ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Vannacht wordt namelijk de eerste ijzel verwacht en de moderne treinen van Connexxion die op het traject rijden kunnen daar niet tegen en blokkeren door het ijs. Dat komt doordat deze treinen erg gevoelige electronica aan boord hebben.
De oude locomotief heeft dat niet, is robuust en dendert ondanks het ijs door over het spoor. Als de proef succesvol is wordt de oude locomotief mogelijk vaker ingezet door ProRail.
Met foto in het artikel van RTV.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
@ Fles. Ik liep naar de achterkant van de trein, om de overstap in Almelooo makkelijker te maken. Ik zat niet echt te tellen, maar ik heb de bezetting wel gezien. Erg laag voor de Pimpel
ik vind het vooral knullig dat men niet even heeft geïnformeerd bij NS... Ik weet niet hoelaat die wedstrijd gespeeld had moeten worden maar ervan uitgaande dat het 's avonds is zul je een aantal virms uit de normale reizigersdienst moeten onttrekken oftewel kortere treinen in de avondspits om wat voetbalsupporters te vervoeren.
Misschien dat het bij de KNVB eens doordringt dat voetbal niet heilig is en als je in dergelijke situaties, waarin een grote groep supporters vervoerd moet worden, ze de partij die het vervoer moet gaan verzorgen ook even meenemen.
ik vind het vooral knullig dat men niet even heeft geïnformeerd bij NS... Ik weet niet hoelaat die wedstrijd gespeeld had moeten worden maar ervan uitgaande dat het 's avonds is zul je een aantal virms uit de normale reizigersdienst moeten onttrekken oftewel kortere treinen in de avondspits om wat voetbalsupporters te vervoeren.
Misschien dat het bij de KNVB eens doordringt dat voetbal niet heilig is en als je in dergelijke situaties, waarin een grote groep supporters vervoerd moet worden, ze de partij die het vervoer moet gaan verzorgen ook even meenemen.
1200 man jezus waar hebben we het over. TWEE treinen. Dat is alles. En dat kan NS niet. Mijn hemel
Op zaterdag 29 november 2014 16:24 schreef Peterselieman het volgende: 20.45 uur. Dus dat betekent dat je aan het eind van de avondspits stellen richting Rotterdam zou moeten sturen.
De supporters moeten uit Rotterdam komen. Om 19u15 vertrekken moet op tijd zijn.
die supporters gaan ze daar in einshoven niet op het laatste moment willen hebben. Afgelopen donderdag was Europa league in de kuip. Wedstrijd begon om 19:00 maar de pendeltrein reed al om 17:08.
Bovendien zijn er geen 2 virm6 op voorraad in de spits in Rotterdam dus die moeten ook ergens vandaan komen.
die supporters gaan ze daar in einshoven niet op het laatste moment willen hebben. Afgelopen donderdag was Europa league in de kuip. Wedstrijd begon om 19:00 maar de pendeltrein reed al om 17:08.
Bovendien zijn er geen 2 virm6 op voorraad in de spits in Rotterdam dus die moeten ook ergens vandaan komen.
In Eindhoven kan het allemaal snel afgehandeld worden met die buis van het perronnetje naar het uitvak. Maarja, als het zo nauw luistert met het materieel houdt het op inderdaad.
Waarom gebruiken ze sowieso normaal materieel voor voetbalsupporters? Kunnen ze daar niet van die oude dubbeldekkers voor gebruiken die ongebruikt staan?
Op zaterdag 29 november 2014 17:04 schreef Koen66 het volgende: Waarom gebruiken ze sowieso normaal materieel voor voetbalsupporters? Kunnen ze daar niet van die oude dubbeldekkers voor gebruiken die ongebruikt staan?
alle banken eruit en alleen staanplaatsen net als 70 jaar geleden
Oh. Metronom heeft via een persbericht laten weten dat het dieseltreinstel van EVB max. 350 man mee kan nemen, maar er in die trein (5:50 uit Cuxhaven) meer reizigers zitten. Hierdoor zal Metronom met dit treinstel de haltes Horneburg en Buxtehude overslaan, want daar stopt de S-bahn ook. Ook zeggen zij dat de leasemaatschappij(en) geen dieselloks beschikbaar hebben voor deze diensten.
Den Haag Centraal-Breda via Gouda en nog niet één man NS personeel gezien met nog zeven minuten te gaan. Waarom doe ik eigenlijk nog de moeite om in te checken?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik ben ooit eens een lijstje gaan aanleggen van keren dat ik meer dan 200 km geen enkele conducteur tegenkwam. Ben er na een tijdje maar mee gestopt, was gewoon geen lol meer aan
Nog dit jaar: 5 dagen per week Deventer - Utrecht of Deventer - Delft op en neer. Over het hele jaar gemiddeld 1 conducteur per 177 km op de heenweg en 1 op 220 km op de terugweg. En het verschil komt door de sprinter Den Haag - Delft heen 1 op 21 km, terug vrijwel nooit controle.
Gelukkig compenseert men dat met 35 euro "wettelijke verhoging" voor die keer DAT ze controleren en iemand vinden.
Dan heb ik toch liever het Belgische systeem. Elke 50 km zie je daar wel iemand, en als je eens geen kaartje hebt is de verhoging een stuk redelijker, 12,50.
Maar ja, dan moet je aanwezig zijn in de trein en er doorheen lopen en zo. Brrr.
[ Bericht 58% gewijzigd door Dr_Flash op 29-11-2014 22:03:08 ]
Die ¤12,50 wordt voor iedereen uniform ¤7, tenzij je opstapte bij een station zonder verkoopvoorzieningen (zijn er nog stuk of 15 van) én je je direct meldde bij de Treinbegeleider. De Treinbegeleider kan vanaf 1 februari niet meer een ticket zónder ¤7 verkopen, tenzij het beginstation op één van de stations zonder verkoopvoorzieningen ingevoerd wordt. Reis je zwart -> ¤7, heb je "geen tijd" gehad om een kaartje te kopen, -> ¤7.
Als je het ticket niet kan betalen in de trein, krijg je een boete, en die is hoger dan de ¤7 toeslag in de trein. De boete is voor meerderjarigen ¤60, en voor minderjarigen ¤30. Indien je die ook niet betaalt, krijg je de deurwaarder met een verhoging van 200 euro op de mat. Zwartrijden in de trein is strafrechtelijk te vervolgen: Indien de boetes niet betaald worden (ook niet na inschakeling van de deurwaarder) aan de NMBS, gaat de Procureur des Konings je voor de rechter slepen.
Zwartrijden in de lijnbussen is géén strafrechtelijke overtreding.
Maar als je zwartrijdt in de lijnbussen in België, en je wordt gesnapt, heb je (ongeacht je leeftijd) een administratieve verhoging van ¤75. Als je binnen 12 maanden nog een keer zwart rijdt, wordt dit ¤200. Een derde en verdere keren gesnapt worden is de administratieve verhoging ¤400.
In 2013 reisde er 1 op de 40 reizigers bij De Lijn zwart. Dat is 2,5%. Als je het SMS-ticket vervalst, en men controleert de echtheid, is de administratieve verhoging bij de eerste keer ¤150, de 2e keer ¤250 en de 3e keer ¤500. Op de SMS-tickets zit tegenwoordig een vertraging van 60 seconden. Men deed regelmatig pas het SMSje versturen zodra de controleurs kwamen. Nu krijg je pas na 60 seconden je ticket per SMS, waardoor je in de meeste gevallen al gecontroleerd bent.
Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Arriva: 65-plussers kunnen een netabonnement voor Arriva Brabant kopen voor ¤ 12,50 per maand. En dan noemen de Belgen ¤ 50 per jaar voor heel Vlaanderen 'kil en asociaal'
Op zaterdag 29 november 2014 23:14 schreef James1988 het volgende: Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Arriva: 65-plussers kunnen een netabonnement voor Arriva Brabant kopen voor ¤ 12,50 per maand. En dan noemen de Belgen ¤ 50 per jaar voor heel Vlaanderen 'kil en asociaal'
12,50 per maand is nog niks. 60-75 euro lijkt me redelijk.
Op zaterdag 29 november 2014 23:18 schreef Ireyon het volgende: Fuck Arriva . Hier een beetje willen komen rijden maar wel die klotedienstregeling van Veolia blijven rijden, eikels
Hier in Breda lijkt er op de stadsdienst ook niet echt veel te veranderen. Er gaan wel meer bussen van/naar Oosterhout, dat wordt een tienminutendienst
Hier in Breda lijkt er op de stadsdienst ook niet echt veel te veranderen. Er gaan wel meer bussen van/naar Oosterhout, dat wordt een tienminutendienst
zou tijd worden. Dat was in mijn tijd al een kwartierdienst.
Op zaterdag 29 november 2014 23:14 schreef James1988 het volgende: Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Arriva: 65-plussers kunnen een netabonnement voor Arriva Brabant kopen voor ¤ 12,50 per maand. En dan noemen de Belgen ¤ 50 per jaar voor heel Vlaanderen 'kil en asociaal'
Bij ons betalen bejaarden een euro voor een uur reizen met de bus. Vooral bedoeld als vulling voor de bussen die anders toch niet vol zitten (ook pas na 9u geldig doordeweeks).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 29 november 2014 23:14 schreef James1988 het volgende: Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Arriva: 65-plussers kunnen een netabonnement voor Arriva Brabant kopen voor ¤ 12,50 per maand. En dan noemen de Belgen ¤ 50 per jaar voor heel Vlaanderen 'kil en asociaal'
Niet overal: Niet geldig in Arriva-treinen, op nachtnetlijnen, OV-taxi, Goereebus, treintraject Zwolle-Emmen/Almelo (Vechtdallijnen), Arriva-bussen in Lelystad, Waterbus (Zuid-Holland)en HOV lijnen 305 en 314 (Groningen/Friesland).
Voor Lelystad biedt de gemeente al vrij reizen voor 65+'ers aan enkel als je in de gemeente woont
Hier in Breda lijkt er op de stadsdienst ook niet echt veel te veranderen. Er gaan wel meer bussen van/naar Oosterhout, dat wordt een tienminutendienst
Moest er niet een hoop veranderd worden omdat de huidige dienstregeling er helemaal geen rekening mee houdt dat het busstation aan de andere kant van het spoor ligt er sommige bussen eerst een heel rondje om het busperron moeten rijden om bij hun halte te komen?
Dat soort uitzonderingen maakt dat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien in het OV... Noem het dan geen Arriva Vrij Reizen als het niet bij heel Arriva geldig is...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het kan beter: in Twente is een omleiding ingekort in Almelo (er was een omleiding die wat meer haltes nog aan deed dan de nieuwe) omdat wat verderop naar Delden een nieuwe omleiding in de route zit die teveel tijd kost. Op die manier is de bus toch nog redelijk op tijd, helaas wel ten koste van twee haltes (waar toch zelden iemand in- of uitstapt is mijn ervaring).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Moest er niet een hoop veranderd worden omdat de huidige dienstregeling er helemaal geen rekening mee houdt dat het busstation aan de andere kant van het spoor ligt
In de praktijk maakt dat niet zo heel veel verschil: vroeger ging de bus via de Sophiastraat/Meerten Verhoffstraat om uit te komen bij het busstation, nu gaat hij iets eerder naar rechts om via de Mauritsstraat en Terheijdenseweg uit te komen bij de toegang tot het busperron.
quote:
er sommige bussen eerst een heel rondje om het busperron moeten rijden om bij hun halte te komen?
Dat is pasgeleden al aangepast, men houdt nu wat meer rekening met de richting die de bussen op rijden na vertrek uit het station.
In de toekomst wordt de reis een stukje versneld wanneer de HOV-busbaan langs het spoor wordt opgeleverd. Dan hebben de bussen vrij baan vanaf het station tot aan de Oosterhoutseweg.
De bussen kunnen op dat stukje lekker doorrijden, in het inpassingsdocuments valt te lezen: "- Ontwerp snelheid is 70km/u"
Op zondag 30 november 2014 12:07 schreef Dr_Flash het volgende: Of we zijn gewoon zo lyrisch over de geweldige dienstverlening van allerlei spoorvervoerders
Trouwens, mijn uitzicht op de treinen is gisteren een heel stuk verbeterd Densmee zou jaloers geweest zijn op alles wat hier rond reed. Onkruidtrimmers, kettingzagen, klepelaars, pulpshredders, alles En nu is alles wat naar plant ruikt verdwenen, waar het eerst een woest en onbeheerd stuk niemandsland was (het stierf er dus ook van de vuilniszakken en de heroïnespuiten etc )
Op zondag 30 november 2014 12:33 schreef Dr_Flash het volgende: Trouwens, mijn uitzicht op de treinen is gisteren een heel stuk verbeterd Densmee zou jaloers geweest zijn op alles wat hier rond reed. Onkruidtrimmers, kettingzagen, klepelaars, pulpshredders, alles En nu is alles wat naar plant ruikt verdwenen, waar het eerst een woest en onbeheerd stuk niemandsland was (het stierf er dus ook van de vuilniszakken en de heroïnespuiten etc )
Op zondag 30 november 2014 13:44 schreef Dr_Flash het volgende: ja toen ze lekker voorbarig dat boogje weggehaald hebben wat later snel weer teruggebouwd moest worden
Dat gaat zodalek met al die wissels op Utrecht Centraal ook gebeuren natuurlijk
Dat boogje moest weg om de HSL te bouwen, en deze boottrein kwam uit Asd, dus niet via het boogje. Er was alleen geen ruimte om kop te maken in Sdm. Sowieso kon dat ding alleen met passen en meten van en naar Hld, stukken lsp en zo.
Ja, verkortingen. Typ op tablet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
30-11-2014 14:01 Intercity direct uit Breda v 13:27 rijdt door een wisselstoring bij Amsterdam C niet tussen Schiphol en Amsterdam C. Reizigers vanaf Schipholm maakt u gebruik van overige treinen.
die zou ik naar de Watergraafsmeer rijden, pauzuuh
Och, ten opzichte van nu zal er niet al te veel veranderen. Nu al worden er treinen tussen Eindhoven en Schiphol geschrapt omdat iemand onderweg een scheet gelaten heeft.
Op zondag 30 november 2014 14:19 schreef b2py het volgende: De regering van België had voor dinsdag code rood van het energieplan ingeschat, maar inmiddels is er ook een vierde reactor uitgevallen. Hilarisch
Merk op dat "Code Rood" niet de top van de schaal is in dit geval. Ze hebben ook nog Code Zwart
Op zondag 30 november 2014 14:19 schreef b2py het volgende: De regering van België had voor dinsdag code rood van het energieplan ingeschat, maar inmiddels is er ook een vierde reactor uitgevallen. Hilarisch
Serieus?
Edit: gevonden. Brandje in een hoogspanningsmast, naar verwachting dinsdag gefixt. Niet zo erg als die andere reactors dus
Edit: gevonden. Brandje in een hoogspanningsmast, naar verwachting dinsdag gefixt. Niet zo erg als die andere reactors dus
En die stats
Ziet er toch wat zorgwekkender uit dat een brandje in een mast Eerder een onderstation of transformator, geen idee hoe lang het duurt om zoiets te repareren.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2014 15:19:40 ]
De mislukking met de Fyra-treinen is te wijten aan een cruciale fout van het kabinet Kok-II.Dat blijkt uit het boek 'De ontsporing',meldt Nieuwsuur.
Het kabinet besloot de exploitatie openbaar aan te besteden,terwijl dat niet nodig was.De NS deed een veel te hoog bod uit angst de concessie niet te krijgen.Voor de aanschaf van de treinen was er daardoor weinig geld.Die werden bij de onervaren bouwer AnseldoBreda uit Italië gekocht.
Naar de aanbesteding van de HSL-Zuid en het mislukte Fyra-project heeft de Kamer een enquête ingesteld.De eerste verhoren zijn vorige week gehouden.
Tuurlijk omdat de NS in zijn broek schijt omdat de incompetentie er vanaf straalt is het de schuld van het toen zittende kabinet dat ze te hoog geboden hebben .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Als dit een voorproefje is van het boek 'De ontsporing' hoef ik de rest niet eens te lezen. Dit is niks anders dan vakbondsretoriek.
NS is degene die een onrealistisch bod heeft uitgebracht, NS is de partij die geen fatsoenlijke aanbesteding kon houden en NS is ook de partij die HSL- en internationale reizigers al sinds 2009 in de kou heeft laten staan.
edit: Op nos.nl staat een iets genuanceerder artikel.
[ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 30-11-2014 18:27:26 ]
Nog maar een korte stap totdat we echt vliegveldpraktijken op de stations krijgen . Mensen uitzwaaien? Nah dat doe je maar lekker alvast buiten, een uur voor vertrek .
Op zondag 30 november 2014 19:34 schreef Ireyon het volgende: Nog maar een korte stap totdat we echt vliegveldpraktijken op de stations krijgen . Mensen uitzwaaien? Nah dat doe je maar lekker alvast buiten, een uur voor vertrek .
Heel vroeger had je ook perronkaartjes toch? Toen moest je er zelfs voor betalen!
Mwoah, het hangt er een beetje vanaf. Je hebt geen conducteurs meer nodig bijvoorbeeld en dat zijn er nu meer dan dat je nodig hebt bij controle op het perron. En dat maakt het geheel wel een stuk goedkoper.
Op zondag 30 november 2014 20:11 schreef b2py het volgende: Conducteurs heb je altijd nodig, want die worden geeist in de concessie en CAO. Het scheelt je vooral S&V denk ik ..
Ja dat betekent dus niet dat je ze nodig hebt, dat betekent dat ze geeist worden in de concessie. Is een subtiel doch zeer belangrijk verschil. Het is niet alsof er zonder conducteur opeens geen treinen kunnen rijden.
Mwoah, het hangt er een beetje vanaf. Je hebt geen conducteurs meer nodig bijvoorbeeld en dat zijn er nu meer dan dat je nodig hebt bij controle op het perron. En dat maakt het geheel wel een stuk goedkoper.
NS is gewoon een verschrikkelijk slecht geleid bedrijf, wat constant ja roept en nee doet. Zakken vullen met tariefsverhogingen en toeslagen, en of we er ooit diensten voor terug leveren zien we dan wel weer. De mensen op het veld, de machinisten, de conducteurs, ze zijn niet te benijden, want ze moeten een onmogelijk "beleid" uitvoeren en mogen bovendien de klappen vangen van reizigers die voor de zoveelste keer gedupeerd worden door hetzij onwil hetzij onkunde. En de overheid wil ook liever blijven slapen, die laten alles gewoon toe, zolang ze er maar geen gezeik mee hebben. Man wat een heerlijk land toch
Maar als ik er wat van zeg dan hoeft er DUS niet naar geluisterd te worden "want dat is maar internetgebruiker Fles en die klaagt toch alleen maar." ja, zo kan ik het ook.
Nou je hebt hele goede punten want als NS een bedrijf zou zijn dat voedsel zou produceren zouden ze allang door dit soort fouten over de kop zijn gegaan. Er zit echter wel een groter verhaal achter waardoor het ergens wel te begrijpen is waarom dingen zo lopen. Ik merk het in de onderwijswereld ook wel, we willen wel maar Den Haag roept je terug als je goede ideeën hebt bijvoorbeeld. En wat er wel moet gebeuren is eigenlijk geen geld voor. En internetgebruiker Fles heeft samen met internetgebruiker DriekOplopers misschien wel wat kwaad bloed gezet door de manier waarop ze communiceren. Je kan aan iemand vragen of ze misschien stil willen zijn in de stiltecoupé maar je kan ook roepen dat het kankerlijers zijn. Ik vraag me af waar het best naar geluisterd wordt.
Dit inderdaad. De toegevoegd waarde van de conducteur op de meeste sprinters is echt nul.
Afgelopen vrijdag van van Zwolle naar Oss heen en weer geweest. Dat is toch 2/3e van een van de langste trajecten die je onafgebroken in Nederland kan doen (qua tijd) en ook nog eens in materieel waar je van voor naar achteren doorheen kan lopen en geen barrières hebt (behalve de 1e klas geloof ik). Eén conducteur gezien op de heenweg, tussen Zwolle en Wijhe en zowel heen als terug was het echt niet vol.
Voor mijn gevoel is de toegevoegde waarde van een conducteur in het algemeen nihil, maar dat kan er ook aan liggen dat ik ze nooit zie..
De toegevoegde waarde van een conducteur kan zitten in het verlenen van service, als een soort gastheer op de trein. Dan moet de beste man zich wel laten zien i.p.v. zich te verstoppen in de 1e klas.
Voor mijn gevoel is de toegevoegde waarde van een conducteur in het algemeen nihil, maar dat kan er ook aan liggen dat ik ze nooit zie..
Dat laatste is absoluut een belangrijk punt. Zichtbaarheid is belangrijk, omdat een HC een serviceverlener is en in die hoedanigheid ook op moet treden.
De toegevoegde waarde van een conducteur kan zitten in het verlenen van service, als een soort gastheer op de trein. Dan moet de beste man zich wel laten zien i.p.v. zich te verstoppen in de 1e klas.
Service in welke vorm? Op een conducteurloze rit in het buitenland mis ik de beste man ook niet..
Bij sprinters zou het wel handiger zijn lijkt me. Eenmansbediening en vliegende controleploegen
als er een tunnel(bak) in het traject zit moet er,volgens handboek machinist van NSR, sowieso een HC of bij uitzondering een extra machinist aanwezig zijn.
Dat Binche hè. Dat station ziet er wel oud uit enzo. Schril contract met het materieel wat er tegenwoordig nog halteert, Desiro. Zit nog een loket, en de "wachtzaal" is alleen open als de stationschef daar zit. Ja, die zit daar nog enige uren per dag. Ook nog een lokettist. Van Tot Maandag 05:45 20:00 Dinsdag 05:45 20:00 Woensdag 05:45 20:00 Donderdag 05:45 20:00 Vrijdag 05:45 20:00 Zaterdag 07:00 14:00 Zondag 07:00 14:00
Wij kwamen om 15:13 aan, en toen zat de wachtzaal ook op slot. Maar je kan op station Binche niet naar de toiletten, want er hangt een briefje (met datum van 13 augustus 2014) dat de toiletten defect zijn.
Afgelopen vrijdag van van Zwolle naar Oss heen en weer geweest. Dat is toch 2/3e van een van de langste trajecten die je onafgebroken in Nederland kan doen (qua tijd) en ook nog eens in materieel waar je van voor naar achteren doorheen kan lopen en geen barrières hebt (behalve de 1e klas geloof ik). Eén conducteur gezien op de heenweg, tussen Zwolle en Wijhe en zowel heen als terug was het echt niet vol.
Ja, andersom zul je ze op dat stukje nooit zien controleren..
Maar een conducteur is wel noodzakelijk bij het stranden van de trein of noodzaak voor EHBO. Of je moet machinisten daar goed voor opleiden en instructie geven + intercommogelijkheid naast de noodrem..
als er een tunnel(bak) in het traject zit moet er,volgens handboek machinist van NSR, sowieso een HC of bij uitzondering een extra machinist aanwezig zijn.
En heeft dat nog een reden of is het een vakbondspleasertje?
Ik weet dat er op de HSL een eis is dat er een personeelslid in het achterste deel van de trein aanwezig is wanneer de trein door een tunnel gaat, dit om bij noodsituaties in de tunnel te kunnen assisteren. Vooral bij het getrokken materieel speelt dit natuurlijk, de machinist van een Traxx kan niet zomaar in het reizigersdeel komen.
als er een tunnel(bak) in het traject zit moet er,volgens handboek machinist van NSR, sowieso een HC of bij uitzondering een extra machinist aanwezig zijn.
En heeft dat nog een reden of is het een vakbondspleasertje?
Ik weet dat er op de HSL een eis is dat er een personeelslid in het achterste deel van de trein aanwezig is wanneer de trein door een tunnel gaat, dit om bij noodsituaties in de tunnel te kunnen assisteren. Vooral bij het getrokken materieel speelt dit natuurlijk, de machinist van een Traxx kan niet zomaar in het reizigersdeel komen.
o.a. voor tunnelevacuaties. pak een spitstrein in de willemsspoortunnel die ga je als mcn niet in je eentje willen evacueren. dat regeltje dat de HC bij meerdere stellen in de achterste hoort te zitten is overigens niet HSL specifiek maar is ook gewoon voor normale IC's en sprinters.
o.a. voor tunnelevacuaties. pak een spitstrein in de willemsspoortunnel die ga je als mcn niet in je eentje willen evacueren. dat regeltje dat de HC bij meerdere stellen in de achterste hoort te zitten is overigens niet HSL specifiek maar is ook gewoon voor normale IC's en sprinters.
Nadeel daarvan is dat je op dat trajectdeel in het voorste deel van de trein nooit service kunt verlenen.
quote:
waarom elke keer die vakbondshaat trouwens?
Het is geen haat richting vakbond, maar ik vind wel dat de vakbonden mogelijke veranderingen tegenhouden. Als iets ze niet zint gooien ze meteen de kont tegen de krib, terwijl sommige veranderingen toch echt noodzakelijk zijn.
Het is toch niet uit te leggen dat bijvoorbeeld een trein naar Tiel niet rijdt omdat er een trein stuk is tussen Gouda en Den Haag?
In de studio van Nieuwsuur zit vanavond oud-topman Marc Descheemaecker van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS. Hij trok in mei 2013 de stekker uit de overeenkomst met AnsaldoBreda.
Dit gaat over het boek 'De ontsporing', dat woensdag wordt gepresenteerd.
Wij kwamen om 15:13 aan, en toen zat de wachtzaal ook op slot. Maar je kan op station Binche niet naar de toiletten, want er hangt een briefje (met datum van 13 augustus 2014) dat de toiletten defect zijn.
Pis je toch lekker tegen de muur aan, kan jou t bommen
Dit gaat over het boek 'De ontsporing', dat woensdag wordt gepresenteerd.
Berend Brulboei. Tsja, die had geen trek in een lijn naar Nederland, waar de NMBS niet bij betrokken was, maar wel treinen voor aan moest schaffen, terwijl de NMBS met Thalys wel iets goed richting Frankrijk in handen had.
Op zondag 30 november 2014 20:45 schreef Peter het volgende:noodzaak voor EHBO. Of je moet machinisten daar goed voor opleiden en instructie geven + intercommogelijkheid naast de noodrem..
Berend Brulboei. Tsja, die had geen trek in een lijn naar Nederland, waar de NMBS niet bij betrokken was, maar wel treinen voor aan moest schaffen, terwijl de NMBS met Thalys wel iets goed richting Frankrijk in handen had.
Geef hem eens ongelijk? Het was puur een Nederlands belang. Wij moeten nou eenmaal door stakitania als we naar Parijs willen.
Op zondag 30 november 2014 21:22 schreef b2py het volgende: Stroomuitval is ook een issue anno 2014 als je door Belgie wilt reizen hoorde ik in de wandelgangen, niet alleen stakingen
Ja, het gaat steeds verder bergafwaarts met die lui. Straks gaan ze ook de riolering en de kabeltelevisie afschaffen. Kost maar onderhoud niewaar
NMBS 08530 (IR 3915) by Durk Houtsma., on Flickr Vandaag was ik met een paar kennissen een rondje wezen treinen, en kwamen ook in Binche. Een 34 minuten durende kering in Binche noodde mij maar even de trein hier te fotograferen, langs het oude stationsgebouw, die al in 1857 werd geopend. Inmiddels is er aan de wachtruimtes op het middenperron weinig eer meer te halen, en is het een en ander bij het stationsgebouw ook al niet meer in de beste staat. Er huisvest nog wel een echte stationschef en lokettist, terwijl er regulier elk uur een trein stopt. In het weekend is de treindienst beperkt tussen Binche en Brussel Noord, terwijl er doordeweeks doorgereden wordt naar Louvain-La-Neuve-Université. Op de foto ziet u Desiro 08530, die nog maar enkele maanden in dienst is bij de NMBS, naast het 157 jaar oude station.
Vroeger was dit nog een doorgaande spoorlijn, spoorlijn 108. Van Erquelinnes via Binche richting Mariemont, waar de lijn via L112 verder verloopt. Tegenwoordig is er nog weinig van het tracé tussen Erquelinnes en Binche in dienst, en mogelijk is er ook nog weinig van te vinden. De laatste reizigerstrein op de gehele lijn reed op 4 november 1962, en de laatste goederentrein reed tot 1984 nog tot Grand-Reng. In 1987 zijn de sporen tussen Erquelinnes en Binche opgebroken, en later heeft men een fietspad op het oude spoortracé gebouwd. In 9 mei 1983 werd de elektrificatie tussen Mariemont en Binche voltooid, maar door het dalende verkeer op de lijn werd het goederenverkeer op 31 december 1999 definitief beëindigd, en heeft men op 18 februari 2002 het dubbelsporige tracé buitendienst gesteld en (deels) opgebroken.
Ja, natuurlijk. Als de vorm je niet aanstaat kun je DUS de inhoud ook negeren Zo werken falers namelijk
Ja heb je gelijk aan maar als jij je pincode drie keer verkeerd intikt in de supermarkt en de rij achter je is lang en iemand lacht daarom dan is dat opzich wel okay maar als iemand je dan een domme kankermongool noemt dan wil je hem op zijn bek slaan en negeer je hem verder. Dat is het belangrijke verschil tussen vorm en inhoud. Beetje normaal met elkaar omgaan is gewoon een goed idee omdat je dan veel serieuzer genomen wordt.
Op zondag 30 november 2014 21:22 schreef b2py het volgende: Stroomuitval is ook een issue anno 2014 als je door Belgie wilt reizen hoorde ik in de wandelgangen, niet alleen stakingen
Ja, andersom zul je ze op dat stukje nooit zien controleren..
Maar een conducteur is wel noodzakelijk bij het stranden van de trein of noodzaak voor EHBO. Of je moet machinisten daar goed voor opleiden en instructie geven + intercommogelijkheid naast de noodrem..
Eigenlijk is dat het stuk waarop ik het vaakst gecontroleerd wordt en ik ga 5 dagen in de week met die trein Noodzakelijk voor EHBO ben ik het niet mee eens trouwens, krijg maar ergens anders een hartaanval
Deutsche Bahn dient een klacht in tegen verschillende luchtvaartmaatschappijen over vermeende prijsafspraken voor goederenvervoer, waar DB Schenker veel schade door lijdt.
Nope, al enige tijd geleden buiten dienst. Voor de "allerlaatste" Benelux werd er zeer uitzonderlijk nog éénmalig de HLE18.8 voor Nederland in dienst gesteld, maar toen reden ze al niet meer echt veel in de reguliere dienst. Een enkele Piekuurtrein werd nog gereden.
Ja heb je gelijk aan maar als jij je pincode drie keer verkeerd intikt in de supermarkt en de rij achter je is lang en iemand lacht daarom dan is dat opzich wel okay maar als iemand je dan een domme kankermongool noemt dan wil je hem op zijn bek slaan en negeer je hem verder.
Die vergelijking slaat nergens op. Waar het om gaat is dat NS er gewoon geen pest van bakt EN daarmee wegkomt omdat de overheid er ook geen zin in heeft om er energie in te steken. En zo houden twee falende instanties elkaar in leven en dat is laakbaar.
En ik snap best dat het heel aantrekkelijk is voor een aantal mensen om de discussie te verschuiven naar "ja maar Fles zegt kanker en dit en dat" om hun eigen onvermogen te verdoezelen, maar dat neemt hun onvermogen niet weg. Er moet iets aan het probleem gedaan worden, en veel ook. Zodat uiteindelijk Fles geen reden meer heeft om te klagen.
Geen pest van bakt vind ik te ver gaan dus bijvoorbeeld. Ze doen het heul niet zó slecht. Er zit rot in het bedrijf en dat moet eruitgesneden worden maar dat betekent niet gelijk het einde van de wereld.
Op zondag 30 november 2014 22:06 schreef DeaDLocK2K het volgende: Geen pest van bakt vind ik te ver gaan dus bijvoorbeeld. Ze doen het heul niet zó slecht. Er zit rot in het bedrijf en dat moet eruitgesneden worden maar dat betekent niet gelijk het einde van de wereld.
Neuh, het einde van de wereld niet. Maar voor een miljoen mensen per dag die geen andere keus hebben, en die met zulke tarieven geconfronteerd worden, MOET er echt veel meer gebracht worden.
Met veel meer denk ik dus vooral aan overdektere stations, dat ik een kwartier of een half uur vertraging heb, tja, boeit me heel eerlijk gezegd niet zoveel. Ik erger me veel meer aan de bijsturing dat er dus vertraging gecreëerd wordt omdat ze de treinen niet op een goede plek zetten terwijl dat onnodig is. Van de week weer twee keer gezien. Eén trein vertraagd en in plaats van de fases op de perron correct te gebruiken loopt alles dus een kwartier op. Dat is onnodige vertraging waar ik veel minder mee kan dan een defecte trein.
Op zondag 30 november 2014 22:13 schreef DeaDLocK2K het volgende: Met veel meer denk ik dus vooral aan overdektere stations, dat ik een kwartier of een half uur vertraging heb, tja, boeit me heel eerlijk gezegd niet zoveel. Ik erger me veel meer aan de bijsturing dat er dus vertraging gecreëerd wordt omdat ze de treinen niet op een goede plek zetten terwijl dat onnodig is. Van de week weer twee keer gezien. Eén trein vertraagd en in plaats van de fases op de perron correct te gebruiken loopt alles dus een kwartier op. Dat is onnodige vertraging waar ik veel minder mee kan dan een defecte trein.
Dit inderdaad.
Die overdekte perrons vind ik een goede, stom voorbeeldje: Utrecht Centraal wordt voor een miljoenmiljard euro verbouwd, maar de perronoverkappingen zijn net klein genoeg zodat er toch nog een strook tussen perron en trein blijft waarin je goed natregent bij het instappen. Wat bezielt een architect die zoiets nog een goed idee vindt?
Op zondag 30 november 2014 22:13 schreef DeaDLocK2K het volgende: Met veel meer denk ik dus vooral aan overdektere stations, dat ik een kwartier of een half uur vertraging heb, tja, boeit me heel eerlijk gezegd niet zoveel. Ik erger me veel meer aan de bijsturing dat er dus vertraging gecreëerd wordt omdat ze de treinen niet op een goede plek zetten terwijl dat onnodig is. Van de week weer twee keer gezien. Eén trein vertraagd en in plaats van de fases op de perron correct te gebruiken loopt alles dus een kwartier op. Dat is onnodige vertraging waar ik veel minder mee kan dan een defecte trein.
Ja okee, zulke dingen dus. En dat van vrijdag ook, een trein staat een half uur stil, niemand doet iets, en op vertrektijd komt er ineens een lulsmoesje waardoor er een kwartier te laat vertrokken wordt. Zo zijn er letterlijk honderden scenario's die voorkomen, waarin telkens gewezen wordt op overmacht. En de meeste reizigers denken dan kwaad "Het zal wel weer, breng me nou maar naar huis zonder je slappe zeiksmoesjes" en sommige reizigers prikken er doorheen en zien dat het gewoon gelul is en een slappe poging het eigen falen te verbloemen. Want er gaat bij NS echt VEEL en veel meer mis door falen, onkunde, onoplettendheid en sabotage van personeel, dan door echte overmacht.
Die overdekte perrons vind ik een goede, stom voorbeeldje: Utrecht Centraal wordt voor een miljoenmiljard euro verbouwd, maar de perronoverkappingen zijn net klein genoeg zodat er toch nog een strook tussen perron en trein blijft waarin je goed natregent bij het instappen. Wat bezielt een architect die zoiets nog een goed idee vindt?
de overkapping KAN gewoon over PVR heen. Behalve natuurlijk als daarmee de duurbetaalde intellectuele Rechten van de duurbetaalde Architect geschonden worden. DAN is het beter dat duizenden reizigers per dag jarenlang zeiknat regenen natuurlijk
Architecten. Gadverdamme. Wij zitten met een schoolgebouw waar 1/3e (door de gemeente goedgekeurd trouwens) een open ruimte is en daardoor hebben we zo'n 4000m2 teveel volgens de wettelijke regels. Gadverdamme.
Eigenlijk is dat het stuk waarop ik het vaakst gecontroleerd wordt en ik ga 5 dagen in de week met die trein Noodzakelijk voor EHBO ben ik het niet mee eens trouwens, krijg maar ergens anders een hartaanval
Arbo-technisch werkt de machinist dan op een plek zonder EHBO'er/BHV'er ..
Ja okee, zulke dingen dus. En dat van vrijdag ook, een trein staat een half uur stil, niemand doet iets, en op vertrektijd komt er ineens een lulsmoesje waardoor er een kwartier te laat vertrokken wordt. Zo zijn er letterlijk honderden scenario's die voorkomen, waarin telkens gewezen wordt op overmacht. En de meeste reizigers denken dan kwaad "Het zal wel weer, breng me nou maar naar huis zonder je slappe zeiksmoesjes" en sommige reizigers prikken er doorheen en zien dat het gewoon gelul is en een slappe poging het eigen falen te verbloemen. Want er gaat bij NS echt VEEL en veel meer mis door falen, onkunde, onoplettendheid en sabotage van personeel, dan door echte overmacht.
Mee eens maar het principe van de NS maar de schuld geven terwijl in mijn ervaring de problemen voornamelijk bij ProFail liggen ben ik gewoon een keertje klaar mee. En dan vooral het ongenuanceerde. Als de bus vertraagd is omdat er spoedwegwerkzaamheden zijn omdat RWS gefaald heeft heeft het weinig zin om de busmaatschappij te schoppen. Communicatie mag wel veeeeeeeeel beter maar dat soort dingen impliceer je zelf ook al in bovenstaande post.
Mee eens maar het principe van de NS maar de schuld geven terwijl in mijn ervaring de problemen voornamelijk bij ProFail liggen ben ik gewoon een keertje klaar mee. En dan vooral het ongenuanceerde.
Ik ben nooit ongenuanceerd Ik weet heus wel wanneer iets bij profail ligt en wanneer iets bij NS ligt.
Mee eens maar het principe van de NS maar de schuld geven terwijl in mijn ervaring de problemen voornamelijk bij ProFail liggen ben ik gewoon een keertje klaar mee. En dan vooral het ongenuanceerde. Als de bus vertraagd is omdat er spoedwegwerkzaamheden zijn omdat RWS gefaald heeft heeft het weinig zin om de busmaatschappij te schoppen. Communicatie mag wel veeeeeeeeel beter maar dat soort dingen impliceer je zelf ook al in bovenstaande post.
De vertragingen die ik de afgelopen week opliep, waren voornamelijk door ProRail (hé, de stoptrein kan bij Leidsche Rijn best wel voor de aanstormende ic langs). De springer bij Zoetermeer is niemands schuld. Dat NS vervolgens niet zijn best doet om treinen te verlengen of zo, dat is wel rot.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Voor de mensen die de virtuele monopoly willen spelen is er ook een gtw voor train simulator te koop:http://christrains.com/ts_product_stadlerGTW.html Overigens is daar nog veel meer nl mat te koop, en op treinpunt.nl de nodige nl routes om het spul op los te laten :p
de overkapping KAN gewoon over PVR heen. Behalve natuurlijk als daarmee de duurbetaalde intellectuele Rechten van de duurbetaalde Architect geschonden worden. DAN is het beter dat duizenden reizigers per dag jarenlang zeiknat regenen natuurlijk
In Rotterdam hebben ze het tenminste wel goed aangepakt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In België hebben ze geen boodschap aan mensen die nat worden door de regen. In bijvoorbeeld Mechelen, Leuven of Brugge is hooguit de helft van het perron overdekt, en als je lange trein daarbuiten stopt heb je gewoon pech. Dat is naar mijn mening toch een stuk beter geregeld in Nederland.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2014 23:51:12 ]
EN daar controleert het treinpersoneel zelfs als er staanplaatsen zijn. Vandaag ook met het Belgische treinpersoneel op de Benelux richting Nederland gezien. Vele staanplaatsen door de trein, maar er werd gewoon gecontroleerd. Ook op binnenlandse treinen op doordeweekse dagen al meegemaakt.
Bedankt James, ik heb ze even naast elkaar gelegd, maar uiteindelijk is het t zelfde als de Vorschau dienstregeling in de DB versie, desalnietemin leuk om te hebben; hier zitten een aantal filteropties extra op die op de DB niet zitten, zoals filteren op Autotreinen en Trolleybussen
Nee, maar bij mij weten heeft HAFAS de definitieve dienstregeling nog steeds niet rond, kijk naar de offline android app, die is ook nog steeds niet geupdate
Geen idee. Zou me niet verbazen als dat twee afdelingen zijn die volledig langs elkaar heen werken
quote:
Wat ik bedoel is dat er in de OBB nog niet de Extra treinen staan die in Parijs gaan rijden in de Nieuwjaarsnacht. Die staan er normaal altijd in...
Misschien was informatie over die treinen nog niet aangeleverd op het moment dat de databestanden werden samengesteld.
Er zijn wel meer dingen nog niet compleet: als je zoekt naar de vertrektijden van Antwerpen-Centraal zul je zien dat heel veel treinen vanaf spoor 1 zullen vertrekken (een bovengronds kopspoor), waaronder ook de Benelux.
edit: Ik heb het item bekeken en ik vind dat men zich er een beetje makkelijk van af probeert te maken door te wijzen naar de Nederlandse staat als enige 'schuldige' aan het hele Fyra-drama.
[ Bericht 33% gewijzigd door James1988 op 01-12-2014 01:17:38 ]
edit: Ik heb het item bekeken en ik vind dat men zich er een beetje makkelijk van af probeert te maken door te wijzen naar de Nederlandse staat als enige 'schuldige' aan het hele Fyra-drama.
Te zot voor woorden, turnkey contract, in 2006 wordt er al gezegd door de NS dat het niet gaat werken, makkelijk om nu te zeggen dat er toen niet Europees hoefde te worden aanbesteed. De NS biedt het belachelijke hoge bedrag, niemand anders. Conclusie van mij na het zien van dit item: schuld van Wim Kok
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het nadeel van een turn-key contract is dat je de acceptatiecriteria wel heel goed moet hebben uitgewerkt voordat je het contract aangaat. Als je criteria ondermaats zijn of open voor interpretatie leidt dat ertoe dat de leverancier zegt "Ik heb geleverd wat je wilde, als je iets veranderd wilt hebben mag je diep in de buidel gaan tasten."
De meeste FLIRTs en GTWs zullen tegenwoordig met een turn-key contract worden besteld, omdat alle engineering al is gedaan en er werkende voorbeelden zijn in vrijwel heel Europa. De aandacht hoeft dan enkel nog te liggen op de afstand tussen stoelen en de kleurtjes van de bekleding.
Bij een compleet nieuwe trein (zoals de V250) is turn-key niet de beste contractvorm, omdat je juist in dat geval nog wilt kunnen bijsturen tijdens het ontwikkelproces.
Ja hoor, het is weer zover. Geen machinist voor de sprinter van Breda naar Utrecht "vanwege problemen ín Utrecht vanochtend".
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Tussen 9:30 en 10:30 geen treinen tussen Utrecht en Driebergen-Zeist respectievelijk Geldermalsen vanwege herstelwerkzaamheden. "De gevolgen voor de treindienst na 10:30 zijn nog niet bekend" Succes dus
Op maandag 1 december 2014 09:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Waar in Duitsland zijn eigenlijk de werkzaamheden waardoor de pimpel 15 tot 60 minuten extra krijgt?
An mehreren Terminen am Montag, 1. und Dienstag, 2. Dezember von Mittwoch, 10. bis Freitag, 12. Dezember jeweils 21:00 – 21:30 Uhr Zugausfall Berlin Hbf > Berlin Ostbahnhof
Details ausblenden IC 149 von Amsterdam Centraal (planmäßige Ankunft 21:26 Uhr in Berlin Ostbahnhof) endet in Berlin Hbf und fällt von Berlin Hbf bis Berlin Ostbahnhof aus.
Grund: Oberleitungsarbeiten Berlin-Rummelsburg – Berlin Ostbahnhof
Op maandag 1 december 2014 09:12 schreef hhh38 het volgende: Hmmm, de snelbus of de sprinter nemen zometeen tussen Den Bosch en Utrecht Centraal?
Het is de sprinter geworden, die niet eens zo heel vol is. In Eindhoven was de omroep nog: "Tussen Den Bosch en Utrecht rijden snelbussen". In Den Bosch was hier niets meer van te merken.
nee ik voer alleen de dappere vogeltjes nog maar er loopt dus af en toe een schoonmaker rond met een megafoon waar roofvogelachtige geluiden uit komen en sindsdien veeeel minder van dat kleine grut dat door het station vliegt en schijt. bovendien worden de perrons nog steeds dagelijks met een boenmachine schoongemaakt
De keuze van VWS om het NS/KLM-bod te accepteren is inderdaad een hele domme. De rekenmeesters aan de Plesmanweg wisten ruim op voorhand dat NS het bedrag onmogelijk kon ophoesten.
Stelletje faalhazen van het hoogste niveau. Het scheen dat men "vergeten" was het wissel bij Elst Aansluiting te klemmen, die naar het nieuwe spoor 3 kan leiden bij Elst. Dit wissel moest rechtsleidend geklemd worden, omdat spoor 3 nog niet in gebruik is. En ja, daardoor had men een wisselstoring bij Elst.
Edit: Volgens Somda mocht het wissel niet geklemd worden, omdat het een "eis wissel" is. Er moesten nog sluitlassen gemaakt worden, en er stond nog hekwerk binnen de "rode zone".
Later legt Broek53 uit was een "eis wissel" is: Als er een rijweg via wissel 405 bij Elst linksleidend ingelegd wordt, wordt wissel 407 ook linksleidend gelegd en gecontroleerd. Dit heeft te maken met de flankdekking voor de beweging over de hoofdbaan. Als wissel 407 niet linksleidend gelegd kan worden doordat het wissel geklemd is, kan wissel 405 ook niet linksleidend gelegd worden. Wissel 407 zou alleen linksleidend geklemd kunnen worden.
[ Bericht 17% gewijzigd door greavy op 01-12-2014 10:34:28 ]
Ja, dit dus. Tegenwoordig kan je veel met online planners, maar niet alles, en HAFAS was een prima tool om rondjes te plannen, en eventueel vlug een overzicht te hebben hoef of wat per trein (En screenshots te maken)
Ik gebruikte HAFAS echt veel, vooralsnog kan het gebruik dusnog een half jaar gerekt worden weliswaar dankzij een andere ijzersleper..
Niks mis mee ook, maar ik gebruikte eigenlijk de print functie van HAFAS heel veel (en dan Print naar PDF)
Zo draaide ik voor vakanties en weekendjes weg mn eigen 'Spoorboekjes' in elkaar met de vertrekstaten en filterfunctie. En die sloeg ik op als PDF. Ook Collegas op het werk (die uit alle windstreken van de Europa komen) vroegen regelmatig om een reisadviesje als men weer met een rits Regiotickets goedkoop naar Duitsland/ Zuiden Frankrijk moest en bepaalde treintype wou vermijden
Ook die nachtelijke dienstregelingen de RER van Oud en Nieuw en Fete de la Musique stonden in HAFAS en die hing ik altijd op het werk op het prikbord (Communicatie van de RATP/SNCF is vrij beroerd). Stond altijd te gniffelen als er dan collegas waren die met hun mobieltje een foto namen van het A4tje.
Dat gaat nu niet meer
Een voorbeeld van zo een spoorboekje vind je in mn sig trouwens
Op maandag 1 december 2014 09:22 schreef Dr_Flash het volgende: Tussen 9:30 en 10:30 geen treinen tussen Utrecht en Driebergen-Zeist respectievelijk Geldermalsen vanwege herstelwerkzaamheden. "De gevolgen voor de treindienst na 10:30 zijn nog niet bekend" Succes dus
De ÖBB-offline Hafas heeft hooguit 1x/2 maanden een update, en in Oostenrijk en Duitsland (en mogelijk meer locaties) kloppen vaak de sporen niet volgens Drehscheibe.
Op maandag 1 december 2014 10:51 schreef greavy het volgende: De ÖBB-offline Hafas heeft hooguit 1x/2 maanden een update, en in Oostenrijk en Duitsland (en mogelijk meer locaties) kloppen vaak de sporen niet volgens Drehscheibe.
Dat maakt me nog geeneens zoveel uit. Sporen kunnen altijd veranderen, en een offline programma hobbelt altijd wel achter de feiten aan ergens.
is dit het laatste half jaar voor de OBB planner dan? weet jij meer Greavy?
Volgens mij komt er wel een nieuwe versie uit. ÖBB doet altijd per halfjaar een versie. Winter 2014/2015, en dan komt er weer een Zomer 2015 uit, en dan weer Winter 2015/2016. Zo was dat tenminste afgelopen jaren.
Ja die braadworstvreters kunnen niet meer kijken hoelaat hun H-Bahn gaat, maargoed, qua info verstrekking voor de Benelux en Frankrijk blijft het toch het zelfde. Alle treinen staat erin, behalve de Grensland express, de Ouigo, en de treinen van Euskotren...
Dit inderdaad. De toegevoegd waarde van de conducteur op de meeste sprinters is echt nul.
Ik werk met dagelijks met éénmansbediening en vliegende brigades. 's Avonds is dat echt klote. Je hebt dan ook ander volk in de trein zitten. Bezopen, drugs, groepen jongeren. Ik werk dan alleen en rij die trein naar de uithoeken van de provincie. Gelukkig zit er een deurtje tussen, maar heb al meerdere malen vrij onprettig voorin gezeten omdat er behoorlijk veel gedoe was in de trein. Bedreigingen, roken, blowen en vechten/duwen/trekken. Kan wel de polizei aan laten rukken, maar op het station van Nieuweschans staan ze niet zo één-twee-drie.
Ik heb geen van beide versies voorhanden. Leg eens uit?
Nou in de DB Vorschau versie staat gewoon de (Voorlopige) volledige dienstregeling van dit stationnetje en in de OBB versie 1 nachttrein uit Oostenrijk die sochtends 5 voor 7 aankomt
Ik werk met dagelijks met éénmansbediening en vliegende brigades. 's Avonds is dat echt klote. Je hebt dan ook ander volk in de trein zitten. Bezopen, drugs, groepen jongeren. Ik werk dan alleen en rij die trein naar de uithoeken van de provincie. Gelukkig zit er een deurtje tussen, maar heb al meerdere malen vrij onprettig voorin gezeten omdat er behoorlijk veel gedoe was in de trein. Bedreigingen, roken, blowen en vechten/duwen/trekken. Kan wel de polizei aan laten rukken, maar op het station van Nieuweschans staan ze niet zo één-twee-drie.
Blijkbaar is een trein dan toch heel anders dan een bus: ik heb nog nooit dat soort dingen meegemaakt, terwijl ik toch regelmatig late diensten heb. Ze moeten het ook niet proberen trouwens: de bus rijdt geen meter meer voordat ze eruit zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Blijkbaar is een trein dan toch heel anders dan een bus: ik heb nog nooit dat soort dingen meegemaakt, terwijl ik toch regelmatig late diensten heb. Ze moeten het ook niet proberen trouwens: de bus rijdt geen meter meer voordat ze eruit zijn.
Je zal niet de eerste buschauffeur zijn die dat met een pak rammel of erger bekoopt
Ik werk met dagelijks met éénmansbediening en vliegende brigades. 's Avonds is dat echt klote. Je hebt dan ook ander volk in de trein zitten. Bezopen, drugs, groepen jongeren. Ik werk dan alleen en rij die trein naar de uithoeken van de provincie. Gelukkig zit er een deurtje tussen, maar heb al meerdere malen vrij onprettig voorin gezeten omdat er behoorlijk veel gedoe was in de trein. Bedreigingen, roken, blowen en vechten/duwen/trekken. Kan wel de polizei aan laten rukken, maar op het station van Nieuweschans staan ze niet zo één-twee-drie.
Als je het niet meldt, en met politie toon je wel aan dat het heel ernstig is zal het probleem nooit erkend worden en aangepakt..
Als je het niet meldt, en met politie toon je wel aan dat het heel ernstig is zal het probleem nooit erkend worden en aangepakt..
Ik meld het altijd bij de werkgever, laat er expres een veiligheidsmelding van maken, dan lezen de bazen het op kantoor ook. Doe dat vaak genoeg en dan moeten ze wel een keer actie ondernemen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er schijn een nationale pinstoring te zijn, heeft de OV-chip daar ook last van?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Gelukkig kan ik toch op de website van NMBS terecht om naar dienstregelingen van de bus zoeken, gezien De Lijn het toch zo leuk vindt om tijdens hun fameuze regionale staking hun website ook al plat te leggen.
De HSL-tunnel bij Girona is opnieuw overstroomd, waardoor internationale TGV-diensten tussen Frankrijk en Spanje voor de 2e keer in 2 maanden tot stilstand zijn gekomen.
Op maandag 1 december 2014 15:36 schreef James1988 het volgende: De HSL-tunnel bij Girona is opnieuw overstroomd, waardoor internationale TGV-diensten tussen Frankrijk en Spanje voor de 2e keer in 2 maanden tot stilstand zijn gekomen.
Het zou de vorige keer toch maanden duren voordat ze weer konden rijden?
Ik wil al jaren zo'n toeter, maar best prijzig nog... De compressor loopt op 750V, heb je dat thuis?
Bij nader inzien niet zo'n heel goed plan, met een mat '64 compressor staan de buren al aan de deur te klagen voordat je überhaupt getyphoneerd hebt. En inderdaad, de Raspberry Pi waar die aan gekoppeld zou worden gaat maar tot 5V
NS en informatievoorziening... Vrijdagavond heb ik om 21:05 de trein genomen naar Groningen vanuit Rotterdam Centraal. Alles wees erop dat het een normale rit zou worden, echter de app gaf aan dat de trein tot Utrecht zou rijden en niet verder. Normaal gesproken zou je een conducteur vragen, maar blijkbaar wist die het ook niet, want ik heb hem niet gezien. Vlak voor Utrecht roept de conducteur om dat de trein gewoon verder rijdt tot Utrecht Groningen, dat is mooi. Anders zou ik namelijk over moeten stappen op de trein vanaf spoor 11 om 21:49 uur. Om 21:42 uur rijden we Utrecht binnen dus alles verliep prima en volgens schema.
Om 21:46 uur begint de omroepinstallatie te kraken en wordt er door iemand omgeroepen dat de trein toch niet verder rijdt en dat we eruit moeten. Heb godver de tyfus nog net mijn jas, tas en koffer kunnen grijpen en ieder wegdrukkend op de roltrap, rennend door de stationshal, weer iedereen wegdrukken op de roltrap en net door de deuropening kunnen springen in de trein van 21:49 uur. En wat schetst mijn verbazing... Binnen vijf minuten controle.
[ Bericht 1% gewijzigd door RichardHammond op 01-12-2014 18:34:23 ]
Ik wou net twee typhoons bestellen, blijken ze zonder compressor geleverd te worden
Zelf knutselen.
Met die bagagerekken en tafeltjes kan je best leuke dingen in je interieur doen. Die trommel met afdekfolie en handschoenen vind ik dan weer enigszins luguber.