TS gaf aan claustrofobisch te zijn en jij komt met mini auto's aanquote:
Hij stelde ze ook zelf voor ? Waar kom je anders op uit met een 3 deurs audi ?quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
TS gaf aan claustrofobisch te zijn en jij komt met mini auto's aan
Hij heeft geen eisen gesteld wat betreft motorvermogen, motorinhoud of macho-waarde...quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:47 schreef pindaplukker het volgende:
Haha dit is een grap hè?![]()
Hij geeft zelf toch al aan waar zijn voorkeur naar uit gaat, dan neem ik aan dat hij zich daar niet in claustrofobisch voelt
![]()
En dan kom jij aanzetten met een veredelde fiat pinda/500 met een 8 KLAPPER, hou op hou op
Bedoel je een K&N inlegfilter of een paddenstoel (cone)? igv een cone haal hem er maar uit want heeft geen nut, een 1.2 krijgt al genoeg lucht door een rietje.quote:
Kikker in jouw bil?quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:44 schreef Anne het volgende:
Socios en treinen links laten leggen! 1 april!
Oh ja.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:44 schreef Anne het volgende:
Socios en treinen links laten leggen! 1 april!
Daar kun je als man niet in gezien worden zonder dat ze denken dat je dameskapper bent.quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:38 schreef Meike26 het volgende:
Je komt uit de trein en je zoekt een auto die je comfort en luxe geeft, zodat je én snel de trein zal vergeten, én een auto waarbij je niet gelijk ook een opgesloten gevoel krijgt. Een A3 is allemaal leuk en aardig, maar meestal wel vrij donker uitgevoerd interieur + laag. Leuk, zit sportief en geeft wel het Audi (of premium) gevoel, maar ik kan mij inbeelden dat juist dat donkere + lage niet echt fijn is voor je claustrofobie ?
Wij hebben van begin 2007 tot medio 2011 probleemloos erg veel plezier gehad van dit kleine ding. Goed over de vormgeving zijn er vele meningen, maar van binnen zijn ze echt on-overtroffen luxe voor hun klasse. Géén één is het zelfde en misschien wel door dit wagentje dat het customizen/personalizen ook in de lagere klasses gemeengoed werd.
Lancia Ypsilon
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of een Ypsilon 'Momo Design' ?
Of een Ypsilon Bi-colore ?it zijn slechts voorbeelden, Bi-colore hier heeft bijvoorbeeld geen clima. Ze zijn er wel degelijk die vol opties zitten.
- Zuinig (gemiddeld 1:17 , eigen ervaring)
- Voor een Italiaan zeer betrouwbaar en probleemloos
- Cruise-control op de Ypsilon werkt prettig en instinctief.
- Airco/Clima werkt ook goed, weinig last van vermogensverlies
De oudere Ypsi's (tot 2008) hebben nog een 1.2 16 klapper, die op de grote weg net wat lekkerder meekomt. De 8 klappers trekken onderin wel beter, toch is een K&N luchtfiltjertje geen overbodige luxe. En Luxe heb je dus zeker ! Van de Ypsilon was het erg moeilijk om een vervanger te vinden, zelfde comfort, zelfde opties, zelfde veiligheid... Ypsilon rijden staat gelijk aan verwend wordenToch hebben we hem weg moeten doen door 'technisch' mankement. Hij werd een cabrio voor 1 dag
quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:31 schreef Socios het volgende:
Drukke en kleine treintjes mijd ik altijd en begin mij ellendig te voelen als de trein tijdens de reis 'rare dingen' gaat doen zoals stilstaan of langzaam rijden als dat niet volgens de dienstregeling is.
Een Audi cabrio!quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:31 schreef Socios het volgende:
Ik ben in de loop van de jaren serieus steeds claustrofobischer gewordenHet verpest het reizen per trein en de daaraan gerelateerde hobby.
Drukke en kleine treintjes mijd ik altijd en begin mij ellendig te voelen als de trein tijdens de reis 'rare dingen' gaat doen zoals stilstaan of langzaam rijden als dat niet volgens de dienstregeling is.
Wat betreft het autorijden is dit gelukkig geen probleem zolang ik zelf achter het stuur zit. Op de achterbank vind ik niet prettig. File's en tunnels kan ik (zolang het niet de combinatie is) hendelen.
Een 3-deurs auto is dus prima. Om verder in te gaan op het 'eisenlijstje':
- minimaal 1.4 motor
- brandstof: benzine
Audi A3 interessant, wat zijn de voordelen t.o.v. een A1?
