dennistd | maandag 31 maart 2014 @ 23:47 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
James1988 | dinsdag 1 april 2014 @ 00:01 |
De Oyster Card is een achterlijk hoerending en verdient het om rectaal te worden ingebracht bij de hoogste baas van TfL. ![]() Zelden zo'n klanthatend product gezien. | |
dennistd | dinsdag 1 april 2014 @ 00:05 |
En iedereen is er altijd zo positief over als het over de OV-chipkaart gaat, dat zo'n Oyster Card veel beter is. Blijkbaar niet dus? | |
James1988 | dinsdag 1 april 2014 @ 00:14 |
In vergelijking met de Oyster Card is de OV-chipkaart een heel stuk beter wanneer er dingen fout gaan. Ik ben vandaag aan het spotten geweest op een paar stations van de London Overground. Ik ben hierheen gereisd met de DLR/Overground, en daar een tijdje rondgehangen. Toen ik een bak koffie wilde halen ben ik door de poortjes gegaan (die gewoon open gingen) en die geen enkele melding gaf. Enige tijd later zag ik dat er nog ongeveer 3 pond tegoed op m'n kaart stond (terwijl dat een paar uur eerder nog 20 pond was), toen ben ik op onderzoek uitgegaan. Wat bleek? 1) Er is een maximum gesteld aan de tijd dat je ingecheckt mag zijn. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid zones die je doorkruist en het moment waarop je incheckt. Na het verstrijken van die maximumtijd wordt er een "maximum fare" ingehouden die ook nog eens variabel is. De maximumtijd staat overigens niet gemeld in de flyers die op de stations te verkrijgen zijn. 2) De apparatuur is onduidelijk ingedeeld, er verschijnen een paar bedragen op het schermpje (een klassiek LCD-displaytje dat op een onmogelijke plek is geplaatst) maar het is niet duidelijk wat er nou precies gebeurt 3) De lezers op de poortjes zijn niet afhankelijk van richting. Als je in een station staat en je houdt je kaart voor de lezer, dan checkt hij je in en opent hij het poortje zodat je naar buiten kunt. 4) Ook die check-ins verloopt na enige tijd weer, proberen uit te checken (door je kaart voor de lezer aan de andere kant te houden) werkt niet. 5) Op de automaten is het niet mogelijk om je transactiegeschiedenis in te zien 6) Bij een loket kunnen ze wel een uitdraai voor je maken, maar deze informatie wordt zeer onhandig gepresenteerd waardoor het vrijwel niet te volgen is hoe je saldo nu precies is verdwenen 7) Bij het loket kunnen ze je niet helpen om deze gemiste check-outs te corrigeren, dit moet via de TfL-helpdesk of via de TfL-website, maar transacties zijn hier pas na 24 uur beschikbaar. Ik wil nog maar één keer iets met de Oyster card te maken hebben, en dat is in een poging om een deel van mijn geld terug te krijgen. Ik reis wel met papieren kaartjes verder, dat scheelt een hoop gezeik. Al met al: een volslagen debiel klanthatend kutsysteem. ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 00:19 |
Nee, dat is het niet, maar er is geen geld om het te updaten naar moderne maatstaven. Voor de tijd was het heel vooruitstrevend. | |
James1988 | dinsdag 1 april 2014 @ 00:21 |
Het is een debiel klanthatend kutsysteem. Het registreren van een account op de TfL-website is ook een heidens karwei. Het lijkt erop dat TfL zich niet beseft dat er ook mensen bestaan die geen Brits adres hebben... edit: en nu het toch gelukt is zie ik dat ik m'n eerdere reizen niet online kan inzien. Da's bij de OV-chipkaart ook het geval... handig weer ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 00:25 |
Jongen, het is half 12, ga lekker naar een pub en neem er een paar en maak je niet druk over die paar stuivers. | |
James1988 | dinsdag 1 april 2014 @ 00:27 |
Als je niks nuttigs te zeggen hebt, rot dan lekker een eind op. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 00:28 |
Ik zeg het alleen maar omdat je morgen of later in de week gewoon je geld terugkrijgt en dit soort dingen zijn slecht voor je hart. | |
James1988 | dinsdag 1 april 2014 @ 00:34 |
Ik ben nu vooral wat stoom aan het afblazen hoor, maak je niet druk. ![]() Ik snap wel een stukje beter waarom mensen aggressief kunnen worden van dit soort dingen. Helaas reageren ze zich dan af op mensen die er ook niks aan kunnen doen... ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 april 2014 @ 00:48 |
Als ik dit artikel goed begrijp is de financiering geregeld om Grensland-express te laten terugkeren als stoptrein Bielefeld - Hengelo. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 00:52 |
Dat heb je goed begrepen! | |
remcoP | dinsdag 1 april 2014 @ 00:54 |
Doortrekken van de Westfalenbahn dus. | |
James1988 | dinsdag 1 april 2014 @ 00:56 |
Mijn Duits is een beetje roestig en ik ben moe, dus ik wist niet helemaal zeker of er nou stond "de financiering is geregeld" of "als men de financiering rond krijgt". 2016 is al best snel (zal wel december 2016 worden), ik vraag me af wat voor materieel er dan gaat komen te rijden. Ik heb zo het vermoeden dat er FLIRT 3's komen, die Abellio ook heeft besteld voor Düsseldorf - Arnhem v.v.. | |
remcoP | dinsdag 1 april 2014 @ 00:57 |
In december 2017 gaat trouwens de nieuwe concessie daar in. Denk dus dat dat de datum wordt | |
Litpho | dinsdag 1 april 2014 @ 07:27 |
Als het een troost is, James, ik had met de Oyster card in ieder geval nooit problemen om het er nog op staande saldo terug te krijgen. Voor de rest ook niet echt problemen mee trouwens, op een keer met de familie uit proberen te checken en mijn stiefzoon achterlatend omdat zijn Oyster card vond van niet. Gelukkig zijn zelfs in Kensington de stations nog bemand, kan de NS nog wat van leren. | |
Duvel | dinsdag 1 april 2014 @ 09:04 |
Idd belachelijk! Ik ben er bij! [ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 01-04-2014 09:12:10 ] | |
V2 | dinsdag 1 april 2014 @ 09:37 |
Ik kan me nog wel herinneren dat het terug krijgen van het saldo + de borg een behoorlijke formulierenparade was, omdat dat met een buitenlandse credit card niet simpel terug gestort kan worden. En het moest nog twee keer ook... Gelukkig was de loketmeneer zeer geduldig en vriendelijk, en excuseerde hij zich meerdere malen voor de bureaucratie ![]() ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 1 april 2014 @ 10:06 |
Weer een loosalarm brandmelding geweest in de Schipholtunnel. Treinverkeer heeft heel kort stilgelegen. | |
ReisT | dinsdag 1 april 2014 @ 10:48 |
Je kan ook in Utrecht komen demonstreren. Gisteravond stond het eerste tweepersoons U-OV-voertuig (zelfde type als de RET gebruikt) alvast klaar bij de sneltramhalte Jaarbeursplein. ![]() | |
Dos37 | dinsdag 1 april 2014 @ 10:51 |
Ze moeten die tunnel een keer stofzuigen ![]() | |
mschol | dinsdag 1 april 2014 @ 10:53 |
dakraampje openzetten ofzo.. | |
Dr.Mikey | dinsdag 1 april 2014 @ 11:00 |
Ik heb mijn reis history aangezet gelijk maar voor vijf ritten geld tik terug gevraagt ik weet alleen van sommige reizen de vertrektijden niet meer doen ze daar heel moeilijk over? | |
dennistd | dinsdag 1 april 2014 @ 11:24 |
Socios stopt met treinreizen: PTA / De trein verruilen voor de auto | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 12:30 |
1 april ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 april 2014 @ 12:31 |
Die jongen is een karrikatuur van zichzelf geworden | |
Duvel | dinsdag 1 april 2014 @ 12:43 |
Oh dat scheelt wel reizen, ik ben al in Utrecht! Bedankt voor de tip! | |
Sj0rSz | dinsdag 1 april 2014 @ 12:58 |
https://twitter.com/JelteSondij/status/450623567127138304 Lees die conversatie eens.... ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 april 2014 @ 13:01 |
lekker ... Alleen ontbreekt wel een deel van de context helaas | |
Sj0rSz | dinsdag 1 april 2014 @ 13:06 |
Das waar, heb even wat andere tweets ook nog open geklikt.. Maar dat werd me niet veel duidelijker. Maar toch kwalijk als die meneer de waarheid verkondigt. | |
boriq | dinsdag 1 april 2014 @ 13:15 |
die Tim Hofman kan soms leuk twitteren, maar wtf doet hij hier nu weer. ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 14:03 |
AltijdVrij opgezegd ![]() | |
EenzameFietser | dinsdag 1 april 2014 @ 14:09 |
Ik denk dat dit verleden tijd is. 3 maanden terug was ik in London en toen heb geen enkel probleem gehad om m'n borg en saldo terug te krijgen met mijn creditcard van m'n nederlandse bank. Het enige wat ik heb hoeven doen, was een handtekening zetten. | |
V2 | dinsdag 1 april 2014 @ 14:15 |
Het was begin januari dit jaar. Het was verder ook geen probleem, ik heb alleen wel 2x een heel formulier in moeten vullen met al m'n gegevens. | |
Dos37 | dinsdag 1 april 2014 @ 15:58 |
Mooi kut die verstoringen bij Schiphol en Zuid, dat worden korte treinen zie ik al. Ah de verstoring is weer terug dan schiet het helemaal niet op natuurlijk. ![]() [ Bericht 52% gewijzigd door Dos37 op 01-04-2014 16:20:00 ( ) ] | |
Ajaxfan | dinsdag 1 april 2014 @ 16:31 |
Het deel rond Amsterdam Zuid is de afgelopen dagen lekker aan het draaikonten. Ben ik nou heel of ben ik het niet?
| |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 16:42 |
Zit een ballon tussen. | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 17:09 |
Shit is going down.
| |
Ajaxfan | dinsdag 1 april 2014 @ 17:09 |
Heuj ook een wisselstoring op Utrecht CS. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 1 april 2014 @ 17:10 |
Mwah, formeel kan er gewoon een boete worden uitgeschreven en zo lastig kan iemand vragen hoe er gebliept moet worden nu ook weer niet zijn. Ik snap best dat iemand het een keertje niet voor elkaar heeft maar er zijn in de praktijk ook bijzonder veel bejaarden die de onschuldigheid zelve spelen en zo overal mee wegkomen. Daarbij geldt ook dat mensen soms een zetje nodig hebben om wat hulp te vragen hoe het werkt. Iemand de trein uitzetten is niet de meest aardige manier maar ook zeker niet zwaar asociaal o.i.d. | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 1 april 2014 @ 17:13 |
Ja, de zon schijnt ook al een paar dagen - dan krijg je dat | |
dennistd | dinsdag 1 april 2014 @ 17:17 |
Zeker niet zolang het niet de laatste trein is er er gewoon een kwartiers/halfuursdienst is. Die bejaarden hebben toch tijd genoeg. Zelfde gezeur met in de spits reizen met de keuzedagen e.d.: ze doen alsof ze van niks weten, maar ondertussen... ![]() | |
ReisT | dinsdag 1 april 2014 @ 17:30 |
Ja typisch voorbeeld van extreme weersomstandigheden natuurlijk. | |
ReisT | dinsdag 1 april 2014 @ 17:34 |
Een half uur rijden van Utrecht Zuilen naar centraal vind ook wel een beetje veel... | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 17:45 |
'Treinpetitie' lijkt nu al succes: NS stelt nieuwe dienstregeling uit 01 apr 2014 15:16 | laatste update: 01 apr 2014 15:16 HAARLEM De petitie voor behoud van de intercity tussen Alkmaar en Haarlem en de stoptrein tussen Uitgeest en Amsterdam lijkt nu al een succes te zijn. De NS heeft laten weten de dienstregeling uit te stellen. De NS was van plan de intercity Alkmaar-Haarlem om te dopen tot stoptrein en de stoptrein tussen Amsterdam, Haarlem en Uitgeest alleen nog in de spits te laten rijden. In december zou die nieuwe dienstregeling van start moeten gaan, maar dat wordt nu uitgesteld. Vanmiddag overhandigde reizigersorganisatie Rover de petitie aan NS-regiodirectrice Heike Luiten. De petitie was een initiatief van Rover en de PvdA en wordt door veel politieke partijen gesteund. De petitie werd door bijna 3000 Noord-Hollanders ondertekend. Bron | |
Peterselieman | dinsdag 1 april 2014 @ 17:49 |
Het leek me wel een beetje een misleidende petitie, omdat er een beetje op leek dat het om rechtstreekse treinen tussen Alkmaar/Uitgeest en Amsterdam zou gaan en niet het trajectdeel Uitgeest - Haarlem | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 17:50 |
Buitendienststelling Utrecht CS zomer 2014 Beantwoording Kamervragen van het lid De Graaf (PVV) over het bericht dat vervoer van en naar stations een struikelblok is | |
Zug-Chef | dinsdag 1 april 2014 @ 18:36 |
Ik begin langzamerhand dat gekut in het weekend wel zat te worden. Je kan bijna geen weekend meer fatsoenlijk op pad of ergens rijden er wel bussen ipv treinen of moet je een eind omreizen. Zum kotzen eigenlijk. | |
Salatrel | dinsdag 1 april 2014 @ 18:43 |
niet in de laatste plaats dat de persoon op de foto geen conducteur is maar s&v te zien aan de bodywarmer | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 18:44 |
Het nare is vooral dat je niet ver van te voren weet waar ze gaan sleutelen.. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 18:45 |
En het wordt NOG erger want het onderhoud is alleen maar achterstalliger geworden WOOHOO! | |
Zug-Chef | dinsdag 1 april 2014 @ 18:51 |
Afgelopen zondag bijvoorbeeld, Maastricht - Leeuwarden 5,5 uur ipv 4,25. Eerst via Maaslijn omdat Den Bosch eruit ligt en vervolgens ook nog met de bus tussen Zwolle en Meppel vanwege geknutsel daar. En moest ook al min of meer gedwongen een hotel regelen in Zuid-Limburg omdat slapen in Arnhem bij mn ouders geen zin had omdat tot zondagochtend 12:00 geen treinen reden tussen Arnhem en Nijmegen. | |
Peterselieman | dinsdag 1 april 2014 @ 18:52 |
Heb je een beter alternatief in gedachten? | |
Zug-Chef | dinsdag 1 april 2014 @ 18:57 |
Enkelspoor klussen. Kan in Duitsland ook. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 18:59 |
Dat had in Den Bosch niet zoveel uitgemaakt. | |
DriekOplopers | dinsdag 1 april 2014 @ 19:01 |
Grote problemen rond Utrecht en Zuidas. Wisselstoringen. Treinverkeer chaotisch. http://www.voorbeterov.nl/130219.php | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 19:02 |
Tussen Meppel & Zwolle ironisch gezien ook niet. | |
Peterselieman | dinsdag 1 april 2014 @ 19:07 |
Kan, maar hier is het veel veiliger voor de baanwerkers, dat is ook wat waard. Laat niet onverlet dat gestreefd moet worden naar zo weinig mogelijk hinder bij werkzaamheden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 19:09 |
Gepapegaai en niet waar. | |
Peterselieman | dinsdag 1 april 2014 @ 19:11 |
oh? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 19:12 |
Véél veiliger? In dat geval wil ik keiharde cijfers van baanwerkers die gewond geraakt zijn of erger bij werkzaamheden waarbij er één spoor buitendienst was waarbij de veiligheidsvoorschriften naar de letter zijn nageleefd. Het tweede gedeelte ben ik het ook niet mee eens, ik ben voor langdurige buitendienststellingen waarbij het lijkt alsof er meer minder overlast is voor de reiziger maar de werkzaamheden kunnen in twee weken in plaats van achthonderd weekenden uitgevoerd worden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 19:17 |
Je snapt dat de Lange Termijn niets te maken heeft met de problemen van vandaag en dat investeren in het een investeren in het ander niet uitsluit en als dat wel zo zou zijn dat echt een hele problematische stand van zaken zou opleveren? | |
DriekOplopers | dinsdag 1 april 2014 @ 19:22 |
Mansveld doet wel mooie praatjes en zit met veel poeha bij Pauw en Witteman, maar dat stelt niets voor als ze weigert om de problemen die al jaar in, jaar uit aan de orde zijn, op te lossen. Zolang Mansveld deze puinzooi accepteert (en dat doet ze) is die hele LTSA een hoop prietpraat. Lippendienst. Politieke ijdeltuiterij. Al dat gelul over die gouden toekomst die de treinreiziger wacht, stelt niets voor zolang de basics niet met harde hand op orde worden gebracht. Vind ik. | |
Peterselieman | dinsdag 1 april 2014 @ 19:24 |
Zulke cijfers kun je nog niet keihard geven, omdat pas dit jaar de volledige stremming van baanvakken, ook bij nachtelijk onderhoud is ingegaan. Als er nog treinen langsrijden dan is de kans dat er iets of iemand binnen profiel komt groter. Het dichtst bij jouw vraag komt dit rapport: http://ilent.nl/Images/Ja(...)id_tcm334-345485.pdf Ik had het meer over bijvoorbeeld de onderhoudsroosters die hier en daar nu voor veel overlast zorgen. Als de werkzaamheden groter zijn dan ben ik met je eens dat clusteren heel goed kan werken, omdat meer gedaan kan worden in minder tijd. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 19:24 |
Ik snap nog steeds de link niet, je vergelijkt appels met peren. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 april 2014 @ 19:25 |
Ja natuurlijk. OF rijden, OF klussen. Maar niet wat er nu gebeurt: ook nog allerlei spoedreparages tussendoor. Dan is dat treinverkeer in de weekends dus voor lul stilgelegd want geklust of geïnspecteerd is er ook niet. Maar ja, waarschijnlijk kosten de heren en dames rijdend personeel met hun meer dan vorstelijke arbeidsvoorwaarden teveel procentjes in het weekend, dus wat doe je dan he ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 1 april 2014 @ 19:28 |
Je bent geen goede boer als je een hoop bla bla rondlult over je appels van volgend jaar, terwijl je door de klant reeds betaalde peren hangen te verrotten aan de bomen omdat je ze door een aanhoudende reeks ladderstoringen niet oogst. Dat is wat ik zo'n beetje bedoel. Bekende managerstruc ook: lullen over het toekomstperspectief terwijl je vandaag faalt. | |
greavy | dinsdag 1 april 2014 @ 19:53 |
En in België ook. In België wordt in verhouding maar zeer weinig het gehele baanvak eruit geknikkerd, veelal enkelspoor met een rittijdverlenging van x-aantal minuten. Als men tijdens het werk gewoon nadenkt, er genoeg veiligheidsmensen staan, de treinen een lagere maximum snelheid passeren en zich aankondigen met een toetertje (en bij een lang stuk waar gewerkt wordt wel eens vaker), moet het toch kunnen? | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 19:55 |
Met 1x/2uur of 1x/uur is dat ook veel makkelijker te realiseren dan met 4x/uur.. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 april 2014 @ 19:55 |
Hebben we niet inmiddels genoeg gezien van dat "toekomstperspectief"? In 8 jaar tijd is er geen kut verbeterd. Wie vertelt mij dat het in de komende i-dont-care-hoeveel-jaar WEL gaat gebeuren? ![]() Dit is het. Je kunt hoog en laag springen, het kan ze geen ene reet schelen allemaal. De overheid niet, de concessieverleners niet, de netbeheerder niet en de vervoerder niet. Dit is het eindstadium van het spoor in Nederland. Beter wordt het niet. Af en toe wordt er nog wat noodzakelijk onderhoud gedaan, bij voorkeur pas nadat iets stuk gaat, want te vroeg vervangen is kapitaalvernietiging. Verder klaar. En laat die lange-termijnvisie ook maar zitten, ga maar boeven pakken van dat geld. | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 19:56 |
Aantoonbaar eerder in deze reeks weerlegt. De hoeveelheid storingsuren voor reizigers merkbaar is in de periode 2009-2013 met de helft afgenomen. Bron: ProRail Jaarverslag 2013. | |
greavy | dinsdag 1 april 2014 @ 19:58 |
Ja, maar dan halveer je de dienst lekker. Als de as Antwerpen-Sint Niklaas-Gent ofzo er deels uit ligt, dan rijdt bijvoorbeeld alleen de IC Antwerpen - Oostende daar nog, en is de rest beperkt. Dan kan je toch nog 1/2x per uur een trein bieden. Die bied je dan natuurlijk ook op maximale capaciteit (oké, bij NSR weinig hoop op). | |
Dr_Flash | dinsdag 1 april 2014 @ 19:58 |
Slager: Mijn vlees is lekkerder geworden. Feit. | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 19:58 |
Van een metafoor wordt het standpunt niet minder waard hoor. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 april 2014 @ 20:03 |
Inderdaad. | |
Peter | dinsdag 1 april 2014 @ 21:17 |
Dat is net de NS. 'We pakken dit jaar een andere benadering van de cijfers, of lichten er een ander accent uit zodat we elk jaar iets kunnen benoemen dat beter gaat. Ongeacht de overall daling van tevredenheid.' Wat interessant is: Hoeveel procent van de treinen die in het papieren spoorboekje stonden hebben niet kunnen rijden? ( Dus niet 'gepland onderhoud' voor de volgende dag/week inplannen na een storing en dat niet (geheel) meetellen als tijd voor storingen..) | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 21:19 |
Ik begrijp je laatste alinea niet, en dan vooral niet je voorbeeld. | |
Peter | dinsdag 1 april 2014 @ 21:34 |
Als men vandaag een gebrek ziet, dat provisorisch fixt maar voor volgende week werkzaamheden inplant, in de planner plant en online aankondigt. Telt die tijd dat de boel volgende week plat ligt dan mee als 'storing' of als 'geplande werkzaamheden'? Want het is i.m.o een storing. Dus zou je die ook moeten meetellen. Dat komt neer op het vergelijken van de werkelijke treindienst met de papieren versie (die kan niet een week van tevoren 'gepland' gewijzigd worden). Grote projecten zijn al wel een jaar van tevoren bekend en zijn dus wel gepland ( denk aan Zwolle in de zomer en andere stationsprojecten). | |
bork | dinsdag 1 april 2014 @ 21:36 |
Chaos op Utrecht Centraal: mensen moeten over het spoor lopen bron: http://duic.nl/nieuws/649(...)ne&utm_campaign=duic | |
Duvel | dinsdag 1 april 2014 @ 21:38 |
Ik zat opgesloten in een reeds dichtgefloten trein zonder machinist, en alleen een machinist kon de deuren openen, aldus de paniekerige conductrices. Resultaat: +20. | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 21:41 |
Weekendwerkzaamheden zijn niet voor storingen op te lossen, dat is voor grote vernieuwingen. Storingen & regulier onderhoud gebeurt in onderhoudsroosters in de nachten za/zo t/m do/vr. Afhankelijk van de storingsoorzaak kan er verder preventief of correctief onderhoud gepleegd worden als dat nodig is. | |
Duvel | dinsdag 1 april 2014 @ 21:45 |
Waar kan ik vinden welk baanvak wanneer dicht is voor onderhoud? | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 21:46 |
Niet. Je kan wat schatten via rijdentijdensohr2014.nl en de vertrekstaten. | |
Duvel | dinsdag 1 april 2014 @ 21:52 |
Wie heeft het overzicht dan? Iemand met een verfrommeld handgeschreven A4'tje in de Inktpot? | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 21:53 |
Interne informatie denk ik zo, op de KeyRail site is het wel zo op te vragen. | |
Duvel | dinsdag 1 april 2014 @ 22:02 |
Dit vind ik nou leuk leesvoer: http://homepages.cwi.nl/~lex/files/pyth.pdf | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 22:05 |
Conclusie: afronden op minuten is waardeloos. | |
Duvel | dinsdag 1 april 2014 @ 22:06 |
Ben je slechtlezend? | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 22:08 |
Nee hoor, maar het had de sector miljarden gescheeld als er met halve minuten gerekend had kunnen worden in plaats van met hele minuten. | |
James1988 | dinsdag 1 april 2014 @ 22:12 |
In Engeland stappen ze gewoon het spoor in, zelfs als dat nog in dienst is. Ze knutselen wat aan hetgeen waaraan ze moeten knutselen en wanneer er een trein aankomt stappen de lui uit het spoor. Network Railers zijn wel uitermate goed zichtbaar, ze dragen zelfs oranje high-visibility rugtassen. | |
Peterselieman | dinsdag 1 april 2014 @ 22:16 |
Absoluut. Daar valt nog veel te winnen ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 1 april 2014 @ 22:16 |
Gelul. Ruitje inslaan of zegel verbreken. Knopje drukken of handeltje trekken. Deurtje open. Klaar. | |
Salatrel | dinsdag 1 april 2014 @ 22:18 |
en vervolgens gaat de trein helemaal niet meer rijden nee dat is lekker ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 april 2014 @ 22:28 |
nergens, dat blijkt 5 minuten van tevoren wel. Of 2 ![]() | |
dennistd | dinsdag 1 april 2014 @ 23:04 |
"Ik ben ook dol op treinen" http://nos.nl/koningshuis(...)S+Journaal+Nieuws%29 | |
b2py | dinsdag 1 april 2014 @ 23:10 |
Met haar wil ik wel treinen ja ![]() | |
Socios | dinsdag 1 april 2014 @ 23:35 |
DB BahnCard 25 1. opgezegd ![]() | |
dennistd | dinsdag 1 april 2014 @ 23:36 |
Die heb ik in februari al opgezegd, maar ik had hem dan ook alleen maar voor het gratis reizen tijdens de Olympische spelen ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 23:37 |
Van dat overzicht is bepaald dat het voor reizigers niet constructief is dus het wordt niet gepubliceerd :herpaderp: | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 april 2014 @ 23:40 |
Aan de buitenkant zitten toch ook overal knoppen bij de deuren? | |
Socios | dinsdag 1 april 2014 @ 23:50 |
Raadzaam is om dan Maastricht - Liège Guillemins (B) - Köln Hbf (D) - Leer (D) - Groningen - Leeuwarden te gaan. Nog langer onderweg maar dan maak je er tenminste een leuke treinreis van. | |
#ANONIEM | woensdag 2 april 2014 @ 01:47 |
Vanmiddag rangeerdienst. Daarna 1 rijdende dienst en dan een vroege rangeerdienst. 3 dagen vrij, mooi verhuizen ![]() Komende maand gaan de treinen op het station van Winschoten omgekeerd binnen komen. Daar waar de doorgaande trein naar Leer nu nog op spoor 2 stopt, stopt die vanaf (ergens) deze maand op spoor 1. Dit om beter in te spelen op de grote hoeveelheid mensen die zonder te kijken het spoor zomaar overstaken. | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 april 2014 @ 07:17 |
Deze jongen gaat vandaag lekker deze rit maken ![]() Tot later ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 09:10 |
valt nog best mee qua reistjd zo te zien ![]() | |
JDude | woensdag 2 april 2014 @ 09:57 |
Wáárom kan ik met m'n persoonlijke chipkaart met abonnement, automatisch opladen en alles er op en er aan niet gewoon een OV-fiets huren? Kost óók eerst weer abonnementsgeld. Ik ga wel lopen. | |
mschol | woensdag 2 april 2014 @ 10:05 |
dat ov-fiets verhaal is wel faal inderdaad, een abonnement nemen en vervolgens per huur actie ook nog eens geld moeten neerleggen
![]() | |
JDude | woensdag 2 april 2014 @ 10:10 |
Met die 3,15 per keer heb ik niet zo'n moeite, maar voor die ene keer is een tientje extra wel zuur, terwijl NS al mijn gegevens al heeft en ook weet dat ze hun geld krijgen, want dat gaat allemaal volautomatisch. Dat je aan mensen zonder chipkaart of met een anoniem ding een borg vraagt of zo, oké. | |
Peterselieman | woensdag 2 april 2014 @ 10:23 |
Eigenlijk zou je 's ochtends de trein naar Groningen vanaf spoor 1 willen hebben en 's middags vanaf spoor 2. Heb je de kleinste hoeveelheid mensen die het spoor oversteekt. Nu heb je straks dat 's ochtends iedereen nog even snel oversteekt om de trein naar Groningen nog te halen ... | |
Mr_Klaasje | woensdag 2 april 2014 @ 10:39 |
Heb je reden om te fluiten.. is het weer niet goed. ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 2 april 2014 @ 11:14 |
Maar als die deuren dus al vergrendeld waren door de HC, doen die het ook niet meer. Want dat was het probleem. HC sleutelt dicht, en merkt vervolgens dat er blijkbaar geen MCN is. | |
dennistd | woensdag 2 april 2014 @ 11:16 |
Dan gaat de HC even de cabine in en ontgrendelt de deuren weer ![]() | |
V2 | woensdag 2 april 2014 @ 11:25 |
Er is vast een regel voor. Dat dat niet mag, ofzo. | |
Frozen-assassin | woensdag 2 april 2014 @ 11:42 |
Op die momenten breekt nood de wetten... Dan moet je ook niet moeilijk doen als HC en NS zijnde | |
Peterselieman | woensdag 2 april 2014 @ 11:44 |
hele dag geen treinen tussen Sauwerd en Winsum Warffum na de dodelijke aanrijding nabij Winsum van vanochtend. Er is tijd nodig voor het onderzoek en een aannemer mag een gesneuvelde kast voor de wisselbediening repareren ... [ Bericht 11% gewijzigd door Peterselieman op 02-04-2014 12:00:18 ] | |
dennistd | woensdag 2 april 2014 @ 11:49 |
Ik wou al zeggen: kun je dat wissel niet gewoon klemmen, er wordt immers toch niet gekruist. Maar de sporen hebben maar aan één kan een uitrijsein in Winsum. | |
Salatrel | woensdag 2 april 2014 @ 11:49 |
nou taxibusje laten pendelen dan maar? | |
AIex | woensdag 2 april 2014 @ 11:51 |
En bepaald materieel kan het alleen door de machinist. Maar hc kan altijd in ieder geval 1 deur openen van binnenuit, en desnoods de noodvergrendeling. | |
Salatrel | woensdag 2 april 2014 @ 11:52 |
stuurstroom moet ontgrendeld zijn om deuren te ontgrendelen en de sleutel van de HC is niet dezelfde als die van de machinist. | |
Ireyon | woensdag 2 april 2014 @ 11:59 |
En als het nou een ICRm stam met loc voorop is ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 april 2014 @ 11:59 |
gewoon bussen laten rijden tussen Sauwerd en Warffum en de treinen van/naar Delfzijl versterken. Arriva heeft in Groningen altijd nog wel iets in de veel te grote stalling staan ![]() | |
dennistd | woensdag 2 april 2014 @ 12:01 |
Ah, dat wist ik niet. Ik dacht dat deuren ontgrendelen ook zonder stuurstroom kon. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 2 april 2014 @ 12:04 |
Het is anderhalve kilometer van het dichtstbijzijnde wissel gebeurd, dus een relaiskast voor de wissels was het zeker niet. | |
Peterselieman | woensdag 2 april 2014 @ 12:05 |
Dan heeft RTV Noord het fout. Het zal wel een kast vanwege de seinen ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Peterselieman op 02-04-2014 12:16:36 ] | |
Mr_Klaasje | woensdag 2 april 2014 @ 12:19 |
Zeer waarschijnlijk is het inderdaad een kast van de beveiliging. Dat kan doorgaans gaan om seinen, wissels, overwegen, bezettingen, ATB etc. Alleen in dit geval is het onwaarschijnlijk als het om wat anders dan bezetting en overwegen gaat. | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 12:46 |
ho ho. Een dag niet moeilijk gedaan is een dag niet geleefd he ![]() ![]() | |
AIex | woensdag 2 april 2014 @ 13:40 |
Kan bij het meeste mat ook. En bij een ICR stam had ze dat uiteraard in de BDs kunnen doen, maar die zien we in Utrecht niet zo vaak. | |
Duvel | woensdag 2 april 2014 @ 15:41 |
Dat was inderdaad mjin vraag: heb je stuurstroom nodig om die ontgrendelknop te bedienen. Maar ja dus, en idd DOM-sleutel machinist is (gelukkig) anders dan van HC. | |
Duvel | woensdag 2 april 2014 @ 15:42 |
Het was ICM. | |
greavy | woensdag 2 april 2014 @ 18:20 |
Zo, even het knappe staaltje Vingerverfen 3.0 gezien van PrutsRail! Op Zwijndrecht kwam om 16:27 op spoor 1 een lege kolentrein van RheinCargo voor de rooie te staan. Die moest onder de fly-over door bij de Kijfhoek, om zo rg de Kijfhoek-Maasvlakte te tuffen. De Sprinter op spoor 2 werd afwijkend na Zwijndrecht naar het meest rechtse spoor gestuurd, en dus niet over die fly-over, sprinter vertrok met +4 (16:27) richting Rotterdam - Den Haag. Om 16:30 komt de IC naar Den Haag op spoor 2 tot stilstand voor het rode sein. En u raadt het al, om 16:36 vertrekt pas de goederentrein met geel-8 richting de Kijfhoek. Om 16:41 mocht die IC (die toen al lang en breed in Rotterdam moest zijn) pas vertrekken richting Rotterdam, en via de wissels naar het meest rechtse spoor. De IC van 16:35 uit de richting Dordrecht -> Amsterdam en Lelydorp mocht uiteindelijk om 16:44 via spoor 1 doorknallen. En daarna ging alles weer zoals het moest via de normale sporen... Echt, knap gedaan hoor TRDL. | |
greavy | woensdag 2 april 2014 @ 18:22 |
En nu ff bezig met het nalopen van de vakantieplanning. Zaterdag Antwerpen - Brussel - Parijs - München, zondag München - Hof - Dresden, en dan 2 weken later Dresden - Basel, Basel - Zürich - Klagenfurt - Wenen en Wenen - Frankfurt - Nederland ![]() In die 2 weken is het programma ook nog vrij druk, en zal er ongetwijfeld veel kliks op de camera gemaakt worden, maar ook genoeg spoorse kilometers ![]() | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 18:23 |
Wauw, vier minuten. | |
Peterselieman | woensdag 2 april 2014 @ 18:26 |
De IC's hadden wel iets meer vertraging ![]() Maar in het extreme is het niet | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 18:29 |
Bah, nu al drie maal rond de 610 vastgelopen met mini metro.. ![]() | |
Peter | woensdag 2 april 2014 @ 18:33 |
Wat is die onderste score? ![]() boven kwam ik aan de 850, onder stond op 1250. | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 18:36 |
Bovenste is 'reizigers' op eindbestemming gebracht, onderste is target voor nieuwe business expansion. 850 is trouwens echt wel netjes! ![]() | |
Peter | woensdag 2 april 2014 @ 18:44 |
Je weet dat je meerdere wagens op 1 lijn kan laten rijden he? Dat hielp mij enorm ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 2 april 2014 @ 18:44 |
+4 is niet zo spannend. Vanmorgen had ik een IC die met +8 vertrok in Groningen maar in Amersfoort weer op tijd was bij vertrek. Dat zelfs ondanks dat iemand met een rolstoel eruit moest en de brug eerst drie bakken te ver naar achter stond. | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 18:46 |
Uiteraard ![]() | |
Anno1982 | woensdag 2 april 2014 @ 18:59 |
Aan deze foto te zien, is het gebeurd bij het voorsein. Aangezien het geen bewaakte overweg is, verwacht ik geen kast voor spoorbezetting en overwegaankondiging, maar eerder één met ATB-NG encoder(s). Gelukkig geen Santpoort-Zuid gevalletje... Voordeel van dit soort onbewaakte overwegen is wel dat de overweginrichting ook niet aan gort gereden wordt. Ideetje voor de ideeënbus van ProRail? | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 19:02 |
Ja, liever een dode automobilist dan een kapotte tandwieltjeskast he ![]() | |
Anno1982 | woensdag 2 april 2014 @ 19:07 |
Oeps ![]() Ik bedoelde dat vanuit de treindienst gezien natuurlijk, maar staat er wat ongelukkig inderdaad. De automobilist heeft er waarschijnlijk niet veel aan kunnen doen gezien de mist. | |
Zug-Chef | woensdag 2 april 2014 @ 19:14 |
Is inderdaad een leuk idee. Maar kosten wegen niet op tegen dat plezier. Heb namelijk weekend vrij. Plus ik had het Pieterpad uitgelopen dus wilde eigenlijk maar 1 ding: zsm naar huis/bed ![]() Treinstel stond vanmiddag om 17:20 al bij Stadler voor de deur in Leeuwarden. | |
Peterselieman | woensdag 2 april 2014 @ 19:22 |
Knappe prestatie ![]() Nu dat andere Pieterpad nog. Kan helaas wel slechts eenmaal in de vijf jaar. Leuk is dat je twee rustige spoorlijntjes kruist ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 19:22 |
Waar gaat dit over? | |
Zug-Chef | woensdag 2 april 2014 @ 19:23 |
Dank kruidenman! Maar snap ook ff niet welk 2e Pieterpad je bedoeld? | |
Peterselieman | woensdag 2 april 2014 @ 19:24 |
Pietersbierum - Raerd ![]() Beter bekend als de Slachte ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 19:28 |
En wat daaraan kan maar eens in de 5 jaar? ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 2 april 2014 @ 19:29 |
Eens in de 4 jaar volgens wikipedia, de Slachtemarathon. | |
Peterselieman | woensdag 2 april 2014 @ 19:30 |
houdt het uniek ![]() je hebt gelijk. Ik dacht echt dat het eens in de vijf jaar was ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 19:31 |
Oh het is gewoon een Olympisch onderdeel? Pfft nou nou lekker uniek pfft pffft. ![]() | |
James1988 | woensdag 2 april 2014 @ 19:38 |
Groeten uit Engeland! (De echte foto komt nog)![]() | |
greavy | woensdag 2 april 2014 @ 19:45 |
Door het vingerverven heeft de IC naar Den Haag +11 opgelopen. Was heul nergens voor nodig ook. | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 20:00 |
al is de foto nog zo snel, de foto achterhaalt hem wel ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 20:03 |
Eindelijk nieuws waar ik wat aan heb ![]()
| |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 20:07 |
Welk nieuws lees jij? Dat was in januari al bekend ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 april 2014 @ 20:09 |
Komt er dan een treinpaar bij of slechts één slag? | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 20:10 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)lland-toch-niet.html Nou nog eentje die 2 uur later terug gaat en we zijn helemaal blij ![]() | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 20:12 |
De avondslag v. 19.00 uit Amsterdam C naar Bad Bentheim vervalt. | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 20:14 |
Ik overdreef lichtelijk, maar voor mijn gevoel was het al langer terug. 21 februari heeft NS dit al gemeld: http://www.locov.nl/actue(...)stregeling_2015.aspx | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 20:17 |
![]() | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 20:19 |
Daarvoor rijdt wel een vervangende trein Amsterdam - Deventer als ik het me goed herinner uit het document. | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 20:20 |
Publicatie | 02-04-2014 Besluit van NS Reizigers NS Reizigers heeft de consuumentenorganisaties op de hoogte gebracht van het besluit over de dienstregeling voor 2015. NS heeft de adviezen van de consumentenorganisaties vrijwel geheel overgenomen. De aanpassing van de treindienst Haarlem - Uitgeest heeft NS voor een jaar opgeschort. In dit jaar wil NS met regionale overheden en consumentenorganisaties in gesprek gaan om tot een gedragen gezamenlijk alternatief te komen. http://www.locov.nl/actue(...)stregeling_2015.aspx Net op de Locov site gezet. | |
greavy | woensdag 2 april 2014 @ 20:21 |
Waar die Berlijner in de avond hem peert, komt er inderdaad een extra IC Enkhuizen - Amsterdam - Deventer (- Hengelo?) voor terug. | |
dennistd | woensdag 2 april 2014 @ 20:22 |
Klopt, maar die gaat niet door naar Bentheim (rijdt tot Hengelo). Als ze in die IC nou gewoon ICM plannen kan ie doorrijden naar Bentheim en daar om 21.40u (een uur na de laatste IC momenteel) weer naar Hengelo vertrekken. | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 20:27 |
Aanbesteden heel dat NH ![]() | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 20:29 |
Ik zeg ja! | |
spectrumanalyser | woensdag 2 april 2014 @ 20:30 |
dat er een maatschappij komt die Plan V´s, 1800´s, ICR opkoopt en daarmee NH gaat bedienen. | |
Peterselieman | woensdag 2 april 2014 @ 20:32 |
Twente nu met 9 man op het veld ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 april 2014 @ 20:33 |
Afsteken en vervangen door trekschuiten bedoel je. | |
dennistd | woensdag 2 april 2014 @ 20:33 |
Op het spoor bedoel je ![]() | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 20:33 |
Doe maar een vervoerder die in de winter ook 4x/uur gaat rijden. | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 20:36 |
Auch proficiat! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 20:37 |
Vuurwerk in Deventer ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 april 2014 @ 20:38 |
verkeerde topic. Ook dat nog ![]() Had die er onder in MyAT moeten hebben ![]() | |
Kentekenplaat | woensdag 2 april 2014 @ 20:51 |
De conducteurs kunnen met hun sleutel toch de machinistencabine in? Volgens mij zit er op de stuurtafel zulks een mooi knopje met " Deuren ontgrendelen" . Raad eens wat er gebeurt als je daar een hengst op geeft? ![]() | |
Anno1982 | woensdag 2 april 2014 @ 20:52 |
Dan gaat ie stuk | |
Duvel | woensdag 2 april 2014 @ 20:53 |
Niks, het is vaak een draaiknop. | |
Mr_Klaasje | woensdag 2 april 2014 @ 20:54 |
![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 april 2014 @ 20:54 |
Of die knop rijdt weg op die hengst natuurlijk. | |
Duvel | woensdag 2 april 2014 @ 20:55 |
Jij krijgt de partij voor de dieren achter je aan! | |
Peterselieman | woensdag 2 april 2014 @ 20:55 |
Het is een hendel. Goed voor het betere duw en trekwerk, zoals normaal ook in het treindeel achter de machinist gebeurt ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 april 2014 @ 20:56 |
Die lust ik rauw. | |
Kentekenplaat | woensdag 2 april 2014 @ 20:56 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 20:58 |
Die hoeft niet hard te lopen dan! ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 april 2014 @ 20:58 |
KutFles ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 april 2014 @ 20:59 |
Denk je dat we het redden als jij mijn rolstoel duwt? BAM recht onder de gordel. HOTSEFLOTS | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 april 2014 @ 20:59 |
Okay sorry ik hou wel een beetje van je hoor ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 20:59 |
Tuurlijk, dan wel. | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 21:00 |
Weet ik toch schattebollie ![]()
| |
Duvel | woensdag 2 april 2014 @ 21:03 |
Waarom heb je wielen? | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 april 2014 @ 21:05 |
Knieschijf verdraaid en gescheurd bij het skydiven. Snowboarden. Abseilen. Bergsteigen. In Kleermakerszit zitten op de bank ![]() Maandag operatie. | |
Duvel | woensdag 2 april 2014 @ 21:17 |
Sux, sterkte! | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 21:20 |
Hoe lang is je buitendienststelling? Als in hoe lang moet je in het Sygehus blijven? | |
Mr_Klaasje | woensdag 2 april 2014 @ 21:21 |
NS zet bussen in? | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 21:22 |
Ja moet NS weten ![]() | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 21:22 |
Redelijk onverwachte werkzaamheden ook nog.. | |
Peterselieman | woensdag 2 april 2014 @ 21:22 |
Kubussen ![]() | |
James1988 | woensdag 2 april 2014 @ 21:24 |
Herstelwerkzaamheden voor een onverwachts gescheurd puntstuk. ![]() Sterkte Deadlock! | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 21:25 |
Zou wat zijn als het een verwachte scheuring zou zijn ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 april 2014 @ 21:26 |
Poliklinisch. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 april 2014 @ 21:26 |
Nee, ik ben vadervervangende taxi's aan het regelen. | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 21:26 |
Onderhoudsroostertje dus ![]() Hoeveel van je blijft er beschikbaar? | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 21:29 |
Heel passend is de boel al 3 weken stuk en onbruikbaar. En gaat het NU INEENS MET SPOED gerepareerd worden. Ja hoor ![]() | |
b2py | woensdag 2 april 2014 @ 21:33 |
![]() | |
Litpho | woensdag 2 april 2014 @ 21:34 |
Het duurde even voor er tijd was voor een nachtelijke inspectie. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 april 2014 @ 21:45 |
5 weken! Maar ik kon dus aankruisen of ik direct eventueel de volgende dag wilde als het mogelijk was. Normaliter twee weken wachttijd, nu dus zes. Prrrima. | |
Dr_Flash | woensdag 2 april 2014 @ 21:49 |
gekkehuis. | |
b2py | donderdag 3 april 2014 @ 06:37 |
Vandaag persconferentie over de werkzaamheden rond Utrecht, ben benieuwd. | |
Ajaxfan | donderdag 3 april 2014 @ 10:18 |
Ah maar 90 minuten extra reistijd.
| |
Brembo | donderdag 3 april 2014 @ 10:26 |
Het is een los product naast de NS, het wordt aangeboden door een externe partij. Het heeft eigenlijk 0,0 met de NS te maken. Dit is hetzelfde als Greenwheels en andere derde partij initiatieven. | |
Salatrel | donderdag 3 april 2014 @ 10:31 |
zal pas echt fantastisch worden als ze de hoekse lijn om gaan bouwen met de bussen in de spits ![]() | |
boriq | donderdag 3 april 2014 @ 10:36 |
vreemd, aangezien ik geen files zie tussen Den Bosch en Tilburg/Boxtel. Hebben ze dan echt een eigen file rond het station in Den Bosch gecreëerd met de bussen? | |
KnightSolaire | donderdag 3 april 2014 @ 10:46 |
Heb wel gehoord dat er ook de afgelopen dagen sprake was van files op de wegen waar ook de NS-bussen rijden (ook autoverkeer in de file; niet alleen rondom station 's-Hertogenbosch dus). | |
KnightSolaire | donderdag 3 april 2014 @ 10:51 |
Ik vind OV-fiets anders behoorlijk goedkoop. Een 'gewone' huurfiets vind je niet voor die prijs en helemaal niet zonder borg. Dat er een abonnement voor nodig is begrijp ik wel, anders zou je snel een tekort aan fietsen hebben en zou er waarschijnlijk meer misbruik van fietsen plaatsvinden (diefstal e.d.). | |
ziggyziggyziggy | donderdag 3 april 2014 @ 12:40 |
En door het abo-systeem kun je heel snel een fiets huren. Weinig fietsverhuurders waar je binnen twee minuten een rijwiel kan huren. | |
bork | donderdag 3 april 2014 @ 13:23 |
Helemaal met je eens, ze moeten er alleen wel zijn, op exotische locaties als Bilthoven kan je weleens nul op je request krijgen, in Breda of Tilburg zoef ik er regelmatig mee weg. | |
bork | donderdag 3 april 2014 @ 14:22 |
Ligt het aan mij of hoe zit het nu? Ik kan geen rechtstreekse nachttrein van Nederland naar Zwitserland vinden per 1 Augustus maar dat staat niet ergens expliciet aangegeven of lees ik er overheen ![]() | |
b2py | donderdag 3 april 2014 @ 14:44 |
Gaat die normaal wel dan? | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 april 2014 @ 14:47 |
T/m 31-7 is hij te boeken. | |
bork | donderdag 3 april 2014 @ 14:49 |
t/m 31 juli wel, net gevonden op http://fahrplan.sbb.ch/bi(...)4055/503416/53588/95? daar staat inderdaad t/m 31 juli en dan vanaf Koblenz niet meer vanaf Amsterdam naar Zwitserland, werkzaamheden in Duitsland misschien? | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 april 2014 @ 14:54 |
Of in Nederland misschien? Rijdt de EN wel? | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 april 2014 @ 15:14 |
EN begint ook pas in Dortmund. | |
bork | donderdag 3 april 2014 @ 15:49 |
Ook per 1 augustus, ik heb een vraagje uitgezet bij CNL op FB. | |
greavy | donderdag 3 april 2014 @ 16:55 |
Ik heb voor je even contact gehad met een kennis die planner bij NS HiSpeed is. Die weet mij te melden dat er in die periode mogelijk werkzaamheden in Nederland zullen zijn (ergens rond Arnhem/Emmerich/Utrecht) waardoor de EuroNight en CityNightLine wordt omgeleid. Echter is er nog geen pad voor beschikbaar (exacte buitendienststellingen moet men nog met DB Netze bespreken voor het grensbaanvak), men is daar nog mee bezig. Binnen 2 weken zal het opzoekbaar moeten zijn, en dan zou het vrij snel in Hafas staan. Het advies van hem was om het in de gaten te houden, want het zou nog bijgewerkt moeten worden... Ook de ICE zou worden omgeleid, maar die staat wonder boven wonder nog niet omgeleid in Hafas. Feit blijft dat het allemaal maar een beetje vaag is, en eigenlijk weet nog niemand echt iets concreets ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 03-04-2014 17:10:08 ] | |
b2py | donderdag 3 april 2014 @ 18:08 |
Werkzaamheden bij Utrecht Centraal 29 mei t/m 1 juni en 7 t/m 9 juni Dit voorjaar zijn er gedurende een aantal periodes geen of slechts beperkt treinverkeer mogelijk op een aantal trajecten rondom Utrecht Centraal. Het gaat om de volgende periodes: • donderdag 29 mei t/m zondag 1 juni (Hemelvaartweekend) • zaterdag 7 juni t/m maandag 9 juni (Pinksterweekend) De verwachte extra reistijd is afhankelijk van het moment en het traject waarop u reist, dit varieert van 15 tot 30 minuten. In het overzicht hieronder kunt u per periode bekijken wat de gevolgen voor uw treinreis kunnen zijn: Donderdag 29 mei t/m zondag 1 juni Bussen: • de Intercity's Groningen/Leeuwarden/Enschede/Amersfoort Schothorst - Rotterdam Centraal/ Den Haag Centraal kunnen niet rijden tussen Amersfoort en Utrecht Centraal; er rijden Snelbussen • de Sprinters Zwolle/Baarn - Utrecht Centraal kunnen niet rijden tussen Den Dolder - Utrecht Overvecht; er rijden stopbussen Omreisadviezen: • tussen Amersfoort - Leiden Centraal/Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal via Schiphol • tussen Zwolle - Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal via Lelystad Centrum en Almere Centrum • tussen Zwolle - Utrecht Centraal via Amsterdam Zuid • tussen Amersfoort - Utrecht Centraal via Hilversum ![]() _______________________________________________________________________________ Zaterdag 7 juni Reist u in het weekend van 7 juni t/m 9 juni met de trein, houdt u dan rekening met minder treinen, bus in plaats van trein en/of extra overstappen. De situatie kan per dag verschillen. Bussen: • tussen Alphen a/d Rijn - Gouda kunnen geen Sprinters rijden; er rijden stopbussen • tussen Zoetermeer Oost - Gouda kunnen geen treinen rijden; er rijden bussen • tussen Gouda - Woerden kunnen geen doorgaande treinen rijden; er rijden Snelbussen Aangepaste dienstregeling: • tussen Rotterdam Centraal - Gouda rijden twee Intercity's per uur • tussen Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle rijden twee Sprinters per uur • tussen Woerden - Utrecht Centraal rijden vier Intercity's en twee Sprinters per uur • tussen Leiden Centraal - Utrecht Centraal heeft u een extra overstap in Woerden Omreisadviezen: • tussen Den Haag Centraal - Utrecht Centraal met omgeleide Intercity's via Leiden Centraal • tussen Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal - Amersfoort via Schiphol • tussen Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal - Zwolle via Almere Centrum en Lelystad Centrum • tussen Gouda Goverwelle - Woerden via Gouda ![]() ________________________________________________________________________________ Zondag 8 juni tot 10.00 uur Bussen: • tussen Woerden - Utrecht Centraal kunnen geen treinen rijden; er rijden stopbussen • tussen Breukelen - Utrecht Centraal kunnen geen treinen rijden; er rijden stopbussen • tussen Schiphol - Utrecht Centraal rijden extra Snelbussen • tussen Utrecht Overvecht - Utrecht Centraal kunnen geen treinen rijden; er rijden bussen • tussen Alphen a/d Rijn - Gouda kunnen geen Sprinters rijden; er rijden stopbussen • tussen Zoetermeer Oost - Gouda kunnen geen treinen rijden; er rijden bussen • tussen Gouda - Woerden kunnen geen doorgaande treinen rijden; er rijden Snelbussen Aangepaste dienstregeling: • tussen Rotterdam Centraal - Gouda rijden twee Intercity's per uur • tussen Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle rijden twee Sprinters per uur • tussen Woerden - Utrecht Centraal rijden vier Intercity's en twee Sprinters per uur • tussen Leiden Centraal - Utrecht Centraal heeft u een extra overstap in Woerden Omreisadviezen: • tussen Den Haag Centraal - Utrecht Centraal met omgeleide Intercity's via Leiden Centraal • tussen Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal - Amersfoort via Schiphol • tussen Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal - Zwolle via Almere Centrum en Lelystad Centrum • tussen Gouda Goverwelle - Woerden via Gouda ![]() ________________________________________________________________________________ Zondag 8 juni na 10.00 uur Bussen: • tussen Alphen a/d Rijn - Gouda kunnen geen Sprinters rijden; er rijden stopbussen • tussen Zoetermeer Oost - Gouda kunnen geen treinen rijden; er rijden bussen • tussen Gouda - Woerden kunnen geen doorgaande treinen rijden; er rijden Snelbussen Aangepaste dienstregeling: • tussen Rotterdam Centraal - Gouda rijden twee Intercity's per uur • tussen Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle rijden twee Sprinters per uur • tussen Woerden - Utrecht Centraal rijden vier Intercity's en twee Sprinters per uur • tussen Leiden Centraal - Utrecht Centraal heeft u een extra overstap in Woerden Omreisadviezen: • tussen Den Haag Centraal - Utrecht Centraal met omgeleide Intercity's via Leiden Centraal • tussen Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal - Amersfoort via Schiphol • tussen Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal - Zwolle via Almere Centrum en Lelystad Centrum • tussen Gouda Goverwelle - Woerden via Gouda ![]() ________________________________________________________________________________ Maandag 9 juni Bussen: • tussen Alphen a/d Rijn - Gouda kunnen geen Sprinters rijden; er rijden stopbussen • tussen Zoetermeer Oost - Gouda kunnen geen treinen rijden, er rijden bussen Aangepaste dienstregeling: • tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal rijden twee Intercity's en twee Sprinters per uur • tussen Leiden Centraal - Utrecht Centraal heeft u een extra overstap in Woerden Omreisadviezen: • tussen Den Haag Centraal - Utrecht Centraal met omgeleide Intercity's via Leiden Centraal • tussen Den Haag Centraal - Amersfoort via Schiphol • tussen Den Haag Centraal - Zwolle via Almere Centrum en Lelystad Centrum ![]() ________________________________________________________________________________ Overige periodes in 2014 Na 9 juni zijn er in de zomervakantie nog vier periodes waarin er extra aanpassingen zijn in de treindienst rondom Utrecht Centraal. Het gaat om de volgende periodes: • het weekend van 26 en 27 juli • het weekend van 9 en 10 augustus • maandag t/m vrijdag van 11 t/m 15 augustus • het weekend van 16 en 17 augustus Plan uw reis In de NS Reisplanner ziet u vanaf 10 dagen voor reisdatum wat deze werkzaamheden voor uw reis betekenen. Kijkt u kort voor vertrek nogmaals voor het meest actuele reisadvies. Meer informatie Deze pagina wordt regelmatig ververst als er nieuwe of aanvullende informatie beschikbaar is. http://www.ns.nl/reiziger(...)trecht-centraal.html | |
Peterselieman | donderdag 3 april 2014 @ 18:13 |
Er zijn vandaag vier terzijde gestelde 1800-locs vanuit Nijmegen via de Maaslijn naar Maastricht gesleept https://www.flickr.com/photos/rob46/13603336633/ | |
b2py | donderdag 3 april 2014 @ 18:14 |
Drie keer raden wat daar mee gaat gebeuren natuurlijk ![]() | |
AverageJoe | donderdag 3 april 2014 @ 18:15 |
Zou jammer zijn als ze worden gesloopt. Prachtige locs en altijd zo beeldbepalend geweest in mijn kindertijd. | |
Peterselieman | donderdag 3 april 2014 @ 18:18 |
Gebeurt niet zo snel. De laatste tijd zijn er veel locs verkocht aan goederenboeren die het Nederlandse deel van de route met zo'n loc onder de waslijn rijden. Is goedkoper dan een d-loc inzetten. Die wordt tegenwoordig steeds meer alleen voor the last mile gebruikt. | |
Dr_Flash | donderdag 3 april 2014 @ 19:04 |
Nu weer een defecte trein bij Den Dolder. Gemiddeld 1 op de 2 dagen is er wel gezeik, met name op de terugweg. Heb ook al meer dan een week geen conducteur gezien op de terugweg. Trefkans is gedaald tot ruim onder de 0,6 % per km. | |
_serial_ | donderdag 3 april 2014 @ 19:28 |
Dan zijn jouw conducteurs naar mijn traject verhuisd, pakkans is laatste week 4 van 5 ritten | |
Dr_Flash | donderdag 3 april 2014 @ 19:38 |
Welk traject precies? ![]() | |
b2py | donderdag 3 april 2014 @ 19:50 |
En de eerste maand was je nog wel zo positief. | |
Dr_Flash | donderdag 3 april 2014 @ 19:52 |
Mja. Op de heenweg gaat het ook meestal wel goed, en op de terugweg is het niet zo erg als ik wat later ben. Wel jammer natuurlijk. | |
b2py | donderdag 3 april 2014 @ 19:53 |
Warmte eah | |
Dr_Flash | donderdag 3 april 2014 @ 19:53 |
Geen katteruggetjes gehad nog ![]() | |
b2py | donderdag 3 april 2014 @ 20:10 |
'President-directeur Prorail stapt op' De president-directeur van Prorail, Marion Gout-van Sinderen, stapt op. Dat meldt Prorail op de website. Volgens de spoorbeheerder zal de onderneming "transformeren van een zelfstandige overheidsdeelneming naar een uitvoeringsorganisatie onder strakkere regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu." Prorail: "Deze belangrijke wijziging in de aansturing, heeft ertoe geleid dat Marion Gout-van Sinderen in goed overleg met de Raad van Commissarissen te kennen heeft gegeven haar functie van President-directeur in het belang van de onderneming per 1 juli aanstaande ter beschikking te stellen." Bron | |
Peterselieman | donderdag 3 april 2014 @ 20:12 |
Is er eindelijk een keer iemand met ambitie daar, moet ze weg ... | |
Duvel | donderdag 3 april 2014 @ 20:22 |
Lang leve de businesscard! | |
Duvel | donderdag 3 april 2014 @ 20:32 |
Je bedoelt: binnen gekomen, grote "ambitie", boel niet op orde dus I&M grijpt in. | |
Peterselieman | donderdag 3 april 2014 @ 20:36 |
dat I&M ingrijpt is niet meer dan terecht, maar dan moeten ze er wel iemand neerzetten die ook ambitie heeft, anders schiet je er per saldo nog niets mee op. Het rottige is dat je de hele organisatie mee moet krijgen in de ambitie en deze ook ten uitvoer moet laten brengen. Daar gaat veel tijd overheen | |
Duvel | donderdag 3 april 2014 @ 20:38 |
Ambitie staat met reden tussen aanhalingstekens hè... | |
greavy | donderdag 3 april 2014 @ 20:43 |
Wauw. Op 4 april gaat de Dawlish line (Engeland) weer open, na langdurig schadeherstel door wateroverlast enzo. Lag al sinds 4 Februari geheel plat. Dus precies 2 maanden herstelwerkzaamheden gehad daar. Aldus First Great Western op Facebook. | |
Peterselieman | donderdag 3 april 2014 @ 20:51 |
ProRail claimt dat de nieuwe manier van onderhouden door vaker preventief onderdelen te vervangen en meer onderhoudsbeurten bij de wissels tot fors minder wisselstoringen heeft geleid. Er moet wel bij aangetekend worden dat we dit jaar nauwelijks winter hebben gehad, dus helemaal goed vergelijkbaar zijn de cijfers niet met de afgelopen jaren http://www.volkskrant.nl/(...)isselstoringen.dhtml | |
Dr_Flash | donderdag 3 april 2014 @ 20:51 |
ja ambitie ja. Noem het maar zo ![]() Maar nu er een signaal komt "het aanklooien is afgelopen" zegt ze "okee dan heb ik er geen zin meer in". Noem dat maar ambitie ![]() ![]() | |
Anno1982 | donderdag 3 april 2014 @ 20:57 |
De wisselstoringen die er waren daarentegen, werden om die reden maximaal benut om de reiziger te frustreren? Sorry, maar ik kan dit bericht maar moeilijk rijmen met de praktijk van de afgelopen maand. | |
Dr_Flash | donderdag 3 april 2014 @ 20:59 |
rot op met die onzin. De reizigershinder is alleen maar toegenomen door de extra inspecties en extra werkzaamheden die daar voor nodig waren. | |
Duvel | donderdag 3 april 2014 @ 21:04 |
Het was de aflopen tijd echt pet. Gouda plat, gezeik bij Rotterdam en Den Haag, waarbij de laatste gewoon een week aanhield. Valt toch niet echt onder verbetering. | |
Anno1982 | donderdag 3 april 2014 @ 21:07 |
Ik snap ook niet dat zo zo'n bericht op dit moment naar buiten durven te brengen, kennelijk leven ze daar allemaal onder een steen. Of meer waarschijnlijk: ieder onder zijn eigen steen. | |
Peterselieman | donderdag 3 april 2014 @ 21:08 |
Dat zij nou net niet de gebieden die genoemd worden, omdat ze nog onder oude contracten vallen, maar rond Amsterdam-Zuid, Duivendrecht en Bijlmer ArenA was het afgelopen week helaas weer enkele keren goed mis ... | |
AIex | donderdag 3 april 2014 @ 21:08 |
Greenwheels is inderdaad van een derde partij, maar de OV-fiets (NS OV-fiets bv) is al enkele jaren toch echt een NS product. | |
Duvel | donderdag 3 april 2014 @ 21:10 |
Het interesseert een reiziger toch niet onder welk contract die dingen vallen? Ik wil met een betrouwbare trein kunnen reizen. | |
Peterselieman | donderdag 3 april 2014 @ 21:14 |
absoluut en ze moeten dan ook als de sodemieter het spul in ieder geval in de driehoek Den Haag - Gouda - Rotterdam op orde brengen. Het liefst in het hele land tegelijk, maar dat is niet mogelijk op zo'n korte termijn. Als de basis goed is kun je vandaar uit specifiek kijken wat welk traject nog nodig heeft om nog minder vertragingen op te leveren. | |
Dr_Flash | donderdag 3 april 2014 @ 21:48 |
vet jammer voor ze. Heel het land tegelijk de tering in laten blunderen lukte ze ook. 's Acvond een vent, 's morgens een vent. | |
b2py | donderdag 3 april 2014 @ 22:08 |
Tel je hoeveelheid storingen tussen Schiphol/Amsterdam en Utrecht maar uit tussen afgelopen zes maanden en periode daarvoor.. | |
MPG | donderdag 3 april 2014 @ 22:33 |
'Schade Fyra-debacle kan hoger uitpakken' ![]() | |
dennistd | donderdag 3 april 2014 @ 22:35 |
De ICd zit wel aardig vol volgens mij | |
James1988 | donderdag 3 april 2014 @ 22:36 |
Maar hoe de Beneslak het gaat doen valt nog maar te bezien. Er hoeft maar één private partij te zijn die een betere internationale treindienst optuigt dan NS en die reizigers zijn zo weg. | |
dennistd | donderdag 3 april 2014 @ 22:42 |
Klopt, maar zie je dat snel gebeuren? Na het half terugkrabbelen van Arriva zie ik dat er niet binnen een paar jaar van komen. | |
James1988 | donderdag 3 april 2014 @ 22:44 |
Zou me niet verbazen als dat terugkrabbelen eigenlijk hergroeperen is. Het gaat hoe dan ook een paar jaar duren om zoiets op te tuigen, kijk maar hoe lang NTV bezig is geweest met de Italo. | |
b2py | donderdag 3 april 2014 @ 22:52 |
Ik denk dat NS ze wel kan kapot concurreren als ze dat willen.. Gewoon goedkoper zijn en Nederlanders zijn daar nogal gevoelig voor. | |
James1988 | donderdag 3 april 2014 @ 22:52 |
Een concurrent kan iets bieden dat NS niet kan bieden vanwege de samenwerking met NMBS en regionale belangen: een snellere reis. Thalys goedkoper maken is niet echt een optie omdat die trein op een andere markt is gericht en er aandeelhouders zijn die het verder weinig zal interesseren. | |
Dr_Flash | donderdag 3 april 2014 @ 22:55 |
Nee. Niet zolang ze als enige bedrijf ter wereld gewoon al hun personeel baanzekerheid tot 3-4 jaar vooruit bieden. | |
b2py | donderdag 3 april 2014 @ 23:08 |
Thalys is een totaal ander segment. Ik bedoel het goedkoper maken van de meanderbenelux. Als je reistijd echt belangrijk vindt kijk je naar de Thalys, en bij prijs is reistijd al gauw minder van belang. | |
James1988 | donderdag 3 april 2014 @ 23:10 |
Deels mee eens. Als een concurrent een product kan bieden dat qua prijs gelijk is aan de meanderlux maar qua snelheid zich kan meten aan de Thalys heb je een goed product in handen. NS kan z'n prijzen wel deels verlagen, maar de meeste consumenten zullen ook wel inzien dat een iets hogere prijs (op het oude niveau) gerechtvaardigd is voor het product dat je krijgt. Daarnaast kan een concurrent natuurlijk ook allerlei stuntaanbiedingen doen (2 for 1, gratis koffie + chocolade in Brussel, gratis toegang tot museum X in periode Y, enz.) om reizigers te trekken. | |
Peter | donderdag 3 april 2014 @ 23:13 |
Heb ik iets gemist? ![]() | |
James1988 | donderdag 3 april 2014 @ 23:14 |
Dit misschien? | |
Peter | donderdag 3 april 2014 @ 23:15 |
Ik las dat meer als 'de eerste horde is genomen, op naar de volgende', niet als terugkrabbelen. | |
James1988 | donderdag 3 april 2014 @ 23:17 |
De volgende horde is het rondkrijgen van een business case, dat gaat waarschijnlijk niet lukken omdat er een concurrent komt die hetzelfde product biedt, maar wel veel meer middelen tot z'n beschikking heeft (in Nederland het HRN, in België subsidie). | |
_serial_ | donderdag 3 april 2014 @ 23:18 |
Mooie timelapse op de site van Network Rail : http://www.networkrail.co(...)torm-damage/dawlish/ | |
Dr_Flash | donderdag 3 april 2014 @ 23:34 |
Mooi in beeld gebracht ja, maar moest dat echt een MAAND duren? tegen gewoon natuurelementen? Niet eens zeg maar een vastberaden vijand, maar gewoon eentje met random grillen? ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 02:09 |
Driek: Topman ProRail stapt op. Heb je de broek al op de enkels? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 4 april 2014 @ 08:24 |
Topvrouw he. ![]() En volgens dit bericht is het vanwege de puinhoop bij ProRail: http://www.welingelichtek(...)een-puinhoop-is.html | |
b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 08:36 |
En dat wilt ze niet oplossen ofzo? Lekker zo'n kapitein die ene zinkend schip verlaat. Hadden ze in Italië toch ook? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 09:14 |
ja, waar ben je DAN kapitein voor? ![]() | |
bork | vrijdag 4 april 2014 @ 09:25 |
Zucht dagje Efteling i.v.m. studiedag op school, op tijd weg, bam geen treinverkeer mogelijk tussen Utrecht en Geldermalsen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 10:09 |
Vervangend busvervoer zou vrij snel te regelen moeten zijn, aangezien er in Den Bosch nog wat bussen met chauffeur stonden te niksen | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 10:19 |
Ander clubje, ander potje geld, niet genoeg mensen te duperen, lastig moeilijk bla bla ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 10:21 |
Ergens bij Culemborg heb je nog wel een mooie brug waar je de mensen die dat roepen vanaf kunt tyfen ![]() | |
bork | vrijdag 4 april 2014 @ 10:34 |
Aufgrund einer geplanten Baustelle im niederländischen Streckenabschnitt sollte es zu einer Fahrplanänderung für einige Halte kommen, daher wurden diese vorsorglich aus der Fahrplanauskunft herausgenommen. Ab sofort ist die Fahrplanauskunft für Reisetermine vom 01.08. bis 22.08. wieder korrekt. Beste Grüße. Dein City Night Line-Team net gekeken en ze staan er weer in! ![]() | |
remcoP | vrijdag 4 april 2014 @ 10:53 |
Goede service ![]() | |
James1988 | vrijdag 4 april 2014 @ 11:28 |
Dubbel feestje in Frankrijk: op Transilien-lijn J wordt vanaf vandaag de Francilien (Bombardier SPACIUM 3.O6) ingezet, in Picardië maakt de Régiolis (Alstom Coradia Polyvalent) zijn debuut. | |
DriekOplopers | vrijdag 4 april 2014 @ 11:33 |
Erg flauw. Nee. Ik ken Marion Gout vrij goed, en mag haar als persoon graag. Ik was al voor de bekendmaking op de hoogte gesteld van haar vertrek en beschouw dat vertrek voor haar persoonlijk als een nederlaag. Geen enkele reden tot vreugde. Dat neemt niet weg, dat het haar niet is gelukt, de prestaties van ProRail substantieel te verbeteren. En daarvoor was ze wel binnengehaald. Formele reactie hier: http://www.voorbeterov.nl/ | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 12:15 |
Ugh ik trek die feminisering erg slecht. Rectrix, mentrix, topvrouw. Maakt het uit. Maar euh, als je denkt dat je in die 3 jaar de boel niet voor elkaar hebt kunnen krijgen en met de staart tussen de benen wegrent dan is er wel reden tot vreugde, dan ben je gewoon niet capabel. | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 12:17 |
of je hebt krachten binnen je bedrijf waar je onmogelijk tegenop kunt boksen of het is een combinatie van beide, zoals het in dit geval lijkt te zijn. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 12:21 |
In dat geval maak je schoon schip, je hebt tenslotte een mandaat. | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 12:23 |
Was het maar zo simpel als jij stelt | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 12:31 |
Hanteren ze bij die club een proeftijd van 3 jaar of zo? ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 12:33 |
Zo simpel is het wel. Er is daar behoefte aan een harde saneerder, zonder kennis van de industrie waar ze inzitten, een interim zeg maar, die keihard orde op zaken stelt. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 12:35 |
misschien kunnen ze eens bij Philip Morris gaan kijken of zo. | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 12:37 |
neuh, maar als mensen hun eigen positie in gevaar zien komen dan kunnen ze in hun eigen belang gaan handelen. Er moet dan ook hard ingegrepen worden, zodat er in het belang van vervoerders/eindklanten gehandeld gaat worden | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 12:46 |
Maar dan ben je dus gewoon niet de goede persoon op de goede plek. Mensen handelen in hun eigen belang inderdaad, dat gebeurt. Boeiend. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 13:08 |
mensen handelen ALTIJD in hun eigen belang. Per definitie. Waar je voor moet zorgen is dat jouw belang ook hun belang wordt ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 4 april 2014 @ 13:40 |
Op z'n minst ervoor zorgen dat het eigen belang van een persoon niet totaal haaks op het belang van de organisatie staat. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 15:01 |
Zijn er hier webdevvers of Javabouwers in de buurt? Ik heb een ideetje ![]() Wat vinden jullie? | |
Crientj | vrijdag 4 april 2014 @ 15:14 |
Leuk idee. Wil er wel eens over nadenken. Met een beetje geluk heeft Dennis nog een toffe domeinnaam over.. | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 15:17 |
Ondertussen in de trein tussen Leeuwarden Camminghaburen en Leeuwarden http://www.dumpert.nl/med(...)ent_in_de_trein.html ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 15:18 |
ik dacht aan auti.ns.nl, maar dat gaat natuurlijk niet ![]() | |
Litpho | vrijdag 4 april 2014 @ 15:20 |
Beide. Waarom Java trouwens? | |
b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 15:21 |
HTML5 is veel coolerder. | |
b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 15:21 |
Vol |