abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138390025
Wegens toenemende claustrofobie ben ik helaas genoodzaakt de trein links te laten liggen en de auto te pakken. Na liften en vliegtuigen voel ik mij steeds minder prettig in (drukke) treinen en wordt het reisgenot steeds minder. Het "nieuwjaarsrondje" van het PTA Treinentopic heb ik wegens deze aandoening noodgedwongen moeten laten lopen terwijl ik alle treinkaarten al aangeschaft had. Mijn DB BahnCard 25 1. heb ik al opgezegd en waarschijnlijk verleng ik het NS Voordeelurenabonnement niet.

Mijn rijbewijs heb ik reeds meer dan 10 jaar ook al heb ik de laatste jaren barweinig gereden (meestal in een VW)

Voor de aanschaf van een auto hieronder een aantal punten:

- cruisecontrol
- airconditioning
- geluidsarm binnen
- Audi, Volkswagen, Skoda
- 3-deurs
-

Iemand een schot voor de boeg?
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:05:18 #2
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_138390080
Audi A3, VW Polo
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:09:49 #3
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_138390133
audi a3 als je voor degelijkheid gaat.

steekt toch net wat beter in elkaar dan skoda en vw qua isolatie en kraakjes en piepjes.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:21:05 #4
379755 ChocoladePinda
Chocolate Peanuts
pi_138390285
Audi a3
pi_138390369
A3, rij zelf het 97 model,. steekt goed in elkaar, voelt solide aan, ziet er tijdloos uit.
I are Baboon
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:34:00 #6
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138390528
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:05 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Audi A3, VW Polo
TS gaf aan claustrofobisch te zijn en jij komt met mini auto's aan :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_138390605
Je komt uit de trein en je zoekt een auto die je comfort en luxe geeft, zodat je én snel de trein zal vergeten, én een auto waarbij je niet gelijk ook een opgesloten gevoel krijgt. Een A3 is allemaal leuk en aardig, maar meestal wel vrij donker uitgevoerd interieur + laag. Leuk, zit sportief en geeft wel het Audi (of premium) gevoel, maar ik kan mij inbeelden dat juist dat donkere + lage niet echt fijn is voor je claustrofobie ?

Wij hebben van begin 2007 tot medio 2011 probleemloos erg veel plezier gehad van dit kleine ding. Goed over de vormgeving zijn er vele meningen, maar van binnen zijn ze echt on-overtroffen luxe voor hun klasse. Géén één is het zelfde en misschien wel door dit wagentje dat het customizen/personalizen ook in de lagere klasses gemeengoed werd.

Lancia Ypsilon

Of een Ypsilon 'Momo Design' ?

Of een Ypsilon Bi-colore ?
*Dit zijn slechts voorbeelden, Bi-colore hier heeft bijvoorbeeld geen clima. Ze zijn er wel degelijk die vol opties zitten.

- Zuinig (gemiddeld 1:17 , eigen ervaring)
- Voor een Italiaan zeer betrouwbaar en probleemloos
- Cruise-control op de Ypsilon werkt prettig en instinctief.
- Airco/Clima werkt ook goed, weinig last van vermogensverlies

De oudere Ypsi's (tot 2008) hebben nog een 1.2 16 klapper, die op de grote weg net wat lekkerder meekomt. De 8 klappers trekken onderin wel beter, toch is een K&N luchtfiltjertje geen overbodige luxe. En Luxe heb je dus zeker ! Van de Ypsilon was het erg moeilijk om een vervanger te vinden, zelfde comfort, zelfde opties, zelfde veiligheid... Ypsilon rijden staat gelijk aan verwend worden :) Toch hebben we hem weg moeten doen door 'technisch' mankement. Hij werd een cabrio voor 1 dag ;(

[ Bericht 11% gewijzigd door Meike26 op 01-04-2014 09:47:52 ]
pi_138390616
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

TS gaf aan claustrofobisch te zijn en jij komt met mini auto's aan :P
Hij stelde ze ook zelf voor ? Waar kom je anders op uit met een 3 deurs audi ?
pi_138390727
Mensen die serieus reageren. :')
pi_138390759
Haha dit is een grap hè? :') :') Hij geeft zelf toch al aan waar zijn voorkeur naar uit gaat, dan neem ik aan dat hij zich daar niet in claustrofobisch voelt :7

En dan kom jij aanzetten met een veredelde fiat pinda/500 met een 8 KLAPPER, hou op hou op _O-
I are Baboon
pi_138390798
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:47 schreef pindaplukker het volgende:
Haha dit is een grap hè? :') :') Hij geeft zelf toch al aan waar zijn voorkeur naar uit gaat, dan neem ik aan dat hij zich daar niet in claustrofobisch voelt :7

En dan kom jij aanzetten met een veredelde fiat pinda/500 met een 8 KLAPPER, hou op hou op _O-
Hij heeft geen eisen gesteld wat betreft motorvermogen, motorinhoud of macho-waarde... :6
pi_138390842
6 april
pi_138391023
Ja, het is indd wel erg dubieus dat Socios, meester Trein himself, VANDAAG met dit topic komt.

Ik had beter kunnen weten... :')
pi_138393390
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:38 schreef Meike26 het volgende:
bla bla bla k&n luchtfilter bla bla bla
Bedoel je een K&N inlegfilter of een paddenstoel (cone)? igv een cone haal hem er maar uit want heeft geen nut, een 1.2 krijgt al genoeg lucht door een rietje.

on-topic, TS wil dus alleen VAG: A3, Polo, Golf, Fabia en de Ibiza en dat zijn zo een beetje de keuze's als ik naar je lijstje kijk.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_138395401
1 april
pi_138395448
Hebben ze voor jou geen eigen treinstel wat gewoon overal gekoppeld kan worden?
pi_138395615
Maar één optie mogelijk:
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_138398698
Socios en treinen links laten leggen! 1 april!
pi_138398756
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:44 schreef Anne het volgende:
Kikker in jouw bil?
pi_138398800
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Kikker in jouw bil?
Kikkerlikker in mijn bil!
pi_138398869
Nu krijg ik het een beetje warm van dit topic. :@.
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:51:12 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138398918
Deze?

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138398927
:D!
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:55:43 #24
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138399058
Ik denk eraan en laat het eruit flappen.

Als je claustrofobisch bent is een heel ruimtelijke auto misschien fijn. Eentje met een ruim interieur en veel glas enzo.

Misschien een Renault Vel Satis of Avantime? Je voelt je in die dingen echt veel minder opgesloten dan in een Duitse auto...
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:56:46 #25
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138399103
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:44 schreef Anne het volgende:
Oh ja. :')

Ik dacht al wat akelig voor hem...
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:58:55 #26
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138399171
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:38 schreef Meike26 het volgende:
Je komt uit de trein en je zoekt een auto die je comfort en luxe geeft, zodat je én snel de trein zal vergeten, én een auto waarbij je niet gelijk ook een opgesloten gevoel krijgt. Een A3 is allemaal leuk en aardig, maar meestal wel vrij donker uitgevoerd interieur + laag. Leuk, zit sportief en geeft wel het Audi (of premium) gevoel, maar ik kan mij inbeelden dat juist dat donkere + lage niet echt fijn is voor je claustrofobie ?

Wij hebben van begin 2007 tot medio 2011 probleemloos erg veel plezier gehad van dit kleine ding. Goed over de vormgeving zijn er vele meningen, maar van binnen zijn ze echt on-overtroffen luxe voor hun klasse. Géén één is het zelfde en misschien wel door dit wagentje dat het customizen/personalizen ook in de lagere klasses gemeengoed werd.

Lancia Ypsilon
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Of een Ypsilon 'Momo Design' ?

Of een Ypsilon Bi-colore ?
*Dit zijn slechts voorbeelden, Bi-colore hier heeft bijvoorbeeld geen clima. Ze zijn er wel degelijk die vol opties zitten.

- Zuinig (gemiddeld 1:17 , eigen ervaring)
- Voor een Italiaan zeer betrouwbaar en probleemloos
- Cruise-control op de Ypsilon werkt prettig en instinctief.
- Airco/Clima werkt ook goed, weinig last van vermogensverlies

De oudere Ypsi's (tot 2008) hebben nog een 1.2 16 klapper, die op de grote weg net wat lekkerder meekomt. De 8 klappers trekken onderin wel beter, toch is een K&N luchtfiltjertje geen overbodige luxe. En Luxe heb je dus zeker ! Van de Ypsilon was het erg moeilijk om een vervanger te vinden, zelfde comfort, zelfde opties, zelfde veiligheid... Ypsilon rijden staat gelijk aan verwend worden :) Toch hebben we hem weg moeten doen door 'technisch' mankement. Hij werd een cabrio voor 1 dag ;(
Daar kun je als man niet in gezien worden zonder dat ze denken dat je dameskapper bent.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_138399281
ahh ik dacht al... ik las zoveel serieuze reacties, waar blijft de 1 april comment?! 4x naar beneden scrollen en jahoor..

[ Bericht 0% gewijzigd door outoftheblue op 01-04-2014 23:55:33 ]
pi_138403450
Ik ben in de loop van de jaren serieus steeds claustrofobischer geworden :'( Het verpest het reizen per trein en de daaraan gerelateerde hobby.

Drukke en kleine treintjes mijd ik altijd en begin mij ellendig te voelen als de trein tijdens de reis 'rare dingen' gaat doen zoals stilstaan of langzaam rijden als dat niet volgens de dienstregeling is.

Wat betreft het autorijden is dit gelukkig geen probleem zolang ik zelf achter het stuur zit. Op de achterbank vind ik niet prettig. File's en tunnels kan ik (zolang het niet de combinatie is) hendelen.

Een 3-deurs auto is dus prima. Om verder in te gaan op het 'eisenlijstje':
- minimaal 1.4 motor
- brandstof: benzine

Audi A3 interessant, wat zijn de voordelen t.o.v. een A1?

Bedankt voor zover. Natuurlijk hilarisch om dit topic vandaag te openen. :P

Meike26, ook jij bedankt voor je serieuze reactie. De auto die jij voorstelt ga ik bestuderen.
pi_138403790
De meest doorzichtige 1 april-grap tot dusver.
pi_138404239
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 17:31 schreef Socios het volgende:

Drukke en kleine treintjes mijd ik altijd en begin mij ellendig te voelen als de trein tijdens de reis 'rare dingen' gaat doen zoals stilstaan of langzaam rijden als dat niet volgens de dienstregeling is.

:')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 1 april 2014 @ 18:11:54 #31
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_138404624
Wat is het budget?

Ik zou gaan voor een A3 of VW Golf 2.0 TDI
pi_138410124
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 17:31 schreef Socios het volgende:
Ik ben in de loop van de jaren serieus steeds claustrofobischer geworden :'( Het verpest het reizen per trein en de daaraan gerelateerde hobby.

Wat betreft het autorijden is dit gelukkig geen probleem zolang ik zelf achter het stuur zit. Op de achterbank vind ik niet prettig. File's en tunnels kan ik (zolang het niet de combinatie is) hendelen.

Een 3-deurs auto is dus prima. Om verder in te gaan op het 'eisenlijstje':
- minimaal 1.4 motor
- brandstof: benzine

Audi A3 interessant, wat zijn de voordelen t.o.v. een A1?

Bedankt voor zover. Natuurlijk hilarisch om dit topic vandaag te openen. :P

Meike26, ook jij bedankt voor je serieuze reactie. De auto die jij voorstelt ga ik bestuderen.
Een Audi cabrio!
Als het je teveel wordt doe je het dakje open en ben je weer vrij!

(BMW zou mijn eerste keuze zijn, maar die stond niet in je lijstje)
pi_138417328
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:11 schreef ecktebaas123 het volgende:
Wat is het budget?

Ik zou gaan voor een A3 of VW Golf 2.0 TDI
EUR 18.000,- ongeveer. Ook nog aan lease gedacht, maar daar zie ik maar van af.
pi_138417412
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 20:34 schreef Ping-Ping het volgende:

[..]

Een Audi cabrio!
Als het je teveel wordt doe je het dakje open en ben je weer vrij!

(BMW zou mijn eerste keuze zijn, maar die stond niet in je lijstje)
BMW is zeker een optie (eigenlijk meer dan Skoda). Maar meeste affectie met Audi.
  dinsdag 1 april 2014 @ 23:13:01 #35
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_138419227
Balen Socios! Blijf je nog wel actief met treinen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_138419905
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Balen Socios! Blijf je nog wel actief met treinen?
Ja, echt balen, therapie heeft ook niet geholpen, terwijl men claimt dat een fobie zo makkelijk te behandelen is :?

Laatste tijd kom ik eigenlijk niet buiten de provincie. Korte treinreisjes buiten de spits naar Wolvega of Harlingen. Soms naar Groningen. Dat is het wel... 'Nuttige' reizen die niet alleen voor de 'treinhobby' zijn. Ik mis het pure genieten in een ICE of Koploper :S

[ Bericht 9% gewijzigd door Socios op 01-04-2014 23:29:25 ]
pi_138420003
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, echt balen, therapie heeft ook niet geholpen.

Laatste tijd kom ik eigenlijk niet buiten de provincie. Korte treinreisjes buiten de spits naar Wolvega of Harlingen. Soms naar Groningen. Dat is het wel... 'Nuttige' reizen die niet alleen voor de 'treinhobby' zijn. Ik mis het pure genieten in een ICE of Koploper :S
Heb je dat gevoel niet als je in een file staat, of een tunnel in moet?
  dinsdag 1 april 2014 @ 23:30:23 #38
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_138420265
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:43 schreef Socios het volgende:

[..]

EUR 18.000,- ongeveer. Ook nog aan lease gedacht, maar daar zie ik maar van af.
lease zou ik niet doen, maar voor 18k kan je wel een redelijk goed uitgeruste Golf 6 halen
pi_138420339
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:25 schreef Ping-Ping het volgende:

[..]

Heb je dat gevoel niet als je in een file staat, of een tunnel in moet?
File soms beetje als die onverwacht is. Tunnels in Nederland geen probleem zolang het doorrijdt. Ik rijd wel graag 'veilig' op de rechterrijbaan met de vluchtstrook erbij. Het geeft een gerust gevoel dat ik zelf kan bepalen wanneer ik de auto stop en kan openen om uit te stappen. Dit is in een trein geenszins het geval.
  dinsdag 1 april 2014 @ 23:33:29 #40
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138420436
Wel vakkundig de 1 aprilgrappen ontweken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138420520
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:31 schreef Socios het volgende:

[..]

File soms beetje als die onverwacht is. Tunnels in Nederland geen probleem zolang het doorrijdt. Ik rijd wel graag 'veilig' op de rechterrijbaan met de vluchtstrook erbij. Het geeft een gerust gevoel dat ik zelf kan bepalen wanneer ik de auto stop en kan openen om uit te stappen. Dit is in een trein geenszins het geval.
Klopt, steeds aan de noodrem trekken kost bakken met geld!
pi_138421600
I know that feel bro. Je had er bij moeten zijn toen ik in blinde paniek vanuit het midden van de coupe een mijzelf naar buiten werkte. Ik was gedurende 3 haltes steeds verder naar achteren gedrukt.. toen moest ik er dus uit en niemand zette ook maar een stap opzij. Meerdere mensen in de trein op de grond en er lagen 2 op het perron. Drie stappen later kreeg ik een blackout en lag ikzelf op apengapen. Tot zover dus de trein en de overstap naar de auto. Sta liever 5 uur in een file dan nog 1 minuut in de trein tijdens de spits.
It was a business doing pleasure with you.
pi_138425166
En wat te denken van een bijna nieuwe Kia ?

Goed, het ding weegt aardig wat, maar rijdt gemiddeld 1:20 en je hebt nog een aantal jaar fabrieksgarantie :

https://autovooru.nl/pers(...)brieksgarantie_.html

Voor dat geld rijd je geen 1 jaar oude Audi + bijna full options.

Deze heeft wel climate klooi controle, maar is helaas ook een diesel:

http://www.koops-auto.nl/(...)arantie/?sid=5922138
pi_138425187
Moet daarbij ook wel weer eerlijk zijn. Interieur van meeste Kia's is ook vrij donker, net als de Audi's (goh met wie willen ze nu concurreren?) en dus al snel een omsloten gevoel... Kan behoorlijk in jouw nadeel werken. Volvo C30 dan misschien? Of Ford Focus ?

Volvoooo
pi_138425312
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:54 schreef Q.C.Passed het volgende:
I know that feel bro. Je had er bij moeten zijn toen ik in blinde paniek vanuit het midden van de coupe een mijzelf naar buiten werkte. Ik was gedurende 3 haltes steeds verder naar achteren gedrukt.. toen moest ik er dus uit en niemand zette ook maar een stap opzij. Meerdere mensen in de trein op de grond en er lagen 2 op het perron. Drie stappen later kreeg ik een blackout en lag ikzelf op apengapen. Tot zover dus de trein en de overstap naar de auto. Sta liever 5 uur in een file dan nog 1 minuut in de trein tijdens de spits.
Wat een ellende... Als ik 100% zeker zou weten dat trein in kwestie exact conform dienstregeling rijdt zou ik het niet erg vinden dat het heel druk is. Helaas gebeurt er nog weleens iets 'onverwachts' onderweg tot waarbij treinen uren lang stilstaan en niemand eruit mag... De horror... Nu zoek ik de juiste treinen uit en is zeldzame lange treinreis die ik nog maak opgedeeld in delen. Vaak overstappen en treinen laten schieten tot er een trein is die ik 'vertrouw'. Door mijn 'spoorhobby' minder erg om wat langer ergens te bivakkeren, maar wil ook weer uren lang zonder angst in dezelfde trein zitten.

Een keer midden in de nacht met de auto gestrand langs de autosnelweg. Vluchtstrook opsturen en uitstappen; geen enkel probleem.
  woensdag 2 april 2014 @ 21:23:11 #46
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_138451058
Het is inmiddels 2 april.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_139158849
Volgende week een dag een Audi A1 huren. Eens rustig kijken hoe dat bevalt t.o.v. meerdere VW's waar ik 'ervaring' in heb.
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:23:23 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_139160362
Probeer iets met een glazen schuifdak.
Geeft lekker veel licht en ruimte(-gevoel).

Audi A2 is ook redelijk ruimtelijk. Voor een kleintje. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_139529238
Audi A1 bevalt erg goed! :D
pi_139544328

Of

En als je nog steeds claustrofobisch bent dan:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')