ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Vannacht wordt namelijk de eerste ijzel verwacht en de moderne treinen van Connexxion die op het traject rijden kunnen daar niet tegen en blokkeren door het ijs. Dat komt doordat deze treinen erg gevoelige electronica aan boord hebben.
De oude locomotief heeft dat niet, is robuust en dendert ondanks het ijs door over het spoor. Als de proef succesvol is wordt de oude locomotief mogelijk vaker ingezet door ProRail.
Met foto in het artikel van RTV.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
@ Fles. Ik liep naar de achterkant van de trein, om de overstap in Almelooo makkelijker te maken. Ik zat niet echt te tellen, maar ik heb de bezetting wel gezien. Erg laag voor de Pimpel
ik vind het vooral knullig dat men niet even heeft geīnformeerd bij NS... Ik weet niet hoelaat die wedstrijd gespeeld had moeten worden maar ervan uitgaande dat het 's avonds is zul je een aantal virms uit de normale reizigersdienst moeten onttrekken oftewel kortere treinen in de avondspits om wat voetbalsupporters te vervoeren.
Misschien dat het bij de KNVB eens doordringt dat voetbal niet heilig is en als je in dergelijke situaties, waarin een grote groep supporters vervoerd moet worden, ze de partij die het vervoer moet gaan verzorgen ook even meenemen.
ik vind het vooral knullig dat men niet even heeft geīnformeerd bij NS... Ik weet niet hoelaat die wedstrijd gespeeld had moeten worden maar ervan uitgaande dat het 's avonds is zul je een aantal virms uit de normale reizigersdienst moeten onttrekken oftewel kortere treinen in de avondspits om wat voetbalsupporters te vervoeren.
Misschien dat het bij de KNVB eens doordringt dat voetbal niet heilig is en als je in dergelijke situaties, waarin een grote groep supporters vervoerd moet worden, ze de partij die het vervoer moet gaan verzorgen ook even meenemen.
1200 man jezus waar hebben we het over. TWEE treinen. Dat is alles. En dat kan NS niet. Mijn hemel
Op zaterdag 29 november 2014 16:24 schreef Peterselieman het volgende: 20.45 uur. Dus dat betekent dat je aan het eind van de avondspits stellen richting Rotterdam zou moeten sturen.
De supporters moeten uit Rotterdam komen. Om 19u15 vertrekken moet op tijd zijn.
die supporters gaan ze daar in einshoven niet op het laatste moment willen hebben. Afgelopen donderdag was Europa league in de kuip. Wedstrijd begon om 19:00 maar de pendeltrein reed al om 17:08.
Bovendien zijn er geen 2 virm6 op voorraad in de spits in Rotterdam dus die moeten ook ergens vandaan komen.
die supporters gaan ze daar in einshoven niet op het laatste moment willen hebben. Afgelopen donderdag was Europa league in de kuip. Wedstrijd begon om 19:00 maar de pendeltrein reed al om 17:08.
Bovendien zijn er geen 2 virm6 op voorraad in de spits in Rotterdam dus die moeten ook ergens vandaan komen.
In Eindhoven kan het allemaal snel afgehandeld worden met die buis van het perronnetje naar het uitvak. Maarja, als het zo nauw luistert met het materieel houdt het op inderdaad.
Waarom gebruiken ze sowieso normaal materieel voor voetbalsupporters? Kunnen ze daar niet van die oude dubbeldekkers voor gebruiken die ongebruikt staan?
Op zaterdag 29 november 2014 17:04 schreef Koen66 het volgende: Waarom gebruiken ze sowieso normaal materieel voor voetbalsupporters? Kunnen ze daar niet van die oude dubbeldekkers voor gebruiken die ongebruikt staan?
alle banken eruit en alleen staanplaatsen net als 70 jaar geleden
Oh. Metronom heeft via een persbericht laten weten dat het dieseltreinstel van EVB max. 350 man mee kan nemen, maar er in die trein (5:50 uit Cuxhaven) meer reizigers zitten. Hierdoor zal Metronom met dit treinstel de haltes Horneburg en Buxtehude overslaan, want daar stopt de S-bahn ook. Ook zeggen zij dat de leasemaatschappij(en) geen dieselloks beschikbaar hebben voor deze diensten.
Den Haag Centraal-Breda via Gouda en nog niet één man NS personeel gezien met nog zeven minuten te gaan. Waarom doe ik eigenlijk nog de moeite om in te checken?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik ben ooit eens een lijstje gaan aanleggen van keren dat ik meer dan 200 km geen enkele conducteur tegenkwam. Ben er na een tijdje maar mee gestopt, was gewoon geen lol meer aan
Nog dit jaar: 5 dagen per week Deventer - Utrecht of Deventer - Delft op en neer. Over het hele jaar gemiddeld 1 conducteur per 177 km op de heenweg en 1 op 220 km op de terugweg. En het verschil komt door de sprinter Den Haag - Delft heen 1 op 21 km, terug vrijwel nooit controle.
Gelukkig compenseert men dat met 35 euro "wettelijke verhoging" voor die keer DAT ze controleren en iemand vinden.
Dan heb ik toch liever het Belgische systeem. Elke 50 km zie je daar wel iemand, en als je eens geen kaartje hebt is de verhoging een stuk redelijker, 12,50.
Maar ja, dan moet je aanwezig zijn in de trein en er doorheen lopen en zo. Brrr.
[ Bericht 58% gewijzigd door Dr_Flash op 29-11-2014 22:03:08 ]
Die ¤12,50 wordt voor iedereen uniform ¤7, tenzij je opstapte bij een station zonder verkoopvoorzieningen (zijn er nog stuk of 15 van) én je je direct meldde bij de Treinbegeleider. De Treinbegeleider kan vanaf 1 februari niet meer een ticket zķnder ¤7 verkopen, tenzij het beginstation op één van de stations zonder verkoopvoorzieningen ingevoerd wordt. Reis je zwart -> ¤7, heb je "geen tijd" gehad om een kaartje te kopen, -> ¤7.
Als je het ticket niet kan betalen in de trein, krijg je een boete, en die is hoger dan de ¤7 toeslag in de trein. De boete is voor meerderjarigen ¤60, en voor minderjarigen ¤30. Indien je die ook niet betaalt, krijg je de deurwaarder met een verhoging van 200 euro op de mat. Zwartrijden in de trein is strafrechtelijk te vervolgen: Indien de boetes niet betaald worden (ook niet na inschakeling van de deurwaarder) aan de NMBS, gaat de Procureur des Konings je voor de rechter slepen.
Zwartrijden in de lijnbussen is géén strafrechtelijke overtreding.
Maar als je zwartrijdt in de lijnbussen in België, en je wordt gesnapt, heb je (ongeacht je leeftijd) een administratieve verhoging van ¤75. Als je binnen 12 maanden nog een keer zwart rijdt, wordt dit ¤200. Een derde en verdere keren gesnapt worden is de administratieve verhoging ¤400.
In 2013 reisde er 1 op de 40 reizigers bij De Lijn zwart. Dat is 2,5%. Als je het SMS-ticket vervalst, en men controleert de echtheid, is de administratieve verhoging bij de eerste keer ¤150, de 2e keer ¤250 en de 3e keer ¤500. Op de SMS-tickets zit tegenwoordig een vertraging van 60 seconden. Men deed regelmatig pas het SMSje versturen zodra de controleurs kwamen. Nu krijg je pas na 60 seconden je ticket per SMS, waardoor je in de meeste gevallen al gecontroleerd bent.
Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Arriva: 65-plussers kunnen een netabonnement voor Arriva Brabant kopen voor ¤ 12,50 per maand. En dan noemen de Belgen ¤ 50 per jaar voor heel Vlaanderen 'kil en asociaal'
Op zaterdag 29 november 2014 23:14 schreef James1988 het volgende: Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Arriva: 65-plussers kunnen een netabonnement voor Arriva Brabant kopen voor ¤ 12,50 per maand. En dan noemen de Belgen ¤ 50 per jaar voor heel Vlaanderen 'kil en asociaal'
12,50 per maand is nog niks. 60-75 euro lijkt me redelijk.
Op zaterdag 29 november 2014 23:18 schreef Ireyon het volgende: Fuck Arriva . Hier een beetje willen komen rijden maar wel die klotedienstregeling van Veolia blijven rijden, eikels
Hier in Breda lijkt er op de stadsdienst ook niet echt veel te veranderen. Er gaan wel meer bussen van/naar Oosterhout, dat wordt een tienminutendienst
Hier in Breda lijkt er op de stadsdienst ook niet echt veel te veranderen. Er gaan wel meer bussen van/naar Oosterhout, dat wordt een tienminutendienst
zou tijd worden. Dat was in mijn tijd al een kwartierdienst.
Op zaterdag 29 november 2014 23:14 schreef James1988 het volgende: Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Arriva: 65-plussers kunnen een netabonnement voor Arriva Brabant kopen voor ¤ 12,50 per maand. En dan noemen de Belgen ¤ 50 per jaar voor heel Vlaanderen 'kil en asociaal'
Bij ons betalen bejaarden een euro voor een uur reizen met de bus. Vooral bedoeld als vulling voor de bussen die anders toch niet vol zitten (ook pas na 9u geldig doordeweeks).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 29 november 2014 23:14 schreef James1988 het volgende: Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Arriva: 65-plussers kunnen een netabonnement voor Arriva Brabant kopen voor ¤ 12,50 per maand. En dan noemen de Belgen ¤ 50 per jaar voor heel Vlaanderen 'kil en asociaal'