James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 13:21 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
ReisT | donderdag 6 februari 2014 @ 13:35 |
Mwah, Kijkhoek is nogal groot dus HSL hoeft daar geen last van te hebben als die lekke ketel precies aan de andere kant staat. | |
Ireyon | donderdag 6 februari 2014 @ 13:38 |
Ik vond het eerst wel jammer dat al het DDZ uit de IC Den Haag - Venlo verdween. Vanochtend toch aangenaam verrast toen er 8 bakken DDZ in Roosendaal klaarstond als IC naar Zwolle. Goede ruil me dunkt ![]() | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 13:43 |
![]() De HSL ligt er toch nog een best eind van af hoor.. | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 13:46 |
Aan de noordwestkant niet ![]() | |
Quasi-intellectueel | donderdag 6 februari 2014 @ 13:48 |
Hopen dat ICd rijdt van 14:27 op Breda. Zo te zien wel, vanaf Rotterdam naar Breda ging ie net ook. En volgens mij draait die gewoon om op Breda. Ik ga nu in ieder geval maar met de IC van 13:50 vanaf Roosendaal naar Breda. Ik heb echt geen trek om via Den Bosch-Utrecht te reizen hoor ![]() | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 13:52 |
Adres van melding was de zuidkant, na de verheuvelrug. Achja, maar beter ook dat gewoon de ICD wel rijdt. ![]() | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 13:57 |
Ah, daar. Dat is wel op veilige afstand van de HSL. ![]() Agreed, beter voor reizigers. | |
Quasi-intellectueel | donderdag 6 februari 2014 @ 14:02 |
Ik gebruik als student ook redelijk vaak ICd, terwijl het in principe niet nodig is. Maar ik betaal best 2,30 extra voor een snelle verbinding, altijd plaats (wanneer ik reis tenminste), goede bagageruimte en over het algemeen rust. | |
Quasi-intellectueel | donderdag 6 februari 2014 @ 14:11 |
Nou hier op Breda zeggen ze dat ICd toeslagvrij is èn gewoon rijdt dus we gaan daar maar voor. | |
dennistd | donderdag 6 februari 2014 @ 14:27 |
Hij is toeslagvrij op het stuk Breda-Rotterdam en Schiphol-Amsterdam, op Rotterdam-Schiphol betaal je wel toeslag volgens mij | |
dcm360 | donderdag 6 februari 2014 @ 14:30 |
De storingspagina vermeldt 'Gebruik de Intercity direct tussen Rotterdam C. en Breda.' en sluit daar inderdaad wel bij aan. | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 14:31 |
De ICD is sowieso toeslagvrij tussen Breda en Rotterdam, ook morgen. | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 14:35 |
En overmorgen, en overmorgen, en de dag daarna, en de week daarna... | |
dcm360 | donderdag 6 februari 2014 @ 14:36 |
Oja, tegenwoordig is er alleen nog toeslag nodig tussen Schiphol en Rotterdam, de overige delen sowieso niet meer. | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 14:39 |
Ja maar dan is je reis onbetrouwbaar. U plant langer dan 24 uur van te voren. | |
Quasi-intellectueel | donderdag 6 februari 2014 @ 14:48 |
Ja op station Breda werd ook weer omgeroepen dat het tussen Rotterdam en Schiphol weer wel nodig is dus heb 'm gewoon maar gekocht. Op Kijfhoek niks gezien net ![]() | |
_serial_ | donderdag 6 februari 2014 @ 15:14 |
Inmiddels is 15min geleden incident meester gegeven op kijfhoek, eens kijken hoe lang het duurt voor de beperkingen opgeheven worden.
| |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 15:21 |
Prognose: 18:30 | |
MTL | donderdag 6 februari 2014 @ 15:50 |
Schijnt een stroomstoring te zijn (kwam net langs Arnhem) | |
Peterselieman | donderdag 6 februari 2014 @ 16:11 |
45 minuten ongeveer | |
_serial_ | donderdag 6 februari 2014 @ 16:14 |
Een uur na incident meester op kijfhoek gaat NS pas weer rijden, dat moet beter kunnen denk ik. Op Den Haag HS bleef de IC naar Venlo van 1558 met vertraging aangekondigd worden, terwijl deze opgeheven was in reisplanner | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 16:23 |
Incident meester is niet direct opgelost volgens mij. | |
bork | donderdag 6 februari 2014 @ 17:26 |
Niks te doen deze zomer, iets bijzonders doen met de trein? Rij de BAM (groen op het kaartje) af!![]() The towns along the BAM remain part of the land that time forgot, their Soviet architecture virtually unchanged. The BAM is only 400km north of the Trans-Siberian, but the difference is palpable: BAM passengers tend to be predominantly local and poor – and, with the exception of Severobaikalsk (the jumping off point for Lake Baikal), very few foreigners ever climb aboard uit en meer is te vinden op: http://www.bbc.com/travel(...)rails-less-travelled | |
ziggyziggyziggy | donderdag 6 februari 2014 @ 18:36 |
Aflosdienst vandaag. Stand tot nu toe (om 14u begonnen): twee personen langs de baan, één spoorverzakking, één defecte trein op de vrije baan en alle overwegen gestoord. En ik ben pas halverwege mijn dienst. Je hebt van die dagen... | |
dennistd | donderdag 6 februari 2014 @ 18:45 |
Aflosdienst is dat je steeds collega's aflost die pauze hebben? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 6 februari 2014 @ 19:13 |
Klopt. Iedere werkplek een uur overnemen. | |
Anno1982 | donderdag 6 februari 2014 @ 19:17 |
Ik vraag me altijd af hoe dat gaat. Dat zijn diensten die niet tegelijk lopen met de andere treindienstleiders? Lijkt me een beetje onzinnig om iemand af te lossen die net begint... | |
ziggyziggyziggy | donderdag 6 februari 2014 @ 19:19 |
De eerste die pauze krijgt is dan net drie kwartier bezig... | |
GlenSpey | donderdag 6 februari 2014 @ 19:38 |
Klinkt bekend... Als aspirantmachinist ook wel eens zo'n dienst gehad. Beginnen met passagieren vanaf de standplaats naar bestemming 1 en daar gelijk een uur pauze ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 19:41 |
En dan mag ik NS geen sociale dienst noemen ![]() | |
GlenSpey | donderdag 6 februari 2014 @ 19:43 |
Het omgekeerde komt natuurlijk ook wel eens voor. Dienst van 8 uur en dan pas na 6 en half uur een uur pauze en vervolgens nog een laatste ritje van een 30 minuten ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 februari 2014 @ 19:43 |
EN zo reed ik vanochtend vroeg een grijs Gouda binnen, na 111 km. Dat betekende 1.001 km voor de maand, dat betekende de 48ste 1.000+ maand op rij en dat betekende een verbetering van het vorige record van 47 maanden, een reeks die onderbroken werd door mijn ongeluk in een GVU-bus. Ik moest toch een beetje glimlachen ![]() | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 19:44 |
Laat de arbodienst het maar niet horen, of de vakbond. | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 19:44 |
Ik ben blij voor je! ![]() | |
Peter | donderdag 6 februari 2014 @ 19:45 |
Heb je ook een gemiddelde prijs per kilometer berekend? En ben je nu duurder uit? | |
Dr_Flash | donderdag 6 februari 2014 @ 19:45 |
Ja, ik ook wel ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 februari 2014 @ 19:47 |
Nee. Geen idee derhalve ![]() | |
Sandrvich | donderdag 6 februari 2014 @ 19:47 |
Vorige week was op Drehscheibe nog een reportage verschenen over een deel ervan. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 februari 2014 @ 19:51 |
Overigens een hoofdrol in dit geheel voor Duvel, die zoals bekend weleens vaker in Gouda komt en die bovendien de eerste was die ik zag toen ik ontwaakte uit de narcose na operatie na voornoemd ongeluk. En die ook een foto van mij in Gitmo-suit gepost heeft, namelijk hier ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Dr_Flash op 06-02-2014 20:04:00 ] | |
Duvel | donderdag 6 februari 2014 @ 20:12 |
Damn, dat moet een schokkend ontwaken zijn geweest! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 februari 2014 @ 20:13 |
Ik stond stijf van de morfine, kon mij het schelen ![]() | |
bork | donderdag 6 februari 2014 @ 20:22 |
December 2009 was dat lees ik net terug, bijna lustrum! | |
Dr_Flash | donderdag 6 februari 2014 @ 20:24 |
Misschien moeten we dat vieren door een GVUbus in de hens te steken! ![]() Oh die bestaan niet meer ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 20:25 |
Bussenmuseum? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 6 februari 2014 @ 20:28 |
Lijn 12, daar heb je nog bussen rijden die van het GVU zijn geweest. Kubus rijdt ermee rond totdat de nieuwe bussen instromen. | |
dennistd | donderdag 6 februari 2014 @ 20:29 |
En in IJsselmond rijden ze ook zo te zien: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=1044&pos=1 | |
Dr_Flash | donderdag 6 februari 2014 @ 20:30 |
weg met bussen ![]() | |
dennistd | donderdag 6 februari 2014 @ 20:30 |
Niet alle bussen he, anders ben ik werkeloos... | |
Peterselieman | donderdag 6 februari 2014 @ 20:32 |
![]() gejat van: http://ovnieuwsuitgroning(...)chten-in-buitenpost/ | |
Dr_Flash | donderdag 6 februari 2014 @ 20:33 |
Oh die heb ik in Oostenrijk wel creatiever gezien trouwens ![]() | |
Peterselieman | donderdag 6 februari 2014 @ 20:35 |
Over dat blogje gesproken: Ziggy krijgt vanaf volgend jaar bussen voor de deur van zijn werk langs http://ovnieuwsuitgroning(...)ver-paterswoldseweg/ | |
Dr_Flash | donderdag 6 februari 2014 @ 20:37 |
Ebensee Landungsplatz, 29 augustus 2009.![]() | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 20:39 |
Er waren toch ook wat GVU-bussen naar Almere gegaan? | |
Duvel | donderdag 6 februari 2014 @ 20:41 |
Ja, die dubbelgelede dingen... | |
Duvel | donderdag 6 februari 2014 @ 20:43 |
Er rijden ook Kubuzzz buzzzen uit het hoge noorden door Utrecht momenteel. | |
Duvel | donderdag 6 februari 2014 @ 20:43 |
Dat helpt wel natuurlijk. | |
Peterselieman | donderdag 6 februari 2014 @ 20:56 |
ja, en rond Zwolle rijden er een paar als schoolbussen | |
Peterselieman | donderdag 6 februari 2014 @ 20:57 |
mogen ze houden. In het noorden zijn genoeg bussen over na de aanpassing van de dienstregeling in Groningen en de instroom van nieuwe geledes en capacity's. | |
Duvel | donderdag 6 februari 2014 @ 21:18 |
Dan moeten ze ze maar snel geel bestickeren. | |
bork | donderdag 6 februari 2014 @ 21:34 |
structureel in lijn 4. | |
greavy | donderdag 6 februari 2014 @ 21:40 |
Vanochtend omstreeks 11 uur is Riekje uit Waterhuizen overleden. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 februari 2014 @ 21:47 |
RIP aan de nabestaanden. | |
Peterselieman | donderdag 6 februari 2014 @ 21:48 |
gaat niet gebeuren | |
Peterselieman | donderdag 6 februari 2014 @ 21:50 |
jammer. Het zal er helaas al aan te komen ... | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 21:52 |
Dat is dan wel ineens snel gegaan zeg. ![]() | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 21:53 |
En dat is vanaf maandag 1 bus per week ongeveer ![]() | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 21:59 |
![]() Juist ja. Via Lokführer | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 22:01 |
Ik weet het niet zeker, maar ik heb ook het vermoeden dat in DB ICE-3 is die zich niet op duits grondgebied bevindt. | |
Duvel | donderdag 6 februari 2014 @ 22:04 |
In Japan rijden ze toch links? | |
Duvel | donderdag 6 februari 2014 @ 22:05 |
Inderdaad erg snel... | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 22:05 |
Ik denk wel dat het Duitsland is. Zie bijvoorbeeld de bordjes op de bovenleidingmasten, die zien er - voor mij als relatieve leek die wel eens in Duitsland op bovenleidingsportalen heeft gelet - best wel Duits uit. | |
Peterselieman | donderdag 6 februari 2014 @ 22:05 |
precies, net als in België en Frankrijk | |
Dr_Flash | donderdag 6 februari 2014 @ 22:06 |
Het is Duitsland. | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 22:06 |
Zwitserland ook. Oostenrijk weet ik niet zeker ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 februari 2014 @ 22:07 |
de hele linksrijdiscussie is soberso kansloos omdat je gewoon niet ziet of er front- of sluitseinen op staan. Of rangeer of gevaarsein. | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 22:11 |
Dat ook. ![]() | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 22:13 |
Laten we voor de fotograaf maar hopen dat hij stil staat. | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 22:22 |
"Downwash" of: Hoe ÖBB probeert te voorkomen dat bomen omvallen door het gewicht van sneeuw. Extreme Situationen, so wie sie derzeit in Kärnten sind, erfordern außergewöhnliche Maßnahmen. Aus dem Grund haben heute Hubschrauber des Österreichischen Bundesheeres mit ihren Rotoren zwischen Rosenbach und Ledenitzen Schnee und Eis von Bäumen geblasen, ein sogenannter Downwash. So wurde verhindert, dass diese Bäume auf Gleise oder Stromleitungen kippen. Schaut auf jeden Fall sehr spektakulär aus. En zo maken ze in Frankrijk het spoor sneeuwvrij: | |
Dr_Flash | donderdag 6 februari 2014 @ 22:57 |
Vette Hueys ook gewoon. Tour of Duty rolling stones alles. | |
dennistd | donderdag 6 februari 2014 @ 23:22 |
Ik ga toch nog even door met de bussen ![]() ![]() Ik heb ook nog in de aanbieding:
| |
#ANONIEM | donderdag 6 februari 2014 @ 23:36 |
Tot mijn grote verbazing bleken ook in Zweden treinen links te rijden. | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 23:38 |
Linkse hobby denk ik dan maar.. | |
bork | donderdag 6 februari 2014 @ 23:39 |
Ik kwam vandaag toevallig dit tegen![]() ![]() Wie weet wat het is of waar? | |
dennistd | donderdag 6 februari 2014 @ 23:39 |
Het veenpark (in Barger-Compascuum?) | |
dennistd | donderdag 6 februari 2014 @ 23:42 |
Dit weer was het een jaar en twee weken geleden:![]() | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 23:44 |
Stonden we in de ijzige kou op Noorderkempen ![]() | |
_JdM_ | donderdag 6 februari 2014 @ 23:45 |
Valkenburg (ZH) | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 23:45 |
Bazenstation. | |
bork | donderdag 6 februari 2014 @ 23:47 |
Yup, helemaal goed, nog nooit van gehoord tot vanmiddag, echt bizar. | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 23:50 |
Het is aan je te zien! ![]() | |
dennistd | donderdag 6 februari 2014 @ 23:50 |
Ik ben er vroeger eens geweest, dat is denk ik al wel 15 jaar geleden... | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 23:51 |
Wat een foto. ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 6 februari 2014 @ 23:57 |
Wie zijn dat allemaal? ![]() | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 23:58 |
Dat zijn Henk, Frits, Sjaak, Kees en Dimitry. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 februari 2014 @ 00:01 |
Heeeej, sneeuw. Vroegah toen we nog winters hadden ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 7 februari 2014 @ 00:01 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 februari 2014 @ 00:04 |
Ben ik even blij dat ik er niet op sta ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 07:35 |
Nou nou. Gisteren 3*4 bakken, vandaag 4*3. Op de vrijdag. Much lengte, so capaciteit. Very trein. Wow. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 februari 2014 @ 07:36 |
Groots genieten dus ![]() | |
Duvel | vrijdag 7 februari 2014 @ 07:38 |
Maar hij rijdt. Dat kun je niet van alle treinen uit jouw richting zeggen. BTW: ze waren gisteren op Utrecht Centraal druk bezig met het ophangen van extra schermen op de perrons. Goed bezig, dacht ik: meer reizigersinformatie om het voornemen om de gele borden weg te halen, kracht bij te zetten. Maar helaas: het is RAILTV: onzin voor wachtende reizigers. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 februari 2014 @ 07:39 |
Die zag ik maandag hangen in de stationshal van Amersfoort. Op zich wel handig, heb altijd vanuit Groningen richting Ede-Centrum een vrij lange overstap. Dan heb ik wat om naar te kijken. | |
boriq | vrijdag 7 februari 2014 @ 07:44 |
Je hebt wel meer capaciteit voor het gewone plebs op deze manier. ![]() | |
ReisT | vrijdag 7 februari 2014 @ 07:52 |
Dat weten ze in Oostenrijk zelf ook niet zeker, maar vaker rechts dan links. Het verschilt per lijn. In Zweden reden ze tot in de jaren 60 ook op de weg links. Toen ze rechts gingen rijden moesten alle trams en bussen verbouwd/vervangen worden want toen zaten de deuren aan de verkeerd kant. | |
Duvel | vrijdag 7 februari 2014 @ 08:08 |
Die wisseling heeft nog een hoop levens gekost. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 08:36 |
nou inderdaad zeg. Hoe laat gaat mijn trein vandaag? Geen idee, maar wist u dat de Grote Zonnedauw van nature veel voorkomt in de bermen langs het spoor in Nederland? ![]() En daar gaan dus miljoenen in zitten. Te droevig voor woorden. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 7 februari 2014 @ 08:39 |
In Oostenrijk zijn ze aan het overschakelen van links naar rechts. Dat doen ze geleidelijk. | |
Duvel | vrijdag 7 februari 2014 @ 08:52 |
![]() Gemiste kans... Het is vast ook niet mogelijk om in te breken op RAILTV bij grote verstoringen. | |
JDude | vrijdag 7 februari 2014 @ 08:56 |
In de "stationshal" van Breda hangt sinds enige tijd ook een groot scherm. Maar daar heb ik ook alleen nog reclame of een lijstje met tweets van/aan @ns_online op gezien ![]() | |
greavy | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:02 |
Hmmm, de Belgen willen Varkensneus 801 toch weer sneller op de baan hebben. Het stel wordt begin volgende week naar de Centrale Werkplaats Gentbrugge gebracht, en daar wordt hij voor een deel gemoderniseerd. Aansluitend gaat hij weer naar Mechelen, en dan gaan ze daar de modernisering afmaken. Mechelen heeft te weinig capaciteit. | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:08 |
Nou, die LageLandenLijn mag er komen blijkt. Zie metronieuws.nl. | |
JDude | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:13 |
Ik moest lachen. Gewoon gefaal van de bovenste plank natuurlijk. Maar voor de verandering wel eens gunstig gefaal. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:14 |
Gepruts met een stempeltje: Arriva kan per direct beginnen met de dienst Den Haag -Brussel ![]() ![]() zie o.a. de Metro van vandaag, pag 3 | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:19 |
Enige positieve hieraan is de overbelastverklaring voor het traject Den Haag - Rotterdam. | |
JDude | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:23 |
Gaat dat helpen om daar nu eens snel wat extra sporen langs te bouwen bedoel je? | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:24 |
een duidelijk politiek signaal ja. "Wij kunnen niet eens een stempeltje goed doen" ![]() | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:28 |
Snel is altijd relatief, maar volgens mij is er nog geen definitief besluit over het neerleggen van spoor in de tweede buis te Delft. Dit zou een zetje in de rug kunnen zijn. | |
JDude | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:31 |
Zou mooi zijn, 't is nota bene de corridor tussen stad 2 en 3 van het land. En dat heeft het jaren moeten stellen met twee spoortjes (randstadtram niet meegeteld) en een gammele snelweg. Met de A4MD en een spoorverbreding begint het zowaar eens ergens op te lijken. | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:40 |
Dat maakt in principe niet zoveel uit, er wordt ook relatief veel gestopt dus het snelheidsverschil IC <-> sprinter is niet zo groot. Ook ben ik wel benieuwd naar sporenlayout voor Schiedam Centrum - Rotterdam C als er twee sporen vrijkomen, gaat ProRail ze überhaupt gebruiken? De infrastructuur te Rotterdam is er nauwelijks op ingericht in ieder geval -> fly-overs etc. | |
JDude | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:45 |
Oh ja, natuurlijk, de wet van behoud van ellende gaat op het spoor ook gewoon op. | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:50 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:55 |
Met een paar aanpassingen aan de Delftse zijde van Schiedam en in Rotterdam tussen CS en de Willemspoortunnel kom je er al een behoorlijk eind | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:59 |
Het was al genoemd, maar hij mag in de herhaling omdat het heel erg mooi nieuws is.Maar: wíllen de Gemeente en Arriva nog wel gaan ridjen met de LLL? De LLL was bedoeld als antwoord op Fyra naar Brussel, maar die trein rijdt niet meer. Den Haag krijgt binnen enkele maanden weer 16 treinen per dag in de richting van België, en ook wanneer de trein weer naar Amsterdam gaat doorrijden zal de trein via Den Haag blijven rijden. Sinds de aankondigingen "Arriva heeft de aanbesteding gewonnen" en "Arriva krijgt geen capaciteit voor België voor dienstregeling 2014" is het erg stil geweest vanuit het DH/Arriva-kamp. Ik had nu op z'n minst iets aan informatie verwacht. | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:07 |
Niet echt eigenlijk, grootste uitdaging is Rotterdam -> Schiedam knap dubbelsporig. | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:09 |
NS, wat flik je me nou? Een trein heeft +10 en wordt in het volgende station opgeheven, de reden: "te hoog opgelopen vertraging". Als alternatief wordt een sprinter gegeven die er verdomme bijna een uur over doet ![]() Stel lamballen. +10 is wat ongemak voor reizigers en wat gemiste aansluitingen, +10 is geen "hoge vertraging". | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:10 |
Nouja nouja, zo staat het op Twitter toch anders ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:20 |
Feitelijk is het enige wat Arriva echt tegen kan houden de Belgen naast het moeilijk maken door de Nederlandse capaciteitsverdeling. Daarnaast kunnen ze inderdaad het alsnog niet interessant genoeg vinden om het avontuur aan te gaan. | |
MTL | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:21 |
Hé,twee setjes van DDZ4+DDZ4 rijden in de IC Zwolle - Roosendaal ![]() Mag NS vaker doen ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:24 |
België kent geen HRN-concessie die concurrentie verbiedt. Als Arriva alle benodigde papieren voor België weet te krijgen kunnen ze gewoon capaciteit aanvragen. Over mijn trein: nu volgt een omroep dat mijn trein wordt opgeheven vanwege een defect aan de loc. Dat is al iets anders dan "te hoge vertraging". | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:37 |
Zit wel een causaal verband tussen ja ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:42 |
De HRN-concessie verbiedt helemaal niets op dat vlak. In België hebben ze alleen wel de schreeuwend dure infraheffingen die het uiteindelijk een meer gesloten land maken dan Nederland. | |
Peterselieman | vrijdag 7 februari 2014 @ 11:06 |
lijkt me weinig problemen op te leveren als ze in Rotterdam de sporen 1 en 3 gebruiken voor de IC en stopper naar Dordrecht, 4 voor de HSL-treinen richting zuiden, 6,7 en 8 voor het binnenspoor naar Schiedam en eventueel sprinters richting Gouda, 8 en 9 voor de IC's richting Schiedam, 11 voor de HSL richting Schiphol, etc. Dat vergt de aanpassingen die ik al eerder noemde, maar het zou wel kunnen | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 11:12 |
Volgens de omroeper was het defect van een dusdanige aard dat er niet harder dan 100 km/u gereden mocht worden. Dat verklaart ook wel waarom de trein (volgens de NS-app) met +1 vertrok uit Eindhoven, met +6 uit Tilburg, met +8 uit Breda en met +10 uit Dordrecht. ![]() Excuus, ik bedoelde de WP2000 met een cabotagebeperkende maatregel die nu dus van tafel is. Ik zou me eens wat meer moeten verdiepen in wat rijpaden in België kosten. Ik heb de nodige informatie al wel gevonden (in de bijlages van Infrabel's Netverklaring), maar ik ben er nog niet aan toegekomen om uit te rekenen wat een rijpad van bijvoorbeeld Roosendaal-Grens naar Antwerpen Centraal kost. | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 11:36 |
Probleem is een beetje dat je eigenlijk altijd de IC rechts in de rijrichting naast de sprinter wilt hebben, zelfde geldt voor HST. Meest optimale zou zijn IC 1, HST drie en sprinter vier. Dat kan met de huidige ongelijkvloerse kruisingen niet, en je wilt die HST's vijf/zes keer per uur niet die acht keer per uur rijdende sprinter gelijkvloers laten kruisen. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 11:48 |
you are of course missing one ingrediënt. IJzerschuiven. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 februari 2014 @ 11:50 |
klopt, maar het is niet iets dat niet opgelost kan worden | |
JDude | vrijdag 7 februari 2014 @ 11:56 |
Leuk, de bewaakte stationsstalling in Breda wordt gratis, bij wijze van proef. Ware het niet dat dat ding betaald al bijna vol staat en over niet al te lange tijd nog zal moeten worden ontmanteld ook. Hopelijk zetten ze de proef dan wel door in het nieuwe station en kan het dan ook effect gaan krijgen op de buitenruimte. Die stapels oud-ijzer die nu her en der rond het station liggen zijn geen gezicht ![]() | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 11:56 |
Niet realiseerbaar voor 2017 iig. | |
Adrie072 | vrijdag 7 februari 2014 @ 13:14 |
Kunnen, willen we dit een succesje noemen....? 100.000ste trein over Betuweroute 07 februari 2014 Sinds de opening van de Betuweroute in 2007 zijn er 100.000 treinen overheen gegaan. Dit meldt Keyrail, de beheerder van de goederenspoorlijn tussen de Rotterdamse haven en Duitsland. De 100.000ste was een kolentrein van DB Schenker en reed twee weken geleden vanuit Amsterdam naar Duitsland. Volgens Keyrail rijden nu ongeveer 550 treinen per week over de Betuweroute. Het leeuwendeel van die treinen heeft de Rotterdamse haven als begin- of eindpunt, ongeveer 35 treinen per week starten of eindigen hun rit in de haven van Amsterdam. Keyrail en DB Schenker hebben ter gelegenheid van de mijlpaal 5.000 euro geschonken aan het Scheepvaart- en Transportcollege (STC) in Rotterdam. Hier worden jongeren opgeleid voor het vak machinist. Het STC breidt daarmee zijn ERTMS-simulator uit met het spoorverloop in de Rotterdamse haven. Daarop oefenen cursisten met dit nieuwe Europese beveiligingssysteem. Sinds dat systeem op de Betuweroute is ingevoerd, is het aantal treinen fors gestegen. | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 13:21 |
Ja, uiteraard. | |
Duvel | vrijdag 7 februari 2014 @ 13:43 |
Daarvóór reden er inderdaad niet zo veel treinen. | |
Peterselieman | vrijdag 7 februari 2014 @ 13:53 |
Valt me nog mee dat ze het niet de Betuwelijn noemen ![]() | |
dennistd | vrijdag 7 februari 2014 @ 14:15 |
Het Nieuwsblad Transport hoort dat wel goed te doen lijkt me | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 14:17 |
Stiekem is betuweroute ook niet goed, officieel is het namelijk A15—tracé. Overigens, verwacht NS een recordspits oid? Overal dubbele stellen op dit relatief rustige tijdstip.. | |
dennistd | vrijdag 7 februari 2014 @ 14:26 |
Nouja, het weer helpt in elk geval niet om mensen eens lekker te laten fietsen ![]() | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 14:34 |
![]() Doordat die trein van Amsterdam naar Almere weer onder een alternatief nummertje rijdt is die hele reisplanner weer over de zeik. Bah, waardeloos gedoe. (Gaat om morgen overigens) | |
Peterselieman | vrijdag 7 februari 2014 @ 14:39 |
Alternatief is er ook: om 13.31 vertrekken naar Amersfoort en daar overstappen op de IC naar Groningen. Ben je drie minuten eerder in Zwolle ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 februari 2014 @ 14:44 |
Morgen wordt er weer gereden via de goederenboog bij Duivendrecht. De IC Noorden - Hanzelijn gaat via Bijlmer ArenA door naar Utrecht, Arnhem en Nijmegen | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 14:47 |
Gaat mij om die punctualiteit vraagtekens. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:10 |
Haha, gezellig: enorm verkeersinfarct in Borne, alle drie de overwegen om het spoor over te steken liggen in storing en dus dicht (en trein al toeterend stapvoets erlangs). Heb drie streekbussen in de file zien staan ![]() | |
dennistd | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:18 |
Mijn arme collega's.... Blijkbaar heeft er al één de rondweg genomen, die staat namelijk richting Hengelo bij de Ikea en is gewoon op tijd ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:25 |
Bron: OVpro | |
dennistd | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:29 |
Had toch weinig te doen vandaag. Huidige plan: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/sdm-rtd.gif Nieuw plan: http://dennistd.nl/temp/tr/rtd.jpg | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:32 |
Ik had een iets ander plan in gedachten, zal kijken of ik het voor het hardlopen nog kan uittekenen, maar je begrijpt iig wat ik bedoel. Moah kan het ook wel vertellen. Vanaf BB naar spoor vier een dive-under op de locatie van de 1M/2M/3M en dan de HSL omleggen naar spoor drie, daar moet wel ruimte voor zijn schat ik in. En anders een fly-over idd. En vanaf de andere kant een doorgang naar spoor zes vanaf KA, zodat je direct door de fly-over op kan, of een wisselsectie vanaf 7 of 8 in voorkeursstand naar CA. | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:50 |
En wat is precies het praktisch nut hiervan? Als in, hoe wordt de reiziger er beter van? | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:50 |
Ontvlechting -> robuustheid. | |
dennistd | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:51 |
Goed gebruik maken van de viersporigheid op Schiedam-Rotterdam als de Hoekse Lijn eraf gaat | |
dennistd | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:51 |
Er is trouwens weer een nieuwe 1600-variant, dit keer van RRF:![]() Foto: Railmagazine (facebook) | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:52 |
Gaat deze ook naar het circus? Wat een kleurstelling ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:52 |
net toen je dacht dat het niet lelijker kon ![]() | |
Anne | vrijdag 7 februari 2014 @ 17:42 |
http://www.speld.nl/2014/(...)or-werkzaamheden-ns/ Niet echt mijn humor, maar oké ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 februari 2014 @ 17:44 |
de speld is normaal briljant, maar met dit bericht slaan ze de plank volledig mis | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 februari 2014 @ 17:46 |
Oh, ik kon er wel om lachen. | |
Duvel | vrijdag 7 februari 2014 @ 17:49 |
Wat was het oorspronkelijke nummer van het slachtoffer? | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 18:02 |
Oude HUSA 1606 | |
#ANONIEM | vrijdag 7 februari 2014 @ 18:39 |
In Warburg (Westfalen) is een trein op een vrachtwagen gebotst. Meester is naar achteren gerend tijdens de noodremming en heeft daarmee zijn eigen leven gered.![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2014 18:39:42 ] | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:11 |
Zo, na vandaag kan er weer 750 kilometer aan de lijst worden toegevoegd. ![]() | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:12 |
Sticker? | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:16 |
Dat niet, maar om het af te maken wel een leuke parallelfahrt door de Willemsspoortunnel ![]() | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:19 |
Ik had er vandaag drie! ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:23 |
vandaag opvallend veel SGMm in de Intercitydienst Hoorn-Haarlem (3400). Alsof de DDZ' die er normaal rijden niet ingezet kunnen worden.... | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:24 |
1.482 voor de werkweek ![]() Mag ook wel toch? ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:27 |
Netjes ![]() Mijn weekscore zit tegenwoordig tussen 600 en 700 km per week in, afhankelijk van hoe vaak ik reis en de route die ik neem (via de HSL of via Dordrecht). | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:34 |
Planmatig twee van de vijf uit mijn hoofd. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:37 |
Oh over DDZ gesproken. Heb vanmiddag weer een filmpje gemaakt met zo'n enorme vonkenklap op Delft Zuid. Mss toch eens naar kijken ![]() | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:39 |
Pics van je filmpje van de klap! | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:50 |
Hier deze: Deze was vorig jaar. 1 bovenleidingsportaal verderop: | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:51 |
Whoaa, dat is niet echt normaal bij deze temperaturen. Kwam het overigens vaker voor of is dit de enige die je hebt gezien? | |
dennistd | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:57 |
In Enschede gebeurt dat sinds de verbouwing bij elke trein, door de leidingonderbreker die er nu in zit... | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:58 |
Ik sta er nooit langer dan een kwartier, en in die tijd komt er maximaal 2 IC's en 1 sprinter langs over dat ene spoor (ik moet de andere kant op). EN meestal film ik ook niet. De enige 2 die ik gefilmd heb staan die hierboven. Later kwam er nog een VIRM voorbij die ik ook gefilmd heb, maar die deed het niet. Maar ik ga er wel meer op letten nu. Overigens lijkt het erop dat allebei die portalen gevoelige punten zijn. Die midden onder de brug zeker, maar de volgende richting Rotterdam was dus die waar die laatste klap op dat nachtfilmpje gebeurde. Samenvattend: Als je eens een uurtje op het oostelijke perron gaat filmen wat er gebeurt met treinen op het westelijke spoor, dan haal je heel wat bliksem binnen ![]() | |
Anno1982 | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:13 |
Onzin: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dagen_H Ok, is slechts Wikipedia, maar toch | |
#ANONIEM | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:13 |
Goed weekend heren. Komende dagen geen posts van mijn kant af. Ik vrees dat ik zometeen een ban krijg ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:17 |
Wanouweer. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:17 |
R&P / [Vraag voor de vrouwen] Geen overdreven gehossel meer | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:18 |
ja ik was er al. Naja, weekendje rust is ook niet gek ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:24 |
Ik ben trouwens ook weleens geband, snap ik ook niks van. Ik had alleen maar tegen een kankermongool die dood moest gezegd dat hij een kankermongool was en dood moest. Crew kan de waarheid niet hendelen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:25 |
25 januari ben ik tijdens mijn nachtdienst bij het rangeren op de plaat gezet door een collega van mij. ![]() Op tankspoor 15 te Groningen in een verse laag sneeuw. | |
greavy | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:26 |
R. de B. toevallig? Erg gave plaat ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 07-02-2014 20:31:34 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:26 |
Mooie plaat joh broeder ![]() | |
GlenSpey | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:26 |
Snap niet waar je je druk om maakt, dat soort figuren zijn toch eerder regel dan uitzondering hier op Fok ![]() | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:27 |
Sneeuw! ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:27 |
Soms is het de moeite waard om te ragen tegen zulke personen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:30 |
JE MAG NOG STEEDS POSTEN MONO WTF IS GOING ON ![]() moeten we allemaal TR's gaan zetten of zo. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:32 |
![]() ![]() Even boodschappen doen iig. Ik ga vanavond trouwens nog wat foto's schieten tijdens het rangeren. (telefoonfoto's want ik ben geen pro fotograaf.) Eens kijken of ik een mooie post kan (en mag) maken over het hele rangeer gebeuren bij ons ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:41 |
Ik heb vanmiddag nog in een Arrivatrein gezeten. ![]() Machtig gezicht, het grote Hoofdstation ( ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:47 |
Ik heb vanmiddag nog een Belgische loc en overgespoten limburgse rijtuigen zien STILstaan op Den haag HS. Telt dat samen ook als Arrivatrein? ![]() | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:57 |
Je kwam bijna? We kunnen beter Arriva-lover ipv Alstom-lover in de OP zetten ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:00 |
Nu maar hopen Arriva ook nog eens de consessie krijgt voor de stoptrein naar Zwolle. Dan zijn het nog maar 2 treinen van NS die hier staan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:00 |
Vanavond opeens keihard planken door het welbekende bos, en toen, pfieuwwww. Stop. "hasee. aateebee". Mensen allemaal kijken huh wat godver ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:05 |
![]() Afgezien van de eerste trein van vandaag (+10 door een defect) reed alles op tijd en heb ik overal kunnen zitten. Er waren wel een paar dingen stuk: een koploper miste in twee stopcontacten een essentieel onderdeel (het binnenwerk) en in de Benelux moest een rijtuig het stellen zonder verwarming en slechts noodverlichting. | |
greavy | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:27 |
Wordt goddammit eens tijd dat die rijtuigen eens als de sodeflikkers fatsoenlijk onderhoud krijgen. Ik ken bijna GEEN ENKELE stam die fatsoenlijk functioneert. Had laatst een Benny van Brussel naar huis, 3 van de 5 2e-klas rijtuigen had problemen met de verwarming en verlichting. Elke keer schakdelde de TM het rijtuig weer in, de hoofdschakelaar(?) klapte continu er weer uit. De verwarming deed sowieso niks, maar zelfs de noodverlichting viel meermaals uit. | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:35 |
Een Grote Interne Reiniging mogen ze ook wel eens krijgen, de hoeveelheid smerigheid die ik aantref op de stoelen is niet normaal ![]() | |
Maegrim | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:40 |
3x niks die zooi inderdaad | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:43 |
Ja vind ik ook. Ik heb liever een trein die niet rijdt dan dat hij half defect is. | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:48 |
Met een half defecte trein weet je niet of je überhaupt op je bestemming aankomt, of in hoeveel stukjes. Van onder die bakken hoor ik zo nu en dan geluiden komen dat ik me soms afvraag hoe lang het duurt voordat zo'n ding spontaan uit de rails wipt... | |
_JdM_ | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:58 |
Ic van 21.53 uit Amersfoort naar Enschede zou +5 krijgen wegens een passerende goederentrein, alsdus de HC. Ware het niet dat om 21.54 de IC uit Hilversum naar Schothorst aankomt (+2-3) op spoor 5a en is opgeheven tussen Amersfoort en Schothorst. En die reizigers mochten nog van 5a naar 2, dus men bleef nog even wachten. Goederentrein rijdt inderdaad over spoor 1 heel langzaam, maar juist om achter de IC naar Enschede te gaan vertrekken... | |
Maegrim | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:58 |
kan je nagaan als je die geluiden hoort terwijl je het spul net vast hebt geknoopt ![]() | |
Duvel | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:59 |
Verlaagd bovenleidingsysteem i.v.m. Kruithuisweg en twee panto's dicht achter elkaar leidt blijkbaar tot ongewenst dynamisch gedrag. | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:04 |
Ga er maar niet van uit dat het onveilig is, ze rijden niet als de trein niet door de 24-uurs controle komt. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:05 |
kan zijn, maar beide gefilmde treinen hadden 1 panto. hell dat nachtfilmpje is een TDS7 met 1700 | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:09 |
Lijkt mij sterk, die DDZ is een dubbele met beide tractievoertuigen naar elkaar toe. Die 1700 zou ook zomaar beide pantografen op kunnen hebben, niet ongewoon bij een TD stam. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:12 |
WEL ongewoon bij een TD7 stam, behalve op de eerste tientallen meters na de start. Maar daar was hier duidelijk geen sprake van | |
Duvel | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:14 |
Klopt, met een 1700 zou je boven de 40 niet met twee stroomafnemers op moeten rijden. (Alhoewel dat optrekken met twee stroomafnemers op sowieso niet zinvol meer is met locs met choppers.) | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:19 |
Ook een meester vergeet wel eens iets, en dit zou zomaar toeval kunnen zijn dat er hier sprake van was. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:30 |
Ga daar een uurtje met een klapstoeltje zitten man ![]() | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:32 |
Moet ik ook nog steeds een keer doen in de Best tunnel ![]() | |
JDude | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:39 |
Valt mee met de vonken daar. Ik sta er tegenwoordig vaak genoeg. Wel altijd mooi om te zien als de IC's naar Den Haag en Amsterdam tegelijk langskomen. | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:45 |
Neuh, niet voor de vonkies. Maar voor de treintjes die langsrazen ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:46 |
Ik denk ook niet dat het onveilig is, maar dat gevoel krijg ik soms wel als ik hoor hoe die krengen tekeer gaan. Over die 24-uurscontrole heb ik ook zo m'n twijfels hoor... | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:46 |
Je zou je vraag bij ILenT neer kunnen leggen, niemand die je tegenhoudt. Hooguit een paar reizigers en topfunctionarissen nemen het je kwalijk als blijkt dat er daadwerkelijk wat mis is ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:06 |
James kun je ff online komen en mij overtuigen dat ik een MacbookAir moet kopen plz? | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:06 |
Moet je niet kopen, je hebt net een PC gekocht. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:08 |
ja, meest gaardeloze godkankeritusding ooit idd. | |
Peterselieman | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:09 |
Fles, je hebt geld teveel? | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:09 |
echt, er moet nu snel iets echt goed gaan, naar MIJN zin. Dit schiet niet op. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:10 |
Genoeg ja. | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:10 |
Je moet even een nieuw spoor aanleggen man, komt wel goed! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:12 |
Nee maar serieus, ik wil echt terug naar 2010 of zo, toen alles nog WEL werkte. Hele mainstream dingen ook gewoon. Windows Media Player en zo. Nu betaal ik godkankerduizend euro voor een nieuw systeem wat niks doet ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:12 |
Pistoia roept ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:13 |
Hoi pippeloi, Fles aan de Mac? ![]() Kek dingetje, ben erg blij met de mijne, maar het is wel alsof je opnieuw leert lopen en vervolgens ontdekt dat je linkerbeen is vervangen door een wiel. | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:13 |
Je stelt je aan man, en trouwens, wie gebruikt er nog WMP. ![]() En ik vermoed dat je MacOS nog een groter drama vindt dan dit ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:14 |
Ik ga met me friend Maussie nog wel ee paar grappaatjes hachelen ofzoow jeweetz ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:14 |
Wat is er mis met WMP, ik heb ook Windhoos 8 en zit er gewoon op. Niks niet geen problemen mee. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:15 |
Best leuk voor je. Kom me dan maar eens uitleggen hoe het WEL moet. Want ik baal hier de gruwelijke pesttyfusteringaidsmalaria van inmiddels. | |
Peterselieman | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:15 |
moet je doen. Ben wel in voor een stukje comedy van de hoogste plank | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:16 |
Morgenochtend 10:30 bij mij op de stoep staan, dat inregelen en ik betaal de rest van de dag je drank | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:16 |
Windows Media Player zit inderdaad nog in Windows 8.1, maar voor DVD-playback en Windows Media Center moet je wel lappen. Wat voor problemen heb je met je pc, Fles? | |
KnightSolaire | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:17 |
Windows Media Player classic FTW. (installeer 'm altijd als onderdeel van dit codec pack: http://www.cccp-project.net/) | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:18 |
ik heb foto's en filmpjes geordend per dag. Vroeger kon ik gewoon een filmpje aanklikken in Media Player en dan rechts klikken en Show List en zo en dan alle filmpjes die ik erbij vond horen, toevoegen aan de list. Like je bent 3 weken op vakantie geweest en je wilt van 20+ dagen 300+ filmpjes op je list. Was nooit een probleem. Kan nu ineens niet meer WAT ![]() | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:21 |
http://answers.microsoft.(...)77-9619-10e684f39731 | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:21 |
En dat terwijl computers steeds meer voor totale gasdebielen ontworpen zouden moeten zijn. IK kan er gewoon niet mee omgaan. En dat is niet omdat IK. Dat is omdat hullies ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:24 |
is er een Apple store in Zwolle? | |
b2py | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:25 |
Ik heb het wel opgezocht met de grootste vijand. https://www.google.nl/map(...)957362,6.1142077,12z | |
boriq | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:26 |
Ja, een APR Xando, officieuze Apple store. en als je OSx eenmaal onder de knie heb is het een genot en wil je geen Windows meer. ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:28 |
Ik heb mijn Mac gekocht bij de MyCom, "3 jaar garantie" aldus de verkoper. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:29 |
Mooi, doe mij dat maa dan, ik ben er wel klaar mee. | |
KnightSolaire | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:31 |
I tend to disagree.. Maar daarvoor zijn vast andere topics ![]() | |
boriq | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:47 |
er wordt hier zoveel onzin gepraat, kan dit ook nog wel bij. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:51 |
Fixed ![]() Maar fles, ik dacht dat jij IT'er was? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:57 |
allemaal optieven, ik WERK toevallig in de IT ja. Maar ik ben een IT'er van de kouwe grond. Hate me. | |
Crientj | zaterdag 8 februari 2014 @ 00:03 |
Denk om je bloeddruk Fles. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 februari 2014 @ 01:26 |
Goed idee, dank je ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 februari 2014 @ 02:07 |
me without crientj ![]() ![]() Would be like utrecht spoor 12 without RailTV. Nou ja somwhat like that ![]() | |
Duvel | zaterdag 8 februari 2014 @ 06:40 |
IT'ers hoeven toch niet noodzakelijk om te kunnen gaan met Windows? | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 8 februari 2014 @ 07:30 |
Idd. ![]() En ik heb ook een prive laptop met W8, daar heb ik classic shell overheen gegooid want ik heb er ook niks mee. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 8 februari 2014 @ 07:43 |
Hebben ze het spoor in Hilversum toch nog weggehaald? ![]() | |
b2py | zaterdag 8 februari 2014 @ 08:27 |
Dat is de bug in de reisplanner, door wijziging Hilversum Noord naar Media Park. Maar ik geef toe, ziet er leuk uit! ![]() | |
Fixers | zaterdag 8 februari 2014 @ 08:33 |
'Volledige dekking in 99% van het land' zo noemen telefoonproviders dat toch? ![]() | |
Ajaxfan | zaterdag 8 februari 2014 @ 09:03 |
Na het contactloze pinnen is er nu ook het spoorloze rijden. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 8 februari 2014 @ 09:09 |
Stroomafnemerloze trein op geëlektrificeerd spoor. Oh, wacht diesel onder de draad.. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 8 februari 2014 @ 09:09 |
Verrek, je hebt gelijk, het is precies dat stuk. Nou ja, we zien straks wel of er nog spoor ligt. | |
b2py | zaterdag 8 februari 2014 @ 09:17 |
Dennis of Somoht had er laatst iets over gedumpt hier, maar ik vond het niet de moeite om dat direct te melden. Dat zou het alleen maar waziger maken ![]() Maar nu kan een van de twee het best doen overigens. | |
dennistd | zaterdag 8 februari 2014 @ 11:01 |
Je bedoelt die nieuwe lijn die ze tussen Bussum Zuid en Hilversum aangelegd hebben? Daar rijden alleen de sprinters over, en die doen het nieuwe station Hilversum Media Park aan. Hilversum Noord ligt er nog steeds (en ook de oude lijn), maar daar komen geen sprinters meer. | |
Duvel | zaterdag 8 februari 2014 @ 11:03 |
![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 8 februari 2014 @ 11:03 |
Kost ook een ton neem ik aan? | |
b2py | zaterdag 8 februari 2014 @ 11:03 |
Ja dat bedoel ik ja. ![]() | |
Duvel | zaterdag 8 februari 2014 @ 11:04 |
Ik wil een rechtstreekse verbinding met Ljubljana! ![]() | |
b2py | zaterdag 8 februari 2014 @ 11:11 |
Als je de tijd hebt ![]() http://www.railwaygazette(...)%5D=speed&no_cache=1 | |
#ANONIEM | zaterdag 8 februari 2014 @ 11:14 |
Wat me nog opviel in Denemarken en Zweden is dat de Øresundståg gecombineerd met elektrische en dieseltreinstellen rijdt. Lekker handig ook in al die tunnels, hele dak was pikzwart ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 8 februari 2014 @ 11:15 |
Idd. Nørreport. ![]() | |
Duvel | zaterdag 8 februari 2014 @ 11:16 |
2050. Dan ben ik net met pensioen, mooi op tijd. | |
Anno1982 | zaterdag 8 februari 2014 @ 12:03 |
Ach... niet zeuren, zo vies is het niet. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 8 februari 2014 @ 12:52 |
Ongeluk met toeristisch treintje in de Franse alpen, 2 doden 7 gewonden. Aanvullend linkje is welkom, ik krijg het niet voor elkaar. (Zit mobiel -> parisien) ![]() | |
bork | zaterdag 8 februari 2014 @ 12:52 |
Gisteren nog wel ![]() | |
Duvel | zaterdag 8 februari 2014 @ 13:20 |
Nørreport! ![]() | |
Adrie072 | zaterdag 8 februari 2014 @ 13:27 |
http://www.varmatin.com/f(...)me-mort.1571480.html | |
Adrie072 | zaterdag 8 februari 2014 @ 13:29 |
![]() | |
Adrie072 | zaterdag 8 februari 2014 @ 13:32 |
Le train des Pignes a déraillé samedi en fin de matinée entre Annot et Saint-Benoît dans les Alpes-de-Haute-Provence. Le bilan est lourd: deux morts, un blessé grave et une trentaine de blessés légers. L'une des victimes a été éjectée du wagon. A 12h25, plusieurs passagers étaient en cours de désincarcération. Trois équipes médicales ainsi que l'hélicoptère Dragon 06 des Alpes-Maritimes sont partis sur les lieux de l'accident. Le plan rouge a été déclenché par les autorités. "Un wagon retenu par les arbres" Des rochers tombés sur les voies pourraient être à l'origine du déraillement de ce train des Pignes. "L'un des wagons est toujours sur les rails. Le deuxième est couché dans la pente. Il semble être retenu par les arbres", témoigne Quentin Bonnard. ![]() | |
b2py | zaterdag 8 februari 2014 @ 13:42 |
De tering. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 februari 2014 @ 13:53 |
Ja hee hoi goeiemorgen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 februari 2014 @ 13:55 |
dat zal wel op dat plaatje van Adrie slaan. | |
James1988 | zaterdag 8 februari 2014 @ 14:57 |
Damn. | |
Peter | zaterdag 8 februari 2014 @ 15:07 |
Wat doet een gtw/Valleilijn/Arriva-trein in Leidschendam? | |
James1988 | zaterdag 8 februari 2014 @ 15:09 |
Onderhoud? Opnieuw bestickeren? | |
Peter | zaterdag 8 februari 2014 @ 15:10 |
maar aan de andere kant van het land?.. Efficiënt. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 8 februari 2014 @ 15:38 |
Vandaag ook. Gelukkig maar. | |
boriq | zaterdag 8 februari 2014 @ 15:54 |
Hej. Dat is het boemeltje wat in de zomer elke dag langs mijn camping in Frankrijk boemelt en toetert. Wel heftig zeg. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 8 februari 2014 @ 16:09 |
je bedoelt Vechtdallijn? Geen idee. Eerder deze week was er ook al eentje in Leidschendam. NedTrain zal wel een opdracht gekregen hebben voor bepaalde werkzaamheden | |
Peterselieman | zaterdag 8 februari 2014 @ 16:09 |
niet best ... | |
LvanLier | zaterdag 8 februari 2014 @ 16:27 |
Stukje geschreven nav de blunder qua bezwaarschrift NL tegen besluit Brussel. http://www.voorbeterov.nl/page3.php Arriva is nu aan zet. Praatjes vullen geen gaatjes. | |
Anno1982 | zaterdag 8 februari 2014 @ 16:50 |
Eens. Mooie blunder, ik gun het Arriva van harte en ben benieuwd wat ze er van gaan maken. | |
Kentekenplaat | zaterdag 8 februari 2014 @ 16:54 |
Ik kwam van de week een vers geverfde DM90 tegen. Mooi nieuw vers logo er op en zulks. Ik dacht dat ze er niks meer aan zouden doen omdat die dingen er t.z.t. toch uitgaan. | |
dennistd | zaterdag 8 februari 2014 @ 16:59 |
De hoge serie DM90's wordt opgeknapt en daarmee wordt nu gereden, de lage serie gaat aan de kant. Het zouden de 3426-3440 en 3443-3449 zijn die blijven rijden. Het is trouwens alleen een nieuwe verf/stickerlaag, het interieur gebeurt niets mee | |
b2py | zaterdag 8 februari 2014 @ 17:02 |
Geen Macbook, wel legofles. ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 8 februari 2014 @ 19:13 |
![]() | |
ReisT | zaterdag 8 februari 2014 @ 19:26 |
Net in Gouda was ik even verbaasd toen ik vanuit een stilstaande IC een trein voorbij hoorde rijden, tot ik even goed naar buiten keek: ja logisch een omgeleide Thalys. | |
deadlock1981 | zaterdag 8 februari 2014 @ 19:29 |
Veel treinennerds maar geen treinen vandaag. | |
James1988 | zaterdag 8 februari 2014 @ 20:26 |
Mooie plaat! Jammer van dat gele vlak voorop de loc. ![]() | |
greavy | zaterdag 8 februari 2014 @ 22:03 |
Alleen DBSchenker is toen (mede dankzij jou, voor het navragen bij ILenT, en ik mailen naar DBS) van het witte vlak afgestapt. Alle andere vervoerders houden het aan (Locon ook al eens gemaild) | |
greavy | zaterdag 8 februari 2014 @ 22:04 |
DB kan ook goed communiceren: Werkzaamheden die er waren, stonden weer eens niet in HAFAS. Sta je dan, in Mönchengladbach. RE8 naar Keulen reed niet. hele reisplan kon in de prullenbak gesodemieterd worden. +60 -.- | |
greavy | zaterdag 8 februari 2014 @ 22:05 |
En vol |