abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 31 maart 2014 @ 23:47:52 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138385824
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 1 april 2014 @ 00:01:18 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138386339
De Oyster Card is een achterlijk hoerending en verdient het om rectaal te worden ingebracht bij de hoogste baas van TfL. :r

Zelden zo'n klanthatend product gezien.
  Redactie Sport dinsdag 1 april 2014 @ 00:05:23 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138386485
En iedereen is er altijd zo positief over als het over de OV-chipkaart gaat, dat zo'n Oyster Card veel beter is. Blijkbaar niet dus?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 1 april 2014 @ 00:14:31 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138386807
In vergelijking met de Oyster Card is de OV-chipkaart een heel stuk beter wanneer er dingen fout gaan.

Ik ben vandaag aan het spotten geweest op een paar stations van de London Overground. Ik ben hierheen gereisd met de DLR/Overground, en daar een tijdje rondgehangen. Toen ik een bak koffie wilde halen ben ik door de poortjes gegaan (die gewoon open gingen) en die geen enkele melding gaf.

Enige tijd later zag ik dat er nog ongeveer 3 pond tegoed op m'n kaart stond (terwijl dat een paar uur eerder nog 20 pond was), toen ben ik op onderzoek uitgegaan. Wat bleek?

1) Er is een maximum gesteld aan de tijd dat je ingecheckt mag zijn. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid zones die je doorkruist en het moment waarop je incheckt. Na het verstrijken van die maximumtijd wordt er een "maximum fare" ingehouden die ook nog eens variabel is.

De maximumtijd staat overigens niet gemeld in de flyers die op de stations te verkrijgen zijn.

2) De apparatuur is onduidelijk ingedeeld, er verschijnen een paar bedragen op het schermpje (een klassiek LCD-displaytje dat op een onmogelijke plek is geplaatst) maar het is niet duidelijk wat er nou precies gebeurt
3) De lezers op de poortjes zijn niet afhankelijk van richting. Als je in een station staat en je houdt je kaart voor de lezer, dan checkt hij je in en opent hij het poortje zodat je naar buiten kunt.
4) Ook die check-ins verloopt na enige tijd weer, proberen uit te checken (door je kaart voor de lezer aan de andere kant te houden) werkt niet.
5) Op de automaten is het niet mogelijk om je transactiegeschiedenis in te zien
6) Bij een loket kunnen ze wel een uitdraai voor je maken, maar deze informatie wordt zeer onhandig gepresenteerd waardoor het vrijwel niet te volgen is hoe je saldo nu precies is verdwenen
7) Bij het loket kunnen ze je niet helpen om deze gemiste check-outs te corrigeren, dit moet via de TfL-helpdesk of via de TfL-website, maar transacties zijn hier pas na 24 uur beschikbaar.

Ik wil nog maar één keer iets met de Oyster card te maken hebben, en dat is in een poging om een deel van mijn geld terug te krijgen. Ik reis wel met papieren kaartjes verder, dat scheelt een hoop gezeik.

Al met al: een volslagen debiel klanthatend kutsysteem. :r :r
pi_138386987
Nee, dat is het niet, maar er is geen geld om het te updaten naar moderne maatstaven. Voor de tijd was het heel vooruitstrevend.
Bier.
  dinsdag 1 april 2014 @ 00:21:49 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138387075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 00:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, dat is het niet, maar er is geen geld om het te updaten naar moderne maatstaven. Voor de tijd was het heel vooruitstrevend.
Het is een debiel klanthatend kutsysteem.

Het registreren van een account op de TfL-website is ook een heidens karwei. Het lijkt erop dat TfL zich niet beseft dat er ook mensen bestaan die geen Brits adres hebben...

edit: en nu het toch gelukt is zie ik dat ik m'n eerdere reizen niet online kan inzien. Da's bij de OV-chipkaart ook het geval... handig weer :Y
pi_138387201
Jongen, het is half 12, ga lekker naar een pub en neem er een paar en maak je niet druk over die paar stuivers.
Bier.
  dinsdag 1 april 2014 @ 00:27:15 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138387243
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 00:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jongen, het is half 12, ga lekker naar een pub en neem er een paar en maak je niet druk over die paar stuivers.
Als je niks nuttigs te zeggen hebt, rot dan lekker een eind op.
pi_138387272
Ik zeg het alleen maar omdat je morgen of later in de week gewoon je geld terugkrijgt en dit soort dingen zijn slecht voor je hart.
Bier.
  dinsdag 1 april 2014 @ 00:34:21 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138387384
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 00:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zeg het alleen maar omdat je morgen of later in de week gewoon je geld terugkrijgt en dit soort dingen zijn slecht voor je hart.
Ik ben nu vooral wat stoom aan het afblazen hoor, maak je niet druk. ;)

Ik snap wel een stukje beter waarom mensen aggressief kunnen worden van dit soort dingen. Helaas reageren ze zich dan af op mensen die er ook niks aan kunnen doen... :{
  dinsdag 1 april 2014 @ 00:48:28 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138387605
Als ik dit artikel goed begrijp is de financiering geregeld om Grensland-express te laten terugkeren als stoptrein Bielefeld - Hengelo.
pi_138387658
Dat heb je goed begrepen!
Bier.
pi_138387685
Doortrekken van de Westfalenbahn dus.
  dinsdag 1 april 2014 @ 00:56:33 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138387724
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 00:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat heb je goed begrepen!
Mijn Duits is een beetje roestig en ik ben moe, dus ik wist niet helemaal zeker of er nou stond "de financiering is geregeld" of "als men de financiering rond krijgt".

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 00:54 schreef remcoP het volgende:
Doortrekken van de Westfalenbahn dus.
2016 is al best snel (zal wel december 2016 worden), ik vraag me af wat voor materieel er dan gaat komen te rijden. Ik heb zo het vermoeden dat er FLIRT 3's komen, die Abellio ook heeft besteld voor Düsseldorf - Arnhem v.v..
pi_138387729
In december 2017 gaat trouwens de nieuwe concessie daar in. Denk dus dat dat de datum wordt
pi_138389127
Als het een troost is, James, ik had met de Oyster card in ieder geval nooit problemen om het er nog op staande saldo terug te krijgen. Voor de rest ook niet echt problemen mee trouwens, op een keer met de familie uit proberen te checken en mijn stiefzoon achterlatend omdat zijn Oyster card vond van niet. Gelukkig zijn zelfs in Kensington de stations nog bemand, kan de NS nog wat van leren.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:04:06 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138390063
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:08 schreef DriekOplopers het volgende:
Rotterdamse tramreizigers draaien op voor bezuinigingen...

http://www.voorbeterov.nl/page10.php
Idd belachelijk! Ik ben er bij!

[ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 01-04-2014 09:12:10 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:37:02 #18
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_138390587
Ik kan me nog wel herinneren dat het terug krijgen van het saldo + de borg een behoorlijke formulierenparade was, omdat dat met een buitenlandse credit card niet simpel terug gestort kan worden. En het moest nog twee keer ook... Gelukkig was de loketmeneer zeer geduldig en vriendelijk, en excuseerde hij zich meerdere malen voor de bureaucratie :) Dat heeft goed gewerkt blijkbaar, want mijn beeld van Oyster/TfL is niet enorm negatief geworden na dit verhaal ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 1 april 2014 @ 10:06:49 #19
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_138391194
Weer een loosalarm brandmelding geweest in de Schipholtunnel. Treinverkeer heeft heel kort stilgelegen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 1 april 2014 @ 10:48:36 #20
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_138392273
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Idd belachelijk! Ik ben er bij!
Je kan ook in Utrecht komen demonstreren. Gisteravond stond het eerste tweepersoons U-OV-voertuig (zelfde type als de RET gebruikt) alvast klaar bij de sneltramhalte Jaarbeursplein. 8-)
  dinsdag 1 april 2014 @ 10:51:10 #21
67174 Dos37
Come on Twente
pi_138392333
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 april 2014 10:06 schreef Ajaxfan het volgende:
Weer een loosalarm brandmelding geweest in de Schipholtunnel. Treinverkeer heeft heel kort stilgelegen.
Ze moeten die tunnel een keer stofzuigen :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_138392396
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 10:51 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ze moeten die tunnel een keer stofzuigen :Y
dakraampje openzetten ofzo..
  dinsdag 1 april 2014 @ 11:00:15 #23
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_138392576
Ik heb mijn reis history aangezet gelijk maar voor vijf ritten geld tik terug gevraagt ik weet alleen van sommige reizen de vertrektijden niet meer doen ze daar heel moeilijk over?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Redactie Sport dinsdag 1 april 2014 @ 11:24:08 #24
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138393274
Socios stopt met treinreizen: PTA / De trein verruilen voor de auto
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_138394999
1 april :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 april 2014 @ 12:31:58 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138395036
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 april 2014 11:24 schreef dennistd het volgende:
Socios stopt met treinreizen: PTA / De trein verruilen voor de auto
Die jongen is een karrikatuur van zichzelf geworden
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 april 2014 @ 12:43:03 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138395335
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 10:48 schreef ReisT het volgende:

[..]

Je kan ook in Utrecht komen demonstreren. Gisteravond stond het eerste tweepersoons U-OV-voertuig (zelfde type als de RET gebruikt) alvast klaar bij de sneltramhalte Jaarbeursplein. 8-)
Oh dat scheelt wel reizen, ik ben al in Utrecht! Bedankt voor de tip!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 1 april 2014 @ 12:58:11 #28
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_138395703
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 april 2014 @ 13:01:56 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138395801
quote:
lekker ...

Alleen ontbreekt wel een deel van de context helaas
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:06:25 #30
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_138395905
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

lekker ...

Alleen ontbreekt wel een deel van de context helaas
Das waar, heb even wat andere tweets ook nog open geklikt.. Maar dat werd me niet veel duidelijker.

Maar toch kwalijk als die meneer de waarheid verkondigt.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:15:34 #31
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_138396158
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:06 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Das waar, heb even wat andere tweets ook nog open geklikt.. Maar dat werd me niet veel duidelijker.

Maar toch kwalijk als die meneer de waarheid verkondigt.
die Tim Hofman kan soms leuk twitteren, maar wtf doet hij hier nu weer. :{
pi_138397575
AltijdVrij opgezegd :'(
Bier.
pi_138397756
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:37 schreef V2 het volgende:
Ik kan me nog wel herinneren dat het terug krijgen van het saldo + de borg een behoorlijke formulierenparade was, omdat dat met een buitenlandse credit card niet simpel terug gestort kan worden. En het moest nog twee keer ook... Gelukkig was de loketmeneer zeer geduldig en vriendelijk, en excuseerde hij zich meerdere malen voor de bureaucratie :) Dat heeft goed gewerkt blijkbaar, want mijn beeld van Oyster/TfL is niet enorm negatief geworden na dit verhaal ;)
Ik denk dat dit verleden tijd is. 3 maanden terug was ik in London en toen heb geen enkel probleem gehad om m'n borg en saldo terug te krijgen met mijn creditcard van m'n nederlandse bank. Het enige wat ik heb hoeven doen, was een handtekening zetten.
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:15:55 #34
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_138397948
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:09 schreef EenzameFietser het volgende:

[..]

Ik denk dat dit verleden tijd is. 3 maanden terug was ik in London en toen heb geen enkel probleem gehad om m'n borg en saldo terug te krijgen met mijn creditcard van m'n nederlandse bank. Het enige wat ik heb hoeven doen, was een handtekening zetten.
Het was begin januari dit jaar. Het was verder ook geen probleem, ik heb alleen wel 2x een heel formulier in moeten vullen met al m'n gegevens.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:58:51 #35
67174 Dos37
Come on Twente
pi_138400726
Mooi kut die verstoringen bij Schiphol en Zuid, dat worden korte treinen zie ik al.

Ah de verstoring is weer terug dan schiet het helemaal niet op natuurlijk. :P

[ Bericht 52% gewijzigd door Dos37 op 01-04-2014 16:20:00 ( ) ]
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:31:41 #36
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_138401672
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:58 schreef Dos37 het volgende:
Mooi kut die verstoringen bij Schiphol en Zuid, dat worden korte treinen zie ik al.

Ah de verstoring is weer terug dan schiet het helemaal niet op natuurlijk. :P
Het deel rond Amsterdam Zuid is de afgelopen dagen lekker aan het draaikonten. Ben ik nou heel of ben ik het niet?

NS_online twitterde op dinsdag 01-04-2014 om 16:28:39 A`dam Zuid-Bijlmer ArenA/Duivendrecht: er rijden opnieuw minder treinen door een wisselstoring. http://t.co/axyyfHsO3W #Asdz reageer retweet
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_138401966
Zit een ballon tussen.
Bier.
pi_138402811
Shit is going down.
NS_online twitterde op dinsdag 01-04-2014 om 17:07:11 Van en naar Utrecht: minder treinen door een wisselstoring. http://t.co/axyyfHsO3W #Ut reageer retweet
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:09:04 #39
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_138402812
Heuj ook een wisselstoring op Utrecht CS.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:10:33 #40
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_138402854
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:06 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Das waar, heb even wat andere tweets ook nog open geklikt.. Maar dat werd me niet veel duidelijker.

Maar toch kwalijk als die meneer de waarheid verkondigt.
Mwah, formeel kan er gewoon een boete worden uitgeschreven en zo lastig kan iemand vragen hoe er gebliept moet worden nu ook weer niet zijn. Ik snap best dat iemand het een keertje niet voor elkaar heeft maar er zijn in de praktijk ook bijzonder veel bejaarden die de onschuldigheid zelve spelen en zo overal mee wegkomen. Daarbij geldt ook dat mensen soms een zetje nodig hebben om wat hulp te vragen hoe het werkt. Iemand de trein uitzetten is niet de meest aardige manier maar ook zeker niet zwaar asociaal o.i.d.
pi_138402965
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 april 2014 17:09 schreef Ajaxfan het volgende:
Heuj ook een wisselstoring op Utrecht CS.
Ja, de zon schijnt ook al een paar dagen - dan krijg je dat
  Redactie Sport dinsdag 1 april 2014 @ 17:17:25 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138403081
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 17:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]
Iemand de trein uitzetten is niet de meest aardige manier maar ook zeker niet zwaar asociaal o.i.d.
Zeker niet zolang het niet de laatste trein is er er gewoon een kwartiers/halfuursdienst is. Die bejaarden hebben toch tijd genoeg. Zelfde gezeur met in de spits reizen met de keuzedagen e.d.: ze doen alsof ze van niks weten, maar ondertussen... :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:30:43 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_138403410
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 17:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ja, de zon schijnt ook al een paar dagen - dan krijg je dat
Ja typisch voorbeeld van extreme weersomstandigheden natuurlijk.
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:34:24 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_138403518
Een half uur rijden van Utrecht Zuilen naar centraal vind ook wel een beetje veel...
pi_138403860
'Treinpetitie' lijkt nu al succes: NS stelt nieuwe dienstregeling uit
01 apr 2014 15:16 | laatste update: 01 apr 2014 15:16

HAARLEM De petitie voor behoud van de intercity tussen Alkmaar en Haarlem en de stoptrein tussen Uitgeest en Amsterdam lijkt nu al een succes te zijn. De NS heeft laten weten de dienstregeling uit te stellen.
De NS was van plan de intercity Alkmaar-Haarlem om te dopen tot stoptrein en de stoptrein tussen Amsterdam, Haarlem en Uitgeest alleen nog in de spits te laten rijden. In december zou die nieuwe dienstregeling van start moeten gaan, maar dat wordt nu uitgesteld.

Vanmiddag overhandigde reizigersorganisatie Rover de petitie aan NS-regiodirectrice Heike Luiten. De petitie was een initiatief van Rover en de PvdA en wordt door veel politieke partijen gesteund. De petitie werd door bijna 3000 Noord-Hollanders ondertekend.

Bron
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 april 2014 @ 17:49:22 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138403986
Het leek me wel een beetje een misleidende petitie, omdat er een beetje op leek dat het om rechtstreekse treinen tussen Alkmaar/Uitgeest en Amsterdam zou gaan en niet het trajectdeel Uitgeest - Haarlem
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138405265
Ik begin langzamerhand dat gekut in het weekend wel zat te worden. Je kan bijna geen weekend meer fatsoenlijk op pad of ergens rijden er wel bussen ipv treinen of moet je een eind omreizen. Zum kotzen eigenlijk.
pi_138405486
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

lekker ...

Alleen ontbreekt wel een deel van de context helaas
niet in de laatste plaats dat de persoon op de foto geen conducteur is maar s&v te zien aan de bodywarmer
pi_138405520
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik begin langzamerhand dat gekut in het weekend wel zat te worden. Je kan bijna geen weekend meer fatsoenlijk op pad of ergens rijden er wel bussen ipv treinen of moet je een eind omreizen. Zum kotzen eigenlijk.
Het nare is vooral dat je niet ver van te voren weet waar ze gaan sleutelen..
pi_138405537
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik begin langzamerhand dat gekut in het weekend wel zat te worden. Je kan bijna geen weekend meer fatsoenlijk op pad of ergens rijden er wel bussen ipv treinen of moet je een eind omreizen. Zum kotzen eigenlijk.
En het wordt NOG erger want het onderhoud is alleen maar achterstalliger geworden WOOHOO!
Bier.
pi_138405711
Afgelopen zondag bijvoorbeeld, Maastricht - Leeuwarden 5,5 uur ipv 4,25. Eerst via Maaslijn omdat Den Bosch eruit ligt en vervolgens ook nog met de bus tussen Zwolle en Meppel vanwege geknutsel daar. En moest ook al min of meer gedwongen een hotel regelen in Zuid-Limburg omdat slapen in Arnhem bij mn ouders geen zin had omdat tot zondagochtend 12:00 geen treinen reden tussen Arnhem en Nijmegen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 april 2014 @ 18:52:27 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138405756
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik begin langzamerhand dat gekut in het weekend wel zat te worden. Je kan bijna geen weekend meer fatsoenlijk op pad of ergens rijden er wel bussen ipv treinen of moet je een eind omreizen. Zum kotzen eigenlijk.
Heb je een beter alternatief in gedachten?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138405924
Enkelspoor klussen. Kan in Duitsland ook.
pi_138406007
Dat had in Den Bosch niet zoveel uitgemaakt.
Bier.
  dinsdag 1 april 2014 @ 19:01:52 #56
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_138406076
Grote problemen rond Utrecht en Zuidas. Wisselstoringen. Treinverkeer chaotisch.

http://www.voorbeterov.nl/130219.php
pi_138406087
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat had in Den Bosch niet zoveel uitgemaakt.
Tussen Meppel & Zwolle ironisch gezien ook niet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 april 2014 @ 19:07:45 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138406292
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Enkelspoor klussen. Kan in Duitsland ook.
Kan, maar hier is het veel veiliger voor de baanwerkers, dat is ook wat waard. Laat niet onverlet dat gestreefd moet worden naar zo weinig mogelijk hinder bij werkzaamheden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138406388
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kan, maar hier is het veel veiliger voor de baanwerkers, dat is ook wat waard. Laat niet onverlet dat gestreefd moet worden naar zo weinig mogelijk hinder bij werkzaamheden.
Gepapegaai en niet waar.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 april 2014 @ 19:11:02 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138406444
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Gepapegaai en niet waar.
oh?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138406524
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

oh?
Véél veiliger? In dat geval wil ik keiharde cijfers van baanwerkers die gewond geraakt zijn of erger bij werkzaamheden waarbij er één spoor buitendienst was waarbij de veiligheidsvoorschriften naar de letter zijn nageleefd.

Het tweede gedeelte ben ik het ook niet mee eens, ik ben voor langdurige buitendienststellingen waarbij het lijkt alsof er meer minder overlast is voor de reiziger maar de werkzaamheden kunnen in twee weken in plaats van achthonderd weekenden uitgevoerd worden.
Bier.
pi_138406722
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Grote problemen rond Utrecht en Zuidas. Wisselstoringen. Treinverkeer chaotisch.

http://www.voorbeterov.nl/130219.php
Je snapt dat de Lange Termijn niets te maken heeft met de problemen van vandaag en dat investeren in het een investeren in het ander niet uitsluit en als dat wel zo zou zijn dat echt een hele problematische stand van zaken zou opleveren?
Bier.
  dinsdag 1 april 2014 @ 19:22:52 #63
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_138406938
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Je snapt dat de Lange Termijn niets te maken heeft met de problemen van vandaag en dat investeren in het een investeren in het ander niet uitsluit en als dat wel zo zou zijn dat echt een hele problematische stand van zaken zou opleveren?
Mansveld doet wel mooie praatjes en zit met veel poeha bij Pauw en Witteman, maar dat stelt niets voor als ze weigert om de problemen die al jaar in, jaar uit aan de orde zijn, op te lossen.

Zolang Mansveld deze puinzooi accepteert (en dat doet ze) is die hele LTSA een hoop prietpraat. Lippendienst. Politieke ijdeltuiterij.

Al dat gelul over die gouden toekomst die de treinreiziger wacht, stelt niets voor zolang de basics niet met harde hand op orde worden gebracht.

Vind ik.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 april 2014 @ 19:24:31 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138407029
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Véél veiliger? In dat geval wil ik keiharde cijfers van baanwerkers die gewond geraakt zijn of erger bij werkzaamheden waarbij er één spoor buitendienst was waarbij de veiligheidsvoorschriften naar de letter zijn nageleefd.
Zulke cijfers kun je nog niet keihard geven, omdat pas dit jaar de volledige stremming van baanvakken, ook bij nachtelijk onderhoud is ingegaan. Als er nog treinen langsrijden dan is de kans dat er iets of iemand binnen profiel komt groter. Het dichtst bij jouw vraag komt dit rapport: http://ilent.nl/Images/Ja(...)id_tcm334-345485.pdf
quote:
Het tweede gedeelte ben ik het ook niet mee eens, ik ben voor langdurige buitendienststellingen waarbij het lijkt alsof er meer minder overlast is voor de reiziger maar de werkzaamheden kunnen in twee weken in plaats van achthonderd weekenden uitgevoerd worden.
Ik had het meer over bijvoorbeeld de onderhoudsroosters die hier en daar nu voor veel overlast zorgen. Als de werkzaamheden groter zijn dan ben ik met je eens dat clusteren heel goed kan werken, omdat meer gedaan kan worden in minder tijd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138407035
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:22 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Mansveld doet wel mooie praatjes en zit met veel poeha bij Pauw en Witteman, maar dat stelt niets voor als ze weigert om de problemen die al jaar in, jaar uit aan de orde zijn, op te lossen.

Zolang Mansveld deze puinzooi accepteert (en dat doet ze) is die hele LTSA een hoop prietpraat. Lippendienst. Politieke ijdeltuiterij.

Al dat gelul over die gouden toekomst die de treinreiziger wacht, stelt niets voor zolang de basics niet met harde hand op orde worden gebracht.

Vind ik.
Ik snap nog steeds de link niet, je vergelijkt appels met peren.
Bier.
  dinsdag 1 april 2014 @ 19:25:26 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138407067
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb je een beter alternatief in gedachten?
Ja natuurlijk. OF rijden, OF klussen. Maar niet wat er nu gebeurt: ook nog allerlei spoedreparages tussendoor. Dan is dat treinverkeer in de weekends dus voor lul stilgelegd want geklust of geïnspecteerd is er ook niet.

Maar ja, waarschijnlijk kosten de heren en dames rijdend personeel met hun meer dan vorstelijke arbeidsvoorwaarden teveel procentjes in het weekend, dus wat doe je dan he :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 april 2014 @ 19:28:04 #67
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_138407180
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds de link niet, je vergelijkt appels met peren.
Je bent geen goede boer als je een hoop bla bla rondlult over je appels van volgend jaar, terwijl je door de klant reeds betaalde peren hangen te verrotten aan de bomen omdat je ze door een aanhoudende reeks ladderstoringen niet oogst.

Dat is wat ik zo'n beetje bedoel.

Bekende managerstruc ook: lullen over het toekomstperspectief terwijl je vandaag faalt.
  dinsdag 1 april 2014 @ 19:53:32 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138408340
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Enkelspoor klussen. Kan in Duitsland ook.
En in België ook. In België wordt in verhouding maar zeer weinig het gehele baanvak eruit geknikkerd, veelal enkelspoor met een rittijdverlenging van x-aantal minuten.
Als men tijdens het werk gewoon nadenkt, er genoeg veiligheidsmensen staan, de treinen een lagere maximum snelheid passeren en zich aankondigen met een toetertje (en bij een lang stuk waar gewerkt wordt wel eens vaker), moet het toch kunnen?
pi_138408403
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:53 schreef greavy het volgende:

[..]

En in België ook. In België wordt in verhouding maar zeer weinig het gehele baanvak eruit geknikkerd, veelal enkelspoor met een rittijdverlenging van x-aantal minuten.
Met 1x/2uur of 1x/uur is dat ook veel makkelijker te realiseren dan met 4x/uur..
  dinsdag 1 april 2014 @ 19:55:35 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138408409
Hebben we niet inmiddels genoeg gezien van dat "toekomstperspectief"? In 8 jaar tijd is er geen kut verbeterd. Wie vertelt mij dat het in de komende i-dont-care-hoeveel-jaar WEL gaat gebeuren? :{w

Dit is het. Je kunt hoog en laag springen, het kan ze geen ene reet schelen allemaal. De overheid niet, de concessieverleners niet, de netbeheerder niet en de vervoerder niet. Dit is het eindstadium van het spoor in Nederland. Beter wordt het niet. Af en toe wordt er nog wat noodzakelijk onderhoud gedaan, bij voorkeur pas nadat iets stuk gaat, want te vroeg vervangen is kapitaalvernietiging. Verder klaar. En laat die lange-termijnvisie ook maar zitten, ga maar boeven pakken van dat geld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_138408444
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben we niet inmiddels genoeg gezien van dat "toekomstperspectief"? In 8 jaar tijd is er geen kut verbeterd. Wie vertelt mij dat het in de komende i-dont-care-hoeveel-jaar WEL gaat gebeuren? :{w