Bedankt voor zover. Natuurlijk hilarisch om dit topic vandaag te openen.
Meike26, ook jij bedankt voor je serieuze reactie. De auto die jij voorstelt ga ik bestuderen.
EUR 18.000,- ongeveer. Ook nog aan lease gedacht, maar daar zie ik maar van af.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:11 schreef ecktebaas123 het volgende:
Wat is het budget?
Ik zou gaan voor een A3 of VW Golf 2.0 TDI
BMW is zeker een optie (eigenlijk meer dan Skoda). Maar meeste affectie met Audi.quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:34 schreef Ping-Ping het volgende:
[..]
Een Audi cabrio!
Als het je teveel wordt doe je het dakje open en ben je weer vrij!
(BMW zou mijn eerste keuze zijn, maar die stond niet in je lijstje)
Ja, echt balen, therapie heeft ook niet geholpen, terwijl men claimt dat een fobie zo makkelijk te behandelen isquote:Op dinsdag 1 april 2014 23:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Balen Socios! Blijf je nog wel actief met treinen?
Heb je dat gevoel niet als je in een file staat, of een tunnel in moet?quote:Op dinsdag 1 april 2014 23:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, echt balen, therapie heeft ook niet geholpen.
Laatste tijd kom ik eigenlijk niet buiten de provincie. Korte treinreisjes buiten de spits naar Wolvega of Harlingen. Soms naar Groningen. Dat is het wel... 'Nuttige' reizen die niet alleen voor de 'treinhobby' zijn. Ik mis het pure genieten in een ICE of Koploper :S
lease zou ik niet doen, maar voor 18k kan je wel een redelijk goed uitgeruste Golf 6 halenquote:Op dinsdag 1 april 2014 22:43 schreef Socios het volgende:
[..]
EUR 18.000,- ongeveer. Ook nog aan lease gedacht, maar daar zie ik maar van af.
File soms beetje als die onverwacht is. Tunnels in Nederland geen probleem zolang het doorrijdt. Ik rijd wel graag 'veilig' op de rechterrijbaan met de vluchtstrook erbij. Het geeft een gerust gevoel dat ik zelf kan bepalen wanneer ik de auto stop en kan openen om uit te stappen. Dit is in een trein geenszins het geval.quote:Op dinsdag 1 april 2014 23:25 schreef Ping-Ping het volgende:
[..]
Heb je dat gevoel niet als je in een file staat, of een tunnel in moet?
Klopt, steeds aan de noodrem trekken kost bakken met geld!quote:Op dinsdag 1 april 2014 23:31 schreef Socios het volgende:
[..]
File soms beetje als die onverwacht is. Tunnels in Nederland geen probleem zolang het doorrijdt. Ik rijd wel graag 'veilig' op de rechterrijbaan met de vluchtstrook erbij. Het geeft een gerust gevoel dat ik zelf kan bepalen wanneer ik de auto stop en kan openen om uit te stappen. Dit is in een trein geenszins het geval.
Wat een ellende... Als ik 100% zeker zou weten dat trein in kwestie exact conform dienstregeling rijdt zou ik het niet erg vinden dat het heel druk is. Helaas gebeurt er nog weleens iets 'onverwachts' onderweg tot waarbij treinen uren lang stilstaan en niemand eruit mag... De horror... Nu zoek ik de juiste treinen uit en is zeldzame lange treinreis die ik nog maak opgedeeld in delen. Vaak overstappen en treinen laten schieten tot er een trein is die ik 'vertrouw'. Door mijn 'spoorhobby' minder erg om wat langer ergens te bivakkeren, maar wil ook weer uren lang zonder angst in dezelfde trein zitten.quote:Op dinsdag 1 april 2014 23:54 schreef Q.C.Passed het volgende:
I know that feel bro. Je had er bij moeten zijn toen ik in blinde paniek vanuit het midden van de coupe een mijzelf naar buiten werkte. Ik was gedurende 3 haltes steeds verder naar achteren gedrukt.. toen moest ik er dus uit en niemand zette ook maar een stap opzij. Meerdere mensen in de trein op de grond en er lagen 2 op het perron. Drie stappen later kreeg ik een blackout en lag ikzelf op apengapen. Tot zover dus de trein en de overstap naar de auto. Sta liever 5 uur in een file dan nog 1 minuut in de trein tijdens de spits.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |