest. Dat is toch 2/3e van een van de langste trajecten die je onafgebroken in Nederland kan doen (qua tijd) en ook nog eens in materieel waar je van voor naar achteren doorheen kan lopen en geen barrières hebt (behalve de 1e klas geloof ik). Eén conducteur gezien op de heenweg, tussen Zwolle en Wijhe en zowel heen als terug was het echt niet vol.
Voor mijn gevoel is de toegevoegde waarde van een conducteur in het algemeen nihil, maar dat kan er ook aan liggen dat ik ze nooit zie..
De toegevoegde waarde van een conducteur kan zitten in het verlenen van service, als een soort gastheer op de trein. Dan moet de beste man zich wel laten zien i.p.v. zich te verstoppen in de 1e klas.
Voor mijn gevoel is de toegevoegde waarde van een conducteur in het algemeen nihil, maar dat kan er ook aan liggen dat ik ze nooit zie..
Dat laatste is absoluut een belangrijk punt. Zichtbaarheid is belangrijk, omdat een HC een serviceverlener is en in die hoedanigheid ook op moet treden.
De toegevoegde waarde van een conducteur kan zitten in het verlenen van service, als een soort gastheer op de trein. Dan moet de beste man zich wel laten zien i.p.v. zich te verstoppen in de 1e klas.
Service in welke vorm? Op een conducteurloze rit in het buitenland mis ik de beste man ook niet..
Bij sprinters zou het wel handiger zijn lijkt me. Eenmansbediening en vliegende controleploegen
als er een tunnel(bak) in het traject zit moet er,volgens handboek machinist van NSR, sowieso een HC of bij uitzondering een extra machinist aanwezig zijn.
Dat Binche hè. Dat station ziet er wel oud uit enzo. Schril contract met het materieel wat er tegenwoordig nog halteert, Desiro. Zit nog een loket, en de "wachtzaal" is alleen open als de stationschef daar zit. Ja, die zit daar nog enige uren per dag. Ook nog een lokettist. Van Tot Maandag 05:45 20:00 Dinsdag 05:45 20:00 Woensdag 05:45 20:00 Donderdag 05:45 20:00 Vrijdag 05:45 20:00 Zaterdag 07:00 14:00 Zondag 07:00 14:00
Wij kwamen om 15:13 aan, en toen zat de wachtzaal ook op slot. Maar je kan op station Binche niet naar de toiletten, want er hangt een briefje (met datum van 13 augustus 2014) dat de toiletten defect zijn.
Afgelopen vrijdag van van Zwolle naar Oss heen en weer geweest. Dat is toch 2/3e van een van de langste trajecten die je onafgebroken in Nederland kan doen (qua tijd) en ook nog eens in materieel waar je van voor naar achteren doorheen kan lopen en geen barrières hebt (behalve de 1e klas geloof ik). Eén conducteur gezien op de heenweg, tussen Zwolle en Wijhe en zowel heen als terug was het echt niet vol.
Ja, andersom zul je ze op dat stukje nooit zien controleren..
Maar een conducteur is wel noodzakelijk bij het stranden van de trein of noodzaak voor EHBO. Of je moet machinisten daar goed voor opleiden en instructie geven + intercommogelijkheid naast de noodrem..