Dit is het. Je kunt hoog en laag springen, het kan ze geen ene reet schelen allemaal. De overheid niet, de concessieverleners niet, de netbeheerder niet en de vervoerder niet. Dit is het eindstadium van het spoor in Nederland. Beter wordt het niet. Af en toe wordt er nog wat noodzakelijk onderhoud gedaan, bij voorkeur pas nadat iets stuk gaat, want te vroeg vervangen is kapitaalvernietiging. Verder klaar. En laat die lange-termijnvisie ook maar zitten, ga maar boeven pakken van dat geld.
Aantoonbaar eerder in deze reeks weerlegt. De hoeveelheid storingsuren voor reizigers merkbaar is in de periode 2009-2013 met de helft afgenomen. Bron: ProRail Jaarverslag 2013.
  dinsdag 1 april 2014 @ 19:58:07 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138408506
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Met 1x/2uur of 1x/uur is dat ook veel makkelijker te realiseren dan met 4x/uur..
Ja, maar dan halveer je de dienst lekker. Als de as Antwerpen-Sint Niklaas-Gent ofzo er deels uit ligt, dan rijdt bijvoorbeeld alleen de IC Antwerpen - Oostende daar nog, en is de rest beperkt.
Dan kan je toch nog 1/2x per uur een trein bieden. Die bied je dan natuurlijk ook op maximale capaciteit (oké, bij NSR weinig hoop op).
  dinsdag 1 april 2014 @ 19:58:14 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138408510
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:56 schreef b2py het volgende:
Bron: ProRail Jaarverslag 2013.
Slager: Mijn vlees is lekkerder geworden. Feit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_138408534
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Slager: Mijn vlees is lekkerder geworden. Feit.
Van een metafoor wordt het standpunt niet minder waard hoor.
  dinsdag 1 april 2014 @ 20:03:54 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138408746
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Van een metafoor wordt het standpunt niet minder waard hoor.
Inderdaad.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_138412514
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Aantoonbaar eerder in deze reeks weerlegt. De hoeveelheid storingsuren voor reizigers merkbaar is in de periode 2009-2013 met de helft afgenomen. Bron: ProRail Jaarverslag 2013.
Dat is net de NS. 'We pakken dit jaar een andere benadering van de cijfers, of lichten er een ander accent uit zodat we elk jaar iets kunnen benoemen dat beter gaat. Ongeacht de overall daling van tevredenheid.'

Wat interessant is: Hoeveel procent van de treinen die in het papieren spoorboekje stonden hebben niet kunnen rijden? ( Dus niet 'gepland onderhoud' voor de volgende dag/week inplannen na een storing en dat niet (geheel) meetellen als tijd voor storingen..)
dag
pi_138412621
Ik begrijp je laatste alinea niet, en dan vooral niet je voorbeeld.
pi_138413428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:19 schreef b2py het volgende:
Ik begrijp je laatste alinea niet, en dan vooral niet je voorbeeld.
Als men vandaag een gebrek ziet, dat provisorisch fixt maar voor volgende week werkzaamheden inplant, in de planner plant en online aankondigt. Telt die tijd dat de boel volgende week plat ligt dan mee als 'storing' of als 'geplande werkzaamheden'?
Want het is i.m.o een storing. Dus zou je die ook moeten meetellen. Dat komt neer op het vergelijken van de werkelijke treindienst met de papieren versie (die kan niet een week van tevoren 'gepland' gewijzigd worden). Grote projecten zijn al wel een jaar van tevoren bekend en zijn dus wel gepland ( denk aan Zwolle in de zomer en andere stationsprojecten).
dag
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:36:18 #79
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_138413533
Chaos op Utrecht Centraal: mensen moeten over het spoor lopen

bron: http://duic.nl/nieuws/649(...)ne&utm_campaign=duic
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:38:47 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138413637
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:36 schreef bork het volgende:
Chaos op Utrecht Centraal: mensen moeten over het spoor lopen
Ik zat opgesloten in een reeds dichtgefloten trein zonder machinist, en alleen een machinist kon de deuren openen, aldus de paniekerige conductrices. Resultaat: +20.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138413814
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Als men vandaag een gebrek ziet, dat provisorisch fixt maar voor volgende week werkzaamheden inplant, in de planner plant en online aankondigt. Telt die tijd dat de boel volgende week plat ligt dan mee als 'storing' of als 'geplande werkzaamheden'?
Want het is i.m.o een storing. Dus zou je die ook moeten meetellen. Dat komt neer op het vergelijken van de werkelijke treindienst met de papieren versie (die kan niet een week van tevoren 'gepland' gewijzigd worden). Grote projecten zijn al wel een jaar van tevoren bekend en zijn dus wel gepland ( denk aan Zwolle in de zomer en andere stationsprojecten).
Weekendwerkzaamheden zijn niet voor storingen op te lossen, dat is voor grote vernieuwingen. Storingen & regulier onderhoud gebeurt in onderhoudsroosters in de nachten za/zo t/m do/vr. Afhankelijk van de storingsoorzaak kan er verder preventief of correctief onderhoud gepleegd worden als dat nodig is.
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:45:39 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138413984
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Weekendwerkzaamheden zijn niet voor storingen op te lossen, dat is voor grote vernieuwingen. Storingen & regulier onderhoud gebeurt in onderhoudsroosters in de nachten za/zo t/m do/vr. Afhankelijk van de storingsoorzaak kan er verder preventief of correctief onderhoud gepleegd worden als dat nodig is.
Waar kan ik vinden welk baanvak wanneer dicht is voor onderhoud?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138414055
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar kan ik vinden welk baanvak wanneer dicht is voor onderhoud?
Niet.
Je kan wat schatten via rijdentijdensohr2014.nl en de vertrekstaten.
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:52:16 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138414347
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet.
Je kan wat schatten via rijdentijdensohr2014.nl en de vertrekstaten.
Wie heeft het overzicht dan? Iemand met een verfrommeld handgeschreven A4'tje in de Inktpot?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138414440
Interne informatie denk ik zo, op de KeyRail site is het wel zo op te vragen.
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:02:59 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138415032
Dit vind ik nou leuk leesvoer: http://homepages.cwi.nl/~lex/files/pyth.pdf
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138415153
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:02 schreef Duvel het volgende:
Dit vind ik nou leuk leesvoer: http://homepages.cwi.nl/~lex/files/pyth.pdf
Conclusie: afronden op minuten is waardeloos.
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:06:29 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138415224
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Conclusie: afronden op minuten is waardeloos.
Ben je slechtlezend?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138415357
Nee hoor, maar het had de sector miljarden gescheeld als er met halve minuten gerekend had kunnen worden in plaats van met hele minuten.
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:12:23 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138415567
In Engeland stappen ze gewoon het spoor in, zelfs als dat nog in dienst is. Ze knutselen wat aan hetgeen waaraan ze moeten knutselen en wanneer er een trein aankomt stappen de lui uit het spoor.

Network Railers zijn wel uitermate goed zichtbaar, ze dragen zelfs oranje high-visibility rugtassen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 april 2014 @ 22:16:10 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138415752
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:08 schreef b2py het volgende:
Nee hoor, maar het had de sector miljarden gescheeld als er met halve minuten gerekend had kunnen worden in plaats van met hele minuten.
Absoluut. Daar valt nog veel te winnen :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:16:13 #92
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_138415758
quote:
18s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zat opgesloten in een reeds dichtgefloten trein zonder machinist, en alleen een machinist kon de deuren openen, aldus de paniekerige conductrices. Resultaat: +20.
Gelul. Ruitje inslaan of zegel verbreken. Knopje drukken of handeltje trekken. Deurtje open. Klaar.
pi_138415872
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:16 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Gelul. Ruitje inslaan of zegel verbreken. Knopje drukken of handeltje trekken. Deurtje open. Klaar.
en vervolgens gaat de trein helemaal niet meer rijden nee dat is lekker :')
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:28:42 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138416506
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar kan ik vinden welk baanvak wanneer dicht is voor onderhoud?
nergens, dat blijkt 5 minuten van tevoren wel. Of 2 :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 1 april 2014 @ 23:04:41 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138418609
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_138419091
Met haar wil ik wel treinen ja :D
pi_138420590
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
AltijdVrij opgezegd :'(
DB BahnCard 25 1. opgezegd :'(
  Redactie Sport dinsdag 1 april 2014 @ 23:36:25 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138420634
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:35 schreef Socios het volgende:

[..]

DB BahnCard 25 1. opgezegd :'(
Die heb ik in februari al opgezegd, maar ik had hem dan ook alleen maar voor het gratis reizen tijdens de Olympische spelen :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_138420708
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wie heeft het overzicht dan? Iemand met een verfrommeld handgeschreven A4'tje in de Inktpot?
Van dat overzicht is bepaald dat het voor reizigers niet constructief is dus het wordt niet gepubliceerd :herpaderp:
Bier.
pi_138420856
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:16 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Gelul. Ruitje inslaan of zegel verbreken. Knopje drukken of handeltje trekken. Deurtje open. Klaar.
Aan de buitenkant zitten toch ook overal knoppen bij de deuren?
Bier.
pi_138421441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Afgelopen zondag bijvoorbeeld, Maastricht - Leeuwarden 5,5 uur ipv 4,25. Eerst via Maaslijn omdat Den Bosch eruit ligt en vervolgens ook nog met de bus tussen Zwolle en Meppel vanwege geknutsel daar. En moest ook al min of meer gedwongen een hotel regelen in Zuid-Limburg omdat slapen in Arnhem bij mn ouders geen zin had omdat tot zondagochtend 12:00 geen treinen reden tussen Arnhem en Nijmegen.
Raadzaam is om dan Maastricht - Liège Guillemins (B) - Köln Hbf (D) - Leer (D) - Groningen - Leeuwarden te gaan. Nog langer onderweg maar dan maak je er tenminste een leuke treinreis van.
pi_138424335
Vanmiddag rangeerdienst.
Daarna 1 rijdende dienst en dan een vroege rangeerdienst.
3 dagen vrij, mooi verhuizen :7

Komende maand gaan de treinen op het station van Winschoten omgekeerd binnen komen.
Daar waar de doorgaande trein naar Leer nu nog op spoor 2 stopt, stopt die vanaf (ergens) deze maand op spoor 1.
Dit om beter in te spelen op de grote hoeveelheid mensen die zonder te kijken het spoor zomaar overstaken.
  woensdag 2 april 2014 @ 07:17:07 #103
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_138425284
Deze jongen gaat vandaag lekker deze rit maken :9

Tot later :W
  woensdag 2 april 2014 @ 09:10:10 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138426404
valt nog best mee qua reistjd zo te zien :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 april 2014 @ 09:57:43 #105
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_138427201
Wáárom kan ik met m'n persoonlijke chipkaart met abonnement, automatisch opladen en alles er op en er aan niet gewoon een OV-fiets huren? Kost óók eerst weer abonnementsgeld. Ik ga wel lopen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_138427366
quote:
9s.gif Op woensdag 2 april 2014 09:57 schreef JDude het volgende:
Wáárom kan ik met m'n persoonlijke chipkaart met abonnement, automatisch opladen en alles er op en er aan niet gewoon een OV-fiets huren? Kost óók eerst weer abonnementsgeld. Ik ga wel lopen.
dat ov-fiets verhaal is wel faal inderdaad, een abonnement nemen en vervolgens per huur actie ook nog eens geld moeten neerleggen
quote:
Voor een abonnement op OV-fiets betaalt u per jaar ¤ 10,00.
Het huren van een OV-fiets gedurende 24 uur kost ¤ 3,15.
Huurt u de OV-fiets langer, dan betaalt u per 24 uur steeds ¤ 3,15. Na 72 uur betaalt u daarbij per 24 uur een toeslag van ¤ 5,-.
:')
  woensdag 2 april 2014 @ 10:10:04 #107
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_138427463
Met die 3,15 per keer heb ik niet zo'n moeite, maar voor die ene keer is een tientje extra wel zuur, terwijl NS al mijn gegevens al heeft en ook weet dat ze hun geld krijgen, want dat gaat allemaal volautomatisch. Dat je aan mensen zonder chipkaart of met een anoniem ding een borg vraagt of zo, oké.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 april 2014 @ 10:23:09 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138427738
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 01:47 schreef Monopoly het volgende:
Vanmiddag rangeerdienst.
Daarna 1 rijdende dienst en dan een vroege rangeerdienst.
3 dagen vrij, mooi verhuizen :7

Komende maand gaan de treinen op het station van Winschoten omgekeerd binnen komen.
Daar waar de doorgaande trein naar Leer nu nog op spoor 2 stopt, stopt die vanaf (ergens) deze maand op spoor 1.
Dit om beter in te spelen op de grote hoeveelheid mensen die zonder te kijken het spoor zomaar overstaken.
Eigenlijk zou je 's ochtends de trein naar Groningen vanaf spoor 1 willen hebben en 's middags vanaf spoor 2. Heb je de kleinste hoeveelheid mensen die het spoor oversteekt. Nu heb je straks dat 's ochtends iedereen nog even snel oversteekt om de trein naar Groningen nog te halen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 april 2014 @ 10:39:00 #109
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_138428140
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 01:47 schreef Monopoly het volgende:
Vanmiddag rangeerdienst.
Daarna 1 rijdende dienst en dan een vroege rangeerdienst.
3 dagen vrij, mooi verhuizen :7

Komende maand gaan de treinen op het station van Winschoten omgekeerd binnen komen.
Daar waar de doorgaande trein naar Leer nu nog op spoor 2 stopt, stopt die vanaf (ergens) deze maand op spoor 1.
Dit om beter in te spelen op de grote hoeveelheid mensen die zonder te kijken het spoor zomaar overstaken.
Heb je reden om te fluiten.. is het weer niet goed. ;)
  woensdag 2 april 2014 @ 11:14:04 #110
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_138429080
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Aan de buitenkant zitten toch ook overal knoppen bij de deuren?
Maar als die deuren dus al vergrendeld waren door de HC, doen die het ook niet meer.

Want dat was het probleem. HC sleutelt dicht, en merkt vervolgens dat er blijkbaar geen MCN is.
  Redactie Sport woensdag 2 april 2014 @ 11:16:42 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138429158
Dan gaat de HC even de cabine in en ontgrendelt de deuren weer :?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 2 april 2014 @ 11:25:48 #112
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_138429410
Er is vast een regel voor. Dat dat niet mag, ofzo.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 2 april 2014 @ 11:42:17 #113
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138429922
Op die momenten breekt nood de wetten... Dan moet je ook niet moeilijk doen als HC en NS zijnde
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 april 2014 @ 11:44:34 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138430015
hele dag geen treinen tussen Sauwerd en Winsum Warffum na de dodelijke aanrijding nabij Winsum van vanochtend. Er is tijd nodig voor het onderzoek en een aannemer mag een gesneuvelde kast voor de wisselbediening repareren ...

[ Bericht 11% gewijzigd door Peterselieman op 02-04-2014 12:00:18 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 2 april 2014 @ 11:49:46 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138430232
Ik wou al zeggen: kun je dat wissel niet gewoon klemmen, er wordt immers toch niet gekruist. Maar de sporen hebben maar aan één kan een uitrijsein in Winsum.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_138430233
quote:
11s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
hele dag geen treinen tussen Sauwerd en Winsum na de dodelijke aanrijding van vanochtend. Er is tijd nodig voor het onderzoek en een aannemer mag een gesneuvelde kast voor de wisselbediening repareren ...
nou taxibusje laten pendelen dan maar?
pi_138430279
quote:
9s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:25 schreef V2 het volgende:
Er is vast een regel voor. Dat dat niet mag, ofzo.
En bepaald materieel kan het alleen door de machinist. Maar hc kan altijd in ieder geval 1 deur openen van binnenuit, en desnoods de noodvergrendeling.
pi_138430332
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:16 schreef dennistd het volgende:
Dan gaat de HC even de cabine in en ontgrendelt de deuren weer :?
stuurstroom moet ontgrendeld zijn om deuren te ontgrendelen en de sleutel van de HC is niet dezelfde als die van de machinist.
pi_138430549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:16 schreef dennistd het volgende:
Dan gaat de HC even de cabine in en ontgrendelt de deuren weer :?
En als het nou een ICRm stam met loc voorop is :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 april 2014 @ 11:59:52 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138430565
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:49 schreef Salatrel het volgende:

[..]

nou taxibusje laten pendelen dan maar?
gewoon bussen laten rijden tussen Sauwerd en Warffum en de treinen van/naar Delfzijl versterken.

Arriva heeft in Groningen altijd nog wel iets in de veel te grote stalling staan :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 2 april 2014 @ 12:01:58 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138430639
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

stuurstroom moet ontgrendeld zijn om deuren te ontgrendelen en de sleutel van de HC is niet dezelfde als die van de machinist.
Ah, dat wist ik niet. Ik dacht dat deuren ontgrendelen ook zonder stuurstroom kon.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 2 april 2014 @ 12:04:25 #122
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_138430720
quote:
11s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
hele dag geen treinen tussen Sauwerd en Winsum Warffum na de dodelijke aanrijding nabij Winsum van vanochtend. Er is tijd nodig voor het onderzoek en een aannemer mag een gesneuvelde kast voor de wisselbediening repareren ...
Het is anderhalve kilometer van het dichtstbijzijnde wissel gebeurd, dus een relaiskast voor de wissels was het zeker niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 april 2014 @ 12:05:50 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138430783
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Het is anderhalve kilometer van het dichtstbijzijnde wissel gebeurd, dus een relaiskast voor de wissels was het zeker niet.
Dan heeft RTV Noord het fout. Het zal wel een kast vanwege de seinen :? zijn. Zag op de foto er wel eentje half in de sloot bungelen bij de onbewaakte overweg

[ Bericht 8% gewijzigd door Peterselieman op 02-04-2014 12:16:36 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 april 2014 @ 12:19:22 #124
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_138431221
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan heeft RTV Noord het fout. Het zal wel een kast vanwege de seinen :? zijn. Zag op de foto er wel eentje half in de sloot bungelen bij de onbewaakte overweg
Zeer waarschijnlijk is het inderdaad een kast van de beveiliging. Dat kan doorgaans gaan om seinen, wissels, overwegen, bezettingen, ATB etc. Alleen in dit geval is het onwaarschijnlijk als het om wat anders dan bezetting en overwegen gaat.
  woensdag 2 april 2014 @ 12:46:28 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138431995
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op die momenten breekt nood de wetten... Dan moet je ook niet moeilijk doen als HC en NS zijnde
ho ho. Een dag niet moeilijk gedaan is een dag niet geleefd he :{w :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_138433752
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet. Ik dacht dat deuren ontgrendelen ook zonder stuurstroom kon.
Kan bij het meeste mat ook.

En bij een ICR stam had ze dat uiteraard in de BDs kunnen doen, maar die zien we in Utrecht niet zo vaak.
  woensdag 2 april 2014 @ 15:41:43 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138437469
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

stuurstroom moet ontgrendeld zijn om deuren te ontgrendelen en de sleutel van de HC is niet dezelfde als die van de machinist.
Dat was inderdaad mjin vraag: heb je stuurstroom nodig om die ontgrendelknop te bedienen. Maar ja dus, en idd DOM-sleutel machinist is (gelukkig) anders dan van HC.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 2 april 2014 @ 15:42:11 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138437485
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:40 schreef AIex het volgende:

[..]

Kan bij het meeste mat ook.

En bij een ICR stam had ze dat uiteraard in de BDs kunnen doen, maar die zien we in Utrecht niet zo vaak.
Het was ICM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 2 april 2014 @ 18:20:45 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138442703
Zo, even het knappe staaltje Vingerverfen 3.0 gezien van PrutsRail!

Op Zwijndrecht kwam om 16:27 op spoor 1 een lege kolentrein van RheinCargo voor de rooie te staan. Die moest onder de fly-over door bij de Kijfhoek, om zo rg de Kijfhoek-Maasvlakte te tuffen.
De Sprinter op spoor 2 werd afwijkend na Zwijndrecht naar het meest rechtse spoor gestuurd, en dus niet over die fly-over, sprinter vertrok met +4 (16:27) richting Rotterdam - Den Haag. Om 16:30 komt de IC naar Den Haag op spoor 2 tot stilstand voor het rode sein. En u raadt het al, om 16:36 vertrekt pas de goederentrein met geel-8 richting de Kijfhoek.
Om 16:41 mocht die IC (die toen al lang en breed in Rotterdam moest zijn) pas vertrekken richting Rotterdam, en via de wissels naar het meest rechtse spoor.
De IC van 16:35 uit de richting Dordrecht -> Amsterdam en Lelydorp mocht uiteindelijk om 16:44 via spoor 1 doorknallen. En daarna ging alles weer zoals het moest via de normale sporen...

Echt, knap gedaan hoor TRDL.
  woensdag 2 april 2014 @ 18:22:22 #130
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138442739
En nu ff bezig met het nalopen van de vakantieplanning. Zaterdag Antwerpen - Brussel - Parijs - München, zondag München - Hof - Dresden, en dan 2 weken later Dresden - Basel, Basel - Zürich - Klagenfurt - Wenen en Wenen - Frankfurt - Nederland :D
In die 2 weken is het programma ook nog vrij druk, en zal er ongetwijfeld veel kliks op de camera gemaakt worden, maar ook genoeg spoorse kilometers :D
pi_138442780
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:20 schreef greavy het volgende:
Zo, even het knappe staaltje Vingerverfen 3.0 gezien van PrutsRail!

Op Zwijndrecht kwam om 16:27 op spoor 1 een lege kolentrein van RheinCargo voor de rooie te staan. Die moest onder de fly-over door bij de Kijfhoek, om zo rg de Kijfhoek-Maasvlakte te tuffen.
De Sprinter op spoor 2 werd afwijkend na Zwijndrecht naar het meest rechtse spoor gestuurd, en dus niet over die fly-over, sprinter vertrok met +4 (16:27) richting Rotterdam - Den Haag. Om 16:30 komt de IC naar Den Haag op spoor 2 tot stilstand voor het rode sein. En u raadt het al, om 16:36 vertrekt pas de goederentrein met geel-8 richting de Kijfhoek.
Om 16:41 mocht die IC (die toen al lang en breed in Rotterdam moest zijn) pas vertrekken richting Rotterdam, en via de wissels naar het meest rechtse spoor.
De IC van 16:35 uit de richting Dordrecht -> Amsterdam en Lelydorp mocht uiteindelijk om 16:44 via spoor 1 doorknallen. En daarna ging alles weer zoals het moest via de normale sporen...

Echt, knap gedaan hoor TRDL.
Wauw, vier minuten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 april 2014 @ 18:26:47 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138442854
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Wauw, vier minuten.
De IC's hadden wel iets meer vertraging :P

Maar in het extreme is het niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138442960
Bah, nu al drie maal rond de 610 vastgelopen met mini metro.. :X
pi_138443059
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:29 schreef b2py het volgende:
Bah, nu al drie maal rond de 610 vastgelopen met mini metro.. :X
Wat is die onderste score? :@
boven kwam ik aan de 850, onder stond op 1250.
dag
pi_138443140
Bovenste is 'reizigers' op eindbestemming gebracht, onderste is target voor nieuwe business expansion.

850 is trouwens echt wel netjes! :Y
pi_138443369
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:36 schreef b2py het volgende:
Bovenste is 'reizigers' op eindbestemming gebracht, onderste is target voor nieuwe business expansion.

850 is trouwens echt wel netjes! :Y
Je weet dat je meerdere wagens op 1 lijn kan laten rijden he? Dat hielp mij enorm :Y.
dag
  woensdag 2 april 2014 @ 18:44:33 #137
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_138443382
+4 is niet zo spannend. Vanmorgen had ik een IC die met +8 vertrok in Groningen maar in Amersfoort weer op tijd was bij vertrek. Dat zelfs ondanks dat iemand met een rolstoel eruit moest en de brug eerst drie bakken te ver naar achter stond.
pi_138443440
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:44 schreef Peter het volgende:

[..]

Je weet dat je meerdere wagens op 1 lijn kan laten rijden he? Dat hielp mij enorm :Y.
Uiteraard :)
  woensdag 2 april 2014 @ 18:59:58 #139
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_138443863
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zeer waarschijnlijk is het inderdaad een kast van de beveiliging. Dat kan doorgaans gaan om seinen, wissels, overwegen, bezettingen, ATB etc. Alleen in dit geval is het onwaarschijnlijk als het om wat anders dan bezetting en overwegen gaat.
Aan deze foto te zien, is het gebeurd bij het voorsein. Aangezien het geen bewaakte overweg is, verwacht ik geen kast voor spoorbezetting en overwegaankondiging, maar eerder één met ATB-NG encoder(s). Gelukkig geen Santpoort-Zuid gevalletje...


Voordeel van dit soort onbewaakte overwegen is wel dat de overweginrichting ook niet aan gort gereden wordt. Ideetje voor de ideeënbus van ProRail?
  woensdag 2 april 2014 @ 19:02:59 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138444006
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:59 schreef Anno1982 het volgende:
Gelukkig geen Santpoort-Zuid gevalletje...
Ja, liever een dode automobilist dan een kapotte tandwieltjeskast he -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 april 2014 @ 19:07:47 #141
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_138444200
quote:
15s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, liever een dode automobilist dan een kapotte tandwieltjeskast he -O-
Oeps :@

Ik bedoelde dat vanuit de treindienst gezien natuurlijk, maar staat er wat ongelukkig inderdaad. De automobilist heeft er waarschijnlijk niet veel aan kunnen doen gezien de mist.
pi_138444507
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Raadzaam is om dan Maastricht - Liège Guillemins (B) - Köln Hbf (D) - Leer (D) - Groningen - Leeuwarden te gaan. Nog langer onderweg maar dan maak je er tenminste een leuke treinreis van.
Is inderdaad een leuk idee. Maar kosten wegen niet op tegen dat plezier. Heb namelijk weekend vrij. Plus ik had het Pieterpad uitgelopen dus wilde eigenlijk maar 1 ding: zsm naar huis/bed :P

quote:
11s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
hele dag geen treinen tussen Sauwerd en Winsum Warffum na de dodelijke aanrijding nabij Winsum van vanochtend. Er is tijd nodig voor het onderzoek en een aannemer mag een gesneuvelde kast voor de wisselbediening repareren ...
Treinstel stond vanmiddag om 17:20 al bij Stadler voor de deur in Leeuwarden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 april 2014 @ 19:22:00 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138444908
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:14 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Is inderdaad een leuk idee. Maar kosten wegen niet op tegen dat plezier. Heb namelijk weekend vrij. Plus ik had het Pieterpad uitgelopen dus wilde eigenlijk maar 1 ding: zsm naar huis/bed :P
Knappe prestatie _O_

Nu dat andere Pieterpad nog. Kan helaas wel slechts eenmaal in de vijf jaar. Leuk is dat je twee rustige spoorlijntjes kruist :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 april 2014 @ 19:22:54 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138444940
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Knappe prestatie _O_

Nu dat andere Pieterpad nog. Kan helaas wel slechts eenmaal in de vijf jaar. Leuk is dat je twee rustige spoorlijntjes kruist :P
Waar gaat dit over?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_138444983
Dank kruidenman!

Maar snap ook ff niet welk 2e Pieterpad je bedoeld?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 april 2014 @ 19:24:14 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138445013
Pietersbierum - Raerd :P

Beter bekend als de Slachte ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 april 2014 @ 19:28:43 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138445273
En wat daaraan kan maar eens in de 5 jaar? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_138445334
Eens in de 4 jaar volgens wikipedia, de Slachtemarathon.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 april 2014 @ 19:30:57 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138445386
quote:
5s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
En wat daaraan kan maar eens in de 5 jaar? :?
houdt het uniek :P
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Eens in de 4 jaar volgens wikipedia, de Slachtemarathon.
je hebt gelijk. Ik dacht echt dat het eens in de vijf jaar was :@
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 april 2014 @ 19:31:35 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138445412
Oh het is gewoon een Olympisch onderdeel? Pfft nou nou lekker uniek pfft pffft. :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 april 2014 @ 19:38:07 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138445777
Groeten uit Engeland! (De echte foto komt nog)


abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')