bork | dinsdag 3 juni 2014 @ 14:06 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() modje bedankt! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 03-06-2014 14:58:47 ] | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 14:11 |
Hoi SJ-trein. ![]() | |
bork | dinsdag 3 juni 2014 @ 14:12 |
Het viaduct uit de OP, waar ligt deze brug?![]() | |
sneakydesert | dinsdag 3 juni 2014 @ 14:20 |
Breda-Utrecht, dan gaat mijn reistijd er ineens op vooruit ![]() | |
bork | dinsdag 3 juni 2014 @ 14:29 |
En meer, ontlasting voor Utrecht-Eindhoven, ruimte voor IC naar Duitsland? Wanneer Breda-Antwerpen van de grond komt is het helemaal perfect voor iedereen die niet in de Randstad woont en naar Belgie wil en niet via Maasticht wil/kan/hoeft. | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 14:32 |
Een doorgaande trein Utrecht - Breda - Antwerpen zou ik niet verwachten hoor... ![]() Stel dat er een spoorlijn zou komen tussen Breda en Utrecht, dan denk ik dat ETMET (6 treinen per uur) niet door zal gaan tussen Utrecht en Eindhoven, maar dat 2 treinen richting Breda zullen gaan. [ Bericht 37% gewijzigd door James1988 op 03-06-2014 14:38:41 ] | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 14:47 |
Het is wel de missing link op het Nederlandse spoor nu. Kan voor veel mensen reistijdvoordeel opleveren als die lijn aangelegd wordt | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 14:51 |
Het biedt ook betere uitwijkmogelijkheden bij grote problemen zoals we die gisteren zagen. | |
bork | dinsdag 3 juni 2014 @ 14:54 |
Dat zeg ik niet, die overstap heb je nu toch op Schiphol/Rotterdam als je vanuit Utrecht komt, dat zijn we gewend, Breda is wel prettiger imho dan de andere twee om over te stappen. | |
bork | dinsdag 3 juni 2014 @ 14:55 |
Ik denk nooit, daarvoor zit er al teveel geld in de HSL van belanghebbenden. | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 14:58 |
Het is ook niet echt nodig: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - België/Frankrijk wordt al goed bediend door Thalys en op de route Amsterdam - Utrecht - Arnhem - Duitsland rijden er al een aantal ICEs per dag. Vanuit Utrecht ben je redelijk snel in Rotterdam waar je over kunt stappen op een Thalys, en vice versa. Een mogelijkheid die ik zie is het schrappen van de stops in Breda en Noorderkempen door de Beneluxplus, en dit laten invullen door een internationale stoptrein Utrecht - Breda - Antwerpen. Daarmee winnen internationale reizigers vanuit Rotterdam 20 minuten, en gaat de bediening Brabant - België er niet op achteruit. Dat zal er echter wel nooit van komen... | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:05 |
| |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:08 |
Ik denk dat het op de lijn Dresden - Wroclaw ligt, en het viaduct het Neißeviadukt heet? Ben er (helaas) niet meer gepasseerd in mijn vakantie. Staat nog wel op mijn ToDo, die 475 meter lange brug/viaduct. | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:09 |
Dat niet alleen, maar op de doorgaande route Utrecht - Breda kun je veel tijd besparen en het maakt Zeeland beter bereikbaar | |
bork | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:11 |
![]() ![]() ![]() ![]() De fotograaf staat bijna op de Landskronbrauerei | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:11 |
Hoeveel zou het nou schelen op bijvoorbeeld Utrecht - Goes? Ik denk dat dat verschil niet heel groot zal zijn? | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:12 |
Is een leuk viaduct. Alleen jammer dat er (voornamelijk) die Desiro's rijden. Maar dan zou ik het nog gedaan hebben. Was helaas slecht in te passen, want mijn "ToDo" in die regio was groter dan ik kon uitvoeren ![]() | |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:28 |
Wie wil er raden welke trein vandaag weer kapot is gegaan? ![]() | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:30 |
VIRM ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:30 |
De jouwe? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:34 |
minuut of 10? | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:36 |
Die tussen Almelo en Vroomshoop? ![]() | |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:38 |
Jajaja! We hebben een winnaar! Peterselieman jij gaat door voor die koelkast! ![]() ![]() | |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:39 |
Als het goed is zit ik tegen 21:00 pas in de trein, hoop dat die dan gewoon rijdt. ![]() | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:40 |
Ze hebben 2 Lint'en, en allebei de Lint'en zijn steeds stuk? Eerst werd er gependeld Almelo - Vroomshoop, want het defecte stel had minder prio om weg te slepen ... Die heeft er lange tijd (zeker 4 uurtjes) gestaan. En sindsdien is het tweede stel ook al problemen ... Ja, in de spits kan je met 1 stel geen halfuursdienst rijden... | |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:47 |
Ik las een paar dagen geleden op Somda dat van de 34 er steeds maar één motor werkte en dat die zelfs ook problemen gaf. Laatst stonden ze ook allebei aan de kant in Almelo omdat ze het toen niet deden. | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:49 |
ik wilde eigenlijk Tilburg - Den Bosch zeggen, want ook daar ligt het plat ![]() | |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:51 |
Volgende keer gewoon alle trajecten in Nederland roepen, zit je vast en zeker wel ergens goed. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:52 |
Het ene stel heeft het andere enkele dagen geleden naar Zutphen gesleept voor onderhoud. Toen lag de hele treindienst plat ![]() Dat is het risico als je geen reserve hebt of afspraken hebt over reserve. Zou stevig tegen opgetreden moeten worden, ook al is dit het rustigste lijntje van het land | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:54 |
Arriva zou toch eerst 3 Lint'en overnemen? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:54 |
Persoonlijke OV-chipkaarten kosten deze maand maar ¤2 i.p.v. ¤7,50 , ik heb er meteen 2 voor m'n ouders gekocht ![]() | |
sneakydesert | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:55 |
Dankje! Doe ik ook meteen ![]() Kan dat gewoon via ov-chipkaart.nl? | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:56 |
ik dacht ook dat dit de bedoeling zou zijn, maar dat hebben ze niet gedaan. Eigenlijk zouden ze de reserve moeten delen met Syntus of zorgen dat er snel een GTW in kan springen | |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:57 |
Provincie/gemeentes zou(den) nu inderdaad in moeten springen, aangezien dit werkelijk een ![]() | |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:58 |
Heeft men nog wat GTW's over rond Zutphen dan? Aangezien Arriva altijd met precies genoeg materieel lijkt te rijden. | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 15:59 |
ze kunnen volgens mij een stel missen, maar veel meer dan dat ook niet | |
_JdM_ | dinsdag 3 juni 2014 @ 16:00 |
De 260(=Ellen ten Damme) reed tussen Groningen-Delfzijl toch? Dan mogen ze een 2/8'je van Groningen wel naar de Achterhoek (/Almelo-Marienberg) sturen... | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 16:01 |
Ik heb het vanuit hier gedaan: http://www.ns.nl/reiziger(...)chipkaart-actie.html Je moet wel opletten, want op een gegeven moment stond er tóch ¤7,50 , en toen heb ik het volledig opnieuw moeten invullen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 16:05:17 ] | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 16:05 |
Die Ellen ten Damme mag niet gecombineerd rijden met andere Noordelijke GTW's, dus zit je in de spits weer met een probleem als je een stel wegstuurt. | |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 16:08 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 16:10 |
Er rijdt nu een Lint te pendelen tussen Mariënberg en Vroomshoop, wat precies met een halfuursdienst kan. Vroomshoop - Almelo is een busdienst nu ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 16:22 |
Het ding is weer gemaakt. ![]()
| |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 16:22 |
Daar is zo gaan de geruchten op Somda een e-loc onder de draad vandaan gereden. | |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 16:23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:09 |
Ook dit jaar komt de Deutschland Pass weer in Duitsland: Een maand onbeperkt reizen voor ¤149 (t/m 18 jaar), ¤269 (t/m 26 jaar) of ¤309 (ouder dan 26 jaar). Bron. Zie "blad 12"(pagina 7) | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:13 |
Aanstaande zaterdag vervalt de Heimwee Express vanwege personeelstekort bij het NSM. Zondag rijdt de Heimwee Express wel, en dan wel met de Blauwe Engel. De Museumpendel rijdt ook niet tussen Utrecht Centraal en de Maliebaan, maar tussen Amersfoort, Bilthoven en de Maliebaan en maar 1x/2u. | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:25 |
Nadat de DBS 6418 het werk van de Spitzke 004 had overgenomen ging de 004 op weg naar Leer om ombouwtrein "Heinrich der Starke" op te halen. In Onnen werd de machine gecombineerd met de resterende Slps en 5 Fccpps die door de 005 en 007 waren gebracht. Nadat de 005 in de trein was geplaatst zien we de 004 en 005 in voorspan onder inmiddels dramatische weer- en lichtomstandigheden als trein 58004 met 30 min vertraging op 28 mei 2014 op de stamlijn naar de Eemshaven. De locatie van de foto is duidelijk mag ik aannemen :-) Op Hemelvaartsdag begon de buitendienststelling van 4 dagen tussen Sauwerd en Roodeschool enigszins grijs. In 100uur zou de firma Spitzke weer een monsterklus gaan uitvoeren, namelijk ca. 5000m spoorstaven en dwarsliggers vernieuwen en ca 7500m ballast reinigen. Omdat er gewerkt werd richting Sauwerd was aanvoer van ballast niet mogelijk. Zodoende werd er gekozen voor het werken met MFS wagens aan de achterzijde van de kettinghor. De RM900S van Spitzke is een van de weinige kettinghorren die deze mogelijkheid in zich heeft. Daarnaast werden aan de achterzijde 5 fccpps'n meegenomen ten behoeve van het nalossen. Ter hoogte van de Brandweerkazerne van het pitoreske Usquert werd daarom een ballastdepot aangelegd met ca 10.000 ton steenslag welke met een kraan en een transportband in de MFS'n werd geladen. We zien hier op 29 mei 2014 de SP007 met 5 fccpps'n en een aantal MFS wagens oprijden naar het depot ten behoeve van belading. Op de achtergrond de kettinghor waarvan de MFS wagens met oude ballast inmiddels door de SP005 naar het oude ballast depot in Warrfum zijn gebracht. | |
hhh38 | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:28 |
Over Tilburg - Den Bosch gesproken, hoe werkt het wanneer een plaats een station wil? Ik zie dat daar helemaal geen stations zijn terwijl Berkel-Enschot, Udenhout en Vught (west) best potentie zouden hebben. Zijn hier strenge eisen voor of hebben ze er zelf gewoon geen zin in? | |
sneakydesert | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:29 |
Ik zou het liefst zien dat Oosterhout een station krijgt. | |
hhh38 | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:31 |
Ik bedoel in eerste instantie plaatsen die aan een bestaande spoorlijn liggen ![]() | |
sneakydesert | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:32 |
Snap ik ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:41 |
IC-stations: Breda, Gorinchem (vanwege de MerwedeLingelijn), Utrecht Tussenliggende sprinter-stations: Oosterhout, Geertruidenberg, Vianen Zoiets? | |
hhh38 | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:43 |
Raamsdonkveer? | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:45 |
Kan ook ![]() | |
sneakydesert | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:51 |
Zo iets ja, maar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren ![]() | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:51 |
Als de gemeente cq provincie wat geld over heeft ergens, dan is er vast wel iets mogelijk. Maar eerst moet er een onderzoek gedaan worden of een haalbaarheidsonderzoek haalbaar is, en als dat voltooid is, kan het haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd worden. Vervolgens moeten die resultaten weer onderzocht worden, een ontwerpplan en weet ik wat van ongein allemaal gemaakt worden. Misschien dat het er over 4-5 jaar staat, als men doorwerkt. | |
Ireyon | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:53 |
Stations Wishlist? Roosendaal Tolberg - Roosendaal-Oost - Roosendaal-Zuid - Roosendaal-Noord | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:53 |
Als we het toch over die spoorlijn Breda - Utrecht hebben, dit las ik zojuist op BN de Stem: 'Spoorlijn Breda-Utrecht moet mogelijk blijven bij verbreding A27' Geplaatst op 03 juni 2014, Laatste update 03 juni, 15:16 BREDA - Het gemeentebestuur van Breda wil dat minister Schultz van Haegen van Infrastructuur in haar plannen voor de A27 meer rekening moet houden met de aanleg van een nieuwe spoorlijn tussen Breda en Utrecht. Dat blijkt uit een brief die het Bredase gemeentebestuur de minister heeft gestuurd. In april maakte de minister bekend dat de A27 verbreed gaat worden en dat er een nieuwe brug komt met vier rijstroken voor het autoverkeer bij knooppunt Gorinchem. Moties over verbreding weg Het college van B&W verwijt de minister dat in de plannen niks terug te vinden is over de mogelijke aanleg van een nieuwe spoorlijn tussen Breda en Utrecht in de toekomst. Volgens het college is de minister verplicht om daar rekening mee te houden. De Tweede Kamer heeft al meerdere malen een motie aangenomen dat de verbreding van de A27 de aanleg van de spoorlijn niet onmogelijk mag maken. Combinatie met spoorlijn De provincie Brabant heeft drie jaar geleden ook al laten onderzoeken hoe de verbreding van de A27 gecombineerd kan worden met de aanleg van de spoorlijn Breda-Utrecht. Bron: BN De Stem | |
hhh38 | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:54 |
Hoop bureaucratie dus, zoals ik kon verwachten. Maar de NS kan niet zeggen: "Ho, daar stoppen wij niet" ? | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:55 |
Dat zou NS kunnen zeggen, maar dan komt dat station er hoogstwaarschijnlijk ook niet, tenzij regionaal spoorlijn aanbesteed en zulke ongein. Als een haalbaarheidsonderzoek uitwijst dat het genoeg reizigers gaat opleveren, dan zal NS daar vast wel met een Sprinter willen stoppen. | |
JDude | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:59 |
Gorinchem kan ook prima met de sprinter, zoveel reizigers zullen er van Breda naar pak 'm beet Hardinxveld niet zijn. IC's rechtstreeks Breda-Utrecht ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 18:01 |
Klopt, maar wellicht is er wel genoeg aanvoer vanuit al die kutdorpen richting Utrecht om een IC-stop te rechtvaardigen. Maar dat is natuurlijk beter ![]() | |
greavy | dinsdag 3 juni 2014 @ 18:04 |
Gezien de drukte in lijn 387 Gorinchem - Utrecht vv is een IC-stop in Gorinchem wel te rechtvaardigen verwacht ik. Die bus heeft het altijd rete-druk ... Zie 'm altijd langs mijn werk in Gorinchem voorbij rijden. | |
sneakydesert | dinsdag 3 juni 2014 @ 18:09 |
Dit had ik ergens vanmiddag ook al gepost ![]() ![]() | |
Litpho | dinsdag 3 juni 2014 @ 18:10 |
Melanie wil zich niet bezighouden met spoor. Stop de persen ![]() | |
Viezze | dinsdag 3 juni 2014 @ 18:14 |
Dat was ideaal geweest gisteren ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 18:24 |
En de familie Jankebal maar zeuren over een dieselmotor van een Spurtje ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 18:40 |
Mee eens ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 18:43 |
Werkweigering. Ontslag op staande voet ![]() | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:01 |
Ambtenaren he, die ontsla je niet | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:01 |
Hoe kwam je ook alweer aan kaartjes voor de trein naar barcelona? | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:04 |
Voyages-SNCF of Renfe.com. Anders Treinreiswinkel. Ik zou je overigens Renfe.com aanraden, ook al is het een crappy website waar de taalkeuze niet goed in werkt. ![]() | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:08 |
En weet jij toevallig ook waar ik aan tickets kan komen voor de slaaptrein van luxemburg naar zuid frankrijk? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:09 |
Treinreiswinkel. | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:09 |
Of Voyages-SNCF edit: instructies over taalkeuze op renfe.com | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:10 |
Wel opletten dat je echt kaartjes krijgt vanaf LUXEMBURG en niet vanaf Metz En dat ze op naam staan van Mr. Y. Real en niet van Mr. D.F. Treinreiswinkel. Want dat ging bij mij dus allebei mis ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:10 |
![]() | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:12 |
Metz? | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:13 |
Das ook al zo duur | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:17 |
Op dit punt is het geloof ik het goedkoopste om simpelweg een interrail te koop om naar barca en terug te komen. | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:18 |
Vergeet de voor nachttreinen en TGV's verplichte reserveringen dan niet, die verschillen per trein. | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:19 |
Nouwja, als ik over 4 weken mijn tentamen haal kan ik de 10de woensdagmiddag op weg, en dan kom ik geloof ik wel met normale treintjes op de 12de aan in barcelona ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:22 |
![]() | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:24 |
Dat kan over het oude spoor maar 2x per dag ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:26 |
Welkom in Frankrijk, waar een heel groot gat zit tussen de TGV's en het overige treinverkeer. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:27 |
Liften, prijsstunter vliegtuig, OUIGO? | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:28 |
Ik heb eigenlijk gewoon geen zin om heen en weer te rijden | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:30 |
Die prijzen van de slaaptrein blijven wel jammerlijk zot ![]() | |
Ireyon | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:37 |
Ga met het vliegtuig ![]() Nooit begrepen hoe de trein ooit met het vliegtuig denkt te concurreren met zo´n prijsverschil. | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:40 |
Ik heb nogal vliegangst. Dus als het even niet hoeft... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:44 |
Series, waarom boek je dat DAAR ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:45 |
Voor wanneer is je reis? Dat ding rijd zo onregelmatig als de storingen bij de Fyra (Maar dan wel vooral gepland) | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:51 |
Ik wil 12 juli in barca zijn. 10 juli 's middags is mijn laatste tentamen (~14:00). Misschien ook vrijdagmorgen nog. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:51 |
En het spul mag niet solo over het HRN ivm detectie, dus je bent er dan nog een paar kwijt... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:52 |
Ik haal deze quote er nog maar even bij
| |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:53 |
Zal wel gewoon vliegen vanuit brussel worden. Lekker aan de valium ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:59 |
Das altijd zo kuthoerenpauper aan die nachtdingen in Camembertland ![]() Ten eerste kijk hoeveel voetnoten die heeft hmmm valt wel mee bij deze ![]() http://www.intercites.snc(...)che/333/FichePdf.pdf ![]() Ten tweedee ze hebben in de zomermaanden nooit die dingen EN de planning drie maanden op voorhand klaar (Normale TGV kan je 3 maanden op voorhand boeken.) Dus wie afwacht moet maar bij Godsgratie geluk hebben dat er niet een of andere uitzonderingsvoetnoot is op de dag dat je wil reizen... ![]() Ik zoek nog even voor je verder.... moment * Darkwing_Duck SNCF bellen gaat voor Yreal | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:59 |
Doet normaal man ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:00 |
* Darkwing_Duck doet niks anders voor zn werk heel de dag ![]() | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:01 |
Jij ![]() | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:02 |
Meteen banners Antwerpen barcelona -> 204euro onderaan de pagina. En links Vliegen voor 60 van brussel naar barca ![]() | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:03 |
Ik heb gisteren paula toetjes gekocht, krijg ik nu ineens ook advertenties van ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:05 |
Ik vind het gewoon leuk om uit te zoeken, ik loop zelf een aantal keer per jaar tegen dit probleem aan dat de nachttreinplanning gewoon niet op orde is... Ongeveer een jaar geleden heb ik Parijs Nice met overstap Mulhouse moeten rijden (Das dus ook de nachttrein uit Luxemburg) omdat 3 maaden op voorhand de Parijs Nice rechtstreeks nachttrein nog niet ingepland was. Wachten wou ik niet en Vliegen was voor mij geen optie... Uiteindelijk heb ik die overstap op 30 Seconden gehaald, en 5 jaar ouder geworden. En later bbleek de rechtstreekse trein dus WEL gereden te hebben maar later in de verkoop te zijn gegaan... ![]() (Edit: Das dus ook nog in dit topic geweest, men heeft mij toen geholpen met de overstap in Mulhouse, PSM heeft voor mij uitgezocht of ik voor of achterin in de trein moest klaar staan om geen tijd te verliezen..) | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:06 |
![]() (Even klikken op link in Twitter bericht, zijn meerdere foto's) | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:07 |
Waar fok al niet goed voor is | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:12 |
Ja dat was echt heel tof ![]() PTA / Treinentopic #582: Het volgende station is Zwolle Dit topic ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:12 |
Held ![]() Ik krijg de helft van de tijd reclames voor producten van Marlies Dekkers voorgeschoteld. ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:13 |
Tja. Boem is ho, he. | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:13 |
Zal je nog nodig hebben als je blijft weigeren te fietsen! ![]() Ik krijg ook de hele tijd mobiel advertenties van Aziatische single vrouwen ![]() | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:13 |
Zozo, zit jij zoveel op bh sites dan? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:14 |
Ik van IDbus (SNCF is eigenaar) ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:16 |
Kutvent. ![]() Zulke reclames krijg ik ook met enige regelmaat op mn mobiel. Niet eens ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:19 |
Ik heb een fantastisch goed idee. Luister. We gaan op de lange intercity-trajecten (denk aan Alkmaar - Limburg, Randstad - Twente / Groningen etc) de treinstellen VIRM ontdoen van 1 kopbak. Daarvoor in de plaats komt een extra tussenbak (meer zitplaatsen) en een nieuw te ontwikkelen koprijtuig. Het nieuwe koprijtuig zal bestaan uit 2 verdiepingen. Per verdieping 1 middengang, en aan weerszijden van die middengang 7 in de lengterichting geplaatste coupés van 2,10 m x 90 cm. Deze coupés worden afgesloten met een schuifdeur, te openen met een (persoonlijke) OV-chipkaart.
In elke coupé een raam met absoluut verduisterend vrachtwagenzeil á la Corail Lunéa, en het belangrijkste van alles: een bed. Denk zo'n bed uit een couchetterijtuig, alleen dan een plastic bovenkantje (makkelijker schoonhouden). En een kussentje. Voorts een klein spotje, een spiegel tegen de binnenkant van de schuifdeur, een haakje voor je jas en een prullebakje. Tas en eventueel schoenen kun je onder het bed kwijt. Eén en ander uiteraard prima geluiddicht. Er is geen doorloopmogelijkheid naar de rest van de trein. Aan de "bakovergang"kopkant komt OF 1 toilet en een douche, OF 2 toiletten. Er is geen instapmogelijkheid aan de machinistenkant (ja voor die sloeber zelf, maar niet voor reizigers). Aan de machinistenkant is het hokje voor de Dezyurnaya of Wagenbetreuer (totdat er een Nederlands woord voor bedacht wordt). Bij de instapdeur kun je aan de buitenkant van de trein al zien of je een tukkie kunt gaan doen. Eenmaal binnen in je coupé stel je eenvoudig in wanneer je met een piepsignaal gewekt wilt worden (real-time, dus vertraging is extra slaaptijd). Word je onderweg wakker en wil je weten hoe ver het nog is, dan kun je altijd vertrouwen op OBIS (uiteraard ook real-time): Als je eenmaal ingecheckt bent in je coupé laat je je deur open totdat de Dezyurnaya langs geweest is om je je gratis goodie bag te overhandigen. Hierin zitten: • Een halve liter water • Een set oordopjes • Twee verfrissingsdoekjes • Twee pepermuntjes • En een papieren wegwerp kussensloopje met corporate logo. Niet toegankelijk voor anonieme chipkaarten (want als iemand te weinig saldo heeft voor de 15 euro toeslag doe je dat gewoon op nafacturatie). Het langslopen van de Dezyurnaya voorkomt zwartrijden (door mensen die stiekem met z'n tweeën één coupé in duiken [en als ze dat toch doen {een wippie maken kan immers prima in dit enorm geluiddichte rijtuig} dan spaart de vervoerder ter compensatie een goodie bag uit ![]() ![]() Wat zeggen jullie? | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:21 |
Waar kan ik tekenen ? | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:23 |
Zou NS zaterdag langere treinen naar Zandvoort inzetten? | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:24 |
Er is toch een extra serie die op warme dagen rijdt? | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:25 |
Dat is waar ook! Mijn trein vanuit/naar huis keert op die extra strandpendelaar. Ware het niet dat die strandpendelaar pas gaat rijden vanaf 15 juni, volgens dienstregeling dan. | |
Prins_Pils | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:27 |
Geniaal! ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:28 |
Grappig idee Fles! ![]() Klinkt een beetje zoals zo'n capsule-hotel: ![]() maar dan in een trein natuurlijk. Voor 15 euro verwacht ik alleen wel dat de trein dan een omweg rijdt zodat je 8 uur kan slapen. ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 20:29:41 ] | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:28 |
Goed idee!
![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:29 |
![]() Hij rijdt... | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:32 |
Ja ongeveer. Maar hier dus geen gelazer met beddegoed en zo, het is de bedoeling dat je gewoon aangekleed even gaat liggen en de ogen dicht doet ![]() 15 euro per bezetting, meerdere bezettingen per rit mogelijk, maar gemiddeld bijvoorbeeld 1 bezetting per coupé: 15 euro x 28 coupés is 420 euro vangen aan toeslag alleen. Dat moet toch uit kunnen ![]() | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:32 |
Kwam er zelfs al op uit dat een enkeltje dik 200euro is ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:33 |
Ik wil niet lullig doen maar...Snelremming is Nek breken...denk ik dan... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:33 |
ow... eh...moment... | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:33 |
Eurostar Premium Business. Zwaar leven. ![]()
| |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:34 |
Snelremming is nat Kruis....Denk ik dan.... | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:34 |
Dat lijkt mij echt niet te vreten | |
sneakydesert | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:34 |
![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:37 |
![]() Dit kan nooit kloppen voor een slaapstoel ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:37 |
Ik vind het er best goed uitzien hoor ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:39 |
Als jij een nek van papier-maché hebt en slaapt op een magneetkussen, dan misschien ja. | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:41 |
113 is nog best te behappen. Als jij beter kan houd ik me aanbevolen ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:41 |
Dr zijn altijd mensen die een iets mindere nek hebben, dit is iig wel iets waar je tegenaan gaat lopen denk ik, verder slaap je in iedere trein toch in de breedte, Of lul ik nu uit mn nek? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:42 |
118 voor een couchette... maar die prijs van 2 en een half duizend voor een omwisselbaar ticket ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:43 |
Die 2500 euro voor "PRO 2nde" is wel bezopen zeg. Of zit daar soms een hoer bij voor de hele nacht? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:43 |
Het kan zelfs nog goedkoper ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:44 |
Ik ga daar morgen even mee naar het station... ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:46 |
Van die Platzkartny-wagons in de voormalige Sovjetunie hebben de bedden (deels) ook in de lengterichting, dacht ik. Slaapbussen trouwens ook, al lig je dan natuurlijk altijd met je voeten naar voren. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 20:46:40 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:47 |
dit is gewoon gelul. Je hebt zelf zeker nog nooit een noodremming meegemaakt? De vertraging daarvan is nauwelijks groter dan van een normale remming. Ik meen 1,15 tot 1,2 ms-2. Daar breek je echt je nek niet van. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:47 |
Maar je stoot wel je harsens... En in je slaap span je je spieren niet aan en ben je slap, het grootste deel van je lichaam dan ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:48 |
Bij een gewone slaaptrein val je toch ook niet uit bed als 'ie remt | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:48 |
Ik heb überhaupt niks gezegd over waar je het kussentje neer moet leggen. Los daarvan Gaat het in eerste instantie om mij ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:49 |
Ik heb tot nu toe altijd het geluk gehad om dan tegen de muur aan te rollen indien... maar bovenin zitten er wel Barriere-lits in Franse treinen... | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:49 |
ja troll, je hebt genoeg voer gehad. Aju ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:50 |
Prima idee, maar hun gaan het niet met je eens zijn.... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:51 |
ja dag hoor ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:54 |
Je moet eens weten waar die lui over kunnen vallen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:55 |
Loop eens niet zo mijn briljante idee te torpederen met ridicule niemendalletjes die nergens over gaan okee. Constructief meedenken prima. Gegronde kritiek, prima. Maar gezocht gezeik, wegwezen. | |
remcoP | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:57 |
Je bedoelt dus eigenlijk dit?
![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:57 |
Als die trein ergens keihard tegenaanknalt is er een kans dat de inzittenden (inliggenden?) gratis vliegles krijgen, maar meestal is de machinist tegen die tijd al flink aan het afremmen. Een snelremming is oncomfortabel, maar de krachten die daarbij vrijkomen zijn echt niet genoeg om mensen hun nek te laten breken omdat ze vanuit liggende positie (met een lager zwaartepunt) tegen een muur worden getorpedeerd. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:59 |
De hellingbaan van het gangpad voor rolstoelers moet wel de juiste stroefheidsgraad conform de EU-verordening hebben, uiteraard. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 20:59 |
Nee, iets met meer privacy en meer gericht op echt slapen en rust. Dus afgesloten en donker. En gekoeld misschien, al weet ik niet of dat op zo'n korte tijd veel uitmaakt. De Ruhesessel-wagens van de CNL zijn wel gekoeld bijvoorbeeld. | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:00 |
De Chinezen hebben al een semi-bed in de CRH380A:![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:00 |
Dan nog is een forward facing zitplaats minstens zo onveilig. En daar zijn er ook genoeg van. Dus dit is echt totale onzin. | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:01 |
Eens. De kans dat je met je hoofd tegen de rugleuning van degene voor je knalt is vele malen groter. | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:01 |
Ik vind het overigens echt een kut idee. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:01 |
Ik denk dat je dan ook in iedere Cabine een noodrem moet plaatsen. (Ik weet niet of er voorschriften zijn van hoe bereikbaar zo een ding moet zijn?) En een omroepluidspreker, en ventilatie. Want wat als er een riekend iemand in heeft gelegen voor jou. En een Evacuatieluikje aan de buitenkant, want als de trein een botsing maakt en de schuifdeur klem zit, ontwricht is en dergelijke moet er nog een andere vluchtmogelijkheid zijn... Misschien ook een rookmelder, want zo een ding is natuurlijk een heel goede plek om even een peuk op te steken, niemand die t ziet... | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:02 |
Dan moet er minimaal ook een slaapmaskertje in de goodie bag. Dit is niet mijn idee van een power nap ![]() Is er hier trouwens iemand die bijvoorbeeld psychologie gestudeerd heeft en iets weet over effectieve slaappatronen en zo? Ik denk echt wel dat hier mogelijkheden in zitten. Wat ik al zei, als je elke spitsrit 400 euro aan toeslag kan vangen dan is er best wat mogelijk natuurlijk. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:03 |
Ja, en als er weer gestaakt word en er dus niemand is die er op t eindpunt even een Hygienedoekje overheen haalt kan je heel die bak niet gebruiken.... | |
Yreal | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:03 |
Daarom ga ik altijd achteruit zitten ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:04 |
Klopt, die moeten toegankelijk zijn. Wat zal zo'n hendeltje kosten, een paar tientjes? Dat kun je ook centraal houden mits het volume goed is (harder dan normaal), maar lijkt me minder belangrijk. Ventilatie-uitlaten zijn er nu in het hele rijtuig, is dus een kwestie van een paar slangetjes en roostertjes verplaatsen. Breekbare ramen + noodhamertje. Kost een paar tientjes. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:05 |
Geen probleem, is nu in elke coupé ook al zo. Een ventieltje in een luchtleiding bouw je voor een paar tientjes. Geen omroep in dit rijtuig. Je hebt je wek en je obis. Wel ventilatie uiteraard. En het is zoals altijd je eigen verantwoordelijkheid om op het juiste station uit te stappen. Nee dat Nederlandse veiligheidskankergezeik moet je echt eens van afstappen. Anders installeer lekker een Opperwezen in elke coupé als je denkt dat dat helpt ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:06 |
Ieder voertuig heeft meerdere vluchtwegen Fles, das niet iets Nederlands... Zit je in zo een Cabine en en schuifdeur doet het niet, dan hang je... | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:06 |
Dat is niet verschillend met een gewone nachttrein. In Italië hebben de couchettewagons trouwens precies het soort bedden dat Fles volgens mij bedoelt, die heel makkelijk schoon te houden zijn. Wel met het comfort van een houten plank, maar dat kan ongetwijfeld verbeterd worden | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:07 |
Dat dus, leuk dat je om 06:49 in Den Helder Zuid bent ingestapt maar iedere 5 minuten krijg je de riedel tot aan Maastricht. Nee bedankt ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:07 |
Dan maak je er een rolgordijn van, zoals in capsulehotels. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:07 |
Maar kunnen we even ophouden met veiligheidsspijkers op laag veiligheidswater te zoeken? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit op welke manier dan ook onveiliger zou zijn dan zittend vervoer. Het ENIGE wat je op veiligheidsgebied zou kunnen inbrengen, maar daar hoor ik dan weer niemand over, is het ontbreken van uitstapdeuren aan de machinistenkant. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:08 |
Leuk plan maar compleet verspilde moeite want NS. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:08 |
Waarom zou ik? | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:08 |
Evacuatiemoeilijkheden is er ook nog wel een, net als sociale veiligheid. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:08 |
Bedankt.. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:09 |
Dan maak je de deur juist bij de machinist (met een poortje dat je er niet inkomt zonder toeslag te betalen, voor de sociale veiligheid), en bij de bakovergang naar de volgende wagon een nooduitgang. Edit: Of andersom, want er was iets met perronlengtes hč? [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 21:10:35 ] | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:09 |
Foto was vooral bedoeld om het punt "Jamaar als je een snelremming hebt gaan mensen vlieen" te ontzenuwen. Er zijn namelijk al treinen waar men in de lengterichting liggend kan reizen. ![]() De topsnelheid van de CRH380A is 380 km/u, da's dus ook nog een heel andere klasse aan krachten dan waar je bij een VIRM mee te maken krijgt. Powernaps schijnen te werken voor sommige mensen, maar je moet je er echt wel op instellen. Ik denk niet dat Nederlanders bereid zijn om 15 euro toeslag per keer te gaan betalen, "dan slaap ik wel rechtop, of helemaal niet" zullen de meeste Nederlanders denken. Het glas van de schuifdeur zou makkelijk te verbrijzelen moeten zijn, zodat je er langs die kant in ieder geval uit kunt. Aan de andere kant (de buitenkant) zou je ook (verduisterd) glas kunnen plaatsen met een noodhamer als evacuatieroute. "Hoe zit het met de veiligheid?" is op zich wel een terechte vraag, lijkt me. Je wilt er tenslotte geen rijdende doodskist van maken in het geval van bijvoorbeeld brand. De machinistencabine als vluchtroute gebruiken zou uitkomst kunnen bieden. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:10 |
Ja dat is dus precies wat ik noemde Waar zie jij een probleem? max 28 mensen die niets anders doen dan zich in hun eigen coupé opsluiten, en een Wagenbetreuer die (tussen het goodie bags uitdelen door) de boel in de gaten houdt. | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:11 |
Dat is als je van het beste scenario uit gaat, voor hetzelfde geld komen er 28 marrokaantjes die de boel wel even in de hens zetten in de Schipholtunnel. Mij niet gezien, laat het alsjeblieft zitplaatsen. Enige wat dit behoeft is wellicht de Pimpel, met zijn zes uur naar Berlijn. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:11 |
Eens, sociale veiligheid hoeft echt geen probleem te zijn, dat gaat in de Nachttreinen ook altijd goed lijkt me, en mits goede handhaving.. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:12 |
Aanname ![]() | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:13 |
Wel een vrij terechte aanname, ondanks dat het het andere uiterste is dan top sociale veiligheid. En zon provodnik in zijn eentje zie ik ook niet ingrijpen op een Marrokaantje of 10.. Of Hollanders, zijn in principe net zo erg. | |
Frozen-assassin | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:13 |
Ik denk dat het grootste probleem gewoon zoals James het al zei de gierigheid van de Nederlanders is.. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:13 |
Dan nog moet er een andere vluchtweg zijn... Prima dat je het melkglas van een schuifdeur kapot kan tikken als het juist DAAR in de brand staat heb je niks aan... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:14 |
Dat gebeurd in Franse nachttreinen toch ook niet, en die starten voor 90 procent allemaal in Parijs | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:14 |
Heb je ooit gehoord van een groep Marokkaantjes die de slaapwagon van een CNL bestormen en de boel verzieken terwijl de Schlafwagenbetreuer het niet aankan? Nee toch zeker. | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:15 |
CNL is 'besloten' vervoer, zo'n VIRM is een open vervoer.. | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:15 |
Dit inderdaad. Mensen waren niet bereid om ¤ 6,70 neer te tikken voor 20 minuten tijdwinst tussen Amsterdam en Rotterdam, ik denk dat ze al helemaal niet bereid zijn om 15 euro neer te leggen voor een dutje. Met ¤ 7,50 per dutje geef ik je een wat grotere kans (mits de kwaliteit echt goed is), maar pas onder 5 euro gaan mensen het echt overwegen. Jij denkt nu aan een trein die op zijn zijkant in een weiland ligt terwijl de middengang in de hens staat? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:16 |
Die wagon moet natuurlijk ook 'besloten' zijn. Dat lijkt me logisch. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:17 |
| |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:17 |
Buitenraam verbrijzelen en een sprong wagen. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:18 |
Mensen waren niet bereid om 6,70 neer te leggen voor misschien 20 minuten tijdwinst. Een cruciaal verschil. Voor zo'n premium-product moet je 99% kunnen garanderen dat je levert waarvoor je die extra prijs vraagt. Dus met dit idee moet je in 99% van de gevallen kunnen garanderen dat die wagon rijdt, dat het binnenin stil en rustig is, dat de verduistering en de OBIS werkt, etc. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:18 |
Okee. Nou ja je hebt daar ook met de Chinese veiligheidsnormen te maken, dus zo maatgevend vind ik dat ook weer niet ![]() Ja und? Het is toch maar 1 rijtuig per trein? EN er komen in mijn plan extra zitplaatsen bij. Ja, er zullen vast genoeg mensen bestaan die er GEEN gebruik van willen maken. Hef dan heel het spoor maar op "want de meeste Nederlanders pakken toch wel de auto". Glas? Wie heeft het over glas? Maar een deur die in elk geval van binnenuit makkelijk te openen is natuurlijk. Maar dat soort systemen zijn al tientallen jaren op de markt. KUN je gewoon van de plank trekken als bouwer. Nee tuurlijk wil je dat niet. Maar nogmaals, ik zie niet waarom er met deze opstelling een probleem zou zijn hoor. Ja vast wel dat het eerst gehomologeerd moet worden en alles. Maar waarom zou dat niet lukken dan? Bijvoorbeeld. Even kijken hoe en waar dat hokje van de Wagenbetreuer dan precies gaat komen. Maar hey, dat zijn allemaal details, en allemaal oplosbare details. Waar het om gaat is dat je hier gewoon een mooi, voor veel mensen nuttig (hey, 1 % van je reizigers is nog steeds "veel mensen") iets kunt bieden, op een economisch rendabele manier. PLUS je bent innoverend EN je bent uniek. Wat wil je nog meer? Nee hoor, we gaan een beetje lopen zweetlullen dat er maar 4 in plaats van 5 veiligheidstroepjes op zitten nou nou. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:20 |
Dat mag toch? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:20 |
Wat had je dan verwacht? Fanfare? | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:22 |
Waarom gebruik je niet gewoon 1 coupétje eerste klas zitplaatsen? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:24 |
jij verwacht 100 euro voor een ballon van een verklede eend dus jij moet je bek houden | |
Frozen-assassin | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:24 |
Dat we Fles op de handen gaan dragen en hem een Nobelprijs voor innovatie geven! | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:24 |
Zou een idee kunnen zijn, als pilot. Kun je ook aan NS voorstellen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:25 |
Gelukkig ben ik gewend dat je je af en toe niet Parlementair uitdrukt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:25 |
Maar serieus, waarom niet? Als je zo nodig innoverend en uniek bezig wilt zijn, dan denk ik, probeer zoiets ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:26 |
Is de stiltecoupe een succesnummer? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:28 |
Goed, laten we er vanuit gaan dat er 15.00 betaald gaat worden Laten we er ook vanuit gaan dat het veiligheidstechnisch allemaal in orde is en of komt... Laten we er dan ook vanuit gaan dat het sociaal en dergelijke ook allemaal in orde komt. Goed Maar dan, ik zou persoonlijk niet in zo een hok willen gaan liggen als ik er iemand uit ziet kruipen die me totaal niet aanstaat. (Goed dat gebeurd in hotelkamers ook, maar dat zie je niet en dat word grondig (ga je van uit) schoongemaakt.) Ik zou dan niet zo een cabine meteen inkruipen hoor, jech ![]() Met een stoel is dat toch anders ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:29 |
Dat is iets compleet anders. | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:29 |
Hangt er vanaf. Vanochtend zat ik in een DDZ waar men -eindelijk- heel duidelijk op de ramen had geplakt dat het een stiltecoupé was. Tijdens de rit was het ook daadwerkelijk stil. Vanavond stapte ik in een Benelux in het stilterijtuig in, maar nog voor ik de binnendeuren had geopend hoorde ik al mensen bellen en met elkaar praten. Terwijl ik door het rijtuig heenliep zag ik her en der wat kinderen op de stoelen liggen die een beetje aan het jengelen waren, en de ouders (van Noord-Afrikaanse komaf) waren met elkaar aan het racepraten. Ik ben uiteindelijk maar een bak verder gaan zitten. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:30 |
Tsja, kan he, is een keuze. Daarom ook dat prullebakje. Als dat in de eerste week uit elkaar barst van de condooms en de heroďnespuiten dan kunnen we ook van een leerzame proef spreken ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:31 |
NS introduceert de Coďtus-Coupé ![]() Edit: De Trek-Trein De Masturbatie-Mobiel Ejaculatie-Express | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:32 |
Kuttrein. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:32 |
Die stiltecoupé is onzin. Die zijn ook over de hele trein verspreid. Dit gaat om een rijtuig dat altijd op dezelfde plek aan de trein zit (helemaal achteraan of helemaal vooraan) en het (waarschijnlijk inderdaad beperkte) gezelschap dat hier interesse in heeft, heeft dit binnen 2 weken onder de knie. Er is hier geen "per ongeluk in een rijtuig zus of zo" terechtkomen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:34 |
Ja, behalve als ze er een trein aan die kant tegenaanzetten, dan zit ie in het midden, anders even driehoeken... | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:35 |
Maar bedankt hoor. De nuttigste toevoeging kwam nog van OVNL: een stopcontact om onderwijl een telefoon oid op te laden ![]() Hier is het kennelijk boeiender om iets belachelijk te maken of "vanwege Veiligheidsredenen" op voorhand onmogelijk te verklaren, dan serieus het potentieel te willen zien. Dan ben je eigenlijk net zo erg als die NS die al die ambitieloosheid verweten wordt. | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:35 |
"Dames en heren, de intercity naar Zwolle, Amersfoort, Utrecht, Gouda en Den Haag Centraal van 17:13 komt over enkele minuten binnen op spoor 4. Het slaaprijtuig bevindt zich in het midden van de trein. Voor gebruik van het slaaprijtuig is een toeslag verplicht." | |
JDude | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:36 |
Ja, en de sprintervariant noemen we het Vluggertje. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:36 |
Dat is in Nederland inderdaad het grootste probleem. Niet alleen hiervoor. Treinlengte en plaats van de 1e klas aangeven op de treinaanwijzers: onmogelijk. Markeringen op het perron waar precies de deuren komen: onmogelijk. | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:36 |
Dat is inderdaad een nuttige toevoeging ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:37 |
Maar dan hebben we nog altijd de omroep op de stations die het wel kunnen vertellen, ohja daar word je wel wakker van ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:37 |
Stopcontact lijkt me logisch. Net als dat je op het OBIS moet kunnen televisiekijken (via Digitenne ofzo) als je je verveelt. Met van die wegwerpoordopjes, als je erom vraagt. Drinkwater moet er natuurlijk ook zijn als je erom vraagt. En vochtige servetjes/handdoekjes. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 21:41:12 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:41 |
Laat ze eerst eens de energie stekken in het Finetunen van het chipkaart geneuzel, een extra paal op Roosendaal bijvoorbeeld. Ik waardeer je ideeen fles, maar de NS doe alles half Stiltecoupe- Handhaving is er niet Chipkaart - over bepaalde situaties is niet nagedacht En de Intercity plus / ic+ die niks extra's kosten heeft men blijkbaar ook niet meer nodig gevonden. Goed idee, verkeerde land/verkeerde bedrijf.. Edit: Het enige wat ze kunnen is af en toe een leuk stickertje over een trein heen doen, meer niet... | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:43 |
PNE zit ALTIJD achterop of ALTIJD voorop. En die anderhalve keer in de honderd jaar dat het andersom is is er een bandje over omgekeerde rijtuigvolgorde. Dit is GEEN probleem. (nogmaals, binnen 2 weken hebben de geďnteresseerden door hoe het werkt, binnen 2 maanden heb je alleen nog maar kundige reizigers. Je hoeft GEEN rekening te houden met mensen die te dom zijn om naar een omroepbericht te luisteren ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:44 |
Nou ja, er gaan zo af en toe ook dingen goed in Nederland hoor. Bijvoorbeeld in de oplossingenscan voor de geluidsoverlast bij Lansingerland. Daar stond iets van: "h. Langzamer rijden: De HSL is een peperduur ding speciaal aangelegd om snel op te kunnen rijden. Langzaam gaan rijden op de HSL is dus geen oplossing." Kijk, daar heeft iemand iets begrepen. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:46 |
Ja hoor en Rob de Nijs is 30. Dat kunnen ze gewoon niet handhaven, ja of je moet de service cancellen als dat ding in het midden eindigt om wat voor reden dan ook en het treinstel in opzending mee laten liften.. Bovendien, zo een eerste laatste deur is een prima deur om te sleutelen en te fluiten = lawaai en een eerste en de laatste deur is bij een hoop station een deur waar, als de trein bijna wegrijd, je nog even binnen kan rennen... | |
Ireyon | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:46 |
HSL in Taiwan:![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:49 |
ik haat je | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:49 |
Nee, dan mag je je de tieves rennen naar de andere kant van het perron, DAAR val je lekker van in slaap ![]() Geeft niet, komt wel goed! | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:49 |
Zo en nou zet Fles het blauwe hoedje op en Darkwing_Duck de groene. ![]() (ofzo, geen idee of die kleuren ook nog weer vaste betekenissen hebben) [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 21:50:59 ] | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:51 |
Als de trein korter is dan gepland, en eerste klas is vrijgegeven, mag ik dan ook in de PNE? Als de Provodnik door logistieke problemen ontbreekt, mag ik dan alsnog in de PNE? Wie vervangt mijn Provodnik? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:51 |
Echt, rot gewoon op. Alleen maar de eventuele nadelen van een eventueel misschien ooit sporadisch voorkomende situatie willen zien en dat als reden aanvoeren om maar alles te torpederen. Kun je niet een BEETJE meer redelijkheid aan de dag leggen? Waarom spring je er niet gewoon voor anders? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:52 |
Je bent door je argumenten heen? | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:53 |
Je vraagt zelf om onze mening ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:55 |
We denken mee, en gaan er tenminste dieper op in dan OVinNL Dat is even kut, maar uiteindelijk kan je wel je antwoorden klaarhebben als je je presentatie in de Peperbus doet, want je gaat er toch wel wat mee doen hoop ik? | |
Ireyon | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:55 |
Ik kan overigens prima pitten in de trein hoor. Oortjes in, achteruit zakken en klaar. | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:56 |
Ik heb vandaag twee slapers gezien in de trein. De eerste heb ik maar wakker gemaakt toen we in Den Haag Centraal aankwamen, de andere werd uit zichzelf wakker in Breda. | |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:56 |
Als je daar met 250km/h doorheen raast is epilepsie heel vervelend. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:56 |
nee jij. Ik heb nog geen enkel zinnig argument tegen mijn plan gehoord. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:56 |
Waar ga je overigens je grote bagage laten? lijkt me een uitstekend ding voor een Jetlag van een Incontinente vlucht ![]() | |
Ireyon | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:56 |
Er is totaal geen vraag naar.. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:57 |
Zinnig = positief ? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:58 |
Nee. Niemand, die wordt dan afgesloten. Net zoals de laatste paar rijtuigen van de IC Venlo - Den Haag als "men dat niet nodig vindt". Het is best denkbaar dat het PNE rijtuig off peak hours gewoon afgesloten wordt inderdaad. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:59 |
Nee zinnig. Al jouw zogenaamde veiligheidsgelul sloeg totaal nergens op namelijk. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 21:59 |
Heb jij weleens meegelopen met een TUV keuring Fles? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:00 |
Dan kost het alleen maar geld ipv dat het oplevert... | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:01 |
Nee. Hebben we in Nederland TUV keuringen nodig? En sowieso, waarom zou mijn idee niet door zo'n keuring heen komen? En niet "omdat ze veel eisen". Want "dan kunnen we veel brengen". | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:02 |
Nietes. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:02 |
Want een leeg rijtuig heeft ook geen slijtage? | |
remcoP | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:03 |
Een rijtuigbegeleider is misschien duurder? | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:03 |
![]() | |
icloud | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:04 |
Gasten wat is een pne? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:04 |
Plastic Noise Experience | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:05 |
Ben je lomp of zo? Je kunt toch best een business model bedenken waarin de rendabele uren ten dele ook de kosten voor de onrendabele uren dragen? Jezus wat is dit voor site godverdomme. Ik kom met een hartstikke goed idee, ik vraag om constructieve input en het enige waar jullie mee komen is onwaarschijnlijk margegezeik met als enige doel "om kritisch over te komen" en het daarmee maar weer te kunnen torpederen. Darkwing voorop. b2py en james hebben er ook nog positieve punten tussen zitten alright. Maar nu is het "Fles heeft nog nooit met een TUV keuring meegelopen dus hihi haha wat een domme sukkel die weet toch nergens van die kunnen we zonder argumenten ook wel weghonen en dan schreeuwen dat HIJ door zijn argumenten heen is lachejonge ![]() sterf. | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:06 |
http://www.pne.ca/ | |
Ireyon | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:07 |
Serieus wie de fuck zit op een slaaprijtuig te wachten ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:10 |
Ik ga er vanuit dat een treininterieur door een keuring heen moet met een waslijst van dingen, vluchtwegen; noodrembereik, afgeronde hoeken, en nog een misschien wel tachtig andere punten waarvan jij en ik geen weet hebben. Ik vraag me af of een afgesloten ruimte in een hermetisch afgesloten ruimte dat zich voorbeweegt kan en mag en welke uitdagen daar liggen. Dat ik me klote verwoord: True, daar ben ik niet goed in. Maar dat betekend niet dat ik je uitlach Ik heb 3 winter met de TUV meegelopen aan verschillende installaties, en echt, je mond valt open als je ziet waar iets aan moet voldoen. En nee sommige punten slaan nergens wat veiligheid betreft en Ja, dat ben ik met je eens... Maar als je liever de juichende reacties op OVinNL leest prima. Ik ga er vanuit dat je hier nog steeds in mee gaat doen... En dat dit topic je dan iig heeft voorbereid op lastige vragen... | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:12 |
Op OVinNL is het wel direct weer naar bussen gegaan ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:13 |
Ik snap nu wel hoe NS aan dat imago van ambitieloosheid komt. Het ligt niet aan de mensen die weten hoe je dat woord schrijft ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:13 |
Geef toe, het was niet de Feedback die je hoopte te krijgen. of heb ik het mis ![]() | |
icloud | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:15 |
Begrijp ik goed dat dit hele gekanker gaat over de pownernep express? Een krankzinnig idee op een ter zielen gaande gestolen forum, waar alleen idioten rondlopen. Jongens laten we alsjeblieft weer ontopic gaan en ons niet verlaging tot het niveau van ohih, ovnl of ov ervaringen, het lijkt wel alsof die gast van infrastruct web log zich hier geeft gemeld. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:15 |
Jonge het zal me toch de kanker wezen wat de TUV er van vindt. Het is een IDEE. je hoeft alleen maar je eigen fantasie te laten gaan en te zeggen wat je van het IDEE vindt. Dat het er in werkelijkheid door tegenwerking van allerlei zure kutten nevernooit zal komen weet ik ook wel. Maar het IDEE. En zo onuitvoerbaar is het niet eens. Als men maar wil. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:16 |
Liever wel, maar niet nu. Hee, slaap er effekes over, praten we morgen verder ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:16 |
heb je hem weer ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:17 |
Heb je helemaal goed ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:18 |
Als mensen mij een klootzak vinden hebben ik liever dat ze dat tegen me zeggen dan dat ze achter mn rug om schijnheilig gaan lopen doen, om even een voorbeeld te noemen | |
icloud | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:20 |
Toet toet, lekker naar elk dorp een hsl aanleggen en dan zo supervirm erop. Deze vent http://infrastruct.wordpress.com ontvangt je fantasie waarschijnlijk met open armen ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:21 |
Maar goed. Glaasje ranja iemand? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:22 |
ik leer hier in 1 avond Louis van Gaal te begrijpen ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:23 |
http://www.carrieretijger(...)n/feedback-ontvangen | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:25 |
ik ga Koning Voetbal van gisteren kijken ![]() | |
remcoP | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:26 |
Dat is zo'n fantastische site. ![]()
| |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:26 |
staat er ook iets over feedback geven, voordat je mij de schuld geeft dat ik niet buig voor jouw input? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:28 |
http://lmgtfy.com/?q=feedback+geven+carrieretijger&l=1 | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:29 |
De afstanden in Nederland zijn gewoon te gering voor het idee van Fles | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:30 |
De NoordOost toch niet? | |
boriq | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:30 |
Ik vind het idee heel erg goed bedacht, maar ik denk (zoals iemand anders hiervoor ook al stelde) dat de meeste Nederlanders gewoon te zuinig zijn met de 'ons bint zuunig' mentaliteit. | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:33 |
Noordoost bestaat in principe niet meer. En Tussen Den Haag en Lelystad sta je ook ieder kwartier stil. Hooguit Amersfoort - Groningen en Amsterdam - Eindhoven zijn leuke stukken, vanaf Weert is het ook veel stoppen.. | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:34 |
mja, daar zijn wel andere oplossingen voor | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:34 |
En zou het voor een Nachttrein misschien een beter idee zijn, Utrecht Groningen/Leeuwarden ofzo? 2 keer per nacht? Of Groningen Maastricht? | |
James1988 | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:36 |
Daar zou wellicht wel wat markt voor zijn, ja. Wie wil er nou in hemelsnaam van Groningen naar Maastricht in het holst van de nacht ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:37 |
Ik heb er verder ook geen studie naar gedaan, maar misschien is zo een rijtuig of trein wel een mogelijkheid om eens lange afstanden met een nachttrein te rijden (wellicht eens een station overslaan/zonetreinen) naar plekken die nu nog snachts niet bediend worden. Al voorzie ik wel problemen met de huidige onderhoudsvensters ![]() | |
b2py | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:44 |
Die laatste zin vooral is een probleem.. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:47 |
Dan heb je het gewoon niet begrepen ![]() | |
Salatrel | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:50 |
Rij net over de moerdijkbrug met de ICnaar den hHaag en groooooote brand bij die fabriek daarlangs het water ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:50 |
jawel, maar het idee is niet haalbaar, omdat er te weinig markt voor is | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:53 |
scope creep ![]() Je hoort mij niet adverteren voor nachttreinen in Nederland. Ik weet dat het land te klein is. Ik wil gewoon mensen die daar behoefte aan hebben, de mogelijkheid bieden om onderweg een power nap te nemen. Mensen uit het zakenleven zullen daar best oor naar hebben, want die weten wat de voordelen kunnen zijn. En dan is die 15 euro ineens een schijntje. En natuurlijk zal er best het één en ander gefinetuned moeten worden en moet er een deugdelijk ontwerp komen wat een toelating moet krijgen en al die fratsen meer. Maar hey, dat is NORMAAL okee. Dat is niet, omdat nou dr_flash het bedenkt, DE reden om te zeggen "HET KAN DUS NIET". Serieus, waar is jullie verstand? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:54 |
Oh dat bepaalt koeienmelker PSM even, met alle autoriteit van de wereld. Okee. | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:55 |
Ik neem regelmatig een powernap in de trein, gewoon rechtop in mijn stoel. ![]() | |
Peter | dinsdag 3 juni 2014 @ 23:02 |
Loungebanken, vergaderzaaltjes.. Dan moet een powernapcoupe ook kunnen toch? Niet heel vreemd, maar marktonderzoek is er wel voor nodig ja. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 23:08 |
Waar ben je nou mee bezig jongen ![]() | |
Facepalm | dinsdag 3 juni 2014 @ 23:10 |
Ik vind het wel een leuk idee. Afgelopen week Groningen - Schiphol gedaan, heb niet de behoefte om te slapen maar een eigen coupe met een lekkere ligstoel heb ik best wel een paar euro voor over, lekker rustig relaxen. ![]() Of het realistisch is weet ik niet, maar in aangepaste vorm lijkt het me best potentie hebben op sommige trajecten. | |
Peterselieman | dinsdag 3 juni 2014 @ 23:14 |
Nou nee. Je kunt prima marktonderzoek verrichten als je wilt. Mijn voorspelling zou zijn dat de Nederlander er weinig euro's voor over heeft, maar dat zou onderzoek uit moeten wijzen. | |
Frozen-assassin | dinsdag 3 juni 2014 @ 23:18 |
Ik ga opnieuw mee met James, als het <5 eu is op lange trajecten zou een lekkere (lig)stoel wel kunnen denk ik | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 00:00 |
Waarom zijn er dan zoveel mensen die rustig de helft extra betalen voor 1e klas reizen? Terwijl ze daar in de meeste gevallen niet of at best nauwelijks iets voor terug krijgen? "huu omdat de baas het betaalt" Ja waarom zou de baas dit niet betalen dan? Serieus, zijn jullie allemaal zo compleet systeemblind voor ieder mogelijk voordeel dan? Wat gaat hier mis? ![]() | |
icloud | woensdag 4 juni 2014 @ 00:09 |
De brandende fabriek bij moerdijk blijkt shell te zijn, serieus foute boel daar. | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 00:11 |
ja, niet voor het eerst | |
Salatrel | woensdag 4 juni 2014 @ 00:42 |
Straks op de weg naar huis ff snel tanken. Morgen zal het wel duurder zijn ![]() | |
Yreal | woensdag 4 juni 2014 @ 00:46 |
morgen maar wat shell bijkopen ![]() | |
James1988 | woensdag 4 juni 2014 @ 00:49 |
Ik zie de goede kanten van je voorstel echt wel in hoor, als ik een lange reis voor de boeg heb (zoals Den Haag - Groningen om maar iets te noemen) zou ik best wel oren hebben naar een wat luxere plek. Daarom tik ik voor zulke afstanden wat extra eurootjes af voor een 1e klas vervoerbewijs. Als ik nog wat meer luxe kan krijgen zal ik dat vast ook doen. Ik denk alleen niet dat je genoeg reizigers zult vinden die daadwerkelijk bereid zijn om 15 euro af te tikken voor een bed. Dat zit nou eenmaal niet in de Nederlandse cultuur. Mag ik overigens een suggestie doen? In plaats van een flat-out bed, overweeg multifunctionele stoelen in je PowerNap-Express. Ik hoef namelijk niet zo nodig plat te liggen, maar als ik onderuitgezak kan liggen met een tafeltje voor m'n snufferd en een kop koffie naast me ben ik een blij man. Zoiets zegmaar: ![]() | |
James1988 | woensdag 4 juni 2014 @ 01:01 |
Ik krijg zojuist een net iets andere prijs voor Luxemburg - Port Bou met de Voyages-SNCF app voor Windows 8: Het blijft bezopen dat een "PRO"-ticket voor de rechtstreekse trein meer dan 2500 ballen kost, terwijl je met een overstap -op dezelfde trein- bijna 2400 euro minder kwijt bent voor hetzelfde tarief. Dat lijkt mij een foutje. [ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 04-06-2014 01:07:27 ] | |
greavy | woensdag 4 juni 2014 @ 06:39 |
Raadt eens welke trein vandaag weer naar de mallemoer is? Juist, een Lint ... | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 06:49 |
Kut Arriva.. | |
Litpho | woensdag 4 juni 2014 @ 06:54 |
Ik dacht dat de eerste klas voornamelijk nog bestond voor de passagierende HC's en om de SP iets te geven om tegen te ageren? | |
JDude | woensdag 4 juni 2014 @ 07:28 |
"For this train is between Rotterdam Central and Schiphol Airport a supplement required." Ben ik nou gek of klinkt dat gewoon écht niet? | |
Ajaxfan | woensdag 4 juni 2014 @ 07:34 |
Is de zin niet: 'For this train a supplement is required between Rotterdam Central and Schiphol Airport'? Want dan klopt ie wel toch? | |
Litpho | woensdag 4 juni 2014 @ 07:44 |
"This train requires a supplement" rolt beter van de tong, wat mij betreft. Zelfs al zijn het uiteraard de passagiers en niet de trein zelf die een toeslag nodig hebben ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 4 juni 2014 @ 08:11 |
Ik vind het een goed idee, Fles. (ja, ik heb de hele discussie weer eens gemist) | |
Duvel | woensdag 4 juni 2014 @ 08:25 |