Of je smijt er gewoon een interrail global pass in natuurlijkquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:50 schreef Socios het volgende:
Owja, als iemand nu besluit deze reis ook te maken, mag men ongeveer 800 euro neerleggen.
Nijverdalquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan voor 27 december:
8:47 Utrecht Centraal V
9:25 x 9:55 Rotterdam Centraal
11:00 x 11:06 Antwerpen Centraal
11:55 x 12:15 Gent St Pieters
13:03 x 13:38 Geraardsbergen
13:57 x 14:03 Enghien / Edingen
14:22 x 14:57 Geraardsbergen
15:45 x 16:05 Gent St Pieters
16:54 x 17:00 Antwerpen Centraal
18:06 x 18:17 Rotterdam Centraal
18:58 Utrecht Centraal A
538 km
Plan voor 28 december:
7:02 Utrecht Centraal V
7:40 x 7:55 Rotterdam Centraal
9:42 x 10:04 Brussel-Zuid
11:08 x 11:52 Quévy
12:56 x 13:02 Brussel-Zuid
13:18 x 13:37 Jette
13:52 x 14:24 Brussel-Zuid
15:50 x 15:56 Maastricht
18:22 x 18:48 Amsterdam Centraal
18:56 x 19:01 Amsterdam Science Park
19:11 x 19:23 Amsterdam Centraal
19:50 Utrecht Centraal A
775 km
Plan voor 30 december (29 december hele dag cursus):
7:51 Utrecht Centraal V
8:05 x 8:08 Amersfoort
8:44 x 9:04 Zwolle
9:28 x 9:36 Nijverdal West
9:51 x 10:03 Nijverdal
10:17 x 10:43 Almelo
11:18 x 11:57 Bad Bentheim
12:05 x 13:06 Salzbergen
13:12 x 14:21 Rheine
17:09 x 17:14 Schiphol
17:47 Utrecht Centraal
460 km
Dan heb ik België af, de nieuw geopende Nederlandse stations gedaan, toch ook in 2009 nog een keer in Bad Bentheim geweest, een HAFAS-CD gescoord (hetzij in Bentheim, hetzij in Salzbergen, hetzij in Rheine) en het kilometertotaal van 2006 verbeterd'K zou hoast zegg'n "Joa 't mag wel zo"
Nou dat moet nog maar blijken natuurlijkquote:
zin om dinsdag een rondje te toeren ? Waar zou jij dan willen verzamelen? Voor mij is rotterdam handig, maar amsterdam of utrecht kan ook nog.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:54 schreef dennistd het volgende:
maandag, dinsdag of woensdag zou wmb prima zijn (studenten-ov-week)
ik kom uit de buurt van enschede
Ik ben graag met het avondeten weer thuis (heb 's avonds nog wat anders).quote:Op zaterdag 26 december 2009 22:57 schreef greavy het volgende:
[..]
zin om dinsdag een rondje te toeren ? Waar zou jij dan willen verzamelen? Voor mij is rotterdam handig, maar amsterdam of utrecht kan ook nog.
En als Steven ook even post als hij meer weet zou ook mooi zijn en waar hij wil beginnen.
De tijden enz maakt mij niet uit, maar als t even kan een ICE en een syntus trein erbij. Andere suggesties zijn ook welkom.
In ieder geval wel creatief opgelost.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, sneeuw. Vet jammer. In Engeland ook. Maar gelukkig hebben ze daar zoals gebruikelijk een stijlvolle oplossing gevonden.![]()
Ah, mooi reisje. Die mag van mij natuurlijk ookquote:Op zondag 27 december 2009 00:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ben graag met het avondeten weer thuis (heb 's avonds nog wat anders).
mogelijkheid:
Es 8.47 2 ST 7930
Hgl 8.56 3a
Hgl 9.06 2 IC 242
Amf 10.22 7
Amf 10.24 6 IC 530
Ut 10.39 8
==========================
Ut 10.59 14 ICE 123
Ah 11.33 6a
Ah 12.04 6b ST 30937
Ww 13.11 1b
Ww 13.21 1a ST 30848
Zp 13.54 1b
Zp 14.04 2a ST 17848
Apd 14.23 3
========================
Apd 14.36 4 IC 1747
Es 15.32 4
Het middelste is dus het daadwerkelijke reisje, de rest is aan- en afvoer
jij was er dinsdag toch niet?quote:Op zondag 27 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
400 km exact, mijn hemel.
Ik kan me dagen herinneren dat ik dat op een vrijdagavond na m'n werk deed.
Sorry hoor, maar je moet echt met een aanzienlijk beter plan komen.
Westkant van spoor 14/15, bij de trap van de tunnel?quote:Op zondag 27 december 2009 10:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Ah, mooi reisje. Die mag van mij natuurlijk ook![]()
Waar wil je dan in Utrecht elkaar opzoeken? Moet op een handige plek zijn, waar we elkaar snel vinden.
En waar kunnen we elkaar aan herkennen.
Ik ben er om 10:28 op spoor 9b met me trein.
Ik sta bij de tunnelquote:Op zondag 27 december 2009 11:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Westkant van spoor 14/15, bij de trap van de tunnel?
Daar staat niemand stil, iedereen loopt daar door dus als jij daar stil staat vind ik je wel
Als Dennis daar geen problemen mee heeft..quote:Op zondag 27 december 2009 11:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
PM elkaar anders het mobiele nummer ofzo
Check.quote:Op zondag 27 december 2009 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
In de stoppertjes Utrecht - Den Haag toch?
Mwoah, dat wisselt: Den Haag - Utrecht soms ook met SLT (net zoals Den Haag - Goverwelle ook nog wordt gereden met mat64).quote:Op zondag 27 december 2009 14:09 schreef Yreal het volgende:
dat is nog steeds mat 64
Sletjes rijden op gouda goverwelle -> den haag/ rotterdam
Gvc-Utquote:Op zondag 27 december 2009 16:13 schreef James1988 het volgende:
Rijdt het SLT inmiddels alweer dan? Ik dacht dat dat alweer terzijde was gegooid ivm problemen met de treeplanken?
Sinds 16 december is er geen spot van reizigersdienst op somda te vinden, dus ik vrees dat ze niet rijden.quote:Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand waar de SLT'tjes rijden? Morgen weer een rondje reizen met![]()
Ja was leuk! Alleen die treintjes zien er niet uit.. wat een slecht merk zeg!quote:Op zondag 27 december 2009 20:00 schreef henkde_j het volgende:
Voor de geïnteresseerden. Treinen met James May van Top Gear op BBC2.
Me heenreis:quote:Ut 10.59 14 ICE 123
Ah 11.33 6a
Ah 12.04 6b ST 30937
Ww 13.11 1b
Ww 13.21 1a ST 30848
Zp 13.54 1b
Zp 14.04 2a ST 17848
Apd 14.23 3
Limburgs Dagblad, 21 december 2009quote:Zitplaatsentekort bij Veolia na ongeluk
Capiciteitsprobleem - Streekvervoerder wil materieel van NS of Arriva gaan huren
HEERLEN/MAASTRICHT – Streekvervoerder Veolia is naarstig op zoek naar een tijdelijk in te zetten treinstel, waarmee plotseling ontstane capaciteitsproblemen op de Heuvellandlijn
kunnen worden opgelost. Aanleiding is het treinongeluk bij station Houthem St-Gerlach, twee
weken geleden. Hierbij raakte één van de grootste treinstellen zwaar beschadigd. Het treinstel moet terug naar de fabriek in Zwitserland, waardoor Veolia het komende half jaar bijna éénzesde van zijn zitplaatsen niet kan inzetten.
Daarnaast dreigen voor de vervoerder problemen als één van de overgebleven treinen bijvoorbeeld wegens onderhoud niet kan worden ingezet. Voor de dienst op de Heuvelland-
lijn tussen Maastricht, Heerlen en Kerkrade zijn in 2007 acht treinstellen aangeschaft. Om de
dienstregeling uit te kunnen voeren, zijn dagelijks zeven beschikbare treinstellen nodig.
Veolia hoopt nu bij een andere vervoerder een trein te kunnen huren. Omdat niet zomaar buitenlands treinmaterieel in Nederland kan worden ingezet, moet daarvoor een Nederlandse partij worden benaderd. Veolia hoopt te slagen bij de Nederlandse
Spoorwegen of Arriva, dat een aantal spoorlijnen in Noord-Nederland exploiteert. Voordeel
van deze laatste optie is dat Arriva exact dezelfde treinen heeft als Veolia, zodat de Veolia-machinisten deze probleemloos kunnen besturen. Veolia heeft inmiddels van de NS te horen gekregen dat de oude gele stoptreinen die eerder gehuurd werden, nu niet voor verhuur beschikbaar zijn.
De optie om een Veolia-treinstel over te plaatsen dat nu op de Maaslijn tussen Roermond, Venlo en Nijmegen rijdt, valt af. Ook daar staan weinig stellen reserve, geeft de vervoerder aan. Directeur René de Beer van Veolia bestrijdt dat er te krap is ingekocht. „Zo’n ongeluk overkomt je één keer in de tien jaar, daar kun je je niet tegen wapenen. En het zou onzin zijn als overal in het land bij particuliere vervoerders dagelijks een vloot dure treinen aan de kant
staat, alleen voor het geval dat.”
Maastricht - Kerkrade is elektrisch. Probleem is dat Veolia machinisten wel Plan V hebben gereden ooit, maar geen DM'90. En NS is geloof ik historisch gezien horkerig tegen concurrenten, ook al concurreren ze niet direct.quote:Op maandag 28 december 2009 19:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Limburgs Dagblad, 21 december 2009
Er staan toch een aantal DM'90 terzijde, en ander Diesel materieel?
Ik snap niet dat dezen niet gehuurd kunnen worden..
quote:Op maandag 28 december 2009 21:37 schreef knars het volgende:
Zou jij je beter voelen als de harde kern van het treintopic het bussentopic gaat vergallen?
ieuw!quote:Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Aan mij hebben jullie de komende tijjd niet veel. Ben vanmiddag smerig op mn plaat gegaan in een GVUbus, en lig nu met een verbrijzelde ruggewervel en een spuit morfine in het UMCU. Wrsl word ik morgen of overmorgen geopereerd. Dan nog een week hier blijven en dan 6-8 weken revalideren in een corset. Even geen gespoor van mij dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |