Gaat lekker.. 2 cm sneeuw en direct weer meerdere storingen..quote:Dordrecht-Breda/Roosendaal
Donderdag 31 December 09:58Oorzaak Tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe rijden geen treinen door de weersomstandigheden.
Er rijden snel- en stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Breda/Roosendaal kunnen omreizen via s-H'bosch en Utrecht C.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Tilburg kunnen omreizen via s-H'bosch en Utrecht C.
Tilburg-s-Hertogenbosch
Donderdag 31 December 09:38Oorzaak De beperkingen tussen Tilburg en s-Hertogenbosch als gevolg van de weersomstandigheden zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Reisadvies
Osnabrueck H-Hengelo
Donderdag 31 December 09:27Oorzaak Tussen Oldenzaal en Bad Bentheim rijden geen treinen door de weersomstandigheden.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Dit is nooit echt te vertrouwen, maar er worden nog een aantal omlopen gereden dus.quote:Wikipedia: In 2010 gaan er in totaal 5 diensten plan T rijden in Limburg. Deze zullen diensten 6800, 6900 rijden en de 5200/6400. Plan V gaat ongeveer 75 diensten rijden in Nederland. Welke diensten het worden is nog niet bekend.
denk dat je in de war bent met plan V. Plan T wordt alleen in het zuiden in gezet: 5 stellen in de activeren dienst en 1 op reserve.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:12 schreef greavy het volgende:
Dat klopt zeker niet.
Er rijden onder andere T'tjes tussen: (Roosendaal - ) Dordrecht - Den Haag Centraal.
Ze rijden ook nogal eens tussen Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle ( - Utrecht Centraal)
Deze series worden dan nogal eens afgewisseld met V'tjes, T'tjes, DD-AR of SGMm.
Ook tussen Leiden en Utrecht Centraal word er met bovenstaand mat gereden.
Er zijn nog een aantal T'tjes in de omloop. Zag ze Dinsdag ook nog op Amsterdam Centraal, 3 gekoppelde T'tjes.
[..]
Dit is nooit echt te vertrouwen, maar er worden nog een aantal omlopen gereden dus.
Ik ben niet in de war met de V'tjes, of ze moeten de zelfde bekleding als de T'tjes hebben..quote:Op donderdag 31 december 2009 11:21 schreef Cothen het volgende:
[..]
denk dat je in de war bent met plan V. Plan T wordt alleen in het zuiden in gezet: 5 stellen in de activeren dienst en 1 op reserve.
Dankje, klopt, als ik er op uit ga is het bijna altijd gericht. Fotostek + zonnestand + trein in gedachten. Ter plaatse is het dan alleen nog een kwestie van de juiste hoek zoeken en hetgene vastleggen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:15 schreef greavy het volgende:
Mooi plaat Zug !
Jij weet de goede spotplekken wel te vinden he.
En dan nog mooie foto's maken
Alleen 1e klas of als je kleiner bent als 150cmquote:Op donderdag 31 december 2009 11:33 schreef greavy het volgende:
Dat weet ik. Zit regelmatig in die treinen, omdat die hier als stoptrein worden ingezet, en afentoe eens een DD-AR of SGMm.
En regelmatig zitten daar T'tjes tussen.
Die zitten ook beter als de V'tjes
dan heb jij vast niet van die lange benen...quote:Op donderdag 31 december 2009 11:33 schreef greavy het volgende:
En regelmatig zitten daar T'tjes tussen.
Die zitten ook beter als de V'tjes
Daar zijn dus 6 stellen voor nodig terwijl er nog een stuk of 10 in dienst zijn. De rest rijdt dus nog een paar maandjes elders rond.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:21 schreef Cothen het volgende:
[..]
Plan T wordt alleen in het zuiden in gezet: 5 stellen in de activeren dienst en 1 op reserve.
quote:Arriva gaat met nieuwe treinen rijden, terwijl ze daar in de beoordeling niet eens extra punten voor heeft gekregen. Daaruit blijkt wel hoe graag ze hier de concessie wilde winnen.
Waar lees je dat?quote:
http://www.arnhem-winterswijk.nl/?pageAlias=nieuws&id=67quote:Het ontwerp geluidsaneringsprogramma is opgesteld vanwege een voorgenomen snelheidsverhoging van treinen op enkele plaatsen tussen Wehl en Doetinchem
Wat ga je doen?quote:Op donderdag 31 december 2009 12:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanaf morgen ben ik in dienst bij ProRail.
Whaaaaaat? Die banken zijn toch T? en die hebben toch die gele ruiten ?quote:Op donderdag 31 december 2009 11:28 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[ afbeelding ]
Plan T
[ afbeelding ]
Plan V
zie zijn ondertitel: a.s. trdl i.o.quote:
Van de buitenkant is het aantal makkelijk voor de herkenning.. Plan V met de V van Twee (bakken) en Plan T met de T van Vier (bakken)quote:Op donderdag 31 december 2009 13:47 schreef greavy het volgende:
Nope, de stoelen met die bekleding is T. de banken V
kijk maar rond op internet,, daar komt dit uit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_'64#Plan_T
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_'64#Plan_V
Van ritten tijdens die sneeuwval?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:07 schreef Yreal het volgende:
net een brief van de ns, dat ik toch wel 55.40 van ze terug krijg
quote:NSHispeed Er is een stroomstoring bij Bad Bentheim. Reizigers naar Osnabrück en verder kunnen omrijden via Duisburg, ongeacht treinkaartje. about 2 hours ago
Echt he, terwijl de seinzaal er bovenop kijkt.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:17 schreef Peterselieman het volgende:
Als ie er maar voor zorgt dat sneltrein 37319 op maandag wat sneller station Gn binnen kan rijden, want het komt regelmatig voor dat deze enkele minuten voor het rode sein moet wachten.
Dit is een quote van Somdagebruiker Broek53.quote:Plan T van dit moment.
Ter herinnering: plan T heeft van 1999 tot en met 2002 revisie gehad. Na 8 jaar verloopt de revisietermijn, waarna met een regiem van extra remcontrolebeurten en enkeleveiligheids beurten (drie meen ik) de stellen nog 1,5 jaar mee kunnen. (Let wel: dat zijn generieke afspraken tussen NSR en NedTrain. Er wordt wel eens gedacht dat dat een welhaast wettelijke termijn is waar IVW van alles van vindt: dat is niet zo.)
Aan het eind van al die termijnen komen de volgende stellen die op het moment "in de verlenging" zitten:
512 op 20-12-2009 Afgevoerd naar OB Maastricht wegens verlopen verlengingstermijn.
526 op 27-3-2010 Eerste kerstdag defect afgevoerd
520 op 20-5-2010
518 op 12-1-2011
528 op 5-3-2011
531 op 28-4-2011
514 op 18-6-2011
Let wel: dit zijn uiterste termijnen en NS zal niet schromen om deze stellen af te voeren als de ruimte er is, want dat spaart de kosten van al die extra beurten.
De volgende stellen zijn nog niet aan het eind van de gewone revisietermijn en moeten dus eventueel nog het rembeurtencircuit in:
519 op 31-3-2010 (kan daarna dan nog door tot uiterlijk 29-9-2011)
522 op 21-4-2010 (kan daarna dan nog door tot uiterlijk 20-10-2011)
530 op 10-9-2010 (kan daarna dan nog door tot uiterlijk 10-3-2012)
Als je dit zo leest, zijn er nog 9 treinen in de omloop, waarvan 1 ter reparatie is afgevoerd. 6 daarvan rijden in Limburg, en de rest in de overige stoptreinen.quote:Stel 518 rijdt inderdaad rond met twee bordjes van de 513 in de B-bak (bij de overgang naar de AB-bak). De rest van de bak was gewoon voorzien van nummer 518.
Zag op de AV van ns.nl staan bij de Fyra "Rijdt vandaag niet"quote:Op donderdag 31 december 2009 16:56 schreef James1988 het volgende:
Die wordt is dus gewoon afgeschaft
Nee, je moet toeslag betalenquote:Op donderdag 31 december 2009 17:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Klopt het dat als ik met de OV-chipkaart reis in de ICE, ik géén toeslag betaal?
Dus reizen op saldo geldt niet als 'geldig reisproduct'?quote:Op donderdag 31 december 2009 17:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nee, je moet toeslag betalen
2 euro, ik ga KAPOT!quote:Indien u een geldig reisproduct op uw OV-chipkaart heeft staan kunt u met ingang van 1 oktober 2009 ook met uw OV-chipkaart reizen in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Een toeslag is in dat geval niet nodig.
quote:Op donderdag 31 december 2009 17:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Klopt het dat als ik met de OV-chipkaart reis in de ICE, ik géén toeslag betaal?
quote:Op donderdag 31 december 2009 17:28 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dus reizen op saldo geldt niet als 'geldig reisproduct'?![]()
[..]
2 euro, ik ga KAPOT!![]()
Bron: NSHiSpeed.nlquote:IC Brussel: reizen op saldo tussen Amsterdam Centraal en Roosendaal
IC Berlijn: reizen op saldo tussen Schiphol en Hengelo
ICE International: reizen op saldo tussen Amsterdam en Arnhem (de ICE toeslag is bij reizen op saldo niet nodig)
Fyra: reizen op saldo + papieren Fyra toeslag tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal
Thalys: reizen op saldo is niet toegestaan in verband met verplichte reservering
Internationaal reizen: reizen op saldo is niet toegestaan, aangezien het OV-chipkaartsysteem alleen in Nederland wordt ingevoerd
Thxquote:Op donderdag 31 december 2009 18:25 schreef greavy het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bron: NSHiSpeed.nl
Je mag dus in de ICE met je OV-Chipkaart ZONDER toeslag reizen.
In de Fyra moet je een toeslag kopen (papieren kaartje).
IC Brussel/Berlijn waren al toeslag vrij. Thalys en internationaal kan niet met je OV-chipkaart.
quote:Op donderdag 31 december 2009 19:21 schreef Cothen het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe een reiziger die in Frankrijk een kaartje heeft gekocht voor de Thalys straks na het uitstappen in Rotterdam/Amsterdam het station gaat verlaten als de OV-chip poortjes dicht zijn.
Bron: NS HiSpeed.nlquote:Reist u internationaal met onze treinen? Dan verandert de komende jaren voor u waarschijnlijk niets. Bij NS Hispeed blijven de huidige (papieren) vervoerbewijzen namelijk gewoon bestaan. Dit geldt ook voor passen als de Eurail- en InterRailpass. Voorlopig blijven de NS poortjes nog gewoon open. En tegen de tijd dat de poortjes op een aantal Nederlandse stations dichtgaan, wordt er voor een oplossing gezorgd, om internationale reizigers door de poortjes te helpen.
Die RFID chips kun je in vrijwel elk niet-homeprint kaartje kwijt hoorquote:Op donderdag 31 december 2009 19:21 schreef Cothen het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe een reiziger die in Frankrijk een kaartje heeft gekocht voor de Thalys straks na het uitstappen in Rotterdam/Amsterdam het station gaat verlaten als de OV-chip poortjes dicht zijn.
En dat is nou juist het punt, homeprint tickets worden steeds meer toegepast...quote:Op donderdag 31 december 2009 19:42 schreef RubenK het volgende:
Die RFID chips kun je in vrijwel elk niet-homeprint kaartje kwijt hoor
Dat zou op te lossen zijn door een barcodesysteem. Of een bordje "Internationale reizigers trappen eenmaal flink tegen dit poortje"quote:Op donderdag 31 december 2009 20:14 schreef Cothen het volgende:
[..]
En dat is nou juist het punt, homeprint tickets worden steeds meer toegepast...
quote:Op donderdag 31 december 2009 21:40 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Of een bordje "Internationale reizigers trappen eenmaal flink tegen dit poortje"
bron: refdag.nlquote:IJzel hindert treinverkeer in Duitsland
31-12-2009 13:23
BERLIJN (ANP/DPA) – Nederlanders die op oudejaarsdag richting Berlijn willen reizen per trein, moeten rekening houden met forse vertragingen. Tussen Hengelo en Bad Bentheim in Duitsland is geen treinverkeer mogelijk als gevolg van ijzel. Reizigers worden met bussen vervoerd.
Ook de treinen tussen Hamburg en Keulen, via Bremen en Osnabrück, en die tussen Berlijn en Stuttgart hebben flinke vertragingen. „Voor ijzel is men niet immuun", zei een woordvoerder van de Duitse spoorwegen.
Kort voor kerst werden de Duitse spoorwegen al met grote problemen geconfronteerd op het traject tussen Berlijn en München. Vooral de allernieuwste ICE–treinen bleken slecht tegen de zware sneeuwval bestand te zijn.
De baanvaksnelheid blijft 100 km/h, maar door snellere wissels bij Doetinchem en Wehl kan op delen van het traject sneller worden gereden. Bijlage 4 (vanaf pagina 64) van het ontwerp geluidsaneringsprogrammaquote:Op donderdag 31 december 2009 12:57 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.arnhem-winterswijk.nl/?pageAlias=nieuws&id=67
snelheidsverhoging![]()
ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:31 schreef Yreal het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen ICL en ICR?
op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uitquote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
ICL: oude Duitse meuk met een IC- jasje.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uit![]()
ICR (InterCityRijtuig)quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uit![]()
ICR lijkt niet op ICL/ICK qua deuren.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:20 schreef Yreal het volgende:
vind het van buiten niet zo heel verschillend![]()
En achja, ICK, dat waren nog eens trainen
quote:19:40 Koeln H 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein
Beide treinen vertrekken van Spoor 9quote:20:11 Koeln H 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein
Vertrektijden Venlo zijn 21.19 a 21.35 en 21.46 a 21.59.quote:20:19 Koeln H 1B Venlo INT , Extra trein
20:47 Koeln H 1B Venlo INT , Extra trein
Volgende week rijd de Alpen Expres ook, maar met andere (verwachtte) tijden. Namelijk:quote:21:35 Koeln H INT , Extra trein
21:59 Koeln H INT , Extra trein
is dat op vrijdag?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Vertrektijden Den Bosch zijn 21.19 a 21.35 en 21.46 a 21.59.
Volgende week rijd de Alpen Expres ook, maar met andere (verwachtte) tijden. Namelijk:
Utrecht CS: 20.11 en 20.40
Den Bosch: 20.40 a 20.47 en 21.13 a 21.21.
Venlo: 21.45 a 21.59 en 22.23 a 22.34
Volgende week ben ik zeker van de partij, om dit op de foto te zetten, en van de zeer goede sfeer te kunnen genieten van de vakantiegangers.
Er word met verschillend materieel gereden. Het is zeker de moeite om een kijkje te nemen.
Dus: Hou je van treinen? Misschien dat je tijd over hebt om dit een keer te kunnen zien?
I'm inquote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:22 schreef greavy het volgende:
Ja, op vrijdag avond.
Ik ben van plan om dan naar Utrecht te gaan. Daar staan ze het langst namelijk.
Er word volgens mij door NS in Nederland gereden. Er is aantal keer gereden met een 1600, 1700 of 1800 e-loc.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:30 schreef Cothen het volgende:
Welke vervoerder rijdt die treinen eigenlijk in NL?
nsr? rn? acts?
Als er een 1600 voor hangt wordt er dus niet door ns gereden. De 1600 zijn van rn (of eigenlijk van db schenker). ACTS huurt ook een (aantal?) 1600.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Er word volgens mij door NS in Nederland gereden. Er is aantal keer gereden met een 1600, 1700 of 1800 e-loc.
Een aantal keer heeft er een 1800 e-loc voorgezeten, dus ik denk dan dat het NS is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:04 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als er een 1600 voor hangt wordt er dus niet door ns gereden. De 1600 zijn van rn (of eigenlijk van db schenker). ACTS huurt ook een (aantal?) 1600.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ICL -> gehuurdegekochte rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
Nee, ICL is gehuurd van DB, ICK is gekocht van DB, ICR is voor NS gebouwdquote:
En de 1700 is modernerquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:18 schreef dennistd het volgende:
Vroeger voor de opsplitsing van de NS was het allebei gewoon een 1600-loc, maar bij de splitsing tussen NS Cargo en NS Reizigers zijn een aantal 1600's naar die laatste gegaan en omgenummerd naar de 1800-serie. De 1700 is wel een hele losstaande serie, en die hebben dan ook niet in de goederen gezeten dacht ik.
zoetermeer, schoolgaande in amsterdam bijlmerquote:Op zaterdag 2 januari 2010 02:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Waar komt gij vandaan dan?
Misschien samen die kant uit reizen enzo?
De 1800-en worden wél gewassenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:13 schreef Geerd het volgende:
Wat is het verschil tussen een 1600 en 1800 loc dan?
Zit niet op me routequote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
zoetermeer, schoolgaande in amsterdam bijlmer
nog maar een x..quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:20 schreef ghizzer het volgende:
wat ik me afvraag.. wanneer krijgt Nijmegen-Lent nou een x een écht treinstation (dus zonder bushokjes en steigers)? Of gaat deze er niet meer komen (gezien de informatie van Stationsweb)?
Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercityquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
Voorlopig zal Nijmegen-Lent niet veranderd worden, althans er is niks over te vinden op prorail.nl en andere sites.
Het station ziet er tenminste nog goed uit. Er zijn wel slechtere stations.
Lijst met omlopen Plan T v2.0
Ik heb vandaag (en gisteravond/nacht) aan een lijst zitten werken van de omlopen van Plan T die sowieso bekend zijn.
Hierbij is er alvast een (voorlopige) omlopenlijst.
na zoetermeer komt gouda, waar aansluiting is op de intercity vanuit rotterdam naar utrechtquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Zit niet op me route![]()
Ik kom uit Zwijndrecht - en reis dus via Rotterdam en Gouda.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |