abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:21:42 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136399075
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:35:24 #2
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_136399552
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:20 schreef James1988 het volgende:
Apart dat de ICd wel gewoon rijdt, de HSL komt rakelings langs de Kijfhoek...
Mwah, Kijkhoek is nogal groot dus HSL hoeft daar geen last van te hebben als die lekke ketel precies aan de andere kant staat.
pi_136399635
Ik vond het eerst wel jammer dat al het DDZ uit de IC Den Haag - Venlo verdween. Vanochtend toch aangenaam verrast toen er 8 bakken DDZ in Roosendaal klaarstond als IC naar Zwolle. Goede ruil me dunkt ^O^ .
pi_136399817
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:35 schreef ReisT het volgende:

[..]

Mwah, Kijkhoek is nogal groot dus HSL hoeft daar geen last van te hebben als die lekke ketel precies aan de andere kant staat.

De HSL ligt er toch nog een best eind van af hoor..
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:46:41 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136399942
Aan de noordwestkant niet :s)
pi_136400004
Hopen dat ICd rijdt van 14:27 op Breda. Zo te zien wel, vanaf Rotterdam naar Breda ging ie net ook. En volgens mij draait die gewoon om op Breda. Ik ga nu in ieder geval maar met de IC van 13:50 vanaf Roosendaal naar Breda. Ik heb echt geen trek om via Den Bosch-Utrecht te reizen hoor :')
pi_136400162
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:46 schreef James1988 het volgende:
Aan de noordwestkant niet :s)
Adres van melding was de zuidkant, na de verheuvelrug. Achja, maar beter ook dat gewoon de ICD wel rijdt. :D
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:57:37 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136400351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Adres van melding was de zuidkant, na de verheuvelrug.
Ah, daar. Dat is wel op veilige afstand van de HSL. :)
quote:
Achja, maar beter ook dat gewoon de ICD wel rijdt. :D
Agreed, beter voor reizigers.
pi_136400521
Ik gebruik als student ook redelijk vaak ICd, terwijl het in principe niet nodig is. Maar ik betaal best 2,30 extra voor een snelle verbinding, altijd plaats (wanneer ik reis tenminste), goede bagageruimte en over het algemeen rust.
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:11:51 #10
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_136400836
Nou hier op Breda zeggen ze dat ICd toeslagvrij is èn gewoon rijdt dus we gaan daar maar voor.
  Redactie Sport donderdag 6 februari 2014 @ 14:27:26 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136401389
Hij is toeslagvrij op het stuk Breda-Rotterdam en Schiphol-Amsterdam, op Rotterdam-Schiphol betaal je wel toeslag volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136401475
De storingspagina vermeldt 'Gebruik de Intercity direct tussen Rotterdam C. en Breda.' en sluit daar inderdaad wel bij aan.
pi_136401494
De ICD is sowieso toeslagvrij tussen Breda en Rotterdam, ook morgen.
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:35:35 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136401647
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:31 schreef b2py het volgende:
De ICD is sowieso toeslagvrij tussen Breda en Rotterdam, ook morgen.
En overmorgen, en overmorgen, en de dag daarna, en de week daarna...
pi_136401664
Oja, tegenwoordig is er alleen nog toeslag nodig tussen Schiphol en Rotterdam, de overige delen sowieso niet meer.
pi_136401793
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

En overmorgen, en overmorgen, en de dag daarna, en de week daarna...
Ja maar dan is je reis onbetrouwbaar. U plant langer dan 24 uur van te voren.
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:48:56 #17
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_136402163
Ja op station Breda werd ook weer omgeroepen dat het tussen Rotterdam en Schiphol weer wel nodig is dus heb 'm gewoon maar gekocht. Op Kijfhoek niks gezien net :)
pi_136403016
Inmiddels is 15min geleden incident meester gegeven op kijfhoek, eens kijken hoe lang het duurt voor de beperkingen opgeheven worden.

BrandweerZHZ twitterde op donderdag 06-02-2014 om 15:00:44 #Zwijndrecht #rangeerterrein #Kijfhoek Brandweer geeft sein incident meester[Einde berichtgeving] reageer retweet
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_136403196
NS_online twitterde op donderdag 06-02-2014 om 15:05:46 Rond/in Nijmegen is geen treinverkeer mogelijk door een storing bediensysteem seinen en wissels http://t.co/axyyfHaEPO #Nm reageer retweet
Prognose: 18:30
pi_136404114
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:21 schreef b2py het volgende:
NS_online twitterde op donderdag 06-02-2014 om 15:05:46 Rond/in Nijmegen is geen treinverkeer mogelijk door een storing bediensysteem seinen en wissels http://t.co/axyyfHaEPO #Nm reageer retweet
Prognose: 18:30
Schijnt een stroomstoring te zijn (kwam net langs Arnhem)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 februari 2014 @ 16:11:50 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136404714
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:14 schreef _serial_ het volgende:
Inmiddels is 15min geleden incident meester gegeven op kijfhoek, eens kijken hoe lang het duurt voor de beperkingen opgeheven worden.

BrandweerZHZ twitterde op donderdag 06-02-2014 om 15:00:44 #Zwijndrecht #rangeerterrein #Kijfhoek Brandweer geeft sein incident meester[Einde berichtgeving] reageer retweet
45 minuten ongeveer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136404778
Een uur na incident meester op kijfhoek gaat NS pas weer rijden, dat moet beter kunnen denk ik.

Op Den Haag HS bleef de IC naar Venlo van 1558 met vertraging aangekondigd worden, terwijl deze opgeheven was in reisplanner
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_136405056
Incident meester is niet direct opgelost volgens mij.
  donderdag 6 februari 2014 @ 17:26:34 #24
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136407227
Niks te doen deze zomer, iets bijzonders doen met de trein? Rij de BAM (groen op het kaartje) af!



The towns along the BAM remain part of the land that time forgot, their Soviet architecture virtually unchanged. The BAM is only 400km north of the Trans-Siberian, but the difference is palpable: BAM passengers tend to be predominantly local and poor – and, with the exception of Severobaikalsk (the jumping off point for Lake Baikal), very few foreigners ever climb aboard

uit en meer is te vinden op: http://www.bbc.com/travel(...)rails-less-travelled
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:36:37 #25
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_136409361
Aflosdienst vandaag. Stand tot nu toe (om 14u begonnen): twee personen langs de baan, één spoorverzakking, één defecte trein op de vrije baan en alle overwegen gestoord. En ik ben pas halverwege mijn dienst. Je hebt van die dagen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport donderdag 6 februari 2014 @ 18:45:42 #26
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136409651
Aflosdienst is dat je steeds collega's aflost die pauze hebben?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:13:35 #27
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_136410873
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:45 schreef dennistd het volgende:
Aflosdienst is dat je steeds collega's aflost die pauze hebben?
Klopt. Iedere werkplek een uur overnemen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_136411017
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Klopt. Iedere werkplek een uur overnemen.
Ik vraag me altijd af hoe dat gaat. Dat zijn diensten die niet tegelijk lopen met de andere treindienstleiders? Lijkt me een beetje onzinnig om iemand af te lossen die net begint...
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:19:55 #29
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_136411156
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:17 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoe dat gaat. Dat zijn diensten die niet tegelijk lopen met de andere treindienstleiders? Lijkt me een beetje onzinnig om iemand af te lossen die net begint...
De eerste die pauze krijgt is dan net drie kwartier bezig...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_136411997
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De eerste die pauze krijgt is dan net drie kwartier bezig...
Klinkt bekend...

Als aspirantmachinist ook wel eens zo'n dienst gehad. Beginnen met passagieren vanaf de standplaats naar bestemming 1 en daar gelijk een uur pauze :D :')
pi_136412130
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:38 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Klinkt bekend...

Als aspirantmachinist ook wel eens zo'n dienst gehad. Beginnen met passagieren vanaf de standplaats naar bestemming 1 en daar gelijk een uur pauze :D :')
En dan mag ik NS geen sociale dienst noemen :'(
pi_136412243
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:41 schreef b2py het volgende:

[..]

En dan mag ik NS geen sociale dienst noemen :'(
Het omgekeerde komt natuurlijk ook wel eens voor. Dienst van 8 uur en dan pas na 6 en half uur een uur pauze en vervolgens nog een laatste ritje van een 30 minuten ;)
pi_136412247
EN zo reed ik vanochtend vroeg een grijs Gouda binnen, na 111 km. Dat betekende 1.001 km voor de maand, dat betekende de 48ste 1.000+ maand op rij en dat betekende een verbetering van het vorige record van 47 maanden, een reeks die onderbroken werd door mijn ongeluk in een GVU-bus. Ik moest toch een beetje glimlachen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136412279
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:43 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Het omgekeerde komt natuurlijk ook wel eens voor. Dienst van 8 uur en dan pas na 6 en half uur een uur pauze en vervolgens nog een laatste ritje van een 30 minuten ;)
Laat de arbodienst het maar niet horen, of de vakbond.
pi_136412290
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
EN zo reed ik vanochtend vroeg een grijs Gouda binnen, na 111 km. Dat betekende 1.001 km voor de maand, dat betekende de 48ste 1.000+ maand op rij en dat betekende een verbetering van het vorige record van 47 maanden, een reeks die onderbroken werd door mijn ongeluk in een GVU-bus. Ik moest toch een beetje glimlachen :)
Ik ben blij voor je! :)
pi_136412301
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
EN zo reed ik vanochtend vroeg een grijs Gouda binnen, na 111 km. Dat betekende 1.001 km voor de maand, dat betekende de 48ste 1.000+ maand op rij en dat betekende een verbetering van het vorige record van 47 maanden, een reeks die onderbroken werd door mijn ongeluk in een GVU-bus. Ik moest toch een beetje glimlachen :)
Heb je ook een gemiddelde prijs per kilometer berekend? En ben je nu duurder uit?
dag
pi_136412315
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ben blij voor je! :)
Ja, ik ook wel :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136412423
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Heb je ook een gemiddelde prijs per kilometer berekend? En ben je nu duurder uit?
Nee. Geen idee derhalve :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136412431
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:26 schreef bork het volgende:
Niks te doen deze zomer, iets bijzonders doen met de trein? Rij de BAM (groen op het kaartje) af!

[ afbeelding ]

The towns along the BAM remain part of the land that time forgot, their Soviet architecture virtually unchanged. The BAM is only 400km north of the Trans-Siberian, but the difference is palpable: BAM passengers tend to be predominantly local and poor – and, with the exception of Severobaikalsk (the jumping off point for Lake Baikal), very few foreigners ever climb aboard

uit en meer is te vinden op: http://www.bbc.com/travel(...)rails-less-travelled
Vorige week was op Drehscheibe nog een reportage verschenen over een deel ervan. :)
pi_136412622
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
EN zo reed ik vanochtend vroeg een grijs Gouda binnen, na 111 km. Dat betekende 1.001 km voor de maand, dat betekende de 48ste 1.000+ maand op rij en dat betekende een verbetering van het vorige record van 47 maanden, een reeks die onderbroken werd door mijn ongeluk in een GVU-bus. Ik moest toch een beetje glimlachen :)
Overigens een hoofdrol in dit geheel voor Duvel, die zoals bekend weleens vaker in Gouda komt en die bovendien de eerste was die ik zag toen ik ontwaakte uit de narcose na operatie na voornoemd ongeluk. En die ook een foto van mij in Gitmo-suit gepost heeft, namelijk hier :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Dr_Flash op 06-02-2014 20:04:00 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:12:39 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136413530
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Overigens een hoofdrol in dit geheel voor Duvel, die zoals bekend weleens vaker in Gouda komt en die bovendien de eerste was die ik zag toen ik ontwaakte uit de narcose na operatie na voornoemd ongeluk. En die ook een foto van mij in Gitmo-suit gepost heeft, namelijk hier :D
Damn, dat moet een schokkend ontwaken zijn geweest! :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136413574
Ik stond stijf van de morfine, kon mij het schelen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:22:47 #43
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136414054
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
EN zo reed ik vanochtend vroeg een grijs Gouda binnen, na 111 km. Dat betekende 1.001 km voor de maand, dat betekende de 48ste 1.000+ maand op rij en dat betekende een verbetering van het vorige record van 47 maanden, een reeks die onderbroken werd door mijn ongeluk in een GVU-bus. Ik moest toch een beetje glimlachen :)
December 2009 was dat lees ik net terug, bijna lustrum!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_136414162
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:22 schreef bork het volgende:

[..]

December 2009 was dat lees ik net terug, bijna lustrum!
Misschien moeten we dat vieren door een GVUbus in de hens te steken! :P

Oh die bestaan niet meer :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:25:53 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136414215
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien moeten we dat vieren door een GVUbus in de hens te steken! :P

Oh die bestaan niet meer :') _O-
Bussenmuseum? :+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 februari 2014 @ 20:28:28 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136414311
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien moeten we dat vieren door een GVUbus in de hens te steken! :P

Oh die bestaan niet meer :') _O-
Lijn 12, daar heb je nog bussen rijden die van het GVU zijn geweest. Kubus rijdt ermee rond totdat de nieuwe bussen instromen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 6 februari 2014 @ 20:29:11 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136414350
En in IJsselmond rijden ze ook zo te zien: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=1044&pos=1
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136414410
weg met bussen :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 6 februari 2014 @ 20:30:58 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136414438
Niet alle bussen he, anders ben ik werkeloos...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 februari 2014 @ 20:32:38 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136414524
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
weg met bussen :{w

gejat van: http://ovnieuwsuitgroning(...)chten-in-buitenpost/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136414588
Oh die heb ik in Oostenrijk wel creatiever gezien trouwens :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 februari 2014 @ 20:35:04 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136414633
Over dat blogje gesproken: Ziggy krijgt vanaf volgend jaar bussen voor de deur van zijn werk langs

http://ovnieuwsuitgroning(...)ver-paterswoldseweg/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136414734
Ebensee Landungsplatz, 29 augustus 2009.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:39:51 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136414847
Er waren toch ook wat GVU-bussen naar Almere gegaan?
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:41:56 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136414910
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lijn 12, daar heb je nog bussen rijden die van het GVU zijn geweest. Kubus rijdt ermee rond totdat de nieuwe bussen instromen.
Ja, die dubbelgelede dingen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:43:01 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136414949
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:39 schreef James1988 het volgende:
Er waren toch ook wat GVU-bussen naar Almere gegaan?
Er rijden ook Kubuzzz buzzzen uit het hoge noorden door Utrecht momenteel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:43:29 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136414970
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stond stijf van de morfine, kon mij het schelen :P
Dat helpt wel natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 februari 2014 @ 20:56:30 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136415569
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:39 schreef James1988 het volgende:
Er waren toch ook wat GVU-bussen naar Almere gegaan?
ja, en rond Zwolle rijden er een paar als schoolbussen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 februari 2014 @ 20:57:35 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136415623
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er rijden ook Kubuzzz buzzzen uit het hoge noorden door Utrecht momenteel.
mogen ze houden. In het noorden zijn genoeg bussen over na de aanpassing van de dienstregeling in Groningen en de instroom van nieuwe geledes en capacity's.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:18:20 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136416756
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mogen ze houden. In het noorden zijn genoeg bussen over na de aanpassing van de dienstregeling in Groningen en de instroom van nieuwe geledes en capacity's.
Dan moeten ze ze maar snel geel bestickeren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:34:09 #61
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136417745
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er rijden ook Kubuzzz buzzzen uit het hoge noorden door Utrecht momenteel.
structureel in lijn 4.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:40:15 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136418080
Vanochtend omstreeks 11 uur is Riekje uit Waterhuizen overleden. ;(
pi_136418465
RIP aan de nabestaanden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 februari 2014 @ 21:48:58 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136418615
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan moeten ze ze maar snel geel bestickeren.
gaat niet gebeuren
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 februari 2014 @ 21:50:10 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136418672
quote:
15s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:40 schreef greavy het volgende:
Vanochtend omstreeks 11 uur is Riekje uit Waterhuizen overleden. ;(
jammer. Het zal er helaas al aan te komen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:52:26 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136418807
quote:
15s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:40 schreef greavy het volgende:
Vanochtend omstreeks 11 uur is Riekje uit Waterhuizen overleden. ;(
Dat is dan wel ineens snel gegaan zeg. :o
pi_136418855
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lijn 12, daar heb je nog bussen rijden die van het GVU zijn geweest. Kubus rijdt ermee rond totdat de nieuwe bussen instromen.
En dat is vanaf maandag 1 bus per week ongeveer :)
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:59:49 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136419256


Juist ja.

Via Lokführer
pi_136419331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:59 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Juist ja.

Via Lokführer
Ik weet het niet zeker, maar ik heb ook het vermoeden dat in DB ICE-3 is die zich niet op duits grondgebied bevindt.
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:04:47 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136419605
In Japan rijden ze toch links?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:05:20 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136419652
quote:
15s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:40 schreef greavy het volgende:
Vanochtend omstreeks 11 uur is Riekje uit Waterhuizen overleden. ;(
Inderdaad erg snel...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:05:22 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136419655
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker, maar ik heb ook het vermoeden dat in DB ICE-3 is die zich niet op duits grondgebied bevindt.
Ik denk wel dat het Duitsland is. Zie bijvoorbeeld de bordjes op de bovenleidingmasten, die zien er - voor mij als relatieve leek die wel eens in Duitsland op bovenleidingsportalen heeft gelet - best wel Duits uit.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 februari 2014 @ 22:05:35 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136419678
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:04 schreef Duvel het volgende:
In Japan rijden ze toch links?
precies, net als in België en Frankrijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136419732
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het Duitsland is. Zie bijvoorbeeld de bordjes op de bovenleidingmasten, die zien er - voor mij als relatieve leek die wel eens in Duitsland op bovenleidingsportalen heeft gelet - best wel Duits uit.
Het is Duitsland.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:06:33 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136419762
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies, net als in België en Frankrijk
Zwitserland ook. Oostenrijk weet ik niet zeker :)
pi_136419854
de hele linksrijdiscussie is soberso kansloos omdat je gewoon niet ziet of er front- of sluitseinen op staan.
Of rangeer of gevaarsein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:11:45 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136420122
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
de hele linksrijdiscussie is soberso kansloos omdat je gewoon niet ziet of er front- of sluitseinen op staan.
Of rangeer of gevaarsein.
Dat ook. _O-
pi_136420216
Laten we voor de fotograaf maar hopen dat hij stil staat.
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:22:19 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136420774
"Downwash" of: Hoe ÖBB probeert te voorkomen dat bomen omvallen door het gewicht van sneeuw.


Extreme Situationen, so wie sie derzeit in Kärnten sind, erfordern außergewöhnliche Maßnahmen. Aus dem Grund haben heute Hubschrauber des Österreichischen Bundesheeres mit ihren Rotoren zwischen Rosenbach und Ledenitzen Schnee und Eis von Bäumen geblasen, ein sogenannter Downwash. So wurde verhindert, dass diese Bäume auf Gleise oder Stromleitungen kippen. Schaut auf jeden Fall sehr spektakulär aus.

En zo maken ze in Frankrijk het spoor sneeuwvrij:
pi_136422969
Vette Hueys ook gewoon. Tour of Duty rolling stones alles.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 6 februari 2014 @ 23:22:00 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136423992
Ik ga toch nog even door met de bussen :6

Ik heb ook nog in de aanbieding:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136424589
Tot mijn grote verbazing bleken ook in Zweden treinen links te rijden.
pi_136424667
Linkse hobby denk ik dan maar..
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:39:04 #84
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136424687
Ik kwam vandaag toevallig dit tegen

:)

Wie weet wat het is of waar?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 6 februari 2014 @ 23:39:55 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136424717
Het veenpark (in Barger-Compascuum?)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 6 februari 2014 @ 23:42:49 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136424825
Dit weer was het een jaar en twee weken geleden:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136424887
Stonden we in de ijzige kou op Noorderkempen :')
pi_136424907
quote:
5s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:39 schreef bork het volgende:
Ik kwam vandaag toevallig dit tegen

[ afbeelding ] :)

Wie weet wat het is of waar?
Valkenburg (ZH)
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:45:08 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136424913
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:44 schreef b2py het volgende:
Stonden we in de ijzige kou op Noorderkempen :')
Bazenstation.
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:47:08 #90
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136424995
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:39 schreef dennistd het volgende:
Het veenpark (in Barger-Compascuum?)
Yup, helemaal goed, nog nooit van gehoord tot vanmiddag, echt bizar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_136425138
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bazenstation.
Het is aan je te zien!
  Redactie Sport donderdag 6 februari 2014 @ 23:50:20 #92
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136425147
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:47 schreef bork het volgende:

[..]

Yup, helemaal goed, nog nooit van gehoord tot vanmiddag, echt bizar.
Ik ben er vroeger eens geweest, dat is denk ik al wel 15 jaar geleden...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:51:40 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136425192
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is aan je te zien!
[ afbeelding ]
Wat een foto. :D
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:57:21 #94
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_136425421
Wie zijn dat allemaal? :P
doei
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:58:38 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136425472
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:57 schreef Prins_Pils het volgende:
Wie zijn dat allemaal? :P
Dat zijn Henk, Frits, Sjaak, Kees en Dimitry.
pi_136425535
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is aan je te zien!
[ afbeelding ]
Heeeej, sneeuw. Vroegah toen we nog winters hadden ;(
  vrijdag 7 februari 2014 @ 00:01:27 #97
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_136425547
}:|
doei
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 00:04:16 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136425626
Ben ik even blij dat ik er niet op sta :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136428223
Nou nou. Gisteren 3*4 bakken, vandaag 4*3. Op de vrijdag. Much lengte, so capaciteit. Very trein. Wow.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136428237
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 07:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nou. Gisteren 3*4 bakken, vandaag 4*3. Op de vrijdag. Much lengte, so capaciteit. Very trein. Wow.
Groots genieten dus :7
  vrijdag 7 februari 2014 @ 07:38:04 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136428246
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 07:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nou. Gisteren 3*4 bakken, vandaag 4*3. Op de vrijdag. Much lengte, so capaciteit. Very trein. Wow.
Maar hij rijdt. Dat kun je niet van alle treinen uit jouw richting zeggen.

BTW: ze waren gisteren op Utrecht Centraal druk bezig met het ophangen van extra schermen op de perrons. Goed bezig, dacht ik: meer reizigersinformatie om het voornemen om de gele borden weg te halen, kracht bij te zetten. Maar helaas: het is RAILTV: onzin voor wachtende reizigers. :{

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136428256
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 07:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar hij rijdt. Dat kun je niet van alle treinen uit jouw richting zeggen.

BTW: ze waren gisteren op Utrecht Centraal druk bezig met het ophangen van extra schermen op de perrons. Goed bezig, dacht ik: meer reizigersinformatie om het voornemen om de gele borden weg te halen, kracht bij te zetten. Maar helaas: het is RAILTV: onzin voor wachtende reizigers. :{

[ afbeelding ]
Die zag ik maandag hangen in de stationshal van Amersfoort. Op zich wel handig, heb altijd vanuit Groningen richting Ede-Centrum een vrij lange overstap. Dan heb ik wat om naar te kijken.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 07:44:34 #103
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_136428285
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 07:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nou. Gisteren 3*4 bakken, vandaag 4*3. Op de vrijdag. Much lengte, so capaciteit. Very trein. Wow.
Je hebt wel meer capaciteit voor het gewone plebs op deze manier. :)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 07:52:52 #104
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_136428331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zwitserland ook. Oostenrijk weet ik niet zeker :)
Dat weten ze in Oostenrijk zelf ook niet zeker, maar vaker rechts dan links. Het verschilt per lijn.

In Zweden reden ze tot in de jaren 60 ook op de weg links. Toen ze rechts gingen rijden moesten alle trams en bussen verbouwd/vervangen worden want toen zaten de deuren aan de verkeerd kant.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:08:32 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136428430
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 07:52 schreef ReisT het volgende:

[..]

In Zweden reden ze tot in de jaren 60 ook op de weg links. Toen ze rechts gingen rijden moesten alle trams en bussen verbouwd/vervangen worden want toen zaten de deuren aan de verkeerd kant.
Die wisseling heeft nog een hoop levens gekost.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:36:45 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136428663
quote:
2s.gif [b]Op vrijdag 7 februari 2014 07:38 schreef Duvel

BTW: ze waren gisteren op Utrecht Centraal druk bezig met het ophangen van extra schermen op de perrons. Goed bezig, dacht ik: meer reizigersinformatie om het voornemen om de gele borden weg te halen, kracht bij te zetten. Maar helaas: het is RAILTV: onzin voor wachtende reizigers. :{

[ afbeelding ]
nou inderdaad zeg. Hoe laat gaat mijn trein vandaag? Geen idee, maar wist u dat de Grote Zonnedauw van nature veel voorkomt in de bermen langs het spoor in Nederland? :) Prettige reis!

En daar gaan dus miljoenen in zitten. Te droevig voor woorden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:39:19 #107
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136428694
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 07:52 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat weten ze in Oostenrijk zelf ook niet zeker, maar vaker rechts dan links. Het verschilt per lijn.

In Zweden reden ze tot in de jaren 60 ook op de weg links. Toen ze rechts gingen rijden moesten alle trams en bussen verbouwd/vervangen worden want toen zaten de deuren aan de verkeerd kant.
In Oostenrijk zijn ze aan het overschakelen van links naar rechts. Dat doen ze geleidelijk.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:52:15 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136428872
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nou inderdaad zeg. Hoe laat gaat mijn trein vandaag? Geen idee, maar wist u dat de Grote Zonnedauw van nature veel voorkomt in de bermen langs het spoor in Nederland? :) Prettige reis!
:')

quote:
En daar gaan dus miljoenen in zitten. Te droevig voor woorden.
Gemiste kans... Het is vast ook niet mogelijk om in te breken op RAILTV bij grote verstoringen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:56:04 #109
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136428931
In de "stationshal" van Breda hangt sinds enige tijd ook een groot scherm. Maar daar heb ik ook alleen nog reclame of een lijstje met tweets van/aan @ns_online op gezien :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:02:51 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136429020
Hmmm, de Belgen willen Varkensneus 801 toch weer sneller op de baan hebben. Het stel wordt begin volgende week naar de Centrale Werkplaats Gentbrugge gebracht, en daar wordt hij voor een deel gemoderniseerd. Aansluitend gaat hij weer naar Mechelen, en dan gaan ze daar de modernisering afmaken.
Mechelen heeft te weinig capaciteit.
pi_136429122
Nou, die LageLandenLijn mag er komen blijkt. Zie metronieuws.nl.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:13:26 #112
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136429211
quote:
Timmermans meent daarbij dat Nederland met het indienen van het beroepschrift desondanks een ‘duidelijk politiek signaal’ heeft afgegeven.
Ik moest lachen. Gewoon gefaal van de bovenste plank natuurlijk. Maar voor de verandering wel eens gunstig gefaal.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:14:23 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136429226
Gepruts met een stempeltje: Arriva kan per direct beginnen met de dienst Den Haag -Brussel _O- :D

zie o.a. de Metro van vandaag, pag 3
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136429299
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:13 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik moest lachen. Gewoon gefaal van de bovenste plank natuurlijk. Maar voor de verandering wel eens gunstig gefaal.
Enige positieve hieraan is de overbelastverklaring voor het traject Den Haag - Rotterdam.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:23:11 #115
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136429357
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:19 schreef b2py het volgende:

Enige positieve hieraan is de overbelastverklaring voor het traject Den Haag - Rotterdam.
Gaat dat helpen om daar nu eens snel wat extra sporen langs te bouwen bedoel je?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:24:28 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136429381
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:13 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik moest lachen. Gewoon gefaal van de bovenste plank natuurlijk. Maar voor de verandering wel eens gunstig gefaal.
een duidelijk politiek signaal ja. "Wij kunnen niet eens een stempeltje goed doen" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136429442
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:23 schreef JDude het volgende:

[..]

Gaat dat helpen om daar nu eens snel wat extra sporen langs te bouwen bedoel je?
Snel is altijd relatief, maar volgens mij is er nog geen definitief besluit over het neerleggen van spoor in de tweede buis te Delft. Dit zou een zetje in de rug kunnen zijn.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:31:25 #118
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136429496
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:28 schreef b2py het volgende:

Snel is altijd relatief, maar volgens mij is er nog geen definitief besluit over het neerleggen van spoor in de tweede buis te Delft. Dit zou een zetje in de rug kunnen zijn.
Zou mooi zijn, 't is nota bene de corridor tussen stad 2 en 3 van het land. En dat heeft het jaren moeten stellen met twee spoortjes (randstadtram niet meegeteld) en een gammele snelweg. Met de A4MD en een spoorverbreding begint het zowaar eens ergens op te lijken.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136429660
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:31 schreef JDude het volgende:

[..]

Zou mooi zijn, 't is nota bene de corridor tussen stad 2 en 3 van het land. En dat heeft het jaren moeten stellen met twee spoortjes (randstadtram niet meegeteld) en een gammele snelweg. Met de A4MD en een spoorverbreding begint het zowaar eens ergens op te lijken.
Dat maakt in principe niet zoveel uit, er wordt ook relatief veel gestopt dus het snelheidsverschil IC <-> sprinter is niet zo groot. Ook ben ik wel benieuwd naar sporenlayout voor Schiedam Centrum - Rotterdam C als er twee sporen vrijkomen, gaat ProRail ze überhaupt gebruiken? De infrastructuur te Rotterdam is er nauwelijks op ingericht in ieder geval -> fly-overs etc.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:45:27 #120
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136429756
Oh ja, natuurlijk, de wet van behoud van ellende gaat op het spoor ook gewoon op.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136429845
;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 09:55:57 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136429962
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat maakt in principe niet zoveel uit, er wordt ook relatief veel gestopt dus het snelheidsverschil IC <-> sprinter is niet zo groot. Ook ben ik wel benieuwd naar sporenlayout voor Schiedam Centrum - Rotterdam C als er twee sporen vrijkomen, gaat ProRail ze überhaupt gebruiken? De infrastructuur te Rotterdam is er nauwelijks op ingericht in ieder geval -> fly-overs etc.
Met een paar aanpassingen aan de Delftse zijde van Schiedam en in Rotterdam tussen CS en de Willemspoortunnel kom je er al een behoorlijk eind
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:59:50 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136430027
Het was al genoemd, maar hij mag in de herhaling omdat het heel erg mooi nieuws is.

quote:
Groen sein voor de Lage Landenlijn na domme stempelfout
Nederlands bezwaar tegen Europese liberalisering buitenlandse treinen te laat ingediend.

De gemeente Den Haag kan per direct met vervoerder Arriva starten met de gewenste treindienst naar België. Protest dat deze Lage Landenlijn niet als binnenlandse treindienst gebruikt mag worden, gaat niet meer op. Nederland heeft namelijk te laat bezwaar ingediend over een tik op de vingers van de Europese Commissie. Volgens Brussel is de Nederlandse bescherming van binnenlands treinverkeer van NS rondom internationale treinen van concurrenten in strijd met de Europese regels.

Het verzoekschrift is door de Commissie niet-ontvankelijk verklaard, omdat de Permanente Vertegenwoordiging van Nederland het ingediende bezwaar te laat gestempeld blijkt te hebben. Hoewel het op vrijdagmiddag 19 juli 2013 werd afgegeven bij het Europese Hof van Justitie, stond op de afgedrukte stempel maandagochtend 22 juli. Daarbij had Nederland een verkeerde veronderstelling van de termijn voor het indienen van het bezwaar, aldus Timmermans. Volgens de bewindsman heeft het verder voortzetten van de lopende bezwaarprocedure in Brussel door de domme fout nu geen zin meer.

Het gepruts is goed nieuws voor vervoerders met plannen voor treindiensten over de grens. Door het Europese besluit kunnen alleen bevoegde instanties als de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en de rechter een nieuwe dienst verbieden. Concurrenten worden door de Nederlandse overheid alleen toegelaten als reizigers de trein niet voor binnenlands verkeer kunnen gebruiken, omdat anders het ‘economisch evenwicht’ verstoord wordt.

NS was om deze reden naar de ACM gestapt toen de gemeente Den Haag in juni vorig jaar bekendmaakte dat het in 2015 met Deutsche Bahn-dochter Arriva een eigen treindienst naar Brussel Airport begint. Omdat de Europese regels al op 19 juli 2013 zijn ingegaan, kan de ACM de Lage Landenlijn om deze reden niet terugfluiten. Kamerlid Stientje van Veldhoven (D66) meent dat ‘reizigers winnen bij de fout van Timmermans’: “Het is natuurlijk knullig van het kabinet, maar ik ben er blij mee. Mogelijk komen er nu meer treinen naar België en Duitsland.”

Timmermans laat de Kamer weten de gang van zaken te betreuren. “Er is uitgebreid nagegaan hoe dit heeft kunnen gebeuren.” Op de Permanente Vertegenwoordiging in Brussel zijn maatregelen genomen om herhaling van het geklungel in de toekomst te voorkomen, benadrukt de minister. Timmermans meent daarbij dat Nederland met het indienen van het beroepschrift desondanks een ‘duidelijk politiek signaal’ heeft afgegeven.

Bron: Metro

Maar: wíllen de Gemeente en Arriva nog wel gaan ridjen met de LLL? De LLL was bedoeld als antwoord op Fyra naar Brussel, maar die trein rijdt niet meer. Den Haag krijgt binnen enkele maanden weer 16 treinen per dag in de richting van België, en ook wanneer de trein weer naar Amsterdam gaat doorrijden zal de trein via Den Haag blijven rijden.

Sinds de aankondigingen "Arriva heeft de aanbesteding gewonnen" en "Arriva krijgt geen capaciteit voor België voor dienstregeling 2014" is het erg stil geweest vanuit het DH/Arriva-kamp. Ik had nu op z'n minst iets aan informatie verwacht.
pi_136430195
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met een paar aanpassingen aan de Delftse zijde van Schiedam en in Rotterdam tussen CS en de Willemspoortunnel kom je er al een behoorlijk eind
Niet echt eigenlijk, grootste uitdaging is Rotterdam -> Schiedam knap dubbelsporig.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:09:07 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136430229
NS, wat flik je me nou? Een trein heeft +10 en wordt in het volgende station opgeheven, de reden: "te hoog opgelopen vertraging". Als alternatief wordt een sprinter gegeven die er verdomme bijna een uur over doet :')

Stel lamballen. +10 is wat ongemak voor reizigers en wat gemiste aansluitingen, +10 is geen "hoge vertraging".
pi_136430259
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:09 schreef James1988 het volgende:
NS, wat flik je me nou? Een trein heeft +10 en wordt in het volgende station opgeheven, de reden: "te hoog opgelopen vertraging". Als alternatief wordt een sprinter gegeven die er verdomme bijna een uur over doet :')

Stel lamballen. +10 is wat ongemak voor reizigers en wat gemiste aansluitingen, +10 is geen "hoge vertraging".
Nouja nouja, zo staat het op Twitter toch anders :P
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:20:43 #127
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136430493
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:59 schreef James1988 het volgende:
Het was al genoemd, maar hij mag in de herhaling omdat het heel erg mooi nieuws is.

[..]

Maar: wíllen de Gemeente en Arriva nog wel gaan ridjen met de LLL? De LLL was bedoeld als antwoord op Fyra naar Brussel, maar die trein rijdt niet meer. Den Haag krijgt binnen enkele maanden weer 16 treinen per dag in de richting van België, en ook wanneer de trein weer naar Amsterdam gaat doorrijden zal de trein via Den Haag blijven rijden.

Sinds de aankondigingen "Arriva heeft de aanbesteding gewonnen" en "Arriva krijgt geen capaciteit voor België voor dienstregeling 2014" is het erg stil geweest vanuit het DH/Arriva-kamp. Ik had nu op z'n minst iets aan informatie verwacht.
Feitelijk is het enige wat Arriva echt tegen kan houden de Belgen naast het moeilijk maken door de Nederlandse capaciteitsverdeling. Daarnaast kunnen ze inderdaad het alsnog niet interessant genoeg vinden om het avontuur aan te gaan.
pi_136430515
Hé,twee setjes van DDZ4+DDZ4 rijden in de IC Zwolle - Roosendaal :)
Mag NS vaker doen :P
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:24:31 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136430564
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Feitelijk is het enige wat Arriva echt tegen kan houden de Belgen naast het moeilijk maken door de Nederlandse capaciteitsverdeling. Daarnaast kunnen ze inderdaad het alsnog niet interessant genoeg vinden om het avontuur aan te gaan.
België kent geen HRN-concessie die concurrentie verbiedt. Als Arriva alle benodigde papieren voor België weet te krijgen kunnen ze gewoon capaciteit aanvragen.

Over mijn trein: nu volgt een omroep dat mijn trein wordt opgeheven vanwege een defect aan de loc. Dat is al iets anders dan "te hoge vertraging".
pi_136430863
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:24 schreef James1988 het volgende:
Over mijn trein: nu volgt een omroep dat mijn trein wordt opgeheven vanwege een defect aan de loc. Dat is al iets anders dan "te hoge vertraging".
Zit wel een causaal verband tussen ja :P
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:42:53 #131
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136431002
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

België kent geen HRN-concessie die concurrentie verbiedt. Als Arriva alle benodigde papieren voor België weet te krijgen kunnen ze gewoon capaciteit aanvragen.
De HRN-concessie verbiedt helemaal niets op dat vlak. In België hebben ze alleen wel de schreeuwend dure infraheffingen die het uiteindelijk een meer gesloten land maken dan Nederland.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 11:06:54 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136431556
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk, grootste uitdaging is Rotterdam -> Schiedam knap dubbelsporig.
lijkt me weinig problemen op te leveren als ze in Rotterdam de sporen 1 en 3 gebruiken voor de IC en stopper naar Dordrecht, 4 voor de HSL-treinen richting zuiden, 6,7 en 8 voor het binnenspoor naar Schiedam en eventueel sprinters richting Gouda, 8 en 9 voor de IC's richting Schiedam, 11 voor de HSL richting Schiphol, etc.

Dat vergt de aanpassingen die ik al eerder noemde, maar het zou wel kunnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:12:44 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136431724
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Zit wel een causaal verband tussen ja :P
Volgens de omroeper was het defect van een dusdanige aard dat er niet harder dan 100 km/u gereden mocht worden. Dat verklaart ook wel waarom de trein (volgens de NS-app) met +1 vertrok uit Eindhoven, met +6 uit Tilburg, met +8 uit Breda en met +10 uit Dordrecht. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De HRN-concessie verbiedt helemaal niets op dat vlak. In België hebben ze alleen wel de schreeuwend dure infraheffingen die het uiteindelijk een meer gesloten land maken dan Nederland.
Excuus, ik bedoelde de WP2000 met een cabotagebeperkende maatregel die nu dus van tafel is.

Ik zou me eens wat meer moeten verdiepen in wat rijpaden in België kosten. Ik heb de nodige informatie al wel gevonden (in de bijlages van Infrabel's Netverklaring), maar ik ben er nog niet aan toegekomen om uit te rekenen wat een rijpad van bijvoorbeeld Roosendaal-Grens naar Antwerpen Centraal kost.
pi_136432473
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

lijkt me weinig problemen op te leveren als ze in Rotterdam de sporen 1 en 3 gebruiken voor de IC en stopper naar Dordrecht, 4 voor de HSL-treinen richting zuiden, 6,7 en 8 voor het binnenspoor naar Schiedam en eventueel sprinters richting Gouda, 8 en 9 voor de IC's richting Schiedam, 11 voor de HSL richting Schiphol, etc.

Dat vergt de aanpassingen die ik al eerder noemde, maar het zou wel kunnen
Probleem is een beetje dat je eigenlijk altijd de IC rechts in de rijrichting naast de sprinter wilt hebben, zelfde geldt voor HST. Meest optimale zou zijn IC 1, HST drie en sprinter vier. Dat kan met de huidige ongelijkvloerse kruisingen niet, en je wilt die HST's vijf/zes keer per uur niet die acht keer per uur rijdende sprinter gelijkvloers laten kruisen.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:48:48 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136432829
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:09 schreef James1988 het volgende:
NS, wat flik je me nou? Een trein heeft +10 en wordt in het volgende station opgeheven, de reden: "te hoog opgelopen vertraging". Als alternatief wordt een sprinter gegeven die er verdomme bijna een uur over doet :')

Stel lamballen. +10 is wat ongemak voor reizigers en wat gemiste aansluitingen, +10 is geen "hoge vertraging".
you are of course missing one ingrediënt. IJzerschuiven. :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 11:50:57 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136432897
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Probleem is een beetje dat je eigenlijk altijd de IC rechts in de rijrichting naast de sprinter wilt hebben, zelfde geldt voor HST. Meest optimale zou zijn IC 1, HST drie en sprinter vier. Dat kan met de huidige ongelijkvloerse kruisingen niet, en je wilt die HST's vijf/zes keer per uur niet die acht keer per uur rijdende sprinter gelijkvloers laten kruisen.
klopt, maar het is niet iets dat niet opgelost kan worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:56:23 #137
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136433053
Leuk, de bewaakte stationsstalling in Breda wordt gratis, bij wijze van proef.

Ware het niet dat dat ding betaald al bijna vol staat en over niet al te lange tijd nog zal moeten worden ontmanteld ook. Hopelijk zetten ze de proef dan wel door in het nieuwe station en kan het dan ook effect gaan krijgen op de buitenruimte. Die stapels oud-ijzer die nu her en der rond het station liggen zijn geen gezicht :{.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136433062
Niet realiseerbaar voor 2017 iig.
pi_136435331
Kunnen, willen we dit een succesje noemen....?

100.000ste trein over Betuweroute

07 februari 2014

Sinds de opening van de Betuweroute in 2007 zijn er 100.000 treinen overheen gegaan.

Dit meldt Keyrail, de beheerder van de goederenspoorlijn tussen de Rotterdamse haven en Duitsland.
De 100.000ste was een kolentrein van DB Schenker en reed twee weken geleden vanuit Amsterdam naar Duitsland. Volgens Keyrail rijden nu ongeveer 550 treinen per week over de Betuweroute. Het leeuwendeel van die treinen heeft de Rotterdamse haven als begin- of eindpunt, ongeveer 35 treinen per week starten of eindigen hun rit in de haven van Amsterdam.

Keyrail en DB Schenker hebben ter gelegenheid van de mijlpaal 5.000 euro geschonken aan het Scheepvaart- en Transportcollege (STC) in Rotterdam. Hier worden jongeren opgeleid voor het vak machinist. Het STC breidt daarmee zijn ERTMS-simulator uit met het spoorverloop in de Rotterdamse haven. Daarop oefenen cursisten met dit nieuwe Europese beveiligingssysteem. Sinds dat systeem op de Betuweroute is ingevoerd, is het aantal treinen fors gestegen.
pi_136435556
Ja, uiteraard.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 13:43:57 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136436348
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:14 schreef Adrie072 het volgende:
Sinds dat systeem op de Betuweroute is ingevoerd, is het aantal treinen fors gestegen.
Daarvóór reden er inderdaad niet zo veel treinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 13:53:09 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136436701
Valt me nog mee dat ze het niet de Betuwelijn noemen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 14:15:58 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136437471
Het Nieuwsblad Transport hoort dat wel goed te doen lijkt me
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136437542
Stiekem is betuweroute ook niet goed, officieel is het namelijk A15—tracé.

Overigens, verwacht NS een recordspits oid? Overal dubbele stellen op dit relatief rustige tijdstip..
  Redactie Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 14:26:43 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136437819
Nouja, het weer helpt in elk geval niet om mensen eens lekker te laten fietsen ;(
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136438047

Doordat die trein van Amsterdam naar Almere weer onder een alternatief nummertje rijdt is die hele reisplanner weer over de zeik. Bah, waardeloos gedoe.
(Gaat om morgen overigens)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 14:39:14 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136438243
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:34 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Doordat die trein van Amsterdam naar Almere weer onder een alternatief nummertje rijdt is die hele reisplanner weer over de zeik. Bah, waardeloos gedoe.
(Gaat om morgen overigens)
Alternatief is er ook: om 13.31 vertrekken naar Amersfoort en daar overstappen op de IC naar Groningen. Ben je drie minuten eerder in Zwolle :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 14:44:57 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136438460
Morgen wordt er weer gereden via de goederenboog bij Duivendrecht. De IC Noorden - Hanzelijn gaat via Bijlmer ArenA door naar Utrecht, Arnhem en Nijmegen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136438554
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alternatief is er ook: om 13.31 vertrekken naar Amersfoort en daar overstappen op de IC naar Groningen. Ben je drie minuten eerder in Zwolle :P
Gaat mij om die punctualiteit vraagtekens.
pi_136440974
Haha, gezellig: enorm verkeersinfarct in Borne, alle drie de overwegen om het spoor over te steken liggen in storing en dus dicht (en trein al toeterend stapvoets erlangs). Heb drie streekbussen in de file zien staan :D
  Redactie Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 16:18:03 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136441233
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Haha, gezellig: enorm verkeersinfarct in Borne, alle drie de overwegen om het spoor over te steken liggen in storing en dus dicht (en trein al toeterend stapvoets erlangs). Heb drie streekbussen in de file zien staan :D
Mijn arme collega's.... Blijkbaar heeft er al één de rondweg genomen, die staat namelijk richting Hengelo bij de Ikea en is gewoon op tijd _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')