quote:Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Aan mij hebben jullie de komende tijjd niet veel. Ben vanmiddag smerig op mn plaat gegaan in een GVUbus, en lig nu met een verbrijzelde ruggewervel en een spuit morfine in het UMCU. Wrsl word ik morgen of overmorgen geopereerd. Dan nog een week hier blijven en dan 6-8 weken revalideren in een corset. Even geen gespoor van mij dus.
Shoot.... daar had ik aan moeten denken bij aanmakenquote:Op maandag 28 december 2009 22:43 schreef Duvel het volgende:
Kan een mod de TT veranderen in:
"Treintopic #203: beterschap voor Fles"
i.v.m.:
[..]
Tsja... was teveel gefocussed op snel aanmaken..... Wilde niet het hele forum over me heen dat ik als laatste poster geen nieuw topic gestart heb.....quote:
Thanks !!quote:Op maandag 28 december 2009 22:58 schreef dennistd het volgende:
De OP kopieer je hier weg: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Trein
Jammer dat de topicstarter dat niet ook gewoon mag doen....quote:Op maandag 28 december 2009 22:43 schreef Duvel het volgende:
Kan een mod de TT veranderen in:
"Treintopic #203: beterschap voor Fles"
i.v.m.:
[..]
Moet je je topic even reporten en vragen om de TT(Topic Titel) te veranderen naar je keuze.quote:Op maandag 28 december 2009 23:15 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Jammer dat de topicstarter dat niet ook gewoon mag doen....
bijvoorbeeld!quote:TreinenTopic #203: Waar we Dr_Flash beterschap wensen!
was dat in het vorige topic ook al niet het geval?quote:
Een TVP verzinnen die nuttig is is vaak ook lastigquote:Op maandag 28 december 2009 23:33 schreef knars het volgende:
[..]
was dat in het vorige topic ook al niet het geval?![]()
@Fles, m'n bustopic opmerking in het vorige topic zwakt m'n "sterkte/beterschap" boodschap enigszins af, vermoed ik. Maar man oh man, dit is geen toffe situatie voor jou. Sterkte, en een voorspoedige revalidatie toegewenst!
mm, caught redhanded zeggen ze dan toch (dit was een noodgeval!) insert schaam smileyquote:Op maandag 28 december 2009 23:33 schreef knars het volgende:
[..]
was dat in het vorige topic ook al niet het geval?![]()
@Fles, m'n bustopic opmerking in het vorige topic zwakt m'n "sterkte/beterschap" boodschap enigszins af, vermoed ik. Maar man oh man, dit is geen toffe situatie voor jou. Sterkte, en een voorspoedige revalidatie toegewenst!
Zou een goed idee kunnen zijn.quote:Op maandag 28 december 2009 21:37 schreef knars het volgende:
Auw, beterschap! Zou jij je beter voelen als de harde kern van het treintopic het bussentopic gaat vergallen?
Juridisch kansloos, vrees ik...quote:Op maandag 28 december 2009 23:51 schreef Nightshadow het volgende:
Ze zijn bezig met een petitie om Syntus in de achterhoek te houden.. Schiet al aardig op, ik hoop dat het lukt.
Meer informatie
Prachtig om te zien dat mensen met een paar handtekeningen in hun recht denken te staan en daarmee beslissingen te kunnen overrulen. De naieviteit.quote:
Wat is er zo mis met arrivaquote:Op maandag 28 december 2009 23:51 schreef Nightshadow het volgende:
Ze zijn bezig met een petitie om Syntus in de achterhoek te houden.. Schiet al aardig op, ik hoop dat het lukt.
Meer informatie
Mooie foto, greavy!
*Edit: Beterschap fles!
Gadver, ik dacht dat we Fles beterschap wilden wensen, geen rolberoerte...quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:43 schreef Ascendancy het volgende:
Terugvindplaatje
[ afbeelding ]
Opdat we niet vergeten hoe lelijk hij is.
waarom lelijk? Ik vind hem wel wat hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:43 schreef Ascendancy het volgende:
Terugvindplaatje
[ afbeelding ]
Opdat we niet vergeten hoe lelijk hij is.
ja omdat wij hem van heul ver weg zagen, toen had ie wel wat jaquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
waarom lelijk? Ik vind hem wel wat hebben.
Die neus is sowieso belachelijk. Dat lijkt me eigenlijk geen mening meer.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
waarom lelijk? Ik vind hem wel wat hebben.
Trein zaten ongeveer 30 mensen inquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:09 schreef greavy het volgende:
ben nu uit Apd op weg naar Amf om daar naar Asd te gaan. Dennis en ik hebben aardig wat mooie pics geschoten!
Zal eens kijken of de Fyra leeg is naar Rtd strax (16:26)
Dat zijn toffe combinaties, maak snel een foto!quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:04 schreef RubenK het volgende:
Hoi vanuit de intercity naar den helder die bestaat uit 2x plan v en 1x plan tgoh het past allemaal niet.
De prijzen zijn dan ook gewoon niet normaal. Ik snap niet dat de overheid de HSL zo laat misbruiken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Trein zaten ongeveer 30 mensen inVoor iets wat 500 kan hebben
![]()
Oja, hoogste snelheid op de HSL was 166 km/h (ongeveer 4 seconden)
Neequote:Op dinsdag 29 december 2009 18:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De prijzen zijn dan ook gewoon niet normaal. Ik snap niet dat de overheid de HSL zo laat misbruiken.
30 is nog best veel.. Hoeveel blijven er over als je de zakenmensen boven de 40, in een strak pak + matchende stropdas, niet meetelt?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Trein zaten ongeveer 30 mensen inVoor iets wat 500 kan hebben
![]()
Oja, hoogste snelheid op de HSL was 166 km/h (ongeveer 4 seconden)
Euj, ik heb ook een keer een zakenrit gemaakt, gewoon in spijkerbroek!quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
30 is nog best veel.. Hoeveel blijven er over als je de zakenmensen boven de 40, in een strak pak + matchende stropdas, niet meetelt?
Je bent ook geen 40+.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Euj, ik heb ook een keer een zakenrit gemaakt, gewoon in spijkerbroek!
Als ik die er af trek, kwam ik niet boven de 15 uit..quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
30 is nog best veel.. Hoeveel blijven er over als je de zakenmensen boven de 40, in een strak pak + matchende stropdas, niet meetelt?
Dat heb ik al van een aantal Hispeed-medewerkers gehoord ja, en ik ben het met ze eens. Een tijdje terug heb ik eens een groffe berekening gemaakt van hoeveel Fyra NS Hispeed op dit moment per maand kost aan operationele kosten alleen al - de kosten voor het exclusieve gebruik van de HSL-Zuid zitten daar nog niet bij.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Nog met zo'n conducteur (treinmanager (?)) gesproken, die vond dat het een mislukt plan was van NS HiSpeed, omdat er veel te weinig mensen gebruik maken.. Hij snapte ook niet dat NS HiSpeed ermee door ging, met een enorm verlies leidend product, want de rit is zowat duurder dan het onbrengt![]()
Volgens hem gebeurt het regelmatig dat je met 10 mensen blij moet zijn in de trein..
+ onterechte staatssteun van enkele miljoenen natuurlijk..quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
Ze maken echt dik verlies op dit moment, dat is duidelijk. De inkomsten komen dus of van Thalys, IC Berlijn en IC Brussel, of ze krijgen een flinke sloot geld van NSR.
ICE maakt ook al verlies.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat heb ik al van een aantal Hispeed-medewerkers gehoord ja, en ik ben het met ze eens. Een tijdje terug heb ik eens een groffe berekening gemaakt van hoeveel Fyra NS Hispeed op dit moment per maand kost aan operationele kosten alleen al - de kosten voor het exclusieve gebruik van de HSL-Zuid zitten daar nog niet bij.
Ze maken echt dik verlies op dit moment, dat is duidelijk. De inkomsten komen dus of van Thalys, IC Berlijn en IC Brussel, of ze krijgen een flinke sloot geld van NSR.
Grapjasquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:09 schreef Ascendancy het volgende:
De beneluxtrein is na Dordrecht ook behoorlijk leeg.
Noem me een grapjas, maar die richting antwerpen zit nooit echt vol.quote:
Sorry hoor, maar dat is dus niet waarquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Noem me een grapjas, maar die richting antwerpen zit nooit echt vol.
Das raar, ik zit regelmatig in die trein, en ik zit altijd zonder iemand naast me, wel tot roosendaal/dordrecht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is dus niet waar. Tussen Roosendaal en Antwerpen kun je nog net staan. Als je geluk hebt.
IC Berlijn komt niet langs Arnhem toch?quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De IC berlijn, zit die vol na arnhem?
Oh, my badquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:24 schreef Peter het volgende:
[..]
IC Berlijn komt niet langs Arnhem toch?
A'dam-Utrecht-Amersfoort-Deventer-Hengelo-Bad-Bentheim --- Berlijn toch?
Die rijdt maar 4 a 5x per dag en rijdt in NL als intercity, dus vol genoeg.
Waarom ook niet?quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:58 schreef RubenK het volgende:
Wie heeft er zin om donderdag een rondje te doen?
Binnen Nederland gaat het volgens mij naar NSR (aangezien het een gewone IC is). Alleen voor de grensoverschrijdende kaartjes krijgt NS Hispeed geld, en ook alleen maar als het via NSHispeed.nl is gekocht volgens mij.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Oh, my bad![]()
Maar het hispeed gedeelde begint toch pas na hengelo. Daarvoor is het gewoon een intercity. En van die paar treinen voor binnen NL kan een bedrijf niet leven.
Laatste dag studenten ovquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom ook niet?
ALS we het doorzetten, waar ik wel vanuit ga, moeten we wel rond 7 u / 8 uur op eindbestemming 's avonds zijn, want treinen rijden tot ongeveer 8 uur. Liefst dan ook in de ochtend ergens beginnen, zodat je een hele tijd vrij hebt.
Hoe reis je? Met een dagkaart of je studenten ov of wat ?
Ik reis met een dagkaart![]()
En dan nog, om een goede reis te kunnen plannen, waar kom je vandaan, en waar wil je sowieso langs?
Je zal wss wel aan en afvoer hebben, om op een plek te komen waar je elkaar opzoekt (bijv. Utrecht ofzo)
Dat zal hem niet wordenquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:59 schreef RubenK het volgende:
[..]
Laatste dag studenten ovIk kom uit alkmaar en moet daar 's avonds ook weer terug zijn. Als je nog met 128 euro wil smijten dan misschien amsterdam - brussel - amsterdam met de thalys, lekker 300km/h (voor zover dat werkt dan
). 10:16 weg uit amsterdam, 15:43 weer terug
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'dure' ritten zitten er niet in voor mij.
Ik zal straks eens kijken wat een mooie rit kan zijn.
Voor jou is Amsterdam Centraal makkelijk te bereiken?
Ik heb een mooi ritje, waarbij we 10.08 uit Amsterdam Centraal. vertrekken, richting Maastricht gaan, terug via Nijmegen, en in Arnhem de ICE naar Amsterdam nemen. We zijn dan 17:25 in Amsterdam Centraal.Laat even horen wat je er van vind enzoquote:10:08 Amsterdam Centraal 5 Utrecht Centraal Intercity (NS)
12:34 Maastricht 3
12:45 Maastricht 6 Heerlen Stoptrein (Veolia)
13:12 Heerlen 2
13:23 Heerlen 5 Roermond Intercity (NS)
13:58 Roermond 2
14:06 Roermond 3b Venlo Stoptrein (Veolia)
15:22 Nijmegen 1b
15:33 Nijmegen 4a Arnhem Sprinter (NS)
15:51 Arnhem 3b
16:26 Arnhem 6a Utrecht Centraal ICE International
17:25 Amsterdam Centraal 7a
Heb je tevens een PM gestuurd Ruben
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 30-12-2009 00:59:19 ]
Ja, het vlokt nogal in de noordelijke helft van het land.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Iets in me zegt dat morgen de treinen weer nauwelijks rijden
inderdaad. Ik neem altijd een 1e klas kaartje als ik richting Belgie ga. Misschien dat het midden op de dag een paar uurtjes rustiger is, maar de ochtend en avondritten zitten echt stampvolquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is dus niet waar. Tussen Roosendaal en Antwerpen kun je nog net staan. Als je geluk hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.13:22 Almelo 3 Stoptrein (Connexxion) 31039
13:44 Marienberg 3
14:08 Marienberg 1 Stoptrein (NS) 8050
14:35 Zwolle 15
[afvoer]
14:46 Zwolle 1 Intercity (NS) 550
16:25 Rotterdam Centraal 14b
16:32 Rotterdam Centraal 7 Stoptrein (NS) 5161
16:50 Zwijndrecht 3
Iemand zin om mee te reizen? Dat maakt het een stuk leuker!![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 30-12-2009 14:49:23 ]
Het kost je toch geen twee minuten om naar de overkant van 't perron te lopen?quote:Op woensdag 30 december 2009 14:43 schreef greavy het volgende:
Volgens de reisplanner van NS is de overstap van 2 minuten te halen in Deventer. We zullen zien![]()
Dat moet inderdaad te halen zijn, als de trein op tijd isquote:Op woensdag 30 december 2009 14:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het kost je toch geen twee minuten om naar de overkant van 't perron te lopen?
Dat is jammerquote:Op woensdag 30 december 2009 14:58 schreef Yreal het volgende:
ik zou graag willen, maar ik lig ook nog steeds gestrekt met een hernschudding
Ik duim voor je.. de kans dat je één uur in Marienberg zit te wachten is levensgroot aanwezig, en daar is het nu KOUD (sneeuw en enorm trekgat daarzo)quote:13:22 Almelo 3 Stoptrein (Connexxion) 31039
13:44 Marienberg 3
14:08 Marienberg 1 Stoptrein (NS) 8050
14:35 Zwolle 15
Nee toch?quote:Op woensdag 30 december 2009 14:58 schreef Yreal het volgende:
ik zou graag willen, maar ik lig ook nog steeds gestrekt met een hernschudding
ging met kerstnacht op mijn vaders puch naar de kerk.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee toch?![]()
Jij ook sterkte gewenst...
Beterschap aan fles.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:37 schreef Duvel het volgende:
Hoi, ik ben vanmiddag even bij Fles langs geweest. Hij is vandaag geopereerd aan zijn rug, ze zijn lekker aan het knutselen geweest met schroeven en pennen... De operatie is geslaagd voor zover ik weet. Hij moet nu nog een week in het ziekenhuis blijven en daarna nog een week of zes à acht revalideren. Da's mooi klote dus. Hij heeft wel internet bij z'n bed dus kan wat meelezen, posten gaat wat lastig geloof ik (login wordt niet onthouden, bookmarks kent het systeem niet). Verder gaat het naar omstandigheden goed gelukkig.
Hier In elk geval een foto van de patiënt, die jullie allemaal de groeten doet!
[ afbeelding ]
Komt dat omdat Connexxion met die lijn niet erg te betrouwen is?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:27 schreef lezut het volgende:
[..]
Ik duim voor je.. de kans dat je één uur in Marienberg zit te wachten is levensgroot aanwezig, en daar is het nu KOUD (sneeuw en enorm trekgat daarzo)
Gaat lekker.. 2 cm sneeuw en direct weer meerdere storingen..quote:Dordrecht-Breda/Roosendaal
Donderdag 31 December 09:58Oorzaak Tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe rijden geen treinen door de weersomstandigheden.
Er rijden snel- en stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Breda/Roosendaal kunnen omreizen via s-H'bosch en Utrecht C.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Tilburg kunnen omreizen via s-H'bosch en Utrecht C.
Tilburg-s-Hertogenbosch
Donderdag 31 December 09:38Oorzaak De beperkingen tussen Tilburg en s-Hertogenbosch als gevolg van de weersomstandigheden zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Reisadvies
Osnabrueck H-Hengelo
Donderdag 31 December 09:27Oorzaak Tussen Oldenzaal en Bad Bentheim rijden geen treinen door de weersomstandigheden.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Dit is nooit echt te vertrouwen, maar er worden nog een aantal omlopen gereden dus.quote:Wikipedia: In 2010 gaan er in totaal 5 diensten plan T rijden in Limburg. Deze zullen diensten 6800, 6900 rijden en de 5200/6400. Plan V gaat ongeveer 75 diensten rijden in Nederland. Welke diensten het worden is nog niet bekend.
denk dat je in de war bent met plan V. Plan T wordt alleen in het zuiden in gezet: 5 stellen in de activeren dienst en 1 op reserve.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:12 schreef greavy het volgende:
Dat klopt zeker niet.
Er rijden onder andere T'tjes tussen: (Roosendaal - ) Dordrecht - Den Haag Centraal.
Ze rijden ook nogal eens tussen Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle ( - Utrecht Centraal)
Deze series worden dan nogal eens afgewisseld met V'tjes, T'tjes, DD-AR of SGMm.
Ook tussen Leiden en Utrecht Centraal word er met bovenstaand mat gereden.
Er zijn nog een aantal T'tjes in de omloop. Zag ze Dinsdag ook nog op Amsterdam Centraal, 3 gekoppelde T'tjes.
[..]
Dit is nooit echt te vertrouwen, maar er worden nog een aantal omlopen gereden dus.
Ik ben niet in de war met de V'tjes, of ze moeten de zelfde bekleding als de T'tjes hebben..quote:Op donderdag 31 december 2009 11:21 schreef Cothen het volgende:
[..]
denk dat je in de war bent met plan V. Plan T wordt alleen in het zuiden in gezet: 5 stellen in de activeren dienst en 1 op reserve.
Dankje, klopt, als ik er op uit ga is het bijna altijd gericht. Fotostek + zonnestand + trein in gedachten. Ter plaatse is het dan alleen nog een kwestie van de juiste hoek zoeken en hetgene vastleggen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:15 schreef greavy het volgende:
Mooi plaat Zug !
Jij weet de goede spotplekken wel te vinden he.
En dan nog mooie foto's maken
Alleen 1e klas of als je kleiner bent als 150cmquote:Op donderdag 31 december 2009 11:33 schreef greavy het volgende:
Dat weet ik. Zit regelmatig in die treinen, omdat die hier als stoptrein worden ingezet, en afentoe eens een DD-AR of SGMm.
En regelmatig zitten daar T'tjes tussen.
Die zitten ook beter als de V'tjes
dan heb jij vast niet van die lange benen...quote:Op donderdag 31 december 2009 11:33 schreef greavy het volgende:
En regelmatig zitten daar T'tjes tussen.
Die zitten ook beter als de V'tjes
Daar zijn dus 6 stellen voor nodig terwijl er nog een stuk of 10 in dienst zijn. De rest rijdt dus nog een paar maandjes elders rond.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:21 schreef Cothen het volgende:
[..]
Plan T wordt alleen in het zuiden in gezet: 5 stellen in de activeren dienst en 1 op reserve.
quote:Arriva gaat met nieuwe treinen rijden, terwijl ze daar in de beoordeling niet eens extra punten voor heeft gekregen. Daaruit blijkt wel hoe graag ze hier de concessie wilde winnen.
Waar lees je dat?quote:
http://www.arnhem-winterswijk.nl/?pageAlias=nieuws&id=67quote:Het ontwerp geluidsaneringsprogramma is opgesteld vanwege een voorgenomen snelheidsverhoging van treinen op enkele plaatsen tussen Wehl en Doetinchem
Wat ga je doen?quote:Op donderdag 31 december 2009 12:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanaf morgen ben ik in dienst bij ProRail.
Whaaaaaat? Die banken zijn toch T? en die hebben toch die gele ruiten ?quote:Op donderdag 31 december 2009 11:28 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[ afbeelding ]
Plan T
[ afbeelding ]
Plan V
zie zijn ondertitel: a.s. trdl i.o.quote:
Van de buitenkant is het aantal makkelijk voor de herkenning.. Plan V met de V van Twee (bakken) en Plan T met de T van Vier (bakken)quote:Op donderdag 31 december 2009 13:47 schreef greavy het volgende:
Nope, de stoelen met die bekleding is T. de banken V
kijk maar rond op internet,, daar komt dit uit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_'64#Plan_T
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_'64#Plan_V
Van ritten tijdens die sneeuwval?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:07 schreef Yreal het volgende:
net een brief van de ns, dat ik toch wel 55.40 van ze terug krijg
quote:NSHispeed Er is een stroomstoring bij Bad Bentheim. Reizigers naar Osnabrück en verder kunnen omrijden via Duisburg, ongeacht treinkaartje. about 2 hours ago
Echt he, terwijl de seinzaal er bovenop kijkt.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:17 schreef Peterselieman het volgende:
Als ie er maar voor zorgt dat sneltrein 37319 op maandag wat sneller station Gn binnen kan rijden, want het komt regelmatig voor dat deze enkele minuten voor het rode sein moet wachten.
Dit is een quote van Somdagebruiker Broek53.quote:Plan T van dit moment.
Ter herinnering: plan T heeft van 1999 tot en met 2002 revisie gehad. Na 8 jaar verloopt de revisietermijn, waarna met een regiem van extra remcontrolebeurten en enkeleveiligheids beurten (drie meen ik) de stellen nog 1,5 jaar mee kunnen. (Let wel: dat zijn generieke afspraken tussen NSR en NedTrain. Er wordt wel eens gedacht dat dat een welhaast wettelijke termijn is waar IVW van alles van vindt: dat is niet zo.)
Aan het eind van al die termijnen komen de volgende stellen die op het moment "in de verlenging" zitten:
512 op 20-12-2009 Afgevoerd naar OB Maastricht wegens verlopen verlengingstermijn.
526 op 27-3-2010 Eerste kerstdag defect afgevoerd
520 op 20-5-2010
518 op 12-1-2011
528 op 5-3-2011
531 op 28-4-2011
514 op 18-6-2011
Let wel: dit zijn uiterste termijnen en NS zal niet schromen om deze stellen af te voeren als de ruimte er is, want dat spaart de kosten van al die extra beurten.
De volgende stellen zijn nog niet aan het eind van de gewone revisietermijn en moeten dus eventueel nog het rembeurtencircuit in:
519 op 31-3-2010 (kan daarna dan nog door tot uiterlijk 29-9-2011)
522 op 21-4-2010 (kan daarna dan nog door tot uiterlijk 20-10-2011)
530 op 10-9-2010 (kan daarna dan nog door tot uiterlijk 10-3-2012)
Als je dit zo leest, zijn er nog 9 treinen in de omloop, waarvan 1 ter reparatie is afgevoerd. 6 daarvan rijden in Limburg, en de rest in de overige stoptreinen.quote:Stel 518 rijdt inderdaad rond met twee bordjes van de 513 in de B-bak (bij de overgang naar de AB-bak). De rest van de bak was gewoon voorzien van nummer 518.
Zag op de AV van ns.nl staan bij de Fyra "Rijdt vandaag niet"quote:Op donderdag 31 december 2009 16:56 schreef James1988 het volgende:
Die wordt is dus gewoon afgeschaft
Nee, je moet toeslag betalenquote:Op donderdag 31 december 2009 17:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Klopt het dat als ik met de OV-chipkaart reis in de ICE, ik géén toeslag betaal?
Dus reizen op saldo geldt niet als 'geldig reisproduct'?quote:Op donderdag 31 december 2009 17:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nee, je moet toeslag betalen
2 euro, ik ga KAPOT!quote:Indien u een geldig reisproduct op uw OV-chipkaart heeft staan kunt u met ingang van 1 oktober 2009 ook met uw OV-chipkaart reizen in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Een toeslag is in dat geval niet nodig.
quote:Op donderdag 31 december 2009 17:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Klopt het dat als ik met de OV-chipkaart reis in de ICE, ik géén toeslag betaal?
quote:Op donderdag 31 december 2009 17:28 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dus reizen op saldo geldt niet als 'geldig reisproduct'?![]()
[..]
2 euro, ik ga KAPOT!![]()
Bron: NSHiSpeed.nlquote:IC Brussel: reizen op saldo tussen Amsterdam Centraal en Roosendaal
IC Berlijn: reizen op saldo tussen Schiphol en Hengelo
ICE International: reizen op saldo tussen Amsterdam en Arnhem (de ICE toeslag is bij reizen op saldo niet nodig)
Fyra: reizen op saldo + papieren Fyra toeslag tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal
Thalys: reizen op saldo is niet toegestaan in verband met verplichte reservering
Internationaal reizen: reizen op saldo is niet toegestaan, aangezien het OV-chipkaartsysteem alleen in Nederland wordt ingevoerd
Thxquote:Op donderdag 31 december 2009 18:25 schreef greavy het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bron: NSHiSpeed.nl
Je mag dus in de ICE met je OV-Chipkaart ZONDER toeslag reizen.
In de Fyra moet je een toeslag kopen (papieren kaartje).
IC Brussel/Berlijn waren al toeslag vrij. Thalys en internationaal kan niet met je OV-chipkaart.
quote:Op donderdag 31 december 2009 19:21 schreef Cothen het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe een reiziger die in Frankrijk een kaartje heeft gekocht voor de Thalys straks na het uitstappen in Rotterdam/Amsterdam het station gaat verlaten als de OV-chip poortjes dicht zijn.
Bron: NS HiSpeed.nlquote:Reist u internationaal met onze treinen? Dan verandert de komende jaren voor u waarschijnlijk niets. Bij NS Hispeed blijven de huidige (papieren) vervoerbewijzen namelijk gewoon bestaan. Dit geldt ook voor passen als de Eurail- en InterRailpass. Voorlopig blijven de NS poortjes nog gewoon open. En tegen de tijd dat de poortjes op een aantal Nederlandse stations dichtgaan, wordt er voor een oplossing gezorgd, om internationale reizigers door de poortjes te helpen.
Die RFID chips kun je in vrijwel elk niet-homeprint kaartje kwijt hoorquote:Op donderdag 31 december 2009 19:21 schreef Cothen het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe een reiziger die in Frankrijk een kaartje heeft gekocht voor de Thalys straks na het uitstappen in Rotterdam/Amsterdam het station gaat verlaten als de OV-chip poortjes dicht zijn.
En dat is nou juist het punt, homeprint tickets worden steeds meer toegepast...quote:Op donderdag 31 december 2009 19:42 schreef RubenK het volgende:
Die RFID chips kun je in vrijwel elk niet-homeprint kaartje kwijt hoor
Dat zou op te lossen zijn door een barcodesysteem. Of een bordje "Internationale reizigers trappen eenmaal flink tegen dit poortje"quote:Op donderdag 31 december 2009 20:14 schreef Cothen het volgende:
[..]
En dat is nou juist het punt, homeprint tickets worden steeds meer toegepast...
quote:Op donderdag 31 december 2009 21:40 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Of een bordje "Internationale reizigers trappen eenmaal flink tegen dit poortje"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |