quote:Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Aan mij hebben jullie de komende tijjd niet veel. Ben vanmiddag smerig op mn plaat gegaan in een GVUbus, en lig nu met een verbrijzelde ruggewervel en een spuit morfine in het UMCU. Wrsl word ik morgen of overmorgen geopereerd. Dan nog een week hier blijven en dan 6-8 weken revalideren in een corset. Even geen gespoor van mij dus.
Shoot.... daar had ik aan moeten denken bij aanmakenquote:Op maandag 28 december 2009 22:43 schreef Duvel het volgende:
Kan een mod de TT veranderen in:
"Treintopic #203: beterschap voor Fles"
i.v.m.:
[..]
Tsja... was teveel gefocussed op snel aanmaken..... Wilde niet het hele forum over me heen dat ik als laatste poster geen nieuw topic gestart heb.....quote:
Thanks !!quote:Op maandag 28 december 2009 22:58 schreef dennistd het volgende:
De OP kopieer je hier weg: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Trein
Jammer dat de topicstarter dat niet ook gewoon mag doen....quote:Op maandag 28 december 2009 22:43 schreef Duvel het volgende:
Kan een mod de TT veranderen in:
"Treintopic #203: beterschap voor Fles"
i.v.m.:
[..]
Moet je je topic even reporten en vragen om de TT(Topic Titel) te veranderen naar je keuze.quote:Op maandag 28 december 2009 23:15 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Jammer dat de topicstarter dat niet ook gewoon mag doen....
bijvoorbeeld!quote:TreinenTopic #203: Waar we Dr_Flash beterschap wensen!
was dat in het vorige topic ook al niet het geval?quote:
Een TVP verzinnen die nuttig is is vaak ook lastigquote:Op maandag 28 december 2009 23:33 schreef knars het volgende:
[..]
was dat in het vorige topic ook al niet het geval?![]()
@Fles, m'n bustopic opmerking in het vorige topic zwakt m'n "sterkte/beterschap" boodschap enigszins af, vermoed ik. Maar man oh man, dit is geen toffe situatie voor jou. Sterkte, en een voorspoedige revalidatie toegewenst!
mm, caught redhanded zeggen ze dan toch (dit was een noodgeval!) insert schaam smileyquote:Op maandag 28 december 2009 23:33 schreef knars het volgende:
[..]
was dat in het vorige topic ook al niet het geval?![]()
@Fles, m'n bustopic opmerking in het vorige topic zwakt m'n "sterkte/beterschap" boodschap enigszins af, vermoed ik. Maar man oh man, dit is geen toffe situatie voor jou. Sterkte, en een voorspoedige revalidatie toegewenst!
Zou een goed idee kunnen zijn.quote:Op maandag 28 december 2009 21:37 schreef knars het volgende:
Auw, beterschap! Zou jij je beter voelen als de harde kern van het treintopic het bussentopic gaat vergallen?
Juridisch kansloos, vrees ik...quote:Op maandag 28 december 2009 23:51 schreef Nightshadow het volgende:
Ze zijn bezig met een petitie om Syntus in de achterhoek te houden.. Schiet al aardig op, ik hoop dat het lukt.
Meer informatie
Prachtig om te zien dat mensen met een paar handtekeningen in hun recht denken te staan en daarmee beslissingen te kunnen overrulen. De naieviteit.quote:
Wat is er zo mis met arrivaquote:Op maandag 28 december 2009 23:51 schreef Nightshadow het volgende:
Ze zijn bezig met een petitie om Syntus in de achterhoek te houden.. Schiet al aardig op, ik hoop dat het lukt.
Meer informatie
Mooie foto, greavy!
*Edit: Beterschap fles!
Gadver, ik dacht dat we Fles beterschap wilden wensen, geen rolberoerte...quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:43 schreef Ascendancy het volgende:
Terugvindplaatje
[ afbeelding ]
Opdat we niet vergeten hoe lelijk hij is.
waarom lelijk? Ik vind hem wel wat hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:43 schreef Ascendancy het volgende:
Terugvindplaatje
[ afbeelding ]
Opdat we niet vergeten hoe lelijk hij is.
ja omdat wij hem van heul ver weg zagen, toen had ie wel wat jaquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
waarom lelijk? Ik vind hem wel wat hebben.
Die neus is sowieso belachelijk. Dat lijkt me eigenlijk geen mening meer.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
waarom lelijk? Ik vind hem wel wat hebben.
Trein zaten ongeveer 30 mensen inquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:09 schreef greavy het volgende:
ben nu uit Apd op weg naar Amf om daar naar Asd te gaan. Dennis en ik hebben aardig wat mooie pics geschoten!
Zal eens kijken of de Fyra leeg is naar Rtd strax (16:26)
Dat zijn toffe combinaties, maak snel een foto!quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:04 schreef RubenK het volgende:
Hoi vanuit de intercity naar den helder die bestaat uit 2x plan v en 1x plan tgoh het past allemaal niet.
De prijzen zijn dan ook gewoon niet normaal. Ik snap niet dat de overheid de HSL zo laat misbruiken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Trein zaten ongeveer 30 mensen inVoor iets wat 500 kan hebben
![]()
Oja, hoogste snelheid op de HSL was 166 km/h (ongeveer 4 seconden)
Neequote:Op dinsdag 29 december 2009 18:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De prijzen zijn dan ook gewoon niet normaal. Ik snap niet dat de overheid de HSL zo laat misbruiken.
30 is nog best veel.. Hoeveel blijven er over als je de zakenmensen boven de 40, in een strak pak + matchende stropdas, niet meetelt?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Trein zaten ongeveer 30 mensen inVoor iets wat 500 kan hebben
![]()
Oja, hoogste snelheid op de HSL was 166 km/h (ongeveer 4 seconden)
Euj, ik heb ook een keer een zakenrit gemaakt, gewoon in spijkerbroek!quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
30 is nog best veel.. Hoeveel blijven er over als je de zakenmensen boven de 40, in een strak pak + matchende stropdas, niet meetelt?
Je bent ook geen 40+.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Euj, ik heb ook een keer een zakenrit gemaakt, gewoon in spijkerbroek!
Als ik die er af trek, kwam ik niet boven de 15 uit..quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
30 is nog best veel.. Hoeveel blijven er over als je de zakenmensen boven de 40, in een strak pak + matchende stropdas, niet meetelt?
Dat heb ik al van een aantal Hispeed-medewerkers gehoord ja, en ik ben het met ze eens. Een tijdje terug heb ik eens een groffe berekening gemaakt van hoeveel Fyra NS Hispeed op dit moment per maand kost aan operationele kosten alleen al - de kosten voor het exclusieve gebruik van de HSL-Zuid zitten daar nog niet bij.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Nog met zo'n conducteur (treinmanager (?)) gesproken, die vond dat het een mislukt plan was van NS HiSpeed, omdat er veel te weinig mensen gebruik maken.. Hij snapte ook niet dat NS HiSpeed ermee door ging, met een enorm verlies leidend product, want de rit is zowat duurder dan het onbrengt![]()
Volgens hem gebeurt het regelmatig dat je met 10 mensen blij moet zijn in de trein..
+ onterechte staatssteun van enkele miljoenen natuurlijk..quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
Ze maken echt dik verlies op dit moment, dat is duidelijk. De inkomsten komen dus of van Thalys, IC Berlijn en IC Brussel, of ze krijgen een flinke sloot geld van NSR.
ICE maakt ook al verlies.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat heb ik al van een aantal Hispeed-medewerkers gehoord ja, en ik ben het met ze eens. Een tijdje terug heb ik eens een groffe berekening gemaakt van hoeveel Fyra NS Hispeed op dit moment per maand kost aan operationele kosten alleen al - de kosten voor het exclusieve gebruik van de HSL-Zuid zitten daar nog niet bij.
Ze maken echt dik verlies op dit moment, dat is duidelijk. De inkomsten komen dus of van Thalys, IC Berlijn en IC Brussel, of ze krijgen een flinke sloot geld van NSR.
Grapjasquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:09 schreef Ascendancy het volgende:
De beneluxtrein is na Dordrecht ook behoorlijk leeg.
Noem me een grapjas, maar die richting antwerpen zit nooit echt vol.quote:
Sorry hoor, maar dat is dus niet waarquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Noem me een grapjas, maar die richting antwerpen zit nooit echt vol.
Das raar, ik zit regelmatig in die trein, en ik zit altijd zonder iemand naast me, wel tot roosendaal/dordrecht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is dus niet waar. Tussen Roosendaal en Antwerpen kun je nog net staan. Als je geluk hebt.
IC Berlijn komt niet langs Arnhem toch?quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De IC berlijn, zit die vol na arnhem?
Oh, my badquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:24 schreef Peter het volgende:
[..]
IC Berlijn komt niet langs Arnhem toch?
A'dam-Utrecht-Amersfoort-Deventer-Hengelo-Bad-Bentheim --- Berlijn toch?
Die rijdt maar 4 a 5x per dag en rijdt in NL als intercity, dus vol genoeg.
Waarom ook niet?quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:58 schreef RubenK het volgende:
Wie heeft er zin om donderdag een rondje te doen?
Binnen Nederland gaat het volgens mij naar NSR (aangezien het een gewone IC is). Alleen voor de grensoverschrijdende kaartjes krijgt NS Hispeed geld, en ook alleen maar als het via NSHispeed.nl is gekocht volgens mij.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Oh, my bad![]()
Maar het hispeed gedeelde begint toch pas na hengelo. Daarvoor is het gewoon een intercity. En van die paar treinen voor binnen NL kan een bedrijf niet leven.
Laatste dag studenten ovquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom ook niet?
ALS we het doorzetten, waar ik wel vanuit ga, moeten we wel rond 7 u / 8 uur op eindbestemming 's avonds zijn, want treinen rijden tot ongeveer 8 uur. Liefst dan ook in de ochtend ergens beginnen, zodat je een hele tijd vrij hebt.
Hoe reis je? Met een dagkaart of je studenten ov of wat ?
Ik reis met een dagkaart![]()
En dan nog, om een goede reis te kunnen plannen, waar kom je vandaan, en waar wil je sowieso langs?
Je zal wss wel aan en afvoer hebben, om op een plek te komen waar je elkaar opzoekt (bijv. Utrecht ofzo)
Dat zal hem niet wordenquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:59 schreef RubenK het volgende:
[..]
Laatste dag studenten ovIk kom uit alkmaar en moet daar 's avonds ook weer terug zijn. Als je nog met 128 euro wil smijten dan misschien amsterdam - brussel - amsterdam met de thalys, lekker 300km/h (voor zover dat werkt dan
). 10:16 weg uit amsterdam, 15:43 weer terug
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'dure' ritten zitten er niet in voor mij.
Ik zal straks eens kijken wat een mooie rit kan zijn.
Voor jou is Amsterdam Centraal makkelijk te bereiken?
Ik heb een mooi ritje, waarbij we 10.08 uit Amsterdam Centraal. vertrekken, richting Maastricht gaan, terug via Nijmegen, en in Arnhem de ICE naar Amsterdam nemen. We zijn dan 17:25 in Amsterdam Centraal.Laat even horen wat je er van vind enzoquote:10:08 Amsterdam Centraal 5 Utrecht Centraal Intercity (NS)
12:34 Maastricht 3
12:45 Maastricht 6 Heerlen Stoptrein (Veolia)
13:12 Heerlen 2
13:23 Heerlen 5 Roermond Intercity (NS)
13:58 Roermond 2
14:06 Roermond 3b Venlo Stoptrein (Veolia)
15:22 Nijmegen 1b
15:33 Nijmegen 4a Arnhem Sprinter (NS)
15:51 Arnhem 3b
16:26 Arnhem 6a Utrecht Centraal ICE International
17:25 Amsterdam Centraal 7a
Heb je tevens een PM gestuurd Ruben
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 30-12-2009 00:59:19 ]
Ja, het vlokt nogal in de noordelijke helft van het land.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Iets in me zegt dat morgen de treinen weer nauwelijks rijden
inderdaad. Ik neem altijd een 1e klas kaartje als ik richting Belgie ga. Misschien dat het midden op de dag een paar uurtjes rustiger is, maar de ochtend en avondritten zitten echt stampvolquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is dus niet waar. Tussen Roosendaal en Antwerpen kun je nog net staan. Als je geluk hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.13:22 Almelo 3 Stoptrein (Connexxion) 31039
13:44 Marienberg 3
14:08 Marienberg 1 Stoptrein (NS) 8050
14:35 Zwolle 15
[afvoer]
14:46 Zwolle 1 Intercity (NS) 550
16:25 Rotterdam Centraal 14b
16:32 Rotterdam Centraal 7 Stoptrein (NS) 5161
16:50 Zwijndrecht 3
Iemand zin om mee te reizen? Dat maakt het een stuk leuker!![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 30-12-2009 14:49:23 ]
Het kost je toch geen twee minuten om naar de overkant van 't perron te lopen?quote:Op woensdag 30 december 2009 14:43 schreef greavy het volgende:
Volgens de reisplanner van NS is de overstap van 2 minuten te halen in Deventer. We zullen zien![]()
Dat moet inderdaad te halen zijn, als de trein op tijd isquote:Op woensdag 30 december 2009 14:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het kost je toch geen twee minuten om naar de overkant van 't perron te lopen?
Dat is jammerquote:Op woensdag 30 december 2009 14:58 schreef Yreal het volgende:
ik zou graag willen, maar ik lig ook nog steeds gestrekt met een hernschudding
Ik duim voor je.. de kans dat je één uur in Marienberg zit te wachten is levensgroot aanwezig, en daar is het nu KOUD (sneeuw en enorm trekgat daarzo)quote:13:22 Almelo 3 Stoptrein (Connexxion) 31039
13:44 Marienberg 3
14:08 Marienberg 1 Stoptrein (NS) 8050
14:35 Zwolle 15
Nee toch?quote:Op woensdag 30 december 2009 14:58 schreef Yreal het volgende:
ik zou graag willen, maar ik lig ook nog steeds gestrekt met een hernschudding
ging met kerstnacht op mijn vaders puch naar de kerk.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee toch?![]()
Jij ook sterkte gewenst...
Beterschap aan fles.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:37 schreef Duvel het volgende:
Hoi, ik ben vanmiddag even bij Fles langs geweest. Hij is vandaag geopereerd aan zijn rug, ze zijn lekker aan het knutselen geweest met schroeven en pennen... De operatie is geslaagd voor zover ik weet. Hij moet nu nog een week in het ziekenhuis blijven en daarna nog een week of zes à acht revalideren. Da's mooi klote dus. Hij heeft wel internet bij z'n bed dus kan wat meelezen, posten gaat wat lastig geloof ik (login wordt niet onthouden, bookmarks kent het systeem niet). Verder gaat het naar omstandigheden goed gelukkig.
Hier In elk geval een foto van de patiënt, die jullie allemaal de groeten doet!
[ afbeelding ]
Komt dat omdat Connexxion met die lijn niet erg te betrouwen is?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:27 schreef lezut het volgende:
[..]
Ik duim voor je.. de kans dat je één uur in Marienberg zit te wachten is levensgroot aanwezig, en daar is het nu KOUD (sneeuw en enorm trekgat daarzo)
Gaat lekker.. 2 cm sneeuw en direct weer meerdere storingen..quote:Dordrecht-Breda/Roosendaal
Donderdag 31 December 09:58Oorzaak Tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe rijden geen treinen door de weersomstandigheden.
Er rijden snel- en stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Breda/Roosendaal kunnen omreizen via s-H'bosch en Utrecht C.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Tilburg kunnen omreizen via s-H'bosch en Utrecht C.
Tilburg-s-Hertogenbosch
Donderdag 31 December 09:38Oorzaak De beperkingen tussen Tilburg en s-Hertogenbosch als gevolg van de weersomstandigheden zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Reisadvies
Osnabrueck H-Hengelo
Donderdag 31 December 09:27Oorzaak Tussen Oldenzaal en Bad Bentheim rijden geen treinen door de weersomstandigheden.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Dit is nooit echt te vertrouwen, maar er worden nog een aantal omlopen gereden dus.quote:Wikipedia: In 2010 gaan er in totaal 5 diensten plan T rijden in Limburg. Deze zullen diensten 6800, 6900 rijden en de 5200/6400. Plan V gaat ongeveer 75 diensten rijden in Nederland. Welke diensten het worden is nog niet bekend.
denk dat je in de war bent met plan V. Plan T wordt alleen in het zuiden in gezet: 5 stellen in de activeren dienst en 1 op reserve.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:12 schreef greavy het volgende:
Dat klopt zeker niet.
Er rijden onder andere T'tjes tussen: (Roosendaal - ) Dordrecht - Den Haag Centraal.
Ze rijden ook nogal eens tussen Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle ( - Utrecht Centraal)
Deze series worden dan nogal eens afgewisseld met V'tjes, T'tjes, DD-AR of SGMm.
Ook tussen Leiden en Utrecht Centraal word er met bovenstaand mat gereden.
Er zijn nog een aantal T'tjes in de omloop. Zag ze Dinsdag ook nog op Amsterdam Centraal, 3 gekoppelde T'tjes.
[..]
Dit is nooit echt te vertrouwen, maar er worden nog een aantal omlopen gereden dus.
Ik ben niet in de war met de V'tjes, of ze moeten de zelfde bekleding als de T'tjes hebben..quote:Op donderdag 31 december 2009 11:21 schreef Cothen het volgende:
[..]
denk dat je in de war bent met plan V. Plan T wordt alleen in het zuiden in gezet: 5 stellen in de activeren dienst en 1 op reserve.
Dankje, klopt, als ik er op uit ga is het bijna altijd gericht. Fotostek + zonnestand + trein in gedachten. Ter plaatse is het dan alleen nog een kwestie van de juiste hoek zoeken en hetgene vastleggen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:15 schreef greavy het volgende:
Mooi plaat Zug !
Jij weet de goede spotplekken wel te vinden he.
En dan nog mooie foto's maken
Alleen 1e klas of als je kleiner bent als 150cmquote:Op donderdag 31 december 2009 11:33 schreef greavy het volgende:
Dat weet ik. Zit regelmatig in die treinen, omdat die hier als stoptrein worden ingezet, en afentoe eens een DD-AR of SGMm.
En regelmatig zitten daar T'tjes tussen.
Die zitten ook beter als de V'tjes
dan heb jij vast niet van die lange benen...quote:Op donderdag 31 december 2009 11:33 schreef greavy het volgende:
En regelmatig zitten daar T'tjes tussen.
Die zitten ook beter als de V'tjes
Daar zijn dus 6 stellen voor nodig terwijl er nog een stuk of 10 in dienst zijn. De rest rijdt dus nog een paar maandjes elders rond.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:21 schreef Cothen het volgende:
[..]
Plan T wordt alleen in het zuiden in gezet: 5 stellen in de activeren dienst en 1 op reserve.
quote:Arriva gaat met nieuwe treinen rijden, terwijl ze daar in de beoordeling niet eens extra punten voor heeft gekregen. Daaruit blijkt wel hoe graag ze hier de concessie wilde winnen.
Waar lees je dat?quote:
http://www.arnhem-winterswijk.nl/?pageAlias=nieuws&id=67quote:Het ontwerp geluidsaneringsprogramma is opgesteld vanwege een voorgenomen snelheidsverhoging van treinen op enkele plaatsen tussen Wehl en Doetinchem
Wat ga je doen?quote:Op donderdag 31 december 2009 12:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanaf morgen ben ik in dienst bij ProRail.
Whaaaaaat? Die banken zijn toch T? en die hebben toch die gele ruiten ?quote:Op donderdag 31 december 2009 11:28 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[ afbeelding ]
Plan T
[ afbeelding ]
Plan V
zie zijn ondertitel: a.s. trdl i.o.quote:
Van de buitenkant is het aantal makkelijk voor de herkenning.. Plan V met de V van Twee (bakken) en Plan T met de T van Vier (bakken)quote:Op donderdag 31 december 2009 13:47 schreef greavy het volgende:
Nope, de stoelen met die bekleding is T. de banken V
kijk maar rond op internet,, daar komt dit uit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_'64#Plan_T
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_'64#Plan_V
Van ritten tijdens die sneeuwval?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:07 schreef Yreal het volgende:
net een brief van de ns, dat ik toch wel 55.40 van ze terug krijg
quote:NSHispeed Er is een stroomstoring bij Bad Bentheim. Reizigers naar Osnabrück en verder kunnen omrijden via Duisburg, ongeacht treinkaartje. about 2 hours ago
Echt he, terwijl de seinzaal er bovenop kijkt.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:17 schreef Peterselieman het volgende:
Als ie er maar voor zorgt dat sneltrein 37319 op maandag wat sneller station Gn binnen kan rijden, want het komt regelmatig voor dat deze enkele minuten voor het rode sein moet wachten.
Dit is een quote van Somdagebruiker Broek53.quote:Plan T van dit moment.
Ter herinnering: plan T heeft van 1999 tot en met 2002 revisie gehad. Na 8 jaar verloopt de revisietermijn, waarna met een regiem van extra remcontrolebeurten en enkeleveiligheids beurten (drie meen ik) de stellen nog 1,5 jaar mee kunnen. (Let wel: dat zijn generieke afspraken tussen NSR en NedTrain. Er wordt wel eens gedacht dat dat een welhaast wettelijke termijn is waar IVW van alles van vindt: dat is niet zo.)
Aan het eind van al die termijnen komen de volgende stellen die op het moment "in de verlenging" zitten:
512 op 20-12-2009 Afgevoerd naar OB Maastricht wegens verlopen verlengingstermijn.
526 op 27-3-2010 Eerste kerstdag defect afgevoerd
520 op 20-5-2010
518 op 12-1-2011
528 op 5-3-2011
531 op 28-4-2011
514 op 18-6-2011
Let wel: dit zijn uiterste termijnen en NS zal niet schromen om deze stellen af te voeren als de ruimte er is, want dat spaart de kosten van al die extra beurten.
De volgende stellen zijn nog niet aan het eind van de gewone revisietermijn en moeten dus eventueel nog het rembeurtencircuit in:
519 op 31-3-2010 (kan daarna dan nog door tot uiterlijk 29-9-2011)
522 op 21-4-2010 (kan daarna dan nog door tot uiterlijk 20-10-2011)
530 op 10-9-2010 (kan daarna dan nog door tot uiterlijk 10-3-2012)
Als je dit zo leest, zijn er nog 9 treinen in de omloop, waarvan 1 ter reparatie is afgevoerd. 6 daarvan rijden in Limburg, en de rest in de overige stoptreinen.quote:Stel 518 rijdt inderdaad rond met twee bordjes van de 513 in de B-bak (bij de overgang naar de AB-bak). De rest van de bak was gewoon voorzien van nummer 518.
Zag op de AV van ns.nl staan bij de Fyra "Rijdt vandaag niet"quote:Op donderdag 31 december 2009 16:56 schreef James1988 het volgende:
Die wordt is dus gewoon afgeschaft
Nee, je moet toeslag betalenquote:Op donderdag 31 december 2009 17:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Klopt het dat als ik met de OV-chipkaart reis in de ICE, ik géén toeslag betaal?
Dus reizen op saldo geldt niet als 'geldig reisproduct'?quote:Op donderdag 31 december 2009 17:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nee, je moet toeslag betalen
2 euro, ik ga KAPOT!quote:Indien u een geldig reisproduct op uw OV-chipkaart heeft staan kunt u met ingang van 1 oktober 2009 ook met uw OV-chipkaart reizen in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Een toeslag is in dat geval niet nodig.
quote:Op donderdag 31 december 2009 17:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Klopt het dat als ik met de OV-chipkaart reis in de ICE, ik géén toeslag betaal?
quote:Op donderdag 31 december 2009 17:28 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dus reizen op saldo geldt niet als 'geldig reisproduct'?![]()
[..]
2 euro, ik ga KAPOT!![]()
Bron: NSHiSpeed.nlquote:IC Brussel: reizen op saldo tussen Amsterdam Centraal en Roosendaal
IC Berlijn: reizen op saldo tussen Schiphol en Hengelo
ICE International: reizen op saldo tussen Amsterdam en Arnhem (de ICE toeslag is bij reizen op saldo niet nodig)
Fyra: reizen op saldo + papieren Fyra toeslag tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal
Thalys: reizen op saldo is niet toegestaan in verband met verplichte reservering
Internationaal reizen: reizen op saldo is niet toegestaan, aangezien het OV-chipkaartsysteem alleen in Nederland wordt ingevoerd
Thxquote:Op donderdag 31 december 2009 18:25 schreef greavy het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bron: NSHiSpeed.nl
Je mag dus in de ICE met je OV-Chipkaart ZONDER toeslag reizen.
In de Fyra moet je een toeslag kopen (papieren kaartje).
IC Brussel/Berlijn waren al toeslag vrij. Thalys en internationaal kan niet met je OV-chipkaart.
quote:Op donderdag 31 december 2009 19:21 schreef Cothen het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe een reiziger die in Frankrijk een kaartje heeft gekocht voor de Thalys straks na het uitstappen in Rotterdam/Amsterdam het station gaat verlaten als de OV-chip poortjes dicht zijn.
Bron: NS HiSpeed.nlquote:Reist u internationaal met onze treinen? Dan verandert de komende jaren voor u waarschijnlijk niets. Bij NS Hispeed blijven de huidige (papieren) vervoerbewijzen namelijk gewoon bestaan. Dit geldt ook voor passen als de Eurail- en InterRailpass. Voorlopig blijven de NS poortjes nog gewoon open. En tegen de tijd dat de poortjes op een aantal Nederlandse stations dichtgaan, wordt er voor een oplossing gezorgd, om internationale reizigers door de poortjes te helpen.
Die RFID chips kun je in vrijwel elk niet-homeprint kaartje kwijt hoorquote:Op donderdag 31 december 2009 19:21 schreef Cothen het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe een reiziger die in Frankrijk een kaartje heeft gekocht voor de Thalys straks na het uitstappen in Rotterdam/Amsterdam het station gaat verlaten als de OV-chip poortjes dicht zijn.
En dat is nou juist het punt, homeprint tickets worden steeds meer toegepast...quote:Op donderdag 31 december 2009 19:42 schreef RubenK het volgende:
Die RFID chips kun je in vrijwel elk niet-homeprint kaartje kwijt hoor
Dat zou op te lossen zijn door een barcodesysteem. Of een bordje "Internationale reizigers trappen eenmaal flink tegen dit poortje"quote:Op donderdag 31 december 2009 20:14 schreef Cothen het volgende:
[..]
En dat is nou juist het punt, homeprint tickets worden steeds meer toegepast...
quote:Op donderdag 31 december 2009 21:40 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Of een bordje "Internationale reizigers trappen eenmaal flink tegen dit poortje"
bron: refdag.nlquote:IJzel hindert treinverkeer in Duitsland
31-12-2009 13:23
BERLIJN (ANP/DPA) – Nederlanders die op oudejaarsdag richting Berlijn willen reizen per trein, moeten rekening houden met forse vertragingen. Tussen Hengelo en Bad Bentheim in Duitsland is geen treinverkeer mogelijk als gevolg van ijzel. Reizigers worden met bussen vervoerd.
Ook de treinen tussen Hamburg en Keulen, via Bremen en Osnabrück, en die tussen Berlijn en Stuttgart hebben flinke vertragingen. „Voor ijzel is men niet immuun", zei een woordvoerder van de Duitse spoorwegen.
Kort voor kerst werden de Duitse spoorwegen al met grote problemen geconfronteerd op het traject tussen Berlijn en München. Vooral de allernieuwste ICE–treinen bleken slecht tegen de zware sneeuwval bestand te zijn.
De baanvaksnelheid blijft 100 km/h, maar door snellere wissels bij Doetinchem en Wehl kan op delen van het traject sneller worden gereden. Bijlage 4 (vanaf pagina 64) van het ontwerp geluidsaneringsprogrammaquote:Op donderdag 31 december 2009 12:57 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.arnhem-winterswijk.nl/?pageAlias=nieuws&id=67
snelheidsverhoging![]()
ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:31 schreef Yreal het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen ICL en ICR?
op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uitquote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
ICL: oude Duitse meuk met een IC- jasje.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uit![]()
ICR (InterCityRijtuig)quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uit![]()
ICR lijkt niet op ICL/ICK qua deuren.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:20 schreef Yreal het volgende:
vind het van buiten niet zo heel verschillend![]()
En achja, ICK, dat waren nog eens trainen
quote:19:40 Koeln H 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein
Beide treinen vertrekken van Spoor 9quote:20:11 Koeln H 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein
Vertrektijden Venlo zijn 21.19 a 21.35 en 21.46 a 21.59.quote:20:19 Koeln H 1B Venlo INT , Extra trein
20:47 Koeln H 1B Venlo INT , Extra trein
Volgende week rijd de Alpen Expres ook, maar met andere (verwachtte) tijden. Namelijk:quote:21:35 Koeln H INT , Extra trein
21:59 Koeln H INT , Extra trein
is dat op vrijdag?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Vertrektijden Den Bosch zijn 21.19 a 21.35 en 21.46 a 21.59.
Volgende week rijd de Alpen Expres ook, maar met andere (verwachtte) tijden. Namelijk:
Utrecht CS: 20.11 en 20.40
Den Bosch: 20.40 a 20.47 en 21.13 a 21.21.
Venlo: 21.45 a 21.59 en 22.23 a 22.34
Volgende week ben ik zeker van de partij, om dit op de foto te zetten, en van de zeer goede sfeer te kunnen genieten van de vakantiegangers.
Er word met verschillend materieel gereden. Het is zeker de moeite om een kijkje te nemen.
Dus: Hou je van treinen? Misschien dat je tijd over hebt om dit een keer te kunnen zien?
I'm inquote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:22 schreef greavy het volgende:
Ja, op vrijdag avond.
Ik ben van plan om dan naar Utrecht te gaan. Daar staan ze het langst namelijk.
Er word volgens mij door NS in Nederland gereden. Er is aantal keer gereden met een 1600, 1700 of 1800 e-loc.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:30 schreef Cothen het volgende:
Welke vervoerder rijdt die treinen eigenlijk in NL?
nsr? rn? acts?
Als er een 1600 voor hangt wordt er dus niet door ns gereden. De 1600 zijn van rn (of eigenlijk van db schenker). ACTS huurt ook een (aantal?) 1600.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Er word volgens mij door NS in Nederland gereden. Er is aantal keer gereden met een 1600, 1700 of 1800 e-loc.
Een aantal keer heeft er een 1800 e-loc voorgezeten, dus ik denk dan dat het NS is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:04 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als er een 1600 voor hangt wordt er dus niet door ns gereden. De 1600 zijn van rn (of eigenlijk van db schenker). ACTS huurt ook een (aantal?) 1600.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ICL -> gehuurdegekochte rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
Nee, ICL is gehuurd van DB, ICK is gekocht van DB, ICR is voor NS gebouwdquote:
En de 1700 is modernerquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:18 schreef dennistd het volgende:
Vroeger voor de opsplitsing van de NS was het allebei gewoon een 1600-loc, maar bij de splitsing tussen NS Cargo en NS Reizigers zijn een aantal 1600's naar die laatste gegaan en omgenummerd naar de 1800-serie. De 1700 is wel een hele losstaande serie, en die hebben dan ook niet in de goederen gezeten dacht ik.
zoetermeer, schoolgaande in amsterdam bijlmerquote:Op zaterdag 2 januari 2010 02:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Waar komt gij vandaan dan?
Misschien samen die kant uit reizen enzo?
De 1800-en worden wél gewassenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:13 schreef Geerd het volgende:
Wat is het verschil tussen een 1600 en 1800 loc dan?
Zit niet op me routequote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
zoetermeer, schoolgaande in amsterdam bijlmer
nog maar een x..quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:20 schreef ghizzer het volgende:
wat ik me afvraag.. wanneer krijgt Nijmegen-Lent nou een x een écht treinstation (dus zonder bushokjes en steigers)? Of gaat deze er niet meer komen (gezien de informatie van Stationsweb)?
Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercityquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
Voorlopig zal Nijmegen-Lent niet veranderd worden, althans er is niks over te vinden op prorail.nl en andere sites.
Het station ziet er tenminste nog goed uit. Er zijn wel slechtere stations.
Lijst met omlopen Plan T v2.0
Ik heb vandaag (en gisteravond/nacht) aan een lijst zitten werken van de omlopen van Plan T die sowieso bekend zijn.
Hierbij is er alvast een (voorlopige) omlopenlijst.
na zoetermeer komt gouda, waar aansluiting is op de intercity vanuit rotterdam naar utrechtquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Zit niet op me route![]()
Ik kom uit Zwijndrecht - en reis dus via Rotterdam en Gouda.
Stom van mijquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
na zoetermeer komt gouda, waar aansluiting is op de intercity vanuit rotterdam naar utrecht
Klopt. Er worden regelmatig de overige T'tjes op overige trajecten ingezet. Er zijn (volgens mij) 6 T'tjes in Limburg, en de rest elders. Er zijn 8 rijvaardig nu, want 1 is defect (word waarschijnlijk gerepareerd) en 1 is de verlengingstermijn afgelopen, en mag dus niet meer de baan op in reizigersdiensten.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:42 schreef bork het volgende:
[..]
Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercity)
Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:42 schreef bork het volgende:
[..]
Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercity)
Arme forenze te Vleuten en Terweide! Je ontzegt ze het genot van de intercity naar Leiden Lammenschansquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.
Geldt dat ook voor de StudentenOV-Chipkaart? Hoe dan ook, laat in de OP lekker staan dat 't niet mag, 'k moet dat tuig niet in die treinquote:Op donderdag 31 december 2009 18:25 schreef greavy het volgende:
Je mag dus in de ICE met je OV-Chipkaart ZONDER toeslag reizen.
In de Fyra moet je een toeslag kopen (papieren kaartje).
IC Brussel/Berlijn waren al toeslag vrij. Thalys en Grens Overschrijdend kan niet met je OV-chipkaart.
Yarrrquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Stom van mij![]()
Zin om der vrijdag samen heen te reizen?
Dat ik dus naar Gouda kom, en we daarna een trein naar Utrecht nemen?
Beter dan alleen reizen lijkt mij
[..]
Klopt. Er worden regelmatig de overige T'tjes op overige trajecten ingezet. Er zijn (volgens mij) 6 T'tjes in Limburg, en de rest elders. Er zijn 8 rijvaardig nu, want 1 is defect (word waarschijnlijk gerepareerd) en 1 is de verlengingstermijn afgelopen, en mag dus niet meer de baan op in reizigersdiensten.
Totaal zijn er volgens mij dus 10 stellen, uit me hoofd gezegd.
Een overzicht van Huidig Plan T, welke rijvaardig is, is hier te vinden
Nope. Hij stopt niet te Utt (Utrecht Terweide) en Vtn (Vleuten)quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.
Ze gaan gebruikt worden door werkgroep 1501. Onder andere als verwarmingsloc.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:45 schreef trainfreak het volgende:
Ik kwam volgende foto tegen waarop te zien is dat enkele 1250's weggevoerd worden.
Gaan die dan naar de sloper ofzo?
http://www.flickr.com/photos/robbertvandera/4237944928/
Zag ik vandaag voorbij komen op Somda bij een gebruikerquote:Wat is HSL+Prio? [H]alve [S]nelheids [l]ijn met [P]roblemen [R]egelmatig [I]n de [O]mloop!
quote:Op maandag 4 januari rijden er in verband met defecte treinen minder treinen tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer.
Houdt u rekening met extra reistijd van 15 minuten.
Excuses voor het ongemak.
De papieren is nog geldig een maandquote:Op zondag 3 januari 2010 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
morgen moet ik voor het eerst van de OV kutkaart gebruik maken
wel echt weer een lutser meldingquote:Op zondag 3 januari 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De papieren is nog geldig een maand
Hoeveel treinen zouden er defect zijn dat het een speciaal linkje krijg op de ns site![]()
![]()
Ohquote:Op zondag 3 januari 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De papieren is nog geldig een maand
Hoeveel treinen zouden er defect zijn dat het een speciaal linkje krijg op de ns site![]()
![]()
Inchecken voor de trein hoeft sowieso voorlopig nog niet.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:03 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ohnou ja mooi zo. Ben benieuwd of er morgen wel paaltjes staan op mijn station
Ah mooi zo en bij Syntus ook niet zeker?quote:Op zondag 3 januari 2010 23:05 schreef James1988 het volgende:
Met de OV-studentenchipkaart hoef/moet je nog niet inchecken bij NS.
quote:Op zondag 3 januari 2010 23:10 schreef Palmboom313 het volgende:
Ah mooi zo en bij Syntus ook niet zeker?
De OV-studentenkaart is van de overheid, de OV-chipkaart is van de vervoersbedrijven zelf.quote:Op de Syntus treinen kunt u nog niet met de OV-Chipkaart reizen
bron: http://www.syntus.nl/ov-chipkaart.aspx
ah mooi zoquote:Op zondag 3 januari 2010 23:17 schreef Cothen het volgende:
[..]
[..]
De OV-studentenkaart is van de overheid, de OV-chipkaart is van de vervoersbedrijven zelf.
Geen van deze partijen voelt zich blijkbaar verantwoordelijk voor een goede communicatie
quote:Veel onduidelijkheid over nieuwe ov-chipkaart
Uitgegeven: 3 januari 2010 20:07
Laatst gewijzigd: 3 januari 2010 21:59
UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden.
© ANPEr is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd.
Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag.
Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.
Activeren
Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb.
Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet-geactiveerde chipkaart.
D-day
LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk: ''Maandag is het D-day. Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt.''
Het merendeel (97 procent) van de studenten heeft de chipkaart ontvangen. Het opladen van het reisrecht kan in elk geval nog tot 1 februari.
Drukte
Door de drukte is het mogelijk dat de automaat waar de kaart moet worden geactiveerd 'tijdelijk niet beschikbaar' is, waarschuwt een woordvoerder van Studenten OV-chipkaart. Studenten moeten het dan op een later tijdstip nogmaals proberen.
De bemanning van de telefonische klantenservice van Studenten OV-chipkaart is maandag verdrievoudigd. Desondanks kunnen daar lange wachttijden ontstaan.
Inmiddels hebben 40.000 studenten het nieuwe reisproduct geactiveerd. De 650.000 studenten vormen ongeveer een vijfde van het totale reizigersaantal.
Bron: Nu.nl
quote:Maandag 4 januari zullen er minder treinen rijden, en zullen twee treinseries niet gekoppeld/gesplitst worden.
De 2800 rijdt in zijn geheel niet. De 12500 en 12700 zullen ook niet rijden. De 10500 en 10700 zullen niet gekoppeld aan/gesplitst van de 500 en 700 worden, maar als losse treinen tussen Zwolle en Leeuwarden pendelen. Dat geldt ook voor de 20800 die Sittard-Heerlen pendelt en niet aan de 800 vastzit.
Bron: trein.dennistd.nl
Mooie foto's! Als ik binnenkort nog tijd heb en er ligt een pak sneeuw ga ik er ook maar eens op uit.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:45 schreef thats-me het volgende:
Op 20 December komt SGM2988 Deventer binnen rijden, en niet zoals op de CTA staat als IC richting Enschede, maar als stoptrein richting Almelo.
[ link | afbeelding ]
Een DM'90 stel komt op 3 Januari 2010 station Nijverdal West binnen rijden.
[ link | afbeelding ]
Station Nijverdal West ligt verpakt onder een mooi wit laagje, je kunt niets meer zien van de spoorlijn richting Nijverdal.
[ link | afbeelding ]
Meer foto's op Flickr
Het is inderdaad vreemd, en het draait allemaal om geld: als er intercity's zouden stoppen op Zoetermeer zou het niet meer rendabel zijn om elk kwartier een sprinter te laten rijden tussen Den Haag en Gouda (en verder).quote:Op maandag 4 januari 2010 01:14 schreef italiaan1987 het volgende:
Vind het nog steeds raar dat er geen intercities meer stoppen in Zoetermeer..Nja intercity heb er nooit gestopt maar wel de sneltrein Den haag - Arnhem.
Hell, op gouda goverwelle komt zat, op ypenburg stappen 4 mensen in en in voorburg nog 6quote:Op maandag 4 januari 2010 10:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het is inderdaad vreemd, en het draait allemaal om geld: als er intercity's zouden stoppen op Zoetermeer zou het niet meer rendabel zijn om elk kwartier een sprinter te laten rijden tussen Den Haag en Gouda (en verder).
Waarom? Een groot deel van de Zoetermeerders gaat naar Den Haag, die zullen RandstadRail verkiezen boven de trein. Mensen die de andere kant op moeten hebben een prima overstap op station Gouda. Ik vind het dus best begrijpelijk dat er geen ic stopt op station Zoetermeer.quote:Op maandag 4 januari 2010 01:14 schreef italiaan1987 het volgende:
Vind het nog steeds raar dat er geen intercities meer stoppen in Zoetermeer..Nja intercity heb er nooit gestopt maar wel de sneltrein Den haag - Arnhem.
Bron: De Telegraafquote:Treinheld in de kou
door Richard van de Crommert
AMSTERDAM - Een goedbedoelde hulpactie waarbij honderden mensen naar hun werkplek werden vervoerd is NS-storingsmonteur Rens Kamminga duur komen te staan. Op maandagochtend 21 december, toen heel Nederland bedolven raakte onder een dik pak sneeuw, er een complete chaos op het spoor heerste en conducteurs en machinisten hun werkplek niet konden bereiken, twijfelde Kamminga geen moment toen collega’s hem aanspoorden om de boemelrit van Amsterdam naar Utrecht te rijden. Daarmee hielp hij honderden mensen uit de brand.
Maar in plaats dat zijn werkgever Nedtrain hem bedankte met een bloemetje, heeft de in Amsterdam gestationeerde storingsmonteur, die bevoegd is om treinen te rijden, sinds Oudejaarsdag een schorsing aan zijn broek hangen. Ook de twee medewerkers die hem als conducteur assisteerden op zijn rit, staat vandaag hetzelfde te wachten, zo zegt een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen, ondanks dat de drie mannen toestemming kregen van de Verkeersleiding om te vertrekken.
Kamminga, die zit sinds drie dagen aangeslagen thuis. „Toen ik op spoor 7 bomvolle trein zag die uitpuilde van de mensen, liep ik erheen. Het was kwart over zeven in de ochtend. Die trein had al voor zessen moeten vertrekken, maar het treinpersoneel was er nog steeds niet. Twee collega’s van het landelijk bureau materieel, die als passagiers in de trein zaten, vroegen: ‘Kun jij ons niet even naar Utrecht brengen?” Er was een noodsituatie, dus Kamminga ging aan de slag.
Tien jaar lang is de in Amsterdam werkzame monteur machinist geweest. Nog steeds moet hij elk jaar een proeve van bekwaamheid afleggen om locomotieven te mogen rijden. Ter plekke vraagt Kamminga toestemming aan de knooppuntcontrole van NS Reizigers om te vertrekken. Die zagen de vertragingen alleen maar oplopen en gaven toestemming. Daarna zette de dienstleider van Prorail de seinen op groen. En de eerste stoptrein van Amsterdam naar Utrecht kon vertrekken. De twee collega’s assisteerden bij het sluiten van de deuren. ,,Zij waren de spreekwoordelijke conducteurs”, zegt Kamminga. „Het werd een geweldige rit. ,,De trein was bomvol. Alle passagiers schikten in, zodat iedereen meekon. Bij elk station kregen we applaus.”
Tien dagen lang was er geen vuiltje aan de lucht. Maar op Oudejaarsdag kwam een controleur van de NS verhaal halen bij Kamminga en nog geen uur later was de schorsingsbrief getypt. Van het ene op het andere moment werd er puur naar de regeltjes gekeken. De brief werd persoonlijk overhandigd en de monteur kon direct zijn biezen pakken. De verklaring besloot met de dreigende tekst dat ’de weg open staat voor passende maatregelen’. Als alle regels nauwgezet waren gevolgd had Kamminga nooit een trein met passagiers mogen vervoeren, is het verweer van de NS. Ook niet in deze noodsituatie. „Hij heeft alleen bevoegdheid om lege treinen te rangeren”, luidt het kille antwoord van de NS-woordvoerster. „Zijn goede bedoelingen ten spijt, hij heeft gehandeld tegen de regels. Hij had moeten weten dat hij dit niet mocht doen. Ook niet als reizigers veel langer moeten wachten.” Dat de verkeersleiding toestemming gaf om te vertrekken doet volgens de zegsdame niet ter zake. „Die toetst zijn bevoegdheid niet.”
aha vandaar die VIRM om 10.15 bij Utrecht Overvecht, hoewel die uit richting Hilversum kwam d8 ik.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
"Vandaag rijden er in verband met een tekort aan treinen minder treinen tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer.
Tussen Zwolle en Leeuwarden en tussen Sittard en Heerlen rijden pendeltreinen."
Waarom?
Ja maar formeel, bla bla bla...quote:Op maandag 4 januari 2010 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hadden wel iets coulanter mogen zijn zeg
Formeel hebben ze gelijk en tuurlijk moet er rapport van het incident opgemaakt worden, maar om diegene nu gelijk te schorsen gaat mij te ver.quote:
Prorail deed ook mee aan het op laten lopen van de vertragingquote:Op maandag 4 januari 2010 11:42 schreef Duvel het volgende:
Hoho, maak zelf dan nog even een smiley voor Arriva.
Dus de meneer in kwestie was eigenlijk niet wegbekend op het traject/überhaupt bevoegd om passagiers te vervoeren? Vind je het gek dat ze hem hebben geschorst? Ze laten mij toch ook niet in brandweerauto's rijden?quote:
[KSC IN HOOFDL #1632] koffie of thee op de eerste werkdag van het jaarquote:de verstoring aan de rug van Fles is verholpen. Houdt u de komende maanden nog wel rekening met vertragingen. Er wordt een rollator ingezet
Hé knakkert! Ook de beste wensen!quote:Op maandag 4 januari 2010 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[KSC IN HOOFDL #1632] koffie of thee op de eerste werkdag van het jaar
* Dr_Flash lacht alle gestrande bussen en treinen uit vanuit een goed berijdbaar en sneeuwvrij Utrecht
Alles wel hier vrienden? Gelukkig nieuwjaar nog allemaal!
Tja, als er wel iets gebeurd was had iedereen wel anders gereageerd. Dat is het jammere van de amerikaanse claim cultuur die naar Europa overwaait.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Formeel hebben ze gelijk en tuurlijk moet er rapport van het incident opgemaakt worden, maar om diegene nu gelijk te schorsen gaat mij te ver.
wegbekend moeten zijn is sowieso grote bull, je hoofd als automobilist toch ook niet eerst met een instructeur alle wegen berijden voordat je er alleen over heen mag?quote:Op maandag 4 januari 2010 12:09 schreef TeringHenkie het volgende:
Dus de meneer in kwestie was eigenlijk niet wegbekend op het traject/überhaupt bevoegd om passagiers te vervoeren?
Dat is natuurlijk veel en veel te kort door de bocht.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:48 schreef Cothen het volgende:
[..]
wegbekend moeten zijn is sowieso grote bull, je hoofd als automobilist toch ook niet eerst met een instructeur alle wegen berijden voordat je er alleen over heen mag?
Als bij de overweg bij Rijswijk Aansluiting een aanrijding gebeurd waarbij de spanning van de draad moet, dan zit ook Delft zonder spanning.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:56 schreef Ascendancy het volgende:
Na een uur op rotterdam richting Delft stil te hebben gestaan maar teruggegaan![]()
![]()
Hoe kan 1 aanrijding bij rijswijk er nu voor zorgen dat er een uur lang zelfs geen pendeltreinen tussen R'dam en Delft kunnen rijden.
Ja, het mag natuurlijk niet, en wat dat betreft heeft NS natuurlijk wel een punt. Eerlijk is eerlijk.quote:
Waarom?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:50 schreef Duvel het volgende:
Dat is natuurlijk veel en veel te kort door de bocht.
Waarschuwing: Deze man is klantgericht. Bij slecht weer per direct met verlof sturen, anders zouden klanten zomaar vervoert kunnen wordenquote:Op maandag 4 januari 2010 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is alleen wel heel koud om de goede man meteen te schorsen. Zeker wanneer hij de afgelopen 10 jaar van onbesproken gedrag is geweest. Ik zou dan eerder een dikke vette waarschuwing het dossier laten plaatsen, zodat een eerstvolgende overtreding van de regels wel fataal wordt.
De vergelijking met een auto gaat totaal niet op, en machinisten kunnen niet zien wat ze de komende kilometers voor hun kiezen krijgen. Dus ga je te kort door de bocht.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Waarom?
Zelfs als machinisten wél wegbekend zijn, zien ze nog seinen over het hoofd...
Als de machinist in de cabine kan zien wat hij de komende kilometers voor zijn kiezen krijgt kan dat hele wegbekend maken de prullenbak in.
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:58 schreef Cothen het volgende:
[..]
Waarschuwing: Deze man is klantgericht. Bij slecht weer per direct met verlof sturen, anders zouden klanten zomaar vervoert kunnen worden
Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:01 schreef Duvel het volgende:
De vergelijking met een auto gaat totaal niet op, en machinisten kunnen niet zien wat ze de komende kilometers voor hun kiezen krijgen. Dus ga je te kort door de bocht.
ETCS minimaal Level 2 ( http://nl.wikipedia.org/wiki/European_Train_Control_System )quote:Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef Cothen het volgende:
[..]
Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.
Of een radar.
Laat de machinist dan gewoon weg.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef Cothen het volgende:
[..]
Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.
Of een radar.
Nou, die seinen zijn toch prima weg te vangen door een computer?quote:Op maandag 4 januari 2010 15:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Als er maar zo'n goede koeienvanger voorop zit..
Ja, maar als er een koe op het spoor staat heb je wel een koeienvanger nodigquote:Op maandag 4 januari 2010 15:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nou, die seinen zijn toch prima weg te vangen door een computer?
Het is toch een stad met 125.000 inwoners, het zou gewoon in elk ander land een intercity station zijn. Ongeacht tram en metroverbindingen. Er zal best wel wat achter zitten, en die intercity naar enschede en groningen etc hoeven ook niet perse te stoppen van mij, alleen die IC utrecht - den haag vv zal wel handig zijn (A).quote:Op maandag 4 januari 2010 10:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom? Een groot deel van de Zoetermeerders gaat naar Den Haag, die zullen RandstadRail verkiezen boven de trein. Mensen die de andere kant op moeten hebben een prima overstap op station Gouda. Ik vind het dus best begrijpelijk dat er geen ic stopt op station Zoetermeer.
ICK kan ookquote:Op maandag 4 januari 2010 15:37 schreef KapiteinT het volgende:
Ik hoorde vanochtend van een vriend dat er zelfs ICL's van stal zijn gehaald voor de IC Zwolle - Roosendaal. Althans, hij had het over Duitse rijtuigen met aan beide kanten een locomotief. Lijkt mij ICL dus.
Maar de ICK is toch ook nog wel goed? .. zonde om het te slopen dan!quote:Op maandag 4 januari 2010 16:41 schreef James1988 het volgende:
ICL is nieuwe dan ICK. Vandaar dat NS het ICL ook leaset terwijl ze ICK hebben gekocht... ICK wordt gesloopt als er geen koper voor komt.
ICK's zitten heerlijkquote:Op maandag 4 januari 2010 17:35 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Maar de ICK is toch ook nog wel goed? .. zonde om het te slopen dan!
Inderdaad, laat maar komen in de 3600quote:
Rotterdam Alexander stopt in de gemeente Prins Alexander, hier wonen misschien "maar" 89.225 inwoners maar er staan een shitload aan scholen en bedrijven rondom dit station, ik kom op beide stations regelmatig en kan je vertellen dat station Rotterdam Alexander vele malen drukker is dan station Zoetermeer. Overigens sluiten de metro en bus hier goed aan op de trein, wat je in Zoetermeer natuurlijk ook hebt maar ik betwijfel of het daar evenveel gebruikt word.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:07 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
En die serie die in Rotterdam begint stopt in alexander, dat is dan bijna net zo nutteloos.
quote:Op maandag 4 januari 2010 17:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Rotterdam Alexander stopt in de gemeente Prins Alexander,
I know, vergeten op te schrijven, sorry.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:57 schreef Cothen het volgende:
[..]DEELgemeente Prins Alexander, gewoon gemeente Rotterdam dus.
Maar dat is gewoon belachelijkquote:Op maandag 4 januari 2010 17:57 schreef Cothen het volgende:
[..]
Amsterdam maakt het nog veel bonter, daar stoppen ook intercities bij:
Amsterdam Centraal
Amsterdam Bijlmer Arena
Amsterdam Sloterdijk
Amsterdam Zuid
Amsterdam Muiderpoort
Duivendrecht
Terwijl de metro er gewoon naast rijden om het lekker overzichtelijkhouden stopt lang niet elke intercity op elk station
In Zoetermeer heeft men bedacht om een snelweg aan te leggen tussen het perron van de NS en het perron van de randstadrail (voormalige Zoetermeer Stadslijn)quote:Op maandag 4 januari 2010 17:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
wat je in Zoetermeer natuurlijk ook hebt maar ik betwijfel of het daar evenveel gebruikt word.
Die was me al opgevallen ja.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:00 schreef Cothen het volgende:
[..]
In Zoetermeer heeft men bedacht om een snelweg aan te leggen tussen het perron van de NS en het perron van de randstadrail (voormalige Zoetermeer Stadslijn)
Andersom volgens mij: ze hebben de stadslijn aan de verkeerde kant gebouwd.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:00 schreef Cothen het volgende:
[..]
In Zoetermeer heeft men bedacht om een snelweg aan te leggen tussen het perron van de NS en het perron van de randstadrail (voormalige Zoetermeer Stadslijn)
Aha, vandaar dat er 2 stations zo dichtbij elkaar liggen.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
BTW: huidig Zoetermeer Oost was tot [ooit] hèt station Zoetermeer...
Je hebt gelijk.:quote:Op maandag 4 januari 2010 18:11 schreef Duvel het volgende:
Andersom volgens mij: ze hebben de stadslijn aan de verkeerde kant gebouwd.
Welk station is dat? ;oquote:Op maandag 4 januari 2010 18:25 schreef Palmboom313 het volgende:
nou grappig hoor die ov-chipkaart maar op mijn station staan nog steeds geen paaltjes
Zo ongeveer de spoorlijn met het allerlelijkste uitzicht van het land: Gouda - Den Haag...quote:Op maandag 4 januari 2010 18:31 schreef Cothen het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.:
rond 1870 hebben ze de spoorlijn Gouda - Den Haag aangelegd
rond 1935 de snelweg A12
rond 1970 hebben ze vervolgens de Stadslijn aangelegd en men vond het wel genoeg om een loopbrug te maken tussen de twee stations.
Ik vind die trajecten binnen amsterdam lelijkquote:Op maandag 4 januari 2010 18:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo ongeveer de spoorlijn met het allerlelijkste uitzicht van het land: Gouda - Den Haag...
Beetje kul argument lijkt mij, want Deventer en Groningen hadden tot voor kort ook een Smullers en die is nu weg.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Ohja, op R'dam Alexander zit een AH to go en een Smullers, Servex B.V. heeft er dus belang bij dat het hier druk blijft en aangezien Servex NS dochter is heeft ook NS hier belang bij.
Mja maar de smullers in Groningen zit nu de broodzaak in, ook servex.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Beetje kul argument lijkt mij, want Deventer en Groningen hadden tot voor kort ook een Smullers en die is nu weg.
Je zal maar zo wakker worden...quote:Op maandag 4 januari 2010 18:17 schreef Ireyon het volgende:
[ link | afbeelding ]
"De Intercity naar Tampere vertrekt vandaag vanuit de kantine"
Inderdaad absurd hoge prijzen. Daar kom ik dus nooit mijn ontbijt halen.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:25 schreef Zug-Chef het volgende:
De BroodzaakKom laten we een nog duurdere zaak openen op een station, men betaalt toch wel.
Een idioot had zichzelf van het leven beroofd op Rijswijk...quote:Op maandag 4 januari 2010 17:53 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ohja ik zag de benelux vanochtend langs Rotterdam Alexander komen..
Ik vind het anders geen kul argument, ik denk zeker dat het meeweegt.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Beetje kul argument lijkt mij, want Deventer en Groningen hadden tot voor kort ook een Smullers en die is nu weg.
Mja, dat is geen bloemist meer. Dat is nu een Julia'squote:Op maandag 4 januari 2010 20:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mja maar de smullers in Groningen zit nu de broodzaak in, ook servex.
En smullers heeft nu een wagen tegenover de bloemist tenminste laatst nog
Ohw oke volgende keer maar weer is bekijkenquote:Op maandag 4 januari 2010 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dat is geen bloemist meer. Dat is nu een Julia's
Komt er voorlopig ook nog niet: http://www.syntus.nl/ov-chipkaart.aspxquote:Op maandag 4 januari 2010 21:35 schreef Palmboom313 het volgende:
Op alle stations tussen winterswijk en duitven staat nog niets.
Starbucksje iemand?quote:Op maandag 4 januari 2010 20:25 schreef Zug-Chef het volgende:
De BroodzaakKom laten we een NOG duurdere zaak openen op een station, men betaalt toch wel.
Leiden sinds vandaag! next!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |